abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2011 @ 07:44:58 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91449895
De orginele OP:
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2008 23:23 schreef heartz het volgende:
We denker er allemaal weleens over na.
Is er iets na de dood? Zo ja, wat?
Wat gebeurt er met je na 'de dood' ?

A. Er is niets na de de dood, als je dood bent weet je niets meer en ben je niets meer. (Licht toe waarom je dat vindt.)

B. Je gaat naar 'de hemel' of 'de hel'. (Licht toe wat, volgens jou, de hemel/ de hel is en waarom je dat vindt.)

C. Reïncarnatie. Je 'ziel' wordt in een ander 'levend wezen' geboren. (Licht toe waarom je dat vindt.)

D. Iets anders, namelijk................ (Licht je antwoord toe.)

Over de antwoorden mag best gediscussiërd worden!! :7
Enkele posts uit het vorige topic:

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2008 11:30 schreef Monienijntje het volgende:
"De aarde is plat, je kunt niet bewijzen dat het niet zo is"
"De aarde draait om de zon, je kunt niet bewijzen dat het niet zo is"
"De aarde is de enige planeet waarop leven mógelijk is, jij kunt niet bewijzen dat dat niet zo is." (Voor zover ik weet hebben ze een paar jaar terug een planeet ontdekt waarop het volgens wetenschappers wel mogelijk zou kunnen zijn. Don't burn me ^_^)
Klopte allemaal, totdat er uitvindingen zijn gedaan die dat dus wél konden bewijzen.

Persoonlijk geloof ik in reïncarnatie, ja het zou best kunnen zijn dat dat is zodat ik mezelf 'beter' voel, of minder angstig, misschien inderdaad niet eens voor mezelf, ik realiseer me ook dat het best eens zo zou kunnen zijn dat dat niet zo is, ik zal het pas 'weten' wanneer ik dood ben. Daarom heet het inderdaad geloof.
Zeker weten kun je het in mijn ogen inderdaad alleen als het wetenschappelijk aantoonbaar is, maar dat betekend niet dat je niet voor jezelf kunt 'weten' dat het zo is. Ik weet niet of jullie me hierin kunnen volgen, maar dat maakt ook niet zo heel veel uit.

Vróeger werd je verbrand als heks als je wist dat bepaalde kruiden een helende werking hadden, of als je 'de toekomst' kon voorspellen, tegenwoordig kunnen we aantonen dat, inderdaad bepaalde kruiden hebben een helende werking. Omdat iemand iets anders geloofd of kan dat volgens de menigte niet aantoonbaar is betekend dat nog niet dat het niet zo zou kunnen zijn.

Ik probeer niemand persoonlijk aan te vallen, want aan de andere kant zou het natuurlijk ook gewoon kunnen zijn dat we met z'n allen (De mensen die in bepaalde dingen geloven, menen te weten, menen meegemaakt te hebben etc. etc.) gewoon hardstikke geschift zijn. Maja... dat dachten ze van Columbus e.d. ook.
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:10 schreef Michielos het volgende:

Mijn standpunt in deze is dat ik er simpelweg geen enkel probleem mee heb om te zeggen "ik weet het niet" wanneer het op kwesties als deze aankomt. Ik krijg echter kriebels als men zegt het juist "wel" te weten en dan met vage concepten en verklaringen komen die
a) niks bewijzen of;
b) makkelijk te disproven zijn
c) niet gebaseerd zijn op bewijs
Dan claim je juist wel iets te weten over lets face it, vraagstellingen die wij simpelweg gewoon niet weten. Dan kun je het arrogant noemen dat een evolutiobioloog via hard werk, onderzoek wel zaken te weten is gekomen (evolutietheorie verklaart enkel evolutie, niet hoe het leven op aarde ontstond en.of wat er na de dood gebeurd ofzo), maar ik vind het arrogant als iemand zegt het WEl te weten, maar hiervoor geen enkel bewijs heeft.

Het kan echter ook zijn dat ik arrogant ben en nu maar slap aan het lullen ben :D
The truth was in here.
pi_91450100
Interessant ! Gister was het weer de sterfdatum van mijn moeder (alweer 8 jaar terug), dat is altijd zo'n moment dat je weer aan dit soort zaken gaat denken. "Is er iets na de dood ?". Mijn antwoord is simpel, ik weet het echt niet. Ik hoop vurig van wel voor diegene die deze aarde plots hebben verlaten zonder dat zij afscheid hebben kunnen nemen van hun dierbaren. Als er een vorm is waardoor zij hun dierbaren kunnen volgen zou dat natuurlijk een prachtig "iets" zijn. Ik ben gedurende die 8 jaar getrouwd en heb een zoon gekregen, op al die momenten hoop je dat je moeder er toch iets van mee heeft gekregen. Aan de andere kant kun je ook hopen dat de mensen die deze aardbol hebben verlaten met boosheid en wrok eindelijk rust vinden en niet terug hoeven te kijken hoe het is op de plaats die zij hebben verlaten.

Nogmaals, ik weet het niet.
pi_91450758
Indien er leven na de dood is : Wat een chaos. Mensen die in 1722 overleden zijn tussen holbewoners, mensen die in 2008 zijn overleden bij boeren uit 744, ideaal :')
pi_91475089
tvp
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_91480848
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:04 schreef DutchieBre het volgende:
Interessant ! Gister was het weer de sterfdatum van mijn moeder (alweer 8 jaar terug), dat is altijd zo'n moment dat je weer aan dit soort zaken gaat denken. "Is er iets na de dood ?". Mijn antwoord is simpel, ik weet het echt niet. Ik hoop vurig van wel voor diegene die deze aarde plots hebben verlaten zonder dat zij afscheid hebben kunnen nemen van hun dierbaren. Als er een vorm is waardoor zij hun dierbaren kunnen volgen zou dat natuurlijk een prachtig "iets" zijn. Ik ben gedurende die 8 jaar getrouwd en heb een zoon gekregen, op al die momenten hoop je dat je moeder er toch iets van mee heeft gekregen. Aan de andere kant kun je ook hopen dat de mensen die deze aardbol hebben verlaten met boosheid en wrok eindelijk rust vinden en niet terug hoeven te kijken hoe het is op de plaats die zij hebben verlaten.

Nogmaals, ik weet het niet.
Kan me goed vinden in je post.
En met name het gedeelte over de mensen die om welke reden dan ook geen afscheid hebben kunnen nemen. Daarvan hoop je dat ze de rust en vrede die ze hier niet konden vinden uiteindelijk wel hebben gevonden, of dat nu in een hemel of welke andere plaats dan ook is.
pi_91481164
Ik kreeg vanmiddag ineens een bepaalde ingeving , deze ingegeven zonder angst , impulsief , puur op gevoel , rekeninghoudend dat ik toch min of meer filosoferend ermee bezig ben doormiddel van deze topic. En zelf probeer na te denken.

Zou het niet zo kunnen zijn dat wij mensen denken dat wij leven , maar dat alleen ons lichaam leeft en laat leven op aarde , dat onze onder bewustzijn als een energie golf op een hele andere dimensie zit dan dat wij ons dat kunnen beseffen als mens zijnde.

Vanuit het heelal , de energie principes die onze aarde heel sterk beinvloeden in het leven en laten leven en in het zich ontwikkelen tot leven zoals wij dat dagelijks beleven met energie golven , die energie golven vanuit het heelal is een geheel andere dimensie lijkt mij dan wat wij op aarde als aardse mensen erover ontdekken en erover nadenken tot nu toe lijkt mij. Wie zegt niet dat onze onderbewustzijn geen onderdeel uitmaakt van een hogere dimensie. Dat ons lichaam ons lichaam is , maar onze bewustzijn onderdeel uitmaakt van een bepaalde energie golf en energie bron wat terug te ontleden is door de kosmos principes.

Het zegt eigenlijk genoeg dat wij aardse mensen eigenlijk nog maar heel erg weinig weten over het heelal , dus eigenlijk helemaal niet zo ver kunnen reiken met onze intellectueele vermogen of beter gezegd het (nog) niet kunnen bevatten.

Ik denk dat onze lichaam in het heelal afgestoten wordt door de zwaartekracht , maar onze geest , onze bewustzijn , onze onderbewustzijn niet. Onze heilige geest is denk ik van een hele andere ' energie ' dimensie dan onze lichaamlijke omhulsel.

Hoe je het noemt= bijvoorbeeld goddelijk , of hoe je het moet zien=bijvoorbeeld een hogere bovennatuurlijke opperwezen , dat laat ik even in het midden.

[ Bericht 0% gewijzigd door nazario op 17-01-2011 20:28:01 ]
Monte Sant'Angelo
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:50:30 #7
330048 MeGusta
Diiiiirrrtyyy O.G
pi_91518498
ons lichaam gaat dood, wij zelf niet...
wat er precies is weet ik niet, ik weet wel 100% zeker dat we niet dood kunnen.
Showering..... Placing shower head against my anus.... Me Gusta
pi_91519622
Hmm, is er iets na de dood. Ehhhh.... Uuuuhhhhmmmm

NEE.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:32:36 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_91520717
Doet me denken aan dit topic.
Ik vraag me af of ze dit experiment niet kunnen herhalen.
meet apperatuur in ziekenhuis bedden plaatsen of zo ;)

21 gram verliezen tijdens sterven...
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:46:53 #10
330048 MeGusta
Diiiiirrrtyyy O.G
pi_91521464
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:11 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Hmm, is er iets na de dood. Ehhhh.... Uuuuhhhhmmmm

NEE.
Logisch als we niet dood kunnen ;)
Showering..... Placing shower head against my anus.... Me Gusta
pi_91552437
Even nog een antwoord op de vorige topic.
Grrrr was het volgens mij die zei toeval?, er zijn ook mensen met een bijna dood ervaring die niets zagen.

Ik heb het niet zozeer over of mensen wat zien dan of niet, ik heb het over onderzoek dat aantoont dat er een bepaald mechanisme in het werk wordt gesteld bij de dood, die samenhangt met verwerking e.d. zover we weten.

Dat kan idd toeval zijn, maar ons lichaam is vrij functioneel, er zit bar weinig toeval in die werking, het is allemaal ergens op gestoelt, heeft een nut of had een nut zoals de blindedarm(die bv bij paarden nog wel functioneel is).
Misschien is het een tekort aan kennis van mijn kant, kan heel goed, maar ik kan geen enkel in werking gezet iets in het lichaam bedenken dat gewoon niets betekend, geen enkel nut heeft.
Soms wel lastige zaken, of zelfs dingen die helemaal niet zo goed voor je zijn(zoals het natuurlijke gegeven dat men vasthoud aan patronen, ook al zijn die slecht voor je), maar eigenlijk nooit toevallig, zomaar, zonder nut.

Ik heb geen idee of er iets is na de dood en wat dat dan zou moeten zijn, mijn persoonlijke geloofsidee richt zich ook niet op het hiernamaals, maar op het leven, dat is omdat ik denk dat het zonde is je te richten op iets na de dood, het leven het enige is wat we echt hebben, met zekerheid.
Maar deze werking in het lichaam roept toch wel vragen op, waarom in een verder erg functioneel lichaam deze werking bij het sterven, het eigenlijke sterven?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_91558312
Voor de geinteresseerden is dit boek misschien wel interessant, Between Death and Life van Dolores Cannon. Heb het wel vaker over haar gehad, en hier staan veel verhalen in over wat mensen in trance te zeggen hebben over wat er zich tussen levens in afspeelt. Ook veel info over karma en geestverschijningen. Erg interessant, kom elke keer weer iets nieuws te weten!
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:23:00 #13
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91558589
Ik denk gewoon dat er niets is na de dood.Om de doodsimpele reden dat je ook niks weet van voor je geboorte ( ja duh omdat je er niet was, maar als je dood bent, ben je er ook niet meer ).
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:29:27 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_91570021
Denk dat er niks na de dood is, iig geesten van mensen blijven niet op aarde, ander zou ik die ook wel horen.
Ja, ik blijf erbij dat het stemmen van kwade geesten zijn wat ik hoor, wordt elke dag weer bevestigd.
pi_91579862
http://www.nd.nl/artikele(...)n-spontane-schepping

Mooi om ook de stukjes eronder door te lezen .

deze man heeft verstand , maar ik denk niet dat hij de wijsheid in pacht heeft in zijn boekje met bepaalde opvattingen , als hij iets uitsluit , en dat iets ontstaat zonder een creatiebron , respect voor zijn fairytale , dat is zijn GELOOF!! Of een ander er in gelooft , denk het niet. Maar ik denk de kuddedieren in de wereld lopen Hawkins zijn theorie wel als meelopers achterna. Omdat hij een zogenaamde autoriteit is.

Alleen al het feit dat de aarde de atmossfeer nodig heeft om ons leven te vormen zoals we leven , is al een onderbouwing dat Hawkins uit zijn nek lult dat het heelal uit het niets zichzelf kan creeeren zonder bovennatuurlijke hulp. De aarde is alleen al gevormt door de atmossfeer om wonderbaarlijkheid te beleven en in te leven en zich als dusdanig op een aardse manier te vormen.
Je mag aannemen dat de aarde ook onderdeel uitmaakt van het heelal.
Monte Sant'Angelo
pi_91581315
Volgens mij is er niks na de dood, want voordat je geboren werd was er ook niks.
  donderdag 20 januari 2011 @ 02:42:53 #17
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_91598693
reïncarnatie wtf! :Y
  donderdag 20 januari 2011 @ 09:07:42 #18
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91600901
Ik geloof dus niet in reïncarnatie, maar dat zei ik in mijn vorige leven ook al...
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_91602411
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:15 schreef Kroketvulling het volgende:
Voor de geinteresseerden is dit boek misschien wel interessant, Between Death and Life van Dolores Cannon. Heb het wel vaker over haar gehad, en hier staan veel verhalen in over wat mensen in trance te zeggen hebben over wat er zich tussen levens in afspeelt. Ook veel info over karma en geestverschijningen. Erg interessant, kom elke keer weer iets nieuws te weten!
Dolores Cannon _O_

Kijk al uit naar haar volgend boek "Convoluted Universe 4"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_91602578
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:15 schreef UncleScorp het volgende:
Dolores Cannon _O_

Kijk al uit naar haar volgend boek "Convoluted Universe 4"
Ik ook! Kan niet wachten! Heb jij al enig idee wanneer dat eraan zit te komen? :)
pi_91603314
Niet concreet, ze spreken van "early 2011" ...

Heb zelf ook es een topic (Dolores Cannon) over haar gestart, maar was niet echt een succes op Fok :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_91603343
We gaan gewoon dood en dan is er niks meer.
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:47:40 #23
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91603364
-troll-

[ Bericht 98% gewijzigd door Bastard op 20-01-2011 10:49:43 ]
zzz
pi_91603861
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:15 schreef Kroketvulling het volgende:
Voor wie interesse heeft :

Dolores Cannon - Between Life and Death
pi_91603933
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:45 schreef UncleScorp het volgende:
Niet concreet, ze spreken van "early 2011" ...

Heb zelf ook es een topic (Dolores Cannon) over haar gestart, maar was niet echt een succes op Fok :')
Dat is het nu toch? Kunnen ze niet een beetje opschieten? Heb je topic wel eens eerder gelezen. Had je trouwens die stukken tekst gecopy paste of zo?
pi_91604313
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:08 schreef Kroketvulling het volgende:
Dat is het nu toch? Kunnen ze niet een beetje opschieten? Heb je topic wel eens eerder gelezen. Had je trouwens die stukken tekst gecopy paste of zo?
Ik heb mn boekhandel ook al gebeld, maar die hebben er nog geen zicht op.
Nee jong, ik heb al die tekst zelf wat samengevat en getypt.
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:00:34 #27
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91613381

En toen ik dood ging dacht ik "nou gaat 't gebeuren" (aha)
Nou wordt 't leven pas echt interessant (aha)
Ach, je kent dat wel, die spanning van tevoren
En dan valt 't toch ontzettend tegen want

Niks na de dood, er is niks na de dood
Dus weg met eeuwig leven, en weg met Heilig Brood
Er is niks na de dood, dus ga maar lekker rood
Er is niks of niemand na de dood

Nu heb ik spijt, ja spijt, van al mijn aardse dagen (aha)
Zo zonder zonden, nee nooit eens immoreel (aha)
Ik zou nu best wel een gokje willen wagen
Maar 't is te laat, slechts wormen zijn mijn deel

Dus weg reincarnatie, en weg Allah is groot

(Haha)

Soms dan vragen ze me: "meneer, hoe weet u dat nou" (aha)
"U staat hier toch te staan, wat een idee" (aha)
En dan zeg ik "ongelovige, pas op met jou
"Ik ben jouw redder en ik ben hier op toernee"
Als je gelooft in niks, dan valt 't altijd mee

Dus weg reincarnatie, en weg met Heilig Brood

Niks na de dood
Niks na de dood
Niks na de dood
Nee, er is niks na de dood
Niks na de dood
Niks na de dood
Niks na de dood
Nee, niks na de dood
Oh yeah, niks na de dood
Er is niks na de dood
Er is helemaal niks, wat dacht je dan dat er was
Dat wordt dus niks na de dood
Hoe bedoel je
Ja, dat vraag ik aan jou, hoe bedoel je, wat, wat, waarom is
Het lijkt wel of jij vindt dat er wel wat na de dood is
Ja, wat is na, wat is dood
Ja verdomme, wat heb ik daar nou aan
Ja verdomme, verdomme, wat maakt mij dat nou uit verdomme

:)
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_91684903
Steek je snikkel zonder rubber in een hetro of een poot.
.. .. ..... .. .. ..... .. .. ....

_O-
Wisdom is the art of using knowledge
  zaterdag 22 januari 2011 @ 03:09:06 #29
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_91695008
Toch altijd interessant om het over te hebben. Ik heb zelf nog nooit enige ervaring gehad met bijna-dood-ervaringen of onverklaarbare dingen die gebeuren. Maar ik ken de verhalen wel van naaste familie en vrienden. En dan met name verhalen die zich in het cafe van mijn schoonouders hebben afgespeeld.

Het pand waar het cafe momenteel in zit stamt uit ~1920. Het is altijd al Horeca geweest, maar wel verschillende dingen: snackbar, hotel, restaurant en cafe. Met name in de hoteltijd zijn er flink wat mensen overleden in dat pand. En momenteel gebeurd er eens in de zoveel tijd wat rare dingen. Een bed wat opeens is opgemaakt terwijl niemand thuis is, een gevallen ring die nergens meer te vinden is, deuren die dichtslaan etc. Het klinkt allemaal als een slechte horrorfilm en zo hoor ik het ook aan. Ik geloof dat het gebeurd kan zijn, ik heb er geen verklaring voor, maar toch is de terughoudendheid er van "mja, leuk, maar ik heb het niet meegemaakt".

Mijn schoonouders hebben een tijd terug een helderziende uitgenodigd om de situatie te "bekijken". Deze vertelde dat er vier geesten in het pand aanwezig zijn. Eentje houd van pranks en de andere houden hem in bedwang. Daar kwam het ongeveer op neer. Dus ja, waar gaan we heen na onze dood? Als we al ergens heen gaan..

Nou komt me toch nog wel iets te boven. De opa van mijn vrouw lag een tijdje terug op sterven en opa was dol op zijn eerste achterkleinkind, het was een van de weinige lichtpunten tijdens zijn dementie. Er was zelfs een punt dat hij het einde van de week niet zou halen. Het was vrijdagavond en mn zoontje (toen nog 10/11 maanden) en ik zaten op de bank. Hij was met een speeltje aan het spelen en ik was TV aan het kijken. En plotseling uit het niets begint ie ontroostbaar te huilen. En dat was niet het soort huilen als dat ie een tandje krijgt of kramp heeft, echt gewoon krijsen. Dit ging zo'n 10 minuten door, maar daarna was het opeens over. En hij ging weer over tot het spelen waar ie mee bezig was. Dat op zich was al erg bizar, want hij huilt erg weinig. Maar het meest bizarre kwam toen mijn vrouw in tranen opbelde dat opa overleden was. Ik melde vervolgens het tijdstip waarop zoonlief begon met krijsen en dat bleek twee minuten voor het overlijden van opa te zijn. Dan begin ik toch echt wel te denken over dit soort onderwerpen.

Ik geloof wel dat er iets is na de dood. En ook dat je nog even langs je geliefden gaat voordat je verder gaat. Puur theoretisch gezien zou reïncarnatie wel handig zijn voor de 'volgende' wereld. Anders zou het er nu al overvol zijn. Of dat ook zozeer het geval is, geen idee. Het blijft gissen naar de waarheid en we zullen er toch niet eerder achter komen dan als we het zelf meemaken.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_91772049
Ik heb 2 intressante links die ik hier wil toevoegen , raadzaam om deze is grondig door te lezen , daarna wil ik graag jullie mening weten :

http://www.erisgeendood.nl/index.html

en deze :

http://www.victorzammit.com/

Ben benieuwd wat jullie vinden
Lekuchu
  zondag 23 januari 2011 @ 22:27:15 #31
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91775347
Lekuchu, zou je misschien in je eigen woorden kunnen uitleggen waarom die bewijzen die op die site staan, bewijzen zijn voor leven na de dood?

En waarom zijn deze keiharde bewijzen voor leven na de dood dan niet gewoon bekend bij iedereen, maar moeten we dat via zo'n lelijke goedkoop ogende amateuristische website * vernemen?

Bewijs is namelijk bewijs. Klaar. Aangezien deze keiharde bewijzen voor leven na de dood niet bij iedereen bekend zijn, kan ik eigenlijk niet anders concluderen dan dat het hier helemaal niet om keiharde bewijzen voor leven na de dood gaat, maar om geloof en interpretatie.

* Orb designs ( :') ) nog wel. Ik word altijd een beetje ' :') ' van mensen die zichzelf webdesigner noemen en hun sites zien er gewoon echt niet uit. Ik heb geen hekel aan lelijke goedkoop ogende amateuristische websites hoor, maar wél als de maker zijn prutswerkje 'design' gaat noemen.
pi_91778385
quote:
5s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:27 schreef JoepiePoepie het volgende:
Lekuchu, zou je misschien in je eigen woorden kunnen uitleggen waarom die bewijzen die op die site staan, bewijzen zijn voor leven na de dood?

En waarom zijn deze keiharde bewijzen voor leven na de dood dan niet gewoon bekend bij iedereen, maar moeten we dat via zo'n lelijke goedkoop ogende amateuristische website * vernemen?

Bewijs is namelijk bewijs. Klaar. Aangezien deze keiharde bewijzen voor leven na de dood niet bij iedereen bekend zijn, kan ik eigenlijk niet anders concluderen dan dat het hier helemaal niet om keiharde bewijzen voor leven na de dood gaat, maar om geloof en interpretatie.

* Orb designs ( :') ) nog wel. Ik word altijd een beetje ' :') ' van mensen die zichzelf webdesigner noemen en hun sites zien er gewoon echt niet uit. Ik heb geen hekel aan lelijke goedkoop ogende amateuristische websites hoor, maar wél als de maker zijn prutswerkje 'design' gaat noemen.
Ik neem jou niet serieus vent , iemand die met zijn postings zo negatief is , is gewoon een niet serieus te nemen persoon. Jij kunt helemaal niks concluderen meneertje , al zou je dat wel heel graag willen. Jou hersens laten dat niet toe qua intellectueele ruimdenkendheid.

Dus als je een gouden wc bril hebt dan kun je beter schijten? Wat een zielige conclusie van jou zeg , omdat iemand geen site heeft met een gouden cirkel eromheen dan is jou bekrompen gedachte gang dat het het niks is.

Nee ik ben teleurgesteld in een bekrompen ziel als jou
Lekuchu
  zondag 23 januari 2011 @ 23:18:59 #33
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91778679
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:13 schreef lekuchu het volgende:
Ik neem jou niet serieus vent , iemand die met zijn postings zo negatief is , is gewoon een niet serieus te nemen persoon. Jij kunt helemaal niks concluderen meneertje , al zou je dat wel heel graag willen. Jou hersens laten dat niet toe qua intellectueele ruimdenkendheid.
De spel- en stijlfouten doen gewoon pijn aan mijn ogen, dame :').

quote:
Dus als je een gouden wc bril hebt dan kun je beter schijten? Wat een zielige conclusie van jou zeg , omdat iemand geen site heeft met een gouden cirkel eromheen dan is jou bekrompen gedachte gang dat het het niks is.
Nee, maar noem het dan niet design. Maar wat boeit het? Het is toch niet jouw site? Dat zou namelijk wel een beetje raar zijn om je te registreren en in je eerste post meteen je site te promoten.

quote:
Nee ik ben teleurgesteld in een bekrompen ziel als jou
O.k. :*!
pi_91778741
Ik heb respect voor ieders mening en opvatting , maar als ze zo bekrompen , kortzichtig , en dom zijn zoals die van joeppie poeppie dan denk ik wat heb je toch ook zielige zieltjes rondlopen in nederland.

ik heb een hekel aan een gehandicapte zoals hawkins en dat hij zichzelf zwaar overschat met zijn in sprookjes geloven theorie ( keerl heeft zeker niks beter te doen in zn wagentje) , ik meen dit natuurlijk niet serieus , maar nu ga ik op het niveau van joeppie poeppie zitten. beetje simpel en kortzichtig en heel bekrompen dus
Lekuchu
pi_91778817
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:18 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

De spel- en stijlfouten doen gewoon pijn aan mijn ogen, dame :').

[..]

Nee, maar noem het dan niet design. Maar wat boeit het? Het is toch niet jouw site? Dat zou namelijk wel een beetje raar zijn om je te registreren en in je eerste post meteen je site te promoten.

[..]

O.k. :*!
is niet mijn site , maar ging mij om de inhoud en niet om de site design zelf , ik zeg toch ook niet die hawkins kun je niet serieus nemen omdat het een levend wrak is in zijn gehandicapten houding. op zo'n vent kun je dan toch ook geen design etiket plakken
Lekuchu
  zondag 23 januari 2011 @ 23:31:15 #36
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91779250
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:21 schreef lekuchu het volgende:
is niet mijn site , maar ging mij om de inhoud en niet om de site design zelf , ik zeg toch ook niet die hawkins kun je niet serieus nemen omdat het een levend wrak is in zijn gehandicapten houding. op zo'n vent kun je dan toch ook geen design etiket plakken
Nogmaals, de maker noemt het design en dat is het gewoon niet. Ik heb nergens beweerd dat de content meer of minder waarde heeft naar gelang hoe een website eruitziet. Aangezien websites maken mijn vakgebied is word ik altijd een beetje ' :') ' van mensen die zich te pas en te onpas webdesigner noemen. Een bakker zal ook ' :') ' worden als hij ziet dat een andere bakker stinkend en smerig brood bakt.

Maar goed, da's allemaal offtopic :). Dus ontopic maar weer: Jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op mijn post.

Wat vind je zelf eigenlijk van de beweringen die gedaan worden op die site? Geloof jij erin? Zie jij dat inderdaad als bewijzen voor leven na de dood?

Want je kwam even wat links dumpen en wil daarover de meningen van anderen weten, maar het is wel altijd zo prettig als de vraagsteller zelf ook even zijn visie erover geeft :).
  maandag 24 januari 2011 @ 07:45:33 #37
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91785758
Oh gezellig O+
The truth was in here.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:42:23 #38
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_91790966
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:21 schreef lekuchu het volgende:

[..]

Met alle respect maar die mijnheer Hawkins had 30 keer de intelligentie die jij hebt.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_91791249
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:42 schreef Michielos het volgende:
Met alle respect maar die mijnheer Hawkins had 30 keer de intelligentie die jij hebt.
Psst, Michielos, dat was een poging van lekuchu om JeePee na te doen.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:52:37 #40
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_91791289
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:50 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Psst, Michielos, dat was een poging van lekuchu om JeePee na te doen.
dan heb ik niks gezegd ;D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:37:06 #41
31101 _Led_
pi_91792844
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:42 schreef Michielos het volgende:

[..]

zzz
  maandag 24 januari 2011 @ 14:01:13 #42
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_91796549
quote:
17s.gif Op maandag 24 januari 2011 07:45 schreef Bastard het volgende:
Oh gezellig O+
Hoe vind je deze dan :

quote:
Lawyer Victor Zammit offers 1 million dollars to any afterlife researcher who can rebut the existing evidence for the Afterlife .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 24 januari 2011 @ 14:08:21 #43
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91796891
Jammer dat ik de enige ben die inhoudelijk is ingegaan op de links die die chagrijnige lekuchu gepost heeft. Zelfs lekuchu zelf meldt er niks inhoudelijks over.

Alleen maar links dumpen, vervolgens diep beledigd en chagrijnig gaan lopen doen en alleen maar op het offtopic gedeelte van mijn post ingaan (en dat ook nog eens helemaal uit z'n verband rukken) ;(.

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:01 schreef Summers het volgende:
Hoe vind je deze dan :

Lawyer Victor Zammit offers 1 million dollars to any afterlife researcher who can rebut the existing evidence for the Afterlife .
Ik geef 1 miljoen dollar aan degene die kan bewijzen dat het Vliegend Spaghettimonster niet bestaat :).
  maandag 24 januari 2011 @ 14:11:52 #44
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91797031
quote:

[..]

Hoe vind je deze dan :
:D Ja zo kan het ook!
The truth was in here.
  maandag 24 januari 2011 @ 14:12:30 #45
31101 _Led_
pi_91797061
quote:

[..]

Hoe vind je deze dan :

[..]

Nogal dom eerlijk gezegd, want er is geen bewijs dat er wel of geen 'afterlife' bestaat.
Wie claimt moet bewijzen, zo simpel is het.
Dus als je claimt dat er absoluut geen afterlife is, is het aan jou om die claim te bewijzen.
Als je claimt dat er absoluut wel een afterlife is, is het aan jou om die claim te bewijzen.

Het verschil tussen Randi en Zammit is dus dat Randi slim genoeg is om dit te begrijpen, omdat Randi zelf niks claimt - hij vraagt enkel anderen om hun eigen claims te bewijzen.
Zammit daarentegen is dom genoeg om anderen te vragen bewijs tegen zijn eigen claim te verzamelen - maar zo werkt het dus niet. ("bewijs jij maar eens dat er achter de maan niet een onzichtbare bizon in thermisch ondergoed rondzweeft !")

Randi's challenge is opgezet om elke zweem van partijdigheid tegen te gaan - Randi is niet degene die beslist of iemand de challenge wint of verliest - dat zijn onpartijdige wetenschappers die in samenspraak gekozen worden en het resultaat beoordelen op van te voren samen afgesproken punten.

Bij Zammit's 'challenge' daarentegen moet je een jury van partijdige gelovers-in-het-afterlife overtuigen, en zij bepalen de regels.

Het is wel duidelijk dat dit gewoon nergens over gaat.

Laat Zammit eerst eens met overtuigend wetenschappelijk bewijs komen voor ie zomaar roept dat 'afterlife' bewezen zou zijn.
Hij heeft het voortdurend over zijn 'scientific evidence', maar komt slechts met anekdotes op de proppen - hij heeft helemaal niets wetenschappelijks gepubliceerd, peer-reviewed en geaccepteerd door de wetenschappelijke gemeenschap. Op zijn site is het duidelijk dat hij probeert authoriteit te krijgen uit zijn zogenaamde werk als advocaat, wat als we goed lezen een blauwe maandag zo'n 30 jaar geleden was. (..in een zaak die hij met iemand anders samen deed. Mijn gok is dat die ander al het werk gedaan heeft :) )

Die zogenaamde 'challenge' is gewoon typisch "oh nou zo kan ik het ook" gedrag, alleen dan heel erg falend omdat het juist aantoont dat ie er niet veel van begrepen heeft.

Edit:
En op zijn website staat de challenge iets anders omschreven :
quote:
One million dollars is offered to any closed minded skeptic who can rebut the existing evidence for life after death.
Ja, deze man is vast een gewaardeerd wetenschapper.

Maar hey, als jij dat soort sites kunt lezen zonder te moeten lachen om dat soort figuren, en er zelfs versterking van je geloof uit haalt - good for you :)

[ Bericht 4% gewijzigd door _Led_ op 24-01-2011 14:51:48 ]
zzz
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:30:22 #46
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_91843004
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:12 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nogal dom eerlijk gezegd, want er is geen bewijs dat er wel of geen 'afterlife' bestaat.
Wie claimt moet bewijzen, zo simpel is het.
Dus als je claimt dat er absoluut geen afterlife is, is het aan jou om die claim te bewijzen.
Als je claimt dat er absoluut wel een afterlife is, is het aan jou om die claim te bewijzen.

Het verschil tussen Randi en Zammit is dus dat Randi slim genoeg is om dit te begrijpen, omdat Randi zelf niks claimt - hij vraagt enkel anderen om hun eigen claims te bewijzen.
Zammit daarentegen is dom genoeg om anderen te vragen bewijs tegen zijn eigen claim te verzamelen - maar zo werkt het dus niet. ("bewijs jij maar eens dat er achter de maan niet een onzichtbare bizon in thermisch ondergoed rondzweeft !")

Randi's challenge is opgezet om elke zweem van partijdigheid tegen te gaan - Randi is niet degene die beslist of iemand de challenge wint of verliest - dat zijn onpartijdige wetenschappers die in samenspraak gekozen worden en het resultaat beoordelen op van te voren samen afgesproken punten.

Bij Zammit's 'challenge' daarentegen moet je een jury van partijdige gelovers-in-het-afterlife overtuigen, en zij bepalen de regels.

Het is wel duidelijk dat dit gewoon nergens over gaat.

Laat Zammit eerst eens met overtuigend wetenschappelijk bewijs komen voor ie zomaar roept dat 'afterlife' bewezen zou zijn.
Hij heeft het voortdurend over zijn 'scientific evidence', maar komt slechts met anekdotes op de proppen - hij heeft helemaal niets wetenschappelijks gepubliceerd, peer-reviewed en geaccepteerd door de wetenschappelijke gemeenschap. Op zijn site is het duidelijk dat hij probeert authoriteit te krijgen uit zijn zogenaamde werk als advocaat, wat als we goed lezen een blauwe maandag zo'n 30 jaar geleden was. (..in een zaak die hij met iemand anders samen deed. Mijn gok is dat die ander al het werk gedaan heeft :) )

Die zogenaamde 'challenge' is gewoon typisch "oh nou zo kan ik het ook" gedrag, alleen dan heel erg falend omdat het juist aantoont dat ie er niet veel van begrepen heeft.

Edit:
En op zijn website staat de challenge iets anders omschreven :

[..]

Ja, deze man is vast een gewaardeerd wetenschapper.

Maar hey, als jij dat soort sites kunt lezen zonder te moeten lachen om dat soort figuren, en er zelfs versterking van je geloof uit haalt - good for you :)
Met je mening en ff oppervlakkig doorscannen zodat je steevast uitkomt op je vooroordeel weerleg je niet echt veel he .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_91844274
Vergeet je tussendoor niet rustig in en uit te ademen Led?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:39:46 #48
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91845275
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:30 schreef Summers het volgende:
Met je mening en ff oppervlakkig doorscannen zodat je steevast uitkomt op je vooroordeel weerleg je niet echt veel he .
Maar je bent het toch wel met me eens dat je zoiets:

quote:
Hoe vind je deze dan :

helemaal niet kan bewijzen? _Led_ vertelt het misschien een beetje uitgebreid, maar het is gewoon onmogelijk om zoiets te bewijzen. Dus die offer van 1 miljoen dollar is totaal geen uitdaging voor de aanbieder van de weddenschap :'). Zoals ik hier dus ook al schreef:

quote:
9s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:08 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik geef 1 miljoen dollar aan degene die kan bewijzen dat het Vliegend Spaghettimonster niet bestaat :).
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:40:08 #49
31101 _Led_
pi_91845291
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:30 schreef Summers het volgende:

[..]

Zeg Summers, -edit- heb je gewoon geen argumenten om inhoudelijk te kunnen reageren ?

:)

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 25-01-2011 14:33:27 ]
zzz
pi_91847803
En dan te bedenken dat we elkaar na de dood weer gaan tegenkomen :')
pi_91847867
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:31 schreef UncleScorp het volgende:
Een waar schrikbeeld :o
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:40:27 #52
31101 _Led_
pi_91848193
Lavenderr - als Summers na zo'n uitvoerige post zegt dat ik niks weerleg is ze OF te dom, OF aan het trollen. Ze vraagt in ieder geval niet om uitleg, maar gaat ook nergens inhoudelijk op in.
Als je mijn post gaat editen, waarom vraag je dan niet even aan Summers om niet te trollen ?

Of is dit het signaal dat uitleggen en beargumenteren net zo wordt gewaardeerd als trollen ?
zzz
pi_91848413
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:40 schreef _Led_ het volgende:
Lavenderr - als Summers na zo'n uitvoerige post zegt dat ik niks weerleg is het een reeele optie dat ze te dom is om het te begrijpen hoor. (Tenzij ze natuurlijk moedwillig aan het trollen is)
Als je mijn post gaat editten, waarom vraag je dan niet even aan Summers om niet te trollen ?

Of wil je hiermee laten blijken dat ik voortaan ook niet meer de moeite hoef te doen om met uitleg en argumenten te komen, maar gewoon mag trollen van jou ?

Ja, dat laatste, jij mag trollen zoveel als je wilt *;
Summers daarentegen moet op haar tellen gaan passen, dat eeuwige getroll, dag in dag uit begint vervelend te worden :+
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:46:47 #54
31101 _Led_
pi_91848454
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat laatste, jij mag trollen zoveel als je wilt *;
Summers daarentegen moet op haar tellen gaan passen, dat eeuwige getroll, dag in dag uit begint vervelend te worden :+
Ok! Even gequote ter referentie ^O^

:D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door _Led_ op 25-01-2011 14:53:39 ]
zzz
pi_91866153
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:31 schreef UncleScorp het volgende:
:D Yeah.. bummer :')
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:53:56 #56
31101 _Led_
pi_91866218
Hebben ze in het afterlife ook fora dan ? :)
zzz
pi_91866258
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:53 schreef _Led_ het volgende:
Hebben ze in het afterlife ook fora dan ? :)
Vast wel, misschien is de Afterlife wel een fora op zich :o
~ Amongst The Weird ~
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:57:14 #58
31101 _Led_
pi_91866410
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:54 schreef Parabolismic het volgende:

[..]

Vast wel, misschien is de Afterlife wel een fora op zich :o
fora is meervoud, "een fora" kan dus niet ;)

Maar je hebt gelijk :)
zzz
pi_91866454
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:57 schreef _Led_ het volgende:

[..]

fora is meervoud, "een fora" kan dus niet ;)

Maar je hebt gelijk :)
Oh sorry, tis al.. laat :').. Niet zoveel geslapen :@.
~ Amongst The Weird ~
pi_91866462
Stel dat iemand je van te voren zou kunnen zeggen op welke datum je zou gaan sterven zou je dat willen weten ?

Ik denk trouwens wel dat er iets is na de dood, maar dat weet ik niet zeker aangezien ik nooit eerder ben doodgegaan :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_91866509
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:58 schreef TLC het volgende:
Stel dat iemand je van te voren zou kunnen zeggen op welke datum je zou gaan sterven zou je dat willen weten ?

Ik denk trouwens wel dat er iets is na de dood, maar dat weet ik niet zeker aangezien ik nooit eerder ben doodgegaan :P
No way :N.. ik zou er gek van worden .. vooral .. omdat ik nog zo jong ben :9.

En ik sterf soms meerdere malen op FOK! :{
~ Amongst The Weird ~
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:02:08 #62
31101 _Led_
pi_91866723
quote:
Nee, natuurlijk niet :)

quote:
Ik denk dat er na mijn dood wel iets is, namelijk hetzelfde als voor mijn geboorte : een heel universum.
Maar ik neem er niet meer bewust deel aan, aangezien alles dat mij mij maakt is vergaan en weer is opgegaan in het geheel der dingen.
Wat rest zijn wat posts op een forum, wat programma's die ik geprogrammeerd heb, de indrukken die ik op andere mensen - die nog niet dood zijn - heb achtergelaten, en in het algemeen de zaken in de wereld die anders zijn gegaan dan als ik er nooit geweest was :)
zzz
pi_91866836
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:02 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik denk dat er na mijn dood wel iets is, namelijk hetzelfde als voor mijn geboorte : een heel universum.
Maar ik neem er niet meer bewust deel aan, aangezien alles dat mij mij maakt is vergaan en weer is opgegaan in het geheel der dingen.
Wat rest zijn wat posts op een forum, wat programma's die ik geprogrammeerd heb, de indrukken die ik op andere mensen - die nog niet dood zijn - heb achtergelaten, en in het algemeen de zaken in de wereld die anders zijn gegaan dan als ik er nooit geweest was :)
_Led_.. voor het eerst.. echt voor het eerst _O_
~ Amongst The Weird ~
pi_91875209
quote:

Nee liever niet.
Geloof dat ik er dan iedere dag aan zou denken. Nog zoveel jaren, nog zoveel weken , nog zoveel dagen. Nee, beter van niet :N
  Moderator woensdag 26 januari 2011 @ 00:03:42 #65
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_91878118
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:02 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet :)

[..]

Misschien ook wel, zou op zich ook niet zo erg zijn.

Oh en nee, ik zou ook niets willen weten over mijn dood.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:51:32 #66
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_91879769
Ik zou wel de dag van mijn dood willen weten. Of je het wel of niet weet, het is toch op dat bepaalde moment en daar verander je niets aan. Dan kun je in ieder geval een gedegen planning maken voor je leven en naar de belangrijkste deadline van je leven toe werken.

Zeker wanneer je weet dat je jong sterft kun je er tenminste nog een kort en boeiend leven van maken, in plaats van je tijd te verdoen met de dingen die door de maatschappij van je worden verwacht. Maar goed, volgens de reacties hierboven ben ik één van de weinigen die zo denkt.
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_91881698
Ik geloof dat er genoeg bewijzen/aanwijzingen/ bestaan dat er leven is na de dood.
ik denk zelfs dat we dit op verschillende manieren kunnen zien en/of invullen.
Dat veel ligt aan de stand van de geest/persoonlijkheid.
Een combinatie van verschillende religies mbt leven na de dood, dat het dus bestaat, is voor mij niet ondenkbaar
iig.
Rot maar lekker op dan doe je al normaal genoeg.
pi_91881768
"What we do in life, Echoes in eternity"

Beter laat je een positieve onuitwisbare indruk achter op mensen voordat je dood gaat.
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:26:40 #69
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91883500
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:51 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Ik zou wel de dag van mijn dood willen weten. Of je het wel of niet weet, het is toch op dat bepaalde moment en daar verander je niets aan. Dan kun je in ieder geval een gedegen planning maken voor je leven en naar de belangrijkste deadline van je leven toe werken.

Zeker wanneer je weet dat je jong sterft kun je er tenminste nog een kort en boeiend leven van maken, in plaats van je tijd te verdoen met de dingen die door de maatschappij van je worden verwacht. Maar goed, volgens de reacties hierboven ben ik één van de weinigen die zo denkt.
Dat weet ik niet hoor. Want de kans is natuurlijk ook erg groot dat als je weet dat je jong overlijdt, dat je dan in een supergrote depressie raakt.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 04:03 schreef Sabeltandman het volgende:
Ik geloof dat er genoeg bewijzen/aanwijzingen/ bestaan dat er leven is na de dood.
ik denk zelfs dat we dit op verschillende manieren kunnen zien en/of invullen.
Dat veel ligt aan de stand van de geest/persoonlijkheid.
Een combinatie van verschillende religies mbt leven na de dood, dat het dus bestaat, is voor mij niet ondenkbaar
iig.
Wat zijn die bewijzen dan?
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:30:29 #70
31101 _Led_
pi_91885239
Bewijs ?
Er zijn al genoeg mensen dood gegaan en toch is er nog leven.
zzz
pi_91885521
quote:
1s.gif[b] Op woensdag 26 januari 2011 00:51
Zeker wanneer je weet dat je jong sterft kun je er tenminste nog een kort en boeiend leven van maken, in plaats van je tijd te verdoen met de dingen die door de maatschappij van je worden verwacht.
Mag ik je voorstellen om er sowieso gewoon een boeiend leven van te maken waarin je geen tijd aan het verdoen bent met het voldoen aan maatschappelijke verwachtingen als je daar geen zin in hebt?
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:38:04 #72
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_91889481
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:39 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Mag ik je voorstellen om er sowieso gewoon een boeiend leven van te maken waarin je geen tijd aan het verdoen bent met het voldoen aan maatschappelijke verwachtingen als je daar geen zin in hebt?
Haha, ja dat probeert iedereen natuurlijk. Wees gerust, ik heb (al zeg ik het zelf) een boeiend leven ;)

Met de verwachtingen van de maatschappij bedoel ik dan huisje, boompje, beestje en werk bijvoorbeeld. Maar in het geval dat je weet dat je jong sterft mag je wat mij betreft wel egoïstischer in het leven staan, dat bedoelde ik er mee te zeggen.

Het zou mijn inziens trouwens nog idealer zijn wanneer je ook weet HOE je gaat, hoewel dat misschien wel vreemd is kun je jezelf misschien wel beschermen op die dag tegen hetgeen waar je door dood gaat. Tegen het falen van het lichaam lijkt me dat je niet veel kan inbrengen behalve dan zo risicoloos te leven zodat het falen van het lichaam (je weet immers wat er mis gaat) minder snel zou kunnen intreden. Maar ongelukken e.d. kun je misschien wel voorkomen door op de voorspelde datum niet op de plaats des onheils te komen. Dan krijg je Final Destination praktijken, dood ga je toch. :P
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_91929973
De ziel is al eens gewogen. Iets van 100 gram dat je lichter wordt direct na je dood, nee zijn geen gassen/ stoffen. Bij dieren was dit niet het geval (dat ze lichter werden) . Er is volgens mij dus echt iets na de dood.

[ Bericht 6% gewijzigd door summer2bird op 27-01-2011 09:06:19 (zoek de zeep) ]
Twiddel
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:15:15 #74
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91930142
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:05 schreef summer2bird het volgende:
De ziel is al eens gewogen. Iets van 100 gram dat je lichter wordt direct na je dood, nee zijn geen gassen/ stoffen. Bij dieren was dit niet het geval (dat ze lichter werden) . Er is volgens mij dus echt iets na de dood.
Dat was 21 gram en uitgevoerd met heel weinig proefpersonen.. maar er zou wat in kunnen zitten :P
The truth was in here.
pi_91930199
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat was 21 gram en uitgevoerd met heel weinig proefpersonen.. maar er zou wat in kunnen zitten :P
Oh, dan heb ik de verkeerde bron gelezen. :P
Twiddel
pi_91932401
Dan blijft het toch ergens nog onlogisch dat het bij dieren niet het geval zou zijn.
Alles heeft een ziel :)
pi_91933362
quote:
Dat is weerlegt zover ik weet.
Daarbij zou het raar zijn als dieren dat dan ineens niet zouden hebben, want wat is het verschil tussen ons en dieren behalve de soortspecifieke aanpassingen?

Ik weet iig zeker dat als een dier doodgaat er iets verdwijnt, die vonk van leven, en dat dat presies hetzelfde overkomt als bij een mens.
Er wordt weleens gezegd, het is net alsof ze slapen, maar ik vind dat niet waar, voor mij is het net alsof er een lege huls, een pop ligt, wat het persoon of dier was is er niet meer, het leven is weg.
Bij dieren ken ik dat moment heel presies, proffesioneel en persoonlijk al teveel dood meegemaakt met dieren, het is compleet anders dan bv een verdoving waardoor ze in een hele diepe slaap gaan.
Je voelt gewoon de essentie van het wezen verdwijnen, dat in 1 enkele ademtocht, ik heb er iig nog nooit naastgezeten met het presiese moment van overlijden, de hartslagcontrole heeft alleen nog maar laten weten wat ik al wist.
Met mensen nog nooit het presiese moment van sterven meegemaakt, maar wel dood gezien, daar geld hetzelfde, wie het was is niet meer, het is zo anders dan een diepe slaap...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_91937853
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:49 schreef UncleScorp het volgende:
Dan blijft het toch ergens nog onlogisch dat het bij dieren niet het geval zou zijn.
Jep. En wat erodome schrijft herken ik me wel in. Die vonk is weg, het "leven". En je ziet echt het verschil tussen een dode en iemand die slaapt (ja duh, maar toch), zelfs met lijk-make-up.
Het is inderdaad die vonk, of ..hm om het even heel zweverig te zeggen "bezieling", die is er uit.

Ik ben er nog niet over uit, aan de ene kant vind ik het prima om gewoon totaal nergens meer van bewust te zijn (hoef ik ook niet te freaken zoals ik nu wel eens doe als ik er te lang aan denk), aan de andere kant ben ik heel benieuwd of we niet gewoon door fases gaan ofzo..

Ik zou het trouwens niet cool vinden om "eeuwig" te leven, dat concept beangstigd me..
~ Amongst The Weird ~
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 14:13:43 #79
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_91940383
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is weerlegt zover ik weet.
Daarbij zou het raar zijn als dieren dat dan ineens niet zouden hebben, want wat is het verschil tussen ons en dieren behalve de soortspecifieke aanpassingen?

Ik weet iig zeker dat als een dier doodgaat er iets verdwijnt, die vonk van leven, en dat dat presies hetzelfde overkomt als bij een mens.
Er wordt weleens gezegd, het is net alsof ze slapen, maar ik vind dat niet waar, voor mij is het net alsof er een lege huls, een pop ligt, wat het persoon of dier was is er niet meer, het leven is weg.
Bij dieren ken ik dat moment heel presies, proffesioneel en persoonlijk al teveel dood meegemaakt met dieren, het is compleet anders dan bv een verdoving waardoor ze in een hele diepe slaap gaan.
Je voelt gewoon de essentie van het wezen verdwijnen, dat in 1 enkele ademtocht, ik heb er iig nog nooit naastgezeten met het presiese moment van overlijden, de hartslagcontrole heeft alleen nog maar laten weten wat ik al wist.
Met mensen nog nooit het presiese moment van sterven meegemaakt, maar wel dood gezien, daar geld hetzelfde, wie het was is niet meer, het is zo anders dan een diepe slaap...
Mooi omschreven en ik ben het er helemaal mee eens.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_91941990
-trol-

[ Bericht 96% gewijzigd door Bastard op 27-01-2011 15:03:30 ]
pi_92207807
Wat zou het trouwens bizar zijn als we er ooit eens achter komen wat er ons in de dood werkelijk te wachten staat.
pi_92228688
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:19 schreef Parabolismic het volgende:
Ik zou het trouwens niet cool vinden om "eeuwig" te leven, dat concept beangstigd me..
Misschien is het zo dat het bestaan uit 2 lagen bestaat die in elkaar overvloeien en waar het midden is van die lagen is waar we het bestaan ervaren. En bestaan zielen in die andere laag die synchroon loopt met dit bestaan, waar net als hier levende wezens worden gecreerd door andere levende wezens, oftewel 2 zielen die samenkomen om een nieuwe ziel te creeren die potentieel oneindig kan bestaan.

Echter omdat zo'n ziel er niet voor heeft gekozen om te bestaan (deze bestond immers nog niet dus was er ook niets dat kon kiezen om te bestaan) kan het ook weer gedecreerd worden als deze na een bepaalde groei zijn ouders ontmoet en deze hem vragen of die wil blijven bestaan. Of misschien kan een ziel als deze het bestaan zat is ervoor kiezen om "uit elkaar gehaald te worden" door andere zielen en gerecycled te worden. In potentie dus eeuwig, totdat de ziel in kwestie op een bepaald moment anders besluit.
pi_92801009
Sinds een tijdje hou ik me erg bezig met dit onderwerp. Op de een of andere manier was ik er altijd vanuit gegaan dat er iets was na de dood. Maar nu ben ik er eigenlijk meer van overtuigd dat dit helemaal niet kan. Vooral na het lezen van dit artikel: http://www.deatheist.nl/downloads/StofZijtGij.pdf

Hoe kan het zo zijn dat drugs en alcohol je persoonlijkheid beinvloeden als je een ziel zou hebben die los staat van je lichaam? Als je geen ziel hebt, dan is er niets om na de dood voort te blijven leven.

Het liefst zou ik geloven dat er wel iets is na de dood, maar volgens mij is dit inderdaad wishful thinking. Nutteloos gedoe eigenlijk dit leven allemaal.
  maandag 14 februari 2011 @ 23:54:03 #84
335153 potienza
"Toeval is logisch."
pi_92801120
Ik hoop wel iets. Anders wordt het zo saai... ;(
pi_92801783
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:54 schreef potienza het volgende:
Ik hoop wel iets. Anders wordt het zo saai... ;(
Ik wilde als klein kind altijd lampjes in mijn doodskist... anders zou het zo donker zijn :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 15 februari 2011 @ 00:12:54 #86
335153 potienza
"Toeval is logisch."
pi_92802105
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik wilde als klein kind altijd lampjes in mijn doodskist... anders zou het zo donker zijn :')
Ik neem mijn PC mee. Kan ik tenminsten nog MSN'en. Maar ja, dan moet ik natuurlijk ook draadloos netwerk hebben. Ach ja, neem ik wel een dongel mee.
pi_92803259
Het leven in de Hemel volgens de Islam en de gebreken in het aardse leven. Interessante dingen worden besproken. (Met Nederlandse ondertiteling!)

pi_92807466
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:51 schreef Lysane het volgende:
Hoe kan het zo zijn dat drugs en alcohol je persoonlijkheid beinvloeden als je een ziel zou hebben die los staat van je lichaam? Als je geen ziel hebt, dan is er niets om na de dood voort te blijven leven.
Je brein/gedachten/persoonlijkheid of hoe je het ook wil noemen is niet hetzelfde als je ziel.
Als je deze gelijk zou stellen, zou dit betekenen dat we ons bewust zouden zijn van wat onze ziel allemaal al meegemaakt heeft. En dat is niet zo, wij focussen ons enkel op dit huidige leven. Ons menselijke brein zou zulks besef niet aankunnen.
pi_92815211
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 08:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Je brein/gedachten/persoonlijkheid of hoe je het ook wil noemen is niet hetzelfde als je ziel.
Als je deze gelijk zou stellen, zou dit betekenen dat we ons bewust zouden zijn van wat onze ziel allemaal al meegemaakt heeft. En dat is niet zo, wij focussen ons enkel op dit huidige leven. Ons menselijke brein zou zulks besef niet aankunnen.
Dat snap ik dus niet. Maar het zou heel mooi zijn als je gelijk hebt natuurlijk. Maar hoe ik het zie zou je ziel niet aangetast moeten kunnen worden door aardse invloeden als het een losstaand iets is van je lichaam.
pi_92816526
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:03 schreef Lysane het volgende:
Dat snap ik dus niet. Maar het zou heel mooi zijn als je gelijk hebt natuurlijk. Maar hoe ik het zie zou je ziel niet aangetast moeten kunnen worden door aardse invloeden als het een losstaand iets is van je lichaam.
"Aangetast" is een zo zwaar klinkend woord ... uiteindelijk is het hier maar een leerschool.
Hoe sta je dan tegenover bijv gruwelijke massamoordenaars ? Zijn dat dan verdorven/puur kwaadaardige zielen ?
Volgens mij niet, eerder hun aardse 3-dimensionele bewustzijn heeft zich laten meeslepen door aardse invloeden.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:37:27 #91
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_92816547
Life is a preparation for the transition to another dimension...
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_92817087
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:37 schreef AartBakkebaard het volgende:
Life is a preparation for the transition to another dimension...
True, maar op voorwaarde dat de lessen geleerd zijn, want met onze huidige Aardse mentaliteit zijn we niet klaar voor een hogere dimensie ...
pi_92818567
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:49 schreef UncleScorp het volgende:
Correctie, alles is een ziel. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:03 schreef Lysane het volgende:
Maar een ziel is sowieso niet een losstaand iets van je lichaam. Het is nauw met elkaar verbonden.
pi_92892700
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

"Aangetast" is een zo zwaar klinkend woord ... uiteindelijk is het hier maar een leerschool.
Hoe sta je dan tegenover bijv gruwelijke massamoordenaars ? Zijn dat dan verdorven/puur kwaadaardige zielen ?
Volgens mij niet, eerder hun aardse 3-dimensionele bewustzijn heeft zich laten meeslepen door aardse invloeden.
Ik denk niet dat ik uberhaupt geloof in zielen. Dat lijken me eerder storingen in de hersenen.
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:23:41 #95
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_92892804
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:51 schreef Lysane het volgende:
Sinds een tijdje hou ik me erg bezig met dit onderwerp. Op de een of andere manier was ik er altijd vanuit gegaan dat er iets was na de dood. Maar nu ben ik er eigenlijk meer van overtuigd dat dit helemaal niet kan. Vooral na het lezen van dit artikel: http://www.deatheist.nl/downloads/StofZijtGij.pdf
Een artikel over de zogenaamde onhoudbaarheid van dualisme overduidelijk geschreven door iemand die zich voor een aanzienlijk deel enkel beroept op bronnen die met die visie reeds overeenstemmen, een kritische beschouwing, nee een gewogen beschouwing van dit nogal complexe onderwerp ontbreekt dan ook volledig. Zijn kritiek op Van Lommel inzake NDEs is bovendien niet eens juist, ook hier beroept hij zich weer op voornamelijk atheïstische schrijvers (b.v. Susan Blackmore) die uiteraard vooral hun eigen metafysische overtuiging propaganderen en daarbij drogredenen niet schuwen. Misschien moet hij Van Lommel gewoon eens een mailtje sturen, die man is namelijk zeer toegankelijk voor vragen en discussie.

Maar ja, wat verwacht je dan ook van iemand met de site "deatheist.nl", ik zie dat niet snel veranderen in "detheist.nl". :')
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:28:03 #96
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_92893236
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:25 schreef Kroketvulling het volgende:
Maar een ziel is sowieso niet een losstaand iets van je lichaam. Het is nauw met elkaar verbonden.
Of bewustzijn afhankelijk is van je fysieke lichaam is helemaal niet duidelijk, tenzij men een overtuigd materialist is (je "ik" is in dat geval een illusie van onontkoombare en voorspelbare fysische processen). Nauw verbonden is het zeker, althans voor die tijd dat je lichaam functioneert. Mocht je aan NDEs enig gewicht toekennen, dan is je conclusie niet navolgbaar.
pi_92912392
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:28 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Of bewustzijn afhankelijk is van je fysieke lichaam is helemaal niet duidelijk, tenzij men een overtuigd materialist is (je "ik" is in dat geval een illusie van onontkoombare en voorspelbare fysische processen). Nauw verbonden is het zeker, althans voor die tijd dat je lichaam functioneert. Mocht je aan NDEs enig gewicht toekennen, dan is je conclusie niet navolgbaar.
Ik heb dat artikel ook niet gepost omdat ik het er (volledig) mee eens ben hoor. Ik wilde gewoon wat andere standpunten horen. Zelf weet ik namelijk helemaal niet wat ik geloof en ik vind het wel interessant om erover na te denken.

Wat betreft NDE's: Daar kan ik helemaal niets nuttigs over zeggen. De een gelooft er in, de ander zegt dat het in je hersenen ligt. Daar kom je ook niet veel verder mee.
pi_92913315
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:28 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Zo denk ik ook dat wanneer je sterft de ziel het lichaam verlaat. Zou willen weten waar de ziel dan heen gaat. Misschien vestigt hij zich in een ander lichaam waar hij zelf voor kiest? Een baby? Zoveel vragen waar geen antwoord op is.
pi_93008723
het hiernamaals moet zich in hogere dimensies bevinden waar wij met ons denken totaal niet bij kunnen en dus geldt voor veel mensen wat je niet begrijpt bestaat niet, veel mensen hebben wel spirituele ervaringen gehad als uittreding, BDE of andere onverklaarbare gebeurtenissen wat dus een aanknopingspunt is om te denken dat er wel iets meer is dan onze 3e dimensie
wie geen enkele ervaring heeft op dat gebied en er zich ook niet in verdiept heeft heeft dus ook geen redenen om aan te nemen dat het bestaat
wat ik me ook wel eens afvraag is of figuren als Hitler, Stalin, Mengele en andere slechterikken er zo makkelijk van af komen door alleen maar te zijn gestorven
reïncarnatie is een proces wat zich in de normale wereld ook constant afspeelt, alles sterft en wordt weer gericycelt tot en met sterren aan toe dus waarom in andere dimensies op een bepaalde manier ook niet?
pi_93091909
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:51 schreef pinine het volgende:
wat ik me ook wel eens afvraag is of figuren als Hitler, Stalin, Mengele en andere slechterikken er zo makkelijk van af komen door alleen maar te zijn gestorven
Wat is goed en kwaad ? Alleszins niet hetzelfde op Aards niveau als op Universeel niveau.
Al bij al zijn het allemaal maar levenslessen. Karma dat later moet verwerkt worden.
Kheb wel es gelezen over een soort "opvang"/rustplaats voor zielen die een serieus traumatische ervaring meegemaakt hebben.
  zondag 27 februari 2011 @ 22:33:06 #101
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_93417416
voor de meeste fokkers is er een trein die nooit aankomt en het is er broeierig warm en je zult snakken naar water wat je nooit krijgt
pi_93676513
Dit weegt lucht1,293 kg/m3
  zondag 6 maart 2011 @ 13:19:29 #103
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_93723760
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:51 schreef pinine het volgende:
het hiernamaals moet zich in hogere dimensies bevinden waar wij met ons denken totaal niet bij kunnen en dus geldt voor veel mensen wat je niet begrijpt bestaat niet, veel mensen hebben wel spirituele ervaringen gehad als uittreding, BDE of andere onverklaarbare gebeurtenissen wat dus een aanknopingspunt is om te denken dat er wel iets meer is dan onze 3e dimensie
wie geen enkele ervaring heeft op dat gebied en er zich ook niet in verdiept heeft heeft dus ook geen redenen om aan te nemen dat het bestaat
reïncarnatie is een proces wat zich in de normale wereld ook constant afspeelt, alles sterft en wordt weer gericycelt tot en met sterren aan toe dus waarom in andere dimensies op een bepaalde manier ook niet?
Kan ik me wel in vinden. :)
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
pi_93753010
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:19 schreef spiritoffreedom het volgende:

[..]

Kan ik me wel in vinden. :)
een goed voorbeeld is de mier die zich bewust kan zijn van bijv. lawaai, de lucht of trillingen door mensen veroorzaakt maar verder geen benul heeft wat de mensenwereld is, zo kunnen mensen dingen ervaren die ze niet thuis kunnen brengen maar komen uit een voor ons onbegrijpelijke wereld/dimensie
pi_93766130
Af en toe doe ik een poging. Het is al millennia bekend. reïncarnatie is een feit. Lees: Bewijzen van reïncarnatie van prof. Ian Stevenson. Deze professor is zich zo bewust van het feit dat hij dubbel zo niet 3dubbel gecontroleerd wordt dat zijn geschrift veel doorwrochter is dan menig wetenschappelijk gebrabbel. Gebrabbel? Ja, onze wetenschap loopt erg achter. Iedere Boeddhist zal je kunnen wijzen op het Mahamudra, boeddha's geheime onderricht. Verder zijn er tegenwoordig verschillende vertalingen van de I-tsjing, het Tibetaanse dodenboek. Hier wordt je geleerd wat leven en sterven is, het boek is te moeilijk voor de gemiddelde universitair afgestudeerde, maar voornamelijk omdat je je leven anders in zal moeten richten wanneer je ziet hoe de dingen werkelijk zijn. Hiervoor moet je moed bezitten, dat is de reden waarom mensen er niet aan willen.
Verder heb ik nog een mooie docu gedownload van usenet waarin het bestaan van telepathie telekinese als bewezen wordt gezien. Professoren aan de Berkeley Universiteit. we lopen in Nederland echt heeeeeel erg achter...zelfs op amerikanen, en dat komt omdat we calvinisten zijn, denken dat we nuchter zijn, denken dat ons ego werkelijk bestaand en dus belangrijk is. studeer en je leert. wil je weten wat je moet studeren. Vraag het me. begin maar met Ian Stevenson.
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
pi_93766498
Het is aandoenlijk hoe mensen zelf proberen te bedenken wat er is, terwijl er gewoon een studie voor is.
Wie van jullie schreef dit? beangstigend als je weet dat het leven maar doorgaat? dat is de kern van de zaak, het leven gaat door, dit heet samsara, en Stevenson heeft hier 2000 pagina's over volgeschreven. Is een universitair stuk. Het boek is een uittreksel warmmakertje. Het Boeddhisme is de leraar van dit alles. de dalai Lama en vele honderden miljoenen mensen durven door dit principe niet meer te doden vanwege de gevolgen. Maar niet zozeer durven maar niet meer willen, vanuit compassie, de wetenschap dat we allemaal deze cyclus doormaken en leven.Slecht Karma is machtig, daarom is het ook zo in en in triest dat hier te lande überhaupt nog aan misdaad gedacht wordt. als je weet hoe de dingen zijn, zou je dit nooit meer durven. Meestal wordt een aantal van jullie nu kwaad. Doe maar weer.
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
pi_93767560
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:09 schreef Nietvandezewereld het volgende:
studeer en je leert. wil je weten wat je moet studeren. Vraag het me. begin maar met Ian Stevenson.
Als ik 's aovnds es tijd heb zal ik me idd es verdiepen in deze Ian Stevenson. Maar wat moet er eigenlijk gestudeerd worden ? Is het niet meer een kwestie van besef ?
Ik persoonlijk ben overtuigd/gefascineerd geworden door de boeken van Dolores Cannon.
pi_93773784
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ik persoonlijk ben overtuigd/gefascineerd geworden door de boeken van Dolores Cannon.
de boeken van Jane Roberts spreken mij erg aan
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 17:03:19 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_93775907
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:17 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Het is aandoenlijk hoe mensen zelf proberen te bedenken wat er is, terwijl er gewoon een studie voor is.
Wie van jullie schreef dit? beangstigend als je weet dat het leven maar doorgaat? dat is de kern van de zaak, het leven gaat door, dit heet samsara, en Stevenson heeft hier 2000 pagina's over volgeschreven. Is een universitair stuk. Het boek is een uittreksel warmmakertje. Het Boeddhisme is de leraar van dit alles. de dalai Lama en vele honderden miljoenen mensen durven door dit principe niet meer te doden vanwege de gevolgen. Maar niet zozeer durven maar niet meer willen, vanuit compassie, de wetenschap dat we allemaal deze cyclus doormaken en leven.Slecht Karma is machtig, daarom is het ook zo in en in triest dat hier te lande überhaupt nog aan misdaad gedacht wordt. als je weet hoe de dingen zijn, zou je dit nooit meer durven. Meestal wordt een aantal van jullie nu kwaad. Doe maar weer.
Waarom zouden mensen hier kwaad om worden? :?
Het is toch gewoon jouw mening, jouw geloof?
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 21:17:46 #110
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_93788715
quote:
Vorige week maandag heb ik mn poezel Loela O+ van 13 jaar moeten laten inslapen en ik weet absoluut zeker dat ze hier geregeld nog even langskomt. Tuurlijk wil ik dat graag maar als ik het objectief bekijk, dus mn wanhoop en wens uitschakel, kan ik het alsnog niet anders verklaren dan dat het echt zo is.
De woonkamer lijkt 'vol', ik ruik haar geur en mn kater gaat ineens lastig doen. Vanmiddag was ik bij haar grafje, heb er ruim 20 minuten gezeten en het was er vrijwel windstil. Maar op het tijdstip van haar 'slapen' ging het ineens heel hard waaien. Dat was me (nuchterdenkend) toch wel iets te toevallig.

Maar hoe kun je een ziel wegen? Als iemand overlijdt gaan er processen aan de gang of stoppen ermee en dat verschil wordt gezien als het gewicht van de ziel??? Wat een onzin.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_93790849
Zij weten wat er na de dood is..

† In Memoriam † dinsdag 8 maart 2011 @ 00:40:13 #112
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_93799831
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:50 schreef Maron het volgende:
Zij weten wat er na de dood is..

Pffffff.. heb je nog meer griezelfilm-linkjes van YouTube?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  dinsdag 8 maart 2011 @ 00:53:40 #113
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_93800297
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:17 schreef Ratelslangetje het volgende:

Maar hoe kun je een ziel wegen? Als iemand overlijdt gaan er processen aan de gang of stoppen ermee en dat verschil wordt gezien als het gewicht van de ziel??? Wat een onzin.
Volgens de theorie weegt een ziel 21 gram.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 01:21:56 #114
32029 Basson
Dodge This!
pi_93801165
Wat ik geloof: wanneer je de pijp aan Maarten geeft is het over en uit. Ik zou dolblij zijn als er een hiernamaals blijkt te zijn, goed of slecht, maar dat is hopen op iets wat er wellicht niet zal zijn dus ik ga uit van het minst kwade: niks. Ik hoef er niets voor te laten of te doen. Ik hoef mij leven niet in te richten op (naar / van) iets van wat ik hoop of geloof dat er zal zijn. Soms kan iets zo kinderlijk eenvoudig zijn :)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 01:26:25 #115
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_93801275
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 01:21 schreef Basson het volgende:

Soms kan iets zo kinderlijk eenvoudig zijn :)
Dat is hetzelfde als een probleem oplossen door er in de eerste plaats helemaal geen probleem van te maken.

Lees het boek "Eindeloos bewustzijn" van Pim van Lommel maar eens.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2011 @ 02:21:12 #116
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_93802364
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 00:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Volgens de theorie weegt een ziel 21 gram.
Hebben ze berekend hoeveel gewicht er verloren gaat of bij komt als bijvoorbeeld bloedsomloop naar organen stopt? Als maagzuur en darmen stoppen met verteren en alles blijft 'hangen'?
Zijn bacteriele processen na intreding van de dood ook meegerekend? Zorgen deze wegvreters voor gewichtsverlies of kom je door hun aantallen juist aan in gewicht? Waarom is een overleden mens of dier zwaarder dan wanneer het leeft?
Een theorie stelt niks voor. Zo heb ik ook tig theorieen over van alles en nog wat.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  dinsdag 8 maart 2011 @ 02:46:42 #117
32029 Basson
Dodge This!
pi_93802664
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 01:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als een probleem oplossen door er in de eerste plaats helemaal geen probleem van te maken.

Lees het boek "Eindeloos bewustzijn" van Pim van Lommel maar eens.
Precies! Zo eenvoudig kan het zijn. Ik zal het boek eens opzoeken :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Basson op 08-03-2011 02:59:25 ]
  dinsdag 8 maart 2011 @ 02:58:28 #118
32029 Basson
Dodge This!
pi_93802784
quote ipv edit
pi_93803253
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:16 schreef pinine het volgende:

de boeken van Jane Roberts spreken mij erg aan

Erg interessant materiaal. Ik ben altijd enigszins gereserveerd als het gaat om channelings en zeker als sprake is van een complete 'take-over' ook al is het op afgesproken momenten. Maar als 'Seth' echt kwaad in de zin had, hadden we daar de gevolgen van gezien.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_93808302
Ik geloof dat er niets is na de dood. Het lichaam zal worden gerecycled door de natuur en verder niet :). Veel mensen zouden graag willen dat er iets is na de dood inclusief mijzelf maar de realist in mij zegt dat het bewijs hiervoor en de kans hierop nihil is.
pi_93814226
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 02:21 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Hebben ze berekend hoeveel gewicht er verloren gaat of bij komt als bijvoorbeeld bloedsomloop naar organen stopt? Als maagzuur en darmen stoppen met verteren en alles blijft 'hangen'?
Zijn bacteriele processen na intreding van de dood ook meegerekend? Zorgen deze wegvreters voor gewichtsverlies of kom je door hun aantallen juist aan in gewicht? Waarom is een overleden mens of dier zwaarder dan wanneer het leeft?
Een theorie stelt niks voor. Zo heb ik ook tig theorieen over van alles en nog wat.
Die zaken hebben geen invloed op het gewicht lijkt me zo, of het bloed nu stroomt of niet, het gewicht blijft gelijk. Het probleem met deze 'theorie' ligt echter veel fundamenteler, dit resultaat is namelijk nooit gereproduceerd, waardoor de wetenschappelijke waarde (als die er al is) nihil is.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_93906552
Ik denk dat je in de hel of in de hemel beland na e dood.

Bewijs dan!

Nou kijk. Stel je voor, je zit nog in je moeders buik en er komt iemand naar je toe ( :') ) en zegt: Jij zit in de buik van een vrouw, je moeder. In de buitenwereld zijn er bomen, oceanen maar ook oorlog etc.
Natuurlijk geloof je dat dan niet. Maar toch, na 9 maanden kom je eruit( :') ) en ziet dat er ook iets is buiten de buik van je moeder. Nu is het ook zo,maar dan van dde aarde naar de hel of hemel.
9 van de 10 heb ik gelijk.
pi_93908635
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:02 schreef mr-mo- het volgende:
Ik denk dat je in de hel of in de hemel beland na e dood.

Bewijs dan!

Nou kijk. Stel je voor, je zit nog in je moeders buik en er komt iemand naar je toe ( :') ) en zegt: Jij zit in de buik van een vrouw, je moeder. In de buitenwereld zijn er bomen, oceanen maar ook oorlog etc.
Natuurlijk geloof je dat dan niet. Maar toch, na 9 maanden kom je eruit( :') ) en ziet dat er ook iets is buiten de buik van je moeder. Nu is het ook zo,maar dan van dde aarde naar de hel of hemel.
Goed bewijs.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_93913628
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:45 schreef M.rak het volgende:

[..]

Goed bewijs.
best goed heh voor een 14-jarige :P
9 van de 10 heb ik gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')