RTV Utrechtquote:Grote brand in Rabotoren Utrecht
UTRECHT - In de Rabotoren in Utrecht is vrijdagmiddag brand uitgebroken. De brandweer spreekt van een een grote brand op de tweede verdieping en heeft het pand laten ontruimen.
Het is voor de vierde keer dat in het toekomstige hoofdkantoor van de bank brand woedt. Afgelopen zomer zorgde een brand op de 25ste en 26ste verdieping er al voor dat de oplevering van het gebouw een jaar moest worden uitgesteld.
In oktober was het zelfs twee keer op een dag raak. Toen greep het vuur om zich heen op de negende en op de 21ste verdieping.
Dat gebouw kom je niet zomaar binnen hoor.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:02 schreef speknek het volgende:
Zou het toch brandstichting van een boze Rabobank klant zijn?
Leidsche Rijn FTW!quote:WEER BAL OP DE BERTÉSTRAAT
De buurt praat over de gebeurtenissen terwijl cameraploegen gesprekken proberen aan te knopen.
Wederom is de Heinrich Bertéstraat in de Leidsche Rijn wijk Terwijde toneel van straatterreur. Na een moord in 2007, het wegtreiteren van homostel Hans en Ton is nu een familie ondergedoken na straatterreur van een gekende jonge buurtbewoner.
Burgemeester Aleid Wolfsen zei donderdagavond tijdens een gemeenteraadsvergadering dat het ingewikkeld ligt de jongen uit huis te zetten en moeilijk is om bewijslast te vergaren van zijn wandaden. Buurtbewoners zijn woedend over de lakse houding van gemeente en politie en eisen actie.
Hans van Gemmert, een van de weggetreiterde homos, prijst zich inmiddels gelukkig in Nieuwegein. Gekmakend is de opstelling van politie, Wolfsen maar ook woonwethouder Bosch. Wij weten precies om wie het hier gaat en dat weten politie en gemeente ook. De ouders van deze jongen zijn naar Marokko teruggekeerd en de jongen gebruikt het huis als feesttent, drugshonk en bordeel. En dan kan je niet uitgezet worden?
In dezelfde raadsvergadering kwam SP-fractievoorzitter Tim Schipper met schrijnende voorbeelden van personen die door Utrecht recent onterecht het huis uit werden gezet. De Raad van State tikte Utrecht hard op de vingers. Een van de personen in kwestie verbleef af en toe elders om haar zieke en bejaarde moeder te verzorgen en werd zonder pardon, en dus ten onrecht, toch uitgezet. Wethouder Harrie Bosch (PvdA) zegt de procedures beter na te gaan nu de gemeente opeens en onverwacht verkeerd heeft gehandeld.
Ondertussen wil in de Bertéstraat niemand commentaar geven met naam en toenaam. Een Turkse vrouw en tegenover haar een Nederlandse man snappen niet waarom de ouders van de jongen en huurders van het onrusthuis, rustig in Marokko kunnen verblijven terwijl hun zoon ongemoeid zijn gang kan gaan. De hele zomer was het hier bal, maar er ingegrepen werd er niet gebeurt.
In Utrecht is het nu het vierde geval in korte tijd waarbij slachtoffers vluchten en daders ongemoeid worden gelaten. De kamerleden Ahmed Marcouche en Hans Spekman, partijgenoten van PvdA-burgemeester Wolfsen vielen hem daar recent snoeihard op aan. Volgens Hans van Gemmert is het onbegrijpelijk dat de inwoners van Utrecht het blijven pikken dat slachtoffers de wijk nemen. Ik heb te doen met de mensen uit mijn oude buurt. Dit is ongekend. Wij starten binnenkort een juridische procedure tegen de gemeente Utrecht naast de procedure die al loopt om als nog wat te doen met onze stapels aangiftes van het geweld van destijds. Wel zijn we blij dat gevecht vanuit onze heerlijke nieuwe wijk in Nieuwegein te voeren. Maar erg is het wel, want het zal alleen maar erger worden in Terwijde.
Vrijdag was de politie continu in de straat aanwezig. Op Twitter plaatste het korps zelfs oproepen om aangifte te doen tegen de daders. Wolfsen deed donderdagavond hetzelfde. En als burgers bang zijn om aangifte te doen bel dan de gemeente. Wij kunnen uw anonimiteit zeker waarborgen.
Ha! Dat vind ik een veel betere naam dan dat ontzettend gemaakte "De Verrekijker"quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:49 schreef lost95 het volgende:
[..]
Zoals het AD het noemde: De vuurtorens
er is toch zioiets als verkiezingenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 07:27 schreef Nielsch het volgende:
Aleid Wolfsen is het aller- aller- aller- aller- aller- allerslechtste dat Utrecht ooit is overkomen. Zelfs de sloop van De Utrecht en de komst van Hoog Catharijne was nog minder dramatisch dan de "verkiezing" van die man. Die vent zou zich de ogen uit de kop moeten schamen over zijn wanbeleid. Gadverdamme![]()
![]()
![]()
Burgemeesters worden niet direct door het volk gekozen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:59 schreef rubje het volgende:
[..]
er is toch zioiets als verkiezingenof geldt dat niet in censuurcity Utreg?
We hebben het hier over de burgemeester. Die wordt aangesteld door de koningin. In Utrecht hadden we wel een referendum over de burgemeester, waarbij we mochten 'kiezen' uit twee PvdA'ers.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:59 schreef rubje het volgende:
[..]
er is toch zioiets als verkiezingenof geldt dat niet in censuurcity Utreg?
Er zijn toen ook amper mensen komen opdagen om aan die schertsvertoning mee te doen. Jammer genoeg werd dat door de minister destijds aangegrepen om te concluderen dat er in Nederland geen animo is voor verkiezingen van de burgemeester. Dat laatste is natuurlijk een belachelijke conclusie. Ik geloof dat er best animo voor is, op voorwaarde dat het vrije en echte democratische verkiezingen zijn.quote:Op zondag 20 februari 2011 10:30 schreef zatoichi het volgende:
Ja dat kiezen vond ik zo nep; ik stem altijd, maar dat is de eerste keer dat ik uit protest niet heb gestemd; je houdt of verkiezingen, en dan maak je er echt verkiezingen van, of je houdt het niet; maar doe niet net alsof je zo democratisch bent dat je vrije verkiezingen houdt, om vervolgens met twee kandidaten aan te komen die politieke één-eieige tweelingen zijn...
mijn TT wat doe je!? Noem het volgende topic maar zoquote:Op zondag 20 februari 2011 14:32 schreef Q. het volgende:
Wie kan de TT even veranderen naar 'Weg met Wolfsen!' ?
wat heeft Djeez er nou weer mee te makenquote:Op zondag 20 februari 2011 14:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Weg met Wolfsen!
Djeez, je zal maar in die buurt daar wonen, dan valt Overvecht-Zuid best mee. Voordat ik hier woonde zijn mijn buren trouwens ook lastig gevallen door zulk tuig. Een ervan woonde ook echt in de buurt en kreeg uiteindelijk huisarrest, de rest waren 'vriendjes' die een buurtverbod hebben gekregen. Maar daar is heel wat aan vooraf gegaan. Ik merk trouwens dat veel allochtone kindjes hier gewoon de hele middag en avond de straat op worden geschopt. Vaak moeten 6jarigen op de peuters letten. Ik hou mijn hart vast voor over een paar jaar, echte opvoeding krijgen ze in elk geval niet van hun ouders.
Het was niet alleen dat ze van dezelfde partij kwamen, dezelfde gedachten hadden en allebei autochtone 50ers waren. Het meest surrealistische van het hele gebeuren vond ik nog wel dat de ander gewoon glashard had gezegd dat hij het niet eens wilde worden.quote:Op zondag 20 februari 2011 10:30 schreef zatoichi het volgende:
Ja dat kiezen vond ik zo nep; ik stem altijd, maar dat is de eerste keer dat ik uit protest niet heb gestemd; je houdt of verkiezingen, en dan maak je er echt verkiezingen van, of je houdt het niet; maar doe niet net alsof je zo democratisch bent dat je vrije verkiezingen houdt, om vervolgens met twee kandidaten aan te komen die politieke één-eieige tweelingen zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |