Ik vind buiten lopen ook veel fijner. Maar vanwege een knieblessure loop ik niet zo graag op de straat/stoep. Af en toe ga ik wel naar het bos maar dan neem ik wel altijd iemand mee aangezien ik een jong blond meisje benquote:Op maandag 24 januari 2011 22:21 schreef Blinker het volgende:
[..]
Waarom op de loopband? Dat lijkt me nou echt helemaal niks.
Zonder zweverig te klinken, maar ik kom buiten ook mentaal meer tot rust.
Oh, excuses. Dat is erg vervelend dan.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:45 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ik vind buiten lopen ook veel fijner. Maar vanwege een knieblessure loop ik niet zo graag op de straat/stoep. Af en toe ga ik wel naar het bos maar dan neem ik wel altijd iemand mee aangezien ik een jong blond meisje ben![]()
Runkeeper is ook voor android.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:58 schreef robdriessen het volgende:
Is het misschien een idee om alle ren-software zoals RunKeeper en Sportstracker ook in de OP op te nemen?
www.runkeeper.com (voor iPhone)
www.sports-tracker.com (voor Nokia)
Zet er dan ook gelijk Endomondo in, dat is crossplatform en werkt op elke smartphonequote:Op maandag 24 januari 2011 22:58 schreef robdriessen het volgende:
Is het misschien een idee om alle ren-software zoals RunKeeper en Sportstracker ook in de OP op te nemen?
quote:Op maandag 24 januari 2011 23:04 schreef Blinker het volgende:
[..]
Zet er dan ook gelijk Endomondo in, dat is crossplatform en werkt op elke smartphone
http://www.endomondo.com/
Manmanman ben dr maar druk meequote:Op maandag 24 januari 2011 22:58 schreef robdriessen het volgende:
Zo vaak als evy zegt. Dus soms een dag rust, soms twee dagen rust.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het geeft me wel moed om van jullie te horen dat je conditie zo snel vooruit gaat in het begin, thanx!
Hoe vaak rennen jullie trouwens?
Welke afstanden en hoelang etc. loop je al dan?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:12 schreef Platina het volgende:
Of misschien is het wel een teken dat ik meer op mijn voeding moet gaan letten.
Ik ben erg tevreden over Cardiotrainerquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:41 schreef TearsOfJoy het volgende:
Ik ben ook maar weer eens begonnen afgelopen zondag, voor het eerst sinds de eerste sneeuw. Spierpijn!!!!
Heb net Cardiotrainer geïnstalleerd. Ga ik vanmiddag uitproberen! Loop nu met RunKeeper.
Haha, alles wat Evy zegt is waarquote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Zo vaak als evy zegt. Dus soms een dag rust, soms twee dagen rust.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:09 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Haha, alles wat Evy zegt is waarNormaal luister ik niet zo goed, maar naar Evy.. prrrrrrrr
Dus idd.. 3x per week hobbelen, voor mij ma-wo-vr.
Ik zie dat 'Evy' hier heel vaak terugkeert, aangezien ik ook met hardlopen begonnen ben en te lui ben om die zeven voorgaande delen door te bladeren, wil ik één van jullie vragen waar ik Evy kan vinden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:12 schreef robdriessen het volgende:
Ik ben ook trouw aan Evy, alleen zijn mijn rendagen ma-do-za ivm schema renmaatje.
In ander nieuws: was zo happy met Sports-tracker dat ik meteen de Polar Bluetooth hartslagmeter er bij gekocht heb (besteld via de Endomondo shop, want die versturen gratis, haha)
Het is een hardloopschema op mp3. Ze zegt dus tegen je wanneer je moet rennen/wandelen, en ook dat ze fier op je is enzoquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:28 schreef Periodista het volgende:
[..]
[..]
Ik zie dat 'Evy' hier heel vaak terugkeert, aangezien ik ook met hardlopen begonnen ben en te lui ben om die zeven voorgaande delen door te bladeren, wil ik één van jullie vragen waar ik Evy kan vinden.Ik neem aan dat het een hardloopschema is?
Haha, klinkt goed! Ga er meteen naar op zoek, bedankt tot zover.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Het is een hardloopschema op mp3. Ze zegt dus tegen je wanneer je moet rennen/wandelen, en ook dat ze fier op je is enzo
Volgens mij hebben een aantal mensen de mp3's online staan, of anders via een minder legale weg te vinden
Het zijn er 27 hequote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:00 schreef Periodista het volgende:
Damn! Ik kan het nergens meer op internet vinden, als ik op linkjes klik is de website niet meer beschikbaar en andere berichten zijn al van 3 jaar terug.![]()
Is er hier iemand zo lief om mij het MP3-bestand toe te willen sturen?
Zo ja, reageer hier dan even, dan krijg je mijn e-mailadres.
Daar kwam ik net ook achter ja, ik ben nu via een of ander forum op een Windows Live account van iemand gekomen die ze daar allemaal geupload heeft. Ik ben nu bezig met het opslaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Het zijn er 27 he![]()
Dus denk ik niet zo makkelijk via de mail te versturen
Goed bezig! Ik ben nog aan het bijkomen van 7 van gisteren!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:06 schreef Horchata het volgende:
Les 8 was fijn, eindelijk begint er wat tempo in te komen!
Ik wil ook een bikkel zijn, maar ik vind het zo koud buiten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet morgen weer maar ik heb nu nog zo veel spierpijn. Ik ga wel morgen maar ik ben echt bang dat ik dan nog steeds zo'n pijn heb. Nou ja, ik had met mezelf afgesproken dat ik een bikkel zou worden dus ik moet er maar doorheen bijten.
Ik loop nu 2 maanden ofzo.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:16 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Welke afstanden en hoelang etc. loop je al dan?
Als je al een tijdje loopt dan zou je met intervaltrainingen je snelheid omhoog kunnen krijgen.
Voeding zal ook wel helpen denk ik haha
Ik ben niet de grootste expert. Maar ik merk wel dat hardloopschoenen een heel groot verschil zijn. Ik rende eerst op gymschoenen en dat voldoe ik wel aan mijn schenen (waarom daar weet ik niet). Dus je hebt in ieder geval renschoenen nodig. Maar of het goed is voor je knieen weet ik niet.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:15 schreef Diconnected het volgende:
Ik zit er over na te denken om te gaan hardlopen. Ik wil een betere conditie en wil wat overtollige kilo's kwijtraken. Ik woon op dit moment in Californië, in een gebied met veel heuvels. Een pittige uitdaging in mijn ogen. Nou haal ik de meeste heuvels nét aan met de fiets, maar dat was 4 weken geleden ook anders. Maargoed back to the point: ik heb gauw last van mijn knieën, dus is het dan wel reëel om te gaan hardlopen hier? Fietsen is geen probleem, maar hardlopen is toch anders, je knieën krijgen toch steeds een opdonder. Of is het gewoon een kwestie van goede schoenen e.d.? Ik hoor het graag van jullie.
Hardloopschoenen die goed op jouw voeten zijn afgemeten zijn wel echt een must. Laat je adviseren bij een hardloopwinkel.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:15 schreef Diconnected het volgende:
Ik zit er over na te denken om te gaan hardlopen. Ik wil een betere conditie en wil wat overtollige kilo's kwijtraken. Ik woon op dit moment in Californië, in een gebied met veel heuvels. Een pittige uitdaging in mijn ogen. Nou haal ik de meeste heuvels nét aan met de fiets, maar dat was 4 weken geleden ook anders. Maargoed back to the point: ik heb gauw last van mijn knieën, dus is het dan wel reëel om te gaan hardlopen hier? Fietsen is geen probleem, maar hardlopen is toch anders, je knieën krijgen toch steeds een opdonder. Of is het gewoon een kwestie van goede schoenen e.d.? Ik hoor het graag van jullie.
Ik heb dus ook heel snel last van m'n knieën. Zoals Miss hierboven zei, het is dan nóg belangrijker om goede hardloopschoenen te laten aanmeten, en daarbij ook te zeggen dat je last hebt van je knieën. Ik kreeg dus schoenen met extra demping, en daarin nog een zooltje voor extra demping.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:15 schreef Diconnected het volgende:
Grappig dat je het over de houding hebt. Ik loop nogal in een overdreven S-vorm als ik ren. Ziet best bleut uit met mijn kont naar achter gestokenquote:Op woensdag 26 januari 2011 07:44 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hardloopschoenen die goed op jouw voeten zijn afgemeten zijn wel echt een must. Laat je adviseren bij een hardloopwinkel.
Ik heb ook snel last van mijn knieen. Ben al twee keer eerder met hardlopen begonnen en steeds daarop liep het mis. Nu dus een derde poging en ik ben heel goed gaan opletten hoe ik loop. Pas mijn manier van lopen ook direct aan als ik wat raars begin te voelen. Het blijft een wankel evenwicht, maar tot nu toe gaat het goed
Wat ik ook merk is dat een goede warming up heel belangrijk is. Naast stretchen ook even wat korte stukjes hardlopen om de spieren op te warmen voordat je aan het grote werk begint (in mijn geval nu Evy's lessen).
Yepquote:Op woensdag 26 januari 2011 10:26 schreef dj_ko het volgende:
Ik moet binnenkort ook maar eens beginnen met hardlopen.
Lopen jullie allemaal met muziek op? gebruiken jullie hier nog een aparte houder voor om je ipod/mp3speler etc in te doen?
Oké, je loopt nu dus op die afstand ruim 11,25km/u. Wil je dat in 30 min doen dan moet je 15km/u gemiddeld lopenquote:Op woensdag 26 januari 2011 07:23 schreef Platina het volgende:
[..]
Ik loop nu 2 maanden ofzo.
In die tijd maar 10 minuten sneller geworden en van 2 pauzes naar 0 gegaan.
Afstand die ik nu loop is 7,5 km in 40 minuten. Doel is om dat naar 30 minuten te krijgen.
Heb verder een voetbalachtergrond met 2x trainen en 2 wedstrijden per week. Dus ik ben eigenlijk teleurgesteld dat ik niet sneller kan.
Op de één of andere manier heb ik moeite om hardlopen buiten vol te houden (nouja, een half jaar geleden tenminste). Nu lukt het mij om in één keer 18 minuten hard te lopen (10 km / u ).quote:Op maandag 24 januari 2011 22:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Een loopband lijkt me op zich wel handig bij sneeuw of gladheid of als ik alleen 's avonds zou kunnen sporten. Al zou ik dan denk ik liever een hometrainer hebben, rennen en niet vooruit komen lijkt me ultiem frustrerend.
Ik heb besloten dat ik bij les 8 van het ultieme beginnersschema begin, dat is lekker rustig (3x1, 3x2, 2x3) en dan toch maar gewoon alle lessen doe. Kennis met medische kennis raadt het ook aan bij grote kans op blessures. En iets meer tijd aan warming up / cooling down besteden.
Joww bied me aan!!!quote:Op maandag 24 januari 2011 22:45 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ik vind buiten lopen ook veel fijner. Maar vanwege een knieblessure loop ik niet zo graag op de straat/stoep. Af en toe ga ik wel naar het bos maar dan neem ik wel altijd iemand mee aangezien ik een jong blond meisje ben![]()
Hardloopschoenen...... daar zijn ze namelijk voor gemaakt..quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:58 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Op de één of andere manier heb ik moeite om hardlopen buiten vol te houden (nouja, een half jaar geleden tenminste). Nu lukt het mij om in één keer 18 minuten hard te lopen (10 km / u ).
-> Clearodds;
Ik wil ook wel duurlopen, heb het nu een paar keer gedaan (nouja, duurlopen niet, eerder op tempo wandelen, dat is dan vaak 1,5 uur met ong. 9:30 minuten over een km) maar ik maak mijn voeten helemaal naar den tering.
Heb wandelschoenen van mijn pa geprobeerd, maar dan krijg ik alsnog blaren op mijn voeten
Waarom niet in plaats van sneller een langere afstand gaan lopen? Bijv 10 of 15 KM?quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:23 schreef Platina het volgende:
[..]
Ik loop nu 2 maanden ofzo.
In die tijd maar 10 minuten sneller geworden en van 2 pauzes naar 0 gegaan.
Afstand die ik nu loop is 7,5 km in 40 minuten. Doel is om dat naar 30 minuten te krijgen.
Heb verder een voetbalachtergrond met 2x trainen en 2 wedstrijden per week. Dus ik ben eigenlijk teleurgesteld dat ik niet sneller kan.
Niet te veel lopen he! straks ga je uitlopen op mij, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Met zijn 3en tegelijk hier!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:06 schreef Horchata het volgende:
Les 8 was fijn, eindelijk begint er wat tempo in te komen!
I'll be thehere!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:18 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Goed bezig! Ik ben nog aan het bijkomen van 7 van gisteren!
Gedaan. Ging prima. Alleen faalde ik met runkeeper, ik drukte op start en deed mn telefoon daarna zonder m te vergrendelen in mn broekzak. Toen ging ie blijkbaar weer uit. Mja, gelopen heb ik.quote:
Ik ga morgen les 9 doen, ik kan vrijdag niet dus heb alles een dag naar voren geschovenquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:18 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Niet te veel lopen he! straks ga je uitlopen op mij, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Met zijn 3en tegelijk hier!![]()
Netjes! Best een goeie snelheid iig, aangezien het de 8x2 les was!quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:53 schreef Snuitebolletje het volgende:
Net les 8 erop. 4,12 km in 25 minutenheb mezelf maar een schouderklopje gegeven. alleen heb nu wel een beetje last van mn heup, stoepje op/af ging niet helemaal goed geloof ik. Als het overmorgen maar weer goed is
Ohja die kwam ook zo vaakquote:Op woensdag 26 januari 2011 18:32 schreef GotC het volgende:
Bob Sinclar hoef ik de komende 100 jaar niet meer te horen na Evy.
http://rennenmetevy.nl/files/playlist.pdfquote:Op woensdag 26 januari 2011 18:55 schreef karoltje het volgende:
[..]
Ohja die kwam ook zo vaak. Ik herinner me ook een franstalig rapnummer, die was wel gaaf! Iemand enig idee wie dat zong?
Haha, Bob Sinclar staat er dus 9 keer in. Blijkbaar.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:46 schreef GotC het volgende:
Damnit, zie net in die playlist dat ik morgen naar Bob Sinclar mag luisteren. WEER! Alleen dit keer World Hold On
Zoiets ongeveer:quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:30 schreef La_Vita het volgende:
Wat voorn broek dragen jullie tijdens het rennen? Ik moet er nog een hebben voor buiten, maar zo'n uberstrakke hardloopbroek vind ik ook weer een beetje teveel van het goede. Heb dan het idee dat iedereen naar mn kont zit te kijken![]()
Maar gewone joggingbroeken schuiven bij mij altijd omhoog :/
Tightquote:Op woensdag 26 januari 2011 20:30 schreef La_Vita het volgende:
Wat voorn broek dragen jullie tijdens het rennen? Ik moet er nog een hebben voor buiten, maar zo'n uberstrakke hardloopbroek vind ik ook weer een beetje teveel van het goede. Heb dan het idee dat iedereen naar mn kont zit te kijken![]()
Maar gewone joggingbroeken schuiven bij mij altijd omhoog :/
ja ik stel me een beetje aan haha. Maar die semi tight ziet er goed uit! Naar zoiets was ik opzoekquote:Op woensdag 26 januari 2011 20:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Tight
M'n vriend heeft een semi-tight besteld, namelijk de Nike Poly Track Pant. Is net wat losser, maar wel wat strakker bij de onderbenen.
Vrouwelijke versie:
[ afbeelding ]
Iig, gewoon niet aan denken joh, dat mensen naar je kont kijkenFocus op t lopen
Ik wil graag zo'n buikquote:Op woensdag 26 januari 2011 20:40 schreef La_Vita het volgende:
[..]
ja ik stel me een beetje aan haha. Maar die semi tight ziet er goed uit! Naar zoiets was ik opzoek
Goeie zaak!quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:40 schreef La_Vita het volgende:
[..]
ja ik stel me een beetje aan haha. Maar die semi tight ziet er goed uit! Naar zoiets was ik opzoek
Dat zou helemaal mooi zijn!quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:48 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Misschien kan je die gewoon meebestellen :p
neeequote:Op woensdag 26 januari 2011 21:29 schreef La_Vita het volgende:
Ik blijf trouwens net zo lang rennen tot ik dit lichaam heb![]()
[ afbeelding ]
Dat dus! Skinny winnie is ook niet allesquote:Op woensdag 26 januari 2011 22:51 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
neeedie schouders zijn veel te mager. Mag best een klein beetje vetjes aan zitten. Veel aantrekkelijker!
Ik blijf net zo lang rennen tot ik die mooie dame hebquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:29 schreef La_Vita het volgende:
Ik blijf trouwens net zo lang rennen tot ik dit lichaam heb![]()
[ afbeelding ]
Haha net of jullie 'nee' zouden zeggenquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:24 schreef Blinker het volgende:
[..]
Dat dus! Skinny winnie is ook niet alles
Ik zou zoals al meer is gezegd eens een paar goede hardloopschoenen gaan scorenquote:Op woensdag 26 januari 2011 13:58 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Op de één of andere manier heb ik moeite om hardlopen buiten vol te houden (nouja, een half jaar geleden tenminste). Nu lukt het mij om in één keer 18 minuten hard te lopen (10 km / u ).
-> Clearodds;
Ik wil ook wel duurlopen, heb het nu een paar keer gedaan (nouja, duurlopen niet, eerder op tempo wandelen, dat is dan vaak 1,5 uur met ong. 9:30 minuten over een km) maar ik maak mijn voeten helemaal naar den tering.
Heb wandelschoenen van mijn pa geprobeerd, maar dan krijg ik alsnog blaren op mijn voeten
Bedankt voor de tips. Klinkt goed. Gebruik je ook een apparaat om je snelheid te meten dan?quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:41 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Oké, je loopt nu dus op die afstand ruim 11,25km/u. Wil je dat in 30 min doen dan moet je 15km/u gemiddeld lopen
Dat is best hard, maar moet kunnen
Nogmaals, met intervaltrainingen kan je snel beter worden.
Er zijn heel veel vormen te vinden.
Ik doe op het moment 1 keer per week
zo'n training. 2 keer duurloopen ernaast.
5 min warming up (heel laag tempo, geoon om warm te worden.)
2,5 min hoog tempo (4 min per km, oftewel 15 km/u.
1minuut rust
Weer 2,5 min hoog tempo
1 minuut rust
5 min hoog tempo
1 min rust
5 hoog tempo
1 min rust
2,5 min hoog tempo
1 min rust
2,5 min hoog tempo
En dan cooling downheb je ong 5km gelopen totaal.
Zwaar maar effectief om te leren een hoog tempo langer vol te houden.
Ik heb deze training van een hardlooptrainer maar zo zijn er heel veel
te vinden.
Succes!
Duurt mij iets te lang, en dan heb ik niet meer mijn fijne rondje dat ik nu heb. Ik wil eerst sneller gaan op 7,5 alvorens op een langere afstand over te gaan.quote:Waarom niet in plaats van sneller een langere afstand gaan lopen? Bijv 10 of 15 KM?
Ja ik loop op het moment met Runkeeper (een app op mijn telefoon).quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:14 schreef Platina het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips. Klinkt goed. Gebruik je ook een apparaat om je snelheid te meten dan?
Zal het eens proberen zodra ik een horloge met stopwatch in bezit heb zien te krijgen
Yes, ik ga morgen voor de tweede keer les 1 doen omdat ik hem maandag niet trok. Het begon al lekker met de goede voornemens, ik heb gisteren al overgeslagen omdat ik gammel was. Vanaf morgen gaat het goed!quote:Op donderdag 27 januari 2011 07:07 schreef Periodista het volgende:
Van plan om morgen met Evy te beginnen, les 01 dus.
Is er hier iemand die hetzelfde plan heeft?
Nee, maar als je dan toch de keuze hebt, dan kan je beter gelijk iets echt moois uitzoeken.quote:Op donderdag 27 januari 2011 08:48 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Ik blijf net zo lang rennen tot ik die mooie dame heb
[..]
Haha net of jullie 'nee' zouden zeggen
Haha. Ik ben er toch wel benieuwd naar. Zullen we elkaar op de hoogte houden via dit topic?quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Yes, ik ga morgen voor de tweede keer les 1 doen omdat ik hem maandag niet trok. Het begon al lekker met de goede voornemens, ik heb gisteren al overgeslagen omdat ik gammel was. Vanaf morgen gaat het goed!
Is goed, gezellig! Ik heb net een half uurtje Just Dance gedaan voor de Wii. Dat is ook behoorlijk intensief zeg. Wel leuk al bak ik er vooralsnog niets van.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:42 schreef Periodista het volgende:
[..]
Haha. Ik ben er toch wel benieuwd naar. Zullen we elkaar op de hoogte houden via dit topic?
Hoera voor endorfinequote:Op donderdag 27 januari 2011 11:50 schreef Blinker het volgende:
Soms moet je juist gaan lopen als je niet lekker in je vel zit. Ik zat gisteren ook niet lekker in m'n vel, maar ik was toch gaan lopen. Ik was blij dat ik het had gedaan, want na het lopen voelde ik me weer kiplekker.
Haha, ik heb dat spel een keer bij een vriend van me gezien, hopen dat het over tien weken een heel stuk minder intensief is voor je.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is goed, gezellig! Ik heb net een half uurtje Just Dance gedaan voor de Wii. Dat is ook behoorlijk intensief zeg. Wel leuk al bak ik er vooralsnog niets van.
Haha, rennen met rob!quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:29 schreef robdriessen het volgende:
Mocht er animo voor zijn, wil ik als muziek-idioot best overwegen om een 2011 update te maken voor de Evy-podcasts. Met wat meer actuele (HELLO!), of misschien zelfs onvervalste clubclassics. Ik zal uiteraard de BPM's in de gaten houden en het commentaar opnieuw inspreken. Enige nadeel is dan wel dat er geen zwoele vlaamse je meer toejuicht, maar een vent met een zachte g.
Dat allemaal geheel gratis en belangeloos. Voor degenen die mijn inzet willen belonen kan ik altijd een Paypal fooienpotje neerzetten
Maar goed, als iedereen met Bob Sinclar, Ai Chihuahua en Baywatch kan leven..... :p
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:29 schreef robdriessen het volgende:
Mocht er animo voor zijn, wil ik als muziek-idioot best overwegen om een 2011 update te maken voor de Evy-podcasts. Met wat meer actuele (HELLO!), of misschien zelfs onvervalste clubclassics. Ik zal uiteraard de BPM's in de gaten houden en het commentaar opnieuw inspreken. Enige nadeel is dan wel dat er geen zwoele vlaamse je meer toejuicht, maar een vent met een zachte g.
Dat allemaal geheel gratis en belangeloos. Voor degenen die mijn inzet willen belonen kan ik altijd een Paypal fooienpotje neerzetten
Maar goed, als iedereen met Bob Sinclar, Ai Chihuahua en Baywatch kan leven..... :p
Is dat leuk? Dan download ik dat even. Heb ik op de rustdagen ook wat leuks te doenquote:Op donderdag 27 januari 2011 12:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is goed, gezellig! Ik heb net een half uurtje Just Dance gedaan voor de Wii. Dat is ook behoorlijk intensief zeg. Wel leuk al bak ik er vooralsnog niets van.
Yep, handmatig aanpassenquote:Op donderdag 27 januari 2011 19:45 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik wil het buiten lopen afwisselen met lopen op de loopband in de sportschool.
Ik vraag me alleen af hoe dat dan gaat als je ook nog een schema volgt waarin je afwisselend wandelt en hardloopt.
Moet je dan steeds handmatig de snelheid aanpassen? Is dat niet heel erg onhandig? En stel je dan ook nog een helling in?
Als je iets wil doen op de WII waar je echt moe van wordt, dan moet je deze downloaden:quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:00 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Is dat leuk? Dan download ik dat even. Heb ik op de rustdagen ook wat leuks te doen
Ik begrijp het al, over smaak valt niet te twisten hahaquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:59 schreef Blinker het volgende:
[..]
Nee, maar als je dan toch de keuze hebt, dan kan je beter gelijk iets echt moois uitzoeken.
Met een helling lopen is wel meteen een stuk zwaarder. Op de meeste apparaten kun je een intervaltraining met twee snelheden instellen, dan kun je met 1 druk op de knop van snelheid wisselenquote:Op donderdag 27 januari 2011 19:45 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik wil het buiten lopen afwisselen met lopen op de loopband in de sportschool.
Ik vraag me alleen af hoe dat dan gaat als je ook nog een schema volgt waarin je afwisselend wandelt en hardloopt.
Moet je dan steeds handmatig de snelheid aanpassen? Is dat niet heel erg onhandig? En stel je dan ook nog een helling in?
Ja, het bevalt me wel. Ik heb meer spellen op de Wii zoals My Fitness Coach, Wii Fit, etc. maar daarbij is het zoveel gedoe voordat je eindelijk aan de slag kan. Just Dance is gewoon heel grappig en je hoeft alleen een nummer aan te klikken en je begint gelijk. Ik was flink aan het hijgen, puffen en zweten na een paar nummers dus ik geloof best dat het nog goed voor je conditie is. Ik heb gedanst op Blondie, Katy Perry, Cindy Lauper, Redneck, Fame en nog iets.quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:00 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Is dat leuk? Dan download ik dat even. Heb ik op de rustdagen ook wat leuks te doen
Ze zitten ook niet in de wasmachine. Ik hoop dat de stank eruit gaat met de handwas. Ik heb wel een speciaal sportschoenenprogramma op mijn wasmachine maar met deze nieuwe schoenen durf ik het nog even niet aan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:58 schreef GotC het volgende:
Ik zou m'n hardloopschoenen nooit in de wasmachine doen..
Hardloopschoenen in de wasmachine doet de schoen geen goed. Door de hoge temperatuur kunnen lijmverbindingen losgaan, rubber en kunststof soorten krijgen andere eigenschappen. Ook het water, de zeep en het mechanische geweld doen je schoenen zeker geen goed. Centrifugeren is helemaal funest voor het controfort (de hielkap).
het is echt niet te koud, met een lange broek en een vest gaat het prima. Kheb net les zes gedaan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:47 schreef Periodista het volgende:
Ik heb net besloten de eerste les van Evy voor onbepaalde tijd uit te stellen. Het is mij veel te koud. Als dit uitstel maar geen afstel gaat worden.
Smoesjes!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:47 schreef Periodista het volgende:
Ik heb net besloten de eerste les van Evy voor onbepaalde tijd uit te stellen. Het is mij veel te koud. Als dit uitstel maar geen afstel gaat worden.
Ja, voor je gevoel heb je het warm. Terwijl armen, benen en voeten ondertussen blauw van de kou zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Smoesjes!
Gewoon gaan lopen, dan krijg je het gauw warm genoeg.
Dit is pas je eerste les, dus je weet helemaal nog niet eens waar je over praatquote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:00 schreef Periodista het volgende:
[..]
Ja, voor je gevoel heb je het warm. Terwijl armen, benen en voeten ondertussen blauw van de kou zijn.
In een plastic zak en dan de diepvries in, hielp dat niet tegen de stank, of zeg ik nu iets heeeel raars?!/!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze zitten ook niet in de wasmachine. Ik hoop dat de stank eruit gaat met de handwas.
Nee joh het kan makkelijk! Geen smoesjes zoeken! Ik draag een lange broek, shirt met lange mouwen en hardloopjasje en dat gaat prima. Na 2 min ben je warm gelopen en merk je niks van de kou!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:47 schreef Periodista het volgende:
Inderdaad! Anders is het al gauw te warm, te koud, te nat, te glad. Ik trek mijn grens bij regen en sneeuw (en extreme hitte maar dan kan je 's avonds gaan lopen) maar dit weer is echt goed te doen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je je loopgedrag zo sterk laat beïnvloeden door de weersomstandigheden kun je beter thuis op een loopband gaan lopen of gewoon lekker op de bank blijven zitten.
Hardlopen kan je ook zonder de lessen van Evy.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dit is pas je eerste les, dus je weet helemaal nog niet eens waar je over praat.
Het moet voor mezelf gewoon leuk blijven. Ik ben niet te zwaar. Ik heb een vrij goed lichaam. Alleen een mindere conditie. En als jullie liever buiten lopen als het vriest dan dat het een graad of 20 is, prima. Ik niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:19 schreef GotC het volgende:
Koud??
Wat een prachtig excuus om niet aan je conditie/lichaam/gewicht te werken zeg.
En jij doet het voor je plezier of met een doel (een bepaald gewicht waar je naar streeft of een bepaalde maat van de taille)?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:32 schreef GotC het volgende:
Ik heb ook gelopen in de sneeuw, keiharde regen (lekker!, warmte, kou..Uitstel wordt afstel, dat weet je zelf ook wel.
Voornamelijk plezier en conditie. Plus ik heb een stuk of 8 stokken achter de deur staan (8 hardloopwedstrijden dit jaar). Dus ik moet van mezelf.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:35 schreef Periodista het volgende:
[..]
En jij doet het voor je plezier of met een doel (een bepaald gewicht waar je naar streeft of een bepaalde maat van de taille)?
Ik doe het voornamelijk voor mijn plezier. Onvoorstelbaar hè?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:35 schreef Periodista het volgende:
[..]
En jij doet het voor je plezier of met een doel (een bepaald gewicht waar je naar streeft of een bepaalde maat van de taille)?
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik een beginner ben. Ik hoop dat er binnenkort een dag komt dat ik zin heb om te beginnen en dat ik dan na een aantal weken zie dat jij gelijk hebt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik doe het voornamelijk voor mijn plezier. Onvoorstelbaar hè?. Hiermee verraad je jezelf wel als een echte beginnende hardloper, want dat zijn degenen die het snelst afhaken en mekkeren over de temperatuur. Als je een paar weken bezig bent, raak je vanzelf intrinsiek gemotiveerd
.
Je opmerking hierboven ("Alsof ik nog nooit eerder hardgelopen heb!") suggereert iets andersquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:49 schreef Periodista het volgende:
[..]
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik een beginner ben.
Het begin is het moeilijkst, juist dan moet je gewoon gaan, ook al heb je geen zin.quote:Ik hoop dat er binnenkort een dag komt dat ik zin heb om te beginnen en dat ik dan na een aantal weken zie dat jij gelijk hebt.
Dus je moet nu nog beginnen en je wilt 13 februari 10 km gaan hardlopen?quote:Zondag 13 februari doe ik trouwens mee aan de "recreanten 10 kilometer" van de Groet uit Schoorl Run, zegt jullie dat iets? En ja, ik heb me een aantal weken geleden voor m'n plezier opgegeven.
Dat was een puur staaltje sarcasme. Ik heb 11 jaar aan voetbal in clubverband gedaan waarvan zeker 6 jaar elke week een looptraining.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je opmerking hierboven ("Alsof ik nog nooit eerder hardgelopen heb!") suggereert iets anders.
[..]
Het begin is het moeilijkst, juist dan moet je gewoon gaan, ook al heb je geen zin.
[..]
Dus je moet nu nog beginnen en je wilt 13 februari 10 km gaan hardlopen?. Sorry hoor!
Als ik je achtergrond zo lees snap ik überhaupt niet waarom je je zo druk maakt om de kouquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:07 schreef Periodista het volgende:
[..]
Dat was een puur staaltje sarcasme. Ik heb 11 jaar aan voetbal in clubverband gedaan waarvan zeker 6 jaar elke week een looptraining.
En de afgelopen anderhalf jaar zijn er wel eens weken geweest waarin ik drie keer per week hard liep. Veel is het allemaal niet, maar het is niet dat ik vanaf m'n geboorte stil gezeten heb.
Ik ga eens wat motiverende kreten verzamelen hier op Fok! en dan moet het me wel gaan lukken om te beginnen.
En ja, ik heb me begin januari aangemeld voor die loop en heb me toen ook al voorgenomen om direct te ga trainen. Maar dat is helaas niet gelukt.
Mag ik jullie hier nu beloven dat ik dan morgen begin? Ook al is het morgen net zo koud als dat het nu is, ik wil hier niet als watje gezien worden.
Omdat dat trainen in clubverband altijd maar moest. En als voor de looptraining niet kwam had dat consequenties voor de wedstrijd op zaterdag, bijvoorbeeld een helft wissel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als ik je achtergrond zo lees snap ik überhaupt niet waarom je je zo druk maakt om de kou.
Hoe motiveer jij jezelf om tóch te gaan hardlopen als je er heel erg tegen op ziet?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:19 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik heb vandaag les 4 gedaan. Ik zie nog steeds heel erg tegen het hardlopen op en ik ben bang dat dat ook niet gaat veranderen.
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat mijn eerdere hardlooppogingen niet zo'n succes waren (heb het 2 keer eerder geprobeerd). Ik vond het niet leuk en ik ben het ook nooit leuk gaan vinden. Elke keer was ik blij als ik weer geweest was. Uiteindelijk ben ik dus ook weer gestopt. Terwijl ik nu altijd zin heb om weer te gaan. Ik weet niet wat er nu anders is! Ik denk dat het mij sowieso wel helpt dat ik nu alleen loop, terwijl ik toen samen met iemand anders liep.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:42 schreef Periodista het volgende:
[..]
Hoe motiveer jij jezelf om tóch te gaan hardlopen als je er heel erg tegen op ziet?
Ik vind het knap dat je dan even goed gewoon gaat in ieder geval.
De eerste lessen zijn ook eigenlijk helemaal niet leuk. Vooral vermoeiend. Ik ben nu zover dat de loopstukken steeds langer worden (vanaf 6 minuten) en dan kom je op een gegeven moment in een bepaalde cadans te zitten en wordt het ineens leuk. Daar hoor ik overigens meer mensen over, dus geef niet opquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:19 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik heb vandaag les 4 gedaan. Ik zie nog steeds heel erg tegen het hardlopen op en ik ben bang dat dat ook niet gaat veranderen. Toch merk ik dat ik vorige keer na afloop van de lessen een stuk meer bezweet was, vandaag alleen een paar kleine druppels op m`n voorhoofd dus misschien begint mijn conditie toch een stukje vooruit te gaan.Ook weer iets nieuws geleerd tijdens deze les... Wanneer Evy verteld dat je "zo meteen" weer met lopen moet beginnen staat dat bij haar gelijk aan direct. Zo dacht ik vandaag dat ik lekker nog even door kon wandelen maar ik kwam dus bedrogen uit.
Hulde. Dit siert jequote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:06 schreef Periodista het volgende:
Beste Viking84, GotC, egeltje1985 en karoltje,
Bij deze neem ik terug wat ik gisteren gezegd heb. Ik heb vanmorgen de eerste les van Evy voltooid en het was fijn en het helemaal niets van de kou gemerkt.
Evy zei op het laatst dat ik morgen een rustdag heb. Is het verstandig om hier altijd naar te luisteren? Of zou ik in twee dagen twee lessen kunnen gaan doen als ik me goed voel?
Dankjewel.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:09 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hulde. Dit siert je
Het beste is echt om braaf de rust in acht te nemen
Weet je ongeveer hoeveel je loopt in dat uur? Evy is voor de beginnende hardloper. Je leert 5km hardlopen binnen een x aantal weken.. 5km hardlopen is voor beginners ong 30min lopen. Je zegt dat je al een uur kan lopen dus ik denk dat Evy een beetje tijdverspilling voor je is..quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:39 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik doe sinds een paar maanden aan hardlopen op de loopband. Nu hoor ik sommigen van jullie al roepen "op de loopband?"... Ik ben al blij dat dát mij lukt ivm knieblessure.
Tot september 2010 kon ik na een
minuutje of 10 al stoppen met lopen op de loopband, want ik kreeg al snel last van mijn knie. Rond die tijd ben ik begonnen met het trainen samen met een personal trainer (goede investering!)
Sindsdien kan ik met gemak driekwartier tot een uur lopen op de loopband zonder last te hebben van mijn knie (ik heb mijn patellabandje en kniebandage al
maanden niet gebruikt). Ik volg echter geen schema, maar loop gewoon op mijn gevoel. Ik variëer wel in snelheid tijdens een sessie (intervaltraining), maar die variatie is gewoon gebaseerd op gevoel.
Ik heb net Evy gedownload (langleve Usenet). Ik ben van plan morgen met les 1 te beginnen (op de loopband,
buiten durf ik nog niet aan), maar ik zie dat dat nog geen 20 minuten duurt. Zoals ik al zei, ik loop nu al 40 minuten (incl. warming up, excl. cooling down). Gaat dat in het begin niet snel vervelen?
Volgens de loopband loop ik ongeveer 8-10 km in dat uur (afhankelijk van hoe goed ik mijn best doe). Mijn doel is conditie verbeteren + afvallen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:09 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Weet je ongeveer hoeveel je loopt in dat uur? Evy is voor de beginnende hardloper. Je leert 5km hardlopen binnen een x aantal weken.. 5km hardlopen is voor beginners ong 30min lopen. Je zegt dat je al een uur kan lopen dus ik denk dat Evy een beetje tijdverspilling voor je is..
Er is geloof ik ook nog een Evy deel 2
maar als ik me niet vergis is dat 5 tot 10km.
Wat is je doel? want anders zou je op je gevoel verder kunnen gaan trainen en uitbouwen langer en of sneller.
Of buiten lopen, dan merk je snel genoeg hoe ver je bent!
Zou je hier willen delen waar deel 2 van Evy nog te downloaden is? Als ik over 10 (of misschien 11) weken klaar ben met het eerste deel zou ik graag direct verder willen gaan met het tweede deel.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Overigens heb ik zowel Evy deel 1 als deel 2 gedownload. Deel 2 is 5 tot 10km.
Niet beledigend bedoeld ofzo, maar als jij op 13 februari een 10 KM run gaat doen, moet je dan niet nu al een paar tandjes gaan bijspijkeren?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:34 schreef Periodista het volgende:
[..]
Zou je hier willen delen waar deel 2 van Evy nog te downloaden is? Als ik over 10 (of misschien 11) weken klaar ben met het eerste deel zou ik graag direct verder willen gaan met het tweede deel.
Zie PM.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:34 schreef Periodista het volgende:
[..]
Zou je hier willen delen waar deel 2 van Evy nog te downloaden is? Als ik over 10 (of misschien 11) weken klaar ben met het eerste deel zou ik graag direct verder willen gaan met het tweede deel.
Een beginnende hardloper moet het volgens mij wel redden om 8 kilometer per uur te rennen, dus dan zou ik over die 10 kilometer ongeveer een uur en een kwartier doen, lijkt me niet verkeerd.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:51 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Niet beledigend bedoeld ofzo, maar als jij op 13 februari een 10 KM run gaat doen, moet je dan niet nu al een paar tandjes gaan bijspijkeren?
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:06 schreef Periodista het volgende:
Bij deze neem ik terug wat ik gisteren gezegd heb. Ik heb vanmorgen de eerste les van Evy voltooid en het was fijn en het helemaal niets van de kou gemerkt.![]()
Niet doen, je lichaam heeft die rust nodig.quote:Evy zei op het laatst dat ik morgen een rustdag heb. Is het verstandig om hier altijd naar te luisteren? Of zou ik in twee dagen twee lessen kunnen gaan doen als ik me goed voel?
Maar het gaat er juist om of je die 5 kwartier vol houdt om te rennen, niet de tijd oid. Ik red t nu ook nog niet om een half uur constant te rennenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:02 schreef Periodista het volgende:
[..]
Een beginnende hardloper moet het volgens mij wel redden om 8 kilometer per uur te rennen, dus dan zou ik over die 10 kilometer ongeveer een uur en een kwartier doen, lijkt me niet verkeerd.
En ja, ik had er eerder mee moeten beginnen zoals ik eerder in dit topic al aangegeven heb, dan had ik misschien onder dat uur kunnen blijven, maar het zij zo, helaas.
Etenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:21 schreef La_Vita het volgende:
Volgens mij begin ik al buikspieren te krijgen van dat rennen![]()
Ik zou eigenlijk wat minder moeten eten zodat je het beter zou zien, maar daar kan ik me echt niet toe zetten. (eten mmmmm)
Ik zal wel zien.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar het gaat er juist om of je die 5 kwartier vol houdt om te rennen, niet de tijd oid. Ik red t nu ook nog niet om een half uur constant te rennen.
Zorg ervoor dat je je niet verveelt! Op lage snelheid krijg je snel de neiging om toch iets harder te lopen omdat het saai is met als gevolg dat je eerder uitgeput raakt.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:50 schreef Viking84 het volgende:
Moraal van het verhaal: zorg eerst dat je vol kunt houden, snelheid komt later.
Super!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:06 schreef Periodista het volgende:
Bij deze neem ik terug wat ik gisteren gezegd heb. Ik heb vanmorgen de eerste les van Evy voltooid en het was fijn en het helemaal niets van de kou gemerkt.
Ongeveer anderhalf jaar geleden kon ik met veel moeite 20 minuten buiten hardlopen maar na afloop was ik dan wel echt kapot. Na een tijdje ben ik helemaal gestopt omdat ik erg veel last kreeg van mijn been. Nu wil ik weer min of meer van voor af aan beginnen, dit keer niet op mijn eigen manier maar met behulp van Evy dus. Mijn doel is om in ieder geval 20 minuten zonder al teveel moeite te kunnen hardlopen en ik ben heel erg benieuwd of dat dit keer gaat lukken. Daar denk ik dus altijd aan als ik totaal geen zin heb en vervolgens dwing ik mezelf gewoon om te gaan hardlopen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:42 schreef Periodista het volgende:
[..]
Hoe motiveer jij jezelf om tóch te gaan hardlopen als je er heel erg tegen op ziet?
Na afloop voel ik me altijd zo kicken lekker, daar denk ik dan maar aan als ik me van de bank of hijs en m'n hardloopkleren aantrekquote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:42 schreef Periodista het volgende:
[..]
Same herequote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:25 schreef karoltje het volgende:
[..]
Na afloop voel ik me altijd zo kicken lekker, daar denk ik dan maar aan als ik me van de bank of hijs en m'n hardloopkleren aantrek.
Elke week is hetzelfde: Lopen - Rust - Lopen - Rust -Lopen - Rust - Rustquote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:20 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ongeveer anderhalf jaar geleden kon ik met veel moeite 20 minuten buiten hardlopen maar na afloop was ik dan wel echt kapot. Na een tijdje ben ik helemaal gestopt omdat ik erg veel last kreeg van mijn been. Nu wil ik weer min of meer van voor af aan beginnen, dit keer niet op mijn eigen manier maar met behulp van Evy dus. Mijn doel is om in ieder geval 20 minuten zonder al teveel moeite te kunnen hardlopen en ik ben heel erg benieuwd of dat dit keer gaat lukken. Daar denk ik dus altijd aan als ik totaal geen zin heb en vervolgens dwing ik mezelf gewoon om te gaan hardlopen.Daarnaast heb ik nog een ander doel, er moet nog wat buikvet weg.
![]()
Ik heb ook een vraag over de rustdagen. Na afloop van les 3 (afgelopen woensdag) moest ik eigenlijk ook twee rustdagen nemen. Aangezien ik in het weekend mezelf niet tot het hardlopen toe kan zetten (tenzij jullie zeggen dat het echt beter is) ben ik gisteren dus gewoon les 4 gaan doen en neem ik nu twee rustdagen. Zou ik op deze manier door kunnen gaan (ik weet ook niet hoe vaak het voorkomt dat er twee rustdagen ingelast worden) of ga ik mezelf dan in de problemen brengen?
Ik heb van die dopjes met 'haakjes' eraan die je achter je oor kunt vouwenquote:Op zondag 30 januari 2011 13:45 schreef ClearOdds het volgende:
Weer gelopen, vanmorgen stond eigenlijk 8km op het programma ter voorbereiding op de wedstrijd van volgende week zondag.
Het werden er 10 en een beetje.. Verkeerde afslag genomen en voor ik het wist was ik de weg kwijt haha. Ik deed parcourverkenning maar ken dat gebied niet.
Nu rust pakken!
Ben wel benieuwd eigenlijk, volgens mij lopen wij hier allemaal met muziek op.
Nou gebruik ik de standaard iphone oordopjes maar die willen nog wel eens uitvallen tijdens het rennen..
Wat voor oordopjes/koptelefoons etc. gebruiken jullie of zijn aan te raden?
Heb ik ook, maar dan van nike. Dezequote:Op zondag 30 januari 2011 13:58 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik heb van die dopjes met 'haakjes' eraan die je achter je oor kunt vouwen
Zoiets:
[ afbeelding ]
Maar dan met scharniertjes. Geen idee of je die uit het plaatje ook nog bij kunt stellen.
Ja, diequote:Op zondag 30 januari 2011 14:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Heb ik ook, maar dan van nike. Deze [ afbeelding ]
Van Nike en philips samen, ¤30,- Andere oordopjes vielen de hele tijd uit tijdens het rennen. Supervervelend.
Hoe werkt dat? Op je hoofd? Achter je hoofd?quote:
Die beugel hangt achter mn hoofd, totaal geen last vanquote:Op zondag 30 januari 2011 14:15 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Op je hoofd? Achter je hoofd?
Wat is de functie van die beugel dan?quote:Op zondag 30 januari 2011 14:16 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Die beugel hangt achter mn hoofd, totaal geen last van
Die koptelefoon is 1 geheel, zorgt ervoor dat alles op zn plek blijft en niets uit mn oren kan donderenquote:Op zondag 30 januari 2011 14:16 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wat is de functie van die beugel dan?
Nee hoor, is een solide geheelquote:Op zondag 30 januari 2011 14:20 schreef MissMSX het volgende:
Dan nog zie ik het nut van die beugel niet. Hangt er zo te zien maar los bij.
Je klemt het dus tegen je hoofd? Is instelbaar?quote:
Nee, het hangt los van mn hoofd en is niet instelbaar. Maar het gaat tijdens het lopen toch ook niet op en neer. Wil het best eens bij je demonstrerenquote:Op zondag 30 januari 2011 14:21 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je klemt het dus tegen je hoofd? Is instelbaar?
Graag, want ik snap het nut nog steeds nietquote:Op zondag 30 januari 2011 14:22 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Nee, het hangt los van mn hoofd en is niet instelbaar. Maar het gaat tijdens het lopen toch ook niet op en neer. Wil het best eens bij je demonstreren
Ha, ik ben best stoer. Afgelopen maandag had ik les 1 gedaan en ben vandaag weer les 1 gaan doen omdat ik maandag maar 1 minuut kon lopen ipv 2 of 3. En vandaag heb ik van de 3 x dat er 2 minuten moest worden gelopen het 2 x gehaald! En een keer bijna. Bij de drie minuten op het laatst haalde ik er ook 2.quote:Op zondag 30 januari 2011 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, ik ga maar weer de deur uit hier. Ik heb net een route gepland via afstandmeten.nl (kutsite) en een route gevonden van 2 kilometer. Dat moet ongeveer goed zijn voor de eerste paar lessen.
Van de week ging ik hier in het park lopen, dat schoot echt niet op. Ik hou wel van rennen in de natuur maar elke 20 meter een nieuw pad inslaan is ook weer overdreven. Mijn nieuwe route is langs het park en een sloot, da's ook natuur! Handig, net naast het centrum van een grote stad wonen...
Volgende keer les 2 lopen of toch nog een keer les 1?quote:Op zondag 30 januari 2011 15:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ha, ik ben best stoer. Afgelopen maandag had ik les 1 gedaan en ben vandaag weer les 1 gaan doen omdat ik maandag maar 1 minuut kon lopen ipv 2 of 3. En vandaag heb ik van de 3 x dat er 2 minuten moest worden gelopen het 2 x gehaald! En een keer bijna. Bij de drie minuten op het laatst haalde ik er ook 2.
Ik had vast een goede dag (of vorige week een slechte, laten we dat maar hopen!) maar ik hou mezelf maar voor dat ik al vooruit ben gegaan omdat ik al 1 x heb gelopen en 2 x heb gedanst voor de Wii deze week![]()
Ik heb ook wat veranderingen aan mijn outfit gemaakt. Ik had de eerste keer een winddicht zomerjack aan met alleen een sporthemdje met korte mouwen eronder. Dat was vooral in het begin wat fris. Inmiddels is het flink kouder geworden dus heb ik ook nog een skipully aan gedaan, dat werkt prima! Mijn sporthemdje is ook nieuw, uit de AH Bonus van afgelopen week met verstevigd borststuk en dat zit ook veel beter. Ik moet nog op jacht naar een sport BH binnenkort. En ik had van die vingerloze handschoenen aangedaan, dat was ook best lekker.
Nog op mijn verlanglijst: een houder voor mijn telefoon, sport BH, nieuwe oordoppen.
Veranderen volgende keer: hoofdband om want nu hoofdpijn en oorpijn.
Ik vind hardlopen eigenlijk best leuk ineens
Nog maar 1 x les 1 voor de zekerheid.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Volgende keer les 2 lopen of toch nog een keer les 1?
Die zijn inderdaad leuk, alleen vind ik ¤85,= net iets te veel voor oordopjesquote:Op zondag 30 januari 2011 16:11 schreef Rian. het volgende:
Ik heb gisteren les 1 van Evy gelopen, ging prima, stiekem nog een stukje doorgelopen. Vandaag maar gaan fietsen, ik heb nog steeds zin om hard te gaan lopen.![]()
En mijn iPhone oordopjes zijn ook niet echt geweldig, al bleven ze wel zitten.Zat al bij Apple te kijken, Sennheiser heeft samen met Adidas wel wet leuke oordopjes.
Oeh handig die ga ik morgen even kopen!quote:Op zondag 30 januari 2011 19:20 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb vorige week Trust oordopjes gekocht bij het Kruidvat met van die haakjes voor achter de oren, voor 9,95! Ik heb ze in meerdere filialen zien liggen. Er zit aan het snoer ook een knopje om het volume bij te stellen.
[ afbeelding ]
Ik ken ze allebei. De muziek is wel wat leuker bij C25K, maar Evy is véél beter in motiverenquote:Op zondag 30 januari 2011 22:02 schreef Thrilled het volgende:
Als de zoveelste in dit topic wil ik ook gaan beginnen met hardlopen.. Ik had een jaar of twee terug een podcast gedownload van 'Couch to 5k' en krijg het idee dat het hetzelfde idee is als dat Evy-programma. Kent iemand ze allebei en welke is dan beter?
Yep, die PMX 80 is perfect. Goed geluid (ik ben toch halfdoof, ik kan niet echt mierenneuken over geluidskwaliteitquote:
Die ga ik ook even kopen. Samen met het sportjasje en de sportriem van Leontien die in het krantje staan voor deze week. En de sokken, stappenteller en dumbels staan toch ook wel op de verlanglijst.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:20 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb vorige week Trust oordopjes gekocht bij het Kruidvat met van die haakjes voor achter de oren, voor 9,95! Ik heb ze in meerdere filialen zien liggen. Er zit aan het snoer ook een knopje om het volume bij te stellen.
[ afbeelding ]
Ik zou ook dolgraag een draadloze koptelefoon hebbenquote:Op maandag 31 januari 2011 11:09 schreef robdriessen het volgende:
Run 8 gisteren is een wandeling geworden. Renmaatje had na 2x 2 minuten te veel last van de kou en vochtigheid waardoor haar astma de kop opstak. Dus toen maar ruim een half uur samen gewandeld en zodra ze weer naar huis was de Xbox aangezet en nog een half uur voor de TV staan boksen en squatten met Your Shape.
Vandaag Run 8 in de herkansing. Met of zonder renmaatje
Over koptelefoons gesproken: heeft iemand al ergens een mooie draadloze gezien? (Bluetooth). Elke Smartphone speelt tegenwoordig mp3s af, heeft Bluetooth en een ren-app in de store, dus leek me dat wel een slimme combo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |