Media gooien ook het hele verhaal op internet, vind je dat niet erg? Dat die medewerkster ermee naar de media is gestapt, kan dat dan wel? Die Brandon doet zelf ook zijn verhaal voor een camera. Ik vind het wel goed om dan ook eens een tegengeluid te horen van iemand die het kan weten en hij gooit m.i. helemaal geen behandelplan op internet. Hij nuanceert alleen wat de media beschrijft en blijft verder behoorlijk terughoudend vind ik.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Knap dat je weet wat ik dacht. Snap wel dat je in de GGZ zitEn wat er al bekend is, hoef jij niet het halve behandelplan aan toe te voegen. Tenzij jij de voorlichter bent die een officiële reaktie geeft.
Ik weet niet wat jouw funktie is daar, en dat doet er ook helemaal niet toe. Ik hoor niet te eens weten dat jij hem (eventueel) behandelt. Als iemand je vraagt (wat hier niet is gebeurd, je begint uit jezelf te vertellen) hoe het zit, hoor jij ze naar de ouders van Brandon en/of de afdeling voorlichting te verwijzen. Wat je nu doet is een potje eigenpijperij.
Je bedoelt dat een verwaarloosbaar percentage van de mensen met een autistische stoornis wel eens zeer agressief kan worden?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:31 schreef Heroinjunk het volgende:
Waarom mogen autisten wel los lopen dan? Weet je wat die doen? Die gooien een tafel door je kop heen als je niet oplet. Zullen we die dan ook maar een spuitje geven?
Als iemand echt los gaat heb je aan een paar stevige kerels niet genoeg.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:07 schreef Arcee het volgende:
Onmacht van het personeel. Stuur er geen weerloze vrouw heen, maar een paar stevige kerels. Dan hoeft-ie echt niet aan een tuigje te zitten.
En dan miepen als hij een paar gekneusde ribben en een blauw oog oploopt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:07 schreef Arcee het volgende:
Onmacht van het personeel. Stuur er geen weerloze vrouw heen, maar een paar stevige kerels. Dan hoeft-ie echt niet aan een tuigje te zitten.
Met die paar stevige kerels kom je er nog 20 tekort. Zulke jongens zijn niet aan te pakken met wat spierkracht...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:07 schreef Arcee het volgende:
Je bent vrij om langs te gaan met wat van je maten. Ik wed m'n scalp erop dat jullie het afleggen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:07 schreef Arcee het volgende:
Met z'n 3en kan je iemand over het algemeen aardig in bedwang houden zonder iemand pijn te hoeven doen, mits je de juiste technieken gebruikt en ook zelf wat kracht bij te zetten hebt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Met die paar stevige kerels kom je er nog 20 tekort. Zulke jongens zijn niet aan te pakken met wat spierkracht...
Ik weet er alles van. Helaas hebben we hier een overactieve mensenrechtenbeweging. Alles wat ooit gebroken is herstelt minder sterk dan het eerst was.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Met die paar stevige kerels kom je er nog 20 tekort. Zulke jongens zijn niet aan te pakken met wat spierkracht...
Heb jij ooit met je eigen ogen gezien hoe zo'n jongen door het lint gaat?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:21 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Met z'n 3en kan je iemand over het algemeen aardig in bedwang houden zonder iemand pijn te hoeven doen, mits je de juiste technieken gebruikt en ook zelf wat kracht bij te zetten hebt.
Ja. En ook een hoop anderen. Ik heb het dan ook alleen maar over onder controle houden, niet over verplaatsen etc. Ik ken zat mensen die als je ze bijvoorbeeld moet separeren dat je maar beter kan zorgen dat je een man of 8 bij je hebt, maar voor het vastpakken, naar de grond brengen en op de grond houden heb je in de regel toch echt niet meer als 3 (stevige) dames / heren nodig, is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heb jij ooit met je eigen ogen gezien hoe zo'n jongen door het lint gaat?
Ah, jij hebt ook ervaring hiermee? Mag ik vragen wat voor soort cliënten je heb (problematieken)?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:28 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Ja. En ook een hoop anderen. Ik heb het dan ook alleen maar over onder controle houden, niet over verplaatsen etc. Ik ken zat mensen die als je ze bijvoorbeeld moet separeren dat je maar beter kan zorgen dat je een man of 8 bij je hebt, maar voor het vastpakken, naar de grond brengen en op de grond houden heb je in de regel toch echt niet meer als 3 (stevige) dames / heren nodig, is mijn ervaring.
in de regel. sleutelwoordquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:28 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Ja. En ook een hoop anderen. Ik heb het dan ook alleen maar over onder controle houden, niet over verplaatsen etc. Ik ken zat mensen die als je ze bijvoorbeeld moet separeren dat je maar beter kan zorgen dat je een man of 8 bij je hebt, maar voor het vastpakken, naar de grond brengen en op de grond houden heb je in de regel toch echt niet meer als 3 (stevige) dames / heren nodig, is mijn ervaring.
Zweedse banden worden zoveel mogelijk afgebouwd. Mijn zoon heeft er jaren in eentje geslapen, voor zijn eigen veiligheid, anders sloopt hij zijn kamer of valt uit het raam. Sinds kort is het beleid om dergelijke patiënten in zogeheten "bedhuisjes" te laten slapen. Dat is zeg maar een ledikant voor volwassenen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Deze sweedse banden worden nog steeds gebruikt. Maar niet meer zoals bij Jolanda Venema.
Ik deel deze mening totaal niet. Kamerleden kunnen ook oog hebben voor de situatie van een individu. De kamer heeft een controlerende functie aangaande het beleid dat ministers voeren. Het is hun volste recht om vragen te stellen naar aanleiding van dit voorval, bijvoorbeeld om na te gaan of dit soort taferelen vaker gebeurt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Natuurlijk hebben we het hier over management, het gaat over het aansturen van mensen en organisaties. Gezeik als dat de menselijke maat verloren gaat is typisch praat van mensen die niet weten waar ze over praten.
Het is bespottelijk en populistisch om na één TV-uitzending/krantenartikel over één persoon meteen een spoeddebat aan te vragen. En daarnaast trek je ook nog eens de deskundigheid van de ambtenaren/medewerkers ter plaatse in twijfel, alleen maar om dat je zo nodig het Kamerlid 'dat er bovenop zit' uit wil hangen.
Wat een nare situatie... deze is zeer zeker vergelijkbaar met de situatie van Brandon.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zweedse banden worden zoveel mogelijk afgebouwd. Mijn zoon heeft er jaren in eentje geslapen, voor zijn eigen veiligheid, anders sloopt hij zijn kamer of valt uit het raam. Sinds kort is het beleid om dergelijke patiënten in zogeheten "bedhuisjes" te laten slapen. Dat is zeg maar een ledikant voor volwassenen.
Dat van mijn zoon kwam bijna tot het plafond. Bijna. Het is deze week toevallig net afgedekt door timmerlui, want hij moest in dat bedhuisje voorlopig weer in de Zweedse band om te voorkomen dat meneertje naar boven klom en over de rand naar beneden zou vallen, zo'n 2,5 à 3 meter, en dat is nogal een eind voor een ventje van 9 van krap 1 meter 30.
Hij is bijna 10, en komt straks in de puberteit, hormonen, ziet van zichzelf geen gevaar en al. Ik hou mijn hart vast...
Beide dames hebben in de gezondheidszorg gezeten, de een welliswaar langer dan de ander, maar toch...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is bespottelijk en populistisch om na één TV-uitzending/krantenartikel over één persoon meteen een spoeddebat aan te vragen. En daarnaast trek je ook nog eens de deskundigheid van de ambtenaren/medewerkers ter plaatse in twijfel, alleen maar om dat je zo nodig het Kamerlid 'dat er bovenop zit' uit wil hangen.
nou pfoe algemene gezondheidszorg is ook compleet vergelijkbaar met dit...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:22 schreef kvd het volgende:
[..]
Beide dames hebben in de gezondheidszorg gezeten, de een welliswaar langer dan de ander, maar toch...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |