Maar nu moeten de langstudeerders voor de samenleving opdraaien, 3000 euro per jaar ophoesten voor investeringen in het gehandicaptenonderwijs voor de kinderen van Henk en Ingrid.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Alle respect voor al die langstudeerders, maar waarom moet de samenleving daarvoor opdraaien?
Jij bent dus zo'n corpsstudent...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:19 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik heb VVD gestemd, en zou het zo weer doen.
Draait de samenleving er wel voor op? Dat vraag ik me namelijk af. Ze betalen een groot gedeelte zelf en later nog een hoog belastingtarief.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Alle respect voor al die langstudeerders, maar waarom moet de samenleving daarvoor opdraaien?
Dat zou je waarschijnlijk meer op universitair niveau moeten beoordelen, dus dat de examencommissie van uni de persoonlijke omstandigheden van de student beoordeelt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Laat ze eens individueel oordelen en mensen de mogelijkheid geven zich te bewijzen dat ze niet lamballen ofzo
Ze hadden ook 0.4 * 30.000 euro loon belasting kunnen betalenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar nu moeten de langstudeerders voor de samenleving opdraaien, 3000 euro per jaar ophoesten voor investeringen in het gehandicaptenonderwijs voor de kinderen van Henk en Ingrid.
Bijvoorbeeld, dat die je een verklaring kunnen geven (als zij dat terecht vinden) als je onterecht benadeeld wordt, dát zou pas wat zijn...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou je waarschijnlijk meer op universitair niveau moeten beoordelen, dus dat de examencommissie van uni de persoonlijke omstandigheden van de student beoordeelt.
Een héél groot deel van de studenten dat er langer over doet werkt al (veel) naast hun studie om het te bekostigen omdat niet elke student rijke ouders heeft óf ouders heeft die het zomaar voor ze betalen en loopt ironisch genoeg daardoor vertraging op.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hadden ook 0.4 * 30.000 euro loon belasting kunnen betalen
Nee hoor absoluut niet, kom uit een rood nest en ben wars van corpsgedrag. Ik baal als een stekker van deze maatregelen, ik ben langstudeerder (ziekte), ga in de zomer beginnen met master (eindelijk) maar maak me zorgen over of ik het nog kan betalen. Neemt niet weg dat dit geen reden is niet meer op VVD te stemmen. Clientisme, daar houd ik helemaal niet van, en over het algemeen vind ik dat de VVD en Rutte het prima doen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n corpsstudent...
Die villawijksubsidie mag wat mij betreft ook afgeschaft worden, maar met de toenemende vergrijzing is het redelijk dat men stimuleert de studie binnen een redelijke termijn af te ronden...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:21 schreef alors het volgende:
[..]
Draait de samenleving er wel voor op? Dat vraag ik me namelijk af. Ze betalen een groot gedeelte zelf en later nog een hoog belastingtarief.
En je kunt je ook afvragen waarom de maatschappij moet opdraaien voor de hypotheekrenteaftrek van huizen boven de 5 ton. Daar gaat namelijk wel het grootste deel van het geld naartoe.
Ik geef ruiterlijk toe dat ik op de VVD gestemd heb, omdat ik een liberale levensovertuiging heb (hoewel de VVD niet echt liberaal meer is). Achteraf heb ik er natuurlijk spijt van, vooral omdat ik eigenlijk helemaal NIET wilde stemmen, omdat de alle politici in feite een stel regenten zijn die het systeem bij elkaar proberen te houden zonder echt grondleggende verandering door te voeren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:19 schreef Breekfast het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel studenten die ( terecht) klagen over de onderwijsbezuinigingen zelf op de VVD hebben gestemd
Of natuurlijk gewoon de babyboomers, lees mensen die 65 zijn/worden, stimuleren om door te werken. Maarja, daar wil de PVV niet aan. Want die babyboomers, die hebben het zo slecht. Je zou er bijna medelijden mee krijgen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die villawijksubsidie mag wat mij betreft ook afgeschaft worden, maar met de toenemende vergrijzing is het redelijk dat men stimuleert de studie binnen een redelijke termijn af te ronden...
Daarom zou het ook redelijk zijn die gewerkte uren als vrijstelling te zien..als je bijvoorbeeld 2000 uur hebt gewerkt tijdens je studie, dan mag je wat mij betreft 1 jaar langer over je studie doen...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een héél groot deel van de studenten dat er langer over doet werkt al (veel) naast hun studie om het te bekostigen omdat niet elke student rijke ouders heeft óf ouders heeft die het zomaar voor ze betalen en loopt ironisch genoeg daardoor vertraging op.
Ga jij dan ook huisvrouwen boete's opleggen omdat ze de staat minder opleveren dan wanneer ze hadden gewerkt?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hadden ook 0.4 * 30.000 euro loon belasting kunnen betalen
Die komen nog wel aan de beurt. De 'lastigste' bezuiniging komt altijd als eerste aan bod.Als daar het verzet gebroken is, kan de rest met minder frictie doorgevoerd worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:15 schreef alors het volgende:
Waarom zoveel nadruk op langstudeerders, er zijn veel meer waardeloze maatregelen.
Maarja wel lekker makkelijk scoren, want langstudeerders zullen wel de hele dag aan hun zak krabben en bier drinken.
Ik ben trouwens corpsstudent, maar hang zelden dronken aan de bar.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n corpsstudent...
Huisvrouwen worden "als het goed is" onderhouden door hun mannen...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ga jij dan ook huisvrouwen boete's opleggen omdat ze de staat minder opleveren dan wanneer ze hadden gewerkt?
Ja en? Studenten die langstuderen onderhouden zichzelf....quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Huisvrouwen worden "als het goed is" onderhouden door hun mannen...
Het kost misschien niks, maar het onderwijs is dan ook van bedroevend niveau als je het met universiteiten in andere landen vergelijkt. Ik wil best meer betalen, maar dan wil ik daar wel kwaliteit voor terug zien.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:29 schreef Omnifacer het volgende:
Curieus voordeel van deze maatregel kan wel zijn dat toekomstige studenten hun studie serieuzer nemen. Simpele cognitieve dissonantie. Nu kost het ook geen drol, laten we wel zijn, en dat is terug te zien in de manier waarop vele lamzakken hun studie benaderen.
Inderdaad, stuitende domheid.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Overigens moest ik wel even grinniken toen ik die meid hoorde zeggen dat ze nu 'alles' zelf betaald, dus in principe niets kost. Zij denkt blijkbaar dat die 1600eu/jaar alle kosten dekt?
Verdiep je eens in de financiering van het hoger onderwijs, en dan helemaal wat langstudeerders betreft. Ik heb het zo vaak aan zoveel mensen hier op Fok! uitgelegd, in het vorige P&W topic zelfs nog, ik heb er nu geen zin meer in.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Overigens moest ik wel even grinniken toen ik die meid hoorde zeggen dat ze nu 'alles' zelf betaald. Zij denkt blijkbaar dat die 1600eu/jaar alle kosten dekt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |