ArnosL | vrijdag 4 maart 2011 @ 08:50 |
Hier kun je je ervaringen op het gebied van motorrijles delen en kun je vragen stellen over de meest uiteenlopende (motor)onderwerpen. Ben je van plan om binnenkort met motorrijlessen te beginnen, schroom dan niet en meldt je in dit topic. Ook oud lessers zijn van harte welkom om hun ervaringen en kennis aan ons over te dragen. ![]() ![]() ArnosL Eerste les: 06-11-2010 Theorie: 07-03-2011 AVB: 28-03-2011 AVD: nnb Rijschool: Te Morsche Rijssen Lesmotor: Honda CBF 500 beantsje Eerste rijles: 16-09-2010 Theorie: 04-10-2010 AVB: 17-11-2010 AVD: nnb Rijschool: Succes, Emmen Lesmotor: Honda CB500 Boomstronk Eerste rijles: 04-10-2010 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: nnb Lesmotor: nnb Crutch Eerste rijles: 05-03-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Hofma / Boezerooy te Oudeschoot (of eigenlijk Heerenveen-Zuid) Lesmotor: Honda CB500 Dekatria Eerste rijles: 23-10-2010 Theorie: 13-10-2010 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: de Jong Rotterdam Lesmotor: Honda CBF500 densmee Eerste rijles: 29-09-2010 Theorie: 09-11-2010 AVB: 13-12-2010 AVD: 28-03-2011 Rijschool: Ben Verhagen, Eersel Instructeur Rene van den Boogaard, Eindhoven Lesmotor: Honda CBF600 mark_dabomb Eerste rijles: 31-03-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: Yamaha FZ6 (600cc) Raphaelo Eerste rijles 01-03-2011, Theorie: -nnb- AVB: -nnb- AVD: -nnb- Rijschool: De schakel Groningen, Lesmotor: Honda Nighthawk 250 rene90 Eerste rijles: 15-02-2011 Theorie: 03-03-2011 AVB: 15-03-2011 AVD: nnb Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: Yamaha FZ6 (600cc) Tankiej Eerste rijles: 25-01-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Anco Doornbos, Appingedam Lesmotor: Honda CBF 600 ABS Yreal Eerste rijles: 20-9-2010 Theorie: 14-09-2010 AVB: nnb AVB: nnb Rijschool: Verkeerscentrum Zoetermeer Lesmotor: Honda CBF500 (35KW) Bijzondere verrichtingen op youtube Handige site's Motor-Forum Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf) Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode. http://www.luiemotorfiets.nl/ ![]() ![]() ![]() ![]() Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009 ![]() ![]() ![]() ![]() El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 ![]() ![]() ![]() ![]() daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 Vorige Topics Motor Rijles Motorrijlessen #2 Motorrijlessen #3 Motorrijlessen #4 "Vroom vrooom" Motorrijles #5: Waar er twee minder zijn. Motorrijles #6 nemen rotondes al veel te schuin Motorrijlessen, deeltje 7! met luie lessers :') Motorrijlessen! nummero 8! Inc een paar nieuwe lessers *O* Motorrijlessen nr. 9! Volgas richting A! Motorrijles topic 10, odz echte mannen lessen in de winter! Motorrijles deeltje 11, op naar de zomer Motorrijles deeltje 12, het weer is goed en nu A nog Motorrijles #13 Schaamranden waar we trots op zijn Motorrijles #14 Ken je plek (op de weg) Motorrijles #15: File bij het CBR! Motorrijles #16: The sequal continues! Motorrijles #17 Motorrijles #18 Motorrijles #19 - waar iedereen cabrio rijdt Motorrijles #20 - Waar we hopen dat het nog lang droog blijft Motorrijles #21 - Met de bladeren de weg op Motorrijles #22 - Brrrrrrrrrrrrrrrrrr. Motorrijles #23 - De start van het seizoen! Motorrijles #24 - Zweten zich een ongel... rijbewijs! Motorrijles #25 - Met de knieën tegen de tank! Motorrijles #26 - Blijf vooruit kijken! Motorrijles #27 - Met leren motorrijden ben je nooit klaar! Motorrijles #28 - Pekel of gladde wegen, niets houdt ons tegen! Motorrijles #29 - bijna lente, we krijgen haast met het roze pasje!!! Motorrijles #30 - Veiligheid gaat voor alles! Deze OP (openingspost) is hier terug te vinden. Klik op bewerken (bovenaan) en kopieer de post. Wil je er ook in staan? Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. [ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 14-03-2011 13:29:49 ] | |
ArnosL | vrijdag 4 maart 2011 @ 08:51 |
Oeps, vergeten topicnummer en titel aan te passen ![]() | |
Dekatria | vrijdag 4 maart 2011 @ 08:57 |
Straks weer lessen ![]() | |
rene90 | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:02 |
Zo een tourmotor is wel mooi, alleen die 1100 cc..., vraag me af of dat verstandig is als beginner. Want zo een ding weegt toch ook fiks zwaarder dan een gs500 bijvoorbeeld? Lijkt me dan ook gelijk moeilijker rijden qua evenwicht en alles. Morgen mag ik weer lessen, wel zin in en hopelijk ben ik weer wat beter want voel me nogal beroerd. | |
Anne | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:06 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:18 |
Bijna weer goed weer ( ![]() ![]() ![]() ![]() Rijd heerlijk! Alleen vinden sommige automobilisten het niet leuk als ik ze inhaal ![]() | |
mark_dabomb | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:21 |
Tvp! Leuk motortje! Zoiets wil ik ook als ik mijn rijbewijs heb. Fazer 600 oid. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:31 |
Is een ideale starter, en de Fazer volgens mij ook wel. Trekt lekker zonder al te gekke capriolen, en voor zijn leeftijd rijdt hij uitstekend (1993). De 140 haalt hij nog op z'n gemak, maar harder ga ik ook echt niet rijden. Enige probleem wat ik soms heb is het gedrag van de automobilisten naar motorrijders toe, maar ik neem aan dat dat algemeen bekend is. Laatst werd ik bijna gesneden door een auto die me niet 'gezien' had. | |
Tankiej | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:42 |
Nieuw deel ![]() Leuke motor El_Thijs, lijkt me ook wel iets voor een eerste motor ![]() Ik mag volgende week donderdag pas weer. Duurtlang ![]() | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:56 |
Dank u, is van een collega geweest ![]() M'n vriendin vindt het ook leuk om achterop te zitten, en waarschijnlijk zit er een motorvakantie in dit jaar. En natuurlijk hoop ik weer veel nieuwe motorrijders te verwelkomen op de weg ![]() | |
ArnosL | vrijdag 4 maart 2011 @ 10:15 |
Thanks, was de eerste keer dat ik een nieuw deel opende, dus ik wist nog niet helemaal hoe het werkte ![]() Maandag theorie en dinsdag lessen ![]() | |
beantsje | vrijdag 4 maart 2011 @ 10:32 |
Mooie motor, El_Thijs, ik heb ook een diversion in de schuur staan, maar dan een 600![]() Kan niet wachten tot ik mag rijden. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 4 maart 2011 @ 10:37 |
Ik heb ook een 600, plaatje was meer ter illustratie ![]() P.S.:Mag ik ook bij de geslaagden van 2010? 23-06 om precies te zijn ![]() | |
ArnosL | vrijdag 4 maart 2011 @ 10:43 |
Staat er bij | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 4 maart 2011 @ 10:52 |
Thanks ![]() | |
Tankiej | vrijdag 4 maart 2011 @ 11:13 |
Ik ben gisteren aan het einde van de middag nog even bij de Lidl hier langs geweest vanwege de handschoenen. Ze zitten goed en voor een prijs van 20 euro kan het ook eigenlijk niet tegenvallen dacht ik. Dan hoef ik in ieder geval voorlopig niet de zweethandschoenen van de rijschool aan ![]() Ik heb geen motorkleding meer gezien, dat zal wel uitverkocht zijn. Ook de onderkleding was niet veel meer van over.. Er waren nog wel erg veel helmen, maar ook veel mensen die daar helmen aan het passen waren. Was zelfs iemand die al 5 helmen in z'n karretje geladen had ![]() | |
mark_dabomb | vrijdag 4 maart 2011 @ 11:30 |
op MF is iedereen enthousiast over de thermo kleding. Vergeten mee te neemen ![]() | |
rene90 | vrijdag 4 maart 2011 @ 12:05 |
http://motoren.marktplaat(...)Y%3D&fta_ind=16&fs=1 Zoiets vind ik ook wel iets hebben. | |
ArnosL | vrijdag 4 maart 2011 @ 12:19 |
Je kunt natuurlijk ook nog even in Duitsland kijken, daar staan vaak ook oudere motoren op die hier nog een stuk duurder zijn. Dan hoef je ook nauwelijks BPM te betalen, dus dat kan nog wel eens flink schelen in de aanschafprijs. http://www.mobile.de/ is daar wel een mooie site voor. | |
Anne | vrijdag 4 maart 2011 @ 12:22 |
Of: http://www.motoscout24.de/ ![]() | |
rene90 | vrijdag 4 maart 2011 @ 12:37 |
Bedankt voor de linkjes, ik heb weer wat te doen de komende tijd ![]() | |
Dekatria | vrijdag 4 maart 2011 @ 12:57 |
Net weer een AVDlesje gehad - veel geoefend op het kijken bij remmen en kruispunten. Ik vind het moeilijk om de motor recht te houden tijdens het kijken - motor beweegt teveel mee. Voor de rest weer hartstikke tof, met dit weer ![]() ![]() | |
mark_dabomb | vrijdag 4 maart 2011 @ 13:35 |
Zeg, zit jij nou te azen op die fazer op MF voor een prikkie ![]() | |
Tankiej | vrijdag 4 maart 2011 @ 13:43 |
Valt wel mee, reageer bij een paar leuke motoren zodat ik ze later makkelijk terug kan vinden. Als ik die topics met te koop staande motoren een beetje bekijk dan staan ze vaak wel enkele maanden te koop. Ik koop toch geen motor voordat ik m'n rijbewijs heb ![]() | |
daantje1044 | vrijdag 4 maart 2011 @ 13:46 |
Ik heb gisteren ook de handschoenen van de lidl gekocht. Mijn oude handschoenen willen om 1 of andere duistere reden opeens niet meer aan. Verder niets meegenomen. Mooie motoren Beantsje en El_thijs | |
mark_dabomb | vrijdag 4 maart 2011 @ 14:00 |
Tja, het is ook niet echt de tijd er voor. Ik hoop (ook voor mezelf) dat de markt nog wel even op zijn gat ligt. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 4 maart 2011 @ 14:11 |
Ik heb al mijn gear gekocht bij (volgens mij, naam even vergeten) MotoPoint GP in Middelbeers. Prijzig, maar kwaliteit is goed. Helm, jas, broek, laarzen en handschoenen komen allemaal daar vandaan. Als ik zelf ga rijden doe ik meestal alles aan, ligt een beetje aan het weer. Maar merk wel dat ik vaker alleen helm, jas en handschoenen aan (naast een fluor-hesje) en thermo-ondergoed voor onder de broek. Slecht, ik weet het ![]() | |
Tankiej | vrijdag 4 maart 2011 @ 14:20 |
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee ![]() Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan? ![]() | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 4 maart 2011 @ 14:23 |
Als ik ga rijden heb ik altijd stevigere schoenen aan die bij de neus ongeveer net zo hoog zijn als mijn motorlaarzen. Het voordeel van de laarzen is wel dat je goed beschermt bent mocht je vallen. Ik heb bij het lessen een flinke schuiverd gemaakt, en God wat was ik blij dat ik mijn pak aan had! | |
Tankiej | vrijdag 4 maart 2011 @ 19:09 |
Ik heb verder geen stevige schoenen die net zo hoog zijn bij de neus als m'n motorlaarzen. Dus bij mij zal het wel altijd de motorlaarzen zijn die ik aan heb tijdens het rijden ![]() | |
beantsje | vrijdag 4 maart 2011 @ 20:29 |
Ja, als je bijv. bergschoenen hebt, is er een risico dat een lus van je veter bijv. om het schakelpedaal blijft hangen. Maar als je je veters even bij je schoenen instopt, is er niets aan de hand en is het veilig. Ik heb inmiddels ook thermoondergoed van de Lidl gescoord; ziet er goed uit. Voor de rest was ik al goed voorzien; had net op de motorbeurs mooie handschoenen gekocht. Daarna uurtje les gehad; ik snap nu beter waarom ik gezakt ben maandag. Dus nu maar werken aan poging 2. | |
Sounddragon | vrijdag 4 maart 2011 @ 23:26 |
Dat ligt helemaal aan je zelf, en ja, hij is wel een stuk zwaarder als een naked 500cc motor natuurlijk, duh ![]() ![]() Als je serieus veel kilometers wilt gaan maken is dit je brommer; als ik de centen had kocht ik hem er zó bij als woon-werk/snelwegbrommert ![]() Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaat ![]() Motorkleding is er alleen maar omdat het moet, is er echt niet voor jezelf hoor; allemaal bullshit joh ![]() Minimaal bij mij: ehhh.. alles, behalve als het écht smerig heet (25++) is, mijn motorbroek, mits ik geen snelweg doe en geen 'haast' heb, maar dan nog steeds minimaal een lange spijkerbroek. Voor de zomer heb ik trouwens zogenaamde 'doorwaai-kleding'; helemaal goed ![]() | |
Dekatria | zaterdag 5 maart 2011 @ 00:19 |
En wat te denken van het feit dat motorlaarzen geen veters hebben, zodat die niet los kunnen gaan zitten en gegrepen kunnen worden door je motor ![]() | |
rene90 | zaterdag 5 maart 2011 @ 09:54 |
Ja dagelijks zal ik 60 km rijden in totaal, en dan soms nog ritjes a'dam/nijmegen. Ik ga denk ik gewoon even wat rondkijken als ik mijn rijbewijs heb, en zien wat goed aanvoelt tijdens een proefrit. | |
nero7 | zaterdag 5 maart 2011 @ 12:29 |
ik ben niet eens beginnen met mn rijlessen en vind de 25kw begrenzing nu al kak. ![]() Welke begrenzingen zijn er allemaal? bussen in inlaat en uitlaat, en gashendel-begrenzing toch? Ik wil nog wel een beetje met de toeren kunnen spelen. Ik wil wel onder de 25kw zitten zodat ik nog verzekerd ben! | |
ArnosL | zaterdag 5 maart 2011 @ 12:30 |
CDI en boordcomputer op moderne motoren mogen ook geloof ik. | |
nero7 | zaterdag 5 maart 2011 @ 12:32 |
maar die kosten al wat meer en heb geen gigabudget. ik had al 2500-3000 euro voor een motor in gedachte. Die crap van onder de 1000 moet ik sowieso niet hebben, wat altijd wel een "mooie beginnersfiets" is ![]() | |
Tankiej | zaterdag 5 maart 2011 @ 15:36 |
Volgens mij zei ik toch echt stevige halfhoge schoenen, dus schoenen die je ook beschermen áls je valt. Wat mij betreft had die reactie wel iets normaler kunnen zijn. Dit is een topic voor mensen die motorrijles hebben en dus (over het algemeen) beginners zijn. Ik stelde de vraag uit interesse, niet omdat ik van plan ben om zonder motorkleding te gaan rijden. Maar verder, de veters kunnen inderdaad wel eens lastig zijn ![]() | |
rene90 | zaterdag 5 maart 2011 @ 17:02 |
Zojuist weer les gehad,en eindelijk de langzame slalom een stuk beter onder de knie. Vooral het knijpen van je knieën om de tank heeft voor mij geholpen. Ik had de neiging om als ik mijn balans kwijt was mijn benen van de tank los te maken om met mijn benen het evenwicht terug te vinden. Voor de rest ging alles goed, remmen gingen prima en hij zei dat ik relaxed aan het rijden was ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 5 maart 2011 @ 20:16 |
60 km is peanuts natuurlijk, da's een half uurtje heen en een half uurtje terug, daar heb je geen 1100 cc kilometervreter voor nodig, en een occasional retourtje Nijmegen - 020 kan ook best op een 600 ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 5 maart 2011 @ 20:34 |
Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan? Ik geef je alleen een paar steekhoudende redenen om maar vooral wél motorlaarzen te dragen, in antwoord op jouw conclusie 'dat valt toch wel mee?'. Neen, dat valt dus niet mee.. je enkel/scheenbenen wordt op geen enkele manier gefixeerd door een halfhoog bergschoentje, en dat voldoet dus voor geen meter, misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken.. kijk, een bergschoen zal het natuurlijk altijd beter doen bij een crash als een Nike sportschoen of teenslipper, maar suggereren dat je dan wel voldoende beschermd bent is imho behoorlijk naief ![]() | |
HeetBoven | zaterdag 5 maart 2011 @ 20:37 |
Ik gebruik legerkisten. Zijn wel met veter, maar de lus zit zo hoog dat ze niet tussen je schakelpook oid kunnen komen. Verder hebben ze stalen neuzen. Ze zijn erg goedkoop en degelijk en het bevalt prima! | |
Tankiej | zaterdag 5 maart 2011 @ 21:08 |
Vooral deze zin stoor ik mij aan: Ik stel een vraag en wil eventueel een goede discussie waar je elkaars mening respecteert. Daar past zo'n zin totaal niet bij wat mij betreft ![]() Ook zeg je alle dingen in een vragende vorm, alsof ik een hele belachelijke vraag heb gesteld. Je ziet mij nergens zeggen dat het wel mee valt. Ik geef aan dat er volgens mij één voordeel is aan motorlaarzen tov bijv. bergschoenen en vraag daarna of er nog meer zijn. De bergschoenen die ik in dit geval bedoel zijn van hetzelfde materiaal gemaakt als mijn motorlaarzen (leer & gore-tex), en zijn net zo stevig als de motorlaarzen. Waarschijnlijk zal het leer aan de buitenkant van de motorlaarzen beter tegen hitte kunnen maar verder zie ik geen duidelijk voordeel. Ze zijn even hoog en bij de enkel bijna gelijk qua stevigheid. Het grote verschil zit hem daar in de zool, aangezien je met motorlaarzen natuurlijk geen bergen hoeft te beklimmen.. Hierdoor zijn motorlaarzen ook minder hoog waardoor je makkelijker kan schakelen. Wat is de definitie van een schoen en wanneer is het een laars? Er staat dat dit 'boots' zijn, maar ik vind het toch echt meer schoenen. Zijn van Probiker, een fabrikant van motorlaarzen. Ik snap wel dat ze het in de sectie 'boots' zetten in een catalogus, zoveel schoenen zullen er niet zijn.. Maar zijn dit dan ook laarzen, deze beschermen boven je enkel totaal niet volgens mij? Zoals ik hierboven heb aangegeven ben ik uit op een goede discussie. Ik ben totaal niet uit op flamen of iets in die richting, maar ik ben geïnteresseerd. Omdat ik nieuw ben in de motorwereld heb ik er verder niet veel verstand van. Ik ben echter wel heel erg nieuwsgierig, vandaar mijn vraag ![]() | |
12345r | zaterdag 5 maart 2011 @ 21:19 |
Volgende week dinsdag afrijden ![]() ![]() Vandaag de laatste les gehad (zonder de les voor het examen meegerekend te hebben), maar het ging niet zo lekker ![]() Maargoed, vorige lessen gingen wel prima, dus ik hou het er maar op dat ik me dag niet had vandaag ![]() | |
Tankiej | zaterdag 5 maart 2011 @ 21:24 |
Succes dan maar alvast ![]() | |
HeetBoven | zaterdag 5 maart 2011 @ 22:50 |
Suc7!! | |
Sounddragon | zondag 6 maart 2011 @ 00:36 |
Dat vind ik een van de weinige fatsoenlijke alternatieven voor een motorlaars; ik rijd woon-werk ook met van die leren offshore werklaarzen met stalen neus, dat scheelt sjouwen, en die zijn hoger als de gemiddelde motorlaars. | |
Sounddragon | zondag 6 maart 2011 @ 00:45 |
Het was niet mijn bedoeling om zo over te komen, ik wilde alleen duidelijk maken dat motorlaarzen niet voor niets zo hoog zijn ![]() ![]() maargoed, wie opent er een motorkleding topic? dan kan het hier weer over rijlessen gaan ![]() | |
nero7 | zondag 6 maart 2011 @ 02:26 |
Maandag mn intest. Zin an ![]() | |
Dekatria | zondag 6 maart 2011 @ 10:30 |
Succes dinsdag! ![]() | |
beantsje | zondag 6 maart 2011 @ 10:48 |
Ik heb eerst ook met bergwandelschoenen gereden en er trouwens ook een flinke schuiver mee gemaakt. Schaafplek over de neus van de schoen maar ze hebben me uitstekend beschermd. Heb nu halfhoge motorlaarzen gekocht maar die zijn echt niet steviger hoor, hooguit wat van die harde verstevigingen bij mijn enkel. (hoge laarzen zijn echt geen optie vanwege mijn kuiten). Maar ook met zo'n motorlaars kan je echt je scheen- of kuitbeen nog wel breken. Stalen neuzen zijn trouwens omstreden; ze kunnen ook je tenen afsnijden. @12345R succes dinsdag! ![]() | |
Dekatria | zondag 6 maart 2011 @ 11:14 |
Daarom is in nieuwe werkschoenen die neus ook niet meer van staal, maar van plastic. Stalen neuzen kunnen indeuken, de plastic neus veert terug. | |
Sounddragon | zondag 6 maart 2011 @ 11:51 |
Stalen neuzen kúnnen je tenen afsnijden inderdaad, als je er meer als 5 ton loodrecht op laat vallen (NEN-keur eis), maar dat red je denk ik niet op een motorfiets ![]() ![]() | |
nero7 | zondag 6 maart 2011 @ 12:07 |
Onze familie heeft een 900RR als nieuwe aanwinst. Wat een beest | |
Tankiej | zondag 6 maart 2011 @ 16:31 |
Foto's? ![]() | |
rene90 | zondag 6 maart 2011 @ 16:48 |
Ik ga misschien wel voor deze schoenen:![]() Zien er ook nog wel prima uit voor onder gewone kleding. | |
mark_dabomb | zondag 6 maart 2011 @ 22:14 |
had ik vandaag maar een rijbewijs + motor! Heerlijk weer! | |
HeetBoven | zondag 6 maart 2011 @ 22:30 |
Heb vandaag een rondje gemaakt, maar net ff te koud voor het stempel "echt leuk"... | |
Spro | zondag 6 maart 2011 @ 22:35 |
Motorlaarzen vind je niets onder een spijkerbroek? Ik vind het persoonlijk nogal meevallen bij de laarzen die ik heb, en ze lopen ook wel (redelijk) lekker! (jammer van de, voor het gevoel dunne zool...) Handvat verwarming scheelt al een hoop Voorlopig zit ik helemaal niet meer op de motor( al een hele tijd niet meer trouwens) ik heb een zenuw beknelling in mn been of rug, waardoor ik mn voet nauwelijks kan bewegen, kan dus niet meer remmen... niet ideaal op de motor | |
rene90 | zondag 6 maart 2011 @ 22:52 |
Nee eigenlijk niet, wil het redelijk simpel houden maar toch wel een bepaalde protectie hebben. Vandaar dus een wat simpelere schoen. | |
nero7 | maandag 7 maart 2011 @ 00:56 |
Zal es zien wat ik morgen voor elkaar kan krijgen. Dat ding schijnt ook naar 134PK te zijn opgevoerd. We hebben de dyno uitdraai liggen, zal dat ook meteen checken ![]() Dat geluid ![]() | |
nero7 | maandag 7 maart 2011 @ 01:51 |
Kom ik er net achter dat die 600 SRAD toch 73KW heeft (wist dat ie er al flink overheen zat). Wordt toch aardig knijpen. Maar als deze 25kw is, kan de verzekering er toch mee akkoord gaan (mits deze met vermogenuitdraai akkoord gaat). Dat alleen motoren tot 60kw afgevoerd kunnen worden naar 25kw geldt toch alleen voor dat hele RDW verhaal? ![]() | |
ArnosL | maandag 7 maart 2011 @ 13:23 |
Godver, gezakt voor m'n theorie. 9 fout, terwijl het met oefenen harstikke goed ging op het eind ![]() | |
daantje1044 | maandag 7 maart 2011 @ 13:35 |
balen amos! | |
Tankiej | maandag 7 maart 2011 @ 14:30 |
Das balen ![]() Ik zal binnenkort ook eens een reservering maken voor m'n theorie, ben de boekjes door ![]() | |
densmee | maandag 7 maart 2011 @ 14:43 |
de 20e mergelland route rijden de 23e nog een uurtje les en dan de 28e examen avd ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 7 maart 2011 @ 15:03 |
Good luck! Gisteren nog een tochtje gemaakt van ong. 120 km. Voelde weer goed, lekker rijden in het zonnetje! Maar het lijkt erop alsof automobilisten je je dat plezier niet willen gunnen ![]() Ik noem: - Kleven met 150 terwijl ik aan het inhalen ben ![]() - Doen alsof ze je niet zien en voor je neus gaan 'inhalen'. Je moet wel erg scheel zijn als je dat fluoriscerend hestje niet ziet ![]() - Voor een stoplicht naast een Golfje staan die stoer gaat doen door telkens een beetje gas te geven, om hem er vervolgens zo uit te trekken dat je hem niet meer ziet ![]() En zo zijn er wel veel meer voorbeelden, die ik hier denk ik niet hoef te noemen. | |
Crutch | maandag 7 maart 2011 @ 17:39 |
Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met motorrijlessen. ![]() Vrijdag a.s. mag ik weer. ![]() Het is zooooo vet! Eerste les ging goed, schakelen had ik al heel snel onder de knie, volgens de instructeur zit ik er goed op en maak ik de bochten goed. Heb echt onwijs zin in vrijdag.... ![]() Voor de OP (eventueel): Eerste rijles 5-3-2011 Rijschool: Hofma / Boezerooy te Oudeschoot (of eigenlijk Heerenveen-Zuid). Lesmotor weet ik niet, heb er niet op gelet. ![]() | |
Anne | maandag 7 maart 2011 @ 17:46 |
Toegevoegd ![]() ![]() | |
rene90 | maandag 7 maart 2011 @ 17:48 |
En Anne, al een paar ritjes gemaakt in je eentje? | |
Anne | maandag 7 maart 2011 @ 17:49 |
Niet in m'n eentje, wel samen met SD ![]() | |
rene90 | maandag 7 maart 2011 @ 17:50 |
Toch niet achterop he ![]() | |
Crutch | maandag 7 maart 2011 @ 17:54 |
In de OP; zijn dat alle verrichtingen die ze kunnen vragen tijdens het examen? Lijkt me niet zo heul erg moeilijk. | |
Anne | maandag 7 maart 2011 @ 18:10 |
Oók ![]() Jep, dat zijn ze. Op de filmpjes ziet het er inderdaad niet zo moeilijk uit. | |
HeetBoven | maandag 7 maart 2011 @ 18:42 |
(ex)lessers meet houden binnenkort? ![]() | |
rene90 | maandag 7 maart 2011 @ 19:49 |
Wat zeggen jullie, de alpine motosafe oordoppen. ![]() Of de pluggerz ![]() Qua prijs scheelt het niks namelijk. | |
Tankiej | maandag 7 maart 2011 @ 20:07 |
Stapvoets rijden mist (of ik kijk erover heen?), maar als je de langzame slalom kan, kan je ook wel stapvoets rijden ![]() Veel mensen hebben mij de Alpine Motosafe aangeraden in ieder geval.. | |
12345r | maandag 7 maart 2011 @ 20:30 |
Zenuwen beginnen al een beetje op te spelen ![]() Nog tips/middeltjes om je goed te kunnen concentreren tijdens het examen? Dat was namelijk ook de vorige les het probleem... Kon me heel slecht concentreren waardoor ik dus het een en ander over het hoofd zag ![]() | |
beantsje | maandag 7 maart 2011 @ 20:41 |
Ik heb vrij kleine gehoorgangen en kan niets met de alpine. Heb nu de Noizezz, die levert standaard 4 maten met 1 set filters in een verpakking en dan kan je zelf kiezen. Vorm is ook wat ergonomischer. Prijs is vergelijkbaar. Verkrijgbaar bij schoonenberg hoorcomfort maar ook erg goedkoop via Marktplaats. | |
Dekatria | maandag 7 maart 2011 @ 20:49 |
Dat is het gevaar ook - als je het ziet denk je dat het geen reet voorstelt... maar zoals altijd is het in de praktijk een heel stuk anders ![]() | |
HeetBoven | maandag 7 maart 2011 @ 20:56 |
Zitten 2 kanten aan het verhaal. Toen ik de eerste keer spontaan de langzame slalom deed zonder da gezeik ging het in een keer goed, dan heeft je instructeur weer van alles te melden en ga je er op letten en dan gaat het mis (lees je raakt een pion ofzo). | |
rene90 | maandag 7 maart 2011 @ 21:01 |
Die zien er wel prima uit, wel fijn met die meerdere maten. Even gereageerd op MP op een advertentie, thanks voor de tip. | |
Crutch | maandag 7 maart 2011 @ 21:34 |
Tja, ik zal het toch eerst moeten oefenen om het te weten. ![]() | |
rene90 | maandag 7 maart 2011 @ 21:35 |
Noizezz orange voor een tientje nieuw in verpakking via marktplaats ![]() | |
ArnosL | maandag 7 maart 2011 @ 21:36 |
Bij welke heb je ze gekocht? Ik ben er nu ook even naar aan het kijken namelijk ![]() ![]() | |
rene90 | maandag 7 maart 2011 @ 21:38 |
Linkje Misschien hebben ze wel meerdere setjes liggen, want de groene hebben ze ook nog. Ik heb hem inc. verzenden voor 10 euro dus dan weet je voor wat je hem kan kopen ![]() | |
ArnosL | maandag 7 maart 2011 @ 21:47 |
Ik heb even gereageerd, bedankt voor het linkje ![]() | |
ArnosL | maandag 7 maart 2011 @ 22:03 |
Bedankt nogmaals voor de link René, ik heb ze namelijk ook voor ¤10 ![]() ![]() | |
rene90 | maandag 7 maart 2011 @ 22:05 |
Ahh kijk mooi, ik las al die verhalen over gehoorbescherming en dacht...neuh daar heb ik niet zoveel zin in. | |
jesperrrrsss | maandag 7 maart 2011 @ 22:40 |
ik ga deze maand ook beginnen met motorrijlessen moet me alleen nog op geven bij de rijschool ![]() maar ik heb er wel zin in ![]() | |
nero7 | dinsdag 8 maart 2011 @ 00:46 |
Ja godver, kan ik pas in april afrijden voor de AVB omdat maart zit volgeboekt sinds vorige week. Ik heb wel het terrein gepwnd met mn skillz ![]() ![]() | |
nero7 | dinsdag 8 maart 2011 @ 00:50 |
Ohja, en de kleine slalom is echt crap. Vooral omdat ik in de bocht moet liggen, gezien je het anders niet redt. En dan ga je al 5km/h. We hebben nog wel tegen elkaar mogen racen wat ubervet was! Tot je hoorde dat alleen de laatste wint ![]() | |
rene90 | dinsdag 8 maart 2011 @ 07:13 |
met de kleine slalom moet je niet liggen hoor. Gewoon sturen alleen eigenlijk. | |
Anne | dinsdag 8 maart 2011 @ 07:16 |
Inderdaad. Doe eens niet zo lui, nero ![]() ![]() | |
nero7 | dinsdag 8 maart 2011 @ 11:35 |
Maar het stuur wou niet verder draaien, en redde het gewoon echt niet. Wss waren de pilonnen te dicht op elkaar ![]() Eind april gaat die motor er ook komen. Rijbewijs of niet. (bezit, niet rijden) | |
ArnosL | dinsdag 8 maart 2011 @ 11:36 |
Dan heb je misschien te ver naar buiten gestuurd? Wat voor motor word het? | |
nero7 | dinsdag 8 maart 2011 @ 11:46 |
![]() | |
ArnosL | dinsdag 8 maart 2011 @ 11:50 |
Mooi ding! ![]() | |
nero7 | dinsdag 8 maart 2011 @ 12:07 |
De sport waar ik in zit, is alles waar in de beschrijving "voor beginners" staat, ouwe meuk. Dacht doe het meteen goed ![]() | |
12345r | dinsdag 8 maart 2011 @ 12:29 |
Klein verslagje van vandaag: Ik werd vanochtend om half 9 bij de rijschool verwacht zodat we nog een uurtje konden rijden voor het examen. Ik kwam 10 minuten te laat aan, dus dat begon lekker ![]() Maargoed, het uur rijden ging echt belachelijk slecht... Ik keek niet goed, schoof bij het invoegen op de snelweg al voordat ik klaar was met kijken naar de blokmarkering toe en allemaal van dat soort dingetjes... Bij het cbr vertelde me instructeur dus ook dat als ik zo zou rijden tijdens het examen ik zou zakken ![]() Nog even bravok doorgenomen en toen zijn we bij het cbr naar binnen gegaan. Tijdens het wachten in het cbr werd ik trouwens wel vrij zenuwachtig ![]() Toen was het toch echt 9:50 en moesten we het lokaal (oid) in. Gelukkig had ik een vrij relaxte examinator, dat nam al wat zenuwen weg. We zijn naar buiten gegaan en weer ff bravok doorgenomen en toen was het zover. Ik wou wegrijden en ik liet meteen al de motor afslaan terwijl dit nog nooit gebeurt is tijdens lessen ![]() Ik weet nog steeds niet of ze het hebben gezien, maar ook maar niet gevraagd ![]() Lekker een stukje gereden ging opzich prima, op een paar kleine schoonheidsfoutjes na misschien ![]() Ik schrok alleen een beetje want ik was al in een kwartier klaar ![]() Was dus bang dat ik gezakt was. Maar toen we eenmaal in het cbr waren keek de examinator mij tevreden aan en strekte zijn arm waarna hij mij de hand schudde. Ik ben dus geslaagd ![]() Net pasfoto's gemaakt, nou snel op naar het gemeentehuis en mijn rbw (met spoed) aanvragen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door 12345r op 08-03-2011 12:36:08 ] | |
ArnosL | dinsdag 8 maart 2011 @ 12:31 |
Gefeliciteerd! ![]() | |
rene90 | dinsdag 8 maart 2011 @ 12:35 |
Congrats! @nero, ik had al zoiets dat je zo een motor ging kopen haha. Toen je het erover had dat je ging liggen met de kleine slalom, dacht ik al hmm die gaat flink voor het (super) sport type. Ben je wel iemand die zichzelf onder controle heeft. Ik spreek wel een aantal motorrijders die er bewust niet voor kiezen om zo een ding te kopen omdat ze zichzelf dan dood zullen rijden. | |
Anne | dinsdag 8 maart 2011 @ 12:41 |
Gefeliciteerd 12345r ![]() ![]() Ik heb je meteen bij de geslaagden van 2011 gezet. En we hebben er nu al net zoveel als 2010. Dan gaan we dus mooi 2010 overtreffen qua geslaagden eh ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 8 maart 2011 @ 12:44 |
Ik zeg: maatoordoppen bij de Beter Horen ![]() ![]() | |
Anne | dinsdag 8 maart 2011 @ 12:46 |
Ik wil deze idd halen en aan laten meten; http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/motorrijden/otoplastiek/ | |
rene90 | dinsdag 8 maart 2011 @ 12:56 |
Maatdoppen lijken me uiteindelijk wel beter ja, maar voor die 10 euro ga ik maar eerst eens die noizezz proberen. Kan ik daarna altijd nog overstappen. Hebben jullie trouwens gelest met oordoppen op de snelweg, of was daar een mogelijkheid toe? Ik heb trouwens toch de SAS-tec rug beschermer gekocht voor de navigator jas. Voor die 22 euro wil ik wel proberen om te kijken hoe oncomfortabel het zou zitten, aangezien het wel veel veiligheid met zich meebrengt. | |
motorbloempje | dinsdag 8 maart 2011 @ 13:00 |
ik had nooit oordoppen tot ik ze van Mr.Mo kreeg voor m'n verjaardag, en rijd nu al 4 jaar met deze doppen. Ik slaap er zelfs mee ![]() ![]() ![]() | |
Anne | dinsdag 8 maart 2011 @ 13:01 |
Ik had daar geen mogelijkheid toe. Maar met lessen zit je sowieso hooguit maar héél eventjes op de snelweg. Meestal ga je er bij de eerstvolgende afrit alweer af. | |
rene90 | dinsdag 8 maart 2011 @ 13:03 |
Hehe, dat wel. Maar rijd je dan veel dat je op maat gemaakte hebt? En zijn ze niet lek inmiddels, ik lees dat je ze moet testen omdat je gehoorgang ook verandert waardoor ze niet meer optimaal dempen en je alsnog gehoorbeschadiging kan krijgen. (En hoe wordt je nog wakker van de wekker dan?!) Ja dat zal wel wat schelen natuurlijk. Hoeveel kosten die alpine's? Ook iets van 120 euro ofzo? | |
Anne | dinsdag 8 maart 2011 @ 13:05 |
Wekker met licht ![]() De 'muziekversie' kost in ieder geval 130 euro, meen ik mij te herinneren, dus de 'motorversie' zal ook wel zoiets zijn dan. | |
Anne | dinsdag 8 maart 2011 @ 13:08 |
Deze heb je trouwens ook nog, van filterz: http://www.oordoppenshop.nl/filterz-oordoppen-maat-p-1340.html Dan hoef je de deur niet uit, aangezien ze bij je langs komen ![]() | |
rene90 | dinsdag 8 maart 2011 @ 13:11 |
Volgens mij is het allemaal uiteindelijk hetzelfde verhaaltje. Het zou me niks verbazen als het ook nog bij hetzelfde laboratorium terecht komt. | |
nero7 | dinsdag 8 maart 2011 @ 14:01 |
Ik zit wel redelijk in het genre van extreme sporters ![]() Ik doelde er meer op dat het stuur niet verder kon, en het daardoor niet haalde. De radius was te groot voor de slalom. Om de radius kleiner te maken zou ik dus in de bocht moeten liggen Ik heb met de intest op 35KW gereden (Honda CBF500). Ik kan wel vertellen dat 25kw meer dan genoeg is. Onze 900RR is ook leuk, maar dat ding trekt bij 140 nog een wheelie wanneer je em opentrekt ![]() Verantwoord denken is wel iets dat er in zit. Ik doe het niet voor de wheelies of 200km/h+ runs, of het zsm door een bocht rijden. | |
nero7 | dinsdag 8 maart 2011 @ 14:06 |
een voorbeeld van hoe de trekkracht van een 750 zou kunnen voelen, gezien je het beeld ook naar achteren ziet schuiven. Vrij heftig. | |
rene90 | dinsdag 8 maart 2011 @ 14:10 |
oke duidelijk verhaal. Ja echt wat een kracht hebben die dingen. Dat merk ik al met die 600 cc waar ik op les. Het gas open en je moet je echt vast houden anders ga je gewoon. | |
motorbloempje | dinsdag 8 maart 2011 @ 14:11 |
ze sluiten niet compleet af hoor! Er zitten filters in die op het geluid van een motor gespecificeerd zijn. Je kunt omgevingsgeluiden en dergelijken nog steeds prima horen, ook de wekker ![]() Oh, en ik reed toen ik net begon 35.000km per jaar want m'n man en ik woonden nog ver bij elkaar vandaan ![]() ![]() | |
rene90 | dinsdag 8 maart 2011 @ 14:14 |
jezus 35.000, dat is pittig wat ja. Ik zal misschien rond de 8.000 gaan zitten ofzo, beetje afhankelijk hoevaak ik nog de auto zal pakken. | |
motorbloempje | dinsdag 8 maart 2011 @ 14:16 |
aan vakanties en trippen rijd ik alleen al zo'n 10.000 per jaar. De rest is 'zomaarritjes' en woon-werk ![]() ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 8 maart 2011 @ 14:17 |
Ik heb eigenlijk nooit oordoppen in. Ik luister liever naar de motor zodat ik meteen hoor als er iets vreemds klinkt. Wie heeft er trouwens navigatie op zijn/haar motor? Ik ben van plan een Garmin aan te schaffen met een dubbele headset (mij + vriendin). En natuurlijk gefeliciteerd 12345r! | |
motorbloempje | dinsdag 8 maart 2011 @ 14:18 |
je hoort nog genoeg hoor ![]() navigeren doe ik met een kaart op m'n tank ![]() oh, en communicatieshizzle moeten we niet aan denken ![]() ![]() ![]() | |
rene90 | dinsdag 8 maart 2011 @ 14:24 |
ik ga denk ik navigatie gebruiken via bluetooth gewoon en mijn telefoon. Hoor ik vanzelf of ik moet afslaan of niet. En anders de bekende info borden langs de kant van de weg. | |
Tankiej | dinsdag 8 maart 2011 @ 14:29 |
Gefeliciteerd 12345r ![]() Ik ga donderdag maar eens in-ear phones tijdens de les testen. M'n instructeur vertelde vorige keer dat we de volgende keer een stukje (verder, dus geen AVB oefeningen) op de weg gaan, dus dat zou goed uitkomen ![]() | |
nero7 | dinsdag 8 maart 2011 @ 14:42 |
Dat had ik op mn eerste rit op een scooter ook. Eigenlijk een kwestie van het juiste balans vinden zodat je er niet af vliegt als je niet stevig genoeg vasthoudt ![]() | |
ArnosL | dinsdag 8 maart 2011 @ 15:34 |
Ik koop die oordoppen vooral omdat ik een half uur over de snelweg moet richting avb. Dan loop ik liever geen gehoorbeschadiging op voor iets dat ik met ¤10 kan voorkomen. | |
Dekatria | dinsdag 8 maart 2011 @ 17:39 |
Gefeliciteerd!!! ![]() *hand opsteekt*. M'n instructeur merkte een aantal lessen terug op 'dat ik niet bang was hard te rijden', en hoewel ik die snelle motoren wel mooi vind om te zien zou ik er zelf nooit op willen rijden. Iets met de kat op het spek binden ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Dekatria op 08-03-2011 17:44:50 ] | |
ArnosL | dinsdag 8 maart 2011 @ 20:43 |
Vanavond weer les gehad, ging harstikke goed! ![]() Voor het eerst de snelweg opgeweest, man wat een kabaal en wat een wind ![]() ![]() Al met al wel een goeie avond gehad ![]() | |
daantje1044 | dinsdag 8 maart 2011 @ 21:23 |
gefeliciteerd 12345r!!!! | |
HeetBoven | dinsdag 8 maart 2011 @ 21:42 |
feli 12345r!! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
nero7 | dinsdag 8 maart 2011 @ 22:42 |
Ik moet juist eerst mn AVB halen, voor ik uberhaupt de weg op ga. ![]() Ik kijk ook zo wel eens rond op MF. En het valt me erg op dat er 2 groepjes zijn. De een is voor de lichte fietsjes van 125-250cc, en de ander een geknepen 600cc+ als het over 25kw gaat. De populairste is de Kawasaki 250R, waar de bezitters het hebben over een hoog fun gehalte, en een nieuwe motor voor weinig. Maar dat zit toch krap en heeft toch hoge toeren op de snelweg? epic fail hieronder [ Bericht 11% gewijzigd door nero7 op 09-03-2011 00:32:47 ] | |
ArnosL | woensdag 9 maart 2011 @ 08:11 |
Die hoge toeren hoor je toch niet door het windgeruis ![]() Ik ga zelf voor een geknepen 600 denk ik. Toch iets rustiger rijden dan een 125 of 250 op hoofd en snelwegen. | |
CocaColaLight | woensdag 9 maart 2011 @ 08:37 |
Gratz 12345r , je mag je kaartje dus zo ophalen ![]() | |
motorbloempje | woensdag 9 maart 2011 @ 08:43 |
en inderdaad, helemaal vergeten, gefeliciteerd 12345r! ![]() ![]() | |
nero7 | woensdag 9 maart 2011 @ 12:38 |
bel alvast de verzekeringen om info te winnen, en ook 0900TUIG. Want je bent dan wel verzekerd, maar je hebt niet de juiste rijbewijs als er niet op je kentekenbewijs staat dat het een lichte motor betreft (25kw). En dan ben je volgens ome agent niet verzekerd en heb je een bon. Nou is niet elke agent zo, maar het is een bekend risico dat je niet de verkeerde moet tegenkomen. | |
nero7 | woensdag 9 maart 2011 @ 13:16 |
Ik heb de verzekering gebeld. Deze willen van de verzekerde motorrijder een uitdraai van de motor hebben, waarop staat dat deze niet meer dan 25kw genereert. Wanneer ze deze hebben ontvangen en akkoord zijn gegaan, ben je verzekerd. Verzekerd is verzekerd, dus ze zullen de tegenpartij ongetwijfeld uitbetalen zonder de kosten op jou te verhalen. (alleen als de motor onder de 25kw zit). Ik heb daarna politie kennemerland gebeld. Ik heb het de eerste telefonist uitgelegd, en toen ben ik doorgebeld naar een andere agent, en het met deze besproken. Het probleem: Jantje is 20, en heeft sinds kort zijn Lichte Motorrijbewijs gehaald. Zo ook heeft hij een 350cc motor gehaald met 35KW aan vermogen. Jantje laat zijn motor bij de motorzaak afvoeren, en zorgt voor een uitdraai waarop staat dat de motor geen 35kw genereert, maar 24KW (wat nu onder een lichte motorfiets valt). Echter, omdat de motorfiets van voor 1998 is, kan deze niet gekeurd worden, en blijft er op de kentekenpapieren staan dat de motorfiets 35KW is, in plaats van 24KW die de motor nu heeft. Jantje heeft zijn motor toch verzekerd bij de KNMV, met de uitdraai als bewijs dat dit een lichte motorfiets betreft. De KNMV zegt het bovenstaande, namelijk dat Jantje verzekerd is, en zolang de motor in praktijk nog steeds onder de 25kw zit, er gewoon bij zijn schuld bij schade, uitgekeerd zal worden, zonder het geldbedrag bij Jantje te verhalen. So far so good, maar.... Jantje maakt een tour door Groningen, en wordt staande gehouden voor een Algemene Controle. Hij moet zijn rijbewijs en kentekenpapieren laten zien. Jantje heeft zijn motor niet kunnen laten herkeuren als 24kw, dus er staat nog steeds 35kw. Volgens Oom Agent, zou je technisch gezien niet verzekerd zijn, want je rijdt volgens de kentekenpapieren, zonder rijbewijs op een zware motor. Dan bewijs je het tegendeel dat je wel verzekerd bent, met de groene kaart, en een vermogensuitdraai, waarop staat dat deze 24kw is. De ene agent zal het er mee eens zijn, en laat Jantje verder touren. De andere agent zal erkennen dat Jantje verzekerd is, maar omdat Jantje met je lichte rijbewijs op een zware motorfiets rijdt, toch een bon krijgt, omdat Jantje op een voertuig rijdt waar hij geen rijbewijs voor hebt. Jantje kan het volgende doen: Hij laat de motor meenemen door de politie, welke deze meeneemt naar een instantie waar ze een vermogensbank hebben, om te bevestigen dat deze de 24kw niet overtreedt, en zal na een bepaalde korte termijn zijn motor weer morgen ophalen. Dit moet de agent wel bieden, of je kan er naar vragen of ze dit bieden als voor jou zijnde bewijs dat de motor licht is. Hij krijgt een bon thuisgestuurd, welke hij na een periode ontvangt. Met deze gaat hij in beroep en stuurt een brief naar de OvJ, en mocht hij het met de beslissing van de OvJ niet mee eens zijn, kan hij verder in beroep bij de Kantonrechter. Daar zal hij aantonen dat de motor volgens de uitdraai 24kw is, hij verzekerd is, en feitelijk een bekeuring heeft gehad omdat praktisch gezien, je papieren niet overeenkwamen met de daadwerkelijke situatie, omdat de RDW weigert om zijn motorfiets van voor 1998 te keuren als 24kw. Dit is niets meer dan administratie, omdat de motorzaak je motor begrenst, vermogensuitdraai maakt, en de RDW verzoekt om de papieren te wijzigen, waar vermeldt zal staan dat het een lichte motor betreft, met een KW getal onder de 25. Deze vorm van begrenzing wordt gedoogd, en hoewel je niets hebt om je zorgen over te maken, is het zwart op wit volgens het wetboek niet legaal. Omdat de RDW weigert om motorfietsen van voor 1998 te herkeuren naar een lichte motorfiets, omdat de begrenzingen niet erkend zijn, noch door RDW, noch door de fabrikant. Maar je bent verzekerd, en je motor is onder de 25kw, en je hebt een motorrijbewijs om die motor te besturen. Het enige wat rest, is dat je kentekenbewijs bewijst, dat je motor een zware motorfiets is. Met de vermogensuitdraai en verzekeringspapieren kom je er met Oom agent wel uit, maar als je echt pech hebt is er eentje die begrijpelijk van andere mening is, en je een bon geeft omdat je op papier een overtreding begaat, wat in praktijk niet het geval is. Kortom: Als je een motor van voor 1998 op 24kw hebt begrensd, deze verzekerd hebt gekregen, en je lichte motorrijbewijs hebt, is er niks aan de hand. Je ben bij een ongeluk gewoon gedekt. Hou wel in je achterhoofd dat er daar buiten toch een agent is die net even anders denkt, en a.d.h van je papieren je toch een bon kan geven. Ik ga dit nog verder navragen. [ Bericht 48% gewijzigd door nero7 op 09-03-2011 14:10:33 ] | |
12345r | woensdag 9 maart 2011 @ 13:48 |
Bedankt allemaal ![]() Het roze pasje ligt waarschijnlijk vrijdag klaar, dus dan kan ik in het weekend even een mooi ritje maken ![]() | |
rene90 | woensdag 9 maart 2011 @ 14:11 |
De noizezz oordopjes binnen, zitten best prettig in de oren en veel verschillende maten. Edit: en deze ziet er dan ook weer goed uit: http://www.motor-forum.nl(...)750-Hurricane-1.html Als ik mijn rijbewijs had zou ik daar wel even gaan kijken ![]() [ Bericht 68% gewijzigd door rene90 op 09-03-2011 14:17:25 ] | |
mark_dabomb | woensdag 9 maart 2011 @ 14:24 |
Zonder meer leuk ding! Ik zou hem bijna vast neerzetten zonder mn rijbewijs te hebben gehaald ![]() | |
ArnosL | woensdag 9 maart 2011 @ 14:40 |
http://www.motorshopper.n(...)en.html#afbeelding:5 Dit vind ik ook wel een leuk ding. 25 kw ook al. Zo iets zou voor mij een ideale beginnersmotor zijn. | |
Tankiej | woensdag 9 maart 2011 @ 15:25 |
Iets klopt er alleen niet: in het verhaal van nero7 hierboven over 25kw motoren staat dat motoren van voor 1998 niet door de RDW herkeurd worden om 25kw op kenteken te worden. Die motor is van 1992 volgens de advertentie en 25kw op kenteken? Of mis ik nou iets..? Het is vast geen probleem, maar wel een fout in die advertentie mocht het zo zijn.. | |
ArnosL | woensdag 9 maart 2011 @ 15:31 |
Motoren van voor 1998 die geen typegoedkeuring hebben voor 25 kw kunnen ook niet op kenteken krijgen dat ze 25 kw zijn. Dit type heeft schijnbaar wel een typegoedkeuring en kan dus wel op kenteken 25 kw zijn en dus ook zo verzekerd zijn. | |
Tankiej | woensdag 9 maart 2011 @ 15:37 |
Ah ok. Bedankt voor de opheldering ![]() Ik hoef geen 25kw dus ik houd me er niet zo mee bezig.. ![]() | |
ArnosL | woensdag 9 maart 2011 @ 15:51 |
Ik zou het ook een stuk makkelijker vinden om een motor uit te zoeken als ik geen 25 kw hoefde, maar dat moet ik over 2 jaar dan maar doen ![]() | |
Dekatria | woensdag 9 maart 2011 @ 16:03 |
Oh, gaan we weer kijkenkijken-niekopen ![]() https://picasaweb.google.(...)#5569825958065555346 Staat ook te koop... en ik ben verliefd ![]() | |
ArnosL | woensdag 9 maart 2011 @ 16:34 |
Altijd leuk dat kijkenkijken-nietkopen. http://www.motorshopper.n(...)0/Te-koop-GS500.html Op deze had ik ook al een keer gereageerd. Harstikke net ding zo op het oog, maar van m'n ouders mocht ik toen nog een motor kopen, dus uiteindelijk ben ik er niet wezen kijken. Z'n schoondochter had er maar 500 km op gereden sinds aankoop en hij staat ondertussen al een maand of 10 stil, dus goed onderhandelbaar. Als hij er nog staat als ik m'n rijbewijs heb neem ga ik er denk ik wel een keer kijken. | |
mark_dabomb | woensdag 9 maart 2011 @ 16:41 |
Tis ook geen geld he! Ik zou echter niet een naked kopen omdat je dan toch wel erg in de wind zit denk ik? | |
Dekatria | woensdag 9 maart 2011 @ 17:13 |
Verandert wat dat betreft niet veel t.o.v. een CBF ![]() | |
Crutch | woensdag 9 maart 2011 @ 22:18 |
Ik heb mijn tweede rijles vervroegd naar morgen ![]() ![]() Zin iiiiiiiiin. | |
HeetBoven | woensdag 9 maart 2011 @ 22:20 |
Efteling is veul leuker dan rijles ![]() | |
Crutch | woensdag 9 maart 2011 @ 22:55 |
Op het moment vind ik motorrijden toch echt wel iets leuker. ![]() | |
nero7 | donderdag 10 maart 2011 @ 00:32 |
Hoe dat zit weet ik niet precies. Ging meer om het verhaal van de administratieve maas om het zo maar te noemen. | |
nero7 | donderdag 10 maart 2011 @ 00:35 |
Goeie site over ALLE motoren. Alle specs staan hier, incl foto's. Veel plezier!! http://www.motorbikes.be/nl/Yamaha_XJ_600_Diversion_S_1992.aspx Die motor heeft 45.5KW. Dus sowieso geknepen. Max koppel bij 7000RPM en max vermogen 8500 rpm | |
nero7 | donderdag 10 maart 2011 @ 00:43 |
Of een vergelijking http://www.motorbikes.be/nl/compare/1317/3595/ | |
ArnosL | donderdag 10 maart 2011 @ 10:11 |
Ik heb gister m'n oordopjes ook binnen gekregen, maar toen ik ze vanochtend even ging testen merkte ik niet heel veel verschil. Moeten die dingen aardig strak in je oor zitten ofzo? Dan kan het zijn dat ik een andere maat moet proberen ![]() Het zijn van die Noizezz dingen. | |
motorbloempje | donderdag 10 maart 2011 @ 10:12 |
ik ben op een Div600 begonnen en da's erg leuk ![]() ![]() ok, ik was na 'n jaar wel uitgekeken, maar om op te beginnen heb ik er geen moment spijt van gehad ![]() | |
CocaColaLight | donderdag 10 maart 2011 @ 13:28 |
Het blijft mooi als je bij het AVD examen de vragen aan de motor staat te beantwoorden en dan de lichten willen contoleren en de sleutel niet om krijgen. Het schijnt te helpen als je de goeie ER6 neemt ![]() Na een lekker rondje gereden te hebben vroeg de examinator: En vond je het goed genoeg? Dus ik zeg mjah op een paar schoonheids foutjes na ging het wel lekker. Zegt hij dan zijn we het met elkaar eens gefeliciteerd ![]() Nooit gedacht dat je met 16 lessen al in het bezit kan zijn een motor rijbewijs. | |
Crutch | donderdag 10 maart 2011 @ 13:30 |
Nog anderhalf uur. ![]() | |
ArnosL | donderdag 10 maart 2011 @ 13:39 |
Gefeliciteerd! ![]() | |
mark_dabomb | donderdag 10 maart 2011 @ 13:40 |
Klinkt positief, hopen dat ik het ook in zoveel lesjes kan doen ![]() | |
12345r | donderdag 10 maart 2011 @ 14:01 |
Gefeliciteerd man ![]() Ik had 20 lessen geloof ik, maar ik heb dan ook nog geen autorbw ![]() Ik kreeg me sleutel ook niet om ![]() De examinator probeerde het ook, maar hem lukte het ook niet... Toen me instructeur erbij geroepen (want die stond weer te lullen met jan en alle man) en die duwt de sleutel een beetje naar beneden en toen ging die wel ![]() Nooit last van gehad tijdens lessen, zullen wel de zenuwen geweest zijn... | |
Dekatria | donderdag 10 maart 2011 @ 14:04 |
Ik haat die vraag altijd, "wat vond je er zelf van"... wat ik ervan vind boeit niet, wat hij ervan vindt is belangrijk ![]() Maar in elk geval, van harte! ![]() | |
ArnosL | donderdag 10 maart 2011 @ 14:07 |
Haha dat is wel lelijk dat je daar dan staat te stressen. Weet iemand hier het antwoord nog op? Het lijkt mij wel logisch dat ze er vrij strak in moeten zitten of dat ik ze aardig ver in m'n oor moet doen, maar ik wil ze natuurlijk ook niet te ver in m'n oor drukken. | |
CocaColaLight | donderdag 10 maart 2011 @ 14:23 |
Die oordopjes moeten wel netjes aansluiten in je oor. Je zou voor een paar dubbeltje van die gele proppen kunnen proberen. Die dingen knijp je in en druk je in je oor. Als ze weer uitzetten dan voel je snel genoeg hoe "strak" oordopjes horen te zijn als het omgevings geluid minder wordt. | |
ArnosL | donderdag 10 maart 2011 @ 14:25 |
Goeie tip, dankje ![]() | |
Crutch | donderdag 10 maart 2011 @ 16:44 |
Tweede rijles ging super! Zaterdag oefeningen doen e.d. Voor de OP: lesmotor is een Honda CB500. Moest wel wennen aan de wind, vooral als er een vrachtwagen aankomt. ![]() | |
Crutch | donderdag 10 maart 2011 @ 16:47 |
je kan ze beter laten maken bij een audicien, dan zitten ze letterlijk als gegoten. Dikke kans dat ze duur zijn, maar bij normaal gebruik gaan ze lang mee. | |
Anne | donderdag 10 maart 2011 @ 17:37 |
Check ![]() | |
motorbloempje | donderdag 10 maart 2011 @ 17:56 |
feli ![]() | |
Crutch | donderdag 10 maart 2011 @ 18:00 |
Dank je! ![]() Wat heb ik staan kwijlen bij deze motor op de motorbeurs in Utrecht. Helaas is er maar eentje van in Nederland. ![]() ![]() | |
motorbloempje | donderdag 10 maart 2011 @ 18:02 |
ja, daar zie je alle dode vliegen wel op ja.. | |
ArnosL | donderdag 10 maart 2011 @ 18:04 |
Waarom kan ik de OP niet meer aanpassen eigenlijk? Ik wilde er ook inzetten dat CCL geslaagd was, maar dat kon dus niet. | |
motorbloempje | donderdag 10 maart 2011 @ 18:04 |
je kunt je eigen posts maar tot 24 uur na het aanmaken aanpassen ![]() | |
ArnosL | donderdag 10 maart 2011 @ 18:06 |
Oh oke, weer wat geleerd ![]() | |
Anne | donderdag 10 maart 2011 @ 18:06 |
En anders kwam het doordat ik hem op lock had gezet, sorry ![]() | |
Crutch | donderdag 10 maart 2011 @ 18:18 |
Dat wel, maar mooi....zo mooi....ik droom weer even verder ![]() | |
ArnosL | donderdag 10 maart 2011 @ 18:23 |
Ik kan hem nu wel weer aanpassen idd ![]() Van die VFR 800 zijn er toch nog wel meer in Nederland of anders wel in Duitsland in die kleur? | |
Crutch | donderdag 10 maart 2011 @ 18:43 |
Zou kunnen, maar niet volgens de verkopers van dit apparaat. ![]() | |
CocaColaLight | donderdag 10 maart 2011 @ 18:43 |
Zucht ik naar het gemeente huis leg mijn rijbewijs op de bali en zeg ik zou graag een nieuwe willen hebben. Ze kijkt naar de pasfoto print het formulier uit en zegt dat is dan 41 euro zoveel. Ik zeg zit de kosten voor het extra stempeltje erbij? Ze kijkt verwonderd oh je wil een uitbreiding. Goh waarom zou ik anders een rijbewijs willen aanvragen als mijn rijbewijs geldig is tot 2020 ![]() Ze klikt een beetje in haar schermpje en zegt helaas dat staat nog niet in het systeem. Dus morgen nog maar een keer die kant op :x | |
Crutch | donderdag 10 maart 2011 @ 18:51 |
Gevonden, dit is m exact!![]() | |
ArnosL | donderdag 10 maart 2011 @ 19:15 |
En dat is niet dezelfde als op het vorige plaatje? ![]() | |
Anne | donderdag 10 maart 2011 @ 19:20 |
Bij de ene gemeente is het inderdaad al sneller bekend (bij mij al na 2 uurtjes) en bij de ander moet je helaas een dagje wachten ![]() | |
Crutch | donderdag 10 maart 2011 @ 19:24 |
Goed gezien, maar die op foto twee is exact de motor van de beurs. De zogenaamde Limited Edition. | |
motorbloempje | donderdag 10 maart 2011 @ 19:25 |
gewoon zelf er een limited edition van maken door er een sticker op te plakken ofzo ![]() ![]() | |
ArnosL | donderdag 10 maart 2011 @ 19:28 |
Idd, zoveel bijzonders is er nou ook weer niet aan zo te zien ![]() | |
mark_dabomb | donderdag 10 maart 2011 @ 19:28 |
Je kan dus op je papieren rijbewijs een stempeltje bij laten zetten? Wat kost dat dan? | |
Crutch | donderdag 10 maart 2011 @ 19:29 |
Wacht maar ![]() | |
motorbloempje | donderdag 10 maart 2011 @ 19:30 |
nee, dat kan niet ![]() | |
motorbloempje | donderdag 10 maart 2011 @ 19:30 |
ik vind 'm vooral erg 'wit' ![]() ![]() ![]() | |
Anne | donderdag 10 maart 2011 @ 19:31 |
Nee, nee, je krijg een geheel nieuw rijbewijs. Dus als je bij de gemeente bent geweest, krijg je niet meteen je nieuwe rijbewijs mee. Daar gaan een aantal dagen overheen (aantal dagen is afhankelijk of je het met spoed wilt of niet). Kosten zijn ook verschillend per gemeente. Gewoon even op de website van je gemeente kijken. Daar staat het vast wel op. | |
Crutch | donderdag 10 maart 2011 @ 19:32 |
![]() Als ik daarna nog geld overhoud wil ik ook wel een zwarte Ducati ![]() | |
ArnosL | donderdag 10 maart 2011 @ 19:41 |
Neem dan ook gelijk een zwarte vfr, hoef je ook niet zo vaak te poetsen ![]() | |
motorbloempje | donderdag 10 maart 2011 @ 19:42 |
zeg, gaan jullie straks allemaal gezellig naar de FOK MC als jullie geslaagd zijn? ![]() ![]() er mag geen nieuw topic komen en hier mogen we ook niet 'offtopic', maar vind 't wel leuk! Vooral al die newbies en het zoeken van motoren enzo ![]() ![]() | |
Crutch | donderdag 10 maart 2011 @ 19:43 |
Lijkt me wel tof. ![]() | |
ArnosL | donderdag 10 maart 2011 @ 19:44 |
Laten we eerst maar het rijbewijs halen, daarna ben ik denk ik ook wel te vinden in de MC ![]() 13 april trouwens voor de 2e keer theorie, eerst 28 maart de bijzondere verrichtingen! | |
Anne | donderdag 10 maart 2011 @ 19:50 |
Goed idee. Ik heb mij vast maar gemeld: Fok! Motorclub [SC Deel 952]Op naar mooi weer. | |
ArnosL | donderdag 10 maart 2011 @ 19:52 |
Ik lurk er ook al mee, maar ik heb net ook ff de topic-volgen knop aangezet ![]() | |
Dekatria | donderdag 10 maart 2011 @ 20:05 |
Wat een mooi ding ![]() Alleen... besmettelijk wit? ![]() | |
Crutch | donderdag 10 maart 2011 @ 20:13 |
I Knooooow! Maar boeieh! | |
Tankiej | donderdag 10 maart 2011 @ 20:18 |
Zo, weer les gehad vanmiddag/avond! Halve draai gaat gewoon foutloos als ik het zonder pionnen doe. Maar als er pionnen staan doe ik het toch net wat anders en haal ik het niet altijd. Apart ![]() Daarna nog even 3 kwartier door de stad gereden, was leuk! Kan niet wachten tot de volgende les, volgende week ![]() | |
mark_dabomb | donderdag 10 maart 2011 @ 20:28 |
hoeveelste les zit je nu? | |
Tankiej | donderdag 10 maart 2011 @ 20:37 |
Was de 6e les vandaag ![]() | |
Dekatria | donderdag 10 maart 2011 @ 20:44 |
Was ik sowieso al van plan, maar zoals ArnosL al zegt... eerst maar eens slagen ![]() | |
motorbloempje | donderdag 10 maart 2011 @ 20:46 |
ach, ik postte daar ook al toen ik nog rijlessen had ![]() ![]() | |
motorbloempje | donderdag 10 maart 2011 @ 20:46 |
één van m'n klonen staat zelfs bij de tekeningetjes in de OP ![]() | |
nero7 | vrijdag 11 maart 2011 @ 00:55 |
Ik kon het niet laten om te bieden op motoren, en dat is niet alles ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door nero7 op 11-03-2011 01:05:13 ] | |
daantje1044 | vrijdag 11 maart 2011 @ 01:02 |
ik heb me ook gemeld in dat andere topic! | |
ArnosL | vrijdag 11 maart 2011 @ 07:57 |
Heb je een motor gekocht? | |
Tankiej | vrijdag 11 maart 2011 @ 08:21 |
Natuurlijk ![]() Een mod met een kloon. Ik dacht je geen klonen mocht hebben? ![]() | |
Anne | vrijdag 11 maart 2011 @ 08:24 |
Jawel hoor. Zolang je er niet mee loopt te klooien of mee door aan het posten hebt als je 'originele account' een ban heeft, mag dat ![]() | |
Tankiej | vrijdag 11 maart 2011 @ 08:53 |
Ah ok, duidelijk! Ik heb gister tijdens motorrijles het stapvoets rijden en de langzame slalom gedaan terwijl ik met de achterrem speelde ipv met de koppeling. Het wordt er niet makkelijker, maar ook niet moeilijk op door het zo te doen ![]() | |
ArnosL | vrijdag 11 maart 2011 @ 08:55 |
Het is dus gewoon een kut oefening | |
motorbloempje | vrijdag 11 maart 2011 @ 08:58 |
het account in de OP is dan ook gebanned ![]() ![]() | |
beantsje | vrijdag 11 maart 2011 @ 10:35 |
Balen, mijn les gaat vandaag niet door omdat mijn instructeur ziek is.... Nu heb ik volgende week vrijdag weer les, dan maandag, dan weer vrijdag en dan maandag examen. | |
daantje1044 | vrijdag 11 maart 2011 @ 13:23 |
Balen dat je les niet doorgaat beantsje! Het is nog wel zo'n mooi weer! | |
rene90 | vrijdag 11 maart 2011 @ 13:36 |
vandaag les gehad en ging echt klote, langzame slalom faalde weer. Moet je die nou halen op je examen of kan je die laten gaan eigenlijk. Dan hoef ik me een stuk minder druk te maken. | |
daantje1044 | vrijdag 11 maart 2011 @ 13:42 |
langzame slaom is verplicht, maar je hoeft hem niet te halen, maar dan moet je een andere oefening uit dat cluster goed doen. - halve draai - achtje - wegrijden uit parkeerval - stapvoets rijden edit: Bij mij ging de langzame slaom ook altijd mis tijdens de lessen, maar tijdens examen goed. [ Bericht 20% gewijzigd door daantje1044 op 11-03-2011 13:44:00 (wat vergeten) ] | |
Anne | vrijdag 11 maart 2011 @ 13:45 |
Even in het kort; Van de 12 geleerde oefeningen moet je er straks op je examen 7 van doen, waarvan 4 verplicht (lopen en parkeren, langzame slalom, uitwijkoefening en de noodstop). Je mag in totaal 2 oefeningen fout doen (dus ook die verplicht zijn), máár die 2 mogen niet in hetzelfde cluster zitten. Denk je dus dat je de langzame slalom niet kan en fout gaan doen, dan moet je (als die worden gekozen) de volgende goed doen, anders zak je: Halve draai, 8-je, stapvoets rijden en het wegrijden uit een parkeervak. * Anne had moeite met de noodstop en heeft zich toen daarom op de andere stoppen geconcentreerd. Al ging de noodstop dus wel goed op het examen, whehehe. Edit: Ah, daantje was me voor ![]() ![]() | |
rene90 | vrijdag 11 maart 2011 @ 13:55 |
oooh nou dan is de druk van de ketel, scheelt weer een heel stuk. Had vandaag ook het gevoel dat het vooral aan de motor lag, die was op de millimeter afgestel, dus als je de koppeling een tikje verschoof viel het weg of kwam het er juist bij. Morgen even naar termaat, kijken voor laarzen en de rugbeschermer ophalen. Dan maandag een lesje en dinsdag even kort voordat ik examen heb. Hoeveel lessen hebben jullie ongeveer gehad tussen beide examens, dus dat je echt de weg opgaat? | |
Anne | vrijdag 11 maart 2011 @ 13:57 |
Aantal lessen tussen AVB en AVD bedoel je dus? Stuk of 6. | |
rene90 | vrijdag 11 maart 2011 @ 13:59 |
ja die inderdaad. ga morgen maar weer lesjes inplannen. had ook bijna continue de voet op de voetrem, schoot ook lekker op haha. | |
daantje1044 | vrijdag 11 maart 2011 @ 14:11 |
ik heb 7 lessen op de weg gehad dacht ik. Lessen voor AVB gaan we het maar niet over hebben ![]() | |
Dekatria | vrijdag 11 maart 2011 @ 17:39 |
Vandaag ook weer de Slome Slalom gedaan, en ik grapte vooraf tegenover m'n medeleerlinge over m'n totaaale onkunde met die oefening. In het begin ging het ook naadje, maar toen besloot ik gewoon eens niet zo mongool te doen met de koppeling en enkel te spelen met de achterrem. Eerste poging, 1 pilon om. Tweede poging, geen pilon. Ik keek vragend naar m'n instructeur, en hij stak tot m'n totale verrassing z'n beide duimen de lucht in ![]() ![]() Krijg zowaar nog vertrouwen dat ook deze me zal lukken straks ![]() | |
jesperrrrsss | vrijdag 11 maart 2011 @ 18:04 |
ik heb me vandaag aangemeld en werd binnen 30 minuten terug gebeld om afspraken te maken heb volgende week vrijdag mijn eerste les ![]() ![]() eerste les 18-03-2011 les motor yamaha xj 600 abs ik heb er zin in ![]() | |
rene90 | vrijdag 11 maart 2011 @ 18:19 |
toe maar mooi! Waar ga je lessen? | |
Dekatria | vrijdag 11 maart 2011 @ 18:21 |
Welkom, en veel succes!! ![]() | |
nero7 | vrijdag 11 maart 2011 @ 23:16 |
Mijn gevoel zegt KOPEN, maar mn verstand zegt sparen en wachten tot er echt een mooie langskomt. Nog niet dus, maar ik had de plannen wel ![]() | |
nero7 | vrijdag 11 maart 2011 @ 23:21 |
En ik kan pas 6 april ![]() | |
ArnosL | zaterdag 12 maart 2011 @ 01:16 |
Dat gevoel heb ik ook al wel eens gehad. Daarbij zij mijn verstand ook kopen, maar m'n ouders wisten me er van te overtuigen dat ik nog even moest wachten. | |
nero7 | zaterdag 12 maart 2011 @ 01:23 |
Mijn ouders zeiden dat ook idd, en stemde ermee in. Mezelf kennende... ![]() De fiets heeft aardig wat gelopen. Volgens de dealer zijn ze er op gemaakt om zoveel zonder problemen te bereiken. Maar je krijgt dan wel het onderhoud dat je er aan moet plegen, zoals de nokkenasketting oid. Ben je al gauw honderden euro's verder. Dan kan ik beter doorsparen en het meteen goed doen. De dealer hier om de hoek wilt me helpen bij het vinden van een fiets, want hij krijgt regelmatig aanbiedingen. Top, doe ik dat ![]() | |
nero7 | zaterdag 12 maart 2011 @ 01:26 |
Het wordt trouwens de gixxer, of dit dingetje ![]() 19.000 RPM, gotta love it ![]() En hoe snel deze al op zn rev/limit zit... ![]() | |
mark_dabomb | zaterdag 12 maart 2011 @ 09:38 |
Zo, nog 1,5 uur en ik ga voor de eerste keer op een motor zitten! En rijden hoop ik;) | |
ArnosL | zaterdag 12 maart 2011 @ 09:39 |
Veel plezier straks ![]() | |
Crutch | zaterdag 12 maart 2011 @ 10:02 |
28 maart mag ik theorie-examen doen. Geeft me nog mooi wat tijd om het in mijn kop te stampen. ![]() Succes Mark, het is echt supertof! | |
Dekatria | zaterdag 12 maart 2011 @ 10:06 |
Veel plezier ![]() ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 12 maart 2011 @ 10:11 |
succes! ![]() ik ga straks 't eerste lange plezierritje met de nieuwe motor maken ![]() ![]() | |
rene90 | zaterdag 12 maart 2011 @ 10:52 |
fotos! Ben benieuwd naar je nieuwe motor. | |
motorbloempje | zaterdag 12 maart 2011 @ 10:55 |
![]() | |
Crutch | zaterdag 12 maart 2011 @ 11:58 |
Oeh, wat een gemene voorkant ![]() Ben niet zo'n fan van BMW, maar deze mag er wezen hoor. ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 12 maart 2011 @ 12:01 |
en nu zitten ook álle koffers erop ![]() | |
Dekatria | zaterdag 12 maart 2011 @ 12:08 |
Mooi ding Moblo! | |
Sounddragon | zaterdag 12 maart 2011 @ 12:10 |
we gingen toch in de MC ouwehoeren ?? ![]() | |
rene90 | zaterdag 12 maart 2011 @ 12:55 |
Misschien wel handig om wat duidelijkheid te bieden wat hier nou wel / niet mag. Het gaat hier voornamelijk over het lessen, en er komt weleens iets langs over een beginnersmotor / kleding. Mij lijkt dat hier wel kunnen, we zijn allemaal beginners en dan heb je toch redelijk dezelfde vragen. Misschien kunnen we dus het motorrijles/beginners topic ervan maken, zodat je het gelijk in de titel al wat breder neerzet? Zojuist bij Termaat motorlaarzen gekocht, de alpinestart roam black. Toch maar gekozen voor veiligheid. ![]() Zaten erg lekker, en redelijk soepel. Kosten: 120 euro. Ook de sas-tec protector opgehaald, en het is een soepel ding. Je kan het als je het langzaam doet het gewoon indrukken, en dan buigt het vanzelf weer terug. | |
Sounddragon | zaterdag 12 maart 2011 @ 13:32 |
Ik denk dat het handiger is als we dit topic dan een beetje les gerelateerd houden, dan kunnen we in dat andere topic gewoon lekker bomen over kleding en nieuwe aankopen e.d., dan kan het hier weer gewoon over lessen en bijzondere verrichtingen gaan ![]() | |
mark_dabomb | zaterdag 12 maart 2011 @ 14:34 |
Zo dat was tof! was een opstapdag dus alleen op het oefenterrein, in ieder geval al geslaagd voor snelle slalom en achteruit inparkeren ![]() met name wat rondjes gereden in 1 2 en 3 en gevoel met dat ding is tof! 31-03 eerste echte les! | |
Sounddragon | zaterdag 12 maart 2011 @ 16:49 |
Is dat tegenwoordig standaard zo'n oefenterrein? en is dat dan afgesloten voor al het andere verkeer, of is het gewoon een grote lege parkeerplaats? | |
densmee | zaterdag 12 maart 2011 @ 17:39 |
meestal was het bij mij gewoon een openbare parkplatz waar dus ook regelmatig auto's doorreden ook een paar keer op een rustige straat de snelle oefeningen gedaan | |
Sounddragon | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:10 |
Dat deden wij ook, maar ik lees hier best wel vaak het woord 'oefenterrein' dus ik vraag me dan af of dat echt een speciaal terrein is, want da's wel lekker luxe natuurlijk. Ik begreep van Anne bijvoorbeeld dat de pilonnen daar gewoon bleven staan, dus ik neem aan dat het dan een soort eigen terreintje is, anders kunnen ze om de haverklap nieuwe meenemen ![]() | |
vannelle | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:40 |
Het verschilt per rijschool. Waar ik mijn antislipcursus (auto) heb gedaan beschikt over een eigen terrein maar niet elke rijschool heeft die luxe. Die pilonnen blijven dus ook gewoon staan. Geen les meer? Hek dicht. Bij mijn werk in de buurt wordt veel gebruik gemaakt van de openbare weg, rustige wegen. Dat dan weer wel. Maar de instructeur is dus wel iedere keer bezig om PER LES de pilonnen neer te zetten terwijl de leerling de noodstop oefent. Weinig toezicht op en dus weinig ideaal. Kost nog eens tijd ook. Maar bij het CBR in Roosendaal is er vlakbij een parkeerplaats (ergens anders in de stad ook trouwens) waar constant geoefend wordt. En er dus ook constant toezicht is op die pilonnetjes die daarom ook de hele dag kunnen blijven staan. Van wie die zijn en wie ze neerzet of opruimt weet ik niet, ik vermoed dat daar een onderlinge afspraak over is. | |
mark_dabomb | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:53 |
Bij paul lam is het een afgesloten terrein ![]() | |
rene90 | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:01 |
wanneer ga je jouw theorie doen mark? | |
mark_dabomb | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:09 |
Ik ga volgende week op vakantie leren dus zsm ![]() | |
Dekatria | zaterdag 12 maart 2011 @ 22:28 |
Ik oefen altijd op de parkeerplaats van Ahoy ![]() | |
tralalala | zaterdag 12 maart 2011 @ 22:36 |
Bij de rijschool waar ik leste gingen we gewoon naar het examenterrein van het CBR bij het Gelredome. Volgens mij betalen ze een bepaald bedrag aan het CBR en dan mag je gewoon gebruik maken van het terrein als er geen examens zijn. Mijn 25kw periode zit er op dus de gs500 gaat de verkoop in. ![]() | |
nero7 | zondag 13 maart 2011 @ 01:15 |
MF organiseert een MF Supermeet. 280 deelnemers | |
daantje1044 | zondag 13 maart 2011 @ 01:23 |
mijn rijschool heeft ook een afgesloten terrein. zat een hek omheen. werden ook slipcursussen enzo gegeven daar. | |
rene90 | zondag 13 maart 2011 @ 02:08 |
Wat voor gs500 is het? En wat wil je er ongeveer voor hebben? | |
Anne | zondag 13 maart 2011 @ 02:15 |
Wel een beetje op tijd een datum prikken he ![]() | |
mark_dabomb | zondag 13 maart 2011 @ 09:13 |
O ja, ik mag ook in de topic start nu he ![]() | |
Tankiej | zondag 13 maart 2011 @ 13:36 |
Ik les op een nieuw industrieterrein net buiten de stad. Zitten nog maar 2 bedrijven, dus het is heel erg rustig daar ![]() | |
rene90 | zondag 13 maart 2011 @ 14:08 |
Ik kan lekker veel lessen na mijn bijzondere verrichtingen als ik slaag. Alleen doen jullie ook weleens dubbele uren, dus dan gewoon het rijden op de weg? Met autorijden deed ik dat wel altijd namelijk, en zo kan ik wat sneller afrijden. | |
Tankiej | zondag 13 maart 2011 @ 15:19 |
Ik heb altijd 1,5 tot 2 uur les ![]() | |
densmee | zondag 13 maart 2011 @ 15:26 |
ik heb altijd 2 uur les en de limburg dag is 8 uur voor 250 euro met eten en alles erbij http://www.renevandenbogaard.nl/prijzen/default.html | |
rene90 | zondag 13 maart 2011 @ 15:34 |
Oke mooi, ga ik ook lekker dubbele lessen doen, en dan hopelijk snel mijn rijbewijs ![]() | |
Usert | zondag 13 maart 2011 @ 16:06 |
volgens mij helemaal niet gemeld, maareh ik heb hem alweer 2 weken geleden gehaald! ![]() ![]() in 1x, tijdens het afrijden 2 maal vergeten mn knipperlicht uit te doen maar dat bleek geen probleem ![]() | |
ArnosL | zondag 13 maart 2011 @ 16:29 |
Nog gefeliciteerd dan! ![]() | |
Usert | zondag 13 maart 2011 @ 17:17 |
nu nog een motor, wat er voorlopig niet in zit ![]() | |
ArnosL | zondag 13 maart 2011 @ 17:43 |
Bij mij ook pas na de zomer, eerst op vakantie en m'n budget ophogen ![]() | |
Crutch | zondag 13 maart 2011 @ 17:45 |
Gefeli! | |
tralalala | zondag 13 maart 2011 @ 19:17 |
Gs500e uit 1992 met ruim 43.000 km. 25 Kw op kenteken (nu vol vermogen) 25kw-set wel aanwezig. Bijna nieuwe koppelingsplaten, nieuwe voor en achterband (BT45), nieuwe remblokjes voor en achter, nieuwe ketting+tandwielen. Wel wat kleine roest spikkels (meeste gewoon weg gekregen met wd-40) en krasjes op de tank maar het is dan ook een dingetje uit 1992. ![]() Geen idee wat een normale vraagprijs is, binnenkort maar even een TK-topic met huidige foto's plaatsen. ![]() Vandaag nog heerlijk mee gereden ![]() | |
rene90 | zondag 13 maart 2011 @ 19:22 |
Klinkt wel prima, alleen niet echt mijn kleuren helaas. | |
Dekatria | zondag 13 maart 2011 @ 21:48 |
Overigens hoorde ik van m'n instructeur best wel iets alarmerends voor degenen die in de toekomst nog willen lessen; per 2013 gaan ze de boel omgooien. Iedereen, ongeacht leeftijd, begint dan op 125cc. Daarmee haal je dan je AVB en AVD examen. Wil je groter, moet je hetzelfde kunstje (AVB en AVD) nog eens doen met 500cc. Wil je later nog groter dan dat rijden, moet je nog eens AVB en AVD doen op een grotere (1000cc) motor. Dat laatste mag dan pas als je 24 bent. Wil je in 2013> alles kunnen rijden, moet je dus in totaal 6 praktijkexamens afleggen in plaats van de 2 op het moment. Daarnaast is er ook geen omgangsregeling - ben je per December 2012 nog niet klaar, dan moet je dus helemaal overnieuw beginnen. [ Bericht 6% gewijzigd door Dekatria op 13-03-2011 21:59:30 ] | |
HeetBoven | zondag 13 maart 2011 @ 22:21 |
iets tussen de ¤800 en ¤1100. | |
rene90 | zondag 13 maart 2011 @ 23:02 |
Hier heb ik nog niks over gehoord, maar dat zou me wel wat overdreven lijken. Zoals ik nu iedereen spreek gaat iedereen geleidelijk aan groter rijden, als ze steeds meer ervaring krijgen dus ik zie niet gelijk een noodzaak hiervoor. | |
Dekatria | zondag 13 maart 2011 @ 23:26 |
Ze hebben het dus al Europees besloten naar het schijnt, en het wordt per 1 Januari 2013 ingevoerd. | |
daantje1044 | zondag 13 maart 2011 @ 23:29 |
gefeliciteerd!!! Als dat echt zo gaat worden, ben ik blij dat ik me rijbewijs heb! | |
nero7 | maandag 14 maart 2011 @ 00:51 |
Dat gaat in 2012 of 2013 is. Is weer lekker duidelijk. Ik hoop 2013, dan kan ik mn zwaar rijbewijs in 2012 nog halen. En anders moet ik tot mn 22ste wachten ipv 24ste. Want er zal op mijn rijbewijs staan dat ik 2 jaar nadat ik mn licht rijbewijs heb gehaald, ik automatisch zwaar mag. die datum zal in de "zware motor" regel staan. | |
rene90 | maandag 14 maart 2011 @ 07:56 |
Het enige waar ik iets over gehoord heb is dat je in 2012 pas vanaf je 24e zwaar mag rijden, en dan vanaf je 16e of iets al licht. | |
Tankiej | maandag 14 maart 2011 @ 09:25 |
Heb deze quote twee topics geleden er al in gezet, maar zal het nog eens doen ![]() bron Dit komt dus waarschijnlijk per 1 januari 2012. Dus volgens mij als je 24 bent mag je gewoon gelijk op een zware motor examen doen. Maar als je dan op je 18e je motorrijbewijs haalt moet je op een 125cc, dan mag je vanaf je 20e op één tot 35kw en vanaf je 22e op een zware motor. Er staat nergens vermeld dat je 6 keer een praktijkexamen moet afleggen, maar dat het gewoon net zoals nu twee jaar beperkt is en daarna automatisch overgaat op een normaal rijbewijs ![]() | |
CocaColaLight | maandag 14 maart 2011 @ 09:28 |
Edit: Tankiej was me voor met de volledige info ![]() | |
Tankiej | maandag 14 maart 2011 @ 09:53 |
Ik vind het wel goed dat ze in Nederland gaan instellen dat je nog wel 18 moet zijn voordat je op een 125cc mag, als je ziet hoe die 16- en 17-jarigen nu al op 50cc tekeer gaan ![]() Maar dan snap ik de invoering van die lichte klasse nog niet helemaal. Tenminste, ik zou geen motorrijbewijs op m'n 18e halen dan. Dan zou ik nog wel twee jaar wachten zodat je op een zwaardere klasse mag. Ik vind dat ze gewoon moeten invoeren dat je met een autorijbewijs ook op een motor tot 125cc mag ![]() Daarnaast is het ook lastig voor de rijscholen, na de scooters moeten ze dan nu ook motoren tot 125cc aanschaffen ![]() | |
ArnosL | maandag 14 maart 2011 @ 09:57 |
En de begrenzingen van de 25 kw motor aanpassen, want die moet naar 35 kw. Ik denk dat ik dan pas op m'n 24e het a-rijbewijs zou gaan halen. Grote kans namelijk dat je als je op je 20e begint je ook nog de eerste lichte klasse moet. Wat ik wel raar zou vinden is dat je voor iedere nieuwe klasse weer zou moeten afrijden. Wat nou als je daar voor zakt? Nemen ze dan je rijbewijs in ofzo? | |
Tankiej | maandag 14 maart 2011 @ 10:01 |
Als je op je 20e begint kan je op A-beperkt, tot 35kw. Tenminste, zoals het op de website van de rijksoverheid staat. Ook zie ik daar niet staan dat je daar voor elke klasse weer opnieuw moet afrijden. Dat zou ik ook erg raar vinden en zou het alleen maar zijn om geld binnen te halen.. | |
Crutch | maandag 14 maart 2011 @ 10:12 |
Volgens mij gaat het grotendeels ook om geld binnenhalen. | |
Dekatria | maandag 14 maart 2011 @ 10:39 |
Dank allen voor de verhelderende achtergrondinfo ![]() | |
rene90 | maandag 14 maart 2011 @ 11:22 |
wel een fijne rijles gehad net, hopelijk dus klaar gestoomd voor morgen op mijn examen bijzondere verrichtingen. | |
Tankiej | maandag 14 maart 2011 @ 11:41 |
Succes daarmee ![]() | |
Crutch | maandag 14 maart 2011 @ 11:42 |
Oeh, spannend. Ben je er écht klaar voor denk je? | |
daantje1044 | maandag 14 maart 2011 @ 11:49 |
succes morgen | |
ArnosL | maandag 14 maart 2011 @ 11:52 |
Succes morgen! | |
rene90 | maandag 14 maart 2011 @ 12:10 |
naja je weet het nooit, voor mijn gevoel ga ik sowieso de halve draai, snelle slalom, 8, uitrijden parkeervak, stapvoets, lopen met de motor, vertragings wel halen. Remmingen blijven lastig, en langzame slalom ging vandaag wel lekker. Dus tja, de instructeur zegt ook dat hij wel denkt dat het goed komt. | |
Crutch | maandag 14 maart 2011 @ 12:21 |
Top! Ik wens je iig heel veel succes. | |
Anne | maandag 14 maart 2011 @ 13:05 |
Toegevoegd ![]() En succes morgen rene90! | |
Tankiej | maandag 14 maart 2011 @ 13:24 |
Wordt steeds drukker hier volgens mij, leuk! ![]() Btw: Bij rene90 staat in de OP dat hij zijn AVB op 13-03 doet, sowieso lijkt me dat lastig omdat dat op een zondag is, maar het kan denk ik ook veranderd worden naar 15-03 ![]() | |
rene90 | maandag 14 maart 2011 @ 13:28 |
thanks voor de steun. Moet inderdaad 15 zijn ja, morgen dus. Anne, hoelang is het rijden eigenlijk naar het terrein in Arnhem? | |
Dekatria | maandag 14 maart 2011 @ 13:31 |
Succes morgen rene! ![]() | |
Anne | maandag 14 maart 2011 @ 13:31 |
En weer aangepast.Dat is ongeveer 20 minuten rijden ![]() Je gaat naar het Gelredome, dus behoorlijk vooraan in Arnhem. Examen zelf duurt ook zo'n 20 minuten. | |
CocaColaLight | maandag 14 maart 2011 @ 14:03 |
En als kleine tip, ik heb daar ook mijn AVB gedaan en ze stellen het op prijs als je je helm niet op tafel legt ![]() De examinatoren zijn wel relax daar, mijn examen duurde iets korter daar aangezien hij me niet heeft laten lopen met de motor want daar kon ik toch niet meer op zakken ![]() | |
rene90 | maandag 14 maart 2011 @ 14:44 |
Ik zal eraan denken haha. | |
Crutch | maandag 14 maart 2011 @ 16:03 |
Oeh, ik mag oefeningen doen op het terrein rondom Thialf Heerenveen ![]() | |
mark_dabomb | maandag 14 maart 2011 @ 21:27 |
Woei! Helemaal nieuw Rev-it motorpak (textiel) gekocht voor maar 7 tientjes! | |
rene90 | maandag 14 maart 2011 @ 21:39 |
En hoe heb je dat voor elkaar gekregen ![]() | |
mark_dabomb | maandag 14 maart 2011 @ 21:41 |
Het is een aeration pak van rev-it dus. Netjes zwart met donkergrijze accenten. Inritsbare winterbroek en jas, bescherming op schouders, heupen, ellebogen en knie-en en veul zakken. Ademend én waterdicht. Iemand die een lesje of 3 had genomen het niks vond maar wel een pak had gekocht en inmiddels te dik is geworden. |