abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92625266
Deel 112

De dreumesjes:

28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
pi_92625299
Huh? Ik wilde alleen maar een link naar het vorige deel d'r in plakken en alles is weg. Even knutselen...
pi_92625300
wow, jij was snel met openen van een nieuw topic!

Tess is momenteel echt ons zonnetje, die zorgt dat wij een lach op onze gezicht kunnen toveren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_92625319
Ja ik was snel, maar mijn skills laten te wensen over!

Ik vind Tess ook echt zo'n zonnetje met haar blonde straaltjes!
pi_92625368
ze had gister 2 staartjes en dat stond ze onwijs bijdehand :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_92625427
staartjes, straaltjes... 't blijft een zonnetje ;)

Staartjes zijn tegenwoordig een zeldzaamheid bij Isabeau. Zodra ze merkt dat ze een staartje heeft trekt ze hem eruit.
pi_92625464
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 09:09 schreef Sorbootje het volgende:
staartjes, straaltjes... 't blijft een zonnetje ;)

Staartjes zijn tegenwoordig een zeldzaamheid bij Isabeau. Zodra ze merkt dat ze een staartje heeft trekt ze hem eruit.
Dat gaat hier harstikke goed eigenlijk. Amber moet elke ochtend 5 minuten op een stoel zitten om d'r haar te doen. Tess gaat automatisch op dezelfde stoel zitten :D Soms heb ik ook geen zin om een staartje te maken bij d'r :D Speldjes haalt ze er wel uit, staartjes niet, maar dat komt ws. ook door het soort elastiekjes :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92625629
Ik gebruik met opzet elastiekjes die ze er gemakkelijk uit kan trekken, want ze trekt gewoon totdat het staartje uit is. Aangezien ze zo ook de haren uit haar hoofd trekt laat ze zich echt niet door een elastiekje tegenhouden. Dan gaat de staart gewoon met haar en al uit haar hoofdhuid vrees ik.
pi_92625755
Fijn, zo'n zonnetje Vicky!

Isabeau weer wat woorden aan haar woordenschat toegevoegd, wow! Wat gaat ze hard, Sorbo!

Arme Vlindur, heb je al gehoord hoe het nu met haar is?

Ik heb vanaf dag 1 genoten. Of dat nu komt door de nare zwangerschap of omdat ik zo lang heb moeten wachten of gewoon omdat ik zo leuk vond, doet er niet toe. En toch, ondanks dat ik het vanaf het begin geweldig vond, is het nu nog leuker. Maar dat kan niet, want het is iedere keer al het toppunt van leuk :D

Volgende week wordt taai. Schaap gaat naar de VS, vertrekt morgen en komt volgende week zondag thuis. De vorige keer dat hij daarheen ging, was ik 14 weken zwanger en dat was ook het omslagpunt in de zwangerschap van nog wat onzeker en toch blij naar donker en zwart en ongelukkig. Nu is de situatie natuurlijk heel anders en ik heb een hoop fijne afleiding, maar toch...ik zie er huizenhoog tegenop.
Van een kant ben ik wel erg blij dat ik Senna heb, van de andere kant zou dat het ook extra moeilijk kunnen maken. Ze is namelijk ook erg papa-minded en ze vraagt ook vaak naar hem. Ik hoop dat ze hem niet te erg gaat missen. Daar is ze nu groot genoeg voor, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92625768
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 09:01 schreef Vicky het volgende:

Tess is momenteel echt ons zonnetje, die zorgt dat wij een lach op onze gezicht kunnen toveren.
Dat is fijn om te lezen. En ik herken het erg, ookal liggen de nare dingen al lang en breed achter ons.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92625865
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 09:24 schreef miss_sly het volgende:

Volgende week wordt taai. Schaap gaat naar de VS, vertrekt morgen en komt volgende week zondag thuis. De vorige keer dat hij daarheen ging, was ik 14 weken zwanger en dat was ook het omslagpunt in de zwangerschap van nog wat onzeker en toch blij naar donker en zwart en ongelukkig. Nu is de situatie natuurlijk heel anders en ik heb een hoop fijne afleiding, maar toch...ik zie er huizenhoog tegenop.
Van een kant ben ik wel erg blij dat ik Senna heb, van de andere kant zou dat het ook extra moeilijk kunnen maken. Ze is namelijk ook erg papa-minded en ze vraagt ook vaak naar hem. Ik hoop dat ze hem niet te erg gaat missen. Daar is ze nu groot genoeg voor, denk ik.
Ik kan me voorstellen dat je dat spannend vindt! Is je lief al eerder een week weggeweest, of waren het telkens een paar dagen?

Ik heb trouwens ook vanaf het allereerste moment genoten, en dat doe ik nu ook weer. Ik sta er zelf ook van te kijken hoe leuk ik een baby'tje vind dat nog zo weinig kan. Oogcontact is al iets heel bijzonders! En binnenkort gaat Lena voor het eerst lachen, daar kijk ik ook zo naar uit.
pi_92625871
Miss, dat weet ik nog wel, hoe zwaar de zwangerschap geestelijk voor je was. Dat heb ik helemaal niet gehad, ik vond het geweldig. Ik had alleen wat minder met 8 uur per dag huilen.

Vlindur voelt zich nog steeds beroerd. Arm ding! Hopelijk gaat het morgen goed!
pi_92625900
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 09:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ik had alleen wat minder met 8 uur per dag huilen.
Ik kan me dat niet meer herinneren. Huilde Isabeau zoveel? Kwam dat nog ergens door?

Ik kan me wel levendig de flesperikelen herinneren!
pi_92625973
Hij is nog niet eerder weer van zaterdag tot zondag weggeweest. en toch is dat ook niet het belangrijkste voor me. Het is echt dat hij daarheen gaat en dat dat vorige keer de start van een hele moeilijke tijd is geweest. Stom, want het heeft waarschijnlijk niet eens met elkaar te maken, het was een hormonale omslag enzo. En we gaan het ook wel redden, hoor!

Wat fijn dat je nu ook weer zo geniet. Ik denk ook dat dat zo is, maar als ik nu denk aan het hebben van een baby'tje, denk ik alleen aan dat het nog niets kan, zo breekbaar is, je er niet mee kan communiceren. Wat kun je dat toch snel ontgroeid zijn :D
pi_92625998
Ze huilde een periode heel veel. En toen regende het continu, voelde me erg opgesloten. Ik schoof het toen op krampjes, maar echt zeker weten doe ik het niet. Gelukkig werd het na een week of 10 steeds gemakkelijker.

De flesperikelen herinner ik me ook nog goed, maar de wanhoop die ik bij dat huilen voelde ligt me gek genoeg veel verser in het geheugen, terwijl dat langer geleden is.

Ik heb er destijds relatief weinig over gepost, omdat ik het als falen van mezelf zag. Je hoort het immers leuk te vinden?! Achteraf zo jammer, want als ik ergens veel steun en informatie heb gevonden in de laatste 16 maanden is het hier!
pi_92626147
Wat jammer Sorbootje, dat je dat niet gedaan hebt! Hebje ook neit gelezen van anderen dat ze het neit zo leuk en juist zwaar vonden? Ik had juist het idee dat er ook al in het begin een aantal meiden waren die posten dat ze het helemaal niet alleem naar leuk vonden en echt wel zwaar!

Ik kan me ook voorstellen als je kind veel huilt, het ook heel zwaar is.
pi_92626202
Het is ook niet zo dat ik het er nooit over had, maar ik heb het vaak achterwege gelaten. Ik ben zelf nogal van de niet lullen maar poetsen mentaliteit en vond mezelf maar een zeur. Achteraf zie ik het heel anders.
pi_92626204
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Hij is nog niet eerder weer van zaterdag tot zondag weggeweest. en toch is dat ook niet het belangrijkste voor me. Het is echt dat hij daarheen gaat en dat dat vorige keer de start van een hele moeilijke tijd is geweest. Stom, want het heeft waarschijnlijk niet eens met elkaar te maken, het was een hormonale omslag enzo. En we gaan het ook wel redden, hoor!
Het is dus vooral heel emotioneel beladen. Hopelijk wordt het gewoon een fijne week zodat je die nare periode nog een beetje beter af kunt sluiten. :*

quote:
Wat fijn dat je nu ook weer zo geniet. Ik denk ook dat dat zo is, maar als ik nu denk aan het hebben van een baby'tje, denk ik alleen aan dat het nog niets kan, zo breekbaar is, je er niet mee kan communiceren. Wat kun je dat toch snel ontgroeid zijn :D
En je zit er ook zo weer in! Ik vond het verschonen in het begin raar omdat ik zo de 'tegenbewegingen' van Ivan gewend ben, bijvoorbeeld. Lena heeft juist van die fragiele beentjes en voelde zo delicaat. Inmiddels ben ik alweer volleerd kleinebaby'tjesmoeder en loop ik net als Jamie Oliver met zijn Buddy Bear nonchalant met haar in een arm rond. :7

De rudimentaire communicatie was wel het eerste waar ik écht aan moest wennen. Geen lach terugkrijgen als je je kind probeert te vermaken is heel maf.
pi_92626278
Ik vond het trouwens helemaal geen gezeur als ándere moeders klaagden dat ze het zwaar vonden. Alleen van mezelf. Ik was zó lief voor mezelf :')
pi_92626312
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 09:43 schreef Sorbootje het volgende:
Het is ook niet zo dat ik het er nooit over had, maar ik heb het vaak achterwege gelaten. Ik ben zelf nogal van de niet lullen maar poetsen mentaliteit en vond mezelf maar een zeur. Achteraf zie ik het heel anders.
Heel begrijpelijk allemaal. En je hebt het geloof ik ook al eens eerder verteld.

Ik besef ook goed hoe makkelijk wij het hebben met een baby die gewoon tevreden is en waarbij we niet hoeven te raden wat er nou zou kunnen zijn. Momenteel zijn er veel kleine baby's die ziek zijn of die problemen hebben met eten/aankomen en dat is heel sneu, niet alleen voor de baby's zelf maar ook voor de ouders.
pi_92626457
Ik heb ook echt wel genoten hoor. 't Is en blijft een heel bijzondere periode. En heel soms, als ik bijvoorbeeld de kledingkast van Isabeau aan het opruimen ben ofzo, dan ruik ik ineens weer een geur die me aan de kraamtijd deed denken. Dan kan ik ook wel wegzwijmelen.

en weet je, inmiddels begrijp ik Isabeau ook beter. Ze is gewoon net als ik; hoge pieken, diepe dalen. En heel luid en duidelijk in het verkondigen van haar mening. Dat was toen ook al zo, maar ik snapte het toen nog niet.
pi_92626475
Ach Sorbootje, ik had gelukkig een vrij gemakkelijk kind, maar ik kan me wel voorstellen dat je hard voor jezelf kunt zijn. Harder dan voor anderen, terwijl dat niet eerlijk is.
Ik vond (en vind nog wel eens) lief zijn voor mezelf nu ik moeder ben sowieso erg lastig, eigenlijk.

Claudia, het is idd vooral emotioneel beladen. Maar ik heb leuke dingen gepland, we gaan schaap wegbrengen en ophalen, ik ga op kraamvisite *O* , housewarming *O* , logeren bij mijn ouders en we hebben een flinke doos duplo gekocht dus ik ga met Senna een heel duplo-ding bouwen. Het komt goed, maar ik heb nu wel even een knoop in mijn maag.
pi_92626501
Ik kan me die knoop goed voorstellen Miss. We praten je er morgen gewoon helemaal doorheen! :D
pi_92626580
Ik weet niet of schaap dit soort tripjes blijft houden in de nabije toekomst, miss. Jij zegt nu dat Senna heel papaminded is, maar vergis je niet: als ze oud genoeg is om blijvende herinneringen op te bouwen dan zal ze zich dit soort weken vooral herinneren als heel speciale momenten met mama alleen. Zo kijk ik nu zelfs terug op al die keren dat ik boodschappen haalde met mijn vader, of dat hij me naar mijn vriendje bracht in de weekeinden.
pi_92626802
Daar verheug ik me ook op Claudia, onze dagen dat we meisjesdingen doen, ze eens mag kiezen wat we eten, omdat het gezellig is samen in het grote bed slapen, etc O+ Ik denk dat ze daar nu nog te klein voor is.
Hij zal altijd op reis moeten. Gelukkig is hij vanaf april niet meer EMEA (Europa, Middel East, Afrika) maar Nederland! Vanaf dan hoeft hij alleen nog voor cursussen, en dan is het te overzien. Tot april moet hij na deze week nog 3 keer geloof ik een week weg. Ik vind het wel mooi geweest!

Sorbootje, ik verwacht entertainment morgen *O*
pi_92626844
Ik zal mijn best doen Miss! Fijn dat Schaap straks dichter bij huis blijft!
pi_92626971
Goedenmorgen!
Even bijgelezen, maar weet eigenlijk al niet meer wat ik precies gelezen heb.

Iets over staartje, die laat Jaël over het algemeen wel zitten, toen ze kleiner was neit trouwens, dan trok ze ze uit en deed het elastiekje in haar mond..

Dan miss die straks een week alleen is, begrijpelijk dat je een emotionele link legt als ik je verhaal zo lees, maar het gaat vast en zeker goedkomen :)

En Isabeau met een heel woordenboek aan nieuwe woordjes! Hier gaat het ook zo hard met de nieuwe woordjes :) Zo leuk!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_92627097
Miss, we gaan het gewoon helemaal gezelilg maken morgen !!! *O* En Senna zal vast heel blij zijn om zo'n weekje heerlijk door mama verwend te worden... :*
pi_92627132
Morgen is 't Beautje alweer 16 maanden!

(dacht ik ineens aan, ik vind het zo groot klinken!)
pi_92627399
16 maanden en dan al zoveel woordjes kunnen zeggen!! Dat is snel!!
Jaël is volgende week 19 maanden en begint nu pas sinds een maand ofzo echt woordjes te zeggen naast papa en mama en opa en oma en nog een aantal woordjes natuurlijk...
pi_92627414
Ik kan het me ook goed voorstellen, Miss. Was helemaal vergeten dat jij helemaal geen leuke zwangerschap hebt gehad. Ik las de verhalen destijds wel trouw, maar kende jullie nog niet goed genoeg om de personen achter de users te onthouden.

Die woordenschat van Isabeau blijft me verbazen. Ik vind het echt onvoorstelbaar.

Ik vond m'n zwangerschap heerlijk, een van de fijnste periode uit m'n leven, maar de babytijd(achteraf) wat minder. Ik had me erg verheugd op dat gevoel van overweldigende liefde en herkenning op het moment dat ik Lente vast zou hebben, maar dat had ik niet. Nou wist ik wel dat dat zou kunnen; ik had er vertrouwen in dat het goed zou komen en ik heb me er ook niet schuldig over gevoeld, maar jammer was het wel. Al met al heb ik best wel een tijdje aan 'r moeten wennen.

Daarnaast heb ik me zo lang zooo niet mezelf gevoeld. Ik was afwezig, vaag en kon me vooral op m'n werkt totaal niet concentreren. Pas sinds een paar maanden durf ik te zeggen dat ik weer helemaal mezelf ben. Het eerste jaar en vooral de eerste paar maanden herinner ik me dan ook als een erg wazige periode. De gebeurtenissen kan ik me ook nauwelijks in chronologische volgorde voor de geest halen. Het voelt achteraf een beetje alsof ik bedwelmd was.

Dat is ook een van de redenen voor mij ons om niet voor een tweede te gaan. Ik voel me nu weer lekker mezelf en heb mezelf en de regie weer in eigen handen. En juist dat laatste leek ik te missen in de babytijd.

Ik ben een ochtendje thuis, m'n schoonoeder past normaal op vrijdag op en die is ziek, belde ze vanmorgen door. Nils probeert rond 1300 uur naar huis te komen zodat ik alsnog naar m'n werk kan.

Lente ligt zelf ook alweer op bed trouwens, die had wallen tot Den Haag en was aan het miepen. Uiteraard net toen ik een klant aan de lijn had... Lekker professioneel. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Ssserpente op 11-02-2011 10:34:43 ]
pi_92627622
Ssserpente, ik herken echt heel veel in wat je zegt! Fijn dat je je nu echt weer jezelf voelt.
pi_92627890
Dat gedeelte van niet jezelf zijn herken ik zo ontzettend, maar dat had ik al eens gezegd. het 9 maanden op - 9 maanden af principe gaat hier echt niet op.
Het begint wel echt te komen, gelukkig, maar ik ben er nog niet.
Behalve mijn leeftijd is ook de nare zwangerschap voor ons een reden om niet voor een tweede te gaan. Het idee dat de kans groot is dat ik weer een prenatale depressie krijg en de angst dat die dan niet over gaat na de bevalling is erg aanwezig hier.
pi_92628062
Ik associeer Ivans eerste jaar vooral met een lichamelijk lastige tijd voor mijzelf. Het is heel bevreemdend geweest om moeders te zien van kinderen die zelfde leeftijd hadden: die waren gewoon slank en konden zich zo makkelijk bewegen! Ohja, niet iedereen is alweer zo snel zwanger. :')

Het is een maf idee dat ik straks Lena's eerste bewegingen mee ga maken terwijl ik wél fit ben. Dat wordt een eitje! :7
pi_92628266
Hai allemaal :W
Ik ga het hier weer proberen bij te houden.

Met Toby gaat het goed, het is een heerlijk jochie O+
Kletst je onverstaanbaar de oren van je kop, had vanmorgen na 2 boterhammen nog steeds niet genoeg :o , moet hoognodig voor het eerst naar de kapper, is dol op verstoppertje spelen (Boehh!), heeft eindelijkkkk die 2 ellendige hoektanden door en lijkt het s nachts doorslapen nu ook door te krijgen!
.... met gevoel voor drama....
pi_92628612
De zwangerschap was geweldig, op wat externe stressvolle factoren na heb ik een hele fijne periode gehad. De babytijd was zwaar en heel erg aanpoten, dat viel me enorm tegen. Alles wat tegen kon zitten zat tegen en vind het echt enorm knap wat R. allemaal heeft moeten doorstaan, die moest gewoon ook nog naar werk toe.
Na maand 4 werd het beter, heb mezelf het wel moeilijk gehad met mezelf. Positie van moeder, werk (vooral niet volledig meer mee kunnen draaien op werk), het ontzwangeren en berusting vinden in de situatie. Met als uitkomst dan maar snel een 2de.

En nu voel ik rust voor het eerst, we hebben de goede keuze gemaakt (natuurlijk hier en daar een paniekmomentje). Ook voel ik rust met Mette, we hebben met z'n drietjes een goed draaiende routine.

Miss, wat een zware zwangerschap heb je gehad, pfoe. Maar wat is Senna toch een schatje. Toch succes deze week :*

Sorboo, ik was vooral lurker is Isabeau's baby tijd en wist dat ook niet. Jeetje. Ik herken wel dat je afvraagt of het nou wel krampjes waren. Mette is ook echt een meisje met een eigen willetje, al vanaf het begin. Heel vaak heb ik het idee gehad dat ze haar ei gewoon niet kwijt kon en dat dat ook enorm frustrerend voor haar is geweest. Met elke mijlpaal werd het huilen minder.

Ik heb het nooit als persoonlijk falen gezien, gewoon omdat er zoveel gaande was toen dat ik amper normaal moeder kon zijn. Ik denk dat ik mijn gevoel gewoon heb uitgeschakeld toen om maar te voorkomen dat ik niet depressief zou worden. Het was gewoon overleven met zn drietjes (en veel hulp van de oma's). Maar anders had ik me waarschijnlijk ook een falende moeder gevoeld. Het gevoel dat je je kind gewoon niet de troost kan geven die je denkt te geven.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92628714
Dat laatste inderdaad Wickie! Dat gevoel herinner ik me nog zo goed. En helemaal als een oom of tante haar wél stil kreeg. Maar ze heeft mijn stress en onvermogen ook gevoeld natuurlijk.

Kersjes, fijn dat het met Toby zo goed gaat!
pi_92629096
Hier een goeie zwangerschap gehad van Jaël tot de laatste maand, met stijgende bloeddruk, niets meer mogen, mijn favoriete oma die er 3 weken voor haar geboorte stiekem tussenuit piepte. Uiteindelijk vrij onverwacht een ks, maar ik was zo blij dat ze haar eruit haalde, ik was er zo klaar mee. Door de ks haar de eerste 3 uur eigenlijk niet gezien, dit heb ik in het begin wel erg lastig gevonden. ik zat ook helemaal onder de pijnstillers en kan me de eerste drie dagen alleen maar herinneren door foto's :S
Daarna liep de bv niet en ik voelde me echt een slechte moeder. Knoop doorgehakt flesvoeding gaan geven, tevrede kindje, en een beter uitgeruste mama. Toen begon het genieten ook pas :)
Ik vond het kiezen voor mezelf en Jaël heel moeilijk, omdat iedereen riep bv is het beste, en ja bij mij dus niet. Ik vond mezelf een slechte moeder, maar toen ik eenmaal inzag hoe tevrede en gelukkig zij werd van de "slechte" keuze die ik had gemaakt toen kon ik het beter accepteren.

Deze zwangerschap is wat alles betreft heel anders! Ik ben nu ruim 38 weken en kan Jaël zo goed en kwaad als het gaat nog vermaken, ik kan elek dag nog voor een wandelingetje nar buiten.
Hoop ook zo dat deze bevalling gewoon natuurlijk helemaal goed gaat verlopen en wil zo graag nu ook van de eerste uren en dagen genieten.
Maak me trouwens wel af ent eo zorgen over hoe ik ooit me aandacht tussen die twee straks moet gaan verdelen, maar zal vanzelf wel goed verlopen hoop ik dan maar.
pi_92629936
Wat goed om jullie ervaringen zo nog eens te lezen over dat eerste jaar en de zwangerschap eraan vooragaand. Van Miss weet ik nog goed hoe zwaar de zwangerschap was. En ook dat ze een keer schreef dat het einlijk nog heftiger was dan ze toen in woorden heeft kunnen/durven aangeven. Van Sorbo heb ik dat verder ook niet meegekregen. Sorbo, ik vind het zo mooi om te lezen dat je haar karakter nu begrijpt en herkent van jezelf. Dat heb je wel eens eerder gehad.

En voor alle andere verhalen een :* . Fijn ook dat de meesten het toch allemaal een plek hebben kunnen geven nu.

Zelf had ik een omgekeerde ervaring. Ik was dolgelukkig toen ik zwanger was van S. Maar door het enorme slaapprobleem zag ik wit en was ik labiel. Ik was ook angstig, want ik wilde zo graag gewoon weer slapen. Maar naast dat hele nare slaapgebeuren was ik eigenlijk gewoon gelukkig en de zwangerschap an sich ging ook verder perfect. Ik heb gevoeld toen dat mensen door dat slaaprpobleem twijfelde aan mijn geluksgevoel. Dàt vond ik naar.

En ik denk ook wel eens dat ik minder streng hoef te zijn voor mezelf. (Ik heb toen bijvoorbeeld gewoon tot 36 weken doorgewerkt, op 2 tot 4 uur slaap per nacht. De laatste maand sliep ik 6 uur per nacht en met de bavlling was het over.

Ik heb me sinds geboorte van S twee keer eenzaam gevoeld (ik weet nog precies welke foto's bij die momenten horen :{ ), maar eigenlijk is dat niks op een periode van nu bijna 3 jaar. :D O+ . Die momenten gingen ook rustig en makkelijk weer voorbij, zonder angsten of overweldigend verdriet (zoals ik dat van de tijd voor de kinderen wel ken).

En ik ben vandaag voor de derde keer zo ziek dat ik eigenlijk de zorg even niet aankan. Dat is ook lastig. Maar ik ga ze zo halen en dan komen we de dag wel door.

En de laatste dagen heb ik veel foto's teruggekeken (volgens mij geïnspireerd door het kleertjestopic) en dan zie ik zoveel fijns!
pi_92630063
Oh, en R is niet minder belangrijk hoor, maar die zwnagerschap en zijn eerste jaar zijn gewoon zo makkelijk ingeschoven in het leven dat ik met S had dat ik daar verder weinig over kan zeggen. O+ Ik ben zielsgelukkig met dat jochie en hij maakt van ons een echt gezin!
pi_92630388
wat omschrijf je dat mooi Groofsken. En wat fijn dat je je (bijna) nooit eenzaam voelt. (hoe kan het ook anders met zúlke kinderen! <3 )

Nicht van B. heeft een zoontje gekregen die ook R. heet, net als die van jou! Ik vind het een mooie naam
pi_92630432
Misschien voelen ouders die samen een kind hebben, maar verder geen goede relatie zich wel veel sneller eenzaam...stel ik mij zo voor.
pi_92630648
Wat leuk Sorbo. Ik zag hier laatst ook een geboortebord in de stad met zijn naam erop. En dan vind ik het ook oprecht weer en nog een mooie naam!
pi_92630938
Leuk om al die verhalen te lezen van toen naar nu.
Miss het gaat vast helemaal goed en gezellig worden, en voordat je het weet is schaap weer terug thuis :*

Gisteren hier dus het huisbezoek van 18 maand gehad, zag ik er eerst best wel tegenop, kan ik nu alleen maar zeggen het was een fijn bezoek.
Eerst een hele tijd gehad over Roy zijn ziekenhuisopname, waar bij mij de nodige emoties loskwamen.
Daar in elk geval een goed gesprek over gehad

Daarna over de ontwikkeling en daar werd eigenlijk heel makkelijk over gedaan, helemaal geen wijzende vingertjes als in Roy loopt veel achter nee, juist Roy behandelen als dat kindje wat qua ontwikkeling tussen de 12 en 15 maand licht, na aanleiding van een aantal vragenlijsten is dat er dus uitgekomen.
We doen het eigenlijk nu al erg goed, niets willen forceren maar Roy op zijn mannier door laten ontwikkelen, wel gaan we nu via de fysio wat meer leuke spelletjes vragen om meer met Roy te gaan spelen op een andere mannier dan nu.

Verder gaan we later dit jaar ook naar de logopidiste, dit vanwege het drinken van Roy en die dus dat laatste slokje gewoon zijn mond weer uit laat lopen.
Maar ook om het praten wat meer te gaan bevorderen, maar dit pas ergens later dit jaar, we lopen immers nu al genoeg bij specialisten voor Roy.

Ook wij hebben terug gekeken vanaf babytijd tot nu, hebben daar alles in besproken hoe zwaar het geweest is, hoe goed het later ging, en hoe zwaar dit einde van het jaar was, maar dat we nu weer in wat rustiger vaarwater zitten.

Kortom een heel fijn en leuk gesprek gehad waarbij we eigenlijk alles hebben gevraagd wat we kwijt wilden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_92632059
Groofs O+ Ik vind het zo mooi zoals je over je gezinnetje schrijft! Heerlijk!

Bar, fijn dat het een goed gesprek was. Goed dat ze Roy zijn eigen gelegenheid gunnen om te ontwikkelen. Fijne tips om leuke spelletjes te spelen om hem daarbij te helpen lijken me prettig voor jullie om te krijgen.

Wat betreft de zwangerschap: juist omdat schaap nu weer daarheen moet, zelfde conventie, zelfde plaats, zelfde tijdstip (altijd metValentijnsdag, hoewel ik daar niet eens aan doe, maar toch) word ik weer erg teruggeworpen in de tijd en hoe het volede. Een minder prettige trip down memory lane, zeg maar. Maar met alle afleiding en met mijn lieve meisje is het vast zo volgende week zondag. En hem dan met Senna ophalen lijkt me wel erg leuk. Ze kent hem echt, kan lopen...wordt vast een fijn weerzien O+
pi_92633006
Miss, heb je mijn nummer? Als je van de week eens uit je trip down memory lane gekletst wilt worden kun je me altijd bellen hoor!
pi_92633029
Bar, wat waardevol, zo'n goed gesprek. En ook een opluchting lijkt me, aangezien je er tegenop zag.
pi_92634709
Was dat een huisbezoek van het consultatiebureau, Bar? Ik wist niet dat ze dat bij 18 maanden doen.

Fijn hoor, zo'n goed gesprek. Ik merk aan mezelf dat dat soort gesprekken vaak juist kunnen helpen bij de verwerking. Ze laten je reflecteren op een bepaalde periode en als je erover praat en je begrepen voelt dan kun je het misschien ook wat meer afsluiten of accepteren.
pi_92637391
bij Meike hebben we bij 18 maand ook een huisbezoek gehad, was toen standaard. Nu bij Lars doen ze dat niet meer, en heb ik gewoon een afspraak op het cb staan...

Zwanger zijn vond ik beide keren heeeerlijk. Tenminste, toen de zwangerschap wat verder gevorderd was. Die speciale aandacht die je van iedereen krijgt, en gewoon omdat het zoooo bijzonder is., en je je kleintje nog helemaal voor jezelf hebt, en met niemand hoeft te delen.
Dat je lichaam in staat is om een klein wezentje te laten groeien, ik vind het echt zo bijzonder.

De babytijd van Lars was natuurlijk best moeilijk, door al het gehuil/gekrijs, en dat heeft zijn sporen wel achtergelaten, maar aan de andere kant is de band wel ijzersterk. We hebben saampjes al zo veel meegemaakt....En als ik dan de foto's terugzie, dat breekbare mannetje, zo klein, zo iel, en nu zo'n beer! Dan zou ik hem nog even weer willen vasthouden als baby'tje....

Maar doe mij hem maar zoals hij nu is, want wat een geweldige leeftijd is dit toch. Ik wou dat we de tijd een poosje stil konden zetten, en gewoon alleen maar genieten.

Al is hij ook nog wel erg ondeugend hoor. :P Bij mijn moeder gister heeft hij zich flink uitgeleefd....in de badkamer alle kastjes opengetrokken en alle spullen eruit gemikt, terwijl oma dat opruimde zag Lars zijn kans schoon, want ze had net stiften op tafel gezet voor Meike, dus hoppakee, alle doppen eraf en kleuren maar! .....op het bankstel }:|
En toen was het nog maar half 10 sochtends..... Nou ja, zo blijft oma wel in conditie.

Lily, hopelijk zien we je nog een keer, maar goed en knap dat je voor jezelf en je gezin kiest, dat gaat nog altijd boven alles. :* Pas goed op jezelf...

Oeke en Vlindur,beterschap :*
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_92637608
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
Was dat een huisbezoek van het consultatiebureau, Bar? Ik wist niet dat ze dat bij 18 maanden doen.

Fijn hoor, zo'n goed gesprek. Ik merk aan mezelf dat dat soort gesprekken vaak juist kunnen helpen bij de verwerking. Ze laten je reflecteren op een bepaalde periode en als je erover praat en je begrepen voelt dan kun je het misschien ook wat meer afsluiten of accepteren.
wij hadden met 18m ook een huisbezoek.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92637788
Pff, ik ben even een sentimentele doos hoor... maar ik moeste r net aan denken dat er gewoon een tijd komt dat Isabeau geen kusje meer van me wil, dat ze mij maar een raar mens vindt, kortom dat ze zich los gaat maken...

getver.. dat wil ik helemaal niet! Tegelijktijd is dat juist het hele punt van ouderschap natuurlijk..

Zucht..
pi_92637814
wij hebben pas met 20 maanden weer een afspraak geloof ik en dan gewoon op het cb
pi_92637925
Dat duurt nog heel lang hoor Sorbo! Voorlopig kun je nog lekker met dr knuffen en vind ze jou de allerallerallerliefste!
pi_92638021
Dat is ook zo Karin, maar toen ik mijn man leerde kennen was zijn oudste dochter een klein blond meisje met twee staarten in 't haar en nu is het een jonge vrouw, met een vriend en een baantje in 't weekend. Ik realiseerde me hoe vreselijk snel dat is gegaan en tja, dan rollen die gedachten zo verder...
pi_92638027
Tegen die tijd weet je zelf wel beter, Sorbo. Ze zegt weliswaar dat ze geen kusje wil ("Ik haat je!"), maar ze heeft je altijd nodig. :* Dat verandert in wezen niet.
pi_92638149
Jaaaaaa weet ik ook wel. Maar het sentiment in mij denkt er gewoon even anders over :D
pi_92638184
En ik denk dat je daar zelf ook in meegroeit.
Ik heb ook altijd opgezien tegen het moment dat mijn dochter 4 zou worden en naar de basisschool zou moeten. Nu is ze aan het wennen op school, en dat gaat prima, ze vindt het leuk, en dan is het voor mij ook prima. Alleen al dat snoetje als ik haar weer ophaal.... dan maakt je moederhart wel weer een sprongetje. En het scheelt wel dat ik Lars nog thuisheb, die zorgt er wel voor dat ik me niet verveel, en ik heb altijd iets om tegenaan te lullen
pi_92638261
Oh ik kan juist naar de schooltijd uitkijken! Maar misschien komt het ook wel doordat ik er maar eentje heb en dat blijft ook zo. Dus alle fases die voorbij gaan komen nooit meer terug.

(en soms is dat ook wel fijn!)
pi_92638273
Ow Sorbootje, ik kan het me levendig voorstellen! Ik heb dat al met mijn oudste neefje, die is nu 6,5 en knuffelen ofzo met je tante doe je echt niet meer :{w
Op een dag zal Senna ook zo zijn. Loslaten begin je vanaf dag 1 mee, maar sommige momenten/leeftijden zullen meer loslaten vergen dan andere.
pi_92638347
Altijd iets om tegenaan te lullen _O-
Lars is lekker ondeugend! Hier ook zo een die graag laatjes en kastjes leeghaalt. Vooral grote broer zn sokkenla is favoriet, al die zachte sokkenbolletjes hebben een magische aantrekkingskracht....

Goed dat jullie het over het CB hebben, ik moet nog bellen voor een afspraak!
pi_92638361
Ik heb vandaag echt zo'n 'Help, ik heb twee kinderen'-dag. Ik dacht dat ik ze wel allebei even in bad kon doen. :') Ivan ging voor het eerst kopje onder in bad terwijl ik Lena op de badrand aan het voeden was. Ik probeerde hem met één hand zittend te krijgen terwijl ik Lena aan de borst hield. Man oh man. Daarna heb ik Lena snel in de wasbak gelegd, Ivan uit bad getild en een handdoek omgeslagen, Lena ingepakt en in de box gelegd, Ivan aangekleed. En ze bleven maar brullen!

Maar daarna waren ze wel schoon en zijn we met z'n drietjes op de bank geploft. *;

Note to self: volgende keer niet alles tegelijkertijd willen doen.
pi_92638409
Oi Claudia, dan kom je inderdaad net even 2 handen te kort...

En de routine komt vanzelf wel ;)
pi_92638501
Zo, ik ben vandaag lekker aan het werk. Genoeg van het ziek zijn. :(
Ko werd vannacht maar zo'n 5 keer wakker, en dat viel me reuze mee. Ik had zelf ook geen koorts meer, dat hielp. ;)
Ons manneke was vanochtend heel vrolijk en taalde niet naar Toto of Umba, gewoon lekker scharrelen en zelf spelen. Heerlijk om mijn kleintje weer fit te zien. O+

Bar, dat klinkt als een goed en verhelderend gesprek, dat kan je echt nodig hebben he? Om even alles op een rij te zetten. Fijn! :*

Kersjes, goed je hier weer te zien! Hoe is het? :*

Claudia, haha, ik zie het gebeuren! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92639593
Oh Claudia, dat is wel zo'n moment dat je even een soort van realitycheck krijgt... en toch redt je je er altijd wel weer uit... :*

Bar, fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met het cb. Wel apart ook dat ze bij je thuis komen, geen idee hoe dat hier gaat eigenlijk, maar wij zitten ook nog lang niet op de 18 maanden :{w

Oeke, fijn om te horen dat Ko weer de goede kant op gaat/is... en dat je je mannetje weer terug hebt.

Oh dat loslaten... tja, nog effe niet hoor! Mijn kusjes-uitdelende-knuffelkont wil ik nog niet kwijt... hoewel ze af en toe ook best effe mag loslaten, maar dan meer fysiek ;)
pi_92640434
Ow Claudia, handen tekort, maar aldoende leert men :)

Fijn dat Ko weer wat beter gaat Oeke!

En loslaten, ons meisje roept nu al 'neeij' als ik vraag of ze een knuffeltje wil, vervolgens komt ze hem meestal wel heel lief geven :)
Nu is ze even lekker met papa naar de winkel. Het vraagt op het moment zoveel energie van me, maar aan de andere kant geeft het ook zoveel energie en is ze zo lief en zorgzaam (nu al)!
pi_92640986
Claudia :D jij dacht dat je niet alleen symbolisch maar ook in de realiteit supermama bent :D Ik vind het erg hoog gegrepen, hoor, en ik kan toch soms best hoge eisen aan mezelf stellen. Ik moest wel stiekem een beetje lachen bij het idee van het tafereel.

oeke, fijn dat het met Ko en jou wat beter gaat!

Kersjes :* fijn te horen dat het goed gaat met Toby. Gaat het met jou (iig toch fysiek) een beetje?

Sorbootje, lief van je :*

MamaPurk, ik wilde even zeggen dat ik je zomaar een gezellig aanwinst vind!
pi_92642366
Hier is het standaard maar wel vrijwillig, als je het zelf niet ziet zitten dan hoeft het niet.
Normaal staat overgens voor dat gesprek een half uur voor maar hier ging ze pas om half 6 weg.
Oeke het was idd heel fijn om het zo allemaal besproken te hebben, en ook de bevestiging dat we het gewoon al goed doen, is dan wel heel erg fijn.

Claudia, over een tijdje dan gaat het vast een stuk gemakkelijker ;)
Kobus die aan het opknappen is *O* Oeke beterschap ook voor jou
Het loslaten :* ik heb daar gelukkig nog geen "last"van.
Toby :D klein ondeugend menneke ;) Kers hoe gaat het nu met jou?
En kleine Tess van Vicky :D
pi_92644346
Ik heb ook een dreumesje.
Demi en ze is 20 maanden en lekker ondernemend. :)
Loslaten,tja,lastig.
Ik zie er ook tegenop maar je schijnt er in mee te groeien.
Mijn oudste wordt bijna 4 en gaat dan dus naar school,ook een grote stap vind ik maar ik merk dat ze er echt aan toe is en dat maakt het makkelijker maar het feit dat ze straks 5 dagen naar school gaat,pfffff.
pi_92644754
Ik hoor net van P. dat Ko vanmiddag de 3 steile trappen naar ons huisje zelf is opgeklommen. Alsof hij wilde laten zien dat hij weer beter is! 8-)
Eenmaal boven stond hij wel wat te wankelen op zijn beentjes. O+
pi_92650438
Ik breek even zonder ergens op te reageren in:

Jaaaaaa, ze loopt :D O+ :s) :'( (emo-kip die ik ben)
Helemaal trost, lekker wiebelig, probeert ze steeds een stukje verder te lopen. Maar echt stukjes die ze normaal kruipt, loopt ze nu ineens.
Ik zal morgen even een filmpje maken, ik heb wel een heel erg onduidelijke foto.

pi_92651016
Hoera voor Mette *O*

Ik heb net de hap gebeld. In twee opeenvolgende luiers zat rood slijm. Nu lees en hoor ik altijd dat bloed in de ontlasting zwart uitziet, maar het zit me toch neit lekker, Dus maar even de hap gebeld, hopen dat ze ons gerust kunnen stellen.
pi_92651233
Kan best een klein vaatje bij de anus gesprongen zijn Miss.

ken het zelf :X
  vrijdag 11 februari 2011 @ 19:42:40 #73
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_92651365
Mette wat goed! *O* O+

Wat goed van Ko *O* O+

Miss: Belt de HAP je terug? :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_92651468
Jaahhh Mette wat goed!! *O*
pi_92651500
Mette stoerrrr *O*

Miss_sly, groot gelijk dat je even hebt gebeld!
Fake it till you make it...
pi_92651595
Miss, ik denk ook aan een scheurtje aan de binnenkant van de anus.

Ik twijfelde vandaag ook om de HA te bellen. Dyon wilde gisteravond echt niet slapen, het was schreeuwen als ik hm op bed legde (echt zo'n pijn huiltje). Hij drinkt ook al dagen enorm veel 's avonds. Vandaag was hij echt heel erg schor. Dacht dus zelf misschien keelontsteking. We kijken het nog maar even aan, aangezien hij overdag de vrolijke Dyon is. Vanmiddag heb ik hm na 4 uur lang geslapen te hebben maar wakker gemaakt.
Vanavond is hij zonder problemen naar bed gegaan.
pi_92651606
De hap heeft teruggebeld inderdaad. Intussen temp gemeten: 38,5.
Bij het produceren van de luiers was ze zielig en had ze pijn, toen ze in bad nog een paar keer poepte idem. Nu is ze het kwijt en zit ze heel gezellig en blij op de bank Dora te kijken, niets te merken.

De hap vond het op zich wel zorgelijk hoge temp, buikpijn en bloed, maar omdat ze nu weer vrolijk is, zei ze dat het niet handig was om nu langs te komen. Ze raadde aan om haar goed in de gaten te houden en als ze weer zielig en hangerig wordt en pijn heeft, meteen aan de bel te trekken, zodat we meteen langs kunnen komen terwijl ze ziek is.
Ze vroeg ook of ze geopbstipeerd was, maar dat is ze dus juist helemaal niet (diarree al een paar dagen) en ik merk ook nooit dat ze echt moet persen. Poepen gaat altijd heel gemakkelijk bij haar.

Dus even aankijken maar.
pi_92651731
Waarom is het niet handig om langs te komen als ze zich goed voelt? Ziek is toch ziek, ongeacht hoe ze zich voelt op dat moment?
pi_92651765
Whoei, Mette, grote meid! *O*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 19:52:29 #80
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_92651817
Hoi!

Men, wat gaan jullie hard in dit topic zeg! Ik krijg het allemaal net-aan bijgelezen maar tegen de tijd dat ik kan reageren zijn we al weer zes onderwerpen verder. Trix, kom jij eens gauw samenvatten ofzo? :D Nou ja, here goes!

Mette lóópt! *O* *O* Doordat de foto bewogen is geloof ik je meteen Wickie!

Kootje is al weer een beetje opgeknapt! Fijn! *O* Jij ook weer wat beter Oeke?

Miss, waarschijnlijk is het wat Sorbo al zei een gesprongen vaatje maar ik zou ook de hap gebeld hebben hoor! Succes!

Welkom Isisnoa!

Wat lief dat Jaël je toch even komt knuffelen MP! O+

Bar, wat goed en fijn dat je dat gesprek hebt gehad. Hoe is het nu met Roy?

Claudia: _O_ Echt, dat je het alleen al bedacht hebt verdient respect. Ik vind het al een hele opgave om 1 kind in bad te doen, laat staan dat ik dan nog een ander kind zou kunnen voeden. Ben je inmiddels de bank al weer afgekomen? :D

Hier gaat het goed! Mijn dreumes (whaha, ik geloof het zelf nog niet helemaal) is 4 tanden tegelijk aan het krijgen. Ze heeft er wel last van maar niet dramatisch. Ze hoest ook weer flink. Ik ben altijd zo bang voor het RS virus dat ik er een beetje neurotisch van wordt. :@
Verder heeft ze besloten dat 3 flessen per dag voldoende is en schranst ze haar fruit naar binnen maar trekt ze nog steeds haar neus op voor groente.
Sinds deze week eet ze om 10 uur 's ochtends haar groente en gelukkig gaat dat nu ineens beter! Ze lust het dus wel maar is er 's avonds gewoon te moe voor!
Verder is ze gewoon Emma. Lief, vrolijk, gezellig, ondernemend, driftig, een kletskous en gewoon mijn kleine muppetje. O+

Marlinde, hoe is 't met jouw dreumes? :D
A grand adventure has begun.
pi_92651919
Pff, meiden wat hebben jullie veel gekletst!

Eerst maar eens over terugkijken op de kraamtijd etc. Dat ik het heel erg wennen vond, heb ik geloof ik, duidelijk genoeg gemaakt hier. :@ Ik had me zo gefocust op klaar zijn met zwanger zijn dat ik even vergeten was dat ik ook nog mama zou worden. En toen kon ik er zo weinig mee.
Ik kan me levendig voorstellen dat je dan ook echt geen behoefte hebt aan een tweede. Ik heb voor mezelf besloten de knop om te zetten. En ik moet zeggen, het valt mee tot nu toe. Het helpt wel dat ik er enorm eerlijk over ben en kan zijn. Ik vind er weinig aan, maar het doel heiligt de middelen zeg maar.

En dat terugkrijgen van je eigen ik en je eigen lichaam. Ik weet nog dat ik ergens in augustus helemaal trots in broeken stond die ik al niet meer aankon sinds de miskraam in 2008. Toen had ik het gevoel dat ik er weer ongeveer was, lichamelijk dan. Geestelijk was het iets eerder, ik denk dat ik op een gegeven moment wel moest met mijn nieuwe baan.

En nu geniet ik enorm van mijn manneke, zijn ondeugende blikken, zijn spelletjes en zijn spelen. Tis echt de mijne. Al vraag ik me soms wel eens af of ie nou geen knuffelkont is vanuit zichzelf, of dat het toch ligt aan het feit dat ik em zelf niet heel veel geknuffeld heb die eerste tijd.

Genoeg over mij:
Mette, wauw!
Oeke, weer beter en je manneke ook. Knap van die trappen! Loopt ie dan of kruipt ie?
Miss, ik had ook even gebeld, al is het inderdaad waarschijnlijk een soort van bloedend aambeitje oid.
Sorbo, jouw meisje wordt echt nog niet groot hoor....die blijft eeuwig knuffelen.
Kersjes :*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92651922
Wauw Ko!

Wauw Mette!

Wow Claudia! :D

En Miss, dat is schrikken. Gelukkig lijkt het nu misschien wat minder eng/ ernstig.
pi_92652065
O, die updates gaan sneller dan ik reageer...goed in de gaten houden dan maar Miss.
En Meimeltje, ik geef in zo'n geval gewoon een beetje paracetamol. Geen volle dosis, maar de helft ofzo. Beetje onder het motto: baadt het niet dan schaadt het niet.

Keshet, vier tanden! En waarom allemaal tegelijk vraag je je dan af. En ik snap je angst voor rs helemaal. Nou weet ik wel dat rs bij Emma veel harder zou binnenkomen dan hier, maar ik werd al redelijk panisch van longontsteking en bronchitis. Tis gewoon sneu om je ukje benauwd te zien.
pi_92652131
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:34 schreef miss_sly het volgende:
Hoera voor Mette *O*

Ik heb net de hap gebeld. In twee opeenvolgende luiers zat rood slijm. Nu lees en hoor ik altijd dat bloed in de ontlasting zwart uitziet, maar het zit me toch neit lekker, Dus maar even de hap gebeld, hopen dat ze ons gerust kunnen stellen.
Hoe hoger in de darm het bloed zou zitten (of in de maag) hoe donkerder tot zwart van kleur het is. Als het echt rood is dan zit het in het allerallerlaatste stukje bij de anus of vlak ervoor. Kan idd een gesprongen vaatje zijn dan ofzo.
Vervelend wel zeg, ik zou me lens schrikken geloof ik :{ succes met in de gaten houden en als je t niet vertrouwd zou ik wel gewoon weer terugbellen naar de HAP hoor :Y

Emma :D fruit is ook gewoon veel lekkerder :P groot gelijk! haha

Metteeeee!!! *O* *O* *O* you go girl!! Wat knap!

Oh Claudia, ik moest lachen :@ ik ben me echt enorm geestelijk aan het voorbereiden op maandag, als ik er voor t eerst he-le-maal alleen voor sta de hele dag. Volgens mij gaat t dan al mis bij het brood smeren ofzo :') achja, we zien wel, gaan met die banaan enzo.

Sorbo :D ik ken het gevoel hoor, zeker nu ik er hier een hele kleine mini bij heb zie ik in 1 klap heel erg "in your face" hoe groot mn andere kleine dame al is geworden, hoeveel ze al kan en zelf wil doen enzo. En hoe geweldig dat ook is soms denk ik wel pfoei, wat wordt je snel groot, ik zou je in een doosje willen doen, dat idee.

Met Amélie gaat het verder goed, we merken wel dat ze, met name 's nachts, echt wel eea aan het verwerken is, het is ook niet niks ineens zo'n zusje erbij. Maar verder is ze ontzettend lief voor Elin en voor ons.
Oh en ze kleed zichzelf uit :D ik vind t zo knap. Als we haar even helpen met de knoopjes open zetten dan doet ze zelf haar broek/shirt/romper uit als je het vraagt. Geweldig :D Aankleden is wel nog wat meer hulp bij nodig maar gaat ook best aardig.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92652302
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:50 schreef Ssserpente het volgende:
Waarom is het niet handig om langs te komen als ze zich goed voelt? Ziek is toch ziek, ongeacht hoe ze zich voelt op dat moment?
Ja, als je het zo stelt, klinkt dat heel logisch. Toen de arts net zei dat het niet zo zinvol was, klonk dat ook logisch :')

Anyway, de arts dacht door de koorts dat het ook iets van een darmontsteking of een virale infectie ofzo kon zijn, dus vandaar het aankijken. Aambeien heeft ze niet, zoals gezegd persen hoeft ze nooit en ze heeft eigenlijk nooit echt harde poep. En dan zeker de laatste dagen niet.

huup, goed om te weten, dat van de kleur van het bloed.
pi_92652554
quote:
Op vrijdag 11 februari 2011 19:59 schreef huuphuup het volgende:

[..]
ik ben me echt enorm geestelijk aan het voorbereiden op maandag, als ik er voor t eerst he-le-maal alleen voor sta de hele dag. Volgens mij gaat t dan al mis bij het brood smeren ofzo :') achja, we zien wel, gaan met die banaan enzo.
Komt allemaal goed.
Jij bent vlgs mij ook niet zo moeilijk.
Ik had afgelopen week de vuurdoop en ik leef nog hehe.
Ging best goed,niet te hoge eisen aan/in huis stellen.

Succes!
pi_92652585
Miss, die diarree heerste toch op het kdv? Kan goed zijn dat het dan inderdaad een darmvirusje is.

Huup, zelf uitkleden klinkt als echt heel groot!
Driekus zegt wel zelf uit en begint dan druk aan zijn rits te trekken van zijn jas. En toen ik em vanmiddag een knuffel gaf toen ik thuis kwam kreeg ik ook te horen dat mijn jas uit moest. Uit uit...
pi_92652605
@ zieke kindje,sterkte ermee.

@ miss,bah kan me voorstellen dat je schrikt.
Hopelijk was t 2malig en gaat ze zo/straks lekker slapen.
pi_92652672
Miss, da's een nare ontdekking.
Ik heb het zelf ook gehad dus bij mezelf schrik er niet meer van, maar bij zo'n kleintje zeker als ze nooit last heeft van haar ontlasting, helemaal niet raar dat je schrikt en je zorgen maakt.
Als je het niet vertrouwd gelijk naar de HAP gaan hoor.
Succes vanavond en vannacht :*

Huup, Claudia :D
Ik realiseer me nu pas van 'o god, inderdaad, shit.. straks met 2 kids alleen... eentje hulpeloos, ander waarschijnlijk roekeloos.. mini paniekmomentje'.
Maar Claudia, multitasking to the limit :D

En een grote *O* voor Ko, das een eind 3 steile trappen!
pi_92652782
Ooooh Huup, dat vond ik ook spannend, die eerste dag echt alleen met de kindjes. Mijn ouders waren gelukkig wel toen 's avonds weer op tijd terug om te koken enzo. Dat scheelde voor mijn hoofd toch een heleboel :P . Komt goed! ^O^

En van wat Claudia beschrijft. S heeft eens een snoekduik gemaakt van de bank af toen ik R aan de borst had. Ik heb hem losgekoppeld en op de grond gelegd (in de doek waar hij lekker ingewikkeld lag) en S gepakt, verzorgd en getroost. Ik weet nog dat ik dat ondanks twee huilende kinderen toch een heel goed moment vond. Je voelt dan wel heel duidelijk wie even 'voor' gaat en handelt daar ook naar.
pi_92652794
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:52 schreef Keshet het volgende:

Claudia: _O_ Echt, dat je het alleen al bedacht hebt verdient respect. Ik vind het al een hele opgave om 1 kind in bad te doen, laat staan dat ik dan nog een ander kind zou kunnen voeden. Ben je inmiddels de bank al weer afgekomen? :D
Hehehe, ik vond het ook een behoorlijk goede actie. Ik voelde me net een Hindoegod met een boel armen. 8-) Oké oké, het liep niet helemaal volgens plan.

Huup, dat komt maandag écht wel goed. :* Weet je, er kan gewoon niks misgaan. Het ergste wat er kan gebeuren is dat er ééntje even moet wachten. Toen Ivan er net was durfde ik amper te douchen omdat ik bang was dat hij wakker zou worden voor een voeding en ik hem misschien wel twee minuten zou moeten laten huilen. Nu kan ik dat veel beter relativeren. En ik ben veel situaties voor. Met één arm eten heb ik bijvoorbeeld nog niet hoeven doen terwijl het indertijd dagelijks aan de orde was. En als ik Lena moet voeden en ik bang ben dat Ivan het huis verbouwt dan geef ik hem een extra fruithap of zo. Als ik weet dat vriendlief er niet is en ik niet op hem kan rekenen dan ben ik op een of andere manier veel zelfredzamer.

Miss, ik duim dat Senna gewoon lekker vrolijk blijft! Lekkere timing ook met het vertrek van schaap morgen. Mocht er nou iets zijn waardoor je naar de HAP moet terwijl schaap weg is en je wel wat hulp kunt gebruiken, trek dan even aan de bel! We wonen dichtbij, we hebben een auto, we zijn met z'n twee en het is voor ons een kleine moeite. :*

En the best for last: woohoooo, wat goed van Mette! *O*
pi_92653112
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik weet nog dat ik dat ondanks twee huilende kinderen toch een heel goed moment vond. Je voelt dan wel heel duidelijk wie even 'voor' gaat en handelt daar ook naar.
Ja, precies! Dat vond ik ook.

Wat ik wel zwaar vind is als Ivan niet volgens verwachting slaapt. Ik doe de huishoudelijke dingen zoveel mogelijk als hij wakker is zodat ik even tijd voor mezelf heb als hij slaapt. Als hij niet wil slapen dan voelt de dag ineens veel langer. Maar goed, meestal moet ik niet wanhopen, hem even eten geven en laten spelen en het slapen later nog eens proberen. Of ik moet het huishouden even vergeten en me erbij neerleggen dat het een hangdag wordt.

Nou ja, al die dingen ben je eigenlijk al gewend van je zwangerschap, huup. Ik hoop dat je het lichamelijk allemaal een beetje trekt.
pi_92653140
Popje Mette zit weer naast ons op de bank. Haar neus zit weer te dicht.. Zo maar even de Luuf weer uit de kast halen en een ui bij bed, helpt dat?
pi_92653216
Dat vond ik wat later juist lastig. Op een geveven moment was ik steeds bezig met te zorgen dat ze lekker samen sliepen ergens op de dag. En dan was het toch enigszins frustrerend als dat niet lukte :') .

Gelukkig ben ik die frustratie nu dan kwijt. Mijn dochter is over het algemeen de hele dag wakker nu :P .
pi_92653310
Claudia, dank je voor het aanbod, lief! Schaap vindt het ook een vervelend moment, maar ja, hij vertrekt toch echt morgen, Ook geen reden om te blijven, zoals het er uitziet nu.

ach arme Mette. Ik vind een ui erg goed helpen, bij Senna maar ook bij mezelf als ik het ooit nodig heb. Bedje een beetje schuin (hoofdeinde omhoog door boeken onder de poten te leggen ofzo). En otrivin, dat helpt hier ook goed.

huup, komt vast goed maandag. En wat niet lukt, lukt niet. Je komt met je meisjes de dag vast goed door :Y

had ik al gezegd dat ik eht superknap vind van Ko dat hij al die trappen opgeklommen is! Wow, grote vent en niet meer ziek, wat fijn!
pi_92653447
quote:
Op vrijdag 11 februari 2011 20:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het ergste wat er kan gebeuren is dat er ééntje even moet wachten. Toen Ivan er net was durfde ik amper te douchen omdat ik bang was dat hij wakker zou worden voor een voeding en ik hem misschien wel twee minuten zou moeten laten huilen.
Had gister precies t zelfde.
J sliep,t moest naar bed,net boven en hoorde j huilen maar t zat half bloot op.de commode,j moest maar ff huilen en bij t deed ik dat ook niet.

Vind dat ik nu wat relaxter,makkelijker ben dan met t.
T valt mij t.n.t. niet tegen.

In de kraamweek had ik ineens zoiets van omg,hoe ga ik t straks doen,t vloog me ff aan.
Morgen is ie alweer .3wkn........ppff
pi_92653539
En ik ben lekker een taxfree shopping list aan het samenstellen voor schaap om voor mij mee te nemen. Iemand nog goede ideeen :+
pi_92653584
Lena is morgen 4 weken! Ongelooflijk hoe hard het gaat. Ik heb het idee dat Ivan nu pas de veranderde situatie wat beter verwerkt heeft. Het scheelt ook wel dat we niet zoveel bezoek plannen en het over het algemeen rustig aan doen.

Miss, ik wil ook wel een keer proberen 3 kinderen tegelijkertijd in bad te doen, dus als je Senna even kwijt wilt... 8-)
pi_92653660
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:26 schreef miss_sly het volgende:
had ik al gezegd dat ik eht superknap vind van Ko dat hij al die trappen opgeklommen is! Wow, grote vent en niet meer ziek, wat fijn!
Inderdaad! Fijn dat hij zich weer beter voelt, oeke. En ik hoop dat hij lekker doorslaapt vannacht. Die rust kan hij zelf waarschijnijk ook wel gebruiken.

En ook nog een :* voor Dyon.
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 20:35:39 #100
5428 crew  miss_sly
pi_92653668
hahaha, dat zou ik willen zien :D dat staat gelijk aan een circusact :D
pi_92653672
We gaan de ui proberen straks, bedje schuin zou wel fijn maar ze draait erg veel jammer want ik denk dat dat ook wel had geholpen. We neussprayen ons helemaal gek (zoutoplossing, dat moet van de KNO arts, om te blijven spoelen).

Ik ben wat huiverig om spray te gebruiken met verdunde xylometazoline, ben zelf 'verslaafd' geweest aan zulke neusspray. Zeker omdat ze ook zoveel verkouden is.. dat we er straks niet meer vanaf komen.

Ze heeft zich lekker tegen R. aangeplakt op de bank O+
pi_92653693
Ik heb net in bad de haren van Isabeau gewassen en aan haar gekrijs te oordelen had ze liever een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving. Dus als je die ook eens in bad wilt doen Claudia, graag! ;)
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 20:36:36 #103
5428 crew  miss_sly
pi_92653711
Denk je dat het bedje te instabiel wordt als je het omhoog zet? je kunt ander smisschien ook het matrasje wat ophogen aan een kant door er een opgerolde handdoek onder te leggen ofzo?
pi_92653744
Claudia, vreselijk off topic, maar ik wilde altijd nog eens zeggen dat ik je onderschrift zo mooi vind. Ik krijg altijd de neiging om mijn rug te rechten en te glimlachen als ik hem lees :)
pi_92653752
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:36 schreef miss_sly het volgende:
Denk je dat het bedje te instabiel wordt als je het omhoog zet? je kunt ander smisschien ook het matrasje wat ophogen aan een kant door er een opgerolde handdoek onder te leggen ofzo?
Nee ik denk dat ze juist met haar hoofd naar beneden gaat liggen, zo'n muts is mn meisje namelijk :')
pi_92653763
*O* Mette stoertje! Zo lekker aan de wandel geweest vandaag! *O*
En nu ook beter worden hoor. :*

Arme Miss, dat is wel schrikken zeg. Gelukkig kon de Hap je iets geruststellen en is Senna alweer vrolijk. Maar niet fijn inderdaad zo vlak voor een lange tijd alleen. :*

Huup, gaat helemaal goedkomen. Zelfs Claudia's hindoe-actie kwam uiteindelijk goed. :s)
Wat goed van Amelie, dat ze zich al kan uitkleden! Dat komt ook goed van pas natuurlijk, nu.

Dikke zoen voor Emma haar tandjes! :*

Mefke, het zit tussen kruipen en lopen in. En hij deed het wel vaker, maar al een week niet meer. En hij is zwaar! Dus wij zijn blij! :P

Oh! Jullie gaan zo snel! Ik kan het niet bijhouden! :o
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:38:29 #107
265732 Keshet
pi_92653779
Mag Emma er dan ook nog bij? Die past wel ergens in een hoekje. Je moet alleen wel een regenjas en kaplaarzen aandoen als ze in bad gaat. :+

Wickie, ik leg altijd een paar boeken onder de poten aan het hoofdeinde van het bedje. Is erg stabiel, ook met schuivende kindjes! Een ui helpt ook altijd goed inderdaad. :)

Sly, een iPad. Ook leuk voor Senna. O-)
pi_92653794
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:36 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb net in bad de haren van Isabeau gewassen en aan haar gekrijs te oordelen had ze liever een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving. Dus als je die ook eens in bad wilt doen Claudia, graag! ;)
:D Wat kan je dingen altijd zo heerlijk verwoorden.
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 20:39:37 #109
5428 crew  miss_sly
pi_92653821
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:38 schreef wickie het volgende:

[..]

Nee ik denk dat ze juist met haar hoofd naar beneden gaat liggen, zo'n muts is mn meisje namelijk :')
ow zo haha ja dan is het niet zinvol inderdaad.
Senna kan zich wel verplaatsen in bed maar ze draait zich nooit helemaal om, dus ze blijft altijd wel schuin liggen.
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 20:40:49 #110
5428 crew  miss_sly
pi_92653892
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:38 schreef Keshet het volgende:
Mag Emma er dan ook nog bij? Die past wel ergens in een hoekje. Je moet alleen wel een regenjas en kaplaarzen aandoen als ze in bad gaat. :+

Wickie, ik leg altijd een paar boeken onder de poten aan het hoofdeinde van het bedje. Is erg stabiel, ook met schuivende kindjes! Een ui helpt ook altijd goed inderdaad. :)

Sly, een iPad. Ook leuk voor Senna. O-)
als je kunt uitleggen waarom het leuk is voor Senna maak ik nog een kans :D

maar aangezien schaap bij ms werkt en naar een ms event gaat, vrees ik dat ik niet mag vragen om een iPad -O- :P
pi_92653907
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:36 schreef Sorbootje het volgende:
Toen Ivan in die fase zat gaf ik hem altijd iets wat hij heel lekker vond te eten terwijl ik hem in bad deed. Maar waarschijnlijk was De Beau gewoon moe? Ivan is de laatste paar uur van de dag volslagen ontoerekeningsvatbaar en heeft afwisselend manische en depressieve episodes. :')
pi_92653932
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:22 schreef wickie het volgende:
Popje Mette zit weer naast ons op de bank. Haar neus zit weer te dicht.. Zo maar even de Luuf weer uit de kast halen en een ui bij bed, helpt dat?
hier hielp dat wel ja :Y

En t komt ook wel goed hoor, daar maak ik me ook niet echt druk om. Ik word alleen al moe van het idee :') :D

@Miss, spul van l'occitane!! O+ :9
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92653987
Die van mij krijsen juist als ze het bad uitmoeten. Haren wassen nemen ze maar voor lief allebei. S roept altijd "eerst R" als de handdoeken in zich komen en R begint als een bezetene nee te schudden.

En Claudia :o , zo heb ik je nog nooit over Ivan gehoord! :P
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 20:43:07 #114
5428 crew  miss_sly
pi_92653993
l'occitane...ik ga even googlen!
pi_92654002
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:41 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hier hielp dat wel ja :Y

En t komt ook wel goed hoor, daar maak ik me ook niet echt druk om. Ik word alleen al moe van het idee :') :D

@Miss, spul van l'occitane!! O+ :9
Hoe gaat het me jou en je herstel Huup?
pi_92654034
Ik ben er gister trouwens achtergekomen dat elke ochtend De Teletubbies uitgezonden worden! :D Echt héél handig.

Er zat gister een heel stom stuk in met een verhaaltjesvertellend vrouwtje. Ze had een knuffelbeer en een knuffeleend. De beer zei 'hallo hallo' en de eend zei 'kwaak kwaak' maar soms ook 'woef woef'. En de eend was een 'stoute eend' omdat ze 'woef woef' zei en dat zeggen eendjes niet! Nee, een beer zegt zeker wel 'hallo hallo'. :(

Waar je je al niet druk om kunt maken.
pi_92654091
Haha daar zou ik me ook over kunnen opwinden Claudia!
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 20:49:34 #118
5428 crew  miss_sly
pi_92654225
Dat is stom, Claudia!

maar zo bedacht ik me laatst ook (en dat zal voor sommigen ook wel te ver gaan, maar goed :P ) dat we bijvoorbeeld weleens zeggen tegen Senna dat iets 'raa'r' is, bijvoorbeeld als ze iets wat geen hoed of muts is op haar hoofd zet en dan 'hoed' zegt. Terwijl het gewoon aangeeft hoe onconventioneel en out of the box kinderen kunnen denken. En eigenlijjk willen we dat niet inperken, juist niet! Dus hebben we ons voorgenomen om dan niet meer te zeggen "dat is raar" maar bijvorobeeld "dat is anders/leuk/apart/goed bedacht".

zijn we nou te geitenwollensok, of is het ook wel een beetje logisch?
pi_92654230
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En Claudia :o , zo heb ik je nog nooit over Ivan gehoord! :P
Haha, wat voel je die dingen toch goed aan. Ik stop er ook meteen weer mee, voel me er haast schuldig om. :+
pi_92654388
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:49 schreef miss_sly het volgende:
Dat is stom, Claudia!

maar zo bedacht ik me laatst ook (en dat zal voor sommigen ook wel te ver gaan, maar goed :P ) dat we bijvoorbeeld weleens zeggen tegen Senna dat iets 'raa'r' is, bijvoorbeeld als ze iets wat geen hoed of muts is op haar hoofd zet en dan 'hoed' zegt.
Grappig voorbeeld! Wij zetten namelijk de hele dag door dingen op Ivans hoofd en dan zeggen we: "Ha ha, je hebt een laars* op je hoofd!" *Vul in wat van toepassing is.
pi_92654395
oh ik zap altijd weg als dat mens komt :@ ik kan er heel slecht tegen dat stoute stoute stoute... en dan idd om niks :r :N maar ze heeft ook gewoon een irritante kop :Y)

@groofs het gaat okay-ish. Herstel prima maar wel erg langzaam. Moe door laag hb en last van hechtingen maar t hoort er ook een beetje bij I guess. Komt wel goed.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92654472
Claudia en Huup, is dat dat zelfde mens dat als een soort krolse kat om die zappelin heen zit te krioelen?
pi_92654477
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:53 schreef huuphuup het volgende:
oh ik zap altijd weg als dat mens komt :@ ik kan er heel slecht tegen dat stoute stoute stoute... en dan idd om niks :r :N maar ze heeft ook gewoon een irritante kop :Y)
Oh, dat doet ze altijd, dat 'stoute stoute...'? Stom, zeg. En ze heeft een lelijke kleur lippenstift op. De kinderen lijken het trouwens wel geweldig te vinden.

Sorbo: nee, maar aan dat mens erger ik me ook wezenloos. :X

quote:
@groofs het gaat okay-ish. Herstel prima maar wel erg langzaam. Moe door laag hb en last van hechtingen maar t hoort er ook een beetje bij I guess. Komt wel goed.
He, verdorie. Eerst nog even weekeinde! Niet nu al te veel stilstaan bij maandag.
pi_92654597
Ach Huup, het zal er misschien bij een gedeelte van de vrouwen bijhoren, maar vervelend is het wel. Laat je goed genoeg voor je zorgen? Is er back-up, als je er eventueel maandag nog niet aan toe bent om het zelf te doen?
pi_92654674
even zachtjes juichen hoor..

*O* Tess is zonder problemen gaan slapen *O*
we zijn naar buiten geweest vanmiddag en hebben vanavond samen gedouched. Vanmiddag ging het ook goed met slapen. Ik laat d'r zelf kiezen welke knuffels ze in bed wil en volgens mij helpt dat wel... Het zo schattig net. Ik zei dat het tijd was om te gaanslapen en toen kwam d'r hele riedeltje: papa sjapuh, mama sjapuh, amber sjapuh, opa sjapuh, oma sjapuh, poes sjapuh :D O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92654721
Oh woei Vicky! Dat zou fijn zijn. *O*
pi_92654848
Jawel hoor, B. ontziet me nog t hele weekeind, we hebben geen bezoek gepland, en lekker op t gemak maandag. Komt vast goed. En als Amélie slaapt dan ga ik ook even met Elin liggen.

Claudia ja ze doet t altijd. Ik heb er niets mee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92655055
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:01 schreef huuphuup het volgende:
Jawel hoor, B. ontziet me nog t hele weekeind, we hebben geen bezoek gepland, en lekker op t gemak maandag. Komt vast goed. En als Amélie slaapt dan ga ik ook even met Elin liggen.

:* voor een lekker kneuterweekend en :* voor een goede maandag!
pi_92655727
Pfff dat was weer een boel bijlezen en mijn geheugen is zo slecht..

Wel bijzonder te lezen hoe snel de kleintjes zich ontwikkelen. De een gaat lopen de ander krijgt 4 tanden. Anderen gaan lekker slapen. Haren wassen is ook gewoon niet leuk! Was er nog meer...
Ow ja alle kindjes die bij Claudia in bad mogen ;) :P

Miss wat naar voor Senna, maar ook voor jou en schaap dat je net zoiets hebt voor deze week. Maar hopelijk is het idd niets en ook vanuit hier als je het maar even niet vertrouwd gewoon HAP bellen, daar zijn ze voor!

Hier eigenlijk niet veel bijzonders. Jaël ging zoals altijd probleemloos slapen (saai;))
Na het badderen al haar lichaamsdelen zelf aangewezen van neus oren ogen mond tong tanden tot buik rug billen benen armen voeten en handen, alleen de tenen en de vingers haalt ze nog wat door elkaar.
Verder zegt ze al 2 dagen niets anders dan neeij en ooooopppaaaa, alle andere woordjes lijkt ze even vergeten te zijn, maar ja dat komt wel weer :)
pi_92656201
Dat wordt een volle bak uh bad Claudia!
Grappig om te merken hè, dat je met een tweede echt makkelijker bent, en moet zijn.
Hier net zo. Al denk ik ook dat Lars een relaxter kind is als meike was toen ze deze leeftijd had. Of relaxter, in ieder geval wou meike veel meer aandacht van mij als Lars nu.

Miss, kan me voorstellen dat je schrikt, hopelijk is het onschuldig.

Mette loopt!!!!!! Knap zeg!

En Emma doet de tandenmarathon, doe je goed meid, helemaal als dat zonder problemen gaat.
Lars heeft er ook net weer een tandje bij. Score is nu 6 stuks, 2 onder en 4 boven.
Ook zonder gedoe. Fijn!

Lars voelde vanavond wat warm, hij had ook wat koorts. Eens zien wat de nacht ons gaat brengen. Meike had het gister ook, en die was vandaag weer de oude, dus ik hoop dat het voor Lars ook zo snel weer over is.
So far, so good, hij ligt lekker te slapen.
pi_92656621
We hebben haar weer op bed gelegd, ze is zo moe. 3x Zoutoplossing, een ui aan beide kanten onder bed en een lading Luuf.

Karin ook erg veel succes vannacht.
pi_92656680
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:36 schreef wickie het volgende:
We hebben haar weer op bed gelegd, ze is zo moe. 3x Zoutoplossing, een ui aan beide kanten onder bed en een lading Luuf.

Karin ook erg veel succes vannacht.
heb je geen gewone neusspray?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92656910
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:37 schreef Vicky het volgende:

[..]

heb je geen gewone neusspray?
Ik ben wat huiverig om spray te gebruiken met verdunde xylometazoline, ben zelf 'verslaafd' geweest aan zulke neusspray. Zeker omdat ze ook zoveel verkouden is.. dat we er straks niet meer vanaf komen.
De KNO arts vond het ook beter om zoutoplossing te gebruiken zodat we goed kunnen spoelen zodat het dun blijft en makkelijk weg kan.
pi_92657015
aha ik snap.. en ik weet heo het is om "verslaafd" te zijn aan xylo.
Zoutwater helpt bij zowel Amber als Tess voor geen meter. Ik geef ze dan maximaal 5 dagen een hele afgedunde xylo.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92657555
Oh miss wat schikken, ik hoop dat het bij deze keer blijft!

Al die zieke kindjes, het wordt tijd dat de zomer er aan komt!

Mette aan de wandel! Wat goed!

Tandjes leed bij emma :(

Hier is het slapen echt weer eens een drama. 's Nachts wordt hij tig keer wakker en vraagt om mek (melk) en dat terwijl hij eigenlijk heel erg moe is en overdag steeds wil slapen, ik denk een combinatie van eten in halen na het ziek zijn, kiesjes en groeispurtje.
pi_92657727
Ik heb bij Lars nog nooit xylo gebruikt, alleen zoutoplossing, dat gaat tot nu toe prima.
Fta, dat is ook niks zeg, voor julllie allemaal, die gebroken nachten. Hopelijk gaat het snel beter....
pi_92658618
Wij gebruiken eigenlijk ook alleen maar zoutoplossing, moet eerlijk zeggen dat ik ook niet wist dat er nog iets anders gebruikt mag worden. Dit werkt volgens mij wel, dus ook niet nodig.

Karin, ik zelf zit er nu een beetje doorheen eerlijk gezegd. Zit ook tegen een voorhoofdsholte ontsteking aan, dus het wil allemaal niet zo. Morgen maar weer een flinke dosis pijnstillers nemen en hopen dat het weer het toe staat om even met Finn naar buiten te gaan (vriend moet werken)
pi_92660502
Jeetje wat gaan jullie snel!

Huup, hier ook nog even van harte gefeliciteerd met Elin! Gaat vast goed komen maandag. Eerst nog een lang bezoek-loos weekend voor je. Het is echt heel erg leuk om twee meisjes te hebben.
Hoeveel zit er nu tussen Amelie en Elin? Bij die van ons zit er 22 maanden en er is echt interactie. Als de 1 gilt, gilt de ander vrolijk mee. Hetzelfde met zingen.
Van de week met zijn 3-en onder de douche; ik zeepte de jongste in en de oudste weer mij. Echt super lol gehad :) .

Claudia, wat een actie bij jou in bad! Snelle reactie van je ^O^ . Ik zie de hele tijd Lena in de wasbak voor me. :D

En ik zag ook nog ziekje kindjes voorbij komen. Hopelijk knappen ze snel weer op. :*

Mis sly, voor tax-free shoppen; lekkere geurtjes zijn toch altijd goedkoper dan?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_92660932
Ik zit even te lurken en zie dat Jaël en Thijs maar 5 dagen schelen. Grappig!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_92663011
Ja inderdaad grappig. Zijn niet heel veel kindjes in dit topic die rond die periode jarig zijn :)
pi_92669902
Ik zeg echt NOOIT meer iets over slapen. Wat een KUT nacht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92670512
Ik heb wel xylometazoline in huis voor Iris. Als dat neusje echt erg verstopt zit dan helpt die zoutoplossing voor geen meter... Maar dan gebruik ik het eignelijk voornamelijk 's avonds voor het slapen gaan. En verder zoveel mogelijk die zoutoplossing. Je mag het maar een week gebruik die xylometazoline.
pi_92670530
Vicks :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92670644
Aihhh Vicky....

Hier ging het gelukkig wel redelijk. Gisteravond maar 1x wakker en een extra fles. Vannacht geloof ik wel 1x wakker, maar weet ik eigenlijk niet meer zeker. Volgens mij heb ik een keer papa eruit gestuurd of zou dat in mn dromen zijn geweest :P
Kan ook de oudste geweest zijn want van hem weet ik zeker dat hij in zn bed had geplast en ik dus papa wakker maakte O-)
pi_92671020
Ow het lijkt me echt zo naar die slechte nachten waar ik jullie over hoor.
Jaël wordt 's nachts wel wakker maar binnen 3 minuten slaapt ze weer en we hoeven zeker niet evne naar haar toe, want dan gaat ze dus niet meer slapen :P
Nu zijn mijn eigen nachten wel brak maar dat dient een goed doel :)
pi_92671190
Oi Vick, dat wordt een lamlendig dagje... Sterkte!

Lente heeft aan tafel vaak vieze vingertjes. 'Bah!' roept ze dan vol overgave, waarop ik zeg: "Stop maar in je mond."

Het resultaat is dat ze nu werkelijk alles wat 'bah' is in d'r mond stopt... :')

Oh ja, die kerel waarmee ik bonje had bij de kinderopvang, is notaris, vertelde een collega. Een man van de regeltjes dus. Verbaast me niets... :')
pi_92671283
Ik liep gister met Tess buiten en ik kon maar net voorkomen dat ze een megadrol oppakte :X :r
Hondendrollen op de stoep :N

Komende nacht wordt een relaxt nachtje. Amber logeert bij zusje eb zwager en Tess bij mijn ouders.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92671558
Ik was gisteren even Koos Internetloos gister, ws door een stom stekkertje. Ik miste jullie zo, dat ik even op mn mobiel ben gaan bijlezen gisteravond :D

Jeeeeej Mette loopt *O* *O* *O* en wat een leuke schoentjes heb je voor haar op het oog zag ik in het kleertjestopic! SKR vind ik helemaal geweldig

Ach arme Senna :*

Knap hoor Claudia, het allemaal maar draaiende weten te houden op een gezellige manier met twee erg kleine kinderen ^O^
Erg spannend lijkt me dat, vooral in het begin.

Succes met de eerste dagen dat je alleen bent met 2 kinderen Huup, volgens mij gaat dat helemaal goed komen.

Vicky, wat vervelend!
Lekker dat je iig komende nacht heerlijk door kunt slapen. Al lijkt het me wel een gek gevoel, de beide kinderen weg

Hier was het een beetje beter sinds 2 weken gisteravond, het was niet meteen overstuur zijn bij het in eigen bedje leggen.Wel kort daarna, dus toen hebben we hem in ons bed in slaap laten vallen en daarna overgelegd. Vannacht moest hij weer huilen dus weer een paar uur tussen ons in geslapen.
Hij lijkt erg te dromen want woelt best wel veel en soms met geluid erbij.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92671643
Dus iig iets vooruitgang, Poppejans. Fijn! Lente lijkt ook vaak te dromen de laatste tijd. Ze is ook al een paar keer rond half tien 's avonds huilend wakker geworden. Vijf minuutjes troost is dan gelukkig genoeg om 'r weer in slaap te laten vallen.

Ze ligt nu alweer op bed, gister ook al zo vroeg. Ben bang dat ze iets onder de leden heeft.
pi_92672471
Heeft er iemand tips voor een cd met leuke kinderliedjes? Wij hebben nu alleen een vierdubbel-cd van Annie Schmidt (heldin O+), maar daar is ze eigenlijk nog iets te jong voor. Miss, jij had het laatst volgens mij over liedjes die Senna leuk vindt, toch?
pi_92675337
Ssserpente, ik kreeg van zowel de kraamzorg als de gemeente Nieuwegein een cd met kinderliedjes, precies dezelfde. Nou zijn we aan t verbouwen en weet ik dus van niets meer waar het ligt, maar als ik ze kan vinden, wil ik er met alle liefde eentje naar je opsturen :)

Laat maar, vrees ik, ik kan ze allebei niet vinden :')

[ Bericht 20% gewijzigd door innepin op 12-02-2011 12:52:55 ]
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_92675361
Hebben wij een cd met dierenliedjes.
Erg leuke cd. Als je wilt weten hoe de cd precies heet enzo wil ik wel even voor je kijken.

Geven jullie de kindjes vitamine D? Mart krijgt sinds deze week geen poedermelk meer dus moesten we van het CB met vit D beginnen. Heb zojuist groots ingekocht bij de drogist. Maar dan vitamine A en D.
pi_92675379
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 12:43 schreef innepin het volgende:
Ssserpente, ik kreeg van zowel de kraamzorg als de gemeente Nieuwegein een cd met kinderliedjes, precies dezelfde. Nou zijn we aan t verbouwen en weet ik dus van niets meer waar het ligt, maar als ik ze kan vinden, wil ik er met alle liefde eentje naar je opsturen :)
Tssss Dyon heeft die cd helemaal niet gehad! (is ook in Ngein geboren).
pi_92675418
Ow en hier staat trouwens kleuterradio vaak aan :D (Digitale tv).
pi_92675442
Ymme: ja vit D moet als je overgaat naar gewone melk.
pi_92675605
Wij hadden van mijn zusje een cd van pietje paddestoel, deze is erg leuk maar ook wel wat hysterisch.. http://www.targetmusic.nl/order?step=1&id=112283285&rtlo=37194
Hier kun je kleine stukjes van die liedjes luisteren :)
En inderdaad hebben wij ook liedjes van Annie MG Schmidt, en verhalen cd van Jip en Janneke.
pi_92675651
Ik heb me laten vertellen dat als je kindje vaak genoeg buiten komt dat vit.D in principe neit nodig is. (maar wij geven het wel, ze vind die druppels lekker :))
pi_92675754
Mart vind de druppels ook lekker.
Hij komt wel voldoende buiten (elke dag, tenzij het echt héél slecht weer is).
Hij eet ook zeer gezond, is een grote mandarijn liefhebber. Maar toch ben voor extra vitamine.
Vandaar dat ik voor vitamine a-d heb gekozen.
pi_92676449
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 12:53 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat als je kindje vaak genoeg buiten komt dat vit.D in principe neit nodig is. (maar wij geven het wel, ze vind die druppels lekker :))
Dat is niet waar, de huid maakt vitamine D aan uit daglicht en dat is er vooral in de wintermaanden hier in NL veel te weinig om dit zelf aan te kunnen maken.
Er wordt geadviseerd tot aan het 4e levensjaar vitamine D te blijven geven voor groei van botten en sterkere tanden

Hier ook de druppels sinds hij gewone melk is gaan drinken.Moet zeggen dat het ook vrijwel dagelijks lukt om eraan te denken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92676497
Ik was ook bang het steeds te vergeten. Maar tot nu toe, denk ik er nog elke dag aan (vanaf maandag :D pas hoor).
pi_92676628
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:16 schreef Ssserpente het volgende:
Heeft er iemand tips voor een cd met leuke kinderliedjes? Wij hebben nu alleen een vierdubbel-cd van Annie Schmidt (heldin O+), maar daar is ze eigenlijk nog iets te jong voor. Miss, jij had het laatst volgens mij over liedjes die Senna leuk vindt, toch?
Wij hebben deze:
http://www.bruna.nl/boeken/lievelingsliedjes-cd-9789080959217
Dat boekje erbij is leuk om in te kijken en handig als je de tekst niet zo goed kent en mee wil zingen O-)
pi_92676806
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:20 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Wij hebben deze:
http://www.bruna.nl/boeken/lievelingsliedjes-cd-9789080959217
Dat boekje erbij is leuk om in te kijken en handig als je de tekst niet zo goed kent en mee wil zingen O-)
Deze hebben wij en ook de versie van dierenliedjes.
Erg leuk! En idd erg handig dat de teksten erbij zitten ;)
pi_92677122
Fijne tip Poppejans. Ik vond het ook al tegenstrijdig dat de een zei van wel en de ander van niet en aangezien Jaël ze lekker vind en wij er wel om denken omdat we zelf ook braaf vitamientje nemen geven wij het wel gewoon. Maar zei krijgt alleen D, waar is A voor dan?
pi_92677408
A is voor de weerstand.
Is ook van davitamon, een flesje met d & a erin dus.
pi_92677458
Dan word ons volgende flesje er een met D en A erin! heb van de week net het potje met D kapot laten vallen op het aanrecht.. Moest dus toch nog vandaag een nieuwe halen :)
pi_92677485
Een beetje hulp bij een goede weerstand leek mij ook niet verkeerd.
Baat het niet.....
pi_92677905
Ik heb D tabletjes omdat de oudste die druppels smerig vond. En dreumes eet ze ook, dus dat is mooi :).

Cd met kinderliedjes, ik heb een tijdje terug bij de Hema een cd van muziek op schoot gehaald, gezongen door VOF de Kunst, gewoon bekende liedjes (we maken een kringetje bijvoorbeeld) maar dan net ff wat lekkerder gezongen dan door een kinderkoor.
Ook daar heb ik cd's van (liedjes met een hoepeltje erom, 5 stuks), ook leuk, maar ik luister liever naar VOF de Kunst.
En de liedjesspeeltuin van Dirk Schele, zijn ook wel leuk, maar dat zijn niet van die bekende kinderliedjes.
pi_92678463
Maar met vit A moet je toch oppassen? Dat het al snel teveel wordt? Dat is toch een van de redenen dat leverworst en leverpastei worden afgeraden, of in elk geval maar 2 keer in de week oid?

Ko krijgt al van zijn geboorte vit D, zit namelijk niet in moedermelk. Gewoon druppeltjes.
Ik las trouwens dat een teveel aan vitamine D net zo ernstig is als een tekort eraan. Het is buitengewoon schadelijk omdat het leidt tot kalkafzetting in de spieren, longen en nieren.
Dus ik let nu nog beter op de hoeveelheid druppeltjes die hij krijgt.

In elk geval heeft een kind bij een goed voedingspatroon geen extra supplementen nodig met uitzondering van vit. D.
pi_92679510
Vitamine D geven we stipt elke dag na de yoghurt, ze vindt het lekker dus dat is makkelijk.

Vannacht ging redelijk, ze was zo moe dat ze na een paar keer sprayen 's nachts elke keer weer gelijk ging slapen.

Ik heb een filmpje *O*
pi_92680212
Wickie, wat loopt ze daar schattig, maar dat hupsje vind ik ook geweldig :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 12 februari 2011 @ 15:48:13 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_92681098
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:59 schreef wickie het volgende:
Vitamine D geven we stipt elke dag na de yoghurt, ze vindt het lekker dus dat is makkelijk.

Vannacht ging redelijk, ze was zo moe dat ze na een paar keer sprayen 's nachts elke keer weer gelijk ging slapen.

Ik heb een filmpje *O*
O+
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_92681215
Wat goed van Mette! Knappe meis! *O*
En dat billenschuifhupsje is geweldig, ik vind het erg grappig, ze is keisnel! :D
pi_92682235
Ik vind het zo schattig! Kijk jullie spillepootje dan gaan. O+
pi_92682333
Ow wat loopt ze goed Wickie O+
pi_92683882
Oh wickie! Wat ontzettend schattig om te zien! En ze is idd retesnel met billenschuiven zeg :o

Mag ik even juichen? Mijn ontzettend slechte etertje heeft vandaag al twee hele boterhammen op! *O* Voor zover ik me kan herinneren heeft ze eigenlijk altijd wel de helft van elke boterham die we aanbieden laten liggen. Of meer. Soms wilde ze helemaal niet. Maar nu: vanmorgen een hele boterham, en vanmiddag een hele boterham! Én een dozijn aardbeien ofzo. *O*
Goed, het avondeten moet nog, maar toch :P *blij*

Oh en ik heb net wat nieuw speelgoed voor d'r gekocht, omdat ik het idee had dat ze wel wat moeilijker speelgoed kon gebruiken. Ze kan er niet zoveel mee nog (behalve dansen op het muziekje van het Little People ding) maar ik kreeg wel een kus en een schouderklopje, alsof ze wilde zeggen: leuk geprobeerd hoor mam. :') :D
pi_92688320
M'n spillepootje O+ O+
Ze heeft echt veel gewandeld vandaag, ze kan al 3/4 woonkamer lopen in 1x (13m lang). Dus dat gaat best snel.

Innepin, wat een lekkere vreetzak heb jij vandaag *O*
pi_92688965
Leuk he een lopende dreumes :)
En goed etende dreumesjes zijn ook altijd fijn!

Jaël was een beetje hoesterig vandaag, maar geen koorts ofzo, wel een beetje hangerig, maar even aankijken hoe het morgen is! Voor nu slaapt ze gewoon lekker :)
pi_92689119
Oh Wickie, wat doet ze dat knap ^O^ . En zo quasi-nonchalant ook :D O+ .
pi_92692795
Mette *O*
traplopende en een betere Kobus *O*
Beterschap voor alle verkouden en zieke kindjes!
:* voor de mama's en papa's bij slecht slapende kindjes en daardoor onderbroken nachten
^O^ voor Huup dat het maandag helemaal goed gaat komen!
Willow die lekker gegeten heeft *O* ook het avondeten?

Vitamine D goed dat jullie daar over beginnen, sinds dat Roy in het ziekenhuis heeft gelegen, hebben wij daar niet meer aangedacht :@

Roy heeft vandaag de hele middag en avond met 2 vriendinnetjes gespeeld O+ ook alle 3 zijn ze in bad geweest, Roy was helemaal verbaast een groot bad delen met 2 andere kindjes, zowiezo een bad ;), Hij heeft daar lekker alles uitgekrauwd 8-) en nu lekker te slapen O+
Volgens mij heeft hij ons ook helemaal niet gemist vandaag,we kwamen binnen Roy keek eens op en speelde daarna snel weer verder O+
pi_92692990
Oeke dat van die vitamine A dacht ik dus ook meteen, ik ben daar ook een beetje huiverig voor dan om die te geven!

Vitamine D geef ik Finn zomers niet, in de winter wel. Dat van teveel vitamine D las ik toevallig ook pas ergens!

Klinkt als een gezellige dag voor Roy Bar!

Wickie wat goed!

Lekker he Willow?
pi_92693035
Oh ja, vitamine D ben ik zo slecht in. -O-

Nou, goed om jullie erover te horen. Ik moet het ook maar weer eens tevoorschijn halen.
pi_92693166
Flower, Roy heeft zich opperbest vermaakt. en daar zijn we blij om. Het mooie was ook om te zien dat Roy heel erg naar de jongste van 8 maand toetrok en was daar ook heel lief naar O+, de middelste dochter is bijna 4 en de oudste is 7 maar die was de hele dag naar scouting
Mama en papa warenzijn nogal druk voor carnaval
pi_92693264
Ik ga ook maar eens een potje vitD aanbreken
pi_92693322
Miss, hoe is het met Senna?
Ik hoop dat alles wel goed is gegaan, heb nog aan jullie moeten denken, ook met Schaap die vandaag is vertrokken (toch?) :*
pi_92693376
Hoeveel uur moeten kinderen eigenlijk buiten zijn om het niet meer te hoeven krijgen? Of is het in de winter überhaupt nooit genoeg?
pi_92693610
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh ja, vitamine D ben ik zo slecht in. -O-

Nou, goed om jullie erover te horen. Ik moet het ook maar weer eens tevoorschijn halen.
Wij geven de vitamines altijd als we Ivans tanden gaan poetsen. De potjes (Lena krijgt D en K) staan naast zijn tandenborstel, dus we kunnen het niet vergeten.
pi_92693838
Onze huisarts zegt dat je vit d moet geven als de r in de maand zit.
Lars krijgt geen vit d, dat is dan weer een voordeel van de pepti, daar zit het al in
Hijheeft vandaag voor het eerst in zijn leven overgegeven....zo sneu
Hij voelt zich ook echt niet happy vandaag
pi_92693920
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij geven de vitamines altijd als we Ivans tanden gaan poetsen. De potjes (Lena krijgt D en K) staan naast zijn tandenborstel, dus we kunnen het niet vergeten.
Ik vergat de pil zelfs als ik hem op mij kussen legde. Maar ik loop ook mijn eigen huis voorbij en betaal voor de mensen voor mij in de supermarkt. :Y)
pi_92693980
En ik moet nu een proefwerk na gaan kijken, maar dat vergeet ik voor het gemak ook maar even. :')
pi_92694036
Groof, ik ben net zo als jij.. Vergeet ook echt alles. Maar R. is echt intens stipt. Hij houdt van routines.
pi_92694049
Ow wat naar Karin, lijkt me echt vervelend een spugend kindje.

En groofs hoe krijg je het voor elkaar...! haha...

Wij doen de druppeltjes vit. altijd bij het ontbijt en dat werkt erg goed.
pi_92694089
Jullie zijn vast van die types die als het kon ook nog hun hoofd vergeten :P
Nou zo een fase heb ik nu ook, maar ik heb een goed excuus :Y
pi_92694162
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:27 schreef MamaPurk het volgende:
Jullie zijn vast van die types die als het kon ook nog hun hoofd vergeten :P
Nou zo een fase heb ik nu ook, maar ik heb een goed excuus :Y
Nope, bij mij is het iets heel vreemds, vind ik zelf :P . Een soort dromerigeheid zonder een dromer te zijn, of een soort verstrooidheid zonder een professor te zijn. Ik zou het echt niet kunnen duiden, wat dat is en waar het vandaan komt.
pi_92694307
Het klinkt op een bepaalde manier ook wel heel ontspannen ofzo en als je het zelf geen probleem vind is het dat misschein ook wel :)
pi_92694375
Mijn vader was ook zo en dat vond ik allesbehalve ontspannen. :+

Wat naar, Karin, dat overgeven. Ligt hij nu wel lekker te slapen?

Nog vergeten te zeggen: innepin, fijn dat Willow goed heeft gegeten vandaag! Hopelijk zet het door.
pi_92694860
Ja hij slaapt nu wel, heeft eerst wel een poos liggen hoesten, maar is nu rustig. Hopen dat het bij die ene keer blijft. Vind het altijd een beetje eng in combi met slapen enzo mja, kan hem moeilijk de hele nacht gaan wakker houden.

Ben ook wel benieuwd hoe het met Senna is, had Miss zich nog gemeld na gisteravond?
Kobus weer helemaal op en top, fijn!
Invangend, hoe is het met jullie?
En fta, hoe gaat het daar?
pi_92694920
Lars :* gelukkig lig je nu lekker te slapen O+
pi_92694955
Fijn dat hij nu slaapt Karin. Overgeven is niks. Arm ventje. :*
pi_92695047
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn vader was ook zo en dat vond ik allesbehalve ontspannen. :+

Ik zou het ook niet ontspannen vinden maar ik ben een beetje controlfreak.. Maar als je er zelf mee om kan gaan klinkt het wel ontspannen! Ik vind ontspanning in controle, dat klinkt ook wel een beetje gek...

Fijn Karin dat hij slaapt, nu hopen dat hij gewoon een goeie nacht maakt en dat hij zich morgen weer beter voelt.
pi_92695743
Ik heb er zelf geen last van Mamapurk. Ik baal wel eens als ik de sleutels weer eens in de auto heb laten hangen ofzo, maar verder moet ik er meestal gewoon om lachen. Ik hoop maar dat anderen er niet teveel last van hebben dan. ;)
pi_92695948
Haha gezellig stelletje warhoofden hier O+ Ik sluit me erbij aan. En ik vind het wel vervelend. Ik heb mezelf ook een soort van getraind om altijd m'n hoofd erbij te houden omdat ik het zat was dat ik 5x in de week mijn sleutels kwijt was. Nu is het nog wel eens dramatisch, maar wel wat beter dan een paar jaar geleden. :P

Willows avondeten ging ook relatief goed. Beetje jammer dat ze het tegenwoordig leuk vindt om op vlees of groente te kauwen en dan, zodra het helemaal aan gort gekauwd is, het weer uit haar mond te laten vallen :X Ieuw.

Fijn dat ie slaapt Karin! Hoop op een goede nacht voor jullie :*
pi_92696840
Jeetje wat een warhoofden hier :P Ik ben net als Mamapurk een controlefreak, als ik iets ergs vergeet is er echt iets niet goed met me :D Zoals toen ik net zwanger was en dus net als Groof blijkbaar vaker doet de autosleutels op de stoel in de auto laat liggen en dus de deur dicht gooit. Met de rekening van de garage die moest komen was ik minder blij (was niet bij me thuis voor de deur).
pi_92696925
Oooh, maar daar heb ik toch de anwb voor.
pi_92697222
gelukkig heb ik nu een auto met een sleutel met zo een knopje om hem op slot te doen...
Maar ik vind het vreselijk als me zoiets overkomt, als sleutels kwijt zijn ofoz. heb er ook een hekel aan als manlief de sleutels zomaar ergens neergooit! Die moeten gewoon aan het sleutelrekje :P
Op het moment ben ik zo vergeetachtig das echt vreselijk, moet echt alles opschrijven, maar dat pasts helemaal niet zo bij mij! En ergens frustreert het me dan ook, maar ja komt wel weer goed :)
Maar vind het wel mooi dat jij er zo over kunt denken groofs "maar daar heb ik toch de anwb voor" ik zou me echt vreselijk voelen als ik daarvoor de anwb zou moeten bellen!

En zo ben ik ook echt op de structuur voor Jaël als een dag anders loopt ben ik helemaal van de leg :P Vraag me af hoe dat straks goed gaat komen met 2 kids!
pi_92697406
Je zult het misschien niet geloven, maar ik ben ook van de structuur voor mijn kinderen!
pi_92697487
Dat vind ik dan echt helemaal super knap!! Als ik eenmaal ergens structuur verlies ofzo, dan loopt meteen alles anders en ben ik helemaal de draad kwijt...
pi_92697509
quote:
Op zaterdag 12 februari 2011 22:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je zult het misschien niet geloven, maar ik ben ook van de structuur voor mijn kinderen!
En dat kost me geen moeite. Ben ook eigenlijk geen warhoofd, dat is dus het gekke eraan.

Anyways, truste! ;-)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 22:43:54 #208
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92697579
Even een *O* voor de wandelende Mette en nu ga ik mijn bed opzoeken...

Ow en vitamine D moet je eigenlijk het hele jaar gewoon gewoon geven want wij komen te weinig buiten om genoeg vitamine D aan te maken.
Ik geloof dat je een paar uur per dag bloot buiten in de zon zou moeten zijn om genoeg aan te maken. (maar ik weet niet meer precies hoeveel uur dat nou waren).
pi_92707849
Structuur is imo altijd goed, bijna iedereen vaart er wel bij.
Al moet ik zeggen dat ik bij meike veel meer waarde hechtte aan structuur als bij Lars. Lars is wat dat aangaat veel relaxter, die kan wel omgaan met een verandering.
Hij heeft redelijk geslapen vannacht, wel veel gehoest. En vroeg weer parraat. Hij heeft vanmorgen bij het opstaan 38.2 graden koorts, maar heeft net de fles op en is ook nog lekker ondeugend, dus het lijkt mee te vallen.
  zondag 13 februari 2011 @ 14:17:17 #210
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92716179
Boe! Ik kom ook weer eens binnenvallen.

We hebben een dikke week drama achter de rug, Thomas had vorig weekend weer eens een oorontsteking en het ging als gevolg daarvan weer eens bergafwaarts met zijn knieën. Maar ook toen het met zijn oor weer beter ging waren er flinke krijsbuien, ik zat op een gegeven moment echt even met mijn handen in het haar. Manlief lag met oordopjes in in bed, die had de dag erna cursus. En ik zat met een gillend kind dat werkelijk niks wou: ook niet vastgehouden worden om te troosten.

Achteraf denk ik dat het een combo was van uitproberen en vermoeidheid, maar ik merk dat ik vaak bang ben dat ik boos word op hem en dat er dan achteraf wel wat bleek te zijn. Maar hij is het daarna ook overdag (voornamelijk vlak voor het eten) gaan doen en toen heb ik gemerkt dat het heel goed werkte om de grens aan te geven: dat doen we zo niet hier in huis! En het werkt, hij heeft sinds dien nog een paar kleine pogingen gedaan maar toen die snel in de kiem gesmoord werden was het voor hem duidelijk en nu hebben we ons eigen vrolijke ventje weer terug. Zo raar hoe dat werkt met die grenzen he....

Hij ligt nu alweer sinds 12 uur in bed, wat vroeg voor zijn doen. Ik hoop dat er verder niks is, veel slapen was de vorige keer ook de aanloop naar een oorontsteking.

Ik heb verder niet bijgelezen, dus vergeef me als ik wat zaken over het hoofd zie. Of zijn er nog schokkende dingen gebeurd de afgelopen week?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92717503
Lastig he, Cara, om de oorzaak van bepaalde gedragingen te vinden? Ik heb Lente ook wel eens huilend in bed gelegd omdat ik dacht dat ze mijn grenzen aan het verkennen was. Achteraf bleek ze oorontsteking te hebben...

Je kunt zo zoekende zijn. Gelukkig leer je je kind in de loop der tijd steeds beter kennen. En leren ze praten, dat scheelt ook. :P

Maar wat een ellende zeg, met je ventje de afgelopen tijd. Ik hoop echt dat het nu snel beter gaat, dat hebben jullie wel verdiend.

In, wat goed dat Willow beter gegeten heeft! Lente doet dat ook wel eens, d'r mond volstouwen om het er vervolgens fijngekauwd uit te kiepen. }:| Vooral met appel heeft ze er een handje van.

Hoe is het met Senna, Miss?

Vanmiddag stak Lente tijdens een rondje wandelen d'r vinger in iets smerigs. Ik weet niet precies wat, het kon verregende poep zijn of nog een restje vuurwerkkarton. Enfin, ze stak d'r vinger erin. Ik riep meteen 'bah' en bedacht me op hetzelfde moment dat dat niet handig was. En jawel, ze stak zo dr vinger in d'r mond...

Dat krijg je dus als je aan tafel bij vieze vingers ('bah!') ook zegt: "Steek maar in je mond." :')

En ze heeft een nieuw woord: Toetoe. Betekent Winnie de Poeh.
pi_92717820
Maar goed dat de mama's de taal van hun kind helemaal begrijpen.

Ieeeeeeeeeeeeeks, wie weet had ze wel hondepoep aan dr vinger! Nou ja, ze kweekt wel weerstand zo haha

Trouwens, wat een halve gek joh bij dat kdv bij jullie, jeetje kan me voorstellen dat je kwaad was. ik heb het zelf een keer gehad met een mens dat vond dat ik niet voor mijn eigen huis mocht parkeren, had ze last van. Ik heb heel even geprobeerd de discussie aan te gaan, maar zo kansloos dat mens, en ik zat in de auto, ik heb ook zo het raampje dichtgedaan en even fijn naar mevroi gezwaaid. wat een bitch was dat. Maar je gevoel is herkenbaar, zo kokend van woede. Het liefst had ik haar een schop verkocht
pi_92717970
Haha, ik heb ook nog overwgen om een dooie rat in de luizenzak van z'n dochter te stoppen... :@ Maar bij nader inzien vind ik dat toch iets te kinderachtig. Ik ga nu dus voor een afgesneden paardenhoofd. :Y)

Vreselijk he, als je je frustratie niet kwijt kunt? Ik kan daar echt de hele dag last van hebben. En m'n collega's ook, want die moeten het de hele dag aanhoren. :')

Knap dat je dat mens hebt kunnen negeren, ik ben daar echt niet toe in staat op zulk soort momenten... Niet voor je eigen huis mogen parkeren is helemaal de bloody limit.
pi_92718133
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 15:04 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, ik heb ook nog overwgen om een dooie rat in de luizenzak van z'n dochter te stoppen... :@ Maar bij nader inzien vind ik dat toch iets te kinderachtig. Ik ga nu dus voor een afgesneden paardenhoofd. :Y)
_O-

quote:
Vreselijk he, als je je frustratie niet kwijt kunt? Ik kan daar echt de hele dag last van hebben. En m'n collega's ook, want die moeten het de hele dag aanhoren. :')
ik heb ook eerst even mijn moeder gebeld....mijn hart bonkte me in de keel haha
pi_92723619
Poeh, klinkt als een pittig weekje Ca.ra. Maar gelukkig zijn jullie er saampjes heelhuids uit gekomen. :*

Ieuw Lente, viespeukie! :D Lekker scharrelkontje. O=

Ko heeft vannacht de hele nacht weer doorgeslapen! Hopelijk zijn we back on track! *O*
Terwijl het nog spannend was, omdat we een oppas hadden gisteravond. Maar hij deed het goed.
Vandaag naar Artis geweest en alles was weer erg indrukwekkend. De leeuwen, de apen, de vissen, de knuffelende olifanten. En de Af! met de lange nek.
En de jaguar maakte hele vreemde geluiden, best angstwekkend, volgens Ko was het een koe. Die hij wel even van dichtbij wilde bekijken, hij rende erheen. Toen Ko het dier zag, zei hij heel zacht Miauw.
Nouja, weer een prettige zondag dus.
  zondag 13 februari 2011 @ 17:13:23 #216
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92724323
Helleuw dreumesmothers, ik volg het nog allemaal zijdelings maar het is hier momenteel erg druk nog met het nieuwe huisje... Bovendien heeft Alexa mede door het gebrek aan ritme flink wat behoefte aan back to basic (= bij mama hangen) en daar geven wij lekker aan toe totdat zij (en wij) in het nieuwe huisje geaard is.

:*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zondag 13 februari 2011 @ 17:29:25 #217
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92725106
Oeke dat klinkt als een heerlijk dagje in Artis. Als ik dat soort verhalen lees dan kan ik al helemaal niet meer wachten tot Thomas meer gaat praten.

Thomas' oom en tante waren op de koffie gekomen, mijn schoonzus gaat morgen op hem passen dus we hebben nog even doorgesproken wat waar staat en hoe het dagritme hier een beetje is. Daarna zijn we lekker gaan wandelen, gewoon hier door de buurt. Thomas heeft een heel end langs het wagentje gewandeld, eerst naar de beestjes en daarna nog door het park. Dat soort kleine dingen vind ik zo genieten. Mijn man en zijn broer, allebei van die lange enden, en dan dat kleine dribbeltje er tussendoor.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator zondag 13 februari 2011 @ 20:13:55 #218
5428 crew  miss_sly
pi_92732770
Zo, niet bijgelezen, dus ik val er maar gewoon weer in :P

Hier gaat het wel. Schaap is vertrokken, we hebben gisteren een leuke middag gehad en zijn goed gearriveerd bij mij ouders. Vannacht redelijk geslapen; ze wilde niet in het campingbedje en dus zijn we maar samen in het grote logeerbed gaan liggen. Prima geslapen, kort wakker om 5.15 en daarna nog geslapen tot bijna 8 uur!
De diarree is langzaam minder aan het worden, het bloed is ook langzaam verdwenen. Ze eet ook weer wat beter, dus ze lijkt echt aan het opknappen. En wat ik nog wilde delen: mijn moeder had zinkzalf van de apotheek. Dat heb ik 1 (één!) keer opgedaan vanmiddag en toen ik net haar luier verschoonde, was de uitslag vrijwel verdwenen :o ik was echt in shock, ik begon bijna te twijfelen of ze wel echt uitslag had gehad. Aanrader dus!!
  zondag 13 februari 2011 @ 20:16:47 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92732946
Ik moet nog bijlezen maar weet niet of dat nog lukt vandaag.
Maar even nog een filmpje van mijn bijna-dreumes.
Kruipen is voor baby's!
  Moderator zondag 13 februari 2011 @ 20:18:36 #220
5428 crew  miss_sly
pi_92733079
Wat loopt hij schattig met die handjes omhoog O+ en snel al zeg!
  zondag 13 februari 2011 @ 20:20:01 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_92733181
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:16 schreef Asyniur het volgende:
Ik moet nog bijlezen maar weet niet of dat nog lukt vandaag.
Maar even nog een filmpje van mijn bijna-dreumes.
Kruipen is voor baby's!
WOW! En als het met nog grotere letters kon dan stond het er met nog grotere letters!

Mijn manneke durft dat niet hoor.
pi_92735389
Wat goed, Asy! Hij heeft de spurt er idd goed in! :D

Wat fijn dat ie heeft doorgeslapen, Oek! Nu maar hopen dat ie het blijft doen. Wat extra nachtrust kunnen jullie wel gebruiken na al dat gedoe. Geen last meer van z'n oor?
Leuk voor Ko, de dierentuin! Ik twijfel heel erg over met Lente naar de dierentuin gaan. Voor haar is het geweldig, maar ik vind het zo zielig, kan me echt ellendig voelen van wilde dieren in hokjes en wil het eigenlijk niet sponsoren. Burgers Zoo oid vind ik wel te doen, maar da's wel erg ver rijden vanaf ons.

Wat lekker, Miss, met je meisje in bed slapen. O+. Zinkzalf is fijn spul, he? Ik heb een tubetje van Zwitsal en dat werkt stukken beter dan Sudo. De kraam smeerde het al op Lente d'r krasjes van het krabben met d'r nageltjes, die gingen er supersnel van weg. Ik smeer het bij mezelf wel eens op een pukkel, maar weet nog steeds niet of het werkt eigenlijk... :@
Hoe voel je je nu tijdens je eerst avondje 'alleen'?

Haha, lekker knuffelen dus, Takkambah. O+

Cara, ik zie het zo voor me, een klein mannetje tussen twee lange slungels. O+
  zondag 13 februari 2011 @ 20:53:17 #223
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92735850
Awwww die Harry! Wat lief zo met die handjes omhoog. (en wat een ontzettend leuke spencer :P )

Thomas had daarnet weer pus in zijn oor, hij zat er wat aan te prutsen en je hoorde het gewoon soppen. Ik was er al bang voor vanmiddag:
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 14:17 schreef Ca.ra het volgende:
Hij ligt nu alweer sinds 12 uur in bed, wat vroeg voor zijn doen. Ik hoop dat er verder niks is, veel slapen was de vorige keer ook de aanloop naar een oorontsteking.
Hij leek in ieder geval nog niet echt ziek, maar ik heb hem toch maar met een paracetamolletje in bed gelegd. Hij slaapt toch al wat minder goed de laatste dagen en goed uitrusten is ook belangrijk voor de genezing.

Senna en Ko zijn ook niet lekker zie ik? Bloed in de diarree.... dat klinkt wel eng.
pi_92736032
Hihi Asy wat loopt hij daar schattig! :D O+ Hij probeert ook echt al te rennen he. Dyon doet dat ook, maar met een sprintje ligt hij toch echt meestal snel op de grond :P
pi_92736167
En al die zieke kindjes weer :{ Beterschap :*

Dyon z'n schorre stem is weer bijna verdwenen, dus ik hoop dat daardoor ook de nachten straks weer beter zullen gaan.
pi_92736216
asy :D
wat knap!

Miss fijn dat Senna op lijkt te knappen :)

Amélie heeft weer een ondertemperatuur -O- straks over een minuut of 5 nog maar eens meten en als ze dan nog niet wat is opgewarmd dan toch maar de HAP ff bellen voor advies.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92739331
Harry! Wauw, wat ben je snel en kwiek! En parmantig. O+

Dikke zoen voor Miss en Senna, die het een week zonder Schaap moeten rooien. We zien jullie gauw! :*

Arme Thomas, weer last van je oor. Sterkte! :*

He vervelend, is ze al lekker opgewarmd, Huup? :*
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:47 schreef Ssserpente het volgende:
Leuk voor Ko, de dierentuin! Ik twijfel heel erg over met Lente naar de dierentuin gaan. Voor haar is het geweldig, maar ik vind het zo zielig, kan me echt ellendig voelen van wilde dieren in hokjes en wil het eigenlijk niet sponsoren. Burgers Zoo oid vind ik wel te doen, maar da's wel erg ver rijden vanaf ons.
Dit herken ik heel erg, sterker nog, we hadden het er vandaag nog over. :o
Ik heb ook jaren dierentuinen 'geboycot'. Op 1 x Burgers Zoo na. :P
Maar goed, nu is Artis wel echt veranderd en een stuk diervriendelijker geworden. En voor Ko vind ik het zo leuk. Maar het speelt nog steeds door mijn hoofd aangezien we het er vandaag nog over hadden.
  Moderator zondag 13 februari 2011 @ 21:49:34 #228
5428 crew  miss_sly
pi_92740722
huup, wat heeft Amélie voor temperatuur dan? Ondertemperatuur klinkt niet heel fijn, hoe is het nu met haar? Is ze ook ziekig?

Dierentuin, tja, ik vind het ook zielig, maar idd Senna vindt het zo leuk! En ik hou mezelf dan maar voor dat de huidige dierentuinen niet verdwijnen omdat ik niet ga, en dat de dieren die er nu zitten, niet uit het wild komen, maar in gevangenschap geboren en het in het wild ook niet zouden redden. Beetje struisvogel dus :@

Ik heb geen avondje alleen, ik zit nog met Senna bij mijn ouders. Morgen na de lunch ga ik alleen naar huis, en dan komen mijn ouders dinsdag in de loop van de dag met Senna naar mij. Eten we samen, en gaan zij weer naar huis en doen Senna en ik de rest van de week samen. Komt vast goed :)

Ik ben wel blij met de afleiding van donderdag ook *O* en dan is het zooo zondag!

Beterschap voor thomas ook!

oeke wat fijn dat het met Ko en met jouzelf een stuk beter gaat :*
pi_92740918
Aw wat een lief filmpje Asy! Knap hoor!

Hier een lekker dagje bij opa en oma geweest! Alleen is Jaël nu wat ziekjes. Snotterig, hoesterig, net huilend wakker. Ze word nooit huilend wakker... Bijna ontroostbaar... Nu ligt ze er weer lekker in en is ze stil, maar eens kijken hoe we de nacht door komen. Morgen maar even HA bellen, want ze zat vandaag ook veel aan haar oortje. Voor de zekerheid maar even na laten kijken.

Voor alle andere zieke kindjes een dikke :* !
pi_92741365
Ik wil binnenkort toch ook snel een keertje naar de dierentuin, we wonen er echt achterlijk dichtbij (nog geen 5 min. fietsen) :')

We gaan morgen maar weer even de dokter bellen. Haar onderkantje is nu anderhalve week al heel erg kapot, maar niet haar billen. Het is het gebied bij haar schaamlippen en echt helemaal niks werkt en het wordt alleen maar erger. Mijn moeder zag het vandaag en vond het er toch wel zorgelijk uitzien deze keer (ze heeft het vaak kapot, we hebben ook al een keer een schimmelkuur gehad).
Dus toch maar even na laten kijken.
Het jeukt ook erg, dan gaat ze heel raar zitten wiebelen.

Ze heeft het lopen helemaal ontdekt, ze waggelt er vrolijk op los :)

Miss, wat fijn dat Senna is opgeknapt, succes deze week!

Huup... Hmmm das naar.. Hoe is het eigenlijk met Amelietje? Hebben jullie die afspraak bij de KA nog gehad. Of was dat nou precies toen je net was bevallen?

Harry??? Ik ga even terug zoeken in het topic wat ik gemist heb :)
pi_92742353
ahw sneu is dat MP, hopelijk loos alarm en geen oortjesnarigheid. :*

wickie wat zielig voor Mette! arm ding -O- misschien dan idd nog maar eens naar laten kijken want dat is ook niks als het er zo naar uit ziet.

@Miss de temp was 35.6 inmiddels was ie na een rondje opwarmen opgeklomen tot 36.3 dus ze ligt nu na een flesje en paracetamol weer in haar bedje. Ik denk dat ze het gewoon koud heeft gehad.

@Wickie, die afspraak was precies op de dag van de bevalling ja :') een van de verpleegster heeft hem voor me afgebeld :D nadeel is wel dat er een nieuwe afspraak gemaakt kan worden en dat kan pas op zn vroegst de 24e. Nouja ook goed, we doen het er maar mee, had ik maar niet moeten bevallen ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92743062
Hè jakkes huup, wat een naar idee, die lage temperatuur. Gewoon koud hebben ok, maar 35.6 is wel erg laag zeg :o Hoop dat het een beetje klimt tot een normale temp.

Beterschap voor Jaël, Mamapurk! En ik wilde nog even zeggen dat ik het leuk vind dat je zo enthousiast meekletst hier :)

Wickie, sneu, schimmels! Willow heeft ook een keer een schimmelinfectie gehad, dat was ook zo sneu. Gelukkig is het met zalfjes redelijk goed te verhelpen.

Miss, fijn dat het beter gaat. Succes saampjes tot schaap terug is!

Harry! O+
  Moderator zondag 13 februari 2011 @ 22:15:52 #233
5428 crew  miss_sly
pi_92743234
fijn dat ze wat opgewarmd is, huup. Ik heb het met Senna ook wel eens gehad, maar met haar normale lage basistemp van 36,2 vond ik het niet eng laag.

wickie wat sneu! misschien idd een schimmel, dat is gelukkig met een zalfje zo weg, maar wel heel zielig voor je meisje.
pi_92743873
Huup wat fijn dat ze is opgewarmd, en de 24e is al snel gelukkig.

De vorige keer hielp het schimmelzalfje wel. Vind het zo sneu dat het toch elke keer weer terugkomt.
  maandag 14 februari 2011 @ 08:42:02 #235
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_92756351
Haai! :) Alles ok hier? Sorry, ik ben slecht bijgelezen, druk weekend gehad, met veel bezoek, een verjaardag en Stef is ziek geworden.

Wickie, wat ontzettend naar voor je kleine meisje, ik hoop dat de dokter je een zalfje mee kan geven dat goed werkt..

Jaël, ook beterschap hoor! :* Hè, het is echt te merken dat het tijd wordt voor mooi weer he? Al die arme ziekies..

Ko, ben jij zo fijn naar de dierentuin geweest joh? En haha, ik verbaas me er altijd weer over dat ik in de 'gewone' wereld zo ongeveer de enige ben die over dat soort dingen nadenkt en daar actie op onderneemt zeg maar, en dan kom ik hier en dan zeggen mensen als Ssserpente en Oeke precies wat ik denk! Wij zijn ook nog niet naar de dierentuin geweest om die reden. Ik denk aan de andere kant dat die diersoorten het in het wild ondertussen ook vaak niet zo makkelijk (meer) hebben, maar als ik dan een tijger 6x hetzelfde rondje zie lopen over een uitgesleten looppad.. :'(

En nouja, Stef is dus ziek. Zaterdag op zondag ging hij bij mijn ouders logeren omdat wij een verjaardag hadden en op weg naar huis om een uur of half 1 belde mijn moeder of we hem op wilden komen halen. Hij had tot 2 keer toe de hele boel ondergespuugd en was echt een dood vogeltje, koorts, rode wangetjes.. Enfin, met paracetamol is het goed te hanteren (hij had vanmorgen 38.6 met pcm erin) en is hij best wel vrolijk en nouja.. Hij is alweer een paar weken af en aan aan het kwakkelen, dus ergens ben ik ook gewoon wel blij dat het er nu uitkomt. Morgen houden we hem ook maar gewoon thuis waarschijnlijk, hij mag op zich wel naar het KDV met koorts zolang hij zelf nog kan spelen zeg maar, maar ik vind het een onprettig idee hem met koorts weg te brengen. Bovendien geven ze er geen pcm en zonder is hij wel echt ziek, ook in gedrag.
3!
  maandag 14 februari 2011 @ 08:44:28 #236
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92756382
Oi, die kapotte billen, dat klinkt niet tof! :{

Hoe weten jullie die basistemp eigenlijk? Behalve in de kraamtijd, heb ik Harry namelijk nooit meer getempt. (behoudens toen ik hem verdacht van koorts en hij op ruim 38,5 zat).

Fijn dat Ko weer opgeknapt is!

En nou is Amélie niet lekker?
En Stef ziek....

miss_sly, er is alweer bijna 1 dag voorbij van schaaps vertrek. Voordat je het weet, is hij er weer :*

Ow, weet iemand waar ik ieniemienie-bretels kan krijgen? Want de broeken blijven afzakken en dapprsnapperszijn niet voor alle broeken een oplossing...
  maandag 14 februari 2011 @ 08:52:35 #237
95408 Incantrix
pi_92756462
Asy, het zal niet meer lang duren eer Harry Stef's Soggy Bottom Boys-broekje kan lenen! Daar zitten ze alleen wel aan vastgenaaid..
3!
pi_92757681
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:49 schreef miss_sly het volgende:
Dierentuin, tja, ik vind het ook zielig, maar idd Senna vindt het zo leuk! En ik hou mezelf dan maar voor dat de huidige dierentuinen niet verdwijnen omdat ik niet ga, en dat de dieren die er nu zitten, niet uit het wild komen, maar in gevangenschap geboren en het in het wild ook niet zouden redden. Beetje struisvogel dus :@
Dat vind ik eigenlijk niet opwegen tegen de ellende van een dierentuin. Ik ga 'r niet angstvallig bij dierentuinen weghouden of zo hoor, ze zal er vast wel eens komen op een kinderfeestje oid, en ik vind het ook goed dat ze d'r eigen oordeel kan vormen, maar ik zal 'r zelf niet zo snel meenemen. Vooral ook omdat ik er zelf harstikke verdrietig van word.

Artis is voor ons ook wel erg ver weg, dus als we gaan dan wordt het Blijdorp. De laatste keer dat ik daar was had de neushoorn een achtvorm uitgesleten in de vloer van z'n binnenverblijf. En het apenbinnenverblijf is helemaal om te huilen, vind ik. ;(

Je klinkt al een stuk positiever dan vorige week, Miss. Fijn! Lekker genieten met z'n tweetjes. O+

Haha, Trix, ik kan 'in het normale leven' ook weinig medestand, hoor. Hoewel ik me laatst trouwens verbaasde over m'n collega's toen ik tegen een meisje dat vroeg of ze op de vestiging posters van het circus (met dieren!) op wilde hangen zei dat we niet meewerkten aan dierenmishandeling. M'n collega's waren het zowaar roerend met me eens.

Arme Stef ziek. ;( Wat zijn kindjes toch vaak ziek, he? Ik had daar echt geen ideeee van voordat Lente er was. Morgen lekker een dagje kneuteren. O+

Aaah, arme Mette, schimmel is zo naar. Die jeuk alleen al. :X Hoop dat het zalfje snel werkt!

Asy, ik heb Lente sinds de kraamtijd ook nooit meer getemperatuurd; heb geen idee wat d'r normale temp is ook. Wat was voor jou de aanleiding om te tempen, Huup? Voelde ze ook echt koud aan? Gelukkig is ze weer opgewarmd!

Mag ik nog even zwijmelen over m'n meisje? Ze is zooo makkelijk en lief de laatste tijd! O+ Speelt uren alleen en komt af en toe een dikke knuffel halen. Ons voorleesmomentje 's avonds is ook zo fijn. Dan komt ze lekker onder het dekentje op de bank tegen me aanliggen. O+

Zeau, wij gaan zwemmen. En ik ga heel hard hopen dat ze deze keer niet in het zwembad poept...
  maandag 14 februari 2011 @ 10:15:54 #239
95408 Incantrix
pi_92758160
Huupie, hoe is het nu met Amélie's temp? Heeft ze verder nog klachten? En hoe is het met haar buik joh?

Ssserpente O+ Dat klinkt fijn O+ Ons voorleesmomentje is meestal wat.. Eh.. Onstuimiger als dat ;) En ja, ik had dat dus ook, dat ik zelf met een naar gevoel door de dierentuin liep. Maar wél weer fijn dat je collega's het met je eens waren wat het circus betreft :) Meestal wordt ik maar raar aangekeken met dat soort dingen. Dat ik dan jarenlang geen kabeljauw heb gegeten omdat de visstand zo beroerd was. Eigenlijk zou ik het liefst vega gaan eten, maar dat kan mijn gestel niet aan, ik lust amper groente en fruit :')
3!
pi_92758644
Ow nog meer zieke kindjes lees ik.. :*

En zere billen, lijkt me zo frustrerend als geen zalfje helpt, bij Jaël helpt sudo eigenlijk altijd wel, gelukkig.

En hoe is Amelie de ncht doorgekomen Huup?

En veel plezier in het zwembad Ssserpente!

Hier heeft Jaël eigenlijk wel een goede nacht gehad. Hoest nog wel flink en is hangerig, maar de HA vond het niet nodig haar te zien. Ze heeft geen koorts. Nu dus maar aan de neusspray en bij vermoeden van pijn in de oortjes mag ze paracetamol en eventueel een hoestdrank van de drogist, maar ja het is een productieve hoest dus dan ga ik geen hoestdrank geven om die prikkel te onderdrukken natuurlijk. Dus we kijken het nog maar weer even een dag aan. Ze heeft gelukkig wel momenten dat ze lekker speelt maar dus ook echte hangmomenten.
pi_92758902
Leander zei vamorgen ineens ohoh!! *O* En nu gooit ie dus alles op de grond zodat ie ohoh kan zeggen :P
Voor een ander misschien maar een ohoh maar voor ons een hele stap omdat ie andere tonen gebruikt dan de a klank :Y
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_92760490
Jullie gaan me weer veeeel te snel!

Oeke, wat fijn dat Ko had doorgeslapen *O* en leuk dat jullie naar de dierentuin zijn geweest.
En zn miauw O+ bij het zien van de dieren

Huup, wat vaag van die ondertemperatuur! Zou me echt niet lekker zitten. Hoe is het inmiddels?

Een :* voor zieke Stef

en het kdv verhaal van Ssserpente ga ik nu nog even bijlezen.
Burgers Zoo is inderdaad leuk! Het is dichtbij ons, ze hebben afgelopen jaren veel gedaan aan het vergroten van leefoppervlak van de dieren daar
pi_92763857
Dus...

Gepoept. Op de glijbaan. En de zwemluier hield het niet.

Dus heb ik met een handdoek de glijbaan schoon staan poetsen.

En ik was de billendoekjes vergeten.

En een schone luier.
pi_92764315
Ow, wat erg!!! Maar was het wel gezellig verder??? Ik heb hier wel even hardop om moeten lachen hoor!
pi_92764665
Ja hoor. :)

Ik snap dat kind echt niet. Ze poept aaaltijd 's ochtends vroeg, en alleen als we naar het zwembad gaan, poept ze nog een keertje extra.

Ik zit de hele tijd als een bezetene in d'r luier te kijken om er maar op tijd bij te zijn. En meestal lukt dat ook, maar nu zag ik ineens iets op het peuterglijbaantje. :@ Dus snel een handdoek gepakt en schoongepoetst. Gelukkig had ik er daar drie van bij me.

En ik had gelukkig wel een extra zwemluier bij me, maar geen billendoekjes. En de mevrouw die er ook was, was zo ook vergeten. Dus heb ik met servetjes d'r billen maar af staan vegen. Men, wat korrelen die dingen zeg!

Een gewone luier was ik ook vergeten, dus moest ik 'r terug naar huis zonder luier in de auto zetten. Gelukkig is dat wel goed gegaan. :')
pi_92766434
O jee Ssserpente, blijkbaar lokt het zwembad poepen uit ofzo, weet je dat, voor het geval ze een keer verstopt zit :Y)

Ik vind heel veel dierentuinen ook zielig, maar ben wat dat aangaat wel heel blij met "ons" Noorder Dierenpark, waar de dieren heerlijk vrij rondlopen, niet in kooien of achter grote hoge hekken, en met voldoende groen erbij.

ai Mette, wat vervelend zeg, helemaal als het jeukt, hopelijk heeft de dokter een leuk zalfje oid er voor.

Lars is ook weer beter, had gister nog de hele dag koorts, maar is vanmorgen weer koortsvrij en op boevenpad.
En hij zegt: "kikke" als hij kikker bedoeld O+
pi_92766726
Serpente :o :D :o (en een _O_ voor je reaktie op de circusposter)

MeNicole2 wat fijn! Toch een kleine doorbraak lijkt mij ^O^

En over dierentuinen: de laatste keer (en enige keer de afgelopen 15 jaar) dat in in Artis was (voor mijn werk nota bene), liep ik er grotendeels met tranen in mijn ogen rond. Wat een treurnis. Ik ben er met Xeentje dan ook nog niet geweest, maar ik snap Miss ook heel goed, want voor die kleintjes is het natuurlijk wel prachtig.

Ach Incantrix, wat naar dat Stef nu zo ziek is. Hopelijk is het inderdaad een griepje die nu goed doorzet en is hij daarna snel weer helemaal het mannetje :*

En ik las nog over vitamine D: sinds Huup schreef dat ze bij Amelie in haar bloed de vit D waarde iets laag vonden, geef ik het heel trouw iedere ochtend. En ze vindt het lekker. Ze vindt trouwens alles lekker wat op een theelepeltje komt, ook hoestdrank en tegenwoordig zelfs de vloeibare pcm. Ideaal die theelepels ;)

Fijn dat Lars weer beter is Karin!
pi_92781465
Dokter gebeld en die heeft een zalfje (het is een mix van zink en zwavel zei de aphotheker) voorgeschreven, dus ik net toen ik uit werk kwam nog even bij de apotheek langs...
Is die stomme zalf 24,95 en voor eigen rekening en een heel klein beetje en pas woensdag klaar }:|

[ Bericht 3% gewijzigd door wickie op 14-02-2011 19:24:23 ]
pi_92782062
Wow das echt duur Wickie! Moet wel echt een wonderwondermiddel zijn voor dat geld zeg!

En sserpente misschien is het wel een wisselwerking van zwemmen ontspanning en chloor waardoor ze haar darmen elke keer leeg gooit in het zwembad... Maar wel lastig voor jou!

Jaël ligt al lekker in bed hier, ze hoest nog flink, maar heeft geen koorts. Vandaag flink herrie gemaakt met duplo enzo en greep toen niet naar haar oortjes, verwacht dus dat haar oren schoon zijn. het hoestje heeft ze wel echt last van en we leren haar nu hand voor je mond als je hoest, echt heel grappig. Dan hoest ze eerst en dan zeggen wij handje voor je mond he. Dan doet ze daarna heel overdreven nephoesten met haar handje voor haar mond en dan roepen wij maar goed zo, haha! Zow lief O+
pi_92783916
Haha, Serpente ^O^ .

Ik heb mijn zoon een keer ingepakt in maandverband mee naar huis genomen, een uur lang in de auto! Was ook een heel spannend ritje. :X .
pi_92784551
Creatief groofs!
pi_92786206
Hoi allemaal.

Wij zijn ziek. Isabeau gelukkig niet, maar B en ik wel. En da's niet echt prettig als je voor een stuiterbal moet zorgen. Gelukkig morgen kdv.
pi_92787192
Ai sorbo, dat is wel pittig inderdaad.
Beterschap voor jullie beiden
pi_92787339
Haha, Xenia, handig, dat theelepeltje. Lente vindt d'r druppeltjes in aquosium (of zo?) ook erg lekker. Ik druppel het er gewoon in tijdens het billenwassen.

Groof, da's idd crea! Ik had 'm wel eens andersom gehoord: een moeder moest onwijs nodig plassen en is op een luier gaan zitten. Ook een idee. Ik kan namelijk echt niet gehurkt plassen, zeik m'n hele broek onder. :@

Gezellig, Sorbo! :') Wat hebben jullie, griep?

MP, wat schattig van dat handje. O+
  maandag 14 februari 2011 @ 20:38:09 #255
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_92787414
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, Serpente ^O^ .

Ik heb mijn zoon een keer ingepakt in maandverband mee naar huis genomen, een uur lang in de auto! Was ook een heel spannend ritje. :X .
Wees blij dat je maandverband bij je had, en dat je niet 4 tampons heb mogen ontpluizen en die proberen om te doen :P
ik spreek niet uit ervaring
  maandag 14 februari 2011 @ 20:42:00 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_92787701
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:08 schreef Ssserpente het volgende:
Ja hoor. :)

Ik snap dat kind echt niet. Ze poept aaaltijd 's ochtends vroeg, en alleen als we naar het zwembad gaan, poept ze nog een keertje extra.

Ik zit de hele tijd als een bezetene in d'r luier te kijken om er maar op tijd bij te zijn. En meestal lukt dat ook, maar nu zag ik ineens iets op het peuterglijbaantje. :@ Dus snel een handdoek gepakt en schoongepoetst. Gelukkig had ik er daar drie van bij me.

En ik had gelukkig wel een extra zwemluier bij me, maar geen billendoekjes. En de mevrouw die er ook was, was zo ook vergeten. Dus heb ik met servetjes d'r billen maar af staan vegen. Men, wat korrelen die dingen zeg!

Een gewone luier was ik ook vergeten, dus moest ik 'r terug naar huis zonder luier in de auto zetten. Gelukkig is dat wel goed gegaan. :')
Ik heb zo een dejavu.
Ik weet niet meer precies wat en hoe, maar volgens mij was ze zonder luier. Maar op de camping in Frankrijk moest Eva 43993 keer van hoogste glijbaan.
Tot ze ineens bovenop de glijbaan bleef zitten. Iedereen riep, glij, glij! En de rij achter haar werd langer en langer.
En boven op de glijbaan zat een klein meisje dat ineens niet meer omlaag wilde/durfde.
Dus toen is Rob maar boven gelopen, bleek ze echt een hele grote poep in dr badpak te hebben....
Dus maar goed dat ze niet meer naar beneden is gekomen.....
pi_92787776
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wees blij dat je maandverband bij je had, en dat je niet 4 tampons heb mogen ontpluizen en die proberen om te doen :P
ik spreek niet uit ervaring
Het was het maandverband van de dame waar we op bezoek waren. :+
pi_92788095
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Haha, lekker met de plakstrip aan z'n romper.

Amaranta, ik zie het helemaal voor me. _O- Goed idd dat ze niet meer van de glijbaan ging. Ze zou een heel spoor hebben achtergelaten, zeg. :o
  maandag 14 februari 2011 @ 20:50:15 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_92788290
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:47 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Haha, lekker met de plakstrip aan z'n romper.

Amaranta, ik zie het helemaal voor me. _O- Goed idd dat ze niet meer van de glijbaan ging. Ze zou een heel spoor hebben achtergelaten, zeg. :o
Dat hadden de Fransmannetjes achter haar , haar niet in dank afgenomen nee.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:50:45 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_92788339
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je gewoon in een geheim vakje in de auto, een voorraadje luiers verstoppen.
pi_92788529
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je gewoon in een geheim vakje in de auto, een voorraadje luiers verstoppen.
Dat werkt bij mij niet. Ofwel ik weet te goed dat ze er liggen en ze zijn op als ik ze nodig heb. Of ik vergeet keihard dat ik daar luiers heb liggen en dan denk ik er ook niet aan als ik ze nodig heb. ;(

Eva :o _O-
  maandag 14 februari 2011 @ 21:03:21 #262
265732 Keshet
pi_92789287
Ik heb wel 10 reserveluiers in de auto liggen. *) Maatje 1 trouwens. Volgens mij wordt het tijd voor een nieuw pakketje. :D

Groofsken, ik vind je maandvervandoplossing geweldig. :D

Welkom dreumes Florian!

Harry en Hannah, geniet van jullie laatste dagje als baby! Alvast een hartelijk welkom voor morgen! *O*

Ik ben niet heel erg bijgekezen helaas:
Wij sluiten ons aan bij de zieken. Emma heeft sinds zaterdagmiddag 3 nieuwe tanden en een vierde is bijna door. Dat gaat gepaard met koorts, tussen de 35,5 en de 40,5. Arm ding. :'( Ze hoest ook al een paar dagen flink en spuugt daardoor vaak haar laatste fles weer uit.
Ik ben ook ziek, ook een buikgriepje ofzo.

Ik kom weer meekletsen als we weer wat fitter zijn! :*
pi_92789509
Beterschap Sorboo en man! :*
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:01 schreef Xenia het volgende:
En over dierentuinen: de laatste keer (en enige keer de afgelopen 15 jaar) dat in in Artis was (voor mijn werk nota bene), liep ik er grotendeels met tranen in mijn ogen rond. Wat een treurnis. Ik ben er met Xeentje dan ook nog niet geweest, maar ik snap Miss ook heel goed, want voor die kleintjes is het natuurlijk wel prachtig.
Dat had ik 7 jaar geleden ook heel erg, met een vriendinnetje afgesproken, zij wilde graag naar Artis en ik was al eeuwen niet meer in een dierentuin geweest. Dus ik was benieuwd, nou we zijn gevlucht! Zo vreselijk vond ik het.
Omdat ik zo lang in Afrika heb gewoond en veel dieren in het wild heb gezien, is zo'n dierentuin altijd een beetje een bedroevend ding. Maar toch vind ik Artis er tegenwoordig zoveel beter uit zien. Er wordt veel meer rekening gehouden met het welzijn van de dieren.
Nouja, ik wil dat deel ook graag meegeven aan Ko. Al twijfel ik er ook nog vaak genoeg over. :')

Al die vieze poepverhalen negeer ik gewoon! :{w

Emma en Keshet, beterschap! :*

Oh en nog even een jompel, vannacht heeft Ko weer doorgeslapen tot 8:15! *O*
Ik was zelf iets te laat op mijn werk! :D Tja, mijn wekker deed raar.
pi_92790727
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:10 schreef wickie het volgende:
Dokter gebeld en die heeft een zalfje (het is een mix van zink en zwavel zei de aphotheker) voorgeschreven, dus ik net toen ik uit werk kwam nog even bij de apotheek langs...
Is die stomme zalf 24,95 en voor eigen rekening en een heel klein beetje en pas woensdag klaar }:|
:o Ik heb voor Hannah ook zinkzalf met zwavel gekregen, maar ik kan me zo'n prijs niet herinneren. Het zalfje werkte overigens zeer goed, want het droogt gelijk de nattende plekken in (het worden velletjes). Wanneer Hannah weer zulke luieruitslag dreigt te krijgen ga ik gelijk weer dat zalfje vragen want de zinkzalf met micanozal werkte niet eens meer.
pi_92791360
Misschien toch maar doen dan die zalf, want echt helemaal niks werkt :{
Het wordt alleen maar erger en dat terwijl ze momenteel maar 1x poept op een dag (normaal 3 keer)
Het zit ook niet op haar billen deze keer, maar het is haar hele schaamstreek.

Maar het is zo duur..
pi_92791710
Misschien kan je het alsnog bij je verzekering claimen? Hannah had dusdanig ernstig kapotte billen en schaamlippen dat de huisarts er een beetje van schrok (ik had ook eerder moeten komen). Ze heeft toen een dermatoloog gebeld en die raadde dit zalfje aan. Het was toen binnen 2 dagen 90% verbeterd.
pi_92792499
Ja, we bellen morgen ook nog naar de dokter, want ik vind het wel heel heftig, ze heeft het gewoon echt nodig. Ze heeft het best vaak kapot en het is dat ik er geen foto van openbaar wil zetten maar het is deze keer echt heel erg. Ik vind dat zoeits gewoon vergoed moet worden, ik zie het als een medicijn.

Tis toch bizar dat je kind dan maar met open wonden op haar schaamstreek moet zitten weken lang ;(
pi_92792566
Werkt gewone miconazol niet? Of maizena?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92792760
Miconazol helpt deze keer ook niet, die hadden we nog liggen van de vorige keer.

Maizena heb ik een paar keer eerder geprobeerd, meer heeft nooit echt veel gedaan.

Toen ze nog klein was, kon ik haar gewoon op het kleed leggen en aan de lucht laten drogen.

Maar ze heeft er zelf niet heel erg veel last van, wat huilaanvallen s'nachts met wild getrappel en gekronkel. En overdag een nog raarder hupsje omdat ze dan ook gelijk schuurt voor de jeuk :')
En ze loopt extra veel en zit erg weinig. Maar nog steeds lekker vrolijk, wat zijn die kleintjes toch sterk.
pi_92792912
Smeer je dan alleen de mico of doe je er ook sudo of zinkzalf op?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 14 februari 2011 @ 21:56:44 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92793146
Maar duur of niet? Als je kind het nodig heeft zou ik het maar wel gewoon bestellen en dan later on conclaaf met je verzekeraar...
pi_92793237
Nee dokter raadde aan 1x per dag mico en voor de rest sudo of zinkzalf. Dus dat hebben we gedaan. Hij zei toen ook als je na een week geen resultaat ziet met de mico dan weer bellen.

De vorige keer hadden we wel resultaat, nu niet.
Ik maak ook schoon met lauw water, gebruik helemaal geen doekjes meer. Als ik onderweg ben dan van die neutrale sensative doekjes. Ook verschoon ik 2x zo vaak.
Op het kdv hebben ze dat vandaag ook gedaan, uit eigen beweging (ben zo blij met hun).

BE, daarom heb ik het ook gewoon wel besteld vandaag, we moeten iets, zoals gezegd dit is gewoon geen doen. We gaan gewoon een rondje bellen maar. Het enigste is is dat ik me erover verbaas dat zoiets, wat in mijn ogen een noodzakelijk medicijn is, niet wordt vergoed.
  maandag 14 februari 2011 @ 21:58:30 #273
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92793300
Ik was net ook een diplomatieke manier aan het verzinnen om dat te zeggen BE. Je kunt natuurlijk niet bij een ander in de portemonnee kijken, maar toch....
pi_92793513
Aha oke. Wij kregen als tip mico en daarover een laag sudo/zinkzalf

Verder wat BE en Ca.ra zeggen. Ik eet nog liever een droge boterham dan mijn kind pijn te laten hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92793736
Begrijp me niet verkeerd, het gaat niet om mn portemonnee, ik begrijp jullie opmerkingen. Maar eerder gezegd punt is wat me tegenvalt.
Het was gewoon een beetje een tegenvaller toen ik einde dag bij de apotheek aan kwam, ook omdat ik aan de eind van de dag pas kwam kon het niet eerder dan woensdag klaar zijn.
  maandag 14 februari 2011 @ 22:06:17 #276
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92793951
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 08:52 schreef Incantrix het volgende:
Asy, het zal niet meer lang duren eer Harry Stef's Soggy Bottom Boys-broekje kan lenen! Daar zitten ze alleen wel aan vastgenaaid..
Maar dat durf ik niet hoor! Dadelijk maakt hij (of ik :') hem stuk!
vraag maar aan Ca.ra :o

Wow wickie, wat een prijs zeg! Voor dat geld mag het toch wel binnen een dag over zijn...

Ssserpente _O-

Sorbo, beterschap!

Keshet ook beterschap!
  maandag 14 februari 2011 @ 22:08:03 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92794101
quote:
Op maandag 14 februari 2011 22:03 schreef wickie het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, het gaat niet om mn portemonnee, ik begrijp jullie opmerkingen. Maar eerder gezegd punt is wat me tegenvalt.
Het was gewoon een beetje een tegenvaller toen ik einde dag bij de apotheek aan kwam, ook omdat ik aan de eind van de dag pas kwam kon het niet eerder dan woensdag klaar zijn.
Volgende keer vragen of de huisarts het doorstuurt naar de Apotheker?
pi_92794154
Oh Ssserpente :o :D ik moest echt hard lachen omdat ik je verhaal helemaal voor me zie
Pff wat zou ik me opgelaten voelen, maar achteraf wel om lachen.
Ik typ dus net een seconde geleden naar Twinkly (we gaan morgen zwemmen) dat ik de gok waag zonder zwemluier, maar als ik dit zo lees...

Groofsken maandverband oplossing vond ik wel geniaal eigenlijk _O-

Beterschap voor Keshet en Sorbootje
pi_92794286
Sorbo en Keshet beterschap :*

Wat een poepverhalen, ik heb er veel lol om gehad! Hier ook standaard een stapeltje luiers in de auto :)

En wickie ik snap het dat je tegen zo een bedrag aanloopt. je betaalt netjes je zorgverzekering (neem ik aan) en dan heb je eens een keer echt iets nodig en dan moet je nog zelf je portomonnee trekken ook. Als het nou om 3 euro ging zou ik mijn schouders ophalen, maar hiervoor zou ik denk ik ook wel even de HA en/of verzekering bellen.
pi_92794648
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgende keer vragen of de huisarts het doorstuurt naar de Apotheker?
Dat hadden ze ook gedaan, bij de apotheek hebben ze gewacht tot wij kwamen omdat ze eerst toestemming moesten vragen of ze het wel aan mochten maken vanwege de prijs. Ik kwam 2 minuten voor sluitingstijd binnen en ze hebben altijd 2 dagen ervoor staan. Als ik het 's ochtends had geweten dat ze onze toestemming nodig hadden, dan had ik even kunnen bellen.

Het komt allemaal goed hoor. En nu ga ik over billenzalfjes stoppen hoor :)

Ik zag net pas het filmpje van Harry O+ *O* wat stapt hij al lekker door zeg. En die handjes in de lucht vind ik zoo lief, Mette doet dat ook, zo schattig O+

Ssserpente :X en alle andere poepverhalen :D

Sorboo en sorboo-man beterschap en sterkte met rondstuiterende dreumes :*

Keshet en Emma ook beterschap :*
  maandag 14 februari 2011 @ 22:15:18 #281
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92794657
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:06 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maar dat durf ik niet hoor! Dadelijk maakt hij (of ik :') hem stuk!
vraag maar aan Ca.ra :o
Asy is gevaarlijk met een strijkijzer :Y
  maandag 14 februari 2011 @ 22:52:01 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92797565
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:15 schreef Ca.ra het volgende:

[..]

Asy is gevaarlijk met een strijkijzer :Y
Heuj! o|O

Ik heb schaamteloos wat Harry-babyspam geplaatst in het daarvoor bestemde topic O-)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 06:01:06 #283
95408 Incantrix
pi_92806524
quote:
Op maandag 14 februari 2011 22:52 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Heuj! o|O

Ik heb schaamteloos wat Harry-babyspam geplaatst in het daarvoor bestemde topic O-)
Is er een Harry-babyspamtopic?? :o

[/flauw]

Maarehm, je mag 'm lenen hoor, stuk is stuk.. Misschien hoef ik 'm ook helemaal niet terug, maar dat hangt van een eventuele tweede leg af ;)
3!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 07:26:44 #284
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_92806723
quote:
Op zaterdag 12 februari 2011 13:45 schreef ymme het volgende:
A is voor de weerstand.
Is ook van davitamon, een flesje met d & a erin dus.
ik zou daar voorzichtig mee zijn. Je kan vit. Wel overdoseren, behalve vitamine C. Die plas je uit bij teveel. Teveel vit A is schadelijk! Dus als D het advies is zou ik die ook geven.
Poppejans: mijn huisarts zegt dat je met een donkere huid wel vitamine D bij moet geven maar dat met een lichte huid je met een half uur buiten al goed zit. Maar goed, die inzichten veranderen nog wel eens.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_92807364
ik ben echt erg, ik vergeet die d steeds. En voor weerstand, wat kan je daarvoor geven? Zou echinaforce ook mogen? Xenia jij gaf iets ander toch? Zijn dat druppels?
Ons manneke maakt hoezo een inhaalslag op eten: hij krijgt gewoon een dikke kop met hamsterwangen O+ helaas is dat de enige plek met spekjes, maar he, alle kleine beetjes helpen!
Beterschap aan alle zieken!
pi_92807588
Dreumes meldt....

Nu bijlezen ;)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 09:09:32 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92807946
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 07:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik zou daar voorzichtig mee zijn. Je kan vit. Wel overdoseren, behalve vitamine C. Die plas je uit bij teveel. Teveel vit A is schadelijk! Dus als D het advies is zou ik die ook geven.
Poppejans: mijn huisarts zegt dat je met een donkere huid wel vitamine D bij moet geven maar dat met een lichte huid je met een half uur buiten al goed zit. Maar goed, die inzichten veranderen nog wel eens.
Ze zijn iig recent nog weer verandert, want eerst was het 10 druppels en nu moeten het er al 20 zijn, ook voor blanke kindjes. :Y
pi_92808168
Florian *O*
Hannah *O*
Harry *O*
GEFELICITEERD!!! O+

20 druppels BE? Ik dacht dat het veranderd was van 5 naar 10 druppels per dag :o
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 15 februari 2011 @ 09:26:58 #289
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_92808277
Ik kan het allemaal niet meer bij houden, dus ik ga verder in de lurkstand met zo af en toe een reactie

Op ons potje staat dat er 5 druppels nodig zijn???
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_92808503
Op het Davitamon potje wat ik enkele weken geleden kocht staat dat het 10 druppels moeten zijn per dag.
En inderdaad kindjes met een donkere huid moet je langer blijven geven en blanke kinderen t/m 4 jaar, ook in de zomer.
pi_92808562
Hier ook davitamon en daarop staat ook 10 druppels per dag.
Hier is het 10 druppels per dag, 5 dagen per week. :D 2 keer per week vergeet ik het :D

Maar we zijn dan gelukkig ook elke dag minstens 15 min buiten.
Mart staat nu weer voor het raam te roepen en te kloppen. Hij vind vogels geweldig!
pi_92808576
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 08:36 schreef mefke79 het volgende:
ik ben echt erg, ik vergeet die d steeds. En voor weerstand, wat kan je daarvoor geven?
Je hebt nou ook van Davitamon een alles in 1 drankje vanaf 1 jaar. Dus voor weerstand en daar zit ook al de dagelijkse vt D hoeveelheid bij in.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 09:45:24 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_92808707
oh. Nou ja, als ze halverwege een keer instorten dan ligt het aan mijn matige vitamine D trouwheid. ;(

Ik geef nu vaak in de winter een multivitje even als extra ondersteuning. Slaat nergens op maar je doet wat. En weerstand. tja, hier waren ze gewoon veel ziek de eerste 5 jaar. :') Maar nu eigenlijk nooit meer. In januari alledrie, was voor het eerst sinds járen.

En ik ben qua dat van de antroposofische school. Na ziekte kunnen ze ineens ook iets. Meer woordjes, lopen, fietsen.. en nog maken ze mentaal een sprong viel me op. Het is gewoon niet zo practisch dat vele ziekzijn (had afgelopen jaar mijn jubileum bij de KNO. tiende keer buisjes. :X maar nu is het klaar hopen we.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_92808766
Wicky wat rot dat je meisje er zo'n last van heeft! Raar inderdaad dat de apotheker zegt dat je het zelf moet betalen en helemaal belachelijk dat het zo lang moet duren! Ik had van de dermatoloog zo'n zelfde zalfje voor Finn voorgeschreven gekregen en dat hoefde we niet te betalen. We hebben zelfs eens een keer een zalfje gekregen ook voor kapotte billen met zwavel, koolteer en zinkzalf en dat kostte 108 euro, maar werd wel vergoed (gelukkig).

Alle nieuwe dreumessen welkom *O*

Wij hebben gister een peuterspeelzaal uitgezocht voor Finn. Toch wel een hele stap hoor! We zijn bij 4 verschillende wezen kijken, bij twee hadden we geen goed gevoel (de 1ste de leidsters en de 2de was in een wijkgebouw waar iedereen kan binnenlopen), de derde daar mochten we niet binnen kijken en moesten we een afspraak maken (die viel dus ook af) en de eerste waar we gingen kijken die is het geworden, we werden heel vriendelijk ontvangen en kregen een hele rondleiding en veel informatie en het mooiste is nog dat hij in het begin van de straat zit (eigenlijk verwachtte ik het minst van deze, grappig).
3 oktober begint hij, we beginnen met 1 dagdeel en langzaam gaan we over naar 2 (eigenlijk is het 4 dagdelen, maar dat zien we voorlopig nog niet zitten)

[ Bericht 0% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 15-02-2011 09:53:26 ]
  dinsdag 15 februari 2011 @ 10:13:57 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92809411
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 09:19 schreef Twinkly het volgende:
Florian *O*
Hannah *O*
Harry *O*
GEFELICITEERD!!! O+

20 druppels BE? Ik dacht dat het veranderd was van 5 naar 10 druppels per dag :o
Dan heb ik wellicht nog een heeeeel oud potje en hebben ze de concentratie verhoogd. ;)
pi_92809447
Tess krijgt 4 vit. D pilletjes per dag. Soms schiet dat er ook wel eens bij in. Amber kreeg eigenlijk nooit vit. D, ik vergat het en vond her eigenlijk ook onzin :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 februari 2011 @ 10:23:32 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92809702
Oscar is trouwens een mooie boef.
Hij eet thuis eig. op brood nooit iets anders dan smeerkaas, smeerworst of chocopasta.
Jam blieft hij niet, appelstroop niet, gewone kaas vind hij vies, tosti eet hij niet etc. etc.
Dus ik vroeg gisteren op het kdv wat hij daar zo allemaal op de boterham at... :') Alles dus zeg maar. :+ :D

Toen vroeg ik meteen maar naar fruit, want thuis krijg ik er eig. niks anders dan banaan in, of geprakte banaan met geraspte appel hooguit.
Nou, appel en mandarijntjes etc. gaan er daar ook prima in! :o

Dondersteen dat hij er is! :D O+
Daar gaan we dus even verandering in brengen thuis. :P :D

En over slapen hebben we het gewoon niet. :') :X Of nou ja, mss dat ik de FOK-wet om kan keren? O-) De afgelopen 2 nachten waren echt zwaar prut. Hij was superonrustig, viel steeds wel in slaap (bij mij op schoot, en ook alleen bij MIJ op schoot zeg maar) (wel in bed trouwens) maar leek weer wakker te schrikken, veel draaien, woelen, beetje jengelend huilen etc. -O-
En overdag is er niks aan de hand, alleen aan het eind van de dag wat hangerig.
Hij lijkt heel erg bezig te zijn met praten, alleen dat lukt nog niet echt, mss is het dat, een sprongetje zeg maar...
We zullen het wel zien.

Ik hoop alleen wel met heel mijn hart dat het voor zaterdag over is, want dan ga ik voor een kleine 2 weken weg voor mijn werk en moet F. het alleen zien te rooien. :@ -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 15-02-2011 10:29:08 ]
pi_92809842
Echt een boefje BE! O+
Hopelijk gaat het slapen snel beter!

Wij hadden afgelopen nacht eindelijk weer eens een goede avond en nacht..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92810049
Wat leuk en spannend FTA! Voor je het weet is het oktober en gaat je kleine manneke met rugzakje stappend naar de peuterspeelzaal O+
Wat veel, 4 dagdelen uiteindelijk! Dat is hier niet zo en ik dacht dat het overal maar 2 dagdelen was, een ochtend en een middag.
Veel keuze had je in jullie stad, ik wil ook zeker bij meerdere gaan kijken tzt.

Ah wat sneu, de slaapperikelen van Oscar!
Hopelijk is het gauw weer over.En ik ben helemaal niet zo van de ''sprongetjes'' maar soms is hangerig/slecht slapen hier echt verklaarbaar; dan is het ineens dat als dat over is hij wat nieuws kan en opgelucht lijkt.

Wolf heeft van zondag op maandag tot 4.00 in zn eigen bedje geslapen _O_ Kon hem zonder protest die avond in zn eigen bedje leggen, maar we waren wel weggeweest dus hij was vast te moe om te protesteren.
Gister was zn papa ziek (ik was weg) en die heeft het daardoor niet geprobeerd hem eerst in eigen bed te leggen, das wel weer jammer maar we gaan door met frisse moed.
pi_92810052
Oeh BE, dan hoop ik ook mee dat het snel over is :X

FLorian zit weer even op melk, ei en soja vrij.
Het lijkt elke keer goed te gaan als hij één van die drie krijgt, maar ipv slapen van 18:30 tot 7:00 is het dan slapen tot 19:30, krijsend wakker worden en blijven krijsen tot 23:00 plus nachten onrustig. En buik zeer en stinken :X En dan 's morgens enorme diarree...
Wij halen hem dan gewoon maar naar beneden, dan gaat hij mopperend spelen en dan gaat hij met ons weer mee naar bed, maar ik kan er eigenlijk niet zo goed tegen :@
Ik ben er de hele dag en nacht voor de kinderen, maar de avond is voor mij :@

Het kan nog toeval zijn en ik weet niet of het nu melk, ei of soja is, maar nu eerst maar weer helemaal melk, ei en soja-vrij tot het helemaal over is en dan voorzichtig weer introduceren :)
Denk ik...

Of misschien nog een keer weer naar de KA -O- Kan je die gewoon weer bellen of moet het dan weer via je HA?
pi_92810738
@Poppejans Deze vier waren in een omtrek van 2 km rondom het huis. Grote stad he! Het zijn hier allemaal voorscholen en er wordt erg veel aandacht besteedt aan taal voor allochtone kinderen met taalachterstanden. Voor Finn is dat niet nodig en dus vinden wij 4 dagdelen overdreven (het is natuurlijk wel altijd handig als je echt ergens heen moet, je betaalt namelijk wel voor die 4 dagdelen) Misschien als hij bijna naar de basisschool gaat dat het ter voorbereiding leuk is, maar dat is nog zooooo lang!

BE wat grappig dat hij op het kdv veel meer eet dan thuis :) Ben benieuwd of hij dat thuis nu dan ook gaat eten :)

Freecell wat vervelend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')