abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91947777
Woningcorporatie Nijestee bouwt op dit moment 345 woonstudios op het Bodenterrein.
Deze studios zijn bedoeld voor jongeren tot 26 jaar en bestaan uit volledig zelfstandige wooneenheden van 28m2.

De oplevering is waarschijnlijk vanaf eind Maart 2011.
Inschrijven kan via Woningnet. vanaf volgende week zullen de studio's in groepen online komen.

Enkele linkjes:
Bouwtekening
Info over de huur
vanderwiel
Foto's van tijdens de bouw 1
Foto's van tijdens de bouw 2

Zie ook: Studentenkamers #13

[ Bericht 46% gewijzigd door dynamiet op 27-01-2011 17:21:16 ]
pi_91947963
die studio's zijn meester, ik ken ook een paar mensen die erin wonen ^O^
niet meer
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:09:16 #3
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91947965
Goed initiatief, weet je ook hoeveel ze gaan kosten per maand?
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_91947981
Volgende week inschrijven *O*
eerste blok van 43 studio's komt als het goed is maandag op woningnet te staan
en nu niet allemaal gaan reageren want ik wil ook!

[ Bericht 68% gewijzigd door loecje op 27-01-2011 17:32:26 ]
pi_91947991
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:09 schreef welkominspace het volgende:
die studio's zijn meester, ik ken ook een paar mensen die erin wonen ^O^
dat gaat niet, want deze worden op het moment nog gebouwd
pi_91948012
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:09 schreef loecje het volgende:

[..]

dat gaat niet, want deze worden op het moment nog gebouwd
groningen staat vol met die krengen :')
niet meer
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:16:35 #7
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91948274
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:10 schreef welkominspace het volgende:

[..]

groningen staat vol met die krengen :')
Klopt, bij de sumatralaan staan ook van die containers, maar die bieden niet de luxe van deze woningen!
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_91948311
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:16 schreef Yaros het volgende:

[..]

Klopt, bij de sumatralaan staan ook van die containers, maar die bieden niet de luxe van deze woningen!
die aan de antillestraat hebben ook alles hoor :Y
airco,goeie beveiliging enzo :Y
niet meer
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:17:47 #9
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91948326
Gezien de prijs (360 euro) exclusief gas water en licht, vind ik meer een woning voor een startende werkende. Rond de 23/24 jaar die zijn of haar studie net heeft afgerond. Met gas/water en licht kom je zo wel snel op 420 euro...
pi_91948346
aan de damsterdiep en de antillenstraat staan inderdaad ook studio's

dat ziet er toch wel heel anders uit al zijn het allemaal soort van containerwoningen.
de nieuwe studio's van het bodenterrein hebben echter wat meer luxe. ze zijn iets groter (28m2) en dingen zoals een wasmachine aansluiting en zonnewering. meer groen rondom met zitplaatsen, basketbalveldje enzo.

[ Bericht 16% gewijzigd door loecje op 27-01-2011 17:30:23 ]
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:18:26 #11
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91948350
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:17 schreef welkominspace het volgende:

[..]

die aan de antillestraat hebben ook alles hoor :Y
airco,goeie beveiliging enzo :Y
Ja, maar toch minder luxe! De zwarte stijl van deze woningen geeft toch een iets chiquer karakter
pi_91948622
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:17 schreef Yaros het volgende:
Gezien de prijs (360 euro) exclusief gas water en licht, vind ik meer een woning voor een startende werkende. Rond de 23/24 jaar die zijn of haar studie net heeft afgerond. Met gas/water en licht kom je zo wel snel op 420 euro...
De studio's zijn voor studenten tot 26jaar. bij de andere studio's van nijestee is het zo dat je een voltijdsstudie moet volgen op moment van tekenen.
Vergeet de huur subsidie niet he.

mijn berekening tot nu toe, misschien ook wel handig voor anderen.
huur ¤346,50
service kosten ¤ 13,50
voorschot water /licht ¤ 75,00
inboedelverz. ¤ 3,50
internet ¤ 20,00 (tv zit als het goed is bij huur in, ziggo)
gemeentelijke heffingen ¤5,00 (gedeeltelijke kwijtschelding)
totaal ¤463,50

huursubsidie ¤148,00 (volgens toeslagen.nl)
totaal ¤315,00 per maand.

[ Bericht 10% gewijzigd door loecje op 28-01-2011 13:38:55 ]
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:59:51 #13
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91962899
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:24 schreef loecje het volgende:

[..]

De studio's zijn voor studenten tot 26jaar.
Vergeet de huur subsidie niet he.

mijn berekening tot nu toe, misschien ook wel handig voor anderen.
huur ¤346,50
service kosten ¤ 13,50
voorschot water /licht ¤ 75,00
inboedelverz. ¤ 3,50
internet ¤ 20,00 (tv zit als het goed is bij huur in, ziggo)
gemeentelijke heffingen ¤5,00 (gedeeltelijke kwijtschelding)
totaal ¤463,50

huursubsidie ¤148,00 (volgens toeslagen.nl)
totaal ¤315,00 per maand.

Huursubsidie is pas vanaf 23 jaar... dan noem ik mijzelf niet echt meer 'jongere' en waarschijnlijk ben ik dan al afgestudeerd en heeft huursubsidie voor die woningen geen zin meer.
pi_91963232
nee hoor, huursubsidie is ook voor onder de 23jaar. ben zelf 20 en kom gewoon in aanmerking voor huursubsidie.
alleen heb je onder de 23 een extra regel dat de kale-huur maximaal ¤ 361,66 mag zijn.
pi_91963426
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:59 schreef Yaros het volgende:

[..]

Huursubsidie is pas vanaf 23 jaar
Onzin. Ik ontvang al sinds mijn 19e huurtoeslag. Er is tot je 23e echter een grens die op dit moment ¤ 361,66 is.

Edit: oh, had de update gemist, loecje gaf het ook al aan.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:09:46 #16
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91963551
Owja, klopt! excuses, daar zat een grens aan.

Hoe zit dat dan precies? Als de kale huur lager is dan 361,66? Ik betaal nu namelijk 500 euro kale huur, samen met twee huisgenoten, dan heb ik er toch geen recht op?
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:10:10 #17
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91963571
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:04 schreef loecje het volgende:
nee hoor, huursubsidie is ook voor onder de 23jaar. ben zelf 20 en kom gewoon in aanmerking voor huursubsidie.
alleen heb je onder de 23 een extra regel dat de kale-huur maximaal ¤ 361,66 mag zijn.
Sorry, had je bericht ook niet gelezen! Aha, nu snap ik het!
pi_91963746
Lolaatje, extra bevestiging kan geen kwaad, teveel mensen weten niet dat je onder de 23 gewoon huursubsidie kan aanvragen.

@ yaros, als je huisgenoten hebt word alles bij elkaar opgeteld. dus jullie gezamelijke inkomen voor jullie gezamelijke huur. en dan mag je gezamelijk niet teveel verdienen enzo
hoe die regels precies zitten met leeftijd weet ik niet. misschien vraagje voor wgr?
pi_91965046
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:09 schreef Yaros het volgende:
Owja, klopt! excuses, daar zat een grens aan.

Hoe zit dat dan precies? Als de kale huur lager is dan 361,66? Ik betaal nu namelijk 500 euro kale huur, samen met twee huisgenoten, dan heb ik er toch geen recht op?
Hoe oud is de oudste van jullie? Want één van jullie moet sowieso 23 of ouder zijn gezien jullie kale huur boven die grens ligt. Daarnaast heeft het inderdaad te maken met jullie gezamenlijk inkomen.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:33:04 #20
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91968927
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:33 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Hoe oud is de oudste van jullie? Want één van jullie moet sowieso 23 of ouder zijn gezien jullie kale huur boven die grens ligt. Daarnaast heeft het inderdaad te maken met jullie gezamenlijk inkomen.
22 jaar is de oudste en gezamenlijk inkomen is de studiefinanciering alleen.
pi_91978698
Ik weet het niet... vooral het plaatje met die wc doet me denken aan een luxe cel op een open penintiare inrichting...

Maargoed, voordat geld is het zeker niet gek en om de hoek van de binnenstad :Y
pi_91981146
klopt ziet er wat vreemd uit, ik wist eerst ook niet hoe ik die foto moest plaatsen.
maar in werkelijkheid valt het wel mee. de wc zit voor de douche geplaatst. dat douchegordijn wat je helemaal rechts ziet hangen dat is de opening naar de douche.
die is niet zo smal als het op de foto lijkt. ik schat zo'n 60 cm doorgang.

iets wat betere foto van de wc met links de de badkamer deur(die van matglas is...) en rechts een stukje douche. en een foto van de andere kant. hier zie je de wastafel met eronder plaats voor een wasmachine.
het filmpje in de op laat het nog beter zien (bij: 45min)

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 28-01-2011 11:13:44 ]
pi_91981384
Ik vind die indeling in de OP vertekenend. Het ziet er super leuk uit, maar ontzettend weinig bergruimte. Waar laat je bijv. je kleren? Want een kledingkast zit er niet bij..

Verder zijn het mooie studio's hoor :)
pi_91981639
dat in de op is een voorbeeld opstelling. het is niet echt een indeling die ik zou kiezen.
wel nadeel is dat je niets met de muren mag doen. niet verven, niet behangen maar ook niet boren :N

de voorbeeld opstelling van de open studio dag vond ik helemaal om te lachen(zie ook het filmpje in de OP).
een mega eettafel voor 6personen. welke student zet er in zijn kleine studio nu zo'n grote tafel.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:18:39 #25
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91981833
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:13 schreef loecje het volgende:
dat in de op is een voorbeeld opstelling. het is niet echt een indeling die ik zou kiezen.
wel nadeel is dat je niets met de muren mag doen. niet verven, niet behangen maar ook niet boren :N

de voorbeeld opstelling van de open studio dag vond ik helemaal om te lachen(zie ook het filmpje in de OP).
een mega eettafel voor 6personen. welke student zet er in zijn kleine studio nu zo'n grote tafel.
Hoe hang je dan je schilderijtje op? Met buddies? :P
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:19:28 #26
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91981865
Ik hou wel van luxe, dit zou perfect voor mij zijn! Ga waarschijnlijk niet uit mijn huidige woning.., daar heb ik teveel voor gedaan! :P
pi_91982445
dat mag ook niet met buddy's. je mag niets met de muren doen ook niets opplakken is mij verteld met de open dag.
maar bovenaan de muur zit een schilderijophang systeem. een te mooie benaming voor een simpele houten lat waar je wel in mag boren.
dus daarin haakjes ophangen en daaraan met draad ofzo je lijsten/schilderij/posters ophangen.
nog niet zo over nagedacht, iemand die nog een mooie manier weet?
pi_91984106
Dat is denk ik niet zo'n probleem.
Kijk bijvoorbeeld hier voor wat oplossingen:
http://www.kunstophangen.nl/c-402492/schilderij-ophangsysteem-xl/
En hoeft ook niet zo duur te zijn (Click & Connect systeem). Witte strip eroverheen en op een witte muur zie je er weinig meer van.
Lastiger wordt het helaas om een 42'' plasma televisie van 30 kilo aan de muur te hangen;)

Maar goed ik kom met mijn puntenaantal (of liever gezegd het gebrek daaraan) toch niet in aanmerking.
pi_91984440
die lat zit op de muur en is al 2 a 3 cm dik. ik heb het helaas niet op de foto staan.
maar als je daar ook nog zo'n systeem tegen aan schroeft hangt je schilderij veel te ver van de muur vandaan. word niet mooi denk ik.
ik dacht zo'n schroefoogje aan de onderkant in de lat schroeven. en dan een ijzerdraad aan 1 kant van het schilderij vastmaken(geen idee hoe) , door het oogje heen, en dan aan de andere kant van het schilderij vastmaken.
maar daarvoor heb ik handig broertje. komt vast goed
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:55:12 #30
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_91985411
Hoe maak je dan je nachtlampje vast?

Zwevend aan een draadje? :P
pi_91985795
nachtlampje zit nu met een klem aan mijn bed.

vervelender vind ik het bij de keuken. boven de kookplaat(moet je zelf aanschaffen) zit geen afzuigkap, geen bovenkastje en je mag geen plank ophangen. zonde van de ruimte.
en in de douche waar laat je je douche spullen zonder mandjes/plankjes te mogen boren? die dingen met zuignappen vallen altijd naar beneden.
of je handdoek en kleren ophangen als je gaat douche, je kan geen haakjes aan de muur maken.
een beetje creatief zijn dan lukt het vast wel.
pi_91989589
Schilderij is wel te doen met idd een haakje onderaan het latje en dan een stuk visdraad. Een stukje ijzerdraad gaat wel erg opvallen ben ik bang voor.
pi_91990669
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:26 schreef loecje het volgende:
die lat zit op de muur en is al 2 a 3 cm dik. ik heb het helaas niet op de foto staan.
maar als je daar ook nog zo'n systeem tegen aan schroeft hangt je schilderij veel te ver van de muur vandaan. word niet mooi denk ik.
Systemen met een rail schroef je er aan de onderkant tegenaan, dus niet verder van de muur af dan dat balkje. De kabel schuift in die rail aan de bovenkant, kabel is denk ik redelijk buigzaam waardoor deze helemaal strak tegen de muur aan kan. Deze kabel loopt dan tot de bovenkant van je schilderij. En als je vanaf zo hoog mogelijk richting het plafond tot de bovenkant van je schilderij dit afdekt met een witte strip dan denk ik dat het wel mooi wordt en je er weinig van ziet. Aan de onderkant (bovenkant van je schilderij) is het even kijken hoe daar te bevestigen, is voor elk schilderij verschillend denk ik. Maar dat moet wel lukken.

Ik heb er trouwens geen ervaring mee maar zo werkt dat denk ik
Komt beetje op hetzelfde neer als schroefoogje met ijzerdraadje gebruiken hoor, maar zo'n rail is denk ik wel wat steviger en dan kun je het schilderij nog eens verplaatsen als je het anders gaat indelen oid zonder weer in dat latje te hoeven boren.
pi_92010186
klinkt wel makkelijk zo'n systeem, maar ik denk dat die systemen boven mijn budget zijn.
ijzerdraad vind ik trouwens niet lelijk om te zien, en ook dat kan je weer versieren ofzo. komt er nog wat meer kleur op die witte muren.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:32:06 #35
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_92014384
En wat als je een keer tegen de muur stoot er er een scheurtje in de muur komt?
pi_92016181
geen idee. ik denk dat ze uiteindelijk niet zo moeilijk doen maar het is nog nieuw en dat willen ze natuurlijk zo lang mogelijk zo houden.
ik verwacht ook wel dat de muren tegen een stootje kunnen. beetje student proof.
al hoewel ze hebben ook een glazen deur naar de badkamer...

[ Bericht 18% gewijzigd door loecje op 29-01-2011 11:36:43 ]
pi_92031754
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:29 schreef loecje het volgende:
klinkt wel makkelijk zo'n systeem, maar ik denk dat die systemen boven mijn budget zijn.
ijzerdraad vind ik trouwens niet lelijk om te zien, en ook dat kan je weer versieren ofzo. komt er nog wat meer kleur op die witte muren.
Volgens mij valt dat reuze mee. Ik weet dat mijn ouders het bij de bouwmarkt kochten en dat het goed te doen was. Al weet ik natuurlijk niet wat jouw budget is.
pi_92032161
ik zie ze van ongeveer 9euro de meter compleet. als ik de woon/slaap gedeelte rond wil(wat natuurlijk wel het mooiste is) heb ik toch al snel 15 meter nodig. dat is al 135 euro... en dan heb ik nog niets om eraan te hangen.

Voor dat geld wil ik nog wel eens een nieuw gat boren. bespaar ik zo'n 100 euro mee.
maar misschien kan ik die draden van zo'n ophangsysteem wel gebruiken om aan een schroefoogje te hangen.

[ Bericht 10% gewijzigd door loecje op 29-01-2011 11:21:10 ]
pi_92033371
ik ga trouwens maandag nog ff langs Wooninformatiepunt van nijestee.
ff vragen hoe het zit met de lift. op bouwtekening staat wel een lift maar medewerkers bij de openstudiodag wisten niets van een lift.
en hoe het zit met de verlichting. of er (plafond)verlichting in de kamer en badkamer komt.
dat zat er niet met de open dag en aangezien je zelf niet in het plafond/muren mag boren kan je geen verlichting op hangen. in de kamer kan je nog wel staande lampen enzo neerzetten. maar in de badkamer is dat toch wat lastiger
en verder hoeveel watt een kookplaat mag zijn is ook wel handig om te weten.

Hebben jullie nog vragen? ik ga er toch langs dus extra vraag stellen is geen moeite.
pi_92044364
Ben al een tijdje niet meer actief geweest op het forum, erg druk met tentamens etc.

@Loecje; als het goed is hangt er een soort schroef om lampen op te hangen (is bij antillenstraat iig zo) dus je moet waarschijnlijk wel zelf lampen kopen. Voor de rest had ik ook nog wel een aantal vragen, vooral over de nummering. Zou je kunnen vragen welke nummers waar nu precies komen? (die nummering die daar gegeven was klopte niet zei die man en hij zou nog een document plaatsen daarvan, nog niets gezien helaas). Ook vroeg ik me eigenlijk wel af of er ook een vuilcontainer in de buurt komt daar? Maargoed dat kan ik ook gewoon afwachten.

Voor de rest is eigenlijk alles best wel duidelijk en kan ik eigenlijk niet wachten om even rustig in mijn eentje daar nog een keer te kijken. Wil in ieder geval iedereen super veel succes wensen met het reageren! Hoop dat het lukt...
pi_92045269
@loecje

Zou je zoveel mogelijk info willen posten na je bezoekje? :D :@
pi_92048894
Die ophanging leek mij ook het meest logische, maar dat heb ik niet gezien in de show studio's. was ook zoveel om op te letten ;) wil ook graag nog een keer kijken zonder al die drukte. heb wel geleerd dat ik de volgende keer gewoon veel meer foto's moet maken.
nummering is dat niet de nummering van de plattegrond? anders zal ik dat idd ook ff vragen.
vuilcontainer is ook een goede, daar had ik nog niet aan gedacht. staat genoteerd

succes met je tentamens

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:06 schreef dery1990 het volgende:
@loecje

Zou je zoveel mogelijk info willen posten na je bezoekje? :D :@
natuurlijke, ben al volop bezig de boel hier vol te spammen.
heb je zelf nog specifieke vragen?
pi_92050462
Als jullie net zolang daar op een vuilcontainer moeten wachten als ik er al op wacht in Groningen worden jullie niet blij. :P
pi_92050956
"Studio" :')

Zeecontainer noem je dat.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:41:25 #45
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_92051066
Doordat je niet mag boren wordt je gelukkig niet op een ochtend rond 07:00 uit je bed geboord, doordat er iemand uit je flat een schilderijtje wil ophangen... |:(
pi_92051078
quote:
8s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:38 schreef Salvad0R het volgende:
"Studio" :')

Zeecontainer noem je dat.
hoe groot was jou studentenkamer?
pi_92051097
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:41 schreef Yaros het volgende:
Doordat je niet mag boren wordt je gelukkig niet op een ochtend rond 07:00 uit je bed geboord, doordat er iemand uit je flat een schilderijtje wil ophangen... |:(
helaas, in die lat bovenaan de muur mag je nog steeds boren ;)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:52:36 #48
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_92053913
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:42 schreef loecje het volgende:

[..]

helaas, in die lat bovenaan de muur mag je nog steeds boren ;)
Maar dat drilt niet de hele flat door! O-)
pi_92054587
Wat verwachten jullie eigenlijk over hoe lang je ingeschreven moet staan bij Woningnet om een kansje te maken? Iemand die me daar meer over kan vertellen?
I reject reality and substitute my own
pi_92064469
ik maakte met 1 jaar aan punten zeker kans volgens de medewerker van nijestee. maar wanneer (eerste blok of pas laatste blok) daar wilden ze geen verdere uitspraken over doen.
ik denk dat we volgende week meer weten als de 1ste groep studio's weg zijn. dan kan je zien hoeveel reacties er waren en voor welke punten de studio's zijn weg gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')