Briljantquote:Oja, mijn collega die pas getrouwd is, gaf me nog een tip als je moet plassen tijdens je bruiloft: ga achterstevoren op het toilet zitten. Dus: met je gezicht naar de muur. Dan hoef je namelijk niet bang te zijn dat je met je jurk in de pot hangt. Vond het echt een geniale tip
Ze zijn wel dezelfde kleur. Ik heb een stukje stof meegenomen van de jurk, zodat ik daar op kon letten bij het passen van de schoenen. Op de foto lijkt inderdaad de jurk donkerder, volgens mij zit de kleur er wat tussen in.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:31 schreef Juud- het volgende:
Vind jouw jurk en schoenen ook heel stijlvol Soempie. Zijn jurk en schoenen dezelfde kleur? Op de foto lijkt er op het 1e gezicht een verschil in te zitten.
wat fijn dat dat gelukt is!quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:04 schreef Tangarine het volgende:
Wat een leuk kasteeltje!
Wij hebben zaterdag tot diep in de nacht zitten begroten en ideeen op zitten doen om te kijken of een bruiloft sowieso betaalbaar is... en het is ons gelukt om iets tofs naar ons idee te bedenkenDus nu kan het plannen/regelen rustig aan gaan beginnen
Ja fijn is dat he, dat van tevoren betalen. Ik heb een tabel gemaakt met alle dingen erin die geld kosten (al is het maar 2 euroquote:Op woensdag 2 maart 2011 09:18 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
wat fijn dat dat gelukt is!
Wij zijn uiteindelijk toch weer wat aan het pielen met het budget..
er komen toch nog wat onverwachtte kosten bij , zoals bv de trouwauto..
en het besef dat 90% van de kosten voor de trouwdag al van teVOREN betaald moet worden terwijl ik in m'n hoofd had dat we een aanbetaling van 10% moesten doen en 90% achteraf![]()
![]()
plus dat het "normale" leven ook wat investeringen eist..
dus.. het wordt weer goochelen met geld
Ohhh, wauw.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:27 schreef Jentin het volgende:
Het kasteel van Rhoon is heel mooi, Juud. Kun je daar niet ook de ceremonie doen, dan?
Soempie, ik heb je jurk en je schoenen gemist! Heb je een gekleurde jurk (d.w.z. anders dan een of andere wittint)?
Mijn trouwdatum in het lijstje klopt hooren we trouwen (proosten/eten/feesten) hier:
[ afbeelding ]
Ik vind het zo leuk.
Tsja.. het is lastig..quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:13 schreef Jentin het volgende:
Even een gastenlijsttechnische vraag, om te zien wat jullie denken (ik spaar meningen wat dit betreft). Op onze gastenlijst stonden mijn oom, tante en hun dochter en zoon. De uitnodiging is gericht aan 'Familie A.' Nu kregen wij in hun rsvp de mededeling dat ze met 5 personen komen: nummer vijf is de vriendin van de oudste zoon. Zij zijn al wel een tijd samen (een aantal jaar) en mijn neef is ook al wel op een leeftijd dat je het niet kan afdoen als een puppyliefde (in de twintig). Evenwel wonen ze nog niet samen en belangrijker nog: ik noch mijn vriend hebben het meisje ooit echt ontmoet. Ik heb haar 1 keer gezien in het voorbijgaan, maar nog nooit een woord met haar gewisseld. Mijn vriend heeft haar echt nog helemaal nooit ontmoet.
Ook in verband met het aantal gasten dat we graag beperkt willen houden, zou ik haar er liever niet bij hebben. Niet omdat ik haar niet mag ofzo, want hoe zou dat kunnen, maar omdat wij onze bruiloft graag 'intiem' willen vieren met mensen die iets voor ons betekenen. Het klinkt misschien hard, maar zij valt daar gewoon niet onder.
Wat vinden jullie, kan ik mijn neef vragen of hij zijn vriendin niet mee wil nemen (uiteraard met uitleg) of is dat echt ont-zet-tend asociaal? Mijn oom en tante zien haar al wel als lid van het gezin kennelijk, maar wij dus niet.
Extra lastig: mijn broer trouwt een paar maanden na ons, en daar wordt de vriendin in kwestie wel uitgenodigd. Alleen komt ze bij mijn broer ook daadwerkelijk over de vloer. No rijmpje intended![]()
Daar heb ik ook aan gedacht. Maar als ik puur voor mezelf spreek: als ik voor een bruiloft uitgenodigd zou worden van iemand waar ik heel goed mee omga, en mijn vriend/man niet, dan zou ik het niet erg vinden als hij niet uitgenodigd wordt: hij heeft toch ook niks met diegene? Maar ja, met familie ligt dat anders natuurlijkquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:28 schreef Alicey het volgende:
Het lijkt me ergens wel logisch om aanhang van je familie ook uit te nodigen. Andersom zou ik er denk ik een naar gevoel bij krijgen als ik zou worden uitgenodigd voor een bruiloft en vervolgens krijg te horen dat mijn man niet welkom is..
wij hebben soortgelijk iets gehad, en dan was het stel in kwestie dan ook nog maar een jaartje samen...quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:13 schreef Jentin het volgende:
Even een gastenlijsttechnische vraag, om te zien wat jullie denken (ik spaar meningen wat dit betreft). Op onze gastenlijst stonden mijn oom, tante en hun dochter en zoon. De uitnodiging is gericht aan 'Familie A.' Nu kregen wij in hun rsvp de mededeling dat ze met 5 personen komen: nummer vijf is de vriendin van de oudste zoon. Zij zijn al wel een tijd samen (een aantal jaar) en mijn neef is ook al wel op een leeftijd dat je het niet kan afdoen als een puppyliefde (in de twintig). Evenwel wonen ze nog niet samen en belangrijker nog: ik noch mijn vriend hebben het meisje ooit echt ontmoet. Ik heb haar 1 keer gezien in het voorbijgaan, maar nog nooit een woord met haar gewisseld. Mijn vriend heeft haar echt nog helemaal nooit ontmoet.
Ook in verband met het aantal gasten dat we graag beperkt willen houden, zou ik haar er liever niet bij hebben. Niet omdat ik haar niet mag ofzo, want hoe zou dat kunnen, maar omdat wij onze bruiloft graag 'intiem' willen vieren met mensen die iets voor ons betekenen. Het klinkt misschien hard, maar zij valt daar gewoon niet onder.
Wat vinden jullie, kan ik mijn neef vragen of hij zijn vriendin niet mee wil nemen (uiteraard met uitleg) of is dat echt ont-zet-tend asociaal? Mijn oom en tante zien haar al wel als lid van het gezin kennelijk, maar wij dus niet.
Extra lastig: mijn broer trouwt een paar maanden na ons, en daar wordt de vriendin in kwestie wel uitgenodigd. Alleen komt ze bij mijn broer ook daadwerkelijk over de vloer. No rijmpje intended![]()
Niks asociaals aan om je neef uit te leggen waarom zij niet welkom isquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:13 schreef Jentin het volgende:
Nou, we willen sowieso trouwens in het stadshuis in Groningen, wat sowieso een prijzige aangelegenheid is. En verder willen we er uiteraard wel een leuk feestje van maken! Maar we kunnen wel op aardig wat dingen bezuinigen, zo importeert een zwager van me cava in Nederlandquote:Op woensdag 2 maart 2011 17:57 schreef Juud- het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Chanty!
Lastig dilemma Jentin, maar ik denk dat ik me aansluit bij de rest.. ze is part of the family. Je trouwlocatie is trouwens zeer![]()
Tangarine: fijn dat het budgettechnisch lukt! Wat hebben jullie in gedachten?
Wij wilden dat ook niet, tenminste geen jonge kinderen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:05 schreef Tangarine het volgende:
Dat probleem vam de gasten kennen wij ook, maar dat is meer dat we bepaalde ooms en tantes wel willen uitnodigen, en bepaalde absoluut niet... En we willen geen kinderen op de bruiloft. We moeten alleen nog even verzinnen hoe we dat goed gaan communiceren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |