Die afuit, leuk en aardig, maar wat wil je ermee doen als je niet mobiel bent? Gaat ten koste van de andere vuurkracht.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:11 schreef Vronsky het volgende:
Deze mag ook wel aangeschaft worden
[ afbeelding ]
Is dat zo? De vijand heeft toch niet altijd dezelfde personele sterkte?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:14 schreef ErwinRommel het volgende:
En in een Inf gp heb je al genoeg wapens waarmee je de "vijand" het leven zuur mee kan maken.
Zie er de meerwaarde dus niet van in.
Juist.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:11 schreef Vronsky het volgende:
Deze mag ook wel aangeschaft worden
[ afbeelding ]
http://world.guns.ru/machine/usa/lw50mg-e.html
Dan nog, maar wat moet je ermee?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Is dat zo? De vijand heeft toch niet altijd dezelfde personele sterkte?
Oh, dat was ook nog een reactie op Vronsky.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan nog, maar wat moet je ermee?
Je moet dat ding als Inf gp liever niet in je groep willen hebben als je je organieke uitrusting toch al bij je hebt.
Dan liever een spervuur van 2 MAG's.
Juist niet bij verpel.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:25 schreef ErwinRommel het volgende:
Kijk, bij verk. pel's zou het een welkome aanvulling zijn, maar bij Inf gp's lijkt me dat overbodig.
Excuse me, moest Ost-pel zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist niet bij verpel.
Travel light, en dat kan niet als dat ding hetzelfde dagrantsoen heeft als een normale .50
Dat zou kunnen. De Ost-grp van de Luchtmacht Bewaking had standaard een MAG en een .50 in de bewapening.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Excuse me, moest Ost-pel zijn.
Dat lijkt me godverdomme wel ja!quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Excuse me, moest Ost-pel zijn.
Dat is geheel correctquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. De Ost-grp van de Luchtmacht Bewaking had standaard een MAG en een .50 in de bewapening.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. De Ost-grp van de Luchtmacht Bewaking had standaard een MAG en een .50 in de bewapening.
Sorry Rave_NL, ben er al een tijdje uit dus maak wat vaudtenquote:
Iets wat ik nog steeds niet snap neequote:Op woensdag 5 januari 2011 15:31 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Jullie waren toch ook de eerste met de C8'jes?
Basis personeel kreeg ipv de Uzi de C8. LB kreeg de C7 ipv de FAL.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:31 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Jullie waren toch ook de eerste met de C8'jes?
Sterker nog, als ik het goed begrepen heb zijn dr drie eenheden die een state-of-the-art communicatiesysteem gebruiken die HF/VHF/UHF kan zenden ter grote van een grote walkietalkie.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Iets wat ik nog steeds niet snap nee
Uit m'n hoofd 10 kistjes van honderd patronen à 10kg de stuk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:34 schreef hcwp het volgende:
Wat is het dagrantsoen van zo'n .50 eigenlijk?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:37 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Uit m'n hoofd 10 kistjes van honderd patronen à 10kg de stuk.
Muah dan heb je ook nog de kast van 36,5kg, de affuit van 25kg en 2 lopen à 12,5kg de stuk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:44 schreef hcwp het volgende:
[..]je zult het maar op de man mee moeten sjouwen
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:11 schreef Rave_NL het volgende:
Op bergtraining werd een magschutter gevraagd op vrijwillige basis waar veel hun snor probeerden te drukken had ik me maar aangeboden, daarna werden er vrijwilligers aangewezen om idd de .50 naar boven te slepen incl dagrantsoen.. Die gezichten..
U is expert?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:39 schreef Vronsky het volgende:
Bleh, chemiebranden.
Wel schattig vuurtje, want ik zie daar dus geen chemie wolk maar een heel erg onvolledige verbranding die maar blijft doorgaan, ik ga me wel zorgen maken als de rook een ander kleurtje krijgt.
2 crashtenders van Woensdrecht.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:37 schreef m.k het volgende:
het gaat aardig los in moerdijk, zelfs def word nu ingezet
http://www.geenstijl.nl/m(...)erdijk.html#comments
Niet echt vaak en zeker niet zo snel als nu.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:43 schreef m.k het volgende:
dat het luchtalarm word aangezet komt niet vaak voor of wel ?
Dat snap ikquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:47 schreef Cobra4 het volgende:
Dat klinkt al heel anders dan zeggen dat je je pas zorgen gaat maken als de rook een ander kleurtje krijgt.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:02 schreef jankaas020 het volgende:
Dit is een beetje jouw werk, of niet Cobra?
Correct.quote:
Lees dat dan nog maar eens door. Verwachting is dat de rook ook Noord Holland gaat bereiken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:10 schreef jankaas020 het volgende:
Ik heb hier m'n hand-out CBRN level 1 maritiem voor me liggen.
Nou, voor een paar jaar terug stond er hier achter een goederentrein in de fik ook met gemicaliën, dat ding ging lekker en mensen kregen last van de slijmvliezen (o.a. ogen dus) en toen hebben ze hier ook dat ding laten afgaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:43 schreef m.k het volgende:
dat het luchtalarm word aangezet komt niet vaak voor of wel ?
De term ramp heeft te maken met de mogelijke besmettingen door de rook en niet met de omvang van de brand.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nou, voor een paar jaar terug stond er hier achter een goederentrein in de fik ook met gemicaliën, dat ding ging lekker en mensen kregen last van de slijmvliezen (o.a. ogen dus) en toen hebben ze hier ook dat ding laten afgaan.
Alleen de wijk die het dichts bij die plek lag, deed het alarm systeem het niet, politie door alle straten en schreeuwen door de megafoons...
Maar goed, de brand ziet er extreem uit, maar om het nu een "ramp" te noemen...
Heeft geen nut. Daar zit een oefenbus bij.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef Vronsky het volgende:
Zal ik maar vast proberen een CBRN masker te regelen?
Doe er mij ook ééntje.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef Vronsky het volgende:
Zal ik maar vast proberen een CBRN masker te regelen?
Oke... nu begrijp ik het. Want ze hebben het alleen maar over GRIP 4 en bla bla bla, maar ze kunnen zeggen, een ramp voor de volksgezondheid, dan kan een domme sukkel zoals ik het miss beter begrijpenquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:16 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De term ramp heeft te maken met de mogelijke besmettingen door de rook en niet met de omvang van de brand.
En als er geen bier in de koelkast zitquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:17 schreef Rave_NL het volgende:
Tegenwoordig is het al een ramp als het hard waait..
Vanaf 2000 gaat het regenen. Schadelijke stoffen kunnen dus neerslaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Rook gaat richting ijmuiden en 020, maar geen gevaar schijnbaar voor die regio vanwege oplossing met de lucht.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vanaf 2000 gaat het regenen. Schadelijke stoffen kunnen dus neerslaan.
Naja, ik zat net even de kaart te bekijken van Nederland, als de wind draait, zijn brabant en Utrecht ook gewoon aan de beurt.. daar zit jij ook.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:18 schreef Vronsky het volgende:
Ja dat is waar, maar als er echt ZO veel zooi ligt is dit dus serieus een ramp in wording, ik zou daar zelf niet echt willen wonen nu in ieder geval.
Bijna 17kg per kist van 100. Dus je moet er nog iets harder aan trekken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:37 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Uit m'n hoofd 10 kistjes van honderd patronen à 10kg de stuk.
Ik begin wel vast met de schuilkelder onder m'n huis te graven en alle ramen dicht te timmeren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:19 schreef Maitje het volgende:
[..]
Naja, ik zat net even de kaart te bekijken van Nederland, als de wind draait, zijn brabant en Utrecht ook gewoon aan de beurt.. daar zit jij ook.
Ach, het valt wel mee denk ik.... Nederland(ders) houden van opscheppen...
Zit daar nog iets belangrijks?quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Brand dus overgeslagen naar aanliggend bedrijf
Nee, enkel bedrijf welke scheepsschroeven maakt.quote:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:22 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik begin wel vast met de schuilkelder onder m'n huis te graven en alle ramen dicht te timmeren.__!
Correct, chemische fall-out.quote:
Kast is 25,5 kg. Affuit (drie poot ga ik van uit?) weet ik niet, de M63TL is iets van 74kg.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Muah dan heb je ook nog de kast van 36,5kg, de affuit van 25kg en 2 lopen à 12,5kg de stuk.
(correct me if im wrong)
Ach.. zonde.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, enkel bedrijf welke scheepsschroeven maakt.
Dat dus.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:23 schreef m.k het volgende:
als die raffinaderij van shell ook de lucht in gaat dan word het een vuurtje
Daar heb ik dus een broertje dood aan!!!quote:
Vaktechnische belangstelling voor mij.quote:
Geef Vronsky dan maar snel een paar klappen. Hij houdt ervan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar heb ik dus een broertje dood aan!!!
Bij deze, Vronsky......pak aan....op je bolle ogenquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geef Vronsky dan maar snel een paar klappen. Hij houdt ervan.
Eveneens.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vaktechnische belangstelling voor mij.
Niets mis mee, jij doet dit werk toch ook op de boot dacht ik?quote:
Combinatie van een goede voorbereiding en mensen die op letten denk ik.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Valt me idd mee dat er geen slachtoffers gevallen zijn
Yep, en level 1 CBRN functionaris.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:29 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Niets mis mee, jij doet dit werk toch ook op de boot dacht ik?
Brand blussen bedoel ik.
En ik maar denken dat je gewoon een hoog opgeleide monteur was.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:32 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Yep, en level 1 CBRN functionaris.
Geloof me. Niks overdreven aan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:32 schreef Maitje het volgende:
Ik vind het eigenlijk alleen maar te overdreven sensatie...
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |