Ik vind buiten lopen ook veel fijner. Maar vanwege een knieblessure loop ik niet zo graag op de straat/stoep. Af en toe ga ik wel naar het bos maar dan neem ik wel altijd iemand mee aangezien ik een jong blond meisje benquote:Op maandag 24 januari 2011 22:21 schreef Blinker het volgende:
[..]
Waarom op de loopband? Dat lijkt me nou echt helemaal niks.
Zonder zweverig te klinken, maar ik kom buiten ook mentaal meer tot rust.
Oh, excuses. Dat is erg vervelend dan.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:45 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ik vind buiten lopen ook veel fijner. Maar vanwege een knieblessure loop ik niet zo graag op de straat/stoep. Af en toe ga ik wel naar het bos maar dan neem ik wel altijd iemand mee aangezien ik een jong blond meisje ben![]()
Runkeeper is ook voor android.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:58 schreef robdriessen het volgende:
Is het misschien een idee om alle ren-software zoals RunKeeper en Sportstracker ook in de OP op te nemen?
www.runkeeper.com (voor iPhone)
www.sports-tracker.com (voor Nokia)
Zet er dan ook gelijk Endomondo in, dat is crossplatform en werkt op elke smartphonequote:Op maandag 24 januari 2011 22:58 schreef robdriessen het volgende:
Is het misschien een idee om alle ren-software zoals RunKeeper en Sportstracker ook in de OP op te nemen?
quote:Op maandag 24 januari 2011 23:04 schreef Blinker het volgende:
[..]
Zet er dan ook gelijk Endomondo in, dat is crossplatform en werkt op elke smartphone
http://www.endomondo.com/
Manmanman ben dr maar druk meequote:Op maandag 24 januari 2011 22:58 schreef robdriessen het volgende:
Zo vaak als evy zegt. Dus soms een dag rust, soms twee dagen rust.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het geeft me wel moed om van jullie te horen dat je conditie zo snel vooruit gaat in het begin, thanx!
Hoe vaak rennen jullie trouwens?
Welke afstanden en hoelang etc. loop je al dan?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:12 schreef Platina het volgende:
Of misschien is het wel een teken dat ik meer op mijn voeding moet gaan letten.
Ik ben erg tevreden over Cardiotrainerquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:41 schreef TearsOfJoy het volgende:
Ik ben ook maar weer eens begonnen afgelopen zondag, voor het eerst sinds de eerste sneeuw. Spierpijn!!!!
Heb net Cardiotrainer geïnstalleerd. Ga ik vanmiddag uitproberen! Loop nu met RunKeeper.
Haha, alles wat Evy zegt is waarquote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Zo vaak als evy zegt. Dus soms een dag rust, soms twee dagen rust.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:09 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Haha, alles wat Evy zegt is waarNormaal luister ik niet zo goed, maar naar Evy.. prrrrrrrr
Dus idd.. 3x per week hobbelen, voor mij ma-wo-vr.
Ik zie dat 'Evy' hier heel vaak terugkeert, aangezien ik ook met hardlopen begonnen ben en te lui ben om die zeven voorgaande delen door te bladeren, wil ik één van jullie vragen waar ik Evy kan vinden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:12 schreef robdriessen het volgende:
Ik ben ook trouw aan Evy, alleen zijn mijn rendagen ma-do-za ivm schema renmaatje.
In ander nieuws: was zo happy met Sports-tracker dat ik meteen de Polar Bluetooth hartslagmeter er bij gekocht heb (besteld via de Endomondo shop, want die versturen gratis, haha)
Het is een hardloopschema op mp3. Ze zegt dus tegen je wanneer je moet rennen/wandelen, en ook dat ze fier op je is enzoquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:28 schreef Periodista het volgende:
[..]
[..]
Ik zie dat 'Evy' hier heel vaak terugkeert, aangezien ik ook met hardlopen begonnen ben en te lui ben om die zeven voorgaande delen door te bladeren, wil ik één van jullie vragen waar ik Evy kan vinden.Ik neem aan dat het een hardloopschema is?
Haha, klinkt goed! Ga er meteen naar op zoek, bedankt tot zover.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Het is een hardloopschema op mp3. Ze zegt dus tegen je wanneer je moet rennen/wandelen, en ook dat ze fier op je is enzo
Volgens mij hebben een aantal mensen de mp3's online staan, of anders via een minder legale weg te vinden
Het zijn er 27 hequote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:00 schreef Periodista het volgende:
Damn! Ik kan het nergens meer op internet vinden, als ik op linkjes klik is de website niet meer beschikbaar en andere berichten zijn al van 3 jaar terug.![]()
Is er hier iemand zo lief om mij het MP3-bestand toe te willen sturen?
Zo ja, reageer hier dan even, dan krijg je mijn e-mailadres.
Daar kwam ik net ook achter ja, ik ben nu via een of ander forum op een Windows Live account van iemand gekomen die ze daar allemaal geupload heeft. Ik ben nu bezig met het opslaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Het zijn er 27 he![]()
Dus denk ik niet zo makkelijk via de mail te versturen
Goed bezig! Ik ben nog aan het bijkomen van 7 van gisteren!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:06 schreef Horchata het volgende:
Les 8 was fijn, eindelijk begint er wat tempo in te komen!
Ik wil ook een bikkel zijn, maar ik vind het zo koud buiten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet morgen weer maar ik heb nu nog zo veel spierpijn. Ik ga wel morgen maar ik ben echt bang dat ik dan nog steeds zo'n pijn heb. Nou ja, ik had met mezelf afgesproken dat ik een bikkel zou worden dus ik moet er maar doorheen bijten.
Ik loop nu 2 maanden ofzo.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:16 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Welke afstanden en hoelang etc. loop je al dan?
Als je al een tijdje loopt dan zou je met intervaltrainingen je snelheid omhoog kunnen krijgen.
Voeding zal ook wel helpen denk ik haha
Ik ben niet de grootste expert. Maar ik merk wel dat hardloopschoenen een heel groot verschil zijn. Ik rende eerst op gymschoenen en dat voldoe ik wel aan mijn schenen (waarom daar weet ik niet). Dus je hebt in ieder geval renschoenen nodig. Maar of het goed is voor je knieen weet ik niet.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:15 schreef Diconnected het volgende:
Ik zit er over na te denken om te gaan hardlopen. Ik wil een betere conditie en wil wat overtollige kilo's kwijtraken. Ik woon op dit moment in Californië, in een gebied met veel heuvels. Een pittige uitdaging in mijn ogen. Nou haal ik de meeste heuvels nét aan met de fiets, maar dat was 4 weken geleden ook anders. Maargoed back to the point: ik heb gauw last van mijn knieën, dus is het dan wel reëel om te gaan hardlopen hier? Fietsen is geen probleem, maar hardlopen is toch anders, je knieën krijgen toch steeds een opdonder. Of is het gewoon een kwestie van goede schoenen e.d.? Ik hoor het graag van jullie.
Hardloopschoenen die goed op jouw voeten zijn afgemeten zijn wel echt een must. Laat je adviseren bij een hardloopwinkel.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:15 schreef Diconnected het volgende:
Ik zit er over na te denken om te gaan hardlopen. Ik wil een betere conditie en wil wat overtollige kilo's kwijtraken. Ik woon op dit moment in Californië, in een gebied met veel heuvels. Een pittige uitdaging in mijn ogen. Nou haal ik de meeste heuvels nét aan met de fiets, maar dat was 4 weken geleden ook anders. Maargoed back to the point: ik heb gauw last van mijn knieën, dus is het dan wel reëel om te gaan hardlopen hier? Fietsen is geen probleem, maar hardlopen is toch anders, je knieën krijgen toch steeds een opdonder. Of is het gewoon een kwestie van goede schoenen e.d.? Ik hoor het graag van jullie.
Ik heb dus ook heel snel last van m'n knieën. Zoals Miss hierboven zei, het is dan nóg belangrijker om goede hardloopschoenen te laten aanmeten, en daarbij ook te zeggen dat je last hebt van je knieën. Ik kreeg dus schoenen met extra demping, en daarin nog een zooltje voor extra demping.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:15 schreef Diconnected het volgende:
Grappig dat je het over de houding hebt. Ik loop nogal in een overdreven S-vorm als ik ren. Ziet best bleut uit met mijn kont naar achter gestokenquote:Op woensdag 26 januari 2011 07:44 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hardloopschoenen die goed op jouw voeten zijn afgemeten zijn wel echt een must. Laat je adviseren bij een hardloopwinkel.
Ik heb ook snel last van mijn knieen. Ben al twee keer eerder met hardlopen begonnen en steeds daarop liep het mis. Nu dus een derde poging en ik ben heel goed gaan opletten hoe ik loop. Pas mijn manier van lopen ook direct aan als ik wat raars begin te voelen. Het blijft een wankel evenwicht, maar tot nu toe gaat het goed
Wat ik ook merk is dat een goede warming up heel belangrijk is. Naast stretchen ook even wat korte stukjes hardlopen om de spieren op te warmen voordat je aan het grote werk begint (in mijn geval nu Evy's lessen).
Yepquote:Op woensdag 26 januari 2011 10:26 schreef dj_ko het volgende:
Ik moet binnenkort ook maar eens beginnen met hardlopen.
Lopen jullie allemaal met muziek op? gebruiken jullie hier nog een aparte houder voor om je ipod/mp3speler etc in te doen?
Oké, je loopt nu dus op die afstand ruim 11,25km/u. Wil je dat in 30 min doen dan moet je 15km/u gemiddeld lopenquote:Op woensdag 26 januari 2011 07:23 schreef Platina het volgende:
[..]
Ik loop nu 2 maanden ofzo.
In die tijd maar 10 minuten sneller geworden en van 2 pauzes naar 0 gegaan.
Afstand die ik nu loop is 7,5 km in 40 minuten. Doel is om dat naar 30 minuten te krijgen.
Heb verder een voetbalachtergrond met 2x trainen en 2 wedstrijden per week. Dus ik ben eigenlijk teleurgesteld dat ik niet sneller kan.
Op de één of andere manier heb ik moeite om hardlopen buiten vol te houden (nouja, een half jaar geleden tenminste). Nu lukt het mij om in één keer 18 minuten hard te lopen (10 km / u ).quote:Op maandag 24 januari 2011 22:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Een loopband lijkt me op zich wel handig bij sneeuw of gladheid of als ik alleen 's avonds zou kunnen sporten. Al zou ik dan denk ik liever een hometrainer hebben, rennen en niet vooruit komen lijkt me ultiem frustrerend.
Ik heb besloten dat ik bij les 8 van het ultieme beginnersschema begin, dat is lekker rustig (3x1, 3x2, 2x3) en dan toch maar gewoon alle lessen doe. Kennis met medische kennis raadt het ook aan bij grote kans op blessures. En iets meer tijd aan warming up / cooling down besteden.
Joww bied me aan!!!quote:Op maandag 24 januari 2011 22:45 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ik vind buiten lopen ook veel fijner. Maar vanwege een knieblessure loop ik niet zo graag op de straat/stoep. Af en toe ga ik wel naar het bos maar dan neem ik wel altijd iemand mee aangezien ik een jong blond meisje ben![]()
Hardloopschoenen...... daar zijn ze namelijk voor gemaakt..quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:58 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Op de één of andere manier heb ik moeite om hardlopen buiten vol te houden (nouja, een half jaar geleden tenminste). Nu lukt het mij om in één keer 18 minuten hard te lopen (10 km / u ).
-> Clearodds;
Ik wil ook wel duurlopen, heb het nu een paar keer gedaan (nouja, duurlopen niet, eerder op tempo wandelen, dat is dan vaak 1,5 uur met ong. 9:30 minuten over een km) maar ik maak mijn voeten helemaal naar den tering.
Heb wandelschoenen van mijn pa geprobeerd, maar dan krijg ik alsnog blaren op mijn voeten
Waarom niet in plaats van sneller een langere afstand gaan lopen? Bijv 10 of 15 KM?quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:23 schreef Platina het volgende:
[..]
Ik loop nu 2 maanden ofzo.
In die tijd maar 10 minuten sneller geworden en van 2 pauzes naar 0 gegaan.
Afstand die ik nu loop is 7,5 km in 40 minuten. Doel is om dat naar 30 minuten te krijgen.
Heb verder een voetbalachtergrond met 2x trainen en 2 wedstrijden per week. Dus ik ben eigenlijk teleurgesteld dat ik niet sneller kan.
Niet te veel lopen he! straks ga je uitlopen op mij, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Met zijn 3en tegelijk hier!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:06 schreef Horchata het volgende:
Les 8 was fijn, eindelijk begint er wat tempo in te komen!
I'll be thehere!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:18 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Goed bezig! Ik ben nog aan het bijkomen van 7 van gisteren!
Gedaan. Ging prima. Alleen faalde ik met runkeeper, ik drukte op start en deed mn telefoon daarna zonder m te vergrendelen in mn broekzak. Toen ging ie blijkbaar weer uit. Mja, gelopen heb ik.quote:
Ik ga morgen les 9 doen, ik kan vrijdag niet dus heb alles een dag naar voren geschovenquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:18 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Niet te veel lopen he! straks ga je uitlopen op mij, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Met zijn 3en tegelijk hier!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |