quote:
hehehe.quote:
Groeps optreden LMB?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehehe.
Ach, ik viel in slaap met het HB 7-13
Yep. Bijlage 5 van HB 7-13 mbt Co gp pel.quote:
Geen wonder dat je in slaap valt. Saaie boel.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Yep. Bijlage 5 van HB 7-13 mbt Co gp pel.
Dat was in mijn tijd toch anders
Valt mee, wel is dit HB van 2007, en op VIII-18 zie ik dingen staan mbt Co gp pel die er bij ons niet inzatenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geen wonder dat je in slaap valt. Saaie boel.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:06 schreef Sunglasses het volgende:
Mannen (en vrouwen!),
Bedankt voor alle SCs van (met name) de afgelopen weken: het was heerlijk om jullie grappen, opmerkingen, ruzies, opbloeiende liefdesverhalen, herinneringen etc etc etc te lezen als ik even genoeg had van alle saaie leerstof. Ik heb al mn tentamens gehaald en wil jullie daar dus ook een beetje voor bedanken!
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:06 schreef Sunglasses het volgende:
Mannen (en vrouwen!),
Bedankt voor alle SCs van (met name) de afgelopen weken: het was heerlijk om jullie grappen, opmerkingen, ruzies, opbloeiende liefdesverhalen, herinneringen etc etc etc te lezen als ik even genoeg had van alle saaie leerstof. Ik heb al mn tentamens gehaald en wil jullie daar dus ook een beetje voor bedanken!
Graag gedaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:06 schreef Sunglasses het volgende:
Mannen (en vrouwen!),
Ik kreeg dat HB van een mede DEF'er. Over "de Infanteriegroep Luchtmobiel". Het is toch mooi en leuk te lezen hoe het een en ander is veranderd in de loop der jaren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:08 schreef Bouke-p het volgende:
@rommel
Waarom lees je die HB's enz enz nog? Die zijn vaak al niet eens interessant als in dienst zit, laat staan als je niet meer in dienst zit
quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Uit HB 7-13, bijlage E, VIII-18
Organieke wapens en uitrusting.
Aanvullende wapens::
2x MOW mitr MAG, 7,62
Juist..quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Uit HB 7-13, bijlage E, VIII-18
Organieke wapens en uitrusting.
Inf gp:
6 maal Diemaco 5.56
8x Glock 9mm
2x LOW Minimi 5.56
2x 40mm Underslung granaatwerper
1x Shotgun
1x SRAT
1x VSRAT
8x Bajonet
Aanvullende wapens::
2x MOW mitr MAG, 7,62
1x Kompas
1x veldkijker
1x Monoculair veldkijker
4x HV Diemaco
2x HV LOW
2x Warmtebeeldkijker
Ja hoor, met ook nog eens max 40kg bepakkingquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:28 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist..
En ben je ook nog van plan uit te stijgen?
Is idd wel bijna 12kg extra wat je mee kan dragenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:28 schreef Vortix het volgende:
Totdat je dat kreng overal mee naartoe moet gaan slepen.
Schattig..quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja hoor, met ook nog eens max 40kg bepakking
Waarom zou je in godsnaam op een organieke geweergroep van 8 man (correct me if im wrong) 2 mags meenemen?quote:
Dat is "optioneel". Of dus die minimi, of dus die MAG.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam op een organieke geweergroep van 8 man (correct me if im wrong) 2 mags meenemen?
Stukje overcompensatie zeker?
Dat weet ik niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:47 schreef Rave_NL het volgende:
Dus "normaal gesproken" ging er 1 minimi en 1 mag mee?
Ja, dat is het zelfde als zeggen dat de .50 en AGL ook optioneel op de groep zitten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:51 schreef ErwinRommel het volgende:
En in Afghanistan zaten die MAGS gewoon op de MB's. Dus als groep zaten er ook nog 2 Minimi's bij.
Let wel Rave_NL, het is een handboek hè? Dus de "organieke wapens" die men bij zich "moet" hebben. Hoeft dus niet per sé zo te zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:51 schreef Rave_NL het volgende:
Want met 2 mags haal je elk stukje manoeuvre uit de groep. Dus stond er ff van te kijken.
Hoe zit dat met de "organieke wapens" bij het Kmarns? Is dat nagenoeg gelijk of net wat anders?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ja, dat is het zelfde als zeggen dat de .50 en AGL ook optioneel op de groep zitten.
Wij hebben geen minimi maar de LOAW, maar jullie hebben het kunstje aardig afgekeken..quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de "organieke wapens" bij het Kmarns? Is dat nagenoeg gelijk of net wat anders?
Hahaha, jebedoeld met die shotgun voor "breaching"? En 2 Minimi's per groep?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:55 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wij hebben geen minimi maar de LOAW, maar jullie hebben het kunstje aardig afgekeken..
Begrijpend lezen..quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hahaha, jebedoeld met die shotgun voor "breaching"? En 2 Minimi's per groep?
Duidelijkquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Begrijpend lezen..
IC/2IC (C7A1 x2)
LOAWteam 1&2 (LOAW + C7A1/UGL)
MAGteam (MAG + C7A1)
En dan daarnaast de extra zooi waar nodig.
1 zware mag voor onderdrukking, daarnaast nog 2 volautomatische wapens voor onderdrukking waar nodig.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Daarnaast "versterk" je de "vupo's. waar eerst 1 MAG het werk moest doen, is er nu de wat minder zware Minimi. Voor een betere vuurspreiding, zegt men.
Nee ok, duidelijk. Glock mag je eigenlijk niet meetellen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:07 schreef Rave_NL het volgende:
Glock gaat ook mee, maar is geen hoofdbewapening om het verschil aan te geven..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |