Maar jij reageert ook voornamelijk door met modder terug te gooien richting onze die hard huurders en jezelf op je borst te trommelen. Net zo vervelend..quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit wat je vervelend vind worden. Eerste huis klopt. Eerste lease auto klopt niet. Opleiding klopt niet. Drie jaar vertraging ook niet. Junior consultant klopt al helemaal niet. Nee, in mijn posts reageer ik op de mensen die claimen dat ik in de problemen ga komen. DAAR reageer ik op.
Zoals je in het vorige topic kon zien maakt het mij niks uit of iemand huurt of koopt of rondreist, of whatever. Allemaal even goede vrienden. Wat mij stoort is dat mensen die zelf stomme keuzes hebben gemaakt op internet gaan verkondigen dat ze hopen dat andere mensen in de shit komen te zitten, alleen maar omdat ze zichzelf daar dan minder slecht bij voelen.
Daar reageer ik dan op door te laten zien dat dat beeld niet per se klopt, want als je ze hier laat praten dan is het straks zo dat het beste wat je kunt doen gewoon lekker blijven huren, betalingsachterstanden hebben, en mensen die wel een huis gekocht hebben proberen weg te zetten als gestoord.
Ik niet, boeiequote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:28 schreef Terrorizer het volgende:
Wow, ik ben ook rijk.
En alle users hier op Fok ook.
Dat is zo, maar als je dan gaat verkondigen dat je wil dat een hele grote groep mensen in de shit komt, niet omdat die mensen iets misdaan hebben maar gewoon puur en alleen omdat je je dan beter voelt in je eigen situatie (principe van gedeelde smart is halve smart) die je zelf veroorzaakt hebt, en dan andere mensen gaat vertellen dat het domme schapen zijn terwijl duidelijk is dat ze zelf niet met geld om kunnen gaan, dan wil ik daar op reageren. Niet omdat ik me aangevallen voel, want ik weet heus wel dat ik geen domme keuzes heb gemaakt, maar het is hier natuurlijk wel een forum. Kijk, als ik het niet leuk vond om te discussieren en weet ik veel wat, dan zat ik ook niet op fok he.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:06 schreef BertV het volgende:
[..]
Waarom voel je je zo aangevallen als het niet over jou gaat?
Ik zou me gewoon niet aangesproken voelen.
mensen die lopen te schoppen tegen kopers die:
- doelen op bepaalde koopsituaties
- hebben frustraties
Of een combinatie...
Cognitieve dissonantiequote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan moet je ook maar geen auto kopen want er is een kans dat je hem total-loss rijdt.
Goh wat heb ik het toch moeilijkquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:37 schreef Whuzz het volgende:
Als éénverdieners het moeilijk hebben, hoe makkelijk ga ik het dan wel niet krijgen als mijn vriendin straks gaat werken![]()
Life is grand!
Cognitieve dissonantie is de benaming voor een bepaald soort selectieve perceptiequote:
Fijn voor je dat je op het juiste moment bent ingestapt! Is ik nu maximaal aflossingsvrij en met variabele rente zou lenen zou ik, met die bruto maandlast, een huis kunnen kopen van een ton, daar koop ik leiden en omgeving niets fatsoenlijks voor.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Goh wat heb ik het toch moeilijkBruto maandlasten : 330 euro.
![]()
Daarvoor kun je niets meer huren als je meer dan modaal verdient, of je moet je hele leven lang genoegen nemen om in een studentenkamer te wonen, of lekker onzelfstandig blijven en bij moeders aan de tiet blijven hangen.
De planning daarvoor was inmiddels februari 2012 geworden toch?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:10 schreef xenobinol het volgende:
Gewoon niet kopen dan word het vanzelf goedkoper
Er zijn studenten die voor een 15m2 kamer meer betalen dan 330.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Goh wat heb ik het toch moeilijkBruto maandlasten : 330 euro.
![]()
Daarvoor kun je niets meer huren als je meer dan modaal verdient, of je moet je hele leven lang genoegen nemen om in een studentenkamer te wonen, of lekker onzelfstandig blijven en bij moeders aan de tiet blijven hangen.
Nou, in het grootste deel van het land huur je voor ca 500 euro gewoon een ruime eengezinswoning met tuin, vier slaapkamers etc. in een nette buurt hoor. Ook wanneer je meer als modaal verdient.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:22 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Er zijn studenten die voor een 15m2 kamer meer betalen dan 330.
Cool grafiekje voor de OPquote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:12 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Cool. Deze grafiek kun je ook live afbeelden!
Je ziet ook heel sterk ieder jaar in het 4e kwartaal een dip, met daarop gevolgd een sterke opleving. Alleen is die de laatste jaren steeds minder geworden, in 2011 eigenlijk nauwelijks nog zichtbaar.
Ik vind bij vesteda toch best een redelijk grote particuliere verhuurder in zuidholland toch geen eensgezinswoningen onder de 700.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:25 schreef LXIV het volgende:
Nou, in het grootste deel van het land huur je voor ca 500 euro gewoon een ruime eengezinswoning met tuin, vier slaapkamers etc. in een nette buurt hoor. Ook wanneer je meer als modaal verdient.
Als je "het grootste deel" beschouwt als dingen als noord-limburg, west-brabant, groningen, leeuwarden, flevoland, drente, noord-NH... Dat is qua oppervlakte het grooste deel ja. En dan zou het wel kunnen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:25 schreef LXIV het volgende:
Nou, in het grootste deel van het land huur je voor ca 500 euro gewoon een ruime eengezinswoning met tuin, vier slaapkamers etc. in een nette buurt hoor. Ook wanneer je meer als modaal verdient.
In Eindhoven zelf wellicht niet, maar in een straal van 15 km eromheen gerust hoor.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als je "het grootste deel" beschouwt als dingen als noord-limburg, west-brabant, groningen, leeuwarden, flevoland, drente, noord-NH... Dat is qua oppervlakte het grooste deel ja. En dan zou het wel kunnen.
Maar als je het "grootste deel" beschouwt als het deel waar de meeste mensen wonen en wíllen wonen, dan toch echt niet hoor. In regio eindhoven is er voor die prijs echt niets met een tuin+4 slaapkamers te huur als je niet 5 jaar wilt of kunt wachten.
Laat ik daar nou wonen (en dat ook precies mijn zoekgebied geweest zijn toen ik een andere woning zocht in regio eindhoven). En nee. Ook daar nietquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Eindhoven zelf wellicht niet, maar in een straal van 15 km eromheen gerust hoor.
Precies... kun je gedurende de ineenstorting lekker hurenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:49 schreef Censuur-152 het volgende:
tenzij je al in de regio woont en je op je 18e inschreef ofzo![]()
Dat is een enorm goed advies voor alle 18 jarige. Zorg dat je een huis krijg voordat je echt ga verdienen!
ja! Want huren is vrijheid! Zolang je maar in de buurt van pappa en mamma gaat wonen. Wat dat betreft doet Terrorizer het nog het beste van jullie allemaalquote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies... kun je gedurende de ineenstorting lekker huren
Ja.... dat is waar..... oooh was ik maar bij moeder thuis geblevenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:12 schreef Whuzz het volgende:
[..]
ja! Want huren is vrijheid! Zolang je maar in de buurt van pappa en mamma gaat wonen. Wat dat betreft doet Terrorizer het nog het beste van jullie allemaal
Of komt het doordat funda een groot deel van de rol van de makelaars heeft overgenomen als het gaat om het zoeken naar woningen op internet?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:08 schreef LXIV het volgende:
Dit is ook wel een interessante stat:
[ afbeelding ]
Het aantal zoekopdrachten naar 'makelaar' in Google gerelateerd aan het aantal daadwerkelijke verkopen van huizen. De correlatie is extreem sterk.
(De Google-indicator is 3 mnd in fase verschoven, dat is ook logisch, mensen gaan eerst googelen naar een makelaar, dan kijken en dan pas kopen.
Klopt dat wel? Als ik een huis ga kopen ga ik niet googlen op 'makelaar', maar ga ik gewoon op funda.nl en jaap.nl kijken. Als ik een huis zou willen verkopen ga ik waarschijnlijk wel googlen op 'makelaar'.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:08 schreef LXIV het volgende:
(De Google-indicator is 3 mnd in fase verschoven, dat is ook logisch, mensen gaan eerst googelen naar een makelaar, dan kijken en dan pas kopen.
Beter kun je als ouder zijnde alvast op hun 13e de kinderen al inschrijven in alle studentensteden. Alleen de inschrijvingskosten per jaar zijn vervelend.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies... kun je gedurende de ineenstorting lekker huren
Het valt niet meer te ontkennen, dus nu maar de downplay-fasequote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:26 schreef xenobinol het volgende:
-2%?
In ieder geval zijn ze uit de ontkenningsfase
Je kan je alleen inschrijven in de gemeente waar je op dat moment woont toch? Mijn inschrijving in Delft was in ieder geval weg na een half jaartje buitenland. Wachttijd is meer dan 8 jaar, heeft dus ook geen zin meer om opnieuw in te schrijven.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Beter kun je als ouder zijnde alvast op hun 13e de kinderen al inschrijven in alle studentensteden. Alleen de inschrijvingskosten per jaar zijn vervelend.
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:12 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Cool. Deze grafiek kun je ook live afbeelden!
Je ziet ook heel sterk ieder jaar in het 4e kwartaal een dip, met daarop gevolgd een sterke opleving. Alleen is die de laatste jaren steeds minder geworden, in 2011 eigenlijk nauwelijks nog zichtbaar.
Goed werk! En sterke analyse.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:08 schreef LXIV het volgende:
Dit is ook wel een interessante stat:
Het aantal zoekopdrachten naar 'makelaar' in Google gerelateerd aan het aantal daadwerkelijke verkopen van huizen. De correlatie is extreem sterk.
Dat lijkt me heel sterk dat je je alleen in je woonplaats kan inschrijven. Ben je in dat half jaar dat je weg was niet een verlengings inschrijvings betaling toendertijd misgelopen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:09 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je kan je alleen inschrijven in de gemeente waar je op dat moment woont toch? Mijn inschrijving in Delft was in ieder geval weg na een half jaartje buitenland. Wachttijd is meer dan 8 jaar, heeft dus ook geen zin meer om opnieuw in te schrijven.
Bedankt voor het complimentquote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:24 schreef BeffJeck het volgende:
het kopers- en huurdersbashen gaat aan mij voorbij. Waar ik mij heel erg kwaad om kan maken is de hoeveelheid geld die verdient is over de rug van naieve kopers. Tussenpersonen, verzekeraars, makelaars etc.
Er is al veel leed onder de mensen. Deels eigen schuld deels schuld van de mooie praatjes. Je werdt voor gek uitgemaakt als je niet kocht. Je moest sterk in je schoenen staan wilde je niet mee gaan in deze hysterie. Het hele nuchtere nadenken was weg.
HAHAHAHAHAquote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:15 schreef droom_econoom8 het volgende:
NEPROM heeft het tegen ons. Volgens mij leveren zij een product dat niemand meer wil hebben (doordat de overheid de markt decenia lang verstoord heeft).
Er is geen geld verdient, het is gewoon gestolen. Zowel door lammetjes en schaapjes in de val te lokken als doordat inflatie de spaartegoeden in waarde hebben aangetast. Er valt wat voor te zeggen dat mensen een eigen verantwoording hebben, echter naar mijn mening is er in de financiele sector sprake van 'gelegaliseerde oplichting en diefstal'. Het probleem is dat politici en ambtenaren zelf ook diep in het pyramidespel verweven zijn, feitelijk zijn ze dus niet de belangen van alle burgers aan het behartigen. Het zwakke punt van een democratie is dat als je een kritische massa in een pyramidespel lokt de overheden wetten zullen maken die in het belang van dit spel zijn. Het gezonde verstand word genegeerd omwille van pure hebzucht en angst. Voor deze onaangename spanning tussen waanzin en common sense heeft men een naam: "Cognitieve dissonantie"quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:24 schreef BeffJeck het volgende:
het kopers- en huurdersbashen gaat aan mij voorbij. Waar ik mij heel erg kwaad om kan maken is de hoeveelheid geld die verdient is over de rug van naieve kopers. Tussenpersonen, verzekeraars, makelaars etc.
Er is al veel leed onder de mensen. Deels eigen schuld deels schuld van de mooie praatjes. Je werdt voor gek uitgemaakt als je niet kocht. Je moest sterk in je schoenen staan wilde je niet mee gaan in deze hysterie. Het hele nuchtere nadenken was weg.
Hij heeft gelijk en dat weet je zelf ook wel. Waarom zit je anders continue op dit forum?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:37 schreef Whuzz het volgende:
Xeno, het is weer tijd voor je pilletje! Je zinkt weer weg in angsthazerij en alu-hoedjes paranoia
Ze zijn allemaal bang. Dat is overduidelijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:33 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk en dat weet je zelf ook wel. Waarom zit je anders continue op dit forum?
Je bent bang hé?
Ehm...even denken... neequote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:38 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal bang. Dat is overduidelijk.
jawel jullie zijn bang nu, zeg opquote:
Neequote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel jullie zijn bang nu, zeg op
Zelfs de fiscus houdt er al rekening mee dat een woning op erfpachtgrond onverkoopbaar is geworden!quote:De waarde van een verhuurde woning die in box 3 valt, is gelijk aan de woz-waarde. In sommige gevallen geldt een lagere waarde, zoals voor een permanent verhuurde woning en een woning op erfpachtgrond.
Tof, heb je een impressie van de nieuwe meubels?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:19 schreef Whuzz het volgende:
Ik geef toe. Ik ben bang. *sidder* *beef*
Net mijn badkamer meubels besteld. Bij een meubelmaker, handgemaakt, precies op maat, naar mijn wensen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
En ik heb net mijn goede doelen geld overgemaakt dit jaar. Goede doel van dit jaar is gekozen door mijn vriendin.
Voor de negatievo's in dit topic: uiteraard is deze donatie alleen om mijn schuldgevoelens jegens de maatschappij af te kopen!!111one
En dat werkt dubbel zo goed als je een ánder het doel laat uitzoeken om jouw geld aan uit te geven natuurlijk
Suggestie voor Zaadbal, laat Xeno jouw goede doelen geld uitgeven dit jaar! Samen staan jullie sterk!
Suggestie voor Xeno: Goed doel!
De nieuwe meubels zijn modern en strak (dat is dan ook de stijl van het huis). Wastafel onderkast, bovenkast met spiegel, ingebouwde neonlamp en een langwerpige smalle kast naast de wastafel (voor handdoeken enz).quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Tof, heb je een impressie van de nieuwe meubels?
* CoolGuy gaat ondertussen verder met z'n koffer inpakken. Maandag vertrekt 't vliegtuig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |