Die andere was ook later, het duurde nogal even...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:13 schreef DrDentz het volgende:
O was er nog een, kon die andere niet vinden
Inderdaad dus hier verder!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:13 schreef kwiwi het volgende:
Deze heeft in ieder geval het goede nummer
quote:
Jammer dat mijn topic zo wordt afgezeiktquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:13 schreef kwiwi het volgende:
Deze heeft in ieder geval het goede nummer
Misschien had je wat langer moeten studeren, om het optellen onder de knie te krijgenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
[..]
Jammer dat mijn topic zo wordt afgezeikt
ik volg het programma niet eens, maar dit is zeker waar voor deze hele situatie.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:16 schreef Omnifacer het volgende:
Ik vind dat er in het debat weinig aandacht is voor de ECHTE lamballen
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien had je wat langer moeten studeren, om het optellen onder de knie te krijgen
Dat soort controles gaat ze natuurlijk wel weer veel geld kosten, en kosten drukken is nou net de bedoeling van de maatregel.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik volg het programma niet eens, maar dit is zeker waar voor deze hele situatie.
Laat ze eens individueel oordelen en mensen de mogelijkheid geven zich te bewijzen dat ze niet lamballen ofzo
Je ziet nu allemaal langstudeerders die:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik volg het programma niet eens, maar dit is zeker waar voor deze hele situatie.
Laat ze eens individueel oordelen en mensen de mogelijkheid geven zich te bewijzen dat ze niet lamballen ofzo
Ik heb VVD gestemd, en zou het zo weer doen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:19 schreef Breekfast het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel studenten die ( terecht) klagen over de onderwijsbezuinigingen zelf op de VVD hebben gestemd
Vooral die kerel aan tafel lijkt me een VVD-balquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:19 schreef Breekfast het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel studenten die ( terecht) klagen over de onderwijsbezuinigingen zelf op de VVD hebben gestemd
oh, die tegenargumenten begrijp ik ook wel als je de visie van 't kabinet als uitgangspunt neemt, ik mompelde alleen iets over de ideale situatiequote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat soort controles gaat ze natuurlijk wel weer veel geld kosten, en kosten drukken is nou net de bedoeling van de maatregel.
Daarbij; als ze echt gaan kijken naar wie wel of niet door luiheid langer aan het studeren is gaan ze enorm veel geld mislopen.
Dit! Ken zoveel studenten die alleen maar zuipen en dus lang studeren. Alsof alle studenten in zo'n raad zitten.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:16 schreef Omnifacer het volgende:
Ik vind dat er in het debat weinig aandacht is voor de ECHTE lamballen
de samenleving draait nergens voor op, lees je eens inquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Alle respect voor al die langstudeerders, maar waarom moet de samenleving daarvoor opdraaien?
Maar nu moeten de langstudeerders voor de samenleving opdraaien, 3000 euro per jaar ophoesten voor investeringen in het gehandicaptenonderwijs voor de kinderen van Henk en Ingrid.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Alle respect voor al die langstudeerders, maar waarom moet de samenleving daarvoor opdraaien?
Jij bent dus zo'n corpsstudent...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:19 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik heb VVD gestemd, en zou het zo weer doen.
Draait de samenleving er wel voor op? Dat vraag ik me namelijk af. Ze betalen een groot gedeelte zelf en later nog een hoog belastingtarief.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat zou je waarschijnlijk meer op universitair niveau moeten beoordelen, dus dat de examencommissie van uni de persoonlijke omstandigheden van de student beoordeelt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ze hadden ook 0.4 * 30.000 euro loon belasting kunnen betalenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar nu moeten de langstudeerders voor de samenleving opdraaien, 3000 euro per jaar ophoesten voor investeringen in het gehandicaptenonderwijs voor de kinderen van Henk en Ingrid.
Bijvoorbeeld, dat die je een verklaring kunnen geven (als zij dat terecht vinden) als je onterecht benadeeld wordt, dát zou pas wat zijn...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou je waarschijnlijk meer op universitair niveau moeten beoordelen, dus dat de examencommissie van uni de persoonlijke omstandigheden van de student beoordeelt.
Een héél groot deel van de studenten dat er langer over doet werkt al (veel) naast hun studie om het te bekostigen omdat niet elke student rijke ouders heeft óf ouders heeft die het zomaar voor ze betalen en loopt ironisch genoeg daardoor vertraging op.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hadden ook 0.4 * 30.000 euro loon belasting kunnen betalen
Nee hoor absoluut niet, kom uit een rood nest en ben wars van corpsgedrag. Ik baal als een stekker van deze maatregelen, ik ben langstudeerder (ziekte), ga in de zomer beginnen met master (eindelijk) maar maak me zorgen over of ik het nog kan betalen. Neemt niet weg dat dit geen reden is niet meer op VVD te stemmen. Clientisme, daar houd ik helemaal niet van, en over het algemeen vind ik dat de VVD en Rutte het prima doen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n corpsstudent...
Die villawijksubsidie mag wat mij betreft ook afgeschaft worden, maar met de toenemende vergrijzing is het redelijk dat men stimuleert de studie binnen een redelijke termijn af te ronden...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:21 schreef alors het volgende:
[..]
Draait de samenleving er wel voor op? Dat vraag ik me namelijk af. Ze betalen een groot gedeelte zelf en later nog een hoog belastingtarief.
En je kunt je ook afvragen waarom de maatschappij moet opdraaien voor de hypotheekrenteaftrek van huizen boven de 5 ton. Daar gaat namelijk wel het grootste deel van het geld naartoe.
Ik geef ruiterlijk toe dat ik op de VVD gestemd heb, omdat ik een liberale levensovertuiging heb (hoewel de VVD niet echt liberaal meer is). Achteraf heb ik er natuurlijk spijt van, vooral omdat ik eigenlijk helemaal NIET wilde stemmen, omdat de alle politici in feite een stel regenten zijn die het systeem bij elkaar proberen te houden zonder echt grondleggende verandering door te voeren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:19 schreef Breekfast het volgende:
Of natuurlijk gewoon de babyboomers, lees mensen die 65 zijn/worden, stimuleren om door te werken. Maarja, daar wil de PVV niet aan. Want die babyboomers, die hebben het zo slecht. Je zou er bijna medelijden mee krijgen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die villawijksubsidie mag wat mij betreft ook afgeschaft worden, maar met de toenemende vergrijzing is het redelijk dat men stimuleert de studie binnen een redelijke termijn af te ronden...
Daarom zou het ook redelijk zijn die gewerkte uren als vrijstelling te zien..als je bijvoorbeeld 2000 uur hebt gewerkt tijdens je studie, dan mag je wat mij betreft 1 jaar langer over je studie doen...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een héél groot deel van de studenten dat er langer over doet werkt al (veel) naast hun studie om het te bekostigen omdat niet elke student rijke ouders heeft óf ouders heeft die het zomaar voor ze betalen en loopt ironisch genoeg daardoor vertraging op.
Ga jij dan ook huisvrouwen boete's opleggen omdat ze de staat minder opleveren dan wanneer ze hadden gewerkt?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hadden ook 0.4 * 30.000 euro loon belasting kunnen betalen
Die komen nog wel aan de beurt. De 'lastigste' bezuiniging komt altijd als eerste aan bod.Als daar het verzet gebroken is, kan de rest met minder frictie doorgevoerd worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:15 schreef alors het volgende:
Waarom zoveel nadruk op langstudeerders, er zijn veel meer waardeloze maatregelen.
Maarja wel lekker makkelijk scoren, want langstudeerders zullen wel de hele dag aan hun zak krabben en bier drinken.
Ik ben trouwens corpsstudent, maar hang zelden dronken aan de bar.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n corpsstudent...
Huisvrouwen worden "als het goed is" onderhouden door hun mannen...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ga jij dan ook huisvrouwen boete's opleggen omdat ze de staat minder opleveren dan wanneer ze hadden gewerkt?
Ja en? Studenten die langstuderen onderhouden zichzelf....quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Huisvrouwen worden "als het goed is" onderhouden door hun mannen...
Het kost misschien niks, maar het onderwijs is dan ook van bedroevend niveau als je het met universiteiten in andere landen vergelijkt. Ik wil best meer betalen, maar dan wil ik daar wel kwaliteit voor terug zien.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:29 schreef Omnifacer het volgende:
Curieus voordeel van deze maatregel kan wel zijn dat toekomstige studenten hun studie serieuzer nemen. Simpele cognitieve dissonantie. Nu kost het ook geen drol, laten we wel zijn, en dat is terug te zien in de manier waarop vele lamzakken hun studie benaderen.
Inderdaad, stuitende domheid.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Overigens moest ik wel even grinniken toen ik die meid hoorde zeggen dat ze nu 'alles' zelf betaald, dus in principe niets kost. Zij denkt blijkbaar dat die 1600eu/jaar alle kosten dekt?
Verdiep je eens in de financiering van het hoger onderwijs, en dan helemaal wat langstudeerders betreft. Ik heb het zo vaak aan zoveel mensen hier op Fok! uitgelegd, in het vorige P&W topic zelfs nog, ik heb er nu geen zin meer in.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Overigens moest ik wel even grinniken toen ik die meid hoorde zeggen dat ze nu 'alles' zelf betaald. Zij denkt blijkbaar dat die 1600eu/jaar alle kosten dekt?
Ja tuurlijk, maar ik doelde niet op jouw type (ik schat jou in als een serieuze studeerder). Ik heb het over de lamballen, je kent ze wel.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het kost misschien niks, maar het onderwijs is dan ook van bedroevend niveau als je het universiteiten in andere landen vergelijkt. Ik wil best meer betalen, maar dan wil ik daar wel kwaliteit voor terug zien.
Volgens mij moeten ze wel alles betalen ?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Overigens moest ik wel even grinniken toen ik die meid hoorde zeggen dat ze nu 'alles' zelf betaald, dus in principe niets kost. Zij denkt blijkbaar dat die 1600eu/jaar alle kosten dekt?
Wat kost een langstudeerder nou echt? De colleges worden toch wel gegeven? Wat maakt het uit als er 10 langstudeerders extra in de zaal zitten?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Na dat 4e jaar is alles al idd een lening die je met rente mag terugbetalen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:31 schreef arucard het volgende:
[..]
Volgens mij moeten ze wel alles betalen ?
Studeren kost geld...het is logisch dat de samenleving daarvoor opdraait, maar als een student 7 jaar i.p.v. 4 jaar nodig heeft om zijn studie af te ronden, dan is het heel redelijk dat de student ook een deel van de extra kosten voor zijn rekening neemt...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja en? Studenten die langstuderen onderhouden zichzelf....
Volgens jouw argument zouden langstudeerders dan geen boete moeten krijgen.
Welke extra kosten?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens..iedereen moet inleveren
[..]
Studeren kost geld...het is logisch dat de samenleving daarvoor opdraait, maar als een student 7 jaar i.p.v. 4 jaar nodig heeft om zijn studie af te ronden, dan is het heel redelijk dat de student ook een deel van de extra kosten voor zijn rekening neemt...
Wat dat aangaat heb je waarschijnlijk wel grotendeels gelijk. Ik vind overigens ook dat ze die groep best mogen aanpakken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:31 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar ik doelde niet op jouw type (ik schat jou in als een serieuze studeerder). Ik heb het over de lamballen, je kent ze wel.
Als je langer dan de nominale studieduur studeert, dan is je stufi een lening (moet je dus terugbetalen) en de universiteit ontvangt alleen een subsidie over de nominale periode die je studeert, als je langer studeert krijgt de universiteit geen subsidie meer.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Studeren kost geld...het is logisch dat de samenleving daarvoor opdraait, maar als een student 7 jaar i.p.v. 4 jaar nodig heeft om zijn studie af te ronden, dan is het heel redelijk dat de student ook een deel van de extra kosten voor zijn rekening neemt...
Dit is dus wat ik bedoel. Voor dit soort gevallen is te weinig aandacht in het debat.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb VVD gestemd en ben ook vóór bepaalde maatregelen om het lamballen tegen te gaan, zeker weten, maar de maatregelen zoals die nu worden doorgevoerd zijn tot in het absurde.
Niet eens voor mezelf (ik hoef 'maar' 1 jaar 3000 euro boete te betalen), maar vooral de mensen die afgelopen jaar na het maken van bijvoorbeeld foute keuzes eindelijk de stap hebben genomen richting de juiste opleiding, goed zijn begonnen, propedeuse in zicht hebben.. en dan dus 3 jaar (minimaal) lang 4700 euro op mogen hoesten om het af te maken... Dáár hadden ze hun keuze niet op berust, iets wat ik wellicht zelf ook anders had aangepakt als ik dit had geweten.
Ondanks dat ik wat verkeerde keuzes heb gemaakt heb ik alleen mijn eerste jaar zitten lamballen, vooral omdat ik niet klaar was voor studeren. Ben toen gestopt, stufi stopgezet en heb een aantal jaar gewerkt. Uiteindelijk de sprong gemaakt naar een helaas te zware opleiding, dit 2 jaar geprobeerd, maar moest helaas mijn poging staken. Wel keihard gewerkt en veel aan de kant gezet. Na lang wikken en wegen, vooral financieel gezien, besloten om mijn huidige opleiding te beginnen. Ik zit nu op m'n plek na vele foute keuzes, en werk me al de tering om m'n studie te kunnen betalen (nee, geen steun van m'n ouders, nooit m'n handje opgehouden en altijd er naast gewerkt..), het niet ontvangen van stufi is al ingecalculeerd en leen nu niets bij.. en toch mag ik straks op de blaren zitten.. al is het 'maar' voor één jaar.
wat een luie student ben ik zegstraffen die handel..
Soory hoor, maar dit is een beetje selectieve verontwaardiging. Als je nu nog steeds niet doorhebt dat de VVD zich niet interesseert voor de gemiddelde student, dan heb je toch echt een hele lange tijd liggen slapen, hoor. Het verbaast me dan ook zeer dat er zo veel mensen hebben gestemd op de VVD. Vraag iedere onanhankelijke econonoom om de verkiezingsprogramma's van de VVD en D66 onder de lope te nemen. Ik geef je op een briefje dat die van D66 er als beste uitkomt. Je zou toch op z'n minst kunnen stellen dat de VVD haar ziel heef verkocht aan de PVV.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb VVD gestemd en ben ook vóór bepaalde maatregelen om het lamballen tegen te gaan, zeker weten, maar de maatregelen zoals die nu worden doorgevoerd zijn tot in het absurde.
Niet eens voor mezelf (ik hoef 'maar' 1 jaar 3000 euro boete te betalen), maar vooral de mensen die afgelopen jaar na het maken van bijvoorbeeld foute keuzes eindelijk de stap hebben genomen richting de juiste opleiding, goed zijn begonnen, propedeuse in zicht hebben.. en dan dus 3 jaar (minimaal) lang 4700 euro op mogen hoesten om het af te maken... Dáár hadden ze hun keuze niet op berust, iets wat ik wellicht zelf ook anders had aangepakt als ik dit had geweten.
Ondanks dat ik wat verkeerde keuzes heb gemaakt heb ik alleen mijn eerste jaar zitten lamballen, vooral omdat ik niet klaar was voor studeren. Ben toen gestopt, stufi stopgezet en heb een aantal jaar gewerkt. Uiteindelijk de sprong gemaakt naar een helaas te zware opleiding, dit 2 jaar geprobeerd, maar moest helaas mijn poging staken. Wel keihard gewerkt en veel aan de kant gezet. Na lang wikken en wegen, vooral financieel gezien, besloten om mijn huidige opleiding te beginnen. Ik zit nu op m'n plek na vele foute keuzes, en werk me al de tering om m'n studie te kunnen betalen (nee, geen steun van m'n ouders, nooit m'n handje opgehouden en altijd er naast gewerkt..), het niet ontvangen van stufi is al ingecalculeerd en leen nu niets bij.. en toch mag ik straks op de blaren zitten.. al is het 'maar' voor één jaar.
wat een luie student ben ik zegstraffen die handel..
Nogmaals, wat maakt het uit? Die colleges worden 9 van de 10 keer elk jaar gegeven en die zalen zijn al gereserveerd. Wat maakt het uit of er een paar langstudeerders bij gaan zitten. Voor 1672 euro moet je de administratiekosten er wel uit krijgen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Docenten, gebouwen, bestuurders, administratie etc...
Lieve schat, ze nemen geen extra docenten aan om langstudeerders les te geven, het curriculum moet sowieso worden gegeven en dan maakt het niet uit of daar 10 mensen extra bijzitten. Die overhead is gealloceerd bij de studie, niet het aantal studenten.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Docenten, gebouwen, bestuurders, administratie etc...
Ik denk dat er vooral VVD gestemd is omdat ook het vorige kabinet op onderwijs begon te bezuinigen. Tsja dan probeer je de andere kant maar eens.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Soory hoor, maar dit is een beetje selectieve verontwaardiging. Als je nu nog steeds niet doorhebt dat de VVD zich niet interesseert voor de gemiddelde student, dan heb je toch echt een hele lange tijd liggen slapen, hoor. Het verbaast me dan ook zeer dat er zo veel mensen hebben gestemd op de VVD. Vraag iedere onanhankelijke econonoom om de verkiezingsprogramma's van de VVD en D66 onder de lope te nemen. Ik geef je op een briefje dat die van D66 er als beste uitkomt.
VVD staat voor een beter en betaalbaarder onderwijssysteem, en daar sta ik achter. Dat ze met deze miskleun komen vind ik jammer, maar ik ben het eens met dat er bezuinigd moet worden en dat de lamballerij aangepakt moet worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Soory hoor, maar dit is een beetje selectieve verontwaardiging. Als je nu nog steeds niet doorhebt dat de VVD zich niet interesseert voor de gemiddelde student, dan heb je toch echt een hele lange tijd liggen slapen, hoor. Het verbaast me dan ook zeer dat er zo veel mensen hebben gestemd op de VVD. Vraag iedere onanhankelijke econonoom om de verkiezingsprogramma's van de VVD en D66 onder de lope te nemen. Ik geef je op een briefje dat die van D66 er als beste uitkomt.
Gewoon niet meerquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:39 schreef motorbloempje het volgende:
Wat ik volgende keer ga stemmen? Ik heb nog géén idee.
Eens, ik was de politiek al zat, maar nu is mijn vertrouwen compleet verdwenen, ze doen het maar zonder mij.quote:
Docenten, gebouwen, bestuurders, administratie moeten betaald worden...die 1600 euro collegegeld zijn niet kostendekkend...dat de samenleving 'het verschil' bijlegt is niet meer dan logisch, maar er komt een moment dat de langstudeerder zelf de rekening moet betalen...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:37 schreef alors het volgende:
[..]
Nogmaals, wat maakt het uit? Die colleges worden 9 van de 10 keer elk jaar gegeven en die zalen zijn al gereserveerd. Wat maakt het uit of er een paar langstudeerders bij gaan zitten. Voor 1672 euro moet je de administratiekosten er wel uit krijgen.
Het jammere is ook dat dit plan haaks staat op wat in het verkiezingsprogramma van de VVD stond. Dit kwam redelijk overeen met dat van D66 en GrL. De VVD heeft op zó enorm veel punten ingeboet. Dat vind ik onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:39 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb ook lang getwijfeld tussen D66 en VVDmaar gebaseerd op onze situatie van rond de verkiezingen (is inmiddels iets veranderd), leek het beleid van D66 omtrent huurbeleid mij niet dé manier en leken de VVD-plannen omtrent onderwijs mij grotendeels de juiste.
Ik had best iets meer collegegeld willen betalen, geen probleem, maar 3000 meer, nee, dus ik voel me nu wel genaaid ja, omdat zowel de sociale huurmarkt én het onderwijs er op achteruit gaan in plaats van vooruit.
Wat ik volgende keer ga stemmen? Ik heb nog géén idee.
meh, ik vind het een mooi recht, en ergens ook een plicht om je te bemoeien met 't land, máár ik weet alleen niet meer of 't nog wel iets uitmaakt wat de bevolking zegt.quote:
yup..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:41 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Het jammere is ook dat dit plan haaks staat op wat in het verkiezingsprogramma van de VVD stond. Dit kwam redelijk overeen met dat van D66 en GrL. De VVD heeft op zó enorm veel punten ingeboet. Dat vind ik onbegrijpelijk.
Het is jammer dat jij door gebrek aan kennis verkeerde aanname's maakt, en wat ik erger vind is dat je correctie vanuit anderen totaal negeert.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Docenten, gebouwen, bestuurders, administratie moeten betaald worden...die 1600 euro collegegeld zijn niet kostendekkend...dat de samenleving 'het verschil' bijlegt is niet meer dan logisch, maar er komt een moment dat de langstudeerder zelf de rekening moet betalen...
Dat maakt inderdaad niet uit, het is een schijndemocratie.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
meh, ik vind het een mooi recht, en ergens ook een plicht om je te bemoeien met 't land, máár ik weet alleen niet meer of 't nog wel iets uitmaakt wat de bevolking zegt.
Heb je hier ook onderbouwend materiaal bij? Ik vind dit namelijk erg interessant, en wil wel eens weten of wat jij claimt echt zo is. Ik hoor deze geluiden namelijk gisteren en vandaag pas voor het eerst, bij monde van de oppositie. Waarom is de nadruk hier niet eerder op gelegd?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is jammer dat jij door gebrek aan kennis verkeerde aanname's maakt, en wat ik erger vind is dat je correctie vanuit anderen totaal negeert.
Daarmee heb je je voor deze discussie iig compleet gediskwalificeerd, inhoudelijk wil ik best met je de discussie aangaan, maar zorg eerst eens dat je je feiten op orde krijgt.
Kom op, dat is wel heel zwartgallig.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat maakt inderdaad niet uit, het is een schijndemocratie.
http://www.lr.tudelft.nl/(...)d8aedaa8c66d&lang=nlquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Docenten, gebouwen, bestuurders, administratie moeten betaald worden...die 1600 euro collegegeld zijn niet kostendekkend...dat de samenleving 'het verschil' bijlegt is niet meer dan logisch, maar er komt een moment dat de langstudeerder zelf de rekening moet betalen...
ja, al 10 ofzoquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is er daar nog geen topic over dit onderwerp dan?
Wie bedoel je?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:47 schreef vaasinbloem het volgende:
Mooi toch, al die VVD stemmers die nu gaan janken. Nu opeens slachtoffer spelen.
Jij kost als student 5000 euro per jaar...jij betaalt 1600 lesgeld. Dan kun jij het eigenwijze studentje uithangen, maar ik heb geen zin om als belastingbetaler tot de eeuwigheid het verschil bij te leggen...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is jammer dat jij door gebrek aan kennis verkeerde aanname's maakt, en wat ik erger vind is dat je correctie vanuit anderen totaal negeert.
Daarmee heb je je voor deze discussie iig compleet gediskwalificeerd, inhoudelijk wil ik best met je de discussie aangaan, maar zorg eerst eens dat je je feiten op orde krijgt.
Er zijn verschillende bronnen, deze staat mij het meeste bij, van een decaan van de TU Delft:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:45 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Heb je hier ook onderbouwend materiaal bij? Ik vind dit namelijk erg interessant, en wil wel eens weten of wat jij claimt echt zo is. Ik hoor deze geluiden namelijk gisteren en vandaag pas voor het eerst, bij monde van de oppositie. Waarom is de nadruk hier niet eerder op gelegd?
Jij loopt constant te roepen dat 1+1 = 3, dat geeft aan welke kennis van zaken jij hebt. Wat de kenniseconomie aangaat val jij dus sowieso buiten de boot.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jij kost als student 5000 euro per jaar...jij betaalt 1600 lesgeld. Dan kun jij het eigenwijze studentje uithangen, maar ik heb geen zin om als belastingbetaler tot de eeuwigheid het verschil bij te leggen...
Ik ben absoluut geen VVD-er...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:47 schreef vaasinbloem het volgende:
Mooi toch, al die VVD stemmers die nu gaan janken. Nu opeens slachtoffer spelen.
[..]
http://www.lr.tudelft.nl/(...)d8aedaa8c66d&lang=nl
kommop, laten we het niet 'persoonlijk' gaan maken...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij loopt constant te roepen dat 1+1 = 3, dat geeft aan welke kennis van zaken jij hebt. Wat de kenniseconomie aangaat val jij dus sowieso buiten de boot.
Snap echt niet waar die misplaatste arrogantie van de studentjes op is gebaseerd...op dit moment betaal ik belasting en graaien de studentjes...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij loopt constant te roepen dat 1+1 = 3, dat geeft aan welke kennis van zaken jij hebt. Wat de kenniseconomie aangaat val jij dus sowieso buiten de boot.
*geeft een zakdoekje om de tranen weg te vegen*quote:
Het is jammer dat dit bijna nergens genoemd wordt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Er zijn verschillende bronnen, deze staat mij het meeste bij, van een decaan van de TU Delft:
Sorry motorbloem, maar ik erger mij zo aan dat mensen die totaal geen kennis van zaken hebben, ondanks dat deze echter wel door anderen is aangereikt, nog steeds van zulke foutieve feiten de ether in sturen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
kommop, laten we het niet 'persoonlijk' gaan maken...
als je 'm niet serieus neemt gewoon negeren
Nee, sorry, misschien wat onduidelijk omdat ik tegelijk op jouw had gereageerd. Reply was gewoon in het algemeen, niet een reply op je postquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen VVD-er...
na bovenstaande opmerking neem ik het terugquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Sorry motorbloem, maar ik erger mij zo aan dat mensen die totaal geen kennis van zaken hebben, ondanks dat deze echter wel door anderen is aangereikt, nog steeds van zulke foutive feiten de ether in sturen.
Lieve schat, ik betaal als student waarschijnlijk meer belasting dan jij, dus je kan dat arrogante toontje van jou al helemaal wegstoppen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Snap echt waar die misplaatste arrogantie van de studentjes op is gebaseerd...op dit moment betaal ik belasting en graaien de studentjes...
Prima als jij wil dat het studeren nu de kop in gedrukt gaat worden.. Maar ga dan straks niet janken als je nog meer belasting moet gaan betalen, omdat er te weinig inkomsten zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Snap echt niet waar die misplaatste arrogantie van de studentjes op is gebaseerd...op dit moment betaal ik belasting en graaien de studentjes...
Die 1600 euro lesgeld is niet eens genoeg om docenten, gebouwen e.d. te betalen...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Lieve schat, ik betaal als student waarschijnlijk meer belasting dan jij, dus je kan dat arrogante toontje van jou al helemaal wegstoppen.
Is er eigenlijk ooit een totaal kostenplaatje gemaakt, wat studenten kosten in die jaren dat ze studeren en wat ze later allemaal opleveren aan (waarschijnlijk) hogere belasting en kennis? Dat laatste is niet echt te berekenen, maar ik ben zeer benieuwd naar het eerste.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jij kost als student 5000 euro per jaar...jij betaalt 1600 lesgeld. Dan kun jij het eigenwijze studentje uithangen, maar ik heb geen zin om als belastingbetaler tot de eeuwigheid het verschil bij te leggen...
Dat is het wel, bronnen zijn hierboven geplaatst.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die 1600 euro lesgeld is niet eens genoeg om docenten, gebouwen e.d. te betalen...
Het verschil is dat chronisch zieken geen keuze hebben...ik ben er van overtuigd dat 95% van de studenten in 6 jaar een 4-jarige studie kunnen afronden...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:53 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind dat alle chronisch zieken 3000 euro per jaar moeten betalen. De belastingbetaler moet die nu maar tot in de eeuwigheid onderhouden, dat heeft ook een grens.
Nee joh, dat zijn stuk voor stuk hartverscheurende verhalen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het verschil is dat chronisch zieken geen keuze hebben...ik ben er van overtuigd dat 95% van de studenten in 6 jaar een 4-jarige studie kunnen afronden...
Als 1600 genoeg is, dan hoeft de overheid geen cent in het onderwijs te stoppen... de feiten zijn anders...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is het wel, bronnen zijn hierboven geplaatst.
ja, dat denk ik ook, maar dat maakt geen ruimte voor 'fouten' als in 'verkeerde studiekeuze', want nee, heus, een groot deel van de studenten weet niet al op 5jarige leeftijd wat ze later als ze groot zijn willen worden, houdt daar aan vast en maakt dus inderdaad dus NIET meteen de juiste keuze.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het verschil is dat chronisch zieken geen keuze hebben...ik ben er van overtuigd dat 95% van de studenten in 6 jaar een 4-jarige studie kunnen afronden...
De meesten maken op 18-jarige leeftijd na het VWO een keuze...dan ben je volwassen en mag er van je verwacht worden dat je een verstandige studiekeuze doet...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, dat denk ik ook, maar dat maakt geen ruimte voor 'fouten' als in 'verkeerde studiekeuze', want nee, heus, een groot deel van de studenten weet niet al op 5jarige leeftijd wat ze later als ze groot zijn willen worden, houden daar aan vast en maken inderdaad dus NIET meteen de juiste keuze.
Als jij de bronnen niet leest dan moet je het zelf weten, maar hou dan ook verder je mond.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als 1600 genoeg is, dan hoeft de overheid geen cent in het onderwijs te stoppen... de feiten zijn anders...
90% weet op hun 18e helemaal nog niet wat ze willen gaan doen.. Hoeveel mensen ik in mijn klas niet heb horen zeggen 'ja ik ga studie x doen, want ik weet niks leukers'.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De meesten maken op 18-jarige leeftijd na het VWO een keuze...dan ben je volwassen en mag er van je verwacht worden dat je een verstandige studiekeuze doet...
Nee, ik heb mijn hele leven PvdA gestemd...maar dat betekent niet per definitie dat ik studenten zielig vind en dat ze tot in de eeuwigheid moeten parasiteren op de samenleving...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als jij de bronnen niet leest dan moet je het zelf weten, maar hou dan ook verder je mond.
Stem jij trouwens PVV?
Dezelfde bron is hier (in dit topic, in dit deel) meerdere keren gepost, op pagina 2, ook als antwoord op stellingen die jij hebt opgeworpen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nee, ik heb mijn hele leven PvdA gestemd...maar dat betekent niet per definitie dat ik studenten zielig vindt en dat ze tot in de eeuwigheid moet parasiteren op de samenleving...
Welke bronnen bedoel je? Ik heb ze niet gezien...
Op pagina 2 zie ik geen enkele link naar een artikel dat met 1600 euro lesgeld het WO kan worden gefinancierd...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dezelfde bron is hier (in dit topic, in dit deel) meerdere keren gepost, op pagina 2, ook als antwoord op stellingen die jij hebt opgeworpen.
En vergeet niet dat de hele discussie over langstudeerders gaat:quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op pagina 2 zie ik geen enkele link naar een artikel dat met 1600 euro lesgeld het WO kan worden gefinancierd...
Dat is iemand die voor eigen parochie spreekt. Hij rept geen woord over de financiering van het WO.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En vergeet niet dat de hele discussie over langstudeerders gaat:
Trouwens, vind jij dat de overheid 2 studies van in totaal 8 jaar (2x 4) zou moeten financieren?
Trouwens, Zijlstra heeft zelf in het vragenuurtje toegegeven dat langstuderen de overheid niets extra's kost, alleen dat ze belastinginkomsten mislopen. Maar als je dat als argument gebruikt zou je ook mensen met vervroegd pensioen, huisvrouwen, mensen die een jaar op reis gaan etc. moeten beboeten.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is iemand die voor eigen parochie spreekt. Hij rept geen woord over de financiering van het WO.
Eén studie betalen is meer dan genoeg, tenzij iemand met een MBO of HBO diploma met een schakelprogramma een extra diploma wil halen...
Iedere student zou moeten emigreren na z'n studie. Dan lopen ze pas belastinginkomsten mis.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Trouwens, Zijlstra heeft zelf in het vragenuurtje toegegeven dat langstuderen de overheid niets extra's kost, alleen dat ze belastinginkomsten mislopen. Maar als je dat als argument gebruikt zou je ook mensen met vervroegd pensioen, huisvrouwen, mensen die een jaar op reis gaan etc. moeten beboeten.
Dat is mijn plan dan ook. Niet dat het zal helpen als ik het in m'n eentje doe.. Maar wellicht zijn er meer mensen met dit idee.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:55 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Iedere student zou moeten emigreren na z'n studie. Dan lopen ze pas belastinginkomsten mis.
Ik wil sowieso weg naar mijn studie, Duitsland of Luxemburg staan me erg aan.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is mijn plan dan ook. Niet dat het zal helpen als ik het in m'n eentje doe.. Maar wellicht zijn er meer mensen met dit idee.
Ik ook.quote:
Tsja, het is toch de club waar elke voetballer van droomt als kleine jongen.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:14 schreef DrDentz het volgende:
Ruud doet het voor een habbekrats, die had vroeger al posters van Terek Grozny op z'n kamer hangen.
Precies. A dream come true.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:14 schreef DrDentz het volgende:
Ruud doet het voor een habbekrats, die had vroeger al posters van Terek Grozny op z'n kamer hangen.
Treffend inderdaad.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Erland Galjaard die klaagt over overdreven nieuwsbeelden. De wereld op z'n kop. *proest* Zelf je eigen rotzooi al es bekeken?
Ben ik erg benieuwd naar. Ik vond Het Diner geweldig.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:58 schreef golfer het volgende:
Morgen Herman Koch over Zomerhuis met Zwembad.
quote:
Wat zei Derksen daar ook alweer over? Frans Bauer in het kwadraat?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:54 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Als dat geen flop was...
Nee, hij vindt dat sleutelgat kijken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat zei Derksen daar ook alweer over? Frans Bauer in het kwadraat?
Dat zijn legendarische beeldenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat zei Derksen daar ook alweer over? Frans Bauer in het kwadraat?
Het valt niet te ontkennen dat RTL het goed doet de laatste tijd en hij zal daar zeker zijn bijdrage aan hebben geleverd, maar volgens mij heeft hij ook wel erg veel geluk met het feit dat John de Mol zijn formats bij RTL heeft gedropt (Ik Hou van Holland, The Voice of Holland, Wat Vindt Nederland?, Gooische Vrouwen, etc.). Benieuwd hoe succesvol Galjaard/RTL nog is als De Mol straks SBS koopt en daar zijn programma's gaat stallen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:14 schreef Omnifacer het volgende:
Ik vind Erland wel een interessante spreker, heeft het bij RTL ook echt heel erg goed gedaan.
Als je tegenwoordig het 6-uur journaal bekijkt scheelt het niet veel hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Nu doen ze net alsof Het Journaal het nieuwe HVN is geworden...
Daar zit wat in inderdaad.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:43 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Het valt niet te ontkennen dat RTL het goed doet de laatste tijd en hij zal daar zeker zijn bijdrage aan hebben geleverd, maar volgens mij heeft hij ook wel erg veel geluk met het feit dat John de Mol zijn formats bij RTL heeft gedropt (Ik Hou van Holland, The Voice of Holland, Wat Vindt Nederland?, Gooische Vrouwen, etc.). Benieuwd hoe succesvol Galjaard/RTL nog is als De Mol straks SBS koopt en daar zijn programma's gaat stallen.
Ze heeft net zo'n rechthoekige hoofd als haar vader man. Nee, heeft er niemand gemeld dat er een prachtige vrouw achter Larous zit?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:16 schreef Cracka-ass het volgende:
Leuk moppie hoor de dochter van die piloot.
quote:
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:33 schreef DrDentz het volgende:
Gaat ze huilen.![]()
Ik denk aan 100.000 SLACHTOFFERS! *slaat op tafeltje*
wehehehquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:33 schreef DrDentz het volgende:
Gaat ze huilen.![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:33 schreef DrDentz het volgende:
Gaat ze huilen.![]()
Denk je dat Pauw persoonlijk het publiek uitkiest?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:32 schreef StringsOfLife het volgende:
In verhouding zitten er doorgaans veel meer mooie vrouwen met donker haar in het publiek bij P&W dan mooie vrouwen met blond haar.
Inderdaad daar komt ie nooit weer vanafquote:
http://pauwenwitteman.var(...)liveplayer-penw.htmlquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:42 schreef Frith het volgende:
ehm ,waar is de optie gebleven om P&W via de PC te kijken? Ik zie de live versie niet meer op de site staan namelijk.
oh, dus ik moet echt silverlight gaan installeren.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:44 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
http://pauwenwitteman.var(...)liveplayer-penw.html
Die is niet van jouw club hoor.quote:
quote:
Aaah het VVD lachje!quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:45 schreef Jac0bus het volgende:
Die dochter van Poch![]()
En vanavond:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:09 schreef henkde_j het volgende:
Wat is er met die stem van Agnes Kant gebeurd?
Roel!quote:
en Zalmquote:
Merkte ik ook al op. Wat dat betreft waren de Iraniers net iets fotogenieker.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:15 schreef henkde_j het volgende:
Waarom komen die Egyptenaren en Tunesiers zo onsympathiek over?
Maar wel met Jojanneke.quote:
Niet heel veel, Bessems deed een reconstructie van 'Kunduz tot nu toe', die vrouw heeft een Egyptische vader die in Egypte zit en ABN Amro wordt besproken met Zalm. De vonken vliegen er niet bepaald van af. Ik denk dat Twente v PSV spannender wasquote:Op donderdag 27 januari 2011 00:47 schreef golfer het volgende:
Niet alles gezien (zappen met voetbal en penalties), maar zo te zien niet erg veel gemist?
weinig spannendsquote:Op donderdag 27 januari 2011 21:31 schreef golfer het volgende:
Straks:
#
Colijn en Karskens
De laatste ontwikkelingen rond de trainingsmissie naar Kunduz.
#
Peter Kapitein
"Kanker binnen tien jaar een chronische ziekte."
#
Tom van t Hek
Presentator over de schorsing van Alberto Contador.
Die was te gast bij Nieuwsuur...hij had het o.a. over het "nieuwe wielrennen"quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:10 schreef marcodej het volgende:
Ik dacht dat Maarten Ducrot ook aangekondigd was?
Dank voor je genuanceerde inbreng.quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:25 schreef michaelmoore het volgende:
We moeten er gewoon naar toe, alle Taliban naar de gaskamers
en terechtquote:Op donderdag 27 januari 2011 23:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dank voor je genuanceerde inbreng.Helaas vindt onze Grote Blonde Leider dat we er niet heen mogen.
Achja, dat kunnen we vanavond weer anderhalf uur aanhoren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:04 schreef DrDentz het volgende:
Dat is helemaal niet rullevant, gewoon gaan zitten en uit z'n nek lullen.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:04 schreef Quyxz_ het volgende:
Waar had Johan Derksen over moeten praten dan? Wielrennen?
Dit wordt weer heel slecht ben ik bang.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:20 schreef golfer het volgende:
Voorlopige gastenlijst voor vanavond:
Jan Jaap van der Wal
Cabaretier gaat Nederlandse "The Daily Show" presenteren.
Dit kan interessant worden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:20 schreef golfer het volgende:
Voorlopige gastenlijst voor vanavond:
#
Kritiek op soap "Downistie".
Van der Klis en Roelofsen in debat.
#
Jan Jaap van der Wal
Cabaretier gaat Nederlandse "The Daily Show" presenteren.
#
Jolande Sap
GroenLinks-leider over toezegging missie Kunduz.
Ging er net over posten. Laat die dame van 2 dagen geleden maar komen want volgens mij kan je daar met slechts een update te geven al een uurtje mee vollullen. Ben ook wel benieuwd trouwens.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |