heftig allemaal...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:09 schreef Der_Rudi het volgende:
[..]
Hij krijgt een hoeveelheid medicatie die jou en mij waarschijnlijk plat zou leggen. In de hiervoor beschreven situatie met zijn nieuwe appartement is de oproeparts geweest om hem een flinke dosis te injecteren waarvan hij minimaal 6 uur onderuit zou zijn omdat we het met 8 mensen (4 begeleiders en 4 agenten) niet redden tegen hem.
Na een uurtje was hij alweer vrolijk tegen de deuren van de isoleercel aan het schoppen waar hij op dat moment even verbleef.
vast nietquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:11 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
interessant om deze kant van het verhaal te horen, vraag me af of dat ook in de TV uitzending ter sprake komt
Gefeliciteerd. De meeste debiele post in het topic is van jou.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:15 schreef Xperia het volgende:
tja volgens rtl4 teletekst betreft het hier een christelijke instelling. die hebben het niet zo op ongelovigen
Veroordeelde criminelen zijn niet gek en kunnen dus gewoon behandeld worden daarom kan je die ook veel meer vrijheid geven.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:12 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ook dat heb ik niet beweerd. Ik heb gevraagd welke pogingen zijn ondernomen. En ik vraag me af hoe zich dat verhoudt tot de manier waarop veroordeelde criminelen worden behandeld.
Wel raar dan eigenlijk, want feitelijk neem je het toch voor het beleid van de instelling op.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:12 schreef Der_Rudi het volgende:
[..]
Ik betwijfel het want als iemand met de pers praat ben je je baan wel aardig kwijt
Die jongen zit dus het grootste deel van de dag alleen in een lege kamer, begrijp ik? Alleen tijdens 'contactmomenten' ziet hij andere mensen, maar dan is hij vastgebonden. Als je niet gek bent, zou je het wel worden...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:07 schreef Der_Rudi het volgende:
Hij zit niet drie jaar vast, hij zit enkel vast op het moment dat zijn begeleiding bij hem in zijn kamer komt tijdens de contactmomenten.
Wat moet je dan doen, spuitje geven?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:18 schreef Boldface het volgende:
[..]
Die jongen zit dus het grootste deel van de dag alleen in een lege kamer, begrijp ik? Alleen tijdens 'contactmomenten' ziet hij andere mensen, maar dan is hij vastgebonden. Als je niet gek bent, zou je het wel worden...
De reacties op telegraaf.nl moet je niet eens gaan lezen, dat zijn allemaal Henk & Ingrid figurenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:14 schreef RacerDKB het volgende:
Soms haat ik mensen:
[ afbeelding ]
Typisch ''Jaa die hoge heren in Den Haag''-volk.
En als deze gast losbreekt en iemand vermoord staan ze te gillen dat ze dit soort mensen voor de rest van hun leven in een kooi moeten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:19 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
De reacties op telegraaf.nl moet je niet eens gaan lezen, dat zijn allemaal Henk & Ingrid figuren
zie je, precies wat ik al verwacht had... Het is helemaal niet zo als ze het ons doen willen geloven. Ben benieuwd wat voor beeld ze neer gaan zetten in dat filmpje.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:19 schreef Der_Rudi het volgende:
[..]
Ja ik werk daar inderdaad.
Brandon zit vast op het moment dat de begeleiding bij hem in een ruimte is. Dit is een aantal maal per dag in zijn dagprogramma opgenomen.
Samen eten, samen drinken, samen spelletje doen, samen donald duck lezen, dat soort dingen.
Zaken zoals douchen, toiletbezoek en tijd voor zichzelf kan hij allemaal zelf en dan is hij dus ook gewoon vrij om te gaan en staan in zijn appartement zoals hij wil.
Dit tuigje is ter bescherming van het personeel en in het verleden gaf hij zelf zelfs aan dit tuigje prettig te vinden.
Het biedt hem veiligheid.
''Onbegrijpelijk dat zo'n gek los kan lopen maarja die besuinigingen wordt het toch niet beter mee!!''quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:21 schreef Berlitz het volgende:
[..]
En als deze gast losbreekt en iemand vermoord staan ze te gillen dat ze dit soort mensen voor de rest van hun leven in een kooi moeten.
Ben ik een zorg-/hulpverleningsinstelling? Ik stelde alleen de vraag waarom mensen in dit soort mensonterende omstandigheden worden vastgezet, terwijl we in dit land volop energie steken in de tbs-behandeling van criminelen. Ik heb vooralsnog bar weinig gelezen over initiatieven om die jongen te behandelen. Hij is vast niet voor niets vastgezet, maar wat is er sindsdien gedaan om verbetering aan te brengen in de situatie? Het lijkt erop dat het bar weinig is, want de medewerker die het verhaal naar buiten bracht, doet dat vast niet omdat zij het gevoel heeft dat de instelling al het mogelijke heeft gedaan wat er gedaan kan worden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:19 schreef RacerDKB het volgende:
Wat moet je dan doen, spuitje geven?
Of mag ie bij jou komen wonen, vind je dat ook goed?
immers, de maatschappij, dat ben jijquote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ah, de Kamer doet weer aan micro-management.
Even het beeld helder krijgen, jou kant horen voordat ik het programma vanavond kijk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:19 schreef Der_Rudi het volgende:
[..]
Ja ik werk daar inderdaad.
Brandon zit vast op het moment dat de begeleiding bij hem in een ruimte is. Dit is een aantal maal per dag in zijn dagprogramma opgenomen.
Samen eten, samen drinken, samen spelletje doen, samen donald duck lezen, dat soort dingen.
Zaken zoals douchen, toiletbezoek en tijd voor zichzelf kan hij allemaal zelf en dan is hij dus ook gewoon vrij om te gaan en staan in zijn appartement zoals hij wil.
Dit tuigje is ter bescherming van het personeel en in het verleden gaf hij zelf zelfs aan dit tuigje prettig te vinden.
Het biedt hem veiligheid.
Kan je mij dit uitleggen?quote:Een van de begeleiders van Brandon verwijt de instelling tunnelvisie. "Totdat hij zich schikt in zijn lot gaat het tuigje niet uit. Dan geef je iemand in feite gewoon op."
Inderdaadquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:27 schreef kvd het volgende:
trouwens te gek dat je ons helderheid geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |