abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2011 @ 07:44:58 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91449895
De orginele OP:
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2008 23:23 schreef heartz het volgende:
We denker er allemaal weleens over na.
Is er iets na de dood? Zo ja, wat?
Wat gebeurt er met je na 'de dood' ?

A. Er is niets na de de dood, als je dood bent weet je niets meer en ben je niets meer. (Licht toe waarom je dat vindt.)

B. Je gaat naar 'de hemel' of 'de hel'. (Licht toe wat, volgens jou, de hemel/ de hel is en waarom je dat vindt.)

C. Reïncarnatie. Je 'ziel' wordt in een ander 'levend wezen' geboren. (Licht toe waarom je dat vindt.)

D. Iets anders, namelijk................ (Licht je antwoord toe.)

Over de antwoorden mag best gediscussiërd worden!! :7
Enkele posts uit het vorige topic:

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2008 11:30 schreef Monienijntje het volgende:
"De aarde is plat, je kunt niet bewijzen dat het niet zo is"
"De aarde draait om de zon, je kunt niet bewijzen dat het niet zo is"
"De aarde is de enige planeet waarop leven mógelijk is, jij kunt niet bewijzen dat dat niet zo is." (Voor zover ik weet hebben ze een paar jaar terug een planeet ontdekt waarop het volgens wetenschappers wel mogelijk zou kunnen zijn. Don't burn me ^_^)
Klopte allemaal, totdat er uitvindingen zijn gedaan die dat dus wél konden bewijzen.

Persoonlijk geloof ik in reïncarnatie, ja het zou best kunnen zijn dat dat is zodat ik mezelf 'beter' voel, of minder angstig, misschien inderdaad niet eens voor mezelf, ik realiseer me ook dat het best eens zo zou kunnen zijn dat dat niet zo is, ik zal het pas 'weten' wanneer ik dood ben. Daarom heet het inderdaad geloof.
Zeker weten kun je het in mijn ogen inderdaad alleen als het wetenschappelijk aantoonbaar is, maar dat betekend niet dat je niet voor jezelf kunt 'weten' dat het zo is. Ik weet niet of jullie me hierin kunnen volgen, maar dat maakt ook niet zo heel veel uit.

Vróeger werd je verbrand als heks als je wist dat bepaalde kruiden een helende werking hadden, of als je 'de toekomst' kon voorspellen, tegenwoordig kunnen we aantonen dat, inderdaad bepaalde kruiden hebben een helende werking. Omdat iemand iets anders geloofd of kan dat volgens de menigte niet aantoonbaar is betekend dat nog niet dat het niet zo zou kunnen zijn.

Ik probeer niemand persoonlijk aan te vallen, want aan de andere kant zou het natuurlijk ook gewoon kunnen zijn dat we met z'n allen (De mensen die in bepaalde dingen geloven, menen te weten, menen meegemaakt te hebben etc. etc.) gewoon hardstikke geschift zijn. Maja... dat dachten ze van Columbus e.d. ook.
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:10 schreef Michielos het volgende:

Mijn standpunt in deze is dat ik er simpelweg geen enkel probleem mee heb om te zeggen "ik weet het niet" wanneer het op kwesties als deze aankomt. Ik krijg echter kriebels als men zegt het juist "wel" te weten en dan met vage concepten en verklaringen komen die
a) niks bewijzen of;
b) makkelijk te disproven zijn
c) niet gebaseerd zijn op bewijs
Dan claim je juist wel iets te weten over lets face it, vraagstellingen die wij simpelweg gewoon niet weten. Dan kun je het arrogant noemen dat een evolutiobioloog via hard werk, onderzoek wel zaken te weten is gekomen (evolutietheorie verklaart enkel evolutie, niet hoe het leven op aarde ontstond en.of wat er na de dood gebeurd ofzo), maar ik vind het arrogant als iemand zegt het WEl te weten, maar hiervoor geen enkel bewijs heeft.

Het kan echter ook zijn dat ik arrogant ben en nu maar slap aan het lullen ben :D
The truth was in here.
pi_91450100
Interessant ! Gister was het weer de sterfdatum van mijn moeder (alweer 8 jaar terug), dat is altijd zo'n moment dat je weer aan dit soort zaken gaat denken. "Is er iets na de dood ?". Mijn antwoord is simpel, ik weet het echt niet. Ik hoop vurig van wel voor diegene die deze aarde plots hebben verlaten zonder dat zij afscheid hebben kunnen nemen van hun dierbaren. Als er een vorm is waardoor zij hun dierbaren kunnen volgen zou dat natuurlijk een prachtig "iets" zijn. Ik ben gedurende die 8 jaar getrouwd en heb een zoon gekregen, op al die momenten hoop je dat je moeder er toch iets van mee heeft gekregen. Aan de andere kant kun je ook hopen dat de mensen die deze aardbol hebben verlaten met boosheid en wrok eindelijk rust vinden en niet terug hoeven te kijken hoe het is op de plaats die zij hebben verlaten.

Nogmaals, ik weet het niet.
pi_91450758
Indien er leven na de dood is : Wat een chaos. Mensen die in 1722 overleden zijn tussen holbewoners, mensen die in 2008 zijn overleden bij boeren uit 744, ideaal :')
pi_91475089
tvp
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_91480848
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:04 schreef DutchieBre het volgende:
Interessant ! Gister was het weer de sterfdatum van mijn moeder (alweer 8 jaar terug), dat is altijd zo'n moment dat je weer aan dit soort zaken gaat denken. "Is er iets na de dood ?". Mijn antwoord is simpel, ik weet het echt niet. Ik hoop vurig van wel voor diegene die deze aarde plots hebben verlaten zonder dat zij afscheid hebben kunnen nemen van hun dierbaren. Als er een vorm is waardoor zij hun dierbaren kunnen volgen zou dat natuurlijk een prachtig "iets" zijn. Ik ben gedurende die 8 jaar getrouwd en heb een zoon gekregen, op al die momenten hoop je dat je moeder er toch iets van mee heeft gekregen. Aan de andere kant kun je ook hopen dat de mensen die deze aardbol hebben verlaten met boosheid en wrok eindelijk rust vinden en niet terug hoeven te kijken hoe het is op de plaats die zij hebben verlaten.

Nogmaals, ik weet het niet.
Kan me goed vinden in je post.
En met name het gedeelte over de mensen die om welke reden dan ook geen afscheid hebben kunnen nemen. Daarvan hoop je dat ze de rust en vrede die ze hier niet konden vinden uiteindelijk wel hebben gevonden, of dat nu in een hemel of welke andere plaats dan ook is.
pi_91481164
Ik kreeg vanmiddag ineens een bepaalde ingeving , deze ingegeven zonder angst , impulsief , puur op gevoel , rekeninghoudend dat ik toch min of meer filosoferend ermee bezig ben doormiddel van deze topic. En zelf probeer na te denken.

Zou het niet zo kunnen zijn dat wij mensen denken dat wij leven , maar dat alleen ons lichaam leeft en laat leven op aarde , dat onze onder bewustzijn als een energie golf op een hele andere dimensie zit dan dat wij ons dat kunnen beseffen als mens zijnde.

Vanuit het heelal , de energie principes die onze aarde heel sterk beinvloeden in het leven en laten leven en in het zich ontwikkelen tot leven zoals wij dat dagelijks beleven met energie golven , die energie golven vanuit het heelal is een geheel andere dimensie lijkt mij dan wat wij op aarde als aardse mensen erover ontdekken en erover nadenken tot nu toe lijkt mij. Wie zegt niet dat onze onderbewustzijn geen onderdeel uitmaakt van een hogere dimensie. Dat ons lichaam ons lichaam is , maar onze bewustzijn onderdeel uitmaakt van een bepaalde energie golf en energie bron wat terug te ontleden is door de kosmos principes.

Het zegt eigenlijk genoeg dat wij aardse mensen eigenlijk nog maar heel erg weinig weten over het heelal , dus eigenlijk helemaal niet zo ver kunnen reiken met onze intellectueele vermogen of beter gezegd het (nog) niet kunnen bevatten.

Ik denk dat onze lichaam in het heelal afgestoten wordt door de zwaartekracht , maar onze geest , onze bewustzijn , onze onderbewustzijn niet. Onze heilige geest is denk ik van een hele andere ' energie ' dimensie dan onze lichaamlijke omhulsel.

Hoe je het noemt= bijvoorbeeld goddelijk , of hoe je het moet zien=bijvoorbeeld een hogere bovennatuurlijke opperwezen , dat laat ik even in het midden.

[ Bericht 0% gewijzigd door nazario op 17-01-2011 20:28:01 ]
Monte Sant'Angelo
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:50:30 #7
330048 MeGusta
Diiiiirrrtyyy O.G
pi_91518498
ons lichaam gaat dood, wij zelf niet...
wat er precies is weet ik niet, ik weet wel 100% zeker dat we niet dood kunnen.
Showering..... Placing shower head against my anus.... Me Gusta
pi_91519622
Hmm, is er iets na de dood. Ehhhh.... Uuuuhhhhmmmm

NEE.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:32:36 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_91520717
Doet me denken aan dit topic.
Ik vraag me af of ze dit experiment niet kunnen herhalen.
meet apperatuur in ziekenhuis bedden plaatsen of zo ;)

21 gram verliezen tijdens sterven...
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:46:53 #10
330048 MeGusta
Diiiiirrrtyyy O.G
pi_91521464
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:11 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Hmm, is er iets na de dood. Ehhhh.... Uuuuhhhhmmmm

NEE.
Logisch als we niet dood kunnen ;)
Showering..... Placing shower head against my anus.... Me Gusta
pi_91552437
Even nog een antwoord op de vorige topic.
Grrrr was het volgens mij die zei toeval?, er zijn ook mensen met een bijna dood ervaring die niets zagen.

Ik heb het niet zozeer over of mensen wat zien dan of niet, ik heb het over onderzoek dat aantoont dat er een bepaald mechanisme in het werk wordt gesteld bij de dood, die samenhangt met verwerking e.d. zover we weten.

Dat kan idd toeval zijn, maar ons lichaam is vrij functioneel, er zit bar weinig toeval in die werking, het is allemaal ergens op gestoelt, heeft een nut of had een nut zoals de blindedarm(die bv bij paarden nog wel functioneel is).
Misschien is het een tekort aan kennis van mijn kant, kan heel goed, maar ik kan geen enkel in werking gezet iets in het lichaam bedenken dat gewoon niets betekend, geen enkel nut heeft.
Soms wel lastige zaken, of zelfs dingen die helemaal niet zo goed voor je zijn(zoals het natuurlijke gegeven dat men vasthoud aan patronen, ook al zijn die slecht voor je), maar eigenlijk nooit toevallig, zomaar, zonder nut.

Ik heb geen idee of er iets is na de dood en wat dat dan zou moeten zijn, mijn persoonlijke geloofsidee richt zich ook niet op het hiernamaals, maar op het leven, dat is omdat ik denk dat het zonde is je te richten op iets na de dood, het leven het enige is wat we echt hebben, met zekerheid.
Maar deze werking in het lichaam roept toch wel vragen op, waarom in een verder erg functioneel lichaam deze werking bij het sterven, het eigenlijke sterven?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_91558312
Voor de geinteresseerden is dit boek misschien wel interessant, Between Death and Life van Dolores Cannon. Heb het wel vaker over haar gehad, en hier staan veel verhalen in over wat mensen in trance te zeggen hebben over wat er zich tussen levens in afspeelt. Ook veel info over karma en geestverschijningen. Erg interessant, kom elke keer weer iets nieuws te weten!
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:23:00 #13
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91558589
Ik denk gewoon dat er niets is na de dood.Om de doodsimpele reden dat je ook niks weet van voor je geboorte ( ja duh omdat je er niet was, maar als je dood bent, ben je er ook niet meer ).
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:29:27 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_91570021
Denk dat er niks na de dood is, iig geesten van mensen blijven niet op aarde, ander zou ik die ook wel horen.
Ja, ik blijf erbij dat het stemmen van kwade geesten zijn wat ik hoor, wordt elke dag weer bevestigd.
pi_91579862
http://www.nd.nl/artikele(...)n-spontane-schepping

Mooi om ook de stukjes eronder door te lezen .

deze man heeft verstand , maar ik denk niet dat hij de wijsheid in pacht heeft in zijn boekje met bepaalde opvattingen , als hij iets uitsluit , en dat iets ontstaat zonder een creatiebron , respect voor zijn fairytale , dat is zijn GELOOF!! Of een ander er in gelooft , denk het niet. Maar ik denk de kuddedieren in de wereld lopen Hawkins zijn theorie wel als meelopers achterna. Omdat hij een zogenaamde autoriteit is.

Alleen al het feit dat de aarde de atmossfeer nodig heeft om ons leven te vormen zoals we leven , is al een onderbouwing dat Hawkins uit zijn nek lult dat het heelal uit het niets zichzelf kan creeeren zonder bovennatuurlijke hulp. De aarde is alleen al gevormt door de atmossfeer om wonderbaarlijkheid te beleven en in te leven en zich als dusdanig op een aardse manier te vormen.
Je mag aannemen dat de aarde ook onderdeel uitmaakt van het heelal.
Monte Sant'Angelo
pi_91581315
Volgens mij is er niks na de dood, want voordat je geboren werd was er ook niks.
  donderdag 20 januari 2011 @ 02:42:53 #17
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_91598693
reïncarnatie wtf! :Y
  donderdag 20 januari 2011 @ 09:07:42 #18
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91600901
Ik geloof dus niet in reïncarnatie, maar dat zei ik in mijn vorige leven ook al...
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_91602411
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:15 schreef Kroketvulling het volgende:
Voor de geinteresseerden is dit boek misschien wel interessant, Between Death and Life van Dolores Cannon. Heb het wel vaker over haar gehad, en hier staan veel verhalen in over wat mensen in trance te zeggen hebben over wat er zich tussen levens in afspeelt. Ook veel info over karma en geestverschijningen. Erg interessant, kom elke keer weer iets nieuws te weten!
Dolores Cannon _O_

Kijk al uit naar haar volgend boek "Convoluted Universe 4"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_91602578
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:15 schreef UncleScorp het volgende:
Dolores Cannon _O_

Kijk al uit naar haar volgend boek "Convoluted Universe 4"
Ik ook! Kan niet wachten! Heb jij al enig idee wanneer dat eraan zit te komen? :)
pi_91603314
Niet concreet, ze spreken van "early 2011" ...

Heb zelf ook es een topic (Dolores Cannon) over haar gestart, maar was niet echt een succes op Fok :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_91603343
We gaan gewoon dood en dan is er niks meer.
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:47:40 #23
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91603364
-troll-

[ Bericht 98% gewijzigd door Bastard op 20-01-2011 10:49:43 ]
zzz
pi_91603861
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:15 schreef Kroketvulling het volgende:
Voor wie interesse heeft :

Dolores Cannon - Between Life and Death
pi_91603933
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:45 schreef UncleScorp het volgende:
Niet concreet, ze spreken van "early 2011" ...

Heb zelf ook es een topic (Dolores Cannon) over haar gestart, maar was niet echt een succes op Fok :')
Dat is het nu toch? Kunnen ze niet een beetje opschieten? Heb je topic wel eens eerder gelezen. Had je trouwens die stukken tekst gecopy paste of zo?
pi_91604313
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:08 schreef Kroketvulling het volgende:
Dat is het nu toch? Kunnen ze niet een beetje opschieten? Heb je topic wel eens eerder gelezen. Had je trouwens die stukken tekst gecopy paste of zo?
Ik heb mn boekhandel ook al gebeld, maar die hebben er nog geen zicht op.
Nee jong, ik heb al die tekst zelf wat samengevat en getypt.
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:00:34 #27
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91613381

En toen ik dood ging dacht ik "nou gaat 't gebeuren" (aha)
Nou wordt 't leven pas echt interessant (aha)
Ach, je kent dat wel, die spanning van tevoren
En dan valt 't toch ontzettend tegen want

Niks na de dood, er is niks na de dood
Dus weg met eeuwig leven, en weg met Heilig Brood
Er is niks na de dood, dus ga maar lekker rood
Er is niks of niemand na de dood

Nu heb ik spijt, ja spijt, van al mijn aardse dagen (aha)
Zo zonder zonden, nee nooit eens immoreel (aha)
Ik zou nu best wel een gokje willen wagen
Maar 't is te laat, slechts wormen zijn mijn deel

Dus weg reincarnatie, en weg Allah is groot

(Haha)

Soms dan vragen ze me: "meneer, hoe weet u dat nou" (aha)
"U staat hier toch te staan, wat een idee" (aha)
En dan zeg ik "ongelovige, pas op met jou
"Ik ben jouw redder en ik ben hier op toernee"
Als je gelooft in niks, dan valt 't altijd mee

Dus weg reincarnatie, en weg met Heilig Brood

Niks na de dood
Niks na de dood
Niks na de dood
Nee, er is niks na de dood
Niks na de dood
Niks na de dood
Niks na de dood
Nee, niks na de dood
Oh yeah, niks na de dood
Er is niks na de dood
Er is helemaal niks, wat dacht je dan dat er was
Dat wordt dus niks na de dood
Hoe bedoel je
Ja, dat vraag ik aan jou, hoe bedoel je, wat, wat, waarom is
Het lijkt wel of jij vindt dat er wel wat na de dood is
Ja, wat is na, wat is dood
Ja verdomme, wat heb ik daar nou aan
Ja verdomme, verdomme, wat maakt mij dat nou uit verdomme

:)
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_91684903
Steek je snikkel zonder rubber in een hetro of een poot.
.. .. ..... .. .. ..... .. .. ....

_O-
Wisdom is the art of using knowledge
  zaterdag 22 januari 2011 @ 03:09:06 #29
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_91695008
Toch altijd interessant om het over te hebben. Ik heb zelf nog nooit enige ervaring gehad met bijna-dood-ervaringen of onverklaarbare dingen die gebeuren. Maar ik ken de verhalen wel van naaste familie en vrienden. En dan met name verhalen die zich in het cafe van mijn schoonouders hebben afgespeeld.

Het pand waar het cafe momenteel in zit stamt uit ~1920. Het is altijd al Horeca geweest, maar wel verschillende dingen: snackbar, hotel, restaurant en cafe. Met name in de hoteltijd zijn er flink wat mensen overleden in dat pand. En momenteel gebeurd er eens in de zoveel tijd wat rare dingen. Een bed wat opeens is opgemaakt terwijl niemand thuis is, een gevallen ring die nergens meer te vinden is, deuren die dichtslaan etc. Het klinkt allemaal als een slechte horrorfilm en zo hoor ik het ook aan. Ik geloof dat het gebeurd kan zijn, ik heb er geen verklaring voor, maar toch is de terughoudendheid er van "mja, leuk, maar ik heb het niet meegemaakt".

Mijn schoonouders hebben een tijd terug een helderziende uitgenodigd om de situatie te "bekijken". Deze vertelde dat er vier geesten in het pand aanwezig zijn. Eentje houd van pranks en de andere houden hem in bedwang. Daar kwam het ongeveer op neer. Dus ja, waar gaan we heen na onze dood? Als we al ergens heen gaan..

Nou komt me toch nog wel iets te boven. De opa van mijn vrouw lag een tijdje terug op sterven en opa was dol op zijn eerste achterkleinkind, het was een van de weinige lichtpunten tijdens zijn dementie. Er was zelfs een punt dat hij het einde van de week niet zou halen. Het was vrijdagavond en mn zoontje (toen nog 10/11 maanden) en ik zaten op de bank. Hij was met een speeltje aan het spelen en ik was TV aan het kijken. En plotseling uit het niets begint ie ontroostbaar te huilen. En dat was niet het soort huilen als dat ie een tandje krijgt of kramp heeft, echt gewoon krijsen. Dit ging zo'n 10 minuten door, maar daarna was het opeens over. En hij ging weer over tot het spelen waar ie mee bezig was. Dat op zich was al erg bizar, want hij huilt erg weinig. Maar het meest bizarre kwam toen mijn vrouw in tranen opbelde dat opa overleden was. Ik melde vervolgens het tijdstip waarop zoonlief begon met krijsen en dat bleek twee minuten voor het overlijden van opa te zijn. Dan begin ik toch echt wel te denken over dit soort onderwerpen.

Ik geloof wel dat er iets is na de dood. En ook dat je nog even langs je geliefden gaat voordat je verder gaat. Puur theoretisch gezien zou reïncarnatie wel handig zijn voor de 'volgende' wereld. Anders zou het er nu al overvol zijn. Of dat ook zozeer het geval is, geen idee. Het blijft gissen naar de waarheid en we zullen er toch niet eerder achter komen dan als we het zelf meemaken.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_91772049
Ik heb 2 intressante links die ik hier wil toevoegen , raadzaam om deze is grondig door te lezen , daarna wil ik graag jullie mening weten :

http://www.erisgeendood.nl/index.html

en deze :

http://www.victorzammit.com/

Ben benieuwd wat jullie vinden
Lekuchu
  zondag 23 januari 2011 @ 22:27:15 #31
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91775347
Lekuchu, zou je misschien in je eigen woorden kunnen uitleggen waarom die bewijzen die op die site staan, bewijzen zijn voor leven na de dood?

En waarom zijn deze keiharde bewijzen voor leven na de dood dan niet gewoon bekend bij iedereen, maar moeten we dat via zo'n lelijke goedkoop ogende amateuristische website * vernemen?

Bewijs is namelijk bewijs. Klaar. Aangezien deze keiharde bewijzen voor leven na de dood niet bij iedereen bekend zijn, kan ik eigenlijk niet anders concluderen dan dat het hier helemaal niet om keiharde bewijzen voor leven na de dood gaat, maar om geloof en interpretatie.

* Orb designs ( :') ) nog wel. Ik word altijd een beetje ' :') ' van mensen die zichzelf webdesigner noemen en hun sites zien er gewoon echt niet uit. Ik heb geen hekel aan lelijke goedkoop ogende amateuristische websites hoor, maar wél als de maker zijn prutswerkje 'design' gaat noemen.
pi_91778385
quote:
5s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:27 schreef JoepiePoepie het volgende:
Lekuchu, zou je misschien in je eigen woorden kunnen uitleggen waarom die bewijzen die op die site staan, bewijzen zijn voor leven na de dood?

En waarom zijn deze keiharde bewijzen voor leven na de dood dan niet gewoon bekend bij iedereen, maar moeten we dat via zo'n lelijke goedkoop ogende amateuristische website * vernemen?

Bewijs is namelijk bewijs. Klaar. Aangezien deze keiharde bewijzen voor leven na de dood niet bij iedereen bekend zijn, kan ik eigenlijk niet anders concluderen dan dat het hier helemaal niet om keiharde bewijzen voor leven na de dood gaat, maar om geloof en interpretatie.

* Orb designs ( :') ) nog wel. Ik word altijd een beetje ' :') ' van mensen die zichzelf webdesigner noemen en hun sites zien er gewoon echt niet uit. Ik heb geen hekel aan lelijke goedkoop ogende amateuristische websites hoor, maar wél als de maker zijn prutswerkje 'design' gaat noemen.
Ik neem jou niet serieus vent , iemand die met zijn postings zo negatief is , is gewoon een niet serieus te nemen persoon. Jij kunt helemaal niks concluderen meneertje , al zou je dat wel heel graag willen. Jou hersens laten dat niet toe qua intellectueele ruimdenkendheid.

Dus als je een gouden wc bril hebt dan kun je beter schijten? Wat een zielige conclusie van jou zeg , omdat iemand geen site heeft met een gouden cirkel eromheen dan is jou bekrompen gedachte gang dat het het niks is.

Nee ik ben teleurgesteld in een bekrompen ziel als jou
Lekuchu
  zondag 23 januari 2011 @ 23:18:59 #33
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91778679
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:13 schreef lekuchu het volgende:
Ik neem jou niet serieus vent , iemand die met zijn postings zo negatief is , is gewoon een niet serieus te nemen persoon. Jij kunt helemaal niks concluderen meneertje , al zou je dat wel heel graag willen. Jou hersens laten dat niet toe qua intellectueele ruimdenkendheid.
De spel- en stijlfouten doen gewoon pijn aan mijn ogen, dame :').

quote:
Dus als je een gouden wc bril hebt dan kun je beter schijten? Wat een zielige conclusie van jou zeg , omdat iemand geen site heeft met een gouden cirkel eromheen dan is jou bekrompen gedachte gang dat het het niks is.
Nee, maar noem het dan niet design. Maar wat boeit het? Het is toch niet jouw site? Dat zou namelijk wel een beetje raar zijn om je te registreren en in je eerste post meteen je site te promoten.

quote:
Nee ik ben teleurgesteld in een bekrompen ziel als jou
O.k. :*!
pi_91778741
Ik heb respect voor ieders mening en opvatting , maar als ze zo bekrompen , kortzichtig , en dom zijn zoals die van joeppie poeppie dan denk ik wat heb je toch ook zielige zieltjes rondlopen in nederland.

ik heb een hekel aan een gehandicapte zoals hawkins en dat hij zichzelf zwaar overschat met zijn in sprookjes geloven theorie ( keerl heeft zeker niks beter te doen in zn wagentje) , ik meen dit natuurlijk niet serieus , maar nu ga ik op het niveau van joeppie poeppie zitten. beetje simpel en kortzichtig en heel bekrompen dus
Lekuchu
pi_91778817
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:18 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

De spel- en stijlfouten doen gewoon pijn aan mijn ogen, dame :').

[..]

Nee, maar noem het dan niet design. Maar wat boeit het? Het is toch niet jouw site? Dat zou namelijk wel een beetje raar zijn om je te registreren en in je eerste post meteen je site te promoten.

[..]

O.k. :*!
is niet mijn site , maar ging mij om de inhoud en niet om de site design zelf , ik zeg toch ook niet die hawkins kun je niet serieus nemen omdat het een levend wrak is in zijn gehandicapten houding. op zo'n vent kun je dan toch ook geen design etiket plakken
Lekuchu
  zondag 23 januari 2011 @ 23:31:15 #36
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91779250
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:21 schreef lekuchu het volgende:
is niet mijn site , maar ging mij om de inhoud en niet om de site design zelf , ik zeg toch ook niet die hawkins kun je niet serieus nemen omdat het een levend wrak is in zijn gehandicapten houding. op zo'n vent kun je dan toch ook geen design etiket plakken
Nogmaals, de maker noemt het design en dat is het gewoon niet. Ik heb nergens beweerd dat de content meer of minder waarde heeft naar gelang hoe een website eruitziet. Aangezien websites maken mijn vakgebied is word ik altijd een beetje ' :') ' van mensen die zich te pas en te onpas webdesigner noemen. Een bakker zal ook ' :') ' worden als hij ziet dat een andere bakker stinkend en smerig brood bakt.

Maar goed, da's allemaal offtopic :). Dus ontopic maar weer: Jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op mijn post.

Wat vind je zelf eigenlijk van de beweringen die gedaan worden op die site? Geloof jij erin? Zie jij dat inderdaad als bewijzen voor leven na de dood?

Want je kwam even wat links dumpen en wil daarover de meningen van anderen weten, maar het is wel altijd zo prettig als de vraagsteller zelf ook even zijn visie erover geeft :).
  maandag 24 januari 2011 @ 07:45:33 #37
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91785758
Oh gezellig O+
The truth was in here.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:42:23 #38
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_91790966
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:21 schreef lekuchu het volgende:

[..]

Met alle respect maar die mijnheer Hawkins had 30 keer de intelligentie die jij hebt.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_91791249
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:42 schreef Michielos het volgende:
Met alle respect maar die mijnheer Hawkins had 30 keer de intelligentie die jij hebt.
Psst, Michielos, dat was een poging van lekuchu om JeePee na te doen.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:52:37 #40
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_91791289
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:50 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Psst, Michielos, dat was een poging van lekuchu om JeePee na te doen.
dan heb ik niks gezegd ;D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:37:06 #41
31101 _Led_
pi_91792844
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:42 schreef Michielos het volgende:

[..]

zzz
  maandag 24 januari 2011 @ 14:01:13 #42
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_91796549
quote:
17s.gif Op maandag 24 januari 2011 07:45 schreef Bastard het volgende:
Oh gezellig O+
Hoe vind je deze dan :

quote:
Lawyer Victor Zammit offers 1 million dollars to any afterlife researcher who can rebut the existing evidence for the Afterlife .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 24 januari 2011 @ 14:08:21 #43
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91796891
Jammer dat ik de enige ben die inhoudelijk is ingegaan op de links die die chagrijnige lekuchu gepost heeft. Zelfs lekuchu zelf meldt er niks inhoudelijks over.

Alleen maar links dumpen, vervolgens diep beledigd en chagrijnig gaan lopen doen en alleen maar op het offtopic gedeelte van mijn post ingaan (en dat ook nog eens helemaal uit z'n verband rukken) ;(.

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:01 schreef Summers het volgende:
Hoe vind je deze dan :

Lawyer Victor Zammit offers 1 million dollars to any afterlife researcher who can rebut the existing evidence for the Afterlife .
Ik geef 1 miljoen dollar aan degene die kan bewijzen dat het Vliegend Spaghettimonster niet bestaat :).
  maandag 24 januari 2011 @ 14:11:52 #44
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91797031
quote:

[..]

Hoe vind je deze dan :
:D Ja zo kan het ook!
The truth was in here.
  maandag 24 januari 2011 @ 14:12:30 #45
31101 _Led_
pi_91797061
quote:

[..]

Hoe vind je deze dan :

[..]

Nogal dom eerlijk gezegd, want er is geen bewijs dat er wel of geen 'afterlife' bestaat.
Wie claimt moet bewijzen, zo simpel is het.
Dus als je claimt dat er absoluut geen afterlife is, is het aan jou om die claim te bewijzen.
Als je claimt dat er absoluut wel een afterlife is, is het aan jou om die claim te bewijzen.

Het verschil tussen Randi en Zammit is dus dat Randi slim genoeg is om dit te begrijpen, omdat Randi zelf niks claimt - hij vraagt enkel anderen om hun eigen claims te bewijzen.
Zammit daarentegen is dom genoeg om anderen te vragen bewijs tegen zijn eigen claim te verzamelen - maar zo werkt het dus niet. ("bewijs jij maar eens dat er achter de maan niet een onzichtbare bizon in thermisch ondergoed rondzweeft !")

Randi's challenge is opgezet om elke zweem van partijdigheid tegen te gaan - Randi is niet degene die beslist of iemand de challenge wint of verliest - dat zijn onpartijdige wetenschappers die in samenspraak gekozen worden en het resultaat beoordelen op van te voren samen afgesproken punten.

Bij Zammit's 'challenge' daarentegen moet je een jury van partijdige gelovers-in-het-afterlife overtuigen, en zij bepalen de regels.

Het is wel duidelijk dat dit gewoon nergens over gaat.

Laat Zammit eerst eens met overtuigend wetenschappelijk bewijs komen voor ie zomaar roept dat 'afterlife' bewezen zou zijn.
Hij heeft het voortdurend over zijn 'scientific evidence', maar komt slechts met anekdotes op de proppen - hij heeft helemaal niets wetenschappelijks gepubliceerd, peer-reviewed en geaccepteerd door de wetenschappelijke gemeenschap. Op zijn site is het duidelijk dat hij probeert authoriteit te krijgen uit zijn zogenaamde werk als advocaat, wat als we goed lezen een blauwe maandag zo'n 30 jaar geleden was. (..in een zaak die hij met iemand anders samen deed. Mijn gok is dat die ander al het werk gedaan heeft :) )

Die zogenaamde 'challenge' is gewoon typisch "oh nou zo kan ik het ook" gedrag, alleen dan heel erg falend omdat het juist aantoont dat ie er niet veel van begrepen heeft.

Edit:
En op zijn website staat de challenge iets anders omschreven :
quote:
One million dollars is offered to any closed minded skeptic who can rebut the existing evidence for life after death.
Ja, deze man is vast een gewaardeerd wetenschapper.

Maar hey, als jij dat soort sites kunt lezen zonder te moeten lachen om dat soort figuren, en er zelfs versterking van je geloof uit haalt - good for you :)

[ Bericht 4% gewijzigd door _Led_ op 24-01-2011 14:51:48 ]
zzz
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:30:22 #46
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_91843004
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:12 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nogal dom eerlijk gezegd, want er is geen bewijs dat er wel of geen 'afterlife' bestaat.
Wie claimt moet bewijzen, zo simpel is het.
Dus als je claimt dat er absoluut geen afterlife is, is het aan jou om die claim te bewijzen.
Als je claimt dat er absoluut wel een afterlife is, is het aan jou om die claim te bewijzen.

Het verschil tussen Randi en Zammit is dus dat Randi slim genoeg is om dit te begrijpen, omdat Randi zelf niks claimt - hij vraagt enkel anderen om hun eigen claims te bewijzen.
Zammit daarentegen is dom genoeg om anderen te vragen bewijs tegen zijn eigen claim te verzamelen - maar zo werkt het dus niet. ("bewijs jij maar eens dat er achter de maan niet een onzichtbare bizon in thermisch ondergoed rondzweeft !")

Randi's challenge is opgezet om elke zweem van partijdigheid tegen te gaan - Randi is niet degene die beslist of iemand de challenge wint of verliest - dat zijn onpartijdige wetenschappers die in samenspraak gekozen worden en het resultaat beoordelen op van te voren samen afgesproken punten.

Bij Zammit's 'challenge' daarentegen moet je een jury van partijdige gelovers-in-het-afterlife overtuigen, en zij bepalen de regels.

Het is wel duidelijk dat dit gewoon nergens over gaat.

Laat Zammit eerst eens met overtuigend wetenschappelijk bewijs komen voor ie zomaar roept dat 'afterlife' bewezen zou zijn.
Hij heeft het voortdurend over zijn 'scientific evidence', maar komt slechts met anekdotes op de proppen - hij heeft helemaal niets wetenschappelijks gepubliceerd, peer-reviewed en geaccepteerd door de wetenschappelijke gemeenschap. Op zijn site is het duidelijk dat hij probeert authoriteit te krijgen uit zijn zogenaamde werk als advocaat, wat als we goed lezen een blauwe maandag zo'n 30 jaar geleden was. (..in een zaak die hij met iemand anders samen deed. Mijn gok is dat die ander al het werk gedaan heeft :) )

Die zogenaamde 'challenge' is gewoon typisch "oh nou zo kan ik het ook" gedrag, alleen dan heel erg falend omdat het juist aantoont dat ie er niet veel van begrepen heeft.

Edit:
En op zijn website staat de challenge iets anders omschreven :

[..]

Ja, deze man is vast een gewaardeerd wetenschapper.

Maar hey, als jij dat soort sites kunt lezen zonder te moeten lachen om dat soort figuren, en er zelfs versterking van je geloof uit haalt - good for you :)
Met je mening en ff oppervlakkig doorscannen zodat je steevast uitkomt op je vooroordeel weerleg je niet echt veel he .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_91844274
Vergeet je tussendoor niet rustig in en uit te ademen Led?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:39:46 #48
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91845275
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:30 schreef Summers het volgende:
Met je mening en ff oppervlakkig doorscannen zodat je steevast uitkomt op je vooroordeel weerleg je niet echt veel he .
Maar je bent het toch wel met me eens dat je zoiets:

quote:
Hoe vind je deze dan :

helemaal niet kan bewijzen? _Led_ vertelt het misschien een beetje uitgebreid, maar het is gewoon onmogelijk om zoiets te bewijzen. Dus die offer van 1 miljoen dollar is totaal geen uitdaging voor de aanbieder van de weddenschap :'). Zoals ik hier dus ook al schreef:

quote:
9s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:08 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik geef 1 miljoen dollar aan degene die kan bewijzen dat het Vliegend Spaghettimonster niet bestaat :).
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:40:08 #49
31101 _Led_
pi_91845291
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:30 schreef Summers het volgende:

[..]

Zeg Summers, -edit- heb je gewoon geen argumenten om inhoudelijk te kunnen reageren ?

:)

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 25-01-2011 14:33:27 ]
zzz
pi_91847803
En dan te bedenken dat we elkaar na de dood weer gaan tegenkomen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')