Kan ik me wel in vinden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:51 schreef pinine het volgende:
het hiernamaals moet zich in hogere dimensies bevinden waar wij met ons denken totaal niet bij kunnen en dus geldt voor veel mensen wat je niet begrijpt bestaat niet, veel mensen hebben wel spirituele ervaringen gehad als uittreding, BDE of andere onverklaarbare gebeurtenissen wat dus een aanknopingspunt is om te denken dat er wel iets meer is dan onze 3e dimensie
wie geen enkele ervaring heeft op dat gebied en er zich ook niet in verdiept heeft heeft dus ook geen redenen om aan te nemen dat het bestaat
reïncarnatie is een proces wat zich in de normale wereld ook constant afspeelt, alles sterft en wordt weer gericycelt tot en met sterren aan toe dus waarom in andere dimensies op een bepaalde manier ook niet?
een goed voorbeeld is de mier die zich bewust kan zijn van bijv. lawaai, de lucht of trillingen door mensen veroorzaakt maar verder geen benul heeft wat de mensenwereld is, zo kunnen mensen dingen ervaren die ze niet thuis kunnen brengen maar komen uit een voor ons onbegrijpelijke wereld/dimensiequote:
Als ik 's aovnds es tijd heb zal ik me idd es verdiepen in deze Ian Stevenson. Maar wat moet er eigenlijk gestudeerd worden ? Is het niet meer een kwestie van besef ?quote:Op maandag 7 maart 2011 13:09 schreef Nietvandezewereld het volgende:
studeer en je leert. wil je weten wat je moet studeren. Vraag het me. begin maar met Ian Stevenson.
de boeken van Jane Roberts spreken mij erg aanquote:Op maandag 7 maart 2011 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik persoonlijk ben overtuigd/gefascineerd geworden door de boeken van Dolores Cannon.
Waarom zouden mensen hier kwaad om worden?quote:Op maandag 7 maart 2011 13:17 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Het is aandoenlijk hoe mensen zelf proberen te bedenken wat er is, terwijl er gewoon een studie voor is.
Wie van jullie schreef dit? beangstigend als je weet dat het leven maar doorgaat? dat is de kern van de zaak, het leven gaat door, dit heet samsara, en Stevenson heeft hier 2000 pagina's over volgeschreven. Is een universitair stuk. Het boek is een uittreksel warmmakertje. Het Boeddhisme is de leraar van dit alles. de dalai Lama en vele honderden miljoenen mensen durven door dit principe niet meer te doden vanwege de gevolgen. Maar niet zozeer durven maar niet meer willen, vanuit compassie, de wetenschap dat we allemaal deze cyclus doormaken en leven.Slecht Karma is machtig, daarom is het ook zo in en in triest dat hier te lande überhaupt nog aan misdaad gedacht wordt. als je weet hoe de dingen zijn, zou je dit nooit meer durven. Meestal wordt een aantal van jullie nu kwaad. Doe maar weer.
Vorige week maandag heb ik mn poezel Loelaquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:05 schreef summer2bird het volgende:
De ziel is al eens gewogen. Iets van 100 gram dat je lichter wordt direct na je dood, nee zijn geen gassen/ stoffen. Bij dieren was dit niet het geval (dat ze lichter werden) . Er is volgens mij dus echt iets na de dood.
Pffffff.. heb je nog meer griezelfilm-linkjes van YouTube?quote:
Volgens de theorie weegt een ziel 21 gram.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:17 schreef Ratelslangetje het volgende:
Maar hoe kun je een ziel wegen? Als iemand overlijdt gaan er processen aan de gang of stoppen ermee en dat verschil wordt gezien als het gewicht van de ziel??? Wat een onzin.
Dat is hetzelfde als een probleem oplossen door er in de eerste plaats helemaal geen probleem van te maken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:21 schreef Basson het volgende:
Soms kan iets zo kinderlijk eenvoudig zijn
Hebben ze berekend hoeveel gewicht er verloren gaat of bij komt als bijvoorbeeld bloedsomloop naar organen stopt? Als maagzuur en darmen stoppen met verteren en alles blijft 'hangen'?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Volgens de theorie weegt een ziel 21 gram.
Precies! Zo eenvoudig kan het zijn. Ik zal het boek eens opzoekenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als een probleem oplossen door er in de eerste plaats helemaal geen probleem van te maken.
Lees het boek "Eindeloos bewustzijn" van Pim van Lommel maar eens.
Erg interessant materiaal. Ik ben altijd enigszins gereserveerd als het gaat om channelings en zeker als sprake is van een complete 'take-over' ook al is het op afgesproken momenten. Maar als 'Seth' echt kwaad in de zin had, hadden we daar de gevolgen van gezien.quote:Op maandag 7 maart 2011 16:16 schreef pinine het volgende:
de boeken van Jane Roberts spreken mij erg aan
Die zaken hebben geen invloed op het gewicht lijkt me zo, of het bloed nu stroomt of niet, het gewicht blijft gelijk. Het probleem met deze 'theorie' ligt echter veel fundamenteler, dit resultaat is namelijk nooit gereproduceerd, waardoor de wetenschappelijke waarde (als die er al is) nihil is.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 02:21 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Hebben ze berekend hoeveel gewicht er verloren gaat of bij komt als bijvoorbeeld bloedsomloop naar organen stopt? Als maagzuur en darmen stoppen met verteren en alles blijft 'hangen'?
Zijn bacteriele processen na intreding van de dood ook meegerekend? Zorgen deze wegvreters voor gewichtsverlies of kom je door hun aantallen juist aan in gewicht? Waarom is een overleden mens of dier zwaarder dan wanneer het leeft?
Een theorie stelt niks voor. Zo heb ik ook tig theorieen over van alles en nog wat.
Goed bewijs.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:02 schreef mr-mo- het volgende:
Ik denk dat je in de hel of in de hemel beland na e dood.
Bewijs dan!
Nou kijk. Stel je voor, je zit nog in je moeders buik en er komt iemand naar je toe () en zegt: Jij zit in de buik van een vrouw, je moeder. In de buitenwereld zijn er bomen, oceanen maar ook oorlog etc.
Natuurlijk geloof je dat dan niet. Maar toch, na 9 maanden kom je eruit() en ziet dat er ook iets is buiten de buik van je moeder. Nu is het ook zo,maar dan van dde aarde naar de hel of hemel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |