abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91947777
Woningcorporatie Nijestee bouwt op dit moment 345 woonstudios op het Bodenterrein.
Deze studios zijn bedoeld voor jongeren tot 26 jaar en bestaan uit volledig zelfstandige wooneenheden van 28m2.

De oplevering is waarschijnlijk vanaf eind Maart 2011.
Inschrijven kan via Woningnet. vanaf volgende week zullen de studio's in groepen online komen.

Enkele linkjes:
Bouwtekening
Info over de huur
vanderwiel
Foto's van tijdens de bouw 1
Foto's van tijdens de bouw 2

Zie ook: Studentenkamers #13

[ Bericht 46% gewijzigd door dynamiet op 27-01-2011 17:21:16 ]
pi_91947963
die studio's zijn meester, ik ken ook een paar mensen die erin wonen ^O^
niet meer
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:09:16 #3
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91947965
Goed initiatief, weet je ook hoeveel ze gaan kosten per maand?
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_91947981
Volgende week inschrijven *O*
eerste blok van 43 studio's komt als het goed is maandag op woningnet te staan
en nu niet allemaal gaan reageren want ik wil ook!

[ Bericht 68% gewijzigd door loecje op 27-01-2011 17:32:26 ]
pi_91947991
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:09 schreef welkominspace het volgende:
die studio's zijn meester, ik ken ook een paar mensen die erin wonen ^O^
dat gaat niet, want deze worden op het moment nog gebouwd
pi_91948012
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:09 schreef loecje het volgende:

[..]

dat gaat niet, want deze worden op het moment nog gebouwd
groningen staat vol met die krengen :')
niet meer
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:16:35 #7
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91948274
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:10 schreef welkominspace het volgende:

[..]

groningen staat vol met die krengen :')
Klopt, bij de sumatralaan staan ook van die containers, maar die bieden niet de luxe van deze woningen!
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_91948311
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:16 schreef Yaros het volgende:

[..]

Klopt, bij de sumatralaan staan ook van die containers, maar die bieden niet de luxe van deze woningen!
die aan de antillestraat hebben ook alles hoor :Y
airco,goeie beveiliging enzo :Y
niet meer
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:17:47 #9
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91948326
Gezien de prijs (360 euro) exclusief gas water en licht, vind ik meer een woning voor een startende werkende. Rond de 23/24 jaar die zijn of haar studie net heeft afgerond. Met gas/water en licht kom je zo wel snel op 420 euro...
pi_91948346
aan de damsterdiep en de antillenstraat staan inderdaad ook studio's

dat ziet er toch wel heel anders uit al zijn het allemaal soort van containerwoningen.
de nieuwe studio's van het bodenterrein hebben echter wat meer luxe. ze zijn iets groter (28m2) en dingen zoals een wasmachine aansluiting en zonnewering. meer groen rondom met zitplaatsen, basketbalveldje enzo.

[ Bericht 16% gewijzigd door loecje op 27-01-2011 17:30:23 ]
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:18:26 #11
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91948350
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:17 schreef welkominspace het volgende:

[..]

die aan de antillestraat hebben ook alles hoor :Y
airco,goeie beveiliging enzo :Y
Ja, maar toch minder luxe! De zwarte stijl van deze woningen geeft toch een iets chiquer karakter
pi_91948622
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:17 schreef Yaros het volgende:
Gezien de prijs (360 euro) exclusief gas water en licht, vind ik meer een woning voor een startende werkende. Rond de 23/24 jaar die zijn of haar studie net heeft afgerond. Met gas/water en licht kom je zo wel snel op 420 euro...
De studio's zijn voor studenten tot 26jaar. bij de andere studio's van nijestee is het zo dat je een voltijdsstudie moet volgen op moment van tekenen.
Vergeet de huur subsidie niet he.

mijn berekening tot nu toe, misschien ook wel handig voor anderen.
huur ¤346,50
service kosten ¤ 13,50
voorschot water /licht ¤ 75,00
inboedelverz. ¤ 3,50
internet ¤ 20,00 (tv zit als het goed is bij huur in, ziggo)
gemeentelijke heffingen ¤5,00 (gedeeltelijke kwijtschelding)
totaal ¤463,50

huursubsidie ¤148,00 (volgens toeslagen.nl)
totaal ¤315,00 per maand.

[ Bericht 10% gewijzigd door loecje op 28-01-2011 13:38:55 ]
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:59:51 #13
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91962899
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:24 schreef loecje het volgende:

[..]

De studio's zijn voor studenten tot 26jaar.
Vergeet de huur subsidie niet he.

mijn berekening tot nu toe, misschien ook wel handig voor anderen.
huur ¤346,50
service kosten ¤ 13,50
voorschot water /licht ¤ 75,00
inboedelverz. ¤ 3,50
internet ¤ 20,00 (tv zit als het goed is bij huur in, ziggo)
gemeentelijke heffingen ¤5,00 (gedeeltelijke kwijtschelding)
totaal ¤463,50

huursubsidie ¤148,00 (volgens toeslagen.nl)
totaal ¤315,00 per maand.

Huursubsidie is pas vanaf 23 jaar... dan noem ik mijzelf niet echt meer 'jongere' en waarschijnlijk ben ik dan al afgestudeerd en heeft huursubsidie voor die woningen geen zin meer.
pi_91963232
nee hoor, huursubsidie is ook voor onder de 23jaar. ben zelf 20 en kom gewoon in aanmerking voor huursubsidie.
alleen heb je onder de 23 een extra regel dat de kale-huur maximaal ¤ 361,66 mag zijn.
pi_91963426
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:59 schreef Yaros het volgende:

[..]

Huursubsidie is pas vanaf 23 jaar
Onzin. Ik ontvang al sinds mijn 19e huurtoeslag. Er is tot je 23e echter een grens die op dit moment ¤ 361,66 is.

Edit: oh, had de update gemist, loecje gaf het ook al aan.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:09:46 #16
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91963551
Owja, klopt! excuses, daar zat een grens aan.

Hoe zit dat dan precies? Als de kale huur lager is dan 361,66? Ik betaal nu namelijk 500 euro kale huur, samen met twee huisgenoten, dan heb ik er toch geen recht op?
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:10:10 #17
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91963571
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:04 schreef loecje het volgende:
nee hoor, huursubsidie is ook voor onder de 23jaar. ben zelf 20 en kom gewoon in aanmerking voor huursubsidie.
alleen heb je onder de 23 een extra regel dat de kale-huur maximaal ¤ 361,66 mag zijn.
Sorry, had je bericht ook niet gelezen! Aha, nu snap ik het!
pi_91963746
Lolaatje, extra bevestiging kan geen kwaad, teveel mensen weten niet dat je onder de 23 gewoon huursubsidie kan aanvragen.

@ yaros, als je huisgenoten hebt word alles bij elkaar opgeteld. dus jullie gezamelijke inkomen voor jullie gezamelijke huur. en dan mag je gezamelijk niet teveel verdienen enzo
hoe die regels precies zitten met leeftijd weet ik niet. misschien vraagje voor wgr?
pi_91965046
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:09 schreef Yaros het volgende:
Owja, klopt! excuses, daar zat een grens aan.

Hoe zit dat dan precies? Als de kale huur lager is dan 361,66? Ik betaal nu namelijk 500 euro kale huur, samen met twee huisgenoten, dan heb ik er toch geen recht op?
Hoe oud is de oudste van jullie? Want één van jullie moet sowieso 23 of ouder zijn gezien jullie kale huur boven die grens ligt. Daarnaast heeft het inderdaad te maken met jullie gezamenlijk inkomen.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:33:04 #20
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91968927
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:33 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Hoe oud is de oudste van jullie? Want één van jullie moet sowieso 23 of ouder zijn gezien jullie kale huur boven die grens ligt. Daarnaast heeft het inderdaad te maken met jullie gezamenlijk inkomen.
22 jaar is de oudste en gezamenlijk inkomen is de studiefinanciering alleen.
pi_91978698
Ik weet het niet... vooral het plaatje met die wc doet me denken aan een luxe cel op een open penintiare inrichting...

Maargoed, voordat geld is het zeker niet gek en om de hoek van de binnenstad :Y
pi_91981146
klopt ziet er wat vreemd uit, ik wist eerst ook niet hoe ik die foto moest plaatsen.
maar in werkelijkheid valt het wel mee. de wc zit voor de douche geplaatst. dat douchegordijn wat je helemaal rechts ziet hangen dat is de opening naar de douche.
die is niet zo smal als het op de foto lijkt. ik schat zo'n 60 cm doorgang.

iets wat betere foto van de wc met links de de badkamer deur(die van matglas is...) en rechts een stukje douche. en een foto van de andere kant. hier zie je de wastafel met eronder plaats voor een wasmachine.
het filmpje in de op laat het nog beter zien (bij: 45min)

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 28-01-2011 11:13:44 ]
pi_91981384
Ik vind die indeling in de OP vertekenend. Het ziet er super leuk uit, maar ontzettend weinig bergruimte. Waar laat je bijv. je kleren? Want een kledingkast zit er niet bij..

Verder zijn het mooie studio's hoor :)
pi_91981639
dat in de op is een voorbeeld opstelling. het is niet echt een indeling die ik zou kiezen.
wel nadeel is dat je niets met de muren mag doen. niet verven, niet behangen maar ook niet boren :N

de voorbeeld opstelling van de open studio dag vond ik helemaal om te lachen(zie ook het filmpje in de OP).
een mega eettafel voor 6personen. welke student zet er in zijn kleine studio nu zo'n grote tafel.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:18:39 #25
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91981833
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:13 schreef loecje het volgende:
dat in de op is een voorbeeld opstelling. het is niet echt een indeling die ik zou kiezen.
wel nadeel is dat je niets met de muren mag doen. niet verven, niet behangen maar ook niet boren :N

de voorbeeld opstelling van de open studio dag vond ik helemaal om te lachen(zie ook het filmpje in de OP).
een mega eettafel voor 6personen. welke student zet er in zijn kleine studio nu zo'n grote tafel.
Hoe hang je dan je schilderijtje op? Met buddies? :P
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:19:28 #26
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91981865
Ik hou wel van luxe, dit zou perfect voor mij zijn! Ga waarschijnlijk niet uit mijn huidige woning.., daar heb ik teveel voor gedaan! :P
pi_91982445
dat mag ook niet met buddy's. je mag niets met de muren doen ook niets opplakken is mij verteld met de open dag.
maar bovenaan de muur zit een schilderijophang systeem. een te mooie benaming voor een simpele houten lat waar je wel in mag boren.
dus daarin haakjes ophangen en daaraan met draad ofzo je lijsten/schilderij/posters ophangen.
nog niet zo over nagedacht, iemand die nog een mooie manier weet?
pi_91984106
Dat is denk ik niet zo'n probleem.
Kijk bijvoorbeeld hier voor wat oplossingen:
http://www.kunstophangen.nl/c-402492/schilderij-ophangsysteem-xl/
En hoeft ook niet zo duur te zijn (Click & Connect systeem). Witte strip eroverheen en op een witte muur zie je er weinig meer van.
Lastiger wordt het helaas om een 42'' plasma televisie van 30 kilo aan de muur te hangen;)

Maar goed ik kom met mijn puntenaantal (of liever gezegd het gebrek daaraan) toch niet in aanmerking.
pi_91984440
die lat zit op de muur en is al 2 a 3 cm dik. ik heb het helaas niet op de foto staan.
maar als je daar ook nog zo'n systeem tegen aan schroeft hangt je schilderij veel te ver van de muur vandaan. word niet mooi denk ik.
ik dacht zo'n schroefoogje aan de onderkant in de lat schroeven. en dan een ijzerdraad aan 1 kant van het schilderij vastmaken(geen idee hoe) , door het oogje heen, en dan aan de andere kant van het schilderij vastmaken.
maar daarvoor heb ik handig broertje. komt vast goed
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:55:12 #30
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91985411
Hoe maak je dan je nachtlampje vast?

Zwevend aan een draadje? :P
pi_91985795
nachtlampje zit nu met een klem aan mijn bed.

vervelender vind ik het bij de keuken. boven de kookplaat(moet je zelf aanschaffen) zit geen afzuigkap, geen bovenkastje en je mag geen plank ophangen. zonde van de ruimte.
en in de douche waar laat je je douche spullen zonder mandjes/plankjes te mogen boren? die dingen met zuignappen vallen altijd naar beneden.
of je handdoek en kleren ophangen als je gaat douche, je kan geen haakjes aan de muur maken.
een beetje creatief zijn dan lukt het vast wel.
pi_91989589
Schilderij is wel te doen met idd een haakje onderaan het latje en dan een stuk visdraad. Een stukje ijzerdraad gaat wel erg opvallen ben ik bang voor.
pi_91990669
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:26 schreef loecje het volgende:
die lat zit op de muur en is al 2 a 3 cm dik. ik heb het helaas niet op de foto staan.
maar als je daar ook nog zo'n systeem tegen aan schroeft hangt je schilderij veel te ver van de muur vandaan. word niet mooi denk ik.
Systemen met een rail schroef je er aan de onderkant tegenaan, dus niet verder van de muur af dan dat balkje. De kabel schuift in die rail aan de bovenkant, kabel is denk ik redelijk buigzaam waardoor deze helemaal strak tegen de muur aan kan. Deze kabel loopt dan tot de bovenkant van je schilderij. En als je vanaf zo hoog mogelijk richting het plafond tot de bovenkant van je schilderij dit afdekt met een witte strip dan denk ik dat het wel mooi wordt en je er weinig van ziet. Aan de onderkant (bovenkant van je schilderij) is het even kijken hoe daar te bevestigen, is voor elk schilderij verschillend denk ik. Maar dat moet wel lukken.

