Mee eens, wij vertrekken nu om 18u 's avonds, dus dan kon je toch tot een uur of 13/14 blijven voordat je naar het vliegveld vertrekt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:02 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vind het grootste nadeel eigenlijk dat je dan wel een hotelnacht betaalt, maar gelijk s'ochtends al weggaat. Als je s'avonds vertrekt heb je nog iets aan de dag(al is het maar een paar uurtjes)
Ik heb dat nooit gedaan omdat bijna alle vluchten s'avonds vertrekken. Ik zou het echter wel overwegen, omdat je dan redelijk fris het vliegtuig instapt en je de reis makkelijk zonder slaap kunt doorstaan. Ik houd niet van slapen in het vliegtuig, althans in een economy stoel.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:59 schreef zeebeschuit het volgende:
Iemand wel eens een dagvlucht retour naar Europa gemaakt? Is dat niet veel beter/gezonder/beter voor de jetlag itt de nachtvluchten? (zeker als je al slecht slaapt in het vliegtuig). Dus zeg maar 8 uur sochtends vertrek NYC, aankomst 8uur GMT. Of zijn daar ook nadelen aan? Iemand hier jetlag-expert
Ik denk dat je bij aankomst om 20.00 uur (of 22.00 in Amsterdam) niet in slaap valt, omdat het aan de VS Oostkust immers nog maar 14.00 (of 16.00) u. is. Dan slaap je hooguit even vanwege de reisvermoeidheid en misschien dat dit de eerste nacht goed aansluit op je echte slaaptijd. De dag er na begint het jetlag probleem echter alsnog omdat het een slaapritme probleem is.quote:Na aankomst kan je dan rustig weer gaan slapen dus verwerk je direct de eerste vermoeidheid toch:
Gewoon de 22:30 pakken (eventueel i.c.m. een slaapmiddel + earplugs) en je hebt de minste last van jetlag. Zonder slaappillen kan ik ook niet slapen in het vliegtuig, met gaat vrij goed.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:59 schreef zeebeschuit het volgende:
Iemand wel eens een dagvlucht retour naar Europa gemaakt? Is dat niet veel beter/gezonder/beter voor de jetlag itt de nachtvluchten? (zeker als je al slecht slaapt in het vliegtuig). Dus zeg maar 8 uur sochtends vertrek NYC, aankomst 8uur GMT. Of zijn daar ook nadelen aan? Iemand hier jetlag-expert
Nee, neem een megabus of een greyhoundbus. Ik had een retourtje voor 50 dollarquote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:04 schreef Kruitdampje het volgende:
Toch even een algemene vraag.
Ik wilde ook graag een dag naar washington toe gaan vanuit new york.
Hier in dit topic lees ik regelmatig dat de prijzen van de treinkaartjes best meevallen en niet duur zijn.
Toch zou ik volgens de site van Amtrak en de servicebaliemedewerker dik 120 dollar moeten neertellen voor een retourtje. Deze prijs kon ook nog hoger uitvallen als ik later op de dag zou gaan.
Heb ik mij nou totaal verkeerd laten informeren of is 120 dollar voor een retourtje een redelijke prijs? In mijn opzicht totaal niet namelijk.
als je een enkeltje neemt naar washington dc dan is de trein toch misschien de makkelijkste optie, kost je dan 60 dollar ongeveer. treinreis is ongeveer 3 uurquote:Op maandag 7 maart 2011 18:40 schreef Boomlaars het volgende:
Ik ga morgen voor 6 weken naar de VS, en doe de eerste 2 weken NY en Washington aan. 390E voor een retourtje, viel me alleszins mee! Hotels allemaal geboekt via priceline.com ($115 per nacht in het Roosevelt, NY, en $140 per nacht voor het Marriott te DC; deze website is aan te raden voor alle hotelboekingen wat mij betreft; je betaalt vaak de helft van de prijs voor 3,4 en 5 sterren hotels).
Ik heb besloten pas in Florida een huurauto te nemen dus ben in NY en DC aangewezen op het openbaar vervoer. Iemand nog tips, bijv om van NY naar DC te geraken?
edit; zie net de post hierboven. Hoe lang doet zo'n greyhound erover?
Waar haal je slaappillen?quote:Op zondag 6 maart 2011 21:23 schreef PirE het volgende:
[..]
Gewoon de 22:30 pakken (eventueel i.c.m. een slaapmiddel + earplugs) en je hebt de minste last van jetlag. Zonder slaappillen kan ik ook niet slapen in het vliegtuig, met gaat vrij goed.
Is dit nou wel verstandig? De vlucht terug duurt 8 uur, dus je kunt hooguit 6 uur slapend doorbrengen. Een slaappil is vziw bedoeld voor een langere slaaptijd, dus ik vraag me af of dat geen risico's oplevert als je van Schiphol naar huis rijdt.quote:
Huisarts heeft het betere spul, maar ik denk dat je bij de drogist ook wel kan slagen als je nooit slaapmiddelen gebruikt.quote:
Die dingen zijn allang uitgewerkt zodra je op Schiphol staat. Het maakt het inslapen (dat is juist mijn probleem) net wat makkelijker. Voor NY->AMS is het niet ideaal maar zonder slaap ik helemaal niet en dan ben ik helemaal brak, met pak ik toch al snel 4 a 5 slaap mee en dan is het tijdsverschil redelijk makkelijk te overbruggen.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:39 schreef jaco het volgende:
Is dit nou wel verstandig? De vlucht terug duurt 8 uur, dus je kunt hooguit 6 uur slapend doorbrengen. Een slaappil is vziw bedoeld voor een langere slaaptijd, dus ik vraag me af of dat geen risico's oplevert als je van Schiphol naar huis rijdt.
Terug vanuit NYC is 6 uurquote:Op maandag 7 maart 2011 23:39 schreef jaco het volgende:
[..]
Is dit nou wel verstandig? De vlucht terug duurt 8 uur, dus je kunt hooguit 6 uur slapend doorbrengen. Een slaappil is vziw bedoeld voor een langere slaaptijd, dus ik vraag me af of dat geen risico's oplevert als je van Schiphol naar huis rijdt.
Moet heen naar LA, dat duurt langerquote:Op maandag 7 maart 2011 23:39 schreef jaco het volgende:
Heb het hier wel eens vaker gemeld geloof ik. Wij zijn met Bolt Bus gegaan. Traject NYC-DC in 4 a 4,5 uur voor ongeveer $30 a $40 retour pp. Toendertijd stuk goedkoper dan de trein in ieder geval. Bussen op "ongunstige" tijdstippen zijn nog goedkoper.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:40 schreef Boomlaars het volgende:
Ik ga morgen voor 6 weken naar de VS, en doe de eerste 2 weken NY en Washington aan. 390E voor een retourtje, viel me alleszins mee! Hotels allemaal geboekt via priceline.com ($115 per nacht in het Roosevelt, NY, en $140 per nacht voor het Marriott te DC; deze website is aan te raden voor alle hotelboekingen wat mij betreft; je betaalt vaak de helft van de prijs voor 3,4 en 5 sterren hotels).
Ik heb besloten pas in Florida een huurauto te nemen dus ben in NY en DC aangewezen op het openbaar vervoer. Iemand nog tips, bijv om van NY naar DC te geraken?
edit; zie net de post hierboven. Hoe lang doet zo'n greyhound erover?
Welk vluchtnummer doet er 6 uur over ?quote:
Ik had die van 22:10 op een vrijdagavond. Vond het ook bizar hoor. Heen 8:30 en terug 6. Maar het bleek nog waar te zijn ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:45 schreef jaco het volgende:
[..]
Welk vluchtnummer doet er 6 uur over ?
Volgens Expedia is de snelste dagelijkse vlucht KL644 en die duurt 7 uur 10 min.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:09 schreef Felixa het volgende:
Heb even gekeken en bijv. bij US Airways heen op 10 oktober, terug op 17 oktober ben je 490 euro kwijt (wel met overstap in Philadelphia, dus da's wel een beetje lastig.).
Dezelfde data met British Airways (overstap op Heathrow) komt op 570 euro.
Bedankt voor de antwoordenquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
[..]
Via Expedia vind je een handig overzicht, bij mijn weten ook van de goedkoopste vluchten maar misschien dat iemand anders hier een nog goedkopere manier weet. Als je per se van Amsterdam wil vliegen op die data zie ik daar een retour van 506 euro via Icelandair, overstappen op Reykjavik.
Als je toch in overweging wil nemen om vanaf dusseldorf te vliegen (ik weet niet waar je woont) dan kan je nonstop (zonder tussenlanding) vliegen met Airberlin voor 555 retour.
Ik zie ook dat je van Brussel rechtstreeks kan vliegen met British Airways voor 538 pp retour.
In aanvulling daarop: Amerikaanse drogisten verkopen antihistamines waar je drowsy van wordt voor dat doel. In mijn ervaring wel effectief voor late vluchten. Diphenhydramine en aanverwanten.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:52 schreef Drive-r het volgende:
Meeste over-the-counter slaappillen (en zelfs de pillen die je alleen op recept kunt krijgen) zijn juist bedoeld voor het in slaap vallen, niet om lang te slapen. Gewoon de bijsluiter lezen en je weet natuurlijk genoeg, maar het zou geen issue moeten zijn.
Vorige week geweest. Ik zeg doen!quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:32 schreef JohannesBavariaII het volgende:
Ook toevallig ervaring met Edison Hotel(iemand)?
Goede tip! Zeker een ijsje nemen daar!quote:Op maandag 7 maart 2011 17:01 schreef DvT1987 het volgende:
Hele leuke tip als je van Italiaans eten houdt: Eataly New York (website: eatalyny)
Het is een grote overdekte 'markthal' waar overal Italiaans eten en delicatessen te krijgen zijn, maar ook overal restaurantjes ingedeeld op soort eten pasta, vis, vlees, groente, etc.
Heel erg lekker en ze hebben er zelfs Italiaanse etenswaren die hier in Nederlands soms niet te krijgen zijn zoals burrata.
Ja had ook wel het idee dat het een goed hotelletje was. Maar las wel dingen over hele kleine badkamers ed? kun je daar misschien iets of vertellen of had je een suite te pakken?quote:
Het is geen bijzonder hotel, maar goed genoeg én minder dan een minuut van Times Square en metrostation. Badkamer is klein, maar voor ons Nederlanders groot genoeg. Wastafel, toilet, bad/douche.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:57 schreef JohannesBavariaII het volgende:
[..]
Ja had ook wel het idee dat het een goed hotelletje was. Maar las wel dingen over hele kleine badkamers ed? kun je daar misschien iets of vertellen of had je een suite te pakken?![]()
alvast bedankt!
Was je een NSB'er of heb je kinderen ontvoerd ja?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:26 schreef Esje-lief het volgende:
Grrr..
Mijn Esta is geweigerd. Ik heb er 8 ingevuld vandaag en juist die van mezelf gaat fout.. Pff
Lol... nee ik ben een terroristquote:Op zondag 13 maart 2011 21:40 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Was je een NSB'er of heb je kinderen ontvoerd ja?
Geweigerd of op hold gezet?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:26 schreef Esje-lief het volgende:
Grrr..
Mijn Esta is geweigerd. Ik heb er 8 ingevuld vandaag en juist die van mezelf gaat fout.. Pff
Ik weet niet of deze post echt gaat helpen om alsnog toegang te krijgenquote:
Kijk ik teveel TV-series of is het serieus niet zo verstandig om vanuit datzelfde IP adres dan een grapje te typen zoals ze hierboven heeft gedaan? Gewoon uit nieuwsgierigheidquote:Op maandag 14 maart 2011 10:27 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Heb je gewoon niet teveel aanvragen vanaf hetzelfde IP-adres gedaan?
Dan moeten ze vanuit Amerika eerst contact opnemen met Danny (voor IP-adres wat bij de post hoort) en dan moeten ze ook nog ip-gegevens opvragen bij de ISP voordat ze alles met elkaar kunnen linken.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:46 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kijk ik teveel TV-series of is het serieus niet zo verstandig om vanuit datzelfde IP adres dan een grapje te typen zoals ze hierboven heeft gedaan? Gewoon uit nieuwsgierigheid
Ah, okee. Nou daar zal neem ik aan nog geen aanleiding voor zijnquote:Op maandag 14 maart 2011 10:52 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Dan moeten ze vanuit Amerika eerst contact opnemen met Danny (voor IP-adres wat bij de post hoort) en dan moeten ze ook nog ip-gegevens opvragen bij de ISP voordat ze alles met elkaar kunnen linken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |