abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93296625

Welkom in hét Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Het topic heeft een flink aantal vaste posters, elk met hun eigen standpunten en veelal verdeeld in twee "kampen" te weten de huurders en de kopers met her en der een realist die het geheel met lede ogen aanziet. Gelukkig gaat dit alles gepaard met wederzijds respect en zinvolle discussies en argumentatie! ;)

Deze topicreeks loopt al meer dan 100 delen. Ruim 30000 posts vol met voorspellingen, interessante (al dan niet onderbouwde) meningen en vurige betogen.
Hier is een overzicht van de hele reeks, voor zover bekend.

De eerste 100 topics (min of meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenen
Huizenmarkt # 108: Krimpregio's leidend in woningmarkt
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93296642
-2%?

In ieder geval zijn ze uit de ontkenningsfase :D
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:27:21 #3
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93296668
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:23 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ze kunnen beter zeggen;

Pas op, huren is niet gratis!
Huren is geld weggooien!
Dat is er nu wel ingehamerd. Er gaat geen verjaardag voorbij dat ik dat niet hoor, wees niet bang.

...gelijk ook de reden waarom die huizenmarkt-tulpenbol-crisis zo groot is in NL.
Je bent gek als je niet koopt! Leen, desnoods teveel, uiteindelijk stijgen de prijzen!
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_93296715
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:10 schreef LXIV het volgende:

Het is rente (afhankelijk of je nog HRA hebt is dat 3,5 of 7%), plus OZB, verzekeringen, stookkosten, onderhoudskosten en belastingen. Ooit is dat hier ergens wel eens uitgerekend. Die 8% over de OZB-waarde klopt wel als vuistregel hoor.
Oke... duidelijk. Ik zal het voor mijzelf eens doorrekenen. Vooral de stookkosten en onderhoud zijn posten die discutabel zijn. Stoken om vorstvrij te houden is natuurlijk een stuk voordeliger dan stoken om er te wonen. Onderhoud plegen aan een pand dat je wilt verkopen? Eens vragen aan de WBV hoe zij daar over denken ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93296740
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:27 schreef BertV het volgende:

[..]

Huren is geld weggooien!
Dat is er nu wel ingehamerd. Er gaat geen verjaardag voorbij dat ik dat niet hoor, wees niet bang.

...gelijk ook de reden waarom die huizenmarkt-tulpenbol-crisis zo groot is in NL.
Je bent gek als je niet koopt! Leen, desnoods teveel, uiteindelijk stijgen de prijzen!
Zolang er voldoende 'deelnemers' te vinden zijn die dat sprookje geloven en instappen is dat ook zo, zoals dat werkt voor ieder pyramidespel ;)
Het feitelijke probleem is dat dit soort constructies alleen maar werken bij een constante groei van het totaal aantal deelnemers. Zelfs al zou een een stabiel aantal deelnemers zijn dan nog zullen prijzen gaan dalen als gevolg van een toenemend aanbod. De situatie in NL is extreem, een 40% reductie aan instappers zal de prijzen op lange termijn doen terugvallen. In het meest gunstige geval (voor de bestaande deelnemers) zal de inflatie zijn werk doen, in een minder gunstige geval (of gunstig voor de nieuwe deelnemers) zien we prijsdalingen bovenop de inflatie. Dat de betaalbaarheid door de stijgende rente niet beter word is niet erg. Uiteindelijk ga je gewoon minder schuld op je nemen :)
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:36:02 #6
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93296847
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zolang er voldoende 'deelnemers' te vinden zijn die dat sprookje geloven en instappen is dat ook zo, zoals dat werkt voor ieder pyramidespel ;)
Het is meer elkaar moed inspreken.

Let wel: Het probleem ligt bij recent afgesloten hypotheken.

Ik zie in mijn omgeving bijv. een jong stel die "kosten wat kost" wil verhuizen uit hun koopwoning. Ze hebben hun makelaars-kosten nog niet eens afbetaald en komen er nu achter dat ze in hun contract hebben staan dat ze ook nog een boete moeten betalen om bij de ING weg te komen.

Wat ze maar niet willen beseffen is dat na de verkoop van hun huis er opnieuw een hypotheek afgesloten moet worden, met nieuwe voorwaarden.
De kans bestaat dat ze nu zo weinig krijgen dat ze geen woning meer kunnen kopen.

edit: Het gaat me allemaal niks aan, maar als je dan wel iedere keer van hun moet horen dat je maar op een "huurflatje" zit, krijg je wel wrevel.
pi_93296900
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:36 schreef BertV het volgende:

[..]
Ik zie in mijn omgeving bijv. een jong stel die "kosten wat kost" wil verhuizen uit hun koopwoning. Ze hebben hun makelaars-kosten nog niet eens afbetaald en komen er nu achter dat ze in hun contract hebben staan dat ze ook nog een boete moeten betalen om bij de ING weg te komen.

Wat ze maar niet willen beseffen is dat na de verkoop van hun huis er opnieuw een hypotheek afgesloten moet worden, met nieuwe voorwaarden.
De kans bestaat dat ze nu zo weinig krijgen dat ze geen woning meer kunnen kopen.
Tegen zoveel domheid is dan ook niets te doen.

Gevalletje eigen schuld.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:40:30 #8
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93296948
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:38 schreef HansvD het volgende:

[..]

Gevalletje eigen schuld.
lijkt me wel, helaas (in dit geval) wil de verkoop niet lukken... >:)
pi_93297233
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:38 schreef HansvD het volgende:

[..]

Gevalletje eigen schuld.
Verstandig is het niet, maar tot vlak voor de crisis was er wel heel veel mogelijk. De schuld ligt ook net zo goed bij de banken en de overheid. Ik ben juist zo'n tegenstander van de HRA en garantieregelingen als de NHG omdat het een 'moral hazard' met zich meebrengt. Mogelijk ooit bedacht als goed bedoelde regelingen zijn ze verworden tot de drijvende kracht achter perverse financiele producten en overwaardering op een ongezonde schaalgrootte.
I'll sing you a lullaby.
pi_93297391
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:40 schreef BertV het volgende:

[..]

lijkt me wel, helaas (in dit geval) wil de verkoop niet lukken... >:)
Een vriend van mij heeft vorige maand een woning gekocht van een stelletje dat uit elkaar ging. Ik vind dat hij nog een behoorlijke prijs voor de woning betaald heeft, maar hij wilde het graag en kan het goed betalen. De vorige eigenaar heeft echter wel even 26k moeten aftikken want ze woonden er net 2 jaar. Is dat zuur? Ja dat is zuur... vooral als je bedenkt dat je voor dat bedrag minstens 3 jaar een woning kan huren.
I'll sing you a lullaby.
pi_93297461
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:58 schreef xenobinol het volgende:
Een vriend van mij heeft vorige maand een woning gekocht van een stelletje dat uit elkaar ging. Ik vind dat hij nog een behoorlijke prijs voor de woning betaald heeft, maar hij wilde het graag en kan het goed betalen. De vorige eigenaar heeft echter wel even 26k moeten aftikken want ze woonden er net 2 jaar. Is dat zuur? Ja dat is zuur... vooral als je bedenkt dat je voor dat bedrag minstens 3 jaar een woning kan huren.
Dan moet je ook maar geen auto kopen want er is een kans dat je hem total-loss rijdt.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93297934
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:58 schreef xenobinol het volgende:
De vorige eigenaar heeft echter wel even 26k moeten aftikken want ze woonden er net 2 jaar.
Komen ze nog goed weg. Mensen waar ik het huis van gekocht heb, hebben een restschuld van 80k en hebben er een jaar gewoond waarna het 9 maanden te koop stond ;)
(Je begrijpt dat ik het huis voor een mooi prijsje heb gekocht ;) )
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:21:00 #13
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93297944
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan moet je ook maar geen auto kopen want er is een kans dat je hem total-loss rijdt.
Een auto is natuurlijk altijd een slechtere investering dan een huis.
Een auto wordt nooit meer waard.
Maar zelfs een nieuwe auto kun je verzekeren op de nieuwwaarde.
pi_93298131
Hoi ik heb zojuist informatie gevonden over een hypotheekakte en wilde dit graag met je delen. Misschien heb je dit nodig als je klaar bent om een huis te kopen.

Veel plezier ermee!
  Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 10:33:50 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_93298236
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Komen ze nog goed weg. Mensen waar ik het huis van gekocht heb, hebben een restschuld van 80k en hebben er een jaar gewoond waarna het 9 maanden te koop stond ;)
(Je begrijpt dat ik het huis voor een mooi prijsje heb gekocht ;) )
Lol. Ik heb mijn huis gekocht voor een stuk minder dan wat ze er voor vroegen. Huis heeft geloof ik een half jaar te koop gestaan. In mijn straat hebben nog meer huizen te koop gestaan, maar maar allemaal niet langer dan 2 weken. In 1 geval zag ik dat ze het bord 'Te Koop' neerzetten, en de dag erna was er 'Verkocht' overheen geplakt :)

Dus, ik heb de makelaar gebeld, en gezegd van 'joh, de huizen er omheen worden allemaal zeer snel verkocht, maar hun lukt het niet. Misschien snappen ze nu dat ze teveel vragen?'. Toen hij vroeg of ik dan nog interesse had gaf ik aan dat ik dat wel had, maar wel tegen hetzelfde bod als dat ze eerder hadden afgewezen. Daar gingen ze toen wel mee akkoord.

Ik heb vervolgens alles opnieuw laten schilderen, ik heb een nieuwe keuken laten plaatsen, en de tuinen opnieuw laten aanleggen. Aangezien ik tot die tijd nog thuis woonde heb ik ook de volledige inrichting nieuw gekocht, ik heb de k.k. uit eigen zak betaald en ik heb nog een flink bedrag voor het huis zelf betaald, zodat de hypotheek lager kwam te liggen.

Dus ik heb genoeg geld om leuke dingen te doen, 2x per jaar op vakantie gaan (waarvan a.s. maandag de eerste van dit jaar ;) ) en het mooiste is dat ik me nergens zorgen over hoef te maken :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_93298240
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:29 schreef D.Nicole het volgende:
Hoi ik heb zojuist informatie gevonden over een dikke vette spam en wilde dit graag met je delen. Misschien heb je dit nodig als je klaar bent om een huis te kopen.

Veel plezier ermee!
Hallo Nicole! We hebben hier een teringhekel aan spammers en blaatschapen en de huidige trend is om ze te cenzuuren. Dus ik neem aan dat de modjes dat ook bij jou doen. Alhoewel volgens sommige spamhoeren hier de modjes die-hard zeepbelbustersontkenners zijn, dus misschien valt het mee.

Oh, en Xeno is nog vrijgezel en kan wel wat hypotheekadvies levenswijsheid vermaak gebruiken. Mail hem op mijndaklekt@huurkn3uz.nl!
pi_93299320
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:33 schreef Whuzz het volgende:
Hallo Nicole! We hebben hier een teringhekel aan spammers en blaatschapen en de huidige trend is om ze te cenzuuren. Dus ik neem aan dat de modjes dat ook bij jou doen. Alhoewel volgens sommige spamhoeren hier de modjes die-hard zeepbelbustersontkenners zijn, dus misschien valt het mee.

Oh, en Xeno is nog vrijgezel en kan wel wat hypotheekadvies levenswijsheid vermaak gebruiken. Mail hem op mijndaklekt@huurkn3uz.nl!
Whuzz heeft mod aspiraties?
I'll sing you a lullaby.
pi_93299384
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Whuzz heeft mod aspiraties?
Xeno heeft koop aspiraties? Zo ja, dan heeft nicole een mooie link voor je! ^O^
pi_93299522
Heerlijk om wakker te worden op m'n vrije dag, me realiserend dat ik momenteel veel geld verdien door niks te doen en af te wachten. :P
pi_93299572
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:13 schreef Asfyxia het volgende:
Heerlijk om wakker te worden op m'n vrije dag, me realiserend dat ik momenteel veel geld verdien door niks te doen en af te wachten. :P
Je huur niet betalen != geld verdienen....
pi_93299652
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:33 schreef CoolGuy het volgende:
Aangezien ik tot die tijd nog thuis woonde
Oh god, dit melkmuiltje komt ook net onder de tiet van z'n moeder vandaan gekropen. En dan kritiek hebben op Terrorizer dat die nog thuis woont. :')

Afijn, je hebt op het verkeerde moment gekocht en je gaat een hoop geld op je "investering" verliezen. Wen er maar aan, want dat is de realiteit. :)
pi_93299687
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:14 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Je huur niet betalen = geld verdienen.
Het kopen van een huis uitstellen = geld verdienen.

Kerel, jij zult nooit rijk worden. :N
  Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 11:19:59 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_93299755
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:17 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Oh god, dit melkmuiltje komt ook net onder de tiet van z'n moeder vandaan gekropen. En dan kritiek hebben op Terrorizer dat die nog thuis woont. :')

Afijn, je hebt op het verkeerde moment gekocht en je gaat een hoop geld op je "investering" verliezen. Wen er maar aan, want dat is de realiteit. :)
Hoezo, net? Weet jij over welk jaar ik het heb dan? :') Wat de realiteit is is dat jij geen cent te makken hebt en een betalingsachterstand hebt. Dat is de realiteit.
pi_93299766
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:18 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Haha, ik heb zo het vermoeden dat ik al een stuk verder op weg ben dan jij in elk geval ;)
*message sponsored by Xenobinol*
  Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 11:21:31 #25
16180 crew  CoolGuy
pi_93299809
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:18 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Je huur niet betalen = geld niet uitgeven aan huur, waar dat geld wel voor bedoeld is.
Het kopen van een huis uitstellen is niet gelijk aan geld verdienen. Het is geld niet uitgeven. Maar jij hebt geen geld ,want al het geld dat je hebt is eigenlijk je huurgeld, maar dat betaal je gewoon niet, sukkel.

Ik word ook niet rijk. Ik ben al rijk.
pi_93299969
quote:
Huizenhoog
25 februari 2011, 7:50 uur | FD.nl

Ssst, de huizenprijzen dalen. Een bijna-taboe onder makelaars en banken. Zij weten namelijk dat wanneer huizenprijzen eenmaal een bepaalde richting zijn ingeslagen, het lang duurt voordat de ommekeer komt. Stijgen de prijzen, dan tuimelen potentiële kopers over elkaar heen. Dalen de prijzen, dan blijft iedereen zitten, en is het lang wachten op het dieptepunt.

In dit licht zou men ook de persberichten van Rabobank over de Nederlandse huizenmarkt kunnen lezen. In het reguliere verslag over de ontwikkelingen op de woningmarkt spreekt de bank, veruit de grootste hypotheekverstrekker van het land, namelijk graag over de 'betaalbaarheid' van huizen. En zo kan het zijn dat de bank bij een daling van de prijzen toch positief kan melden dat de betaalbaarheid van woningen is toegenomen. Immers, hoe goedkoper de huizen, hoe aantrekkelijker het is om er een te kopen.

Dat de wijze waarop Rabobank de betaalbaarheid berekent, wat evenwichtiger in elkaar steekt, blijkt uit het jongste kwartaalbericht. Daarin meldt de bank dat de prijzen zijn gedaald, dat ze voorlopig blijven dalen, maar dat de betaalbaarheid toch is afgenomen.

Betaalbaarheidsindex

Rabobank hanteert de zogenoemde Betaalbaarheidsindex. Die rekent met factoren zoals de prijzen van de woningen zelf, het besteedbaar inkomen, de rentelasten op de hypotheek en de beschikbaarheid van de hypotheek. De huidige prijsdaling heeft volgens de bank weliswaar een positief effect op de betaalbaarheid, maar wordt tenietgedaan door een reeks van tegenvallers.

Een daarvan is de rente, die de afgelopen maanden hard stijgt en snel doorsijpelt in de tarieven die de banken rekenen. Minstens zo belangrijk noemt Rabobank de aanscherping van de inkomenstoets bij de Nationale Hypotheek Garantie. Daarnaast worden banken gedwongen om het voorzichtiger aan te doen met het verstrekken van hypotheken.

Rente daalde

De Rabo-index definieert 'betaalbaar' als een modaal inkomen maximaal 30% van zijn bruto inkomen kwijt is aan een gemiddelde woning. Zo gemeten valt het wel mee met de huizenmarkt. Zo blijkt de betaalbaarheid van huizen voor tweeverdieners ondanks de prijsstijgingen in het afgelopen decennium maar beperkt te zijn afgenomen: de inkomens stegen, en de rente daalde. Eenverdieners hebben het zwaarder.

Maar waar de maandelijkse lasten als uitgangspunt worden genomen, wordt vergeten dat de ooit af te lossen schuldenberg steeds verder groeit. De omvang van de Nederlandse hypotheekmarkt is ten opzicht van het nationale inkomen een van de hoogste in de wereld, en het gemiddelde hypotheekbedrag is ruim boven de aankoopwaarde van de woning uitgestegen. De betaalbaarheid zou tot grote hoogten kunnen stijgen als bijvoorbeeld de rente even inzakt, maar de gevaren stijgen bij een opwaartse beweging.

Risicometer

De Rabobank doet er goed aan om naast de betaalbaarheidsindex een soort risicometer te introduceren. Deze zou steeds moeten aangeven hoe groot de mogelijke prijsuitslagen kunnen zijn en hoe lang de bewegingen in een bepaalde richting kunnen duren. Een korte blik op zo'n index zal de betaalbaarheid goed doen.

bron: FD

Klopt 1 verdieners hebben het een stuk zwaarder als gevolg van de komst van de 2 verdieners. Hierdoor hebben deze mensen hun extra inkomen benut om een huizenmarkt-zeepbel op te blazen. Iets wat volgens mij absoluut geen verbetering van de kwaliteit van leven is. Er zullen vast een hoop dames zijn die maar wat graag zouden willen huismoederen.
I'll sing you a lullaby.
pi_93299972
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoezo, net? Weet jij over welk jaar ik het heb dan? :') Wat de realiteit is is dat jij geen cent te makken hebt en een betalingsachterstand hebt. Dat is de realiteit.
De realiteit is dat mijn bankrekening per maand met ¤2000 groeit en dat datgene waar ik in de toekomst mijn geld in wil steken per maand zo'n ¤1500 in prijs daalt. Een betere situatie kan ik mij niet wensen. :Y)

Jij daarentegen bent momenteel alleen aan het werk om in de toekomst de onderwaarde op je "eigen" huis te kunnen bekostigen. Alleen realiseer je je dat nog niet. :')

Als ik jou was zou ik maar een beetje voorzichtig aan doen met die vakanties, vriend. Want ooit krijg je de rekening gepresenteerd.
pi_93300005
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:14 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Klopt... geld verdien je er niet mee maar je houd het wel in de pocket :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93300020
Wow, ik ben ook rijk.

En alle users hier op Fok ook.
pi_93300033
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Klopt... geld verdien je er niet mee maar je houd het wel in de pocket :)
Da's natuurlijk effectief gezien hetzelfde. :')
pi_93300049
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:28 schreef Terrorizer het volgende:
Wow, ik ben ook rijk.

Jij bent ook rijk en je hoeft er niks voor te doen. Alleen rustig bij pappie en mammie af te wachten hoe de huizenmarkt in elkaar lazert. :P
pi_93300101
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Haha, ik heb zo het vermoeden dat ik al een stuk verder op weg ben dan jij in elk geval ;)
*message sponsored by Xenobinol*
Haha.... jij noemt je HRA sponsoring _O-
Het is gewoon een teruggave op kosten die jij moet betalen, daarom zijn al die topleners zo blij met hun sponsoring, wat zullen ze een nederlaag te verwerken krijgen zodra de steker er uitgetrokken wordt w/
I'll sing you a lullaby.
pi_93300118
quote:
Wow, ik ben ook rijk.

Yep.... geen gezeik iedereen is rijk :P
I'll sing you a lullaby.
pi_93300158
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:29 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Jij bent ook rijk en je hoeft er niks voor te doen. Alleen rustig bij pappie en mammie af te wachten hoe de huizenmarkt in elkaar lazert. :P
Bij papa en mama blijven wonen in een neergaande markt is best slim, kun je lekker sparen.
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 11:33:23 #35
16180 crew  CoolGuy
pi_93300192
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:26 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

De realiteit is dat mijn bankrekening per maand met ¤2000 groeit en dat datgene waar ik in de toekomst mijn geld in wil steken per maand zo'n ¤1500 in prijs daalt. Een betere situatie kan ik mij niet wensen. :Y)

Jij daarentegen bent momenteel alleen aan het werk om in de toekomst de onderwaarde op je "eigen" huis te kunnen bekostigen. Alleen realiseer je je dat nog niet. :')

Als ik jou was zou ik maar een beetje voorzichtig aan doen met die vakanties, vriend. Want ooit krijg je de rekening gepresenteerd.
Ja, en je betalingsachterstand groeit ook met ongeveer hetzelfde bedrag. Trek die 2 eens van elkaar af :') Oh ik realiseer me dat wel, maar ik realiseer me ook terdege dat dat niet uitmaakt. Je schijnt nog steeds niet te snappen dat geld in mijn geval geen probleem is.

Natuurlijk kun jij je wel een betere situatie wensen, namelijk eentje waarbij je _geen_ betalingsverplichting hebt. Als je maar lang genoeg niet betaald kom je in de problemen knul. Dat is de realiteit. Ik krijg ooit inderdaad wel een rekening gepresenteerd, dat klopt dan wel. Echter geen betaalrekening maar een bankrekening.
pi_93300331
Als éénverdieners het moeilijk hebben, hoe makkelijk ga ik het dan wel niet krijgen als mijn vriendin straks gaat werken :D

Life is grand! *O*
pi_93300340
Nu op BNR een leuke discussie... door het beleid van Rutte I gaan er 100k aan banen verloren :o
I'll sing you a lullaby.
pi_93300369
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:37 schreef Whuzz het volgende:
Als éénverdieners het moeilijk hebben, hoe makkelijk ga ik het dan wel niet krijgen als mijn vriendin straks gaat werken :D

Life is grand! *O*
Het is je gegund Whuzz... maar dat het met jou heel goed gaat wil niet zeggen dat dit voor iedereen het geval is :)
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 11:40:47 #39
16180 crew  CoolGuy
pi_93300452
quote:

Life is grand! *O*
Nou ik ben 1 verdiener (mijn vriendin werkt wel maar wij wonen nog niet samen) en ik heb het alles behalve moeilijk hoor ;)
pi_93300743
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is je gegund Whuzz... maar dat het met jou heel goed gaat wil niet zeggen dat dit voor iedereen het geval is :)
Weet ik wel. Gister nog "Dubbeltje op zijn kant" zitten kijken. Maar dat geeft toch wel weer aan dat veel mensen die het moeilijk hebben dat aan hun eigen keuzes te danken hebben.
Mensen die niet eens weten hoeveel ze per maand aan inkomsten hebben (kijk even op je salarisstrookjes en je teruggaves enzo?) en hoeveel ze uitgeven (houd een kasboekje bij? Kan tegenwoordig zowat gratis en automagisch online als je dat vertrouwt). Of hoeveel ze precies aan schulden hebben en hoeveel rente dat kost...
De dame van het stel werkte 10 uur per week, dat leverde 500 euro per maand op. Daarvoor gaf ze aan reiskosten en kinderopvang 1100 euro uit.
Dat je geld moet meenemen om te werken is prima hoor als je werk zo super leuk is, maar als je 11k schuld hebt en per maand 900 euro te kort komt moet je misschien even ander werk gaan doen...

Dat mensen het moeilijk hebben wil niet zeggen dat ze het niet beter zou kúnnen hebben binnen de grenzen van de mogelijkheden die hen gewoon ter beschikking staan.
  Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 11:54:51 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_93300946
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:48 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Weet ik wel. Gister nog "Dubbeltje op zijn kant" zitten kijken. Maar dat geeft toch wel weer aan dat veel mensen die het moeilijk hebben dat aan hun eigen keuzes te danken hebben.
Mensen die niet eens weten hoeveel ze per maand aan inkomsten hebben (kijk even op je salarisstrookjes en je teruggaves enzo?) en hoeveel ze uitgeven (houd een kasboekje bij? Kan tegenwoordig zowat gratis en automagisch online als je dat vertrouwt). Of hoeveel ze precies aan schulden hebben en hoeveel rente dat kost...
De dame van het stel werkte 10 uur per week, dat leverde 500 euro per maand op. Daarvoor gaf ze aan reiskosten en kinderopvang 1100 euro uit.
Dat je geld moet meenemen om te werken is prima hoor als je werk zo super leuk is, maar als je 11k schuld hebt en per maand 900 euro te kort komt moet je misschien even ander werk gaan doen...

Dat mensen het moeilijk hebben wil niet zeggen dat ze het niet beter zou kúnnen hebben binnen de grenzen van de mogelijkheden die hen gewoon ter beschikking staan.
Ja, of in ieder geval al stoppen met werken. Dan komt er 500 euro minder binnen, maar die 1100 euro aan reiskosten en kinderopvang heb je dan ook niet meer. Ik kan er met m'n verstand niet bij dat die mensen dat niet zelf al lang gezien hebben. Ik snap wel dat je wil werken, en dat je niet thuis wil zitten maar als je 500 euro terug krijgt voor iets wat je 1100 euro per maand kost dan is dat wat je graag wil ondergeschikt aan wat moet.

En er moet dan zo'n programma aan te pas komen om die problematiek op te lossen :')
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:00:26 #42
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_93301100
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ik ben 1 verdiener (mijn vriendin werkt wel maar wij wonen nog niet samen) en ik heb het alles behalve moeilijk hoor ;)
Moet eerlijk zeggen dat jouw misplaatste gepats ook vervelend begint te worden. Je hebt net je eerste huisje gekocht, krijgt binnenkort je eerste lease autotje van je eerste baantje als junior consultant (of iets dergelijks) en toch zit je in vrijwel al je posts jezelf op je borst te slaan van trots over je financiële geweldigheid.

Krijg altijd een beetje jeuk van de nutteloze economie en/of rechtenstudentjes die na 3 jaar vertraging uiteindelijk toch genoeg feitjes uit hun hoofd hebben geleerd om hun halfzachte pretstudies af te ronden en vervolgens gaan denken dat ze geweldig zijn.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:00:31 #43
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93301106
"Dubbeltje op z'n kant" staat natuurlijk gelijk aan "Mijn kind is te dik".

Ergeren aan domme mensen, jezelf superieur voelen.
Hoe kun je het financieel nu zo slecht op orde hebben?

Vaak komt er ook best veel binnen, en het dan nog niet redden.
SBS-scoor-TV.
pi_93301110
Tja, zegt die John Williams (of hoe heet ie) tegen die vrouw:
Wat is je nummer EEN prioriteit?
- Hier werken en niets veranderen
of
- Je schuld wegwerken en je gezin?

Zij: Jah... uh... allebei op 1.
|:(

Auto kostte 5000 euro per jaar en ze hadden hem perse nodig.

Zij: Ja, maar het is zo handig. Dan kan ik in één keer de boodschappen doen. Anders moet ik misschien wel 3 keer fietsen.

Trut. Je werkt 10 uur per week. Lijkt me dat je dan wel tijd hebt om ff een paar keer te fietsen? Mijn god.

En tja... ze hadden een hypotheekachterstand. Misschien dat Xeno toch gelijk had met zijn suggestie om mensen eerst een soort examen te laten afleggen voordat ze complexe financiele producten mogen afnemen....
pi_93301166
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:00 schreef BertV het volgende:
Ergeren aan domme mensen, jezelf superieur voelen.
Hoe kun je het financieel nu zo slecht op orde hebben?
Wat heeft dat nou weer te maken met jezelf superieur voelen. En jij vraagt je NIET af hoe die mensen het voor elkaar krijgen? Is jezelf daar over verbazen dan jezelf superieur voelen? :')
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:03:26 #46
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93301198
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wat heeft dat nou weer te maken met jezelf superieur voelen. En jij vraagt je NIET af hoe die mensen het voor elkaar krijgen? Is jezelf daar over verbazen dan jezelf superieur voelen? :')
Ik omschreef even waarom die programma's zo goed scoren bij het SBS-publiek.
  Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 12:05:01 #47
16180 crew  CoolGuy
pi_93301246
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:00 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Moet eerlijk zeggen dat jouw misplaatste gepats ook vervelend begint te worden. Je hebt net je eerste huisje gekocht, krijgt binnenkort je eerste lease autotje van je eerste baantje als junior consultant (of iets dergelijks) en toch zit je in vrijwel al je posts jezelf op je borst te slaan van trots over je financiële geweldigheid.

Krijg altijd een beetje jeuk van de nutteloze economie en/of rechtenstudentjes die na 3 jaar vertraging uiteindelijk toch genoeg feitjes uit hun hoofd hebben geleerd om hun halfzachte pretstudies af te ronden en vervolgens gaan denken dat ze geweldig zijn.
Het maakt mij niet uit wat je vervelend vind worden. Eerste huis klopt. Eerste lease auto klopt niet. Opleiding klopt niet. Drie jaar vertraging ook niet. Junior consultant klopt al helemaal niet. Nee, in mijn posts reageer ik op de mensen die claimen dat ik in de problemen ga komen. DAAR reageer ik op.

Zoals je in het vorige topic kon zien maakt het mij niks uit of iemand huurt of koopt of rondreist, of whatever. Allemaal even goede vrienden. Wat mij stoort is dat mensen die zelf stomme keuzes hebben gemaakt op internet gaan verkondigen dat ze hopen dat andere mensen in de shit komen te zitten, alleen maar omdat ze zichzelf daar dan minder slecht bij voelen.

Daar reageer ik dan op door te laten zien dat dat beeld niet per se klopt, want als je ze hier laat praten dan is het straks zo dat het beste wat je kunt doen gewoon lekker blijven huren, betalingsachterstanden hebben, en mensen die wel een huis gekocht hebben proberen weg te zetten als gestoord.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:06:29 #48
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93301297
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, in mijn posts reageer ik op de mensen die claimen dat ik in de problemen ga komen. DAAR reageer ik op.
Waarom voel je je zo aangevallen als het niet over jou gaat?
Ik zou me gewoon niet aangesproken voelen.

mensen die lopen te schoppen tegen kopers die:
- doelen op bepaalde koopsituaties
- hebben frustraties
Of een combinatie...
pi_93301359
quote:
Zoals je in het vorige topic kon zien maakt het mij niks uit of iemand huurt of koopt of rondreist, of whatever. Allemaal even goede vrienden. Wat mij stoort is dat mensen die zelf stomme keuzes hebben gemaakt op internet gaan verkondigen dat ze hopen dat andere mensen in de shit komen te zitten, alleen maar omdat ze zichzelf daar dan minder slecht bij voelen.

Dit. Topic zou een hoop meer mensen trekken als er gewoon over huizenmarkt gediscussieerd zou worden en verder iedereen in zijn waarde gelaten zou worden.
  Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 12:10:47 #50
16180 crew  CoolGuy
pi_93301436
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:00 schreef Whuzz het volgende:
Tja, zegt die John Williams (of hoe heet ie) tegen die vrouw:
Wat is je nummer EEN prioriteit?
- Hier werken en niets veranderen
of
- Je schuld wegwerken en je gezin?

Zij: Jah... uh... allebei op 1.

Auto kostte 5000 euro per jaar en ze hadden hem perse nodig.

Zij: Ja, maar het is zo handig. Dan kan ik in één keer de boodschappen doen. Anders moet ik misschien wel 3 keer fietsen.

Trut. Je werkt 10 uur per week. Lijkt me dat je dan wel tijd hebt om ff een paar keer te fietsen? Mijn god.

En tja... ze hadden een hypotheekachterstand. Misschien dat Xeno toch gelijk had met zijn suggestie om mensen eerst een soort examen te laten afleggen voordat ze complexe financiele producten mogen afnemen....
Ja, maar ja, je moet denken. Het is natuurlijk nogal wat he. Kijk, die mensen zijn in de penarie gekomen door hun eigen keuzes. Maar ga er maar aan staan, je moet wel op TV toegeven dat je grote fouten hebt gemaakt. Die vrouw weet heus wel dat 'allebei' niet klopt. Ze weet echt wel dat haar gezin op nummer 1 komt. Maar als ze dat doet, dan geeft ze impliciet ook toe dat zij natuurlijk mede schuldig is voor de situatie waar ze in zitten. Dat is wel heel moeilijk.

Kijk die overige dingen over 3x fietsen etc etc, dat zijn allemaal uitvluchten. Wat ik kwalijker vindt, is dat dat soort dingen op tv moeten worden gebracht. Want die mensen komen met hun ellende (goed, zelf aan bijgedragen/veroorzaakt) op tv, en daar wordt door de zender geld aan verdiend. Ik snap dat daar een markt voor is, maar toch vind ik dat eigenlijk niet kunnen.

Doe dan een programma waarbij je die mensen echt helpt. Dat John Williams daar even voor de camera quasi geirriteerd gaat lopen doen en die vrouw een enorm simpele vraag stelt voor iets wat ze zelf ook wel had kunnen bedenken, tja, die tijd had ie ook kunne nbesteden aan een programma voor mensen die echt in de shit zitten, wat niet door hun eigen toedoen is gekomen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:13:11 #51
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_93301516
quote:

[..]

Het maakt mij niet uit wat je vervelend vind worden. Eerste huis klopt. Eerste lease auto klopt niet. Opleiding klopt niet. Drie jaar vertraging ook niet. Junior consultant klopt al helemaal niet. Nee, in mijn posts reageer ik op de mensen die claimen dat ik in de problemen ga komen. DAAR reageer ik op.

Daar reageer ik dan op door te laten zien dat dat beeld niet per se klopt, want als je ze hier laat praten dan is het straks zo dat het beste wat je kunt doen gewoon lekker blijven huren, betalingsachterstanden hebben, en mensen die wel een huis gekocht hebben proberen weg te zetten als gestoord.
Maar jij reageert ook voornamelijk door met modder terug te gooien richting onze die hard huurders en jezelf op je borst te trommelen. Net zo vervelend..

Het vorige topic heb ik overigens grotendeels gemist omdat de topics de laatste tijd binnen een dag langs stampen en ik in tegenstelling tot bv Xeno niet altijd achter de computer zit te niksen maar zo af en toe mijn salaris ook nog een beetje moet rechtvaardigen :7
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_93301625
quote:
Wow, ik ben ook rijk.

Ik niet, boeie
  Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 12:16:56 #53
16180 crew  CoolGuy
pi_93301631
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:06 schreef BertV het volgende:

[..]

Waarom voel je je zo aangevallen als het niet over jou gaat?
Ik zou me gewoon niet aangesproken voelen.

mensen die lopen te schoppen tegen kopers die:
- doelen op bepaalde koopsituaties
- hebben frustraties
Of een combinatie...

Dat is zo, maar als je dan gaat verkondigen dat je wil dat een hele grote groep mensen in de shit komt, niet omdat die mensen iets misdaan hebben maar gewoon puur en alleen omdat je je dan beter voelt in je eigen situatie (principe van gedeelde smart is halve smart) die je zelf veroorzaakt hebt, en dan andere mensen gaat vertellen dat het domme schapen zijn terwijl duidelijk is dat ze zelf niet met geld om kunnen gaan, dan wil ik daar op reageren. Niet omdat ik me aangevallen voel, want ik weet heus wel dat ik geen domme keuzes heb gemaakt, maar het is hier natuurlijk wel een forum. Kijk, als ik het niet leuk vond om te discussieren en weet ik veel wat, dan zat ik ook niet op fok he.

Als me dan verteld wordt dat ik 'ook zo'n sukkel ben die ook in de shit gaat komen', dan vertel ik gewoon dat dat niet gebeurd, vanwege reden X Y en Z. Omdat het dan op mij wordt betrokken, eerder niet. Dan vind ik het prachtig om iemand die een heel beeld heeft opgebouwd omdat hem dat beter uitkomt uit frustratie over zn eigen situatie, om dan dat beeld onderuit te schoffelen
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:46:03 #54
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93302641
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Cognitieve dissonantie 8)7
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_93303061
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 12:46 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Kap daar eens mee.
pi_93303093
quote:

Life is grand! *O*
Goh wat heb ik het toch moeilijk :P Bruto maandlasten : 330 euro. :D

Daarvoor kun je niets meer huren als je meer dan modaal verdient, of je moet je hele leven lang genoegen nemen om in een studentenkamer te wonen, of lekker onzelfstandig blijven en bij moeders aan de tiet blijven hangen. :W
pi_93303108
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:46 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Selectieve perceptie. :+
pi_93303266
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Selectieve perceptie. :+
Cognitieve dissonantie is de benaming voor een bepaald soort selectieve perceptie :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93303495
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daarvoor kun je niets meer huren als je meer dan modaal verdient, of je moet je hele leven lang genoegen nemen om in een studentenkamer te wonen, of lekker onzelfstandig blijven en bij moeders aan de tiet blijven hangen. :W
Fijn voor je dat je op het juiste moment bent ingestapt! Is ik nu maximaal aflossingsvrij en met variabele rente zou lenen zou ik, met die bruto maandlast, een huis kunnen kopen van een ton, daar koop ik leiden en omgeving niets fatsoenlijks voor.
eten!!!
pi_93314059
Gewoon niet kopen dan word het vanzelf goedkoper ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93318311
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 17:10 schreef xenobinol het volgende:
Gewoon niet kopen dan word het vanzelf goedkoper ;)
De planning daarvoor was inmiddels februari 2012 geworden toch? :')
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:08:38 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93320651
Dit is ook wel een interessante stat:

Het aantal zoekopdrachten naar 'makelaar' in Google gerelateerd aan het aantal daadwerkelijke verkopen van huizen. De correlatie is extreem sterk.
(De Google-indicator is 3 mnd in fase verschoven, dat is ook logisch, mensen gaan eerst googelen naar een makelaar, dan kijken en dan pas kopen.
The End Times are wild
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:12:57 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93320822

Cool. Deze grafiek kun je ook live afbeelden!

Je ziet ook heel sterk ieder jaar in het 4e kwartaal een dip, met daarop gevolgd een sterke opleving. Alleen is die de laatste jaren steeds minder geworden, in 2011 eigenlijk nauwelijks nog zichtbaar.
The End Times are wild
pi_93321243
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er zijn studenten die voor een 15m2 kamer meer betalen dan 330. :{
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:25:14 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93321374
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:22 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Er zijn studenten die voor een 15m2 kamer meer betalen dan 330. :{
Nou, in het grootste deel van het land huur je voor ca 500 euro gewoon een ruime eengezinswoning met tuin, vier slaapkamers etc. in een nette buurt hoor. Ook wanneer je meer als modaal verdient.

De beneden-modale betaalt voor zoiets netto (dus incl. huursubsidie) zo'n 200 tot 300 euro.

Alleen extreem-beneden-modaal, aka de student, moet 300 euro of meer betalen voor een kamer. Omdat hij de rest van zijn leven toch mag werken en belasting betalen.
The End Times are wild
pi_93321561
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 20:12 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]

Je ziet ook heel sterk ieder jaar in het 4e kwartaal een dip, met daarop gevolgd een sterke opleving. Alleen is die de laatste jaren steeds minder geworden, in 2011 eigenlijk nauwelijks nog zichtbaar.
Cool grafiekje voor de OP
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_93321963
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:25 schreef LXIV het volgende:

Nou, in het grootste deel van het land huur je voor ca 500 euro gewoon een ruime eengezinswoning met tuin, vier slaapkamers etc. in een nette buurt hoor. Ook wanneer je meer als modaal verdient.

Ik vind bij vesteda toch best een redelijk grote particuliere verhuurder in zuidholland toch geen eensgezinswoningen onder de 700. 8-)

http://www.vesteda.com/nl/woningaanbod.aspx?regio=zuid-holland
pi_93322642
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:25 schreef LXIV het volgende:

Als je "het grootste deel" beschouwt als dingen als noord-limburg, west-brabant, groningen, leeuwarden, flevoland, drente, noord-NH... Dat is qua oppervlakte het grooste deel ja. En dan zou het wel kunnen.
Maar als je het "grootste deel" beschouwt als het deel waar de meeste mensen wonen en wíllen wonen, dan toch echt niet hoor. In regio eindhoven is er voor die prijs echt niets met een tuin+4 slaapkamers te huur als je niet 5 jaar wilt of kunt wachten.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:04:58 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93323486
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:49 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Als je "het grootste deel" beschouwt als dingen als noord-limburg, west-brabant, groningen, leeuwarden, flevoland, drente, noord-NH... Dat is qua oppervlakte het grooste deel ja. En dan zou het wel kunnen.
Maar als je het "grootste deel" beschouwt als het deel waar de meeste mensen wonen en wíllen wonen, dan toch echt niet hoor. In regio eindhoven is er voor die prijs echt niets met een tuin+4 slaapkamers te huur als je niet 5 jaar wilt of kunt wachten.
In Eindhoven zelf wellicht niet, maar in een straal van 15 km eromheen gerust hoor.
The End Times are wild
pi_93324220
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

In Eindhoven zelf wellicht niet, maar in een straal van 15 km eromheen gerust hoor.
Laat ik daar nou wonen (en dat ook precies mijn zoekgebied geweest zijn toen ik een andere woning zocht in regio eindhoven). En nee. Ook daar niet ;)
Echt, ik heb er naar gezocht zoals je wellicht weet en in een straal van 20 Km gaat het je echt niet lukken. Je moet echt ver richting Weert om het te redden. En zelfs daar wordt het voor 500 euro heel krap als je een tuin + 4 kamers wilt. Dan is het al slecht onderhouden of in de oudste en lelijkste buurten.
Je énige kans is wellicht Helmond. Maar dan snap je zelf ook wel waarom ik dat niet echt mee tel....

(als je 5+ jaar wilt wachten op een sociale huurwoning is het wel anders denk ik, maar dat vindt ik zelf nooit een serieuze optie tenzij je al in de regio woont en je op je 18e inschreef ofzo)
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:49:40 #71
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93326182
tenzij je al in de regio woont en je op je 18e inschreef ofzo ^O^

Dat is een enorm goed advies voor alle 18 jarige. Zorg dat je een huis krijg voordat je echt ga verdienen!
pi_93330129
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:49 schreef Censuur-152 het volgende:
tenzij je al in de regio woont en je op je 18e inschreef ofzo ^O^

Dat is een enorm goed advies voor alle 18 jarige. Zorg dat je een huis krijg voordat je echt ga verdienen!
Precies... kun je gedurende de ineenstorting lekker huren :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93330255
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

ja! Want huren is vrijheid! Zolang je maar in de buurt van pappa en mamma gaat wonen. Wat dat betreft doet Terrorizer het nog het beste van jullie allemaal _O-
pi_93330688
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:12 schreef Whuzz het volgende:

[..]

ja! Want huren is vrijheid! Zolang je maar in de buurt van pappa en mamma gaat wonen. Wat dat betreft doet Terrorizer het nog het beste van jullie allemaal _O-
Ja.... dat is waar..... oooh was ik maar bij moeder thuis gebleven :P
I'll sing you a lullaby.
pi_93336937
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:08 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Het aantal zoekopdrachten naar 'makelaar' in Google gerelateerd aan het aantal daadwerkelijke verkopen van huizen. De correlatie is extreem sterk.
(De Google-indicator is 3 mnd in fase verschoven, dat is ook logisch, mensen gaan eerst googelen naar een makelaar, dan kijken en dan pas kopen.
Of komt het doordat funda een groot deel van de rol van de makelaars heeft overgenomen als het gaat om het zoeken naar woningen op internet?

Het zegt erg weinig allemaal.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93341011
quote:
Klopt dat wel? Als ik een huis ga kopen ga ik niet googlen op 'makelaar', maar ga ik gewoon op funda.nl en jaap.nl kijken. Als ik een huis zou willen verkopen ga ik waarschijnlijk wel googlen op 'makelaar'.
pi_93341294
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Beter kun je als ouder zijnde alvast op hun 13e de kinderen al inschrijven in alle studentensteden. Alleen de inschrijvingskosten per jaar zijn vervelend. :D
  zaterdag 26 februari 2011 @ 11:09:54 #78
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_93341516
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:26 schreef xenobinol het volgende:
-2%?

In ieder geval zijn ze uit de ontkenningsfase :D
Het valt niet meer te ontkennen, dus nu maar de downplay-fase
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_93341517
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Beter kun je als ouder zijnde alvast op hun 13e de kinderen al inschrijven in alle studentensteden. Alleen de inschrijvingskosten per jaar zijn vervelend. :D
Je kan je alleen inschrijven in de gemeente waar je op dat moment woont toch? Mijn inschrijving in Delft was in ieder geval weg na een half jaartje buitenland. Wachttijd is meer dan 8 jaar, heeft dus ook geen zin meer om opnieuw in te schrijven.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 11:15:00 #80
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_93341658
NEPROM heeft het tegen ons. Volgens mij leveren zij een product dat niemand meer wil hebben (doordat de overheid de markt decenia lang verstoord heeft).
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 11:15:49 #81
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93341686
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:12 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.google.nl/tren(...)=all&date=all&sort=0

Het lijkt alsof het (internationale) zoekwoordje bankrun al door een opschoon-filter is gehaald.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 11:20:10 #82
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_93341810
quote:

Goed werk! En sterke analyse.

Ik vind hem alleen voor het monitoren van ontwikkelingen in de toekomst te gevoelig: Men zou dit kunnen beïnvloeden met kunstmatige zoekopdrachten, en zo ten onrechte de indruk kunnen wekken dat de markt aantrekt.

Dit is ongeveer wat BertV ook al aanstipte...

Let wel: We hebben in dit land een geschiedenis van makel-leugenaartjes die "de grens opzoeken" om u een zonnig beeld voor te houden. Een ongelofelijk deel van de media bestaat uit informatie die van hun afkomstig is.
pi_93341892

Het lijkt er op dat Utrecht en Amsterdam de grootste zeepbel hebben :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93342471
Whuzz heeft zeker heel vaak zitten googlen op zeker te zijn van zijn aankoop

I'll sing you a lullaby.
pi_93342933
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:09 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Je kan je alleen inschrijven in de gemeente waar je op dat moment woont toch? Mijn inschrijving in Delft was in ieder geval weg na een half jaartje buitenland. Wachttijd is meer dan 8 jaar, heeft dus ook geen zin meer om opnieuw in te schrijven.
Dat lijkt me heel sterk dat je je alleen in je woonplaats kan inschrijven. Ben je in dat half jaar dat je weg was niet een verlengings inschrijvings betaling toendertijd misgelopen.
pi_93343672
het kopers- en huurdersbashen gaat aan mij voorbij. Waar ik mij heel erg kwaad om kan maken is de hoeveelheid geld die verdient is over de rug van naieve kopers. Tussenpersonen, verzekeraars, makelaars etc.

Er is al veel leed onder de mensen. Deels eigen schuld deels schuld van de mooie praatjes. Je werdt voor gek uitgemaakt als je niet kocht. Je moest sterk in je schoenen staan wilde je niet mee gaan in deze hysterie. Het hele nuchtere nadenken was weg.
pi_93343732
dit soort praatjes is één van de voorbeelden. En maar geld verdienen...

http://www.erfpacht-hypotheek.com/huis-kopen-met-erfpacht/
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:31:43 #88
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93343908
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:24 schreef BeffJeck het volgende:
het kopers- en huurdersbashen gaat aan mij voorbij. Waar ik mij heel erg kwaad om kan maken is de hoeveelheid geld die verdient is over de rug van naieve kopers. Tussenpersonen, verzekeraars, makelaars etc.

Er is al veel leed onder de mensen. Deels eigen schuld deels schuld van de mooie praatjes. Je werdt voor gek uitgemaakt als je niet kocht. Je moest sterk in je schoenen staan wilde je niet mee gaan in deze hysterie. Het hele nuchtere nadenken was weg.
Bedankt voor het compliment
pi_93344060
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:15 schreef droom_econoom8 het volgende:
NEPROM heeft het tegen ons. Volgens mij leveren zij een product dat niemand meer wil hebben (doordat de overheid de markt decenia lang verstoord heeft).
HAHAHAHAHA _O- wat een verzuurde lui!

DOWN DOWN DOWN!!!!11!!! met die huizenprijzen ~O>
pi_93344113
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:24 schreef BeffJeck het volgende:

Er is geen geld verdient, het is gewoon gestolen. Zowel door lammetjes en schaapjes in de val te lokken als doordat inflatie de spaartegoeden in waarde hebben aangetast. Er valt wat voor te zeggen dat mensen een eigen verantwoording hebben, echter naar mijn mening is er in de financiele sector sprake van 'gelegaliseerde oplichting en diefstal'. Het probleem is dat politici en ambtenaren zelf ook diep in het pyramidespel verweven zijn, feitelijk zijn ze dus niet de belangen van alle burgers aan het behartigen. Het zwakke punt van een democratie is dat als je een kritische massa in een pyramidespel lokt de overheden wetten zullen maken die in het belang van dit spel zijn. Het gezonde verstand word genegeerd omwille van pure hebzucht en angst. Voor deze onaangename spanning tussen waanzin en common sense heeft men een naam: "Cognitieve dissonantie"
I'll sing you a lullaby.
pi_93345984
Xeno, het is weer tijd voor je pilletje! Je zinkt weer weg in angsthazerij en alu-hoedjes paranoia _O-
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:33:10 #92
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93347776
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:37 schreef Whuzz het volgende:
Xeno, het is weer tijd voor je pilletje! Je zinkt weer weg in angsthazerij en alu-hoedjes paranoia _O-
Hij heeft gelijk en dat weet je zelf ook wel. Waarom zit je anders continue op dit forum?
Je bent bang hé?
pi_93347999
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:33 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk en dat weet je zelf ook wel. Waarom zit je anders continue op dit forum?
Je bent bang hé?
Ze zijn allemaal bang. Dat is overduidelijk.
  Moderator zaterdag 26 februari 2011 @ 15:00:49 #94
16180 crew  CoolGuy
pi_93348857
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:38 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ze zijn allemaal bang. Dat is overduidelijk.
Ehm...even denken... nee :')
  zaterdag 26 februari 2011 @ 15:05:30 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93349040
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 15:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ehm...even denken... nee :')
jawel jullie zijn bang nu, zeg op
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 26 februari 2011 @ 15:06:05 #96
16180 crew  CoolGuy
pi_93349061
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 15:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jawel jullie zijn bang nu, zeg op
Nee :')
pi_93349601
Ik geef toe. Ik ben bang. *sidder* *beef*

:P

Net mijn badkamer meubels besteld. Bij een meubelmaker, handgemaakt, precies op maat, naar mijn wensen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

En ik heb net mijn goede doelen geld overgemaakt dit jaar. Goede doel van dit jaar is gekozen door mijn vriendin.
Voor de negatievo's in dit topic: uiteraard is deze donatie alleen om mijn schuldgevoelens jegens de maatschappij af te kopen!!111one 8)7
En dat werkt dubbel zo goed als je een ánder het doel laat uitzoeken om jouw geld aan uit te geven natuurlijk ;)

Suggestie voor Zaadbal, laat Xeno jouw goede doelen geld uitgeven dit jaar! Samen staan jullie sterk!
Suggestie voor Xeno: Goed doel! :Y
pi_93349669
Van http://www.eigenhuis.nl/h(...)iscaleveranderingen/
quote:
De waarde van een verhuurde woning die in box 3 valt, is gelijk aan de woz-waarde. In sommige gevallen geldt een lagere waarde, zoals voor een permanent verhuurde woning en een woning op erfpachtgrond.
Zelfs de fiscus houdt er al rekening mee dat een woning op erfpachtgrond onverkoopbaar is geworden! _O-
  Moderator zaterdag 26 februari 2011 @ 15:30:59 #99
16180 crew  CoolGuy
pi_93350101
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 15:19 schreef Whuzz het volgende:
Ik geef toe. Ik ben bang. *sidder* *beef*

:P

Net mijn badkamer meubels besteld. Bij een meubelmaker, handgemaakt, precies op maat, naar mijn wensen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

En ik heb net mijn goede doelen geld overgemaakt dit jaar. Goede doel van dit jaar is gekozen door mijn vriendin.
Voor de negatievo's in dit topic: uiteraard is deze donatie alleen om mijn schuldgevoelens jegens de maatschappij af te kopen!!111one 8)7
En dat werkt dubbel zo goed als je een ánder het doel laat uitzoeken om jouw geld aan uit te geven natuurlijk ;)

Suggestie voor Zaadbal, laat Xeno jouw goede doelen geld uitgeven dit jaar! Samen staan jullie sterk!
Suggestie voor Xeno: Goed doel! :Y
Tof, heb je een impressie van de nieuwe meubels?

* CoolGuy gaat ondertussen verder met z'n koffer inpakken. Maandag vertrekt 't vliegtuig :Y
pi_93350471
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 15:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tof, heb je een impressie van de nieuwe meubels?

* CoolGuy gaat ondertussen verder met z'n koffer inpakken. Maandag vertrekt 't vliegtuig :Y
De nieuwe meubels zijn modern en strak (dat is dan ook de stijl van het huis). Wastafel onderkast, bovenkast met spiegel, ingebouwde neonlamp en een langwerpige smalle kast naast de wastafel (voor handdoeken enz).
Kleur is donker kersen, maar met een lak die de houtnerf bewaart, maar de kleur nog dieper maakt, tot bijna zwart. Spiegel is verwarmd, en het bovenkastje krijgt interne electra voor onder andere de laders voor electrische tandenborstels. (dat soort dingen vind je dus niet in de winkel... waarom niet? Ben ik de enige die zijn tandenborstel lader uit het zicht in het kastje wil hebben??)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')