Ik heb er trouwens geen ervaring mee maar zo werkt dat denk ik
Komt beetje op hetzelfde neer als schroefoogje met ijzerdraadje gebruiken hoor, maar zo'n rail is denk ik wel wat steviger en dan kun je het schilderij nog eens verplaatsen als je het anders gaat indelen oid zonder weer in dat latje te hoeven boren.
pi_92010186
klinkt wel makkelijk zo'n systeem, maar ik denk dat die systemen boven mijn budget zijn.
ijzerdraad vind ik trouwens niet lelijk om te zien, en ook dat kan je weer versieren ofzo. komt er nog wat meer kleur op die witte muren.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:32:06 #35
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_92014384
En wat als je een keer tegen de muur stoot er er een scheurtje in de muur komt?
pi_92016181
geen idee. ik denk dat ze uiteindelijk niet zo moeilijk doen maar het is nog nieuw en dat willen ze natuurlijk zo lang mogelijk zo houden.
ik verwacht ook wel dat de muren tegen een stootje kunnen. beetje student proof.
al hoewel ze hebben ook een glazen deur naar de badkamer...

[ Bericht 18% gewijzigd door loecje op 29-01-2011 11:36:43 ]
pi_92031754
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:29 schreef loecje het volgende:
klinkt wel makkelijk zo'n systeem, maar ik denk dat die systemen boven mijn budget zijn.
ijzerdraad vind ik trouwens niet lelijk om te zien, en ook dat kan je weer versieren ofzo. komt er nog wat meer kleur op die witte muren.
Volgens mij valt dat reuze mee. Ik weet dat mijn ouders het bij de bouwmarkt kochten en dat het goed te doen was. Al weet ik natuurlijk niet wat jouw budget is.
pi_92032161
ik zie ze van ongeveer 9euro de meter compleet. als ik de woon/slaap gedeelte rond wil(wat natuurlijk wel het mooiste is) heb ik toch al snel 15 meter nodig. dat is al 135 euro... en dan heb ik nog niets om eraan te hangen.

Voor dat geld wil ik nog wel eens een nieuw gat boren. bespaar ik zo'n 100 euro mee.
maar misschien kan ik die draden van zo'n ophangsysteem wel gebruiken om aan een schroefoogje te hangen.

[ Bericht 10% gewijzigd door loecje op 29-01-2011 11:21:10 ]
pi_92033371
ik ga trouwens maandag nog ff langs Wooninformatiepunt van nijestee.
ff vragen hoe het zit met de lift. op bouwtekening staat wel een lift maar medewerkers bij de openstudiodag wisten niets van een lift.
en hoe het zit met de verlichting. of er (plafond)verlichting in de kamer en badkamer komt.
dat zat er niet met de open dag en aangezien je zelf niet in het plafond/muren mag boren kan je geen verlichting op hangen. in de kamer kan je nog wel staande lampen enzo neerzetten. maar in de badkamer is dat toch wat lastiger
en verder hoeveel watt een kookplaat mag zijn is ook wel handig om te weten.

Hebben jullie nog vragen? ik ga er toch langs dus extra vraag stellen is geen moeite.
pi_92044364
Ben al een tijdje niet meer actief geweest op het forum, erg druk met tentamens etc.

@Loecje; als het goed is hangt er een soort schroef om lampen op te hangen (is bij antillenstraat iig zo) dus je moet waarschijnlijk wel zelf lampen kopen. Voor de rest had ik ook nog wel een aantal vragen, vooral over de nummering. Zou je kunnen vragen welke nummers waar nu precies komen? (die nummering die daar gegeven was klopte niet zei die man en hij zou nog een document plaatsen daarvan, nog niets gezien helaas). Ook vroeg ik me eigenlijk wel af of er ook een vuilcontainer in de buurt komt daar? Maargoed dat kan ik ook gewoon afwachten.

Voor de rest is eigenlijk alles best wel duidelijk en kan ik eigenlijk niet wachten om even rustig in mijn eentje daar nog een keer te kijken. Wil in ieder geval iedereen super veel succes wensen met het reageren! Hoop dat het lukt...
pi_92045269
@loecje

Zou je zoveel mogelijk info willen posten na je bezoekje? :D :@
pi_92048894
Die ophanging leek mij ook het meest logische, maar dat heb ik niet gezien in de show studio's. was ook zoveel om op te letten ;) wil ook graag nog een keer kijken zonder al die drukte. heb wel geleerd dat ik de volgende keer gewoon veel meer foto's moet maken.
nummering is dat niet de nummering van de plattegrond? anders zal ik dat idd ook ff vragen.
vuilcontainer is ook een goede, daar had ik nog niet aan gedacht. staat genoteerd

succes met je tentamens

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:06 schreef dery1990 het volgende:
@loecje

Zou je zoveel mogelijk info willen posten na je bezoekje? :D :@
natuurlijke, ben al volop bezig de boel hier vol te spammen.
heb je zelf nog specifieke vragen?
pi_92050462
Als jullie net zolang daar op een vuilcontainer moeten wachten als ik er al op wacht in Groningen worden jullie niet blij. :P
pi_92050956
"Studio" :')

Zeecontainer noem je dat.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:41:25 #45
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_92051066
Doordat je niet mag boren wordt je gelukkig niet op een ochtend rond 07:00 uit je bed geboord, doordat er iemand uit je flat een schilderijtje wil ophangen... |:(
pi_92051078
quote:
8s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:38 schreef Salvad0R het volgende:
"Studio" :')

Zeecontainer noem je dat.
hoe groot was jou studentenkamer?
pi_92051097
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:41 schreef Yaros het volgende:
Doordat je niet mag boren wordt je gelukkig niet op een ochtend rond 07:00 uit je bed geboord, doordat er iemand uit je flat een schilderijtje wil ophangen... |:(
helaas, in die lat bovenaan de muur mag je nog steeds boren ;)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:52:36 #48
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_92053913
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:42 schreef loecje het volgende:

[..]

helaas, in die lat bovenaan de muur mag je nog steeds boren ;)
Maar dat drilt niet de hele flat door! O-)
pi_92054587
Wat verwachten jullie eigenlijk over hoe lang je ingeschreven moet staan bij Woningnet om een kansje te maken? Iemand die me daar meer over kan vertellen?
I reject reality and substitute my own
pi_92064469
ik maakte met 1 jaar aan punten zeker kans volgens de medewerker van nijestee. maar wanneer (eerste blok of pas laatste blok) daar wilden ze geen verdere uitspraken over doen.
ik denk dat we volgende week meer weten als de 1ste groep studio's weg zijn. dan kan je zien hoeveel reacties er waren en voor welke punten de studio's zijn weg gegaan.
pi_92072793
Hoeveel punten je moet hebben blijft inderdaad afwachten.. je bent gewoon afhankelijk van hoeveel er reageren. Zo heb ik ooit wel eens een studio weg zien gaan voor 45 punten, maar ook wel eens voor 17. Maargoed, 'normaal' gesproken komt er maar 1 vrij op woningnet, of hoogstens 2. Nu komen er uiteindelijk 350, dus denk dat het puntenaantal enorm omlaag kan wil je kans maken. Hoeveel punten heeft iedereen die van plan is te reageren en ook actief is hier? Ben wel benieuwd.

De nummering in de documenten klopte inderdaad niet, althans dat zei die man van Nijestee toen destijds. Hij gaf toen aan zelf nog een document te plaatsen, maar dat is er dus nog niet. Lijkt me wel erg belangrijk, bedoel, je wilt wel weten waar je nu precies komt lijkt me.
Ook vroeg ik me eignelijk af hoe het nu precies zit met die badkamerdeur. Vond het wel erg mooi, zo'n glazen deur, echter zaten er wel enorme kieren naast volgens mij. Wordt dat nog dichtgemaakt? En komt er net zo'n afzuigsysteem als bij de antillenstraat? (daar kun je op zon knop drukken en dan wordt de lucht weggezogen).

Ach, hoe meer ik erover nadenk, hoe enthousiaster maar ook nieuwsgieriger ik wordt. Denk dat ik me gewoon even in moet houden en hopen dat ik zo snel mogelijk even rustig kan kijken, hahaha. Heb zelfs inmiddels al allemaal spullen ingeslagen, haha, nu nog hopen dat ik daadwerkelijk één krijg anders zit ik met al die zooi hier PI:
pi_92073652
jij had iets van 27 punten toch?
ik heb 13punten dacht ik.

ik denk dat ik niet bij het eerste blok zit. dan kan ik rustig jou ervaring afwachten ;)
  zondag 30 januari 2011 @ 16:23:45 #53
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_92082602
Hoeveel vierkante meter is het eigenlijk?
pi_92083216
quote:
5s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:23 schreef Yaros het volgende:
Hoeveel vierkante meter is het eigenlijk?
Gast :'( De tweede regel van de OP...
pi_92084239
Heb op precies 7februari 26 punten, dus iets minder. Voor mijn gevoel is het redelijk veel, aangezien ik bij de open studio erg vaak de vraag hoorde: hoe komen we hiervoor in aanmerking? en ook niet het idee kreeg dat er veel oudere waren. Toch heb ik wel eens vaker gedacht: oh, deze week ga ik wel iets krijgen, maar lukte het nooit. Dus ik blijf hopen en wacht het rustig af.

Zodra ik ben wezen kijken, zal ik uiteraard mijn bevindingen hier posten
pi_92084811
Een punt is een maand in Groningen? Voor de niet-ingewijden / meelurkers :P
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_92084951
1punt per maand en 0,5punt extra per maand als je al een woning via een van de woningbouw corporaties huurt
pi_92086213
Wat raar dat 0,5 punt, is dat om de doorstroming te bevorderen :?

Maar 2 jaar wachttijd, ik zou ervoor tekenen :P Een studio in Nijmegen gaat voor minstens 3,5 jaar weg, de populaire nieuwbouw voor 4-5 jaar.
pi_92096351
ja dat is voor de doorstroming. helaas krijg ik die halve punt extra niet.

studio gaan hier normaal ook niet met 1jaar al weg. maar doordat er nu zoveel vrijkomt midden in studiejaar maak je meer kans.
en je hebt nog aparte inschrijving voor kamers. (lefier, voormalig IN-groningen) dat scheelt ook wel denk ik. veel studenten schrijven zich daar in, niet bij de sociale huurwoningen waar deze studio's van zijn. bij lefier sta ik nu 4jaar ingeschreven en maak daar geen enkele kans op de paar zelfstandige kamers die soms vrijkomen. bij woningnet had ik me alvast ingeschreven voor na de studie. maar komt nu ook goed van pas

[ Bericht 29% gewijzigd door loecje op 30-01-2011 21:03:50 ]
pi_92114797
Ben dr net langs gefietst, ziet er best relaxed uit tot zo ver. Beetje campus achtig...

Alleen plm 13 jaar te laat voor mij...
pi_92114943
Ook erg geintresseerd, alleen denk ik dat ik er met mijn 3 punten niet kom :') .
pi_92116362
gewoon proberen ;) waren bij de open dag heel wat geïnteresseerde met 0 punten.
pi_92119860
en ze staan op woningnet. 42 stuks. de nummering is idd wat vreemd maar hier een afbeelding

[ Bericht 21% gewijzigd door loecje op 31-01-2011 13:49:04 ]
pi_92119890
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:19 schreef loecje het volgende:
en ze staan op woninnet.
de nummering is idd wat vreemd

[..]

het internet in die krengen is idd meesterlijk snel _O_
niet meer
pi_92120182
ik zit eigenlijk liefste op de 3ewoonlaag aan de kant van de stad. mooi uitzicht, minder inkijk dan 1e en minder muren dan de 2e. maar zonder lift liefst 1e (ivm traplopen en gewrichtsklachten)
hebben jullie voorkeur? en waarom? (vooral de mensen met meer punten, dan moet ik die studio niet kiezen :P)

denk eraan dat je maar op 3 mag reageren en bij actuele reacties een volgorde kan aangeven waar je wilt zitten.
lastig kiezen. kan best zijn dat ik reageer op studio A en daar net misgrijp. terwijl studio B waar ik niet op reageer naar iemand gaat die minder punten had.

[ Bericht 18% gewijzigd door loecje op 31-01-2011 14:53:27 ]
pi_92120234
weten jullie waarom de prijzen nog verschillen?
pi_92120301
geen idee. volgens medewerkers zou er geen prijsverschil zijn.
bij andere studio's van nijestee is dat ook zo. nog iets om na te vragen straks.
hopelijk heb ik nog tijd om langs te gaan. mijn planning word in de war geschopt door mn fiets die kapot is
pi_92121252
welke studio's waren eigenlijk open voor bezichtiging?

oh en je mag er zeker geen andere vloer overheen leggen? deze vind ik niet super
pi_92121352
de studio's die nu niet beschikbaar zijn, weet de nummers niet uit mn hoofd.
andere vloer, ik denk dat je dan in problemen komt met de deuren enzo. mooi kleedje op de vloer :Y

aarggg ik kan niet kiezen. maakt mij niet uit waar ik zit... maar mag maar op 3 reageren. het is net gokken.

[ Bericht 23% gewijzigd door loecje op 31-01-2011 14:07:15 ]
pi_92121619
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:01 schreef loecje het volgende:
de studio's die nu niet beschikbaar zijn, weet de nummers niet uit mn hoofd.
andere vloer, ik denk dat je dan in problemen komt met de deuren enzo. mooi kleedje op de vloer :Y
hmm ja dat met die vloer was ik al bang voor jammer

[ Bericht 14% gewijzigd door neontiger op 31-01-2011 15:23:33 ]
pi_92122602
wat maakt dat uit? de studio word echt wel schoon en heel opgeleverd.
pi_92122630
@Loecje; volgens mij is het niet helemaal waar wat je zegt over de volgorde hoor. Als het goed is krijgt degene met de eerste punten hem altijd, ook als je een woning op nummer 2 zet. Wanneer jij dan woning 1 accepteerd, krijg degene na jou woning 2. Wanneer jij echter woning 1 weigert, kun je naar woning 2. Volgens mij wordt het dan gewoon in een soort 'wachtstatus' gezet voor degene die tweede is op voor jou woning 2. Haha, hoop dat het nog duidelijk is. Weet dit trouwens niet helemaal zeker, maar volgens mij is het wel zo.
pi_92122655
Sorry; eerste punten = meeste punten
pi_92122716
als je bij woning 1 en 2 de meeste punten hebt. krijg je woning 1 aangeboden.
daarvoor is de volgorde is mij uitgelegd
pi_92122781
Ja, klopt inderdaad. Maar ik meende dat jij bedoelde dat als je bij woning 1 net misgrijpt, de woning die jij op 2 hebt staan naar iemand kan gaan met minder punten. En dat laatste is volgens mij niet zo. Als je bij 1 misgrijpt en jij staat bij woning 2 wel op de eerste plek, krijg je die gewoon.
pi_92123140
nej ik bedoelde ik reageer op woning A en niet op woning B. woning A gaat naar iemand die meer punten heeft. terwijl woning B naar iemand gaat die minder punten heeft omdat ik daar niet op heb gereageerd.(ben niet zo goed in uitleggen)
het is dus gokwerk op welke studio ik ga reageren want het maakt mij niets uit waar ik zit.

ik had het eerlijker gevonden als er 1 optie voor alle studio's op een verdieping was. en degene met de meeste punten als eerst mag kiezen
pi_92123303
Aaah op die manier, excuses, dan heb ik je verkeerd begrepen. Als het je helemaal niet uitmaakt, zou ik gewoon wachten tot zondag en dan degene kiezen met de minste reacties. Denk dat je dan altijd minder kans hebt dat er iemand bij zit met meer punten en dus meer kans dat jij hem krijgt.

Opzich had verdieping 2 en 3 wel een gigantisch mooi uitzicht! Dat vond ik best indrukwekkend als je dat vanuit je raampje kunt zien. Ook denk ik dat veel mensen kijken waar de ingang zit, als je helemaal achterin zit moet je best nog een eindje lopen, haha.
pi_92123357
ik wil wel achterin zitten. ver lopen maar ook het rustigste.

[ Bericht 21% gewijzigd door loecje op 01-02-2011 19:57:57 ]
pi_92123390
Hmm ja, probleem met dat voorstel van jou, is dat het woningbouwcoorperaties gigantisch veel tijd kost. Want dan moet dus eerst nummer 1 gaan kijken welke hij wil (of in ieder geval doorgeven), daarna nummer 2, etc etc. Nu zijn ze direct allemaal weg, gaat dus veel efficienter. Nadeel eraan is dat je inderdaad pech kunt hebben.
pi_92123420
gewoon groep die in aanmerking komt de 8februari laten kijken, en direct beslissen.
pi_92123464
Haha tja, maar zie je het al voor je? Staan er 43 mensen te discussieren welk nummer ze eigenlijk willen en moeten namen op volgorde opgeroepen worden die dan mogen beslissen. Haha, dat wordt niets en kost Nijestee veel te veel tijd en moeite. Grote bedrijven willen immers alles zo makkelijk en efficient mogelijk, dus dit gaan ze echt niet doen.
pi_92123518
Viel me trouwens op dat de woningen aan de antillenstraat en damsterdiep (nu ook op de site) energielabel A krijgen en deze nieuwe B, vreemd...
pi_92123670
niet zo efficiënt nee, maar wel veel eerlijker. nu kan jij met je 27 punten misgrijpen terwijl iemand met 6punten een studio heeft.
energie label ga ik zo ook ff vragen, was mij ook opgevallen. lift lijkt er echt niet te zijn, staat ok niet in de omschrijving
pi_92123830
Tsja, het zou in theorie inderdaad kunnen gebeuren, denk dat het in de praktijk wel een beetje meevalt. En ach, er komen per week 43, als we deze week geen krijgen, dan de volgende wel. En anders daarna wel, of daarna................ hahaha. Zal me niet te druk maken als ik jou was, komt allemaal vast wel goed:)
pi_92128099
Hey mensen
even een vraagje...
Aan welke kant is de trap? (is dat bij de nrs 34,76,124 of juist bij de nrs 12 etcetera?)
Enne aan welke kant heb je 'vrij' uitzicht in de zin van dat er geen andere woningen voor staan???
Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)
pi_92128838
Hay,

Als het goed is heeft elk linkerrijtje op de plattegrond vrij uitzicht. De trap zit aan de rechterkant.
Misschien is het leuk te vertellen hoeveel punten je hebt en waar je van plan bent om op te reageren? Interessant om het 'reactiegedrag' en de motivatie hierbij te horen.
pi_92129860
aan beide kanten zit een trap. bij nr 12 is de ingang en de hoofdtrap. bij nr 52 zit de brandtrap die als het goed is niet gebruikt mag worden (maarja studenten he)

wel vreemd dat nr 12 het meeste reacties heeft. daar zou ik juist niet willen zitten zo bij de ingang, maar blijkbaar willen veel mensen niet zo ver lopen.

[ Bericht 33% gewijzigd door loecje op 01-02-2011 19:58:28 ]
pi_92135809
Mooiste is idd bovenste verdieping en dat kant van de stad :) Maar het is idd wel een erg dom systeem van kiezen.
pi_92136123
ja daar zijn meer mensen achter. ik ga denk ik toch voor de BG aangezien er geen lift lijk te zijn.
daar zijn tot nu toe ook nog de minste reacties op dus ik denk ook dat ik daar het meeste kans maak.

vandaag niet aan toe gekomen om bij nijestee langs te gaan met vragen. morgen is er weer een dag.
pi_92136475
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:25 schreef loecje het volgende:
ja daar zijn meer mensen achter. ik ga denk ik toch voor de BG aangezien er geen lift lijk te zijn.
daar zijn tot nu toe ook nog de minste reacties op dus ik denk ook dat ik daar het meeste kans maak.

vandaag niet aan toe gekomen om bij nijestee langs te gaan met vragen. morgen is er weer een dag.
het lijkt ook niet dat er een lift is, een lift van dit formaat kost alleen per jaar ongeveer 8k aan onderhoud. Dat zou veel te duur worden.
pi_92136511
Iemand al een idee waarom sommige studios duurder zijn dan de andere?
pi_92136701
morgen weet ik het, geduld
pi_92161061
Ook maar eens een poging wagen met 21 punten :)
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:45:53 #94
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_92161478
Wanneer is bekend wie er in komen te zitten?
pi_92165017
Hey
bedankt voor je antwoord :)
Ik heb 18 pnt, dus hoop dat ik een beetje kans maak!
Wil het liefst uitzicht op de stad en denk op de 1e verdieping!
Hoeveel pnt hebben jullie dan??
pi_92168340
leuk om een lijstje te maken?
ben wel benieuwd waar de mensen met meer punten op gaan reageren. die studio's moet ik dat natuurlijk niet op gaan reageren.
linda bedenk je wel dat je op de 1e buren boven en onder hebt zitten
pi_92168401
Erwindeen 26punten
RTS91 21 punten
linda-88 18 punten
loecje 13 punten
dery1990 6 punten

overige geïnteresseerde:
neontiger
elran

vul maar aan!
pi_92170524
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:43 schreef loecje het volgende:
leuk om een lijstje te maken?
ben wel benieuwd waar de mensen met meer punten op gaan reageren. die studio's moet ik dat natuurlijk niet op gaan reageren.
linda bedenk je wel dat je op de 1e buren boven en onder hebt zitten
Buren onder je hoor je niet zo snel zeker niet als je beetje goede isolatie onder je vloer hebt. Boven je is soms wel vervelend met loop geluiden etc.
pi_92171217
Hoi, ik meld mij hier ook maar even als zeer geïnteresseerde in de studio's op het Bodenterrein zijnde ;). Ik heb nu geloof ik 21 punten en heb alleen maar op studio's op de begane grond gereageerd. Heb maar gewoon mn geluksgetallen gedaan :P aangezien het toch een soort lotto is. Je kunt eerste worden van de 15 en je kunt laatste worden van de 3 dus ach :P. Hoop wel echt dat ik er zo snel mogelijk eentje heb :).
pi_92171283
Eigenlijk is dat systeem niet helemaal eerlijk, waarom niet per verdieping laten reageren. Dan kun je niet precies kiezen waar je terecht komt maar wordt je ook niet overtroefd door iemand met 10 punten minder. In ieder geval succes allemaal ^O^
pi_92171765
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:03 schreef Cerbie het volgende:
Eigenlijk is dat systeem niet helemaal eerlijk, waarom niet per verdieping laten reageren. Dan kun je niet precies kiezen waar je terecht komt maar wordt je ook niet overtroefd door iemand met 10 punten minder. In ieder geval succes allemaal ^O^
dankje ik ga het nodig hebben als ik het zo hoor. meeste mensen hier hebben al meer punten :(
pi_92180392
hier antwoorden op de vragen die ik gesteld had bij nijestee.

Er komt geen lift, was ook nooit sprake van en hoort ook niet op de bouwtekening te staan.
Het maximale wattage voor kookplaat is nog niet bekend. Vreemd want de meterkast en alles zit er al maar oke ze wisten het echt niet.
Er komen aansluitingen voor de verlichtingen. voor verlichting moet je zelf zorgen.
Bediening van de louvredeuren is handmatig (dus ja je moet uit je raam hangen)
De milieudienst gaat een plek regelen voor een vuilcontainer, precieze plaats is nog niet bekent maar ergens op het terrein.

verschil in energie label met Antillenstraat en Damsterdiep komt doordat alle blokken met blokverwarming worden verwarmd. daar vind verlies plaats daarom energielabel B. De officiële labeling heeft nog niet plaatsgevonden, omdat het om een nieuwbouwcomplex gaat. kan best zijn dat het uiteindelijk wel A is maar de schatting is B.

en als laatste het prijsverschil in de verdiepingen.
Dit heeft te maken met het maximaal aantal punten (bepaald door het VROM) dat per studio wordt toegekend. Studio's op de begane grond zijn makkelijk toegankelijk en hebben dus meer punten dan studio's op een verdieping die enkel met de trap bereikbaar zijn. Er is nooit sprake geweest van gelijke huurkosten.
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 18:13:57 #103
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_92204942
:N ik kom er net achter. dat huursubsidie onder de 23 niet mogelijk is.
max ¤ 361,66. en de huur +subsidie is 368 of 363.

[ Bericht 2% gewijzigd door loecje op 02-02-2011 18:04:44 ]
pi_92205575
Bij de woningen op de 2e verdieping kan het dan toch wel? Die zijn nog weer 5 euro goedkoper, dus 358 euro.
pi_92206671
ja enkel de 3e woonlaag. maar dat is niet wat overal vermeld staat en bij navraag steeds is bevestigd door medewerkers van nijestee.
ik baal gigantisch nu. deze studio's zijn niet voor mij. geen huurtoeslag voor de BG... geen lift dus geen 2e verdieping voor mij...
pi_92210000
Dat is inderdaad ontzettend balen zeg! Ik kan me voorstellen dat je je er al wel op verheugd had en dan toch dit :S. Ze hebben inderdaad steeds nadrukkelijk vermeld dat huursubsidie voor mensen onder de 23 mogelijk was. Ik ben zelf 23 en begon me op een gegeven moment af te vragen of ik dan nog wel huursubsidie kreeg, omdat het steeds alleen over ónder de 23 ging...
Vind het erg vreemd dat ze dan toch net een paar euro over die grens gaan zitten... Ik begin te denken dat het misschien een rekenfoutje van hun kant is... Wie weet wordt het nog aangepast.
pi_92213254
Omg, wat worden hier weer snel conclusies getrokken zeg, haha. Zou toch te gek voor woorden zijn als het echt zo is, het is dan ook niet zo en zal jullie uitleggen waarom. Die grens van het krijgen van huursubsidie of niet dat jullie noemen, heeft te maken met de KALE huurprijs. De huurprijs die op woningnet vermeld staat, daar zitten een aantal extra kosten bij (iets van 13 euro, voor nijestee zelf en nog iets). Dat moet je er dus aftrekken en invullen bij service-kosten. Dan krijg je gewoon huursubsidie:)
pi_92213494
Nog even voor de duidelijkheid, de informatie op woningnet:

Rekenhuur¤ 358,05
Brutohuur¤ 368,53 (incl.servicekosten)

Vul dus 358 in op toeslagen.nl bij kale huur en 10.48euro bij servicekosten en dan zie je hoeveel huursubsidie je krijgt:)
pi_92213498
Ik geloof dat ik in dit geval gewoon contact op zou nemen met ze en zou uitleggen wat je geconstateerd hebt voor je gaat gillen dat het allemaal niet kan etc. Ze adverteren tenslotte met huursubsidie voor <23. Volgens mij moeten ze dan heel resoluut in de kleine lettertjes verwerken dat het voor sommige studio's niet geld.
pi_92213594
Oh, jullie hebben inderdaad wel gelijk:S Als je dat invuld op toeslagen.nl en je bent nog geen 23, krijg je inderdaad niets. Mijn excuses. Maar het lijkt me dat het inderdaad een foutje is, zal anders Nijestee even bellen als mensen jonger zijn dan 23.
pi_92215513
Heey!
Ik heb daar al over gemaild, hieronder het antwoord!

Voor het aanvragen van huurtoeslag mag de rekenhuur (netto huur + kosten huismeester) niet hoger zijn dan ¤ 361,-
Voor de studio's op de begane grond is de rekenhuur ¤ 358,05. Dus als je jonger bent dan 23 jaar dan kun je huurtoeslag aanvragen voor deze studio.

Geen idee waar je dat extra tientje voor betaald, maargoed voor alle studios is dus huurtoeslag mogelijk :)
pi_92215696
Ja, maar dat is toch juist het probleem? De netto huur + kosten van service is 368......
pi_92215947
Zoals ik het begrepen heb zit in de rekenhuur de kale huur plus de kosten van de huismeester.
(zal dan misschien 348 netto - 10 huismeester zijn)

De bruto huur is dan 10 euro meer (geen idee waarom dit 10 euro meer is, en of je dit maandelijks moet betalen of de rekenhuur), maar je moet in ieder geval de rekenhuur invullen voor de belastingdienst en dan zit je dus altijd onder de grens..

Alleen op de site staat bij brutohuur + servicekosten dus dat is lekker verwarrend! Maar denk dat we daar niet teveel naar moeten kijken..
pi_92216221
Wat is het verschil tussen bruto huur en rekenhuur?
- De bruto huur betreft het totale bedrag dat u voor de woning moet betalen.
- De rekenhuur betreft de kale huur plus een bedrag aan servicekosten.
- De rekenhuur is het bedrag waarmee rekening wordt gehouden bij de toekenning van huurtoeslag. Dit bedrag is meestal lager dan de bruto huur omdat niet alle servicekosten meetellen in de rekenhuur.Gas en elektriciteit moet u meestal zelf betalen naast de bruto huur. Wanneer gas of elektra wel is opgenomen in de servicekosten, staat dat aangegeven in de algemene informatie in de woningadvertentie.
pi_92218173
ik had al contact opgenomen met belastingdienst (nijestee was op dat moment al dicht) daar zeiden ze dat je service kosten Wel mee moet rekenen. vandaar mijn reactie.

maar bij nijestee zeggen ze dat je service kosten gewoon moet vergeten want dat geld enkel voor de service van een beheerder, kosten gezamenlijke ruimtes.
De service kosten van nijestee zijn complexbeheer, glas en onderhoudsfonds. dat valt bij toeslagen dus niet onder de service kosten.

het is idd erg verwarrend. laat ze die kosten dan anders noemen ofzo.

Dus WEL huursubsidie voor onder de 23 voor alle studio's

[ Bericht 22% gewijzigd door loecje op 02-02-2011 13:14:11 ]
pi_92219549
Op welke studios hebben jullie trouwens gereageerd??
pi_92219812
begane grond. maar ik heb nog geen definitieve beslissing gemaakt.
ik wacht nog ff af tot zondag om te zien waar de minste reacties zijn.
ik zou graag willen weten van de mensen die meer punten hebben waar ze zitten zodat ik daar niet tegen hoef te strijden.
pi_92220533
Ik heb ook op 3 op de begane grond gereageerd. Twee aan de stadskant en eentje aan de andere kant. De huisnummers weet ik zo niet meer uit mn hoofd..
pi_92265888
Wat doen jullie meteen paniekerig |:(
Lees eerst even goed hóe je die rekenwijzer in moet vullen.
quote:
Servicekosten

Vul het bedrag in dat u betaalt aan servicekosten voor uw huis. Rond dit bedrag af op hele euro's. Wij tellen uw servicekosten bij de kale huur op.

- Tel de volgende kosten mee:
- schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten
- energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten
- huismeesterkosten
- kosten voor dienst- en recreatieruimten

U mag maximaal ¤ 12 per rubriek bij de kale huurprijs tellen, ook als u een hoger bedrag betaalt. Dus in totaal kunt u maximaal ¤ 48 bij de kale huurprijs tellen.
Ook die max. van 12¤ is belangrijk, wij betalen iets meer dan 12¤ op sommige van die posten maar dan kun je gewoon 12¤ bij het aanvragen van huurtoeslag tellen.
pi_92284291
Cerbie blijkbaar is onze reactie helemaal niet raar want zoals jij het zegt (kale huur + service kosten) dan zitten we(<23jaar) over de max van ¤361,66 heen en dan krijg je geen subsidie.
precies zo dacht ik ook dat het moest (zelfs door belastingdienst bevestigd, ja service kosten moet je allemaal meetellen) maar dat is dus niet zo.
De service kosten die bij woningnet genoemd staan zijn geen van de dingen die in het lijstje staan maar dat staat nergens vermeld waardoor deze reactie.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 03-02-2011 18:22:47 ]
  zaterdag 5 februari 2011 @ 22:56:28 #122
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_92390435
Voor de mensen die een studio gewonnen hebben..

In de aanbieding bij de Makro vanaf dinsdag voor de komende 2 weken o.a. wasmachine's en een was/droogcombinatie!
http://www.metro-mcc.nl/papernewsfolder/folder_new.asp?active=523
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_92390775
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:07 schreef loecje het volgende:
Cerbie blijkbaar is onze reactie helemaal niet raar want zoals jij het zegt (kale huur + service kosten) dan zitten we(<23jaar) over de max van ¤361,66 heen en dan krijg je geen subsidie.
precies zo dacht ik ook dat het moest (zelfs door belastingdienst bevestigd, ja service kosten moet je allemaal meetellen) maar dat is dus niet zo.
De service kosten die bij woningnet genoemd staan zijn geen van de dingen die in het lijstje staan maar dat staat nergens vermeld waardoor deze reactie.
De rekenhuur is het uiteindelijke getal van kale huur plus die vier servicepunten he, ik zag hierboven iemand rekenhuur + bedrag posten, dat klopt niet.

linda-88 legt het goed uit dat je alléén de rekenhuur moet gebruiken. Volgens mij betekenen de termen dit: Welke bedragen hebben jullie doorgekregen?

kale huur
De kosten voor de kamer, zonder andere dingen
- Kale huur

Rekenhuur
Hiermee kijkt de belastingdienst hoeveel toeslag je krijgt (toeslag = rekenhuur - ~290¤)
- Kale huur
- Schoonmaakkosten gemeenschappelijke ruimten (max 12¤)
- Energiekosten gemeenschappelijke ruimte (max 12¤)
- Huismeesterkosten (max 12¤)
- Kosten voor dienst- en recreatieruimten (max 12¤)

Bruto huur
--> Dit betaal je maandelijks aan de verhuurder
- Rekenhuur
- Alle andere kosten die je aan je verhuurder betaald (G/W/L, TV, etc)

[ Bericht 12% gewijzigd door Cerbie op 05-02-2011 23:10:14 ]
pi_92391586
het is inmiddels al duidelijk dat alleen de rekenhuur ingevuld moet worden.
geen idee waarom je me nu nog steeds loopt te verbeteren.

[ Bericht 19% gewijzigd door loecje op 05-02-2011 23:38:43 ]
pi_92391709
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:56 schreef YskaFredriksson het volgende:
Voor de mensen die een studio gewonnen hebben..

In de aanbieding bij de Makro vanaf dinsdag voor de komende 2 weken o.a. wasmachine's en een was/droogcombinatie!
http://www.metro-mcc.nl/papernewsfolder/folder_new.asp?active=523
voor makro moet je een bedrijf hebben toch?
ik twijfel nog over wasmachine, heel handig om zelf te hebben maar zo duur in aanschaf. zal waarschijnlijk combi ouders/vrienden/wasserette worden

[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 05-02-2011 23:41:55 ]
  zondag 6 februari 2011 @ 00:54:18 #126
242204 YskaFredriksson
pi_92396146
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:22 schreef loecje het volgende:

[..]

voor makro moet je een bedrijf hebben toch?
ik twijfel nog over wasmachine, heel handig om zelf te hebben maar zo duur in aanschaf. zal waarschijnlijk combi ouders/vrienden/wasserette worden
Ik vind zelf wassen veels te fijn. Maargoed het moet wel in je financiele mogelijkheden liggen.

Er zijn zoveel mensen met een Makro-pasje dat dat vaak niet het probleem is. En ik vind dat Makro vaak erg leuke aanbiedingen heeft. Je moet ze alleen wel in de gaten houden ;)

Ik heb bijvoorbeeld ook een Makro-pasje ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_92396426
Iki heb goede verhalen gehoord over de wasmachines van de gamma, die zijn niet duur. Of je haalt een tweedehandsje van marktplaats. Ik heb hier een hele mooie AEG staan die net 150¤ kostte.
pi_92404659
Ik heb gehoord dat je voor een paar euro in de maand een wasmachine kunt huren. Dat ga ik denk ik doen als ik kan uitvinden hoe en waar :)
pi_92406392
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:09 schreef Sieglinde het volgende:
Ik heb gehoord dat je voor een paar euro in de maand een wasmachine kunt huren. Dat ga ik denk ik doen als ik kan uitvinden hoe en waar :)
http://www.wasmachineverhuur.nl/ :)
pi_92408128
quote:
Haha bedankt :). Het is wel iets duurder dan ik dacht... Maar ik denk op een termijn van tot zo'n 3 jaar toch wel het goedkoopste... Nog maar even over nadenken :)
  zondag 6 februari 2011 @ 14:03:01 #131
242204 YskaFredriksson
pi_92409345
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:35 schreef Sieglinde het volgende:

[..]

Haha bedankt :). Het is wel iets duurder dan ik dacht... Maar ik denk op een termijn van tot zo'n 3 jaar toch wel het goedkoopste... Nog maar even over nadenken :)
Op een termijn van 3 jaar geef je dan 378 euro uit. Voor dat geld heb je ook gewoon een wasmachine gekocht die dan mee verhuisd als je klaar bent met je studie ;)

Maar als je nu niet een dergelijk bedrag vrij hebt is huren zeker interessanter.
pi_92410494
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:35 schreef Sieglinde het volgende:

[..]

dankje! dat is nog wel interessant. naar de wasserette gaan is duurder. 3.50 per wasbeurt, dan ben je zo 25euro per maand kwijt.
maar eerst maar eens een studio bemachtigen. en dan marktplaats/kringloop enzo afstruinen.
pi_92410644
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:03 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Op een termijn van 3 jaar geef je dan 378 euro uit. Voor dat geld heb je ook gewoon een wasmachine gekocht die dan mee verhuisd als je klaar bent met je studie ;)

Maar als je nu niet een dergelijk bedrag vrij hebt is huren zeker interessanter.
Ja, dat is wel zo... Een hele goede wasmachine zal dan wel weer een stuk duurder zijn, maar ik denk niet dat die goedkoopste huurwasmachine nieuw duurder is dan 378 euro...
Voordeel van huren is wel dat alles gratis gerepareerd/vervangen wordt mocht dat nodig zijn, maar ja als je een wasmachine koopt heb je ook wel garantie natuurlijk... Moeilijk, moeilijk :P
pi_92411127
als je het geld nu hebt zou ik een wasmachine kopen (nieuw of 2e hands afhankelijk van het te besteden bedrag) want wat yska al zegt, die wasmachine is als het goed is niet na 3jaar kapot.
als je het geld niet hebt is huren denk ik een goede 2e optie.
pi_92411522
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:45 schreef loecje het volgende:
als je het geld nu hebt zou ik een wasmachine kopen (nieuw of 2e hands afhankelijk van het te besteden bedrag) want wat yska al zegt, die wasmachine is als het goed is niet na 3jaar kapot.
als je het geld niet hebt is huren denk ik een goede 2e optie.
Ja, kopen lijkt toch wel voordeliger idd. Maar ik denk dat ik sowieso even wacht, mn ouders doen nu ook nog elke week met plezier mijn was (woon wel op kamers) en dat is nog wel even vol te houden :P
En eerst maar eens een studio zien te bemachtigen idd :P
pi_92411700
dat gesleep met de was vind ik maar niets. ik ga ook niet elke weekend naar mn ouders. 1x in de maand te wassen is toch wat te weinig al is het voordeel dan wel dat het allemaal netjes gestreken is.
woon nu bij iemand in huis dus ben hier van alle gemakken voorzien.

reacties op de studio's vallen me nog steeds heel erg mee. Er vanuit gaande dat iedereen op 3 studio's reageert, zijn er nu 225 geïnteresseerde(675 reacties totaal).
dat zal vast niet zo blijven maar anders zou iedereen er eentje kunnen krijgen en er nog studio's overblijven ook.

[ Bericht 17% gewijzigd door loecje op 06-02-2011 15:15:40 ]
pi_92411711
Dit is een erg goedkope wasmachine maar volgens de reviews niet eens slecht:
Wasmachine

Ik ben zelf zo blij dat ik gewoon bijna zonder bagage naar mijn ouders kan, en dat ik gewoon zelf thuis kan wassen. :)
  zondag 6 februari 2011 @ 17:56:08 #138
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_92419049
Je bent net te laat voor de 19% btw actie van de mediamarkt.

Wasmachine voor 260 euro incl. brengen en installeren.

Je kunt trouwens ook een wasmachine huren voor een tijdje voor 12 euro per maand!
pi_92421935
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:56 schreef Yaros het volgende:
Je bent net te laat voor de 19% btw actie van de mediamarkt.

Wasmachine voor 260 euro incl. brengen en installeren.

Je kunt trouwens ook een wasmachine huren voor een tijdje voor 12 euro per maand!
Dat linkje wat ik gaf is een wasmachine voor 230 incl verzendkosten!
pi_92422453
Lol,

Morgen hier weer aan het werk... Cai bekabeling aanleggen :D
pi_92422659
jij bent daar aan het werk? weet je misschien hoe het met de meterkast zit? en dan met name met hoeveel Watt de kookgroep belast mag worden?
niemand bij nijestee weet dat. beetje vreemd maargoed.
ik kan misschien een dubbele kookplaat overnemen maar moet eigenlijk nu beslissen.
pi_92422813
Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat 2 pitjes sowieso werkt. Voor 4 heb je krachtstroom nodig.

Zelfs de oudste studentenhuizen van de vereniging hier kunnen een dubbelpits kookplaatje aan, je moet alleen opletten dat je geen 3 kilowatt waterkoker neemt. :P
pi_92422878
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:14 schreef loecje het volgende:
jij bent daar aan het werk? weet je misschien hoe het met de meterkast zit? en dan met name met hoeveel Watt de kookgroep belast mag worden?
niemand bij nijestee weet het. lekker handig want ik kan misschien een dubbele kookplaat overnemen maar moet eigenlijk nu beslissen.
Ik zal morgen eens de meterkast bekijken. Zag wel dat er een kaartje in de meterkast hangt. Wat er precies opstaat durf ik niet te zeggen.

Wat is het verbruik van die kookplaat?
Volgens mij zijn de groepen met 16A afgezekerd
pi_92422888
ik heb al een contactgrill van 2000 watt. liefst samen met een dubbele kookplaat die is ook 2000 watt.
pi_92422980
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:19 schreef loecje het volgende:
ik heb al een contactgrill van 2000 watt. dat zou samen moeten gaan met een dubbele kookplaat.
Dat ga je op dezelfde groep denk ik niet redden..
pi_92423117
wat in de keuken kwijt wil is: koelkast, combimagnetron. grill en kookplaat. ik weet niet hoe alles daar verdeeld zit met de groepen. ik weet enkel dat er een aparte kookgroep is.
meest ideaal zou natuurlijk zijn als de grill samen met kookplaat aan kan.
wat natuurlijk ook kan is de grill en kookplaat niet tegelijk gebruiken.
pi_92423293
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:24 schreef loecje het volgende:
wat in de keuken kwijt wil is: koelkast, combimagnetron. grill en kookplaat. ik weet niet hoe alles daar verdeeld zit met de groepen. ik weet enkel dat er een aparte kookgroep is.
meest ideaal zou natuurlijk zijn als de grill samen met kookplaat aan kan.
wat natuurlijk ook kan is de grill en kookplaat niet tegelijk gebruiken.
ik kijk morgen wel even voor je
pi_92423319
*O* je bent geweldig
pi_92454177
Menn, zelfs ik met mijn 26 punten heb echt geluk gehad. Heb uiteindelijk mijn nummer 3 gekregen!

Ben benieuwd hoe het bij jullie gegaan is....
pi_92458444
quote:
11s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:26 schreef Erwindeen het volgende:
Menn, zelfs ik met mijn 26 punten heb echt geluk gehad. Heb uiteindelijk mijn nummer 3 gekregen!

Ben benieuwd hoe het bij jullie gegaan is....
Gefeliciteerd ^^
Ik heb nog niks gehoord dus neem aan dat ik er niet bij zit.. Ik kan ook nog niet zien hoeveelste ik ben geworden maar ben benieuwd haha
pi_92463121
ik ben 4e, 5e en 8ste geworden. dat gaat hem niet worden denk ik. kleine kans dat 3mensen voor mij de studio weigeren.
sieglinde je kan als je inlogt bij actuele aanbiedingen zien op welke plaats je bent geëindigd. daar krijg je verder geen bericht van.
pi_92465191
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:12 schreef loecje het volgende:
ik ben 4e, 5e en 8ste geworden. dat gaat hem niet worden denk ik. kleine kans dat 3mensen voor mij de studio weigeren.
sieglinde je kan als je inlogt bij actuele aanbiedingen zien op welke plaats je bent geëindigd. daar krijg je verder geen bericht van.
Jammer, wanneer komende volgende studio's vrij?
pi_92465580
geen idee maar voor deze week staat er helaas niets op :(

@ Erwindeen, veel foto's maken morgen met de kijkdag en vraag die medewerkers de oren van hun kop.
en hier verslagje natuurlijk ;)
pi_92466027
@Erwindeen gefeliciteerd! SUper leuk voor je!
Ik ben helaas 3e, 7e en 7e geworden dus denk dat het voor mij ook niet gaat lukken maargoed binnenkort nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)

Even een vraagje trouwens..kan het ook zijn dat iemand bij 3 woningen eerste wordt en morgen uit alle 3 kan kiezen? Of is het zo dat je alleen je 1e keuze mag bekijken?
Ik dacht namelijk, misschien dat mensen met hoge punten bij meerdere 1e zijn en dat na morgen de nr's 2,3 etc dus een plekje opschuiven??
pi_92466310
geen idee maar lijkt me logisch dat je dan alleen 1ste keuze mag bezichtigen. je heb niet voor niets die volgorde van keuzes.
en ach al die studio's zijn hetzelfde.
pi_92466801
Heb mijn tweede keus aangeboden gekregen :). Tweede verdieping met uitzicht op de stad!
pi_92467154
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:12 schreef loecje het volgende:
Ja, ik zat een beetje verkeerd te kijken haha :P ik ben 4e, 5e en 7e geworden. Het valt me wel erg tegen... Normaal bij woningen waar zo'n 120 reacties op zijn ben ik ongeveer 10e dus had me met 15 reacties toch wat hoger ingeschat :P. Nouja volgende keer beter hopelijk :)
pi_92470319
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:33 schreef RTS91 het volgende:
Heb mijn tweede keus aangeboden gekregen :). Tweede verdieping met uitzicht op de stad!
Ook gefeliciteerd! Welke studio heb je weten te bemachtigen?
pi_92470525
yeah toch 2 fokkers in blok 1:)
volgende keer beter idd. nieuwe rondes nieuwe kansen.
Er waren volgens mijn berekening maar +-250 geïnteresseerde. dat zou betekenen dat iedereen een studio kan krijgen en er nog overblijven ook. maar denk dat animo wel meer gaat worden als de eerste mensen er wonen.
pi_92470538
blok 1:
Erwindeen 26punten
RTS91 21 punten

Overig:
linda-88 18 punten
loecje 13 punten
dery1990 6 punten
neontiger
elran
pi_92477991
Pff ik baal wel dat iemand met evenveel punten als mij wel een studio heeft gekregen en mensen met minder punten op ongeveer dezelfde positie als mij uitkomen...
Ik hoorde op mn werk dat een deel van de studio's ook bedoeld is voor uitwisselingsstudenten. Misschien dat ze daar een heel blok voor reserveren ofzo... Ik hoop het niet, dan maak ik nog minder kans :P
pi_92478379
tja dat is precies waarom ik de manier van reageren niet eerlijk vind. het is gewoon gokken.

zijn dat niet de studio's van antillenstraat? die zijn wel voor buitenlandse studenten en NOVO (jongeren met verstandelijke beperking). van bodenterrein heb ik nog niets over gelezen.
pi_92479174
Ja, het ging wel specifiek over het bodenterrein. Maar ik heb nog niet echt details gehoord over hoeveel en of het überhaupt al vast staat.
Ben wel benieuwd wanneer de volgende lading op Woningnet komt te staan...
pi_92479638
ja daar ben ik ook benieuwd naar.
pi_92489498
Jammer Loecje dat je geen ruimte toegewezen heb gekregen.

Om een antwoord te geven op je vraag over de afzekering in de blokken. Er zit idd een apparte groep in voor de kookplaat. Deze zou evt wel gecombineerd kunnen worden met een (kleine )grilplaat
pi_92492116
Omg, ik dacht: kan ik vandaag lekker in mijn eentje alles rustig bekijken, maar nee hoor! Is er gewoon weer één studio open gezet waar iedereen langs moest komen. Ben dus eigenlijk niets wijzer geworden dan bij de open dag. Wel is de deur naar de badkamer wat aangepast, die kieren zijn weg. Voor de rest is het allemaal denk ik wel duidelijk. Wilde het alleen graag even opmeten, maarja het was veel te druk en die man zei dat de bouwtekening precies klopt, dus daar gaan we dan maar vanuit.

PS: als je gisteravond laat nog hebt gevierd dat je tentamens voorbij zijn en er 's ochtends om 8uur uit moet en er dan ook nog achterkomt dat je nieteens in je eentje mag kijken....... do the math:P

haha. Maar ik neem hem denk ik wel:D
pi_92493820
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 06:29 schreef Sysops het volgende:
Jammer Loecje dat je geen ruimte toegewezen heb gekregen.

Om een antwoord te geven op je vraag over de afzekering in de blokken. Er zit idd een apparte groep in voor de kookplaat. Deze zou evt wel gecombineerd kunnen worden met een (kleine )grilplaat
dankje.
pi_92493875
dat is wel tegenvallen. misschien zijn de andere studio's nog niet gehele af?
wanneer mag je erin weet je dat al wel?
pi_92497982
Nou, opzich was het wel begrijpelijk aangezien het nog een bouwterrein is en zij wel verantwoordelijk zijn voor ons (werd ook gezegd daar).

De datum van 1 april is nu definitief, dan kun je er dus in. Alles is in princiepe al klaar zei die vrouw, qua woningen, echter moeten alleen de kabels (stroom etc) nog aangesloten worden en de omgeving nog mooi gemaakt.
pi_92501352
Die kabels daar is Sysops dus mee bezig ;)
ja omgeving mag nog wel wat aan gebeuren. nu kan je er niet eens normaal komen met een auto. is wat lastig met verhuizen.
ik ben wel benieuwd hoe ze de omgeving gaan inrichten. op plaatjes ziet het er leuk uit maar is altijd afwachten hoe het er in het echt uit komt te zien. Zal die nieuwe vrydemastraat dan ook al beetje meer een straat zijn?
pi_92503867
Ik woon in de buurt van de bloemsingel/ jodenkamp. Maar daar moet ook nog abnormaal veel gebeuren qua bestrating en groen. Ik neem aan dat ze dat allemaal doortrekken.
pi_92506771
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:00 schreef Erwindeen het volgende:
Omg, ik dacht: kan ik vandaag lekker in mijn eentje alles rustig bekijken, maar nee hoor! Is er gewoon weer één studio open gezet waar iedereen langs moest komen. Ben dus eigenlijk niets wijzer geworden dan bij de open dag. Wel is de deur naar de badkamer wat aangepast, die kieren zijn weg. Voor de rest is het allemaal denk ik wel duidelijk. Wilde het alleen graag even opmeten, maarja het was veel te druk en die man zei dat de bouwtekening precies klopt, dus daar gaan we dan maar vanuit.

PS: als je gisteravond laat nog hebt gevierd dat je tentamens voorbij zijn en er 's ochtends om 8uur uit moet en er dan ook nog achterkomt dat je nieteens in je eentje mag kijken....... do the math:P

haha. Maar ik neem hem denk ik wel:D
Zelfde klacht als jij! Had toch verwacht dat ik boven wel even kon kijken naar 'mijn' woning. En ik was ook vrij laat thuis en goed brak :P.
pi_92508056
Haha, voel me inderdaad nu helemaal extreem lamlendig.....

Heeft iemand het trouwens een keer opgemeten? Vraag me eigenlijk nog steeds af of die bouwtekening qua maten nu echt klopt of niet.. (had vannochtend helemaal geen zin om te meten met ook nog eens 20 mensen die in die studio staan)
pi_92508562
moet alles zo precies passen dan? ik verwacht niet dat er meer dan paar cm verschil in zit.
pi_92509631
Nouja, op een paar cm zal het natuurlijk geen probleem worden. Maar heb wel redelijk wat spullen en had ook al een mooie inrichting in gedachten. Telkens als ik binnensta oogt het namelijk wel wat minder lang... Mocht het ineens in het echt een halve meter minder lang zijn, heb ik wel een probleem, haha. (dan past het misschien nog wel, maar niet meer 'mooi')..
pi_92509847
Ik zit nu op 16m2 dus geen problemen :)
pi_92510470
halve meter zal er echt niet in zitten. ik heb wel ff met stappen erdoor gelopen en dan lijkt het redelijk te kloppen. ben benieuwd naar jou indeling.

ik zit nu ook op iets minder dan 16m2 maar wil in de studio toch wel wat extra dingen. zoals een bank :Y halve meter minder gaat dan ook wat lastig worden met het idee in mn hoofd.
pi_92553414
Hey!
Maandag 14 feb komen er weer nieuwe studios op woningnet! (had ff gemaild)
Ik hoop zoooooo dat ik nu eentje weet te bemachtigen!!
pi_92560756
dankje voor de info.
we gaan er weer voor. zou leuk zijn hele groep fok!kers daar ;)
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:32:25 #180
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_92561194
Gaat het alleen om punten dan?
pi_92562085
het gaat per studio om de meeste punten ja.
wat zou er nog meer kunnen zijn dan?
pi_92587035
Ik zie dat de studio's naast mij voor respectievelijk 40 en 30 punten weg zijn gegaan! Heb ik toch even mazzel :)
pi_92602874
Jezus, zoveel punten overal? Ik geloof dat ik aan 5 à 6 punten zit, dus dat gaat het niet echt worden. Vreemd genoeg wel ergens positie 4 weten te behalen met dat aantal punten. (Andere resp. 14 en 9).

Edit: 5 punten dus... Schiet ook niet op met die krengen.

[ Bericht 15% gewijzigd door toenie op 10-02-2011 20:27:42 ]
:: Toenie ::
pi_92621449
Toenie, ik zal je ff moed inpraten. er zijn ook studio's naar mensen met 20 punten gegaan.
Er zijn 345 studio's en bij de vorige ronde was de schatting dat er 250 mensen gereageerd hebben. mocht dat zo blijven dan maak je zelfs met 0punten kans.
alleen zal dat waarschijnlijk pas bij de laatste blokken zijn. maar de studio's zijn overal het zelfde dus of je nu in het eerste of het laatste blok zit maakt voor de studio niets uit ;)
pi_92629347
Nee, ik zal het ook wel gewoon blijven proberen :) Positie 4 ergens eindigen vind ik al apart, maar geef ook informatie weg over andere reageerders.
pi_92637033
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 11:23 schreef toenie het volgende:
Nee, ik zal het ook wel gewoon blijven proberen :) Positie 4 ergens eindigen vind ik al apart, maar geef ook informatie weg over andere reageerders.
Bij mijn aangewezen studio was ik ook op nummer 4 geëindigd, best apart.
pi_92637772
Even een update voor de woning waar ik als 4e eindigde: "De woning is aangeboden aan een reguliere woningzoekende met 14.0 punten."
pi_92638896
tja dat is het nadeel van dit systeem. je moet gokken op welke studio's niemand met meer punten reageert.
pi_92662248
Tja, ik heb dus totaal bij de verkeerde gegokt :')

Die van mij gingen weg voor 30, 41 en 28 punten.
pi_92662715
ik ben bij 2studio's nog een plaats opgeschoven(nu 3e en 7e) en daarbij is de woning nu aangeboden aan de volgende dus die zijn nog niet weg. er zijn dus werkelijk mensen die de studio afwijzen.

de andere studio is naar iemand met 26punten gegaan(erwindeen)
pi_92665433
Wow, dat mensen zo'n studio afwijzen.. Aan de andere kant: feli dat je weer bent opgeschoven :)
pi_92730519
de studio's staat nog steeds op aangeboden. gaat niet snel daar.

morgen weer nieuwe ronde, nieuwe kansen *O*
iedereen veel succes gewenst!
pi_92822438
wat een rust opeens in dit topic.
de studio's die afgewezen waren zijn inmiddels ook weg. helaas voor mij niet nog meer mensen die de studio's afwijzen. (17, 21 en 26 punten) hopelijk kom ik er de volgende ronde doorheen met mn 13 punten

ik ga weer voor BG, verder nog geen keuze kunnen maken
pi_92824974
Ik ben vorige week door mensen die woningen hadden afgewezen ook bij 2 woningen van de 5e en 7e plaats opgeschoven naar beide 4e plaats.

Ik zit nu wel even raar te kijken... Ik sta dus bij beide woningen op de 4e plaats en de mensen die ze hebben geaccepteerd hebben 21,4 en 21,3 punten... Ik heb zelf ook 21,3 punten...
Ze zullen dan wel met meer cijfers achter de komma rekenen maar ik voel me wel even pechvogel als ik ook naar de andere puntenaantallen kijk :P
Maarja des te meer kans in deze ronde :)
pi_92825098
bij zelfde aantal gaat het naar reactie snelheid dacht ik.
wel extreme pech zeg. net de verkeerde studio's gegokt. maar met 21 punten moet je de 2e ronde zeker wat kunnen krijgen.
lijkt veel rustiger te zijn deze ronde. maar misschien komt dat nog.
pi_92825287
Oh vandaar! Nou ik heb gisteren al mijn eerste en tweede keuze aangegeven toen alles nog op 1 of 0 stond, dus hopelijk overkomt me dat niet weer :P
Mijn eerste keuze was de vorige keer trouwens naar iemand gegaan met 50,5 (!) punten. Toen zakte de moed me even in de schoenen haha, maar uiteindelijk krijgen we vast allemaal wel een studio :)
pi_92825569
50,5 dan sta je gewoon al 4jaar ingeschreven en dan op zo'n studio reageren... daar kan je een heel appartement voor krijgen.
pi_92826645
Hey!
Als ik dat zo allemaal hoor had ik dus best eentje kunnen hebben, maar het ligt er idd maar net aan op welke je reageert. Volgens mij willen heel veel op de bovenste verdieping of op een hoek, dus daar kies ik nu niet voor ;)
Wel raar trouwens dat blok 2 er nu opstaat ipv de overgebleven studio's van blok 1!
pi_92826878
zal wel wat met die studio's zijn dat ze later komen. of toch dat wat Sieglinde dat er studio's worden gereserveerd voor uitwisselingsstudenten.
pi_92826906
Ben blij dat ik gelijk gereageerd heb en niet deze week pas! Want de andere helft van de 2de verdieping in blok A is niet eens vrij gekomen (en die had ik nog net even wat liever) :)! Waarom zou niet alles op woningnet komen?
pi_92843868
Toevallig woont mijn vriendin in een flat in paddepoel. Hier gaan ze enorme onderhoudswerzaamheden verrichten waardoor ze dus een paar dagen in een 'logeerhuis' kunnen blijven. Ook konden ze kiezen om definitief te gaan verhuizen naar een studio op het bodenterrein. Misschien dat er een aantal mensen daarvoor hebben gekozen en daardoor niet alles op woningnet komt.... Lijkt me wel een plausibel idee.
pi_92846885
Ik hoop niet dat ze teveel van die projectjes hebben. Dat zou betekenen dat het aanbod op woningnet flink slinkt ten opzichte van de verwachtingen.

Heb ook weer gereageerd, fingers crossed again :)
pi_92848219
aan het aantal reacties zal het dit keer niet liggen. maar 90 reacties tot nu toe(vanuit gaande dat iedereen 3x reageert) terwijl vorige keer op dinsdag er al 160 reacties waren.
pi_92859302
en dan te bedenken dat er ook nog meer dan de vorige x op staan! Hopelijk krijgen we allemaal eentje :)
pi_92871184
Er zijn nu ook nog maar iets van 100 reacties. En er zijn hierna nog zo'n 200 studio's te gaan, straks blijft de helft leegstaan :P
Ik heb al helemaal zin om mn spullen alvast te gaan inpakken enzo, maar dat is misschien wat vroeg :P
pi_92871383
over paar maand komt de nieuwe lichting studenten.
en ik denk ook dat veel mensen weinig in de studio's zien doordat de afbeeldingen die bij alle artikelen staan doen denken aan een 10m2 studio. en ook dat het nu een bouwplaats is schrikt mensen af denk ik.

haha sieglinde. ik zat het weekend al met mn broertje te overleggen of hij dagje wil komen helpen als ik de studio heb. ik kan wel een handig iemand gebruiken en een auto is ook handig (tja hij heeft wel zn rijbewijs) duurt nog minstens 1,5 maand.

[ Bericht 4% gewijzigd door loecje op 16-02-2011 16:39:12 ]
pi_92875175
Ja, op die afbeeldingen lijkt het idd niet wat je noemt riant, vind het nog steeds een beetje vreemd dat ze niet gewoon die foto's die bv ook op de site van van der wiel staan erop zetten.
Ik denk ook dat misschien veel mensen met haast geen punten die bij de 1e ronden helemaal onderaan stonden nu misschien denken dat ze voorlopig toch geen kans maken en niet reageren ofzo...

Haha ja, ik vraag ook al rond of mensen misschien een auto met een trekhaak hebben :P en de hele inrichting is al gedaan in mijn hoofd :P
Zou echt leuk zijn als we er straks allemaal eentje hebben :)
pi_92875469
Ik huur mooi even een bestelbus, ben ik in een middagje klaar :). Huidige huur heb ik al opgezegd.
pi_92875950
Sieglinde van waar moet je dan verhuizen? (als je niets kan vinden hier ff gil doen misschien heeft iemand wel uurtje over als je ff helpt met sjouwen en benzine vergoed ofzo ;) )

ik hoef maar paar straten verderop dus zou het zelfs nog lopend kunnen doen. maar toch liever met een auto met kar. nadeel is alleen dat ik in auto vrije gedeelte van de stad woon dus enkel savonds laat of zondags hier met de auto kan komen. ouders hebben gelukkig auto en kar, alleen weet ik nog niet of ze ook tijd hebben.
Huur opzeggen is hier ook geen probleem. woon bij iemand in huis en ze weet dat ik opzoek ben. Geen moeilijke contracten ofzo.

inrichting is in mijn hoofd en op papier al gedaan. Ik ben benieuwd wat iedereen ervan gaat maken.
ik heb meerdere dingen geprobeerd te tekenen met floorplanner. maar uiteindelijk toch maar op 1 -voor mij- logische inrichting uitgekomen. dus dat gaat het worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door loecje op 16-02-2011 18:15:31 ]
pi_92877796
Ik woon in de Schildersbuurt, niet ontzettend ver weg maar ik zie mezelf niet echt met mijn kasten enzo die kant op slepen zonder auto :P maar ik kan wel wat regelen :)

Haha ik heb een beetje onenigheid met mn huisbaas dus ik kijk echt uit naar de dag dat ik kan bellen met de mededeling dat ik iets goedkopers, groters, zelfstandigs en dichter bij het centrum gevonden heb haha :P Ik ga er alleen met de keuken een heel klein beetje op achteruit.

Wat een handige site die floorplanner! Ik ga vanavond maar even puzzelen of mijn theoretische indeling wel een beetje te doen is.
pi_92878379
@ loecje: Zou je je indeling willen laten zien? Ben wel benieuwd!
pi_92878583
ik ga er op lokatie op achteruit, verder is het allemaal een verbetering.
als je er met floorplanner niet uitkomt stuur maar een DM ofzo. ik heb er nu al zoveel mee geprobeerd dat ik volgens mij alle trucs wel ken

quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:58 schreef linda-88 het volgende:
@ loecje: Zou je je indeling willen laten zien? Ben wel benieuwd!
als jullie ook je indeling laten zien ;)

kleuren komen niet helemaal overeen.
de meubels zijn vooral ikea zwart/bruin en dan rood als accentkleur.
sommige meubels moeten nog aangeschaft worden(zoals expedit kast, bank enzo) maar meeste meubels komen uit mn huidige kamer.
inrichten lukt me wel, decoreren niet dus moet nog zien wat het werkelijk gaat worden :P

[ Bericht 7% gewijzigd door loecje op 16-02-2011 19:17:04 ]
pi_92890522
Mooie indeling loecje :) is wel gezellig zo'n aparte slaap en zit hoek zo met de kast ertussen.
Mijn indeling wil nog niet echt passen :P en ik wilde nog wel een nieuw theekastje en groter aquarium erbij gaan kopen. Ik zie in het programmaatje ook nog niet iets dat op mijn kaptafeltje en secretaire lijkt :P. Ik puzzel nog eventjes verder haha. (Uiteindelijk wordt het waarschijnlijk toch weer heel anders als alle spullen er eenmaal echt staan :P).
pi_92890660
Ik woon nog thuis, dus extreem veel spullen heb ik nog niet :P Denk dat het passen daarvan dus geen probleem zal zijn. Wel een leuke indeling en eigenlijk ook de meest logische indeling.
pi_92891454
jullie allemaal met je aquariums. edwin ook al. ik wil stiekem ook! maar duur grapje.
voor je kaptafel gewoon iets anders pakken en dan de maten aanpassen. zolang de maten maar kloppen en jij weet wat het is is het goed toch?
ben benieuwd wat iedereen ervan gaat maken. zelfde ruimte maar 345x anders.

ik wou al heel lang een expedit kast maar past niet goed in mijn huidige kamer. straks past het wel *O* dat schermt het bed af zonder dat het een donkere hoek gaat worden. (denk ik)
moet alleen ff kijken of de doorgang tussen bed en eettafel/bureau wel groot genoeg is. en of het niet raar lijkt dat het bed zo uitsteekt.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 16-02-2011 22:10:37 ]
pi_92892531
Haha ik heb wel gewoon een koudwateraquarium hoor, met 2 axolotls :) maar ik wil ze dus eigenlijk in een groter aquarium hebben en dan ook met filter, ook omdat ik dan geen balkon meer heb om regenwater op te vangen om mee te verversen.

Ik heb ook zo'n boekenkast die zegmaar 'open' is zodat er nog wel licht doorheen komt, al is die inmiddels zo vol dat dat effect een beetje verloren is... Maar is wel een leuke oplossing als tussenmuur, zo heb ik het nu ook :)
pi_92895391
axolotls, dat zijn toch van die hele vreemde vissen met poten?
die zijn geniaal. als je eenmaal een werkend aquarium hebt is het wel betaalbaar.
maar alle aanschafkosten voor een aquarium zijn me iets te hoog. ik spaar liever eerst nog door voor de meubels en misschien een wasmachine.
pi_92896430
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:56 schreef loecje het volgende:
axolotls, dat zijn toch van die hele vreemde vissen met poten?
die zijn geniaal. als je eenmaal een werkend aquarium hebt is het wel betaalbaar.
maar alle aanschafkosten voor een aquarium zijn me iets te hoog. ik spaar liever eerst nog door voor de meubels en misschien een wasmachine.
Salamanders heet dat :P
pi_92907207
@ loecje: Ziet er leuk uit!

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik een 1persoons bed koop of mn 2 persoons bed mee neem..
En denk dat ik mn expedit kast tegen de keuken plaats en dan 90 graden gedraaid tov jouw kast, snap je? Zodat de keuken een beetje is afgeschermd van het slaap-woon gedeelte

En dan moet mn kleding kast, een tafel en een televisie meubel er ook nog in ;) haha!
pi_92908391
tja ik wil mn 2persoons bed niet meer kwijt. maar het neemt wel veel ruimte in.
anders een twijfelaar of een uitschuifbed (zo'n ikea hemnes idee)
of een 1persoons bed met een slaapbank voor logees

heb je een 2x4 expedit? ik ben bang dat de keuken dan wel heel donker gaat worden als je dat nog meer afschermt.
maar zoals je ziet het past best. ik heb ook kledingkast (die witte, ikea koopje), en tafel en tv meubel
pi_92914893
hey
ja een 2x4 expedit..ander idee: hem 'plat neerleggen' en dan mn tv erop etc..
pi_92915810
met pootjes of wieltjes eronder :Y
pi_92918907
Pff ik ben bang dat ik 2 studio's nodig ga hebben... Ik heb vanochtend een hoorcollege goed besteed met een lijst maken van alle meubels die ik mee wil hebben en wat indelingen te tekenen, maar het past er gewoon allemaal niet in.
Ik denk dat ik dan maar mijn bankje maar moet opofferen... Ik heb verder dan maar 1 stoel en een krukje om op te zitten (en bed) maar als er dan meer mensen zijn dan moeten die maar op de grond zitten ofzo :P
pi_92918990
klapstoeltjes zitten ook goed.
maar wat sleep je allemaal mee dan? ik zou niet weten wat ik er nog meer bij moet zetten (behalve een aquarium)
pi_92919193
Mijn inventaris :P: bed (twijfelaar), boekenkast (is ongeveer 40 cm diep en 2 m breed, dat wordt een tussenmuurtje), kaptafeltje met krukje dus, secretaire, grote barok stoel die wel een hele hoek in beslag neemt, koffietafeltje (1 m diameter ofzo), een wat groter kastje, die komt naast de keuken voor oventje op te zetten, 2 kledingrekken (maar doe 1 weg denk ik), nog een billy achtige boekenkast en het aquarium dus, die staat misschien ook wel grappig in de badkamer :P
En ik wou dus nog een nieuw theekastje kopen. Mn bureaustoel gaat sowieso weg en bankje past er dus ook niet bij :P
Wat een drama :P
pi_92919419
leuk he inrichten :P

combimagnetron ga ik op een (nog te bouwen) constructie in die rare loze hoek bij de keuken zetten.
mn broertje gaat iets voor me in elkaar knutselen met poten en een blad zodat het even hoog is als het keukenblad.
pi_92919445
Hahahaha, echt mooi om iedereen zo te zien denken over de inrichting etc. Ik ben niets anders hoor, heb zelfs al een enorme stapel dozen/spullen klaar staan om verhuisd te worden, haha.

Sieglinde, mag ik vragen waar je precies woont? Wel heel toevallig, woon namelijk zelf ook in de schilderswijk en heb ook een aquarium. Denk alleen wel ietsjes groter (en duurder, haha). Heb één van een meter lang met zoutwater, dus echt een tropisch zeeaquarium. Mochten jullie verhuisd zijn, ben je zeker een keer welkom keertje te kijken hoe mijn Nemo's door hun annemoon zwemmen:)
pi_92919556
tja erwin , jij hebt al een studio.
wij nog niet eens en zijn al bezig met inrichting. hoe erg kan je zijn.

Weet jij al hoe je het gaat inrichten dan?
pi_92919601
Haha, ik moet eerlijk bekennen dat ik al weken voordat ik een studio had, tientallen inrichtingen getekend en gemeten had op een papiertje....... Ben dus minimaal net zo erg
pi_92919616
Ja, heb zeker al een goed idee. Heb alleen niet echt iets op mijn computer om het te laten zien helaas.
pi_92919635
ik ehm.. al vanaf dat ik weet dat de studio's gebouwd werden.
maar ik teken vaker inrichtingen, gewoon omdat het leuk is.
pi_92919927
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:57 schreef loecje het volgende:
leuk he inrichten :P

combimagnetron ga ik op een (nog te bouwen) constructie in die rare loze hoek bij de keuken zetten.
mn broertje gaat iets voor me in elkaar knutselen met poten en een blad zodat het even hoog is als het keukenblad.
Ik wou nog kijken of ik in die loze hoek op het aanrecht zo'n soort van stellingkast ofzo kan zetten waar ik dan nog wat potjes en pannetjes kwijt kan, en daarvoor misschien een kookstelletje. Ik dacht eerst dan zet ik daar een wat hogere koelkast neer, maar dat kan natuurlijk niet omdat er wel een aanrecht zit :P

quote:
11s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:58 schreef Erwindeen het volgende:
Hahahaha, echt mooi om iedereen zo te zien denken over de inrichting etc. Ik ben niets anders hoor, heb zelfs al een enorme stapel dozen/spullen klaar staan om verhuisd te worden, haha.

Sieglinde, mag ik vragen waar je precies woont? Wel heel toevallig, woon namelijk zelf ook in de schilderswijk en heb ook een aquarium. Denk alleen wel ietsjes groter (en duurder, haha). Heb één van een meter lang met zoutwater, dus echt een tropisch zeeaquarium. Mochten jullie verhuisd zijn, ben je zeker een keer welkom keertje te kijken hoe mijn Nemo's door hun annemoon zwemmen:)
Ik woon vlak bij dat Alfa College dat daar bij het Hoendiep zit.
Zoutwateraquaria vind ik echt de mooiste aquaria die er zijn! :D Met van dat koraal enzo, echt prachtig! Kom graag een keer kijken haha :P.
Mijn aquarium is maar 60 cm breed, ik denk dat die misschien wel leuk kan staan bij de keuken, zegmaar aan de andere kant van het muurtje waar de wc naast zit :)
pi_92920536
Volgens mij ben ik de enige die niet aan inrichten doet ;), dat zie ik tzt wel!
pi_92924619
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:09 schreef Sieglinde het volgende:

[..]

Ik wou nog kijken of ik in die loze hoek op het aanrecht zo'n soort van stellingkast ofzo kan zetten waar ik dan nog wat potjes en pannetjes kwijt kan, en daarvoor misschien een kookstelletje. Ik dacht eerst dan zet ik daar een wat hogere koelkast neer, maar dat kan natuurlijk niet omdat er wel een aanrecht zit :P

er zit idd een ruimte voor je koelkast(60cm) met daarop een blad. maar daarnaast is nog 45cm ruimte zonder blad. wat moet je met die ruimte?
dus ik denk blad laten doorlopen en daar magnetron op. en eronder de prullenbak met erachter papierafval en zooi.
pi_92925477
Oja die 45 cm ernaast is zo vreemd, wel een mooi plekje voor mijn veel te grote vuilnisbak, die staat hier altijd ontzettend in de weg :P. Idd wel een idee om het blad te laten doorlopen...
Ik heb net de plattegrond van de studio uitgetekend op millimeter papier, en mn meubels ook, die kan ik dan zo uitknippen en door de plattegrond schuiven om te kijken wat past :D
Ik heb eigenlijk wel betere dingen te doen, maar het is zo leuk :D
pi_92925880
haha ja wel ernstig dat we nu al over de indeling nadenken! Achja, t houdt ons lekker bezig ;)
Ik denk dat het alsnog wel wat anders word als ik eenmaal ga verhuizen, fingers crossed dat ik eentje krijg deze ronde!
Wel weinig reacties tot nu toe trouwens! Meeste woningen maar 5/6 ofzo, dat was vorige x wel 10 meer dacht ik zo!
pi_92926025
45cm. Kun je daar geen kleine vaatwasser tussen schuiven, of zit er geen kraan/afvoer?

IKEA ALBERT of voor het betere werk GORM zijn fijne stellingrekken trouwens, hebben hier een albertje in de keuken staan en gorm voor de andere opslag.
pi_92926334
ik zou niet weten wat ik met een vaatwasser moet. en nee geen water en afvoer daar. kan wel in de badkamer maar dat is bedoeld voor je wasmachine.

stelling kast heb ik ook over nagedacht maar mijn combi oven is daar net te groot voor. dus vandaar deze oplossing.
wel goed idee voor iemand die niet zo nodig een magnetron+kookplaat+grillplaat wil hebben.
pi_92959905
er blijven opvallend weinig reacties.
nu ongeveer 125 geïnteresseerden en dat voor 67 studio's.
pi_92960332
ja vreemd he!
Nou dat betekent iig een grotere kans voor ons!! haha
Hebben jullie allemaal al gereageerd? Ik wel! 3 studios op de 1e verdieping
pi_92960599
ik weer 3 op de BG waarvan 1 opeens heel veel reacties heeft. dus misschien ga ik zondag nog wisselen naar eentje met weinig reacties. het blijft gokken en laat ik daar nu niet goed in zijn.
pi_92960772
ja het is idd net even mazzel hebben en goed gokken!
Ik kijk zondag ook nog eventjes naar het aantal reacties en als de studios waar ik op gereageerd heb veel meer reacties hebben dan de overige, wissel ik ook nog eventjes denk ik
pi_92966815
Wow, er zijn inderdaad erg weinig reacties deze keer :? Vraag me af hoe dat komt.
pi_92968694
Ik denk toch dat mensen met heel weinig punten die in de eerste ronde helemaal onderaan kwamen te staan misschien wachten tot ze weer wat meer kans maken en in deze ronde niet hebben gereageerd...
Ik heb trouwens ook weer 3 keer op de BG gereageerd. Dat ga ik ook niet meer veranderen.. De vorige keer had ik mn 3e keus op het laatste moment veranderd, en die is dus naar iemand met exact evenveel punten als mij gegaan, die eerder had gereageerd :(
pi_92971315
achja alleen maar goed voor ons. maar wel opvallend vorige keer allemaal tussen de 15 en 30 reacties op sommige studio's en nu is het maar tussen de 4 en de 11reacties.
pi_92972627
Ik heb mijn lijstjes er nog maar eens bijgehaald :P vorige keer hebben er +/- 220 mensen gereageerd. In deze ronde tot nu toe +/- 134 (komt vast nog wel wat bij) dus 86 mensen verschil. 43 mensen hebben nu dus al een studio en precies zoveel mensen zouden er dan ook afgehaakt hebben (en mensen die nog moeten reageren natuurlijk).
Maar er hebben best veel mensen een studio afgewezen dacht ik. Ik ben bij eentje van de 7e plaats opgeschoven naar de 3e... Vraag me af wat er mis was met die studio :P
pi_92974765
op de open studio dag was er helemaal niets mis mee. maar mensen hebben er denk ik een verkeerd beeld bij, kunnen de ruimte niet goed inschatten. zonder meubels lijkt het heel klein. maar als je je meubels erin tekent lijkt het al stuk groter. en ik hoop dat het ook zo groot is als de meubels erin staan.
pi_92989146
Is er eigenlijk binnenkort nog een Open Dag? Ik zit wel lekker te reageren, maar ik heb zo'n ding nog niet van binnen bekeken. Kwam er te laat achter.
pi_92989587
nee er was maar 1 opendag.
er staan al heel wat foto's online(zie OP), als je vragen hebt roep maar, aantal hier zijn wel naar opendag geweest dus kunnen je er alles over vertellen.

en dan gewoon reageren. dan mag je de studio nog zien voordat je moet beslissen.
vind je het niets dan wijs je de studio af. bij een normale kamer kan je ook niet voordat je gaat reageren ff van binnen rondkijken.

paar van de foto's die ik had gemaakt bij de opendag:
quote:
gegevens
keuken
wastafel/wasmachineplek
wc met rechts de douche(die kreeg ik niet op de foto)
uitzicht richting centrum
brand trap (erg smal, maar de hoofdtrap schijnt breder te zijn)

[ Bericht 28% gewijzigd door loecje op 18-02-2011 22:31:05 ]
pi_93061334
Er zijn nu toch alweer een hoop reacties bijgekomen.. Weer zo'n 30 mensen erbij...
Ik ben echt zo benieuwd of ik er dit keer wel 1 krijg. Sturen ze je dan gewoon een mailtje ofzo? Of moet je inloggen om te kijken of je ergens eerste bent? Ik neem aan dat ze niet iedereen apart gaan bellen :P
Dat wordt wel de hele middag in de stress zitten, ik ben rond half 5 pas thuis :P
pi_93061500
ik ben pas tussen 6 en 7uur thuis. eerste stagedag. ik kan ook niet dinsdag gaan kijken mocht ik een studio krijgen.
pi_93061744
Ja, ik kan waarschijnlijk dinsdag ook niet kijken, en ben niet op de open dag geweest dus dat zou dan een grote verassing worden :P. Maar weet toch wel zeker dat ik zo'n studio wil :)
pi_93062418
helemaal spannend dan. maar er is gelukkig al heel veel info over beschikbaar.
en als ik erwin zo hoorde stelde dat kijken niet zoveel voor. zal niet verplicht zijn toch?
pi_93063459
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:33 schreef loecje het volgende:
helemaal spannend dan. maar er is gelukkig al heel veel info over beschikbaar.
en als ik erwin zo hoorde stelde dat kijken niet zoveel voor. zal niet verplicht zijn toch?
Stelt niks voor inderdaad, als je al naar de open dag was kan je het nu net zo goed overslaan. Wordt niet bijgehouden of je überhaupt bij de kijkdag aanwezig was.
pi_93066867
Ik heb ook gereageerd voor de derde woonlaag. Heb nu 19.1 punten dus hoop dat ik wel dat ik kans maak. Lekker gezellig met al die fokkers :P
pi_93074666
Bagger dat er al meer reacties bij zijn gekomen. Met dit aantal punten wordt mijn kans steeds minder ;(
pi_93075777
zoveel reacties zijn er nog hoor, er zijn veel minder mensen dan de vorige keer.
nu +-176 voor 67studio's. vorige keer +-251 voor maar 42 studio's. veel minder reacties voor meer studio's.
dus je maakt nog zeker kans. misschien niet dit keer maar dan de volgende of die daarna.

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 20-02-2011 21:43:05 ]
pi_93083331
't Blijft altijd ff leuk om zo de statistieken uit te peilen, dat zeker :)
pi_93096235
he dit is vaag..ik ben 2e,3e,2e maar moest wel bij eentje aangeven of ik de woning wou of niet??
Betekend dit dat ik stiekem toch eentje heb?
pi_93096343
YESSSS krijg net een mailtje dat ik morgen mag kijken!
BLIJ BLIJ BLIJ!
pi_93096893
heb ook uitnodiging gekregen :D , alleen de tijd komt mij wat slecht uit, heb namelijk een verplicht college. Ik moet nog ff zien hoe ik dat ga aanpakken morgen. Ben gelukkig al wel geweest op de open dag.
pi_93097195
@ Apogist: Leuk! Welke verdieping/kant?
pi_93097685
Gefeliciteerd allemaal! Ben benieuwd of loecje ook een heeft gekregen :)

Ikzelf kwam tot de 4e plaats :P Volgende keer maar weer proberen.
pi_93102434
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:41 schreef linda-88 het volgende:
@ Apogist: Leuk! Welke verdieping/kant?
3e woonlaag en met uitzicht richting binnenstad (op blok A dus :P ).

Und du?
pi_93106887
Jeej ik heb mijn 2e keuze gekregen :D
Denk dat ik morgen toch maar even een college oversla om te gaan kijken :D
pi_93110490
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:44 schreef Apogist het volgende:

[..]

3e woonlaag en met uitzicht richting binnenstad (op blok A dus :P ).

Und du?
Jammer dat ik er dan nog voor zit met mijn blok >:)

Gefeliciteerd allemaal
pi_93112247
hele dag in spanning maar ik heb een studio :D
ook mijn 2e keuze

staat alleen wel bij : U moet eerst de woning bezichtigen. Nadat u de woning heeft bezichtigd, maar uiterlijk voor woensdag 23 februari 2011 12:00 uur voert u hier uw keuze in.

[ Bericht 8% gewijzigd door loecje op 21-02-2011 19:43:58 ]
pi_93112329
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:18 schreef loecje het volgende:
hele dag in spanning maar ik heb een studio :D

staat alleen wel bij : U moet eerst de woning bezichtigen. Nadat u de woning heeft bezichtigd, maar uiterlijk voor woensdag 23 februari 2011 12:00 uur voert u hier uw keuze in.
Gefeliciteerd. Maar dat staat er wel, maar zoals ik al zei, dit wordt niet bijgehouden.
pi_93112403
ik heb ook al geaccepteerd :P

stuiter stuiter stuiter. zat net al te slapen in de trein maar ben nu weer klaarwakker
pi_93112523
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:13 schreef linda-88 het volgende:
he dit is vaag..ik ben 2e,3e,2e maar moest wel bij eentje aangeven of ik de woning wou of niet??
Betekend dit dat ik stiekem toch eentje heb?
he dat heb ik trouwens ook.
sta 2e plaats maar wel uitnodiging om te kijken en vakje dat ik kan accepteren. hupla accepteren die hap.

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 21-02-2011 19:44:16 ]
pi_93112658
4, 4, 6 als posities. Helaas niet hoopgevend. Misschien de volgende keer dan maar :)
pi_93113549
Verbaas me toch steeds weer hoe erg het varieert, een vriendin van mij heeft 22 punten en die is 3 keer 2e geworden en heeft dus nog niks... Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat ze er bij eentje nog wel doorschuift naar de eerste plek :)
pi_93115305
op welke studio's reageert ze dan? hoek of bepaalde verdieping?
heb het idee dat bovenste het meest gewild is. had ik zelf ook graag gehad om het uitzicht & mogelijk lawaaioverlast. maar ik ben heel blij met BG
pi_93115557
Ze had het geloof ik een beetje willekeurig gedaan, op elke verdieping 1, maar niet op de hoek. Nouja, ze zit sowieso wel in het volgende blok neem ik aan :)
pi_93116604
vreemd. maar idd nog genoeg studio's te gaan.
nu al 6 fok!kers als ik het goed heb.

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok2
Apogist
linda-88
loecje
Sieglinde
pi_93121839
hehe, een kleine Fok! kolonie op het bodenterrein nu :P.
Aardig om te zien dat er al meerdere een studio hebben gekregen
pi_93161713
Ik ben vanochtend naar de kijkdag geweest maar vond het wel een beetje jammer hoe kil en klein het overkwam (vooral door de lelijke inrichting en het harde licht van de bouwlampen) en heb ook geen fatsoenlijke foto kunnen maken door de mensenmassa :P. Er werden ook alleen maar vragen gesteld waarvan de antwoorden ook gewoon in de advertentie op woningnet stonden:P.
Ben wel even stiekem naar blok 2 gelopen om even bij 'mijn studio' naar binnen te gluren :D
pi_93163565
daar moet je een beetje doorheen kijken.
was het die inrichting met grote eettafel, 1persoons bed en een bank?
pi_93164496
Ja als je er een beetje doorheen kijkt is het heel mooi te maken :)
Het was idd die inrichting. Het leek echt ontzettend smal met alles zo tegen de muur aan en dan die tafel zo in het midden.
Die vriendin van mij heeft er nu toch eentje kunnen krijgen :) Ik hoorde al om me heen wat negatieve reacties op het niet mogen schilderen/boren vd muur en geen lampen aan het plafond ed dus ik hoopte al dat er mensen zouden weigeren :P wordt een gezellige boel op de BG haha :P
pi_93165241
die inrichting vond ik ook erg tegen vallen. daardoor lijkt het erg klein en welke student neemt nu een 6persoons eettafel midden in zijn kamer.
als ik dan mijn plattegrond kijkt lijkt het veel ruimer. nu hopen dat dat in het echt ook zo is.

muren sausen vind ik nog niet zo'n ramp, niet mogen boren vind ik wel minder maar ach overleven we ook wel.
wat vond je trouwens van de muren?

wat een zeurende mensen. die wil ik niet als buren hoor ;)
en trouwens wel lampen aan het plafond volgens nijestee meneer. er zitten aansluitingen waar je zelf verlichting aan kan ophangen.
pi_93165688
Ik vond de muren niet supermooi ofzo haha, dat eeh 'kwasterige patroon'.. maar valt niet heel erg op, en met wat warmer licht ziet het er denk ik ook een stuk mooier uit.
Met die lampen snapte ik niet precies, die man daar zei dat je dan lampen in die stopcontacten bovenin de muur kon doen maar dat je niks aan het plafond kon hangen. Zo begreep ik het, maar heb niet echt aandachtig geluisterd :P, ik wilde toch al staande lampen nemen.
pi_93169534
vreemd, dat staat wel in mn mailtje dat ik terug kreeg. ff opzoeken
quote:
3) Hoe zit het met de algemene verlichting in de kamer en badkamer? Bij de open studio dag was er geen verlichting in de kamer en badkamer. Is hiervoor wel een aansluitpunt in het plafond?

Er wordt een plafond aansluiting voor de verlichting gemaakt.
maar er zitten idd ook raar hoog stopcontacten. alleen hoe moet je daar een lamp aan ophangen als je niet mag boren?
pi_93170486
Oh dat is dan idd erg vreemd, ik dacht echt dat ze niets meer in het plafond gingen aansluiten... Er zitten wel in die hoek achter de badkamer en bij de voordeur lichtschakelaars, maar daarboven zijn dus ook die hoge stopcontacten dus ik ging ervan uit dat die daarop aangesloten waren.
Ik snap nu eigenlijk ook niet echt hoe ze lampen in die hoge stopcontacten in gedachten hebben...
pi_93172598
ja die heb ik ook gezien. vreemd.
ik ga nog een mailtje sturen denk ik. langsgaan gaat nu niet
pi_93174246
deze studio lijkt idd kleiner dan bijvoorbeeld die aan de antillenstraat(kom daar heel vaak binnen). Is echter niet zo, zelfs groter, zal wel aan de zwarte vloer liggen :P en het raam. Lampen kunnen btw wel opgehangen worden lijkt me... de bedrading in plafond is er voor aanwezig (althans dat is wel zo @ antillenstraat, moet zelf wel lampen kopen natuurlijk).
pi_93177648
Holy Crap! Dat zit dicht in de buurt van mijn aantal punten.

"De woning is aangeboden aan een reguliere woningzoekende met 6.5 punten."
pi_93193132
deze week en volgende week zijn de schilderij ophang systemen trouwens in de aanbieding bij de Gamma! ;)
pi_93212192
ik vind die schilderij ophang systemen veel te duur. gewoon schroef-oogje met stukje kabel en klaar.

en antwoord op mn mail.
er komt geen plafond verlichting. enkel die stopcontacten daar boven aan de muur.
antwoord hoe ik dan mn verlichting op moest hangen: "Je zou bijvoorbeeld bij Ikea of een andere doe-het-zelfzaak kunnen kijken naar lampen (halogeenspotjes) die rechtstreeks in een stopcontact kunnen worden aangesloten."

ik ken zo'n systeem niet. ikea heeft het iig niet. ken het wel voor nachtlampjes

zoiets, maar dat heeft geen zin om dat bovenaan je plafond te plaatsen. daar komt veel te weinig licht vanaf.

[ Bericht 36% gewijzigd door loecje op 23-02-2011 18:49:09 ]
pi_93215285
Klinkt niet echt goed doordacht ofzo met die verlichting. Halogeenspotjes voor direct in het stopcontact? Ik heb er iig nog nooit van gehoord...
De stopcontacten zijn wel handig met kerstlampjes langs het plafond ophangen :P
pi_93221887
ik kan online nergens lampen vinden die direct in het stopcontact kunnen..
wat nog een optie is is een wandlamp met snoer, en die op die lat vastzetten. maar dan zit je weer met zo'n lelijke lange snoer.
en nog wat, dat moet dus ook in de badkamer. is dat wel veilig? daar zit je toch met zone regels enzo.

[ Bericht 11% gewijzigd door loecje op 23-02-2011 22:47:19 ]
pi_93227026
Haha, geniaal die halogeenspotjes. Voordat je gaat slapen kun je eerst nog tig knopjes uitdrukken voordat het eens donker is!
pi_93227649
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:16 schreef loecje het volgende:
ik kan online nergens lampen vinden die direct in het stopcontact kunnen..
wat nog een optie is is een wandlamp met snoer, en die op die lat vastzetten. maar dan zit je weer met zo'n lelijke lange snoer
Is dat niet mijn buurmeisje in jouw icoon? Ik heb een foto van haar gemaakt met ons kleine katje in haar handen en die ziet er precies zo uit? Maar misschien verbeeld ik me nu dingen?
pi_93228414
heb maar weer mail terug gestuurd met vraag of ze zelf onderzoek naar de lampen hebben gedaan en voorbeelden hebben. want ik kan ze niet vinden.

bedenk ik me net, dat moet dus ook in de badkamer. is dat wel veilig? daar zit je toch met zone regels enzo.
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:33 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Is dat niet mijn buurmeisje in jouw icoon? Ik heb een foto van haar gemaakt met ons kleine katje in haar handen en die ziet er precies zo uit? Maar misschien verbeeld ik me nu dingen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93229085
het is een roos en geen katje! Ik zag het dus verkeerd. Dat meisje lijkt trouwens echt heel erg op mijn buurmeisje, grappig!
pi_93229288
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:55 schreef loecje het volgende:
vreemd, dat staat wel in mn mailtje dat ik terug kreeg. ff opzoeken
alleen hoe moet je daar een lamp aan ophangen als je niet mag boren?
plakkabelgoot

quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:44 schreef loecje het volgende:
bedenk ik me net, dat moet dus ook in de badkamer. is dat wel veilig? daar zit je toch met zone regels enzo.
dat is niet veilig, maar het hangt er vanaf hoe ver hij van de douche / bad zit, op de doos staat vaak de info wel te lezen. In de badkamer kan je vast wel plafondverlichting ophangen, in elke winkel die lampen verkoopt zit wel een hoekje voor badkamerlampen.
pi_93229780
@linda, die lampen zijn leuk als nachtlampje maar geven echt niet genoeg licht om in de WCD tegen je plafond aan te hangen. daar zie je op de grond niets meer van. en ze zijn ook nog eens duur.
voor sommige dingen is het wel handig om algemene verlichting te hebben waarmee je in 1x je kamer licht hebt.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:57 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

plakkabelgoot
gaat niet, je mag ook niets met de muren/plafond doen. zelfs een plakgoot mag eigenlijk niet. en daarbij kan je aan een plakgoot je kabel wel wegwerken maar niet je lamp ophangen. je hebt geen bevestigings punt in je plafond en je mag niet boren.
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:57 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

dat is niet veilig, maar het hangt er vanaf hoe ver hij van de douche / bad zit, op de doos staat vaak de info wel te lezen. In de badkamer kan je vast wel plafondverlichting ophangen, in elke winkel die lampen verkoopt zit wel een hoekje voor badkamerlampen.
ik ken geen badkamer lampen met een stekker... ook daar geen bevestigingspunt aan het plafond dus een normale plafond lamp kan niet. er is enkel een WCD op de muur tegen het plafond aan.
wcd zit +- 70 cm van de douchebak af. hoogte weet ik niet.
pi_93230153
dozen op het plafond? Niet erin bedoel je?
Dat is wel vreemd.

een bolletje kan je wel bevestigen zonder boren, die draai je er tegenaan en hoef je niet vast te schroeven, maar die passen weer niet op dozen die niet in het plafond zitten...
pi_93230522
nee geen dozen in het plafond. helemaal geen aansluitingen in het plafond.
enkel stopcontacten op de muur tegen het plafond aan waar een schakelaar op zit (dus schakelaar om > stroom op het stopcontact > verlichting aan). dat is tenminste zoals ik het nu begrijp uit wat ik heb gezien en wat nijestee mij verteld.

vandaar hier ook beetje mijn brainstorm. want hoe los je dat op?
pi_93233679

Ik heb me hier ook niet laten tegenhouden door een boorverbod, moeten ze maar niet het contactpunt halverwege de zijmuur doen :P
pi_93245767
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:16 schreef loecje het volgende:
vandaar hier ook beetje mijn brainstorm. want hoe los je dat op?
gewoon een lamp ophangen en het netjes verdoezelen als je gaat verhuizen.

maar volgens mij mag je geen woning verhuren waar geen plafond aansluitingen inzitten voor de bewoners, ik denk dat ze je verkeerd begrepen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')