In een ander land was hij nu dood en had niemand er ooit meer wat van gehoord.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:36 schreef kvd het volgende:
maar moet wel eerlijk bekennen dat ik de uitleg ook met een bepaalde scepsis lees, kan me voorstellen dat medewerkers denken dat ze heel goed bezig zijn, maar om eerder genoemde redenen zelf ook 'vast zitten'. Alleen een onafhankelijk onderzoek kan een duidelijk beeld schetsen. Het is nu ouders Brandon tegenover medewerker 's Heeren Loo, allebei hebben hun eigen versie en mening...
Maar als ik lees wat er allemaal al is gedaan, petje af.
Instellingen zijn verplicht om Middelen en Maatregelen te evalueren. De inspectie zit hier bovenop.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:23 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ben ik een zorg-/hulpverleningsinstelling? Ik stelde alleen de vraag waarom mensen in dit soort mensonterende omstandigheden worden vastgezet, terwijl we in dit land volop energie steken in de tbs-behandeling van criminelen. Ik heb vooralsnog bar weinig gelezen over initiatieven om die jongen te behandelen. Hij is vast niet voor niets vastgezet, maar wat is er sindsdien gedaan om verbetering aan te brengen in de situatie? Het lijkt erop dat het bar weinig is, want de medewerker die het verhaal naar buiten bracht, doet dat vast niet omdat zij het gevoel heeft dat de instelling al het mogelijke heeft gedaan wat er gedaan kan worden.
Dit.quote:
jij, en die andere lul, leven ruim 60 jaar te laat.quote:
Een Godwinnetjequote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
jij, en die andere lul, leven ruim 60 jaar te laat.
Hij mag bij jou logeren.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
jij, en die andere lul, leven ruim 60 jaar te laat.
Tja. Ik vind het dan weer duister dat zo'n instelling de grond in geboord wordt door de media terwijl hun kant van het verhaal totaal niet aan bod komt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:42 schreef Arie85 het volgende:
Naar mijn mening wel duister dat mensen zo veel informatie op een forum als Fok! geven over een client die ze behandelen, met het oog op het beroepsgeheim. In dit geval allicht ook handig om communicatie hierover via de PR afdeling van de instelling te laten lopen.
bah, symboolpolitiek. Zonder enige kennis van zaken weer een debat uitroepen....quote:
Kan ik me goed voorstellen, al zou ik wel voorzichtig zijn. Het is wel je baan natuurlijk, wellicht kun je problemen krijgen als je veel gevoelige informatie naar buiten brengtquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:46 schreef Der_Rudi het volgende:
[..]
Mja als er blijkbaar al filmpjes van hem uitgezonden gaan worden vind ik het voor mezelf wel lichtelijk gerechtvaardigd om een klein beetje tegen de stemmingmakerij in te gaan.
Pr afdeling van 'sHeerenloo zegt toch maar 1 ding: geen commentaar.
Kijk maar eens naar het kloosterverhaal van 3 jaar geleden
Tegenwoordig hoef je alleen maar zoiets in de media te brengen en de politiek springt er bovenopquote:
Dit is niet nieuw, dit is 22 jaar geleden ook al gebeurd met Jolanda Venema. Ook dat heeft in een kamerdebat geresulteerd, waaruit positieve dingen zijn voortgekomen mbt de verstandelijk gehandicaptenzorgquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:50 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
bah, symboolpolitiek. Zonder enige kennis van zaken weer een debat uitroepen....
Fair enough. Balans is vaak behoorlijk zoek in dit soort discussies, ben ik helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:46 schreef Der_Rudi het volgende:
[..]
Mja als er blijkbaar al filmpjes van hem uitgezonden gaan worden vind ik het voor mezelf wel lichtelijk gerechtvaardigd om een klein beetje tegen de stemmingmakerij in te gaan.
En wie ben jij dan om tegen de PR afdeling in te gaan? Wat familieleden van mij werken inde zorg en die zijn panisch waar het patiėntgegevens betreft. Ook als het bijvoorbeeld een bekende Nederlander betreft waarvan heel Nederland weet waar 'ie ligt. Medisch ethisch is dit m.i. niet volgens de boekjes.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:46 schreef Der_Rudi het volgende:
[..]
welkom in Nederlandquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:47 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Tja. Ik vind het dan weer duister dat zo'n instelling de grond in geboord wordt door de media terwijl hun kant van het verhaal totaal niet aan bod komt.
Je doet niet voor niets zo panisch over je baan kwijtrakenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:00 schreef Der_Rudi het volgende:
Vertel mij eens wat voor nieuwe "prive" info je hebt door mijn uitleg dan?
Knap dat je weet wat ik dacht. Snap wel dat je in de GGZ zitquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:00 schreef Der_Rudi het volgende:
Dat hij Brandon heet wist je al, dat hij op 'sHeerenloo woont wist je ook al.
Je dacht te weten dat hij altijd vast zat en daar breng ik wat nuance in aan.
Vertel het me maar.
Waarom kan er op dit moment niets veranderen in de situatie mbt Brandon? Ligt dat aan middelen van 's Heeren Loo? Wordt er daar te weinig ingezet? Te weinig geld? De visie van SHL die geen andere veranderingen mogelijk maakt? Te weinig personele bezetting? Zijn de inzichten in mogelijke 'oplossingen' op dit moment op?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:58 schreef Der_Rudi het volgende:
[..]
Natuurlijk zou ik dat, iedereen kan wel roepen dat wij honden zijn omdat we doen wat we doen maar de realiteit ligt op het moment gewoon even anders.
Als er een betere oplossing was/ werd aangedragen zijn wij de eerste die dit proberen.
Dat is ook de enige manier hoe je er kan blijven werken. Als je niet wil dat het beter gaat met bijvoorbeeld Brandon kun je dit werk niet lang aan. Ergens moet je altijd hoop houden.
Jij leeft in de illusie dat dat alleen gebeurd met een geldige reden ofzo?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je doet niet voor niets zo panisch over je baan kwijtraken.
Fokking superheld is het dusquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:07 schreef Der_Rudi het volgende:
[..]
Hij zit niet drie jaar vast, hij zit enkel vast op het moment dat zijn begeleiding bij hem in zijn kamer komt tijdens de contactmomenten.
Vorig jaar zomer is er voor hem een nieuw appartement gebouwd, met een kooiconstructie buiten zodat hij gewoon naar buiten kon.
Alles kwam uit gevangenissen en zou compleet "hufter-proof" zijn. Kosten voor dit appartement: 1 miljoen euro.
Brandon kwam op een vrijdagavond in zijn nieuwe appartement. Zaterdag ochtend vloog de hele keuken naar buiten.
Kookplaat, kastjes, deur naar slaapkamer, metalen aanrechtblad.
Dit metalen aanrechtblad pakte hij later om ermee tegen een raam te beuken. Net zo lang als nodig was. Het glas brak niet maar het hele raamkozijn vloog er na een uurtje beuken uit.
En zo was meneer weer ontsnapt.
Hierdoor is hij weer terug gebracht naar zijn oude kamer op het klooster waar je hier de beelden van ziet.
Geweldig, dus niet alleen behandelen jullie je cliėnten als beesten, jullie houden er ook nog een louche personeelsbeleid op naquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:07 schreef Der_Rudi het volgende:
[..]
Jij leeft in de illusie dat dat alleen gebeurd met een geldige reden ofzo?
Wat is jouw relatie tot Brandon? Vanuit welk perspectief praat jij en welke functie heb jij binnen de instelling?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:57 schreef Der_Rudi het volgende:
Hij heeft meer dan een kamer. Hij heeft een aparte woon en slaapkamer. Hiertussen zit een gang waarin meerdere magneet deuren zitten.
Vragen zoals over wassen zijn vrij simpel. Hij krijgt de sleutel van zijn "tuigje" door een luikje aangereikt. Hij kan zichzelf dan losmaken en doen wat hij moet doen.
Hierna maakt hij zelf zijn "tuigje" weer vast en pas als alles vast zit komt de begeleider weer bij hem naar binnen.
De reden dat alles zo leeg is is dat Brandon constant uit wil breken. Hij krijgt het voor elkaar om schroeven uit de muur te krijgen met zijn vingers. Met deze schroef maakt hij een lamp los, gooit het peertje tegen het brandalarm zodat het kleine wolkje gas wat hierbij vrij komt het brandalarm doet afgaan.
Als het brandalarm afgaat vliegen automatisch alle deuren open en kan meneer vanaf de eerste verdieping (waar dit alles gesitueerd is) gewoon naar buiten.
Het punt is wel dat als hij eenmaal buiten is hij het geheel niet meer overziet en angstig wordt.
Komt nog bij dat meneer te boek staat als levensbedreigend en op het moment dat het nodig is en hij zit niet met een tuigje aan de muur mag je met minder dan 6 (!) man niet naar binnen.
Uit meerdere persoonlijke ervaringen kan ik je vertellen dat 6 man niet genoeg is om de situatie onder controle te houden als hij het flink in zijn kop heeft.
Stemming makkerij hier zonder dat mensen de situatie kennen...
Inderdaad, BDSM moet voortaan verboden worden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:23 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ben ik een zorg-/hulpverleningsinstelling? Ik stelde alleen de vraag waarom mensen in dit soort mensonterende omstandigheden worden vastgezet
wat wil je dan, hem continu platspuiten?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:23 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ben ik een zorg-/hulpverleningsinstelling? Ik stelde alleen de vraag waarom mensen in dit soort mensonterende omstandigheden worden vastgezet,
Dat asociale journalisten en kranten dit soort ongefundeerde stukken 'tekst' zomaar publiekelijk maken als de waarheid, daar hoor je ze dan weer niet over.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:00 schreef Der_Rudi het volgende:
Dat hij Brandon heet wist je al, dat hij op 'sHeerenloo woont wist je ook al.
Je dacht te weten dat hij altijd vast zat en daar breng ik wat nuance in aan.
Vertel het me maar.
nee dat kost kijkcijfers , hoe emotioneler ze het kunnen brengen hoe meer mensen er naar kijken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:21 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat asociale journalisten en kranten dit soort ongefundeerde stukken 'tekst' zomaar publiekelijk maken als de waarheid, daar hoor je ze dan weer niet over.
miss is het programma nog bezig?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom vraagt ze niet hoe lang hij feitelijk vast zit per dag....
Exact. Overdreven emoties hier.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:07 schreef apple_pie het volgende:
De beste stuurlui... En wat als hij iemand aanvalt, of zelf gewond raakt, willen de bloedende hartjes dat wel riskeren?
vind die presentator ergerquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:37 schreef Ronaldsen het volgende:
Oei die man de kliniek komt niet sterk over op TV, dan kun je er beter niet gaan zitten
Deze sweedse banden worden nog steeds gebruikt. Maar niet meer zoals bij Jolanda Venema.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:46 schreef Mylene het volgende:
Een soort van Jolanda Venema die moest naakt met een riem aan de muur.
Natuurlijk hebben we het hier over management, het gaat over het aansturen van mensen en organisaties. Gezeik als dat de menselijke maat verloren gaat is typisch praat van mensen die niet weten waar ze over praten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:05 schreef Boldface het volgende:
Alleen al de term "micro-management" voor het aan de kaak stellen van persoonlijk leed en een misstand die één persoon aangaat, is typisch, misselijkmakend VVD. We hebben het hier over mensen, niet over bedrijfsprocessen.
Het is bespottelijk en populistisch om na één TV-uitzending/krantenartikel over één persoon meteen een spoeddebat aan te vragen. En daarnaast trek je ook nog eens de deskundigheid van de ambtenaren/medewerkers ter plaatse in twijfel, alleen maar om dat je zo nodig het Kamerlid 'dat er bovenop zit' uit wil hangen.quote:Als je de menselijke maat uit het oog verliest, kun je in mijn optiek onmogelijk een goede volksvertegenwoordiger zijn. Dat gold eerder deze week bij het doodzieke jongetje van 8, dat geldt nu ook in deze, schrijnende situatie. Het is prima dat de kamer dit aan de kaak stelt, temeer ook om na te gaan of dit soort situaties in meerdere instellingen aan de orde zijn.
Media gooien ook het hele verhaal op internet, vind je dat niet erg? Dat die medewerkster ermee naar de media is gestapt, kan dat dan wel? Die Brandon doet zelf ook zijn verhaal voor een camera. Ik vind het wel goed om dan ook eens een tegengeluid te horen van iemand die het kan weten en hij gooit m.i. helemaal geen behandelplan op internet. Hij nuanceert alleen wat de media beschrijft en blijft verder behoorlijk terughoudend vind ik.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Knap dat je weet wat ik dacht. Snap wel dat je in de GGZ zitEn wat er al bekend is, hoef jij niet het halve behandelplan aan toe te voegen. Tenzij jij de voorlichter bent die een officiėle reaktie geeft.
Ik weet niet wat jouw funktie is daar, en dat doet er ook helemaal niet toe. Ik hoor niet te eens weten dat jij hem (eventueel) behandelt. Als iemand je vraagt (wat hier niet is gebeurd, je begint uit jezelf te vertellen) hoe het zit, hoor jij ze naar de ouders van Brandon en/of de afdeling voorlichting te verwijzen. Wat je nu doet is een potje eigenpijperij.
Je bedoelt dat een verwaarloosbaar percentage van de mensen met een autistische stoornis wel eens zeer agressief kan worden?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:31 schreef Heroinjunk het volgende:
Waarom mogen autisten wel los lopen dan? Weet je wat die doen? Die gooien een tafel door je kop heen als je niet oplet. Zullen we die dan ook maar een spuitje geven?
Als iemand echt los gaat heb je aan een paar stevige kerels niet genoeg.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:07 schreef Arcee het volgende:
Onmacht van het personeel. Stuur er geen weerloze vrouw heen, maar een paar stevige kerels. Dan hoeft-ie echt niet aan een tuigje te zitten.
En dan miepen als hij een paar gekneusde ribben en een blauw oog oploopt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:07 schreef Arcee het volgende:
Onmacht van het personeel. Stuur er geen weerloze vrouw heen, maar een paar stevige kerels. Dan hoeft-ie echt niet aan een tuigje te zitten.
Met die paar stevige kerels kom je er nog 20 tekort. Zulke jongens zijn niet aan te pakken met wat spierkracht...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:07 schreef Arcee het volgende:
Je bent vrij om langs te gaan met wat van je maten. Ik wed m'n scalp erop dat jullie het afleggen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:07 schreef Arcee het volgende:
Met z'n 3en kan je iemand over het algemeen aardig in bedwang houden zonder iemand pijn te hoeven doen, mits je de juiste technieken gebruikt en ook zelf wat kracht bij te zetten hebt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Met die paar stevige kerels kom je er nog 20 tekort. Zulke jongens zijn niet aan te pakken met wat spierkracht...
Ik weet er alles van. Helaas hebben we hier een overactieve mensenrechtenbeweging. Alles wat ooit gebroken is herstelt minder sterk dan het eerst was.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Met die paar stevige kerels kom je er nog 20 tekort. Zulke jongens zijn niet aan te pakken met wat spierkracht...
Heb jij ooit met je eigen ogen gezien hoe zo'n jongen door het lint gaat?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:21 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Met z'n 3en kan je iemand over het algemeen aardig in bedwang houden zonder iemand pijn te hoeven doen, mits je de juiste technieken gebruikt en ook zelf wat kracht bij te zetten hebt.
Ja. En ook een hoop anderen. Ik heb het dan ook alleen maar over onder controle houden, niet over verplaatsen etc. Ik ken zat mensen die als je ze bijvoorbeeld moet separeren dat je maar beter kan zorgen dat je een man of 8 bij je hebt, maar voor het vastpakken, naar de grond brengen en op de grond houden heb je in de regel toch echt niet meer als 3 (stevige) dames / heren nodig, is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heb jij ooit met je eigen ogen gezien hoe zo'n jongen door het lint gaat?
Ah, jij hebt ook ervaring hiermee? Mag ik vragen wat voor soort cliėnten je heb (problematieken)?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:28 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Ja. En ook een hoop anderen. Ik heb het dan ook alleen maar over onder controle houden, niet over verplaatsen etc. Ik ken zat mensen die als je ze bijvoorbeeld moet separeren dat je maar beter kan zorgen dat je een man of 8 bij je hebt, maar voor het vastpakken, naar de grond brengen en op de grond houden heb je in de regel toch echt niet meer als 3 (stevige) dames / heren nodig, is mijn ervaring.
in de regel. sleutelwoordquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:28 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Ja. En ook een hoop anderen. Ik heb het dan ook alleen maar over onder controle houden, niet over verplaatsen etc. Ik ken zat mensen die als je ze bijvoorbeeld moet separeren dat je maar beter kan zorgen dat je een man of 8 bij je hebt, maar voor het vastpakken, naar de grond brengen en op de grond houden heb je in de regel toch echt niet meer als 3 (stevige) dames / heren nodig, is mijn ervaring.
Zweedse banden worden zoveel mogelijk afgebouwd. Mijn zoon heeft er jaren in eentje geslapen, voor zijn eigen veiligheid, anders sloopt hij zijn kamer of valt uit het raam. Sinds kort is het beleid om dergelijke patiėnten in zogeheten "bedhuisjes" te laten slapen. Dat is zeg maar een ledikant voor volwassenen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Deze sweedse banden worden nog steeds gebruikt. Maar niet meer zoals bij Jolanda Venema.
Ik deel deze mening totaal niet. Kamerleden kunnen ook oog hebben voor de situatie van een individu. De kamer heeft een controlerende functie aangaande het beleid dat ministers voeren. Het is hun volste recht om vragen te stellen naar aanleiding van dit voorval, bijvoorbeeld om na te gaan of dit soort taferelen vaker gebeurt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Natuurlijk hebben we het hier over management, het gaat over het aansturen van mensen en organisaties. Gezeik als dat de menselijke maat verloren gaat is typisch praat van mensen die niet weten waar ze over praten.
Het is bespottelijk en populistisch om na één TV-uitzending/krantenartikel over één persoon meteen een spoeddebat aan te vragen. En daarnaast trek je ook nog eens de deskundigheid van de ambtenaren/medewerkers ter plaatse in twijfel, alleen maar om dat je zo nodig het Kamerlid 'dat er bovenop zit' uit wil hangen.
Wat een nare situatie... deze is zeer zeker vergelijkbaar met de situatie van Brandon.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zweedse banden worden zoveel mogelijk afgebouwd. Mijn zoon heeft er jaren in eentje geslapen, voor zijn eigen veiligheid, anders sloopt hij zijn kamer of valt uit het raam. Sinds kort is het beleid om dergelijke patiėnten in zogeheten "bedhuisjes" te laten slapen. Dat is zeg maar een ledikant voor volwassenen.
Dat van mijn zoon kwam bijna tot het plafond. Bijna. Het is deze week toevallig net afgedekt door timmerlui, want hij moest in dat bedhuisje voorlopig weer in de Zweedse band om te voorkomen dat meneertje naar boven klom en over de rand naar beneden zou vallen, zo'n 2,5 ą 3 meter, en dat is nogal een eind voor een ventje van 9 van krap 1 meter 30.
Hij is bijna 10, en komt straks in de puberteit, hormonen, ziet van zichzelf geen gevaar en al. Ik hou mijn hart vast...
Beide dames hebben in de gezondheidszorg gezeten, de een welliswaar langer dan de ander, maar toch...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is bespottelijk en populistisch om na één TV-uitzending/krantenartikel over één persoon meteen een spoeddebat aan te vragen. En daarnaast trek je ook nog eens de deskundigheid van de ambtenaren/medewerkers ter plaatse in twijfel, alleen maar om dat je zo nodig het Kamerlid 'dat er bovenop zit' uit wil hangen.
nou pfoe algemene gezondheidszorg is ook compleet vergelijkbaar met dit...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:22 schreef kvd het volgende:
[..]
Beide dames hebben in de gezondheidszorg gezeten, de een welliswaar langer dan de ander, maar toch...
Nee inderdaad. Voor kinderen moeten ze die dingen ook niet gebruiken. Voor dementerende mensen is het al een heel ander verhaal. Die kunnen zonder die band al niet vrij bewegen. Ze zijn dan juist goed om te voorkomen dat ze uit bed vallen of bij een helder moment juist wel aan de wandel gaan en ten val komen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zweedse banden worden zoveel mogelijk afgebouwd. Mijn zoon heeft er jaren in eentje geslapen, voor zijn eigen veiligheid, anders sloopt hij zijn kamer of valt uit het raam. Sinds kort is het beleid om dergelijke patiėnten in zogeheten "bedhuisjes" te laten slapen. Dat is zeg maar een ledikant voor volwassenen.
Dat van mijn zoon kwam bijna tot het plafond. Bijna. Het is deze week toevallig net afgedekt door timmerlui, want hij moest in dat bedhuisje voorlopig weer in de Zweedse band om te voorkomen dat meneertje naar boven klom en over de rand naar beneden zou vallen, zo'n 2,5 ą 3 meter, en dat is nogal een eind voor een ventje van 9 van krap 1 meter 30.
Hij is bijna 10, en komt straks in de puberteit, hormonen, ziet van zichzelf geen gevaar en al. Ik hou mijn hart vast...
Nee, het ziet er best leuk uit eigenlijk. Leuker dan het beeld van je kind in een Zweedse band vind ik. Binnen zo'n huisje is het veilig terwijl ze toch volledige bewegingsvrijheid hebben.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:28 schreef Maanvis het volgende:
Zo'n bedhuisje dat bijna tot het plafond komt, daar stel ik me echt zo'n tijgerkooi in artis bij voor..
Agnes Wolbert heeft meer dan 25 jaar in de jeugdzorg gezeten en daar zijn de gevallen toch aardig vergelijkbaarquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nou pfoe algemene gezondheidszorg is ook compleet vergelijkbaar met dit...
Ben ik het mee eens. Op het werk liggen er ook een paar in, is helemaal aangepast aan waar de bewoners van houden. Zo hebben we een bus en een paleis. Ziet er vriendelijker uit als zo'n zweedse bandquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, het ziet er best leuk uit eigenlijk. Leuker dan het beeld van je kind in een Zweedse band vind ik. Binnen zo'n huisje is het veilig terwijl ze toch volledige bewegingsvrijheid hebben.Overigens wordt zo'n band vrij nauwkeurig aangemeten en is daardoor erg veilig met ook vrij veel bewegingsvrijheid. Iemand kan op zijn buik, op de kop, op zijn zij en in elke positie slapen.
Mijn zoon ervoer de band als veilig. Hij heeft merkbare fysieke begrenzing nodig om tot rust te komen. Toen hij nog thuis woonde hadden we eerst een traphekje voor zijn kamerdeur en toen hij daarover heen kon klimmen een deur met een haakje erop. Heeft hij trouwens wel eens doorheen getrapt. Gewoon voor de lol. Bonkte zo leuk.
Hij is namelijk op zich niet agressief, hij molt voor de lol, niet uit woede. Meestal gooit en smijt hij ook niet maar peutert hij dingen uit elkaar, hele bankstellen, gordijnen, vloerbedekkingen. Deed ie een paar maanden over, maar dan heb je ook wat: een uitgewoonde look-de-luxe.
Dan hadden ze ook moeten weten dat er dergelijke patiėnten zijn die niet op een andere manier geholpen kunnen worden. En dat weten ze blijkbaar niet. En daarom zijn ze onkundig. Maanvis logica maar hopelijk begrijp je me.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:39 schreef kvd het volgende:
[..]
Agnes Wolbert heeft meer dan 25 jaar in de jeugdzorg gezeten en daar zijn de gevallen toch aardig vergelijkbaar
Sabine Uitslag heeft zich bezig gehouden met de advisering op het gebied an de gezondheidszorg, daar valt de geestelijke gezondheidszorg ook onder.
Dus beide dames weten wel waar ze het over hebben
ik hoop dat jij snapt wat er bij mij op het werk ook zulke mensen rondlopen die dezelfde dingen doen als Brandon maar die niet vastgebonden zitten. En als dat bij ons op het werk zo is, zal dat misschien ook bij andere instellingen zo zijn. Dus ik snap dat dat zij denken dat het op een andere manier zou kunnen omdat het op andere plekken wel anders kan...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan hadden ze ook moeten weten dat er dergelijke patiėnten zijn die niet op een andere manier geholpen kunnen worden. En dat weten ze blijkbaar niet. En daarom zijn ze onkundig. Maanvis logica maar hopelijk begrijp je me.
Ik heb het gelezen, en dat verslag eronder van Bernd ook. Mijn hart draaide zich om. Deze jongens kśnnen niet anders, maar ze zijn zonder goede begeleiding echt levensgevaarlijk, ook voor anderen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat een nare situatie... deze is zeer zeker vergelijkbaar met de situatie van Brandon.
Had je deze al gelezen: http://www.geenstijl.nl/archives/images/KlientenDossier.pdf (pagina 4 t/m 10), hiereen verslag van Brandon toen ie 14 was.
Maar hier zijn nota bene rechters aan te pas gekomen!!! Dus het is niet uit de lucht komen vallen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:52 schreef kvd het volgende:
[..]
ik hoop dat jij snapt wat er bij mij op het werk ook zulke mensen rondlopen die dezelfde dingen doen als Brandon maar die niet vastgebonden zitten. En als dat bij ons op het werk zo is, zal dat misschien ook bij andere instellingen zo zijn. Dus ik snap dat dat zij denken dat het op een andere manier zou kunnen omdat het op andere plekken wel anders kan...
ik zeg niet dat der rudi onkundig is, ik denk dat om de een of andere reden de expertise niet kan worden vergroot. Waar het aan ligt? Geen idee. Het kan zijn dat bepaalde financiele middelen niet aanwezig zijn. Het kan zijn dat er een bepaalde visie in de instelling heerst waardoor niet de noodzakelijke veranderingen kunnen worden doorgevoerd.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar hier zijn nota bene rechters aan te pas gekomen!!! Dus het is niet uit de lucht komen vallen.
Hoe los je het dan op als iemand echt ALLES sloopt en zich daarmee verwondt of, zelfs dingen die niet te slopen zijn door een normaal persoon sloopt? Van een afstand is het makkelijk oordelen, die posts van der rudi zijn nog niet terug maar wil je nou zeggen dat hij onkundig is omdat ze bij brandon met zijn 6en naar binnen moeten , dit is een jongen die met zijn blote handen schroeven uitdraait.
De vraag is: Als je iemand als Brandon alleen een menswaardig leven kan geven door de veiligheid van je medewerkers in gevaar te brengen, zou je het dan moeten doen?
Hoe kan iemand met spontane moordbuien nou samen leven met andere mensen zonder dat het gevaarlijk isquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:09 schreef kvd het volgende:
[..]
ik zeg niet dat der rudi onkundig is, ik denk dat om de een of andere reden de expertise niet kan worden vergroot. Waar het aan ligt? Geen idee. Het kan zijn dat bepaalde financiele middelen niet aanwezig zijn. Het kan zijn dat er een bepaalde visie in de instelling heerst waardoor niet de noodzakelijke veranderingen kunnen worden doorgevoerd.
Ik weet alleen dat wij dezelfde soort bewoners hebben, die ook alles slopen, die anderen aanvallen, die anderen willen vermoorden, die een gevaar zijn voor zichzelf, medebewoners en personeel. Maar die niet 'opgegeven' worden, die niet in eenzaamheid leven, die niet vastgebonden zitten, maar die mee kunnen komen in een gefingeerde samenleving, die daar een rol in kunnen spelen, die leven samen met anderen....
Hij heeft best wel bewustzijn hoor. Anders ben je niet gevaarlijk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:29 schreef Berlitz het volgende:
Ik denk dat deze extreme gevallen van mensen die gevaarlijk zijn en amper bewustzijn hebben euthanasie een oplossing is.
Aangezien een argument voor abortus ook is dat een foetus geen bewustzijn heeft.
Als ik die briefjes van hem lees en ik over zijn gedrag lees denk ik dat zijn bewustzijn niet erg ver gaat.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Hij heeft best wel bewustzijn hoor. Anders ben je niet gevaarlijk.
je moet het ook niet doen voor het geld maar uit liefde voor de personen die je wilt helpen, anders werkt het sowieso niet.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:34 schreef Flammie het volgende:
Sowieso, stel je voor dat hij los mag lopen.
Dan ga ik echt als MBO'ertje daar niet werken voor 1200 euro per maand met gevaar voor eigen leven
Niet zo ver als die van een fijnbesnaard genie. Maar verder dan het gemiddelde 'snoezelkind', zo'n kind wat niet meer kan dan kwijlen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:32 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Als ik die briefjes van hem lees en ik over zijn gedrag lees denk ik dat zijn bewustzijn niet erg ver gaat.
Ik zal dat de bankdirecteuren ook eens vertellen!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je moet het ook niet doen voor het geld maar uit liefde voor de personen die je wilt helpen, anders werkt het sowieso niet.
Het zal misschien een onsamenhangend verhaal worden, maar ik doe mn best. Zal het ook maar over 1 persoon hebben.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:17 schreef Maanvis het volgende:
KVD, je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat doe je met iemand zoals Brandon? Je zegt dat ze anderen aanvallen en willen vermoorden, en een gevaar zijn voor zichzelf, medebewoners en personeel. Kortom; je bent dagelijks in gevaar. Hoe ga je daarmee om? Wat doe je met die patiėnten.
Kun je wat ervaringen neerzetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |