Werkverschaffing voor de fietsopruimservice en extra inkomsten voor de gemeente. Zolang betaalde fietsenstallingen niet 24/7 open zijn zijn ze geen alternatief voor gratis stallen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:29 schreef Neelix het volgende:
Overigens ben ik zeer benieuwd naar de plannen van de gemeente om bij het nieuwe stationsgebied alleen nog maar betaalde fietsenstallingen te hebben. Volgens mij is dat volstrekt niet haalbaar en zal dat er alleen maar op neer komen dat er idioot veel wildstalling zal zijn.
Hoe lang zouden ze de Van Sijpensteintunnel dicht gooien? Vast weer een half jaar. De binnenstad wordt lekker onbereikbaar vanuit West.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:25 schreef Neelix het volgende:
Utrecht doet weer zijn naam eer aan qua vertragingen. De fietsbrug naar Leidsche Rijn is vertraagd en het grote winkelcentrum daar is ook voor onberkte tijd vertraagd.
Een halfjaar plus de standaard Utrechtse vertraging wordt vast een jaar dus.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Hoe lang zouden ze de Van Sijpensteintunnel dicht gooien? Vast weer een half jaar. De binnenstad wordt lekker onbereikbaar vanuit West..
Nog maar vier jaar wachten!quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:41 schreef Neelix het volgende:
[..]
Een halfjaar plus de standaard Utrechtse vertraging wordt vast een jaar dus.
Fijn dat die fietsbrug er al is, not.
Het gaat nog wel even duren.quote:Op woensdag 19 januari 2011 13:53 schreef MissHobje het volgende:
Alweer een nieuween dem wat een verbouwingsellende
I hate it
Ga ik ook doen!quote:Op woensdag 19 januari 2011 13:59 schreef MissHobje het volgende:
Q dus jij kunt elke werkdag een update geven
Het duurde even voor ik hem doorhad, maar ik heb zijn bron gevondenquote:
Toch blij dat ik helemaal bovenin woon dan, dat gooit lastig een raam inquote:Op woensdag 19 januari 2011 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is wel triest zeg, ben blij dat ik er weinig mee te maken heb.
Bij mij in de buurt (Overvecht Zuid) zijn de laatste tijd nogal wat pogingen tot inbraak geweest, raam ingooien enzo. En toen hoorde ik vannacht om 2 uur wat, dus ik zat rechtop in mijn bed. Was het mijn achterbuuf die zich kennelijk buitengesloten had en probeerde haar tienerdochter te wekken door o.a. met een schoen tegen haar slaapkamerraam te gooien... *zucht*
Dat zet ik er altijd keurig bij hoor.quote:Op donderdag 20 januari 2011 09:10 schreef Neelix het volgende:
[..]
Het duurde even voor ik hem doorhad, maar ik heb zijn bron gevondenAls je ook zo op de hoogte wil zijn: www.bouwpututrecht.nl en www.dnu.nu zijn Q's vaste bronnen
No shit Sherlock! Knap speurwerk aan het einde van Q z'n postquote:Op donderdag 20 januari 2011 09:10 schreef Neelix het volgende:
[..]
Het duurde even voor ik hem doorhad, maar ik heb zijn bron gevondenAls je ook zo op de hoogte wil zijn: www.bouwpututrecht.nl en www.dnu.nu zijn Q's vaste bronnen
http://www.cobouw.nl/nieu(...)in-startblokken.htmlquote:Bouw Utrecht Centraal in startblokken
UTRECHT - Met het boren van de eerste paal is het Belgische bouwbedrijf Besix gisteren begonnen met de bouw van de nieuwe stationshal van Utrecht Centraal. Contractwaarde van dit project: 95 miljoen euro. ProRail is de opdrachtgever.
De nieuwe stationshal - een constructie van beton, staal en glas - wordt aanmerkelijk groter dan de huidige hal: 90 meter breed en 280 meter lang. Dat zijn drie voetbalvelden bij elkaar. De vloer en draagconstructie van de huidige stationshal blijven gehandhaafd en worden uitgebreid. Besix bouwt de hal inclusief technische ruimtes, een tunnel voor kabels en leidingen en de commerciële ruimten (winkelpanden).
De planning is enorm strak, typeert projectdirecteur Emiel Braeckman van Besix. "Wij hebben de absolute verplichting dat de nieuwe stationshal eind 2015 klaar moet zijn. Lukt dat niet, dan staat er een boete tegenover. We gaan het in zes fasen doen; elke fase is door onze opdrachtgever zeer uitvoerig beschreven. We bouwen in delen, steeds op een andere plek, zodat de rest in gebruik kan blijven en we al die reizigers zo min mogelijk tot last zijn.''
Braeckman realiseert zich dat Utrecht Centraal dagelijks meer dan 100.000 bezoekers telt. "We hebben voldoende ervaring om in een zeer druk, stedelijk gebied te werken. Ook in Nederland." De projectdirecteur doelt onder meer op de bouw van station Amsterdam Bijlmer ArenA. "De evaring die we daar hebben opgedaan, komt ons in Utrecht goed van pas."
Op dit moment heeft Besix dertig mensen op de Utrechtse bouwplaats rondlopen, op piekmomenten zullen dat er volgens Braeckman zo'n 85 zijn.
"Natuurlijk zullen reizigers enige overlast ondervinden van de bouwwerkzaamheden", zegt coördinerend bouwmanager Jan van Swam van ProRail. "Soms zijn er omleidingen nodig, daar ontkom je niet aan. Maar we proberen de reizigers en omwonenden zo min mogelijk pijn te doen. Bovendien blijft de stationshal veilig, dat garanderen wij."
Bouwvakkers gaan werken achter meterhoge hekken (tot 18 meter hoog) die stof- en waterdicht zijn.
Metamorfose
Het nieuwe station bestaat uit een ruime, lichte hal met golvende dakconstructie. De zuidzijde van de hal bestaat uit één lange, glazen wand met uitzicht op de perrons en sporen. Aan weerszijden van de hal komen twee grote stationspleinen. Het bouwwerk is ontworpen door Benthem Crouwel Architekten, in samenwerking met ingenieursbureau Movares.
De nieuwe stationshal is onderdeel van een groter geheel: de ov-terminal. De totale investeringskosten bedragen 227 miljoen euro. Naast uitbreiding en vervanging van de stationshal gaat het om de bouw van twee nieuwe busstations, een tramstation, verbreding van perrons, verlegging van de sporen en vernieuwing van de perronkappen. Ook komen er nieuwe fietsstallingen. Niet alle aanbestedingen van deze deelprojecten zijn afgerond.
De metamorfose is hard nodig: het huidige station is ooit gebouwd voor 35 miljoen reizigers per jaar, terwijl er momenteel al 65 miljoen mensen gebruik maken van het station. En dat aantal groeit nog steeds: ProRail verwacht dat over twintig jaar tot 100 miljoen reizigers Utrecht jaarlijks aandoen.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:29 schreef lost95 het volgende:
Net bijna doodgereden omdat zo'n k*nkerleijer het cool vind om een politiewagen te jatten. Jammer dat er geen trein aankwam toen ze hem op t spoor drukte
Daar ben ik ook blij omquote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:38 schreef MissHobje het volgende:
[..]bizar! maar gelukkig ben je er nog
De hufter
quote:Op zondag 23 januari 2011 17:38 schreef speknek het volgende:
Sluiting van de Van Sijpesteijntunnel is echt zeer naad.
je kan toch de tramtunnel nemen of niet?quote:Op zondag 23 januari 2011 17:38 schreef speknek het volgende:
Sluiting van de Van Sijpesteijntunnel is echt zeer naad.
En dat is nu net ook op de schop om minder tochtig te worden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:06 schreef speknek het volgende:
Tof, ben benieuwd. Zal wel Rotterdam-centraal-tochtig gaan worden.
Dat is zeker een heel mooi filmpje! Ziet er allemaal erg verzorgd en duidelijk uit.quote:
Nu net pas?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:11 schreef Q. het volgende:
[..]
En dat is nu net ook op de schop om minder tochtig te worden.
Je ziet nu eindelijk wat.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:29 schreef Neelix het volgende:
[..]
Nu net pas?die zijn al een paar jaartjes bezig daar hoor.
Met mooie kleurtjes.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:28 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dat is zeker een heel mooi filmpje! Ziet er allemaal erg verzorgd en duidelijk uit.
Ik ben benieuwd of dat straks in het echt ook allemaal zo overzichtelijk zal zijn
RTVUtrecht.nlquote:BRU fout in aanbesteding busvervoer
UTRECHT - De aanbesteding van het busvervoer in de regio Utrecht moet opnieuw. Dat is de uitkomst van het bezwaar dat Connexxion maakte tegen de concessieverlening van het busvervoer.
Huidig vervoerder Conexxion, waar ook het GVU onder valt, was het oneens met manier waarop het Bestuur Regio Utrecht (BRU) eerder nog voor het busbedrijf Qbuzz koos. En zo blijkt met succes. Volgens het college van beroep heeft het BRU de twee partijen niet gelijk behandeld en moet de aanbesteding over worden gedaan.
FOUT BESLUIT
Het Bestuur Regio Utrecht nam eerder het besluit om Qbuzz vanaf december volgend jaar het busverkeer te laten exploiteren. Q-buzz zou daarmee verantwoordelijk worden voor het stads-en streekvervoer in de regio Utrecht.
Welk busbedrijf verantwoordelijk wordt voor het vervoer wordt opnieuw bekeken. De keuze voor Qbuzz zou eerder zijn gevallen, omdat het kwalitatief beter en ook goedkoper zou zijn dan Connexxion.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |