abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93748391
Oh, maar ik bedoel echt helemaal afbouwen. Zodat op een gegeven moment een beker water volstaat zeg maar. Die kun je nl al in haar bedje zetten (antilek tuitbeker) en dan hoef je er niet meer naartoe.
pi_93748405
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:27 schreef Meimeltje het volgende:
Mocht ze aan tafel steeds hetzelfde willen als jullie, dan misschien haar als laatste laten kiezen? Dan kan ze zelf kiezen of ze hetzelfde wil of iets anders.
Ja, dat klinkt ook als een goed idee.
  zondag 6 maart 2011 @ 22:30:13 #178
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93748420
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:25 schreef oeke het volgende:
Driekus is inderdaad een schatje in zijn berenpak! O+
En Senna's prinsessejurk vind ik ook zoet! O+

Jee Stiemie, ik vind het heel lastig klinken allemaal. Vooral dat ze bang lijkt of verontwaardigd lijkt dat een van jullie iets lekkerders heeft dan zij, doet me denken.
Het lijkt wel of ze geen plezier meer heeft in het eten dan. Door de controle die ze erover wil hebben. Nouja, ik kom er niet helemaal uit, maar ik heb het gevoel dat het eten ook een bepaalde spanning heeft gekregen en dat dat misschien gebroken moet worden. Excuus als dit helemaal niet klopt hoor.
Zo ondertussen is er ook echt wel spanning hoor. Het plezier gaat er wel een beetje af als je al weet dat het weer drama gaat worden. Of je doet je best en na 1 blik op het bord ligt het meteen op de grond... Je probeert echt elke maaltijd weer zonder vooroordeel en fris weer te beginnen, maard at lukt nu niet altijd meer ;( Ik snap echt niet waar dat bang om achtergesteld te worden vandaan komt want we eten eigenlijk 99% van de tijd allemaal hetzelfde. Tenzij we bv iets eten waarvan ik zeker weet dat het te pittig voor ze is of dat het iets is dat ze echt niet lusten... Het is ook niet zo dat Linde andere dingen krijgt dan Esmee ofzo...
pi_93748473
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, maar ik bedoel echt helemaal afbouwen. Zodat op een gegeven moment een beker water volstaat zeg maar. Die kun je nl al in haar bedje zetten (antilek tuitbeker) en dan hoef je er niet meer naartoe.
Om zeg maar niet in één keer geen fles meer te geven. Zodat je dat mogelijke drmama niet aan hoeft te gaan.
  zondag 6 maart 2011 @ 22:32:32 #180
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93748576
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:27 schreef Meimeltje het volgende:
Mocht ze aan tafel steeds hetzelfde willen als jullie, dan misschien haar als laatste laten kiezen? Dan kan ze zelf kiezen of ze hetzelfde wil of iets anders.
Oh dat is ook nog een goed idee zeg!

Hoe doen anderen dat eigenlijk? Meestal maken we eerst de boterhammen van de kinderen. Die kiezen en dan smeren wij of Linde doet dat zelf. Maar Esmee is echt een langzame eter. Dus als ik dan aan boterham 2 begin, wil zij dat ook en dan hebben we dus ook het 'ik wil wat jij hebt'-probleem. Wachten jullie dan tot iedereen zijn 1e boterham opheeft? Bij Linde is dit eigenlijk nooit een probleem geweest...
  zondag 6 maart 2011 @ 22:33:34 #181
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93748642
Ha fijn zo ga ik de komende week toch weer met nieuwe plannen en hoop tegemoet! Erg fijn :Y
pi_93748729
R heeft ook een tijdje gehad dat hij alleen maar wilde wat S ook had (in de beker of op het brood), maar toen wilde ik hem dat eigenlijk nog niet geven. Nu krijgt hij gewoon hetzelfde en is dat probleem ook meteen helemaal opgelost. Hij pikt nogsteeds als hij de kans ziet S haar beker, om even te proveren of ze wel hetzelfde hebben :o .
  zondag 6 maart 2011 @ 22:35:17 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93748742
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:30 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Zo ondertussen is er ook echt wel spanning hoor. Het plezier gaat er wel een beetje af als je al weet dat het weer drama gaat worden. Of je doet je best en na 1 blik op het bord ligt het meteen op de grond... Je probeert echt elke maaltijd weer zonder vooroordeel en fris weer te beginnen, maard at lukt nu niet altijd meer ;( Ik snap echt niet waar dat bang om achtergesteld te worden vandaan komt want we eten eigenlijk 99% van de tijd allemaal hetzelfde. Tenzij we bv iets eten waarvan ik zeker weet dat het te pittig voor ze is of dat het iets is dat ze echt niet lusten... Het is ook niet zo dat Linde andere dingen krijgt dan Esmee ofzo...
Ik vond het een groot inzicht toen ik er achter kwam dat mijn "geen stiefkindjes"politiek júist dit gedrag in de hand werkte. Dat juist allebei anders behandelen, andere dingen geven, de een soms iets wel, de andere keer de ander leert dat ze een ander ook eens iets gunnen. ik was dus heel gestresst aan het proberen niemand voor te trekken en álles hetzelfde te doen.

toen ik daarmee stopte en de oudste Daandingen liet doen, en de tweede Basdingen was dat verongelijkte wel voorbij.

Wellicht helpt dat. Benoemen dat zij wel de fles mag en Linde niet. en dat Linde dan pindakaas mag en zij dan appelstroop.. maar Linde niet!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_93748863
Kyllian kiest gewoon zelf wat hij erop wil, maar Dyon die kan echt nog niet kiezen :D Het lijkt hm ook echt niet te boeien ;) Van te voren is het ook maar de vraag of hij die boterham wel of niet gaat opeten en of hij er uberhaupt 1 stukje van eet.

Trouwens vanworgen wilde hij ineens wel heel graag wat toen we aan tafel zatten. Hij wilde wat van de hagelslag. Niet op brood (een stukje brood met hagelslag van mij geprobeerd, maar weigerde hij), maar hij wilde gewoon met zn vinger die korreltjes pakken :P
Daarna dus niets van z'n boterham (met vleeswaar) gegeten.
  zondag 6 maart 2011 @ 22:38:23 #185
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93748916
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:35 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik vond het een groot inzicht toen ik er achter kwam dat mijn "geen stiefkindjes"politiek júist dit gedrag in de hand werkte. Dat juist allebei anders behandelen, andere dingen geven, de een soms iets wel, de andere keer de ander leert dat ze een ander ook eens iets gunnen. ik was dus heel gestresst aan het proberen niemand voor te trekken en álles hetzelfde te doen.

toen ik daarmee stopte en de oudste Daandingen liet doen, en de tweede Basdingen was dat verongelijkte wel voorbij.

Wellicht helpt dat. Benoemen dat zij wel de fles mag en Linde niet. en dat Linde dan pindakaas mag en zij dan appelstroop.. maar Linde niet!
Oh dat is ook nog wel een idee om te proberen! Ik probeer inderdaad juist iedereen hetzelfde te geven om vooral maar geen gedoe te krijgen. Al hebben ze bij broodmaaltijden wel vaak iets anders omdat ze dan zelf mogen kiezen uit bv kaas, worst, jam en pindakaas.
pi_93748946
Lars wil ook wel wat Meike heeft, en als hij de kans krijgt dan jat hij het ook.
Maar zijn eigen broodje eet hij gelukkig ook altijd wel op.
Om daarna naar Meike te gaan en de hageltjes van haar bord te smikkelen.

Oh en ik vind dat de kinderen hier allebei veel beter eten aan tafel dan voor de tv, wat er in het weekend nog weleens insluipt. Gewoon gezellig met zijn allen aan tafel O+
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 6 maart 2011 @ 22:40:42 #187
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93749042
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:37 schreef Meimeltje het volgende:
Kyllian kiest gewoon zelf wat hij erop wil, maar Dyon die kan echt nog niet kiezen :D Het lijkt hm ook echt niet te boeien ;) Van te voren is het ook maar de vraag of hij die boterham wel of niet gaat opeten en of hij er uberhaupt 1 stukje van eet.

Trouwens vanworgen wilde hij ineens wel heel graag wat toen we aan tafel zatten. Hij wilde wat van de hagelslag. Niet op brood (een stukje brood met hagelslag van mij geprobeerd, maar weigerde hij), maar hij wilde gewoon met zn vinger die korreltjes pakken :P
Daarna dus niets van z'n boterham (met vleeswaar) gegeten.
Agos Dyon met zijn hagelslagjes O+ Ik had laatst eens wat hagelslag in de yoghurt gedaan en toen ging Esmee die er ook allemaal stuk voor stuk uitvissen :D

Esmee weet echt precies wat ze wil. Dan wijst ze op tafel naar bv de pindakaas en als er dan iets anders op zit zegt ze: "nie pinnekaa" en ze schuift het weg. Eigenwijsje
  zondag 6 maart 2011 @ 22:41:23 #188
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93749079
Ik las het ergens in een opvoedboek en vond het de eye-opener van de week! Jeetje, zo logisch ook dat je ze dan leert altijd hetzelfde te verwachten ook. :o

Nou ja, fijn dat ik er nog redelijk op tijd achter kwam. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 6 maart 2011 @ 22:41:48 #189
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93749103
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars wil ook wel wat Meike heeft, en als hij de kans krijgt dan jat hij het ook.
Maar zijn eigen broodje eet hij gelukkig ook altijd wel op.
Om daarna naar Meike te gaan en de hageltjes van haar bord te smikkelen.

Oh en ik vind dat de kinderen hier allebei veel beter eten aan tafel dan voor de tv, wat er in het weekend nog weleens insluipt. Gewoon gezellig met zijn allen aan tafel O+
Oh dat klinkt lief zo zeg Karin. Wij hebben een grote poef met een dienblad als salontafel dus eten doen we hier echt altijd aan de eettafel. Is ook gewoon gezellig O+
pi_93749192
Ik las ergens de tip om altijd bij het avondeten iets aan te bieden waarvan je weet dat ze het lekker vinden. Zodat er op het bord in elk geval iets is wat met blijdschap wordt gevonden. Dus ik leg vaak ook een paar stukjes komkommer neer, of een paar stukjes kaas. Afhankelijk van wat we eten.
Misschien is zoiets ook een idee voor Esmee. Iets meer keus op het bord?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 6 maart 2011 @ 22:47:59 #191
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93749469
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:43 schreef oeke het volgende:
Ik las ergens de tip om altijd bij het avondeten iets aan te bieden waarvan je weet dat ze het lekker vinden. Zodat er op het bord in elk geval iets is wat met blijdschap wordt gevonden. Dus ik leg vaak ook een paar stukjes komkommer neer, of een paar stukjes kaas. Afhankelijk van wat we eten.
Misschien is zoiets ook een idee voor Esmee. Iets meer keus op het bord?
Ja dat doe ik ook. We hebben altijd iets van rauwkost of sla erbij en het ligt er maar aan of ze het heerlijk vindt of dat ze het niet wil... Zo is het trouwens met alles. Iets dat ze de ene keer heel goed eet, kan ze de volgende keer echt verafschuwen :?

En als ze iets niet lekker vindt, gooit ze het weg onder een subtiel: "bah! nie lekkeh! iiiiiieeeeee! blegh!" Laatst bv toen ze een minicroissantje kreeg bij de bakker terwijl ze liever een krentenbol had gekregen (die waren op)...
pi_93749945
Oh! Help, dat voorspelt wat. P. vertelde laatst van een vriend wiens puberzoon tegen zijn moeder had gezegd: Tjezus mam, dit is niet te vreten! Je kan echt niet koken!
Echt hoor, als Ko zoiets tegen mij zou zeggen. :o ~O> :X

En dat wispelturige heeft Ko ook trouwens. Wat het dus ook heel moeilijk maakt om hem te verwennen. ;(
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 7 maart 2011 @ 07:36:22 #193
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93757685
Stiemie, het lijkt me inderdaad een lastige situatie, maar ik lees ook een hoop goede tips dus hopelijk zet één ervan (of een combinatie) wat zouden aan de dijk voor je.

Thomas kan heel wisselend eten, de ene keer met moeite een halve boterham, de andere keer met gemak twee. Daar heb ik niet zo'n moeite mee, maar ik heb gemerkt dat ik avondeten weigeren een stuk moeilijker vind, inderdaad ook met het oog op wakker worden van de honger, terwijl hij dat volgens mij nog bijna nooit gedaan heeft na zijn zoogperiode.
Eigenlijk moet ik gewoon blij zijn dat hij zo goed naar zijn lichaam luistert, maar het is ook iets wat je heel basaal raakt als moeder hè.

Ik neem altijd maar voorbeeld aan mijn Zwitserse tante, met kindertehuis, die gemiddeld rond de 10 kinderen in huis had vroeger (inmiddels wat minder omdat een aantal van de eigen kinderen het huis uit zijn). Zij maakt bij het warm eten meestal 2 soorten groente en 2 eiwit-opties (vegetarisch en vlees/vis) en that's it. Graag of niet. Nieuwe kindjes willen vaak nog wel proberen om door niet-eten aandacht te krijgen, maar dat leren ze heel snel af! Nou hebben zij ook wel het voordeel dat ze een tafel vol kindjes hebben die het goede voorbeeld geven, maar het principe lijkt me universeel.

Thomas heeft ondanks zijn lege maag toch goed geslapen vannacht. Toen ik naar bed ging wad de koorts in ieder geval nog weg. Hij heeft wel weer wat liggen hoesten, een akelig hoestje. Zo te horen is hij nu wakker (en vrolijk) dus ik zal eens gaan kijken hoe hij zich nu voelt.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 7 maart 2011 @ 07:40:25 #194
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93757719
Ik ben zo blij *O* Esmee heeft gewoon de hele nacht doorgeslapen *O* Ze werd om half 7 wel wakker met schreeuwende honger, maar dat was te verwachten :)
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 07:44:03 #195
5428 crew  miss_sly
pi_93757751
Stiemie wat goed *O* had ze dus geen papfles gehad?

Na de drukke dag van gisteren, was Senna kennelijk toch wat overprikkeld (merk je dus overdag echt helemaal niets van) en lukte het slapen niet. Dus zijn we uiteindelijk met drieen in ons bed gaan liggen; toen sliep ze binnen een paar minuten, maar wel met mijn vinger in haar hand (mama handje geven) O+

Senna is ook heel wisselen met eten, trouwens. Is dat niet een beetje kind-eigen. Wel moeilijk te verwennen, inderdaad. Met eten dan he ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 07:55:04 #196
5428 crew  miss_sly
pi_93757855
en heel schattig net: ik zei "kijk dan wat een heerlijk weer! Wat gaan wij straks doen dan Senna?"
Ik bedoelde dat we zouden gaan fietsen, maar wat zegt Senna: "Neus halen"
Ik moest er even over denken, maar ik zeg vaak als we naar buiten gaan 'we gaan even een frisse neus halen' :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93757977
Goed zo Esmee, wat heb jij lekker geslapen!

Fijn dat Stef weer de oude aan het worden is. Ach gos die bankhangfoto

Ko lekker in de tuin liggen snurken.Echt heerlijk om zo'n tuinplekje te hebben zeg

De brutaliteit van mensen wb dingen zeggen over een volgend kind/welk geslacht zeg :o

Aaaaah Senna wat een ontzettend lief filmpje, helemaal swingen met die heupen :D O+ en wat een mooie outfit had ze aan.
Jammer dat we elkaar zijn misgelopen, ik heb best veel kleine kindjes gezien.Wij stonden tegenover de kerk, maar hebben niet hele optocht gezien want stonden er al een hele poos vantevoren te wachten.Tot aan die monniken met kruizen :D hebben wij gekeken.
Hier mijn kleine Popeye
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 7 maart 2011 @ 08:21:27 #198
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_93758142
Aaah, Wolf O+ Wat een geweldig pakje :D

Stiemie, yay! *O* Dat klinkt als een eerste overwinning! *O*

En Senna, haha, een neus halen :D O+

Tevens: goedemorgen! Ik had net een poepbroek, op de 'gebruikelijke' tijd, en met de gebruikelijke.. Eh.. Vastheid? Een soort van keutel i.p.v. een berg smurrie! *O* Ik ben zó blij, hij is ook zo lekker vrolijk, echt helemaal geweldig :) Hij mag nu een In the Night Garden kijken en dan gaan we denk ik even naar buiten, ik hoef niet echt boodschappen, dus misschien kunnen we gewoon even een rondje lopen ofzo..

Groofs, hoe is het met R. vandaag?
3!
pi_93758239
Om de een of andere reden raak ik jullie steeds maar kwijt... dus ik haak maar weer in hier.
Fake it till you make it...
pi_93758248
Wat fijn Inca! *O* geniet van het weer en je lieve beterende kereltje vandaag!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')