Ik weet niet hoe het voor jou is, als jij denkt dat die diagnose handig is om voor een bepaalde behandeling te hebben, dan kun je idd naar die psychiater gaan. (bedoel, als je niet depressief ben, kun je ook moeilijk naar een depressiebehandelgroep gaan) Maar als er verder weinig anders van wordt, dan kan ik me goed voorstellen dat je er geen zin in hebt en het gewoon zo laat als nu.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:27 schreef ScarFace- het volgende:
Mijn psycholoog wil me naar een psychiater voor een (her)diagnostisering. Of zoiets.
Ik ben wel eens eerder gediagnostiseerd door een psychiater, bij een andere instelling.
Die diagnose heb ik nu weer. In de tussentijd dacht een psychiater "hier" aan een andere diagnose een paar jaren terug die heb ik ook even gehad geloof ik, maar gelukkig is het terug verandert.
Prutsers* Eigenlijk zouden ze pas mensen boven de 25 een diagnose kunnen geven, niet?
Maar goed, ik vraag me af, is het nou een goed idee nog een keer naar de psychiater te gaan?? Zie er behoorlijk tegenop.
hier ben ik het volledig mee eens. Je moet kijken naar wat voor de meerwaarde van nog een psychiater is, als je denkt er iets aan te hebben voor je ontwikkeling zou ik zeggen gaan met die banaan. Maar als je denkt er niet veel aan te hebben op een labeltje na, zou ik het ook laten zitten.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het voor jou is, als jij denkt dat die diagnose handig is om voor een bepaalde behandeling te hebben, dan kun je idd naar die psychiater gaan. (bedoel, als je niet depressief ben, kun je ook moeilijk naar een depressiebehandelgroep gaan) Maar als er verder weinig anders van wordt, dan kan ik me goed voorstellen dat je er geen zin in hebt en het gewoon zo laat als nu.
als ik het zo lees heb je denk ik geen andere optie als je de hulp wilt zoeken buiten GGZ omquote:Op woensdag 9 maart 2011 08:42 schreef ScarFace- het volgende:
Het labeltje is best wel oud en we zitten er aan te denken om andere hulp te zoeken buiten reguliere ggz maar aanmelding mag niet met zo'n oud labeltje zegt mn psycholoog.
Dan denk ik dat er weinig keus is idd en dat je het toch maar gewoon zult moeten doen als je het buiten de reguliere GGZ om wilt doen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 08:42 schreef ScarFace- het volgende:
Het labeltje is best wel oud en we zitten er aan te denken om andere hulp te zoeken buiten reguliere ggz maar aanmelding mag niet met zo'n oud labeltje zegt mn psycholoog.
het gesprek viel best mee, was meer om tickets enzo in te leveren, en te kijken wat er gedaan gaat worden kwa werk. Ze gaan duseen arbeidsbemiddelaar inzetten, om iets te doen te krijgen. Ik ga vragen om het liefst iets voor 3 tot 4 dagen per week om mezelf niet gelijk over te belasten.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dan denk ik dat er weinig keus is idd en dat je het toch maar gewoon zult moeten doen als je het buiten de reguliere GGZ om wilt doen.
Cafpow, veel succes morgen met je gesprek
Dat is wel een nadeel dan ja, als je jezelf door zo'n uitslag nog verder in de put trekt. Veel succes iig!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:09 schreef GimmeGore het volgende:
Woensdag screenen psychologisch onderzoek.
Ben benieuwd. Aan de ene kant ben ik blij dat het nu eindelijk zo ver is. Aan de andere kant ben ik een beetje bang voor wat de uitkomst met me doet.
Ik ken mezelf, ik kan zo n uitslag heel goed gebruiken om mezelf nog verder naar de put in te trekken.
Klinkt allemaal goed en positief, zelfs iets te. Dusdanig dat je je afspraken vergeet wat eigenlijk niet zo handig isquote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:00 schreef Sylvana het volgende:
Hoe gaat het nu met je cafpow, al weer een beetje gewend hier?
ScarFace-, heb je al een beslissing genomen of je je opnieuw laat onderzoeken?
Hier gaat het nog steeds goed, gisteren niet naar therapie geweest omdat ik zo in een flow zat van 9 uur opstaan, ontbijten, sportkleren aan, sporten, douchen, lunchen dat ik helemaal was vergeten dat ik naar therapie moestHeb weer voor een maand nieuwe AD gekregen en hoop gewoon dat die goede stemming zo blijft nu
Ik ga het lekker niet doen, tenzij ze me echt weet te overtuigenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:00 schreef Sylvana het volgende:
Hoe gaat het nu met je cafpow, al weer een beetje gewend hier?
ScarFace-, heb je al een beslissing genomen of je je opnieuw laat onderzoeken?
Hier gaat het nog steeds goed, gisteren niet naar therapie geweest omdat ik zo in een flow zat van 9 uur opstaan, ontbijten, sportkleren aan, sporten, douchen, lunchen dat ik helemaal was vergeten dat ik naar therapie moestHeb weer voor een maand nieuwe AD gekregen en hoop gewoon dat die goede stemming zo blijft nu
Je moet gewoon doen wat voor jou et beste is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:30 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik ga het lekker niet doen, tenzij ze me echt weet te overtuigen
@cafpow Dat aparte slaap ritme heb ik ook op het moment. Sommige dagen heel veel(8 uur is dat voor mij), dan weer heel weinig slaap. Maarja. En altijd moe zijn overdag.
hmm...dit alles over werk en sociale contacten is toch heel erg herkenbaar. Ik werk momenteel zelf niet en studeer ook niet. Maar altijd als je contact neemt met mensen krijg je weer de vraag van joh, wat doe je nu. Meestal zeg ik orienteren op studie voor augustus/september. Maar het liefst mijdt ik dit onderwerp gewoon.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:44 schreef Tegan het volgende:
Hi. Lees nog steeds mee.
Hier gaat het wel goed. Zit wel lekker in mijn vel. Maar ik doe weinig. Niet dat ik dat echt erg vind, maar andere mensen kunnen daar niet tegen ofzo.
Ik had een verjaardag. En mensen gaan allemaal vragen wat ik dan doe hele dagen enzo. En dan ben je ineens sociaal verplicht om actiever te worden, zo van 'ja ik ben wel bezig met weer misschien een studie oppakken of solliciteren' ofzo zeg je dan maar. Dusja, dat zorgt er weer voor dat ik liever niet met mensen afspreek, want dan heb je dat gezeur niet. Maar dat zorgt er weer voor dat ik nog minder actief ben. Want ik spreek dan liever niets af met mensen.
Ik laat liever mensen in de waan dat ik de hele week veel werk, dat scheelt een hoop gedoe. Maar ik houd niet van 'liegen'. Liever ontwijk ik het hele onderwerp, maar dat is ook niet echt prettig.
En dan spreek je iemand op die verjaardag die een baan heeft in een interessegebied van mij. En dan denk ik nu ineens van, damn, misschien moet ik daar iets mee gaan doen. Een cursus ofzo. Maar het gaat zo goed met me, en dat wil ik niet verstoren. Ik voel me alleen goed en lekker in mijn vel als ik niets aan mijn hoofd heb, zoals nu. En zo is het met alles. Als ik een tijdje veel werk, dan denk ik van, he dit ga ik gewoon for life doen. Maar om het dan echt vast te leggen vind ik ook niets, want ik houd erg van mijn vrijblijvende oproepkracht zijn. Ookal betekent dat dat ik soms vrijwel niet werk.
Tuurlijk wil ik huisje kopen, leuk baantje, opleiding hebben, goed verdienen. Maar nu kom ik natuurlijk niet verder. Maarja, hoe breek je in uit deze cirkel.
Hmmm...best een pittig verhaal. Deels snap ik het wel, ik heb tijdelijk zoiets gehad dat ik de deur niet uit kon door overstuur te raken en helemaal in paniek. Uiteindelijk is dit vanzelf overgegaan.Maarermoet bij jou iets zijn dat het veroorzaakt en daar moet je toch echt naar op zoek. want je moet dingen bij de kern aanpakken.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Aankomende woensdag krijg ik een intake bij een kliniek voor angststoornissen.
Er is bij mij al een paniekstoornis geconstateerd een hele tijd terug, dus dat weten we al.
Ik ben behandeld geweest, maar had niet echt het gevoel dat het hielp. Daarna naar Pieter Freijters geweest, die heeft mij er een dikke 2 jaar vanaf geholpen.
En nu in december weer een gigantische terugval gehad. Gelijk aan de AD, de eerste week leefde ik ook op Lorazepam. Daar ben ik gauw mee gestopt want ik sliep alleen nog maar.
Nu gaat het vrij aardig. Ik slik nog steeds AD, heel soms oxazepam als het echt uit de hand loopt. Ik heb nog wel vrij veel paniekaanvallen in normale, veilige situaties.Daar wil ik graag vanaf. Dus vandaar dat ik toch maar weer ben gaan zoeken naar een behandelaar waar ik woensdag dus bij terecht kan.
De extremere dingen zou ik ook graag weer willen doen (pretpark, vliegen etc.). Maar dat zie ik nou nog niet zitten.
Mijn man en ik willen dolgraag naar New York in het najaar. We hebben nog niks geboekt maar het idee alleen al zorgt ervoor dat ik spontaan een aanval krijg. Ik overleef zo'n vlucht niet zonder dat ik compleet onder zeil ben.
Een paar weken terug is er een gat in mijn trommelvlies geconstateerd door de KNO-arts. We zitten nu nog in de fase dat we niet weten of het geopereerd moet worden of niet. Maar ook daar heb ik enorm de bibbers voor. Ik zie daar zo enorm tegen op, ben zo bang dat ik niet meer bij kom.
Ik wil weer gewoon kunnen leven en mijn ding doen. Gewoon kunnen doen waar ik zin in heb. Als we er spontaan voor kiezen om een weekendje Berlijn te doen, dat we dan ook gelijk in een vliegtuig kunnen stappen en weg kunnen. Ik weet ook wel dat je er met de auto heen kunt, en op die manier lossen we het nu op. Maar da's gewoon vermijden. Dus hopen dat ze woensdag iets voor me kunnen betekenen. Aan de ene kant wil ik erin geloven, maar aan de andere kant heb ik het opgegeven omdat ik er al zo lang (soms in mindere mate) mee leef.
Ik wil geen aanval meer krijgen als ik me mijn collega's zit te lunchen en het eigenlijk heel gezellig heb.
Ik wil gewoon in de achtbaan kunnen stappen, omdat ik dat vroeger helemaal geweldig vond.
Ik heb vorig jaar als een klein kind thuis zitten janken omdat ik zo graag in een kermisattractie wilde, maar niet durfde. Ik wilde zo graag met mijn vrienden een drankje doen in de stampvolle kroeg, maar mijn keel werd dicht geknepen.
De enige manier zegt men, is je angsten aan gaan. Maar als jij het gevoel hebt dat je strot wordt dicht geknepen en dat je geen adem meer krijgt, dan gaat dat lastig.
We zullen zien.
Idem.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:39 schreef Canillas het volgende:
Toch ook maar eens meekijken hier, ben al lange tijd bezig met allerlei problematiek bezig en ga nu langzaam richting wat meer echt in het leven gaan staan, heb alleen niet echt mensen in mijn omgeving waarmee ik dit echt bespreken kan dus wellicht dat dat hier kan
dit is best een lastige vraag de 1e. Je kan zelf het vermoeden hebben, maar echt jezelf diagnosticeren lijkt me lastig, omdat je zelf met de klachten zit, en je kan je zelf ook van dingen overtuigen die er niet zijn. Doordat je zelf denkt dat X de stoornis is. En dat heb ik zelf gehad, en daarom mogen volgens mij artsen(in de psychologie/psychiatrie en gewone artsen) zichzelf niet behandelen of familieleden.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:28 schreef Weissman het volgende:
Fijn om te weten dat er ook een depressie topic is. Ik heb wel een paar vragen mss kunnen die hier beantwoord worden.
Is het mogelijk om een bipolaire stoornis bij je zelf vast te stellen ?
In hoeverre is een depressie genetisch bepaald en beïnvloedbaar van buitenaf ?
Ik hoop dat je vindt wat je zoekt. In ieder geval kan je hier je ei kwijt...en er zijn altijd wel wat reacties op te vinden later. En sommige kunnen vrij nuttig zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:39 schreef Canillas het volgende:
Toch ook maar eens meekijken hier, ben al lange tijd bezig met allerlei problematiek bezig en ga nu langzaam richting wat meer echt in het leven gaan staan, heb alleen niet echt mensen in mijn omgeving waarmee ik dit echt bespreken kan dus wellicht dat dat hier kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |