abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93003057
Aleid Wolfsen is het aller- aller- aller- aller- aller- allerslechtste dat Utrecht ooit is overkomen. Zelfs de sloop van De Utrecht en de komst van Hoog Catharijne was nog minder dramatisch dan de "verkiezing" van die man. Die vent zou zich de ogen uit de kop moeten schamen over zijn wanbeleid. Gadverdamme :r :r :r :r
pi_93005110
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:59 schreef Q. het volgende:
Is er al weer fik bij de Rabo?
Zoals het AD het noemde: De vuurtorens
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:56:47 #103
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93005295
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:49 schreef lost95 het volgende:

[..]

Zoals het AD het noemde: De vuurtorens
Ha! Dat vind ik een veel betere naam dan dat ontzettend gemaakte "De Verrekijker"
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:32:11 #104
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93006223
De "concertjes" op zaterdagochtend na 11en van de beiaardier van de domtoren zijn stiekem heel erg leuk O+. Vanochtend speelde hij: :D
pi_93010852
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 07:27 schreef Nielsch het volgende:
Aleid Wolfsen is het aller- aller- aller- aller- aller- allerslechtste dat Utrecht ooit is overkomen. Zelfs de sloop van De Utrecht en de komst van Hoog Catharijne was nog minder dramatisch dan de "verkiezing" van die man. Die vent zou zich de ogen uit de kop moeten schamen over zijn wanbeleid. Gadverdamme :r :r :r :r
er is toch zioiets als verkiezingen :? of geldt dat niet in censuurcity Utreg? :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93039971
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:59 schreef rubje het volgende:

[..]

er is toch zioiets als verkiezingen :? of geldt dat niet in censuurcity Utreg? :{
Burgemeesters worden niet direct door het volk gekozen.

Het belangrijkste verwijt dat Wolfsen gemaakt kan worden is dat hij meent
dat uithuiszetting nogal complex is, terwijl het wel gewoon vrij simpel kan gelet
op het verhaal van die vrouw die zonder pardon kon oprotten.

Het moet zeker nog eerlijker allemaal.
En ik dacht dat die vorige ouwe dronkelap erg was.
pi_93044662
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:59 schreef rubje het volgende:

[..]

We hebben het hier over de burgemeester. Die wordt aangesteld door de koningin. In Utrecht hadden we wel een referendum over de burgemeester, waarbij we mochten 'kiezen' uit twee PvdA'ers.

Ik zou Utrecht niet als censuurcity willen bestempelen. De bestuurders zijn flut, de stad zelf niet.
pi_93046804
Ja dat kiezen vond ik zo nep; ik stem altijd, maar dat is de eerste keer dat ik uit protest niet heb gestemd; je houdt of verkiezingen, en dan maak je er echt verkiezingen van, of je houdt het niet; maar doe niet net alsof je zo democratisch bent dat je vrije verkiezingen houdt, om vervolgens met twee kandidaten aan te komen die politieke één-eieige tweelingen zijn...
pi_93050136
Bedacht me vandaag pas dat ik dit topic al een tijdje weer kwijt was. Even wat aan doen :P
Too much is never enough!
pi_93053095
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 10:30 schreef zatoichi het volgende:
Ja dat kiezen vond ik zo nep; ik stem altijd, maar dat is de eerste keer dat ik uit protest niet heb gestemd; je houdt of verkiezingen, en dan maak je er echt verkiezingen van, of je houdt het niet; maar doe niet net alsof je zo democratisch bent dat je vrije verkiezingen houdt, om vervolgens met twee kandidaten aan te komen die politieke één-eieige tweelingen zijn...
Er zijn toen ook amper mensen komen opdagen om aan die schertsvertoning mee te doen. Jammer genoeg werd dat door de minister destijds aangegrepen om te concluderen dat er in Nederland geen animo is voor verkiezingen van de burgemeester. Dat laatste is natuurlijk een belachelijke conclusie. Ik geloof dat er best animo voor is, op voorwaarde dat het vrije en echte democratische verkiezingen zijn.
pi_93055638
Weg met Wolfsen!

Djeez, je zal maar in die buurt daar wonen, dan valt Overvecht-Zuid best mee. Voordat ik hier woonde zijn mijn buren trouwens ook lastig gevallen door zulk tuig. Een ervan woonde ook echt in de buurt en kreeg uiteindelijk huisarrest, de rest waren 'vriendjes' die een buurtverbod hebben gekregen. Maar daar is heel wat aan vooraf gegaan. Ik merk trouwens dat veel allochtone kindjes hier gewoon de hele middag en avond de straat op worden geschopt. Vaak moeten 6jarigen op de peuters letten. Ik hou mijn hart vast voor over een paar jaar, echte opvoeding krijgen ze in elk geval niet van hun ouders.
  zondag 20 februari 2011 @ 14:32:50 #113
141482 Q.
JurassiQ
pi_93056185
Wie kan de TT even veranderen naar 'Weg met Wolfsen!' ?
For great justice!
pi_93058796
quote:
14s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:32 schreef Q. het volgende:
Wie kan de TT even veranderen naar 'Weg met Wolfsen!' ?
mijn TT wat doe je!? Noem het volgende topic maar zo
pi_93059396
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Weg met Wolfsen!

Djeez, je zal maar in die buurt daar wonen, dan valt Overvecht-Zuid best mee. Voordat ik hier woonde zijn mijn buren trouwens ook lastig gevallen door zulk tuig. Een ervan woonde ook echt in de buurt en kreeg uiteindelijk huisarrest, de rest waren 'vriendjes' die een buurtverbod hebben gekregen. Maar daar is heel wat aan vooraf gegaan. Ik merk trouwens dat veel allochtone kindjes hier gewoon de hele middag en avond de straat op worden geschopt. Vaak moeten 6jarigen op de peuters letten. Ik hou mijn hart vast voor over een paar jaar, echte opvoeding krijgen ze in elk geval niet van hun ouders.
wat heeft Djeez er nou weer mee te maken :? :P maar Overvecht is zo slecht nog niet (even afgezien van de moord van paar weken terug). Nu nog iets meer slopen en het wordt een van de betere buurten (al is dat wellicht iets teveel wishfull thinking van mijn kant ;)).
pi_93062912
Die flats bij station Overvecht worden binnenkort gesloopt, het ziet er nu heel spookachtig uit, zo dichtgetimmerd. Ik woon echt aan het randje, ik zou depressief worden als ik wat verder tussen het beton zou wonen. Een van mijn oudere buurtbewoners heeft meegeholpen Overvecht te bouwen en vertelt wel eens over hoe snel (en soms onverantwoord) dat ging.
pi_93063063
Ik woon daar nu om de hoek, ziet er inderdaad vreemd uit, alsof de boel in quarantaine is gesteld :D
Tap tap tap
  zondag 20 februari 2011 @ 22:17:48 #118
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93079663
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 10:30 schreef zatoichi het volgende:
Het was niet alleen dat ze van dezelfde partij kwamen, dezelfde gedachten hadden en allebei autochtone 50ers waren. Het meest surrealistische van het hele gebeuren vond ik nog wel dat de ander gewoon glashard had gezegd dat hij het niet eens wilde worden.
pi_93080904
Leidsche Rijn bij hart van NL :7
Tap tap tap
pi_93081942
Fuck Leidsche Rijn
  maandag 21 februari 2011 @ 07:59:25 #121
141482 Q.
JurassiQ
pi_93090631
quote:
AMSTERDAM - Als gemeenten niet snel investeren in Vinex-wijken, trekken hoogopgeleiden weg en verpauperen de buurten. Daarvoor waarschuwen deskundigen maandag in het AD. De Vinex-wijken dreigen volgens hen achterstandsbuurten te worden.

De nieuwbouwwijken aan de rand van grote steden zijn populair bij hoogopgeleide tweeverdieners met jonge kinderen.
De wat oudere jeugd zou zich in de wijken echter stierlijk vervelen, waardoor ze voor problemen zorgen. In veel wijken klagen bewoners over inbraken, bedreigingen, vandalisme en overlast.

In de wijken IJburg (Amsterdam), Nesselande (Rotterdam), Ypenburg (Den Haag) en Leidsche Rijn (Utrecht) moet de politie regelmatig ingrijpen. Op sommige plekken geldt een samenscholings- of alcoholverbod.

Bij het opzetten van de wijken is geen rekening gehouden met de samenhang tussen wonen, werken en spelen, zegt socioloog Frits Spangenberg in de krant. Gemeenten moeten Vinex-wijken niet aan hun lot overlaten zodra de bouw gereed is, zegt directeur Olaf van de Wal van het kenniscentrum voor stedelijke vernieuwing KEI.

Negatieve tegenreactie
In de buurten worden arm en rijk gemengd. Zwakke gezinnen kunnen zich optrekken aan de anderen, maar de kloof moet niet te groot zijn, zegt stadsscocioloog Tineke Lupi. "Er is een buurt waar de sociale huurwoningen tegenover luxe villa's staan. Dat werkt niet, want dan worden de sociale verschillen te groot en krijg je een negatieve tegenreactie."

Juist in die buurten regent het volgens haar klachten over vervuiling, criminaliteit en overlast van jongeren. Deskundigen zouden het zien als de 'emancipatie' van de Vinex-wijken, die steeds meer op stadswijken met alle stedelijke problemen gaan lijken.

De wijken hoeven niet te voldoen aan het Amerikaanse droombeeld van suburban leven, maar gemeenten moeten de wijken volgens Lupi wel aantrekkelijk houden. "Als je dat niet doet worden het achterstandswijken. Mensen die de keuze hebben, trekken weg. Anderen met minder keuzevrijheid blijven achter."
Wel denkt ze dat de wijken altijd een middenklasse blijven aantrekken.
For great justice!
  maandag 21 februari 2011 @ 08:58:43 #122
8369 speknek
Another day another slay
pi_93091225
Deskundigen :'). Ja hoor, de jongeren halen kattenkwaad uit omdat ze zich 'vervelen' in een vinexwijk. Let op de roep tot grootschalige investeringen, waarbij er een betere aansluiting moet komen tussen vorm en functie en blabla buurthuizen blabla.

De reden waarom vinexwijken verpauperen is a) omdat de klassieke volksbuurten veryuppen en de traditionele bewoners verkassen en b) ook allochtonen doorkrijgen dat ze in een vinexwijk hun kinderen niet meer met z'n vieren op een kamer hoeven te laten slapen.

Je bent rot of je bent het niet, en als je rot bent dan ga je die recreatiemogelijkheden slopen, niet benutten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 21 februari 2011 @ 09:18:44 #123
141482 Q.
JurassiQ
pi_93091571
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 08:58 schreef speknek het volgende:
Deskundigen :'). Ja hoor, de jongeren halen kattenkwaad uit omdat ze zich 'vervelen' in een vinexwijk. Let op de roep tot grootschalige investeringen, waarbij er een betere aansluiting moet komen tussen vorm en functie en blabla buurthuizen blabla.

De reden waarom vinexwijken verpauperen is a) omdat de klassieke volksbuurten veryuppen en de traditionele bewoners verkassen en b) ook allochtonen doorkrijgen dat ze in een vinexwijk hun kinderen niet meer met z'n vieren op een kamer hoeven te laten slapen.

Je bent rot of je bent het niet, en als je rot bent dan ga je die recreatiemogelijkheden slopen, niet benutten.
Wat ben jij politiek incorrect zeg! Hoppa, aan de thee jij! Picknicken, DAT is het antwoord! Kei-hard picknicken, dat zal ze leren, die rekels!
For great justice!
  maandag 21 februari 2011 @ 09:22:10 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_93091634
Doe mij ook maar een bakje thee...
  maandag 21 februari 2011 @ 09:33:50 #125
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_93091868
Hey, wat is er aan de hand bij het station?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')