abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91529754
maar moet wel eerlijk bekennen dat ik de uitleg ook met een bepaalde scepsis lees, kan me voorstellen dat medewerkers denken dat ze heel goed bezig zijn, maar om eerder genoemde redenen zelf ook 'vast zitten'. Alleen een onafhankelijk onderzoek kan een duidelijk beeld schetsen. Het is nu ouders Brandon tegenover medewerker 's Heeren Loo, allebei hebben hun eigen versie en mening...

Maar als ik lees wat er allemaal al is gedaan, petje af.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:38:26 #102
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91529853
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:36 schreef kvd het volgende:
maar moet wel eerlijk bekennen dat ik de uitleg ook met een bepaalde scepsis lees, kan me voorstellen dat medewerkers denken dat ze heel goed bezig zijn, maar om eerder genoemde redenen zelf ook 'vast zitten'. Alleen een onafhankelijk onderzoek kan een duidelijk beeld schetsen. Het is nu ouders Brandon tegenover medewerker 's Heeren Loo, allebei hebben hun eigen versie en mening...

Maar als ik lees wat er allemaal al is gedaan, petje af.
In een ander land was hij nu dood en had niemand er ooit meer wat van gehoord.
pi_91529857
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:23 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ben ik een zorg-/hulpverleningsinstelling? Ik stelde alleen de vraag waarom mensen in dit soort mensonterende omstandigheden worden vastgezet, terwijl we in dit land volop energie steken in de tbs-behandeling van criminelen. Ik heb vooralsnog bar weinig gelezen over initiatieven om die jongen te behandelen. Hij is vast niet voor niets vastgezet, maar wat is er sindsdien gedaan om verbetering aan te brengen in de situatie? Het lijkt erop dat het bar weinig is, want de medewerker die het verhaal naar buiten bracht, doet dat vast niet omdat zij het gevoel heeft dat de instelling al het mogelijke heeft gedaan wat er gedaan kan worden.
Instellingen zijn verplicht om Middelen en Maatregelen te evalueren. De inspectie zit hier bovenop.

Ik denk dat grootste probleem momenteel de verschraling van de zorg. Er is de laatste jaren alleen minder geld beschikbaar voor bijv personeel.
Het is een continue keuze tussen kwaliteit en kwantiteit oftewel zorgen we ervoor dat er iemand aanwezig is (desnoods met een lage of geen opleiding) of ga je voor kwaliteit (mensen met opleiding dus) met het gevolg dat er minder personeel ingezet kan worden (omdat er geen geld is om goed opgeleid/ mensen met ervaring aan te nemen).
Het is een wankel evenwicht wat zo maar ineens kan omslaan door bijv vakantie, ziekte, zwangerschap, personeelswisselingen

Als ik om me heen kijken loopt iedereen zich de benen uit z'n lijf en hebben ze allemaal het beste met hun cliėnten voor. Helaas moeten er soms keuzes gemaakt worden waarbij rekening gehouden moet worden met de gegeven omstandigheden..
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:40:07 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_91529940
scoop :o
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:40:13 #105
297335 ElectraPlectra
I am Electra Plectra.
pi_91529947
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:31 schreef CernunnosCeltic het volgende:

[..]

Euthanasie
Dit.
Chill Out by The KLF and Adventures Beyond The Ultraworld by The Orb, on an early summer night, alone, stoned. Best experience ever.
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 januari 2011 @ 19:42:08 #106
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_91530045
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:40 schreef ElectraPlectra het volgende:

[..]

Dit.
jij, en die andere lul, leven ruim 60 jaar te laat.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_91530057
Naar mijn mening wel duister dat mensen zo veel informatie op een forum als Fok! geven over een client die ze behandelen, met het oog op het beroepsgeheim. In dit geval allicht ook handig om communicatie hierover via de PR afdeling van de instelling te laten lopen.

Maar ja, hier gaan we weer. Paar jaar geleden ook al toen die kerel dood gegaan was in de separeer in Amsterdam. Het probleem waar het hier over gaat klinkt mij als werknemer in de GGZ ook wel bekend in de oren.

Zeer agressieve clienten die op een plek zitten waar het personeel ze niet aankan zonder drastische maatregelen als fixatie / separatie. Financieel niet haalbaar om er constant genoeg (fysiek krachtig) personeel op te zetten, en absolute onwil van andere instellingen met meer mogelijkheden om deze clienten over te nemen (tenslotte zit geen enkele instelling te wachten op dergelijke moeilijke clienten). Je wilt vanuit het belang van de client écht wat anders, maar als medewerker van de instelling sta je machteloos, je bent afhankelijk van het beleid wat de instelling maakt.

Ik heb het zelf ook meegemaakt dat de instelling bij een dergelijke moeilijke client er voor gekozen heeft om minder maatregelen te gaan toepassen, zonder meer beveiliging voor het personeel te bieden. Dit is voor mij destijds reden geweest om direct te stoppen met werken op die plek, aangezien ik het gewoon te onveilig vond. Gevolg was ook dat niet lang daarna een ex-collega van me fors mishandeld is door die client. Het blijft kiezen tussen kwaden, maar voor mij staat veiligheid van het personeel (mijzelf) altijd bovenaan.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:43:09 #108
297335 ElectraPlectra
I am Electra Plectra.
pi_91530106
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Een Godwinnetje O+ Wat leuk O+
Chill Out by The KLF and Adventures Beyond The Ultraworld by The Orb, on an early summer night, alone, stoned. Best experience ever.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:43:50 #109
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91530145
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hij mag bij jou logeren.
pi_91530207
En het spoeddebat is al aangevraagd :')
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_91530288
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Der_Rudi op 18-01-2011 20:17:22 ]
pi_91530363
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:42 schreef Arie85 het volgende:
Naar mijn mening wel duister dat mensen zo veel informatie op een forum als Fok! geven over een client die ze behandelen, met het oog op het beroepsgeheim. In dit geval allicht ook handig om communicatie hierover via de PR afdeling van de instelling te laten lopen.
Tja. Ik vind het dan weer duister dat zo'n instelling de grond in geboord wordt door de media terwijl hun kant van het verhaal totaal niet aan bod komt.
pi_91530509
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:44 schreef Cerbie het volgende:
bah, symboolpolitiek. Zonder enige kennis van zaken weer een debat uitroepen....
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_91530673
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 19:46 schreef Der_Rudi het volgende:

[..]

Mja als er blijkbaar al filmpjes van hem uitgezonden gaan worden vind ik het voor mezelf wel lichtelijk gerechtvaardigd om een klein beetje tegen de stemmingmakerij in te gaan.

Pr afdeling van 'sHeerenloo zegt toch maar 1 ding: geen commentaar.
Kijk maar eens naar het kloosterverhaal van 3 jaar geleden ;)
Kan ik me goed voorstellen, al zou ik wel voorzichtig zijn. Het is wel je baan natuurlijk, wellicht kun je problemen krijgen als je veel gevoelige informatie naar buiten brengt ;)
٩๏̯͡๏)۶
pi_91530759
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 19:44 schreef Cerbie het volgende:
Tegenwoordig hoef je alleen maar zoiets in de media te brengen en de politiek springt er bovenop
٩๏̯͡๏)۶
pi_91530760
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Der_Rudi op 18-01-2011 20:17:33 ]
pi_91530821
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:50 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

bah, symboolpolitiek. Zonder enige kennis van zaken weer een debat uitroepen....
Dit is niet nieuw, dit is 22 jaar geleden ook al gebeurd met Jolanda Venema. Ook dat heeft in een kamerdebat geresulteerd, waaruit positieve dingen zijn voortgekomen mbt de verstandelijk gehandicaptenzorg
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jolanda_Venema
pi_91530859
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:46 schreef Der_Rudi het volgende:

[..]

Mja als er blijkbaar al filmpjes van hem uitgezonden gaan worden vind ik het voor mezelf wel lichtelijk gerechtvaardigd om een klein beetje tegen de stemmingmakerij in te gaan.

Fair enough. Balans is vaak behoorlijk zoek in dit soort discussies, ben ik helemaal met je eens.

Ik wil ook geloven dat gegeven de omstandigheden de huidige situatie 'as good as it gets' is, maar ik neem aan dat als je betere voorzieningen en omstandigheden had, je toch wel voor een andere aanpak zou kiezen?
pi_91530982
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Der_Rudi op 18-01-2011 20:17:42 ]
pi_91530990
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:46 schreef Der_Rudi het volgende:

[..]

En wie ben jij dan om tegen de PR afdeling in te gaan? Wat familieleden van mij werken inde zorg en die zijn panisch waar het patiėntgegevens betreft. Ook als het bijvoorbeeld een bekende Nederlander betreft waarvan heel Nederland weet waar 'ie ligt. Medisch ethisch is dit m.i. niet volgens de boekjes.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:59:37 #121
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_91531052
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:47 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Tja. Ik vind het dan weer duister dat zo'n instelling de grond in geboord wordt door de media terwijl hun kant van het verhaal totaal niet aan bod komt.
welkom in Nederland

Dat is altijd al zo geweest.
Er gebeuren in een beschaaft land als Nederland dingen die je in IRAN of soort gelijk land nog versteld doen staan.
Alleen het wordt hier dood stil gehouden ..
Of er een veel mooiere draai aan gegeven zo als daadwerkelijk gebeurd.
Of juist niet. zo als hier het voorbeeld.

Het ligt er net aan hoe ze het willen hebben en hoe ze het kunnen gebruiken.
Dan het ik het natuurlijk over het NIEUWS.

Als Afghanistan onder water loopt dan zijn we er als de kippen bij als het maar gaat om 100 vierkante kilo meter maar nu Australiė zo wat onder de zee spiegel verdwijnt hoor je niemand er over bij 555 ..
Want waar zijn nu de acties?

Maar er gebeuren hier in Nederland meer dingen dan ze ons doen voor spiegellen.
Zo wel positief als Negatief

Even terug te komen als er had gestaan:Zeer onhandelbaar kind moet voor zijn eigen bescherming en dat van andere vast zitten aan de muur.
Dan had het maar 5 min geduurd en iedereen was het vergeten.
Dus maken ze het erger dan het is ...... kijkcijfers is geld en zo werk het nieuws dus ook.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_91531085
Vertel mij eens wat voor nieuwe "prive" info je hebt door mijn uitleg dan?

Dat hij Brandon heet wist je al, dat hij op 'sHeerenloo woont wist je ook al.
Je dacht te weten dat hij altijd vast zat en daar breng ik wat nuance in aan.

Vertel het me maar.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:03:35 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91531306
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:00 schreef Der_Rudi het volgende:
Je doet niet voor niets zo panisch over je baan kwijtraken :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_91531369
quote:

Vertel het me maar.
Knap dat je weet wat ik dacht. Snap wel dat je in de GGZ zit ;) En wat er al bekend is, hoef jij niet het halve behandelplan aan toe te voegen. Tenzij jij de voorlichter bent die een officiėle reaktie geeft.

Ik weet niet wat jouw funktie is daar, en dat doet er ook helemaal niet toe. Ik hoor niet te eens weten dat jij hem (eventueel) behandelt. Als iemand je vraagt (wat hier niet is gebeurd, je begint uit jezelf te vertellen) hoe het zit, hoor jij ze naar de ouders van Brandon en/of de afdeling voorlichting te verwijzen. Wat je nu doet is een potje eigenpijperij.
pi_91531400
Ik denk dat de realiteit gewoon is dat dergelijke clienten het beste af zijn in een zwaar beveiligde omgeving met veel personeel. Vaak geen omgeving die geboden kan worden binnen reguliere GGZ / VG instellingen.
pi_91531456
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:58 schreef Der_Rudi het volgende:

[..]

Natuurlijk zou ik dat, iedereen kan wel roepen dat wij honden zijn omdat we doen wat we doen maar de realiteit ligt op het moment gewoon even anders.
Als er een betere oplossing was/ werd aangedragen zijn wij de eerste die dit proberen.
Dat is ook de enige manier hoe je er kan blijven werken. Als je niet wil dat het beter gaat met bijvoorbeeld Brandon kun je dit werk niet lang aan. Ergens moet je altijd hoop houden.
Waarom kan er op dit moment niets veranderen in de situatie mbt Brandon? Ligt dat aan middelen van 's Heeren Loo? Wordt er daar te weinig ingezet? Te weinig geld? De visie van SHL die geen andere veranderingen mogelijk maakt? Te weinig personele bezetting? Zijn de inzichten in mogelijke 'oplossingen' op dit moment op?
pi_91531470
De beste stuurlui... En wat als hij iemand aanvalt, of zelf gewond raakt, willen de bloedende hartjes dat wel riskeren?
pi_91531474
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je doet niet voor niets zo panisch over je baan kwijtraken :).
Jij leeft in de illusie dat dat alleen gebeurd met een geldige reden ofzo?
pi_91531589
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:07 schreef Der_Rudi het volgende:

[..]

Hij zit niet drie jaar vast, hij zit enkel vast op het moment dat zijn begeleiding bij hem in zijn kamer komt tijdens de contactmomenten.

Vorig jaar zomer is er voor hem een nieuw appartement gebouwd, met een kooiconstructie buiten zodat hij gewoon naar buiten kon.
Alles kwam uit gevangenissen en zou compleet "hufter-proof" zijn. Kosten voor dit appartement: 1 miljoen euro.
Brandon kwam op een vrijdagavond in zijn nieuwe appartement. Zaterdag ochtend vloog de hele keuken naar buiten.
Kookplaat, kastjes, deur naar slaapkamer, metalen aanrechtblad.
Dit metalen aanrechtblad pakte hij later om ermee tegen een raam te beuken. Net zo lang als nodig was. Het glas brak niet maar het hele raamkozijn vloog er na een uurtje beuken uit.
En zo was meneer weer ontsnapt.

Hierdoor is hij weer terug gebracht naar zijn oude kamer op het klooster waar je hier de beelden van ziet.
Fokking superheld is het dus 8-)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:10:59 #130
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91531651
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:07 schreef Der_Rudi het volgende:

[..]

Jij leeft in de illusie dat dat alleen gebeurd met een geldige reden ofzo?
Geweldig, dus niet alleen behandelen jullie je cliėnten als beesten, jullie houden er ook nog een louche personeelsbeleid op na :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_91531777
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:57 schreef Der_Rudi het volgende:
Hij heeft meer dan een kamer. Hij heeft een aparte woon en slaapkamer. Hiertussen zit een gang waarin meerdere magneet deuren zitten.

Vragen zoals over wassen zijn vrij simpel. Hij krijgt de sleutel van zijn "tuigje" door een luikje aangereikt. Hij kan zichzelf dan losmaken en doen wat hij moet doen.
Hierna maakt hij zelf zijn "tuigje" weer vast en pas als alles vast zit komt de begeleider weer bij hem naar binnen.

De reden dat alles zo leeg is is dat Brandon constant uit wil breken. Hij krijgt het voor elkaar om schroeven uit de muur te krijgen met zijn vingers. Met deze schroef maakt hij een lamp los, gooit het peertje tegen het brandalarm zodat het kleine wolkje gas wat hierbij vrij komt het brandalarm doet afgaan.
Als het brandalarm afgaat vliegen automatisch alle deuren open en kan meneer vanaf de eerste verdieping (waar dit alles gesitueerd is) gewoon naar buiten.
Het punt is wel dat als hij eenmaal buiten is hij het geheel niet meer overziet en angstig wordt.
Komt nog bij dat meneer te boek staat als levensbedreigend en op het moment dat het nodig is en hij zit niet met een tuigje aan de muur mag je met minder dan 6 (!) man niet naar binnen.
Uit meerdere persoonlijke ervaringen kan ik je vertellen dat 6 man niet genoeg is om de situatie onder controle te houden als hij het flink in zijn kop heeft.

Stemming makkerij hier zonder dat mensen de situatie kennen...
Wat is jouw relatie tot Brandon? Vanuit welk perspectief praat jij en welke functie heb jij binnen de instelling?

Als je bang bent voor je baan is het niet slim om op internet over Brandon te praten. En bestaat er niet zoiets als beroepsgeheim?
#geen
pi_91531834
quote:

[..]

Ben ik een zorg-/hulpverleningsinstelling? Ik stelde alleen de vraag waarom mensen in dit soort mensonterende omstandigheden worden vastgezet
Inderdaad, BDSM moet voortaan verboden worden.
  Eindredactie Games dinsdag 18 januari 2011 @ 20:17:04 #133
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_91531940
quote:

[..]

Ben ik een zorg-/hulpverleningsinstelling? Ik stelde alleen de vraag waarom mensen in dit soort mensonterende omstandigheden worden vastgezet,
wat wil je dan, hem continu platspuiten?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_91532189
quote:

Vertel het me maar.
Dat asociale journalisten en kranten dit soort ongefundeerde stukken 'tekst' zomaar publiekelijk maken als de waarheid, daar hoor je ze dan weer niet over.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:23:29 #135
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_91532338
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:21 schreef boyv het volgende:

[..]

Dat asociale journalisten en kranten dit soort ongefundeerde stukken 'tekst' zomaar publiekelijk maken als de waarheid, daar hoor je ze dan weer niet over.
nee dat kost kijkcijfers , hoe emotioneler ze het kunnen brengen hoe meer mensen er naar kijken.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_91532456
Nu op NED2 dus
٩๏̯͡๏)۶
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 januari 2011 @ 20:28:35 #137
Toezicht is gezond!
pi_91532599
Ja hij kan toch ook niet buitenspelen... los gezien van het feit dat hij vast zit aan de muur.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 januari 2011 @ 20:33:25 #138
Toezicht is gezond!
pi_91532834
Waarom vraagt ze niet hoe lang hij feitelijk vast zit per dag....
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:35:31 #139
287638 _xira_
Waar rook is kan worst zijn
pi_91532939
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom vraagt ze niet hoe lang hij feitelijk vast zit per dag....
miss is het programma nog bezig?
pi_91532988
Oeps wellus-nietus discussie
#geen
pi_91533017
Oei die man de kliniek komt niet sterk over op TV, dan kun je er beter niet gaan zitten
٩๏̯͡๏)۶
pi_91533052
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:07 schreef apple_pie het volgende:
De beste stuurlui... En wat als hij iemand aanvalt, of zelf gewond raakt, willen de bloedende hartjes dat wel riskeren?
Exact. Overdreven emoties hier.

Ik neem aan dat niemand om geen enkele reden, zoals sommigen hier suggereren, wordt vastgebonden. Heel erg dat die jongen geen vrijheid heeft maar tegelijkertijd is het een feit dat sommige mensen niet met vrijheid om kunnen gaan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 januari 2011 @ 20:38:47 #143
Toezicht is gezond!
pi_91533107
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:37 schreef Ronaldsen het volgende:
Oei die man de kliniek komt niet sterk over op TV, dan kun je er beter niet gaan zitten
vind die presentator erger :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:40:50 #144
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91533212
Even die muts van de PvdA een mailtje sturen dat indien Brandon vanavond losgemaakt wordt dit enkele doden tot gevolg kan hebben.
Een gedicht over Maanvis
pi_91533268
Ik denk dat deze mensen maar eens een dagje mee moeten draaien..

Ze lopend wrs net zo hard de deur weer uit!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_91533284
Alleen jammer dat die Pvda lui weer hard gaan roepen dat er een tekort is aan personeel --> moet meer geld bij --> meneer de manager die het niet relevant vindt hoeveel van deze schrijnende gevallen zijn salaris --> keer 2.
pi_91533564
Een soort van Jolanda Venema die moest naakt met een riem aan de muur.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:53:09 #148
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_91533983
Morgen gebak bij de EO als de kijkcijfers bekend worden gemaakt.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 januari 2011 @ 20:59:15 #149
Toezicht is gezond!
pi_91534310
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:46 schreef Mylene het volgende:
Een soort van Jolanda Venema die moest naakt met een riem aan de muur.
Deze sweedse banden worden nog steeds gebruikt. Maar niet meer zoals bij Jolanda Venema.
pi_91534642
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:05 schreef Boldface het volgende:
Alleen al de term "micro-management" voor het aan de kaak stellen van persoonlijk leed en een misstand die één persoon aangaat, is typisch, misselijkmakend VVD. We hebben het hier over mensen, niet over bedrijfsprocessen.
Natuurlijk hebben we het hier over management, het gaat over het aansturen van mensen en organisaties. Gezeik als dat de menselijke maat verloren gaat is typisch praat van mensen die niet weten waar ze over praten.

quote:
Als je de menselijke maat uit het oog verliest, kun je in mijn optiek onmogelijk een goede volksvertegenwoordiger zijn. Dat gold eerder deze week bij het doodzieke jongetje van 8, dat geldt nu ook in deze, schrijnende situatie. Het is prima dat de kamer dit aan de kaak stelt, temeer ook om na te gaan of dit soort situaties in meerdere instellingen aan de orde zijn.
Het is bespottelijk en populistisch om na één TV-uitzending/krantenartikel over één persoon meteen een spoeddebat aan te vragen. En daarnaast trek je ook nog eens de deskundigheid van de ambtenaren/medewerkers ter plaatse in twijfel, alleen maar om dat je zo nodig het Kamerlid 'dat er bovenop zit' uit wil hangen.
pi_91534704
Wat leuk om te lezen dat een heleboel mensen hier graag een weekendje Brandon in huis willen hebben om op hem te passen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_91534728
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:05 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Knap dat je weet wat ik dacht. Snap wel dat je in de GGZ zit ;) En wat er al bekend is, hoef jij niet het halve behandelplan aan toe te voegen. Tenzij jij de voorlichter bent die een officiėle reaktie geeft.

Ik weet niet wat jouw funktie is daar, en dat doet er ook helemaal niet toe. Ik hoor niet te eens weten dat jij hem (eventueel) behandelt. Als iemand je vraagt (wat hier niet is gebeurd, je begint uit jezelf te vertellen) hoe het zit, hoor jij ze naar de ouders van Brandon en/of de afdeling voorlichting te verwijzen. Wat je nu doet is een potje eigenpijperij.
Media gooien ook het hele verhaal op internet, vind je dat niet erg? Dat die medewerkster ermee naar de media is gestapt, kan dat dan wel? Die Brandon doet zelf ook zijn verhaal voor een camera. Ik vind het wel goed om dan ook eens een tegengeluid te horen van iemand die het kan weten en hij gooit m.i. helemaal geen behandelplan op internet. Hij nuanceert alleen wat de media beschrijft en blijft verder behoorlijk terughoudend vind ik.

Die uitzending was trouwens vooral veel langs elkaar heen gepraat. Presentator wil het zo dramatisch mogelijk maken met zinnen als "3 jaar lang aan de muur geketend". Manager kan niets zeggen ivm privacy Brandon, etc. En die 3e vent vond het alleen maar erg schokkend allemaal, maar zat nog niet zolang in het vak dus kon er verder weinig van zeggen :')
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 januari 2011 @ 21:07:37 #153
862 Arcee
Look closer
pi_91534785
Onmacht van het personeel. Stuur er geen weerloze vrouw heen, maar een paar stevige kerels. Dan hoeft-ie echt niet aan een tuigje te zitten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_91534817
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:31 schreef Heroinjunk het volgende:
Waarom mogen autisten wel los lopen dan? Weet je wat die doen? Die gooien een tafel door je kop heen als je niet oplet. Zullen we die dan ook maar een spuitje geven?
Je bedoelt dat een verwaarloosbaar percentage van de mensen met een autistische stoornis wel eens zeer agressief kan worden?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:09:21 #155
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_91534879
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:07 schreef Arcee het volgende:
Onmacht van het personeel. Stuur er geen weerloze vrouw heen, maar een paar stevige kerels. Dan hoeft-ie echt niet aan een tuigje te zitten.
Als iemand echt los gaat heb je aan een paar stevige kerels niet genoeg.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_91534880
quote:
En dan miepen als hij een paar gekneusde ribben en een blauw oog oploopt.
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 januari 2011 @ 21:15:07 #157
Toezicht is gezond!
pi_91535256
quote:
Met die paar stevige kerels kom je er nog 20 tekort. Zulke jongens zijn niet aan te pakken met wat spierkracht...
pi_91535375
quote:
Je bent vrij om langs te gaan met wat van je maten. Ik wed m'n scalp erop dat jullie het afleggen.
pi_91535618
omg .... :X
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_91535669
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Met die paar stevige kerels kom je er nog 20 tekort. Zulke jongens zijn niet aan te pakken met wat spierkracht...
Met z'n 3en kan je iemand over het algemeen aardig in bedwang houden zonder iemand pijn te hoeven doen, mits je de juiste technieken gebruikt en ook zelf wat kracht bij te zetten hebt.

Maargoed .. In de regel denk ik dat je mensen agressief gedrag sneller afleert in een omgeving waar hij de onderliggende partij zou zijn įls het tot geweld komt. Als je iemand leert dat je met geweld niets bereikt zal hij zich ook sneller kunnen gaan gedragen in een normale omgeving.
pi_91535745
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik weet er alles van. Helaas hebben we hier een overactieve mensenrechtenbeweging. Alles wat ooit gebroken is herstelt minder sterk dan het eerst was. :X
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 januari 2011 @ 21:23:51 #162
Toezicht is gezond!
pi_91535779
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:21 schreef Arie85 het volgende:

[..]

Met z'n 3en kan je iemand over het algemeen aardig in bedwang houden zonder iemand pijn te hoeven doen, mits je de juiste technieken gebruikt en ook zelf wat kracht bij te zetten hebt.

Heb jij ooit met je eigen ogen gezien hoe zo'n jongen door het lint gaat?
pi_91536038
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Heb jij ooit met je eigen ogen gezien hoe zo'n jongen door het lint gaat?
Ja. En ook een hoop anderen. Ik heb het dan ook alleen maar over onder controle houden, niet over verplaatsen etc. Ik ken zat mensen die als je ze bijvoorbeeld moet separeren dat je maar beter kan zorgen dat je een man of 8 bij je hebt, maar voor het vastpakken, naar de grond brengen en op de grond houden heb je in de regel toch echt niet meer als 3 (stevige) dames / heren nodig, is mijn ervaring.
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 21:38:27 #164
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_91536682
pff hannibal had het nog beter, toch wel schokkeerend dit
:')
pi_91538513
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:28 schreef Arie85 het volgende:

[..]

Ja. En ook een hoop anderen. Ik heb het dan ook alleen maar over onder controle houden, niet over verplaatsen etc. Ik ken zat mensen die als je ze bijvoorbeeld moet separeren dat je maar beter kan zorgen dat je een man of 8 bij je hebt, maar voor het vastpakken, naar de grond brengen en op de grond houden heb je in de regel toch echt niet meer als 3 (stevige) dames / heren nodig, is mijn ervaring.
Ah, jij hebt ook ervaring hiermee? Mag ik vragen wat voor soort cliėnten je heb (problematieken)?
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesiė
pi_91539066
Mensen in de Tweede Kamer denken echt dat ze alles weten en dat ze overal een expert in zijn. Wat een idiote lui. Zo'n Sabine Uitslag ook. Niet gehinderd door enige vorm van kennis concludeert zij van een afstandje even dat het ongetwijfeld helemaal anders moet kunnen. Wat een debiel wicht. Ik zou zeggen: neem hem lekker een maandje in huis, muts!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2011 22:12:24 ]
pi_91539213
Sabine Uitslag :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:15:47 #168
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91539377
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:13 schreef boyv het volgende:
Sabine Uitslag :')
Namen die zo uit de Donald Duck kunnen komen!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:15:52 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91539385
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:28 schreef Arie85 het volgende:

[..]

in de regel. sleutelwoord ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_91539578
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Deze sweedse banden worden nog steeds gebruikt. Maar niet meer zoals bij Jolanda Venema.
Zweedse banden worden zoveel mogelijk afgebouwd. Mijn zoon heeft er jaren in eentje geslapen, voor zijn eigen veiligheid, anders sloopt hij zijn kamer of valt uit het raam. Sinds kort is het beleid om dergelijke patiėnten in zogeheten "bedhuisjes" te laten slapen. Dat is zeg maar een ledikant voor volwassenen.

Dat van mijn zoon kwam bijna tot het plafond. Bijna. Het is deze week toevallig net afgedekt door timmerlui, want hij moest in dat bedhuisje voorlopig weer in de Zweedse band om te voorkomen dat meneertje naar boven klom en over de rand naar beneden zou vallen, zo'n 2,5 ą 3 meter, en dat is nogal een eind voor een ventje van 9 van krap 1 meter 30.

Hij is bijna 10, en komt straks in de puberteit, hormonen, ziet van zichzelf geen gevaar en al. Ik hou mijn hart vast...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_91539611
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Natuurlijk hebben we het hier over management, het gaat over het aansturen van mensen en organisaties. Gezeik als dat de menselijke maat verloren gaat is typisch praat van mensen die niet weten waar ze over praten.

Het is bespottelijk en populistisch om na één TV-uitzending/krantenartikel over één persoon meteen een spoeddebat aan te vragen. En daarnaast trek je ook nog eens de deskundigheid van de ambtenaren/medewerkers ter plaatse in twijfel, alleen maar om dat je zo nodig het Kamerlid 'dat er bovenop zit' uit wil hangen.
Ik deel deze mening totaal niet. Kamerleden kunnen ook oog hebben voor de situatie van een individu. De kamer heeft een controlerende functie aangaande het beleid dat ministers voeren. Het is hun volste recht om vragen te stellen naar aanleiding van dit voorval, bijvoorbeeld om na te gaan of dit soort taferelen vaker gebeurt.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:21:40 #172
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91539791
Kamer heeft kennelijk niets te doen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:22:06 #173
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91539821
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zweedse banden worden zoveel mogelijk afgebouwd. Mijn zoon heeft er jaren in eentje geslapen, voor zijn eigen veiligheid, anders sloopt hij zijn kamer of valt uit het raam. Sinds kort is het beleid om dergelijke patiėnten in zogeheten "bedhuisjes" te laten slapen. Dat is zeg maar een ledikant voor volwassenen.

Dat van mijn zoon kwam bijna tot het plafond. Bijna. Het is deze week toevallig net afgedekt door timmerlui, want hij moest in dat bedhuisje voorlopig weer in de Zweedse band om te voorkomen dat meneertje naar boven klom en over de rand naar beneden zou vallen, zo'n 2,5 ą 3 meter, en dat is nogal een eind voor een ventje van 9 van krap 1 meter 30.

Hij is bijna 10, en komt straks in de puberteit, hormonen, ziet van zichzelf geen gevaar en al. Ik hou mijn hart vast...
Wat een nare situatie... deze is zeer zeker vergelijkbaar met de situatie van Brandon.
Had je deze al gelezen: http://www.geenstijl.nl/archives/images/KlientenDossier.pdf (pagina 4 t/m 10), hiereen verslag van Brandon toen ie 14 was.
Een gedicht over Maanvis
pi_91539825
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

Beide dames hebben in de gezondheidszorg gezeten, de een welliswaar langer dan de ander, maar toch...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:24:43 #175
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91540001
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:22 schreef kvd het volgende:

[..]

Beide dames hebben in de gezondheidszorg gezeten, de een welliswaar langer dan de ander, maar toch...
nou pfoe algemene gezondheidszorg is ook compleet vergelijkbaar met dit...
Een gedicht over Maanvis
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 januari 2011 @ 22:25:49 #176
Toezicht is gezond!
pi_91540077
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Voor kinderen moeten ze die dingen ook niet gebruiken. Voor dementerende mensen is het al een heel ander verhaal. Die kunnen zonder die band al niet vrij bewegen. Ze zijn dan juist goed om te voorkomen dat ze uit bed vallen of bij een helder moment juist wel aan de wandel gaan en ten val komen.

Die dingen kende ik nog niet. De bedhuisjes. Klinkt wel als een goed iets. :o
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:28:54 #177
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91540275
Zo'n bedhuisje dat bijna tot het plafond komt, daar stel ik me echt zo'n tijgerkooi in artis bij voor..
Een gedicht over Maanvis
pi_91540415
Overigens om een beeld te krijgen met wat voor mensen ze in deze tak van de zorg soms te maken krijgen: mijn turfje van bijna 10 kreeg het voor elkaar om een "vandaalbestendige" woonvorm een aantal keer flink te verrassen.

In de eerste week na aflevering van het gloednieuwe speciaal voor gehandicapten ontworpen stond hij ineens op de brandtrap, raakte kwijt in een spleet van een centimeter of 15 in de tuin, liet het brandalarm afgaan en ontsnapte. En dat terwijl het personeel heel erg goed oplette.

Hij kwam regelmatig in flarden aan op de dagbesteding omdat hij onderweg zijn kleding aan repen scheurde. Behang, beddegoed en pyama idem. En dan heb ik het niet eens gehad over de schilderijen met diverse lichaamsuitscheidingen op waar hij bij kan.

Toen hij nog thuis woonde leek ons huis op Fort Knox: overal sloten en knipjes en dan nog zag hij soms kans ons hartverzakkingen te bezorgen door bijvoorbeeld zijn neus kapot te bonken tegen de muur om met het bloed te gaan zitten spelen in bed totdat een van ons even ging kijken (verdachte stilte...) om uit te glijden in een plas bloed of omdat hij zijn klerenkast even door zijn kamer tiefde. Toen was hij 5.

Tot nu toe bijna alleen maar lieve betrokken zorgverleners meegemaakt, op die ene muts na die niet inzag dat hij verstandelijk zo'n 2 jaar oud was en hem wilde straffen voor het echoėn van het woord "kankerhoer" van een oudere huisgenoot. Toen had hij zichzelf ook een bloedneus bezorgd door met een tafel te gooien. Schrokken ze toch wel een beetje van.

Geen idee wat er mogelijk is in het geval van Brandon, maar ik kan me niet voorstellen dat daar ineens monsters voor zorgen (zie posts van Der Rudi, het geval ligt dus genuanceerder) die het niet anders zouden willen of die hem even voor het gemak 3 jaar lang vastbinden.

Wat ik wel weet, is dat de mogelijkheden voor de begeleiders door de bezuinigingen in rap tempo achteruit aan het gaan zijn. Ook ik heb een brief gekregen dat een deel van het personeel wat zorgt voor mijn zoon wegbezuinigd gaat worden, en 5 jaar geleden was er ook al een bezuinigingsronde ten koste van de geestelijke gehandicapten. Toen kreeg ik een brief dat de voltijdse indicatie van mijn zoon wel met een dag minder af zou kunnen want dan werden de wachtlijsten sneller weg te werken. Je broek zakt ervan af en ik zit nu al in de stress wat betreft de verlenging van zijn indicatie over een paar maanden want het kan alleen maar minder worden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:34:43 #179
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91540677
Altijd mooi die bezuinigingen, hoe mensen dan ineens spontaan 'verbeterd' blijken en minder zorg nodig hebben :')
pi_91540851
Het is wel redelijk bizar dat die manager van de zorginstelling zich op tv hult in stilzwijgen over de situatie van Brandon en zich dan lafjes verschuilt achter die jongen, met argument: omdat Brandon dit niet wil. Terwijl de instelling hem wel vastbindt en er kennelijk al 3 jaar niet in slaagt om vooruitgang te boeken in de zorg rondom hem.

Deskundigen die aan het woord komen, laten duidelijk doorschemeren dat therapie cq. aanpak op andere wijze bij soortgelijke cliėnten wel degelijk resultaat oplevert. Zoals de klokkenluidster eigenlijk zegt: er wordt geen zorg geven, maar ze breken hem.
pi_91540906
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:28 schreef Maanvis het volgende:
Zo'n bedhuisje dat bijna tot het plafond komt, daar stel ik me echt zo'n tijgerkooi in artis bij voor..
Nee, het ziet er best leuk uit eigenlijk. Leuker dan het beeld van je kind in een Zweedse band vind ik. Binnen zo'n huisje is het veilig terwijl ze toch volledige bewegingsvrijheid hebben.

Overigens wordt zo'n band vrij nauwkeurig aangemeten en is daardoor erg veilig met ook vrij veel bewegingsvrijheid. Iemand kan op zijn buik, op de kop, op zijn zij en in elke positie slapen.

Mijn zoon ervoer de band als veilig. Hij heeft merkbare fysieke begrenzing nodig om tot rust te komen. Toen hij nog thuis woonde hadden we eerst een traphekje voor zijn kamerdeur en toen hij daarover heen kon klimmen een deur met een haakje erop. Heeft hij trouwens wel eens doorheen getrapt. Gewoon voor de lol. Bonkte zo leuk.

Hij is namelijk op zich niet agressief, hij molt voor de lol, niet uit woede. Meestal gooit en smijt hij ook niet maar peutert hij dingen uit elkaar, hele bankstellen, gordijnen, vloerbedekkingen. Deed ie een paar maanden over, maar dan heb je ook wat: een uitgewoonde look-de-luxe. _O-
pi_91540954
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nou pfoe algemene gezondheidszorg is ook compleet vergelijkbaar met dit...
Agnes Wolbert heeft meer dan 25 jaar in de jeugdzorg gezeten en daar zijn de gevallen toch aardig vergelijkbaar
Sabine Uitslag heeft zich bezig gehouden met de advisering op het gebied an de gezondheidszorg, daar valt de geestelijke gezondheidszorg ook onder.
Dus beide dames weten wel waar ze het over hebben
pi_91541036
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, het ziet er best leuk uit eigenlijk. Leuker dan het beeld van je kind in een Zweedse band vind ik. Binnen zo'n huisje is het veilig terwijl ze toch volledige bewegingsvrijheid hebben.Overigens wordt zo'n band vrij nauwkeurig aangemeten en is daardoor erg veilig met ook vrij veel bewegingsvrijheid. Iemand kan op zijn buik, op de kop, op zijn zij en in elke positie slapen.

Mijn zoon ervoer de band als veilig. Hij heeft merkbare fysieke begrenzing nodig om tot rust te komen. Toen hij nog thuis woonde hadden we eerst een traphekje voor zijn kamerdeur en toen hij daarover heen kon klimmen een deur met een haakje erop. Heeft hij trouwens wel eens doorheen getrapt. Gewoon voor de lol. Bonkte zo leuk.

Hij is namelijk op zich niet agressief, hij molt voor de lol, niet uit woede. Meestal gooit en smijt hij ook niet maar peutert hij dingen uit elkaar, hele bankstellen, gordijnen, vloerbedekkingen. Deed ie een paar maanden over, maar dan heb je ook wat: een uitgewoonde look-de-luxe. _O-
Ben ik het mee eens. Op het werk liggen er ook een paar in, is helemaal aangepast aan waar de bewoners van houden. Zo hebben we een bus en een paleis. Ziet er vriendelijker uit als zo'n zweedse band
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:44:21 #184
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91541279
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:39 schreef kvd het volgende:

[..]

Agnes Wolbert heeft meer dan 25 jaar in de jeugdzorg gezeten en daar zijn de gevallen toch aardig vergelijkbaar
Sabine Uitslag heeft zich bezig gehouden met de advisering op het gebied an de gezondheidszorg, daar valt de geestelijke gezondheidszorg ook onder.
Dus beide dames weten wel waar ze het over hebben
Dan hadden ze ook moeten weten dat er dergelijke patiėnten zijn die niet op een andere manier geholpen kunnen worden. En dat weten ze blijkbaar niet. En daarom zijn ze onkundig. Maanvis logica maar hopelijk begrijp je me.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:44:47 #185
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_91541312
Mensen zoals deze jongen zorgen ervoor dat het vak van verzorgende steeds minder aantrekkelijk wordt. Niet dat hij er wat aan kan doen, maar tegelijkertijd kun je het ook niet maken tegenover de verzorgenden - toch vaak vrouwen die fysiek zeker onderdoen voor zo'n jongen - dat ze keer op keer gevaar lopen. Eerlijk gezegd denk ik dat er geen enkele oplossing is die alle partijen tevreden stemt.

Ikzelf ken ook een aantal voorbeelden van bekenden die op een leefgroep door een 'ontspoorde' cliėnt zijn aangevallen en in de meeste gevallen is het gewoon een kwestie van verkeerde plaats, verkeerd tijdstip. Wat is er aan te doen? Heel weinig, want deze mensen zijn ziek en je dient dit vanuit een ziekte te benaderen. Dus eerst naar je eigen veiligheid en die van medecliėnten kijken. Natuurlijk heb ik ook wel eens heel primair geroepen dat er maar een stel beveiligers aangesteld moeten worden, maar vaak willen die gorrilla's geen luiers verschonen. Het geweld wordt niet aangekondigd, en als versterking er 1 minuut later kan zijn, kan er al veel misgegaan zijn. Ook wapens als stroomstokken zijn natuurlijk niet te rechtvaardigen. Eenzame opsluiting leidt ook tot protest.

De 'oplossing' die hier gekozen is, waarbij de cliėnt toch nog een aantal keer per dag sociaal geprikkeld wordt zonder dat het personeel gevaar loopt is dan ook zeker geen oplossing waar je trots op moet zijn, maar reėel gezien misschien wel de minst kwalijke.
pi_91541777
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan hadden ze ook moeten weten dat er dergelijke patiėnten zijn die niet op een andere manier geholpen kunnen worden. En dat weten ze blijkbaar niet. En daarom zijn ze onkundig. Maanvis logica maar hopelijk begrijp je me.
ik hoop dat jij snapt wat er bij mij op het werk ook zulke mensen rondlopen die dezelfde dingen doen als Brandon maar die niet vastgebonden zitten. En als dat bij ons op het werk zo is, zal dat misschien ook bij andere instellingen zo zijn. Dus ik snap dat dat zij denken dat het op een andere manier zou kunnen omdat het op andere plekken wel anders kan...
pi_91542027
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat een nare situatie... deze is zeer zeker vergelijkbaar met de situatie van Brandon.
Had je deze al gelezen: http://www.geenstijl.nl/archives/images/KlientenDossier.pdf (pagina 4 t/m 10), hiereen verslag van Brandon toen ie 14 was.
Ik heb het gelezen, en dat verslag eronder van Bernd ook. Mijn hart draaide zich om. Deze jongens kśnnen niet anders, maar ze zijn zonder goede begeleiding echt levensgevaarlijk, ook voor anderen.

Zolang er alleen maar potjes dichtgaan voor de gehandicaptenzorg, zullen voor dit soort gevallen alleen maar minder uren beschikbaar zijn om uit te vogelen hoe het mogelijk anders kan.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:01:14 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91542274
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:52 schreef kvd het volgende:

[..]

ik hoop dat jij snapt wat er bij mij op het werk ook zulke mensen rondlopen die dezelfde dingen doen als Brandon maar die niet vastgebonden zitten. En als dat bij ons op het werk zo is, zal dat misschien ook bij andere instellingen zo zijn. Dus ik snap dat dat zij denken dat het op een andere manier zou kunnen omdat het op andere plekken wel anders kan...
Maar hier zijn nota bene rechters aan te pas gekomen!!! Dus het is niet uit de lucht komen vallen.

Hoe los je het dan op als iemand echt ALLES sloopt en zich daarmee verwondt of, zelfs dingen die niet te slopen zijn door een normaal persoon sloopt? Van een afstand is het makkelijk oordelen, die posts van der rudi zijn nog niet terug maar wil je nou zeggen dat hij onkundig is omdat ze bij brandon met zijn 6en naar binnen moeten , dit is een jongen die met zijn blote handen schroeven uitdraait.

De vraag is: Als je iemand als Brandon alleen een menswaardig leven kan geven door de veiligheid van je medewerkers in gevaar te brengen, zou je het dan moeten doen?
Een gedicht over Maanvis
pi_91542742
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar hier zijn nota bene rechters aan te pas gekomen!!! Dus het is niet uit de lucht komen vallen.

Hoe los je het dan op als iemand echt ALLES sloopt en zich daarmee verwondt of, zelfs dingen die niet te slopen zijn door een normaal persoon sloopt? Van een afstand is het makkelijk oordelen, die posts van der rudi zijn nog niet terug maar wil je nou zeggen dat hij onkundig is omdat ze bij brandon met zijn 6en naar binnen moeten , dit is een jongen die met zijn blote handen schroeven uitdraait.

De vraag is: Als je iemand als Brandon alleen een menswaardig leven kan geven door de veiligheid van je medewerkers in gevaar te brengen, zou je het dan moeten doen?
ik zeg niet dat der rudi onkundig is, ik denk dat om de een of andere reden de expertise niet kan worden vergroot. Waar het aan ligt? Geen idee. Het kan zijn dat bepaalde financiele middelen niet aanwezig zijn. Het kan zijn dat er een bepaalde visie in de instelling heerst waardoor niet de noodzakelijke veranderingen kunnen worden doorgevoerd.

Ik weet alleen dat wij dezelfde soort bewoners hebben, die ook alles slopen, die anderen aanvallen, die anderen willen vermoorden, die een gevaar zijn voor zichzelf, medebewoners en personeel. Maar die niet 'opgegeven' worden, die niet in eenzaamheid leven, die niet vastgebonden zitten, maar die mee kunnen komen in een gefingeerde samenleving, die daar een rol in kunnen spelen, die leven samen met anderen....
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:17:20 #190
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91543117
KVD, je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat doe je met iemand zoals Brandon? Je zegt dat ze anderen aanvallen en willen vermoorden, en een gevaar zijn voor zichzelf, medebewoners en personeel. Kortom; je bent dagelijks in gevaar. Hoe ga je daarmee om? Wat doe je met die patiėnten.
Kun je wat ervaringen neerzetten?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:29:16 #191
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91543693
Ik denk dat deze extreme gevallen van mensen die gevaarlijk zijn en amper bewustzijn hebben euthanasie een oplossing is.
Aangezien een argument voor abortus ook is dat een foetus geen bewustzijn heeft.
pi_91543744
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:09 schreef kvd het volgende:

[..]

ik zeg niet dat der rudi onkundig is, ik denk dat om de een of andere reden de expertise niet kan worden vergroot. Waar het aan ligt? Geen idee. Het kan zijn dat bepaalde financiele middelen niet aanwezig zijn. Het kan zijn dat er een bepaalde visie in de instelling heerst waardoor niet de noodzakelijke veranderingen kunnen worden doorgevoerd.

Ik weet alleen dat wij dezelfde soort bewoners hebben, die ook alles slopen, die anderen aanvallen, die anderen willen vermoorden, die een gevaar zijn voor zichzelf, medebewoners en personeel. Maar die niet 'opgegeven' worden, die niet in eenzaamheid leven, die niet vastgebonden zitten, maar die mee kunnen komen in een gefingeerde samenleving, die daar een rol in kunnen spelen, die leven samen met anderen....
Hoe kan iemand met spontane moordbuien nou samen leven met andere mensen zonder dat het gevaarlijk is :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:30:40 #193
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91543763
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:29 schreef Berlitz het volgende:
Ik denk dat deze extreme gevallen van mensen die gevaarlijk zijn en amper bewustzijn hebben euthanasie een oplossing is.
Aangezien een argument voor abortus ook is dat een foetus geen bewustzijn heeft.
Hij heeft best wel bewustzijn hoor. Anders ben je niet gevaarlijk.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:32:21 #194
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91543839
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Hij heeft best wel bewustzijn hoor. Anders ben je niet gevaarlijk.
Als ik die briefjes van hem lees en ik over zijn gedrag lees denk ik dat zijn bewustzijn niet erg ver gaat.
pi_91543938
Sowieso, stel je voor dat hij los mag lopen.

Dan ga ik echt als MBO'ertje daar niet werken voor 1200 euro per maand met gevaar voor eigen leven :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:35:59 #196
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91544023
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:34 schreef Flammie het volgende:
Sowieso, stel je voor dat hij los mag lopen.

Dan ga ik echt als MBO'ertje daar niet werken voor 1200 euro per maand met gevaar voor eigen leven :')
je moet het ook niet doen voor het geld maar uit liefde voor de personen die je wilt helpen, anders werkt het sowieso niet.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:37:00 #197
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91544069
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:32 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Als ik die briefjes van hem lees en ik over zijn gedrag lees denk ik dat zijn bewustzijn niet erg ver gaat.
Niet zo ver als die van een fijnbesnaard genie. Maar verder dan het gemiddelde 'snoezelkind', zo'n kind wat niet meer kan dan kwijlen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:37:46 #198
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91544107
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je moet het ook niet doen voor het geld maar uit liefde voor de personen die je wilt helpen, anders werkt het sowieso niet.
Ik zal dat de bankdirecteuren ook eens vertellen!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:41:26 #199
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_91544282
haah elke dag in schuimpak laten rondlopen. Kan ie niks kwaads aanrichten :')
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_91547218
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:17 schreef Maanvis het volgende:
KVD, je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat doe je met iemand zoals Brandon? Je zegt dat ze anderen aanvallen en willen vermoorden, en een gevaar zijn voor zichzelf, medebewoners en personeel. Kortom; je bent dagelijks in gevaar. Hoe ga je daarmee om? Wat doe je met die patiėnten.
Kun je wat ervaringen neerzetten?
Het zal misschien een onsamenhangend verhaal worden, maar ik doe mn best. Zal het ook maar over 1 persoon hebben.
Ik kan alleen voor de mensen van mijn eigen groep praten, het is een instelling met meer van 450 VG, dus kan voor andere groepen niet praten. Ik heb op mijn groep 1 bewoonster (zowel verstandelijk gehandicapt en vermoeden van psychische problemen) die de complete boel verbouwde, mensen aanviel, weg liep, zich verhongerde, zich aanbood aan mannen enzovoort.
Toen zij op de groep kwam hebben we eerst niks gedaan, zelfs alle medicatie gestopt, terug gegaan naar haar basis, kijken wat ze dan deed. Langzaam aan zijn we dingen van haar gaan 'vragen', want zo gebeurde er niks met haar, zat alleen op een kamertje, deed totaal niks. Dus keuzes gaan geven, wil je tekenen, wil je muziek luisteren enzovoort. Dat is uitbereid. Bij ons heeft iedereen een 'taak' (denk aan huishoudelijke taken) of een 'baan', net zoals in het echte leven (wij doen niet aan werkelozen ;) ), Dus zij heeft ook een 'baan' gekregen. Met hangen en wurgen geprobeerd, steeds met 1 persoon begeleiding, wel een achterban voor als het echt niet meer ging. Toen die 'baan' spaak liep en andere 'baan' gezocht. Steeds met 1 begeleider en 1 achterbanbegeleider, die op een afstandje mee ging en kon ingrijpen als het niet meer ging. Het was echt vechten vechten vechten. Haar dan constant in bedwang moeten houden, soms met 4 tot 6 man (en dan hebben we het over een jonge vrouw van toen ongeveer 40 kg). Bellen voor een vervoermiddel zodat ze naar haar kamer kon worden gereden waar ze konn uitrazen (en dat was soms alleen maar naakt op de grond liggen). Zodra het over was weer aan het werk of deur op haar kamer open en muziek luisteren, zingen, dansen, tekenen enzovoort. Ondanks het aanvalgevaar wel die deur openhouden, want de afzondering deed haar geen goed. Ze wilde wel meedoen, maar het lukte haar niet. De deur open gaf toch nog wat groepsgevoel, ze hoorde en zag de rest wel. Medicatie is langzaam aan weer wat opgebouwd, wat veranderd, iets meer, iets minder, ofwel een zoektocht (na 2 jaar nog steeds, want het ene moment gaat het goed, het volgende moment minder). Gezocht naar een juiste werkgroep voor haar, niet te veel prikkels, wel flink werken, dat deed haar goed, ze heeft graag een taak en is daar ook trots op.
We hebben veel met haar over de grond liggen rollebollen op momenten dat zij het niet meer kon, en dan heb ik het echt over 3 keer per dag 1 tot 1,5 uur. Net zolang tot ze gekalmeerd was, tot ze 'zichzelf' weer was (ik had altijd het idee dat ze door de duivel was bezeten op zo'n moment). De hele tijd praten, alles zonder afkeuring. Haar laten weten dat we blij zijn met haar.
We hebben haar steeds meer in de groep laten komen. Zij was bang voor de anderen maar de anderen waren ook bang voor haar (logisch, werden aangevallen), maar ze moesten toch aan elkaar wennen. Steeds langere momenten meedoen, gevolgd door 'oplaadmomenten' op haar kamer. Kamer ook steeds meer een kamer gemaakt (van een kaal kamertje naar een echte meidenkamer)
De combinatie van medicatie, het vechten (hierdoor is hoe vreemd het klinkt een vertrouwensband onstaan, ze weet dat we haar willen helpen), het werk, de erkenning, het meedoen en de oplaadmomenten heeft ervoor gezorgd dat het beter gaat.
Qua personeel, we waren toen gedurende de dag (7.30 tot 22.30) met 4 diensten, waarvan 1 dienst compleet op haar gericht. die dienst had je ook maar 1 keer in de week, lichamelijk was je echt gesloopt na zo'n dag. We konden toen veel gebruik maken van ondersteunende diensten die te hulp schoten als we belden. Nu doen we het met 3 diensten op een dag, op bijzondere dagen/met bijzondere gebeurtenissen met 3,5 of 4, dus heel minimaal. (groep van 9 bewoners, verdeeld in 2 groepen, 2 begeleiders overdag, 1 's avonds). Als het niet goed gaat kunnen we altijd voor hulp bellen.
Er zijn nog steeds momenten dat ze anderen aanvalt, maar ze weet dat dat niet goed is, biedt op haar manier excuses aan. Als het echt goed met haar gaat , kan ze zelf aangeven wanneer het te moeilijk wordt (meestal met veel mensen, veel geluiden), waardoor we extra oplaadmomenten kunnen inlassen. Als er een halfbakken poging wordt ondernomen is een 'dat doen we niet op.....'al voldoende. Als er een heelbakken poging is gedaan vragen waar dat door kwam, meestal kan ze wel aangeven waar het door komt. We zijn er nog niet, we zullen er nooit komen, maar ze kan meekomen met de groep.

Over gevaar....ja, je bent in gevaar, maar zo zie je het op dat moment niet. Iemand heeft hulp nodig, kan op de een of andere reden niet meer mee komen (angst, verwarring, niet meer weten hoe de dag verloopt, geen vertrouwen hebben in bepaalde begeleiding enzovoort). Je ziet de paniek bij die persoon, die persoon raakt je in je hart, je wil helpen. En ja, dat gaat gepaard met lichamelijk geweld, je wordt geschopt, geslagen, gebeten, geknepen, aan haren getrokken, je kleren worden kapot getrokken, je krijgt tafels, stoelen, servies, bestek, vazen, dvd-spelers, cd's, boeken enzovoort jouw kant op gegooid, maar daar is een reden voor. Het lukt die persoon niet meer, hij/zij weet het niet meer. Weggaan of negeren levert meestal alleen maar paniek op, zorgt voor minder vertouwen door de bewoner jouw kant op. Het kost letterlijk en figuurlijk bloed, zweet en tranen (en nog veel meer), maar het is het allemaal waard.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is....

[ Bericht 1% gewijzigd door kvd op 19-01-2011 00:56:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')