Is er eigenlijk ooit een totaal kostenplaatje gemaakt, wat studenten kosten in die jaren dat ze studeren en wat ze later allemaal opleveren aan (waarschijnlijk) hogere belasting en kennis? Dat laatste is niet echt te berekenen, maar ik ben zeer benieuwd naar het eerste.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jij kost als student 5000 euro per jaar...jij betaalt 1600 lesgeld. Dan kun jij het eigenwijze studentje uithangen, maar ik heb geen zin om als belastingbetaler tot de eeuwigheid het verschil bij te leggen...
Dat is het wel, bronnen zijn hierboven geplaatst.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die 1600 euro lesgeld is niet eens genoeg om docenten, gebouwen e.d. te betalen...
Het verschil is dat chronisch zieken geen keuze hebben...ik ben er van overtuigd dat 95% van de studenten in 6 jaar een 4-jarige studie kunnen afronden...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:53 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind dat alle chronisch zieken 3000 euro per jaar moeten betalen. De belastingbetaler moet die nu maar tot in de eeuwigheid onderhouden, dat heeft ook een grens.
Nee joh, dat zijn stuk voor stuk hartverscheurende verhalen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het verschil is dat chronisch zieken geen keuze hebben...ik ben er van overtuigd dat 95% van de studenten in 6 jaar een 4-jarige studie kunnen afronden...
Als 1600 genoeg is, dan hoeft de overheid geen cent in het onderwijs te stoppen... de feiten zijn anders...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is het wel, bronnen zijn hierboven geplaatst.
ja, dat denk ik ook, maar dat maakt geen ruimte voor 'fouten' als in 'verkeerde studiekeuze', want nee, heus, een groot deel van de studenten weet niet al op 5jarige leeftijd wat ze later als ze groot zijn willen worden, houdt daar aan vast en maakt dus inderdaad dus NIET meteen de juiste keuze.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het verschil is dat chronisch zieken geen keuze hebben...ik ben er van overtuigd dat 95% van de studenten in 6 jaar een 4-jarige studie kunnen afronden...
De meesten maken op 18-jarige leeftijd na het VWO een keuze...dan ben je volwassen en mag er van je verwacht worden dat je een verstandige studiekeuze doet...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, dat denk ik ook, maar dat maakt geen ruimte voor 'fouten' als in 'verkeerde studiekeuze', want nee, heus, een groot deel van de studenten weet niet al op 5jarige leeftijd wat ze later als ze groot zijn willen worden, houden daar aan vast en maken inderdaad dus NIET meteen de juiste keuze.
Als jij de bronnen niet leest dan moet je het zelf weten, maar hou dan ook verder je mond.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als 1600 genoeg is, dan hoeft de overheid geen cent in het onderwijs te stoppen... de feiten zijn anders...
90% weet op hun 18e helemaal nog niet wat ze willen gaan doen.. Hoeveel mensen ik in mijn klas niet heb horen zeggen 'ja ik ga studie x doen, want ik weet niks leukers'.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De meesten maken op 18-jarige leeftijd na het VWO een keuze...dan ben je volwassen en mag er van je verwacht worden dat je een verstandige studiekeuze doet...
Nee, ik heb mijn hele leven PvdA gestemd...maar dat betekent niet per definitie dat ik studenten zielig vind en dat ze tot in de eeuwigheid moeten parasiteren op de samenleving...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als jij de bronnen niet leest dan moet je het zelf weten, maar hou dan ook verder je mond.
Stem jij trouwens PVV?
Dezelfde bron is hier (in dit topic, in dit deel) meerdere keren gepost, op pagina 2, ook als antwoord op stellingen die jij hebt opgeworpen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nee, ik heb mijn hele leven PvdA gestemd...maar dat betekent niet per definitie dat ik studenten zielig vindt en dat ze tot in de eeuwigheid moet parasiteren op de samenleving...
Welke bronnen bedoel je? Ik heb ze niet gezien...
Op pagina 2 zie ik geen enkele link naar een artikel dat met 1600 euro lesgeld het WO kan worden gefinancierd...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dezelfde bron is hier (in dit topic, in dit deel) meerdere keren gepost, op pagina 2, ook als antwoord op stellingen die jij hebt opgeworpen.
En vergeet niet dat de hele discussie over langstudeerders gaat:quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op pagina 2 zie ik geen enkele link naar een artikel dat met 1600 euro lesgeld het WO kan worden gefinancierd...
Dat is iemand die voor eigen parochie spreekt. Hij rept geen woord over de financiering van het WO.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En vergeet niet dat de hele discussie over langstudeerders gaat:
http://www.lr.tudelft.nl/(...)d8aedaa8c66d&lang=nl
Trouwens, vind jij dat de overheid 2 studies van in totaal 8 jaar (2x 4) zou moeten financieren?
Trouwens, Zijlstra heeft zelf in het vragenuurtje toegegeven dat langstuderen de overheid niets extra's kost, alleen dat ze belastinginkomsten mislopen. Maar als je dat als argument gebruikt zou je ook mensen met vervroegd pensioen, huisvrouwen, mensen die een jaar op reis gaan etc. moeten beboeten.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is iemand die voor eigen parochie spreekt. Hij rept geen woord over de financiering van het WO.
Eén studie betalen is meer dan genoeg, tenzij iemand met een MBO of HBO diploma met een schakelprogramma een extra diploma wil halen...
Iedere student zou moeten emigreren na z'n studie. Dan lopen ze pas belastinginkomsten mis.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Trouwens, Zijlstra heeft zelf in het vragenuurtje toegegeven dat langstuderen de overheid niets extra's kost, alleen dat ze belastinginkomsten mislopen. Maar als je dat als argument gebruikt zou je ook mensen met vervroegd pensioen, huisvrouwen, mensen die een jaar op reis gaan etc. moeten beboeten.
Dat is mijn plan dan ook. Niet dat het zal helpen als ik het in m'n eentje doe.. Maar wellicht zijn er meer mensen met dit idee.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:55 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Iedere student zou moeten emigreren na z'n studie. Dan lopen ze pas belastinginkomsten mis.
Ik wil sowieso weg naar mijn studie, Duitsland of Luxemburg staan me erg aan.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is mijn plan dan ook. Niet dat het zal helpen als ik het in m'n eentje doe.. Maar wellicht zijn er meer mensen met dit idee.
Ik ook.quote:
Tsja, het is toch de club waar elke voetballer van droomt als kleine jongen.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:14 schreef DrDentz het volgende:
Ruud doet het voor een habbekrats, die had vroeger al posters van Terek Grozny op z'n kamer hangen.
Precies. A dream come true.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:14 schreef DrDentz het volgende:
Ruud doet het voor een habbekrats, die had vroeger al posters van Terek Grozny op z'n kamer hangen.
Treffend inderdaad.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Erland Galjaard die klaagt over overdreven nieuwsbeelden. De wereld op z'n kop. *proest* Zelf je eigen rotzooi al es bekeken?
Ben ik erg benieuwd naar. Ik vond Het Diner geweldig.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:58 schreef golfer het volgende:
Morgen Herman Koch over Zomerhuis met Zwembad.
quote:
Wat zei Derksen daar ook alweer over? Frans Bauer in het kwadraat?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:54 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Als dat geen flop was...
Nee, hij vindt dat sleutelgat kijken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat zei Derksen daar ook alweer over? Frans Bauer in het kwadraat?
Dat zijn legendarische beeldenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat zei Derksen daar ook alweer over? Frans Bauer in het kwadraat?
Het valt niet te ontkennen dat RTL het goed doet de laatste tijd en hij zal daar zeker zijn bijdrage aan hebben geleverd, maar volgens mij heeft hij ook wel erg veel geluk met het feit dat John de Mol zijn formats bij RTL heeft gedropt (Ik Hou van Holland, The Voice of Holland, Wat Vindt Nederland?, Gooische Vrouwen, etc.). Benieuwd hoe succesvol Galjaard/RTL nog is als De Mol straks SBS koopt en daar zijn programma's gaat stallen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:14 schreef Omnifacer het volgende:
Ik vind Erland wel een interessante spreker, heeft het bij RTL ook echt heel erg goed gedaan.
Als je tegenwoordig het 6-uur journaal bekijkt scheelt het niet veel hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Nu doen ze net alsof Het Journaal het nieuwe HVN is geworden...
Daar zit wat in inderdaad.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:43 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Het valt niet te ontkennen dat RTL het goed doet de laatste tijd en hij zal daar zeker zijn bijdrage aan hebben geleverd, maar volgens mij heeft hij ook wel erg veel geluk met het feit dat John de Mol zijn formats bij RTL heeft gedropt (Ik Hou van Holland, The Voice of Holland, Wat Vindt Nederland?, Gooische Vrouwen, etc.). Benieuwd hoe succesvol Galjaard/RTL nog is als De Mol straks SBS koopt en daar zijn programma's gaat stallen.
Ze heeft net zo'n rechthoekige hoofd als haar vader man. Nee, heeft er niemand gemeld dat er een prachtige vrouw achter Larous zit?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:16 schreef Cracka-ass het volgende:
Leuk moppie hoor de dochter van die piloot.
quote:
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:33 schreef DrDentz het volgende:
Gaat ze huilen.![]()
Ik denk aan 100.000 SLACHTOFFERS! *slaat op tafeltje*
wehehehquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:33 schreef DrDentz het volgende:
Gaat ze huilen.![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:33 schreef DrDentz het volgende:
Gaat ze huilen.![]()
Denk je dat Pauw persoonlijk het publiek uitkiest?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:32 schreef StringsOfLife het volgende:
In verhouding zitten er doorgaans veel meer mooie vrouwen met donker haar in het publiek bij P&W dan mooie vrouwen met blond haar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |