quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:17 schreef Pumatje het volgende:
Achja, nog bedankt voor die link van 43tkbat.. geniaal.
heb hier een stukje uit de krant gevonden... om te gillen![]()
[ afbeelding ]
belachelijk, wat een onzin.
weet niet welke flapdrol dat precies geschreven heeft, maar.. tjonge jonge
wat een liegebeest!
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar zullen wij vast voorbij gegaan zijn ja. Stonehenge hebben we uiteraard wel bezocht.
Lag schuin tegnover Stonehengequote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar zullen wij vast voorbij gegaan zijn ja. Stonehenge hebben we uiteraard wel bezocht.
Mooie autoquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:17 schreef Pumatje het volgende:
Achja, nog bedankt voor die link van 43tkbat.. geniaal.
heb hier een stukje uit de krant gevonden... om te gillen![]()
[ afbeelding ]
belachelijk, wat een onzin.
weet niet welke flapdrol dat precies geschreven heeft, maar.. tjonge jonge
wat een liegebeest!
hmmm. gingen enkel naar Stonehenge, die boerderij kwamen we niet bij. Zullen er vast langs zijn gereden, maar bezochten het niet.quote:
Dan kun je nog net 3,5 uur slapen.quote:
Verspil geen ZZT.quote:
Nee, hij zou nooit twee weken zonder Lotusss kunnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:27 schreef Thaboel het volgende:
Trouwens ER is offshore werk niks voor je? Zoeken eigenlijk altijd wel mensen en die willen juist oudere mannen omdat die zelfstandiger zijn
en voelenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:33 schreef AchJa het volgende:
Het geluid van de Leo1 is natuurlijk het mooiste wat er te horen valt.
dan wel 2weken full time doppe natuurlijk!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, hij zou nooit twee weken zonder Lotusss kunnen.
Probleem is mijn diplomas. Wil wel, maar ben niet juist gekwalifiseerd, helaas.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:27 schreef Thaboel het volgende:
Trouwens ER is offshore werk niks voor je? Zoeken eigenlijk altijd wel mensen en die willen juist oudere mannen omdat die zelfstandiger zijn
Tegenwoordig heb je alle media ter beschikkingquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, hij zou nooit twee weken zonder Lotusss kunnen.
Die hoorde je op 2 km afstand al aankomen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:33 schreef AchJa het volgende:
Zo, wat onverantwoord, daar hoort een militair voor te lopen, op het kazerneterrein en vooral daar met al die burgers.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Centurion MBT, was wel een mooi ding:
Werk nu bij een supermarkt. Enige werkgever die me meer dan 10uur in de week nodig had. Tja defensie en daarna gewilt zijn in de banenmarkt Ha-Haquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:41 schreef Maitje het volgende:
@Thaboel
Ik had het even gemist, was jij nou degene die niet meer werkt bij def? Zoja mag ik vragen wat je nu doet?
Hoe herkenbaarquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:45 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Werk nu bij een supermarkt. Enige werkgever die me meer dan 10uur in de week nodig had. Tja defensie en daarna gewilt zijn in de banenmarkt Ha-Ha
Kom nou. Maitje en ik houden het hier erg beschaafd.quote:
Ohh?? vertelquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:48 schreef Maitje het volgende:
@ER
Niet te vergelijken met jou en Lotusss
Vroeger kreeg de tankbemanning bij de opleiding altijd van die witte schoentjes, en als iemand dan vroeg waar dat voor was dan kreeg hij te horen dat je die aan moest trekken en maken dat je wegkwam als je een uitgeruste helikopter zag.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:27 schreef Pumatje het volgende:
en betreft dat Artikel.
Dat stereo coincidentie richt systeem was een ramp, de leopard bleef zelfs tot de uitfasering "nachtblind" , falende politiek zorgde ervoor dat gekozen werd voor de el cheapo manier, waardoor nachtzichtapperatuur niet wilde werken of functioneren..
vervolgens moesten alle tanks ineens worden omgebouwd naar een nieuwere generatie, daardoor was niet alles meer compitabel, toen besloten ze alsnog maar dan de tank nachtzichtapperatuur te geven door het op zijn duits te doen.. dat lukte niet meer, want het bleek dat maar 8 % van alle Leopard1v tanks in de Koninklijke landmacht door de schiet eisen kwamen.
Werkgroep na werkgroep werd ingesteld om onderzoek te doen, de duitse versies bleken te kloppen... werkgroep kwam eruit.. falende leiding en rare keuzes en slecht financiëel beleid..
dus we kapten maar met het hele Leopard1V(erprutst) gezeik, doneerde de beste tanks aan griekenland ( 2 stuks ) en verkochten daarna het hele zootje aan landen die hopelijk zo ver van ons mogelijk verwijderd zaten om geen boze mensen aan de deur te krijgen![]()
Dat gedoe met geen stabilisatie is ook prachtig, want dat is juist de hele issue wat de tank dodelijk maakt, geen stabilisatie is dus geen bewegend schieten.. dan ben je een statisch doel wanneer je schieten wilt..terwijl de russen dit al wel konden.
het is een godsdank geschenk dat de Russen in de jaren 70 niet hebben aangevallen..
stalen vuist..
meer stalen ramp.
ze zien er wel mooi uit.
Wees blij dat jij nog genoeg kansen zult hebbenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:49 schreef Thaboel het volgende:
Idd! Gelukkig ben ik wat jonger. Kijken hoe het vrijdag bij de klu gaat anders verder met 1e vrachtwagentechnicus behalen en over 4jaar weer eens proberen!
Lotusss en ik zijn dat ook, echter, enkele elementen nemen enkele dingen veels te serieusquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Kom nou. Maitje en ik houden het hier erg beschaafd.
Teveel geluisterd naar mn toenmalige vriendin (die me 2maanden later verliet) zouden gaan samenwonen maar helaas vertrouw alleen nog mn moeder! Ach vergissingenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:48 schreef Maitje het volgende:
@ER
Niet te vergelijken met jou en Lotusss
@Thaboel
Oke, naja miss dat er iets anders op je pad komt. Mag ik vragen waarom je bent gestopt bij def?
Daarom bekijk ik het ook niet somber alleen maar meer kansen. Kost alleen wel wat tijd en solliciteren tot je een ons weegtquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wees blij dat jij nog genoeg kansen zult hebben
Jij hebt Indo-bloed in je, net als ikquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:53 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Teveel geluisterd naar mn toenmalige vriendin (die me 2maanden later verliet) zouden gaan samenwonen maar helaas vertrouw alleen nog mn moeder! Ach vergissingen
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:53 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Teveel geluisterd naar mn toenmalige vriendin (die me 2maanden later verliet) zouden gaan samenwonen maar helaas vertrouw alleen nog mn moeder! Ach vergissingen
quote:
Nooit stil zitten! Laten we wel aan de low-lifes overquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij hebt Indo-bloed in je, net als ik
We zullen doorzetten!!
Trusten jij klefbakquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:57 schreef Cobra4 het volgende:
Denkend aan lieve Maitje ga ik slapen. Weltrusten Maitje. Morgen beiden lekker uitslapen.![]()
De overigen snurkse!
dat zeker..ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:33 schreef AchJa het volgende:
Ikke!quote:
yes, ik geloof dat ons pel nog in de buurt van Marnerwaard heeft gedaan..quote:
Snorkelen? Ik meende dat Nederland die optie wegbezuinigd had (die pijp). Diepwaden heb ik vaak zat gedaan, en ja ook de Leo1 is lek.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:04 schreef Pumatje het volgende:
[..]
yes, ik geloof dat ons pel nog in de buurt van Marnerwaard heeft gedaan..
ben nu vergeten waar precies , maargoed was er ook niet bij.
Rivierdoorsteek... prachtig natuurlijk.
Ware het niet dat onze Leo'2 's niet allemaal waterdicht zijn
wtfquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Vroeger kreeg de tankbemanning bij de opleiding altijd van die witte schoentjes, en als iemand dan vroeg waar dat voor was dan kreeg hij te horen dat je die aan moest trekken en maken dat je wegkwam als je een uitgeruste helikopter zag.
En zo hoort het ook! Bier en soms wat wodka maar dan lul ik onderstebovenquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel bier, wijn heb ik weggegeven, daar hou ik niet van.
juistem..quote:
Er zijn in de jaren 90 beproevingen geweest in Den Helder op luchtdoelen met de Leo 1V en de Leo 2 A4, waar ze een score gehaald hebben van Leo 1 rond de 70% treffers en de Leo 2 rond de 90% treffers.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:09 schreef Pumatje het volgende:
Elke tanker zeikt altijd over die domme heli's.... maar ik denk dat een goede schutter zo'n ding echt wel uit de lucht knalt zonder dat die Heli maar een waarschuwing krijgt.
Tanks, infanterie en de artillerie.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:15 schreef Pumatje het volgende:
ff serieus, dat is toch gewoon het beeld van het leger.
Als je een kind vraagt over Defensie krijg je gegarandeerd tank.
Tanks
Ik heb een keer met mijn PRTL in 't Zand gestaan tijdens een Noordkop bloemending. Ik stond op een plein tussen twee kleuterscholen in... De juffen waren ernstig druk om de boel in het gareel te houden zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:16 schreef hcwp het volgende:
ik tekende vroeger in de klas altijd tanksEn bommenwerpers en straaljagers
echt waar ja? Dat meen je niet... kun je daar meer over vertellen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er zijn in de jaren 90 beproevingen geweest in Den Helder op luchtdoelen met de Leo 1V en de Leo 2 A4, waar ze een score gehaald hebben van Leo 1 rond de 70% treffers en de Leo 2 rond de 90% treffers.
Het was na 1 keer wel bekeken, want men vond wat van het lawaai...
quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb een keer met mijn PRTL in 't Zand gestaan tijdens een Noordkop bloemending. Ik stond op een plein tussen twee kleuterscholen in... De juffen waren ernstig druk om de boel in het gareel te houden zullen we maar zeggen.
Ik heb de videoband van het hele gebeuren aan het lua museum gegeven na de sluiting van het LUASK. (ja ik was opruimploeg en hekkesluiter)quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:20 schreef Pumatje het volgende:
[..]
echt waar ja? Dat meen je niet... kun je daar meer over vertellen?
Dit wist ik niet, want stel je voor.
De 2a4 op 90% .... de A6 is een geweldige verbetering, met verbeterde ballistische computer en vuurleidingssysteem.
Vast wel! Eerst even de toekomst proberen te plannen dan een vrouw. Zal je altijd zien dan komt er weer een leuk scharreltje langs...quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:17 schreef Maitje het volgende:
@Thaboel
Ik zag dat onze posts tegelijk waren. Goed, klote voor je, maar is niets meer aan te doen. En vertouwen komt met de tijd wel weer terug,
Nee. Men wilde een gat opvullen. Wij hadden destijds tussen de Hawk en de PRTL niets.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:29 schreef Pumatje het volgende:
had dat ook te maken met het wegduwen van de PRTL's ?
Dat zou ik wel eens willen zien, maar wat was het precieze doel waarop ze schoten?quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb de videoband van het hele gebeuren aan het lua museum gegeven na de sluiting van het LUASK. (ja ik was opruimploeg en hekkesluiter)
Ik zou ff moeten buurten bij het museum om die band weer boven water te toveren. Ik zal daar eens achteraan gaan.
Maar die Leo's deden het nog niet zo beroerd vwb lunabev.
Vliegtuigje (op afstand bestuurd van de firma Schreiner) met sleepschijf.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien, maar wat was het precieze doel waarop ze schoten?
Is leuk oud liedje maar niet juist wat betreft de leeftijdquote:
2011 is zeemacht en luchtpiratenquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:55 schreef Thaboel het volgende:
2011 marine dagen toch? Geen landmachtdagen?
hu lol whut? MAST is voor marns he dat weet je? Dan zou je toch blijer zijn met de zeemachtdagen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:04 schreef Vronsky het volgende:
[..]
2011 is zeemacht en luchtpiraten
2012 word er weer voorwaarts gegaan zoals het hoort.
Met wat?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:04 schreef Vronsky het volgende:
Op papier ja, voor de rest heeft het weinig meer met de Marine te maken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:09 schreef Thaboel het volgende:
[..]
hu lol whut? MAST is voor marns he dat weet je? Dan zou je toch blijer zijn met de zeemachtdagen?
Wanneer ga je solliciteren bij de pleunen dan?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:04 schreef Vronsky het volgende:
[..]
2011 is zeemacht en luchtpiraten
Budget?quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:39 schreef Vronsky het volgende:Voorwaarts vanuit het water hoezee!
Geef het zelf ook maar toe, jullie zitten alleen maar onder de Marine voor het budget, dat is het ook wel verder.
Mooi zoquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:28 schreef Vronsky het volgende:
Zo, ER: Ik ben ook maar permanent overgestapt naar Android.
Net Android 2.3 naar het interne geheugen van m'n HTC HD2 gepropt, geen windows mobile meer voor mij.
Ohh ok danquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:31 schreef Vronsky het volgende:
Dat weet ik, maar ik wilde het nog steeds melden.
Ohh, daar heb ik de ballen verstand van.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:36 schreef Vronsky het volgende:
Oh dat zeker, werkt toch net iets fijner, ga vanmiddag bezig zijn in photoshop om de interface wat meer naar mijn smaak aan te passen.
Tobo? Dat is?quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:39 schreef Erasmo het volgende:
Android is inderdaad erg prettig, alleen mogen er wel wat meer modellen met tobo komen...
Ohhh ja, uiteraardquote:
Dat kun je volgens mij ook zelf instellen, die talen dan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:42 schreef Vronsky het volgende:
Nja, ik vind het erg prettig dat ik ineens naar een andere karakter-set van een andere taal kan switchen met een touchscreen-keyboard.
* Vronsky tikt wel complete verhalen in sms en email op z'n telefoon overigens
Dat is jammer.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:44 schreef Erasmo het volgende:
Heb een tijdje een X10 gehad, prima ding maar ik kan niet met on-screen tobo's omgaan dus heb hem maar weer verkocht.
Bevalt HTC sense een beetje? De Desire Z lijkt me wel een tof ding maar hij is wel aan de prijzige kant.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:44 schreef ErwinRommel het volgende:
Verschil tussen HTC Desire en de HTC Desire HD2 is toch enkel en alleen maar een wat groter geheugen en een betere camera resolutie?
Ik heb die eerste btw.
Ahh, duidelijkquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:46 schreef Vronsky het volgende:
Uhu.. ik wissel nogal vaak van Nederlands - Engels - Grieks, is voor mij dus echt handig.
Een HTC Desire HD heeft een groter scherm (4.3", ik ga nooit meer naar iets kleiners), betere CPU.
Camera resolutie maakt voor mij persoonlijk niets meer uit.
Ik ga er zo naar kijkenquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahh, duidelijk
Weet je wat een leuke app is? Appie. Kun je ook gewoon producten inscannen als boodschappenlijstje.
Loop vaak door de AH met mobiel in de hand, en andere hand de handscanner
Uitstekend, bevalt me 100%.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:46 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Bevalt HTC sense een beetje? De Desire Z lijkt me wel een tof ding maar hij is wel aan de prijzige kant.
Is echt een rete handige app, kun je nl. ook winkelen bij de AH op schap volgordequote:
Die vergelijkt prijzen van supermarkten?quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:53 schreef Erasmo het volgende:
De pricewatch scanner is ook een rete handige app.
Kun je gewoon thuis doen met alles wat een barcode heeft en bij de AH bekend is.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:53 schreef Vronsky het volgende:
Als ik vanmiddag bij de AH ben zal ik het even proberen
Nope van electronica, dan scan je bv in de mediamarkt een barcode van een product en dan gaat hij met de browser naar de tweakers pricewatch pagina die erbij hoort.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die vergelijkt prijzen van supermarkten?
Haquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nope van electronica, dan scan je bv in de mediamarkt een barcode van een product en dan gaat hij met de browser naar de tweakers pricewatch pagina die erbij hoort.
Nah, voor mij toch té drukquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:37 schreef Vronsky het volgende:
Zo ziet android er wel amusant uit
[ afbeelding ]
quote:
hehehe.quote:
Groeps optreden LMB?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehehe.
Ach, ik viel in slaap met het HB 7-13
Yep. Bijlage 5 van HB 7-13 mbt Co gp pel.quote:
Geen wonder dat je in slaap valt. Saaie boel.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Yep. Bijlage 5 van HB 7-13 mbt Co gp pel.
Dat was in mijn tijd toch anders
Valt mee, wel is dit HB van 2007, en op VIII-18 zie ik dingen staan mbt Co gp pel die er bij ons niet inzatenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geen wonder dat je in slaap valt. Saaie boel.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:06 schreef Sunglasses het volgende:
Mannen (en vrouwen!),
Bedankt voor alle SCs van (met name) de afgelopen weken: het was heerlijk om jullie grappen, opmerkingen, ruzies, opbloeiende liefdesverhalen, herinneringen etc etc etc te lezen als ik even genoeg had van alle saaie leerstof. Ik heb al mn tentamens gehaald en wil jullie daar dus ook een beetje voor bedanken!
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:06 schreef Sunglasses het volgende:
Mannen (en vrouwen!),
Bedankt voor alle SCs van (met name) de afgelopen weken: het was heerlijk om jullie grappen, opmerkingen, ruzies, opbloeiende liefdesverhalen, herinneringen etc etc etc te lezen als ik even genoeg had van alle saaie leerstof. Ik heb al mn tentamens gehaald en wil jullie daar dus ook een beetje voor bedanken!
Graag gedaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:06 schreef Sunglasses het volgende:
Mannen (en vrouwen!),
Ik kreeg dat HB van een mede DEF'er. Over "de Infanteriegroep Luchtmobiel". Het is toch mooi en leuk te lezen hoe het een en ander is veranderd in de loop der jaren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:08 schreef Bouke-p het volgende:
@rommel
Waarom lees je die HB's enz enz nog? Die zijn vaak al niet eens interessant als in dienst zit, laat staan als je niet meer in dienst zit
quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Uit HB 7-13, bijlage E, VIII-18
Organieke wapens en uitrusting.
Aanvullende wapens::
2x MOW mitr MAG, 7,62
Juist..quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Uit HB 7-13, bijlage E, VIII-18
Organieke wapens en uitrusting.
Inf gp:
6 maal Diemaco 5.56
8x Glock 9mm
2x LOW Minimi 5.56
2x 40mm Underslung granaatwerper
1x Shotgun
1x SRAT
1x VSRAT
8x Bajonet
Aanvullende wapens::
2x MOW mitr MAG, 7,62
1x Kompas
1x veldkijker
1x Monoculair veldkijker
4x HV Diemaco
2x HV LOW
2x Warmtebeeldkijker
Ja hoor, met ook nog eens max 40kg bepakkingquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:28 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist..
En ben je ook nog van plan uit te stijgen?
Is idd wel bijna 12kg extra wat je mee kan dragenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:28 schreef Vortix het volgende:
Totdat je dat kreng overal mee naartoe moet gaan slepen.
Schattig..quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja hoor, met ook nog eens max 40kg bepakking
Waarom zou je in godsnaam op een organieke geweergroep van 8 man (correct me if im wrong) 2 mags meenemen?quote:
Dat is "optioneel". Of dus die minimi, of dus die MAG.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam op een organieke geweergroep van 8 man (correct me if im wrong) 2 mags meenemen?
Stukje overcompensatie zeker?
Dat weet ik niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:47 schreef Rave_NL het volgende:
Dus "normaal gesproken" ging er 1 minimi en 1 mag mee?
Ja, dat is het zelfde als zeggen dat de .50 en AGL ook optioneel op de groep zitten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:51 schreef ErwinRommel het volgende:
En in Afghanistan zaten die MAGS gewoon op de MB's. Dus als groep zaten er ook nog 2 Minimi's bij.
Let wel Rave_NL, het is een handboek hè? Dus de "organieke wapens" die men bij zich "moet" hebben. Hoeft dus niet per sé zo te zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:51 schreef Rave_NL het volgende:
Want met 2 mags haal je elk stukje manoeuvre uit de groep. Dus stond er ff van te kijken.
Hoe zit dat met de "organieke wapens" bij het Kmarns? Is dat nagenoeg gelijk of net wat anders?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ja, dat is het zelfde als zeggen dat de .50 en AGL ook optioneel op de groep zitten.
Wij hebben geen minimi maar de LOAW, maar jullie hebben het kunstje aardig afgekeken..quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de "organieke wapens" bij het Kmarns? Is dat nagenoeg gelijk of net wat anders?
Hahaha, jebedoeld met die shotgun voor "breaching"? En 2 Minimi's per groep?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:55 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wij hebben geen minimi maar de LOAW, maar jullie hebben het kunstje aardig afgekeken..
Begrijpend lezen..quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hahaha, jebedoeld met die shotgun voor "breaching"? En 2 Minimi's per groep?
Duidelijkquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Begrijpend lezen..
IC/2IC (C7A1 x2)
LOAWteam 1&2 (LOAW + C7A1/UGL)
MAGteam (MAG + C7A1)
En dan daarnaast de extra zooi waar nodig.
1 zware mag voor onderdrukking, daarnaast nog 2 volautomatische wapens voor onderdrukking waar nodig.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Daarnaast "versterk" je de "vupo's. waar eerst 1 MAG het werk moest doen, is er nu de wat minder zware Minimi. Voor een betere vuurspreiding, zegt men.
Nee ok, duidelijk. Glock mag je eigenlijk niet meetellen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:07 schreef Rave_NL het volgende:
Glock gaat ook mee, maar is geen hoofdbewapening om het verschil aan te geven..
Die afuit, leuk en aardig, maar wat wil je ermee doen als je niet mobiel bent? Gaat ten koste van de andere vuurkracht.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:11 schreef Vronsky het volgende:
Deze mag ook wel aangeschaft worden
[ afbeelding ]
Is dat zo? De vijand heeft toch niet altijd dezelfde personele sterkte?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:14 schreef ErwinRommel het volgende:
En in een Inf gp heb je al genoeg wapens waarmee je de "vijand" het leven zuur mee kan maken.
Zie er de meerwaarde dus niet van in.
Juist.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:11 schreef Vronsky het volgende:
Deze mag ook wel aangeschaft worden
[ afbeelding ]
http://world.guns.ru/machine/usa/lw50mg-e.html
Dan nog, maar wat moet je ermee?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Is dat zo? De vijand heeft toch niet altijd dezelfde personele sterkte?
Oh, dat was ook nog een reactie op Vronsky.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan nog, maar wat moet je ermee?
Je moet dat ding als Inf gp liever niet in je groep willen hebben als je je organieke uitrusting toch al bij je hebt.
Dan liever een spervuur van 2 MAG's.
Juist niet bij verpel.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:25 schreef ErwinRommel het volgende:
Kijk, bij verk. pel's zou het een welkome aanvulling zijn, maar bij Inf gp's lijkt me dat overbodig.
Excuse me, moest Ost-pel zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist niet bij verpel.
Travel light, en dat kan niet als dat ding hetzelfde dagrantsoen heeft als een normale .50
Dat zou kunnen. De Ost-grp van de Luchtmacht Bewaking had standaard een MAG en een .50 in de bewapening.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Excuse me, moest Ost-pel zijn.
Dat lijkt me godverdomme wel ja!quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Excuse me, moest Ost-pel zijn.
Dat is geheel correctquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. De Ost-grp van de Luchtmacht Bewaking had standaard een MAG en een .50 in de bewapening.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. De Ost-grp van de Luchtmacht Bewaking had standaard een MAG en een .50 in de bewapening.
Sorry Rave_NL, ben er al een tijdje uit dus maak wat vaudtenquote:
Iets wat ik nog steeds niet snap neequote:Op woensdag 5 januari 2011 15:31 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Jullie waren toch ook de eerste met de C8'jes?
Basis personeel kreeg ipv de Uzi de C8. LB kreeg de C7 ipv de FAL.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:31 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Jullie waren toch ook de eerste met de C8'jes?
Sterker nog, als ik het goed begrepen heb zijn dr drie eenheden die een state-of-the-art communicatiesysteem gebruiken die HF/VHF/UHF kan zenden ter grote van een grote walkietalkie.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Iets wat ik nog steeds niet snap nee
Uit m'n hoofd 10 kistjes van honderd patronen à 10kg de stuk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:34 schreef hcwp het volgende:
Wat is het dagrantsoen van zo'n .50 eigenlijk?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:37 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Uit m'n hoofd 10 kistjes van honderd patronen à 10kg de stuk.
Muah dan heb je ook nog de kast van 36,5kg, de affuit van 25kg en 2 lopen à 12,5kg de stuk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:44 schreef hcwp het volgende:
[..]je zult het maar op de man mee moeten sjouwen
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:11 schreef Rave_NL het volgende:
Op bergtraining werd een magschutter gevraagd op vrijwillige basis waar veel hun snor probeerden te drukken had ik me maar aangeboden, daarna werden er vrijwilligers aangewezen om idd de .50 naar boven te slepen incl dagrantsoen.. Die gezichten..
U is expert?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:39 schreef Vronsky het volgende:
Bleh, chemiebranden.
Wel schattig vuurtje, want ik zie daar dus geen chemie wolk maar een heel erg onvolledige verbranding die maar blijft doorgaan, ik ga me wel zorgen maken als de rook een ander kleurtje krijgt.
2 crashtenders van Woensdrecht.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:37 schreef m.k het volgende:
het gaat aardig los in moerdijk, zelfs def word nu ingezet
http://www.geenstijl.nl/m(...)erdijk.html#comments
Niet echt vaak en zeker niet zo snel als nu.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:43 schreef m.k het volgende:
dat het luchtalarm word aangezet komt niet vaak voor of wel ?
Dat snap ikquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:47 schreef Cobra4 het volgende:
Dat klinkt al heel anders dan zeggen dat je je pas zorgen gaat maken als de rook een ander kleurtje krijgt.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:02 schreef jankaas020 het volgende:
Dit is een beetje jouw werk, of niet Cobra?
Correct.quote:
Lees dat dan nog maar eens door. Verwachting is dat de rook ook Noord Holland gaat bereiken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:10 schreef jankaas020 het volgende:
Ik heb hier m'n hand-out CBRN level 1 maritiem voor me liggen.
Nou, voor een paar jaar terug stond er hier achter een goederentrein in de fik ook met gemicaliën, dat ding ging lekker en mensen kregen last van de slijmvliezen (o.a. ogen dus) en toen hebben ze hier ook dat ding laten afgaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:43 schreef m.k het volgende:
dat het luchtalarm word aangezet komt niet vaak voor of wel ?
De term ramp heeft te maken met de mogelijke besmettingen door de rook en niet met de omvang van de brand.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nou, voor een paar jaar terug stond er hier achter een goederentrein in de fik ook met gemicaliën, dat ding ging lekker en mensen kregen last van de slijmvliezen (o.a. ogen dus) en toen hebben ze hier ook dat ding laten afgaan.
Alleen de wijk die het dichts bij die plek lag, deed het alarm systeem het niet, politie door alle straten en schreeuwen door de megafoons...
Maar goed, de brand ziet er extreem uit, maar om het nu een "ramp" te noemen...
Heeft geen nut. Daar zit een oefenbus bij.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef Vronsky het volgende:
Zal ik maar vast proberen een CBRN masker te regelen?
Doe er mij ook ééntje.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef Vronsky het volgende:
Zal ik maar vast proberen een CBRN masker te regelen?
Oke... nu begrijp ik het. Want ze hebben het alleen maar over GRIP 4 en bla bla bla, maar ze kunnen zeggen, een ramp voor de volksgezondheid, dan kan een domme sukkel zoals ik het miss beter begrijpenquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:16 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De term ramp heeft te maken met de mogelijke besmettingen door de rook en niet met de omvang van de brand.
En als er geen bier in de koelkast zitquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:17 schreef Rave_NL het volgende:
Tegenwoordig is het al een ramp als het hard waait..
Vanaf 2000 gaat het regenen. Schadelijke stoffen kunnen dus neerslaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Rook gaat richting ijmuiden en 020, maar geen gevaar schijnbaar voor die regio vanwege oplossing met de lucht.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vanaf 2000 gaat het regenen. Schadelijke stoffen kunnen dus neerslaan.
Naja, ik zat net even de kaart te bekijken van Nederland, als de wind draait, zijn brabant en Utrecht ook gewoon aan de beurt.. daar zit jij ook.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:18 schreef Vronsky het volgende:
Ja dat is waar, maar als er echt ZO veel zooi ligt is dit dus serieus een ramp in wording, ik zou daar zelf niet echt willen wonen nu in ieder geval.
Bijna 17kg per kist van 100. Dus je moet er nog iets harder aan trekken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:37 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Uit m'n hoofd 10 kistjes van honderd patronen à 10kg de stuk.
Ik begin wel vast met de schuilkelder onder m'n huis te graven en alle ramen dicht te timmeren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:19 schreef Maitje het volgende:
[..]
Naja, ik zat net even de kaart te bekijken van Nederland, als de wind draait, zijn brabant en Utrecht ook gewoon aan de beurt.. daar zit jij ook.
Ach, het valt wel mee denk ik.... Nederland(ders) houden van opscheppen...
Zit daar nog iets belangrijks?quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Brand dus overgeslagen naar aanliggend bedrijf
Nee, enkel bedrijf welke scheepsschroeven maakt.quote:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:22 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik begin wel vast met de schuilkelder onder m'n huis te graven en alle ramen dicht te timmeren.__!
Correct, chemische fall-out.quote:
Kast is 25,5 kg. Affuit (drie poot ga ik van uit?) weet ik niet, de M63TL is iets van 74kg.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Muah dan heb je ook nog de kast van 36,5kg, de affuit van 25kg en 2 lopen à 12,5kg de stuk.
(correct me if im wrong)
Ach.. zonde.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, enkel bedrijf welke scheepsschroeven maakt.
Dat dus.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:23 schreef m.k het volgende:
als die raffinaderij van shell ook de lucht in gaat dan word het een vuurtje
Daar heb ik dus een broertje dood aan!!!quote:
Vaktechnische belangstelling voor mij.quote:
Geef Vronsky dan maar snel een paar klappen. Hij houdt ervan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar heb ik dus een broertje dood aan!!!
Bij deze, Vronsky......pak aan....op je bolle ogenquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geef Vronsky dan maar snel een paar klappen. Hij houdt ervan.
Eveneens.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vaktechnische belangstelling voor mij.
Niets mis mee, jij doet dit werk toch ook op de boot dacht ik?quote:
Combinatie van een goede voorbereiding en mensen die op letten denk ik.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Valt me idd mee dat er geen slachtoffers gevallen zijn
Yep, en level 1 CBRN functionaris.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:29 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Niets mis mee, jij doet dit werk toch ook op de boot dacht ik?
Brand blussen bedoel ik.
En ik maar denken dat je gewoon een hoog opgeleide monteur was.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:32 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Yep, en level 1 CBRN functionaris.
Geloof me. Niks overdreven aan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:32 schreef Maitje het volgende:
Ik vind het eigenlijk alleen maar te overdreven sensatie...
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |