Ik meld me hier ook maar, alhoewel ik enigszins twijfel aan de ernst van de situatie. Laatste maanden sta ik stijf van de stress, en ik kan er eigenlijk amper een reden voor vinden.
Ik slaap slecht, wordt gespannen wakker, kan af en toe uit het niets wel janken etc. Ikzelf denk dat het komt door een combinatie van school (presentaties e.d.), onhaalbare liefde & gewoon onvrede hoe alles loopt in m'n leven.
Ben in 4 maanden zo'n 15 kilo afgevallen, krijg constant complimenten wat me erg goed doet, en ik had eerlijk gezegd verwacht dat m'n gevoelens dan ook wel beter zouden worden. Maar dit ligt blijkbaar helemaal aan de situatie, als ik goeie school resultaten haal, het weer goed is (blijkbaar ook een belangrijke factor in m'n gevoel) dan ben ik heel vrolijk. Maar een andere dag brengt het minste of geringste me aan het wankelen en krijg ik weer kutgevoelens.
Andere factor is waarschijnlijk m'n ouders, ik ben 19 en woon nog thuis bij m'n gelovige ouders. Ik zeg expliciet gelovig, omdat ik het gevoel heb dat dit me tegenhoudt dingen te vertellen die ik zo graag met ze wil delen. Ik weet van mezelf dat ik bi ben, maar ik blijf hier mee rond lopen omdat ik weet hoe ze erover denken. M'n moeder is geen persoon die goed is met nuances, en die laat vaak op redelijke extreme wijze weten hoe ze denkt over homo's. Die zijn (haar woorden): ''vies, en het hoort niet''. Ik noem het onwetendheid, maar goed.
Het is gewoon een beetje tegenstrijdig allemaal, de ene dag gaat het super goed en voel ik me top. De andere dag word ik weer herinnerd aan bepaalde dingen en voel ik me klote. Ik moet gewoon m'n prioriteiten straight zien te krijgen, maar juist dat vind ik zo moeilijk. De dingen die ik zelf in de hand heb naar me toe zien te trekken, maar door die negatieve gevoelens vind ik het moeilijk me tot dingen aan te zetten. Het sporten en afvallen was bijvoorbeeld al een hele stap.
Ik schrijf het maar gewoon van me af, dat voelt wel goed
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.