abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91847867
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:31 schreef UncleScorp het volgende:
En dan te bedenken dat we elkaar na de dood weer gaan tegenkomen :')
Een waar schrikbeeld :o
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:40:27 #52
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91848193
Lavenderr - als Summers na zo'n uitvoerige post zegt dat ik niks weerleg is ze OF te dom, OF aan het trollen. Ze vraagt in ieder geval niet om uitleg, maar gaat ook nergens inhoudelijk op in.
Als je mijn post gaat editen, waarom vraag je dan niet even aan Summers om niet te trollen ?

Of is dit het signaal dat uitleggen en beargumenteren net zo wordt gewaardeerd als trollen ?
zzz
pi_91848413
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:40 schreef _Led_ het volgende:
Lavenderr - als Summers na zo'n uitvoerige post zegt dat ik niks weerleg is het een reeele optie dat ze te dom is om het te begrijpen hoor. (Tenzij ze natuurlijk moedwillig aan het trollen is)
Als je mijn post gaat editten, waarom vraag je dan niet even aan Summers om niet te trollen ?

Of wil je hiermee laten blijken dat ik voortaan ook niet meer de moeite hoef te doen om met uitleg en argumenten te komen, maar gewoon mag trollen van jou ?

Ja, dat laatste, jij mag trollen zoveel als je wilt *;
Summers daarentegen moet op haar tellen gaan passen, dat eeuwige getroll, dag in dag uit begint vervelend te worden :+
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:46:47 #54
31101 _Led_
pi_91848454
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat laatste, jij mag trollen zoveel als je wilt *;
Summers daarentegen moet op haar tellen gaan passen, dat eeuwige getroll, dag in dag uit begint vervelend te worden :+
Ok! Even gequote ter referentie ^O^

:D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door _Led_ op 25-01-2011 14:53:39 ]
zzz
pi_91866153
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:31 schreef UncleScorp het volgende:
En dan te bedenken dat we elkaar na de dood weer gaan tegenkomen :')
:D Yeah.. bummer :')
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:53:56 #56
31101 _Led_
pi_91866218
Hebben ze in het afterlife ook fora dan ? :)
zzz
pi_91866258
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:53 schreef _Led_ het volgende:
Hebben ze in het afterlife ook fora dan ? :)
Vast wel, misschien is de Afterlife wel een fora op zich :o
~ Amongst The Weird ~
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:57:14 #58
31101 _Led_
pi_91866410
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:54 schreef Parabolismic het volgende:

[..]

Vast wel, misschien is de Afterlife wel een fora op zich :o
fora is meervoud, "een fora" kan dus niet ;)

Maar je hebt gelijk :)
zzz
pi_91866454
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:57 schreef _Led_ het volgende:

[..]

fora is meervoud, "een fora" kan dus niet ;)

Maar je hebt gelijk :)
Oh sorry, tis al.. laat :').. Niet zoveel geslapen :@.
~ Amongst The Weird ~
pi_91866462
Stel dat iemand je van te voren zou kunnen zeggen op welke datum je zou gaan sterven zou je dat willen weten ?

Ik denk trouwens wel dat er iets is na de dood, maar dat weet ik niet zeker aangezien ik nooit eerder ben doodgegaan :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_91866509
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:58 schreef TLC het volgende:
Stel dat iemand je van te voren zou kunnen zeggen op welke datum je zou gaan sterven zou je dat willen weten ?

Ik denk trouwens wel dat er iets is na de dood, maar dat weet ik niet zeker aangezien ik nooit eerder ben doodgegaan :P
No way :N.. ik zou er gek van worden .. vooral .. omdat ik nog zo jong ben :9.

En ik sterf soms meerdere malen op FOK! :{
~ Amongst The Weird ~
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:02:08 #62
31101 _Led_
pi_91866723
quote:
Nee, natuurlijk niet :)

quote:
Ik denk dat er na mijn dood wel iets is, namelijk hetzelfde als voor mijn geboorte : een heel universum.
Maar ik neem er niet meer bewust deel aan, aangezien alles dat mij mij maakt is vergaan en weer is opgegaan in het geheel der dingen.
Wat rest zijn wat posts op een forum, wat programma's die ik geprogrammeerd heb, de indrukken die ik op andere mensen - die nog niet dood zijn - heb achtergelaten, en in het algemeen de zaken in de wereld die anders zijn gegaan dan als ik er nooit geweest was :)
zzz
pi_91866836
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:02 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik denk dat er na mijn dood wel iets is, namelijk hetzelfde als voor mijn geboorte : een heel universum.
Maar ik neem er niet meer bewust deel aan, aangezien alles dat mij mij maakt is vergaan en weer is opgegaan in het geheel der dingen.
Wat rest zijn wat posts op een forum, wat programma's die ik geprogrammeerd heb, de indrukken die ik op andere mensen - die nog niet dood zijn - heb achtergelaten, en in het algemeen de zaken in de wereld die anders zijn gegaan dan als ik er nooit geweest was :)
_Led_.. voor het eerst.. echt voor het eerst _O_
~ Amongst The Weird ~
pi_91875209
quote:

Nee liever niet.
Geloof dat ik er dan iedere dag aan zou denken. Nog zoveel jaren, nog zoveel weken , nog zoveel dagen. Nee, beter van niet :N
  Moderator woensdag 26 januari 2011 @ 00:03:42 #65
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_91878118
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:02 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet :)

[..]

Misschien ook wel, zou op zich ook niet zo erg zijn.

Oh en nee, ik zou ook niets willen weten over mijn dood.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:51:32 #66
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_91879769
Ik zou wel de dag van mijn dood willen weten. Of je het wel of niet weet, het is toch op dat bepaalde moment en daar verander je niets aan. Dan kun je in ieder geval een gedegen planning maken voor je leven en naar de belangrijkste deadline van je leven toe werken.

Zeker wanneer je weet dat je jong sterft kun je er tenminste nog een kort en boeiend leven van maken, in plaats van je tijd te verdoen met de dingen die door de maatschappij van je worden verwacht. Maar goed, volgens de reacties hierboven ben ik één van de weinigen die zo denkt.
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_91881698
Ik geloof dat er genoeg bewijzen/aanwijzingen/ bestaan dat er leven is na de dood.
ik denk zelfs dat we dit op verschillende manieren kunnen zien en/of invullen.
Dat veel ligt aan de stand van de geest/persoonlijkheid.
Een combinatie van verschillende religies mbt leven na de dood, dat het dus bestaat, is voor mij niet ondenkbaar
iig.
Rot maar lekker op dan doe je al normaal genoeg.
pi_91881768
"What we do in life, Echoes in eternity"

Beter laat je een positieve onuitwisbare indruk achter op mensen voordat je dood gaat.
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:26:40 #69
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91883500
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:51 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Ik zou wel de dag van mijn dood willen weten. Of je het wel of niet weet, het is toch op dat bepaalde moment en daar verander je niets aan. Dan kun je in ieder geval een gedegen planning maken voor je leven en naar de belangrijkste deadline van je leven toe werken.

Zeker wanneer je weet dat je jong sterft kun je er tenminste nog een kort en boeiend leven van maken, in plaats van je tijd te verdoen met de dingen die door de maatschappij van je worden verwacht. Maar goed, volgens de reacties hierboven ben ik één van de weinigen die zo denkt.
Dat weet ik niet hoor. Want de kans is natuurlijk ook erg groot dat als je weet dat je jong overlijdt, dat je dan in een supergrote depressie raakt.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 04:03 schreef Sabeltandman het volgende:
Ik geloof dat er genoeg bewijzen/aanwijzingen/ bestaan dat er leven is na de dood.
ik denk zelfs dat we dit op verschillende manieren kunnen zien en/of invullen.
Dat veel ligt aan de stand van de geest/persoonlijkheid.
Een combinatie van verschillende religies mbt leven na de dood, dat het dus bestaat, is voor mij niet ondenkbaar
iig.
Wat zijn die bewijzen dan?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:30:29 #70
31101 _Led_
pi_91885239
Bewijs ?
Er zijn al genoeg mensen dood gegaan en toch is er nog leven.
zzz
pi_91885521
quote:
1s.gif[b] Op woensdag 26 januari 2011 00:51
Zeker wanneer je weet dat je jong sterft kun je er tenminste nog een kort en boeiend leven van maken, in plaats van je tijd te verdoen met de dingen die door de maatschappij van je worden verwacht.
Mag ik je voorstellen om er sowieso gewoon een boeiend leven van te maken waarin je geen tijd aan het verdoen bent met het voldoen aan maatschappelijke verwachtingen als je daar geen zin in hebt?
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:38:04 #72
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_91889481
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:39 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Mag ik je voorstellen om er sowieso gewoon een boeiend leven van te maken waarin je geen tijd aan het verdoen bent met het voldoen aan maatschappelijke verwachtingen als je daar geen zin in hebt?
Haha, ja dat probeert iedereen natuurlijk. Wees gerust, ik heb (al zeg ik het zelf) een boeiend leven ;)

Met de verwachtingen van de maatschappij bedoel ik dan huisje, boompje, beestje en werk bijvoorbeeld. Maar in het geval dat je weet dat je jong sterft mag je wat mij betreft wel egoïstischer in het leven staan, dat bedoelde ik er mee te zeggen.

Het zou mijn inziens trouwens nog idealer zijn wanneer je ook weet HOE je gaat, hoewel dat misschien wel vreemd is kun je jezelf misschien wel beschermen op die dag tegen hetgeen waar je door dood gaat. Tegen het falen van het lichaam lijkt me dat je niet veel kan inbrengen behalve dan zo risicoloos te leven zodat het falen van het lichaam (je weet immers wat er mis gaat) minder snel zou kunnen intreden. Maar ongelukken e.d. kun je misschien wel voorkomen door op de voorspelde datum niet op de plaats des onheils te komen. Dan krijg je Final Destination praktijken, dood ga je toch. :P
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_91929973
De ziel is al eens gewogen. Iets van 100 gram dat je lichter wordt direct na je dood, nee zijn geen gassen/ stoffen. Bij dieren was dit niet het geval (dat ze lichter werden) . Er is volgens mij dus echt iets na de dood.

[ Bericht 6% gewijzigd door summer2bird op 27-01-2011 09:06:19 (zoek de zeep) ]
Twiddel
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:15:15 #74
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91930142
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:05 schreef summer2bird het volgende:
De ziel is al eens gewogen. Iets van 100 gram dat je lichter wordt direct na je dood, nee zijn geen gassen/ stoffen. Bij dieren was dit niet het geval (dat ze lichter werden) . Er is volgens mij dus echt iets na de dood.
Dat was 21 gram en uitgevoerd met heel weinig proefpersonen.. maar er zou wat in kunnen zitten :P
The truth was in here.
pi_91930199
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat was 21 gram en uitgevoerd met heel weinig proefpersonen.. maar er zou wat in kunnen zitten :P
Oh, dan heb ik de verkeerde bron gelezen. :P
Twiddel
pi_91932401
Dan blijft het toch ergens nog onlogisch dat het bij dieren niet het geval zou zijn.
Alles heeft een ziel :)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_91933362
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:05 schreef summer2bird het volgende:
Dat is weerlegt zover ik weet.
Daarbij zou het raar zijn als dieren dat dan ineens niet zouden hebben, want wat is het verschil tussen ons en dieren behalve de soortspecifieke aanpassingen?

Ik weet iig zeker dat als een dier doodgaat er iets verdwijnt, die vonk van leven, en dat dat presies hetzelfde overkomt als bij een mens.
Er wordt weleens gezegd, het is net alsof ze slapen, maar ik vind dat niet waar, voor mij is het net alsof er een lege huls, een pop ligt, wat het persoon of dier was is er niet meer, het leven is weg.
Bij dieren ken ik dat moment heel presies, proffesioneel en persoonlijk al teveel dood meegemaakt met dieren, het is compleet anders dan bv een verdoving waardoor ze in een hele diepe slaap gaan.
Je voelt gewoon de essentie van het wezen verdwijnen, dat in 1 enkele ademtocht, ik heb er iig nog nooit naastgezeten met het presiese moment van overlijden, de hartslagcontrole heeft alleen nog maar laten weten wat ik al wist.
Met mensen nog nooit het presiese moment van sterven meegemaakt, maar wel dood gezien, daar geld hetzelfde, wie het was is niet meer, het is zo anders dan een diepe slaap...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_91937853
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:49 schreef UncleScorp het volgende:
Dan blijft het toch ergens nog onlogisch dat het bij dieren niet het geval zou zijn.
Jep. En wat erodome schrijft herken ik me wel in. Die vonk is weg, het "leven". En je ziet echt het verschil tussen een dode en iemand die slaapt (ja duh, maar toch), zelfs met lijk-make-up.
Het is inderdaad die vonk, of ..hm om het even heel zweverig te zeggen "bezieling", die is er uit.

Ik ben er nog niet over uit, aan de ene kant vind ik het prima om gewoon totaal nergens meer van bewust te zijn (hoef ik ook niet te freaken zoals ik nu wel eens doe als ik er te lang aan denk), aan de andere kant ben ik heel benieuwd of we niet gewoon door fases gaan ofzo..

Ik zou het trouwens niet cool vinden om "eeuwig" te leven, dat concept beangstigd me..
~ Amongst The Weird ~
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 14:13:43 #79
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_91940383
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is weerlegt zover ik weet.
Daarbij zou het raar zijn als dieren dat dan ineens niet zouden hebben, want wat is het verschil tussen ons en dieren behalve de soortspecifieke aanpassingen?

Ik weet iig zeker dat als een dier doodgaat er iets verdwijnt, die vonk van leven, en dat dat presies hetzelfde overkomt als bij een mens.
Er wordt weleens gezegd, het is net alsof ze slapen, maar ik vind dat niet waar, voor mij is het net alsof er een lege huls, een pop ligt, wat het persoon of dier was is er niet meer, het leven is weg.
Bij dieren ken ik dat moment heel presies, proffesioneel en persoonlijk al teveel dood meegemaakt met dieren, het is compleet anders dan bv een verdoving waardoor ze in een hele diepe slaap gaan.
Je voelt gewoon de essentie van het wezen verdwijnen, dat in 1 enkele ademtocht, ik heb er iig nog nooit naastgezeten met het presiese moment van overlijden, de hartslagcontrole heeft alleen nog maar laten weten wat ik al wist.
Met mensen nog nooit het presiese moment van sterven meegemaakt, maar wel dood gezien, daar geld hetzelfde, wie het was is niet meer, het is zo anders dan een diepe slaap...
Mooi omschreven en ik ben het er helemaal mee eens.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_91941990
-trol-

[ Bericht 96% gewijzigd door Bastard op 27-01-2011 15:03:30 ]
pi_92207807
Wat zou het trouwens bizar zijn als we er ooit eens achter komen wat er ons in de dood werkelijk te wachten staat.
pi_92228688
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:19 schreef Parabolismic het volgende:
Ik zou het trouwens niet cool vinden om "eeuwig" te leven, dat concept beangstigd me..
Misschien is het zo dat het bestaan uit 2 lagen bestaat die in elkaar overvloeien en waar het midden is van die lagen is waar we het bestaan ervaren. En bestaan zielen in die andere laag die synchroon loopt met dit bestaan, waar net als hier levende wezens worden gecreerd door andere levende wezens, oftewel 2 zielen die samenkomen om een nieuwe ziel te creeren die potentieel oneindig kan bestaan.

Echter omdat zo'n ziel er niet voor heeft gekozen om te bestaan (deze bestond immers nog niet dus was er ook niets dat kon kiezen om te bestaan) kan het ook weer gedecreerd worden als deze na een bepaalde groei zijn ouders ontmoet en deze hem vragen of die wil blijven bestaan. Of misschien kan een ziel als deze het bestaan zat is ervoor kiezen om "uit elkaar gehaald te worden" door andere zielen en gerecycled te worden. In potentie dus eeuwig, totdat de ziel in kwestie op een bepaald moment anders besluit.
pi_92801009
Sinds een tijdje hou ik me erg bezig met dit onderwerp. Op de een of andere manier was ik er altijd vanuit gegaan dat er iets was na de dood. Maar nu ben ik er eigenlijk meer van overtuigd dat dit helemaal niet kan. Vooral na het lezen van dit artikel: http://www.deatheist.nl/downloads/StofZijtGij.pdf

Hoe kan het zo zijn dat drugs en alcohol je persoonlijkheid beinvloeden als je een ziel zou hebben die los staat van je lichaam? Als je geen ziel hebt, dan is er niets om na de dood voort te blijven leven.

Het liefst zou ik geloven dat er wel iets is na de dood, maar volgens mij is dit inderdaad wishful thinking. Nutteloos gedoe eigenlijk dit leven allemaal.
  maandag 14 februari 2011 @ 23:54:03 #84
335153 potienza
"Toeval is logisch."
pi_92801120
Ik hoop wel iets. Anders wordt het zo saai... ;(
pi_92801783
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:54 schreef potienza het volgende:
Ik hoop wel iets. Anders wordt het zo saai... ;(
Ik wilde als klein kind altijd lampjes in mijn doodskist... anders zou het zo donker zijn :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 15 februari 2011 @ 00:12:54 #86
335153 potienza
"Toeval is logisch."
pi_92802105
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik wilde als klein kind altijd lampjes in mijn doodskist... anders zou het zo donker zijn :')
Ik neem mijn PC mee. Kan ik tenminsten nog MSN'en. Maar ja, dan moet ik natuurlijk ook draadloos netwerk hebben. Ach ja, neem ik wel een dongel mee.
pi_92803259
Het leven in de Hemel volgens de Islam en de gebreken in het aardse leven. Interessante dingen worden besproken. (Met Nederlandse ondertiteling!)

pi_92807466
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:51 schreef Lysane het volgende:
Hoe kan het zo zijn dat drugs en alcohol je persoonlijkheid beinvloeden als je een ziel zou hebben die los staat van je lichaam? Als je geen ziel hebt, dan is er niets om na de dood voort te blijven leven.
Je brein/gedachten/persoonlijkheid of hoe je het ook wil noemen is niet hetzelfde als je ziel.
Als je deze gelijk zou stellen, zou dit betekenen dat we ons bewust zouden zijn van wat onze ziel allemaal al meegemaakt heeft. En dat is niet zo, wij focussen ons enkel op dit huidige leven. Ons menselijke brein zou zulks besef niet aankunnen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_92815211
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 08:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Je brein/gedachten/persoonlijkheid of hoe je het ook wil noemen is niet hetzelfde als je ziel.
Als je deze gelijk zou stellen, zou dit betekenen dat we ons bewust zouden zijn van wat onze ziel allemaal al meegemaakt heeft. En dat is niet zo, wij focussen ons enkel op dit huidige leven. Ons menselijke brein zou zulks besef niet aankunnen.
Dat snap ik dus niet. Maar het zou heel mooi zijn als je gelijk hebt natuurlijk. Maar hoe ik het zie zou je ziel niet aangetast moeten kunnen worden door aardse invloeden als het een losstaand iets is van je lichaam.
pi_92816526
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:03 schreef Lysane het volgende:
Dat snap ik dus niet. Maar het zou heel mooi zijn als je gelijk hebt natuurlijk. Maar hoe ik het zie zou je ziel niet aangetast moeten kunnen worden door aardse invloeden als het een losstaand iets is van je lichaam.
"Aangetast" is een zo zwaar klinkend woord ... uiteindelijk is het hier maar een leerschool.
Hoe sta je dan tegenover bijv gruwelijke massamoordenaars ? Zijn dat dan verdorven/puur kwaadaardige zielen ?
Volgens mij niet, eerder hun aardse 3-dimensionele bewustzijn heeft zich laten meeslepen door aardse invloeden.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:37:27 #91
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_92816547
Life is a preparation for the transition to another dimension...
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_92817087
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:37 schreef AartBakkebaard het volgende:
Life is a preparation for the transition to another dimension...
True, maar op voorwaarde dat de lessen geleerd zijn, want met onze huidige Aardse mentaliteit zijn we niet klaar voor een hogere dimensie ...
pi_92818567
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:49 schreef UncleScorp het volgende:
Correctie, alles is een ziel. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:03 schreef Lysane het volgende:
Maar een ziel is sowieso niet een losstaand iets van je lichaam. Het is nauw met elkaar verbonden.
pi_92892700
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

"Aangetast" is een zo zwaar klinkend woord ... uiteindelijk is het hier maar een leerschool.
Hoe sta je dan tegenover bijv gruwelijke massamoordenaars ? Zijn dat dan verdorven/puur kwaadaardige zielen ?
Volgens mij niet, eerder hun aardse 3-dimensionele bewustzijn heeft zich laten meeslepen door aardse invloeden.
Ik denk niet dat ik uberhaupt geloof in zielen. Dat lijken me eerder storingen in de hersenen.
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:23:41 #95
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_92892804
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:51 schreef Lysane het volgende:
Sinds een tijdje hou ik me erg bezig met dit onderwerp. Op de een of andere manier was ik er altijd vanuit gegaan dat er iets was na de dood. Maar nu ben ik er eigenlijk meer van overtuigd dat dit helemaal niet kan. Vooral na het lezen van dit artikel: http://www.deatheist.nl/downloads/StofZijtGij.pdf
Een artikel over de zogenaamde onhoudbaarheid van dualisme overduidelijk geschreven door iemand die zich voor een aanzienlijk deel enkel beroept op bronnen die met die visie reeds overeenstemmen, een kritische beschouwing, nee een gewogen beschouwing van dit nogal complexe onderwerp ontbreekt dan ook volledig. Zijn kritiek op Van Lommel inzake NDEs is bovendien niet eens juist, ook hier beroept hij zich weer op voornamelijk atheïstische schrijvers (b.v. Susan Blackmore) die uiteraard vooral hun eigen metafysische overtuiging propaganderen en daarbij drogredenen niet schuwen. Misschien moet hij Van Lommel gewoon eens een mailtje sturen, die man is namelijk zeer toegankelijk voor vragen en discussie.

Maar ja, wat verwacht je dan ook van iemand met de site "deatheist.nl", ik zie dat niet snel veranderen in "detheist.nl". :')
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:28:03 #96
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_92893236
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:25 schreef Kroketvulling het volgende:
Maar een ziel is sowieso niet een losstaand iets van je lichaam. Het is nauw met elkaar verbonden.
Of bewustzijn afhankelijk is van je fysieke lichaam is helemaal niet duidelijk, tenzij men een overtuigd materialist is (je "ik" is in dat geval een illusie van onontkoombare en voorspelbare fysische processen). Nauw verbonden is het zeker, althans voor die tijd dat je lichaam functioneert. Mocht je aan NDEs enig gewicht toekennen, dan is je conclusie niet navolgbaar.
pi_92912392
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:28 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Of bewustzijn afhankelijk is van je fysieke lichaam is helemaal niet duidelijk, tenzij men een overtuigd materialist is (je "ik" is in dat geval een illusie van onontkoombare en voorspelbare fysische processen). Nauw verbonden is het zeker, althans voor die tijd dat je lichaam functioneert. Mocht je aan NDEs enig gewicht toekennen, dan is je conclusie niet navolgbaar.
Ik heb dat artikel ook niet gepost omdat ik het er (volledig) mee eens ben hoor. Ik wilde gewoon wat andere standpunten horen. Zelf weet ik namelijk helemaal niet wat ik geloof en ik vind het wel interessant om erover na te denken.

Wat betreft NDE's: Daar kan ik helemaal niets nuttigs over zeggen. De een gelooft er in, de ander zegt dat het in je hersenen ligt. Daar kom je ook niet veel verder mee.
pi_92913315
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:28 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Zo denk ik ook dat wanneer je sterft de ziel het lichaam verlaat. Zou willen weten waar de ziel dan heen gaat. Misschien vestigt hij zich in een ander lichaam waar hij zelf voor kiest? Een baby? Zoveel vragen waar geen antwoord op is.
pi_93008723
het hiernamaals moet zich in hogere dimensies bevinden waar wij met ons denken totaal niet bij kunnen en dus geldt voor veel mensen wat je niet begrijpt bestaat niet, veel mensen hebben wel spirituele ervaringen gehad als uittreding, BDE of andere onverklaarbare gebeurtenissen wat dus een aanknopingspunt is om te denken dat er wel iets meer is dan onze 3e dimensie
wie geen enkele ervaring heeft op dat gebied en er zich ook niet in verdiept heeft heeft dus ook geen redenen om aan te nemen dat het bestaat
wat ik me ook wel eens afvraag is of figuren als Hitler, Stalin, Mengele en andere slechterikken er zo makkelijk van af komen door alleen maar te zijn gestorven
reïncarnatie is een proces wat zich in de normale wereld ook constant afspeelt, alles sterft en wordt weer gericycelt tot en met sterren aan toe dus waarom in andere dimensies op een bepaalde manier ook niet?
pi_93091909
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:51 schreef pinine het volgende:
wat ik me ook wel eens afvraag is of figuren als Hitler, Stalin, Mengele en andere slechterikken er zo makkelijk van af komen door alleen maar te zijn gestorven
Wat is goed en kwaad ? Alleszins niet hetzelfde op Aards niveau als op Universeel niveau.
Al bij al zijn het allemaal maar levenslessen. Karma dat later moet verwerkt worden.
Kheb wel es gelezen over een soort "opvang"/rustplaats voor zielen die een serieus traumatische ervaring meegemaakt hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')