Ach gewoon één keer in de week boodschappen doen... Ben ik mee begonnen zodra ik ging werken. Voornaamste reden: Ik had al zo weinig tijd en had geen zin om elke dag mijn tijd te verspillen aan boodschappen, dus doe het nu maar één keer per weekquote:Op woensdag 9 maart 2011 11:46 schreef Nielsch het volgende:
Ja leuk, maar ik heb liever dat er een supermarkt in Hoograven open zou gaan op zondag. De Plus op het Smaragdplein bijvoorbeeld, of de Albert Heijn in 't Hart van Hoograven. Nu moet ik elke zondag met de auto of fiets naar de AH in Lunetten om boodschappen te doen.
Wij doen ook voor de hele week boodschappen (scheelt namelijk tijd én geld), maar soms vergeet je wel eens iets wat je echt nodig hebt (dus geen zak chips ofzo). Normaal loop je dan even in 2 minuten naar de winkel toe. Nu moet ik echter op de fiets naar de Twijnstraat of naar Lunetten en dat is gewoon zuur.quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:47 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ach gewoon één keer in de week boodschappen doen... Ben ik mee begonnen zodra ik ging werken. Voornaamste reden: Ik had al zo weinig tijd en had geen zin om elke dag mijn tijd te verspillen aan boodschappen, dus doe het nu maar één keer per week
Nadeel is wel dat je voor een hele week moet bedenken wat je nodig hebt...
Woon je in Tolsteeg dan?quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:55 schreef Silenus het volgende:
Wat een problemen hebben we toch in dit land.
Ik woon net tussen de AH Twijnstraat en de Plus Smaragdplein in, dus ik wissel het toch al lekker af.
Ik doe bij voorkeur geen boodschappen bij de AH op Kanaleneiland.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:00 schreef Q. het volgende:
Ach, de AH op Kanaleneiland is op zondag open, dichtbij genoeg voor mij.Maar ik doe bij voorkeur geen boodschappen op zondag, veel te druk.
Geen idee hoe ik dat allemaal mee moet krijgen op de fiets, in mn rugtasje.quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:47 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ach gewoon één keer in de week boodschappen doen...
Ook een goede optie.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik doe bij voorkeur geen boodschappen bij de AH op Kanaleneiland.
Ik heb het wel gedaan hoor op zondag, totdat ik de AH in Lunetten ontdekte. Toch wel een prettigere winkel.quote:
Tja Ik doe mijn boodschappen gewoon lopen, maar koop de helft bij de AH en de helft bij Rio de Bio (quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:01 schreef Q. het volgende:
[..]
Geen idee hoe ik dat allemaal mee moet krijgen op de fiets, in mn rugtasje.
Stukje te ver weg voor mij, zeker zonder auto. AH K'eiland is 5 minuten lopen, Lunetten een kwartier fietsen. Dan is de AH aan de Straatweg nog een stuk dichterbij.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb het wel gedaan hoor op zondag, totdat ik de AH in Lunetten ontdekte. Toch wel een prettigere winkel.
Zolang ik nog staand kan piesen neem ik geen fietstassen op mn fiets.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tja en als je niet te trots bent voor fietstassen krijg je een hoop mee in één keer.
Is dat nieuwe winkelcentrum bij de IBB dan ook niet in de buurt? Daar zit een Jumbo toch?quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:06 schreef Silenus het volgende:
[..]
Net aan de andere kant van het spoor, watervogelbuurt.
Ik merk al dat mijn leven zich in een iets andere fase bevindt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:06 schreef Nielsch het volgende:
Ha, ik heb een afneembare fietstas op mijn fiets. Echt wel dik handig hoor. Kan mij het schelen hoe anderen er tegenaan kijken. Maar goed, sinds we een baby hebben en veel luiers moeten kopen doen we meestal de weekboodschappen met de auto.
Dat hangt er maar volledig vanaf hoe je het bekijkt. Ik ga nog regelmatig uit met vrienden, terwijl er veel mensen zijn zonder kinderen die dat al niet meer doen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik merk al dat mijn leven zich in een iets andere fase bevindt.
Ja, is ook wel in de buurt, maar net effe iets verder fietsen denk ik. 200 meter ofzo.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Is dat nieuwe winkelcentrum bij de IBB dan ook niet in de buurt? Daar zit een Jumbo toch?
Tsja, als Anouk Hoogendijk vertrekt, heb je inderdaad geen reden meer om te gaan kijken. Daarom als aandenken nog wat plaatjes van Anouk Hoogendijk.quote:FC Utrecht stopt met vrouwenvoetbal
UTRECHT - Het seizoen wordt nog afgemaakt, maar daarna zullen de dames van FC Utrecht niet meer uitkomen in de Eredivisie Vrouwen. Dat heeft de directie van de club besloten.
Utrecht stopt met vrouwenvoetbal omdat er te weinig geld verdiend wordt. Eerder gaven ook AZ en Willem II al aan op het einde van dit seizoen te stoppen in de vrouwencompetitie.
In 2007 was FC Utrecht één van de teams die aan de basis stonden van de Eredivisie Vrouwen.
Ik was er bij het eerste deel al bij.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:17 schreef Nielsch het volgende:
Dit is trouwens het eerste Utrecht topic zoals opgenomen in de reeks die nu tot 50 loopt:
Waar in Utrecht wonen ?
Haha of wel; een post van toen ik net in mijn huurhuis zat in pijlsweerd, met voortschrijdend inzicht nu alweer bijna drie jaar woonachtig in Tuinwijk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:17 schreef Nielsch het volgende:
Dit is trouwens het eerste Utrecht topic zoals opgenomen in de reeks die nu tot 50 loopt:
Waar in Utrecht wonen ?
Veel mensen die er nu niet meer bij zijn...
in het topic van speknek daar sta ik ook al bij, al was het in het begin meer meelezen dan meepraten.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:17 schreef Nielsch het volgende:
Waar in Utrecht wonen ?
Veel mensen die er nu niet meer bij zijn...
En dit is een oudje van Speknek:
Forza Utreg Deel IX
Lol
quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Zolang ik nog staand kan piesen neem ik geen fietstassen op mn fiets.
Dan maar onhandig. Ik heb tenminste mijn waardigheid nog!quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]Weet je hoe handig
Ik heb ze nu ook niet anders krijg ik de fiets niet meer in de berging
Terwijl je loopt te kloten met plastic tasjes aan je stuur.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan maar onhandig. Ik heb tenminste mijn waardigheid nog!
Het valt mee, zware dingen in de rugtas en de rest op de bagagedrager onder de snelbinders pletten. Neemt het ook minder ruimte in in je kast. Ideaal.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Terwijl je loopt te kloten met plastic tasjes aan je stuur.
Yep.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:36 schreef Neelix het volgende:
Die openingstijd van 16:00 tot 23:00 snap ik niet. Op de Twijnstraat is dat ook en dan staat er gewoon een rij om 16:00 om naar binnen te kunnen gaan.
Is dat een beperking van de winkeltijdenwet ofzo?
Andere optie is zo'n mooi fietsrek voorop je stuur, ook superhandig.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan maar onhandig. Ik heb tenminste mijn waardigheid nog!
Lijkt me niet; de AH op het Willem van Noortplein is ook altijd elke zondag open. Het kan natuurlijk dat dat een van de drie is, maar als je ziet hoe klein die is, lijkt me dat vreemd...quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:59 schreef speknek het volgende:
Maar sowieso zijn er toch maar 3 AHs elke zondag open?
En toch is het overal nog heel erg druk. Er is zeer duidelijk vraag naar meer, maar zoals altijd gaat het hier weer eens erg sloom.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:02 schreef Nielsch het volgende:
Wel wat meer: Kanaleneiland, Lunetten, Twijnstraat, Nachtegaalstraat, A'damse SW, W van Noortplein en die in de Meern.
Ik vind dat alle supermarkten elke zondag open mogen!
XL in Overvecht is ook open op zondag, volgens mij van 16:00 - 21:00quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:02 schreef Nielsch het volgende:
Wel wat meer: Kanaleneiland, Lunetten, Twijnstraat, Nachtegaalstraat, A'damse SW, W van Noortplein en die in de Meern.
Ik vind dat alle supermarkten elke zondag open mogen!
Kan goed hoor! Ik vind die scanners van de XL leuk!quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:28 schreef Blik het volgende:
[..]
XL in Overvecht is ook open op zondag, volgens mij van 16:00 - 21:00
Niet om het een of ander, ik zie dat dit filmpje overal op internet verschijnt, maar dit is gewoon gedrag van die beesten, en dat is al jaren zo. Zonsopkomst en zonsondergang doen ze het, daarvoor zitten ze massaal in de bomen te wachten op sommige plekken (bij ziekenhuis overvecht bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:22 schreef Neelix het volgende:
Rond het einde van de Croeselaan vliegt ook al een paar weken een ontzettend grote zwerm spreeuwen, erg imponerend om te zien.
Is inderdaad niks bijzonders, alleen is de groep nu wel erg groot. Zag dit fenomeen eerst ook dagelijks toen ik nog in Veldhoven werkte. Zaten ook duizenden van die spreeuwen bij de afrit van de snelweg.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:35 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, ik zie dat dit filmpje overal op internet verschijnt, maar dit is gewoon gedrag van die beesten, en dat is al jaren zo. Zonsopkomst en zonsondergang doen ze het, daarvoor zitten ze massaal in de bomen te wachten op sommige plekken (bij ziekenhuis overvecht bijvoorbeeld).
Ach misschien vind ik het normaal omdat ik dus iedere avond daar fiets vanuit mijn werk, kan natuurlijk ook
Tja dat heb je met nieuwe indelingenquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:38 schreef Naamah het volgende:
Was net even bij de vernieuwde AH op de Amsterdamsestraatweg, 't ziet er wel mooi uit en vergroot assortiment is altijd fijn. Maar verder, kan niks meer vinden, het was echt óntzettend druk in de winkel en dan zijn de paden gewoon best smal en op sommige punten doet de winkel echt een beetje claustrofobisch aan.
Ik zal er vast wel aan wennen, maar op dit moment mis ik m'n oude AH'tje waar ik alles blindelings kon vinden toch wel..
Die scanners kunnen niet omgaan met de 35%korting stickers, dus ik gebruik ze niet meer. En met zulke extreme drukte zijn de scanners ook op.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:53 schreef zatoichi het volgende:
Rijen? Scannen! Je bent niet voor niets bij de XL...
Wat een onzin, op die 35% stickers bij de XL zit een speciale barcode. Je moet dan eerst het product scannen en vervolgens de barcode van de 35% sticker. Nog nooit problemen mee gehadquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:38 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Die scanners kunnen niet omgaan met de 35%korting stickers, dus ik gebruik ze niet meer. En met zulke extreme drukte zijn de scanners ook op.
Het is inderdaad omdat de groep nu ontzettend groot is. En in het filmpje is ook best aardig te zien hoe twee slechtvalken de groep aanvallen om er een paar uit te pikken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Is inderdaad niks bijzonders, alleen is de groep nu wel erg groot. Zag dit fenomeen eerst ook dagelijks toen ik nog in Veldhoven werkte. Zaten ook duizenden van die spreeuwen bij de afrit van de snelweg.
quote:Utrechtse weer Huisjesmelker van het Jaar
UTRECHT - Uit meer dan honderd nominaties is de Utrechtse Betty Chang voor de tweede maal verkozen tot Huisjesmelker van het Jaar.
Dat maakten de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) en de jongerenorganisatie van de SP donderdag bekend. Zij vragen met de jaarlijkse uitverkiezing aandacht voor de kamernood onder studenten.
Studenten kunnen hun huisbaas voor de 'prijs' opgeven. Er kwamen veel klachten binnen over Chang, die zo'n veertig panden in Utrecht bezit. Zo betalen haar huurders volgens het juryrapport gemiddeld 230 euro per maand meer dan het wettelijke maximum.
Oeuvreprijs
Omdat Chang de prijs ook al in 2006 op haar naam schreef en vaak werd genomineerd, kreeg ze een oeuvreprijs van de jongerenorganisaties. Het lukte hen echter niet om de goudkleurige plaquette aan haar uit te reiken.
De gemeente Utrecht is inmiddels procedures tegen Chang begonnen.
Ja, of Houten ofzo...quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:24 schreef Q. het volgende:
Het is gewoon vrije markt, niemand dwingt die studenten om die hokjes te huren, ze kunnen ook in oost-groningen gaan wonen.
Ze moeten voor De Uithof eens met een visie komen om er echt een leuke en aantrekkelijke campus van te maken, zoals in Amerika en Engeland. Tuurlijk, de binnenstad zal altijd blijven trekken, maar het kan op De Uithof zoveel beter...quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:43 schreef T.O.P het volgende:
Op de Uithof is volgens mij nog genoeg ruimte om een paar flatjes neer te zetten. Maakt de Uithof meteen wat drukker, en hopelijk gezelliger.
De Uithof is al teveel verpest om er nog wat van te kunnen maken. Zo'n drukke busbaan midden door de Uithof, plus het gebrek aan groen tussen de gebouwen, zijn de redenen dat het nooit wat word met de Uithof. Het waait er ook altijd enorm.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze moeten voor De Uithof eens met een visie komen om er echt een leuke en aantrekkelijke campus van te maken, zoals in Amerika en Engeland. Tuurlijk, de binnenstad zal altijd blijven trekken, maar het kan op De Uithof zoveel beter...
Juist geen Starbucks oid, tiefesduur terwijl de doelgroep studenten is..quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:26 schreef zatoichi het volgende:
Inderdaad, maar er een mooi centraal plein van wat losse grasvelden, wat bomen en eromheen meerdere (!) café's, winkeltjes, een starbucks, en je hebt een levendige campus...
quote:LOOPBRUG BIJENKORF VERDWIJNT
De Bijenkorf wordt uitgebreid en de loopbrug over de St. Jacobsstraat verdwijnt. De eigenaar van het pand van de Bijenkorf, het Pensioenfonds Metaal en Techniek, heeft toestemming van de gemeente gekregen voor de eerste voorbereidende werkzaamheden.
Het warenhuis krijgt er bijna 6000 m2 meter vloeroppervlak bij door de bouw van een extra verdieping. Voor de verbouwing is een wijziging van het bestemmingsplan nodig. Daarvoor start binnenkort de procedure, waarbij omwonenden en belanghebbenden hun zegje kunnen doen
Ik val in herhaling, maar restaurant Aal.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:55 schreef Stofje het volgende:
Schop!
Ik wil vanavond uit eten in Utrecht. Hele normale eisen: Betaalbaar (minder dan 20 euro voor een hoofdgerecht), uiteraard met een lekkere kaart en een leuke, gezellige, romantische sfeer. Iemand hier een leuke tip?
Ik ga even Out of the Box.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:55 schreef Stofje het volgende:
Schop!
Ik wil vanavond uit eten in Utrecht. Hele normale eisen: Betaalbaar (minder dan 20 euro voor een hoofdgerecht), uiteraard met een lekkere kaart en een leuke, gezellige, romantische sfeer. Iemand hier een leuke tip?
Het zijn geen pre-fab frieten uit een zak ofzo. Huisgemaakte frieten en huisgemaakte mayonaise.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:49 schreef T.O.P het volgende:
Frietjes voor 5 euro, waar gaat het heen met de wereld
De Rechtbank en Bouffe zijn erg lekker en goed geprijsd!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:55 schreef Stofje het volgende:
Schop!
Bouffe kende ik niet, ziet er goed uitquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De Rechtbank en Bouffe zijn erg lekker en goed geprijsd!
27,50 tis wat je goedkoop noemt :pquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:53 schreef lost95 het volgende:
En het is restaurantweek dus lekknu lekker goedkoop uiteten.
quote:TWEE FIETSLOODSEN OP SMAKKELAARSVELD
Op het Smakkelaarsveld verrijzen in juni twee grote loodsen, die de komende jaren plaats gaan bieden aan 1800 fietsen. De loodsen dienen ter vervanging van de stationsfietsenstalling ter hoogte van het stadsbusstation, die gaat sluiten vanwege de uitbreiding van het bovengelegen perron
De stallingloodsen worden geëxploiteerd door de uitbater van de stationsfietsenstalling. Er moet dus betaald worden voor het stallen, in tegenstelling tot de andere fietsparkeerplekken op en rond het voormalige stadsparkje. Het aantal gratis plekken wordt overigens ook uitgebreid. De gemeente gaat 1100 klemmen plaatsen tegen de plint voor de kantoren aan het Leidseveer.
Nou ja, je zit vanaf daar natuurlijk in 2 minuten in de Noordertunnel, dan ben je ook al op het station.quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:01 schreef speknek het volgende:
Lekker nuttig, twee fietsenstallingen naast elkaar waarvan een betaald en een gratis. En dan zet je je fiets neer en moet je alsnog tien minuten lopen naar het station. Voor een keer blij dat ik aan de andere kant van het station woon.
In de toekomst verdwijnen ALLE gratis fietsparkeerplekken rondom het station en wordt er een bijzonder streng opruimbeleid ingesteld.quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:28 schreef The6thgate het volgende:
Sowieso, moeten betalen om daar je fiets kwijt te kunnenDan belanden dus echt weer overal en nergens fietsen.
Lekker makkelijk geld incasseren voor die Gestapo. Je moet ook echt een loser zijn die thuis niks te vertellen heeft als het je baan is om hardwerkende burgers van hun fiets te beroven.quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:29 schreef Q. het volgende:
[..]
In de toekomst verdwijnen ALLE gratis fietsparkeerplekken rondom het station en wordt er een bijzonder streng opruimbeleid ingesteld.
Leuk. Ben je een keer een weekend naar je ouders, is bij terugkomst je fiets opeens weg. Betaalde fietsenstalling vind ik sowieso enorme diefstal, ik heb niet voor niets een goed slot van 40 euro gekocht om mijn fiets mee op slot te zettenquote:Op woensdag 16 maart 2011 14:29 schreef Q. het volgende:
[..]
In de toekomst verdwijnen ALLE gratis fietsparkeerplekken rondom het station en wordt er een bijzonder streng opruimbeleid ingesteld.
Als ik langer dan één nachtje weg ga ga ik met het OV naar het station, ivm risico op fiets-diefstal.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Leuk. Ben je een keer een weekend naar je ouders, is bij terugkomst je fiets opeens weg. Betaalde fietsenstalling vind ik sowieso enorme diefstal, ik heb niet voor niets een goed slot van 40 euro gekocht om mijn fiets mee op slot te zetten
Volgens mij rausen ze je fiets alleen weg op dinsdagen, mijn fiets is er twee keer meegenomen en dat was allebei op een dinsdag. In het weekend kun je ze natuurlijk zonder pardon ergens neerpleuren, want dan werken ze niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ik langer dan één nachtje weg ga ga ik met het OV naar het station, ivm risico op fiets-diefstal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |