Je blijft maar doorratelen, hè? Ik hecht meer waarde aan het oordeel van Cancellara dan aan jouw conclusies.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Deze discussie leidt nergens toe, er worden conclusies getrokken die nergens op slaan. We zien tijdrijders in de top.
GESINK WINT DE TOUR!!!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:16 schreef DutchSL het volgende:
In de hele Tour discussie wil ik wel even vermelden dat er dit jaar helemaal geen lange vlakke tijdrit is in de Tour.
Die individuele tijdrit is, net als die van vandaag, zéér geaccidenteerd.
Dat is ook veel mooier dan de Tourquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Nu al lullen over de Tour? Laten we eerst genieten van het voorjaar.
Zoals bijvoorbeeld Joaquim Rodríguez, bedoel je? Die rijdt normaal altijd in de toptwintig ja en nu dus ook weer.quote:
Belangrijke overwinning voor Greipel lijkt me. Haalt de druk van de ketel nadat het in Australië een paar keer net niet was.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:36 schreef bjarki het volgende:
Matthews weer dichtbij.
1º Andre Greipel (Omega Pharma Lotto), 3:56:55
quote:Ricco: Mijn wraak zal zoet zijn
AMSTERDAM -
Riccardo Ricco heeft het zwijgen doorbroken door een eerste reactie op zijn ontslag op Facebook te plaatsen. "Het lezen van de kranten is als lezen van roddelbladen. Het maakt me aan het lachen, lieve journalisten. Mijn wraak zal zoet zijn !!!", aldus de Italiaan.
Riccardo Ricco werd vrijdag ontslagen uit het ziekenhuis en kreeg zaterdag zijn ontslagbrief op de deurmat van Vacansoleil-DCM.
quote:Oman heeft zich kandidaat gesteld om het WK wielrennen in 2015 te organiseren. Eddy Merckx, mede-organisator van de Ronde van Oman, zet alvast zijn schouders onder het project.
"Het wielrennen wordt alsmaar populairder in het Midden-Oosten", zegt Merckx. "Tegen 2015 zal Oman genoeg ervaring hebben om een vlekkeloos WK te organiseren. Alles is aanwezig om er een groot succes van te maken."
Ook Québec (Can) en Richmond-Virgina (VS) willen het WK in 2015 organiseren.
Mooi voor je en succes er mee.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je blijft maar doorratelen, hè? Ik hecht meer waarde aan het oordeel van Cancellara dan aan jouw conclusies.
Gesink weet nog wel een leuk bergje voor in het parcoursquote:
Het wielrennen wordt alsmaar populairder in het midden-oosten. Deze editie van de Ronde van Oman stonden er zelfs 15 bezoekers langs de kant!quote:
Heb ik andere samenvattingen gekeken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:09 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het wielrennen wordt alsmaar populairder in het midden-oosten. Deze editie van de Ronde van Oman stonden er zelfs 15 bezoekers langs de kant!
Ah. Dan was hij toch erg goed bezig.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:36 schreef No-P het volgende:
Boom had 20 seconden verloren doordat zijn ketting eraf lag.
Ik vrees dat het op dezelfde manier afloopt als bij Pantini, VDB en Jiminezquote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:59 schreef OProg het volgende:
[..]
Volgens mij is hij door aan het draaien.
VDB heef een mooie en verstandige Tour gereden, en heeft alles er wel uitgehaald wat er in zat. Ik vind Gesink alleen vele malen attractiever, omdat je die ook buiten de Tour ziet en hier en daar al hele mooie finales en overwinningen gereden heeft.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor de rest heeft hij niets laten zien. Dan kunnen de Belgen wel weer brullen dat hij de Tour gaat winnen, maar ik zie VDB echt niet op het podium rijden hoor.
Ik vind het wel wat hebben, ga maar lekker op je normale fiets zitten en laat maar zien hoe hard je kunt gaanquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:29 schreef Ericr het volgende:
Geen tijdritfietsen dus, maakt ook wel een verschil natuurlijk.
Volgens mij juist niet, tenzij Cancellara bijv. wel een tijdritfiets zou gebruiken en Boom of Gesink niet. Nu is het een gelijke situatie toch?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:29 schreef Ericr het volgende:
Geen tijdritfietsen dus, maakt ook wel een verschil natuurlijk.
Cancellara zit veel beter op een tijdritfiets dan Gesink. Met een normale tijdrit heeft Cancellara daardoor voordeel ten opzichte van Gesink. Dat de tijdrit op normale fietsen werd gereden, is natuurlijk een gelijke situatie maar ook in het voordeel van Gesink.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:48 schreef kawotski het volgende:
[..]
Volgens mij juist niet, tenzij Cancellara bijv. wel een tijdritfiets zou gebruiken en Boom of Gesink niet. Nu is het een gelijke situatie toch?
RABOBANKquote:Op zondag 20 februari 2011 13:16 schreef Evertjan het volgende:
weet iemand al wat de ploeg voor Rabo wordt voor het Omloop?
VDB2 nu al bijna per ongeluk een rit gewonnen. Die 1e zege gaat er wel komen dit jaarquote:Op zondag 20 februari 2011 13:15 schreef bjarki het volgende:
Oman:
Cavendish wint?
Proloog Ruta del Sol:
1. Jimmy Engoulvent (Saur Sojasun) 9:28
2. Markel Irizar (RadioShack) m.t.
3. Jurgen Van den Broeck (Omega) a 1
4. Levi Leipheimer (RadioShack) a 2
5. Jerome Coppel (Saur Sojasun) a 3
6. Paul Poux (Saur Sojasun) a 7
7. Luis Pasamontes (Movistar) a 8
8. Thomas Lovkvist (Sky) m.t.
9. Rigoberto Urán (Sky) a 9
10. Ivan Rovny (RadioShack) a 10
Breschel dus nietquote:Op zondag 20 februari 2011 13:18 schreef franklop het volgende:
[..]
RABOBANK
91 BOOM Lars
92 BRESCHEL Matti
93 FLENS Rick
94 LANGEVELD Sebastian
95 TANKINK Bram
96 TJALLINGII Maarten
97 VAN EMDEN Jos
98 WYNANTS Maarten
Die interviews daarvoor met o.a. Gilbert, VDB2, Boonen, Devolder en Lefevere waren leuker.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:50 schreef Felagund het volgende:
Nu een wieleroverzicht op Sporza, volgens mij over het wielerseizoen 2010.
100ste keer dat ze die uitzendenquote:Op zondag 20 februari 2011 16:50 schreef Felagund het volgende:
Nu een wieleroverzicht op Sporza, volgens mij over het wielerseizoen 2010.
Ik had hem nog niet gezien.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:03 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
100ste keer dat ze die uitzenden
Maarja, op naar volgende week
iddquote:Op zondag 20 februari 2011 18:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik had hem nog niet gezien.
Ik vond het wel een leuke opwarmer voor volgende week.
Cavendish zag natuurlijk Greipel in de Algarve winnen en dat was de motiverende factor om de dag daarop dan meteen de stand op 1-1 te zetten.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:17 schreef TheArt het volgende:
1 - Cavendish
2 - Galimzyanov
3 - Guardini
4 - Pelucchi
5 - Chicchi
6 - Hushovd
7 - Ghyllebert
8 - Bouhanni
9 - Neirynck
10 - Bos
11 - Bennati
Mooie woorden, al is hij als koersdirecteur wel bevooroordeeld over zijn eigen koers. Het zou vreemd zijn als hij zou zeggen dat de prestatie van Gesink niks voorstelt.quote:Op maandag 21 februari 2011 09:35 schreef FredWielergek het volgende:
Woorden van Merckx, de grootste wielrenner aller tijden:
Merckx: Gesink kan Tour winnen Van onze speciale verslaggever
MUSCAT - s Werelds beste wielrenner aller tijden Eddy Merckx was enthousiast over de eindzege van Robert Gesink in zijn Ronde van Oman. Een perfecte prestatie, noemde de koersdirecteur het. Ik had niet verwacht dat Gesink zo vroeg in het seizoen al in deze vorm zou verkeren. Ik denk dat hij opnieuw een stap heeft gemaakt. In mijn ogen is Gesink een kandidaat-Tourwinnaar. En dat zou rapper kunnen gebeuren dan menigeen denkt. De Ronde van Frankrijk van dit jaar is op zijn lijf geschreven.
Dat nuanceert het dan nog veel meer.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Merckx heeft een paar maanden geleden ook gezegd dat Gilbert een kandidaat-Tourwinnaar is.
echt waar? dan valt merckx dan toch voor mij tegen.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Merckx heeft een paar maanden geleden ook gezegd dat Gilbert een kandidaat-Tourwinnaar is.
Ja, Nibali, hoewel die voor de Giro gaat en wellicht niet voor de Tour.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:20 schreef SuikerVuist het volgende:
Podium wordt al hele klus met Basso, Sanchez, VDB2, en gezien het parcours, Frank Schleck als voornaamste concurrenten. En dan vergeet ik er vast nog één of twee.
Elke wielerprestatie wordt altijd vertaald naar de Tour.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:38 schreef Evertjan het volgende:
wil net zeggen Gesink wint een kleine ronde en gelijk praat iedereen over de Tour.
Je gaat er van uit dat Contador niet rijdt?quote:Op maandag 21 februari 2011 11:08 schreef Ereinion het volgende:
Gesink eindigde vorig jaar nog bijna 9 minuten achter Andy Schleck, dat is een gat dat je nooit in één jaar kan overbruggen (als het hem al ooit zal lukken).
Het is nog maar afwachten wat Schleck kan zonder Riss.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Daarbij is schleck ook nog steeds grote stappen aan het maken, als je hem vergelijkt met contador
Contador was iets minder in sommige etappes. Dat is alles.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Daarbij is schleck ook nog steeds grote stappen aan het maken, als je hem vergelijkt met contador
Contadors tijdrit was in 2010 minder dan in 2009, maar voor de rest vond ik 'em niet minder. Als je bijvoorbeeld de bergrit naar Verbier bekijkt;quote:Op maandag 21 februari 2011 13:08 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Contador was iets minder in sommige etappes. Dat is alles.
Schleck is niet of nauwelijks beter geworden, IMO. Ook z'n tijdrit was niet extreem goed voor zijn niveau. En hij was toen super gemotiveerd.
Het was eerder Contador die teleurstelde.
Menchov en Sanchez kwamen in 2010 ook een stuk dichter bij Contador dan wie dan ook in 2009. Ik geloof nooit dat Menchov op 2 minuten van de Contador van 2009 was geëindigd. In 2009 heeft Contador in de meeste bergetappes nauwelijks gas moeten/mogen geven (een kilometertje aanzetten op Arcalis (waar hij direct 20 seconden pakte, vergelijk dat eens met Morzine-Avoriaz) en Verbier), in 2010 moest hij bijna elke dag er volle bak tegenaan, en had op het einde 'maar' twee minuten voorsprong op Menchov.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Contadors tijdrit was in 2010 minder dan in 2009, maar voor de rest vond ik 'em niet minder. Als je bijvoorbeeld de bergrit naar Verbier bekijkt;
e.v.
Daar pakt Contador met een relatief vroege demarrage (op 6 km voor de finish), 40 seconden op Andy en Andy weer 20 seconden op de rest. Ieder voor zich, volle bak. Bij de afgelopen Tour zag je dat Andy en Contador beiden meer dan een minuut konden pakken. Dat duidt erop dat vooral Schleck een stap vooruit heeft gemaakt en Contador nog ongeveer op hetzelfde niveau hangt.
Verbier is een relatief korte beklimming. Redelijk steil, maar nergens super lastig en erg gelijkmatig. Daar kun je in principe geen grote verschillen maken.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Contadors tijdrit was in 2010 minder dan in 2009, maar voor de rest vond ik 'em niet minder. Als je bijvoorbeeld de bergrit naar Verbier bekijkt;
e.v.
Daar pakt Contador met een relatief vroege demarrage (op 6 km voor de finish), 40 seconden op Andy en Andy weer 20 seconden op de rest. Ieder voor zich, volle bak. Bij de afgelopen Tour zag je dat Andy en Contador beiden meer dan een minuut konden pakken. Dat duidt erop dat vooral Schleck een stap vooruit heeft gemaakt en Contador nog ongeveer op hetzelfde niveau hangt.
Waar heeft hij dat aan te danken? Wiggins deed het zelfs nog beter dan hem in 2009.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind dat Frank Schleck nogal vaak wordt vergeten, die zie ik in de Tour (meer dan Evans, Menchov, Basso of Sanchez) als de nummer 3 na Contador en Andy.
Tijdrit is nog nooit zo onbelangrijk geweest in editie van 2011. Frank Schleck is al eens de op 2 na beste klimmer geweest in de Tour. Moet hij wel op z 'n fiets blijven zitten natuurlijk.quote:Op maandag 21 februari 2011 15:10 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Waar heeft hij dat aan te danken? Wiggins deed het zelfs nog beter dan hem in 2009.
Dan nog zie ik die anderen hoger eindigen als hem deze tour, vooral Basso.quote:Op maandag 21 februari 2011 15:13 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Tijdrit is nog nooit zo onbelangrijk geweest in editie van 2011. Frank Schleck is al eens de op 2 na beste klimmer geweest in de Tour. Moet hij wel op z 'n fiets blijven zitten natuurlijk.
2009 was een lamgelegde flut-Tour, 2011 wordt veel zwaarder. Zonder valpartij had ik Schleck sr. al vorig jaar op plek 3 zien eindigen en met een iets andere tactiek of koersontwikkeling wint Schleck mogelijk de Tour van 2008 (als hij op het juiste moment vertrekt ipv. Sastre)quote:Op maandag 21 februari 2011 15:10 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Waar heeft hij dat aan te danken? Wiggins deed het zelfs nog beter dan hem in 2009.
Als je de choke van de laatste tijdrit optelt bij het sur placen van Andy en Contador dan tikt het hard aan. Daarbij had de Tour van 2009 een matig niveau, met Armstrong op 3 en Wiggins op 4 in het eindklassement. Puur qua niveau in de bergen denk ik niet dat Contador in 2010 minder was dan in 2009.quote:Op maandag 21 februari 2011 15:01 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Menchov en Sanchez kwamen in 2010 ook een stuk dichter bij Contador dan wie dan ook in 2009. Ik geloof nooit dat Menchov op 2 minuten van de Contador van 2009 was geëindigd. In 2009 heeft Contador in de meeste bergetappes nauwelijks gas moeten/mogen geven (een kilometertje aanzetten op Arcalis (waar hij direct 20 seconden pakte, vergelijk dat eens met Morzine-Avoriaz) en Verbier), in 2010 moest hij bijna elke dag er volle bak tegenaan, en had op het einde 'maar' twee minuten voorsprong op Menchov.
Je vond het normaal dat hij Schleck én Sanchez moest laten gaan?quote:Op maandag 21 februari 2011 15:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als je de choke van de laatste tijdrit optelt bij het sur placen van Andy en Contador dan tikt het hard aan. Daarbij had de Tour van 2009 een matig niveau, met Armstrong op 3 en Wiggins op 4 in het eindklassement. Puur qua niveau in de bergen denk ik niet dat Contador in 2010 minder was dan in 2009.
In 2010 had je op de Madeleine wel een beetje hetzelfde verhaal.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:01 schreef DutchSL het volgende:
De verschillen in 2009 waren ook nog eens extra groot door die ene etappe over de Colombiere waar ze al van op de voorlaatste berg gingen aanvallen, waardoor iedereen op extra grote achterstand binnen kwam.
Tja, matig niveau. Waarom zou net dat jaar dan zo'n matig niveau zijn? Armstrong op drie en Wiggins op 4, in 2010 had je ook ineens types als Van Den Broeck en Hesjedal die het goed deden, Sanchez was voor de Tour van 2010 ook geen grotere kanshebber dan Armstrong voor 2009. Je kan altijd wel wat rare figuren in de top-10 aanwijzen, ik denk niet dat het niveau tussen de verschillende Tourjaren nou echt wisselen (tenzij je een Puerto zaak hebt of zo).quote:Op maandag 21 februari 2011 15:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als je de choke van de laatste tijdrit optelt bij het sur placen van Andy en Contador dan tikt het hard aan. Daarbij had de Tour van 2009 een matig niveau, met Armstrong op 3 en Wiggins op 4 in het eindklassement. Puur qua niveau in de bergen denk ik niet dat Contador in 2010 minder was dan in 2009.
Di Lucaquote:Op maandag 21 februari 2011 12:46 schreef Ereinion het volgende:
Het veld in de Giro is zeker niet mis. Contador, Rodriguez, Anton, Menchov, Kreuziger, Nibali, Di Luca. De Tour zal misschien net wat sterker zijn, maar echt veel zal het niet schelen.
quote:Op maandag 21 februari 2011 16:51 schreef bjarki het volgende:
Ruta del Sol 2e etappe:
1. Jonathan Hivert (Saur Sojasun) 4:20:25
2. Francisco Ventoso (Movistar Team) m.t.
3. Oscar Freire (Rabobank) m.t.
4. Stijn Devolder (Vacansoleil) m.t.
5. Serguei Ivanov (Katusha) m.t.
6. Luis Pasamontes (Movistar Team) m.t.
7. Juanjo Cobo (Geox-TMC) m.t.
8. Jurgen Van den Broeck (Omega Pharma-Lotto) m.t.
9. Alberto Benítez (Andalucía-Caja Granada) m.t.
10. Christian Knees (Sky) m.t.
Saur Sojasun ook al een boel overwinningen dit jaar nietwaar?
Absoluut niet.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:05 schreef Ereinion het volgende:
[..]
In 2010 had je op de Madeleine wel een beetje hetzelfde verhaal.
Ik zie het verschil niet hoor. In de etappe naar Le Grand-Bornand kwam de zesde top-10 klassementsman binnen op 2.27, in de etappe naar Saint-Jean-De-Maurienne op 2.10. De discussie ging over het verschil tussen Contador en zijn dichtste belagers op Schleck na, waar dan een groep van 40 man eindigt maakt niet echt uit.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:33 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Absoluut niet.
In die etappe in 2009 kwamen Nibali en Armstrong als eerste achtervolgers binnen op 2.18, verder nog vier renners die binnen de vijf minuten binnen kwamen.
In die etappe in 2010 verloor Sanchez 50 seconden. Na 2.18 waren er al vijf i.p.v. twee klassementsrenners binnen en na vijf minuten waren er al bijna veertig renners binnen.
Die voorlaatste berg heeft er ook weer niet zoveel mee te maken. De Col de Romme en de Col de la Colombière worden slechts door een afdaling van 5 kilometer gescheiden. Op de Madeleine zelf klim je uiteindelijk langer dan op die twee cols samen. In beide etappes zorgden het vroeg openbreken en de afdaling erna voor grote verschillen.quote:Die ene etappe in 2009 zorgde voor veel grotere verschillen, omdat het al op de voorlaatste berg (i.t.t. de Madeleine rit) los ging en het nooit stil viel vooraan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |