Is en blijft een mooie vrouw ja!!quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:14 schreef AchJa het volgende:
Hier maar verder dan...![]()
Oh oh, wat zou ik die Stone toch hard nemen.
uhmmm, nietquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:16 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Sinds wanneer kom jij eigenlijk buiten met deze tempraturen?
Beetje te oud voor mij.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:14 schreef AchJa het volgende:
Hier maar verder dan...![]()
Oh oh, wat zou ik die Stone toch hard nemen.
Mjah, ik zit wel naar een film van 15 jaar oud te kijken....quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is en blijft een mooie vrouw ja!!
mainzelmännchen heten die poppetjes, die vonden mijn kinderen zo leuk dat we ze eens in Duitsland hebben gekocht, Die komen er al sinds de jaren 60, zolang ik me kan herinneren op tv.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope, wij hingen aan de centrale antenne en alleen met goede weersomstandigheden kregen wij de ZDF binnen. Nou dan was het bijna feest want we konden die knapen met petjes zien. (De Duitse Loeki)
Dat kan niet, toen was je nog geen SMquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mjah, ik zit wel naar een film van 15 jaar oud te kijken....
15 jaar geleden was ik god en jezus in 1 persoon!
Die bedoel ik ja!quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:17 schreef Clan het volgende:
[..]
mainzelmännchen heten die poppetjes, die vonden mijn kinderen zo leuk dat we ze eens in Duitsland hebben gekocht, Die komen er al sinds de jaren 60, zolang ik me kan herinneren op tv.
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
Nee, toen was ik wmr, dat is ongeveer hetzelfde!quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat kan niet, toen was je nog geen SM
brrr, tijd gaat snel. 15 jaar geleden was ik gewoon "nebbes eerste klasse"quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, toen was ik wmr, dat is ongeveer hetzelfde!
toen deed hij aan smquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat kan niet, toen was je nog geen SM
Maar nu ik er over nadenk is ook Loeki "asjemnou" de Leeuw dood...quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:21 schreef Clan het volgende:
Zo te zien nog steeds populair, ook op internet.
Over 2 weekjes 2 tentamens en 2 essaysquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Stalkster..
Nog tentamens komende tijd?
Loeki de Leeuw verdwijnt definitiefquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar nu ik er over nadenk is ook Loeki "asjemnou" de Leeuw dood...
Vijftien jaar geleden speelde ik nog met piratenlego. Goeie ouwe tijdquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
brrr, tijd gaat snel. 15 jaar geleden was ik gewoon "nebbes eerste klasse"
Broekventjequote:Op donderdag 6 januari 2011 00:28 schreef Vortix het volgende:
[..]
Vijftien jaar geleden speelde ik nog met piratenlego. Goeie ouwe tijd
Nu mag je uitzitten tot FLOquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
![]()
Toen was ik nog jong en vol met energie... Nu is dat alleen maar tijdverspilling.
Hey, ff dimmen ja. Ik ben nog niet eens de jongste DEF-erquote:
Trustenquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:33 schreef Vortix het volgende:
[..]
Hey, ff dimmen ja. Ik ben nog niet eens de jongste DEF-er
Jongens, ik ga tukken. Tot morgen!
Ach, een geluk, wij verschillen niet erg veel in leeftijd, en ik moet zeggen dat jij het dan toch verder hebt geschopt dan ikquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik word oud...
Te laat geboren in een oude wereld.
Mijn god dat ik dit nog heb afgekeken ook.. Ongelooflijk..quote:
Onzin, jij hebt in het verleden een beslissing genomen waar ik nog niet over zou dromen. En die ervaring die jij nu in je rugzak hebt zitten is meer waard dan mijn vakantie tripjes naar Vlieland oid.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, een geluk, wij verschillen niet erg veel in leeftijd, en ik moet zeggen dat jij het dan toch verder hebt geschopt dan ik
Yep, en dinges?quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:26 schreef EllaN het volgende:
[..]
Over 2 weekjes 2 tentamens en 2 essays.
Jij weer richting de kou als ik het goed gelezen heb?
Ik heb idd veel levens-ervaring opgedaan, maar soms, als ik de tijd terug kon draaien had ik enkele zaken anders aangepakt. Maar goed, dat is er nu niet bij, en het pad des levens heeft me gebracht tot waar ik nu ben. En ondanks alle barrieres, ik mag niet klagenquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onzin, jij hebt in het verleden een beslissing genomen waar ik nog niet over zou dromen. En die ervaring die jij nu in je rugzak hebt zitten is meer waard dan mijn vakantie tripjes naar Vlieland oid.
Dan neem ik aan dat jij niets te klagen hebt..quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:40 schreef EllaN het volgende:
[..]
Die is er niet bij.
Ik ga ook lekker tukken nu. Tot morgen allen.
Nope, ondanks alles is LMB zo slecht nog niet..quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb idd veel levens-ervaring opgedaan, maar soms, als ik de tijd terug kon draaien had ik enkele zaken anders aangepakt. Maar goed, dat is er nu niet bij, en het pad des levens heeft me gebracht tot waar ik nu ben. En ondanks alle barrieres, ik mag niet klagen
hehehe, ach, ik heb daar toch echt een hele mooie tijd gehadquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:44 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nope, ondanks alles is LMB zo slecht nog niet..
Als als als mn vader koning was had k mn dt ook bij een pakje boter gehad. Kop op en door gaan man!quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb idd veel levens-ervaring opgedaan, maar soms, als ik de tijd terug kon draaien had ik enkele zaken anders aangepakt. Maar goed, dat is er nu niet bij, en het pad des levens heeft me gebracht tot waar ik nu ben. En ondanks alle barrieres, ik mag niet klagen
Achteraf zou iedereen het anders aangepakt hebben. Als ik het opnieuw kon doen had ik nu ergens op zee gezeten, ik kom uit een varende familie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Tja, de keuzes die we ooit hebben gemaakt vallen niet terug te draaien, en moeten leven met de beslissingen die we gemaakt hebben. Dat dat voor elk individu anders uitpakt is natuurlijk weer wat anders. Toch, als ik nu, op dit moment terugkijk, zou ik op 1 ding na hetzelfde hebben gedaan, in mijn beslissingen (ook 1 fatale in Bosnië), en dat is educatie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Achteraf zou iedereen het anders aangepakt hebben. Als ik het opnieuw kon doen had ik nu ergens op zee gezeten, ik kom uit een varende familie.
Maar ik was weer dwars en ging voor de zandmacht.
Of ze nu daar of hier op onze kosten zitten maakt niet veel uit, Wat wij toen hebben binnengehaald is de complete maffia van Bosnië, die hadden daar geen werk meer met die oorlog en die hebben wij toen even naar Nederland geimporteerd, van mij mogen al die Bosnische struikrovers teruggezonden worden naar dat geitenland, desnoods met een toelage!quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Wederom een ferme tik in mijn gezicht. Schijnbaar heeft men alles over voor die vluchtelingen, maar voor hen die daar gezeten hebben doet men niks tot weinig.........
http://www.nu.nl/binnenla(...)ugkeer-bosniers.html
.quote:ZAGREB - Nederland wil Bosnische vluchtelingen van 45 jaar en ouder, die terugkeren naar Bosnië-Herzegovina, levenslang een maandelijkse toelage van 470 euro geven. Een echtpaar heeft recht op 670 euro
Onzin, gewoon eruit zetten die gasten. Niks geen levenslange toelage.quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:06 schreef Clan het volgende:
[..]
Of ze nu daar of hier op onze kosten zitten maakt niet veel uit, Wat wij toen hebben binnengehaald is de complete maffia van Bosnië, die hadden daar geen werk meer met die oorlog en die hebben wij toen even naar Nederland geimporteerd, van mij mogen al die Bosnische struikrovers teruggezonden worden naar dat geitenland, desnoods met een toelage!
Wat is er mis met de Kmar? Is toch ook een mooie organisatie met een mooie achtergrond? In Buren heb je het museum van de Kmar liggen, in het oude weeshuis, erg mooi om te bezichtigen, het wordt gerund door een Kapitein b.d. die mij en mijn gezin nog even gratis naar binnen liet.quote:
Ik denk dat Europa daar weer regels voor heeft, dus ik denk dat die optie er geen is. Weglokken met geld werkt wel, en ik durf te wedden dat de criminaliteit een stuk daalt, dus daar compenseren we dat mee.quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Onzin, gewoon eruit zetten die gasten. Niks geen levenslange toelage.
Ik heb mijn trots en mijn waardigheid.quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat is er mis met de Kmar? Is toch ook een mooie organisatie met een mooie achtergrond? In Buren heb je het museum van de Kmar liggen, in het oude weeshuis, erg mooi om te bezichtigen, het wordt gerund door een Kapitein b.d. die mij en mijn gezin nog even gratis naar binnen liet.
Dat begrijp ik niet helemaal, als hij voor het Yougoslavië tribunaal komt zou de VN hem onderdak e.d moeten verlenen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:15 schreef Thaboel het volgende:
Wij hebben toevalig een bosnier op mn werk die is hierheen gekomen om te getuigen en krijgt geen toelages of wat dan ook. Kerel is beetje verknipt en is met nieuwjaar niet naar buiten geweest. Maar die werkt voor z'n centen en hard ook!
Sorry hoor, maar met die kriminaliteit verdienen die gasten meer dan met die ¤470 euro levenslang.quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik denk dat Europa daar weer regels voor heeft, dus ik denk dat die optie er geen is. Weglokken met geld werkt wel, en ik durf te wedden dat de criminaliteit een stuk daalt, dus daar compenseren we dat mee.
Ik zou me er niet zo druk om maken, met al die open grenzen komen ze net zo snel weer terug, daar doe je weinig aan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Dit alles maakt me dus echt witheet!!!
ze hebben ze moeder+broer hierheen gehaalt en toen was het klaar... Hij praat trouwens nooit over wat daar gebeurt. Behalve 1x over een grote groep die werd meegevoerd (1500 man) beschoten in een bos en voor dood werd achtergelatenquote:Op donderdag 6 januari 2011 01:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet helemaal, als hij voor het Yougoslavië tribunaal komt zou de VN hem onderdak e.d moeten verlenen.
Het gaat mij om het principe.quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zou me er niet zo druk om maken, met al die open grenzen komen ze net zo snel weer terug, daar doe je weinig aan.
Van mij mogen die grenzen best wel terug, dan maar een paspoortcontrole bij de Duitse en Franse grens, al reed je bij de meeste West Duitse overgangen ook zo over, zonder controle.
Nice try. Gaat nergens op uitlopen puur omdat je een nederlander bent en je was een beroeps want beroeps hebben overal 'vrijwillig' voor heb gekozen. Sommige dingen zijn idd heel erg scheef!quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het gaat mij om het principe.
Die lieden krijgen gvd levenslang een toelage, daar waar de Bosnië-veteraan het maar zelf moet zien te redden.
Dat tuig, vast niet onschuldig, behoord dit niet te krijgen!
Het is gewoon van de zotte dat men dit gaat/wilt doen.
Gaat mij niet om het geld, als oprotpremie zeg maar, maar om het geheel.quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:35 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Nice try. Gaat nergens op uitlopen puur omdat je een nederlander bent en je was een beroeps want beroeps hebben overal 'vrijwillig' voor heb gekozen. Sommige dingen zijn idd heel erg scheef!
quote:Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht. De Tweede Kamer is met reces. Tot en met 9 januari ben ik afwezig.
Met vriendelijke groet,
Banenjacht? Druk bezig, maar het vlot niet bepaald.quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:53 schreef Thaboel het volgende:
Met andere woorden: fuck off! Ben vakantie houden!
ER hoe is het met de banenjacht? Vacaturebank al op ingeschreven?
natuurlijk, wat dacht jij dan?quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:54 schreef Royyy het volgende:
En dat reces zullen ze wel dubbel en dik uitbetaald krijgen
Zover ik lees heeft Nederland nog niets laten blijken. Ik lees iets vaags over Bosnië die iets op de Kroatische televisie laat vertonen over een toezegging van de Nederlandse regering. Nu heb ik daar niets over gelezen en dit kabinet is echt niet zo in het weggeven van geld, dus ik moet dat eerst nog eens bevestigd zien, anders ga ik me hier niet zo druk om maken, die 20 miljoen aan Jemen, elk jaar, is volgens mij een groter bedrag.quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gaat mij niet om het geld, als oprotpremie zeg maar, maar om het geheel.
Gvd, geef dan dat geld uit aan al die bijstandsmoeders die het al lastig hebben de touwtjes aan elkaar te knopen. Niet aan die vluchtelingen.
Maar nee, Nederland moet weer zgn "sociaal" doen, een "gebaar" "wiedergutmachung" doen.
Nee, voor mij als Bosnië-veteraan is dit een brug té ver, en ja, ik blijf niet passief, maar ga ook actief nu tegen dit beleid in.
Uch!!
Nee, WW gaat niet lukken, bijstand evt wel. Maar zit nog net boven dat "eigen vermogen". Daar leef ik nu dus van. Karig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 02:00 schreef Thaboel het volgende:
Kan je geen uitkering aanvragen ofzo?
Hoop dat er binnenkort dan uitsluitsel over komt. Mocht het zo zijn, dan ga ik naar het Binnenhof, en met mij enkele andere veteranen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 02:01 schreef Clan het volgende:
[..]
Zover ik lees heeft Nederland nog niets laten blijken. Ik lees iets vaags over Bosnië die iets op de Kroatische televisie laat vertonen over een toezegging van de Nederlandse regering. Nu heb ik daar niets over gelezen en dit kabinet is echt niet zo in het weggeven van geld, dus ik moet dat eerst nog eens bevestigd zien, anders ga ik me hier niet zo druk om maken, die 20 miljoen aan Jemen, elk jaar, is volgens mij een groter bedrag.
Ach, het komt wel goed hoor, daar ga ik maar vanuit.quote:Op donderdag 6 januari 2011 02:04 schreef Thaboel het volgende:
Wat een gekloot zeg! Komt altijd wel goed maar dat gekut dr tussendoor. Zelf ook 4maanden zonder werk gezeten en dat was ook flink zuur.
Opbokken jijquote:Op donderdag 6 januari 2011 02:12 schreef Rave_NL het volgende:
Mooi, dan heb ik nog 11 uur om weg te komen!
Snurkse
Een vriendin van mij is geboren in Bosnië-Herzegovina, en die ouders zijn hierheen gevlucht vlak voordat het echt losging. Zijn ook behoorlijk hardwerkende en intelligente mensen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:15 schreef Thaboel het volgende:
Wij hebben toevalig een bosnier op mn werk die is hierheen gekomen om te getuigen en krijgt geen toelages of wat dan ook. Kerel is beetje verknipt en is met nieuwjaar niet naar buiten geweest. Maar die werkt voor z'n centen en hard ook!
Overdag slaap inhalen!quote:Op donderdag 6 januari 2011 07:54 schreef EllaN het volgende:
Ik heb nog geen oog dicht gedaan. Heb iets verkeerds gegeten en heb om het halfuur naar het toilet moeten rennen
Ik ken ook mensen uit Afghanistan en Koeweit en andere landen waar het mis is gegaan. Het zijn vaak de hoger opgeleiden en dus de rijkeren die de middelen en de financiële onafhankelijkheid hebben om alles achter zich te laten en ergens een nieuw leven op te bouwen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:54 schreef Vortix het volgende:
[..]
Een vriendin van mij is geboren in Bosnië-Herzegovina, en die ouders zijn hierheen gevlucht vlak voordat het echt losging. Zijn ook behoorlijk hardwerkende en intelligente mensen.
Gehehe, dat eerste stuk is echt briljant. (Over Amerika). Want hij heeft gewoon gelijk.quote:
quote:Op donderdag 6 januari 2011 07:54 schreef EllaN het volgende:
Ik heb nog geen oog dicht gedaan. Heb iets verkeerds gegeten en heb om het halfuur naar het toilet moeten rennen
hoe weet je dat hij gelijk heeft? het klinkt leuk als je het zo zegt als hij doet maar daar blijft het ook bij denk ikquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:48 schreef Maitje het volgende:
[..]
Gehehe, dat eerste stuk is echt briljant. (Over Amerika). Want hij heeft gewoon gelijk.
Sowieso snijden Lebbes en Jansen altijd mooie onderwerpen aan.
Eerste stukje is vermakelijk ware het niet dat andere caberatiers het eerder en beter gedaan hebben.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:48 schreef Maitje het volgende:
[..]
Gehehe, dat eerste stuk is echt briljant. (Over Amerika). Want hij heeft gewoon gelijk.
Sowieso snijden Lebbes en Jansen altijd mooie onderwerpen aan.
Thanks.. Ben na half 10 in slaap gevallen en het lijkt nu beter te gaanquote:
Misschien heb je met O&N wel zo veel gezopen dat je nu pas de kater kreegquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:08 schreef EllaN het volgende:
[..]
Thanks.. Ben na half 10 in slaap gevallen en het lijkt nu beter te gaan. Al voel ik me zo slap als een vaatdoekje
.
ik heb hetzelfdequote:Op donderdag 6 januari 2011 12:08 schreef EllaN het volgende:
[..]
Thanks.. Ben na half 10 in slaap gevallen en het lijkt nu beter te gaan. Al voel ik me zo slap als een vaatdoekje
.
Van 't Hek is alleen nog als zuurpruim grappig die iedereen loopt te bashen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:09 schreef hcwp het volgende:
Driekwart van alle cabaretiers is sowieso zum kotsen, lebbis en Jansen staan wel heel laag op die latter met hun pseudo-intellectuele geleuter. Dan luister ik nog liever naar van 't Hek...
ik heb het over dat het heel leuk klinkt dat "2miljard daar, 2 miljard hier" maar zo makkelijk is dat natuurlijk het nietquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:39 schreef Maitje het volgende:
@m.k
Als ik zie wat voor staatsschuld Amerika heeft, weet je niet hoeveel men daarmee kan doen? Dat defensie daar toevallig bij wordt gebruikt, tja dat speelde op dat moment in 2008. Goed de rest van stukje wat hij verteld, ja dat is ronduit slecht, maar daar ging mijn post niet over.
Zekers, was een leuke nacht.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Moggûh Cobra.
Goede dienst gehad?
moeten we nog bang zijn?quote:
Je bedoelt toch niet Martin Lawrence en Eddy Murphy?quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:31 schreef m.k het volgende:
die Engelse cabaretiers met O&N waren wel lachen
Hoi Maitje!quote:
Zekers, schoonmoeders kunnen nog steeds loeders zijn.quote:
het is er makkelijk om op die manier een punt te maken, IMO zijn het onrealistische kleuter dromen. het is zo makkelijk om te zeggen dat met 2 miljard, lepra opgelost is. als het echt zo makkelijk was was het al lang weg. het is net zoiets zeggen als, als we de gehele staalbouw industrie een dag op pauze zetten is het milieu probleem weg. dat is natuurlijk de grootste onzinquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:48 schreef Maitje het volgende:
@m.k
Nee, tuurlijk werkt het zo niet, maar het is wel iets om over na te denken. En daar ging het mij om. Laatst zat ik Dolf Jansen te kijken, het is geen bijster goeie cabaretier maar hij snijd soms punten aan waar over na te denken valt en dat vind ik goed. Guido Wijers deed dat laatst bij zijn jaar conference ook.
Vast niet, want dat zijn Amerikanen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet Martin Lawrence en Eddy Murphy?
zie bericht van cobra.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet Martin Lawrence en Eddy Murphy?
ja had het gelezen, ik hoor wel van veel mensen dat ze hoofdpijn hebben, nog kans op gemuteerde baby's over jaar?quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zekers, schoonmoeders kunnen nog steeds loeders zijn.
Maar mbt Moerdijk is er nu alleen nog een probleem met het oppervlakte water rond de brandhaard.
Als ze nu een slok bluswater nemen wel ja.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:57 schreef m.k het volgende:
ja had het gelezen, ik hoor wel van veel mensen dat ze hoofdpijn hebben, nog kans op gemuteerde baby's over jaar?
goed om te horen, had erger gekundquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als ze nu een slok bluswater nemen wel ja.
Maar niet door de rookwolken. Daarvoor lag de gemeten ppm te laag om schade te veroorzaken. Hoofdpijn en irritatie kan wel. Maar dat is per persoon verschillend.
Zeker, we hebben mazzel gehad dat het pas laat begon te regenen. Nu kon de wolk verwaaien waardoor de gemeten waardes onder de gevaargrens kwamen. Als de regen eerder was gekomen was de concentratie wel te hoog geweest en hadden er wel wat evacuaties van dorpen en steden plaatsgevonden.quote:
hoe snel is een evacuatie te realiseren in zo'n geval? of ga jij daar niet over?quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zeker, we hebben mazzel gehad dat het pas laat begon te regenen. Nu kon de wolk verwaaien waardoor de gemeten waardes onder de gevaargrens kwamen. Als de regen eerder was gekomen was de concentratie wel te hoog geweest en hadden er wel wat evacuaties van dorpen en steden plaatsgevonden.
Daar ga ik niet over. Maar het ligt er wel aan wat voor soort evacuatie. Alles achterlaten en wegwezen of de mensen wat spullen laten pakken en georganiseerd vertrekken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:13 schreef m.k het volgende:
[..]
hoe snel is een evacuatie te realiseren in zo'n geval? of ga jij daar niet over?
wat was het geval denk je geweest als het een uur na de brand begonnen was lichtelijk ging regenen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:15 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Daar ga ik niet over. Maar het ligt er wel aan wat voor soort evacuatie. Alles achterlaten en wegwezen of de mensen wat spullen laten pakken en georganiseerd vertrekken.
De tweede variant.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:20 schreef m.k het volgende:
[..]
wat was het geval denk je geweest als het een uur na de brand begonnen was lichtelijk ging regenen?
Zie jij je handen maar eens te leggen op de meetgegevens. Dan schrijf je wel wat anders.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:26 schreef Vronsky het volgende:
Uur na de brand was begonnen? Dan was er niets aan de hand.. omdat er toen nog niets in de lucht zat naar mijn weten.
Denk als het na half 6-6 uur was gaan regenen het wel feest was geweest.
quote:
weigering achterlijke bonnetjes uit te moeten gaan schrijven en achter een boom gaan staan met een lasergun ?quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:49 schreef Esses het volgende:
rave wat moest je bij de kmar dan?
nog iets, waarom werkweigeringen onbehoorlijk gedrag?
Ja, lekker aan het werk geweest. Maar was wel apart dat ik de enige in een vlekkenpak was.quote:
Tering, was het echt ZO erg?quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:49 schreef Cobra4 het volgende:
En ik betwijfel het niet. Dit door de meetgegevens die ik heb gezien.
Ik had verwacht dat jij, met je jarenlange ervaring bij de brandweer, wel zou begrijpen dat je zulke uitspraken niet kunt doen zonder dat je alle benodigde gegevens hebt.
En zonder alle gegevens ga je altijd aan de veilige kant zitten. Dan zou je dus eerder moeten roepen dat er wel iets in de lucht kan zitten ipv roepen dat er, naar jouw weten, niks in de lucht kan zitten.
Als het in het eerste uur was gaan regenen was de concentratie al zo hoog geweest dat ingrijpen noodzakelijk zou zijn.
Hoezo? Met jouw deskundigheid heb je die gegevens blijkbaar niet nodig. Jij weet al wat er voor zooi in een wolk zit voor er meetresultaten zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:07 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Tering, was het echt ZO erg?
Staan ze ergens online? Ben eigenlijk nu wel benieuwd.
Je bedoelde de bonnen welke op verzoek van jouw commandant geschreven worden en de boom waarachter gecontroleerd word ter voorkoming van de doden zoals een aantal jaren terug?quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
weigering achterlijke bonnetjes uit te moeten gaan schrijven en achter een boom gaan staan met een lasergun ?
No offense naar jou overigens
Jullie!?quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:29 schreef Esses het volgende:
[..]
Je bedoelde de bonnen welke op verzoek van jouw commandant geschreven worden en de boom waarachter gecontroleerd word ter voorkoming van de doden zoals een aantal jaren terug?
Nja, jullie zien 't nut er blijkbaar niet van inMaar t werk is nog zoveel meer.
Had je niet even wat schone kleding aan kunnen trekken?quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, lekker aan het werk geweest. Maar was wel apart dat ik de enige in een vlekkenpak was.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:16 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hoezo? Met jouw deskundigheid heb je die gegevens blijkbaar niet nodig. Jij weet al wat er voor zooi in een wolk zit voor er meetresultaten zijn.
Goede opleiding heb je gehad bij de brandweer. Misschien moet ik die ook maar eens gaan volgen. Dan zou Defensie flink kunnen besparen op meetapparatuur.
Goeiemiddag Sine.quote:
quote:
Goed, als je het zo wilt spelen:quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:16 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hoezo? Met jouw deskundigheid heb je die gegevens blijkbaar niet nodig. Jij weet al wat er voor zooi in een wolk zit voor er meetresultaten zijn.
Goede opleiding heb je gehad bij de brandweer. Misschien moet ik die ook maar eens gaan volgen. Dan zou Defensie flink kunnen besparen op meetapparatuur.
Wie gedraagt zich hier nu als een 5 jarige kut kleuter? Denk dat je in de spiegel moet kijken, en als je geen commentaar kan verdragen en lange teentjes hebt, moet je sandalen kopen en niet in dienst gaan. Need some cheese with it?quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:51 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Goed, als je het zo wilt spelen:
Ik ben opgeleid om naar de vorm, kleur en volume van rook te kijken bij brand, dat is het ook verder vanuit mijn standpunt, dan VRAAG ik waar de gegevens zijn en geef je nog geen eens fatsoenlijk antwoord.
Maar als jij je als een 5 jarige kut kleuter gaat gedragen hoeft het verder ook niet zo veel.
Fijne avond verder.
Tja, ik heb geleerd mijn gespreksniveau aan te passen aan de gesprekspartner.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:51 schreef Vronsky het volgende:
Goed, als je het zo wilt spelen:
Ik ben opgeleid om naar de vorm, kleur en volume van rook te kijken bij brand, dat is het ook verder vanuit mijn standpunt, dan VRAAG ik waar de gegevens zijn en geef je nog geen eens fatsoenlijk antwoord.
Maar als jij je als een 5 jarige kut kleuter gaat gedragen hoeft het verder ook niet zo veel.
Fijne avond verder.
Dus.. ik mag niet vragen waar deze gegevens zijn zodat ik het zelf ook kan zien?quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:57 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Wie gedraagt zich hier nu als een 5 jarige kut kleuter? Denk dat je in de spiegel moet kijken, en als je geen commentaar kan verdragen en lange teentjes hebt, moet je sandalen kopen en niet in dienst gaan. Need some cheese with it?
Is dat zo verrassend!?quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:01 schreef Rave_NL het volgende:
Heuj!
MJ wordt gepost zonder dat ik er ook maar iets mee te maken heb!
Het gaat nog eens wat worden met DEF..
Ach kom op Vronsky je uitspraakquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:01 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Dus.. ik mag niet vragen waar deze gegevens zijn zodat ik het zelf ook kan zien?
Het eerste uur zag ik een grote zwarte rookwolk wat gewoon duid op een onvolledige verbranding, ik ga er dus gewoon van uit dat TOT die mooie rookwolk die geweldige bruine kleur kreeg er niet zo veel aan de hand was.
Dus wil ik weten hoe gevaarlijk het eerste uur was en geef er dan gewoon fatsoenlijk antwoord op ipv je zo te gedragen.
(En ja ik heb de update boven me al gelezen.. ik ga daar geen moeite meer aan verspillen.)
spreekt boekdelen. Het was waarschijnlijk net de druppel die de emmer liet overlopen. Je komt hier wel vaker met dingen aanzetten waar je geen zak van weet, maar wel een menig over geeft, waarvan je ook nog eens doet als of het zaligmakend is. Je verkondigt hier enkel vaker je wispeltruerigheid inzaken waar je uit eindelijk wil gaan werken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:39 schreef Vronsky het volgende:
Cobra, ik betwijfel echt of er om half 4 al chemische zooi in de lucht zat.
Later zeker wel, het was ook niet echt gezond om die zwarte rook in te ademen daarvoor.
Maar goed, ik ga je ook geen ongelijk geven vanwege je ervaringen.
Wat is naar jouw mening dan het moment geweest dat het had moeten regenen zodat het slecht was afgelopen?
JONGUH!!!quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:21 schreef Pumatje het volgende:
[ afbeelding ]
Vrouw!!
In tank
in 1987
wtf!
Oh, wacht maar tot ER weer online komt.quote:
Hopelijk hebben ze intussen nu een normaal voertuig in B7 voor Koninging Beatrix.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:21 schreef Pumatje het volgende:
[ afbeelding ]
Vrouw!!
In tank
in 1987
wtf!
Goeieavond lieve Maitje.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:25 schreef Maitje het volgende:
Owja.. en het is schijt fucking kut weer!![]()
Das der ook weer uit![]()
Ik schrok al. Ik werk namenlijk altijd goed samen met de collegae van Gods eigen wapen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:26 schreef Esses het volgende:
@cobra, die jullie was een generalisatie adhv. ervaringen en rave, vertel is nou dan
Oh bij jou ook, hier hadden we vanmorgen black ice, goede avond trouwens.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:25 schreef Maitje het volgende:
Owja.. en het is schijt fucking kut weer!![]()
Das der ook weer uit![]()
die is nog aan het tapdansen, zag het ook iddquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:26 schreef Esses het volgende:
@cobra, die jullie was een generalisatie adhv. ervaringen en rave, vertel is nou dan
@pumatje, daarachter nog een vrouwtje!
Ijzel.quote:
Goedeavond..quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:27 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Oh bij jou ook, hier hadden we vanmorgen black ice, goede avond trouwens.
Hoezo?quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oh, wacht maar tot ER weer online komt.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:29 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik was ruim op tijd weer bij lotusje weg hoor..
Maar Lotusss zal dan nog wel grote verhalen zitten over jouw kunstjes.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:29 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik was ruim op tijd weer bij lotusje weg hoor..
Ahh. ok.quote:
Ok.. Nou, gisteravond of eerder gisteravond had hier even geregend, ik liep naar buiten.. naa spiegelgladquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:30 schreef Sine_Pari het volgende:
Black ice is een ijslaag op het wegdek waardoor deze dus spiegelglad word.
sjesus, das toch niet te lezen... wit letters op een paarse achtergrond, alles lekker gecentreerd uitgesmeerd over m'n 23" beeldscherm..quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:29 schreef Pumatje het volgende:
dit is een leuk verhaal
http://www.43tankbataljon(...)A-Esk-Annecdote.html
B7 is de hoogste bepantsering voor voeruigen die gebruikt worden voor PSD (Personal Security Detail = persoonbescherming?).quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:29 schreef Pumatje het volgende:
maarre sine ik snap je nie tmet B7.
Anti-climaxquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:29 schreef Pumatje het volgende:
maarre sine ik snap je nie tmet B7.
De leopard2 is beste apperaat there is bro
enne...
dit is een leuk verhaal
Nou ze kan een hoop maar zitten doet ze voorlopig niet meer..quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar Lotusss zal dan nog wel grote verhalen zitten over jouw kunstjes.
Ik heb het gelezen, ja. Er moeten dus foto's zijn van die gasten?quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:34 schreef Pumatje het volgende:
Rave, helemaal mee eens men..
maar geef toe, halverwege het verhaal zit je al helemaal met je puppy ogen op 12 uur gespannen met een niet te bederven grijns op je mond omdat je het allemaal voor je ziet, en alles dan met een domme sisser ziet aflopen...![]()
maar het stukje daarvoor was mooi... en om dat gevoel even te verspreiden... toch het verhaal lezen
Ik kreeg booskijkers verstrekt bij m'n opkomst, dus die puppy ogen worden hem niet..quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:34 schreef Pumatje het volgende:
Rave, helemaal mee eens men..
maar geef toe, halverwege het verhaal zit je al helemaal met je puppy ogen op 12 uur gespannen met een niet te bederven grijns op je mond omdat je het allemaal voor je ziet, en alles dan met een domme sisser ziet aflopen...![]()
maar het stukje daarvoor was mooi... en om dat gevoel even te verspreiden... toch het verhaal lezen
quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:35 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nou ze kan een hoop maar zitten doet ze voorlopig niet meer..
Correct.quote:
Heb jij je werk niet goed gedaan want ze kon prima zitten totdat ik het echte werk deed. Nu ligt ze!quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:35 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nou ze kan een hoop maar zitten doet ze voorlopig niet meer..
Ik heb geen flauw idee, toen was ik vier.quote:
Ik werd toen geborenquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:43 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee, toen was ik vier.
Het geboortejaar van de liefste vrouw ter wereld.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:43 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee, toen was ik vier.
Flut jaar!quote:
quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:45 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het geboortejaar van de liefste vrouw ter wereld.
Bak dr een ei op.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb jij je werk niet goed gedaan want ze kon prima zitten totdat ik het echte werk deed. Nu ligt ze!
Super jaar!quote:
Ook.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, van die Franse kut wijnen zeker.
je bedoeld het marinier zijn?quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Klopt volkomen, het moet wel een hobby blijven.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
je bedoeld het marinier zijn?
Zie je wel Rave!quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb wel iets in gedachte. Maar dan trap ik Vronsky weer op zijn welgetrainde tenen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:06 schreef Sine_Pari het volgende:
Wat word de titel van de volgende SC, "Waar MJ popcorn eet"?
Die heeft toch lange.. maakt dus niet uitquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:08 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb wel iets in gedachte. Maar dan trap ik Vronsky weer op zijn welgetrainde tenen.
Waar MJ nog steeds niet dood is, die vreet gewoon popcorn!quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:06 schreef Sine_Pari het volgende:
Wat word de titel van de volgende SC, "Waar MJ popcorn eet"?
Is dat niet de nieuwe KMar kazerne?quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:10 schreef demspec het volgende:
Weet iemand toevallig meer over een nieuwbouwproject langs de A4 bij de schipholtunnel? Dacht daar een bord te zien staan van defensie vastgoed.
Zou kunnen. Het bord staat zo dat je het net niet goed kunt lezen voordat je de tunnel in rijdt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:11 schreef Esses het volgende:
[..]
Is dat niet de nieuwe KMar kazerne?
Voor de mensen die het niet in 't paars wouden lezenquote:VRIJHEID ...
Mooi verhaal van het A- eskadron in 1989:
Onze lichting was een hele aparte. Niet alleen vanwege de samenstelling (dat kan iedereen voor zijn eigen lichting wel zeggen) maar meer vanwege het feit dat een aantal maanden na ons aantreden op Langemanshof de o'zo beruchte en beroemde 'muur' viel.
Hierbij dan ook een aardige annekdote:
Omdat wij als Eskadron (Alpha 89-4) op dat moment in Langemanshof gelegerd waren waren wij al halverwege die illustere stad Berlijn waar het allemaal gebeurde. Van voorgaande lichtingen bestonden verhalen over tripjes naar Berlijn en wij wilden dat natuurlijk ook graag.
Na wikken en wegen omtrend de veiligheid en de totaal andere situatie werd toch besloten om met de bus naar Berlijn af te reizen. We wilden per slot van rekening zelf ook wel eens zien waarom en waarover het allemaal ging.
Na een redelijk voorspoedige busreis (waarbij op de grens ook even snel wat belastingvrije alcohol van eigenaar verwisselde) kwamen wij aan in de stad waar de geschiedenis nog steeds actueel was, Berlijn..... Alles was goed geregeld en we konden kwartier maken in Hotel Hardenberg aan de Hardenberger strasse (vlak naast Bahnhof Zoo). Ik moet zeggen......wat een bende was dat maar ja, achter op een tank slapen is ook niet zaligmakend maar 's avonds kregen we van de rit de vrijheid.......
En die vrijheid hebben we genomen.....
Wij bevonden ons op een gegeven moment bij de Rijksdag want dat was op dat moment een van de hotspots waar het allemaal gebeurde. Dit was ook een van de weinige plekken waar er op dat moment gaten in de muur waren waardoor je heen kon kijken en dus een stukje van het niemansland kon zien.
Als echte huzaren vol moed en bravoure hadden wij al snel in de gaten dat je ook door die gaten heen kon, je stond dan eigenlijk in niemansland en in dat niemansland stond een grote wachttoren en met een heel, groot,....zoeklicht. Wat een ongelovelijk mooi apparaat was dat zeg! Een subliem souvenir voor het Alpha eskadron!
Na ons door de gaten heen te hebben gewurmd stonden we al snel met een man of 10 in niemansland en zoals ook met het voetbal, de Duitsers volgden ons in redelijke aantallen (op dat moment had dat op die plek nog niet plaatsgevonden hoorde ik later). Na even rond te hebben gehangen liepen wij toch maar richting de wachttoren. Tja, we moesten toch nog een mooi souvenir hebben....
Na aan de achterzijde van deze toren te zijn aangeland zagen wij dat deze op slot was (wat natuurlijk niet verbazingwekkend is) en daar stond een heel klein jongetje met een speelgoed hamertje op de deurklink te hameren. Dit ziende kreeg ik samen met een dienstmaat (bijnaam 'Fock') een idee. We hadden net een blok beton zien liggen en dat is natuurlijk heel wat meer dan zo'n klein hamertje. Het leek wel twee zielen en 1 gedachte, het blok beton werd opgepakt en na een paar flinke rammen begaf de deursponning het met een geweldig gekraak.
Duitsers vol ongeloof, een paar Huzaren die even dachten "wat nu?" en hup, naar binnen.... Na een aantal trappen te hebben beklommen stonden wij ineens bovenin de toren. Het symbool van onderdrukking, separatie en deels de reden van ons verblijf in Langemanshof.
Maar waar was nou toch dat zoeklicht? We wilden dat ding toch graag even meenemen! Na wat geklungel aan een schuifslot kregen wij de mogelijkheid om ook op het dak van de toren te klimmen waar ook dat zoeklicht stond. En toen gebeurde het...
Iedereen had in de gaten dat wij de toren waren binnengedrongen en dat wij ons inmiddels ook helemaal bovenin bevonden maar het moment dat ik op het dak van de toren klom zal ik nooit vergeten........
Beneden zag het zwart van de mensen en er steeg een luid gejuig op op het moment dat 'Fock' en ik samen overeind kwamem, camera's flitsten en applaus klonk....
Samen met een paar dienstmaten die ook omhoog waren geklommen hebben wij even rondom het zoeklicht op het dak gestaan en genoten van dit absolute gevoel. De overwinning en het besef waar wij het allemaal voor deden. Absoluut een geweldig gevoel.......
We hebben daarna moeten rennen voor onze veiligheid want ook de VOPO had in de gaten dat er iets gebeurde en zij kwamen op een gegeven moment met een noodvaart in een paar jeeps aanscheuren. De laatste persoon ging door de 'muur' op het moment dat zij ons op zo'n 100 meter waren genaderd............
Door deze gebeurtenis zat Berlijn vanaf dat moment in mijn gedachten en ben ik er 2 jaar later ook gaan wonen. Dagelijks reed ik langs al die beroemde plekken, 'Unter den Linden', 'checkpoint Charlie', 'Brandenburger Tor'................
Ik had in Berlijn 15 echt fantastiche Oostduitse meiden als personeel en zij hebben mij veel verteld over de tijd en het leven waarin zij waren opgegroeid. Ik heb gesproken met 'vluchters' en mensen die echt alles hebben meegemaakt. Hun dankbaarheid en de gesprekken van destijds hebben mij doen inzien dat wat wij met z'n allen al die jaren hebben gedaan zeker niet voor niets is geweest......
Deze annekdote is dan ook opgedragen aan jullie allemaal. Omdat wat we samen deden zeker niet voor niets is geweest........
Oh ja, het zoeklicht?..... Dat ding was manshoog en niet los te krijgen.....
Meeuwis de Weerd
Alfa eskadron, 89-4
Last update: 18-03-2003 © T.Wildeman all years
Nee, Schiphol gaat weer worden wat het vroeger was. "Vliegbasis Schiphol".quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:11 schreef Esses het volgende:
[..]
Is dat niet de nieuwe KMar kazerne?
Ikke nietquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:16 schreef Maitje het volgende:
Gaat er iemand hier nog Wie is de mol kijken zo???
Ik niet, ik ga me op het randje van m'n verlof nog even steriel zuipen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:16 schreef Maitje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar is het dit keer?quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:16 schreef Maitje het volgende:
quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:19 schreef Maitje het volgende:
[..]
Pfoe.. het is al 100x gezegd maar durf het ff niet te zeggen...
Ah, mooi.quote:
Ook daar ventileer ik mijn mening wel eens over.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:38 schreef jankaas020 het volgende:
ivm het commandantenfonds? Die commissie staal heeft trouwens ook meer kapot gemaakt dan je lief is...
Er zou een goede tv serie van kunnen worden gemaakt.quote:
Niet als je bij Defensie werkte, de val van de muur maakte een vaste baan ineens heel erg onzeker.quote:
Al die Special Editions!quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:19 schreef Esses het volgende:
Met op bijzondere dagen, het tweedagelijks verschijnen van de SC!
Dan is er in 21 22 jaar toch bar weinig veranderd.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:20 schreef Clan het volgende:
[..]
Niet als je bij Defensie werkte, de val van de muur maakte een vaste baan ineens heel erg onzeker.
Is ook een heel ander leger geworden, dienstplicht bestaat niet meer, op herhaling gaan, daar had je vroeger ook extra personeel voor nodig. Het was ook een leger dat het land moest beschermen, dat is ook niet meer.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:29 schreef demspec het volgende:
[..]
Dan is er in 21 22 jaar toch bar weinig veranderd.
Stom dat ik dit soort filmpjes nooit eerder heb gezien, behoorlijk interessant!quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:20 schreef Clan het volgende:
[..]
Niet als je bij Defensie werkte, de val van de muur maakte een vaste baan ineens heel erg onzeker.
Ik kan me dit nog goed herinneren, toen heb ik mijn kinderen uit bed gehaald omdat ik vond dat ze dit moesten zien, stukje geschiedenis. Toen ze de muur bouwden ging ik net in dienst, en toen in 1989 was ineens die koude oorlog voorbij.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:46 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Stom dat ik dit soort filmpjes nooit eerder heb gezien, behoorlijk interessant!
Die waren toen al 12 en 14, en die vonden dat allemaal reuze interessant wat er gebeurde, wij zijn in 1987 1 keer in het oostblok geweest en dat was voor hun een totaal andere wereld.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:53 schreef Cobra4 het volgende:
Stelden je kinderen dat toen op prijs? Of kwam dat pas later?
Dat was het WK voetbal van 1990, waar we wereldkampioen zouden worden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:56 schreef jankaas020 het volgende:
Ik kan herinneren dat m'n moeder zei: 'het is begonnen.' Maar of dat nou de val van de muur was of de Golfoorlog.. geen flauw idee.
Bij het uitbreken van de Golfoorlog heb ik wel wat maten uit bed gebeld. Lang leve CNN.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:56 schreef jankaas020 het volgende:
Ik kan herinneren dat m'n moeder zei: 'het is begonnen.' Maar of dat nou de val van de muur was of de Golfoorlog.. geen flauw idee.
Netjes!quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Die waren toen al 12 en 14, en die vonden dat allemaal reuze interessant wat er gebeurde, wij zijn in 1987 1 keer in het oostblok geweest en dat was voor hun een totaal andere wereld.
Wat veel mensen niet weten is dat naast Nederlandse marine ook Mariniers actief waren en we Patriots en Hawks in het oosten van Turkije hadden opgesteld ter ondersteuning van de geallieerden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Bij het uitbreken van de Golfoorlog heb ik wel wat maten uit bed gebeld. Lang leve CNN.
Een maat van mij was de "man van twee miljoen".quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat veel mensen niet weten is dat naast Nederlandse marine ook Mariniers actief waren en we Patriots en Hawks in het oosten van Turkije hadden opgesteld ter ondersteuning van de geallieerden.
Correct.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:22 schreef Clan het volgende:
Ik lees trouwens dat we ook in Israel zaten met Patriots, dat wist ik zelf weer niet.
De wie?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:34 schreef Clan het volgende:
Hadden ze die lui van de MFO er meteen heen kunnen sturen, die zaten toch in de buurt.
Die hadden denk ik hun handen vol.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:52 schreef Clan het volgende:
Multi Force & Observers, die zaten in de Sinai woestijn toe te zien op het bestand van Israel en Egypte, die hebben daar van, ik meen 1982 tot 1995 gezeten.
Ik heb vooraf aan het defile in Wageningen in 2004 met iemand die daar had gezeten gesproken, maar die zaten toch veelal uit hun neus te eten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Die hadden denk ik hun handen vol.En geen Patriots natuurlijk.
Kut ROE'squote:Op donderdag 6 januari 2011 22:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb vooraf aan het defile in Wageningen in 2004 met iemand die daar had gezeten gesproken, maar die zaten toch veelal uit hun neus te eten.
Daar in de voorste linie hadden de verbindelaars hun 'finest hour' kunnen beleven en strijdend ten onder gaan, met in de aanslag de hoorn van de telefoon
Nope, varkens fokken..quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het zij je vergeven. Hoe noemde ze ze bij jou? Oorlogsbepalingen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:13 schreef Clan het volgende:
[..]
De afkorting stond mij even niet bij
Ik heb bij mijn werk daar niet zoveel mee te maken gehad
Buiten verdediging van Turkey en Israel zijn Nederlandse troepen toch ook actief geweest in Desert Shield/Storm? Heb hier namelijk onder meer nog een pamphlet liggen met daarop aan een kant de 27 vlaggen van de joint forces waarvan een de Nederlandse vlag is.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat veel mensen niet weten is dat naast Nederlandse marine ook Mariniers actief waren en we Patriots en Hawks in het oosten van Turkije hadden opgesteld ter ondersteuning van de geallieerden.
Yep, het Korps is allebei de keren in Irak geweest.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:21 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Buiten verdediging van Turkey en Israel zijn Nederlandse troepen toch ook actief geweest in Desert Shield/Storm? Heb hier namelijk onder meer nog een pamphlet liggen met daarop aan een kant de 27 vlaggen van de joint forces waarvan een de Nederlandse vlag is.
Meerdere korpsen bedoel je?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Yep, het Korps is allebei de keren in Irak geweest.
K wij zatten namelijk in Ar Ar en kregen van wie nu allemaal in SA waren weinig mee.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Yep, het Korps is allebei de keren in Irak geweest.
De eerste keer heb ik nou niet echt zeer bewust meegemaakt dus ik zou het ook niet weten..quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:24 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
K wij zatten namelijk in Ar Ar en kregen van wie nu allemaal in SA waren weinig mee.
Bullshit.quote:
Ik had in 1989/90 wel al in de gaten dat dit voor grote veranderingen zou zorgen, vooral voor de onderdelen zoals transport, Artillerie etc, maar het begon pas echt duidelijk te worden in 1990/91 en ik kan je vertellen dat je dat niet mee had willen maken, wat wij aan cijfers hoorde over inkrimpen en op termijn de dienstplicht afschaffen, daar heb ik nog slapeloze nachten van gehad. Ten eerste ben ik op mijn 26e beroeps geworden omdat ik weinig opleiding heb genoten en zekerheid op een baan wilde hebben. Ze hebben vanaf 1990/91 meer dan 40% van de onderofficieren gedumpt, en daarmee een enorme ervaring en kennis, en ik zag de bui toen ook al hangen. Ik liep tegen de 50, en ik was pas net twee jaar Sgt. dus mij zouden ze ook wel snel lozen, na interventie van een Kolonel heb ik mijn baan weten te behouden, anders had ik op straat gestaan en ik weet niet of ik dan nog passend werk had kunnen krijgen. De koude oorlog was wel mijn belegde boterham. Tegen de tijd dat de Balkanoorlog uitbrak had defensie een enorm tekort aan ervaren personeel.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:16 schreef Pumatje het volgende:
Clan en Achja.. vertel eens.
ik wil meer weten over dat moment in '89
vooral hoe dat ging in defensie kringen.. opgelucht? of balen..?
ik kan begrijpen dat het voor een natuurlijke soort spanning zorgde, en en soort van..bestaansrecht. Een reden om te doen wat je doet, en .. ja ik wil wel weten hoe dat voelde voor jullie.. en de eenheid, en hoe de krijgsmacht hiermee omging op dat moment en daarna.
Ik wist niet dat jij ook een HBO dropout was?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:27 schreef demspec het volgende:
Wat duurt het toch lang in de metro. Als ik niet gestopt was met hbo had ik deze ellende waarschijnlijk nog steeds dagelijks gehad.
Was niet enkel zo in NLD, we hadden al een beroeps leger maar President Clinton heeft toen ook lekker zitten snoeien.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:27 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik had in 1989/90 wel al in de gaten dat dit voor grote veranderingen zou zorgen, vooral voor de onderdelen zoals transport, Artillerie etc, maar het begon pas echt duidelijk te worden in 1990/91 en ik kan je vertellen dat je dat niet mee had willen maken, wat wij aan cijfers hoorde over inkrimpen en op termijn de dienstplicht afschaffen, daar heb ik nog slapeloze nachten van gehad. Ten eerste ben ik op mijn 26e beroeps geworden omdat ik weinig opleiding heb genoten en zekerheid op een baan wilde hebben. Ze hebben vanaf 1990/91 meer dan 40% van de onderofficieren gedumpt, en daarmee een enorme ervaring en kennis, en ik zag de bui toen ook al hangen. Ik liep tegen de 50, en ik was pas net twee jaar Sgt. dus mij zouden ze ook wel snel lozen, na interventie van een Kolonel heb ik mijn baan weten te behouden, anders had ik op straat gestaan en ik weet niet of ik dan nog passend werk had kunnen krijgen. De koude oorlog was wel mijn belegde boterham. Tegen de tijd dat de Balkanoorlog uitbrak had defensie een enorm tekort aan ervaren personeel.
Ik zou het niet weten, bij artillerie hadden we daar niet mee te maken en vooral niet als je bij Staf en verzorgingsbatterij zat, en daarna heb ik nooit meer bij een wapen gezeten, alleen dienstvakken, dus van vechten en de regels daarom trent weet ik weinig tot niets vanaf.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:18 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het zij je vergeven. Hoe noemde ze ze bij jou? Oorlogsbepalingen?
Ben nu een boek aan het lezen van een yank van de periode '46 tot halverwege Vietnam, toen werd er ook meer gesnoeid en gereorganiseerd dan goed voor je is..quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:30 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Was niet enkel zo in NLD, we hadden al een beroeps leger maar President Clinton heeft toen ook lekker zitten snoeien.
Dat heb ik ook nog nooit verteld.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:30 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij ook een HBO dropout was?
Ik ook niet, maar bij deze.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:33 schreef demspec het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nog nooit verteld.
Er is wat actief geweest, maar ik weet even niet precies wat, ik moet dat eens op internet zoeken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:21 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Buiten verdediging van Turkey en Israel zijn Nederlandse troepen toch ook actief geweest in Desert Shield/Storm? Heb hier namelijk onder meer nog een pamphlet liggen met daarop aan een kant de 27 vlaggen van de joint forces waarvan een de Nederlandse vlag is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |