abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91875111
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:57 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Stress is nooit fijn. Heb er ook 2.5 jaar geleden behoorlijk last van gehad. En hopelijk wordt je morgen wel te woord gestaan door die mevrouw. Nooit leuk als je niet wordt teruggebeld, terwijl dat wel beloofd is.
tja, dat klopt. En morgen bel ik voor de derde keer. Maar als ze dan weer zeggen dat ik wordt teruggebeld en ik die dag niet wordt teruggebeld, dan ga ik daar de volgende dag gewoon maar voor de deur staan, want anders krijg ik het nooit voorelkaar voor vrijdag ;)
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:29:54 #102
246112 nopes
e-mail staat in profiel
pi_91879104
Sorry voor het binnen vallen van dit topic. Ik denk dat mijn vraag hier goed past.
Ik zit met het probleem dat ik er erg tegen opzie om te solliciteren voor een baan aangezien mijn werkervaring niet relevant is. En ik nogal een achterstand heb qua "leven" door depressie en angst. Ik wil hier niet mee te koop lopen.
Hoe zijn jullie ervaringen met solliciteren na/in een depressieve periode ?
pi_91888367
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:29 schreef nopes het volgende:
Sorry voor het binnen vallen van dit topic. Ik denk dat mijn vraag hier goed past.
Ik zit met het probleem dat ik er erg tegen opzie om te solliciteren voor een baan aangezien mijn werkervaring niet relevant is. En ik nogal een achterstand heb qua "leven" door depressie en angst. Ik wil hier niet mee te koop lopen.
Hoe zijn jullie ervaringen met solliciteren na/in een depressieve periode ?
Ik heb niet veel ervaring mee, heb nooit direct na een depressie hoeven te sollicititeren. En een achterstand hebben in het leven door een depressie heeft niet zozeer te maken met werk. Daar hoeven ze het op je werk niet zo veel vanaf te weten ga ik vanuit. Want leven en genieten zijn 2 ruime begrippen die voor iedereen weer anders.

En tja tijdens een sollicitatie kan je aangeven dat je in de periode van de depressie even wat tijd voor jezelf nodig had, om uit te zoeken wat je nu wilden.

Hier moet ik straks naar de bank en daarna als ik nog niks heb gehoord van de mw van het werkplein ga ik zelf maar weer bellen. }:|
pi_91896217
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:56 schreef Bos81 het volgende:
Ik heb wonderwel vandaag best wel een goede dag gehad. Zaten wel wat moeilijke momenten tussen, maar ja ik mag ook niet verwachten dat ik een hele dag probleemloos doorkom.

Maar werken ging vandaag goed, gewoon volgehouden tot het einde, daarna even de post doorgenomen met iemand van de begeleiding en daarna tot nu eigenlijk doorgekomen met Fok! en af en toe wat gelezen en een sudoku gemaakt.

Maar toch heb ik vaak even een raar gevoel, gewoon toch geen tevreden gevoel hebben, terwijl ik dat wel zou willen, want het ging vandaag gewoon lekker. Dat is even lastig, maar dat komt misschien nog wel terug. Zoals het vandaag ging, wil ik graag nog wat meer dagen (achter elkaar) hebben..
Fijn dat je een redelijke dag hebt gehad. Dat je er nog geen goed gevoel over hebt is erg herkenbaar. Maar dat is ook heel normaal. Zodra je meer van dit soort dagen heb gehad zal je gevoel er ook beter over worden.

Cafpow, hoop dat je die vrouw snel aan de telefoon krijgt en anders zou ik idd maar even langsgaan!

Ik ben net weer bij de huisarts geweest en hij vond mijn verhaal erg hoopvol en hij merkte ook aan mijn verhaal dat de AD begint te werken. Dat ik me daarom heel wisselend voel is juist alleen maar goed, want dat betekent da tik naast de diepe dalen ook weer wat meer positieve gevoelens ervaar. Moet gewoon doorgaan met 100 mg en dan over 2 weken weer terugkomen :)

Ik ga trouwens ook mn werk bellen of ik weer 1 klant ( voor 3 uur in de week) kan krijgen. Voor de dinsdag of de woensdag, als ik niet naar school hoef. Maar dan heb ik iig wel een reden om mijn bed uit te gaan en werken als alphahulp is niet erg zwaar, dus moet lukken hoop ik :)
pi_91896758
oke, zo ik heb vandaag alvast wat dingen geregeld. Net ruim 10 minuten in de wacht gestaan voor de mw. wie ik nog niet het gesproken, dus ik ga zo nog een keer bellen. En anders ga ik morgen maar lekker langs, moet morgen toch centrum in.
En ik hoop echt dat ik vrijdag en zaterdag lekker rustig aan kan doen..hoewel ik niet weet waarom ik het gevoel heb dat het er niet in zal zitten.
pi_91901327
yeey *O* ik heb 2 dingen minder om me zorgen over te maken, ik heb die mw. eindelijk te pakken gekregen, maar mag nu vrijdag daarnaartoe voor een gesprek, daar gaat mijn rustige vrijdag }:|
Maar ik heb iemand gevonden die mij zondagochtend wil wegbrengen..waardoor ik niet meer m 8 uur 's ochtends de deur uit hoef en dus niet met mijn ma, de 2 laptops en koffer de trein in hoef *O*
pi_91901538
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:02 schreef cafpow het volgende:
yeey *O* ik heb 2 dingen minder om me zorgen over te maken, ik heb die mw. eindelijk te pakken gekregen, maar mag nu vrijdag daarnaartoe voor een gesprek, daar gaat mijn rustige vrijdag }:|
Maar ik heb iemand gevonden die mij zondagochtend wil wegbrengen..waardoor ik niet meer m 8 uur 's ochtends de deur uit hoef en dus niet met mijn ma, de 2 laptops en koffer de trein in hoef *O*
Yay, wat fijn zeg! *O*
pi_91903046
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:02 schreef cafpow het volgende:
Dat is mooi :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_91903094
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:16 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Fijn dat je een redelijke dag hebt gehad. Dat je er nog geen goed gevoel over hebt is erg herkenbaar. Maar dat is ook heel normaal. Zodra je meer van dit soort dagen heb gehad zal je gevoel er ook beter over worden.

Vandaag weer zo;n dag, maar toch behoorlijk vermoeid en erg wankel, maar ja waarschijnlijk sterkt dit me wel weer..
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:47:37 #110
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91903319
Even een crosspost:

Ik zit nu ongeveer een jaar aan de AD (Lexapro 20mg). Ook heb ik oxazepam 10mg voor momentjes dat ik nog "onrustig" ben, aangezien ik de maximale dosis Lexapro al slik.

Nu was ik vorige week begonnen aan een baan voor 16u in de week, maar nu in de tweede week word ik zwaar onrustig en had ik vanmorgen een halve paniekaanval, waardoor ik me ziek gemeld heb.

Kans zit er dik in dat ik dit werk (in een winkel) niet kan doen, zelfs niet voor die magere 16 uurtjes. Voel me er dus echt niet fijn bij, morgen dus weer naar de HA.

Aangezien ik aan mijn max zit qua Lexapro en ik niet "regelmatig" aan de oxa wil zitten, zou ik graag opties van jullie weten, misschien gebruikerservaringen?

Thanks.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_91903400
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:47 schreef Lotusss het volgende:
Even een crosspost:

Ik zit nu ongeveer een jaar aan de AD (Lexapro 20mg). Ook heb ik oxazepam 10mg voor momentjes dat ik nog "onrustig" ben, aangezien ik de maximale dosis Lexapro al slik.

Nu was ik vorige week begonnen aan een baan voor 16u in de week, maar nu in de tweede week word ik zwaar onrustig en had ik vanmorgen een halve paniekaanval, waardoor ik me ziek gemeld heb.

Kans zit er dik in dat ik dit werk (in een winkel) niet kan doen, zelfs niet voor die magere 16 uurtjes. Voel me er dus echt niet fijn bij, morgen dus weer naar de HA.

Aangezien ik aan mijn max zit qua Lexapro en ik niet "regelmatig" aan de oxa wil zitten, zou ik graag opties van jullie weten, misschien gebruikerservaringen?

Thanks.
Helaas kan ik je niet helpen, toch wil ik je graag steunen, :*
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:50:28 #112
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91903434
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:49 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Dank je lieverd! :*
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_91904322
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:49 schreef Bos81 het volgende:

[..]

dit geldt ook voor mij. Heb helemaal geen ervaring met medicatie...
pi_91935254
Vanochtend bij therapie eindelijk weer eens lekker buiten kunnen wandelen :) Het zonnetje scheen lekker, was echt fijn O+ We waren bij interpersoonlijke therapie met zijn 4en en met conditietraining maar met zijn 3en, dus er was aandacht genoeg voor iedereen vandaag :) 1 vrouw is nu voor de 3e keer afwezig en moet waarschijnlijk de groep uit, dat is wel jammer, maarja, die regel is er nou eenmaal.
pi_91949955
@ Sylvana, klinkt als een fijne en toch leuke terapie. Het was inderdaad heerlijk weer.

Hier zijn het drukke dagen nu, vooral met het feit dat ik zondag vroeg moet vertrekken. En dus deze laatste 3 dagen gebruik om dingen te regelen.
Vandaag was waarschijnlijk het drukste dagje en zit er ook wel doorheen voor vandaag en eindig de dag dus met hoofdpijn.
Vanmorgen opgestaan, gedouched en de deur uit. eerst naar de bieb een boek ophalen en daarna naar de pc van de bekende kijken, nou daar heb ik niet veel kunnen want ik moest iets downloaden maar het downloaden nam teveel tijd in, en was niet klaar voordat ik wegmoest, dus heb het maar laten downloaden met de instructie de pc niet aan te raken tot het klaar was. :D
Maar ga zo voor de zekerheid het programma hier nog maar even downloaden om morgen niet weer voor niks erheen te gaan }:|
Daarna daarvandaan weer een halfuurtje fietsen naar de afspraak met die mw. van het werkplein waarna ik allerlei bankzaken ben gaan regelen.
En was pas om half6 thuis terwijl ik al vanaf 12 uur de deur uit was.

En door al dit gedoe heb ik gewoon minder zin in de reis :{w maar ach...1 maandje zon, zee strand kan niemand kwaad denk ik :)
pi_91950335
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:15 schreef Sylvana het volgende:
Vanochtend bij therapie eindelijk weer eens lekker buiten kunnen wandelen :) Het zonnetje scheen lekker, was echt fijn O+ We waren bij interpersoonlijke therapie met zijn 4en en met conditietraining maar met zijn 3en, dus er was aandacht genoeg voor iedereen vandaag :) 1 vrouw is nu voor de 3e keer afwezig en moet waarschijnlijk de groep uit, dat is wel jammer, maarja, die regel is er nou eenmaal.
Dat is lekker.

Ik heb weer een zwaar mindere dag. Ook al probeer ik dingen in te plannen, als het niet verplicht of werk is, voel ik me zo rot ook tijdens het doen van dingen..
pi_91950529
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:05 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Dat is lekker.

Ik heb weer een zwaar mindere dag. Ook al probeer ik dingen in te plannen, als het niet verplicht of werk is, voel ik me zo rot ook tijdens het doen van dingen..
en als je bijvoorbeeld gewoon mp3 opzet en probeert dingen te doen, gaat het dan beter?
pi_91950593
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:09 schreef cafpow het volgende:

[..]

en als je bijvoorbeeld gewoon mp3 opzet en probeert dingen te doen, gaat het dan beter?
Nee, heb ik wel eens geprobeerd, maar ik ga niet een winkel in met muziek op, dat vind ik associaal.

en er naar toe gaan is dus wel eventueel een optie, maar werkt niet altijd.
pi_91950660
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:11 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Nee, heb ik wel eens geprobeerd, maar ik ga niet een winkel in met muziek op, dat vind ik associaal.

Tja, dan is het lastig inderdaad :)
  donderdag 27 januari 2011 @ 18:38:48 #120
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_91951626
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:11 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Tot je aan de kassa staat moet dat toch prima kunnen? (in een kledingwinkel is het natuurlijk anders dan de buurtsuper)
pi_91951888
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:38 schreef fs180 het volgende:

[..]

Tot je aan de kassa staat moet dat toch prima kunnen? (in een kledingwinkel is het natuurlijk anders dan de buurtsuper)
Ja misschien wel, maar toch voel ik me er niet prettig bij waarschijnlijk.
pi_91952137
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:38 schreef fs180 het volgende:

[..]

het hangt er ook vanaf, kijk als iemand het echt nodig heeft om zijn of haar angsten te overwinnen, vindt ik het probleem zolang je de mensen aan de kassa enzo maar goed kan verstaan.

En tja in een kledingwinkel met muziek aan gaan vindt ik best kunnen maar als je hulp vraagt aan iemand zet dan op zijn minst het geluid even op mute ;)
pi_91952320
De muziek neemt bij mij iig niet de angst echt weg, heb ik gemerkt. Soms zet ik het op voor mijn plezier als ik naar mijn werk fiets, maar ik word er meestal niet minder depri of rustiger door.

Vroeger hielp het me wel vaak om vrolijker te worden, maar sinds die enorme dip in 2009 is dat er niet meer echt.
  donderdag 27 januari 2011 @ 18:54:21 #124
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_91952357
In kledingwinkels wordt je nogal snel aangesproken, leek me daarom niet handig. Als ik boodschappen ga doen doe ik dat lekker met een muziekje op ipv het aanhoren van kinderen, trien en henk die de keuze moeten maken tussen 12 dagschotels of de aanbieding van de week :P

Trekt het niet de aandacht weg van je probleem? Dat je er minder op concentreert als je in je muziek wegzakt?
pi_91953117
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:54 schreef fs180 het volgende:
In kledingwinkels wordt je nogal snel aangesproken, leek me daarom niet handig. Als ik boodschappen ga doen doe ik dat lekker met een muziekje op ipv het aanhoren van kinderen, trien en henk die de keuze moeten maken tussen 12 dagschotels of de aanbieding van de week :P

Trekt het niet de aandacht weg van je probleem? Dat je er minder op concentreert als je in je muziek wegzakt?
Nee,volgens mij niet. Ik ben wel eens gaan wandelen met muziek op, maar soms werd ik daardoor alleen maar somberder door of andere negatieve gedachten. Zelfs van de meest positieve teksten kan ik geen kracht uitputten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')