Groene trui in de Tour bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:56 schreef Felagund het volgende:
Mooie zege van Bos. Hopelijk kan hij dit jaar doorgroeien en wat grotere wedstrijden gaan winnen.
Nog anderhalve week tot de Omloop.
Dat is dan weer wat te optimistisch.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Groene trui in de Tour bijvoorbeeld.
Kloptquote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is dan weer wat te optimistisch.
Phinney spreekt er toch ook van:quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vervolg op Wielrennen #81 Nieuwe Ronde(s) Nieuwe kansen.
En verder dus:
http://nos.nl/video/219217-bos-sprint-cavendish-zoek-in-oman.html
Ik zie niemand in de weg staan (wat Cavendish na de finish beweerde - nou ja, er staan wel wat van die handdoeken, maar die staan niet echt in de weg), maar Cavendish zat gewoon langs de verkeerde kant en maakt veel te veel meters.
quote:Well, opening up @ 500m 2 go w\Kristoff n Murphy on my wheel...the sprint would've gone great! Except 4 the fans in the middle of the road.
Als je het filmpje kijkt zie je wel dat ze overdrijven.quote:Op woensdag 16 februari 2011 00:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Phinney spreekt er toch ook van:
[..]
Ja, ze stonden er niet erg handig, maar hinderlijk was 't zeker ook niet.quote:Op woensdag 16 februari 2011 00:03 schreef Sheepcidus het volgende:
Als je het filmpje kijkt zie je wel dat ze overdrijven.
Nee, klopt. Een zeer sterke sprint van Bos. Maar benieuwd hoe het de rest van de week lukt om Bos af te zetten, want de meeste keren is dit natuurlijk gedoemd om te mislukken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:56 schreef Marcoss het volgende:
Bos moest zelf ook van ver komen, zo te zien (of volg ik de verkeerde Raborenner in de sprint?)
Mogelijk de Tourquote:Op woensdag 16 februari 2011 09:06 schreef Marcoss het volgende:
Programma Contador: Ronde van de Algarve (16-20 februari), Vuelta a Murcia (4-6 maart), Volta a Catalunya (21-27 maart), Ronde van Castilla en León (13-17 april), daarna waarschijnlijk de Waalse klassiekers, zeker de Giro en mogelijk de Tour.
Waarschijnlijk is hij zelf er ook niet zeker van of hij nog geschorst wordt en wil hij nu meepakken wat hij kan meepakken.quote:
Gesink wellicht naast de Tour ook nog de Vuelta. Die hem wel ligt vanwege de vele klimkilometers. Daarnaast staat de Dauphine in plaats van de ronde van Zwitserland in de planning. Op zich geen gek plan, hij zeg dat Zwitserland te lastig is als voorbereidingswedstrijd.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:44 schreef Marcoss het volgende:
Rodriguez gaat trouwens Giro en Vuelta rijden, geen Tour.
Hangt ook af van jaar tot jaar in zwitserland, het jaar daarvoor konspartacus er nog winnen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gesink wellicht naast de Tour ook nog de Vuelta. Die hem wel ligt vanwege de vele klimkilometers. Daarnaast staat de Dauphine in plaats van de ronde van Zwitserland in de planning. Op zich geen gek plan, hij zeg dat Zwitserland te lastig is als voorbereidingswedstrijd.
McQuaid zei een maand geleden dat uitspraak CAS dan waarschijnlijk nog niet bekend zou zijn. Maar toen ging hij er nog van uit dat Spaanse bond Contador zou schorsen.quote:
Alleen als hij een goede klassering wil rijden lijkt me.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gesink wellicht naast de Tour ook nog de Vuelta. Die hem wel ligt vanwege de vele klimkilometers. Daarnaast staat de Dauphine in plaats van de ronde van Zwitserland in de planning. Op zich geen gek plan, hij zeg dat Zwitserland te lastig is als voorbereidingswedstrijd.
Ja, dat klopt. Maar vorig jaar was hij in Zwitserland al goed in vorm, misschien zelfs wel iets te vroeg. Dus wellicht wil hij dit voorkomen?quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:17 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Alleen als hij een goede klassering wil rijden lijkt me.
Ik hoop het, ik heb eigenlijk geen zin in een Contador in de tour, als hij een maand erna wordt geschorst.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:10 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
McQuaid zei een maand geleden dat uitspraak CAS dan waarschijnlijk nog niet bekend zou zijn. Maar toen ging hij er nog van uit dat Spaanse bond Contador zou schorsen.
Vraag me af of ze bij CAS nu meer haast zullen maken. Zo nee, dan kan Contador idd de Tour rijden.
Evans was ook al eens te vroeg in vorm in de Dauphiné. Ik denk dat het eerder aan de renner ligt dan aan de zwaarte van de wedstrijd in kwestie.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar vorig jaar was hij in Zwitserland al goed in vorm, misschien zelfs wel iets te vroeg. Dus wellicht wil hij dit voorkomen?
Ah, nu kan het ineens wel voor de Tour start:quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik hoop het, ik heb eigenlijk geen zin in een Contador in de tour, als hij een maand erna wordt geschorst.
Het grootste Anti-Armstrongboard in de wielerwereld heeft er een thread voor in de dopingsectie :quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:52 schreef Chielus het volgende:
En Armstrong stopt er maar direct mee. Geen Tour of Californie meer.
Ik zou voor de sprints graag ook nog Degenkolb, Howard, Ravard en Henderson willen toevoegen. Die zijn misschien wel meer op hun plaats dan Bozic en Ciolek.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:11 schreef Chielus het volgende:
Ronde van de Algarve begonnen:
5 etappes. Veel 3de catg. bergjes. 1x finisch bergop, laatste etappe tijdrit 17 km.
Aardig deelnemers veld met Contador, Kreuzinger, LL Sanchez, Gilbert, Hesjedal & Velits en Farrar, Bozic, Greipel & Ciolek voor de sprints.
Toch opvallend dat Pharmstrong er nu helemaal mee stopt. Ook in eigen land.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het grootste Anti-Armstrongboard in de wielerwereld heeft er een thread voor in de dopingsectie :
http://forum.cyclingnews.com/showthread.php?t=12427
Gilbert kan altijd heel langzaam pieken, dus al ver voor zijn uiteindelijke piek al redelijk goed in vorm zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:50 schreef Beregd het volgende:
nu al een eerste zege!
die gaat dus gewoon veel vroeger peieken dan LBL
Troost je dan met de gedachte dat Boom, Langeveld, Gesink en de andere Nederlanders dan niet meer dan een simpele knecht voor Gilbert zouden zijn in de heuvelklassiekers.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd naar Gilbert dit jaar. Aan de ene kant vind ik hem een zeer mooie renner, aan de andere kan ik wanneer hij wint nooit de gedachte onderdrukken dat 'ie ook bij Rabobank had kunnen rijden.
Dat kun je dan toch bij elke renner denken? Rabo heeft ooit interesse getoond voor Gilbert, maar ik denk niet dat ze ooit zelfs maar in de buurt van een deal zijn gekomen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd naar Gilbert dit jaar. Aan de ene kant vind ik hem een zeer mooie renner, aan de andere kan ik wanneer hij wint nooit de gedachte onderdrukken dat 'ie ook bij Rabobank had kunnen rijden.
Kunnen ze nog eens wat van leren! Liever knecht van een winnaar, dan de prestaties die ze tot nu toe hebben geleverd.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:12 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Troost je dan met de gedachte dat Boom, Langeveld, Gesink en de andere Nederlanders dan niet meer dan een simpele knecht voor Gilbert zouden zijn in de heuvelklassiekers.
Wel, Rabo wilde alleen niet ingaan op de eis van Gilbert om een of andere wielrenvriend van hem ook meteen als knecht de contracteren.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat kun je dan toch bij elke renner denken? Rabo heeft ooit interesse getoond voor Gilbert, maar ik denk niet dat ze ooit zelfs maar in de buurt van een deal zijn gekomen.
Alsof Gilbert op de leeftijd van een Boom of Gesink al zijn grote doorbraak kende. Volgens mij had Gilbert toen net zo'n vrije rol als een Gesink nu zou verdienen. Boom moet eerst maar bewijzen dat lange koersen echt aan kan.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kunnen ze nog eens wat van leren! Liever knecht van een winnaar, dan de prestaties die ze tot nu toe hebben geleverd.
quote:
Klopt, gisteren kwam ie op 13 minuten binnen ofzo.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:37 schreef Agüero het volgende:
[..]
Gisteren had hij toch minuten verloren?
Ah, dat had ik even gemist.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:37 schreef Agüero het volgende:
[..]
Gisteren had hij toch minuten verloren?
Maar Bennati rijdt nu al wel beter dan het hele vorige jaar bij elkaar.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:45 schreef Chielus het volgende:
Zo, hij laat even zien dat hij er echt wel bij hoort. Benatti heeft nu trouwens wel al vaak net niet gewonnen...
Op zich was Bennati vorig jaar rond deze tijd ook wel goed, won toen een rit in Oman en de Tirreno, en een vijfde plek in MSR, maar daarna zakte hij inderdaad naar een heel bedenkelijk niveau weg.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar Bennati rijdt nu al wel beter dan het hele vorige jaar bij elkaar.
Bennati won hier vorig jaar nog een rit en ook een etappe in de Tirreno, zo slecht was het niet, ook bv. 5e in MSR wat zijn beste uitslag ooit in die koers is volgens mij.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar Bennati rijdt nu al wel beter dan het hele vorige jaar bij elkaar.
Bennati is vaak goed in vorm in het begin van het seizoen. In 2009 zelfde verhaal. Na Feb geen overwinning meer gehaald.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:50 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Op zich was Bennati vorig jaar rond deze tijd ook wel goed, won toen een rit in Oman en de Tirreno, en een vijfde plek in MSR, maar daarna zakte hij inderdaad naar een heel bedenkelijk niveau weg.
quote:Hij had meer dan een lengte voorsprong op de concurrentie.
Vorig jaar waren het in het begin van het seizoen ook vaak uitschieters tussen mindere resultaten. Nu laat hij de hele tijd een constant niveau zien. Hij had er ook sprints bijzitten begin vorig jaar dat hij er totaal niet aan te pas kwam. Dat is nu niet zo.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:55 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Bennati won hier vorig jaar nog een rit en ook een etappe in de Tirreno, zo slecht was het niet, ook bv. 5e in MSR wat zijn beste uitslag ooit in die koers is volgens mij.
Hij mistte alleen de Giro en Tour door ziekte/blessures, en kon niet overtuigen in de Vuelta.
quote:1. Theo Bos (Ned)
2. Daniele Bennati (Ita)
3. Matthew Goss (Aus)
4. Edvald Boasson Hagen (Noo)
5. Heinrich Haussler (Aus)
6. Oscar Gatto (Ita)
7. Denis Galimzianov (Rus)
8. Niko Eeckhout (Be)
9. Mark Cavendish (GBr)
10. Francesco Chicchi (Ita)
WTFquote:Geiten en wegpiraten houden Bos niet tegen Retweet
De Nederlander Theo Bos heeft na de eerste ook de derde rit gewonnen in de Ronde van Oman. De spurter van Rabobank was sneller dan Daniele Bennati en Matthew Goss, die leider blijft.
In deze derde rit in Oman kregen de renners "ongenode" gasten op bezoek. Zo probeerden enkele wegpiraten zich met hun auto's tussen de ploegleiders te mengen. Bovendien zorgde een groep overstekende geiten bijna voor een grote valpartij.
Uiteindelijk werd het toch "gewoon" een massasprint, waarin Bos zijn goeie vorm weer etaleerde. Hij had meer dan een lengte voorsprong op de concurrentie.
Easy. Dat is wel duidelijk.quote:
In Qatar was Chicchi de aangewezen Liquigas sprinter en zocht Bennati 1 dagje uit, in Oman was dat net andersom en in de Tirreno is het altijd chaos.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vorig jaar waren het in het begin van het seizoen ook vaak uitschieters tussen mindere resultaten. Nu laat hij de hele tijd een constant niveau zien. Hij had er ook sprints bijzitten begin vorig jaar dat hij er totaal niet aan te pas kwam. Dat is nu niet zo.
Vandaag vond hij het peloton te nerveus en had hij geen zin om risico's te nemen. Ik denk dat hij gisteren ook gewoon gelost was.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:38 schreef SuikerVuist het volgende:
Waarom sprint Boonen al drie dagen niet mee? Of heb ik iets gemist?
Daar is niets relatief aan hoor, gewoon erg steil, jammer dat we geen beelden krijgen (of op zijn hoogst een samenvatting op Youtube een paar uur later):quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:55 schreef Chielus het volgende:
Morgen leuke etappe in Oman. jammer dat er geen Live coverage is.
Relatief stijle klim van 4,5 km.
Matthews er weer goed bij dusquote:Op donderdag 17 februari 2011 17:00 schreef TheArt het volgende:
In de Algarve is de uitslag van de tweede etappe zo:
1 - Degenkolb
2 - Farrar
3 - Matthews
Maar er wordt gesproken over een mogelijk DSQ voor Degenkolb.
EDIT: Geen DSQ, Degenkolb wint.
quote:Nu Gesink
Nico Verhoeven laat de ploeg vrijdag volledig in dienst van klimmer Robert Gesink rijden. De aankomst ligt op de top van de 1300 meter Green Mountain, na een zeven kilometer lange klim met een gemiddelde van 11%. "Robert voelt zich hier goed. De ploeg is er al drie ritten in geslaagd hem goed voorin te houden. Vrijdag mikken we op hem en die jongen heeft nu natuurlijk ook een berenmoraal met die twee overwinningen van Theo. We zitten hier allemaal heel goed in ons vel. Dat mag duidelijk zijn."
En Degenkolb ook met zijn eerste. Nu Phinney nog.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:00 schreef TheArt het volgende:
In de Algarve is de uitslag van de tweede etappe zo:
1 - Degenkolb
2 - Farrar
3 - Matthews
Maar er wordt gesproken over een mogelijk DSQ voor Degenkolb.
EDIT: Geen DSQ, Degenkolb wint.
quote:Zaak-Ricco kan Vacansoleil-DCM Tour kosten
Pat McQuaid, de voorzitter van de Internationale Wielerunie UCI, heeft aangekondigd dat de Licentiecommissie van de UCI gaat onderzoeken of het Nederlandse wielerteam Vacansoleil-DCM zijn World Team-licentie mag behouden na de affaire-Ricco. Dat maakte de website Nouvelobs.com donderdag bekend.
Als Vacansoleil-DCM zijn licentie moet inleveren, krijgt het team opnieuw het procontinentale statuut en verliest het startrecht in de belangrijkste wielerrondes.
De Italiaan Riccardo Ricco voelde zich vorige week zondag na een training in eigen land niet goed en meldde zich met een koortsaanval in het ziekenhuis. Daar zou Ricco in shocktoestand tegen een arts hebben verklaard dat hij zichzelf bloed had toegediend.Sindsdien verblijft hij op de afdeling cardiologie van het ziekenhuis van Baggiovara.
Vacansoleil-DCM zette de renner alvast op non-actief, de procureur van Modena en het Italiaanse Olympisch Comité CONI hebben al een onderzoek opgestart.
Och. Leopard-Trek draait rond renners van wie er 1 ook een verdenking heeft die elk weldenkend mens kan plaatsen, maar dat vergeten we weer omdat de broertjes zulke leuke ventjes zijn. Laten we dan ook niet zo hypocriet gaan doen zeg.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is natuurlijk moeilijk verdedigbaar, wat Saxo Bank doet vind ik eigenlijk nog erger; vol achter iemand staan die duidelijk gebruikt heeft. Vacansoleil ontslaat een renner van wie de doping niet eens 100% bewezen is.
Dat bedoel ik ook; het is overduidelijk dat de UCI bij het uitsluiten van Vacansoleil zich laat leiden door de publieke opinie, niet gehinderd door enig kennis van zaken (of men negeert de feiten).quote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Och. Leopard-Trek draait rond renners van wie er 1 ook een verdenking heeft die elk weldenkend mens kan plaatsen, maar dat vergeten we weer omdat de broertjes zulke leuke ventjes zijn. Laten we dan ook niet zo hypocriet gaan doen zeg.
En Ricco is op dit moment nog slechts op non-actief.
Als Contador geschorst wordt kan dat voor Saxo dezelfde consequenties hebben:quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is natuurlijk moeilijk verdedigbaar, wat Saxo Bank doet vind ik eigenlijk nog erger; vol achter iemand staan die duidelijk gebruikt heeft. Vacansoleil ontslaat een renner van wie de doping niet eens 100% bewezen is.
Maar dat is nog enigszins logisch, omdat Saxo Bank niet eens een World Tour-plek had gekregen zonder die punten van Contador. Bij Vacansoleil is dat anders.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:26 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Als Contador geschorst wordt kan dat voor Saxo dezelfde consequenties hebben:
Dat dacht ik ook, Ricco was toch helemaal niet binnegehaald voor de punten voor de world tour, daar zijn andere renners voor...quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:29 schreef TheArt het volgende:
Elke ploeg die een positief geval heeft dan maar de World Tour-status afnemenDe UCI begint nu wel heel triest te worden. Tuurlijk is Ricco een geval apart en tuurlijk heeft hij een aparte status, maar ook zonder de punten van Ricco vorig jaar had Vacansoleil genoeg punten voor een plek in de World Tour. Het slaat dan ook helemaal nergens op.
Zeker. Lijkt er op dat voor Vacansoleil deze "regel" pas na Ricco's mislukte transfusie bedacht is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar dat is nog enigszins logisch, omdat Saxo Bank niet eens een World Tour-plek had gekregen zonder die punten van Contador. Bij Vacansoleil is dat anders.
Nu ook klassementsleider?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:31 schreef Steven184 het volgende:
Serieuzer nieuws, Gesink zou gewonnen hebben in Oman. EBH 2e op 44 seconden.
tijdrit gaat ook op en af, dus je weet het nooitquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:45 schreef Ereinion het volgende:
Mooi hoor! Behoorlijk verschil op zo'n korte klim. Hagen is nu wel in pole position om het eindklassement te pakken.
Inderdaad. De tijdrit van Gesink was niet best afgelopen jaar, maar juist in de heuvelachtige tijdritten presteert hij behoorlijk goed.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:53 schreef franklop het volgende:
[..]
tijdrit gaat ook op en af, dus je weet het nooit
Geen tijdrit fiets scheelt ook voor Gesink.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Geen Rodriguez is nog het vreemdstquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Benieuwd hoe die klim er dan uit zag en hoe ze hebben gereden, want Boasson Hagen, Devenyns en Visconti vind ik toch vreemde namen voor een monster climb
Er zijn wel verschillen, cqranking moet later nog wat geupdate worden. Flecha eindigde bv. op 1 minuut 12.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:31 schreef DutchSL het volgende:
Van Avermaet en Flecha ook top 10.. en schijnbaar allemaal in dezelfde tijd als Boasson Hagen.
En dat op een steile klim met alleen de laatste 2km al gemiddeld 13.5%, dan zou je behalve andere namen op zijn minst wat verbrokkeling verwachten.
Erg vreemde uitslag dus inderdaad.
Dat is wel supermooiquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:42 schreef No-P het volgende:
[ afbeelding ]
18-02-11 13:21
RGUpdate: Lieve Pap, deze is voor jou!
En is maar 18,5 kilometerquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Volgens Verhoeven trokken Garmin en Sky het juist op de kantquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:38 schreef DutchSL het volgende:
Ok, ik las de uitslag op biciclismo waar alleen achter Boasson Hagen een verschil stond gemeld.
Volgens Boom heeft Rabo het voor de klim al in waaiers getrokken, dus dat zou de wat verrassende namen verklaren. Rodriguez, Blanco, Fuglsang en co. zullen hebben liggen slapen.
Normaal gesproken gaat Martin did rondje dus met 2 vingers in de neus winnen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:58 schreef bjarki het volgende:
Koninginnenrit Algarve:
1º Stephen Cummings (SKY)![]()
2º Tejay van Garderen (HTC), mt
3º Alberto Contador (Saxo Bank), mt
4º Rein Taaramae (Cofidis),mt
5º Tony Martin (HTC), mt
6º Tiago Machado (RadioShack), a 6s
7º Simon Gerrans (SKY), a 16s
8º Roman Kreuziger (Astana), mt
9º Andreas Klöden (RadioShack), mt
10º Ryder Hesjedal (Garmin), mt
edit: Cummings ook de nieuwe leider. Poels op plaats 9, op 30 sec.
Dat is toch wel fietsles geven. Zou mooi zijn als hij die vorm kan doortrekken naar de Amstel of L-B-L.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:30 schreef No-P het volgende:
En er is beeld: http://nos.nl/artikel/219(...)-gesink-in-oman.html
dikke tegenvaller voor Rabobank lijkt mequote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:05 schreef Marcoss het volgende:
Breschel overigens weer uitgevallen met knieproblemen, die rijdt geen voorjaarsklassiekers, denk ik.
quote:Zirbel reacts to Contadors dropped case
By:
Kirsten Frattini
Published:
February 18, 15:33,
Updated:
February 18, 18:35
Do you like this?
Buzz
Tom Zirbel rides in the Tour de Gruene, a non-sanctioned event.
Tom Zirbel rides in the Tour de Gruene, a non-sanctioned event.
view thumbnail gallery
Claims strict liability is an easy get out for the anti-doping authorities but that Contador's case was inconsistent
The Royal Spanish Cycling Federations (RFEC) decision to drop all charges against Alberto Contador on grounds of no fault or negligence following a positive test for the banned substance Clenbuterol has provoked a reaction from Tom Zirbel, who is currently serving a two-year suspension for a doping violation.
I think authorities should be forced to gather more evidence and try to understand what really happened in every case, Zirbel said. My first reaction to the initial news of Contador's positive was hope. I hoped that he was telling the truth because he had the resources to fight the charges and hopefully prove ingestion through contaminated food and that could have ultimately led to the dissolution of the strict liability rule, he told Cyclingnews.
USADA issued Zirbel with a two-year suspension for producing a positive A and B sample for the banned substance Dehydroepiandrosterone (DHEA) following the US Professional Championships on August 29, 2009. He stated that he did not knowingly ingest the substance and worked with a team of chemistry specialists to determine the possibility of food contamination as the reason for heightened levels of the substance in his urine. He was unable to prove food contamination and with limited resources, time and energy he was eventually forced to accept punishment.
Zirbels case was ruled in favor of sanctioning based on the evidence acquired against him from two urine samples. The verdict was also based on the grounds of strict liability. The World Anti-doping Agency (WADA) code 2.2.1 states, it is each Athletes personal duty to ensure that no Prohibited Substance enters his or her body. Accordingly, it is not necessary that intent, fault, negligence or knowing Use on the Athletes part be demonstrated in order to establish an anti-doping rule violation for Use of a Prohibited Substance or a Prohibited Method.
Strict liability is an easy get out for the anti-doping authorities, Zirbel said. It sounds nice in theory but it's near impossible to know exactly what's going into your body, unless you have the resources to double and triple check everything prior, and it's ultimately terrifying to every athlete who gets tested. I think we can do better than strict liability. Though it is the rule currently in place and we need to adhere to the rules and try to be as consistent as possible. Otherwise, our sport loses credibility for reasons that are obvious.
If you're going to have a rule like "strict liability", you're going to need some sort of special circumstance clause, he added. Every once in a while, it's warranted. There was news last year that Track and Field sprinter Ben Johnson had his drink spiked with steroids by some hater that resulted in a two-year ban back in the late 1980s. Crazy stuff happens. I think it's better to be overly cautious and work harder to ensure we're sanctioning actual cheaters.
"In Contadors case, he tested positive after producing small amounts of Clenbuterol up to 50 picograms/ml in a urine sample taken from July 21, on the second rest day of the Tour de France. He claimed that he ingested contaminated meat as his defence. However, he failed to produce the contaminated meat as evidence."
After a lengthy hearing, the Royal Spanish Cycling Federation cleared Contador of all charges based on (International Cycling Union (UCI) article 296, which says that an athlete can be exonerated if they prove that they had inadvertently ingested a banned product through no fault or negligence on their part. Furthermore, the Spanish Prime Minister stated that there were no legal grounds to sanction Contador.
If Contador's defense team was unable to provide any direct proof of their claim of contaminated meat, then it was completely inconsistent with my case and every other case that I know of, said Zirbel, I don't think the inconsistency was because of money alone, look at some of the high profile cases vs. USADA in the past. It looks to be a combination of money, status, and what the prosecution had to lose.
Zirbel echoed the opinion that an independent panel, outside of the national sport governing body, should handle doping cases to avoid the possibility of a bias outcome. He's a national hero and a prominent source of national pride, Zirbel said. Would we ever form a jury of family members or friends of the defendant in a criminal court of law?
The UCI or WADA have not confirmed whether they will decide to appeal the Royal Spanish Cycling Federations decision to drop all charges against Contador. If they decide not to make an appeal, it is possible that his case could set a new precedent for future athletes who test positive.
When asked if he considered appealing his case, using Contadors as an example, Zirbel said, I'm sure that would give USADA a good laugh.
USADA has shown that they are completely consistent with how they handle doping violations, which is to take the hardest line available to them by the WADA Code. No, it hasn't crossed my mind...though I do remember having some tasty beef two days before my positive test.
Tegenvaller inderdaad. Daarmee verdwijnt mogelijk een van de absolute speerpunten van het voorjaar.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:05 schreef Marcoss het volgende:
Breschel overigens weer uitgevallen met knieproblemen, die rijdt geen voorjaarsklassiekers, denk ik.
Interne regels zijn gewoon je aan de UCI-regels houden en verder geen twijfel veroorzaken en de naam van de ploeg niet te grabbel gooien. Dat heeft Ricco allemaal gedaan. Bloedtransfusies zijn vast niet conform de interne regels en dus einde oefening. Dit was te verwachten met Ricco. Mosquera rijdt voorlopig ook niet, dus veel blijft er niet over bij Vacansoleil. Zie liever GEOX in de Tour de France starten dan Vacansoleil.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:30 schreef Bismarck het volgende:
Vacansoleil wacht de uitslag van het onderzoek naar het vermeende dopinggebruik van Riccò niet af en heeft hem vandaag op staande voet ontslagen. Vanuit het zenuwcentrum van de ploeg, het mondiale Etten-Leur, is vandaag een persbericht uitgegaan. Riccò zou interne regels van de ploeg hebben geschonden en ook overige indicaties rechtvaardigen die maatregel.
http://www.vacansoleildcm(...)ccardo-ricco---.html
Opmerkelijk dat ze nooit bekend maken om wat voor interne regels het gaat. Nu Vacansoleil Riccò lopende het onderzoek het onderzoek ontslaat vraag ik mij af in hoeverre zij nog een boete kan opeisen als het dopinggebruik inderdaad wordt vastgesteld? Of in hoeverre Riccò salaris kan navorderen als de feiten iets anders aangeven? En kan Vacansoleil met het vrijgekomen budget tijdens het seizoen een nieuwe renner contracteren? De schorsing van een zekere Thomas Dekker loopt binnenkort af. En als je van gokjes houdt, Davide Rebellin z'n schorsing loopt straks ook af. Al zouden Astana en Flaminia ook interesse in hem hebben.
Hilaire van der Schueren voelt de hete adem van Pat McQuaid in z'n nek en Vacansoleil-DCM vreest voor het mislopen van een mogelijke Tourstart. Om de bond te plezieren worden nu snel maatregelen getroffen om schoon schip te maken. Het lijkt me voldoende, temeer omdat Vacansoleil de punten van Riccò niet nodig had voor een licentie, maarrrrrrr, hoe vermakelijk zou het zijn om straks Geox - TMC ten faveure van Vacansoleil in de Tour te zien deelnemen?
Ze pieken echt niet op de Ronde van Oman. Dit is 'n voorbereiding en ze staan er zo te zien goed voor.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:58 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Netjes, maar piekt Rabo nu niet veel te vroeg?
Als dit echt alleen maar voorbereiding is voor het seizoen dan is het wel heel erg netjes...
Knappe prestatie, maar laten we ook niet overdrijven. Het is de Ronde van Oman en volgens mij was dit geen vlakke tijdrit van 70km met wind tegen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:05 schreef Ericr het volgende:
GesinkDegenen die zeggen dat hij niet kan tijdrijden mogen weer even de hoek in.
Een tijdrit is een tijdrit en het was nou ook weer niet een klimtijdrit. Een EBH zal toch ook wel zijn best hebben gedaan en een Cancellara zal toch ook enige vorm moeten hebben met de kasseien in aantocht.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Knappe prestatie, maar laten we ook niet overdrijven. Het is de Ronde van Oman en volgens mij was dit geen vlakke tijdrit van 70km met wind tegen.
Met twee klimmetjesquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat voor tijdrit was dit? 18 km in 29:20 is niet heel snel...
18 km in +/- 30 minuten. Dat is 'n ander gemiddelde dan in de 'grote' tijdrit in de TdF. Dit soort uitslagen geven me nu niet bepaald het idee dat Gesink in de TdF in de grote, vlakke tijdrit mannen als Contador en VDB op minuten gaat rijden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Een tijdrit is een tijdrit en het was nou ook weer niet een klimtijdrit. Een EBH zal toch ook wel zijn best hebben gedaan en een Cancellara zal toch ook enige vorm moeten hebben met de kasseien in aantocht.
Kan me niet voorstellen dat niemand zich even wilde testen in zo'n tijdritje in een warm klimaat, er al heus goed zijn doorgereden door meerdere erkende tijdrijders.
Dat stelt ericr dan ook niet. Hij zegt alleen dat Gesink wel degelijk een heel aardige tijdrit neer kan zettenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
18 km in +/- 30 minuten. Dat is 'n ander gemiddelde dan in de 'grote' tijdrit in de TdF. Dit soort uitslagen geven me nu niet bepaald het idee dat Gesink in de TdF in de grote, vlakke tijdrit mannen als Contador en VDB op minuten gaat rijden.
Boom "maar" 8e vandaag en zou vol gaan. Ik denk niet dat hij veel beter had gekund.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:02 schreef No-P het volgende:
Vorm van Boom is niet veel anders dan de rest van het peloton. Tenminste, ik hoop het.
Dat zegt toch ook niemand en op basis van het parcours kan je lastig een vergelijk maken. Je kan beter vergelijken met de tijden van de erkende tijdrijders in deze ronde. Natuurlijk zal Gesink daar op toeleggen in een grote ronde maar mogelijk wordt hij niet weggeblazen zoals vorig jaar.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
18 km in +/- 30 minuten. Dat is 'n ander gemiddelde dan in de 'grote' tijdrit in de TdF. Dit soort uitslagen geven me nu niet bepaald het idee dat Gesink in de TdF in de grote, vlakke tijdrit mannen als Contador en VDB op minuten gaat rijden.
En dat wil ik dan graag nuanceren door toe te voegen dat dit bergop ging en het een korte tijdrit betrof in de Ronde van Oman.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat stelt ericr dan ook niet. Hij zegt alleen dat Gesink wel degelijk een heel aardige tijdrit neer kan zetten
Je overdrijft nu wel heel erg de andere kant op. Als Gesink in het spoor van Contador zou kunnen blijven, zou dat al heel mooi zijn. Mits Contador meedoet natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geaccidenteerd terrein, die heuvels kan je moeilijk bergop noemen. Lastig genoeg om ook een renner als Gesink kans te geven op de overwinning maar tegelijkertijd aan het profiel te zien ook voor de echte tijdrijders als Cancellara en EBH geen terrein waar ze enorme moeite mee zullen hebben.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dat wil ik dan graag nuanceren door toe te voegen dat dit bergop ging en het een korte tijdrit betrof in de Ronde van Oman.
Haha VDB verloor vorig jaar ook minuten in de tijdrit hoorquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
De gemiddelde snelheid zegt genoeg. 36 km/h in zo'n korte tijdrit is niet veel. Ik vind dit een leuke prestatie, maar ik blijf er bij dat de kans groot is dat Gesink podiumplekken in de TdF kan verspelen in de grotere tijdritten in de Tour.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:25 schreef Ericr het volgende:
[..]
Geaccidenteerd terrein, die heuvels kan je moeilijk bergop noemen. Lastig genoeg om ook een renner als Gesink kans te geven op de overwinning maar tegelijkertijd aan het profiel te zien ook voor de echte tijdrijders als Cancellara en EBH geen terrein waar ze enorme moeite mee zullen hebben.
Gesink zal echt niet opeens de nieuwe Breukink zijn qua tijdrijden maar hij is duidelijk ook geen Rodriguez die altijd moeite zal hebben met een tijdrit.
Is normaal wel iemand die in lange en vlakke tijdritten terrein wint op Gesink. Daarnaast slaat die opmerking over die minuten nergens op. Op Martin en Grabsch na verloor iedereen minuten op Cancellara. Gesinkt verloor bijna 1,5 minuut meer dan VDB.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Haha VDB verloor vorig jaar ook minuten in de tijdrit hoor
Maar als Cancellara zelf zegt dat het geen parcours was voor tijdritspecialisten, dan is dat maar onzin?quote:maar tegelijkertijd aan het profiel te zien ook voor de echte tijdrijders als Cancellara en EBH geen terrein waar ze enorme moeite mee zullen hebben.
VDB is een aanklampertje. Niets meer, niets minder.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is normaal wel iemand die in lange en vlakke tijdritten terrein wint op Gesink.
Natuurlijk. Mensen op Fok kunnen dat aan de hand van een profielkaartje veel beter beoordelen dan de mannen die echt verstand hebben van tijdrijden en op het parcours hebben gereden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar als Cancellara zelf zegt dat het geen parcours was voor tijdritspecialisten, dan is dat maar onzin?
Nou ja, hij treft een terrein dat hem op het lijf is geschreven en hij is toevallig in goede vorm.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
De gemiddelde snelheid zegt genoeg. 36 km/h in zo'n korte tijdrit is niet veel. Ik vind dit een leuke prestatie, maar ik blijf er bij dat de kans groot is dat Gesink podiumplekken in de TdF kan verspelen in de grotere tijdritten in de Tour.
Won vorig jaar toch 1,5 minuut op Gesink in de laatste, lange tijdrit en had in het klassement 2,5 minuut voorsprong op Gesink. Aanklampertje of niet...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
VDB is een aanklampertje. Niets meer, niets minder.
Precies.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:31 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou ja, hij treft een terrein dat hem op het lijf is geschreven en hij is toevallig in goede vorm.
Het lijkt hoopgevend, maar ik denk dat we eerst moeten kijken wat hij in lange, vlakke tijdritten kan rijden.
Hoe dan ook is dit een goede prestatie.
Voor de rest heeft hij niets laten zien. Dan kunnen de Belgen wel weer brullen dat hij de Tour gaat winnen, maar ik zie VDB echt niet op het podium rijden hoor.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Won vorig jaar toch 1,5 minuut op Gesink in de laatste, lange tijdrit en had in het klassement 2,5 minuut voorsprong op Gesink. Aanklampertje of niet...
Dat zeg ik ook nergens, maar wil Gesink podium rijden dan moet hij toch eerst boven VDB zien te eindigen en dat is hem de afgelopen Tour niet gelukt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor de rest heeft hij niets laten zien. Dan kunnen de Belgen wel weer brullen dat hij de Tour gaat winnen, maar ik zie VDB echt niet op het podium rijden hoor.
Deze discussie leidt nergens toe, er worden conclusies getrokken die nergens op slaan. We zien tijdrijders in de top.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar als Cancellara zelf zegt dat het geen parcours was voor tijdritspecialisten, dan is dat maar onzin?
Je blijft maar doorratelen, hè? Ik hecht meer waarde aan het oordeel van Cancellara dan aan jouw conclusies.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Deze discussie leidt nergens toe, er worden conclusies getrokken die nergens op slaan. We zien tijdrijders in de top.
GESINK WINT DE TOUR!!!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:16 schreef DutchSL het volgende:
In de hele Tour discussie wil ik wel even vermelden dat er dit jaar helemaal geen lange vlakke tijdrit is in de Tour.
Die individuele tijdrit is, net als die van vandaag, zéér geaccidenteerd.
Dat is ook veel mooier dan de Tourquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Nu al lullen over de Tour? Laten we eerst genieten van het voorjaar.
Zoals bijvoorbeeld Joaquim Rodríguez, bedoel je? Die rijdt normaal altijd in de toptwintig ja en nu dus ook weer.quote:
Belangrijke overwinning voor Greipel lijkt me. Haalt de druk van de ketel nadat het in Australië een paar keer net niet was.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:36 schreef bjarki het volgende:
Matthews weer dichtbij.
1º Andre Greipel (Omega Pharma Lotto), 3:56:55
quote:Ricco: Mijn wraak zal zoet zijn
AMSTERDAM -
Riccardo Ricco heeft het zwijgen doorbroken door een eerste reactie op zijn ontslag op Facebook te plaatsen. "Het lezen van de kranten is als lezen van roddelbladen. Het maakt me aan het lachen, lieve journalisten. Mijn wraak zal zoet zijn !!!", aldus de Italiaan.
Riccardo Ricco werd vrijdag ontslagen uit het ziekenhuis en kreeg zaterdag zijn ontslagbrief op de deurmat van Vacansoleil-DCM.
quote:Oman heeft zich kandidaat gesteld om het WK wielrennen in 2015 te organiseren. Eddy Merckx, mede-organisator van de Ronde van Oman, zet alvast zijn schouders onder het project.
"Het wielrennen wordt alsmaar populairder in het Midden-Oosten", zegt Merckx. "Tegen 2015 zal Oman genoeg ervaring hebben om een vlekkeloos WK te organiseren. Alles is aanwezig om er een groot succes van te maken."
Ook Québec (Can) en Richmond-Virgina (VS) willen het WK in 2015 organiseren.
Mooi voor je en succes er mee.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je blijft maar doorratelen, hè? Ik hecht meer waarde aan het oordeel van Cancellara dan aan jouw conclusies.
Gesink weet nog wel een leuk bergje voor in het parcoursquote:
Het wielrennen wordt alsmaar populairder in het midden-oosten. Deze editie van de Ronde van Oman stonden er zelfs 15 bezoekers langs de kant!quote:
Heb ik andere samenvattingen gekeken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:09 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het wielrennen wordt alsmaar populairder in het midden-oosten. Deze editie van de Ronde van Oman stonden er zelfs 15 bezoekers langs de kant!
Ah. Dan was hij toch erg goed bezig.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:36 schreef No-P het volgende:
Boom had 20 seconden verloren doordat zijn ketting eraf lag.
Ik vrees dat het op dezelfde manier afloopt als bij Pantini, VDB en Jiminezquote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:59 schreef OProg het volgende:
[..]
Volgens mij is hij door aan het draaien.
VDB heef een mooie en verstandige Tour gereden, en heeft alles er wel uitgehaald wat er in zat. Ik vind Gesink alleen vele malen attractiever, omdat je die ook buiten de Tour ziet en hier en daar al hele mooie finales en overwinningen gereden heeft.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor de rest heeft hij niets laten zien. Dan kunnen de Belgen wel weer brullen dat hij de Tour gaat winnen, maar ik zie VDB echt niet op het podium rijden hoor.
Ik vind het wel wat hebben, ga maar lekker op je normale fiets zitten en laat maar zien hoe hard je kunt gaanquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:29 schreef Ericr het volgende:
Geen tijdritfietsen dus, maakt ook wel een verschil natuurlijk.
Volgens mij juist niet, tenzij Cancellara bijv. wel een tijdritfiets zou gebruiken en Boom of Gesink niet. Nu is het een gelijke situatie toch?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:29 schreef Ericr het volgende:
Geen tijdritfietsen dus, maakt ook wel een verschil natuurlijk.
Cancellara zit veel beter op een tijdritfiets dan Gesink. Met een normale tijdrit heeft Cancellara daardoor voordeel ten opzichte van Gesink. Dat de tijdrit op normale fietsen werd gereden, is natuurlijk een gelijke situatie maar ook in het voordeel van Gesink.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:48 schreef kawotski het volgende:
[..]
Volgens mij juist niet, tenzij Cancellara bijv. wel een tijdritfiets zou gebruiken en Boom of Gesink niet. Nu is het een gelijke situatie toch?
RABOBANKquote:Op zondag 20 februari 2011 13:16 schreef Evertjan het volgende:
weet iemand al wat de ploeg voor Rabo wordt voor het Omloop?
VDB2 nu al bijna per ongeluk een rit gewonnen. Die 1e zege gaat er wel komen dit jaarquote:Op zondag 20 februari 2011 13:15 schreef bjarki het volgende:
Oman:
Cavendish wint?
Proloog Ruta del Sol:
1. Jimmy Engoulvent (Saur Sojasun) 9:28
2. Markel Irizar (RadioShack) m.t.
3. Jurgen Van den Broeck (Omega) a 1
4. Levi Leipheimer (RadioShack) a 2
5. Jerome Coppel (Saur Sojasun) a 3
6. Paul Poux (Saur Sojasun) a 7
7. Luis Pasamontes (Movistar) a 8
8. Thomas Lovkvist (Sky) m.t.
9. Rigoberto Urán (Sky) a 9
10. Ivan Rovny (RadioShack) a 10
Breschel dus nietquote:Op zondag 20 februari 2011 13:18 schreef franklop het volgende:
[..]
RABOBANK
91 BOOM Lars
92 BRESCHEL Matti
93 FLENS Rick
94 LANGEVELD Sebastian
95 TANKINK Bram
96 TJALLINGII Maarten
97 VAN EMDEN Jos
98 WYNANTS Maarten
Die interviews daarvoor met o.a. Gilbert, VDB2, Boonen, Devolder en Lefevere waren leuker.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:50 schreef Felagund het volgende:
Nu een wieleroverzicht op Sporza, volgens mij over het wielerseizoen 2010.
100ste keer dat ze die uitzendenquote:Op zondag 20 februari 2011 16:50 schreef Felagund het volgende:
Nu een wieleroverzicht op Sporza, volgens mij over het wielerseizoen 2010.
Ik had hem nog niet gezien.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:03 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
100ste keer dat ze die uitzenden
Maarja, op naar volgende week
iddquote:Op zondag 20 februari 2011 18:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik had hem nog niet gezien.
Ik vond het wel een leuke opwarmer voor volgende week.
Cavendish zag natuurlijk Greipel in de Algarve winnen en dat was de motiverende factor om de dag daarop dan meteen de stand op 1-1 te zetten.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:17 schreef TheArt het volgende:
1 - Cavendish
2 - Galimzyanov
3 - Guardini
4 - Pelucchi
5 - Chicchi
6 - Hushovd
7 - Ghyllebert
8 - Bouhanni
9 - Neirynck
10 - Bos
11 - Bennati
Mooie woorden, al is hij als koersdirecteur wel bevooroordeeld over zijn eigen koers. Het zou vreemd zijn als hij zou zeggen dat de prestatie van Gesink niks voorstelt.quote:Op maandag 21 februari 2011 09:35 schreef FredWielergek het volgende:
Woorden van Merckx, de grootste wielrenner aller tijden:
Merckx: Gesink kan Tour winnen Van onze speciale verslaggever
MUSCAT - s Werelds beste wielrenner aller tijden Eddy Merckx was enthousiast over de eindzege van Robert Gesink in zijn Ronde van Oman. Een perfecte prestatie, noemde de koersdirecteur het. Ik had niet verwacht dat Gesink zo vroeg in het seizoen al in deze vorm zou verkeren. Ik denk dat hij opnieuw een stap heeft gemaakt. In mijn ogen is Gesink een kandidaat-Tourwinnaar. En dat zou rapper kunnen gebeuren dan menigeen denkt. De Ronde van Frankrijk van dit jaar is op zijn lijf geschreven.
Dat nuanceert het dan nog veel meer.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Merckx heeft een paar maanden geleden ook gezegd dat Gilbert een kandidaat-Tourwinnaar is.
echt waar? dan valt merckx dan toch voor mij tegen.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Merckx heeft een paar maanden geleden ook gezegd dat Gilbert een kandidaat-Tourwinnaar is.
Ja, Nibali, hoewel die voor de Giro gaat en wellicht niet voor de Tour.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:20 schreef SuikerVuist het volgende:
Podium wordt al hele klus met Basso, Sanchez, VDB2, en gezien het parcours, Frank Schleck als voornaamste concurrenten. En dan vergeet ik er vast nog één of twee.
Elke wielerprestatie wordt altijd vertaald naar de Tour.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:38 schreef Evertjan het volgende:
wil net zeggen Gesink wint een kleine ronde en gelijk praat iedereen over de Tour.
Je gaat er van uit dat Contador niet rijdt?quote:Op maandag 21 februari 2011 11:08 schreef Ereinion het volgende:
Gesink eindigde vorig jaar nog bijna 9 minuten achter Andy Schleck, dat is een gat dat je nooit in één jaar kan overbruggen (als het hem al ooit zal lukken).
Het is nog maar afwachten wat Schleck kan zonder Riss.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Daarbij is schleck ook nog steeds grote stappen aan het maken, als je hem vergelijkt met contador
Contador was iets minder in sommige etappes. Dat is alles.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Daarbij is schleck ook nog steeds grote stappen aan het maken, als je hem vergelijkt met contador
Contadors tijdrit was in 2010 minder dan in 2009, maar voor de rest vond ik 'em niet minder. Als je bijvoorbeeld de bergrit naar Verbier bekijkt;quote:Op maandag 21 februari 2011 13:08 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Contador was iets minder in sommige etappes. Dat is alles.
Schleck is niet of nauwelijks beter geworden, IMO. Ook z'n tijdrit was niet extreem goed voor zijn niveau. En hij was toen super gemotiveerd.
Het was eerder Contador die teleurstelde.
Menchov en Sanchez kwamen in 2010 ook een stuk dichter bij Contador dan wie dan ook in 2009. Ik geloof nooit dat Menchov op 2 minuten van de Contador van 2009 was geëindigd. In 2009 heeft Contador in de meeste bergetappes nauwelijks gas moeten/mogen geven (een kilometertje aanzetten op Arcalis (waar hij direct 20 seconden pakte, vergelijk dat eens met Morzine-Avoriaz) en Verbier), in 2010 moest hij bijna elke dag er volle bak tegenaan, en had op het einde 'maar' twee minuten voorsprong op Menchov.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Contadors tijdrit was in 2010 minder dan in 2009, maar voor de rest vond ik 'em niet minder. Als je bijvoorbeeld de bergrit naar Verbier bekijkt;
e.v.
Daar pakt Contador met een relatief vroege demarrage (op 6 km voor de finish), 40 seconden op Andy en Andy weer 20 seconden op de rest. Ieder voor zich, volle bak. Bij de afgelopen Tour zag je dat Andy en Contador beiden meer dan een minuut konden pakken. Dat duidt erop dat vooral Schleck een stap vooruit heeft gemaakt en Contador nog ongeveer op hetzelfde niveau hangt.
Verbier is een relatief korte beklimming. Redelijk steil, maar nergens super lastig en erg gelijkmatig. Daar kun je in principe geen grote verschillen maken.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Contadors tijdrit was in 2010 minder dan in 2009, maar voor de rest vond ik 'em niet minder. Als je bijvoorbeeld de bergrit naar Verbier bekijkt;
e.v.
Daar pakt Contador met een relatief vroege demarrage (op 6 km voor de finish), 40 seconden op Andy en Andy weer 20 seconden op de rest. Ieder voor zich, volle bak. Bij de afgelopen Tour zag je dat Andy en Contador beiden meer dan een minuut konden pakken. Dat duidt erop dat vooral Schleck een stap vooruit heeft gemaakt en Contador nog ongeveer op hetzelfde niveau hangt.
Waar heeft hij dat aan te danken? Wiggins deed het zelfs nog beter dan hem in 2009.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind dat Frank Schleck nogal vaak wordt vergeten, die zie ik in de Tour (meer dan Evans, Menchov, Basso of Sanchez) als de nummer 3 na Contador en Andy.
Tijdrit is nog nooit zo onbelangrijk geweest in editie van 2011. Frank Schleck is al eens de op 2 na beste klimmer geweest in de Tour. Moet hij wel op z 'n fiets blijven zitten natuurlijk.quote:Op maandag 21 februari 2011 15:10 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Waar heeft hij dat aan te danken? Wiggins deed het zelfs nog beter dan hem in 2009.
Dan nog zie ik die anderen hoger eindigen als hem deze tour, vooral Basso.quote:Op maandag 21 februari 2011 15:13 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Tijdrit is nog nooit zo onbelangrijk geweest in editie van 2011. Frank Schleck is al eens de op 2 na beste klimmer geweest in de Tour. Moet hij wel op z 'n fiets blijven zitten natuurlijk.
2009 was een lamgelegde flut-Tour, 2011 wordt veel zwaarder. Zonder valpartij had ik Schleck sr. al vorig jaar op plek 3 zien eindigen en met een iets andere tactiek of koersontwikkeling wint Schleck mogelijk de Tour van 2008 (als hij op het juiste moment vertrekt ipv. Sastre)quote:Op maandag 21 februari 2011 15:10 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Waar heeft hij dat aan te danken? Wiggins deed het zelfs nog beter dan hem in 2009.
Als je de choke van de laatste tijdrit optelt bij het sur placen van Andy en Contador dan tikt het hard aan. Daarbij had de Tour van 2009 een matig niveau, met Armstrong op 3 en Wiggins op 4 in het eindklassement. Puur qua niveau in de bergen denk ik niet dat Contador in 2010 minder was dan in 2009.quote:Op maandag 21 februari 2011 15:01 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Menchov en Sanchez kwamen in 2010 ook een stuk dichter bij Contador dan wie dan ook in 2009. Ik geloof nooit dat Menchov op 2 minuten van de Contador van 2009 was geëindigd. In 2009 heeft Contador in de meeste bergetappes nauwelijks gas moeten/mogen geven (een kilometertje aanzetten op Arcalis (waar hij direct 20 seconden pakte, vergelijk dat eens met Morzine-Avoriaz) en Verbier), in 2010 moest hij bijna elke dag er volle bak tegenaan, en had op het einde 'maar' twee minuten voorsprong op Menchov.
Je vond het normaal dat hij Schleck én Sanchez moest laten gaan?quote:Op maandag 21 februari 2011 15:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als je de choke van de laatste tijdrit optelt bij het sur placen van Andy en Contador dan tikt het hard aan. Daarbij had de Tour van 2009 een matig niveau, met Armstrong op 3 en Wiggins op 4 in het eindklassement. Puur qua niveau in de bergen denk ik niet dat Contador in 2010 minder was dan in 2009.
In 2010 had je op de Madeleine wel een beetje hetzelfde verhaal.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:01 schreef DutchSL het volgende:
De verschillen in 2009 waren ook nog eens extra groot door die ene etappe over de Colombiere waar ze al van op de voorlaatste berg gingen aanvallen, waardoor iedereen op extra grote achterstand binnen kwam.
Tja, matig niveau. Waarom zou net dat jaar dan zo'n matig niveau zijn? Armstrong op drie en Wiggins op 4, in 2010 had je ook ineens types als Van Den Broeck en Hesjedal die het goed deden, Sanchez was voor de Tour van 2010 ook geen grotere kanshebber dan Armstrong voor 2009. Je kan altijd wel wat rare figuren in de top-10 aanwijzen, ik denk niet dat het niveau tussen de verschillende Tourjaren nou echt wisselen (tenzij je een Puerto zaak hebt of zo).quote:Op maandag 21 februari 2011 15:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als je de choke van de laatste tijdrit optelt bij het sur placen van Andy en Contador dan tikt het hard aan. Daarbij had de Tour van 2009 een matig niveau, met Armstrong op 3 en Wiggins op 4 in het eindklassement. Puur qua niveau in de bergen denk ik niet dat Contador in 2010 minder was dan in 2009.
Di Lucaquote:Op maandag 21 februari 2011 12:46 schreef Ereinion het volgende:
Het veld in de Giro is zeker niet mis. Contador, Rodriguez, Anton, Menchov, Kreuziger, Nibali, Di Luca. De Tour zal misschien net wat sterker zijn, maar echt veel zal het niet schelen.
quote:Op maandag 21 februari 2011 16:51 schreef bjarki het volgende:
Ruta del Sol 2e etappe:
1. Jonathan Hivert (Saur Sojasun) 4:20:25
2. Francisco Ventoso (Movistar Team) m.t.
3. Oscar Freire (Rabobank) m.t.
4. Stijn Devolder (Vacansoleil) m.t.
5. Serguei Ivanov (Katusha) m.t.
6. Luis Pasamontes (Movistar Team) m.t.
7. Juanjo Cobo (Geox-TMC) m.t.
8. Jurgen Van den Broeck (Omega Pharma-Lotto) m.t.
9. Alberto Benítez (Andalucía-Caja Granada) m.t.
10. Christian Knees (Sky) m.t.
Saur Sojasun ook al een boel overwinningen dit jaar nietwaar?
Absoluut niet.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:05 schreef Ereinion het volgende:
[..]
In 2010 had je op de Madeleine wel een beetje hetzelfde verhaal.
Ik zie het verschil niet hoor. In de etappe naar Le Grand-Bornand kwam de zesde top-10 klassementsman binnen op 2.27, in de etappe naar Saint-Jean-De-Maurienne op 2.10. De discussie ging over het verschil tussen Contador en zijn dichtste belagers op Schleck na, waar dan een groep van 40 man eindigt maakt niet echt uit.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:33 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Absoluut niet.
In die etappe in 2009 kwamen Nibali en Armstrong als eerste achtervolgers binnen op 2.18, verder nog vier renners die binnen de vijf minuten binnen kwamen.
In die etappe in 2010 verloor Sanchez 50 seconden. Na 2.18 waren er al vijf i.p.v. twee klassementsrenners binnen en na vijf minuten waren er al bijna veertig renners binnen.
Die voorlaatste berg heeft er ook weer niet zoveel mee te maken. De Col de Romme en de Col de la Colombière worden slechts door een afdaling van 5 kilometer gescheiden. Op de Madeleine zelf klim je uiteindelijk langer dan op die twee cols samen. In beide etappes zorgden het vroeg openbreken en de afdaling erna voor grote verschillen.quote:Die ene etappe in 2009 zorgde voor veel grotere verschillen, omdat het al op de voorlaatste berg (i.t.t. de Madeleine rit) los ging en het nooit stil viel vooraan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |