Vorige delenquote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Ja. Dat kan. Alleen dan moet ik heel veel verder weg en is het een nieuwe plek met nieuwe mensen etc, en ik wil dat dus liever echt niet.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:42 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Kun je die studie niet bij een andere school doen dan? Als je een BSN hebt is dat normaal alleen voor je eigen school en kun je de opleiding wel bij andere scholen doen.
Ik begin ik volgens mij eindelijk een beetje effect van de AD te merken. Gaat al 2 dagen best redelijk met me, ben goed aan het leren voor tentamen van morgen, kan me gewoon goed concentreren, doe dingen in het huishouden die al een hele tijd waren blijven liggen, zoals strijken en voel me niet erg somber ofzo
quote:Op zondag 16 januari 2011 17:42 schreef Sylvana het volgende:
Ik begin ik volgens mij eindelijk een beetje effect van de AD te merken. Gaat al 2 dagen best redelijk met me, ben goed aan het leren voor tentamen van morgen, kan me gewoon goed concentreren, doe dingen in het huishouden die al een hele tijd waren blijven liggen, zoals strijken en voel me niet erg somber ofzo
Ik gebruik nu 100 mg Sertralinequote:Op zondag 16 januari 2011 19:49 schreef Nick-GizMo het volgende:
Goed nieuws Syl. Welke gebruik je eigenlijk?
Je kan ook de OP hier neerzetten en een mod vragen om deze naar de OP te kopieerenquote:Op zondag 16 januari 2011 20:03 schreef caroline88 het volgende:
Tegan je hebt niet op de knop gedrukt en daarom is de OP constructie weggevallen.
Ik maak even een nieuw topic aan - hopelijk willen jullie je posts even daar in zetten.
Kan Tegan niet gewoon de OP er alsnog in zetten? Anders is het idd handiger om een mod dat te laten doen dan een nieuw topic te openen.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:05 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Je kan ook de OP hier neerzetten en een mod vragen om deze naar de OP te kopieeren
Wel. Ik dacht dat er geen OP was. Er stonden alleen quotes in.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:03 schreef caroline88 het volgende:
Tegan je hebt niet op de knop gedrukt en daarom is de OP constructie weggevallen.
Ik maak even een nieuw topic aan - hopelijk willen jullie je posts even daar in zetten.
Trek het je niet persoonlijk aan meid, Tegan was eerder en heeft ook moeite gedaan om een OP te maken. Geduld is een schone zaak, je had misschien beter even kunnen wachten en kijken of de OP hier nog veranderd werd. Vaak wordt een topic snel geopend en de OP later nog bijgewerkt met oudere berichten etc.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:43 schreef caroline88 het volgende:
Ook goed heb ik me voor niets uitgesloofd om een overzichtelijk en niet eenzijdige OP te maken.
ach, het kan helemaal geen kwaad. Zowieso kan het helemaal geen kwaad, en op deze manier kan er allerlei nuttige informatie op 1 plek verzameld worden! En het is alleen maar mooi als het er is hoor!quote:Op zondag 16 januari 2011 20:43 schreef caroline88 het volgende:
Ook goed heb ik me voor niets uitgesloofd om een overzichtelijk en niet eenzijdige OP te maken.
Ja, eh. Het was sowieso niet nodig om een extra nieuw topic te openen, en nu vind ik het helemaal vreemd dat je mijn topic dus en stom vindt en bovendien mij een schuldgevoel aanpraat voor de 'foute' OP maken met deze post. En dat terwijl er niets mis is met mijn OP.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:43 schreef caroline88 het volgende:
Ik kots je niet uit, ik zeg alleen maar dat je je op hier kan neerzetten en dan dat we die kunnen gebruiken, hoeft geen nieuw topic voor te komen.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:58 schreef caroline88 het volgende:
Ik trek het me wel aan. Gewoon de zoveelste groep die me uitkotst, ja zo voelt dat. Maar geeft niets hoor. Ik ben weg. Veel plezier met tegan's topic waar cafpow's laatste post blijkbaar niet belangrijk genoeg is.
Jammer dat je er zo over denkt, dat is echt helemaal nergens voor nodigquote:Op zondag 16 januari 2011 20:58 schreef caroline88 het volgende:
Ik trek het me wel aan. Gewoon de zoveelste groep die me uitkotst, ja zo voelt dat. Maar geeft niets hoor. Ik ben weg. Veel plezier met tegan's topic waar cafpow's laatste post blijkbaar niet belangrijk genoeg is.
Dat is heel vervelend ja. Sterkte. Maar probeer te genieten en te denken aan de momenten waarop het wel goed gaat, misschien gaat het dan beetje bij beetje steeds beter en worden die kutmomenten steeds minder.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:38 schreef Swietje het volgende:
Ontopic dus.
Ik heb even niet terug gelezen want ik heb het heel erg druk dus sorry dat ik mijn frustratie hier zomaar in kom gooien..![]()
Het gaat met momenten heel goed en dan kan ik de hele wereld aan.. maar andere momenten voel ik me klein en niets waard. Ik denk wel herkenbaar voor velen hier. Nu voel ik me dus echt waardeloos. Ik kan fysiek zo weinig en daar baal ik zo van...Ik haat mijn handicap nu echt even héél erg. En aangezien ik er niet over kan praten met mensen die dichtbij me staan.. schrijf ik het maar hier.
Maar daar is dit topic toch ook voor?quote:Op zondag 16 januari 2011 21:38 schreef Swietje het volgende:
Ontopic dus.
Ik heb even niet terug gelezen want ik heb het heel erg druk dus sorry dat ik mijn frustratie hier zomaar in kom gooien..![]()
Het gaat met momenten heel goed en dan kan ik de hele wereld aan.. maar andere momenten voel ik me klein en niets waard. Ik denk wel herkenbaar voor velen hier. Nu voel ik me dus echt waardeloos. Ik kan fysiek zo weinig en daar baal ik zo van...Ik haat mijn handicap nu echt even héél erg. En aangezien ik er niet over kan praten met mensen die dichtbij me staan.. schrijf ik het maar hier.
zoals je zegt, het is allemaal heel herkenbaar en het lastige is om ervanaf te komen.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:38 schreef Swietje het volgende:
Ontopic dus.
Balen zegquote:Op maandag 17 januari 2011 16:48 schreef ScarFace- het volgende:
En mn psychiater is nog steeds ziek..
Gaat vast lukkenquote:Op maandag 17 januari 2011 16:53 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Balen zeg
Ik heb vandaag echt een kutdag, weer ruzie gehad met 2 vrienden van me ( een stel) en nou besloten dat de vriendschap tussen ons nu echt over is
Baal er echt flink van, maar moet soms voor mezelf kiezen. Het werkte gewoon echt niet (meer) tussen ons.
Heb nu wel heel veel negatieve gedachten over vriendschappen en andere vrienden van me, maar die zijn niet rationeel, weet ik gelukkig. Maar toch blijf ik me kut voelen hoe het gelopen is tussen mij en dat stel. Had vanmiddag ook nog eens een tentamen, maar was gelukkig grotendeels meerkeuze, dus misschien dat ik het ondanks alles toch nog gehaald heb. En anders maar herkansen.
Vrijdag nog 1 tentamen, dus hopelijk gaat het de komende dagen wat beter en kan ik nog wel goed leren voor dat tentamen.
Niet echt het juiste topic hiervoor.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Hier ook maar ff en hele grotevoor Tegan. Het is nogal een inspanning die je levert met je 'secretaressewerk'.
Maar de mobiele layout wordt wel heel erg mooi!
Ik zou je zus bellen en de situatie uitleggen en zeggen dat je voor de collega kiest. Al weet ik niet hoe je zus zal reageren. maar dit zou ik gedaan hebben iig.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:32 schreef Tegan het volgende:
Ik heb een dilemma.
Morgen krijgt mijn zus de sleutel van haar nieuwe huis, en was ik welkom om champagne te komen drinken/het huis te bekijken 's avonds. Heb het nog niet gezien.
Maar een collega van mij heeft ontdekt dat hij twee tumoren heeft en nu gaat een groepje morgenavond langs om te praten enzo. Ik wil ook graag komen omdat ik daarmee wil laten weten dat ik erg bezorgd om hem ben en dat het me niet niets doet (wat dus zou kunnen als ik helemaal geen interesse toon). Had hem ookal geen mailtje gestuurd omdat ik niet wist wat ik moest zeggen.
Maarja, mijn zus is natuurlijk eigenlijk belangrijker, en sta ik ook dichterbij. Maar het is dan ook weer
erg lullig om haar af te zeggen. Maar ze was eerst.
What to do?
Geen idee, hoe het komt, gewoon veel te angstig om weg te gaan, echt geen idee waar het vandaan komt en waarom het er opeens is. Er is iig niks voorgevallen, waardoor ik angstig zou kunenn zijn.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:44 schreef Swietje het volgende:
Bos81, wat rot joh dat je niet naar de supermarkt durft. Heb je enig idee wat je tegenhoud of waar het vandaan komt? Zeker aankaarten hoor!
Wat vreemd zeg, je zou toch verwachten dat er een aanleiding voor is. Goed dat je het woensdag gaat aankaarten!quote:Op maandag 17 januari 2011 20:54 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Geen idee, hoe het komt, gewoon veel te angstig om weg te gaan, echt geen idee waar het vandaan komt en waarom het er opeens is. Er is iig niks voorgevallen, waardoor ik angstig zou kunenn zijn.
en als je jezelf afsluit van de rest van de omgeving door bijvoorbeeld je mp3 speler of ipod ofzo aan te zetten als je er een hebt, helpt dat wel?quote:Op maandag 17 januari 2011 20:54 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Geen idee, hoe het komt, gewoon veel te angstig om weg te gaan, echt geen idee waar het vandaan komt en waarom het er opeens is. Er is iig niks voorgevallen, waardoor ik angstig zou kunenn zijn.
Misschien eens proberen, misschien is angst wat overdreven wellicht. maar ik heb gewoon een onprettig gevoel in mijn maag als ik al aan boodschappen doen denk.. En dat gaat niet weg tijdens het buiten zijn of in de supermarkt.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:09 schreef cafpow het volgende:
[..]
en als je jezelf afsluit van de rest van de omgeving door bijvoorbeeld je mp3 speler of ipod ofzo aan te zetten als je er een hebt, helpt dat wel?
Want ik had dat ook een tijdje ik kon echt niks doen zonder helemaal over mijn toeren te gaan buitenshuis en ben gewoon begonnen met de muziek keihard op, en steeds de muziek wat zachter te zetten, en nu gaat het prima ik vindt het prettiger met de muziek aan maar zonder de muziek kan ik het allemaal ook prima aan
Naar het werk gaan is niet echt een probleem dat lukt nog wel een beetje, maar naar de supermarkt gaan en dan vooral alleen. Nee dat kost me echt grote moeite. Als er iemand mee is, gaat het een stuk beter en voel ik me een stuk vrijer, maar alleen... nee,quote:Op maandag 17 januari 2011 21:12 schreef Tegan het volgende:
De laatste keer dat ik buiten huis was naast werk was 1 januari.
En morgen weer.
Ik hoop dat je er woensdag goed over kunt praten met de psych, hopelijk weet hij waar het aan kan liggen. Ik hoop dat het snel beter gaat, want het lijkt me erg lastig.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:15 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Naar het werk gaan is niet echt een probleem dat lukt nog wel een beetje, maar naar de supermarkt gaan en dan vooral alleen. Nee dat kost me echt grote moeite. Als er iemand mee is, gaat het een stuk beter en voel ik me een stuk vrijer, maar alleen... nee,
Ik ben net ook nog even weggeweest, naar een vergadering van de bewonersraad, ging wel redelijk, maar ben toch nog licht gestressed nu..
Dus daar ligt het probleem niet het ligt gewoon ergens anders...
Ja,ik heb qua voeding een zelfstandig bestaan. Dus moet ik wel 2 a 3 keer in de week naar de supermakrt. Maar misschien komt het wel doordat ik me overdag echt zwaar moedeloos voel en in de avonduren een stuk beter..quote:Op maandag 17 januari 2011 21:19 schreef Tegan het volgende:
Naar het werk voelt meer als een verplichting (anders word ik ontslagen) maar alle andere dingen zijn optioneel (vrienden zien, boodschappen doen). Als er dan echt niets in huis is dan heb ik geen keus. Gelukkig is dat vrijwel nooit, omdat ik niet alleen woon.
Ja dank je. Ik hoop het ook, want dit is echt niet meer leuk..quote:Op maandag 17 januari 2011 21:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er woensdag goed over kunt praten met de psych, hopelijk weet hij waar het aan kan liggen. Ik hoop dat het snel beter gaat, want het lijkt me erg lastig.
's avonds is er toch wel een supermarkt open. Gewoon na je werk meteen, dan ben je toch al buiten.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:21 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ja,ik heb qua voeding een zelfstandig bestaan. Dus moet ik wel 2 a 3 keer in de week naar de supermakrt. Maar misschien komt het wel doordat ik me overdag echt zwaar moedeloos voel en in de avonduren een stuk beter..
Ja misschien een keer 's avonds proberen te gaan. Maar ik moet het ook overdag kunnen,Moet ook eten enzo. heb overdag al zo weinig te doen. werk maar 2 tot 3 uur op een dag.. Gewoon een lastig dillema.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:22 schreef Tegan het volgende:
[..]
's avonds is er toch wel een supermarkt open. Gewoon na je werk meteen, dan ben je toch al buiten.
Ja, dat ben ik ook van plan...quote:Op maandag 17 januari 2011 21:29 schreef Swietje het volgende:
Misschien kun je er over praten met je psych en op die manier achter komen waarom het voor jou zo'n drempel is om te gaan? Ik hoop echt dat je er uit komt want dit lijkt me heel vervelend! Zeker als het grotere vormen gaat aannemen.
quote:Op maandag 17 januari 2011 13:56 schreef Tegan het volgende:
[..]
. Als je iets kwijt wil, wij zijn hier om te luisteren.
zoals ik dit lees kan het te maken heb met bijv. onzekerheid, maar voor alles zijn er zoveel oorzaken en oplossingen mogelijk.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:02 schreef Klonterpot het volgende:
Pff.. newbie hier. Ik krijg steeds meer last van het feit dat ik een grafhekel aan- en doodsbang voor verrassingen ben. Voornamelijk verrassingen van een ander. Als iemand zegt: 'Dat hoor je nog wel, kan ik nu niet vertellen' of 'Je krijgt zo'n leuk cadeau, naja.. voor ons dan.. of jij het leuk vind moeten we nog maar afmaken' ben ik doodzenuwachtig 'tot het moment daar is'. Gelukkig weten m'n naaste vrienden dit wel maar nog al te vaak denkt iemand me blij te maken door me te gaan verrassen![]()
Ik ben ondernemer, gestopt met mijn opleiding en heb veel uiteenlopende hobbies. Nogmaals, als ik zelf in een avontuur duik deert alle onzekerheid me helemaal niets. Volgens mij ben ik altijd bang om voor lul gezet te worden terwijl dit nooit het geval is
Mja.. misschien onzeker tegenover 'de groep'. Ik vind het echter geen probleem om tegen een volle congreszaal te spreken, te zingen etc. dus het is niet zo dat ik sowieso problemen heb met groepsdruk oid. Ik ben in het verleden wel eens gruwelijk op m'n bek gegaan ja, na dit soort geintjes oa. met een 'ongepland' optredenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:05 schreef cafpow het volgende:
[..]
zoals ik dit lees kan het te maken heb met bijv. onzekerheid, maar voor alles zijn er zoveel oorzaken en oplossingen mogelijk.
Mischien ben je in het verleden wel heel erg op je bek gegaan voor een grote groep ofzo en zorgt dat ervoor dat controle over de situatie wilt.
Ik hoop dat je hier in ieder geval wat steun kan vinden
nee, hoor als ik donderdag niks gehoord heb bel ik zelf op.quote:
tja, dit is dus o zo herkenbaar. Vooral op dit moment, ik heb geen studie en werk, en ja ik ben derepssief maar niet meer zo als eerst. En ik voel me dus wel redelijk (meestal), maar daardoor ga ik me dus weer slecht voelen, mede doordat ik op dit moment gewoon stilsta, ik weet dat er over een paar maanden beweging in gaat komen, maar dat lijkt toch o zo ver...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:12 schreef Tegan het volgende:
Ik voel me eigenlijk erg goed. Zeg maar geestelijk. En ik kan daar niet goed tegen. Mijn leven is namelijk niet echt heel boeiend. Ik werk heel weinig, heb geen opleiding, maw ik zit bijna iedere dag thuis, niets te doen. Ik weet dat zodra ik iets actiever ga worden het allemaal weer mis gaat. Maar hoe kan ik tevreden zijn met zo'n leventje. Ik heb niet echt een leven, dus ik heb niet echt iets om blij over te zijn. Het was veel logischer als ik me slecht zou voelen, want ja, ik heb niet echt iets going for me. Hebben jullie ook zo'n last van dit dubbelgevoel?
Wel redelijk, heb slaapmedicatie meegekregen. Om in ieder geval a mijn ritme weer wat normaler te krijgen en dat ik me overdag wat fitter ga voelen hopelijk.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:48 schreef Sylvana het volgende:
Bos81, hoe was het vandaag bij de psych?
Ik hoop dat de slaapmedicatie helpt om weer een beetje ritme op te doenquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:55 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Wel redelijk, heb slaapmedicatie meegekregen. Om in ieder geval a mijn ritme weer wat normaler te krijgen en dat ik me overdag wat fitter ga voelen hopelijk.
Voor de rest was het toch wel een moeilijk gesprek, over 2 weken moet ik terug komen en dan kijken we hoe het dan gaat..
Ja, dat wordt even afwachten. weet eigenlijk niet meer wat we er over gezegd hebben..quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik hoop dat de slaapmedicatie helpt om weer een beetje ritme op te doenHeb je het nog over je boodschappenangst gehad?
Dat zal idd wel even wennen worden, weer een nieuwe persoon moeten vertrouwen en persoonlijke dingen mee bespreken, maar dat komt vast wel goedquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:41 schreef Bos81 het volgende:
Ja, wel jammer dat ik binnenkort een andere psychiater krijg. Mijn huidige gaat aan de andere kant van het land (A'dam) werken. Dus moet ik weer gaan wennen een aan nieuwe. Maar misschien aan de andere kant wel prettig, daar er toch plannen waren om eenmalig met een andere te praten..
nou ik heb dus gebeld en ze is nog ziek, is dus wel balen. Maar ik heb bij de persoon die de telefoon aannam aangegeven dat ik binnenkort een maandje wegben om te kijken of het nog voor mijn vertrek ingepland kan worden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 06:41 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemorgen
Goed dat je zelf gaat bellen cafpow!
Ik ben maar meteen uit bed gegaan toen vriendlief naar zn werk ging, ben veel te bang da tik me anders weer verslaap. Als ik dan vanmiddag nog moe ben ga ik dan nog wel even naar bed toe
Goed van je, dat al een van de klusjes heb weten te klaren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:50 schreef Sylvana het volgende:
Jammer dat ze nog steeds ziek is en dat jij je ook niet zo lekker voelt. Ik hoop dat je voor je weggaat nog terecht kunt en dat je je snel weer wat beter voelt
Therapie vanochtend was erg fijnBij cognitieve therapie uitgebreid aan bod gekomen en bij activiteitentherapie, dus heb alles even goed kunnen analyseren is bespreken
Half februari gaat de vrouw die cognitieve therapie geeft en tevens mijn zorgcoördinator is stoppen met de groep, dus dat is wel erg balen. We krijgen wel een vervanger, maar dan is het toch weer afwachten hoe het met diegene klikt. Wbt individuele therapie, dat is aangevraagd, ik sta nog steeds op de wachtlijst, maar ze heeft wel gezegd dat het iig in februari opgestart moet worden, zodat het nog wel wat overloop heeft met de groep.
Ondanks dat ik weinig geslapen heb voel ik me nog wel goed, het zonnetje schijnt lekker en ga zo maar even wat klusjes doen die al een tijdje liggen, maar waar het steeds niet kwam. Dat was ook het doel voor activiteitentherapie voor de komende 2 weken, om 3 van die klusjes te doen. Volgende week ben ik de hele week vrij, dus dat moet wel lukken om te redden
Edit: Het eerste klusje heb ik net al gedaan, nieuwe foto's in mijn fotolijst-voor-12-foto's stoppenWaren nogal oude foto's, vrienden die ik nou nooit meer zie, foto's van familie die al paar jaar oud waren enzo. Nu weer een up-to-date fotolijst
Lekker zeg ene weekje vrij.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:21 schreef Sylvana het volgende:
Dankje en balen dat je zo slecht geslapen hebt en daarom zo brak en moe bent. ik hoop dat je vandaag wordt gebeld door je psych en doe idd maar lekker rustig aan
Ik heb vanochtend tentamen gehad, ging wel redelijk vond ik zelf. Van het weekend 2 verjaardagen, dus lekker druk. Maar volgende week dus lekker de hele week vrij
Ik hoop voor je dat er volgende week dan een gaatje vrijkomt voor jequote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:15 schreef cafpow het volgende:
[..]
Lekker zeg ene weekje vrij.
Hier net gebeld door de psych, komende week gaat niet lukken dus maar een afspraak gemaakt voor over 1 maand bij de terugkeer.
En als er een gaatje vrijkomt van de week kan ik heel mischien gaan maar dat hoor ik dan nog wel.
ik zou hier het antwoord echt niet op weten.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:15 schreef ScarFace- het volgende:
Leuk voor je Sylvana.
Individuele gesprekken zijn altijd goed![]()
Mag je als je een recept herhaalt bij de HA assistente eigenlijk vragen om een groter aantal?
Idd, vaak vinden ze het gevaarlijk om heel veel mee te geven.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:15 schreef Tegan het volgende:
Er is dacht ik een regeling dat je niet zoveel in huis mag hebben waar je zelfmoord mee kan plegen. Vandaar dat je misschien heel weinig voorgeschreven kreeg. Vind geen bron helaas, maar mijn zus is arts.
Van 1 medicijn (2mg per dag) krijg ik ongeveer voor 3 maanden mee per keer. Dat is toch 90 pilletjes,..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:15 schreef Sylvana het volgende:
Ik krijg voor 1 maand mee, maar zou niet weten of je meer mag meenemen als je het vraagt. Zou ik idd gewoon even bij de apotheek ofzo navragen
Als je vergevorderde plannen hebt voor zelfmoord, kun je de medicatie ook gewoon opsparen door ze niet in te nemen en uit te rekenen wanneer ze op zouden zijn en dan alles in 1 keer innemen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:15 schreef Tegan het volgende:
Er is dacht ik een regeling dat je niet zoveel in huis mag hebben waar je zelfmoord mee kan plegen. Vandaar dat je misschien heel weinig voorgeschreven kreeg. Vind geen bron helaas, maar mijn zus is arts.
Klopt. Maar dit is gewoon een afspraak om sowieso niet teveel mee te geven. Als je het echt wilt kan het altijd natuurlijk. Geldt voor alles.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:19 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Als je vergevorderde plannen hebt voor zelfmoord, kun je de medicatie ook gewoon opsparen door ze niet in te nemen en uit te rekenen wanneer ze op zouden zijn en dan alles in 1 keer innemen.
Kan geen arts echt controleren.
dat is maar goed ookquote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:20 schreef ScarFace- het volgende:
Ik ben niet van plan zelfmoord te plegen voor alle duidelijkheid!
hmmm..dit "verhaal" is enerzijds zeer positief maar anderzijds kan het ook weer negatief zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:59 schreef totaalmalloot het volgende:
geweldig hoe jullie elkaar weten te steunen hier. iedereen die het moeilijk heeft, heel veel sterkte, en alles komt vast en zeker goed ;-) !
ik leef zelf al een aantal jaar in een soort van 'roes'. heb eigenlijk geen idee waar ik met me leven heen wil, en zoek enorm veel afleiding op om maar 'bezig' te blijven, want als ik er over na ga denken gaat het helemaal mis. Ik heb me de afgelopen maanden echter stuk gewerkt, volg een voltijd hbo studie, en werk daarnaast ook nog is 3 dagen per week als designer, dat gaat goed in de zin van dat ik alles op school haal, en op me werk dik tevreden met me zijn, maar dit alles geeft me weinig tot geen voldoening. Nu ben ik deze periode ook nog is aan het verhuizen, wat het al helemaal dol maakt.
Ik heb de week voor oud en nieuw kennis gemaakt met xtc, dat gaf me op dat moment wel zo'n bizar voldaan gevoel, het leek alsof ik vond waar ik altijd naar had gezocht. een soort van totale tevredenheid, niet te beschrijven. Ik heb het na deze keer nogmaals gebruikt, en dit gevoel was wederom geweldig. Nu ben ik natuurlijk niet achterlijk, en ben ook niet van plan hier mee door te gaan, maar ik zit er momenteel helemaal doorheen.
Het lijkt alsof ik de afgelopen weken niet bewust heb meegemaakt, en voel me zo slap als het maar kan. Ik moet dingen zien te veranderen, maar ik heb geen idee waar te beginnen.
Dat is mooi Sylvanaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:41 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste individuele sessie gehad bij de psycholoog en het was echt fijnNu het individueel is, is er tijd genoeg om dieper op bepaalde zaken in te gaan en te zoeken naar achterliggende oorzaken en gedachten. Bij de depressiegroep is daar niet echt tijd voor en blijft het vaak erg algemeen. Nu kunnen we echt goed op een situatie ingaan en naar de oorzaak te kijken. We hebben afgesproken dat ik zolang ik ook nog de depressiegroep heb 1x in de 2 weken individueel gesprek heb. Daarna moeten we even kijken of dat zo blijft of dat het 1x in de week ofzo wordt.
Maar klikte iig wel met de psych, ze had me al snel door hoe het bij mij zit qua gedachten etc en was gewoon een erg fijn gesprek
Combinatie van (anti)depressie en mdma is dan ook echt not done..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:53 schreef cafpow het volgende:
[..]
hmmm..dit "verhaal" is enerzijds zeer positief maar anderzijds kan het ook weer negatief zijn.
Het is positief dat je dingen wilt aanpakken en het niet weten waar tja dat gebeurd zo vaak..want alles lijkt in het leven een soort kettingreactie en je moet altijd het begin pakken wil je het goed voor elkaar krijgen.
Dus succes ermee.
En met die XTC pas op, ik heb iets soortgelijks meegemaakt heel erg lang geleden, en dat was heel stom van me. Ik had zoiets van ik doseer het allemaal en ga niet teveel meedoen..maar ondanks dat ging het toch mis.
Dus pas er aub. mee op.
Verder, tja iedereen hier is welkom..dus hopelijk kunnen wij jou ook steunen daar waar nodig
Stress is nooit fijn. Heb er ook 2.5 jaar geleden behoorlijk last van gehad. En hopelijk wordt je morgen wel te woord gestaan door die mevrouw. Nooit leuk als je niet wordt teruggebeld, terwijl dat wel beloofd is.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:44 schreef cafpow het volgende:
@ sylvana, heerlijk zo'n individueel gesprek. En fijn dat het klikte met je gesprekspartner.
@ iedereen hoop dat het goed gaat.
Hier begint de stress langzaam aan te komen zetten vanwege de reis. Ondertussen moet ik een vrouw van zosawe zien te bereiken en g amorgen voor de 3e keer bellen, omdat ze vandaag in gesprek was en zou terugbellen en niks gehoord. Dus morgen maar weer bellen en ik wordt daar echt zo doodziek van.
Ondertussen val ik gemiddel rond een uur of 2-4 in slaap en ben dus pas rond 12 uur overdag weer wakker..waardoor ik in tijdnood kom.
Maar ik kom, er wel, nog even uithouden en dan kan ik een maandje al die bureaucratie even van me af gooien.
tja, dat klopt. En morgen bel ik voor de derde keer. Maar als ze dan weer zeggen dat ik wordt teruggebeld en ik die dag niet wordt teruggebeld, dan ga ik daar de volgende dag gewoon maar voor de deur staan, want anders krijg ik het nooit voorelkaar voor vrijdagquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:57 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Stress is nooit fijn. Heb er ook 2.5 jaar geleden behoorlijk last van gehad. En hopelijk wordt je morgen wel te woord gestaan door die mevrouw. Nooit leuk als je niet wordt teruggebeld, terwijl dat wel beloofd is.
Ik heb niet veel ervaring mee, heb nooit direct na een depressie hoeven te sollicititeren. En een achterstand hebben in het leven door een depressie heeft niet zozeer te maken met werk. Daar hoeven ze het op je werk niet zo veel vanaf te weten ga ik vanuit. Want leven en genieten zijn 2 ruime begrippen die voor iedereen weer anders.quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:29 schreef nopes het volgende:
Sorry voor het binnen vallen van dit topic. Ik denk dat mijn vraag hier goed past.
Ik zit met het probleem dat ik er erg tegen opzie om te solliciteren voor een baan aangezien mijn werkervaring niet relevant is. En ik nogal een achterstand heb qua "leven" door depressie en angst. Ik wil hier niet mee te koop lopen.
Hoe zijn jullie ervaringen met solliciteren na/in een depressieve periode ?
Fijn dat je een redelijke dag hebt gehad. Dat je er nog geen goed gevoel over hebt is erg herkenbaar. Maar dat is ook heel normaal. Zodra je meer van dit soort dagen heb gehad zal je gevoel er ook beter over worden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:56 schreef Bos81 het volgende:
Ik heb wonderwel vandaag best wel een goede dag gehad. Zaten wel wat moeilijke momenten tussen, maar ja ik mag ook niet verwachten dat ik een hele dag probleemloos doorkom.
Maar werken ging vandaag goed, gewoon volgehouden tot het einde, daarna even de post doorgenomen met iemand van de begeleiding en daarna tot nu eigenlijk doorgekomen met Fok! en af en toe wat gelezen en een sudoku gemaakt.
Maar toch heb ik vaak even een raar gevoel, gewoon toch geen tevreden gevoel hebben, terwijl ik dat wel zou willen, want het ging vandaag gewoon lekker. Dat is even lastig, maar dat komt misschien nog wel terug. Zoals het vandaag ging, wil ik graag nog wat meer dagen (achter elkaar) hebben..
Yay, wat fijn zeg!quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:02 schreef cafpow het volgende:
yeeyik heb 2 dingen minder om me zorgen over te maken, ik heb die mw. eindelijk te pakken gekregen, maar mag nu vrijdag daarnaartoe voor een gesprek, daar gaat mijn rustige vrijdag
![]()
Maar ik heb iemand gevonden die mij zondagochtend wil wegbrengen..waardoor ik niet meer m 8 uur 's ochtends de deur uit hoef en dus niet met mijn ma, de 2 laptops en koffer de trein in hoef
Dat is mooiquote:Op woensdag 26 januari 2011 17:02 schreef cafpow het volgende:
yeeyik heb 2 dingen minder om me zorgen over te maken, ik heb die mw. eindelijk te pakken gekregen, maar mag nu vrijdag daarnaartoe voor een gesprek, daar gaat mijn rustige vrijdag
![]()
Maar ik heb iemand gevonden die mij zondagochtend wil wegbrengen..waardoor ik niet meer m 8 uur 's ochtends de deur uit hoef en dus niet met mijn ma, de 2 laptops en koffer de trein in hoef
Vandaag weer zo;n dag, maar toch behoorlijk vermoeid en erg wankel, maar ja waarschijnlijk sterkt dit me wel weer..quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Fijn dat je een redelijke dag hebt gehad. Dat je er nog geen goed gevoel over hebt is erg herkenbaar. Maar dat is ook heel normaal. Zodra je meer van dit soort dagen heb gehad zal je gevoel er ook beter over worden.
Helaas kan ik je niet helpen, toch wil ik je graag steunen,quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:47 schreef Lotusss het volgende:
Even een crosspost:
Ik zit nu ongeveer een jaar aan de AD (Lexapro 20mg). Ook heb ik oxazepam 10mg voor momentjes dat ik nog "onrustig" ben, aangezien ik de maximale dosis Lexapro al slik.
Nu was ik vorige week begonnen aan een baan voor 16u in de week, maar nu in de tweede week word ik zwaar onrustig en had ik vanmorgen een halve paniekaanval, waardoor ik me ziek gemeld heb.
Kans zit er dik in dat ik dit werk (in een winkel) niet kan doen, zelfs niet voor die magere 16 uurtjes. Voel me er dus echt niet fijn bij, morgen dus weer naar de HA.
Aangezien ik aan mijn max zit qua Lexapro en ik niet "regelmatig" aan de oxa wil zitten, zou ik graag opties van jullie weten, misschien gebruikerservaringen?
Thanks.
Dank je lieverd!quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:49 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Helaas kan ik je niet helpen, toch wil ik je graag steunen,
dit geldt ook voor mij. Heb helemaal geen ervaring met medicatie...quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:49 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Helaas kan ik je niet helpen, toch wil ik je graag steunen,
Dat is lekker.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:15 schreef Sylvana het volgende:
Vanochtend bij therapie eindelijk weer eens lekker buiten kunnen wandelenHet zonnetje scheen lekker, was echt fijn
We waren bij interpersoonlijke therapie met zijn 4en en met conditietraining maar met zijn 3en, dus er was aandacht genoeg voor iedereen vandaag
1 vrouw is nu voor de 3e keer afwezig en moet waarschijnlijk de groep uit, dat is wel jammer, maarja, die regel is er nou eenmaal.
en als je bijvoorbeeld gewoon mp3 opzet en probeert dingen te doen, gaat het dan beter?quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:05 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dat is lekker.
Ik heb weer een zwaar mindere dag. Ook al probeer ik dingen in te plannen, als het niet verplicht of werk is, voel ik me zo rot ook tijdens het doen van dingen..
Nee, heb ik wel eens geprobeerd, maar ik ga niet een winkel in met muziek op, dat vind ik associaal.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:09 schreef cafpow het volgende:
[..]
en als je bijvoorbeeld gewoon mp3 opzet en probeert dingen te doen, gaat het dan beter?
Tja, dan is het lastig inderdaadquote:Op donderdag 27 januari 2011 18:11 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nee, heb ik wel eens geprobeerd, maar ik ga niet een winkel in met muziek op, dat vind ik associaal.
en er naar toe gaan is dus wel eventueel een optie, maar werkt niet altijd.
Tot je aan de kassa staat moet dat toch prima kunnen? (in een kledingwinkel is het natuurlijk anders dan de buurtsuper)quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:11 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nee, heb ik wel eens geprobeerd, maar ik ga niet een winkel in met muziek op, dat vind ik associaal.
en er naar toe gaan is dus wel eventueel een optie, maar werkt niet altijd.
Ja misschien wel, maar toch voel ik me er niet prettig bij waarschijnlijk.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
Tot je aan de kassa staat moet dat toch prima kunnen? (in een kledingwinkel is het natuurlijk anders dan de buurtsuper)
het hangt er ook vanaf, kijk als iemand het echt nodig heeft om zijn of haar angsten te overwinnen, vindt ik het probleem zolang je de mensen aan de kassa enzo maar goed kan verstaan.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
Tot je aan de kassa staat moet dat toch prima kunnen? (in een kledingwinkel is het natuurlijk anders dan de buurtsuper)
Nee,volgens mij niet. Ik ben wel eens gaan wandelen met muziek op, maar soms werd ik daardoor alleen maar somberder door of andere negatieve gedachten. Zelfs van de meest positieve teksten kan ik geen kracht uitputten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:54 schreef fs180 het volgende:
In kledingwinkels wordt je nogal snel aangesproken, leek me daarom niet handig. Als ik boodschappen ga doen doe ik dat lekker met een muziekje op ipv het aanhoren van kinderen, trien en henk die de keuze moeten maken tussen 12 dagschotels of de aanbieding van de week
Trekt het niet de aandacht weg van je probleem? Dat je er minder op concentreert als je in je muziek wegzakt?
Ik luister meestal gewoon wel naar metal (metallica, Iron Maiden, Judas Priest) Nee, ik geef het ook niet op. Zit al bijna 2 jaar in deze situatie.. En het gaat soms wel goed, maar ik heb niet echt het gevoel dat het de goede kant op gaat. Ja okee, ik heb tegen een klinische opname aan gezeten in 2009, dat is nu wel verder weg, maar toch voel ik me meer niet happy, dan zou moeten, willen..quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:10 schreef fs180 het volgende:
Vooral ook geen vrolijke muziek luisteren, werkt in het algemeen alleen averechts (zoals je iemand die suicidaal is niet moet proberen uit te leggen hoe mooi het leven wel niet is) muziek waar je energie uit kan halen, (ritme, tempo of sfeer) of juist bij wel kan dromen zullen imo meer doen. Geef het ook niet te snel op, als het de ene keer niet helpt zegt dat nog niets
Ja, ik heb een keer een cd van Room Eleven gekocht. Klinkt ook wel lekker, misschien wel vaker aanzetten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:45 schreef fs180 het volgende:
Ook iets anders geprobeerd, soort anti-conditionering? In plaats van metal juist een andere stijl proberen waar je in het algemeen nooit naar luisterd zou voor een andere mindset kunnen zorgen
Ik roep ook maar wat
tja, tenminste heb je een die de plank niet helemaal misslaat. En mischien een idee om naar een andere psychiater te stappen dan?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:22 schreef ScarFace- het volgende:
Ze hebben ook geen plan van aanpak gemaakt..en nu zeg ik nog lang niet alles..![]()
Dr is in ieder geval 1 iemand daar die me begrijpt mn psycholoog
Niet zo heel goed eerlijk gezegd daarom naar de huisarts gevlucht.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:26 schreef cafpow het volgende:
[..]
tja, tenminste heb je een die de plank niet helemaal misslaat. En mischien een idee om naar een andere psychiater te stappen dan?
Maar hoe gaat het verder met je scarface??
tja, daar heb je wel gelijk in, dat er niet al te veel keuze is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:36 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Niet zo heel goed eerlijk gezegd daarom naar de huisarts gevlucht.
Heb geen psychiater op het moment
Het probleem met de deeltijd is ze denken zelf dat ze alles goed doen maar je word keihard genaait waar je bij staat.
Ze zijn het centrale punt voor de geestelijke gezondheidszorg. Ze kunnen de kantjes er zo van af lopen als ze zelf willen, als client heb je ook niet echt keuze uit andere zorg aanbieders ofzo..
En hoe gaat met jou cafpow?
Oowquote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:27 schreef cafpow het volgende:
[..]
tja, daar heb je wel gelijk in, dat er niet al te veel keuze is.
Maar toch kan je als client zelf ook wel inbreng geven en als jij het ergens niet mee eens bent kan je het ook aangeven.
Ik weet niet precies bij welke instelling je zit maar velen hebben ook een klachtencomissie waar je eventueel naar toe zou kunnen stappen.
Hier gaat het even wat minder. Mede ook doordat ik vannacht niet goed sliep, werd om 5 uur wakker met een giga migraine aanval..en kon niet meer slapen tot rond 7 uur.
Dus ben vandaag niet echt helemaal 100%, en moet straks nog even bij iemand een pc gaan fixen, tenminste antivirus installeren. En daarna gewoon weer de hele middag/avond thuiszitten en waarschijnlijk even slapen tussendoor
Als het iemand is die je goed kent en vertrouwd, vertel in grote lijnen wat er aan de hand is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:22 schreef Bos81 het volgende:
Shitzooi Iemand die me nog voor mijn depressie kende en sindsdien niet weet hoe het met me gaat vraagt via Hyves hoe het gaat en of ik morgen in de kroeg ben waar een avond is die qua muziek en sfeer moet terugdenken aan de tent waar we elkaar vroeger elke week zagen. Maar dat gaat gewoon niet en leg dat maar eens uit aan iemand op hyves..
Voel me er dus zwaar klote onder..
Maar ja ik weet dat hij een ander mail-adres heeft en om zomaar na al die jaren weer contact te zoeken, weet ik gewoon niet. Er is zoveel gebeurt in de afgelopen jaren..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:27 schreef cafpow het volgende:
[..]
Als het iemand is die je goed kent en vertrouwd, vertel in grote lijnen wat er aan de hand is.
En anders tja, kan je gewoon het standaard excuus gebruiken van ja maar ik moet zondag vroeg op of gewoon dat je niet kan.
Ze kunnen je niet verplichten te gaan.
Je hoeft ook helemaal geen contact te zoeken. Voor hetzelfde geldt reageer je gewoon niet. Het is jou keuze om wel of geen contact te hebbenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:08 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Maar ja ik weet dat hij een ander mail-adres heeft en om zomaar na al die jaren weer contact te zoeken, weet ik gewoon niet. Er is zoveel gebeurt in de afgelopen jaren..
Ja okee, maar om zijn krabbel te negeren vind ik ook weer zo..quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:15 schreef cafpow het volgende:
[..]
Je hoeft ook helemaal geen contact te zoeken. Voor hetzelfde geldt reageer je gewoon niet. Het is jou keuze om wel of geen contact te hebbenEn als jij er geen behoefte aan hebt ben je niet verplicht om contact te zoeken.
Hou dat in je achterhoofd, je bent eigen baas om wel of niet te doen wat je wilt!
Herkenbaarquote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:22 schreef Vannozza het volgende:
Ik heb hier nog niet eerder gepost maar ik zit al ruim 2,5 jaar in een depressie. Heel lang hulp geweigerd door mijn eigen koppigheid. Ik dacht dat ik alles zelf wel kon en had niemand nodig. Ik had mezelf er immers zelf in gewerkt en kon mezelf er ook wel weer uitwerken. Niet dus hehe.
Sinds begin 2009 maar richting huisarts gegaan, toen naar eerstelijns maar dat hielp niet en uiteindelijk bij het GGZ terechtgekomen. Duurde een paar maand maar in oktober 2009 eindelijk een vaste psychotherapeut gekregen. Ben erg blij met der, heb nu wekelijks een gesprek.
Alleen ik heb niet het idee dat het al erg opschiet met mijn stemming. Ook begint m'n psychiater over medicijnen of extra therapie. Ik zie dat allebei niet echt zitten. Medicijnen vind ik maar troep en extra therapie kan ik mij echt niet toe zetten.
Qua school lig ik er al enige tijd uit. Het wil maar niet, ik probeer nu wel een nieuwe school te vinden maar ik vind niks meer leuk, mijn interesses lijken wel weggevaagd te zijn. En elke dag jankend in de les zitten trek ik ook niet meer. Ik heb veel angsten op het moment, die belemmeren mij ook wel om dingen te gaan ondernemen. En ik weet dat het juist belangrijk is om dingen te gaan doen als je in een depressie zit.
Zucht..kon ik maar de tijd terugdraaien.
Dit is grotendeels echt herkenbaar, vooral het niet hebben van interesses, en niks interesant genoeg vinden om je ertoe te zetten.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:22 schreef Vannozza het volgende:
Ik heb hier nog niet eerder gepost maar ik zit al ruim 2,5 jaar in een depressie. Heel lang hulp geweigerd door mijn eigen koppigheid. Ik dacht dat ik alles zelf wel kon en had niemand nodig. Ik had mezelf er immers zelf in gewerkt en kon mezelf er ook wel weer uitwerken. Niet dus hehe.
Sinds begin 2009 maar richting huisarts gegaan, toen naar eerstelijns maar dat hielp niet en uiteindelijk bij het GGZ terechtgekomen. Duurde een paar maand maar in oktober 2009 eindelijk een vaste psychotherapeut gekregen. Ben erg blij met der, heb nu wekelijks een gesprek.
Alleen ik heb niet het idee dat het al erg opschiet met mijn stemming. Ook begint m'n psychiater over medicijnen of extra therapie. Ik zie dat allebei niet echt zitten. Medicijnen vind ik maar troep en extra therapie kan ik mij echt niet toe zetten.
Qua school lig ik er al enige tijd uit. Het wil maar niet, ik probeer nu wel een nieuwe school te vinden maar ik vind niks meer leuk, mijn interesses lijken wel weggevaagd te zijn. En elke dag jankend in de les zitten trek ik ook niet meer. Ik heb veel angsten op het moment, die belemmeren mij ook wel om dingen te gaan ondernemen. En ik weet dat het juist belangrijk is om dingen te gaan doen als je in een depressie zit.
Zucht..kon ik maar de tijd terugdraaien.
Laat je reis niet van je stemming afhangen, maar ga gewoon! Als je niet gaat krijg je er alleen maar spijt van. Het is als je depressief bent belangrijk om je niet te laten leiden door je gedachten/gevoelens, maar gewoon te doen wat je moet doen. Dan word je stemming vaak ook beter. En het zou idd ook erg zonde van het geld zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 19:56 schreef cafpow het volgende:
Inmiddels is het zowat 8 uur en ik heb echt helemaal niks voorbereid en gepakt. En ik worst morgen om 8.15 opghaald maar ik ben aan het denken om af te bellen en gewoon niet gaan, maar aan de andere kant vindt ik het zo de van t geld. Dus loop al de hele dag met ik ga of niet? En zo gaat het nog, dus ik zie wel wat wordt. Nu wil ik niks van reizen, vliegvelden enzo weten.
Het is niet alleen de depressie, het is ook lee contact moteen hebben met bepaalde familieleden waar ik geen zin in heb, mede doordat het contact van hun kant is verwaterd en van mijn kant ook. En ik me echt Afvraag wat ik daar ga doen 4 weken alleen strand en winkels is saai en daar kijk ik tegenop.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Laat je reis niet van je stemming afhangen, maar ga gewoon! Als je niet gaat krijg je er alleen maar spijt van. Het is als je depressief bent belangrijk om je niet te laten leiden door je gedachten/gevoelens, maar gewoon te doen wat je moet doen. Dan word je stemming vaak ook beter. En het zou idd ook erg zonde van het geld zijn.
Ja ik heb ook gezegd dat het niet goed me me gaat, gelukkig heb ik een seizoenskaart bij PSV en die speelden vandaag thuis, en had dus geen zin om na de wedstrijd op en neer naar Geldrop te fietsen. Dus kon ik ook dat vermelden bij de reden. Mischien dat hij nog terugkrabbeld of mailt. Hoop ik wel eigenlijk. Maar dat zie ik wel..quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:11 schreef Sylvana het volgende:
Bos81, ik zou gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je niet lekker in je vel zit ( hoeft nog niet meteen te zeggen dat je depressie hebt) en dat je daarom liever niet meegaat. Ik zou niet heel persoonlijk meteen van alles vertellen, maar zou wel eerlijk zijn en niet die krabbel maar gewoon negeren ofzo.
Dan zeg je toch gewoon toe dat het komende tijd niet uit komt? Iedereen heeft wel eens een drukke periode, moet geen probleem zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:08 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Maar ja ik weet dat hij een ander mail-adres heeft en om zomaar na al die jaren weer contact te zoeken, weet ik gewoon niet. Er is zoveel gebeurt in de afgelopen jaren..
Nee, klopt. Maar ik begin toch wel enorm te twijfelen om het contact weer op te pakken. Misschien doet het me juist wel goed, weer met hem te praten. aan de andere kant ben ik niet meer degene van toen..quote:Op zondag 30 januari 2011 00:24 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dan zeg je toch gewoon toe dat het komende tijd niet uit komt? Iedereen heeft wel eens een drukke periode, moet geen probleem zijn.
Dat kan ik me voorstellen ja! Waarom krijg je die andere dan?quote:Op maandag 31 januari 2011 19:16 schreef GimmeGore het volgende:
Donderdag eindelijk weer eens naar de psych. verpleegkundige.
Maar nou blijkt het een ander te zijn dan waar ik eerst steeds heen ging.
Dat vind ik eigenlijk niet zo heel fijn eigenlijk
Goed van je dat je toch gegaan bent en zo'n lange vliegreis is ook erg vermoeiend. Rust maar goed uit en spullen die je vergeten bent kun je idd vaak daar ook wel kopenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:27 schreef cafpow het volgende:
oké, ik ben uiteindelijk wel gegaan en inmiddels aangekomen. Maar ik ben echt op..en zo'n lange reis hoef ik voorlopig niet.
Ik voel nog de beweging van het vliegtuigen ben super moe, heb maar 3 uurtjes geslapen, dus ik ga straks wat eten(hier eet je 's avonds luch eigenlijk) daarna een goede douche en daarna zoek ik het bed op
![]()
In bijn a28 uur heb ik maar een paar uurtjes geslapen, dus voel me momenteel lichtelijk depressief maar ik ben zo moe, dat ik niet eens goed depressief kan zijn.
Verder tja, ben ik meerdere dingen vergeten doordat ik 1 uur voor vertrek uit huis alles snel de koffer ingooide....en morgen moet ik maar wat gaan kopen
Klinkt goedquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:52 schreef GimmeGore het volgende:
Ben vandaag dus naar de andere praktijkondersteuner geweest.
Helaas had ze niet alle gegevens, maar ze is in ieder geval meer van de actie.
Het was wel wat intenser dan bij de eerste vrouw, maar ik heb nu wel het idee dat er ook wat gaat gebeuren.
Zo staat er waarschijnlijk een psychologisch onderzoek op de planning.
Wat een verhaal zeg.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:21 schreef Radio91 het volgende:
hallo, iedereen!
Ik denk ik sluit me maar aan bij dit topic, dan kan ik over dit onderwerp praten met mensen die het begrijpen.
Ik heb 3 maanden geleden de diagnose ernstig deppresief ontvangen.
Het speelde voor mij al heel lang, en ik weet het voor mezelf ook al 2 jaar maar het is nu bevestigd.
Het keerpunt kwam voor mij om hulp te zoeken nadat ik me realiseerde waar ik mee bezig was.
Was mezelf enorm kwijt en was bezig plannen te maken hoe ik mezelf kon ombrengen.
Haat dat om te zeggen klinkt zo emo![]()
Iedergeval ik zat op dat moment in een verschrikkelijke baan van 60 uur in de week, gekoppeld daaraan zat ik op een opleiding.
Ik besloot ontslag te nemen bij mijn baan, naar mijn studieloop baan adviseur te gaan voor hulp en compleet eerlijk tegen hem te zijn, dit het ik ook gedaan met de mensen in mijn omgeving oderandere mijn moeder.
In het begin reageerde iedereen begripvol en zei dat ze de situatie snapte, en me zou proberen te helpen.
Ik heb nu 2 maanden thuisgezeten, om een beetje tot mezelf te kunnen komen, en helaas steld iedereen me enorm teleur, ik moest van school veder bij een nieuwe stage waarbij ik weer dezelfde uren ga maken, ik heb eraan zitten denken om te stoppen met de opleiding maar dat vind ik zonde omdat ik na 4 jaar nu eindelijk bijna klaar ben over 2 maanden heb ik examens.
Mijn moeder, neemt mij totaal niet serieus, en zeurt zoveel aan mijn hoofd over geld dat ik het huis uit moet dat ik me aanstel enzovoorts, helaas steld mijn beste vriendin mij nog het meeste teleur van haar had ik verwacht dat zei er voor me zou zijn zeker omdat zij ook depressief is geweest maar in mijn beleving heeft ze me nog net niet laten vallen.
Het punt is een beetje na die jaren van opkroppen want ik verberg alles, ik was altijd het stoere meisje wat de wereld aankon, heb ik eindeijk een klein stukje van mezelf geopend en gelijk weer gezien waarom je dat niet moet doen.
Het voelt alsof ik schreeuw tegen doven.
Binnenkort gaat de baan van 60 uur in de week weer beginnen en ik denk dat zelfs mijn psygoloog me niet hoort als ik zeg dat ik dit niet aankan.
Graag zou ik van jullie tips ect willen ontvangen, ik wil graag beter worden, en de dingen waarme ik worstel oplossen.
Ik merk aan mezelf dat ik terug val en weer vaak denk aan zelfmoord, maar dat wil ik niet ik wil alles weer op de rails krijgen, maar als niemand naar je luisterd is het zo moeilijk te geloven dat je leven ooit anders zal zijn
Hulp graag!
xx
Poeh, wat fijn. Wel een beetje stom dat ze je zo in spanning laten zitten. Daar zou ik ook echt niet tegen kunnen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 07:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Klinkt goed
Ik had maandag een 5 voor mn verslag van Communicatieve vaardigheden terug gekregen en was daardoor de hele week een beetje van slag, omdat ik echt een goed gevoel had erover en dus echt niet snapte waarom ik een 5 had. Ga ik gisteren naar de inzage, blijkt dat ik een 8 heb voor de opdracht zelf, maar omdat ik een paar toelichtingen was vergeten toe te voegen, waarvan ik dacht dat die niet bij het eindverslag in hoefden, had ik dus een 5 gekregen. Maar als ik maandag die toelichtingen gewoon even inlever, krijg ik dus gewoon die 8Dus hoef verder helemaal niks te herschrijven ofzo, dus heb me echt druk gemaakt om niks
![]()
Verder merk ik dat de woensdagochtend die ik nu ook naar school moet toch wel erg pittig is. Ben echt doodop, dus toch maar even overleggen of dat anders kan. Want moet nu woensdag, donderdag en vrijdag vroeg opstaan en dat is toch een beetje teveel van het goeie nog.
Heel herkenbaar allemaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:21 schreef Radio91 het volgende:
hallo, iedereen!
Ik denk ik sluit me maar aan bij dit topic, dan kan ik over dit onderwerp praten met mensen die het begrijpen.
Ik heb 3 maanden geleden de diagnose ernstig deppresief ontvangen.
Het speelde voor mij al heel lang, en ik weet het voor mezelf ook al 2 jaar maar het is nu bevestigd.
Het keerpunt kwam voor mij om hulp te zoeken nadat ik me realiseerde waar ik mee bezig was.
Was mezelf enorm kwijt en was bezig plannen te maken hoe ik mezelf kon ombrengen.
Haat dat om te zeggen klinkt zo emo![]()
Iedergeval ik zat op dat moment in een verschrikkelijke baan van 60 uur in de week, gekoppeld daaraan zat ik op een opleiding.
Ik besloot ontslag te nemen bij mijn baan, naar mijn studieloop baan adviseur te gaan voor hulp en compleet eerlijk tegen hem te zijn, dit het ik ook gedaan met de mensen in mijn omgeving oderandere mijn moeder.
In het begin reageerde iedereen begripvol en zei dat ze de situatie snapte, en me zou proberen te helpen.
Ik heb nu 2 maanden thuisgezeten, om een beetje tot mezelf te kunnen komen, en helaas steld iedereen me enorm teleur, ik moest van school veder bij een nieuwe stage waarbij ik weer dezelfde uren ga maken, ik heb eraan zitten denken om te stoppen met de opleiding maar dat vind ik zonde omdat ik na 4 jaar nu eindelijk bijna klaar ben over 2 maanden heb ik examens.
Mijn moeder, neemt mij totaal niet serieus, en zeurt zoveel aan mijn hoofd over geld dat ik het huis uit moet dat ik me aanstel enzovoorts, helaas steld mijn beste vriendin mij nog het meeste teleur van haar had ik verwacht dat zei er voor me zou zijn zeker omdat zij ook depressief is geweest maar in mijn beleving heeft ze me nog net niet laten vallen.
Het punt is een beetje na die jaren van opkroppen want ik verberg alles, ik was altijd het stoere meisje wat de wereld aankon, heb ik eindeijk een klein stukje van mezelf geopend en gelijk weer gezien waarom je dat niet moet doen.
Het voelt alsof ik schreeuw tegen doven.
Binnenkort gaat de baan van 60 uur in de week weer beginnen en ik denk dat zelfs mijn psygoloog me niet hoort als ik zeg dat ik dit niet aankan.
Graag zou ik van jullie tips ect willen ontvangen, ik wil graag beter worden, en de dingen waarme ik worstel oplossen.
Ik merk aan mezelf dat ik terug val en weer vaak denk aan zelfmoord, maar dat wil ik niet ik wil alles weer op de rails krijgen, maar als niemand naar je luisterd is het zo moeilijk te geloven dat je leven ooit anders zal zijn
Hulp graag!
xx
Sterkte Sylvana.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:07 schreef Sylvana het volgende:
Radio91, wat vervelend zeg dat je omgeving je niet serieus neemt. Ik zou echt aan jezelf denken en als jij denkt dat je die stage niet vol gaat houden zou ik er voorlopig niet aan beginnen. Je hoeft niet meteen helemaal te stoppen met je studie, maar een tijdelijke break is vaak wel mogelijk als je depressief bent. Bij mij op school nemen ze me gelukkig wel serieus en proberen ze er alles aan te doen om naar oplossingen te zoeken als ik bepaalde dingen nog niet aankan. Ik kan bijvoorbeeld geen groepsopdrachten aan, dus mag ik opdrachten individueel doen, lessen missen en gewoon thuis studeren etc. Zou gewoon echt voor jezelf proberen op te komen, want anders ben ik bang dat je er echt aan onderdoorgaat omdat je teveel doet, wat je niet aankunt. Sterkte ermee!
Hier zie ik echt op tegen de komende week. Moet naar school, de huisarts, de tandarts, de chiropractor, de psycholoog, therapie en ga naar Bert Visscher. En dan ook nog gewoon boodschappen doen, eten koken, afwassen, schoonmaken etc. Heb echt geen idee hoe ik dat allemaal moet gaan redden
Dat werkt juist averechts bij mijquote:
Welkom en van je af schrijven werkt voor veel mensen iddquote:Op maandag 7 februari 2011 14:21 schreef Brawler het volgende:
Na lang twijfelen uiteindelijk toch maar hier in P&P beland, en na een tijdje meelezen op het punt aangekomen hier zelf maar eens te posten. Ik zal gauw mijn verhaal hier van me afschrijven, wie weet lucht het op
Balen dat het weer zo slecht gaat. En goed van je dat je inziet dat je hulp nodig hebt. Maar daadwerkelijk die stap nemen is vaak het moeilijkst. Sterkte!quote:Op maandag 7 februari 2011 22:54 schreef ad0rable het volgende:
Gadver. Ik voel me de laatste tijd ook weer lekker. Februari is altijd het ergst. Thuissituatie is ook niet om over naar huis te schrijven maar ja. Binnenkort toch maar eens naar een psych. Dat roep ik al maanden maar het moet nu echt er eens van komen. Zo 'numb' als ik soms ben. En lusteloos. En soms die enorme jankbuien om niks. Bah bah bah.
Goed dat je hulp gezocht hebt! Welke AD en angstremmer slik je?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:21 schreef Swiffer het volgende:
Ik meld me hier ook even.. Teveel klachten om op te noemen, sinds vorige week aan AD's en angstremmers, ik kom er vast nog op terug maar wil me eerst even inlezen
Ligt het nou aan mij of is dit echt niet een goede invulling van een deeltijd behandeling?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:01 schreef ScarFace- het volgende:
Muziektherapie, creatieve therapie, in totaal 3 sessies psycho motorische therapie en hardlopen dat was het dan welveel te praktisch. doen doen doen(<3 dagen invulling)
Hoi,quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:01 schreef Kraker81 het volgende:
@Swiffer
je post bevat veel herkenbare klachten die mijn zus ook had. Daarnaast leed ze aan zeer hevige stemmingswisselingen, had moeite met sociale contacten en had suïcidale gedachten. Bij haar werd uiteindelijk borderline geconstateerd. Ze is er met professionele hulp, medicatie en groepstherapie uitgekomen. Vooral de groepstherapie heeft haar geholpen.
Ik kan geen diagnose voor je stellen, daar hebben we professionals voor, maar je verhaal komt me bekend voor.
Gaat wel, niet echt last van somberheid of depressieve gevoelens. Dus dat is wel mooi.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:39 schreef Sylvana het volgende:
Rustig hier zeg, hoe is het met iedereen?
Uiteindelijk heb ik niks gevraagd aan mijn nichten omdat er andere plannen tussen zijn gekomen, ik ga nu namelijk een weekend weg met mijn tante, een vriendin van haar en haar familie, naar een soort badplaatsje in een dorp in de woestijn..welke ik nog niet ken...quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:03 schreef Swietje het volgende:
Klinkt best goed allemaal, cafpow! Ik hoop dat je toch durft te vragen of je mee naar het strand mag.![]()
Hier gaat het helemaal niet goed, maar er over praten of schrijven lukt me niet.
zo klinkt wel positief deze post. Sportschool tja, gewoon doen, het kan geen kwaad allen is het vasthouden van motivatie soms wat lastig.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:04 schreef Sylvana het volgende:
Eerst had je er zo'n moeite mee om weg te gaan op vakantie en nu heb je zoveel moeite om weg te gaan naar huis. Had ik wel gedacht dat je het daar fijn zou vinden. Hoop dat je een goede reis hebt gehad.
Bos81, goed dat je met die groep gaat beginnen, al is het zeker spannend natuurlijk. Veel succes
Hier gaat het wel redelijk, druk voor school etc, vanochtend excursie gehad naar de rechtbank, vanmiddag bij nieuwe sportschool onder ons appartementencomplex gekeken en zag er goed uit, dus maar meteen ingeschrevenEcht ideaal een sportschool zo dichtbij, kan geen smoesjes meer gebruiken dat het te ver weg is/ te slecht weer is om te gaan etc
Eind maart gaan vriendlief een weekendje weg om ons 4-jarig jubileum te vierenGaan op vrijdag naar een hotel op de Veluwe, zaterdag een arrangement bij de Veluwse Bron en daarna weer naar het hotel tot en met zondag. Hoop echt dat het lekker weer is en we vrijdag en zondag lekker kunnen fietsen/wandelen op de Veluwe
En een dagje sauna is altijd heerlijk natuurlijk
jij bent goed bezig hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:42 schreef Sylvana het volgende:
Jammer van al die vertragingen en gemiste vlucht, maar wel lekker dat je de hele tijd hebt kunnen slapen. En afscheid nemen is ook moeilijk, dus helemaal niet zo gek dat je een beetje van slag bent. Doe maar gewoon even een paar dagen rustig aan om bij te komen
Ik heb gisterochtend al een half circuittraining en een half uur cardio gedaan en ga zo weer om een uur cardio te doen
dat soort dingen kunnen zeker veel invloed hebben. Ik heb het zelf namelijk gehad dat een groot ijzertekort mijn depressie erger maakte, doordat ik door het ijzertekort zowieso veel sneller moe was en een depressie maakt je ook moe.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:41 schreef Lotusss het volgende:
Ik ben net bij de huisarts geweest voor de maandelijkse check-up. En nu moet ik bloedprikken op Vitamine D. Blijkt dat een chronisch tekort aan vitamine D o.a. ook depressies, vermoeidheid en angstaanvallen kan vermeerderen!
Van wat ik gelezen heb, was de ADH eerst minimaal 20 nmol, maar nu wordt zelfs 50 of 80 nmol aangeraden als minimale ADH.....
Misschien iets voor de mensen hier om aan te kaarten bij de HA... ik ben iig benieuwd wat de uitslag is van mijn bloedprikken!
Mja veel gepieker voor je allemaal. En zeker zo'n grote beslissing... maar sowieso al stoer dat je dat overweegt!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef cafpow het volgende:
[..]
dat soort dingen kunnen zeker veel invloed hebben. Ik heb het zelf namelijk gehad dat een groot ijzertekort mijn depressie erger maakte, doordat ik door het ijzertekort zowieso veel sneller moe was en een depressie maakt je ook moe.
Hier loopt het nog niet echt lekker met mij, ik heb zeer veel moeite om mijn draai te vinden, en loop nog een beetje met een vestoord ritme rond. Ik slaap rond een uur of 2 tot 1 's middags. Wat daar in chili dus gemiddeld de tijd was waarop ik wakker werdt. En verder tja, ik voel me nog raar hier, het is alsof ik bij een bekende op bezoek ben. En ik loop toch constant te piekeren en denken wat te doen wel te gaan of toch maar te blijven.
EN ondertussen is het de bedoeling vanuit het sozawe om iets te gaan doen kwa werk, maar ik heb er niet veel zin in, en ik zou contact opzoeken met een oud werkgever maar ik heb er niet veel zin in. Maar aan de andere kant als ik via het sozawe aan de slag ga, behoudt ik het bedrag van mijn uitkering en als ik wil vertrekken kan ik best wat meer centen gebruiken...
dus tja, heb een hoop uit te zoeken
Leuk, ik studeer Bestuurskunde op Saxion in Enschede en woon in Almeloquote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:07 schreef GimmeGore het volgende:
Bij de gemeente zelf, ik doe een opleiding juridisch medewerker, richting openbaar bestuur.
Volgende week laatste gesprek bij de psych verpleegkundige, dan gaat ze meteen een afspraak maken voor een screenend onderzoek ipv voor een intake bij de mediant.
Grote verschil is de snelheid waarmee ik dan aan de beurt ben. Kans bestaat dat ik zelfs de dag erna al dat onderzoek kan doen.
precies, werken is altijd goed. Ook al is het maar een paar uurtjes...maar op dit moment kom ik dus wat ik ook doe niet af van het om 2 uur slapen en dan tot 12 a 13 uur...mischien ook deel van een jetlag ofzo. Maar ik ben dus gewoon de hele dag moe.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Leuk, ik studeer Bestuurskunde op Saxion in Enschede en woon in Almelo
Cafpow, werken is sowieso goed om een ritme te krijgen en dat extra geld kun je dan idd mooi sparen voor als je echt wilt vertrekken.
ach, ik hoop dat je in ieder geval eventjes wat rust hebt door het van je af te schrijven.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 08:04 schreef Lollertrolle het volgende:
Hoihoi iedereen,
Ik weet niet waarom ik hier kom, en waarom ik dit schrijf, maar ik heb een uitlaatklep nodig, ik post hier normaal nooit maar kom hier wel al jaren. Ik zit met wat persoonlijke problemen en kom er maar niet vanaf.
Ik heb een moeilijke jeugd gehad, en ben daardoor ontzettend introvert geworden, hierdoor ben ik chronisch depressief geworden en heb het zelfvertrouwen van een schaap gekweekt, ik ben inmiddels 24 jaar en heb spijt over hoe mijn jeugd is gegaan.
Een groot gedeelte van mijn leven is inmiddels al voorbij en ik heb nog steeds geen relatie gehad, omdat ik dus zo introvert ben en nooit weet wat ik moet zeggen, dat terwijl mijn vrienden met volle stoom doorgaan(werk, verhuizen, vriendin)
Ik studeer nog steeds en ook al zit ik in het laatste jaar van mijn HBO, ik heb het gevoel alsof mijn leven maar niet opschiet of erop vooruitgaat, en ik heb niet veel zin om nog meer van mijn leven te verspillen.
Ik mis intimiteit en vrouwelijk contact in mijn leven.
Ik verwacht geen wonderen te gebeuren nadat ik deze post gemaakt heb, maar het is fijn om er een beetje over te kunnen vertellen.
Ben in mijn middagpauze van t werk even snel in een koude douche gaan staan, dat hielp wel wat, ook t schrijven hielp, even mijn gedachtegang op een rijtje zetten. Een psycholoog oid heb ik niet, ik verwacht ook niet dat die kunnen helpen bij een zelfvertrouwen probleem.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:41 schreef cafpow het volgende:
[..]
ach, ik hoop dat je in ieder geval eventjes wat rust hebt door het van je af te schrijven.
Tja,het eerste waar je aan zou moeten werken is denk ik toch wel je verlegenheid..want zoals ik het lees is dat hetgene waar je het meest mee zit.
En verder nog een vraag, heb je momenteel hulp van een begeleider,psycholoog,psychiater wat dan ook?
Hier en redelijk dagje, vandaag voor het eerst sinds terugkeer kort richting centrum gefietst...omdat ik bij de bank moest wezen om te storten...en wat voelde ik me raar...de omgeving daar miste iets aan..en ik voelde me niet op mijn gemak..en toen ik bij de bank aan kwam, weet ik neit wat er gebeurd..maar opeens voelde ik me zo gigantisch raar..ik kwam aan bij de automaat en moest even ertegen leunen met mijn armen omdat ik echt voelde dat ik zo kon instorten en ik was opeens super duizelig enzo. Dus daarna maar even rustig aan gedaan en de boeken naar de bieb wezen brengen en maar gelijk terug naar huis. Heb toch geen geld om uit te geven
een psycholoog zelf kan mischien niet zo super veel helpen, maar die kan je wel op weg helpen om er wat aan te doen en technieken en vaardigheden aanleren die je door alle omstandigheden mischien minder hebt ontwikkeld. En je kan er je ei kwijt.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 17:35 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Ben in mijn middagpauze van t werk even snel in een koude douche gaan staan, dat hielp wel wat, ook t schrijven hielp, even mijn gedachtegang op een rijtje zetten. Een psycholoog oid heb ik niet, ik verwacht ook niet dat die kunnen helpen bij een zelfvertrouwen probleem.
Maar voelde je je de hele dag dan al niet zo goed caf?
Klinkt alsof het tijd is voor een autoquote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:04 schreef cafpow het volgende:
[..]
een psycholoog zelf kan mischien niet zo super veel helpen, maar die kan je wel op weg helpen om er wat aan te doen en technieken en vaardigheden aanleren die je door alle omstandigheden mischien minder hebt ontwikkeld. En je kan er je ei kwijt.
Zelf voel ik me redelijk moe de laatste dagen, maar dat is de nasleep van de vakantie. En verder is het dus echt gewoon het weer moeten zoeken van mijn plek en gewoon het heel erg missen van daar![]()
Maar die duiziligheid enzo heb ik nooit eerder gehad, mishien lag aan het moment van kalmte want ik was echt te hyper en mezelf niet onderweg..ik was er binnen een paar minuten terwijl ik meestal toch op bepaald moment buiten adem ben en dit keer niet...in 1x keer keihard doorgefietst..dus mischien iets te ver gegaan..maar nu gaat het wat beter
nee, voorlopig geen auto..in ieder geval niet tot het duidelijk of ik vertrek of blijf..en de economische situatie iets beter is.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:38 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Klinkt alsof het tijd is voor een auto
Waar ga je heen dan?( was te lui om alle 10 pagina's te lezenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:39 schreef cafpow het volgende:
[..]
nee, voorlopig geen auto..in ieder geval niet tot het duidelijk of ik vertrek of blijf..en de economische situatie iets beter is.
hmmm...het is maar de vraag of ik ga of niet. En als ik zou gaan is het Chili.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:54 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Waar ga je heen dan?( was te lui om alle 10 pagina's te lezen)
Dat is wel erg ver weg, mag ik vragen waarom je helemaal daarheen wilt gaan?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:16 schreef cafpow het volgende:
[..]
hmmm...het is maar de vraag of ik ga of niet. En als ik zou gaan is het Chili.
Om het kort te houden het is deel van mijn afkomst, van mijn ouders kant dan.quote:Op zondag 6 maart 2011 00:33 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Dat is wel erg ver weg, mag ik vragen waarom je helemaal daarheen wilt gaan?
hier zit ik dan toch met een vraag, want ze zeggen dat de meeste stoornissen niet genezen kunnen worden?quote:Op zondag 6 maart 2011 15:31 schreef MRichards het volgende:
dag mensen,
ik kwam dit topic tegen en schrik best wel van de problemen waar sommige mensen mee zitten, ik ben zelf iemand die 'depressies' en diverse 'stoornissen' heeft gehad maar ben er ook weer zo van genezen.
Ik ben namelijk zelf psycholoog en weet vrijwel alles van stemmingsstoornissen en hoe deze ontstaan en hoe je er vanaf komt.
Als iemand bepaalde vragen heeft hoor ik ze graag want ik denk dat ik veel inzichten kan bieden
Precies, het hangt ervanaf. Want stoornissen zijn er zoveel, en al die stoornissen zijn weer in te delen in meerdere categorieën.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:56 schreef MRichards het volgende:
dat ligt eraan over wat voor 'stoornissen' je het hebt, psychotische zoals schizofrenie zijn inderdaad nog een raadsel en deze hebben een zeer sterke biologische basis.
Maar 'stemmingsstoornissen' als 'depressie' en 'angststoornissen' zijn wel degelijk te behandelen, deze zie ik ook niet als ziektes zoals ze nu worden afgebeeld in de huidige wetenschap.
Depressies en angststoornissen zijn idd wel te behandelen, maar hoe vaker je een depressie hebt gehad, hoe groter de kans is dat je er weer 1 krijgt. Na de eerste depressie is de kans 50% dat je er weer 1 krijgt en als je er 2 hebt gehad is de kans 75% dat je er nog 1 krijgt. Na 3 keer moet je er rekening mee houden dat je regelmatig in je leven last zult hebben van depressies. Dit is iig wat mijn psycholoog tegen mij zei. Ik heb inmiddels 3 depressies gehad en ben nu bijna klaar met de behandeling van de derde depressie. Maar de kans is groot dat ik er dus nog meer krijg in de toekomst. En dan kan die wel weer behandeld worden, maar het zal waarschijnlijk altijd een rol blijven spelen in mijn leven. Vandaar dat ik toch chronisch depressief wordt genoemd.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:56 schreef MRichards het volgende:
dat ligt eraan over wat voor 'stoornissen' je het hebt, psychotische zoals schizofrenie zijn inderdaad nog een raadsel en deze hebben een zeer sterke biologische basis.
Maar 'stemmingsstoornissen' als 'depressie' en 'angststoornissen' zijn wel degelijk te behandelen, deze zie ik ook niet als ziektes zoals ze nu worden afgebeeld in de huidige wetenschap.
Ik zit nu in mijn 2e officiele depressie of ben er deels alweer uit. Maar ik weet gewoon dat ik veel vaker depressies heb gehad, zelfs als tiener...alleen door mijn toen nog onbekende PDD-NOS ging ik wel in behandeling, en had de behandeling wel wat effect. Maar zat de oorzaak van mijn depressie vooral in het sociale aspect, dat ik heel geisoleerd leef(de) en ik kon er zelf niks aan doen.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Depressies en angststoornissen zijn idd wel te behandelen, maar hoe vaker je een depressie hebt gehad, hoe groter de kans is dat je er weer 1 krijgt. Na de eerste depressie is de kans 50% dat je er weer 1 krijgt en als je er 2 hebt gehad is de kans 75% dat je er nog 1 krijgt. Na 3 keer moet je er rekening mee houden dat je regelmatig in je leven last zult hebben van depressies. Dit is iig wat mijn psycholoog tegen mij zei. Ik heb inmiddels 3 depressies gehad en ben nu bijna klaar met de behandeling van de derde depressie. Maar de kans is groot dat ik er dus nog meer krijg in de toekomst. En dan kan die wel weer behandeld worden, maar het zal waarschijnlijk altijd een rol blijven spelen in mijn leven. Vandaar dat ik toch chronisch depressief wordt genoemd.
ja, tja je hebt hier helemaal gelijk, maar goed je hebt er ook voor geleerd. Het lastige is alleen meestal om grip te krijgen op die negativiteit die je door je heen laat stromen..quote:Op maandag 7 maart 2011 00:40 schreef MRichards het volgende:
PDD-NOS zit in het autismespectrum en dit is inderdaad een ander verhaal.
Wat betreft depressies, dit is een heel ander verhaal. Het staat niet vast wat een depressie is, je moet het woord depressie ook zeker niet te serieus nemen.
Een depressie is geen ziekte, het komt voort uit je cognities (gedachten), cognitieve processen vinden plaats in de buitenste kwabben van onze hersenen. Het is eigenlijk onze hogere intelligentie (denken/leren), een 'depressie' is in feite een probleem dat voorkomt uit onze hogere intelligentie.
Je hersenen geloven alles wat je ze wijsmaakt, als jij gelooft dat je de koning van de wereld bent dan voel je je ook als een koning (let op: geloof! en niet denk!).
Als jij gelooft dat je niks waard bent, dan geloven je hersenen dit ook (let op: geloof komt voort uit denken).
Doordat je te lang en te vaak negatieve conclusies trekt wordt de bril waar je door kijkt steeds zwarter, totdat je altijd neerslachtig bent (dit wordt een klinische depressie genoemd).
Dit is waar cognitieve therapie op gebaseerd is, het veranderen van je interne schema en mindstate puur door dingen positief te interpreteren.
Iedereen wil bepaalde dingen in het leven, iemand met een depressie wil dolgraag z'n doelen bereiken maar heeft er geen zin/energie in. Maar doordat je bevestigt dat je geen energie/zin hebt geef je alleen maar nog meer negatieve informatie richting je hersenen (de bekende vicieuze cirkel).
De oplossing is om je 'negatieve' hersenen te laten geloven dat alles 'positief' is, dit is heel raar en geeft in het begin heel veel hoofdpijn en moeite. Maar door de dingen te doen die je wil en die beetje bij beetje te bereiken ga je je beter voelen.
Het allerbelangrijkste is om te 'activeren', wij mensen zijn gemaakt om bezig te zijn en dingen te bereiken. Als we stilzitten en we hebben een zogeheten 'depressie' dan is er de kans dat je deze gaat voeden.
Visualiseer je hoe je wil dat je leven is, denk na over wat je wil bereiken, zoek geen makkelijke weg maar werk ervoor en leef ernaar en laat je niet tegenhouden.
Hier ben ik het totaal mee eens.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:30 schreef Sylvana het volgende:
Ik sluit me aan bij cafpow. Je kunt het idd heel goed weten wat de oorzaak van een depressie is en hoe je er weer uit moet komen, maar het ook echt doen is een heel ander verhaal. Ik ben gelukkig weer aan het opkrabbelen en heb nu weer een redelijk dagritme. Maar een paar maanden geleden lukte me dat echt nog niet, om op tijd uit bed te gaan, op vaste tijden te eten en weer naar bed te gaan. Dat kostte toen echt nog teveel moeite, terwijl het nu een stuk makkelijker gaat. Net zoals met dingen ondernemen, een paar maanden geleden voerde ik echt de hele dag een strijd in mijn hoofd als ik iets moest doen. Dan zag ik er enorm tegenop, had ik geen zin, stelde ik het alleen maar uit, voelde ik me er slecht over, wilde ik het niet, omdat het toch geen zin had enzovoort. Terwijl die strijd nu veel minder is en ik weer veel meer dingen gewoon doe zonder er verder bij na te denken. Mijn anti-depressiva heeft hierbij echt enorm veel geholpen, maar nu ben ik er ook gewoon meer toe bereid om de dingen te veranderen, weer een goede dagstructuur te hebben, weer te sporten en dingen te ondernemen enzo. Dus als psycholoog kun je het heel mooi vertellen hoe het moet, maar het ook echt doen is echt een heel ander verhaal.
Ik weet niet hoe het voor jou is, als jij denkt dat die diagnose handig is om voor een bepaalde behandeling te hebben, dan kun je idd naar die psychiater gaan. (bedoel, als je niet depressief ben, kun je ook moeilijk naar een depressiebehandelgroep gaan) Maar als er verder weinig anders van wordt, dan kan ik me goed voorstellen dat je er geen zin in hebt en het gewoon zo laat als nu.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:27 schreef ScarFace- het volgende:
Mijn psycholoog wil me naar een psychiater voor een (her)diagnostisering. Of zoiets.
Ik ben wel eens eerder gediagnostiseerd door een psychiater, bij een andere instelling.
Die diagnose heb ik nu weer. In de tussentijd dacht een psychiater "hier" aan een andere diagnose een paar jaren terug die heb ik ook even gehad geloof ik, maar gelukkig is het terug verandert.
Prutsers* Eigenlijk zouden ze pas mensen boven de 25 een diagnose kunnen geven, niet?
Maar goed, ik vraag me af, is het nou een goed idee nog een keer naar de psychiater te gaan?? Zie er behoorlijk tegenop.
hier ben ik het volledig mee eens. Je moet kijken naar wat voor de meerwaarde van nog een psychiater is, als je denkt er iets aan te hebben voor je ontwikkeling zou ik zeggen gaan met die banaan. Maar als je denkt er niet veel aan te hebben op een labeltje na, zou ik het ook laten zitten.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het voor jou is, als jij denkt dat die diagnose handig is om voor een bepaalde behandeling te hebben, dan kun je idd naar die psychiater gaan. (bedoel, als je niet depressief ben, kun je ook moeilijk naar een depressiebehandelgroep gaan) Maar als er verder weinig anders van wordt, dan kan ik me goed voorstellen dat je er geen zin in hebt en het gewoon zo laat als nu.
als ik het zo lees heb je denk ik geen andere optie als je de hulp wilt zoeken buiten GGZ omquote:Op woensdag 9 maart 2011 08:42 schreef ScarFace- het volgende:
Het labeltje is best wel oud en we zitten er aan te denken om andere hulp te zoeken buiten reguliere ggz maar aanmelding mag niet met zo'n oud labeltje zegt mn psycholoog.
Dan denk ik dat er weinig keus is idd en dat je het toch maar gewoon zult moeten doen als je het buiten de reguliere GGZ om wilt doen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 08:42 schreef ScarFace- het volgende:
Het labeltje is best wel oud en we zitten er aan te denken om andere hulp te zoeken buiten reguliere ggz maar aanmelding mag niet met zo'n oud labeltje zegt mn psycholoog.
het gesprek viel best mee, was meer om tickets enzo in te leveren, en te kijken wat er gedaan gaat worden kwa werk. Ze gaan duseen arbeidsbemiddelaar inzetten, om iets te doen te krijgen. Ik ga vragen om het liefst iets voor 3 tot 4 dagen per week om mezelf niet gelijk over te belasten.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dan denk ik dat er weinig keus is idd en dat je het toch maar gewoon zult moeten doen als je het buiten de reguliere GGZ om wilt doen.
Cafpow, veel succes morgen met je gesprek
Dat is wel een nadeel dan ja, als je jezelf door zo'n uitslag nog verder in de put trekt. Veel succes iig!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:09 schreef GimmeGore het volgende:
Woensdag screenen psychologisch onderzoek.
Ben benieuwd. Aan de ene kant ben ik blij dat het nu eindelijk zo ver is. Aan de andere kant ben ik een beetje bang voor wat de uitkomst met me doet.
Ik ken mezelf, ik kan zo n uitslag heel goed gebruiken om mezelf nog verder naar de put in te trekken.
Klinkt allemaal goed en positief, zelfs iets te. Dusdanig dat je je afspraken vergeet wat eigenlijk niet zo handig isquote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:00 schreef Sylvana het volgende:
Hoe gaat het nu met je cafpow, al weer een beetje gewend hier?
ScarFace-, heb je al een beslissing genomen of je je opnieuw laat onderzoeken?
Hier gaat het nog steeds goed, gisteren niet naar therapie geweest omdat ik zo in een flow zat van 9 uur opstaan, ontbijten, sportkleren aan, sporten, douchen, lunchen dat ik helemaal was vergeten dat ik naar therapie moestHeb weer voor een maand nieuwe AD gekregen en hoop gewoon dat die goede stemming zo blijft nu
Ik ga het lekker niet doen, tenzij ze me echt weet te overtuigenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:00 schreef Sylvana het volgende:
Hoe gaat het nu met je cafpow, al weer een beetje gewend hier?
ScarFace-, heb je al een beslissing genomen of je je opnieuw laat onderzoeken?
Hier gaat het nog steeds goed, gisteren niet naar therapie geweest omdat ik zo in een flow zat van 9 uur opstaan, ontbijten, sportkleren aan, sporten, douchen, lunchen dat ik helemaal was vergeten dat ik naar therapie moestHeb weer voor een maand nieuwe AD gekregen en hoop gewoon dat die goede stemming zo blijft nu
Je moet gewoon doen wat voor jou et beste is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:30 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik ga het lekker niet doen, tenzij ze me echt weet te overtuigen
@cafpow Dat aparte slaap ritme heb ik ook op het moment. Sommige dagen heel veel(8 uur is dat voor mij), dan weer heel weinig slaap. Maarja. En altijd moe zijn overdag.
hmm...dit alles over werk en sociale contacten is toch heel erg herkenbaar. Ik werk momenteel zelf niet en studeer ook niet. Maar altijd als je contact neemt met mensen krijg je weer de vraag van joh, wat doe je nu. Meestal zeg ik orienteren op studie voor augustus/september. Maar het liefst mijdt ik dit onderwerp gewoon.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:44 schreef Tegan het volgende:
Hi. Lees nog steeds mee.
Hier gaat het wel goed. Zit wel lekker in mijn vel. Maar ik doe weinig. Niet dat ik dat echt erg vind, maar andere mensen kunnen daar niet tegen ofzo.
Ik had een verjaardag. En mensen gaan allemaal vragen wat ik dan doe hele dagen enzo. En dan ben je ineens sociaal verplicht om actiever te worden, zo van 'ja ik ben wel bezig met weer misschien een studie oppakken of solliciteren' ofzo zeg je dan maar. Dusja, dat zorgt er weer voor dat ik liever niet met mensen afspreek, want dan heb je dat gezeur niet. Maar dat zorgt er weer voor dat ik nog minder actief ben. Want ik spreek dan liever niets af met mensen.
Ik laat liever mensen in de waan dat ik de hele week veel werk, dat scheelt een hoop gedoe. Maar ik houd niet van 'liegen'. Liever ontwijk ik het hele onderwerp, maar dat is ook niet echt prettig.
En dan spreek je iemand op die verjaardag die een baan heeft in een interessegebied van mij. En dan denk ik nu ineens van, damn, misschien moet ik daar iets mee gaan doen. Een cursus ofzo. Maar het gaat zo goed met me, en dat wil ik niet verstoren. Ik voel me alleen goed en lekker in mijn vel als ik niets aan mijn hoofd heb, zoals nu. En zo is het met alles. Als ik een tijdje veel werk, dan denk ik van, he dit ga ik gewoon for life doen. Maar om het dan echt vast te leggen vind ik ook niets, want ik houd erg van mijn vrijblijvende oproepkracht zijn. Ookal betekent dat dat ik soms vrijwel niet werk.
Tuurlijk wil ik huisje kopen, leuk baantje, opleiding hebben, goed verdienen. Maar nu kom ik natuurlijk niet verder. Maarja, hoe breek je in uit deze cirkel.
Hmmm...best een pittig verhaal. Deels snap ik het wel, ik heb tijdelijk zoiets gehad dat ik de deur niet uit kon door overstuur te raken en helemaal in paniek. Uiteindelijk is dit vanzelf overgegaan.Maarermoet bij jou iets zijn dat het veroorzaakt en daar moet je toch echt naar op zoek. want je moet dingen bij de kern aanpakken.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Aankomende woensdag krijg ik een intake bij een kliniek voor angststoornissen.
Er is bij mij al een paniekstoornis geconstateerd een hele tijd terug, dus dat weten we al.
Ik ben behandeld geweest, maar had niet echt het gevoel dat het hielp. Daarna naar Pieter Freijters geweest, die heeft mij er een dikke 2 jaar vanaf geholpen.
En nu in december weer een gigantische terugval gehad. Gelijk aan de AD, de eerste week leefde ik ook op Lorazepam. Daar ben ik gauw mee gestopt want ik sliep alleen nog maar.
Nu gaat het vrij aardig. Ik slik nog steeds AD, heel soms oxazepam als het echt uit de hand loopt. Ik heb nog wel vrij veel paniekaanvallen in normale, veilige situaties.Daar wil ik graag vanaf. Dus vandaar dat ik toch maar weer ben gaan zoeken naar een behandelaar waar ik woensdag dus bij terecht kan.
De extremere dingen zou ik ook graag weer willen doen (pretpark, vliegen etc.). Maar dat zie ik nou nog niet zitten.
Mijn man en ik willen dolgraag naar New York in het najaar. We hebben nog niks geboekt maar het idee alleen al zorgt ervoor dat ik spontaan een aanval krijg. Ik overleef zo'n vlucht niet zonder dat ik compleet onder zeil ben.
Een paar weken terug is er een gat in mijn trommelvlies geconstateerd door de KNO-arts. We zitten nu nog in de fase dat we niet weten of het geopereerd moet worden of niet. Maar ook daar heb ik enorm de bibbers voor. Ik zie daar zo enorm tegen op, ben zo bang dat ik niet meer bij kom.
Ik wil weer gewoon kunnen leven en mijn ding doen. Gewoon kunnen doen waar ik zin in heb. Als we er spontaan voor kiezen om een weekendje Berlijn te doen, dat we dan ook gelijk in een vliegtuig kunnen stappen en weg kunnen. Ik weet ook wel dat je er met de auto heen kunt, en op die manier lossen we het nu op. Maar da's gewoon vermijden. Dus hopen dat ze woensdag iets voor me kunnen betekenen. Aan de ene kant wil ik erin geloven, maar aan de andere kant heb ik het opgegeven omdat ik er al zo lang (soms in mindere mate) mee leef.
Ik wil geen aanval meer krijgen als ik me mijn collega's zit te lunchen en het eigenlijk heel gezellig heb.
Ik wil gewoon in de achtbaan kunnen stappen, omdat ik dat vroeger helemaal geweldig vond.
Ik heb vorig jaar als een klein kind thuis zitten janken omdat ik zo graag in een kermisattractie wilde, maar niet durfde. Ik wilde zo graag met mijn vrienden een drankje doen in de stampvolle kroeg, maar mijn keel werd dicht geknepen.
De enige manier zegt men, is je angsten aan gaan. Maar als jij het gevoel hebt dat je strot wordt dicht geknepen en dat je geen adem meer krijgt, dan gaat dat lastig.
We zullen zien.
Idem.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:39 schreef Canillas het volgende:
Toch ook maar eens meekijken hier, ben al lange tijd bezig met allerlei problematiek bezig en ga nu langzaam richting wat meer echt in het leven gaan staan, heb alleen niet echt mensen in mijn omgeving waarmee ik dit echt bespreken kan dus wellicht dat dat hier kan
dit is best een lastige vraag de 1e. Je kan zelf het vermoeden hebben, maar echt jezelf diagnosticeren lijkt me lastig, omdat je zelf met de klachten zit, en je kan je zelf ook van dingen overtuigen die er niet zijn. Doordat je zelf denkt dat X de stoornis is. En dat heb ik zelf gehad, en daarom mogen volgens mij artsen(in de psychologie/psychiatrie en gewone artsen) zichzelf niet behandelen of familieleden.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:28 schreef Weissman het volgende:
Fijn om te weten dat er ook een depressie topic is. Ik heb wel een paar vragen mss kunnen die hier beantwoord worden.
Is het mogelijk om een bipolaire stoornis bij je zelf vast te stellen ?
In hoeverre is een depressie genetisch bepaald en beïnvloedbaar van buitenaf ?
Ik hoop dat je vindt wat je zoekt. In ieder geval kan je hier je ei kwijt...en er zijn altijd wel wat reacties op te vinden later. En sommige kunnen vrij nuttig zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:39 schreef Canillas het volgende:
Toch ook maar eens meekijken hier, ben al lange tijd bezig met allerlei problematiek bezig en ga nu langzaam richting wat meer echt in het leven gaan staan, heb alleen niet echt mensen in mijn omgeving waarmee ik dit echt bespreken kan dus wellicht dat dat hier kan
Tja, het is te begrijpen dat je nerveus bent. Ik was het ook wel, maar eenmaal binnen valt het wel mee, je krijgt meestal eerst een hoop standaard vragen...en op bepaald moment geven ze je niet al te veel tijd om te denken omdat je dan dingen te veel kan beinvloeden.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:04 schreef Brawler het volgende:
Ik ben 3 weken geleden naar de huisarts gegaan en daar het hele verhaal verteld, en ik werd doorverwezen naar een psycholoog. Wachttijd 5 weken, en dat leek zo veilig en ver weg. Krijg ik afgelopen zaterdag een brief binnen, dat er al eerder een plek voor me vrij is. Aanstaande vrijdagmiddag. Ik word nu al nerveus
Ik kan me hier niet helemaal in herkennen aangezien ik met andere problemen zit. Maar een psycholoog is een persoon die in jou moet zien te kijken(niet fysiek dan), en daarvoor moet er een soort klik zijn, je moet ongeveer op een lijn zitten met de persoon.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:18 schreef Driepotigedriepoot het volgende:
[..]
Idem.
Ik (bouwjaar '81, man) heb een goed jaar, een keer in de week, een psycholoog bezocht maar ben in al die tijd niet veel wijzer geworden. Nu heeft al dat praten wel voor een hoop helderheid gezorgd en is het wel eens fijn om sans gene tegen iemand te kunnen klagen, maar waarvoor ik kwam is niet opgelost.
Ik ben nog steeds veel moe, val om de haverklap in ongelooflijk sombere buien die dagen, weken en soms langer kunnen aanhouden, kan me slecht concentreren en vol zitten met irrationele angsten en schuldgevoelens. Om gek van te worden.
Dit duurt allemaal trouwens al jaaaaren en heeft me ondermeer mijn studie gekost en mijn sociale leven afgezwakt (ik hou het op afstand). Verder werk en studeer ik (met moeite), sport ik drie keer in de week (solo) en woon ik samen.
Niet gedacht dat ik hier ooit nog eens over zou posten pffff...
Ik lees graag herkenning, ervaringen en tips.
ha, bos! Alvast gefeliciteerd! En waar kunnen we taart gaan etenquote:Op maandag 14 maart 2011 22:30 schreef Bos81 het volgende:
Met mij gaat het echt de goed kant op de laatste tijd. Begin steeds meer zin in dingen te krijgen. Morgen word ik 30 en voor het eerst sinds een aantal jaren heb ik er weer zin in om jarig te zijn .
Maar ik ben er nog lang niet, dat besef ik me wel al te goed hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar ben blij om te horen dat het goed gaat![]()
![]()
quote:Op maandag 14 maart 2011 22:34 schreef cafpow het volgende:
[..]
ha, bos! Alvast gefeliciteerd! En waar kunnen we taart gaan eten
Ieder supermarkt heeft wel taart, dus ga morgen maar een taart kopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar ben blij om te horen dat het goed gaat![]()
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Fijn dat het de goede kant opgaat en alvast gefeliciteerd met je verjaardag! En fijn dat je er eindelijk weer eens zin in hebt om jarig te zijnquote:Op maandag 14 maart 2011 22:30 schreef Bos81 het volgende:
Met mij gaat het echt de goed kant op de laatste tijd. Begin steeds meer zin in dingen te krijgen. Morgen word ik 30 en voor het eerst sinds een aantal jaren heb ik er weer zin in om jarig te zijn .
Maar ik ben er nog lang niet, dat besef ik me wel al te goed hoor
Thanx voor je uitleg.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:26 schreef cafpow het volgende:
Ik doe even meerdere quotes in meerdere posts om het wat overzichtelijk te houden hier. Ik hou namelijk niet zo van die ellendig lange posts.
[..]
dit is best een lastige vraag de 1e. Je kan zelf het vermoeden hebben, maar echt jezelf diagnosticeren lijkt me lastig, omdat je zelf met de klachten zit, en je kan je zelf ook van dingen overtuigen die er niet zijn. Doordat je zelf denkt dat X de stoornis is. En dat heb ik zelf gehad, en daarom mogen volgens mij artsen(in de psychologie/psychiatrie en gewone artsen) zichzelf niet behandelen of familieleden.
En de tweede vraag zou ik niet weten. Ik heb wel gehoord dat depressies deels erfelijk zijn , maar vaak spelen externe factoren toch een grote rol.
Maar goed, ik ben totaal geen deskundige en dit is alleen de mening/impressie die ik heb.
hm, dat is een zeer interesante vraag. Zo 1,2,3 kan ik er niet echt antwoord op geven. Het hangt er ook vanaf over wat voor soort externe factoren je hebt. Mischien dat het met een voorbeeld wat makkelijker gaat..quote:Op maandag 14 maart 2011 23:09 schreef Weissman het volgende:
[..]
Thanx voor je uitleg.
En hoe kunnen we die externe factoren dan op zo een manier beïnvloeden dat ze voor ons voordelig uitpakken ?
Thxquote:Op maandag 14 maart 2011 22:26 schreef cafpow het volgende:
Ik hoop dat je vindt wat je zoekt. In ieder geval kan je hier je ei kwijt...en er zijn altijd wel wat reacties op te vinden later. En sommige kunnen vrij nuttig zijn.
Oh maar dit is ook niet mijn eerste psycholoog, wel de eerste waarbij ik een klik heb. De eerste sprak helaas liever over zijn eigen verleden als Psycholoog voor Nederlandse soldaten in Srebrenica en de tweede kwam niet verder dan ademhalingsoefeningen. Het is bij beiden bij twee, drie bezoekjes gebleven.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:33 schreef cafpow het volgende:
Ik kan me hier niet helemaal in herkennen aangezien ik met andere problemen zit. Maar een psycholoog is een persoon die in jou moet zien te kijken(niet fysiek dan), en daarvoor moet er een soort klik zijn, je moet ongeveer op een lijn zitten met de persoon.
Ik zelf ben voor de 3e keer nu bij een psycholoog, en de 1e daar ben ik 2x geweest en nooit meer teruggegaan, de 2e daar klikte het redelijk mee, maar niet helemaal maar die is van baan veranderd. En degene waar ik nu ben, ja daar klikt het wel redelijk mee, tenminste ik voel me op mijn gemak en dat bevorderd de terapie heel erg, in positieve zin.
Het is gewoon kwestie van de terapie vinden die bij je past.
Fijn om te horen dat het zo goed met je gaatquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:06 schreef Sylvana het volgende:
Ik wil even melden dat ik eigenlijk wel van mijn depressie hersteld benSinds 1 maart heb ik echt een knop omgezet, heb ik weer een ritme, eet gezond en op vaste tijden, sport 3 keer in de week, slaap goed en zit gewoon lekker in mijn vel
Moet nog 4 keer naar de depressiegroep, maar dat is gewoon afbouwen nu. Heb nog wel gesprekken met de psycholoog, maar dat is niet speciaal vanwege mijn depressie maar meer gericht op grenzen stellen, mening en gevoelens uiten etc.
Voorlopig blijf ik nog wel even Sertraline gebruiken, tot ik echt een tijdje stabiel ben. Ik zal hier nog wel blijven meelezen en af en toe iets posten, maar zal hier niet meer heel actief zijn zoals toen ik nog echt depressief was. Iedereen heel veel sterkte en succes!
Ik denk, ff hier gluren, en wat ziet mijn oog?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:06 schreef Sylvana het volgende:
Ik wil even melden dat ik eigenlijk wel van mijn depressie hersteld benSinds 1 maart heb ik echt een knop omgezet, heb ik weer een ritme, eet gezond en op vaste tijden, sport 3 keer in de week, slaap goed en zit gewoon lekker in mijn vel
Moet nog 4 keer naar de depressiegroep, maar dat is gewoon afbouwen nu. Heb nog wel gesprekken met de psycholoog, maar dat is niet speciaal vanwege mijn depressie maar meer gericht op grenzen stellen, mening en gevoelens uiten etc.
Voorlopig blijf ik nog wel even Sertraline gebruiken, tot ik echt een tijdje stabiel ben. Ik zal hier nog wel blijven meelezen en af en toe iets posten, maar zal hier niet meer heel actief zijn zoals toen ik nog echt depressief was. Iedereen heel veel sterkte en succes!
Dankjewel en nee, zomaar stoppen was ik sowieso al niet van plan. Ik heb nu nog voor 2 maanden liggen, tegen die tijd gebruik ik het een half jaar. Van te voren werd ook gezegd na 4-6 maanden rustig afbouwen als het dan goed ging, dus dat ga ik gewoon doenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:15 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat
Oh, en niet zomaar stoppen hemaar dat was je al niet van plan.
Dankjewelquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:00 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik denk, ff hier gluren, en wat ziet mijn oog?
Wat onwijs fijn voor je!![]()
![]()
Succes met het stabiel houden!
maar dat afbouwen, gaat dat met begeleiding? Of puur op jezelf?quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dankjewel en nee, zomaar stoppen was ik sowieso al niet van plan. Ik heb nu nog voor 2 maanden liggen, tegen die tijd gebruik ik het een half jaar. Van te voren werd ook gezegd na 4-6 maanden rustig afbouwen als het dan goed ging, dus dat ga ik gewoon doen
[..]
Dankjewel
Ik neem aan dat dat net als het opbouwen gewoon onder toezicht van de huisarts blijftquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:00 schreef cafpow het volgende:
[..]
maar dat afbouwen, gaat dat met begeleiding? Of puur op jezelf?
Ik heb ook zo'n lastige periode gehad.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:04 schreef TrsK het volgende:
Gisteren was ik nog blij dat ik eindelijk de GGZ-brief gekregen heb. Vandaag gebeld en te horen gekregen dat ik pas in juni terecht kan :S
Weet niet hoe ik die tijd ga overbruggen.
Ben mijn relatie en baan kwijtgeraakt en heb geen energie meer om te studeren of uberhaupt iets te doen.
Bweh.
Precies, en soms krijg je tussendoor nog een brief dat je wat eerder terecht kan.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:16 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n lastige periode gehad.
Echt aan te raden is om van het mooie weer te genietenje hoeft niet heel je leven heel actief te zijn een periode wat tijd voor jezelf nemen is niks mis mee.
Sterkte het komt echt goed(met jullie allemaal!!)
Ik hoop het. Hoe eerder hoe beter. Ben mijzelf zo zat momenteel. Alles gaat kapot wat ik lief heb, meestal door eigen toedoen. Ik wil af van het destructieve, wil stabiel zijn en gelukkig in het leven staan. Ben deze gang van zaken na 15 jaar wel zat..quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:58 schreef cafpow het volgende:
[..]
Precies, en soms krijg je tussendoor nog een brief dat je wat eerder terecht kan.
hier ga ik het volgende gesprek heel hard zijn met mezelf en gewoon keihard wat meningen vragen over bepaalde dingen waar ik mee zit. Want meestal beginnen we te praten met hoe het gaat enzo en dan op bepaald moment eindigen we bij heel andere onderwerpen dan waar ik eht eigenlijk over wil hebben
Werkte het voor mij maar zo. Ik ben veel te vaak perioden gehad in mijn leven dat ik minder actief was, en dat heeft me zo veel gekost.. Daarom ben ik ook 25, geen rijbewijs, geen normale baan, nog bezig met een studie, wonend in een klein achterkamertje. Dat ben ik ook meer dan zat!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:16 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n lastige periode gehad.
Echt aan te raden is om van het mooie weer te genietenje hoeft niet heel je leven heel actief te zijn een periode wat tijd voor jezelf nemen is niks mis mee.
Sterkte het komt echt goed(met jullie allemaal!!)
Ach, zie het zo in, je wilt er tenminste hard aan gaan werken en dat zou niet kunnen als je dit alles zou negeren.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:09 schreef TrsK het volgende:
[..]
Ik hoop het. Hoe eerder hoe beter. Ben mijzelf zo zat momenteel. Alles gaat kapot wat ik lief heb, meestal door eigen toedoen. Ik wil af van het destructieve, wil stabiel zijn en gelukkig in het leven staan. Ben deze gang van zaken na 15 jaar wel zat..
Tja, ik snap dondersgoed wat je bedoeld met dit punt. Ik zit er zelf ook wel mee hoor. Ben zelf 24, heb wel een mbo diploma maar doordat ik diploma bijna cadeau kreeg stelt het niks voor voor mij. En een baan, of studie heb ik al helemaal niet. En ik woon nog thuis bij ma.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:11 schreef TrsK het volgende:
[..]
Werkte het voor mij maar zo. Ik ben veel te vaak perioden gehad in mijn leven dat ik minder actief was, en dat heeft me zo veel gekost.. Daarom ben ik ook 25, geen rijbewijs, geen normale baan, nog bezig met een studie, wonend in een klein achterkamertje. Dat ben ik ook meer dan zat!
Heel herkenbaar allemaal, zulke dagen maak ik dus ook mee. En op zich wil ik graag weer stappen zetten in mn leven maar ik houd mezelf ook een beetje tegen en er zijn zoizo veel obstakels. ik hoop dat je baat zult hebben bij de psycholoog want zij kunnen dingen zien waar je zelf niet bewust van bent. ik persoonlijk had niet zoveel baat bij de gesprekken maar dat is voor iedereen anders.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:39 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ach, zie het zo in, je wilt er tenminste hard aan gaan werken en dat zou niet kunnen als je dit alles zou negeren.
[..]
Tja, ik snap dondersgoed wat je bedoeld met dit punt. Ik zit er zelf ook wel mee hoor. Ben zelf 24, heb wel een mbo diploma maar doordat ik diploma bijna cadeau kreeg stelt het niks voor voor mij. En een baan, of studie heb ik al helemaal niet. En ik woon nog thuis bij ma.
Dus tja zou ideaal is de situatie ook niet, maar je moet er de wil en moed voor hebben omdat te veranderen.
Hier was het een drukke dag, welke mij extra veel moeite heeft gekost omdat ik me toch niet helemaal lekker in mijn vel voel en maar niet kan stoppen met piekeren en nadenken over wat te doen. Wel of niet blijven.En dat is dondersgoed te merken want bij alles komt dat onderwerp weer naar voren.
Wat ik trouwens onlangs ook erg merk bij mezelf is dat ik een soort van gevoel heb aandacht te kort komen, maar niet kwa ouders ofzo. Maar gewoon kwa iemand om over dingen te praten. TUurlijk via dit forum kan je je ei kwijt en discussieren over dingen maar het is toch anders als met een vriend/vriendin ofzo erover te praten..en dat mis ik redelijk..en daarom zoek ik telkens iemand om over dingen te kunne praten.
En momenteel ben ik alles zo zat, mijn dag duurt gemiddeld van 12 uur 's middags tot een uur of 7/8 na eten waarna ik op de bank wat series kijk, en dan ;s avonds in bed achter de laptop.
En ik moet nu een baan zoeken van het sozawe maar onbewust grijp ik elk excuus aan om niks te doen omdat ik geen motivatie heb. En full time werken zie ik helemaal niet zitten en part-time en tijdelijk is vrij lastig.
Maar goed wil deze week een redelijk confronterend gesprek met mijzelf en de psycholoog aangaan omdat ik nu echt in 2 punten duidelijkheid wil krijgen...voor mezelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |