abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92171765
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:03 schreef Cerbie het volgende:
Eigenlijk is dat systeem niet helemaal eerlijk, waarom niet per verdieping laten reageren. Dan kun je niet precies kiezen waar je terecht komt maar wordt je ook niet overtroefd door iemand met 10 punten minder. In ieder geval succes allemaal ^O^
dankje ik ga het nodig hebben als ik het zo hoor. meeste mensen hier hebben al meer punten :(
pi_92180392
hier antwoorden op de vragen die ik gesteld had bij nijestee.

Er komt geen lift, was ook nooit sprake van en hoort ook niet op de bouwtekening te staan.
Het maximale wattage voor kookplaat is nog niet bekend. Vreemd want de meterkast en alles zit er al maar oke ze wisten het echt niet.
Er komen aansluitingen voor de verlichtingen. voor verlichting moet je zelf zorgen.
Bediening van de louvredeuren is handmatig (dus ja je moet uit je raam hangen)
De milieudienst gaat een plek regelen voor een vuilcontainer, precieze plaats is nog niet bekent maar ergens op het terrein.

verschil in energie label met Antillenstraat en Damsterdiep komt doordat alle blokken met blokverwarming worden verwarmd. daar vind verlies plaats daarom energielabel B. De officiële labeling heeft nog niet plaatsgevonden, omdat het om een nieuwbouwcomplex gaat. kan best zijn dat het uiteindelijk wel A is maar de schatting is B.

en als laatste het prijsverschil in de verdiepingen.
Dit heeft te maken met het maximaal aantal punten (bepaald door het VROM) dat per studio wordt toegekend. Studio's op de begane grond zijn makkelijk toegankelijk en hebben dus meer punten dan studio's op een verdieping die enkel met de trap bereikbaar zijn. Er is nooit sprake geweest van gelijke huurkosten.
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 18:13:57 #103
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_92204942
:N ik kom er net achter. dat huursubsidie onder de 23 niet mogelijk is.
max ¤ 361,66. en de huur +subsidie is 368 of 363.

[ Bericht 2% gewijzigd door loecje op 02-02-2011 18:04:44 ]
pi_92205575
Bij de woningen op de 2e verdieping kan het dan toch wel? Die zijn nog weer 5 euro goedkoper, dus 358 euro.
pi_92206671
ja enkel de 3e woonlaag. maar dat is niet wat overal vermeld staat en bij navraag steeds is bevestigd door medewerkers van nijestee.
ik baal gigantisch nu. deze studio's zijn niet voor mij. geen huurtoeslag voor de BG... geen lift dus geen 2e verdieping voor mij...
pi_92210000
Dat is inderdaad ontzettend balen zeg! Ik kan me voorstellen dat je je er al wel op verheugd had en dan toch dit :S. Ze hebben inderdaad steeds nadrukkelijk vermeld dat huursubsidie voor mensen onder de 23 mogelijk was. Ik ben zelf 23 en begon me op een gegeven moment af te vragen of ik dan nog wel huursubsidie kreeg, omdat het steeds alleen over ónder de 23 ging...
Vind het erg vreemd dat ze dan toch net een paar euro over die grens gaan zitten... Ik begin te denken dat het misschien een rekenfoutje van hun kant is... Wie weet wordt het nog aangepast.
pi_92213254
Omg, wat worden hier weer snel conclusies getrokken zeg, haha. Zou toch te gek voor woorden zijn als het echt zo is, het is dan ook niet zo en zal jullie uitleggen waarom. Die grens van het krijgen van huursubsidie of niet dat jullie noemen, heeft te maken met de KALE huurprijs. De huurprijs die op woningnet vermeld staat, daar zitten een aantal extra kosten bij (iets van 13 euro, voor nijestee zelf en nog iets). Dat moet je er dus aftrekken en invullen bij service-kosten. Dan krijg je gewoon huursubsidie:)
pi_92213494
Nog even voor de duidelijkheid, de informatie op woningnet:

Rekenhuur¤ 358,05
Brutohuur¤ 368,53 (incl.servicekosten)

Vul dus 358 in op toeslagen.nl bij kale huur en 10.48euro bij servicekosten en dan zie je hoeveel huursubsidie je krijgt:)
pi_92213498
Ik geloof dat ik in dit geval gewoon contact op zou nemen met ze en zou uitleggen wat je geconstateerd hebt voor je gaat gillen dat het allemaal niet kan etc. Ze adverteren tenslotte met huursubsidie voor <23. Volgens mij moeten ze dan heel resoluut in de kleine lettertjes verwerken dat het voor sommige studio's niet geld.
pi_92213594
Oh, jullie hebben inderdaad wel gelijk:S Als je dat invuld op toeslagen.nl en je bent nog geen 23, krijg je inderdaad niets. Mijn excuses. Maar het lijkt me dat het inderdaad een foutje is, zal anders Nijestee even bellen als mensen jonger zijn dan 23.
pi_92215513
Heey!
Ik heb daar al over gemaild, hieronder het antwoord!

Voor het aanvragen van huurtoeslag mag de rekenhuur (netto huur + kosten huismeester) niet hoger zijn dan ¤ 361,-
Voor de studio's op de begane grond is de rekenhuur ¤ 358,05. Dus als je jonger bent dan 23 jaar dan kun je huurtoeslag aanvragen voor deze studio.

Geen idee waar je dat extra tientje voor betaald, maargoed voor alle studios is dus huurtoeslag mogelijk :)
pi_92215696
Ja, maar dat is toch juist het probleem? De netto huur + kosten van service is 368......
pi_92215947
Zoals ik het begrepen heb zit in de rekenhuur de kale huur plus de kosten van de huismeester.
(zal dan misschien 348 netto - 10 huismeester zijn)

De bruto huur is dan 10 euro meer (geen idee waarom dit 10 euro meer is, en of je dit maandelijks moet betalen of de rekenhuur), maar je moet in ieder geval de rekenhuur invullen voor de belastingdienst en dan zit je dus altijd onder de grens..

Alleen op de site staat bij brutohuur + servicekosten dus dat is lekker verwarrend! Maar denk dat we daar niet teveel naar moeten kijken..
pi_92216221
Wat is het verschil tussen bruto huur en rekenhuur?
- De bruto huur betreft het totale bedrag dat u voor de woning moet betalen.
- De rekenhuur betreft de kale huur plus een bedrag aan servicekosten.
- De rekenhuur is het bedrag waarmee rekening wordt gehouden bij de toekenning van huurtoeslag. Dit bedrag is meestal lager dan de bruto huur omdat niet alle servicekosten meetellen in de rekenhuur.Gas en elektriciteit moet u meestal zelf betalen naast de bruto huur. Wanneer gas of elektra wel is opgenomen in de servicekosten, staat dat aangegeven in de algemene informatie in de woningadvertentie.
pi_92218173
ik had al contact opgenomen met belastingdienst (nijestee was op dat moment al dicht) daar zeiden ze dat je service kosten Wel mee moet rekenen. vandaar mijn reactie.

maar bij nijestee zeggen ze dat je service kosten gewoon moet vergeten want dat geld enkel voor de service van een beheerder, kosten gezamenlijke ruimtes.
De service kosten van nijestee zijn complexbeheer, glas en onderhoudsfonds. dat valt bij toeslagen dus niet onder de service kosten.

het is idd erg verwarrend. laat ze die kosten dan anders noemen ofzo.

Dus WEL huursubsidie voor onder de 23 voor alle studio's

[ Bericht 22% gewijzigd door loecje op 02-02-2011 13:14:11 ]
pi_92219549
Op welke studios hebben jullie trouwens gereageerd??
pi_92219812
begane grond. maar ik heb nog geen definitieve beslissing gemaakt.
ik wacht nog ff af tot zondag om te zien waar de minste reacties zijn.
ik zou graag willen weten van de mensen die meer punten hebben waar ze zitten zodat ik daar niet tegen hoef te strijden.
pi_92220533
Ik heb ook op 3 op de begane grond gereageerd. Twee aan de stadskant en eentje aan de andere kant. De huisnummers weet ik zo niet meer uit mn hoofd..
pi_92265888
Wat doen jullie meteen paniekerig |:(
Lees eerst even goed hóe je die rekenwijzer in moet vullen.
quote:
Servicekosten

Vul het bedrag in dat u betaalt aan servicekosten voor uw huis. Rond dit bedrag af op hele euro's. Wij tellen uw servicekosten bij de kale huur op.

- Tel de volgende kosten mee:
- schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten
- energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten
- huismeesterkosten
- kosten voor dienst- en recreatieruimten

U mag maximaal ¤ 12 per rubriek bij de kale huurprijs tellen, ook als u een hoger bedrag betaalt. Dus in totaal kunt u maximaal ¤ 48 bij de kale huurprijs tellen.
Ook die max. van 12¤ is belangrijk, wij betalen iets meer dan 12¤ op sommige van die posten maar dan kun je gewoon 12¤ bij het aanvragen van huurtoeslag tellen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_92284291
Cerbie blijkbaar is onze reactie helemaal niet raar want zoals jij het zegt (kale huur + service kosten) dan zitten we(<23jaar) over de max van ¤361,66 heen en dan krijg je geen subsidie.
precies zo dacht ik ook dat het moest (zelfs door belastingdienst bevestigd, ja service kosten moet je allemaal meetellen) maar dat is dus niet zo.
De service kosten die bij woningnet genoemd staan zijn geen van de dingen die in het lijstje staan maar dat staat nergens vermeld waardoor deze reactie.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 03-02-2011 18:22:47 ]
  zaterdag 5 februari 2011 @ 22:56:28 #122
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_92390435
Voor de mensen die een studio gewonnen hebben..

In de aanbieding bij de Makro vanaf dinsdag voor de komende 2 weken o.a. wasmachine's en een was/droogcombinatie!
http://www.metro-mcc.nl/papernewsfolder/folder_new.asp?active=523
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_92390775
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:07 schreef loecje het volgende:
Cerbie blijkbaar is onze reactie helemaal niet raar want zoals jij het zegt (kale huur + service kosten) dan zitten we(<23jaar) over de max van ¤361,66 heen en dan krijg je geen subsidie.
precies zo dacht ik ook dat het moest (zelfs door belastingdienst bevestigd, ja service kosten moet je allemaal meetellen) maar dat is dus niet zo.
De service kosten die bij woningnet genoemd staan zijn geen van de dingen die in het lijstje staan maar dat staat nergens vermeld waardoor deze reactie.
De rekenhuur is het uiteindelijke getal van kale huur plus die vier servicepunten he, ik zag hierboven iemand rekenhuur + bedrag posten, dat klopt niet.

linda-88 legt het goed uit dat je alléén de rekenhuur moet gebruiken. Volgens mij betekenen de termen dit: Welke bedragen hebben jullie doorgekregen?

kale huur
De kosten voor de kamer, zonder andere dingen
- Kale huur

Rekenhuur
Hiermee kijkt de belastingdienst hoeveel toeslag je krijgt (toeslag = rekenhuur - ~290¤)
- Kale huur
- Schoonmaakkosten gemeenschappelijke ruimten (max 12¤)
- Energiekosten gemeenschappelijke ruimte (max 12¤)
- Huismeesterkosten (max 12¤)
- Kosten voor dienst- en recreatieruimten (max 12¤)

Bruto huur
--> Dit betaal je maandelijks aan de verhuurder
- Rekenhuur
- Alle andere kosten die je aan je verhuurder betaald (G/W/L, TV, etc)

[ Bericht 12% gewijzigd door Cerbie op 05-02-2011 23:10:14 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_92391586
het is inmiddels al duidelijk dat alleen de rekenhuur ingevuld moet worden.
geen idee waarom je me nu nog steeds loopt te verbeteren.

[ Bericht 19% gewijzigd door loecje op 05-02-2011 23:38:43 ]
pi_92391709
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:56 schreef YskaFredriksson het volgende:
Voor de mensen die een studio gewonnen hebben..

In de aanbieding bij de Makro vanaf dinsdag voor de komende 2 weken o.a. wasmachine's en een was/droogcombinatie!
http://www.metro-mcc.nl/papernewsfolder/folder_new.asp?active=523
voor makro moet je een bedrijf hebben toch?
ik twijfel nog over wasmachine, heel handig om zelf te hebben maar zo duur in aanschaf. zal waarschijnlijk combi ouders/vrienden/wasserette worden

[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 05-02-2011 23:41:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')