abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91521072

[ Bericht 39% gewijzigd door Nielsch op 18-01-2011 16:45:28 ]
PWBF
pi_91521308
Het is inderdaad jammer dat Sweet Things weg is uit de Twijnstraat. Wij hebben destijds daar onze bruidstaart laten maken. Hun pecannoten-worteltjestaart met marsepein eroverheen was echt heerlijk.

De Twijnstraat blijft echter een leuke straat. Laatst nog een heerlijk brood gekocht bij Kazerij Stalenhoeff. Even in de oven gezet, heerlijk!

Volgens mij hadden we op ons werk voor een jubileum laatst taart van Bakkerij Wammes (hoek Neude / Lange Jansstraat). Die was ook echt heerlijk.
PWBF
pi_91549720
Update van de werkzaamheden in het stationsgebied, behoorlijk ingrijpend allemaal:

- De afbouw van de vloer (die zonder problemen is gestort) van de kelder van het Muziekpaleis zal in de komende twee maanden plaatsvinden. Heijmans geeft aan dat dit jaar het hoogste punt zal worden bereikt en dat dit jaar ook het gehele stalen skelet van het gebouw zal worden geplaatst. Er is vertraging opgetreden door de vele rommel en viezigheid die men in de bodem aantrof, maar dat is in de orde van weken, eerder nog dan maanden.

- Er komt bij het Muziekpaleis geen kraan van 90 meter, maar een kraan kleiner dan de huidige. Deze komt ook redelijk dichtbij de huidige te staan. Plaatsing over enkele maanden.

- Dit jaar veel overlast door omleidingen en afzettingen voor fietsers en voetgangers. Op veel plaatsen gaat de straat weer open. Besix/ProRail hebben ruimte nodig voor werkzaamheden rondom het station. Heijmans gaat deze zomer en najaar het Vredenburgviaduct slopen. Eneco gaat stadsverwarming rondom het Beatrixgebouw verleggen. De Van Sijpesteijntunnel zal enige tijd dicht gaan voor voetgangers en fietsers. Langs de Catharijnebaan zal worden gewerkt aan allerlei kabel- en leidingzaken: water, data, stroom, riolering. Kortom afzettingen en open stoepen.

- Er komen op het Smakkelaarsveld 3500 extra fietsenrekken, waarmee het totale gebied op 6000 (tijdelijke) stallingplaatsen komt.

- Straat ter hoogte van politiebureau zal over enkele weken worden afgezet voor autos om de spuikoker daar ter plaatse te kunnen slopen.

- Vredenburgviaduct zal op of na de zomer worden gesloopt. Fietsroutes worden drastisch omgelegd. Bussen zullen een soort haarspeldbocht gaan maken naar de zuidkant, over waar nu nog de expeditiekelder in aanbouw ligt.

- Ondanks dat taxikeurmerk er voorlopig even niet komt, gaat sluiting van Stationsplateau op 31 januari a.s. gewoon door.

- Inwendige sloop van sporthal in volle gang. Er is echter veel meer asbest aangetroffen dan verwacht. Dit levert vertraging op maar dat zal van weinig invloed zijn op andere projecten.

- Defensie is al uit de Knoopkazerne vertrokken. Rabobank zal enkele maanden gebruik maken van dit oude rijkskantoor. Rabobank kent in juni haar officiële opening. Tot die tijd nog overlast van werk aan de stadsverwarming langs het Beatrixtheater en Mineurslaan. Zodra het stookseizoen voorbij is gaat Eneco er volop mee aan de slag.

- Op de Van Sijpesteinkade zijn inmiddels ook fietsenrekken neergezet waar voorheen autoparkeerplaatsen waren. Fietsproblematiek wordt aangevlogen met zoveel mogelijk (tijdelijk) rekken bijplaatsen en tussendoor flink handhaven met weesfietsenacties. Bij dergelijke acties blijkt een op de vier nachtelijk gestalde fietsen na 28 dagen uiteindelijk geen baasje te hebben en wordt verwijderd. Bij de laatste actie waren dat er het record-aantal van 1500. Fietsenrekken die worden bijgeplaatst op meer dan 200 meter van een stationsingang worden slecht gebruikt en dragen niet bij aan de oplossing van het stallingprobleem.

- De tijdelijke sluiting van de Van Sijpesteijntunnel voor voetgangers en fietsers zal zeer ingrijpend zijn. ProRail wil daar geen verkeer hebben als ze bezig gaat met de tunnel en de noordoostelijke stallingen. Omleiding vermoedelijk door de Leidseveertunnel. Deze is echter nogal krap en zal eerst moeten worden verbeterd en opgeknapt. Lastig verhaal.

- Na de zomer gaat ook het fietspad dat pal oostelijk van het stationsgebouw loopt eruit. ProRail/Besix hebben de ruimte nodig voor bouwplaats en een grote bouwkraan.

Bron: http://www.bouwpututrecht(...)je-schouw/#more-6404
For great justice!
pi_91552268
Utrecht doet weer zijn naam eer aan qua vertragingen. De fietsbrug naar Leidsche Rijn is vertraagd en het grote winkelcentrum daar is ook voor onberkte tijd vertraagd.
pi_91552383
Overigens ben ik zeer benieuwd naar de plannen van de gemeente om bij het nieuwe stationsgebied alleen nog maar betaalde fietsenstallingen te hebben. Volgens mij is dat volstrekt niet haalbaar en zal dat er alleen maar op neer komen dat er idioot veel wildstalling zal zijn.
pi_91552440
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 10:29 schreef Neelix het volgende:
Overigens ben ik zeer benieuwd naar de plannen van de gemeente om bij het nieuwe stationsgebied alleen nog maar betaalde fietsenstallingen te hebben. Volgens mij is dat volstrekt niet haalbaar en zal dat er alleen maar op neer komen dat er idioot veel wildstalling zal zijn.
Werkverschaffing voor de fietsopruimservice en extra inkomsten voor de gemeente. Zolang betaalde fietsenstallingen niet 24/7 open zijn zijn ze geen alternatief voor gratis stallen.
For great justice!
pi_91552780
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 10:25 schreef Neelix het volgende:
Utrecht doet weer zijn naam eer aan qua vertragingen. De fietsbrug naar Leidsche Rijn is vertraagd en het grote winkelcentrum daar is ook voor onberkte tijd vertraagd.
Hoe lang zouden ze de Van Sijpensteintunnel dicht gooien? Vast weer een half jaar. De binnenstad wordt lekker onbereikbaar vanuit West. :').
For great justice!
pi_91554798
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:42 schreef Q. het volgende:

[..]

Hoe lang zouden ze de Van Sijpensteintunnel dicht gooien? Vast weer een half jaar. De binnenstad wordt lekker onbereikbaar vanuit West. :').
Een halfjaar plus de standaard Utrechtse vertraging wordt vast een jaar dus.
Fijn dat die fietsbrug er al is, not. -O-
pi_91556742
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 11:41 schreef Neelix het volgende:

[..]

Een halfjaar plus de standaard Utrechtse vertraging wordt vast een jaar dus.
Fijn dat die fietsbrug er al is, not. -O-
Nog maar vier jaar wachten! *O* Ik ga wel gewoon over HC fietsen. :7

Wie gaat er mee naar de mega-bioscoop bij de Jaarbeurs?

Oh, wacht... :').
For great justice!
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:53:10 #10
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_91559846
Alweer een nieuwe *O* en dem wat een verbouwingsellende :{ I hate it :')
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_91559897
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 13:53 schreef MissHobje het volgende:
Alweer een nieuwe *O* en dem wat een verbouwingsellende :{ I hate it :')
Het gaat nog wel even duren. :7 De eerste hei-machine is ook gesignaleerd aan de Mineurslaan dus daar gaat het vanaf nu ook los voor de verbouw van CS. *O*
For great justice!
pi_91559991
Het is wel triest zeg, ben blij dat ik er weinig mee te maken heb.

Bij mij in de buurt (Overvecht Zuid) zijn de laatste tijd nogal wat pogingen tot inbraak geweest, raam ingooien enzo. En toen hoorde ik vannacht om 2 uur wat, dus ik zat rechtop in mijn bed. Was het mijn achterbuuf die zich kennelijk buitengesloten had en probeerde haar tienerdochter te wekken door o.a. met een schoen tegen haar slaapkamerraam te gooien... *zucht*
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:59:10 #13
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_91560138
Q dus jij kunt elke werkdag een update geven _O-
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_91560188
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 13:59 schreef MissHobje het volgende:
Q dus jij kunt elke werkdag een update geven _O-
Ga ik ook doen! *O*

:')
For great justice!
pi_91585201
Je bent goed op de hoogte Q!

Pure ellende voor mij dus, ik moet vanuit het noordelijkste puntje van Transwijk vaak in de Binnenstad zijn op de fiets, dat wordt dus omfietsen...

Gelukkig kan ik met de auto ook niet meer rechtstreeks de snelweg op vanwege de bouw van de fly-over op het 24 Oktoberplein, ik moet elke ochtend bij zo'n 10 stoplichten wachten voordat ik eindelijk bij Westraven de snelweg op kan. Feest. :')
pi_91600938
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:41 schreef zwelgje76 het volgende:
Je bent goed op de hoogte Q!
Het duurde even voor ik hem doorhad, maar ik heb zijn bron gevonden :P Als je ook zo op de hoogte wil zijn: www.bouwpututrecht.nl en www.dnu.nu zijn Q's vaste bronnen :7
pi_91600980
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is wel triest zeg, ben blij dat ik er weinig mee te maken heb.

Bij mij in de buurt (Overvecht Zuid) zijn de laatste tijd nogal wat pogingen tot inbraak geweest, raam ingooien enzo. En toen hoorde ik vannacht om 2 uur wat, dus ik zat rechtop in mijn bed. Was het mijn achterbuuf die zich kennelijk buitengesloten had en probeerde haar tienerdochter te wekken door o.a. met een schoen tegen haar slaapkamerraam te gooien... *zucht*
Toch blij dat ik helemaal bovenin woon dan, dat gooit lastig een raam in :D
Tap tap tap
pi_91600997
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 09:10 schreef Neelix het volgende:

[..]

Het duurde even voor ik hem doorhad, maar ik heb zijn bron gevonden :P Als je ook zo op de hoogte wil zijn: www.bouwpututrecht.nl en www.dnu.nu zijn Q's vaste bronnen :7
Dat zet ik er altijd keurig bij hoor.
For great justice!
pi_91601882
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:10 schreef Neelix het volgende:

[..]

No shit Sherlock! Knap speurwerk aan het einde van Q z'n post :P

Die websites heb ik trouwens vele topics terug ook wel eens in de OP gezet.
PWBF
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:55:22 #20
141482 Q.
JurassiQ
pi_91647595
For great justice!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:05:01 #21
141482 Q.
JurassiQ
pi_91647734
quote:
Bouw Utrecht Centraal in startblokken

UTRECHT - Met het boren van de eerste paal is het Belgische bouwbedrijf Besix gisteren begonnen met de bouw van de nieuwe stationshal van Utrecht Centraal. Contractwaarde van dit project: 95 miljoen euro. ProRail is de opdrachtgever.

De nieuwe stationshal - een constructie van beton, staal en glas - wordt aanmerkelijk groter dan de huidige hal: 90 meter breed en 280 meter lang. Dat zijn drie voetbalvelden bij elkaar. De vloer en draagconstructie van de huidige stationshal blijven gehandhaafd en worden uitgebreid. Besix bouwt de hal inclusief technische ruimtes, een tunnel voor kabels en leidingen en de commerciële ruimten (winkelpanden).

De planning is enorm strak, typeert projectdirecteur Emiel Braeckman van Besix. "Wij hebben de absolute verplichting dat de nieuwe stationshal eind 2015 klaar moet zijn. Lukt dat niet, dan staat er een boete tegenover. We gaan het in zes fasen doen; elke fase is door onze opdrachtgever zeer uitvoerig beschreven. We bouwen in delen, steeds op een andere plek, zodat de rest in gebruik kan blijven en we al die reizigers zo min mogelijk tot last zijn.''

Braeckman realiseert zich dat Utrecht Centraal dagelijks meer dan 100.000 bezoekers telt. "We hebben voldoende ervaring om in een zeer druk, stedelijk gebied te werken. Ook in Nederland." De projectdirecteur doelt onder meer op de bouw van station Amsterdam Bijlmer ArenA. "De evaring die we daar hebben opgedaan, komt ons in Utrecht goed van pas."
Op dit moment heeft Besix dertig mensen op de Utrechtse bouwplaats rondlopen, op piekmomenten zullen dat er volgens Braeckman zo'n 85 zijn.
"Natuurlijk zullen reizigers enige overlast ondervinden van de bouwwerkzaamheden", zegt coördinerend bouwmanager Jan van Swam van ProRail. "Soms zijn er omleidingen nodig, daar ontkom je niet aan. Maar we proberen de reizigers en omwonenden zo min mogelijk pijn te doen. Bovendien blijft de stationshal veilig, dat garanderen wij."
Bouwvakkers gaan werken achter meterhoge hekken (tot 18 meter hoog) die stof- en waterdicht zijn.

Metamorfose
Het nieuwe station bestaat uit een ruime, lichte hal met golvende dakconstructie. De zuidzijde van de hal bestaat uit één lange, glazen wand met uitzicht op de perrons en sporen. Aan weerszijden van de hal komen twee grote stationspleinen. Het bouwwerk is ontworpen door Benthem Crouwel Architekten, in samenwerking met ingenieursbureau Movares.

De nieuwe stationshal is onderdeel van een groter geheel: de ov-terminal. De totale investeringskosten bedragen 227 miljoen euro. Naast uitbreiding en vervanging van de stationshal gaat het om de bouw van twee nieuwe busstations, een tramstation, verbreding van perrons, verlegging van de sporen en vernieuwing van de perronkappen. Ook komen er nieuwe fietsstallingen. Niet alle aanbestedingen van deze deelprojecten zijn afgerond.

De metamorfose is hard nodig: het huidige station is ooit gebouwd voor 35 miljoen reizigers per jaar, terwijl er momenteel al 65 miljoen mensen gebruik maken van het station. En dat aantal groeit nog steeds: ProRail verwacht dat over twintig jaar tot 100 miljoen reizigers Utrecht jaarlijks aandoen.
http://www.cobouw.nl/nieu(...)in-startblokken.html
For great justice!
pi_91694280
Net bijna doodgereden omdat zo'n k*nkerleijer het cool vind om een politiewagen te jatten. Jammer dat er geen trein aankwam toen ze hem op t spoor drukte
  zaterdag 22 januari 2011 @ 02:38:34 #23
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_91694477
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 02:29 schreef lost95 het volgende:
Net bijna doodgereden omdat zo'n k*nkerleijer het cool vind om een politiewagen te jatten. Jammer dat er geen trein aankwam toen ze hem op t spoor drukte
:o bizar! maar gelukkig ben je er nog *O*
De hufter :(
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_91698486
goedemorgen!!
PWBF
pi_91700953
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 02:38 schreef MissHobje het volgende:

[..]

:o bizar! maar gelukkig ben je er nog *O*
De hufter :(
Daar ben ik ook blij om *O*

Jammer dat ze alleen op de banden hebben geschoten en niet op z'n hoofd hadden gemikt....
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/321355

[ Bericht 5% gewijzigd door lost95 op 22-01-2011 17:13:49 ]
pi_91741203
Echt, het jaar begint zo goed in Utereg:
http://www.nu.nl/binnenla(...)rdam-rijnkanaal.html
pi_91742115
Straks knallen tegen de Neuzen! Hopelijk net zo als vorig jaar!

PWBF
  zondag 23 januari 2011 @ 13:15:27 #28
141482 Q.
JurassiQ
pi_91744827
*O*
For great justice!
pi_91748519
Ik ben toch echt Ajaxfan

*sluipt weer weg*
pi_91749412
3-0
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zondag 23 januari 2011 @ 15:17:22 #31
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_91751050
quote:
2s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:49 schreef MoneyTalks het volgende:
3-0
*O* goed gedaan _O_
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_91754162
3-0!

Naja, was dan ook een zekerheidje. Volgend jaar 4-0!
PWBF
  zondag 23 januari 2011 @ 17:38:23 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_91757723
Sluiting van de Van Sijpesteijntunnel is echt zeer naad.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91757738
quote:
8s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:38 schreef speknek het volgende:
quote:
8s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:38 schreef speknek het volgende:
je kan toch de tramtunnel nemen of niet?
PWBF
  zondag 23 januari 2011 @ 18:18:54 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_91759254
Oh, ik had bedacht dat die twee beiden dicht zouden gaan, als de tunnel ernaast openblijft zul je niet echt grote problemen hebben voor de fietsers en voetgangers.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:49:07 #36
141482 Q.
JurassiQ
pi_91869561
For great justice!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:06:58 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_91870899
Tof, ben benieuwd. Zal wel Rotterdam-centraal-tochtig gaan worden.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:11:44 #38
141482 Q.
JurassiQ
pi_91871238
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:06 schreef speknek het volgende:
Tof, ben benieuwd. Zal wel Rotterdam-centraal-tochtig gaan worden.
En dat is nu net ook op de schop om minder tochtig te worden. :7
For great justice!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:28:29 #39
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_91872424
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:49 schreef Q. het volgende:

Mooie filmpje!
Dat is zeker een heel mooi filmpje! Ziet er allemaal erg verzorgd en duidelijk uit.

Ik ben benieuwd of dat straks in het echt ook allemaal zo overzichtelijk zal zijn ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:29:40 #40
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_91872505
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:11 schreef Q. het volgende:

[..]

En dat is nu net ook op de schop om minder tochtig te worden. :7
Nu net pas? :') die zijn al een paar jaartjes bezig daar hoor.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:39:01 #41
141482 Q.
JurassiQ
pi_91873161
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:29 schreef Neelix het volgende:

[..]

Nu net pas? :') die zijn al een paar jaartjes bezig daar hoor.
Je ziet nu eindelijk wat.
For great justice!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:39:12 #42
141482 Q.
JurassiQ
pi_91873174
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:28 schreef Neelix het volgende:

[..]

Dat is zeker een heel mooi filmpje! Ziet er allemaal erg verzorgd en duidelijk uit.

Ik ben benieuwd of dat straks in het echt ook allemaal zo overzichtelijk zal zijn ;)
Met mooie kleurtjes.
For great justice!
pi_91928998
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 22:39 schreef Q. het volgende:

[..]

Met mooie kleurtjes.
En bewegende loopstroken, dat zou cool zijn :D
pi_91929933
Cupfighters!!!

PWBF
pi_92221165
We hebben in Utrecht ineens een heus kunstfenomeen dat door Leon Giesen ineens erg populair lijkt te worden, de grafitti kabouter.

In december was er al een item bij DNU/WebTVUtrecht: http://dnu.nu/artikel/3754-giesen-over-kabouters-en-ander-moois

Maandagavond was er ook zelfs een item bij EenVandaag:

http://www.eenvandaag.nl/(...)_utrechtse_kabouter_

En Straatnieuws en DNU gaan ze nu ook verzamelen: http://dnu.nu/kabouter-erwtje
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:30:48 #46
8369 speknek
Another day another slay
pi_92222263
Ik vind graffiti helemaal niets, maar de kabouter wel leuk, omdat het inderdaad een soort Utrechts icoon is.
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:09:45 #47
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_92224625
Je krijgt straks allemaal copycats.
:-)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:02:49 #48
141482 Q.
JurassiQ
pi_92310690
quote:
BRU fout in aanbesteding busvervoer

UTRECHT - De aanbesteding van het busvervoer in de regio Utrecht moet opnieuw. Dat is de uitkomst van het bezwaar dat Connexxion maakte tegen de concessieverlening van het busvervoer.

Huidig vervoerder Conexxion, waar ook het GVU onder valt, was het oneens met manier waarop het Bestuur Regio Utrecht (BRU) eerder nog voor het busbedrijf Qbuzz koos. En zo blijkt met succes. Volgens het college van beroep heeft het BRU de twee partijen niet gelijk behandeld en moet de aanbesteding over worden gedaan.

FOUT BESLUIT
Het Bestuur Regio Utrecht nam eerder het besluit om Qbuzz vanaf december volgend jaar het busverkeer te laten exploiteren. Q-buzz zou daarmee verantwoordelijk worden voor het stads-en streekvervoer in de regio Utrecht.

Welk busbedrijf verantwoordelijk wordt voor het vervoer wordt opnieuw bekeken. De keuze voor Qbuzz zou eerder zijn gevallen, omdat het kwalitatief beter en ook goedkoper zou zijn dan Connexxion.
RTVUtrecht.nl

Wat een gepruts weer. :') Net zo'n drama als met het ontwerp van de Bieb++.
For great justice!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:02:49 #49
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_92322551
December 2012.. tijd zat nog.
pi_92337578
En dan willen ze ook het reizen met de bus en tram in de spits duurder gaan maken:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/324644
pi_92361696
Onvoorstelbaar. Is het mogelijk om ook maar iets bij de gemeente gedaan te krijgen zonder vertraging? Stelletje prutsers.
pi_92362108
Nee:

quote:
MUZIEKPALEIS PAS KLAAR IN 2014

Dinsdag zal het Utrechtse stadsbestuur de nieuwste voortgangsrapportage van het Stationsgebied vaststellen. Dan zal definitief duidelijk worden dat de viering van de Vrede van Utrecht in 2013 zonder afgebouwd Muziekpaleis moet plaatsvinden. Alle partijen proberen onder stoom en kokend water de oude grote zaal gereed te hebben voor een eerste concert op 31 december 2013.

Nadat uit de wandelgangen al duidelijk werd dat er op Oudjaar 2013 een concert gepland staat om het Muziekpaleis toch in 2013 open te hebben, bevestigt de Projectorganisatie Stationsgebied (POS) inmiddels ook dat het gebouw pas medio 2014 gereed is: bijna twee jaar later dan gepland. Woordvoerder Suik: Dinsdag stelt het college de nieuwste voortgangsrapportage vast maar het gebouw is niet volledig opgeleverd als er op de laatste dag van 2013 een concert is.

Tijdens een pittig raadsdebat medio 2009 over de extra 34 miljoen euro die nodig was voor de bouw, werd uitgegaan van een opening begin 2013. Het gebouw zou eind 2012 worden opgeleverd. Toenmalig wethouder Harm Janssen: Conform planning vindt het openingsconcert van de Vrede van Utrecht begin januari 2013 in de vernieuwde zaal plaats.

Insiders geven aan dat de geplande datum nog verre van vaststaat omdat niemand nog kan garanderen dat de grote zaal dan al publiek kan verwerken. De nieuwe zalen zijn op zn vroegst medio 2014 gereed.

Het gebouw kost inmiddels geen 98 maar 132 miljoen euro. Dezelfde insiders verwachten nog een bouwstrop van vele miljoenen.

De gemeente doet geen mededelingen over voorliggende collegebesluiten.

Bron: DNU
For great justice!
pi_92494035
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 09:07 schreef Neelix het volgende:
Onvoorstelbaar. Is het mogelijk om ook maar iets bij de gemeente gedaan te krijgen zonder vertraging? Stelletje prutsers.
Ik denk dat ze het om die reden de gemeente noemen. De overheid staat voor sloom en dom. Er gebeurt bijna nooit wat nuttigs door de gemeente, zeker niet als jij het als individu aandraagt.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:53:06 #54
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_92495853
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:01 schreef marloesw het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het om die reden de gemeente noemen. De overheid staat voor sloom en dom. Er gebeurt bijna nooit wat nuttigs door de gemeente, zeker niet als jij het als individu aandraagt.
Die pessimistische insteek deel ik niet. Er is genoeg te doen voor en door de overheid, en er zijn ook best gebieden waar dat best goed gaat.
Maar het is ongelofelijk om te zien dat het bouwen in Utrecht gewoon keer op keer mis gaat. Het lijkt wel alsof er geen enkele les geleerd wordt van vorige projecten.
pi_92495926
Ik zeg ook niet dat alles mis gaat, maar er zijn toch weinig dingen die nou echt goed geregeld zijn. Voornamelijk als het om veranderingen gaat (zoals bouwen).
  woensdag 9 februari 2011 @ 16:29:36 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_92550672
Nou ze zijn begonnen met het bouwen van het aarslelijke Buenos Aires appartementencomplex op de kop van Lombok. Gelukkig woon ik aan de andere kant :{.

Iets anders, ik las op bouwpututrecht.nl dat het hoofdpostkantoor in de zomer geen postkantoor meer werd? Iemand een idee wat ervoor in de plaats komt? Ik hoop een restaurant of een cafe, de locatie is nog veel mooier dan Olivier.

pi_92550808
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 16:29 schreef speknek het volgende:

Iets anders, ik las op bouwpututrecht.nl dat het hoofdpostkantoor in de zomer geen postkantoor meer werd? Iemand een idee wat ervoor in de plaats komt? Ik hoop een restaurant of een cafe, de locatie is nog veel mooier dan Olivier.

[ afbeelding ]
Een winkelcentrum en een hotel.

http://www.architectenweb(...)etail.asp?iNID=19045

quote:
Hoewel het postkantoor aan de Neude in Utrecht pas na 2015 zal worden herontwikkeld, heeft ASR Vastgoed (voorheen Fortis Vastgoed) alvast de plannen en een eerste ontwerp onthuld. De ontwikkelaar wil het Rijksmonument een recreatief karakter geven, met hoogwaardige modewinkels, een viersterren hotel met daaraan gekoppeld een restaurant en andere horecafaciliteiten.

Het binnenplein van het gebouw aan de Oudegracht krijgt een spectaculaire gevel annex overkapping van glas. Dit zal dan tevens de nieuwe hoofdingang van het centrum worden. Rijnboutt Van der Vossen Rijnboutt is de architect van de eerste plannen.
Mattijs Rijnboutt: ,,Het postkantoor aan de Neude opent zich straks ook naar de Oudegracht en vervolmaakt het winkelcircuit in de Utrechtse binnenstad. De huidige centrale hal met de paraboolvormige bogen blijft als winkelpassage voor iedereen toegankelijk.

Het karakteristieke en monumentale karakter van het pand leent zich volgens de ontwikkelaar uitstekend voor kwalitatief hoogwaardige (mode)winkels. Deze komen op de begane grond, het souterrain en een deel van de eerste verdieping.

Ook de bovengelegen lagen worden toegankelijk. Op de eerste verdieping tot en met de zolder met haar schuin aflopende daken, komt een hotel. Deze krijgt 93 ruime kamers, met elk een eigen, luxe uitstraling.

Op de eerste verdieping komt een restaurant dat is gekoppeld aan het hotel, maar dat ook toegankelijk is voor mensen die niet in het hotel verblijven. De ingang van het hotel bevindt zich op de begane grond aan de Neude. De exploitant van het hotel is reeds bekend; de Eden Hotel Group.
For great justice!
pi_92550852
For great justice!
  woensdag 9 februari 2011 @ 16:35:05 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_92550915
:{.

Ik. eh.

ik weet het niet.
pi_92551799
nog meer winkels O+
Tap tap tap
pi_92552801
quote:
10s.gif Op woensdag 9 februari 2011 16:55 schreef CherryLips het volgende:
nog meer winkels O+
HC wordt al 50% groter, is dat nog niet genoeg?
For great justice!
pi_92553122
quote:
9s.gif Op woensdag 9 februari 2011 17:16 schreef Q. het volgende:

[..]

nooit! Maar tegen de tijd dat dat allemaal klaar is, kan ik alleen nog maar bij de Miss Etam terecht ;(
Tap tap tap
pi_92553187
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 17:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

nooit! Maar tegen de tijd dat dat allemaal klaar is, kan ik alleen nog maar bij de Miss Etam terecht ;(
Dan winkel jij gewoon bij seniorenmode.nl.
For great justice!
  woensdag 9 februari 2011 @ 17:28:32 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_92553277
quote:
6s.gif Op woensdag 9 februari 2011 17:25 schreef Q. het volgende:

[..]

Dan winkel jij gewoon bij seniorenmode.nl.
Ja dat ook nog eens. Kleren in de winkel kopen :')_!

Nouja de mensen uit de provincie vinden het prachtig op een koopzondag.
pi_92554291
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 17:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dat ook nog eens. Kleren in de winkel kopen :')_!

Nouja de mensen uit de provincie vinden het prachtig op een koopzondag.
Van hun geld kunnen wij weer allerlei mooie dingen verzinnen om het leven van automobilisten te vergallen! *O*
For great justice!
pi_92555503
Mooi dat we straks nog veel meer van het interieur van het postkantoor kunnen zien!
PWBF
pi_92563832
Los van de functie(s) of de architectonische uitwerking doet het bovenstaande ontwerp in ieder geval wat aan die lelijke achterkantsituatie. Dat is op dit moment echt zo'n dooie hoek aan de gracht. Nu nog die oerlelijke gevel van 'De Planeet' aan de overzijde aanpakken.
Even spuiten...zo gepiept!
pi_92564895
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:11 schreef WD.40 het volgende:
Los van de functie(s) of de architectonische uitwerking doet het bovenstaande ontwerp in ieder geval wat aan die lelijke achterkantsituatie. Dat is op dit moment echt zo'n dooie hoek aan de gracht. Nu nog die oerlelijke gevel van 'De Planeet' aan de overzijde aanpakken.
Terug brengen in originele staat!

For great justice!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:57:44 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_92628418
quote:
9s.gif Op woensdag 9 februari 2011 17:16 schreef Q. het volgende:

[..]

HC is voor de toeristen. het is dat er in de HC een Mediamarkt zit, anders zou ik er echt nooit komen
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:58:26 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_92628442
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 16:35 schreef speknek het volgende:
:{.

Ik. eh.

ik weet het niet.
Ik vind het wel mooi eigenlijk, in ieder geval een stuk beter als hoe het er nu uitziet
pi_92816999
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:57 schreef Blik het volgende:

[..]

HC is voor de toeristen. het is dat er in de HC een Mediamarkt zit, anders zou ik er echt nooit komen
De mediamarkt :') 10~20% teveel betalen en behandelt worden als slachtvee...

Nee als ik één plek liever in de oude staat wil zien, dan is het de plek waar de mediamarkt wel ligt:

dinsdag 15 februari 2011 @ 13:52:31 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_92817104
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:50 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Tijdens de BTW-vrije weken anders een aardig goede deal gescoort, een EOS 550D + kitlens + 55-250 mm lens voor 720 euro. Goedkoopste alternatief op internet was 820 euro :)
pi_92817221
HC is prima als je even naar zaken als Kruidvat, HEMA, Albert Heijn, V&D, Primera enzo moet terwijl het buiten regent. Helemaal als je toch al op het station moest zijn omdat je net aankomt in Utrecht.
PWBF
pi_92823743
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 13:50 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Op zich valt er nog best wat aan de prijzen te doen bij de mediamarkt als je de prijzen op internet noemt.
Ik heb er een tijd terug een mooie TV gekocht voor ietsje meer dan op internet, maar hij kon meteen mee en ik werd met de taxi thuis gebracht. Toch best handig als je geen auto hebt.
pi_92824427
quote:
Restaurant De Tijd sluit met ingang van maandag 21 februari haar deuren. Deze sluiting is het gevolg van de verbouwing van Utrecht Centraal.

Het station wordt in fasen verbouwd en biedt daardoor gedurende de verbouwing niet genoeg ruimte om een dergelijke zit- en vergadergelegenheid terug te laten komen op een andere locatie in de stationshal. In de nieuwe OV-terminal komt een prachtige half open verdieping met restaurantfaciliteiten.

Een aantal alternatieve zit- en vergadergelegenheden dichtbij het station:
- Seats2meet, www.seats2meet.nl, Moreelsepark 65 Utrecht (Hoog Catharijne, ingang naast Albert Heijn)
- Meetingplaza, www.meetingplazautrecht.nl, Godebaldkwartier 20 Utrecht (Hoog Catharijne, ingang achter bakkerij Tamminga)
- Restaurant Zeyn, www.zeyn.nl, Jaarbeursplein 4 Utrecht (nabij Beatrixtheater)
- Brasserie de Babbelaar, Gildenkwartier 39 Utrecht (Hoog Catharijne, tegenover de Mediamarkt)
- Hagenouw eten en drinken Godebaldkwartier 255 Utrecht (Hoog Catharijne)

Als extra faciliteit in de stationshal wordt maandag 8 maart een tweede vestiging van Starbucks geopend naast de Burger King.
Bron: CU2030.nl
For great justice!
pi_92824783
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:36 schreef Q. het volgende:

[..]

Bron: CU2030.nl
waaaaarom?
Tap tap tap
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:45:02 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_92824818
Tsja het is er altijd druk, schijnbaar is er vraag naar :').
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:18:02 #78
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_92826346
Volledig onnodig vanuit functioneel oogpunt, kom er nu dagelijks langs en er is plek zat.

Maar als ze er dikke winst op maken, tsja waarom niet, slim van die Amerikanen.
pi_92826535
Ze hebben nu wel het hele zit-gedeelte van de BK gesloten, voor de Starbucks dus. :')
For great justice!
pi_92826586
Eerst Cafe Hoog Centraal dicht, toen The Copperfield Pub en nu De Tijd. Waar moet ik nu een biertje drinken als ik op de trein sta te wachten? De rest is me echt een beetje te ver.
PWBF
pi_92826816
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:24 schreef Nielsch het volgende:
Eerst Cafe Hoog Centraal dicht, toen The Copperfield Pub en nu De Tijd. Waar moet ik nu een biertje drinken als ik op de trein sta te wachten? De rest is me echt een beetje te ver.
AH to Go. 8-)
For great justice!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:32:30 #82
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_92826922
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:24 schreef Nielsch het volgende:
Bij die Ierse pub op de van Sijpesteinkade?
pi_92830937
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:32 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Bij die Ierse pub op de van Sijpesteinkade?
The Guardian. Die is ook nog wel een aardig eindje lopen.
For great justice!
pi_92832197
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:07 schreef Q. het volgende:

[..]

The Guardian. Die is ook nog wel een aardig eindje lopen.
Valt mee, gewoon perron aflopen en door de tunnel heen. Stuk rustiger daar ook altijd en niet van die idioten die maar kriskras door de stationshal gaan lopen en dan ineens stil gaan staan om te kijken hoe laat hun trein ook weer ging :')
pi_92832961
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:32 schreef Neelix het volgende:

[..]

Valt mee, gewoon perron aflopen en door de tunnel heen. Stuk rustiger daar ook altijd en niet van die idioten die maar kriskras door de stationshal gaan lopen en dan ineens stil gaan staan om te kijken hoe laat hun trein ook weer ging :')
Nee maar wel last van die bankmensen die daar hun borrels/recepties e.d. daar doen.
sorry daarvoor
pi_92833066
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:32 schreef Neelix het volgende:

[..]

Sinds dat blauwe bord daar halverwege de jaarbeurstraverse hangt knal ik idd regelmatig tegen die idioten daar op. Wie verzint zoiets? :')
For great justice!
pi_92837500
Ik post deze nog een keer omdat het zo'n fascinerend tijdsbeeld geeft:

For great justice!
pi_92953064
Het gaat goed in Utrecht:

quote:
Meer slachtoffers buurtterreur Leidsche Rijn

UTRECHT - Het homostel Hans en Ton is niet de enige die is verjaagd uit Leidsche Rijn. Dat heeft RTV Utrecht ontdekt. Ook een gezin met kinderen is uit hun huis gejaagd.

Het gaat om dezelfde tieners die het ook op de twee mannen hadden gemunt. De overlastgevende jongens wonen naast het gevluchte gezin en vlak achter de voormalige woning van de twee mannen.

Aanleiding voor de buurtterreur zou een opmerking van het gezin zijn over het asociale gedrag van hun buurjongens.

OPGEPAKT
Eén van de jongens is vorig jaar opgepakt in verband met de pesterijen tegen het homostel is ook verantwoordelijk voor de buurtterreur tegen het gezin. Hij kwam toen niet voor de rechter.

De familie leeft inmiddels ondergedoken in een woning buiten Utrecht. Burgemeester Wolfsen van Utrecht reageert later vandaag in U Vandaag om 18.00 uur op de buurtterreur in Leidsche Rijn.

Bron: RTV Utrecht.
WanAleid FTW! *O*
For great justice!
pi_92953483
Leidsche Rijn *O* welke wijk precies?
Tap tap tap
pi_92953969
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 08:47 schreef CherryLips het volgende:
Leidsche Rijn *O* welke wijk precies?
Vast Parkwijk. Dat is het centrum van de ellende daar.
For great justice!
pi_92953990
Zo zie je maar weer: de tuigdorpen van Wilders zijn al lang werkelijkheid. Wij zijn onze tijd ver vooruit in Utrecht. *O*

Leidsche Rijn tuigdorp FTW! *O*
For great justice!
  vrijdag 18 februari 2011 @ 12:02:47 #92
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_92958919
Ik vind het wel zielig voor de mensen die in Leidsche Rijn hun woning gekocht hebben de laatste jaren, die raken ze aan de straatstenen niet meer kwijt met dit soort nieuws het hele jaar door.
pi_92971035
Is er al weer fik bij de Rabo?
For great justice!
pi_92971089
quote:
Grote brand in Rabotoren Utrecht

UTRECHT - In de Rabotoren in Utrecht is vrijdagmiddag brand uitgebroken. De brandweer spreekt van een een grote brand op de tweede verdieping en heeft het pand laten ontruimen.

Het is voor de vierde keer dat in het toekomstige hoofdkantoor van de bank brand woedt. Afgelopen zomer zorgde een brand op de 25ste en 26ste verdieping er al voor dat de oplevering van het gebouw een jaar moest worden uitgesteld.

In oktober was het zelfs twee keer op een dag raak. Toen greep het vuur om zich heen op de negende en op de 21ste verdieping.
RTV Utrecht
For great justice!
  vrijdag 18 februari 2011 @ 17:02:48 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_92971203
Zou het toch brandstichting van een boze Rabobank klant zijn?
pi_92971518
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:02 schreef speknek het volgende:
Dat gebouw kom je niet zomaar binnen hoor.
For great justice!
pi_92975510
quote:
WEER BAL OP DE BERTÉSTRAAT

De buurt praat over de gebeurtenissen terwijl cameraploegen gesprekken proberen aan te knopen.

Wederom is de Heinrich Bertéstraat in de Leidsche Rijn wijk Terwijde toneel van straatterreur. Na een moord in 2007, het wegtreiteren van homostel Hans en Ton is nu een familie ondergedoken na straatterreur van een gekende jonge buurtbewoner.

Burgemeester Aleid Wolfsen zei donderdagavond tijdens een gemeenteraadsvergadering dat het ingewikkeld ligt de jongen uit huis te zetten en moeilijk is om bewijslast te vergaren van zijn wandaden. Buurtbewoners zijn woedend over de lakse houding van gemeente en politie en eisen actie.

Hans van Gemmert, een van de weggetreiterde homos, prijst zich inmiddels gelukkig in Nieuwegein. Gekmakend is de opstelling van politie, Wolfsen maar ook woonwethouder Bosch. Wij weten precies om wie het hier gaat en dat weten politie en gemeente ook. De ouders van deze jongen zijn naar Marokko teruggekeerd en de jongen gebruikt het huis als feesttent, drugshonk en bordeel. En dan kan je niet uitgezet worden?

In dezelfde raadsvergadering kwam SP-fractievoorzitter Tim Schipper met schrijnende voorbeelden van personen die door Utrecht recent onterecht het huis uit werden gezet. De Raad van State tikte Utrecht hard op de vingers. Een van de personen in kwestie verbleef af en toe elders om haar zieke en bejaarde moeder te verzorgen en werd zonder pardon, en dus ten onrecht, toch uitgezet. Wethouder Harrie Bosch (PvdA) zegt de procedures beter na te gaan nu de gemeente opeens en onverwacht verkeerd heeft gehandeld.

Ondertussen wil in de Bertéstraat niemand commentaar geven met naam en toenaam. Een Turkse vrouw en tegenover haar een Nederlandse man snappen niet waarom de ouders van de jongen en huurders van het onrusthuis, rustig in Marokko kunnen verblijven terwijl hun zoon ongemoeid zijn gang kan gaan. De hele zomer was het hier bal, maar er ingegrepen werd er niet gebeurt.

In Utrecht is het nu het vierde geval in korte tijd waarbij slachtoffers vluchten en daders ongemoeid worden gelaten. De kamerleden Ahmed Marcouche en Hans Spekman, partijgenoten van PvdA-burgemeester Wolfsen vielen hem daar recent snoeihard op aan. Volgens Hans van Gemmert is het onbegrijpelijk dat de inwoners van Utrecht het blijven pikken dat slachtoffers de wijk nemen. Ik heb te doen met de mensen uit mijn oude buurt. Dit is ongekend. Wij starten binnenkort een juridische procedure tegen de gemeente Utrecht naast de procedure die al loopt om als nog wat te doen met onze stapels aangiftes van het geweld van destijds. Wel zijn we blij dat gevecht vanuit onze heerlijke nieuwe wijk in Nieuwegein te voeren. Maar erg is het wel, want het zal alleen maar erger worden in Terwijde.

Vrijdag was de politie continu in de straat aanwezig. Op Twitter plaatste het korps zelfs oproepen om aangifte te doen tegen de daders. Wolfsen deed donderdagavond hetzelfde. En als burgers bang zijn om aangifte te doen bel dan de gemeente. Wij kunnen uw anonimiteit zeker waarborgen.
Leidsche Rijn FTW! *O*
For great justice!
pi_92975578
Dus een vrouw die haar zieke moeder verzorgt en daardoor langere tijd niet thuis is wordt uit huis geplaatst en bekende terroristen mogen gewoon blijven? Mooi systeem! Ik ga ook maar terrorist worden. *O*
For great justice!
pi_92987423
Terwijde *O*
Tap tap tap
pi_92992586
Even spammen hoor (vergeef me):

Naar aanleiding van de topics in http://forum.fok.nl/men heb ik een Facebook spelletje gemaakt:

http://apps.facebook.com/raaddestraat/

(Nu dus met Utrecht er in, anders zou ik niet durven spammen hier.)
pi_93003057
Aleid Wolfsen is het aller- aller- aller- aller- aller- allerslechtste dat Utrecht ooit is overkomen. Zelfs de sloop van De Utrecht en de komst van Hoog Catharijne was nog minder dramatisch dan de "verkiezing" van die man. Die vent zou zich de ogen uit de kop moeten schamen over zijn wanbeleid. Gadverdamme :r :r :r :r
PWBF
pi_93005110
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:59 schreef Q. het volgende:
Is er al weer fik bij de Rabo?
Zoals het AD het noemde: De vuurtorens
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:56:47 #103
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93005295
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:49 schreef lost95 het volgende:

[..]

Zoals het AD het noemde: De vuurtorens
Ha! Dat vind ik een veel betere naam dan dat ontzettend gemaakte "De Verrekijker"
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:32:11 #104
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93006223
De "concertjes" op zaterdagochtend na 11en van de beiaardier van de domtoren zijn stiekem heel erg leuk O+. Vanochtend speelde hij: :D
pi_93010852
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 07:27 schreef Nielsch het volgende:
Aleid Wolfsen is het aller- aller- aller- aller- aller- allerslechtste dat Utrecht ooit is overkomen. Zelfs de sloop van De Utrecht en de komst van Hoog Catharijne was nog minder dramatisch dan de "verkiezing" van die man. Die vent zou zich de ogen uit de kop moeten schamen over zijn wanbeleid. Gadverdamme :r :r :r :r
er is toch zioiets als verkiezingen :? of geldt dat niet in censuurcity Utreg? :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93039971
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:59 schreef rubje het volgende:

[..]

er is toch zioiets als verkiezingen :? of geldt dat niet in censuurcity Utreg? :{
Burgemeesters worden niet direct door het volk gekozen.

Het belangrijkste verwijt dat Wolfsen gemaakt kan worden is dat hij meent
dat uithuiszetting nogal complex is, terwijl het wel gewoon vrij simpel kan gelet
op het verhaal van die vrouw die zonder pardon kon oprotten.

Het moet zeker nog eerlijker allemaal.
En ik dacht dat die vorige ouwe dronkelap erg was.
pi_93044662
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:59 schreef rubje het volgende:

[..]

We hebben het hier over de burgemeester. Die wordt aangesteld door de koningin. In Utrecht hadden we wel een referendum over de burgemeester, waarbij we mochten 'kiezen' uit twee PvdA'ers.

Ik zou Utrecht niet als censuurcity willen bestempelen. De bestuurders zijn flut, de stad zelf niet.
PWBF
pi_93046804
Ja dat kiezen vond ik zo nep; ik stem altijd, maar dat is de eerste keer dat ik uit protest niet heb gestemd; je houdt of verkiezingen, en dan maak je er echt verkiezingen van, of je houdt het niet; maar doe niet net alsof je zo democratisch bent dat je vrije verkiezingen houdt, om vervolgens met twee kandidaten aan te komen die politieke één-eieige tweelingen zijn...
pi_93050136
Bedacht me vandaag pas dat ik dit topic al een tijdje weer kwijt was. Even wat aan doen :P
Too much is never enough!
pi_93053095
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 10:30 schreef zatoichi het volgende:
Ja dat kiezen vond ik zo nep; ik stem altijd, maar dat is de eerste keer dat ik uit protest niet heb gestemd; je houdt of verkiezingen, en dan maak je er echt verkiezingen van, of je houdt het niet; maar doe niet net alsof je zo democratisch bent dat je vrije verkiezingen houdt, om vervolgens met twee kandidaten aan te komen die politieke één-eieige tweelingen zijn...
Er zijn toen ook amper mensen komen opdagen om aan die schertsvertoning mee te doen. Jammer genoeg werd dat door de minister destijds aangegrepen om te concluderen dat er in Nederland geen animo is voor verkiezingen van de burgemeester. Dat laatste is natuurlijk een belachelijke conclusie. Ik geloof dat er best animo voor is, op voorwaarde dat het vrije en echte democratische verkiezingen zijn.
PWBF
pi_93055638
Weg met Wolfsen!

Djeez, je zal maar in die buurt daar wonen, dan valt Overvecht-Zuid best mee. Voordat ik hier woonde zijn mijn buren trouwens ook lastig gevallen door zulk tuig. Een ervan woonde ook echt in de buurt en kreeg uiteindelijk huisarrest, de rest waren 'vriendjes' die een buurtverbod hebben gekregen. Maar daar is heel wat aan vooraf gegaan. Ik merk trouwens dat veel allochtone kindjes hier gewoon de hele middag en avond de straat op worden geschopt. Vaak moeten 6jarigen op de peuters letten. Ik hou mijn hart vast voor over een paar jaar, echte opvoeding krijgen ze in elk geval niet van hun ouders.
  zondag 20 februari 2011 @ 14:32:50 #113
141482 Q.
JurassiQ
pi_93056185
Wie kan de TT even veranderen naar 'Weg met Wolfsen!' ?
For great justice!
pi_93058796
quote:
14s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:32 schreef Q. het volgende:
Wie kan de TT even veranderen naar 'Weg met Wolfsen!' ?
mijn TT wat doe je!? Noem het volgende topic maar zo
PWBF
pi_93059396
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Weg met Wolfsen!

Djeez, je zal maar in die buurt daar wonen, dan valt Overvecht-Zuid best mee. Voordat ik hier woonde zijn mijn buren trouwens ook lastig gevallen door zulk tuig. Een ervan woonde ook echt in de buurt en kreeg uiteindelijk huisarrest, de rest waren 'vriendjes' die een buurtverbod hebben gekregen. Maar daar is heel wat aan vooraf gegaan. Ik merk trouwens dat veel allochtone kindjes hier gewoon de hele middag en avond de straat op worden geschopt. Vaak moeten 6jarigen op de peuters letten. Ik hou mijn hart vast voor over een paar jaar, echte opvoeding krijgen ze in elk geval niet van hun ouders.
wat heeft Djeez er nou weer mee te maken :? :P maar Overvecht is zo slecht nog niet (even afgezien van de moord van paar weken terug). Nu nog iets meer slopen en het wordt een van de betere buurten (al is dat wellicht iets teveel wishfull thinking van mijn kant ;)).
pi_93062912
Die flats bij station Overvecht worden binnenkort gesloopt, het ziet er nu heel spookachtig uit, zo dichtgetimmerd. Ik woon echt aan het randje, ik zou depressief worden als ik wat verder tussen het beton zou wonen. Een van mijn oudere buurtbewoners heeft meegeholpen Overvecht te bouwen en vertelt wel eens over hoe snel (en soms onverantwoord) dat ging.
pi_93063063
Ik woon daar nu om de hoek, ziet er inderdaad vreemd uit, alsof de boel in quarantaine is gesteld :D
Tap tap tap
  zondag 20 februari 2011 @ 22:17:48 #118
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93079663
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 10:30 schreef zatoichi het volgende:
Het was niet alleen dat ze van dezelfde partij kwamen, dezelfde gedachten hadden en allebei autochtone 50ers waren. Het meest surrealistische van het hele gebeuren vond ik nog wel dat de ander gewoon glashard had gezegd dat hij het niet eens wilde worden.
pi_93080904
Leidsche Rijn bij hart van NL :7
Tap tap tap
pi_93081942
Fuck Leidsche Rijn
  maandag 21 februari 2011 @ 07:59:25 #121
141482 Q.
JurassiQ
pi_93090631
quote:
AMSTERDAM - Als gemeenten niet snel investeren in Vinex-wijken, trekken hoogopgeleiden weg en verpauperen de buurten. Daarvoor waarschuwen deskundigen maandag in het AD. De Vinex-wijken dreigen volgens hen achterstandsbuurten te worden.

De nieuwbouwwijken aan de rand van grote steden zijn populair bij hoogopgeleide tweeverdieners met jonge kinderen.
De wat oudere jeugd zou zich in de wijken echter stierlijk vervelen, waardoor ze voor problemen zorgen. In veel wijken klagen bewoners over inbraken, bedreigingen, vandalisme en overlast.

In de wijken IJburg (Amsterdam), Nesselande (Rotterdam), Ypenburg (Den Haag) en Leidsche Rijn (Utrecht) moet de politie regelmatig ingrijpen. Op sommige plekken geldt een samenscholings- of alcoholverbod.

Bij het opzetten van de wijken is geen rekening gehouden met de samenhang tussen wonen, werken en spelen, zegt socioloog Frits Spangenberg in de krant. Gemeenten moeten Vinex-wijken niet aan hun lot overlaten zodra de bouw gereed is, zegt directeur Olaf van de Wal van het kenniscentrum voor stedelijke vernieuwing KEI.

Negatieve tegenreactie
In de buurten worden arm en rijk gemengd. Zwakke gezinnen kunnen zich optrekken aan de anderen, maar de kloof moet niet te groot zijn, zegt stadsscocioloog Tineke Lupi. "Er is een buurt waar de sociale huurwoningen tegenover luxe villa's staan. Dat werkt niet, want dan worden de sociale verschillen te groot en krijg je een negatieve tegenreactie."

Juist in die buurten regent het volgens haar klachten over vervuiling, criminaliteit en overlast van jongeren. Deskundigen zouden het zien als de 'emancipatie' van de Vinex-wijken, die steeds meer op stadswijken met alle stedelijke problemen gaan lijken.

De wijken hoeven niet te voldoen aan het Amerikaanse droombeeld van suburban leven, maar gemeenten moeten de wijken volgens Lupi wel aantrekkelijk houden. "Als je dat niet doet worden het achterstandswijken. Mensen die de keuze hebben, trekken weg. Anderen met minder keuzevrijheid blijven achter."
Wel denkt ze dat de wijken altijd een middenklasse blijven aantrekken.
For great justice!
  maandag 21 februari 2011 @ 08:58:43 #122
8369 speknek
Another day another slay
pi_93091225
Deskundigen :'). Ja hoor, de jongeren halen kattenkwaad uit omdat ze zich 'vervelen' in een vinexwijk. Let op de roep tot grootschalige investeringen, waarbij er een betere aansluiting moet komen tussen vorm en functie en blabla buurthuizen blabla.

De reden waarom vinexwijken verpauperen is a) omdat de klassieke volksbuurten veryuppen en de traditionele bewoners verkassen en b) ook allochtonen doorkrijgen dat ze in een vinexwijk hun kinderen niet meer met z'n vieren op een kamer hoeven te laten slapen.

Je bent rot of je bent het niet, en als je rot bent dan ga je die recreatiemogelijkheden slopen, niet benutten.
  maandag 21 februari 2011 @ 09:18:44 #123
141482 Q.
JurassiQ
pi_93091571
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 08:58 schreef speknek het volgende:
Deskundigen :'). Ja hoor, de jongeren halen kattenkwaad uit omdat ze zich 'vervelen' in een vinexwijk. Let op de roep tot grootschalige investeringen, waarbij er een betere aansluiting moet komen tussen vorm en functie en blabla buurthuizen blabla.

De reden waarom vinexwijken verpauperen is a) omdat de klassieke volksbuurten veryuppen en de traditionele bewoners verkassen en b) ook allochtonen doorkrijgen dat ze in een vinexwijk hun kinderen niet meer met z'n vieren op een kamer hoeven te laten slapen.

Je bent rot of je bent het niet, en als je rot bent dan ga je die recreatiemogelijkheden slopen, niet benutten.
Wat ben jij politiek incorrect zeg! Hoppa, aan de thee jij! Picknicken, DAT is het antwoord! Kei-hard picknicken, dat zal ze leren, die rekels!
For great justice!
  maandag 21 februari 2011 @ 09:22:10 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_93091634
Doe mij ook maar een bakje thee...
  maandag 21 februari 2011 @ 09:33:50 #125
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93091868
Hey, wat is er aan de hand bij het station?
  maandag 21 februari 2011 @ 09:34:28 #126
141482 Q.
JurassiQ
pi_93091892
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:33 schreef Neelix het volgende:
Hey, wat is er aan de hand bij het station?
Hoezo?
For great justice!
  maandag 21 februari 2011 @ 09:37:45 #127
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93091963
quote:
Utrecht Centraal
Maandag 21 Februari 09:33
Oorzaak
Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door beperkingen op last van de brandweer.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
  maandag 21 februari 2011 @ 09:40:49 #128
141482 Q.
JurassiQ
pi_93092046
De Rabobrand is vast overgeslagen. :7
For great justice!
  maandag 21 februari 2011 @ 09:42:46 #129
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93092093
quote:
Treinverkeer rondom Utrecht gestremd
Uitgegeven: 21 februari 2011 09:22
Laatst gewijzigd: 21 februari 2011 09:37
AMSTERDAM- Het treinverkeer van en naar Utrecht Centraal is maandagochtend rond kwart over negen op last van de brandweer stilgelegd.

Dit bevestigt een woordvoerder van de brandweer tegenover NU.nl. Het treinverkeer is inmiddels weer hervat, maar reizigers moeten nog wel rekening houden met een half uur vertraging.
De brandweer legde het treinverkeer stil door rookvorming in de verkeersleidingspost op Utrecht Centraal. Het bleek echter vals alarm.
Van nu.nl

Stelletje prutsers bij ProRail, vast dezelfde technici als bij de vuurtorens ;)
pi_93092172
Tja ik snap wel dat ze het treinverkeer stil leggen; goed nu is er niets aan de hand, maar stel dat het wel zo is en er botsen twee treinen tegen elkaar...

En vals alarm komt zo vaak voor; hier op mijn werk sta ik gemiddeld vijf keer per jaar buiten omdat het brandalarm zonder reden afgaat... Op één of andere manier is dat helaas wel altijd als het 0 graden is, en nooit op een zonnige zomerdag...
  maandag 21 februari 2011 @ 09:47:03 #131
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93092201
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:46 schreef zatoichi het volgende:
Tja ik snap wel dat ze het treinverkeer stil leggen; goed nu is er niets aan de hand, maar stel dat het wel zo is en er botsen twee treinen tegen elkaar...

En vals alarm komt zo vaak voor; hier op mijn werk sta ik gemiddeld vijf keer per jaar buiten omdat het brandalarm zonder reden afgaat... Op één of andere manier is dat helaas wel altijd als het 0 graden is, en nooit op een zonnige zomerdag...
Natuurlijk, zo bedoel ik dat ook niet. Het is terecht dat ze dat doen.
Maar die hele toko is daar laatst afgebrand, en hebben ze opnieuw opgebouwd, dus dan mag je hopen dat ze het goed doen :)
  maandag 21 februari 2011 @ 11:41:29 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_93095179
quote:
8s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:18 schreef Q. het volgende:

[..]

Wat ben jij politiek incorrect zeg! Hoppa, aan de thee jij! Picknicken, DAT is het antwoord! Kei-hard picknicken, dat zal ze leren, die rekels!
Pickw/nicken
  maandag 21 februari 2011 @ 11:50:31 #133
141482 Q.
JurassiQ
pi_93095482
quote:
Op maandag 21 februari 2011 09:47 schreef Neelix het volgende:

[..]

Natuurlijk, zo bedoel ik dat ook niet. Het is terecht dat ze dat doen.
Maar die hele toko is daar laatst afgebrand, en hebben ze opnieuw opgebouwd, dus dan mag je hopen dat ze het goed doen :)
Mwa, ze hadden wel enige haast. :+
For great justice!
pi_93111466
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Die flats bij station Overvecht worden binnenkort gesloopt, het ziet er nu heel spookachtig uit, zo dichtgetimmerd. Ik woon echt aan het randje, ik zou depressief worden als ik wat verder tussen het beton zou wonen.
En d'r woont gewoon nog iemand in dat complex, ik weet niet of de de huismeester is of iemand die niet weg wil, maar heel apart.
pi_93116162
quote:
Die flats bij station Overvecht worden binnenkort gesloopt, het ziet er nu heel spookachtig uit, zo dichtgetimmerd. Ik woon echt aan het randje, ik zou depressief worden als ik wat verder tussen het beton zou wonen. Een van mijn oudere buurtbewoners heeft meegeholpen Overvecht te bouwen en vertelt wel eens over hoe snel (en soms onverantwoord) dat ging.
Ik woon daar ook redelijk in de buurt, en een groot deel hier is genomineerd voor sloop. Was voor mij één van de motivaties hier in te gaan 2 jaar terug, bij sloop urgentie + verhuisvergoeding :7 De woningen hier zijn ook wel echt aan sloop toe, de kozijnen rotten uit m'n badkamer.

Helaas zitten er ook mensen die hier al 20 jaar wonen en 5500 euro vergoeding + urgentie niet genoeg vinden om uit hun mooi buurtje weg te gaan *kuch*. Die gaan lekker overal tegenaan schoppen en alles zolang mogelijk uit laten stellen. In ieder geval is de draagvlakmeting pas geweest, als het goed is komt de uitslag daarvan begin maart en weten we waar we aan toe zijn (of nog steeds niet).

Het gaat hier trouwens om het blok Van Brammendreef - Taagdreef.
  maandag 21 februari 2011 @ 19:47:03 #136
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_93116742
quote:
Ben blij dat we daar uit die buurt (nouja iets verderop was ut) weg zijn ;) je wordt idd niet vrolijk van, hoop wel dat het opknapt daar voor de buurt dan.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 21 februari 2011 @ 21:53:28 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_93125028
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:02 schreef speknek het volgende:
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:09 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat gebouw kom je niet zomaar binnen hoor.
quote:
De brand die vrijdag in het nieuwe hoofdkantoor van de Rabobank in Utrecht heeft gewoed, is waarschijnlijk aangestoken. Dat liet de politie maandag weten.

De brand brak vrijdagmiddag uit in een technische ruimte op de tweede verdieping van het pand aan de Croeselaan. Zeven bouwvakkers moesten het gebouw verlaten. Bij de brand raakte niemand gewond en kwamen geen gevaarlijke stoffen vrij. De politie heeft nog geen idee wie de brand zou kunnen hebben gesticht.

In juni en oktober vorig jaar was er ook al brand in het pand. Die in oktober bleek te zijn aangestoken. Bij de brand in juni vond bovenin een van de twee torens, die met elkaar verbonden zijn, een explosie plaats. Dat zorgde voor veel schade.

Later dit jaar moeten zo'n drieduizend Rabobank-medewerkers naar het gebouw van 105 meter hoog verhuizen.
pi_93125125
Wel een beetje nostalgie voor mij, die flats bij Overvecht.... Toen ik 10 was, woonde een vriendje van mij daar; ja het gezin was erg arm, maar het was leuk spelen op dat binnenplaatsje O+

Twintig jaar geleden, waar blijft de tijd :D
  dinsdag 22 februari 2011 @ 14:28:53 #139
141482 Q.
JurassiQ
pi_93150506
Op Twitter lees ik dat er weer iemand van de Dom gesprongen is...
For great justice!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 14:30:52 #140
141482 Q.
JurassiQ
pi_93150588
quote:
Utrecht weer opgeschrikt door Domspringer

UTRECHT - In Utrecht is iemand van de Domtoren gesprongen. Of het om een man of vrouw gaat is niet bekend.

September 2009 was de laatste keer dat iemand van de Dom sprong.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/334201
For great justice!
pi_93150710
Ik was het niet!
Tap tap tap
  dinsdag 22 februari 2011 @ 14:34:57 #142
141482 Q.
JurassiQ
pi_93150768
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik was het niet!
Gelukkig maar. O+!
Maar als ie een uurtje eerder was geweest had ik hem moeten wegkoppen. Brrrr. Geluk bij een ongeluk dat de terrasjes op het Domplein in de schaduw liggen, anders hadden daar vast ook mensen gezeten...
For great justice!
pi_93150799
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:34 schreef Q. het volgende:

[..]

Gelukkig maar. O+!
Maar als ie een uurtje eerder was geweest had ik hem moeten wegkoppen. Brrrr. Geluk bij een ongeluk dat de terrasjes op het Domplein in de schaduw liggen, anders hadden daar vast ook mensen gezeten...
Vriendin van me werkt om de hoek, heb even ge-sms't of zij het niet was :')

edit: zij was het niet :D
Tap tap tap
  dinsdag 22 februari 2011 @ 14:40:02 #144
141482 Q.
JurassiQ
pi_93150967
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 14:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vriendin van me werkt om de hoek, heb even ge-sms't of zij het niet was :')
Gelukkig maar. O+
For great justice!
pi_93151026
Ik was het. Fok! nu vanuit het ziekenhuis...
PWBF
pi_93151071
Tering hee, wel bizar. Vanochtend vroeg ik me nog af wat het beste gebouw in Utrecht zou zijn om vanaf te springen als je zelfmoord zou willen plegen (geen neigingen hier hoor...) en kwam toen al snel tot de conclusie dat dat de Dom was. En dan nu dit bericht...
PWBF
  dinsdag 22 februari 2011 @ 14:50:34 #147
141482 Q.
JurassiQ
pi_93151423
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 14:42 schreef Nielsch het volgende:
Tering hee, wel bizar. Vanochtend vroeg ik me nog af wat het beste gebouw in Utrecht zou zijn om vanaf te springen als je zelfmoord zou willen plegen (geen neigingen hier hoor...) en kwam toen al snel tot de conclusie dat dat de Dom was. En dan nu dit bericht...
Weet je zeker dat jij het niet was?
For great justice!
pi_93151911
http://www.nu.nl/binnenla(...)omtoren-utrecht.html

quote:
Een gids van de Dom heeft aan RTV Utrecht gemeld dat hij een van zijn toeristen mist.
Nu pas? :D
Tap tap tap
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:05:35 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_93152210
Ik weet waar ie uithangt :X.

(uitspreidt?)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:16:00 #150
141482 Q.
JurassiQ
pi_93152667
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 15:05 schreef speknek het volgende:
Ik weet waar ie uithangt :X.

(uitspreidt?)
Hij is in ieder geval onder dak. :').

quote:
De persoon ligt ín de toegang van de Sint Michaëlskapel en is waarschijnlijk door een dak gegaan. De Florahof is afgezet. Brandweer en politie zijn ter plaatse.
For great justice!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:29:04 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_93153240
ik hoop niet dat er een bruiloft was :X.
pi_93154160
Ohja wilde jij daar niet trouwen?
pi_93154705
Ik wilde ook altijd wil in de Domtoren trouwen eigenlijk. Uiteindelijk toch het stadhuis geworden.
PWBF
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:02:47 #154
8369 speknek
Another day another slay
pi_93154813
Niet voor 2000 euro een uurtje een ceremonie :').
pi_93154892
2000? Wist niet dat het zo duur was... Misschien geven ze nu korting bovendien hebben ze een sunroof! Voor mij was de domtoren iig ook te duur.

Uiteindelijk getrouwd in het universiteitsmuseum en gefeest in het griftpark; lopend naar huis; meesterlijk om om drie uur 's nachts in trouwpak en trouwjurk rond te lopen en die verbaasde gezichten van mensen die terug uit de stad kwamen te zien!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:09:46 #156
8369 speknek
Another day another slay
pi_93155150
We gaan uiteindelijk naar Kasteel Wijenburg in Echteld. Ja heel afgezaagd sprookjeshuwelijk.
pi_93155173
Onze plechtigheid was in het stadhuis, het diner en het feest in Oudaen. Slapen deden we in het Mitland. In de bar van het hotel kregen we nog allemaal drankjes van onbekenden. Er was zelfs een dronken Engelsman die een hele fles champagne wilde bestellen. We waren echter al zo dronken dat dat niet meer hoefde voor ons.
PWBF
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:27:01 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_93156021
Mijn trouwlocatie wordt waarschijnlijk Kasteel Oud-Zuilen (loopafstand van huis) of Fort bij Vechten

maar dat duurt nog wel even voordat dat gaat gebeuren
pi_93156035
Tja die huwelijksnacht... eigenlijk kun je het beter overslaan want je hebt beiden eigenlijk niet zo'n zin, als het goed is ben je hartstikke dronken, en eigenlijk gewoon verschrikkelijk moe.. :D

Ik vond het wel fijn om lekker thuis te slapen; de volgende dag lekker nog met haar uit eten geweest om het samen te vieren ipv met iedereen.

En Speknek, is zo'n kasteel niet juist heel duur? Ik heb het ook overwogen, maar vond het te duur (al heb ik niet naar deze gekeken). Ohja en ik wilde ook graag in Utrecht trouwen, leverde mooie foto's aan de nieuwe gracht op.
pi_93156089
Fijn dat zo'n bericht over zelfmoord verandert in een gesprek over trouwlocaties O+
Tap tap tap
pi_93156290
Utrechters doen wel verbitterd, maar diep van binnen zijn het allemaal optimisten!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:37:48 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_93156541
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:27 schreef zatoichi het volgende:
En Speknek, is zo'n kasteel niet juist heel duur? Ik heb het ook overwogen, maar vond het te duur (al heb ik niet naar deze gekeken). Ohja en ik wilde ook graag in Utrecht trouwen, leverde mooie foto's aan de nieuwe gracht op.
Ja, ik heb het mazzel dat m'n schoonpa fiks in de slappe was zit en wel mee wil betalen aan de bruiloft (en zelf zijn we ook al niet zo heel arm). Achteraf vonden we het vooral wel fijn dat nu alles op een locatie kan. Lunchen, trouwen, middagprogramma, diner, feest. Geen gedoe met mensenmassa's dirigeren.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:03:47 #163
141482 Q.
JurassiQ
pi_93157859
Zijn wij als je goede Utrecht-topic-vrienden ook uitgenodigd, Spek?
For great justice!
pi_93158771
Haha zie je het voor je?

Speknek: "Nou en dit zijn nou mijn Fok! vrienden"
Mevr. Speknek: "Zeg dat trouwen hè? Je hebt toch 24 uur bedenktijd?"
pi_93159029
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:27 schreef zatoichi het volgende:
Tja die huwelijksnacht... eigenlijk kun je het beter overslaan want je hebt beiden eigenlijk niet zo'n zin, als het goed is ben je hartstikke dronken, en eigenlijk gewoon verschrikkelijk moe.. :D

Ik vond het wel fijn om lekker thuis te slapen; de volgende dag lekker nog met haar uit eten geweest om het samen te vieren ipv met iedereen.

Oh ik vond het slapen in het hotel juist geweldig. Echt nog lekker nagenieten in die roes waarin je dan zit en de volgende ochtend zo met je brakke kop aan het heerlijke ontbijtbuffet met alles erop en eraan (full English Breakfast, oh yeah!). Voor mij was het juist de kers op de taart. De volgende ochtend alsnog kunnen presteren om het zo maar even te zeggen. Daarna lekker chillen in het zwembad en de sauna.

Wel hebben we op een gegeven moment besloten om een gewone kamer te nemen in plaats van een suite, want dat leek ons wel een beetje onzin. Achteraf een goede keuze. Er bleven vrienden van ons slapen in ons appartement en bij thuiskomst de volgende dag was echt werkelijk alles versierd en overal lagen nog extra nieuwe cadeautjes. Ook een leuke thuiskomer.
PWBF
pi_93159113
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:09 schreef speknek het volgende:
We gaan uiteindelijk naar Kasteel Wijenburg in Echteld. Ja heel afgezaagd sprookjeshuwelijk.
Wel een cool kasteel. Heb daar ooit eens een zakendiner gehad. Was me uitstekend bevallen!

Maar is die lokatie niet bijzonder ruk te bereiken met het OV? Moet iedereen met de auto komen en wordt er niets gedronken. Voor ons was de keuze voor de binnenstad van Utrecht mede ingegeven door het feit dat dan veel mensen konden komen lopen (of met de fiets / trein).
PWBF
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:31:46 #167
8369 speknek
Another day another slay
pi_93159401
Ja dat is inderdaad wel een groot nadeel, alhoewel vrijwel alle daggasten een hotelkamer nemen in het hotel dat ernaast zit. De rest zal inderdaad moeten zien te carpoolen, of toch met het openbaar vervoer komen.
pi_93161922
Tja je moet je eigen huwelijk ook vieren zoals je wilt natuurlijk; ik ben wat dat betreft nogal een huismus, dus vond het leuk om naar huist te gaan na het huwelijk. Net zoals de volgende dag (het was heerlijk weer) veel van de vrienden die bij de bruiloft waren hadden afgesproken in het Wilhelminapark.

Mijn vrouw haar tweelingzus twijfelde een beetje, maar besloot toch nog even te laten weten dat ze daar zaten. Wij vonden het hartstikke leuk (mede doordat er vrienden vanuit Spanje bij waren), maar een groot deel dacht dat wij de dag per sé met zijn tweeën wilden doorbrengen... Dat schijnt zo te horen. Nou was ik toen al 12 jaar met haar, bovendien hadden we samen nog een huwelijksreis tegoed van vier weken, dus ik vond het eigenlijk wel gezellig om gewoon normaal een biertje uit blik in het wilhelminapark te drinken; wat wil je nog meer? :D
pi_93166889
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 18:26 schreef zatoichi het volgende:
biertje uit blik in het wilhelminapark te drinken; wat wil je nog meer? :D
*zombiegeluiden maakt*
Zomer... zoooomer...
pi_93168384
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:11 schreef TMan het volgende:

[..]

*zombiegeluiden maakt*
Zomer... zoooomer...
Dat gaat zo'n pijn doen dit jaar...m'n eerste zomer sinds ik fulltime ben gaan werken. Ik zie de facebookberichtjes al voorbij vliegen dat iedereen lekker in het park zit terwijl ik werk :')
pi_93187558
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 20:36 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Dat gaat zo'n pijn doen dit jaar...m'n eerste zomer sinds ik fulltime ben gaan werken. Ik zie de facebookberichtjes al voorbij vliegen dat iedereen lekker in het park zit terwijl ik werk :')
Zorg dat je oudere vrienden hebt die ook allemaal werken. Alhoewel een groot deel van mn vriendenclub tegenwoordig werkloos is en dus genoeg tijd heeft. :')
For great justice!
pi_93187709
quote:
6s.gif Op woensdag 23 februari 2011 08:29 schreef Q. het volgende:

[..]

Zorg dat je oudere vrienden hebt die ook allemaal werken.
Nja daar ging het dus mis toen ik op m'n 22e nog bij een vereniging ging :') Nu is haast iedereen dus nog student om me heen. Werkloze vriendenclub...ook leuk, zelfde verhaal dus :P
pi_93201560
quote:
BRANDEN RABOTOREN OPGEËIST

Drie van de vier branden in de in aanbouw zijnde Rabotoren in Utrecht zijn opgeëist door een groep die zich ‘Conspiracy Cells of Fire, Dutch Cell’ noemt. Dat staat te lezen in een verklaring van de groep op de website Indymedia. De groep zegt ook verantwoordelijk te zijn voor een aanval op de website van de Rabobank.

Reden waarom de Rabo doelwit is, is dat ‘de fascisten van de Rabobank’ volgens de groep investeren in de wapenindustrie en daarmee in wapens die gebruikt worden in landen Egypte, Griekenland, Israël, Lybie en Algerije.

De verklaring van de groep is hier te lezen. De politie is inmiddels bekend met de verklaring en betrekt deze in het onderzoek naar de branden, aldus een woordvoerder.
Bron: DNU.nu
For great justice!
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:03:56 #174
8369 speknek
Another day another slay
pi_93204676
Lache wah, vuurbommen gooien om te protesteren tegen wapengebruik.
pi_93208675
Yes mijn aandelen Rabobank brandbommenindustrie schiet met iedere aanslag omhoog! ^O^
pi_93210630
Ik hoop dat ze die vieze gore linkse pluizen snel te pakken krijgen.
PWBF
pi_93262469
Ik ben op zoek naar de locatie van KBTR die smurfin neemt...iemand die me kan helpen?
pi_93262708
Nee, geen idee waar die is.
PWBF
pi_93263311
Helaas helaas! Let me know als je hem toevallig tegenkomt... :-)
pi_93278793
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:28 schreef CherryLips het volgende:
Fijn dat zo'n bericht over zelfmoord verandert in een gesprek over trouwlocaties O+
Ik heb weleens gehoord dat het op hetzelfde neerkomt.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:17:24 #181
141482 Q.
JurassiQ
pi_93297852
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 21:59 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik heb weleens gehoord dat het op hetzelfde neerkomt.
Zelfmoord is pijnlozer.
For great justice!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 18:38:55 #182
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_93317034
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_93330504
:Y) Goeie Louisa ^O^
  zaterdag 26 februari 2011 @ 16:20:52 #184
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_93352256
Als de winst van de rabobank opgaat aan brandjes wordt die winst weer in de economie gepompd.
Bouwlui en schoonmaakpersoneel hebben meer aan het geld dan een directeur die dan meer opzij zet.
Geniaal idee dus. Zouden we meer wraak acties tegen grote bedrijven gaan zien?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_93356140
Ik weet niet, zolang die toren niet vol zit met werknemers; zal dat niet goed voor de economie zijn lijkt me...
pi_93434384
Weet iemand een winkel in Utrecht waar ik sportprijzen (medailles, bekers) kan kopen?
PWBF
pi_93434397
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:20 schreef Undergod het volgende:
Als de winst van de rabobank opgaat aan brandjes wordt die winst weer in de economie gepompd.
Bouwlui en schoonmaakpersoneel hebben meer aan het geld dan een directeur die dan meer opzij zet.
Geniaal idee dus. Zouden we meer wraak acties tegen grote bedrijven gaan zien?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat je sarcastisch bent, anders vind ik het een verwerpelijk bericht.
PWBF
pi_93443898
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:15 schreef Nielsch het volgende:
Weet iemand een winkel in Utrecht waar ik sportprijzen (medailles, bekers) kan kopen?
Google?
http://www.sportprijzen-utrecht.nl/contact
http://www.houseofspecialsports.nl/bedrijfsprofiel
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:41:14 #189
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_93490300
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik hoop dat je sarcastisch bent, anders vind ik het een verwerpelijk bericht.
Het is een beetje advocaat van de duivel spelen.
Maar ik kan me indenken dat mensen zo'n gedachtegang hebben.
Het is natuurlijk na 3x geen ongeluk meer en bankiers ed hebben zich niet populair gemaakt.

Wat is er precies zo verwerpelijk aan?
pi_93531159
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:41 schreef Undergod het volgende:

[..]

Het is een beetje advocaat van de duivel spelen.
Maar ik kan me indenken dat mensen zo'n gedachtegang hebben.
Het is natuurlijk na 3x geen ongeluk meer en bankiers ed hebben zich niet populair gemaakt.

Wat is er precies zo verwerpelijk aan?
Als je andersmans eigendommen in brand steekt, ben je gewoon misdadig bezig. Dan maak je je schuldig aan dezelfde zaken als waar je de tegenpartij van beschuldigt. Bovendien, als de Rabobank 20 miljoen extra moet betalen vanwege brand en tegenwerking, dan zal dit enkel op het bordje van de consumenten terechtkomen (hogere prijzen betaalpaketten, hogere rente e.d.). Je schiet er dus niets mee op. Bovendien breng je er mensenlevens mee in gevaar.

Nee, dergelijke terroristen uit de kraakscene mogen wat mij betreft kei- en keihard worden aangepakt. Het zijn dieven, vuile criminelen. Die moet je opsluiten.
PWBF
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:54:01 #191
141482 Q.
JurassiQ
pi_93817466
Voor wie de Inktpot nog eens van binnen wil zien:

http://www.openmonumentendagutrecht.nl/nieuws.aspx?ID=576

quote:
Utrechtse 'Inktpot' opent Nationale Monumenten Estafette

Dit jaar wordt de landelijke Open Monumentendag voor de 25e keer georganiseerd. Om dit te vieren zal in de vijfentwintig weken voorafgaande aan de eigenlijke Open Monumentendag - dit jaar op 10/11 september - een Nationale Monumenten Estafette worden gehouden. In deze periode zal ieder weekend ergens in het land een Monument van de Week zijn deuren openen voor het publiek. De estafette start op zaterdag 26 maart in Utrecht in 'De Inktpot', het voormalige derde administratiegebouw van de spoorwegen. Dit monumentale pand is tussen 10.00 en 17.00 uur gratis voor het publiek te bezoeken.
For great justice!
pi_93819658
Ik ben daar een paar jaar geleden geweest met de Open Monumentendag. Was wel erg gaaf om ook van binnen te zien.
PWBF
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:02:27 #193
141482 Q.
JurassiQ
pi_93820405
Idd, ik ook, 2007 denk ik.
For great justice!
pi_93820495
Waarom ligt dit topic eigenlijk op z'n gat? Voorheen ging het altijd veel sneller.
PWBF
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:12:20 #195
141482 Q.
JurassiQ
pi_93820857
Iedereen zit op het terras in de zon. Can't blame them. :7
For great justice!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:28:13 #196
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_93821572
Ik wil ook wel even in de Inktpot gaan kijken.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:05:45 #197
141482 Q.
JurassiQ
pi_93852593
quote:
AH STRAATWEG HEROPENT MET RUIMST MOGELIJKE OPENINGSTIJDEN

De volledig verbouwde en vergrote Albert Heijn supermarkt aan het begin van de Amsterdamsestraatweg hanteert vanaf woensdag de ruimste openingstijden die mogelijk zijn binnen de gemeente Utrecht. De winkel is voortaan van maandag tot en met zaterdag en op de maandelijkse koopzondag geopend van 7.00 tot 23.00 uur en op de andere zondagen van 16.00 tot 23.00 uur.

De AH is de enige winkel in Utrecht die van deze maximale openingstijden gebruik maakt. De winkel heropende woensdag na een verbouwing die tien dagen in beslag nam. Het interieur is volledig vernieuwd en het winkeloppervlak is fors uitgebreid. Dat was mogelijk door onder meer een naastgelegen pand en de buitenruimte achter de winkel bij de zaak te trekken.
Dat zijn nog eens tijden. :7
For great justice!
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:09:55 #198
8369 speknek
Another day another slay
pi_93852700
En die eigenaresse is echt net 35 ofzo. Doet ze goed.
pi_93853231
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:05 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat zijn nog eens tijden. :7
De boel is echt enorm gemoderniseerd. Wat ik er van buitenaf tenminste van kon zien. Straks eens even kijken hoe het is geworden. Verder natuurlijk erg relaxt die openingstijden. Nu nog even elke zondag vanaf 12u open zijn ipv 16u en dan is het helemaal top
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:26:59 #200
141482 Q.
JurassiQ
pi_93853257
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:26 schreef The6thgate het volgende:

[..]

De boel is echt enorm gemoderniseerd. Wat ik er van buitenaf tenminste van kon zien. Straks eens even kijken hoe het is geworden.
Als het niet zulk enorm kutweer zou zijn zou ik er ook ff naar binnen huppelen.
For great justice!
pi_93853921
Ja leuk, maar ik heb liever dat er een supermarkt in Hoograven open zou gaan op zondag. De Plus op het Smaragdplein bijvoorbeeld, of de Albert Heijn in 't Hart van Hoograven. Nu moet ik op zondag met de auto of fiets naar de AH in Lunetten om boodschappen te doen.
PWBF
pi_93853927
Ze moeten eens beginnen met de verbouwing van de AH op het Willem van Noortplein! }:|
pi_93853988
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:46 schreef Nielsch het volgende:
Ja leuk, maar ik heb liever dat er een supermarkt in Hoograven open zou gaan op zondag. De Plus op het Smaragdplein bijvoorbeeld, of de Albert Heijn in 't Hart van Hoograven. Nu moet ik elke zondag met de auto of fiets naar de AH in Lunetten om boodschappen te doen.
Ach gewoon één keer in de week boodschappen doen... Ben ik mee begonnen zodra ik ging werken. Voornaamste reden: Ik had al zo weinig tijd en had geen zin om elke dag mijn tijd te verspillen aan boodschappen, dus doe het nu maar één keer per week :)

Nadeel is wel dat je voor een hele week moet bedenken wat je nodig hebt...
pi_93854152
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:47 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ach gewoon één keer in de week boodschappen doen... Ben ik mee begonnen zodra ik ging werken. Voornaamste reden: Ik had al zo weinig tijd en had geen zin om elke dag mijn tijd te verspillen aan boodschappen, dus doe het nu maar één keer per week :)

Nadeel is wel dat je voor een hele week moet bedenken wat je nodig hebt...
Wij doen ook voor de hele week boodschappen (scheelt namelijk tijd én geld), maar soms vergeet je wel eens iets wat je echt nodig hebt (dus geen zak chips ofzo). Normaal loop je dan even in 2 minuten naar de winkel toe. Nu moet ik echter op de fiets naar de Twijnstraat of naar Lunetten en dat is gewoon zuur.

Bovendien, soms wil ik ook wel eens de weekboodschappen op zondag doen, als we zaterdag bijvoorbeeld veel afspraken hebben. Wederom zuur dat we dan een heel eind moeten rijden...
PWBF
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:55:07 #205
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_93854282
Wat een problemen hebben we toch in dit land. :P

Ik woon net tussen de AH Twijnstraat en de Plus Smaragdplein in, dus ik wissel het toch al lekker af.
pi_93854461
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:55 schreef Silenus het volgende:
Wat een problemen hebben we toch in dit land. :P

Ik woon net tussen de AH Twijnstraat en de Plus Smaragdplein in, dus ik wissel het toch al lekker af.
Woon je in Tolsteeg dan?
PWBF
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:00:41 #207
141482 Q.
JurassiQ
pi_93854491
Ach, de AH op Kanaleneiland is op zondag open, dichtbij genoeg voor mij. :7 Maar ik doe bij voorkeur geen boodschappen op zondag, veel te druk.
For great justice!
pi_93854509
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:00 schreef Q. het volgende:
Ach, de AH op Kanaleneiland is op zondag open, dichtbij genoeg voor mij. :7 Maar ik doe bij voorkeur geen boodschappen op zondag, veel te druk.
Ik doe bij voorkeur geen boodschappen bij de AH op Kanaleneiland.
PWBF
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:01:27 #209
141482 Q.
JurassiQ
pi_93854515
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:47 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ach gewoon één keer in de week boodschappen doen...
Geen idee hoe ik dat allemaal mee moet krijgen op de fiets, in mn rugtasje.
For great justice!
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:01:35 #210
141482 Q.
JurassiQ
pi_93854523
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik doe bij voorkeur geen boodschappen bij de AH op Kanaleneiland.
Ook een goede optie.
For great justice!
pi_93854544
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:01 schreef Q. het volgende:

[..]

Ook een goede optie.
Ik heb het wel gedaan hoor op zondag, totdat ik de AH in Lunetten ontdekte. Toch wel een prettigere winkel.
PWBF
pi_93854590
quote:
11s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:01 schreef Q. het volgende:

[..]

Geen idee hoe ik dat allemaal mee moet krijgen op de fiets, in mn rugtasje.
Tja Ik doe mijn boodschappen gewoon lopen, maar koop de helft bij de AH en de helft bij Rio de Bio ( :') yeah I know) en dus in twee fasen.

Tja en als je niet te trots bent voor fietstassen krijg je een hoop mee in één keer.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:03:52 #213
141482 Q.
JurassiQ
pi_93854594
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb het wel gedaan hoor op zondag, totdat ik de AH in Lunetten ontdekte. Toch wel een prettigere winkel.
Stukje te ver weg voor mij, zeker zonder auto. AH K'eiland is 5 minuten lopen, Lunetten een kwartier fietsen. Dan is de AH aan de Straatweg nog een stuk dichterbij. :7
For great justice!
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:04:26 #214
141482 Q.
JurassiQ
pi_93854612
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:03 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Tja en als je niet te trots bent voor fietstassen krijg je een hoop mee in één keer.
Zolang ik nog staand kan piesen neem ik geen fietstassen op mn fiets.
For great justice!
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:06:01 #215
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_93854663
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Woon je in Tolsteeg dan?
Net aan de andere kant van het spoor, watervogelbuurt.
pi_93854678
Ha, ik heb een afneembare fietstas op mijn fiets. Echt wel dik handig hoor. Kan mij het schelen hoe anderen er tegenaan kijken. Maar goed, sinds we een baby hebben en veel luiers moeten kopen doen we meestal de weekboodschappen met de auto.
PWBF
pi_93854693
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:06 schreef Silenus het volgende:

[..]

Net aan de andere kant van het spoor, watervogelbuurt.
Is dat nieuwe winkelcentrum bij de IBB dan ook niet in de buurt? Daar zit een Jumbo toch?
PWBF
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:06:59 #218
141482 Q.
JurassiQ
pi_93854700
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:06 schreef Nielsch het volgende:
Ha, ik heb een afneembare fietstas op mijn fiets. Echt wel dik handig hoor. Kan mij het schelen hoe anderen er tegenaan kijken. Maar goed, sinds we een baby hebben en veel luiers moeten kopen doen we meestal de weekboodschappen met de auto.
Ik merk al dat mijn leven zich in een iets andere fase bevindt.
For great justice!
pi_93854766
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:06 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik merk al dat mijn leven zich in een iets andere fase bevindt.
Dat hangt er maar volledig vanaf hoe je het bekijkt. Ik ga nog regelmatig uit met vrienden, terwijl er veel mensen zijn zonder kinderen die dat al niet meer doen.
PWBF
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:09:17 #220
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_93854774
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Is dat nieuwe winkelcentrum bij de IBB dan ook niet in de buurt? Daar zit een Jumbo toch?
Ja, is ook wel in de buurt, maar net effe iets verder fietsen denk ik. 200 meter ofzo. :')

Heeft wel een ruim assortiment, die Jumbo.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:12:24 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_93854866
Ik heb een MCD supermarkt schuin voor de deur, da's echt fantastisch :7.

Net fikse boem op het kruispunt voor het Went gebouw trouwens, de pliesie is er nu een uur later nog steeds mee bezig. Een auto die hard tegen een bus 12 aan is gereden, auto in de kreukels, bus 12 nauwelijks een schrammetje (maar de mensen erin misschien wel gezien de drie ambulances).
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:16:38 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_93855000
quote:
FC Utrecht stopt met vrouwenvoetbal

UTRECHT - Het seizoen wordt nog afgemaakt, maar daarna zullen de dames van FC Utrecht niet meer uitkomen in de Eredivisie Vrouwen. Dat heeft de directie van de club besloten.

Utrecht stopt met vrouwenvoetbal omdat er te weinig geld verdiend wordt. Eerder gaven ook AZ en Willem II al aan op het einde van dit seizoen te stoppen in de vrouwencompetitie.

In 2007 was FC Utrecht één van de teams die aan de basis stonden van de Eredivisie Vrouwen.
Tsja, als Anouk Hoogendijk vertrekt, heb je inderdaad geen reden meer om te gaan kijken. Daarom als aandenken nog wat plaatjes van Anouk Hoogendijk. :7.

pi_93855037
Dit is trouwens het eerste Utrecht topic zoals opgenomen in de reeks die nu tot 50 loopt:

Waar in Utrecht wonen ?

Veel mensen die er nu niet meer bij zijn...

En dit is een oudje van Speknek:

Forza Utreg Deel IX

Lol
PWBF
pi_93855097
Voetbal kan me eigenlijk weinig boeien (behalve FC Utrecht dan) en vrouwenvoetbal vind ik al helemaal verwerpelijk. En ja, professioneel (vrouwen)voetbal moet nu eenmaal geld in het laatje brengen. Doet dat het niet, dan kun je het maar beter bij de amateurs laten.
PWBF
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:26:30 #225
141482 Q.
JurassiQ
pi_93855296
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:17 schreef Nielsch het volgende:
Dit is trouwens het eerste Utrecht topic zoals opgenomen in de reeks die nu tot 50 loopt:

Waar in Utrecht wonen ?
Ik was er bij het eerste deel al bij. *O*
En toen woonde ik nog niet eens in Utrecht dus de titel was wel aardig goed. 8-)
For great justice!
pi_93855322
quote:

Waar in Utrecht wonen ?

Haha of wel; een post van toen ik net in mijn huurhuis zat in pijlsweerd, met voortschrijdend inzicht nu alweer bijna drie jaar woonachtig in Tuinwijk.

Lol indeed!

En tja dat vrouwenvoetbal dat sorteert zichzelf dus blijkbaar uit; als er niemand op af komt, is het financieel niet interessant en dus wordt het gestopt. Prima toch om af en toe iets nieuws te proberen en kijken of het werkt?

En over de levensfasen, ja ik wordt over een half jaartje vader (als alles goed loopt) dus zal me ook maar gaan instellen op en wat ingewikkeldere boodschappen routine 8-)

Hoe lang duurt het voordat je je kinderen erop uit kunt sturen voor dat soort dingen? :D
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:33:40 #227
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_93855505
quote:

Waar in Utrecht wonen ?

En dit is een oudje van Speknek:

Forza Utreg Deel IX

Lol
in het topic van speknek daar sta ik ook al bij, al was het in het begin meer meelezen dan meepraten.
Nog steeds het geval trouwens.

@ ah paniek, Ik heb wel eens buiten in de rij gestaan voor de ah op de straatweg op zondag.
Het was daar altijd ziekelijk druk, hopelijk is dat nu beter.
pi_93855740
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:04 schreef Q. het volgende:

[..]

Zolang ik nog staand kan piesen neem ik geen fietstassen op mn fiets.
:o Weet je hoe handig :D
Ik heb ze nu ook niet anders krijg ik de fiets niet meer in de berging :')
Tap tap tap
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:46:23 #229
141482 Q.
JurassiQ
pi_93855863
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

:o Weet je hoe handig :D
Ik heb ze nu ook niet anders krijg ik de fiets niet meer in de berging :')
Dan maar onhandig. Ik heb tenminste mijn waardigheid nog!
For great justice!
pi_93855984
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:46 schreef Q. het volgende:

[..]

Terwijl je loopt te kloten met plastic tasjes aan je stuur.
Tap tap tap
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:52:44 #231
141482 Q.
JurassiQ
pi_93856057
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Terwijl je loopt te kloten met plastic tasjes aan je stuur.
Het valt mee, zware dingen in de rugtas en de rest op de bagagedrager onder de snelbinders pletten. Neemt het ook minder ruimte in in je kast. Ideaal.
For great justice!
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:16:06 #232
62913 Blik
The one and Only!
pi_93856863
AH XL Overvecht op zondag is echt dikke prima, zo groot dat het alsnog niet druk lijkt :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:36:43 #233
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93857619
Die openingstijd van 16:00 tot 23:00 snap ik niet. Op de Twijnstraat is dat ook en dan staat er gewoon een rij om 16:00 om naar binnen te kunnen gaan.

Is dat een beperking van de winkeltijdenwet ofzo?
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:38:38 #234
141482 Q.
JurassiQ
pi_93857681
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:36 schreef Neelix het volgende:
Die openingstijd van 16:00 tot 23:00 snap ik niet. Op de Twijnstraat is dat ook en dan staat er gewoon een rij om 16:00 om naar binnen te kunnen gaan.

Is dat een beperking van de winkeltijdenwet ofzo?
Yep.
For great justice!
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:42:02 #235
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93857827
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:46 schreef Q. het volgende:

[..]

Andere optie is zo'n mooi fietsrek voorop je stuur, ook superhandig.

Helemaal handig als je tegelijkertijd een koter achterop moet meenemen :)
pi_93857888
Net even bij de AH op de straatweg geweest. Best mooi geworden, stuk moderner iig. Alleen met een brak hoofd is het goed zoeken waar alles nu staat :')
Ben ook gewend om achter door de winkel te lopen, maar daar is het wat onoverzichtelijk door smalle doorgangen van de paden dus moet je eigenlijk via het centrale pad. Maar goed dat went ook wel weer op den duur.
Had eigenlijk nog gehoopt dat ze van die zelfscan dingen gingen gebruiken.
pi_93858180
Nadeel van de AH op de Twijnstraat is dat het a) al een hele kleine winkel is en b) het op zondag echt altijd stervensdruk is. Bovendien zijn er geen parkeerplaatsen.

Ik vind het maar raar hoor; Hoograven is een grote wijk maar geen enkele supermarkt open op zondag terwijl er echt wel vraag naar is.
PWBF
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:59:54 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_93858490
Maar sowieso zijn er toch maar 3 AHs elke zondag open?
pi_93858578
Wel wat meer: Kanaleneiland, Lunetten, Twijnstraat, Nachtegaalstraat, A'damse SW, W van Noortplein en die in de Meern.

Ik vind dat alle supermarkten elke zondag open mogen!
PWBF
pi_93858587
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:59 schreef speknek het volgende:
Maar sowieso zijn er toch maar 3 AHs elke zondag open?
Lijkt me niet; de AH op het Willem van Noortplein is ook altijd elke zondag open. Het kan natuurlijk dat dat een van de drie is, maar als je ziet hoe klein die is, lijkt me dat vreemd...
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:03:18 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_93858597
ohwissiknie :@.
pi_93858617
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:02 schreef Nielsch het volgende:
Wel wat meer: Kanaleneiland, Lunetten, Twijnstraat, Nachtegaalstraat, A'damse SW, W van Noortplein en die in de Meern.

En toch is het overal nog heel erg druk. Er is zeer duidelijk vraag naar meer, maar zoals altijd gaat het hier weer eens erg sloom.

De Super de Boer op de Biltstraat is volgens mij ook elke zondag open...
PWBF
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:28:12 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_93859478
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:02 schreef Nielsch het volgende:

XL in Overvecht is ook open op zondag, volgens mij van 16:00 - 21:00
pi_93859659
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:28 schreef Blik het volgende:

[..]

XL in Overvecht is ook open op zondag, volgens mij van 16:00 - 21:00
Kan goed hoor! Ik vind die scanners van de XL leuk!
PWBF
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:22:30 #245
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93864043

Rond het einde van de Croeselaan vliegt ook al een paar weken een ontzettend grote zwerm spreeuwen, erg imponerend om te zien.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:25:54 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_93864189
Bij het westplein heb je altijd zo'n gigantische groep pleuris duiven die plotseling massaal opvliegen, de boel onderschijten en dan weer neerstorten.
pi_93864576
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:22 schreef Neelix het volgende:

Rond het einde van de Croeselaan vliegt ook al een paar weken een ontzettend grote zwerm spreeuwen, erg imponerend om te zien.
Niet om het een of ander, ik zie dat dit filmpje overal op internet verschijnt, maar dit is gewoon gedrag van die beesten, en dat is al jaren zo. Zonsopkomst en zonsondergang doen ze het, daarvoor zitten ze massaal in de bomen te wachten op sommige plekken (bij ziekenhuis overvecht bijvoorbeeld).

Ach misschien vind ik het normaal omdat ik dus iedere avond daar fiets vanuit mijn werk, kan natuurlijk ook :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:38:04 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_93864719
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:35 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, ik zie dat dit filmpje overal op internet verschijnt, maar dit is gewoon gedrag van die beesten, en dat is al jaren zo. Zonsopkomst en zonsondergang doen ze het, daarvoor zitten ze massaal in de bomen te wachten op sommige plekken (bij ziekenhuis overvecht bijvoorbeeld).

Ach misschien vind ik het normaal omdat ik dus iedere avond daar fiets vanuit mijn werk, kan natuurlijk ook :)
Is inderdaad niks bijzonders, alleen is de groep nu wel erg groot. Zag dit fenomeen eerst ook dagelijks toen ik nog in Veldhoven werkte. Zaten ook duizenden van die spreeuwen bij de afrit van de snelweg.
pi_93869912
Was net even bij de vernieuwde AH op de Amsterdamsestraatweg, 't ziet er wel mooi uit en vergroot assortiment is altijd fijn. Maar verder :N, kan niks meer vinden, het was echt óntzettend druk in de winkel en dan zijn de paden gewoon best smal en op sommige punten doet de winkel echt een beetje claustrofobisch aan.

Ik zal er vast wel aan wennen, maar op dit moment mis ik m'n oude AH'tje waar ik alles blindelings kon vinden toch wel..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_93872668
Dat heb ik iedere drie maanden als ze hun spullen weer hebben gewisseld...
pi_93872697
Ik kwam onlangs op zondag langs de AH XL in Overvecht en dacht daar even wat boodschappen mee te kunnen nemen. Heb uiteindelijk mijn verzamelde spulletjes weer teruggezet toen ik de rijen bij de kassa zag en ben via de ingang gevlucht. Het leek wel net voor kerst joh, alle kassa's open, overal minimaal 15 mensen in de rij, niet te doen.
Toen maar even richting de Dirk gereden, daar vond ik het ooit vreselijk op zondag, maar daar was het eigenlijk best te doen als je het vergelijkt met de hel van de AH XL.
Ik ben ook verwend met op rustige tijden overdag boodschappen kunnen doen zonder rijen bij de kassa, groot voordeel van part-time en onregelmatig werken.
pi_93873473
Rijen? Scannen! Je bent niet voor niets bij de XL...
pi_93875243
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 18:38 schreef Naamah het volgende:
Was net even bij de vernieuwde AH op de Amsterdamsestraatweg, 't ziet er wel mooi uit en vergroot assortiment is altijd fijn. Maar verder :N, kan niks meer vinden, het was echt óntzettend druk in de winkel en dan zijn de paden gewoon best smal en op sommige punten doet de winkel echt een beetje claustrofobisch aan.

Ik zal er vast wel aan wennen, maar op dit moment mis ik m'n oude AH'tje waar ik alles blindelings kon vinden toch wel..
Tja dat heb je met nieuwe indelingen :') Maar ik had er ook moeite mee. Komt vanzelf weer terug.
pi_93886487
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:53 schreef zatoichi het volgende:
Rijen? Scannen! Je bent niet voor niets bij de XL...
Die scanners kunnen niet omgaan met de 35%korting stickers, dus ik gebruik ze niet meer. En met zulke extreme drukte zijn de scanners ook op.
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:42:48 #255
62913 Blik
The one and Only!
pi_93886674
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:38 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Die scanners kunnen niet omgaan met de 35%korting stickers, dus ik gebruik ze niet meer. En met zulke extreme drukte zijn de scanners ook op.
Wat een onzin, op die 35% stickers bij de XL zit een speciale barcode. Je moet dan eerst het product scannen en vervolgens de barcode van de 35% sticker. Nog nooit problemen mee gehad

En mocht dat op één of andere manier niet werken, dan kun je na het afrekenen naar de zeer rustige kassa lopen bij het scan-gedeelte en daar ook nog je centjes terug krijgen.
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:53:30 #256
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93897049
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Is inderdaad niks bijzonders, alleen is de groep nu wel erg groot. Zag dit fenomeen eerst ook dagelijks toen ik nog in Veldhoven werkte. Zaten ook duizenden van die spreeuwen bij de afrit van de snelweg.
Het is inderdaad omdat de groep nu ontzettend groot is. En in het filmpje is ook best aardig te zien hoe twee slechtvalken de groep aanvallen om er een paar uit te pikken.
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:12:10 #257
141482 Q.
JurassiQ
pi_93904346
*O*

quote:
Utrechtse weer Huisjesmelker van het Jaar

UTRECHT - Uit meer dan honderd nominaties is de Utrechtse Betty Chang voor de tweede maal verkozen tot Huisjesmelker van het Jaar.

Dat maakten de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) en de jongerenorganisatie van de SP donderdag bekend. Zij vragen met de jaarlijkse uitverkiezing aandacht voor de kamernood onder studenten.

Studenten kunnen hun huisbaas voor de 'prijs' opgeven. Er kwamen veel klachten binnen over Chang, die zo'n veertig panden in Utrecht bezit. Zo betalen haar huurders volgens het juryrapport gemiddeld 230 euro per maand meer dan het wettelijke maximum.

Oeuvreprijs
Omdat Chang de prijs ook al in 2006 op haar naam schreef en vaak werd genomineerd, kreeg ze een oeuvreprijs van de jongerenorganisaties. Het lukte hen echter niet om de goudkleurige plaquette aan haar uit te reiken.
De gemeente Utrecht is inmiddels procedures tegen Chang begonnen.
For great justice!
pi_93904840
De SSHU moet gewoon de ruimte krijgen om bij te gaan bouwen of om oude kantoorpanden sneller om te zetten in studentenwoningen. Dat is de manier om huisjesmelkers aan te pakken. De lokaties van de SSHU zijn wellicht niet altijd ideaal, maar je hoeft je niet scheel te betalen aan een klein lek hokje in het centrum. Tenzij je dat zelf wil natuurlijk...
PWBF
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:24:15 #259
141482 Q.
JurassiQ
pi_93904908
Het is gewoon vrije markt, niemand dwingt die studenten om die hokjes te huren, ze kunnen ook in oost-groningen gaan wonen. :7
For great justice!
pi_93905625
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 14:24 schreef Q. het volgende:
Het is gewoon vrije markt, niemand dwingt die studenten om die hokjes te huren, ze kunnen ook in oost-groningen gaan wonen. :7
Ja, of Houten ofzo...
PWBF
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:40:06 #261
141482 Q.
JurassiQ
pi_93905642
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 14:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, of Houten ofzo...
Of Nieuwegein... 9.gif.
For great justice!
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:43:18 #262
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_93905784
Op de Uithof is volgens mij nog genoeg ruimte om een paar flatjes neer te zetten. Maakt de Uithof meteen wat drukker, en hopelijk gezelliger.
pi_93906319
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 14:43 schreef T.O.P het volgende:
Op de Uithof is volgens mij nog genoeg ruimte om een paar flatjes neer te zetten. Maakt de Uithof meteen wat drukker, en hopelijk gezelliger.
Ze moeten voor De Uithof eens met een visie komen om er echt een leuke en aantrekkelijke campus van te maken, zoals in Amerika en Engeland. Tuurlijk, de binnenstad zal altijd blijven trekken, maar het kan op De Uithof zoveel beter...
PWBF
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:02:16 #264
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_93906521
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 14:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze moeten voor De Uithof eens met een visie komen om er echt een leuke en aantrekkelijke campus van te maken, zoals in Amerika en Engeland. Tuurlijk, de binnenstad zal altijd blijven trekken, maar het kan op De Uithof zoveel beter...
De Uithof is al teveel verpest om er nog wat van te kunnen maken. Zo'n drukke busbaan midden door de Uithof, plus het gebrek aan groen tussen de gebouwen, zijn de redenen dat het nooit wat word met de Uithof. Het waait er ook altijd enorm.
pi_93907672
Inderdaad, maar er een mooi centraal plein van wat losse grasvelden, wat bomen en eromheen meerdere (!) café's, winkeltjes, een starbucks, en je hebt een levendige campus...
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:41:16 #266
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_93908429
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:26 schreef zatoichi het volgende:
Inderdaad, maar er een mooi centraal plein van wat losse grasvelden, wat bomen en eromheen meerdere (!) café's, winkeltjes, een starbucks, en je hebt een levendige campus...
Juist geen Starbucks oid, tiefesduur terwijl de doelgroep studenten is..
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:43:05 #267
8369 speknek
Another day another slay
pi_93908518
Die zitten ook allemaal in Guttenberg en The Basket, dus dat maakt niet zoveel uit.
pi_93909272
Starbucks is duur, maar echt wel populair onder studenten. Ik snap ook niet waarom er niet meer zit op de Uithof, er komen zóveel mensen per dag en er is best ruimte om ergens iets leuks te maken. Ik ben er nu meestal zo snel mogelijk weer weg, maar zou best leuk zijn als je er een beetje leuk een terrasje kan pakken of wat kan eten/drinken.
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:16:56 #269
8369 speknek
Another day another slay
pi_93909921
Je hebt natuurlijk bestemmingsplannen, maar over the Basket is vier jaar gesteggel geweest omdat de universiteit/gemeente binnenstadprijzen voor de pacht rekent. Als je ziet hoe TB standaard propvol zit terecht, maar de uitbaters durven het niet altijd aan.
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:33:41 #270
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_93910702
Volgens mij komt in the Basket nou niet bepaald de gemiddelde student. Meer personeel van de uni heb ik het idee.
pi_94140921
Schop!
Ik wil vanavond uit eten in Utrecht. Hele normale eisen: Betaalbaar (minder dan 20 euro voor een hoofdgerecht), uiteraard met een lekkere kaart en een leuke, gezellige, romantische sfeer. Iemand hier een leuke tip?
pi_94142012
Wat versta je onder 'lekkere kaart'? Italiaans, Chinees, ...?
pi_94142167
Romantisch weet ik niet, maar bij Zocher kun je voor die prijs prima eten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:51:03 #274
141482 Q.
JurassiQ
pi_94143167
quote:
LOOPBRUG BIJENKORF VERDWIJNT

De Bijenkorf wordt uitgebreid en de loopbrug over de St. Jacobsstraat verdwijnt. De eigenaar van het pand van de Bijenkorf, het Pensioenfonds Metaal en Techniek, heeft toestemming van de gemeente gekregen voor de eerste voorbereidende werkzaamheden.

Het warenhuis krijgt er bijna 6000 m2 meter vloeroppervlak bij door de bouw van een extra verdieping. Voor de verbouwing is een wijziging van het bestemmingsplan nodig. Daarvoor start binnenkort de procedure, waarbij omwonenden en belanghebbenden hun zegje kunnen doen

*O*
For great justice!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:05:54 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_94143661
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:55 schreef Stofje het volgende:
Schop!
Ik wil vanavond uit eten in Utrecht. Hele normale eisen: Betaalbaar (minder dan 20 euro voor een hoofdgerecht), uiteraard met een lekkere kaart en een leuke, gezellige, romantische sfeer. Iemand hier een leuke tip?
Ik val in herhaling, maar restaurant Aal.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:12:20 #276
62913 Blik
The one and Only!
pi_94143903
quote:
Schop!
Ik ga even Out of the Box.

In Oud-Zuilen zit restaurant Belle, erg lekker eten, romantisch gelegen tussen de Vecht en Fort Zuylen in. Alle hoofdgerechten zijn 22,50 en de frietjes die je kunt bijbestellen voor 5 euro zijn ook erg lekker :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:49:08 #277
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_94145341
Frietjes voor 5 euro, waar gaat het heen met de wereld
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:54:25 #278
62913 Blik
The one and Only!
pi_94145566
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:49 schreef T.O.P het volgende:
Frietjes voor 5 euro, waar gaat het heen met de wereld
Het zijn geen pre-fab frieten uit een zak ofzo. Huisgemaakte frieten en huisgemaakte mayonaise.

Daarbij maken ze alleen gebruik van biologische producten, wat het ook al iets duurder maakt. (maar ook erg lekker)
pi_94146472
De Zakkendrager O+
Tap tap tap
pi_94146578
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:11 schreef CherryLips het volgende:
De Zakkendrager O+
:Y
pi_94147753
Springhaver; echt een top eetcafé/restaurant met een leuke sfeer en lekker centraal...

Ik was lichtelijk teleurgesteld dat zondag bleek dat the kings speech in LHC draaide en dat we daar moesten eten ipv springhaver. (Als is het LHC best ok)
pi_94152804
quote:
Schop!
De Rechtbank en Bouffe zijn erg lekker en goed geprijsd!
PWBF
pi_94152852
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:51 schreef Q. het volgende:

[..]

*O*
Mooi zo!
PWBF
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:45:47 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_94152998
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De Rechtbank en Bouffe zijn erg lekker en goed geprijsd!
Bouffe kende ik niet, ziet er goed uit
pi_94171033
En het is restaurantweek dus lekknu lekker goedkoop uiteten.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:32:46 #286
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_94173816
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:53 schreef lost95 het volgende:
En het is restaurantweek dus lekknu lekker goedkoop uiteten.
27,50 tis wat je goedkoop noemt :p
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:50:05 #287
62913 Blik
The one and Only!
pi_94174756
hmm, restaurantweek. Eens kijken of ik misschien nog wat leuks kan vinden voor donderdag

ik heb donderdag sollicitatiegesprek en krijg direct te horen of ik een contract krijg aangeboden of niet. Dus als het goed uitvalt, heb ik wel reden voor een etentje
pi_94176595
Sorry! Tis Avond geworden in Jans Kerkhof. Tournedos :9.
pi_94180269
Ik ga met m'n vriendin zaterdag bij Straks uiteten. Geen idee waar het ligt, wat het is, maar het zal vast leuk zijn :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:38:35 #290
141482 Q.
JurassiQ
pi_94189450
quote:
TWEE FIETSLOODSEN OP SMAKKELAARSVELD

Op het Smakkelaarsveld verrijzen in juni twee grote loodsen, die de komende jaren plaats gaan bieden aan 1800 fietsen. De loodsen dienen ter vervanging van de stationsfietsenstalling ter hoogte van het stadsbusstation, die gaat sluiten vanwege de uitbreiding van het bovengelegen perron

De stallingloodsen worden geëxploiteerd door de uitbater van de stationsfietsenstalling. Er moet dus betaald worden voor het stallen, in tegenstelling tot de andere fietsparkeerplekken op en rond het voormalige stadsparkje. Het aantal gratis plekken wordt overigens ook uitgebreid. De gemeente gaat 1100 klemmen plaatsen tegen de plint voor de kantoren aan het Leidseveer.
For great justice!
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:44:52 #291
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_94189682
Ik blijf 'm lekker tussen de twee tramrails inzetten. :+
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:01:04 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_94190236
Lekker nuttig, twee fietsenstallingen naast elkaar waarvan een betaald en een gratis. En dan zet je je fiets neer en moet je alsnog tien minuten lopen naar het station. Voor een keer blij dat ik aan de andere kant van het station woon.

Ook blij omdat ik vandaag thuiswerk, en ik wist al langer dat de MCD supermarkt in Lombok gerund werd door een surinamer, maar ze verkopen dus tussen de middag broodjes. Nu staat m'n bek in de fik van een broodje bakkeljauw :9~.
pi_94191331
Sowieso, moeten betalen om daar je fiets kwijt te kunnen :') Dan belanden dus echt weer overal en nergens fietsen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:29:07 #294
141482 Q.
JurassiQ
pi_94191370
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 14:01 schreef speknek het volgende:
Lekker nuttig, twee fietsenstallingen naast elkaar waarvan een betaald en een gratis. En dan zet je je fiets neer en moet je alsnog tien minuten lopen naar het station. Voor een keer blij dat ik aan de andere kant van het station woon.

Nou ja, je zit vanaf daar natuurlijk in 2 minuten in de Noordertunnel, dan ben je ook al op het station. :7
For great justice!
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:29:50 #295
141482 Q.
JurassiQ
pi_94191399
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 14:28 schreef The6thgate het volgende:
Sowieso, moeten betalen om daar je fiets kwijt te kunnen :') Dan belanden dus echt weer overal en nergens fietsen.
In de toekomst verdwijnen ALLE gratis fietsparkeerplekken rondom het station en wordt er een bijzonder streng opruimbeleid ingesteld. :7
For great justice!
pi_94192859
Bah.. op die manier wordt het echt steeds aantrekkelijker om toch maar de auto te pakken.

Onder de vernieuwde AH op de straatweg hadden ze trouwens ook wel een fietsenloods mogen maken zeg, wat een drukte daar..
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:08:21 #297
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_94192899
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:29 schreef Q. het volgende:

[..]

In de toekomst verdwijnen ALLE gratis fietsparkeerplekken rondom het station en wordt er een bijzonder streng opruimbeleid ingesteld. :7
Lekker makkelijk geld incasseren voor die Gestapo. Je moet ook echt een loser zijn die thuis niks te vertellen heeft als het je baan is om hardwerkende burgers van hun fiets te beroven. :') (Zo kan ik nog wel even doorgaan met cliche's opsommen over politie-agenten etc, maar ik meen het wel)

[ Bericht 0% gewijzigd door Silenus op 16-03-2011 15:17:03 ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:13:01 #298
62913 Blik
The one and Only!
pi_94193097
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:29 schreef Q. het volgende:

[..]

Leuk. Ben je een keer een weekend naar je ouders, is bij terugkomst je fiets opeens weg. Betaalde fietsenstalling vind ik sowieso enorme diefstal, ik heb niet voor niets een goed slot van 40 euro gekocht om mijn fiets mee op slot te zetten
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:17:26 #299
141482 Q.
JurassiQ
pi_94193257
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 15:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Leuk. Ben je een keer een weekend naar je ouders, is bij terugkomst je fiets opeens weg. Betaalde fietsenstalling vind ik sowieso enorme diefstal, ik heb niet voor niets een goed slot van 40 euro gekocht om mijn fiets mee op slot te zetten
Als ik langer dan één nachtje weg ga ga ik met het OV naar het station, ivm risico op fiets-diefstal.
For great justice!
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:19:00 #300
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_94193321
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:17 schreef Q. het volgende:

[..]

Als ik langer dan één nachtje weg ga ga ik met het OV naar het station, ivm risico op fiets-diefstal.
Volgens mij rausen ze je fiets alleen weg op dinsdagen, mijn fiets is er twee keer meegenomen en dat was allebei op een dinsdag. In het weekend kun je ze natuurlijk zonder pardon ergens neerpleuren, want dan werken ze niet.
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:21:28 #301
141482 Q.
JurassiQ
pi_94193430
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 15:19 schreef Silenus het volgende:

[..]

Volgens mij rausen ze je fiets alleen weg op dinsdagen, mijn fiets is er twee keer meegenomen en dat was allebei op een dinsdag. In het weekend kun je ze natuurlijk zonder pardon ergens neerpleuren, want dan werken ze niet.
Ah, de junks werken alleen op dinsdag?

Nu is het Jaarbeursplein gelukkig wel een relatief veilige plek om je fiets neer te zetten. Zeker als je hem bovenin die dubbeldeks-rekken en nog met een goed slot vast zet.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')