abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2011 @ 07:44:58 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91449895
De orginele OP:
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2008 23:23 schreef heartz het volgende:
We denker er allemaal weleens over na.
Is er iets na de dood? Zo ja, wat?
Wat gebeurt er met je na 'de dood' ?

A. Er is niets na de de dood, als je dood bent weet je niets meer en ben je niets meer. (Licht toe waarom je dat vindt.)

B. Je gaat naar 'de hemel' of 'de hel'. (Licht toe wat, volgens jou, de hemel/ de hel is en waarom je dat vindt.)

C. Reïncarnatie. Je 'ziel' wordt in een ander 'levend wezen' geboren. (Licht toe waarom je dat vindt.)

D. Iets anders, namelijk................ (Licht je antwoord toe.)

Over de antwoorden mag best gediscussiërd worden!! :7
Enkele posts uit het vorige topic:

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2008 11:30 schreef Monienijntje het volgende:
"De aarde is plat, je kunt niet bewijzen dat het niet zo is"
"De aarde draait om de zon, je kunt niet bewijzen dat het niet zo is"
"De aarde is de enige planeet waarop leven mógelijk is, jij kunt niet bewijzen dat dat niet zo is." (Voor zover ik weet hebben ze een paar jaar terug een planeet ontdekt waarop het volgens wetenschappers wel mogelijk zou kunnen zijn. Don't burn me ^_^)
Klopte allemaal, totdat er uitvindingen zijn gedaan die dat dus wél konden bewijzen.

Persoonlijk geloof ik in reïncarnatie, ja het zou best kunnen zijn dat dat is zodat ik mezelf 'beter' voel, of minder angstig, misschien inderdaad niet eens voor mezelf, ik realiseer me ook dat het best eens zo zou kunnen zijn dat dat niet zo is, ik zal het pas 'weten' wanneer ik dood ben. Daarom heet het inderdaad geloof.
Zeker weten kun je het in mijn ogen inderdaad alleen als het wetenschappelijk aantoonbaar is, maar dat betekend niet dat je niet voor jezelf kunt 'weten' dat het zo is. Ik weet niet of jullie me hierin kunnen volgen, maar dat maakt ook niet zo heel veel uit.

Vróeger werd je verbrand als heks als je wist dat bepaalde kruiden een helende werking hadden, of als je 'de toekomst' kon voorspellen, tegenwoordig kunnen we aantonen dat, inderdaad bepaalde kruiden hebben een helende werking. Omdat iemand iets anders geloofd of kan dat volgens de menigte niet aantoonbaar is betekend dat nog niet dat het niet zo zou kunnen zijn.

Ik probeer niemand persoonlijk aan te vallen, want aan de andere kant zou het natuurlijk ook gewoon kunnen zijn dat we met z'n allen (De mensen die in bepaalde dingen geloven, menen te weten, menen meegemaakt te hebben etc. etc.) gewoon hardstikke geschift zijn. Maja... dat dachten ze van Columbus e.d. ook.
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:10 schreef Michielos het volgende:

Mijn standpunt in deze is dat ik er simpelweg geen enkel probleem mee heb om te zeggen "ik weet het niet" wanneer het op kwesties als deze aankomt. Ik krijg echter kriebels als men zegt het juist "wel" te weten en dan met vage concepten en verklaringen komen die
a) niks bewijzen of;
b) makkelijk te disproven zijn
c) niet gebaseerd zijn op bewijs
Dan claim je juist wel iets te weten over lets face it, vraagstellingen die wij simpelweg gewoon niet weten. Dan kun je het arrogant noemen dat een evolutiobioloog via hard werk, onderzoek wel zaken te weten is gekomen (evolutietheorie verklaart enkel evolutie, niet hoe het leven op aarde ontstond en.of wat er na de dood gebeurd ofzo), maar ik vind het arrogant als iemand zegt het WEl te weten, maar hiervoor geen enkel bewijs heeft.

Het kan echter ook zijn dat ik arrogant ben en nu maar slap aan het lullen ben :D
The truth was in here.
pi_91450100
Interessant ! Gister was het weer de sterfdatum van mijn moeder (alweer 8 jaar terug), dat is altijd zo'n moment dat je weer aan dit soort zaken gaat denken. "Is er iets na de dood ?". Mijn antwoord is simpel, ik weet het echt niet. Ik hoop vurig van wel voor diegene die deze aarde plots hebben verlaten zonder dat zij afscheid hebben kunnen nemen van hun dierbaren. Als er een vorm is waardoor zij hun dierbaren kunnen volgen zou dat natuurlijk een prachtig "iets" zijn. Ik ben gedurende die 8 jaar getrouwd en heb een zoon gekregen, op al die momenten hoop je dat je moeder er toch iets van mee heeft gekregen. Aan de andere kant kun je ook hopen dat de mensen die deze aardbol hebben verlaten met boosheid en wrok eindelijk rust vinden en niet terug hoeven te kijken hoe het is op de plaats die zij hebben verlaten.

Nogmaals, ik weet het niet.
pi_91450758
Indien er leven na de dood is : Wat een chaos. Mensen die in 1722 overleden zijn tussen holbewoners, mensen die in 2008 zijn overleden bij boeren uit 744, ideaal :')
pi_91475089
tvp
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_91480848
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:04 schreef DutchieBre het volgende:
Interessant ! Gister was het weer de sterfdatum van mijn moeder (alweer 8 jaar terug), dat is altijd zo'n moment dat je weer aan dit soort zaken gaat denken. "Is er iets na de dood ?". Mijn antwoord is simpel, ik weet het echt niet. Ik hoop vurig van wel voor diegene die deze aarde plots hebben verlaten zonder dat zij afscheid hebben kunnen nemen van hun dierbaren. Als er een vorm is waardoor zij hun dierbaren kunnen volgen zou dat natuurlijk een prachtig "iets" zijn. Ik ben gedurende die 8 jaar getrouwd en heb een zoon gekregen, op al die momenten hoop je dat je moeder er toch iets van mee heeft gekregen. Aan de andere kant kun je ook hopen dat de mensen die deze aardbol hebben verlaten met boosheid en wrok eindelijk rust vinden en niet terug hoeven te kijken hoe het is op de plaats die zij hebben verlaten.

Nogmaals, ik weet het niet.
Kan me goed vinden in je post.
En met name het gedeelte over de mensen die om welke reden dan ook geen afscheid hebben kunnen nemen. Daarvan hoop je dat ze de rust en vrede die ze hier niet konden vinden uiteindelijk wel hebben gevonden, of dat nu in een hemel of welke andere plaats dan ook is.
pi_91481164
Ik kreeg vanmiddag ineens een bepaalde ingeving , deze ingegeven zonder angst , impulsief , puur op gevoel , rekeninghoudend dat ik toch min of meer filosoferend ermee bezig ben doormiddel van deze topic. En zelf probeer na te denken.

Zou het niet zo kunnen zijn dat wij mensen denken dat wij leven , maar dat alleen ons lichaam leeft en laat leven op aarde , dat onze onder bewustzijn als een energie golf op een hele andere dimensie zit dan dat wij ons dat kunnen beseffen als mens zijnde.

Vanuit het heelal , de energie principes die onze aarde heel sterk beinvloeden in het leven en laten leven en in het zich ontwikkelen tot leven zoals wij dat dagelijks beleven met energie golven , die energie golven vanuit het heelal is een geheel andere dimensie lijkt mij dan wat wij op aarde als aardse mensen erover ontdekken en erover nadenken tot nu toe lijkt mij. Wie zegt niet dat onze onderbewustzijn geen onderdeel uitmaakt van een hogere dimensie. Dat ons lichaam ons lichaam is , maar onze bewustzijn onderdeel uitmaakt van een bepaalde energie golf en energie bron wat terug te ontleden is door de kosmos principes.

Het zegt eigenlijk genoeg dat wij aardse mensen eigenlijk nog maar heel erg weinig weten over het heelal , dus eigenlijk helemaal niet zo ver kunnen reiken met onze intellectueele vermogen of beter gezegd het (nog) niet kunnen bevatten.

Ik denk dat onze lichaam in het heelal afgestoten wordt door de zwaartekracht , maar onze geest , onze bewustzijn , onze onderbewustzijn niet. Onze heilige geest is denk ik van een hele andere ' energie ' dimensie dan onze lichaamlijke omhulsel.

Hoe je het noemt= bijvoorbeeld goddelijk , of hoe je het moet zien=bijvoorbeeld een hogere bovennatuurlijke opperwezen , dat laat ik even in het midden.

[ Bericht 0% gewijzigd door nazario op 17-01-2011 20:28:01 ]
Monte Sant'Angelo
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:50:30 #7
330048 MeGusta
Diiiiirrrtyyy O.G
pi_91518498
ons lichaam gaat dood, wij zelf niet...
wat er precies is weet ik niet, ik weet wel 100% zeker dat we niet dood kunnen.
Showering..... Placing shower head against my anus.... Me Gusta
pi_91519622
Hmm, is er iets na de dood. Ehhhh.... Uuuuhhhhmmmm

NEE.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:32:36 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_91520717
Doet me denken aan dit topic.
Ik vraag me af of ze dit experiment niet kunnen herhalen.
meet apperatuur in ziekenhuis bedden plaatsen of zo ;)

21 gram verliezen tijdens sterven...
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:46:53 #10
330048 MeGusta
Diiiiirrrtyyy O.G
pi_91521464
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:11 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Hmm, is er iets na de dood. Ehhhh.... Uuuuhhhhmmmm

NEE.
Logisch als we niet dood kunnen ;)
Showering..... Placing shower head against my anus.... Me Gusta
pi_91552437
Even nog een antwoord op de vorige topic.
Grrrr was het volgens mij die zei toeval?, er zijn ook mensen met een bijna dood ervaring die niets zagen.

Ik heb het niet zozeer over of mensen wat zien dan of niet, ik heb het over onderzoek dat aantoont dat er een bepaald mechanisme in het werk wordt gesteld bij de dood, die samenhangt met verwerking e.d. zover we weten.

Dat kan idd toeval zijn, maar ons lichaam is vrij functioneel, er zit bar weinig toeval in die werking, het is allemaal ergens op gestoelt, heeft een nut of had een nut zoals de blindedarm(die bv bij paarden nog wel functioneel is).
Misschien is het een tekort aan kennis van mijn kant, kan heel goed, maar ik kan geen enkel in werking gezet iets in het lichaam bedenken dat gewoon niets betekend, geen enkel nut heeft.
Soms wel lastige zaken, of zelfs dingen die helemaal niet zo goed voor je zijn(zoals het natuurlijke gegeven dat men vasthoud aan patronen, ook al zijn die slecht voor je), maar eigenlijk nooit toevallig, zomaar, zonder nut.

Ik heb geen idee of er iets is na de dood en wat dat dan zou moeten zijn, mijn persoonlijke geloofsidee richt zich ook niet op het hiernamaals, maar op het leven, dat is omdat ik denk dat het zonde is je te richten op iets na de dood, het leven het enige is wat we echt hebben, met zekerheid.
Maar deze werking in het lichaam roept toch wel vragen op, waarom in een verder erg functioneel lichaam deze werking bij het sterven, het eigenlijke sterven?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_91558312
Voor de geinteresseerden is dit boek misschien wel interessant, Between Death and Life van Dolores Cannon. Heb het wel vaker over haar gehad, en hier staan veel verhalen in over wat mensen in trance te zeggen hebben over wat er zich tussen levens in afspeelt. Ook veel info over karma en geestverschijningen. Erg interessant, kom elke keer weer iets nieuws te weten!
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:23:00 #13
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91558589
Ik denk gewoon dat er niets is na de dood.Om de doodsimpele reden dat je ook niks weet van voor je geboorte ( ja duh omdat je er niet was, maar als je dood bent, ben je er ook niet meer ).
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:29:27 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_91570021
Denk dat er niks na de dood is, iig geesten van mensen blijven niet op aarde, ander zou ik die ook wel horen.
Ja, ik blijf erbij dat het stemmen van kwade geesten zijn wat ik hoor, wordt elke dag weer bevestigd.
pi_91579862
http://www.nd.nl/artikele(...)n-spontane-schepping

Mooi om ook de stukjes eronder door te lezen .

deze man heeft verstand , maar ik denk niet dat hij de wijsheid in pacht heeft in zijn boekje met bepaalde opvattingen , als hij iets uitsluit , en dat iets ontstaat zonder een creatiebron , respect voor zijn fairytale , dat is zijn GELOOF!! Of een ander er in gelooft , denk het niet. Maar ik denk de kuddedieren in de wereld lopen Hawkins zijn theorie wel als meelopers achterna. Omdat hij een zogenaamde autoriteit is.

Alleen al het feit dat de aarde de atmossfeer nodig heeft om ons leven te vormen zoals we leven , is al een onderbouwing dat Hawkins uit zijn nek lult dat het heelal uit het niets zichzelf kan creeeren zonder bovennatuurlijke hulp. De aarde is alleen al gevormt door de atmossfeer om wonderbaarlijkheid te beleven en in te leven en zich als dusdanig op een aardse manier te vormen.
Je mag aannemen dat de aarde ook onderdeel uitmaakt van het heelal.
Monte Sant'Angelo
pi_91581315
Volgens mij is er niks na de dood, want voordat je geboren werd was er ook niks.
  donderdag 20 januari 2011 @ 02:42:53 #17
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_91598693
reïncarnatie wtf! :Y
  donderdag 20 januari 2011 @ 09:07:42 #18
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91600901
Ik geloof dus niet in reïncarnatie, maar dat zei ik in mijn vorige leven ook al...
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_91602411
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:15 schreef Kroketvulling het volgende:
Voor de geinteresseerden is dit boek misschien wel interessant, Between Death and Life van Dolores Cannon. Heb het wel vaker over haar gehad, en hier staan veel verhalen in over wat mensen in trance te zeggen hebben over wat er zich tussen levens in afspeelt. Ook veel info over karma en geestverschijningen. Erg interessant, kom elke keer weer iets nieuws te weten!
Dolores Cannon _O_

Kijk al uit naar haar volgend boek "Convoluted Universe 4"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_91602578
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:15 schreef UncleScorp het volgende:
Dolores Cannon _O_

Kijk al uit naar haar volgend boek "Convoluted Universe 4"
Ik ook! Kan niet wachten! Heb jij al enig idee wanneer dat eraan zit te komen? :)
pi_91603314
Niet concreet, ze spreken van "early 2011" ...

Heb zelf ook es een topic (Dolores Cannon) over haar gestart, maar was niet echt een succes op Fok :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_91603343
We gaan gewoon dood en dan is er niks meer.
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:47:40 #23
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91603364
-troll-

[ Bericht 98% gewijzigd door Bastard op 20-01-2011 10:49:43 ]
zzz
pi_91603861
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:15 schreef Kroketvulling het volgende:
Voor wie interesse heeft :

Dolores Cannon - Between Life and Death
pi_91603933
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:45 schreef UncleScorp het volgende:
Niet concreet, ze spreken van "early 2011" ...

Heb zelf ook es een topic (Dolores Cannon) over haar gestart, maar was niet echt een succes op Fok :')
Dat is het nu toch? Kunnen ze niet een beetje opschieten? Heb je topic wel eens eerder gelezen. Had je trouwens die stukken tekst gecopy paste of zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')