abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 januari 2011 @ 16:36:03 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91416541
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com

Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69 2 dagen $99 3 dagen $125 7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden: • B.B. King Blues Club & Grill • Hard Rock Cafe • Cold Stone Creamery • Juniors Restaurant • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea: • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films) • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz) • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY) • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen) • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY) • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen: • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's) • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me) • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen) • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften) • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen: • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me) • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes: • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie) • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden) • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen) • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen) • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart) • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt. • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour) • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen: • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen) • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich) • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen) • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis) • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie) • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen) • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen) • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen) • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation) • Times Square (adembenemend!) • Ground Zero (spreekt voor zich) • Yankee Stadium

Wijken/Parken: • Little Italy (Pizza) • Chinatown (Ook lekker eten) • Central Park (spreekt ook voor zich) • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus 7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Standard City Rate (Rate Code 1)
$2.50 upon entry
$0.40 for each additional unit (one-fifth of a mile or 60 seconds when not in motion or traveling at less than 12 miles per hour).
Night surcharge of $.50 after 8:00 PM & before 6:00 AM
Peak hour Weekday Surcharge of $1.00 Monday - Friday after 4:00 PM & before 8:00 PM
New York State Tax Surcharge of $.50 per ride.

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

De nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl

Vorige NYC topics

New York City Part I New York City Part II New York City Part III New York City Part IV New York City Part V New York City Part VI New York City Part VII New York City Part VIII New York City Part IX New York City Part IIV New York City Part XVI New York City Part XIX New York City Part XX New York City Part XXI New York City Part XXII New York City Part XXIII New York City Part XXIV New York City Part XXV New York City Part XXVI New York City Part XXVII New York City Part XXVIII New York City Part XXIX New York City Part XXX New York City Part XXXII New York City Part XXXIII New York City Part XXXIV New York City part XXXV New York City part XXIX New York City part XL New York City Part XLI New York City Part XLII New York City Part LIII (?) NewYork City part LV(?)

Wil je dit topic terugvinden? Gebruik dan de bookmark functie. TVP's en 'nog zes maanden' posts verdwijnen uit dit topic!

[ Bericht 99% gewijzigd door DutchTrain op 16-01-2011 17:50:43 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_91416745
Nog 4 maandjes wachten, dan is het weer zover *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 16 januari 2011 @ 16:48:28 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91417093
Overigens is sinds 30 december de One Day Funpass voor de metro niet meer in gebruik.
MetroCard Valid thru
*1-Day Fun Pass January 10, 2011
7-Day Unlimited Ride MetroCard
Activate by January 10, 2011 to get a full 7 days of unlimited rides. January 16, 2011
7-Day Express Bus Plus
Activate by January 10, 2011 to get a full 7 days of unlimited rides. January 16, 2011
*14-Day Unlimited Ride MetroCard
Activate by January 10, 2011 to get a full 14 days of unlimited rides. January 23, 2011
30-Day Unlimited Ride MetroCard
Activate by January 10, 2011 to get a full 30 days of unlimited rides. February 8, 2011

*Note: Effective December 30, 2010 the 1-Day and 14-Day Unlimited Ride MetroCards are
discontinued and will no longer be sold.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_91417730
Wat kostten die dingen dan? Waren zeker niet meer 'rendabel' genoeg?
  zondag 16 januari 2011 @ 17:07:38 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91417925
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:03 schreef MaxMark het volgende:
Wat kostten die dingen dan? Waren zeker niet meer 'rendabel' genoeg?
Een dagkaart was in december nog 9 dollar. Omdat die niet meer verkrijgbaar waren vanaf 30 december hebben wij daarom maar gekozen voor betalen per rit (afhankelijk van hoeveel je erop zet tussen de $ 1,70 en $ 2,50 meen ik)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_91420173
Die 1 en 14 dagen waren sowieso niet echt aantrekkelijk als toerist, maar de 7 dagenkaart was altijd wel de beste optie. Maar op zich is de x% korting die je nu krijgt door meer op je kaart te zetten ook wel aantrekkelijk.
pi_91454839
Godver, waar slaat het op dat die ESTA ineens geld moet kosten? Op zich is $14 nu niet echt een rib, maar doe dan niks...
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_91455677
DHS geeft een goeie reden :')

quote:
A fee of $4 will recover the costs incurred by CBP of providing and administering the ESTA system and is in addition to the mandatory $10 travel promotion fee established by the Travel Promotion Act of 2009, enacted as Section 9 of Public Law 111-145, the United States Capitol Police Administrative Technical Corrections Act of 2009. The total fee for a new or renewed ESTA will be $14.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_91456617


GWB jan 7, 2011
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_91458262
Ik ben van plan samen met mijn vriendin van eind mei t/m begin juni naar New York te gaan, heeft iemand tips over wanneer de vlucht te boeken ? Korter van te voren of nu al om zeker te zijn van een plek ?
  maandag 17 januari 2011 @ 12:59:19 #11
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_91458360
Tsja, kijken wat je kwijt wilt en of je voor dat geld nu kunt boeken.
Boek zelf meestal lang vantevoren, aangezien goedkope stoelen doorgaans beperkt zijn...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_91458961
Hoe sneller boeken hoe beter is het meestal.
  maandag 17 januari 2011 @ 13:24:29 #13
302853 themole
graaft totaal door.
pi_91459400
Vorig jaar in diezelfde periode geweest hebben toen rond deze tijd geboekt 500 euro pp retour. Een maand later werden dezelfde stoelen voor de dubbele prijs aangeboden. Vroeg boeken dus of extreem laat. Hotel moet je gewoon bookingsites in de gaten houden(verschillen van dag tot dat) of gaan bieden. Wij hadden de mazzel dat het fashion26 hotel een openingsaanbieding had(ging in april open) hierdoor kon je de 4* kamers echt voor iets van 90euro per nacht krijgen. En een gloednieuw supderdeluxe hotel.
Niet altijd serieus
  maandag 17 januari 2011 @ 16:17:47 #14
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_91468160
Nou ik zou dus tijdens de kerst lekker in New York zitten maar door de hevige sneeuwval vlogen mijn vliegtuigen niet, en er was ook geen andere manier om daar te komen via andere vluchten ofzo dus is helemaal niet door gegaan.

Nu hebben we plannen om tijdens de zomervakantie maar te gaan, door te rijden naar (weten we nog niet) dan een binnenlandse vlucht richting Denver, en vanuit daar weer door naar las vegas, LA en uiteindelijk San Francisco.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_91515726
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_91611365
Nog een maandje en dan eindelijk NY!
Heb er zin an *O*
pi_91612925
Ik ook in Feb, hopelijk is het dan geen -7 meer :')
pi_91614436
Ik ga 14 februari! (Valentijnsdag :@)
Bij mijn vorige keer NY was het 30 graden, erg vet om het een keer wat kouder mee te maken!

Nu maar hopen dat ze mijn creditcard op tijd fixen. Wist niet dat er zo'n lange procedure aan vast zat! o.a. het nachecken of dat ik minimaal een HBO-student ben en hoe mijn financiële verleden eruit ziet.
Niet dat ik me ergens druk over hoef te maken, maar het duurt zo wel lang. :P
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_91840903
Iemand nog tips wat leuk is om te zien/ te doen in het fashion district?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:10:05 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_91844287
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:31 schreef staticdata het volgende:
Iemand nog tips wat leuk is om te zien/ te doen in het fashion district?
Macy's :)
Empire State is vlakbij....

En tsja, allemaal van die stoffen-, knopen-, en kralenwinkels, als je daar wat aan hebt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_91844662
Weet iemand goede boekenwinkels, naast B&N?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:50:40 #22
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_91845729
Borders, zit o.a. onder Madison Square Garden
Strand Books, bij 12th & Broadway
Haters everywhere but I don't really care.
pi_91845847
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet iemand goede boekenwinkels, naast B&N?
http://www.ny.com/shopping/bookstores/
Hier staan er heel wat, met voor iedere winkel een beetje beschrijving wat ze hebben...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_91847302
Dank!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:35:43 #25
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_91897077
Wil half mei gaan (met vriendin), is apart hotel+vlucht boeken beter? Package deals zijn er voor 1000-1500 euro voor 8 dagen, hotels niet super-de-luxe maar ook geen budget hostel dingetjes, namen als Hilton, Pennsylvania, Waldorf etc. kwamen voorbij.

Hoe zijn de hotels in het algemeen? Op TripAdvisor word ik niet veel wijzer, sommigen prijzen hotels de hemel in terwijl anderen komen met horrorverhalen over kakkerlakken, slecht personeel en verborgen kosten.

Tips voor leuke restaurants etc. zijn welkom.
pi_91897238
Ik ga half mei met mijn ouders en wij zitten in het Country Inn & Suites (Queens) gedurende 8 nachten voor nog geen 900 euro p.p. incl vlucht en verzekeringen. Als ik dat vergelijk met de 12/1300 euro die ik kwijt was de 1e keer dat ik ging en een hotel in Midtown had, tja dan vind ik het dat wel waard.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:24:12 #27
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_91899436
Dus jij zegt beter & goedkoper in Queens zitten? De vrouw wil graag op Manhattan namelijk..
pi_91900637
Van die 500 honderd euro die je daar mee bespaard kun je anders heel veel leuke dingen gaan doen. En met de metro is het slechts 10 minuutjes hooguit.. het is jouw portemonnee :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:09:46 #29
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_91921117
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:35 schreef QCC het volgende:
Wil half mei gaan (met vriendin), is apart hotel+vlucht boeken beter? Package deals zijn er voor 1000-1500 euro voor 8 dagen, hotels niet super-de-luxe maar ook geen budget hostel dingetjes, namen als Hilton, Pennsylvania, Waldorf etc. kwamen voorbij.

Hoe zijn de hotels in het algemeen? Op TripAdvisor word ik niet veel wijzer, sommigen prijzen hotels de hemel in terwijl anderen komen met horrorverhalen over kakkerlakken, slecht personeel en verborgen kosten.

Tips voor leuke restaurants etc. zijn welkom.
Hotels in NYC kun je niet veralgemeniseren, behalve dat ze voornamelijk op Manhattan (flink) duurder zijn. Voorbeeld van een slecht hotel is het Carter Hotel, was dacht ik enkele jaren achtereen gekozen als slechtste hotel in de VS vanwege onhygiënische omstandigheden. Een goed hotel is bijvoorbeeld het Comfort Inn Theatre District aan 44th Street met een redelijk goede prijs-kwaliteitsverhouding.
It ain't no joke if you don't pay that note!
pi_91924611
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:24 schreef QCC het volgende:
Dus jij zegt beter & goedkoper in Queens zitten? De vrouw wil graag op Manhattan namelijk..
Dat is heel persoonlijk. NYC is voor mij ook deels het 'dr midden in zitten'-gevoel. Queens is, vergeleken met Manhattan, een 'gewone' woonwijk. Tis zoals gezegd jouw portemonnee natuurlijk maar ik zou dat geld er wel voor over hebben, en zoveel scheelt dat nou ook weer niet (denk ongv 200/300 euro op een week). Gewoon even goed zoeken. En als je een appartement ook oke vindt heb ik nog een tip: www.homeaway.com daar hebben wij dit appartement geboekt op Manhattan voor 50euro pppn (3 man): http://www.homeaway.com/vacation-rental/p222330

Zie dat het voor het komende half jaar aardig vol zit, maar er zijn een boel van dit soort appartementen te vinden. Nadeel is wel een soort van zekerheid die je mist (je hebt niet echt een garantie). Kan me voorstellen als je met je vriendin gaat, dat dat anders als ik met 2 vrienden wat dat betreft.
pi_91934878
Ik ga over 2 weken naar NY en hoop toch wel dat de weerellende dan een beetje is opgelost!
ANP-video
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:41:41 #32
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_91936199
Heb inmiddels geboekt in het Comfort Inn in Queens, scheelde toch 800 euro met de tweede keus die we hadden en daar kun je een hoop leuke dingen mee doen inderdaad..

Reviews waren goed iig.
pi_91936473
quote:
8s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:05 schreef Wootism het volgende:
Ik ga over 2 weken naar NY en hoop toch wel dat de weerellende dan een beetje is opgelost!
ANP-video
Ik heb hetzelfde. Van mij mag het best sneeuwen begin februari, zolang ik maar kan landen en in het hotel kan aankomen ;(

Wat zeg ik, ik ga over 10 dagen :')
Sneeuwruimen moeten ze!

[ Bericht 9% gewijzigd door staticdata op 27-01-2011 12:59:20 ]
pi_91936605
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:41 schreef QCC het volgende:
Heb inmiddels geboekt in het Comfort Inn in Queens, scheelde toch 800 euro met de tweede keus die we hadden en daar kun je een hoop leuke dingen mee doen inderdaad..

Reviews waren goed iig.
^O^ verstandige keuze me dunkt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_91982999
Ik zit begin Maart 8 dagen in New York voor 750,- pp Rechtstreekse vlucht met KLM en Hotel 100 meter van Times Square (TKTS). Mooie deal toch?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:49:52 #36
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_91983028
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:49 schreef Zon het volgende:
Ik zit begin Maart 8 dagen in New York voor 750,- pp Rechtstreekse vlucht met KLM en Hotel 100 meter van Times Square (TKTS). Mooie deal toch?
Klinkt aardig _O_
pi_91990955
Pff wij vertrekken volgende week en van mij mag het dan ook wel 20 graden en droog zijn. Maar goed zal wel niet ;)

Wat ik trouwens in de afgelopen topics niet tegengekomen ben is de gratis boottocht naar Staten Island. http://www.siferry.com/ Site ziet er niet uit, maar is gratis en als je de foto's van mensen die het hebben gedaan ziet moet het ook érg vet zijn!
pi_91991914
Hoe Hollands kan het worden? Gratis...
Maar goed is wel een aanrader voor de bekende foto's van Manhattan (en de rijen van de Statue Cruises zijn doorgaans lang).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_91992051


:P
pi_91992775
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:35 schreef Guard het volgende:
Hoe Hollands kan het worden? Gratis...
Boeie?? :)
pi_91993767
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:35 schreef Guard het volgende:
Hoe Hollands kan het worden? Gratis...
Maar goed is wel een aanrader voor de bekende foto's van Manhattan (en de rijen van de Statue Cruises zijn doorgaans lang).
Het was vroeger al vrij Nederlands. Toch goed dat er nog iets is blijven hangen :P
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_91997103
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 16:15 schreef Wootism het volgende:

[..]

Het was vroeger al vrij Nederlands. Toch goed dat er nog iets is blijven hangen :P
Ja en ook voor vrijwel niets weten weg te geven, dus het grats thema klopt ook wel :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_92120904
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:24 schreef QCC het volgende:
Dus jij zegt beter & goedkoper in Queens zitten? De vrouw wil graag op Manhattan namelijk..
Op Manhattan bedoel je eigenlijk Times Square? dat is toch wel heel chill hoor als je daar dichtbij zit.

Wij waren vorig jaar in het Novotel en dat is ongeveer 400 meter van Times Square dat was toch best relaxed :)

* Bulletdodger wil terug :(
pi_92122686
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:49 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Op Manhattan bedoel je eigenlijk Times Square? dat is toch wel heel chill hoor als je daar dichtbij zit.

Wij waren vorig jaar in het Novotel en dat is ongeveer 400 meter van Times Square dat was toch best relaxed :)

* Bulletdodger wil terug :(
Mocht je Times Square leuk vinden dan.
Ik zat er een stukje vandaan (8th and 34th), wel te lopen, maar toch wat minder hecktisch, zelf vind ik Times Square iets te druk.
Ik had het er ook snel weer gezien.
  maandag 31 januari 2011 @ 17:50:58 #45
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_92131411
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:49 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Op Manhattan bedoel je eigenlijk Times Square? dat is toch wel heel chill hoor als je daar dichtbij zit.

Wij waren vorig jaar in het Novotel en dat is ongeveer 400 meter van Times Square dat was toch best relaxed :)

* Bulletdodger wil terug :(
Nee, bedoelde op (het eiland) Manhattan.. Maar nu zitten we er een kort metro-ritje vandaan..
pi_92137733
quote:
14s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:41 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Mocht je Times Square leuk vinden dan.
Ik zat er een stukje vandaan (8th and 34th), wel te lopen, maar toch wat minder hecktisch, zelf vind ik Times Square iets te druk.
Ik had het er ook snel weer gezien.
ja prima was lekker dicht bij onze stamkroeg :)
pi_92195828
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:50 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

ja prima was lekker dicht bij onze stamkroeg :)
Wat is je stamkroeg?
pi_92202824
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:45 schreef Zon het volgende:

[..]

Wat is je stamkroeg?
Het was niet echt een kroeg meer een gezellig restaurant met leuke bar, de TGI Friday's op Times Square. 7 dollar voor een flesje bud, maar dat mocht de pret niet drukken, happy hour was een stuk goedkoper :)
pi_92211727
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:25 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Het was niet echt een kroeg meer een gezellig restaurant met leuke bar, de TGI Friday's op Times Square. 7 dollar voor een flesje bud, maar dat mocht de pret niet drukken, happy hour was een stuk goedkoper :)
Leuke dames werken daar O+
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_92221114
Even een vraag aan degene die dat weten.
Ik heb vorig jaar tijdens mijn vakantie een ESTA aangevraagd. Nu kwam ik erachter dat die dingen 2 jaar geldig zijn, wat er dus op neerkomt dat als ik over enkele weken naar NY ga dezelfde ESTA kan gebruiken...

Nu zijn in december de regels van de ESTA aangepast, en moet er bijvoorbeeld $14 betaald worden voor dat ding terwijl ik die van mij toen nog gratis heb kunnen aanvragen. Is die ESTA die ik toentertijd gratis heb geregeld hetzelfde als de hedendaagse ESTA? Of moet ik echt een nieuwe aanvragen?
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_92221420
Als je een nieuwe aanvraagt op hetzelfde paspoortnummer zegt 'ie dat je er al een hebt, en komt de vraag of je 'm wilt aanpassen. Ik heb dat laatste gedaan, en zie zaterdag of het gelukt is. :P Nergens gezien dat ik alsnog moest betalen..

Btw, in de iTunes Store is de komende 2 dagen (denk ik) de Lonely Planet reisgids voor NYC gratis te downloaden: klik.
pi_92224137
En wat als je een nieuw paspoort gebruikt?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_92233507
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:09 schreef Wootism het volgende:
Even een vraag aan degene die dat weten.
Ik heb vorig jaar tijdens mijn vakantie een ESTA aangevraagd. Nu kwam ik erachter dat die dingen 2 jaar geldig zijn, wat er dus op neerkomt dat als ik over enkele weken naar NY ga dezelfde ESTA kan gebruiken...

Nu zijn in december de regels van de ESTA aangepast, en moet er bijvoorbeeld $14 betaald worden voor dat ding terwijl ik die van mij toen nog gratis heb kunnen aanvragen. Is die ESTA die ik toentertijd gratis heb geregeld hetzelfde als de hedendaagse ESTA? Of moet ik echt een nieuwe aanvragen?
Dan kun je gewoon dezelfde gebruiken. Hier kun je kijken of ie nog geldig is:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?language=nl

Bij:
quote:
Een eerder ingediende aanvraag voor reistoestemming naar de Verenigde Staten aanvullen of de status controleren.
pi_92233599
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
En wat als je een nieuw paspoort gebruikt?
quote:
Wat moet ik doen als mijn paspoortgegevens veranderd zijn?

Als u een nieuw paspoort krijgt of als er veranderingen in uw paspoort worden aangebracht, moet u een nieuwe reistoestemming aanvragen en de bijbehorende kosten betalen. Zie voor een volledige opsomming van gegevens die u kunt wijzigen na indiening van uw aanvraag: Welke informatie kan ik wijzigen?
pi_92242694
Begin mei gaan we weer een week!! Jeeeej!
Vorig jaar hotel Penn (wat een kutbedden, heb een week slecht geslapen) dit jaar Hilton Garden Inn.
pi_92245950
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:41 schreef Zon het volgende:

[..]

Dan kun je gewoon dezelfde gebruiken. Hier kun je kijken of ie nog geldig is:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?language=nl

Bij:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:15 schreef Maravilla het volgende:
Als je een nieuwe aanvraagt op hetzelfde paspoortnummer zegt 'ie dat je er al een hebt, en komt de vraag of je 'm wilt aanpassen. Ik heb dat laatste gedaan, en zie zaterdag of het gelukt is. :P Nergens gezien dat ik alsnog moest betalen..

Btw, in de iTunes Store is de komende 2 dagen (denk ik) de Lonely Planet reisgids voor NYC gratis te downloaden: klik.
Thx!
Die iPhone app is trouwens erg ralaxt!
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_92262920
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:49 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Op Manhattan bedoel je eigenlijk Times Square? dat is toch wel heel chill hoor als je daar dichtbij zit.

Wij waren vorig jaar in het Novotel en dat is ongeveer 400 meter van Times Square dat was toch best relaxed :)

* Bulletdodger wil terug :(
Times Square vind ik dus niks. Ik heb het wel gezien maar het deed me weinig.
Get it and Bet it
pi_92272146
-edit- Lama
pi_92277279
Vertrek ook begin maart voor ¤305 ( air france / klm ) en mn overnachting is net ¤90 . ( appartement/ upper east side/ no joke !!)

Vertrek met een airfrance ticket van ZYR naar CDG .
Dus moet wel ff wat voor doen .
pi_92284753
Voor de liefhebbers, heb er al menig mens blij mee gemaakt.. Twee jaar geleden gemaakt voor mijn midweekje naar New York!

Winkels (meest bekende)

• Abercrombie - 720 Fifth Avenue
• Saks Fifth Avenue - 611 5th Avenue
• Madison Avenue - 5th Avenue
• Barneys - 660 Madison Avenue (60th/61st)
• Bloomingdales - 1000 Third Avenue
• Macy's - 7th Avenue, 33th street
• Paul Smit - 108 5th Avenue

De bekendste bezienswaardigheden zal ik niet vermelden maar de volgenden plaatsen zijn ook zeker een must!

• Chelsea Market - 75 9th Avenue (Lokaal eetmarkt, groot en verse sushi!, goedkoop ook nog eens)
• Essex Street Market - 120 Essex Street (Zelfde idee als Chelsea, alleen dat kleiner)
• Meatpacking District (Hippe clubs en restaurants)
• Soho District

Restaurants uit eigen ervaring:

• Tia Pol - 205 10th Avenue (Lekkerste Spaanse tapasbar waar ik ben geweest, en ben al op wat plaatsen geweest!)
• Inoteca - 98 Rivington Street (Italiaanse tapas, wees op tijd want hier staat een rij buiten.. absoluut de moeite waard!)
• Ajna Bar - 25 Little West, 12th Street (DÉ Buddahbar van New York)
• STK - 26 Little West, 12th Street (Hippe tent, en na 10e wordt hier een feestje gebouwd)
• Peter Luger Steak House - 178 Broadway Brooklyn (Arrogant personeel, duur en je wordt snel weggejaagd, wel lekkere steaks)

Verder had ik nog een aantal restaurants opgezocht maar (nog) niet kunnen bezoeken

• Gordon Ramsey At The London - 151 West 54th Street
• Strip House (steak) - 13E 12th St
• Grimaldis Pizzeria - 19 Old Fulton St., Brooklyn
• Lombardis Pizzeria - 32 Spring St
• Yasuda (sushi) - 204 East 43 rd Street
• Kanoyama (sushi) - 175 2nd avenue (11th street)
• Nobu Next Door (japans/sushi) - 105 Hudson Street

Wat nog zeker doen?

• Helicoptervlucht (bijv http://www.libertyhelicopter.com).. Absoluut het geld waard!
• China Town bij avond (zorg er wel voor dat je niet alleen bent of als dames zijnde met z'n 2e.. maar dit heeft toch wel echt een spannende sfeer)

Misschien staat het ergens dubbel, heb ik niet gecontroleerd.. Maar weet zeker dat iemand hier iets aan heeft!
pi_92305829
Ak .. bedank voor de tips !!
Altijd fijn !!
pi_92417188
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:16 schreef AkTje het volgende:
Voor de liefhebbers, heb er al menig mens blij mee gemaakt.. Twee jaar geleden gemaakt voor mijn midweekje naar New York!

Winkels (meest bekende)

• Abercrombie - 720 Fifth Avenue
• Saks Fifth Avenue - 611 5th Avenue
• Madison Avenue - 5th Avenue
• Barneys - 660 Madison Avenue (60th/61st)
• Bloomingdales - 1000 Third Avenue
• Macy's - 7th Avenue, 33th street
• Paul Smit - 108 5th Avenue

De bekendste bezienswaardigheden zal ik niet vermelden maar de volgenden plaatsen zijn ook zeker een must!

• Chelsea Market - 75 9th Avenue (Lokaal eetmarkt, groot en verse sushi!, goedkoop ook nog eens)
• Essex Street Market - 120 Essex Street (Zelfde idee als Chelsea, alleen dat kleiner)
• Meatpacking District (Hippe clubs en restaurants)
• Soho District

Restaurants uit eigen ervaring:

• Tia Pol - 205 10th Avenue (Lekkerste Spaanse tapasbar waar ik ben geweest, en ben al op wat plaatsen geweest!)
• Inoteca - 98 Rivington Street (Italiaanse tapas, wees op tijd want hier staat een rij buiten.. absoluut de moeite waard!)
• Ajna Bar - 25 Little West, 12th Street (DÉ Buddahbar van New York)
• STK - 26 Little West, 12th Street (Hippe tent, en na 10e wordt hier een feestje gebouwd)
• Peter Luger Steak House - 178 Broadway Brooklyn (Arrogant personeel, duur en je wordt snel weggejaagd, wel lekkere steaks)

Verder had ik nog een aantal restaurants opgezocht maar (nog) niet kunnen bezoeken

• Gordon Ramsey At The London - 151 West 54th Street
• Strip House (steak) - 13E 12th St
• Grimaldis Pizzeria - 19 Old Fulton St., Brooklyn
• Lombardis Pizzeria - 32 Spring St
• Yasuda (sushi) - 204 East 43 rd Street
• Kanoyama (sushi) - 175 2nd avenue (11th street)
• Nobu Next Door (japans/sushi) - 105 Hudson Street

Wat nog zeker doen?

• Helicoptervlucht (bijv http://www.libertyhelicopter.com).. Absoluut het geld waard!
• China Town bij avond (zorg er wel voor dat je niet alleen bent of als dames zijnde met z'n 2e.. maar dit heeft toch wel echt een spannende sfeer)

Misschien staat het ergens dubbel, heb ik niet gecontroleerd.. Maar weet zeker dat iemand hier iets aan heeft!
Welke prijzen kan je ongeveer verwachten voor deze restaurants?
pi_92431292
Tia Pol - Principe tapas, dus hoe meer je eet hoe duurder het wordt, maar het valt wel mee. 35 dollar p.p. kom je ver!
Inoteca - Zelfde als Tia Pol al was deze wel iets prijziger..
Ajna Bar - De Buddah Bar van NY, tja.. het is natuurlijk wel iets prijziger maar tussen de 50 en 70 dollar kom je ook een eind
STK - Wij zaten tussen rond de 40 dollar p.p.
Peter Luger Steak House - Te duur voor wat je krijgt, een beetje steak koste al gauw 35 dollar.. en dan heb je niets erbij ;)

De prijzen zijn dan met een aantal drankjes p.p. (geen flessen natuurlijk) maar wij eten vaak nogal uitgebreid (voorgerecht, tussengerechtje en hoofdgerecht)
Maar dan nog.. Je kunt ook bij een toeristisch restaurantje eten voor minder, maar het gaat ook om de kwaliteit en bij de eerste 2 krijg je dit zeker!
pi_92459737
Vorig najaar geweest... de stad was echt super O+

Maar dat Hotel Carter :r

Ik weet dat het een ster is maar dan wil ik nog steeds geen kamer met schimmel, ongedierte en bedbugs :r
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_92460616
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:49 schreef TheVulture het volgende:
Vorig najaar geweest... de stad was echt super O+

Maar dat Hotel Carter :r

Ik weet dat het een ster is maar dan wil ik nog steeds geen kamer met schimmel, ongedierte en bedbugs :r
Heb je die geboekt ja? :D Dan verdien je het gewoon haha!
pi_92460874
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:14 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Heb je die geboekt ja? :D Dan verdien je het gewoon haha!
Ik had me er vantevoren echt niet helemaal in verdiept en op het reisbureau zeiden ze dat het goed was... en wij dachten dat de locatie belangrijker was dan de kwaliteit van het hotel omdat we toch de hele tijd op roets waren... maar voor een ster verwacht ik in ieder geval nog wel dat het schoon is...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 15:36:13 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_92461458
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik had me er vantevoren echt niet helemaal in verdiept en op het reisbureau zeiden ze dat het goed was... en wij dachten dat de locatie belangrijker was dan de kwaliteit van het hotel omdat we toch de hele tijd op roets waren... maar voor een ster verwacht ik in ieder geval nog wel dat het schoon is...
Maar je checkt toch zeker wel tripadvisor?

http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html

:X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92462027
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar je checkt toch zeker wel tripadvisor?

http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html

:X
Nee en dat was een wijze les... voor de komende stedentrips heb ik alles dubbel gechecked :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 7 februari 2011 @ 15:50:52 #69
67174 Dos37
Come on Twente
pi_92462104
Ongelofelijk inderdaad, meestal heb ik zoiets van het maakt niet uit hoe smerig het is. Je slaapt toch met de ogen dicht maar als het puntje bij paaltje komt wil je toch liever wel iets schoons.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_92462409
Jeetje, wat een hell hole inderdaad :r
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_92462859
Ik vond het overigens wel slecht dat een reisorganisatie dit hotel uberhaupt nog in zijn assortiment heeft
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 16:11:57 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_92463102
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nee en dat was een wijze les... voor de komende stedentrips heb ik alles dubbel gechecked :D
Nou ja, weer wat geleerd moet je dan maar denken ;)

Was dit hotel ook niet eens bij Kassa/Radar, dat een moeder dat voor haar dochter had geboekt bij een reisorganisatie. Later hoorde ze die verhalen en wilde ze omboeken, en toen mocht dat niet van de reisorganisatie. Zoiets. Volgens de reisorganisatie was het logisch dat je met zo'n prijs consessies deed aan de hygiene.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92463515
Gewoon verhaal halen bij dat reisbureau, dan maar een deel van je geld terug maar ik zou daar niet weggaan voor ze een compensatie zouden aanbieden..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_92463687
Feitelijk is het nu natuurlijk zo dat je bij een 1-ster hotel niks hoeft te verwachten... maar die ene ster bleek dus overduidelijk niet voor de hygiëne te zijn...

Maar voor stedentrip Londen heb ik alles nu wel gedubbelchecked :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_92463701
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik vond het overigens wel slecht dat een reisorganisatie dit hotel uberhaupt nog in zijn assortiment heeft
Het is notabene uitgeroepen tot smerigste hotel van Amerika. :D Die moet geen enkel buro meer aanbieden. Maar ze zijn al 3 jaar ertoe uitgeroepen en blijkbaar zijn mensen toch zo ignorant om er te slapen.
pi_92464464
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:23 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Het is notabene uitgeroepen tot smerigste hotel van Amerika. :D Die moet geen enkel buro meer aanbieden. Maar ze zijn al 3 jaar ertoe uitgeroepen en blijkbaar zijn mensen toch zo ignorant om er te slapen.
Ik wist het bijvoorbeeld echt niet van tevoren... en juist om dit soort dingen te voorkomen was ik naar het reisbureau gegaan ipv online te boeken _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_92507200
In de krokusvakantie een weekje naar de stad! Eerste keer maar heb er veel zin in. Ben van plan om alles te zien en uiterraard ook te shoppen. Maar klopt het dat het echt veel goedkoper is dan bij ons? Ik was zelf van plan om een hoop A&F mee te nemen, en voorderest kijk ik wel.

Ik had gekeken op de site van A&F maar een shirtje 30 dollar, en een trui 80 dollar is wel een gemiddeld prijsje toch?

Voorderest iemand nog tips qua shopping?
pi_92508254
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:41 schreef deman13 het volgende:
In de krokusvakantie een weekje naar de stad! Eerste keer maar heb er veel zin in. Ben van plan om alles te zien en uiterraard ook te shoppen. Maar klopt het dat het echt veel goedkoper is dan bij ons? Ik was zelf van plan om een hoop A&F mee te nemen, en voorderest kijk ik wel.

Ik had gekeken op de site van A&F maar een shirtje 30 dollar, en een trui 80 dollar is wel een gemiddeld prijsje toch?

Voorderest iemand nog tips qua shopping?
Absoluut niet, Italiaanse en Franse merken blijven gewoon even duur of zelfs duurder dan hier in Nederland en omstreken. Het ligt natuurlijk heel erg aan de dollarkoers.. Wel Amerikaanse merken zijn natuurlijk goedkoper zoals A&F en Converse. Wat natuurlijk wel fijn is dat je genoeg keuze hebt in New York, bezoek Macy's maar eens.. daar ben je een dag mee zoet ;)
pi_92508825
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:04 schreef AkTje het volgende:

[..]

Absoluut niet, Italiaanse en Franse merken blijven gewoon even duur of zelfs duurder dan hier in Nederland en omstreken. Het ligt natuurlijk heel erg aan de dollarkoers.. Wel Amerikaanse merken zijn natuurlijk goedkoper zoals A&F en Converse. Wat natuurlijk wel fijn is dat je genoeg keuze hebt in New York, bezoek Macy's maar eens.. daar ben je een dag mee zoet ;)
Ja, designmerken en dergelijk snap ik maar ook doordat zover ik weet de euro nog steeds boven de dollar stad moet dat ook wel wat gunstiger zijn toch? Denk dat het A&F maar gaat worden en dan flink wat van in slaan. Kan echt niet meer wachten, maar het duurt nog zo lang :(
pi_92528025
Kleine tip, neem een aantal flesje Fierce Parfum van A&F mee en verkoop ze hier of Marktplaats met een mooie winstmarge.. Gegarandeerd verkocht en je houd er nog een leuke zakcent aan over :)
Parfum van A&F is namelijk niet te bestellen via internet en is erg gewild
pi_92542604
quote:
10s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik wist het bijvoorbeeld echt niet van tevoren... en juist om dit soort dingen te voorkomen was ik naar het reisbureau gegaan ipv online te boeken _O-
:D

Blijkt maar weer dat reisbureaus volstrekt overbodig zijn. Op internet kan je tenminste nog reviews checken. :P
pi_92543070
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:13 schreef StormWarning het volgende:

Blijkt maar weer dat reisbureaus volstrekt overbodig zijn. Op internet kan je tenminste nog reviews checken. :P
Hotelreviews O+.
Get it and Bet it
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:29:45 #83
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_92543224
Zo dan ik ben vorige week maandag teruggekomen van 8 dagen New York! Studiereis..
Ik ben normaal gesproken helemaal niet van steden (Nederlandse steden en zulks) dat krijg je als je al heel je leven in het Westland woont.

Maar man man man wat een stad! Bijzonder naar mijn zin gehad! Voor de shopaholics.. je hebt een goede Outlet Mall in New Jersey. 13 dollar voor een retourtje met lijn 111 Jersey Gardens. Ik heb er 6 A&F shirtjes vandaan voor 7 dollar p.s. Wel oude collectie maar who gives a damn..

Echt een top stad, alleen ga ik zeker een keer terug maar niet in de winter :P Sneeuwstormpje van 27 januari was echt bizar ^O^ van de een op andere dag een meter sneeuw :D
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:08:42 #84
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_92544905
Ik vond die A&F bij die mall echt zwaar kut eigenlijk
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:11:03 #85
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_92544981
Bijzonder was het niet, maar wel goedkope shirtjes.. en het is een outlet he? De beleving van de echte A&F winkel heb je er inderdaad niet..
pi_92545521
Toevallig dat je ook in 't westland woont, woon in Naaldwijk!
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:45:49 #87
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_92546253
Gaat me niet om de beleving, ik vond de kleding daar gewoon lelijk en cheap. Het leek niet alleen oude collectie maar ook gewoon b-garnituur.
pi_92546624
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:08 schreef Omnifacer het volgende:
Ik vond die A&F bij die mall echt zwaar kut eigenlijk
Die op 5th avenue vond ik behoorlijk druk, veels te luidruchtig en je rook dat Fierce buiten al :').

Meest kansloze was nog wel de mensen die stonden te wachten om naar binnen te gaan _O-.
Get it and Bet it
pi_92547144
Is het zo dat bij de A&F winkels echt rijen enzo staan? of valt dat nog wel mee? Ik ga in de mei-vakantie. Leuke aan A&F vind ik dat weinig mensen 't hebben en het is goedkoper als in Nederland g-star of iets dergelijks :)
  woensdag 9 februari 2011 @ 15:15:30 #90
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_92547439
Dude, tijd dat in Nederlamd nie,amd het heeft is echt al heel, heel lang voorbij :')

BTW: Fierce :9~
pi_92548312
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 15:08 schreef deman13 het volgende:
Is het zo dat bij de A&F winkels echt rijen enzo staan? of valt dat nog wel mee? Ik ga in de mei-vakantie. Leuke aan A&F vind ik dat weinig mensen 't hebben en het is goedkoper als in Nederland g-star of iets dergelijks :)
Gebeurd soms bij de winkel op 5th avenue, alle andere vestigingen zijn een stuk rustiger.
Get it and Bet it
  woensdag 9 februari 2011 @ 15:59:14 #92
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_92549311
Ik vond de winkel op 5th avanue wel indrukwekkend eigenlijk. Nu moet dat ook wel vanuit mijn opleiding zijnde. Maar goed wat ik wel vond, plaats 3 barren in die tent en je heb een discotheek c_/
Eerste keer dat ik in die winkel was, was het vrij rustig maar was rond elf uur sochtends.. tweede keer stond er een rij tot om de hoek :') Maar goed ieder ze smaak qua kleding ik vond het wel mee vallen :)

quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:25 schreef deman13 het volgende:
Toevallig dat je ook in 't westland woont, woon in Naaldwijk!
's-Gravenzande hiero :D
pi_92551258
Wat raad jij dan aan 67Impala, qua a&f? Die outlet? of ook nog iets anders waar 't goedkoop is?
  woensdag 9 februari 2011 @ 16:58:29 #94
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_92551936
Nja enige A&F winkel die ik gezien heb is die op 5th avanue. Die is leuk, maar kan druk zijn. Puur uit interesses voor de winkel zelf ben ik ook gewoon die winkel binnen gelopen. Maar shirtjes daar kosten ook rustig 40 tot 60 dollar, wat ik gezien heb dan. Kan best zijn dat er goedkoper spul ligt.

Je moet gewoon eigenlijk beide bekijken. Die outlet zit in een grote mall, zijn meerdere winkels daar.

Voorderest weet ik geen andere A&F winkels te vinden, omdat ik slechts een paar dagen echt goed heb kunnen rondlopen daar. Veel schoolpresentaties en zulks. Dus enige wat ik kan zeggen: loop gewoon die op 5th avanue binnen en geniet van de vrouwen die er lopen ( :9 ).

En als je richting Jersey Gardens gaat moet je zowieso ook de outlet niet overslaan. Ondanks de crappy layout en het feit dat het een echte outlet is. (alles ligt dus door elkaar op tafels, en je moet zoeken voor je maat) is het wel goedkoop.
  woensdag 9 februari 2011 @ 18:54:45 #95
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_92556573
South street seaport zit ook een a&f. Was vrij rustig daar.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_92578408
ik vind het maar irritant die winkels van A&F, zelfde geld voor Hollister.
Zie je iiets liggen bij een paspop kan je daarna de hele winkel doorgaan zoeken naar dat kledingstuk.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:48:41 #97
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_92580298
En die teringherrie in die winkels... En dat het zo fuckin donker is....
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:05:05 #98
302853 themole
graaft totaal door.
pi_92580648
Die ondergrondse applestore aan de 5th ave is ook wel vet. Vooral 's avonds.
Niet altijd serieus
pi_92583376
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:05 schreef themole het volgende:
Die ondergrondse applestore aan de 5th ave is ook wel vet. Vooral 's avonds.
[ afbeelding ]
Die is cool ja :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:30:44 #100
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_92584699
Daar heb ik mijn IPad vandaan ! Om 2 uur snachts gehaald omdat het kon :D
pi_92585997
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:05 schreef themole het volgende:
Die ondergrondse applestore aan de 5th ave is ook wel vet. Vooral 's avonds.
[ afbeelding ]
mocht je last van je jetlag hebben kan je hier gewoon heen 24/7 :) ideaal
pi_92586088
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:30 schreef 67Impala het volgende:
Daar heb ik mijn IPad vandaan ! Om 2 uur snachts gehaald omdat het kon :D
Geen problemen gehad met invoerkosten etc..? Ik dacht dat ze namelijk erg streng controleerden op die dingen bij de grens.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:47:02 #103
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_92586954
Nee helemaal niet eigenlijk, wel gelijk in gebruik genomen om hem wat gebruikter over te laten komen maar nergens last van gehad... Zowel daar als hier bij de controle... Kon bij beide zo doorlopen.
Als ze serie nr gingen controleren was ik sowieso de lul..
pi_92587029
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:47 schreef 67Impala het volgende:
Nee helemaal niet eigenlijk, wel gelijk in gebruik genomen om hem wat gebruikter over te laten komen maar nergens last van gehad... Zowel daar als hier bij de controle... Kon bij beide zo doorlopen.
Als ze serie nr gingen controleren was ik sowieso de lul..
Je mag toch voor een bepaald bedrag gewoon spullen 'importeren'? Volgens mij max 500euro zonder toeslagen etc.
pi_92588196
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:47 schreef 67Impala het volgende:
Nee helemaal niet eigenlijk, wel gelijk in gebruik genomen om hem wat gebruikter over te laten komen maar nergens last van gehad... Zowel daar als hier bij de controle... Kon bij beide zo doorlopen.
Als ze serie nr gingen controleren was ik sowieso de lul..
Wat kost zo'n ipad eigenlijk in de states? scheelt het veel met europa?
pi_92588622
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:24 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Wat kost zo'n ipad eigenlijk in de states? scheelt het veel met europa?
500$, hier 500¤

Scheelt ongeveer 130 euro.
pi_92594756
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:51 schreef Othello het volgende:
Vertrek ook begin maart voor ¤305 ( air france / klm ) en mn overnachting is net ¤90 . ( appartement/ upper east side/ no joke !!)

Vertrek met een airfrance ticket van ZYR naar CDG .
Dus moet wel ff wat voor doen .
Dat is een mooi prijsje hoor. :)
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:45:30 #108
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_92599359
Mijn Ipad koste 729 dollar en 793 met sales tax.. Omgerekend kwam ik uit op zo'n 580 euro. De versie die ik had koste aldus een klasgenoot van mij die bij Icentre in Haarlem werkt 700 eu. Dus scheelt inderdaad zoals hierboven gemiddeld 120 eu. Toch wel geld :)
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 20:05:15 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_92603863
Stel dat ik nu boek voor een weekje NY in mei, moet/kan ik dan nu al een ESTA invullen? Of moet dat later?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92605288
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Stel dat ik nu boek voor een weekje NY in mei, moet/kan ik dan nu al een ESTA invullen? Of moet dat later?
kan ook later....al zou ik niet 5 dagen voor vertrek wachten, esta is trouwens 2 jaar geldig
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:31:56 #111
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_92605484
Is esta nou alleen voor vliegen naar de vs? Of ook binnen de vs?
Heb een estaformulier die wel geldig is als we aankomen, maar niet meer voor een binnenlandse vlucht. Iemand enig idee?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_92605747
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:31 schreef matthijst het volgende:
Is esta nou alleen voor vliegen naar de vs? Of ook binnen de vs?
Heb een estaformulier die wel geldig is als we aankomen, maar niet meer voor een binnenlandse vlucht. Iemand enig idee?
Volgens mij alleen om naar de VS te reizen. Op het esta formulier staat ook dat het alleen toegang geeft tot een vliegtuig of boot. Een douanier geeft de uiteindelijke goedkeuring.
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:06:27 #113
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_92607664
Werd mij vanuit school verteld dat je tot 72 uur van tevoren de esta aanvraag kon doen..
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 21:08:28 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_92607794
Ja, dat staat ook in de reisgids, zie ik nu :)

Hoe dan ook, eind mei zitten wij 9 dagen in NYC *O* we hebben geboekt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:09:37 #115
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_92627157
Cheapo-vraag: wat is de beste tijd (seizoen/maand) en luchthaven om te boeken en wat is dan de meest goedkope prijs die ongeveer te vinden is? :9
Maakt het nog veel uit om bijvoorbeeld vanaf Dusseldorf te vliegen of levert Amsterdam hetzelfde op? Zijn er bepaalde dagen waarop vliegverkeer goedkoper is of is dat een kwestie van proberen en gokken?

Zit me een beetje te oriënteren en zou super graag een weekje doorbrengen in New York, maar zit op een nogal klein budgetje. :Y)
pi_92627389
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:19 schreef TJLinden het volgende:
Cheapo-vraag: wat is de beste tijd (seizoen/maand) en luchthaven om te boeken en wat is dan de meest goedkope prijs die ongeveer te vinden is? :9
Maakt het nog veel uit om bijvoorbeeld vanaf Dusseldorf te vliegen of levert Amsterdam hetzelfde op? Zijn er bepaalde dagen waarop vliegverkeer goedkoper is of is dat een kwestie van proberen en gokken?

Zit me een beetje te oriënteren en zou super graag een weekje doorbrengen in New York, maar zit op een nogal klein budgetje. :Y)
Dan zou ik sowieso vliegen vanaf Brussel met American Airlines. Scheelt al behoorlijk.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:44:55 #118
67174 Dos37
Come on Twente
pi_92628021
Of vanaf Londen dat is het goedkoopst lijkt me.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_92630221
Ik krijg zelfs een mailtje dat mijn ESTA over een maand verloopt...
Eerst een nieuw paspoort dan verlengen 8-)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_92633432
Oh wat heb ik enorme zin om ook te gaan.
Plan is September (eind) en dan boeken in Juni want ik ben nog aan het sparen :P
Nadeel is wel dat ik alleen moet, want niemand kan of wil mee.

Enerzijds vind ik dat niet leuk natuurlijk, anderzijds: ik wil er gewoon een keer geweest zijn en in Januari heb ik besloten dat dat maar dit jaar moet zijn. Als ik op anderen moet wachten dan ben ik er over 4 jaar nog niet geweest.

Is het een beetje leuk in je eentje? Dat is het enige waar ik wel een beetje tegenop zie.
Screw them.
We're going home.
pi_92633774
Ik weet het niet hoe het is in je eentje, maar ik zou het persoonlijk graag een keer willen doen. Ik denk dat je dan ook wel naar NY moet gaan om mensen te ontmoeten. Dus niet als een autist daar door die stad gaan lopen, maar open staan voor gesprekken bij welke gelegenheid dan ook. Amerikanen staan daar over het algemeen heel erg open voor is mijn ervaring, dus maak daar gebruik van en vraag ze op de man af hoe ze over bepaalde zaken denken. Ik heb zo al menig interessant, informeel gesprek gehad met typische Amerikanen, blank en zwart.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_92634762
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:19 schreef TJLinden het volgende:
Cheapo-vraag: wat is de beste tijd (seizoen/maand) en luchthaven om te boeken en wat is dan de meest goedkope prijs die ongeveer te vinden is? :9
Volgens mij kan het in NY in de zomer heel heet en in de winter heel koud zijn... Ik was er in oktober en toen was het nog prima te doen met 15 tot 20 graden O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_92716334
quote:
Op vrijdag 11 februari 2011 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik weet het niet hoe het is in je eentje, maar ik zou het persoonlijk graag een keer willen doen. Ik denk dat je dan ook wel naar NY moet gaan om mensen te ontmoeten. Dus niet als een autist daar door die stad gaan lopen, maar open staan voor gesprekken bij welke gelegenheid dan ook. Amerikanen staan daar over het algemeen heel erg open voor is mijn ervaring, dus maak daar gebruik van en vraag ze op de man af hoe ze over bepaalde zaken denken. Ik heb zo al menig interessant, informeel gesprek gehad met typische Amerikanen, blank en zwart.
Ja maar ik denk dat dat ook wel vanzelf gaat.
Hoewel ik wel voor de stad zelf ga en niet precies alles van de NYorkers hoef te weten.

Ik wil een aantal dingen doen daar en dat zal ik in m'n eentje moeten doen waarschijnlijk. Het jammere is dan dat je het niet kan delen met iemand. Dat is een beetje m'n struikelpunt. Maar in het hostel zal ik ook wel lui tegenkomen dus vereenzamen zal ik niet :)
Screw them.
We're going home.
pi_92730005
Yaaah! Ik vertrek morgenochtend! *O* *O*
Heb er weer helemaal zin in! Ik zal als ik weer terugben een verslag typen van de dingen die ik heb gedaan. (non-touristisch is het uitgangspunt)

Het lijkt me overigens erg gaaf om een keer een stadionwedstrijd mee te maken, maakt eigenlijk niet uit wat het precies is. Gaat mij meer om de sfeer :)
Wat is nu echt vet om een keer gezien te hebben? Vind het maar moeilijk om een keuze te maken op Ticketmaster....
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  zondag 13 februari 2011 @ 19:51:57 #125
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_92731261
Basketball... Wordt tenminste een beetje veel gescoord :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_92732248
NBA natuurlijk _O_

Is ook redelijk makkelijk te volgen als newbie. Ik vond MLB in het begin enorm saai.
  zondag 13 februari 2011 @ 21:00:11 #127
67174 Dos37
Come on Twente
pi_92736401
Er is alleen NBA en NHL op dit moment.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 13 februari 2011 @ 21:30:26 #128
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_92739009
NHL is ook wel leuk trouwens, dat gaat er wat ruiger aan toe.
En is allemaal supersnel...

Soms hebben ze aanbiedingen, kan je voor $20 ofzo naar een wedstrijd.
Misschien ff checken, anders ga je naar allebei :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_92739845
1 maart naar de Knicks *O* *O* *O* *O*
  zondag 13 februari 2011 @ 23:58:08 #130
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_92750391
haha daar ben ik ook geweest!

DE-FENSE , DE-FENSE !

Wat een sfeer hangt er in zo'n stadion zeg.., heeel anders dan voetbal hier. En uiteraard de cheerleaders :@
  maandag 14 februari 2011 @ 00:08:44 #131
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_92750922
Vanochtend de vrouw op het vliegtuig gezet voor een paar dagen NY. Het is dit op moment Fashion week (tot donderdag) in NY dus dat zal wel een duur grapje worden.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 14 februari 2011 @ 00:23:17 #132
154052 RobertVH
I am your father
pi_92751607
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik weet het niet hoe het is in je eentje, maar ik zou het persoonlijk graag een keer willen doen. Ik denk dat je dan ook wel naar NY moet gaan om mensen te ontmoeten. Dus niet als een autist daar door die stad gaan lopen, maar open staan voor gesprekken bij welke gelegenheid dan ook. Amerikanen staan daar over het algemeen heel erg open voor is mijn ervaring, dus maak daar gebruik van en vraag ze op de man af hoe ze over bepaalde zaken denken. Ik heb zo al menig interessant, informeel gesprek gehad met typische Amerikanen, blank en zwart.
Ik heb me goed vermaakt in m'n eentje, was wel de tweede keer in New York. Nu hoef ik zelf niet perse met alles en iedereen te praten, ik vind het wel best als ik m'n ding kan doen en daarnaast nu en dan wat andere mensen ontmoeten. Er is genoeg te doen/zien in NY om je niet te hoeven vervelen voor een week in je eendje. oO<

Maar naar mijn idee staat New York niet echt boven aan mijn lijst van sociale/open steden, maar dat komt ook omdat je niet opvalt en er jaarlijks miljoenen toeristen komen.
pi_92755972
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:39 schreef Kruitdampje het volgende:
1 maart naar de Knicks *O* *O* *O* *O*
*O*

Tegen wie spelen ze dan?
Ik ben afgelopen woensdag geweest tegen de LA Clippers. Wat is die Blake Griffin toch een koning. Ze maakten een paar dunks geweldig. Knicks speelden gewoon slecht. Maar erg leuk om een keer mee te maken.
pi_92755978
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 00:08 schreef PirE het volgende:
Vanochtend de vrouw op het vliegtuig gezet voor een paar dagen NY. Het is dit op moment Fashion week (tot donderdag) in NY dus dat zal wel een duur grapje worden.
Als ze naar de mode shows gaat wel, voor de rest merk je er niet heel veel van ;)
pi_92771768
quote:
11s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:58 schreef 67Impala het volgende:
haha daar ben ik ook geweest!

DE-FENSE , DE-FENSE !

Wat een sfeer hangt er in zo'n stadion zeg.., heeel anders dan voetbal hier. En uiteraard de cheerleaders :@
zijn wij ook geweest, wel tof dat ze wonnen, maar jammer dat het de een slecht draaiend team is. Je in zo'n miljoenenstad toch meer verwachten van de potentie.
pi_92774482
Wat is beter ?? Een online ticket kopen voor een wedstrijd of een ticket via ticket exchange vanuit ticketmaster .
Kan ik deze dan ook via msgcounter ophalen ??

Zag een ticket bij CRT , was 120$ ,maar vraag me af of je :

A. Kan je de wedstrijd volgen , terwijl je eigenlijk het bord voor je ziet ?
B. Mogelijkheid tot fotograferen ?
Oftewel mag ik mijn Nikon mee naar de wedstrijd nemen ??

Of toch een ticket kopen voor 30$ ?
Weet nog goed dat ik voor 20¤ een ticket kocht voor een wedstrijd van FC Barcelona , en dat ik wedstrijd perfect kon bekijken . Was wel overigens koud , omdat we in de bovenste ring zaten ..
  maandag 14 februari 2011 @ 16:57:32 #137
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_92774823
Camera mag je gewoon meenemen.
Plaatje 1
Plaatje 2
Plaatje 3
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 14 februari 2011 @ 16:59:05 #138
67174 Dos37
Come on Twente
pi_92774918
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 15:56 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

zijn wij ook geweest, wel tof dat ze wonnen, maar jammer dat het de een slecht draaiend team is. Je in zo'n miljoenenstad toch meer verwachten van de potentie.
Dit jaar doen ze het toch nog wel iets beter. Het is wel is slechter geweest daar. Vond het wel jammer dat LeBron niet naar NY ging
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_92775237
quote:
Op maandag 14 februari 2011 16:57 schreef matthijst het volgende:
Camera mag je gewoon meenemen.
Plaatje 1
Plaatje 2
Plaatje3
Mooi mooi !!
Beetah !!

Vanuit welke plaats heb je die mooie pics gemaakt ??
pi_92777013
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:51 schreef Othello het volgende:
Wat is beter ?? Een online ticket kopen voor een wedstrijd of een ticket via ticket exchange vanuit ticketmaster .
Kan ik deze dan ook via msgcounter ophalen ??

Zag een ticket bij CRT , was 120$ ,maar vraag me af of je :

A. Kan je de wedstrijd volgen , terwijl je eigenlijk het bord voor je ziet ?
B. Mogelijkheid tot fotograferen ?
Oftewel mag ik mijn Nikon mee naar de wedstrijd nemen ??

Of toch een ticket kopen voor 30$ ?
Weet nog goed dat ik voor 20¤ een ticket kocht voor een wedstrijd van FC Barcelona , en dat ik wedstrijd perfect kon bekijken . Was wel overigens koud , omdat we in de bovenste ring zaten ..
Ik heb op stubhub kaartjes gekocht en dan specifiek e-tickets. hou wel rekening mee dat die tussenhandelaren nog een redelijke service fee opgooien.
  maandag 14 februari 2011 @ 17:56:57 #141
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_92777908
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:04 schreef Othello het volgende:

[..]

Mooi mooi !!
Beetah !!

Vanuit welke plaats heb je die mooie pics gemaakt ??
Knicks vs Suns - Seat location: section 305, row L, seats 13-14
Rangers - Seat location: section 233, row A, seats 5-6
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:35:37 #142
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_92783010
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:19 schreef TJLinden het volgende:
Cheapo-vraag: wat is de beste tijd (seizoen/maand) en luchthaven om te boeken en wat is dan de meest goedkope prijs die ongeveer te vinden is? :9
Maakt het nog veel uit om bijvoorbeeld vanaf Dusseldorf te vliegen of levert Amsterdam hetzelfde op? Zijn er bepaalde dagen waarop vliegverkeer goedkoper is of is dat een kwestie van proberen en gokken?

Zit me een beetje te oriënteren en zou super graag een weekje doorbrengen in New York, maar zit op een nogal klein budgetje. :Y)
Hele fijne tip voor een accomodatie, zowel voor klein als groot budget VEEL te vinden: www.airbnb.com
pi_92784732
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef matthijst het volgende:

[..]

Knicks vs Suns - Seat location: section 305, row L, seats 13-14
Rangers - Seat location: section 233, row A, seats 5-6
Dan heb je wel een redelijke telelens gebruikt :P
pi_92788224
Iemand nog aanraders voor leuke en goede budgethotels (4 nachten, stelletje)?

Op dit moment kijk ik op bookings.com en heb ik de optie Carterhotel gezien :) Nog andere opties/aanraders?
Love is in the air!
pi_92788491
Zoals hier eerder gemeld. Kijk eens op tripadvisor.com en zoek dan naar carter hotel, dan vindt je het echt geen aanrader meer hoor :P.
pi_92788543
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:52 schreef staticdata het volgende:
Zoals hier eerder gemeld. Kijk eens op tripadvisor.com en zoek dan naar carter hotel, dan vindt je het echt geen aanrader meer hoor :P.
OKe, vanuit de OP! THX
Dan hoor ik graag andere tips :)
Love is in the air!
pi_92788759
Heb zelf een goede ervaring met Hotel Newton. Schone kamer & badkamer. ligt in upper west side.
  maandag 14 februari 2011 @ 21:02:22 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_92789217
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:49 schreef Landgeld het volgende:
Iemand nog aanraders voor leuke en goede budgethotels (4 nachten, stelletje)?

Op dit moment kijk ik op bookings.com en heb ik de optie Carterhotel gezien :) Nog andere opties/aanraders?
2 posts boven je ^O^
pi_92789411
Gershwin hotel, goedkoop en écht een goed hotel met een nette ligging! Ben net terug en was gewoon goed!
  maandag 14 februari 2011 @ 21:07:21 #150
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_92789600
quote:
Op maandag 14 februari 2011 19:59 schreef staticdata het volgende:

[..]

Dan heb je wel een redelijke telelens gebruikt :P
70-300 en bijcroppen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_92805456
Just got carried away !!

[ Bericht 56% gewijzigd door Othello op 15-02-2011 02:11:19 ]
pi_92805606
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:49 schreef Landgeld het volgende:
Iemand nog aanraders voor leuke en goede budgethotels (4 nachten, stelletje)?

Op dit moment kijk ik op bookings.com en heb ik de optie Carterhotel gezien :) Nog andere opties/aanraders?
http://www.extendedstaybookers.com/

East 73rd and York Ave Apartment
1 week voor $100 in maart !
pi_92811333
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 08:07 schreef staticdata het volgende:

[..]

*O*

Tegen wie spelen ze dan?
Ik ben afgelopen woensdag geweest tegen de LA Clippers. Wat is die Blake Griffin toch een koning. Ze maakten een paar dunks geweldig. Knicks speelden gewoon slecht. Maar erg leuk om een keer mee te maken.
Als het goed is tegen de New Orleans Hornets, maar ik wil het gewoon een keer meemaken, NBA zelf vind ik erg gaaf, maar al die spelersnamen moet ik nog wel even oefenen :P
pi_92813260
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:12 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Als het goed is tegen de New Orleans Hornets, maar ik wil het gewoon een keer meemaken, NBA zelf vind ik erg gaaf, maar al die spelersnamen moet ik nog wel even oefenen :P
Ik kende ze ook niet allemaal hoor. Als je een tijdje van te voren komt, zeg 3 kwartier voor aanvang kan je vrij eenvoudig een heel stuk richting court lopen om foto's te maken als ze aan het inschieten zijn.
pi_92899646
Heeft iemand ervaring met het Roosevelt Hotel in New York ?
Ik kan half mei voor 2590 euro inclusief vlucht (KLM heen / DELTA terug) voor 2 personen, 8 nachten boeken. Volgens mij is dit niet goedkoop maar ook niet echt duur.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_92903539
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 00:37 schreef ClioSporT het volgende:
Heeft iemand ervaring met het Roosevelt Hotel in New York ?
Ik kan half mei voor 2590 euro inclusief vlucht (KLM heen / DELTA terug) voor 2 personen, 8 nachten boeken. Volgens mij is dit niet goedkoop maar ook niet echt duur.
Jazeker, ben er in september 2009 geweest. Mooie lobby, kamer was klein, maar prima. Wij hebben het toen via priceline geboekt, dus kosten waren flink wat lager (wellicht dat we daarom ook zo'n kleine kamer kregen ;) ).

2590 voor vlucht en 8 nachten hotel vind ik nogal prijzig eerlijk gezegd..
pi_92904688
Wat een prijs, nee.. dat zou ik echt niet doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:28:32 #158
67174 Dos37
Come on Twente
pi_92904792
Ik vind het nog wel meevallen voor 2 personen 8 nachten. :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_92904926
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:28 schreef Dos37 het volgende:
Ik vind het nog wel meevallen voor 2 personen 8 nachten. :Y
Je kunt makkelijk 500 euro met zijn 2en besparen door een beetje verder te zoeken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_92905556
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je kunt makkelijk 500 euro met zijn 2en besparen door een beetje verder te zoeken.
Hangt ook af van de eisen van de vraagsteller ;). Maar voor dat geld kan je met wat zoekwerk wel een beter hotel krijgen.
Get it and Bet it
pi_92905703
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 00:37 schreef ClioSporT het volgende:
Heeft iemand ervaring met het Roosevelt Hotel in New York ?
Ik kan half mei voor 2590 euro inclusief vlucht (KLM heen / DELTA terug) voor 2 personen, 8 nachten boeken. Volgens mij is dit niet goedkoop maar ook niet echt duur.
Poeh, wij zijn half sept (qua prijs wel vergelijkbaar met mei denk ik) voor 2 personen 7 nachten 1580 euro kwijt (vluchten en zeer net appartement met ontbijt en cleaning service, aan central park)
pi_92912179
Heeft er iemand al ervaring om met een limo afgehaald te worden op de luchthaven en dan naar het hotel? Of heeft iemand een richtprijs en met welke maatschappij.
pi_92913464
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:17 schreef bpi het volgende:
Heeft er iemand al ervaring om met een limo afgehaald te worden op de luchthaven en dan naar het hotel? Of heeft iemand een richtprijs en met welke maatschappij.
Wel andersom, van hotel naar JFK, was $50 voor drie man, dus maar marginaal duurder dan met de taxi. Maatschappij weet ik niets van, dit had de doorman voor ons geregeld. Misschien dat je het via je hotel kan laten regelen, die zullen vast een bedrijf hebben waar ze normaal zaken mee doen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_92921023
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:43 schreef Guard het volgende:

[..]

Wel andersom, van hotel naar JFK, was $50 voor drie man, dus maar marginaal duurder dan met de taxi. Maatschappij weet ik niets van, dit had de doorman voor ons geregeld. Misschien dat je het via je hotel kan laten regelen, die zullen vast een bedrijf hebben waar ze normaal zaken mee doen.
Wij afgelopen week voor $65 wat op $10 meer uitkwam dan met de taxi. Was meer toeval dat er een limo stond. maar ook de Doorman geregeld :Y
pi_92924309
Was trouwens wel een belevenis die limo-ride, onze sjoof had de instelling: "voor een limo gaan ze wel aan de kant" en schoot in ieder gaatje dat links dan wel rechts vrij kwam (best knap met zo'n lange wagen tijdens rushhour on Queens blvd).
Het hielp waarschijnlijk ook niet dat zijn baas over de radio aan het schreeuwen was dat ie moest opschieten, want hij moest vijf minuten geleden al zijn volgende vrachtje oppikken :')
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_92924464
Ik heb juist naar 2 verhuurbedrijven gemaild om eens een prijs te laten maken. Ben benieuwd wat het gaat kosten. Hieronder staan de links welke ik heb gemaild. Als nog iemand suggesties weet.
http://www.lincolnlimousine.com/pages/fleet.htm
https://manhattanviplimo.com/rates.htm
pi_92924548
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:54 schreef bpi het volgende:
Ik heb juist naar 2 verhuurbedrijven gemaild om eens een prijs te laten maken. Ben benieuwd wat het gaat kosten. Hieronder staan de links welke ik heb gemaild. Als nog iemand suggesties weet.
http://www.lincolnlimousine.com/pages/fleet.htm
https://manhattanviplimo.com/rates.htm
Ben wel benieuwd wat je terugkrijgt!
pi_92940596
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:57 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Hangt ook af van de eisen van de vraagsteller ;). Maar voor dat geld kan je met wat zoekwerk wel een beter hotel krijgen.
Tja, hoe weet je dat een ander hotel "beter" is ? Ik ga voor het eerst dus heb totaal geen ervaring daaro.
Ga je dan alleen af op recensies op bijv. booking .com ?
Ik hoor het liever van fokkers : )
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_92941286
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je kunt makkelijk 500 euro met zijn 2en besparen door een beetje verder te zoeken.
jah. heel simpel zelfs alleen zit je dan op hetzelfde niveau wat betreft het aantal sterren etc ?
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_92941617
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 22:31 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Tja, hoe weet je dat een ander hotel "beter" is ? Ik ga voor het eerst dus heb totaal geen ervaring daaro.
Ga je dan alleen af op recensies op bijv. booking .com ?
Ik hoor het liever van fokkers : )
Combi van booking.com, tripadvisor.com en eventueel zoover.nl brengt je ws veel meer info over een hotel dan een fok-ervaring :)
pi_92943772
Ranking op Tripadvisor geeft wel een beetje een beeld. Ik zou sowieso nooit kiezen voormeen dergelijk doorsnee, groot hotel. Voor dat geld kun je ook naar Hotel on Rivington, 60 Thompson of andere gave boutique hotels. Dan krijg je een vaak wat meer up to date kamer in een leukere buurt, met een beetje gave bars in het hotel, etc...

Dat vind ik nou juist zo relaxed van NY, de vrij betaalbare trendy hotels, midden in Soho, Meatpacking, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93030620
Even wat anders dan reisplannen... Wat zijn, volgens jullie, aanraders wat betreft authentieke New Yorkse sfeer in film en met name literatuur? Mooie filmpjes en boeken om in de goede sfeer te komen dus... :)
pi_93032959
de film 25th hour ;)
pi_93099336
Cloverfield
Taxi Driver
Rear Window
Manhattan
Once Upon A Time in America
Ghostbusters
Home Alone 2
Six Degrees of Seperation
Léon
Die Hard: With a Vengeance
Godzilla
Gangs of New York
Spider-Man

Verder:



Nederlandse geschiedenis omtrend de stichting van New Amsterdam
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_93108651
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 00:37 schreef ClioSporT het volgende:
Heeft iemand ervaring met het Roosevelt Hotel in New York ?
Ik kan half mei voor 2590 euro inclusief vlucht (KLM heen / DELTA terug) voor 2 personen, 8 nachten boeken. Volgens mij is dit niet goedkoop maar ook niet echt duur.
Kijk eens op priceline.com. Je geeft hier je datum op, de buurt waarin je wil verblijven, het aantal sterren en de prijs per nacht op. Wordt dit geaccepteerd dan wordt het bedrag meteen afgeschreven van je creditcard en heb je de kamer geboekt. Je krijgt dan ook te zien welk hotel het is geworden.

Als je je van te voren goed inleest kun je goed inschatten welk hotel je krijgt. Op betterbidding.com kun je lezen welk hotel er voor welke periode en prijs is 'gewonnen' en zo een goede prijs bepalen wat je wil gaan bieden.

Het kan echt veel schelen. Zo heb ik een 4 sterren hotel op 5 minuten van Times Square 'gekregen' voor ¤ 650,00 (2 personen, 7 nachten, eind september). Toen ik op de site van het hotel keek bleek dat dezelfde periode, aantal nachten en kamer een kleine 3000 euro zou kosten als ik het via die site geboekt had!
pi_93141736
Hell yeah...morgen naar New York *O* *O* *O* *O* *O*
pi_93141856
Have fun ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_93171968
Heeft er iemand hier ervaring met hotel Pennsylvania?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:28:36 #179
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93175861
Hotel Pennsylvania, keer of 6 geweest nu, ga in september weer.
Voldoet wat mij betreft wel, niet superluxe, maar lokatie vind ik echt top (naast macy's, tegenover Madison Square, mooi dichtbij 33rd/34th winkels....

Als je een Penn 5000 kamer boekt krijg je ontbijt (naja, een kamer waar je broodjes kunt halen), een ruimere kamer en internet.
http://www.hotelpenn.com/penn-5000-king.html

Tip: als je zelf boekt ff lid worden van de ANWB, dat kost je 17 euro per jaar (krijg je 6x per jaar zo'n magazine voor ook), maar met dat pasje van ze kan je AAA-korting selecteren op de site van hotelpenn, dat scheelt je 10% op de kamerprijs, dus meteen terugverdiend.
https://www.anwb.nl/wegen(...)worden.jsf?pkgCode=W
Haters everywhere but I don't really care.
pi_93189923
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:30 schreef Max-Westerman het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met hotel Pennsylvania?
Tsja, na een paar bezoekjes aan NY (telkens in Pennsylvania) ben ik er eigenlijk wel een beetje helemaal klaar mee. De laatste twee keer gaf ik ze nog steeds het voordeel van de twijfel, maar mij zien ze daar niet meer. Ik ken de tekortkomingen van het hotel, zoals het gebrek aan luxe (met uitzondering van de lobby, laat je daar niet door misleiden), matige douches, kutbedden en daar heb ik jarenlang ook bewust voor gekozen. Maar dat doe ik nu echt niet meer. Hotel Pennsylvania heeft slechts één groot voordeel, en dat is haar ligging.

Maar dat voordeel weegt niet meer op tegen alle nadelen, zoals hierboven al beschreven en bijvoorbeeld het ellenlange wachten bij het inchecken. Vergeleken met andere hotels is Penn een relatief goedkoop hotel, maar het blijft een behoorlijke smak geld wat je neertelt. Ik ben inmiddels op het punt aanbeland dat ik liever kies voor wat meer luxe, en dan maar wat minder gunstig lig ten opzichte van alle hotspots. Een paar maanden geleden hebben we voor mei geboekt voor een hotel in Long Island, ook slechts een kwartiertje van Times Square, voor een derde van de prijs van Penn. Misschien valt het wel tegen, al denk ik niet gelet op alle reacties op tripadvisor en dergelijke. Maar voor dit soort prijzen kan ik twee keer zo vaak naar NY en als dat betekent dat ik dan niet meer wakker word met uitzicht op Madison Square Garden, dan neem ik dat graag voor lief.
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:13:13 #181
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_93193448
Hoi Fargo :W

He even een vraagje, crosspost uit een ander TRV-topic: ik heb vaker naar NYC gereisd, en kwam toen nooit boven de 440 uit. Dat was toen ik 1 avond vantevoren boekte. Vorig jaar rond deze tijd boekte ik een vlucht voor oktober en kwam ik op 370 euro uit, terwijl er voor de eerste twee weken van juni ook voldoende goedkopere alternatieven waren dan ik nu zie. Ik had het al in het 'vragen over vliegen'-topic gevraagd of er een reden is dat de tickets nu duurder zijn, maar daar zei men dat die er niet was en dat prijzen hetzelfde zouden moeten liggen. Daarom vroeg ik me af of jullie misschien sites kennen die ik niet ken, of misschien tips hoe ik elders kan zoeken. Ik kom voor de eerste twee weken in juni vanaf AMS nauwelijks onder de 530 euro, dit is echt stukken duurder dan ik gewend ben.
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:14:09 #182
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93196185
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:35 schreef Fargo het volgende:
...en bijvoorbeeld het ellenlange wachten bij het inchecken.
Zo'n clubkamer boeken, dan heb je eigen check-in balie.

Iemand nog tips voor andere hotels in vergelijkbare prijsklasse in de buurt van Hotel Penn (zeg tussen 30/34 en 6/8th)? Ben ook een keer in New Yorker geweest, die was wel OK, maar is sindsdien gerenoveerd en opeens flink duurder.
Geloof dat er ook een Hilton aan 34th zit, die lijkt ook wel aardig. Grote voordeel van Penn is dat je weet wat je krijgt (en wat je niet krijgt).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_93196410
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:14 schreef matthijst het volgende:

[..]

Zo'n clubkamer boeken, dan heb je eigen check-in balie.

Iemand nog tips voor andere hotels in vergelijkbare prijsklasse in de buurt van Hotel Penn (zeg tussen 30/34 en 6/8th)? Ben ook een keer in New Yorker geweest, die was wel OK, maar is sindsdien gerenoveerd en opeens flink duurder.
Geloof dat er ook een Hilton aan 34th zit, die lijkt ook wel aardig. Grote voordeel van Penn is dat je weet wat je krijgt (en wat je niet krijgt).
Wat is de prijsklasse van Penn precies? En waarom eigenlijk die buurt, is het niet leuker om wat andere buurten te zien (Soho / Meatpacking / etc?).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93197642
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:14 schreef matthijst het volgende:

[..]

Zo'n clubkamer boeken, dan heb je eigen check-in balie.

Iemand nog tips voor andere hotels in vergelijkbare prijsklasse in de buurt van Hotel Penn (zeg tussen 30/34 en 6/8th)? Ben ook een keer in New Yorker geweest, die was wel OK, maar is sindsdien gerenoveerd en opeens flink duurder.
Geloof dat er ook een Hilton aan 34th zit, die lijkt ook wel aardig. Grote voordeel van Penn is dat je weet wat je krijgt (en wat je niet krijgt).
Denk dat deze iets hoger zit, maar ik heb er voor ¤111 per nacht gezeten, twee weken geleden. Hotel Fashion26. Zeker een aanrader. Op 6 minuten lopen van MSG. Fijn hotel, goede bedden en vriendelijke personeel.
  woensdag 23 februari 2011 @ 15:17:30 #185
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93202203
@Drive-r: Penn kost +/- $250 per nacht, tenminste, in september.

@Hierboven, thanks, ik ga s kijken
Haters everywhere but I don't really care.
pi_93204470
Hotel Stanford zit vlakbij het Penn, érg goed hotel, wel best prijzig..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_93205389
Ik ga morgen ook naar NY :)

Nu proberen we alvast online in te checken, maar dat lukt niet want dan beginnen ze over een ESTA application?
pi_93205496
Je hebt toch wel een ESTA-aanvraag gedaan!? :o
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_93205807
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:19 schreef Felixa het volgende:
Je hebt toch wel een ESTA-aanvraag gedaan!? :o
Is dat altijd nodig als je naar VS reist? :o
pi_93205831
Ze lullen overal dat je dat moet aanvragen als je E-paspoort hebt, niet dat je het altijd moet aanvragen..

HELP :o :P
pi_93206262
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Is dat altijd nodig als je naar VS reist? :o
Ja, natuurlijk.

Beetje laat he maar het kan nog (ondanks dat ze aanraden het 72uur vantevoren te doen)...

https://esta.cbp.dhs.gov/
pi_93206596
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:17 schreef matthijst het volgende:
@Drive-r: Penn kost +/- $250 per nacht, tenminste, in september.

@Hierboven, thanks, ik ga s kijken
Milford Plaza is ongeveer gelijk aan PENN en ligt ook aan times square. Is samen met Penn het meest populaire (aka: meest geboekte) hotel in Nederland voor New York.
pi_93207162
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:17 schreef matthijst het volgende:
@Drive-r: Penn kost +/- $250 per nacht, tenminste, in september.

@Hierboven, thanks, ik ga s kijken
Voor $260 zit je twee blokken verder in het Affinia Manhattan. Daar heb ik een tijdje voor werk in gezeten. Ik vond de lokatie maar zo-zo, maar het zijn corporate apartments. Voor die $260 per nacht heb je een studio apartment, een keukentje is wel lekker voor een langer verblijf en je hebt een Wholefoods een stukje verderop.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93207460
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:26 schreef Breekfast het volgende:
Ze lullen overal dat je dat moet aanvragen als je E-paspoort hebt, niet dat je het altijd moet aanvragen..

HELP :o :P
Moet je altijd doen! Dus snel naar:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?language=nl
pi_93209836
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:59 schreef Zon het volgende:

[..]

Moet je altijd doen! Dus snel naar:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?language=nl
Heb em aangevraagd en online inchecken is ook gelukt :)
pi_93210526
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:46 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Heb em aangevraagd en online inchecken is ook gelukt :)
Heb je ook toestemming gekregen?
pi_93210659
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:01 schreef Zon het volgende:

[..]

Heb je ook toestemming gekregen?
Jup. Authorization Approved :)

Online-inchecken kan ook alleen als je ESTA toestemming hebt.

Je aanvraag wordt denk ik automatisch goedgekeurd als je op al die vragen over drugs, terrorisme enzo nee invuld.
pi_93210673
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Hotel Stanford zit vlakbij het Penn, érg goed hotel, wel best prijzig..
Daar zit ik volgende week ook. We betalen pp 400 dollar voor 7 nachten, totaalplaatje van iets minder dan 1200 is 't. Vind het qua kosten nog wel meevallen dus!
Don't think twice, it's all right.
pi_93213037
Ik heb trouwens een paspoort sinds 7 februari dit jaar. Gaat dat nog problemen opleveren op 1 of andere manier? (zag wel dat je paspoort niet binnen zoveel maanden mag aflopen)
pi_93213528
Eind maart 7 dagen (dus eigenlijk 5;) naar New York! Ik heb dr echt zin in. We zitten wel in een cheap-ass hostel maar dat is alleen maar lachen.

1. Iemand ervaring met helicopter-vluchten? kzit al te kijken op internet. Bedragen varieren van 100 tot 150 dollar voor 8 a 15 min. Kheb nog nooit in zo'n ding gezeten dus het is sowieso voor mij al een hele ervaring! Iemand tips/ideeen/websites/ervaringen?

2. Daarnaast willen we ook een soort van clubtour gaan doen: betaal je 75 dollar en dan ga je met een gids/local langs de clubs/hotspots etc. Klinkt cheesy, maar ik hoor veel verhalen van dat de rijen heel lang zijn en dat je de clubs niet in komt etc. Iemand ervaring hiermee? Ik heb geen zin om 2 uur in een rij te gaan staan en dan nog niet binnenkomen, zonde van mn tijd.
pi_93214802
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:55 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb trouwens een paspoort sinds 7 februari dit jaar. Gaat dat nog problemen opleveren op 1 of andere manier? (zag wel dat je paspoort niet binnen zoveel maanden mag aflopen)
Geen probleem.
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:27:12 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93214877
Wij hebben ooit zon helicoptervlucht gedaan, was idd rond de 10 minuten, zeker de moeite waard, vond ik. Liberty helicopters was het geloof ik...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_93225207
Hier dus ook verschillende reacties over hotel Pennsylvania..

Zat net een beetje te kijken en zag dat ik rond de 800 euro of meer uitkwam voor 5 nachten. :')

Waarom is het toch altijd zo duur ;(
pi_93242312
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:13 schreef Omnifacer het volgende:
Hoi Fargo :W

He even een vraagje, crosspost uit een ander TRV-topic: ik heb vaker naar NYC gereisd, en kwam toen nooit boven de 440 uit. Dat was toen ik 1 avond vantevoren boekte. Vorig jaar rond deze tijd boekte ik een vlucht voor oktober en kwam ik op 370 euro uit, terwijl er voor de eerste twee weken van juni ook voldoende goedkopere alternatieven waren dan ik nu zie. Ik had het al in het 'vragen over vliegen'-topic gevraagd of er een reden is dat de tickets nu duurder zijn, maar daar zei men dat die er niet was en dat prijzen hetzelfde zouden moeten liggen. Daarom vroeg ik me af of jullie misschien sites kennen die ik niet ken, of misschien tips hoe ik elders kan zoeken. Ik kom voor de eerste twee weken in juni vanaf AMS nauwelijks onder de 530 euro, dit is echt stukken duurder dan ik gewend ben.
Omni! :W

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar dat prijsverschil door zou kunnen komen. Ik denk eerlijk gezegd dat jij genoeg internetervaring hebt om alle handige sites wel te kennen. Bovendien, zo spannend maak ik het ook nooit tijdens mijn zoektocht naar vliegtickets. We hebben één keer direct via Air Berlin geboekt en de overige keren steeds via Vliegtarieven.nl, waar we nooit meer betaalden dan 500 euro voor een rechtstreekse vlucht (september 2x en mei). Voor begin juni geeft KLM nu 570 euro aan, terwijl vanaf Brussel vliegen met Jet Airways 'slechts' 50 euro scheelt. Vanaf Dusseldorf en Brussel vlieg je met een overstap voor 430 euro, vanaf Brussel vlieg je dan met Iberia.Vanaf Amsterdam kom ik, zelfs met een overstap, niet onder de 530 euro uit.
pi_93242477
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:00 schreef Max-Westerman het volgende:
Hier dus ook verschillende reacties over hotel Pennsylvania..

Zat net een beetje te kijken en zag dat ik rond de 800 euro of meer uitkwam voor 5 nachten. :')

Waarom is het toch altijd zo duur ;(
Ik ben zelf totaal geen type voor hostels (en er ook inmiddels wel een beetje oud voor :') ) maar als ik naar New York ga, boek ik altijd een private room in het Chelsea Hostel. 10 min lopen van MSG, schone kamers en ze zijn inmiddels afgestapt van de grote slaapzalen en hebben alleen nog kleine kamers en dus ook privékamers met badkamer. Per kamer zit je dan op ongeveer $45,-.
Je hebt dan echt alleen een bed en een wat opbergruimte - maar het scheelt echt veel als je het vergelijkt met de hotelprijzen.
Ben er nu al een paar keer geweest en het altijd naar mijn zin gehad daar.

http://chelseahostel.com/
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_93254976
Over een klein maandje mag ik er (ook) aan geloven, New York!
Ik heb al het een en ander gelezen over invoerrechten e.d. Maar ik heb tijdens mijn terugvlucht een tussenstop in Oslo, Noorwegen. Heeft iemand toevallig ervaring met hun aanpak bij de douane? Ik ben van plan o.a. met een macbook thuis te komen en bij voorkeur geef ik dit niet aan bij de douane om invoerkosten te besparen. In Amsterdam weet ik een beetje hoe dit te werk gaat, maar is Oslo (Gardermoen) daar kieskeurig in?
Ik verwacht dat de vlucht Oslo - Amsterdam zonder moeite wordt afgelegd in ieder geval. In Nederland zal daarom niet meer streng gecontroleerd worden neem ik aan.
pi_93309490
13 t/m 21 juni zitten we in NY en Washington :) :) incl hotel e.d. 2499 euro!
Hooray for boobies!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 15:58:23 #208
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93310943
Dit hotel ziet er ook wel relaxt uit: http://www.distrikthotel.com/
Haters everywhere but I don't really care.
pi_93311706
Lijkt me erg prijzig..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_93312028
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt me erg prijzig..
200 EUR per nacht als ik snel kijk.
Get it and Bet it
  vrijdag 25 februari 2011 @ 17:05:21 #211
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93313866
Idd, valt reuze mee
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 19:42:32 #212
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_93319511
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 15:26 schreef Spockjuh_ het volgende:
13 t/m 21 juni zitten we in NY en Washington :) :) incl hotel e.d. 2499 euro!
nogal luxe hotels dan?
  vrijdag 25 februari 2011 @ 19:57:33 #213
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_93320184
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 17:05 schreef matthijst het volgende:
Idd, valt reuze mee
En de 4e nacht is gratis ^O^
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_93325270
4 maart ga ik samen met mijn vriend naar New York. We zitten er een week en betalen per persoon 475 euro (vlucht en hotel). We moeten eerst naar Antwerpen en dan de trein naar Schiphol 8-). We hebben geboekt via connections.be en als je een beetje flexibel bent in de dagen en tijden, kan je mooie aanbiedingen vinden. Het ticket kostte maar 295 euro p.p. We hebben half januari de tickets geboekt.
Via Expedia hebben we het hotel gevonden. Het ligt in Queens, maar wel helemaal aan het randje (vlakbij de Queensboro bridge) en het hotel is nog maar een paar jaar oud. Het ziet er schoon uit op de foto's en de vele recensies zijn allemaal positief en dat voor 50 euro per nacht. We zitten ongeveer 10 minuten van Times Square af.
pi_93332693
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 19:42 schreef QCC het volgende:

[..]

nogal luxe hotels dan?
valt wel mee, Mansfield Hotel in NY en Capitol Skyline in DC. Natuurlijk kan het altijd goedkoper maar goede recensies, juiste locatie voor ons en hotels naar onze smaak. Kan goedkoper maar prijs kwaliteit zit het wel goed.
Hooray for boobies!
pi_93344219
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:59 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

valt wel mee, Mansfield Hotel in NY en Capitol Skyline in DC. Natuurlijk kan het altijd goedkoper maar goede recensies, juiste locatie voor ons en hotels naar onze smaak. Kan goedkoper maar prijs kwaliteit zit het wel goed.
Capitol Skyline is een prima hotel
Locatie is top: met een paar minuten wandelen sta je voor the Capitol, geen zin om te lopen? Metro is ook vererekte dichtbij.
Kamers en bedden zijn ruim bemeten, helemaal niets mis mee...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_93347302
We zijn nu bezig om zoveel mogelijk to do's in 8 dagen NY en DC te proppen. In de OP stond voorheen een overzicht met wat te doen in NY binnen bepaalde tijden. waar is die gebleven? of iemand een alternatief? ;)
Hooray for boobies!
  zondag 27 februari 2011 @ 14:08:58 #218
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_93388782
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:18 schreef Spockjuh_ het volgende:
We zijn nu bezig om zoveel mogelijk to do's in 8 dagen NY en DC te proppen. In de OP stond voorheen een overzicht met wat te doen in NY binnen bepaalde tijden. waar is die gebleven? of iemand een alternatief? ;)
Same..

Vriend van me had ons uitgenodigd om naar DC te komen, schijnt met de trein best goedkoop en in een paar uur te doen te zijn, alle bezienswaardigheden op loopafstand van elkaar, misschien wel een dagje(+overnachting) overwegen.
  zondag 27 februari 2011 @ 20:08:54 #219
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_93406429
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 08:40 schreef Fargo het volgende:

[..]

Omni! :W

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar dat prijsverschil door zou kunnen komen. Ik denk eerlijk gezegd dat jij genoeg internetervaring hebt om alle handige sites wel te kennen. Bovendien, zo spannend maak ik het ook nooit tijdens mijn zoektocht naar vliegtickets. We hebben één keer direct via Air Berlin geboekt en de overige keren steeds via Vliegtarieven.nl, waar we nooit meer betaalden dan 500 euro voor een rechtstreekse vlucht (september 2x en mei). Voor begin juni geeft KLM nu 570 euro aan, terwijl vanaf Brussel vliegen met Jet Airways 'slechts' 50 euro scheelt. Vanaf Dusseldorf en Brussel vlieg je met een overstap voor 430 euro, vanaf Brussel vlieg je dan met Iberia.Vanaf Amsterdam kom ik, zelfs met een overstap, niet onder de 530 euro uit.
Kerel! Thanks voor je reply! Heb inmiddels een retourtje BRU - EWR gevonden voor 466 euro, met Lufthansa. Gezien de prijzen op de markt een goede deal. Ik was in mijn zoektocht vergeten op connections.be te kijken en kwam zo dus op dit ticket uit. Vrij dom om er niet op te kijken maar ging er volledig van uit dat skyscanner ook de tarieven van connections.be mee zou pakken. Dat bleek niet zo te zijn! Iberia doe ik niet meer, dan zwem ik nog liever.

Wordt de vierde keer dat ik naar NYC ga, maar eerste keer dat het met een makker is in plaats van met partner. Dan ga je toch andere dingen doen. Denk dat we nu meer naar nachtleven gaan kijken, wat meer sport kijken/bezoeken (Yankees v Red Sox :9~ ) etc.
pi_93408890
must do voor mij is een show van David letterman bezoeken. heb al even op de officiele site gekeken maar aan tickets komen is schijnbaar nog niet zo makkelijk. Iemand tips of suggesties?
Hooray for boobies!
pi_93409294
Beste mogelijkheid is om op de dag zelf langs te gaan. Volgens mij kun je je dan op een lijst laten zetten. Later op de dag worden dan tickets vergeven van mensen die niet komen opdagen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_93416112
Best lastig is dat inderdaad.. wil ook graag een keer naar Conan O'Brien ofzo, maja..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_93527161
Afgelopen maandag een 10daagse reis naar N.Y.C. geboekt!
Word m'n 2e keer en ik heb er nu al weer zin in!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_93530864
Hoe komen jullie aan die goedkope vluchten? Ik wil in oktober een weekje met m'n vader gaan, maar we willen graag vanaf A'dam vliegen en ik vind niks onder de 600 euro -O-
Tap tap tap
pi_93531278
Heb even gekeken en bijv. bij US Airways heen op 10 oktober, terug op 17 oktober ben je 490 euro kwijt (wel met overstap in Philadelphia, dus da's wel een beetje lastig. :X ).
Dezelfde data met British Airways (overstap op Heathrow) komt op 570 euro.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:17:25 #226
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_93531545
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:09 schreef Felixa het volgende:
Heb even gekeken en bijv. bij US Airways heen op 10 oktober, terug op 17 oktober ben je 490 euro kwijt (wel met overstap in Philadelphia, dus da's wel een beetje lastig. :X ).
Dezelfde data met British Airways (overstap op Heathrow) komt op 570 euro.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:56 schreef CherryLips het volgende:
Hoe komen jullie aan die goedkope vluchten? Ik wil in oktober een weekje met m'n vader gaan, maar we willen graag vanaf A'dam vliegen en ik vind niks onder de 600 euro -O-
Via Expedia vind je een handig overzicht, bij mijn weten ook van de goedkoopste vluchten maar misschien dat iemand anders hier een nog goedkopere manier weet. Als je per se van Amsterdam wil vliegen op die data zie ik daar een retour van 506 euro via Icelandair, overstappen op Reykjavik.

Als je toch in overweging wil nemen om vanaf dusseldorf te vliegen (ik weet niet waar je woont) dan kan je nonstop (zonder tussenlanding) vliegen met Airberlin voor 555 retour.

Ik zie ook dat je van Brussel rechtstreeks kan vliegen met British Airways voor 538 pp retour.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:20:39 #227
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_93531653
Ik ga van 16 mei tot en met 20 mei naar NYC.

Kan het zijn dat ik niet echt evenementen kan vinden om naartoe te gaan? Qua sport?
En voor musicals: wat is een goede site?
pi_93532203
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

[..]

Via Expedia vind je een handig overzicht, bij mijn weten ook van de goedkoopste vluchten maar misschien dat iemand anders hier een nog goedkopere manier weet. Als je per se van Amsterdam wil vliegen op die data zie ik daar een retour van 506 euro via Icelandair, overstappen op Reykjavik.

Als je toch in overweging wil nemen om vanaf dusseldorf te vliegen (ik weet niet waar je woont) dan kan je nonstop (zonder tussenlanding) vliegen met Airberlin voor 555 retour.

Ik zie ook dat je van Brussel rechtstreeks kan vliegen met British Airways voor 538 pp retour.
En via expedia.de is Icelandair nog een fractie goedkoper: 493 euro.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:37:55 #229
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_93532251
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:36 schreef Felixa het volgende:

[..]

En via expedia.de is Icelandair nog een fractie goedkoper: 493 euro.
Oh ik wist niet dat dat ook nog uitmaakte! Da's een goeie ^O^
pi_93534525
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:20 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ik ga van 16 mei tot en met 20 mei naar NYC.

Kan het zijn dat ik niet echt evenementen kan vinden om naartoe te gaan? Qua sport?
En voor musicals: wat is een goede site?
Probeer Stubhub. Ik ga overigens van 14 - 22 mei weer naar NY en heb reeds kaarten voor de Yankees tegen de Mets! ^O^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_93545455
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Probeer Stubhub. Ik ga overigens van 14 - 22 mei weer naar NY en heb reeds kaarten voor de Yankees tegen de Mets! ^O^
The subway-series, nice ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:58:08 #232
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_93545622
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:54 schreef Guard het volgende:

[..]

The subway-series, nice ^O^
Hier Yankees tegen Kansas ofzo, heb een vriendin die daar woont laten boeken. Red Sox komen een dag later maar die tickets waren enorm veel duurder, en zo veel boeit me honkbal nou ook weer niet..
pi_93545940
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:58 schreef QCC het volgende:

[..]

Hier Yankees tegen Kansas ofzo, heb een vriendin die daar woont laten boeken. Red Sox komen een dag later maar die tickets waren enorm veel duurder, en zo veel boeit me honkbal nou ook weer niet..
Tja Yanks vs Bosox is wel een van de ultimate rivalries in all of sports, maar ik kan me ook voorstellen dat je je het nu ook weer niet zo veel boeit dat je er flink meer voor gaat betalen...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_93576605
Mardi Gras wordt zeker niet gehouden in New York ??
Shit.. had net ff zin om wat beads naar opzwepende titten te gooien :P
  donderdag 3 maart 2011 @ 01:47:08 #235
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_93577036
Guard, wat zijn subway-series?
pi_93579664
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 01:47 schreef Omnifacer het volgende:
Guard, wat zijn subway-series?
Zo noemen ze de jaarlijkse ontmoetingen tussen de twee MLB teams van NY. 3 wedstrijden in Citi park, en 3 wedstrijden in Yankee stadium. Ze noemen het de subway series omdat beide stadions direct bereikbaar zijn met de NY subway (161Th street voor de Yankees en Willets point voor de Mets).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_93581489
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 07:11 schreef Guard het volgende:

[..]

Zo noemen ze de jaarlijkse ontmoetingen tussen de twee MLB teams van NY. 3 wedstrijden in Citi park, en 3 wedstrijden in Yankee stadium. Ze noemen het de subway series omdat beide stadions direct bereikbaar zijn met de NY subway (161Th street voor de Yankees en Willets point voor de Mets).
Wat moet ik daar overigens van verwachten? Extra (veiligheids)maatregelen ofzo?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_93581694
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:20 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ik ga van 16 mei tot en met 20 mei naar NYC.

Kan het zijn dat ik niet echt evenementen kan vinden om naartoe te gaan? Qua sport?
En voor musicals: wat is een goede site?
Musicals weet ik niet direct een website, maar in NYC kun je bij TKTS tickets kopen voor diezelfde dag, vaak met korting tot 50%.

Yankees tickets hebben we ook via stubhub gekocht.
  donderdag 3 maart 2011 @ 09:51:43 #239
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_93581840
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:46 schreef Jeter het volgende:

[..]

Musicals weet ik niet direct een website, maar in NYC kun je bij TKTS tickets kopen voor diezelfde dag, vaak met korting tot 50%.

Yankees tickets hebben we ook via stubhub gekocht.
Volgens mijn reisgids is dat ook de beste manier om broadway tickets te kopen :Y

Edit: mijn reisgids-boek bedoel ik. Ik heb geen persoonlijke man die mijn gids is gedurende de reis :')
pi_93582191
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat moet ik daar overigens van verwachten? Extra (veiligheids)maatregelen ofzo?
Tis geen Ajax - Feyenoord, dus er zal geen oproerpolitie klaar staan oid. Ik zal hier geen idyllisch plaatje schetsen dat er tijdens baseball wedstrijden helemaal niets gebeurd, soms kleine vechtpartijtjes op de tribune, maar die worden doorgaans wel opgelost door de stewards.
Een veldslag zoals we in Europa nog wel eens zien bij het voetbal is echter zeer onwaarschijnlijk
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  ESF Reporter donderdag 3 maart 2011 @ 22:12:32 #241
87554 Cee
Welluk?
pi_93615204
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:51 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Volgens mijn reisgids is dat ook de beste manier om broadway tickets te kopen :Y

Edit: mijn reisgids-boek bedoel ik. Ik heb geen persoonlijke man die mijn gids is gedurende de reis :')
Ik zou dat ook aanraden. TKTS. Let wel, niet alle musicals stellen kaartjes ter beschikking daar. Populaire shows zoals Wicked raken ze makkelijk kwijt via hun kassa en ticket websites en er is ook een dagelijkse loterij waar je voor een paar tientjes op rij 1 kan zitten als jouw naam een van de 14 is die uit een grote tombola worden getrokken. Maar zo'n loterij kost een hoop tijd en frustratie (heb ondertussen al zo'n 4 keer meegedaan, 4 keer verloren :') ).

Dus, TKTS is je beste kans voor voordelige kaartjes en anders moet je toch de ticket websites nagaan en dan kan je ook wel eens leuke voordeeltjes eruit halen. Hier een paar tips.
pi_93626349
Het is wel slim om dan naar de TKTS bij de South Street Seaport ipv die bij Times Square te gaan. Is veel minder druk :)
Kwaliteit kende geen recessie
pi_93626671
Ik ga nú naar New York. Bedankt voor alle tips die ik hier de afgelopen periode heb mogen opdoen.
Don't think twice, it's all right.
pi_93630759
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat moet ik daar overigens van verwachten? Extra (veiligheids)maatregelen ofzo?
De sfeer op de tribunes is gemoedelijk, maar er zijn wel veiligheidsmaatregelen. Je mag daarom geen tas of rugzakje mee naar binnen nemen. Er zijn wel lockers buiten het stadion, maar dit kost weer extra geld en extra tijd om in de rij te staan.

Dit is trouwens niet specifiek voor Yankees-Mets, maar geldt bij alle wedstrijden. Een plastic tas met een extra trui (aan te raden) of handtasje van je vriendin is geen probleem.
pi_93631170
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:29 schreef jaco het volgende:

[..]

De sfeer op de tribunes is gemoedelijk, maar er zijn wel veiligheidsmaatregelen. Je mag daarom geen tas of rugzakje mee naar binnen nemen. Er zijn wel lockers buiten het stadion, maar dit kost weer extra geld en extra tijd om in de rij te staan.

Dit is trouwens niet specifiek voor Yankees-Mets, maar geldt bij alle wedstrijden. Een plastic tas met een extra trui (aan te raden) of handtasje van je vriendin is geen probleem.
Ik ben er al een keer geweest en dat weet ik inderdaad. Kwamen we daar aan met beide een rugzak.. dat ging dus even niet door. Volgende keer neem ik het broodnodige mee: geld, camera en de tickets, dat is voldoende.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_93632800
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ben er al een keer geweest en dat weet ik inderdaad. Kwamen we daar aan met beide een rugzak.. dat ging dus even niet door. Volgende keer neem ik het broodnodige mee: geld, camera en de tickets, dat is voldoende.
Apart, ik kon afgelopen juni zo doorlopen met rugzak en al, geen probleem. Hangt misschien van de steward af..
pi_93633608
Gister the meeting gehad over het wie wat waar..

Wij gaan 14 tot 20 oktober met 8 personen ( 4 oudere 4 jongere) vanaf Brussel naar Newark

We zitten in een appartement op 47th street tussen 8th and 9th avenue.

Totaal 728 pp

Nu maar is beginnen met een goede planning..
Be brave. Be kind.
pi_93644932
Iemand wel eens een dagvlucht retour naar Europa gemaakt? Is dat niet veel beter/gezonder/beter voor de jetlag itt de nachtvluchten? (zeker als je al slecht slaapt in het vliegtuig). Dus zeg maar 8 uur sochtends vertrek NYC, aankomst 8uur GMT. Of zijn daar ook nadelen aan? Iemand hier jetlag-expert :P

Na aankomst kan je dan rustig weer gaan slapen dus verwerk je direct de eerste vermoeidheid toch:



quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:02 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vind het grootste nadeel eigenlijk dat je dan wel een hotelnacht betaalt, maar gelijk s'ochtends al weggaat. Als je s'avonds vertrekt heb je nog iets aan de dag :) (al is het maar een paar uurtjes)
Dat maakt me persoonlijk niets uit. Moet vanaf de eastcoast terugvliegen en NYC is de snelste/gemakkelijkste optie. Hoef er niet meer te sightseeen dus puur voor gemak. Gaat me puur om jetlag verwerking waar ik altijd veel last van heb.

[ Bericht 31% gewijzigd door zeebeschuit op 04-03-2011 16:08:03 ]
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:01:16 #249
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_93645025
Haha, overweeg je toch weer om naar NYC te gaan?
pi_93645061
Ik vind het grootste nadeel eigenlijk dat je dan wel een hotelnacht betaalt, maar gelijk s'ochtends al weggaat. Als je s'avonds vertrekt heb je nog iets aan de dag :) (al is het maar een paar uurtjes)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_93646410
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:02 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vind het grootste nadeel eigenlijk dat je dan wel een hotelnacht betaalt, maar gelijk s'ochtends al weggaat. Als je s'avonds vertrekt heb je nog iets aan de dag :) (al is het maar een paar uurtjes)
Mee eens, wij vertrekken nu om 18u 's avonds, dus dan kon je toch tot een uur of 13/14 blijven voordat je naar het vliegveld vertrekt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_93651601
Vandaag teruggekomen uit New York....echt een geweldige stad! Ga zeker nog eens terug. Hoogtepunt was toch wel een wedstrijd van de Knicks bezoeken.. *O* *O* *O*
pi_93652564
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:59 schreef zeebeschuit het volgende:
Iemand wel eens een dagvlucht retour naar Europa gemaakt? Is dat niet veel beter/gezonder/beter voor de jetlag itt de nachtvluchten? (zeker als je al slecht slaapt in het vliegtuig). Dus zeg maar 8 uur sochtends vertrek NYC, aankomst 8uur GMT. Of zijn daar ook nadelen aan? Iemand hier jetlag-expert :P
Ik heb dat nooit gedaan omdat bijna alle vluchten s'avonds vertrekken. Ik zou het echter wel overwegen, omdat je dan redelijk fris het vliegtuig instapt en je de reis makkelijk zonder slaap kunt doorstaan. Ik houd niet van slapen in het vliegtuig, althans in een economy stoel.

Echter, het voorkomen of verlichten van de jetlag kun je volgens mij vergeten. Ik vond deze redelijke betrouwbare beschrijving van een Jet Lag: http://www.medicinenet.com/jet_lag/article.htm

De oorzaak staat hier onomwonden: a result of air travel across time zones. Die oorzaak vermijd je niet door op een ander tijdstip te reizen.

quote:
Na aankomst kan je dan rustig weer gaan slapen dus verwerk je direct de eerste vermoeidheid toch:
Ik denk dat je bij aankomst om 20.00 uur (of 22.00 in Amsterdam) niet in slaap valt, omdat het aan de VS Oostkust immers nog maar 14.00 (of 16.00) u. is. Dan slaap je hooguit even vanwege de reisvermoeidheid en misschien dat dit de eerste nacht goed aansluit op je echte slaaptijd. De dag er na begint het jetlag probleem echter alsnog omdat het een slaapritme probleem is.

Noot: het is erg lastig te volgen als je latere reakties gaat quoten in je oorspronkelijke vraag posting.
pi_93652802
Zeker terug is de red-eye de lekkerste vlucht, ik slaap prima in het vliegtuig en de jetlag ben ik na 1 dag kwijt als ik bij aankomst 's ochtends gewoon een normale dag draai. Over het algemeen heb ik toch al weinig jetlag vanuit NY, daar is het tijdsverschil niet echt groot genoeg voor. Heen boeit het met trouwens weinig, op zich vaak wel ok om 's avonds aan te komen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93688729
Toch even een algemene vraag.
Ik wilde ook graag een dag naar washington toe gaan vanuit new york.
Hier in dit topic lees ik regelmatig dat de prijzen van de treinkaartjes best meevallen en niet duur zijn.
Toch zou ik volgens de site van Amtrak en de servicebaliemedewerker dik 120 dollar moeten neertellen voor een retourtje. Deze prijs kon ook nog hoger uitvallen als ik later op de dag zou gaan.

Heb ik mij nou totaal verkeerd laten informeren of is 120 dollar voor een retourtje een redelijke prijs? In mijn opzicht totaal niet namelijk.
pi_93688808
is vrij normaal. Je kan ook de bus pakken ben je voor 40 dollar klaar met een retourtje
Hooray for boobies!
pi_93689047
Ben ook een dag naar Washington geweest met Amtrak, retourtje kostte me toendertijd 95 dollar. De treinen zijn overigens wel lekker comfortabel.
pi_93741314
Precies, ik zou ook niet een dag vlucht willen nemen, zonde van mijn geld!

Daarnaast, ik slaap ook niet in het vliegtuig, maar de vlucht duurt maar 6-7 uur eastbound, dus dat valt te overleven. De dag erna zul je moe zijn, maar als je daarna een flinke nacht slaapt, ben je de volgende dag weer helemaal fit!
  zondag 6 maart 2011 @ 21:23:02 #259
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_93743367
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:59 schreef zeebeschuit het volgende:
Iemand wel eens een dagvlucht retour naar Europa gemaakt? Is dat niet veel beter/gezonder/beter voor de jetlag itt de nachtvluchten? (zeker als je al slecht slaapt in het vliegtuig). Dus zeg maar 8 uur sochtends vertrek NYC, aankomst 8uur GMT. Of zijn daar ook nadelen aan? Iemand hier jetlag-expert :P
Gewoon de 22:30 pakken (eventueel i.c.m. een slaapmiddel + earplugs) en je hebt de minste last van jetlag. Zonder slaappillen kan ik ook niet slapen in het vliegtuig, met gaat vrij goed.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 7 maart 2011 @ 17:01:39 #260
337906 DvT1987
Better than cookies
pi_93775826
Hele leuke tip als je van Italiaans eten houdt: Eataly New York (website: eatalyny)

Het is een grote overdekte 'markthal' waar overal Italiaans eten en delicatessen te krijgen zijn, maar ook overal restaurantjes ingedeeld op soort eten pasta, vis, vlees, groente, etc.

Heel erg lekker en ze hebben er zelfs Italiaanse etenswaren die hier in Nederlands soms niet te krijgen zijn zoals burrata.
I hope you guys are ready for some pie!
  maandag 7 maart 2011 @ 17:02:19 #261
337906 DvT1987
Better than cookies
pi_93775853
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:04 schreef Kruitdampje het volgende:
Toch even een algemene vraag.
Ik wilde ook graag een dag naar washington toe gaan vanuit new york.
Hier in dit topic lees ik regelmatig dat de prijzen van de treinkaartjes best meevallen en niet duur zijn.
Toch zou ik volgens de site van Amtrak en de servicebaliemedewerker dik 120 dollar moeten neertellen voor een retourtje. Deze prijs kon ook nog hoger uitvallen als ik later op de dag zou gaan.

Heb ik mij nou totaal verkeerd laten informeren of is 120 dollar voor een retourtje een redelijke prijs? In mijn opzicht totaal niet namelijk.
Nee, neem een megabus of een greyhoundbus. Ik had een retourtje voor 50 dollar :)
I hope you guys are ready for some pie!
  maandag 7 maart 2011 @ 18:40:11 #262
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_93779593
Ik ga morgen voor 6 weken naar de VS, en doe de eerste 2 weken NY en Washington aan. 390E voor een retourtje, viel me alleszins mee! Hotels allemaal geboekt via priceline.com ($115 per nacht in het Roosevelt, NY, en $140 per nacht voor het Marriott te DC; deze website is aan te raden voor alle hotelboekingen wat mij betreft; je betaalt vaak de helft van de prijs voor 3,4 en 5 sterren hotels).

Ik heb besloten pas in Florida een huurauto te nemen dus ben in NY en DC aangewezen op het openbaar vervoer. Iemand nog tips, bijv om van NY naar DC te geraken?

edit; zie net de post hierboven. Hoe lang doet zo'n greyhound erover?
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_93780128
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:40 schreef Boomlaars het volgende:
Ik ga morgen voor 6 weken naar de VS, en doe de eerste 2 weken NY en Washington aan. 390E voor een retourtje, viel me alleszins mee! Hotels allemaal geboekt via priceline.com ($115 per nacht in het Roosevelt, NY, en $140 per nacht voor het Marriott te DC; deze website is aan te raden voor alle hotelboekingen wat mij betreft; je betaalt vaak de helft van de prijs voor 3,4 en 5 sterren hotels).

Ik heb besloten pas in Florida een huurauto te nemen dus ben in NY en DC aangewezen op het openbaar vervoer. Iemand nog tips, bijv om van NY naar DC te geraken?

edit; zie net de post hierboven. Hoe lang doet zo'n greyhound erover?
als je een enkeltje neemt naar washington dc dan is de trein toch misschien de makkelijkste optie, kost je dan 60 dollar ongeveer. treinreis is ongeveer 3 uur
pi_93785234
Mijn vriendin en ik hebben ook een vraagje met betrekking tot de Amtrak. Wij willen graag (een volgende trip, niet in mei al) met de trein naar Chicago. Nou is dat een behoorlijk ritje, dus willen we dat graag 'opbreken' met enkele overnachtingen. Bestaat er nu bij Amtrak een soort ticket, waarbij het mogelijk is om het traject NY - Chicago in bijvoorbeeld twee weken af te leggen? Of moet je dan echt steeds losse trajecten boeken?

Iemand hier ervaring mee?
  maandag 7 maart 2011 @ 22:40:31 #265
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93794246
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:23 schreef PirE het volgende:

[..]

Gewoon de 22:30 pakken (eventueel i.c.m. een slaapmiddel + earplugs) en je hebt de minste last van jetlag. Zonder slaappillen kan ik ook niet slapen in het vliegtuig, met gaat vrij goed.
Waar haal je slaappillen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_93794761
De drogist heeft wel wat opties die over de toonbank verkocht mogen worden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93794821
Ik heb ze een keer aan de huisarts gevraagd voor een hele lange vliegreis (naar Nieuw-Zeeland). Ik kreeg er maar heel weinig en ook een vrij lage dosis, want er zullen natuurlijk genoeg mensen zijn die dit als smoesje gebruiken om aan pillen te komen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_93797483
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:40 schreef matthijst het volgende:

[..]

Waar haal je slaappillen?
Is dit nou wel verstandig? De vlucht terug duurt 8 uur, dus je kunt hooguit 6 uur slapend doorbrengen. Een slaappil is vziw bedoeld voor een langere slaaptijd, dus ik vraag me af of dat geen risico's oplevert als je van Schiphol naar huis rijdt.
pi_93798081
Meeste over-the-counter slaappillen (en zelfs de pillen die je alleen op recept kunt krijgen) zijn juist bedoeld voor het in slaap vallen, niet om lang te slapen. Gewoon de bijsluiter lezen en je weet natuurlijk genoeg, maar het zou geen issue moeten zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 8 maart 2011 @ 00:37:46 #270
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_93799736
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:40 schreef matthijst het volgende:

[..]

Waar haal je slaappillen?
Huisarts heeft het betere spul, maar ik denk dat je bij de drogist ook wel kan slagen als je nooit slaapmiddelen gebruikt.

quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:39 schreef jaco het volgende:

Is dit nou wel verstandig? De vlucht terug duurt 8 uur, dus je kunt hooguit 6 uur slapend doorbrengen. Een slaappil is vziw bedoeld voor een langere slaaptijd, dus ik vraag me af of dat geen risico's oplevert als je van Schiphol naar huis rijdt.
Die dingen zijn allang uitgewerkt zodra je op Schiphol staat. Het maakt het inslapen (dat is juist mijn probleem) net wat makkelijker. Voor NY->AMS is het niet ideaal maar zonder slaap ik helemaal niet en dan ben ik helemaal brak, met pak ik toch al snel 4 a 5 slaap mee en dan is het tijdsverschil redelijk makkelijk te overbruggen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_93803826
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:39 schreef jaco het volgende:

[..]

Is dit nou wel verstandig? De vlucht terug duurt 8 uur, dus je kunt hooguit 6 uur slapend doorbrengen. Een slaappil is vziw bedoeld voor een langere slaaptijd, dus ik vraag me af of dat geen risico's oplevert als je van Schiphol naar huis rijdt.
Terug vanuit NYC is 6 uur ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:04:21 #272
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93803995
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:39 schreef jaco het volgende:
Is dit nou wel verstandig? De vlucht terug duurt 8 uur, dus je kunt hooguit 6 uur slapend doorbrengen. Een slaappil is vziw bedoeld voor een langere slaaptijd, dus ik vraag me af of dat geen risico's oplevert als je van Schiphol naar huis rijdt.
Moet heen naar LA, dat duurt langer :)
6 uurtjes terug is nog wel te doen, maar met vluchten van 10+ uur zou ik het fijn vinden als ik eens een uur of 5 kon slapen :(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_93805126
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:40 schreef Boomlaars het volgende:
Ik ga morgen voor 6 weken naar de VS, en doe de eerste 2 weken NY en Washington aan. 390E voor een retourtje, viel me alleszins mee! Hotels allemaal geboekt via priceline.com ($115 per nacht in het Roosevelt, NY, en $140 per nacht voor het Marriott te DC; deze website is aan te raden voor alle hotelboekingen wat mij betreft; je betaalt vaak de helft van de prijs voor 3,4 en 5 sterren hotels).

Ik heb besloten pas in Florida een huurauto te nemen dus ben in NY en DC aangewezen op het openbaar vervoer. Iemand nog tips, bijv om van NY naar DC te geraken?

edit; zie net de post hierboven. Hoe lang doet zo'n greyhound erover?
Heb het hier wel eens vaker gemeld geloof ik. Wij zijn met Bolt Bus gegaan. Traject NYC-DC in 4 a 4,5 uur voor ongeveer $30 a $40 retour pp. Toendertijd stuk goedkoper dan de trein in ieder geval. Bussen op "ongunstige" tijdstippen zijn nog goedkoper.

Bus had leren bekleding, wifi, stopcontact, best luxe voor die paar dollar.
pi_93805551
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 07:48 schreef staticdata het volgende:

[..]

Terug vanuit NYC is 6 uur ;)
Welk vluchtnummer doet er 6 uur over ?

Volgens Expedia is de snelste dagelijkse vlucht KL644 en die duurt 7 uur 10 min.
pi_93805618
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:45 schreef jaco het volgende:

[..]

Welk vluchtnummer doet er 6 uur over ?

Volgens Expedia is de snelste dagelijkse vlucht KL644 en die duurt 7 uur 10 min.
Ik had die van 22:10 op een vrijdagavond. Vond het ook bizar hoor. Heen 8:30 en terug 6. Maar het bleek nog waar te zijn ook.
pi_93805691
Wind mee? Draaiing van de aarde? :P Vanuit Washington kwam ik een uur eerder aan in A'dam dan gepland.
Tap tap tap
pi_93805752
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:09 schreef Felixa het volgende:
Heb even gekeken en bijv. bij US Airways heen op 10 oktober, terug op 17 oktober ben je 490 euro kwijt (wel met overstap in Philadelphia, dus da's wel een beetje lastig. :X ).
Dezelfde data met British Airways (overstap op Heathrow) komt op 570 euro.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

[..]

Via Expedia vind je een handig overzicht, bij mijn weten ook van de goedkoopste vluchten maar misschien dat iemand anders hier een nog goedkopere manier weet. Als je per se van Amsterdam wil vliegen op die data zie ik daar een retour van 506 euro via Icelandair, overstappen op Reykjavik.

Als je toch in overweging wil nemen om vanaf dusseldorf te vliegen (ik weet niet waar je woont) dan kan je nonstop (zonder tussenlanding) vliegen met Airberlin voor 555 retour.

Ik zie ook dat je van Brussel rechtstreeks kan vliegen met British Airways voor 538 pp retour.
Bedankt voor de antwoorden ^O^
Düsseldorf is misschien ook een optie. M'n vader ziet nu al heel erg op tegen de lange vlucht, dus nog even kijken of hij het erg vindt om over te stappen (als het doorgaat, want hij begint al een beetje terug te krabbelen :P )
Tap tap tap
pi_93814112
Hi Fokkers,

Ik ga eind mei 5 weken naar de VS.
Eerst gaan we 5 dagen naar NYC en daarna naar de westcoast voor een roadtrip.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goed hotel in NYC voor rond de 1000,- voor 5 nachten met 2 personen.

Hudson, A Morgans Original is een optie. Maar misschien hebben jullie betere suggesties?

Gr. Marc
pi_93844349
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:52 schreef Drive-r het volgende:
Meeste over-the-counter slaappillen (en zelfs de pillen die je alleen op recept kunt krijgen) zijn juist bedoeld voor het in slaap vallen, niet om lang te slapen. Gewoon de bijsluiter lezen en je weet natuurlijk genoeg, maar het zou geen issue moeten zijn.
In aanvulling daarop: Amerikaanse drogisten verkopen antihistamines waar je drowsy van wordt voor dat doel. In mijn ervaring wel effectief voor late vluchten. Diphenhydramine en aanverwanten.
pi_93867622
Welk hotel is nou echt een aanrader?
Niet qua prijs, maar qua ervaring/ligging:)
allesch kan kapodt
pi_93876006
Ik blijf Fashion 26 zeggen :P.
pi_93882770
Ook toevallig ervaring met Edison Hotel(iemand)?
allesch kan kapodt
pi_93893269
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:32 schreef JohannesBavariaII het volgende:
Ook toevallig ervaring met Edison Hotel(iemand)?
Vorige week geweest. Ik zeg doen!
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:27:09 #284
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_93894370
Heeft iemand dan ervaring met Hotel 41 at Times Square :) ?
pi_93894421
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:01 schreef DvT1987 het volgende:
Hele leuke tip als je van Italiaans eten houdt: Eataly New York (website: eatalyny)

Het is een grote overdekte 'markthal' waar overal Italiaans eten en delicatessen te krijgen zijn, maar ook overal restaurantjes ingedeeld op soort eten pasta, vis, vlees, groente, etc.

Heel erg lekker en ze hebben er zelfs Italiaanse etenswaren die hier in Nederlands soms niet te krijgen zijn zoals burrata.
Goede tip! Zeker een ijsje nemen daar!
pi_93899284
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:20 schreef Zon het volgende:

[..]

Vorige week geweest. Ik zeg doen!
Ja had ook wel het idee dat het een goed hotelletje was. Maar las wel dingen over hele kleine badkamers ed? kun je daar misschien iets of vertellen of had je een suite te pakken? :@
alvast bedankt!
allesch kan kapodt
pi_93913277
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:57 schreef JohannesBavariaII het volgende:

[..]

Ja had ook wel het idee dat het een goed hotelletje was. Maar las wel dingen over hele kleine badkamers ed? kun je daar misschien iets of vertellen of had je een suite te pakken? :@
alvast bedankt!
Het is geen bijzonder hotel, maar goed genoeg én minder dan een minuut van Times Square en metrostation. Badkamer is klein, maar voor ons Nederlanders groot genoeg. Wastafel, toilet, bad/douche.
pi_94067393
Grrr..

Mijn Esta is geweigerd. Ik heb er 8 ingevuld vandaag en juist die van mezelf gaat fout.. Pff
Be brave. Be kind.
pi_94068527
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:26 schreef Esje-lief het volgende:
Grrr..

Mijn Esta is geweigerd. Ik heb er 8 ingevuld vandaag en juist die van mezelf gaat fout.. Pff
Was je een NSB'er of heb je kinderen ontvoerd ja?
  zondag 13 maart 2011 @ 21:41:15 #290
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_94068574
Iemand ervaring met het Distrikt Hotel?
http://www.distrikthotel.com/

Erg goeie recensies en niet superduur.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_94071176
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:40 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Was je een NSB'er of heb je kinderen ontvoerd ja?
Lol... nee ik ben een terrorist :P
Be brave. Be kind.
pi_94081544
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:26 schreef Esje-lief het volgende:
Grrr..

Mijn Esta is geweigerd. Ik heb er 8 ingevuld vandaag en juist die van mezelf gaat fout.. Pff
Geweigerd of op hold gezet?
pi_94082008
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 07:48 schreef staticdata het volgende:

[..]

Geweigerd of op hold gezet?
Echt denied...
Be brave. Be kind.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:16:48 #294
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94084305
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:13 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

Lol... nee ik ben een terrorist :P
Ik weet niet of deze post echt gaat helpen om alsnog toegang te krijgen ;)
Big Brother is watching you!
pi_94084541
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:35 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

Echt denied...
Heb je gewoon niet teveel aanvragen vanaf hetzelfde IP-adres gedaan?
Get it and Bet it
  maandag 14 maart 2011 @ 10:39:59 #296
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94084852
Aan zoiets dacht ik ook, tenzij je ech teen specifieke reden hebt zie ik geen andere oorzaak.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:46:56 #297
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94085069
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:27 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Heb je gewoon niet teveel aanvragen vanaf hetzelfde IP-adres gedaan?
Kijk ik teveel TV-series of is het serieus niet zo verstandig om vanuit datzelfde IP adres dan een grapje te typen zoals ze hierboven heeft gedaan? Gewoon uit nieuwsgierigheid :)
pi_94085216
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Kijk ik teveel TV-series of is het serieus niet zo verstandig om vanuit datzelfde IP adres dan een grapje te typen zoals ze hierboven heeft gedaan? Gewoon uit nieuwsgierigheid :)
Dan moeten ze vanuit Amerika eerst contact opnemen met Danny (voor IP-adres wat bij de post hoort) en dan moeten ze ook nog ip-gegevens opvragen bij de ISP voordat ze alles met elkaar kunnen linken.
Get it and Bet it
  maandag 14 maart 2011 @ 10:54:22 #299
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94085281
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:52 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Dan moeten ze vanuit Amerika eerst contact opnemen met Danny (voor IP-adres wat bij de post hoort) en dan moeten ze ook nog ip-gegevens opvragen bij de ISP voordat ze alles met elkaar kunnen linken.
Ah, okee. Nou daar zal neem ik aan nog geen aanleiding voor zijn :)
pi_94090723
De mijne was de aller eerste... ik denk dat ik gewoon een foutje heb gemaakt qua vinkjes ofzo... 2 jaar geleden is die wel gewoon goed gekeurd.. en er is sindsdien niets veranderd...
Be brave. Be kind.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:39:10 #301
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94091270
Wat ga je nu doen? Naar de VS bellen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')