abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90781728
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 100!!!!

Dreumesen:

03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 03-01-2011 09:05:02 ]
pi_90781743
oh, deel 101 dus, ik zal wel even een Mod porren
  maandag 3 januari 2011 @ 09:03:13 #3
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_90781744
Gefeliciteerd Elin Milo Rose, dochter van Dakota!
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_90781756
dankjewel :+
pi_90781759
Agoss niet lekker zijn op je eigen verjaardag, mischien valt het mee.
Maak er toch maar een leuke dag van!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_90781764
Kleurdoos gefeliciteerd met je mooie dame! 2 jaar alweer, wat gaat de tijd snel!

@ Bar, wat vervelend dat het infuus er steeds weer opnieuw in moet, ik hoop dat Roy snel weer wat meer bewegingsvrijheid heeft en het infuus gewoon helemaal niet meer nodig is!

Wow Tess wat een woordenschat al 60 woorden! Daar komt Finn nog niet aan hoor!

Sinds oudjaarsdag kan hij oma zeggen en hij heeft ook samen met oma naar het vuurwerk gekeken en nu loopt hij al 3 dagen oma oma oma te roepen en soms gaat hij zelfs voor het raam zitten en dan roepen.
Ook zegt hij sinds een paar dagen lekkah, echt op z'n haags haha, ik merk zoiezo dat de r nog erg moeilijk is.
Vaak zet hij ook overal ie achter, oogie, boekie etc. Terwijl wij er juist heel erg op letten niet teveel verkleinwoorden te gebruiken.
pi_90781768
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 08:59 schreef Twinkly het volgende:
Gefeliciteerd met je tweede verjaardag Elin!! *O* O+

Owjee... hopelijk wordt ze niet echt ziek!
Of was de taart zo vies? ;)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90781792
ze zit nu haar tweede boterham met chocopasta ( feest he :') ) weg te kanen, dus met r eetlust is niets mis :+

straks maak ik appelkaneelcake, die kan ze dan zelf versieren (ben benieuwd wat voor gedrochtig cakeje dat gaat worden :D )
pi_90782036
Klinkt erg gezellig KD!

Wij zijn vrijdagochtend vertrokken naar mijn schoonouders en schoonzus en zwager (die wonen op hetzelfde adres, ouders in achterhuis en schoonzus en zwager in voorhuis). Overdag met mijn schoonmoeder en Isabeau op jacht gegaan naar Isabeau d'r eerste echte schoentjes. We hebben heel schattige schoentjes gevonden. Daarna moesten we nog wat andere boodschappen doen. Isabeau was vrijdagochtend al om 4.15u wakker en wilde niet meer slapen (heel fijn als het oudjaar is en je nog heel lang wakker moet blijven) ze heeft in de auto wel heel even geslapen, maar door dat winkelen was ze dus wakker tot in de middag. Eenmaal thuis bij opa en oma naar bed gebracht, maar na een uurtje alweer wakker. Dit had uiteindelijk tot gevolg dat ze om half zeven in haar bed lag en ze niet wakker is geworden van het vuurwerk. (overdag zei ze bij elk knalletje 'boem!' met opgeheven vingertje O+ )

We zijn het hele weekend daar gebleven en ze heeft weer zoveel nieuwe dingen geleerd. Haar humeur was ook gelijk duizend keer beter dan de afgelopen week, dus waarschijnlijk heeft ze echt tegen die nieuwe vaardigheden aangehangen. Ze kan nu zelf opstaan (ze kroop altijd eerst naar iets toe om zich aan op te trekken en ging dan lopen), kan weer drieduizend nieuwe woorden zeggen, waaronder oma, raam, sterren, hatsj (als iemand niest roept Isabeau 'hatsj!'), stoel, Karin (Kawin) etc... Maar wat ik nog veel leuker vind is de verbanden die ze begint te leggen. Ze is helemaal wild van paarden. Het leuke is dat ze één of ander metalen beeld dat een paard moet voorstellen, maar er toch niet sprekend op lijkt herkent als paard (Paad! Paad!), een paardenhoofdje van metaal aan de muur met een bel eraan herkent ze ook als paard, haar paardepoppetjes van little people ook, maar als mijn schoonvader vervolgens de echte paarden buiten gaat zitten en voor het raam langs loopt roept ze ook paad paad. Gisteren zijn we ook samen naar de stallen gelopen en heeft ze een van de paarden geaaid (een Fries O+ ) Ze was zó blij. Volgens mij een paardenmeisje in de dop!

Vrijdag had ze een appelbeignet gejat van tafel en die heeft ze helemaal opgepeuzeld. Ik geloof dat ik haar zelden zo trots en zelfingenomen heb zien glunderen.

Was een heer-lijk weekend.

Oh, en natuurlijk allemaal een heel fijn 2011!! *O*
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 09:28:43 #10
5428 crew  miss_sly
pi_90782079
Nog niet helemaal bijgelezen, want we zijn net wakker :o en nu wil Senna eten!!

Maar ik wilde wel vast Kleurdoos feliciteren met haar grote dochter. Wat een heerlijke post, KD O+ Een hele fijne dag; als ze twee boterhammen met chocopasta kan eten, is ze misschien niet heel erg ziek :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90782343
KD, van harte gefeliciteerd met je grote meid! Wat is het toch een top-kind, ik moet altijd erg lachen om haar foto's en jouw verhalen... tot over een jaar in het volgende topic! *O*
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 10:11:14 #12
5428 crew  miss_sly
pi_90782838
Bar, wat vervelend van dat infuus. Is het nog gelukt?
Hersenvliesontsteking, dat is erg heftig! Fijn dat Roy aan het opknappen lijkt, ik hoop dat het goed doorzet!

Sorbootje, klinkt inderdaad als een heerlijk weekend O+
  maandag 3 januari 2011 @ 10:18:45 #13
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90782973
lekker snoepen en eten op je verjaardag altijd goed ;)

Miss_sly het infuus werkte vanmorgen weer niet meer, en dus weer verwijderd, hij mocht daarna niets meer eten en drinken, zal straks weer een roesje krijgen en infuus dan terug zetten.

Vanmiddag weet ik weer iets meer.

Sorboo wat een leuk en heerlijk weekend!
pi_90783024
Wat vervelend dat het nog niet gelukt is met het infuus Bar, krijgt hij zijn medicijnen nu oraal?
Denken ze nu dat de ontsteking van het hersenvlies op de hersenen overgegaan is?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90783030
KD, gefeliciteerd met je grote meid! Hopelijk voelt ze zich gauw beter!

Bar, die Roy aan het muiten... wel grappig, niet zo handig ;).
Maar op zich een goed teken dat hij het infuus eruit trekt, dan voelt hij zich in elk geval weer goed genoeg om zich te verzetten, boefje!
Hersenvliesontsteking, brrrr.
Fake it till you make it...
  maandag 3 januari 2011 @ 10:26:10 #16
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90783113
Geen idee nog Twinkle ik heb vandaag nog geen arts gesproken.
Hetzelfde is of er blijvende schade is kunnen ze nu nog niet zeggen daar gaan weken overheen, ligt er net aan ofdat er littekenweefsel is blijven zitten.
Maar dat kan pas veel later vastgesteld worden.
Maar elke dag is een stapje vooruit, en soms vallen we weer wat terug.
Ze bekijken het per dag aan.
  maandag 3 januari 2011 @ 10:30:39 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90783219
KD, ze is TWEE! gefeliciteerd!

he bar, toch, ik vind 't nog erg griezelig klinken. sterkte in deze zenuwslopende dagen, en natuurlijk een heleboel beterschap voor Roy weer gewenst! :*

[ Bericht 6% gewijzigd door trui op 03-01-2011 10:59:14 ]
in de haak.
pi_90783290
Oh Bar, hersenvliesontsteking, wat een schrik. Maar wat goed dat jullie er snel bij waren en Roy weer opkrabbelt.

Ik dacht dat de vaccinatie tegen meningitis wel afdoende zou zijn, maar Wikipedia staat dat de infectie warategen geent wordt 'slechts' verantwoordelijk is voor een kwart van de hersenvliesontstekinggevallen.

quote:
Vanaf 1987 worden kinderen in Nederland in het kader van het Rijksvaccinatieprogramma gevaccineerd tegen de infectie met de bacterie Haemophilus influenzae type b. Deze bacterie was tot dan toe verantwoordelijk voor ongeveer een kwart van de gevallen van bacteriële meningitis. Sinds 2002 is daarbij de vaccinatie gekomen tegen de sterk opkomende meningococ, de Neisseria meningitidis type C. Naar verwachting zal het aantal gevallen van bacteriële meningitis hierdoor met ca 50% afnemen. Het is nog niet mogelijk zich door vaccinatie tegen alle vormen van bacteriële meningitis te beschermen. Om één fataal geval te voorkomen moeten tienduizenden worden gevaccineerd; of dit in die andere tienduizend gevallen ook geheel onschadelijk is, is momenteel (2003) wel aannemelijk maar niet aantoonbaar zeker.
Kleurdoos, wat een lieve post, ik had je bijna niet herkend! :D Gefeliciteerd met je mooie, grote dame! *O* En tot over heeel lang! ;)

Haha, Haagse Finn. :D

Sorbo, daar ben je. Vroeg me al af hoe jullie kerst was geweest.Heerlijk dus. O+ En echt, ik blijf van m'n stoel vallen van Isabeau d'r woordenschat. Onvoorstelbaar! :o
pi_90783379
Nou Ssserpente, kérst was bij ons niet zo'n succes hoor (iedereen ziek behalve ik), maar oud en nieuw wel ;)
En ik val zelf ook steeds van mijn stoel. Maar vind het vooral heel leuk.

Bar, heftig hoor. Hopelijk gaat het snel zo goed dat je je mannetje weer bij je thuis hebt.
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 10:41:28 #20
5428 crew  miss_sly
pi_90783488
Bij Senna zit het smakeijk eten er wel in, want toen schaap net de poes eten gaf, kwam Senna erbij staan en zei "makek eten" O+

Ze heeft ons vanmorgen ernstig verbaasd door uit te slapen :o ze werd om half 7 even wakker, weer stil tot 7 uur. Toen ging ze spelen met haar muziekdingetje van Nijntje. Daarna is ze weer in slaap gevallen tot iets voor 9 uur *O* Het zal wel niet de nieuwe trend worden, maar wat een heerlijk kadootje O+
pi_90783856
Gefeliciteerd met Elin, Kleurdoos! Elin behoort tot de eerste lichting kindjes die ik echt gevolgd heb. En nu is ze alweer 2 jaar oud, zit ik met een eenjarige op schoot en een ongeboren spruit in de buik. Het kan verkeren.

Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben samen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90783951
Miss, da's met recht een mooi cadeautje!
pi_90783972
Twinkly, ik maak me soms juist wel eens zorgen omdat Ivan zo goed luistert. Ik heb niet het idee dat ik hem de hele dag zit te corrigeren, maar dat gevoel krijg ik soms wel als ik zie hoe alert hij reageert op 'nee'. Een vreemde zou misschien wel denken dat ik hem regelmatig slaag geef als hij niet luistert. :o

Hij is net in bad geweest - dat is hier ook maar ongeveer 1 keer in de week, Aoraki - en dan mag hij spelen met de badthermometer, de washand en zijn badspeeltjes maar niet met de shampooflessen. Hij wijst er wel elke keer naar, dan zeg ik 'nee', schudt hij met zijn hoofd en speelt hij verder. Zo nu en dan blijft hij het wel proberen, maar als ik consequent 'nee' zeg dan blijft hij consequent luisteren.

Als er geen toezicht is doet hij wel dingen die hij niet mag. Dan zit hij bijvoorbeeld ineens met wat dvd's om zich heen of dan heeft hij een van onze boeken gepakt. Als ik dan de kamer binnen kom lopen komt hij ze meteen schuldbewust brengen. En daar voel ik me dus haast weer schuldig over. :')
pi_90784004
En Ivan lijkt nu zoiets als 'ichtig' te zeggen. Dat betekent 'voorzichtig', iets wat ik klaarblijkelijk ook nogal vaak zeg.
  maandag 3 januari 2011 @ 11:00:30 #25
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90784007
KD gefeliciteerd met Elin!

Jullie gaan echt te hard hoor met de topics, jemig zeg: 101 alweer.

Hier alles ok, afgezien van een stukje kipnugget dat gisteren in Morris z'n keel zat. Een ferme klap tussen de schouderbladen deed het gelukkig loskomen. Dat was even schrikken.

En Morris is nu constant alles kwijt en 'vindt' het dan weer: "iss nou???" (hoog piepstemmetje, met de handjes erbij) "Daaaaaa!!" (wijzend, met zijn lage bromberenstem)
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_90784079
Haha Claudia, ichtig vind ik erg grappig! Lief trouwens dat hij alles zo schuldbewust komt brengen als hij 'betrapt' wordt. Kan ik hier mooi schudden. Isabeau lacht dan alleen maar. :')

Memmel, da's schrikken!
  maandag 3 januari 2011 @ 11:10:43 #27
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90784308
Merk hier wel, dat wanneer Morris weer eens een lade opentrekt en ik hem zeg dat dat niet mag, hij met de hakken in het zand gaat.
Wanneer ik ipv te zeggen dat het niet mag, hem vraag of ie 'm ook weer netjes dicht kan doen voor mama omdat anders zijn vingers er misschien wel tussenkomen, hij het helemaal geweldig vindt en met liefde de la weer dicht doet.
Net even een andere insteek, maar het werkt wel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_90784561
Ik vind het ontzettend knap dat ze het concept paard gewoon begrijpt, Sorbo! Ik merk dat nu soms ook op subtiele manieren bij Ivan. Hij begrijpt bijvoorbeeld dat wat hij drinkt 'water' is, net als het spul waarmee ik de kuip vul als hij in bad gaat. Pas wees hij op een plaatje ook 'water' aan, maar hij kan het concept nog niet productief gebruiken. Dat verbaast me nog het meest aan Isabeau, dat ze niet alleen veel begrijpt maar het ook gebruikt. En paardenmeisjes zijn geweldig! O+

Wat ik ook grappig vind is dat 'Waar is papa?' nu een wat ingenieuzer spelletje is geworden. Als ik het aan Ivan vraag terwijl we in de woonkamer zitten dan gluurt hij eerst even naar het balkon om te kijken of papa daar zit te roken, en als dat niet het geval is dan loopt hij uit zichzelf naar de werkkamer omdat papa vast zit te computeren. :D
  maandag 3 januari 2011 @ 11:24:28 #29
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90784788
KD gefeliciteerd met je grote meid.

Mijn dreumes heeft me vanmorgen 2 keer gebeten! Ik dacht de 1e keer dat het per ongeluk ging, maar toen hij me net weer beet, wist ik dat hij het expres doet.

Hij zegt papa, mama en bumba. En vamorgen zei hij kikker!
pi_90784811
Memmel, zo pak ik het meestal ook aan. "Kun je die dvd zelf weer netjes terugleggen?" En dan de hemel in prijzen als ze het doet. Trots als een pauw. De echte strenge nee (die waarvan ze meteen huilend ter aarde stort) bewaar ik voor de serieuze gevallen zoals de laptop. Dat heeft alleen niet mogen baten, want die heeft ze alsnog op de gron gemikt terwijl hij aan stond en die is nu overleden.

Claudia, ik vind paardenmeisjes ook zo leuk. En mijn schoonzus en zwager hebben dus paarden. We zijn daar héél veel met Isabeau en ze logeert er ook vaak, dus ze gaat er echt mee opgroeien. Dat vind ik echt geweldig! Sowieso leuk hoe ze daar echt thuis is.
pi_90784844
Met poezen heeft ze het trouwens ook Claudia, in de supermarkt begint ze al poes poes poes te roepen als we het gangpad naderen waar het kattenvoer staat :')
  maandag 3 januari 2011 @ 11:26:42 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90784876
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:10 schreef Memmel het volgende:
Merk hier wel, dat wanneer Morris weer eens een lade opentrekt en ik hem zeg dat dat niet mag, hij met de hakken in het zand gaat.
Wanneer ik ipv te zeggen dat het niet mag, hem vraag of ie 'm ook weer netjes dicht kan doen voor mama omdat anders zijn vingers er misschien wel tussenkomen, hij het helemaal geweldig vindt en met liefde de la weer dicht doet.
Net even een andere insteek, maar het werkt wel.
ah, de positieve formulering. die werkte hier ook zo goed dat we onszelf soms zelfs op opmerkingen als 'zachtjes gillen!' betrapten. :o
in de haak.
pi_90784912
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:25 schreef Sorbootje het volgende:
Met poezen heeft ze het trouwens ook Claudia, in de supermarkt begint ze al poes poes poes te roepen als we het gangpad naderen waar het kattenvoer staat :')
Geweldig! _O-

Ik was zelf een paardenmeisje, dus tja. :+ Wel jammer dat dat hier niet kan, in Amsterdam, al zal dat na onze verhuizing wel iets haalbaarder worden. Het is wel een van die dingen waardoor ik niet uitsluit dat we ooit echt buiten de stad gaan wonen. Maarja, als ze eenmaal op school zitten doe je dat ook niet zo gauw meer. (Daarom is voor ons de timing om te verhuizen nu ideaal, net voor de schoolleeftijd.)
pi_90784982
Ik was er ook een Claudia. Een echte :D En echt ik smolt gewoon toen ik Isabeau met grote glimmende ogen naar de Fries zag kijken. Misschien wil ik er ook wel veel te veel in zien, maar nú vindt ze het leuk en ze heeft een tante die nu al staat te popelen om haar te leren rijden, dus wie weet! :)

Trui :D Zachtjes gillen! :D
  maandag 3 januari 2011 @ 11:31:04 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90785024
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:26 schreef trui het volgende:

[..]

ah, de positieve formulering. die werkte hier ook zo goed dat we onszelf soms zelfs op opmerkingen als 'zachtjes gillen!' betrapten. :o
Haha, op mn werk gebruik ik weleens binnen stem en buiten stem.
Gillen ze doen buiten maar.
pi_90785115
Volgens mij zijn vrijwel alle meisjes paardenmeisjes in de dop. Komt wel goed!

Papa, mama, Bumba en kikker. :D Jouw knul heeft zijn prioriteiten wel duidelijk, amaranta!
  maandag 3 januari 2011 @ 11:37:56 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90785291
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:33 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens mij zijn vrijwel alle meisjes paardenmeisjes in de dop. Komt wel goed!

Papa, mama, Bumba en kikker. :D Jouw knul heeft zijn prioriteiten wel duidelijk, amaranta!
Jep.

Ik ben helemaal geen paardenmeisje, en Eva voor zover ik weet ook niet.
  maandag 3 januari 2011 @ 11:39:22 #38
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90785340
Ik niet hoor Claudia....de hel die paardrijden heette...ben na 3 dagen huilend van dat paard afgestapt. Of het was een pony, weet ik het. Het was vreselijk.

Morris luistert zelfs zó goed dat ik 'm op afstand commando's kan geven. Hij reageert zelfs beter op het commando 'liggen' dan de hond. Ik weet het, het is erg, maar zo geestig dat ie gewoon gaat liggen als ik dat zeg.

En zelf zijn jas pakken, schoenen proberen aan te trekken, sjaal om, jas voor Anna pakken. Ik vind het heel leuk om te zien wat ie al kan met z'n anderhalf jaar (ok, 19 maanden)
pi_90785342
Oh oh oh ik heb nog iets waar ik momenteel erg om moet lachen bij Isabeau (en dan houd ik op hoor, ik draaf door)

Ze komt momenteel ongeveer 80 keer per dag met een boek aanlopen (bij voorkeur 'vijf lieveheersbeestjes' of 'mijn eerste prentenboek') luid Boep boep boep (boek) roepend. Mikt het boek dan bij haar slachtoffer op schoot, draait zich met de rug naar het slachtoffer, doet haar armpjes omhoog en wacht tot je haar optilt. Vervolgens moet je het boek met haar lezen.

Bij dat prentenboek gaat ze dan soms 'grapjes' maken. Dan wijs je de beer (bir!) aan en vraag je wat dat is en dan zegt ze bijvoorbeeld 'manaan' (banaan) en moet dan erg lachen. Bananen staan op een andere bladzijde. Of bij het dierenboekje gaat ze bij elk dier knorren, en dan heel ondeugend kijken omdat ze precies weet dat ze het verkeerde geluid gebruikt.

Zo en nu houd ik echt op hoor. Ik vind mezelf al irritant. Zo erg is het al :D
  maandag 3 januari 2011 @ 11:42:22 #40
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90785463
Neejoh, ik vind het hartstikke leuk om te lezen!
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 11:48:09 #41
5428 crew  miss_sly
pi_90785697
Leuk juist, sorbootje!

Ik was ook geen paardenmeisje, hoewel ik wel les heb tehad toesbn io klein was. Nooit meer iets mee gedaan. De kans dat Senna een paardenmeisje wordt, acht ik vrij klein in Amsterdam.

Maareh vindt dan niemand Senna's smakelijk eten goed en leuk? Of moet ze eerst Shakespaere citeren :+
*insert compliments here :@
pi_90785761
Je moet het hier wel schrijven, Sorbo, want je kunt het je directe omgeving niet aandoen, al dat ge-oeh en ge-aah.
  maandag 3 januari 2011 @ 11:51:22 #43
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90785825
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:48 schreef miss_sly het volgende:
Leuk juist, sorbootje!

Ik was ook geen paardenmeisje, hoewel ik wel les heb tehad toesbn io klein was. Nooit meer iets mee gedaan. De kans dat Senna een paardenmeisje wordt, acht ik vrij klein in Amsterdam.

Maareh vindt dan niemand Senna's smakelijk eten goed en leuk? Of moet ze eerst Shakespaere citeren :+
*insert compliments here :@
Jawel, ik vind het heel schattig dat ze de kat ook smakelijk eten wenst :)
pi_90785847
Bar, een hersenvliesontsteking, wat verschrikkelijk. Gelukkig hebben jullie ontzettend snel gehandeld.

Sorbo, wat leuk om dit allemaal te lezen over kleine Isabeau. Ze gaat wel heel snel in haar ontwikkeling. Zeker als ze al grapjes kan maken. Dat brabbelen lijkt me zo ontzettend leuk...
Hier nog steeds alleen maar 'papa'. Ik had hem laatst op de arm, hij kijkt me indringend aan en zegt vol trots: 'papa' }:| . Hahaha, er begint nu ook wel iets van 'mammmama' uit te komen, dus het komt goed ;)

Thomas luistert eigenlijk ook heel goed op een paar dingen na: tafelkleed omhoog trekken, van kopjes op de salontafel afblijven en .... mmm, dat was het eigenlijk wel.... mmm, dan luistert hij eigenlijk best goed.

Miss_sly, speciaal voor jou: O+ ;) . Nee, serieus, ik sta er echt van te kijken wat jullie meiden allemaal zeggen :o
pi_90786084
Miss, ik heb om dat smakek eten juist smakek gelachen! (ik vergeet soms mijn gedachten ook om te zetten naar tekst op 't scherm)
Maarvoor shakespeare draait Senna haar handje toch ook niet om?!
pi_90786141
Claudia, goed punt. Mijn omgeving kan ik dit al helemaal niet aandoen. Jullie zijn tenminste geen haar beter, da's geruststellend :P
  maandag 3 januari 2011 @ 12:01:08 #47
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90786189
@ Groofsken, hoor jij die sirene ook ;) :P
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 12:03:51 #48
5428 crew  miss_sly
pi_90786316
Mja, ik had het gisteren al gepost en toen kwam er ook geen reactie. Ennu in de herhaling weer niet. Ik ben ook trots op mijn meisje en vind het ook leuk als er dan op gereageerd ewordt en ik het kan delen O+
pi_90786454
Ik vraag me toch af of meisjes niet sneller zijn met praten dan jongens (misschien genetisch bepaald ;)). Ik heb het idee dat alle meiden hier de oren van de kop kletsen, en de jongens met een paar woorden of oer-kreten toe kunnen.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:13:05 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90786613
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:07 schreef Aoraki het volgende:
Ik vraag me toch af of meisjes niet sneller zijn met praten dan jongens (misschien genetisch bepaald ;)). Ik heb het idee dat alle meiden hier de oren van de kop kletsen, en de jongens met een paar woorden of oer-kreten toe kunnen.
Eva was heeeeeeel laat.
Die begint nu eindelijk (3 jaar) los te komen. En dan zijn er nog veel mensen die haar niet verstaan.
Ze wordt echter wel 2 talig opgevoed.
Ik heb mijn zorgen neergelegd bij het CB, maar zij vonden een doorverwijzing naar logopedist niet nodig.
pi_90786628
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Mja, ik had het gisteren al gepost en toen kwam er ook geen reactie. Ennu in de herhaling weer niet. Ik ben ook trots op mijn meisje en vind het ook leuk als er dan op gereageerd ewordt en ik het kan delen O+
Haha, groot gelijk, miss! Ik vind het megaschattig, Senna met de tafelmanieren die ze zelfs op de kat toepast. O+

Oh, en ik mis oeke!
pi_90786720
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:07 schreef Aoraki het volgende:
Volgens Oei, ik groei! klopt dat.
pi_90786729
Jeetje Bar, hersenvliesontsteking... nou maar goed dat jullie er zo snel bij waren dan. Hopelijk gaat ie zich nu steeds beter voelen :*

Al die woordjes van jullie kids, fantastisch! Ik vind het echt zo leuk om te lezen en kan niet wachten tot we hier die fase in gaan...

Hier trouwens ook een relatief lege woonkamer, en met relatief bedoel ik, dat onze spullen allemaal in de kasten en zo staan en het speelgoed wel als een ontplofte bom door de kamer heen verspreidt ligt, maar ach effe de box in mikken aan het eind van de avond en het is weer opgeruimd.
Die positieve aanpak ga ik ook maar es proberen, want ik heb het gevoel dat ipv Minke, wij nu in de Nee-fase zitten... ze zit echt overal aan waar ze niet aan mag als het haar lukt en dus steeds weer "corrigeren" maar het werkt gewoon neit hoor. Laatst stond ze ook express met haar rug naar de tafel waar vanalles op lag wat ze niet mocht (klaar om mee tenemen voor oudjaarsavond), mevrouw deed alsof ze naar de tv stond te kijken en in tussen ging er een handje naar achteren om alsnog de tas van de tafel te plukken. En toen ze betrapt werd ook zo semi-onschuldige blik erbij... O-) Klein duiveltje is het soms, want als je een paar keer nee zegt is het inderdaad de stervende zwaan die luidkeels ter aarde stort.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:17:56 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90786797
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn vriendin, werkzaam op een zmlk school, zei toevallig vrijdag nog dat ze oei ik groei heeft verbannen uit haar kast.
Als ze dat boek zou moeten volgen dan is haar zoon echt een zmlk-er, terwijl hij echt heel veel kan :P
pi_90786819
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn vriendin, werkzaam op een zmlk school, zei toevallig vrijdag nog dat ze oei ik groei heeft verbannen uit haar kast.
Als ze dat boek zou moeten volgen dan is haar zoon echt een zmlk-er, terwijl hij echt heel veel kan :P
Dat is natuurlijk wat flauw, want in onderzoek worden algemene patronen omschreven en er zijn genoegen uitzonderingen daarop! Ik ben wat aan het rondgoogelen en vind over het algemeen overeenstemming over de snellere taalontwikkeling van meisjes.

Wat is zmlk?
  maandag 3 januari 2011 @ 12:19:12 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90786829
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze houden zich liever met andere zaken bezig.
Klinkt heel fout.
Zo, van, die gaan liever met papa meisjes kijken in het park O+ haha.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:19:43 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90786841
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wat flauw, want in onderzoek worden algemene patronen omschreven en er zijn genoegen uitzonderingen daarop! Ik ben wat aan het rondgoogelen en vind over het algemeen overeenstemming over de snellere taalontwikkeling van meisjes.

Wat is zmlk?
zeer moeilijk lerende kinderen
pi_90786850
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ze houden zich liever met andere zaken bezig.
Klinkt heel fout.
Zo, van, die gaan liever met papa meisjes kijken in het park O+ haha.
_O-

Dat is inderdaad echt een heel vage opmerking. Het roept vooral veel vragen op: waar houden ze zich dan wel mee bezig?
  maandag 3 januari 2011 @ 12:21:17 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90786887
Anyway, haar zoon en mijn dochter zijn even oud. En haar zoon tettert de oren van ieders kop, en Eva was, zoals ik net zei, vrij laat.
Ik schrijf mee op een forum met moeders van kindjes van Evas leeftijd. En ook daar was een jongen die vrij snel veel sprak. Maar daarentegen ook een meisje dat heel vlot was/is.

Dus ja, uitzonderingen bevestingen de regel.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:22:36 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90786929
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-

Dat is inderdaad echt een heel vage opmerking. Het roept vooral veel vragen op: waar houden ze zich dan wel mee bezig?
Laten we het de moeders met zonen vragen.
Claudia, waar houdt jouw zoon zich mee bezig ??? :P
pi_90786930
Mijn schoonmoeder is ervan overtuigd dat het leeftijdsverschil tussen Ivan en zijn zusje verkleind wordt door het feit dat hij een jongetje is (en dus later met dingen zal zijn) en zij een meisje (en dus veel vroeger zal lopen, praten, et cetera). Mijn moeder sluit zich daarbij aan. Zul je zien dat we straks een ontzettend recalcitrant meisje krijgen dat lange tijd weigert te lopen en te praten. :+
pi_90786941
auto's beuken op de tegelvloer en zoveel mogelijk lawaai maken
pi_90786945
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

Laten we het de moeders met zonen vragen.
Claudia, waar houdt jouw zoon zich mee bezig ??? :P
Top Gear kijken met z'n vader.
pi_90787237
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:21 schreef amaranta het volgende:
Anyway, haar zoon en mijn dochter zijn even oud. En haar zoon tettert de oren van ieders kop, en Eva was, zoals ik net zei, vrij laat.
Ik schrijf mee op een forum met moeders van kindjes van Evas leeftijd. En ook daar was een jongen die vrij snel veel sprak. Maar daarentegen ook een meisje dat heel vlot was/is.

Dus ja, uitzonderingen bevestingen de regel.
Maar ik dacht dat het ook weer bewezen was dat kindjes die van meet of aan tweetalig opgevoed worden later beginnen met praten, ongeacht of ze jongen of meisje zijn. Dus in het geval van jouw Eva zou dat wel verklaren en is ze dus niet echt vergelijkbaar met de meisjes die enkel Nederlands als eerste taal leren toch?

Aoraki mijn kind praat nog nauwelijks hoor! :D
Ik krijg soms wel eens het idee dat ze énorm achter loopt als ik het hier lees maar mn gevoel zegt dat dat heul niet zo is en dat het zat mee valt. Als ik er dan bepaalde dingen op na lees of na sla dan valt het inderdaad zat mee. Zeker met de passieve woordenschat zit het wel goed. En er zijn wel woorden die ze beheerst maar ze gebruikt ze gewoon heel spaarzaam :P
Met andere woorden, ik maak me er nie druk om :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90787331
Mette is het voorbeeld van dat meisjes niet per defenitie sneller zijn. Lopen doet ze nog niet en praten ook niet noemenswaardelijk (gericht dan, wel intens veel gebrabbel).
Ze heeft wel een hele goede fijne motoriek.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90787335
Moet je ook zeker niet doen Huup! Is mij wel duidelijk dat jouw meisje een slimme griet is, daar hoeft ze echt niet voor te praten. Eigenlijk zegt het maar bar weinig dat praten!
pi_90787462
Druk maak ik me er ook niet om, ik vond het alleen opvallend.
Ik heb toevallig gisteren nog Oei, ik groei erbij gepakt. (want Thomas was vervelend, en het is zoooo handig om dat op een sprongetje te gooien ;), maar helaas...) Maar ik heb het weer weggelegd, ik werd er eigenlijk een beetje depri van, het lijkt daar idd of je kind bij 13 maanden ik weet niet wat al kan, en Thomas kan dat allemaal nog niet. Maar naar mijn idee is hij niet extreem snel of langzaam met dingen. Hij is een stille, maar je ziet hem gewoon echt dingen doorhebben. Net als Isabeau komt hij ook met een boekje aangekropen, wordt op schoot gelegd, wil ook op schoot en lekker lezen. Dat is echt iets nieuws van afgelopen week.
pi_90788054
Dat lijstje in de Oei ik groei vand e vaardigheden die ze zouden kúnnen beheersen na die sprong (met de disclaimer erbij dat je kindje heus niet ál die dingen hoeft te kunnen) lees ik altijd van de sprong ervoor. Als bijvoorbeeld een sprong bij 11 maanden wordt beschreven en één bij 13 maanden, dan keek ik als Isabeau 13 maanden was bij de omschrijving van vaardigheden bij de 11 maanden sprong en dán stond er wel eens iets tussen wat ze kon.

:')

Echt, soms best een handig boek, maar ik krijg ook altijd het gevoel dat ik een achterlijk kind heb als ik er te lang in lees.
  maandag 3 januari 2011 @ 13:01:58 #69
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90788322
Morris praat meer en beter dan Anna op dezelfde leeftijd.
Bij Anna heeft het ook héél lang geduurd voordat ze echt ging praten. Maar die praat nu dan ineens ook in hele volzinnen met redenaties die alleen voor haar bijzonder logisch zijn.

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Sly, ik mis gewoon hele topics hier, zo hard gaat het.
Maar ik deel je zorg hoor. Misschien komt het bij mij wel omdat ik die ene keer niet zo lief deed hier. Maar mijn zoontje is wel echt heel lief hoor! :Y
pi_90788619
Ik vind jullie kinders allemaal heul lief.
En jullie ook.

/hippiepost
  maandag 3 januari 2011 @ 13:12:38 #71
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90788706
Ik voel een groepsknuffel aankomen.
pi_90788942
Miss_Sly, ik had het er juist met mijn man over dat Senna nu al "eet smakelijk" kan zeggen en dat we er beter op moeten letten om altijd alsjeblieft, dankjewel, gezondheid, enzo te zeggen tegen Niels.
Ik was het alleen vergeten om dat ook hier neer te schrijven.

Niels houdt van auto's. Gisteren ging hij tijdens het wandelen de auto van de buurman aaien en 's avonds huilde hij heel erg op het aankleedkussen, totdat ik hem wees op de auto's op zijn nieuwe rompertje "brrrrmmm, bbffrrmmm" :D
Ik vind het bijzonder hoe vroeg de liefde voor auto's, poppen of paarden er al inzit bij kinderen.
Gisteren was hij ook wel even met zijn pop aan het spelen: hij zette een blokje op zijn hoofd.
  maandag 3 januari 2011 @ 13:24:05 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90789169
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:34 schreef wickie het volgende:
Mette is het voorbeeld van dat meisjes niet per defenitie sneller zijn. Lopen doet ze nog niet en praten ook niet noemenswaardelijk (gericht dan, wel intens veel gebrabbel).
Ze heeft wel een hele goede fijne motoriek.
Herkenbaar, Eva kon een pluis van een milimeter van de grond afpakken. En Fabian heb ik dat nog niet zien doen hahaha.
pi_90789333
Da's leuk hè Twinkly?

Wat ik ook grappig vinden is hetzelfde woord gebruiken voor dingen die in onze ogen heel verschillend zijn. Isabeau noemt een auto 'aut' en zegt dan 'Aut! Toetoetoet'

Maar gisteren werd de rijbak gesleept bij mijn schoonfamilie, met de tractor. Die noemde Isabeau dus ook 'aut toetoet' En later toen haar neefje op de skelter aan kwam scheuren 'aut! toetoetoeeeet'
pi_90790090
Ik vind het juist zo opvallend aan dit topic dat kinderen in dezelfde leeftijdsfase dezelfde mentale ontwikkelingen doormaken. Hoe snel ze zijn met het productief gebruiken van woorden bijvoorbeeld verschilt enorm, maar wat ze begrijpen lijkt aardig overeen te kopen. Ik lees hier met grote regelmaat dingen die ik heel herkenbaar vind omdat Ivan die 'klik' ook net heeft gemaakt, en daar heb ik meer aan dan Oei, ik groei! waarin dat soort ontwikkelingen nogal beknopt en vaak nietszeggend worden samengevat.
pi_90791242
Als eerste gefeliciteerd kleurdoos en elin met elin's 2e verjaardag.

Bar wat naar dat Roy in het ziekenhuis is. Hopelijk hebben ze het infuus gauw weer inzitten en mag Roy weer eten en drinken. Ik wens jullie van harte dat hij snel beter is.

Iedereen hier nog gelukkig nieuwjaar! heb alweer erg lang niet gepost. Met zo'n iPad gat dat toch een stuk makkelijker zo op de bank.

Jair spreekt heel veel en goed. Verder houdt die zich bezig met puzzelen, boekjes lezen, trein en auto's spelen en dieren op tv zoeken als die aanstaat. Meisjes kijken doet hij nog niet. Hij verdeelt zijn liefde ook evenredig tussen jongetjes en meisjes vrienden die krijgen beide kusjes. Als een echte man betaamt kan hij wel de favoriete automatiek van papa noemen: Bugatti en Lamborghini.

Memmel erg herkenbaar wat jij zegt. Jair zegt ook waar is papa? Hij noemt dan ook plekken en als iemand terug komt is het " daar is x weer".

Senna wat ben jij toch goed opgevoed en kun je mooi praten. Wij zeggen vaak alsjeblieft en dankjewel in zowel duits alsook Nederlands en dat doet Jair dus ook.

Wat betreft vroeg praten, lopen etc.wil ik zeggen dat een kind ook wel op een vlak snel kan zijn en dan op een ander vlak wat minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinuviel op 03-01-2011 17:00:13 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_90791495
Bar :* Hou je het nog vol? Ik vind je heel moedig en sterk overkomen hier. Beterschap weer voor Roy, ik blijf positieve gedachten jullie kant op sturen.

KD, gefeliciteerd met je meisje en veel plezier vandaag!

Memmel wat een schrik. Goed dat je meteen op de juiste manier reageerde en dat het eruit schoot! ^O^

Sorbo wat fijn dat O&N zoveel beter/fijner was dan kerst. Lief dat ze nu al zo dol is op paarden! Ik ben zelf dol op dieren en ik hoop dat Xeentje dat ook wordt. Voorlopig lijkt ze alleen dol op achter de poezen aanjagen en aan hun staart trekken. Maar ze roept wel altijd blij 'pa!' als ze een hondje of poesje ziet op straat of op tv, dus het begin is er ;)

Minke, ik moest lachen om je stiekeme aktie met het handje achter je rug. Bijdehand ding O+

Miss, wat Twinkly ook al zei inderdaad. Ik heb me ook meteen voorgenomen om vanaf nu netjes smakelijk eten te zeggen voor het eten, want het lijkt me zo schattig als ze dat ook zegt. En helemaal tegen de katten, maar geen idee of Xeentje net zo beleefd zal gaan zijn als Senna.

Xeentje is ook niet zo snel als sommige kindjes hier. Momenteel zegt ze hmmba (als ze bumba wil zien), hauw (haar variant op miauw als ze de poezen ziet of hoort), papa (als papa binnen haar gezichtsveld komt), maaa (als ze ontstemd is ergens over), paaa (voor alles wat ze mooi of interessant vindt) en ah ah ah! als ze vindt dat wij haar iets aan moeten geven.

Haar neusje en oren wijst ze aan als ik vraag waar ze zijn. Dat vind ik zo lief O+ En als ik vraag waar iets is dat ze niet kent (waar is Nijntje of Kitty bijvoorbeeld) dan wijst ze standaard naar haar trui in de hoop dat ze goed gokt en er een Nijntje/Kitty plaatje op zit. Zo ook gisteren toen ik vroeg: waar is eigenwijs? En ze gokte het alweer goed ;) En ze begint ook grapjes te maken. Dan pakt ze een denkbeeldig pluisje van de vloer, geeft het aan en als dan blijkt dat ze niks heeft moet ze lachen. En dan doet ze het weer en weer en weer, maar dan neemt ze niet meer de moeite om het eerst zogenaamd op te pakken, dan doet ze gewoon alleen haar handje in de lucht en wacht tot je het aan komt pakken (x 100). En een lol dat ze dan heeft... :D

De vakantie zit er weer op, vanaf vandaag weer aan het werk. Niet leuk om mijn meisje weer te moeten missen. Gisteren zijn we als afsluiting van de vakantie naar een binnenspeeltuin geweest. Ze wilde niet meer uit de ballenbak, werd helemaal boos toen we haar er na een lange tijd toch uit visten.
  maandag 3 januari 2011 @ 14:33:51 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90792424
Ik merk trouwens wel heel duidelijk dat we voor Oscar minder tijd hebben/nemen, want idd die dingen als neusjes en oortjes dat deed Sasha idd ook al wel op deze leeftijd vlgs mij en Oscar nog niet. Vlgs mij puur omdat we met Sasha veel meer echt bezig waren en Oscar nu meehuppelt in het ritme van het gezin zeg maar. Ik probeer nu echt wel bewust ook wat tijd voor hem uit te trekken, maar ja, dan gaat Sasha lopen muiten als ik niet uit kijk. ;)
pi_90793870
over het verschil in taalontwikkeling bij jongens en meisjes: in mijn familie zijn de meeste jongetjes laat: ik heb 3 neefjes die in half mei/begin juni 2 worden, en twee daarvan (juist, een tweeling ;) ) praat amper, het houdt op bij mamamama en kaar (klaar), en het andere neefje heeft al een grote woordenschat, met zelfs woorden als copter (helicopter). Hij praat iedereen na, kan in zijn gezin ieders naam zeggen en ook opa, oma, mijn naam en de naam van mijn broer, de naam van de hond en de naam van het konijn. Hij kan veel dieren benoemen en hun geluiden nadoen, enz. :o
Ze zijn alledrie overigens vreselijk schattig, wat dat betreft doen ze niet voor elkaar onder O+
freedom is just another word for nothing left to lose
  maandag 3 januari 2011 @ 15:50:56 #80
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90796271
Morris was trouwens rete-jaloers gisteren toen ik met mijn 6-weken oude nichtje op schoot zat (mijn eierstokken - wat dóe je!?!). Hij deed echt elke poging om bij mij op schoot te komen en bleef maar roepen: DIE! DAAA! (en dan naar oma wijzen).
En toen ging hij haar maar aaien. AAAI, AAAAI.
pi_90796382
Hahaha Morris! Ja je moet toch wat hè, met zo'n nichtje!
pi_90797092
whehehe Morris :D
aaaai O+

Amélie heeft gister haar babyneefje bijna een glazen oog bezorgd :X mijn god zeg ik dacht dat k erin bleef. B. stond ernaast, zwager stond ernaast, ik stond iets verder weg maar heb tegen hen allebei gezegd dat ze Amélie in de gaten moesten houden met de baby. "jaaaa joh dat loopt zo'n vaart niet"

*dreuteldreuteldreutel*
*stap*
*loer*
:o
"biebie!"
^oeh dr glimt iets^
:9
*prik*
}:|
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90798248
Amélie... dreuteldreutelloer :o biebie!glimprik O+
Biebie's zijn ook leuk ja.
Moest babyneefje er erg van schrikken huup, of viel het mee?
pi_90799128
meh hij is een week of eh 8 ofzo nu. Het viel wel mee met de schrik, t is een heel zoet jongetje, hij huilt niet zo snel en B. zn reflexen zijn redelijk ontwikkeld :P dus de schade viel mee. Maar ik zag hem van miiiijlenver aankomen, die actie. Als ze de kans krijgt prikt ze ook in onze ogen en de ogen van het knuffelschaap en van de pop zijn ook populair tegenwoordig.

Dit was gewoon wachten tot het gebeurt :')
daarom voelde ik me er extra stom over naar zijn mama toe, maar goed, ik stond er zelf dus niet bovenop.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 17:02:27 #85
5428 crew  miss_sly
pi_90800120
Ach Morris, dat is ook neit leuk als de schoot van zijn mama wordt ingenomen!

En Amélie, tja, daar is ze een klein meisje voor he? Gelukkig heeft neefje geen glazen oog nodig :o :D

Over mijn eerdere post: ik vind alles wat Senna leert geweldig. Het maakt me niets uit of ze langzaam, gemiddeld of snel is, iedere ontwikkeling vind ik een wonder. Ik kom niet alles hier jubelend melden en verwacht niet altijd een hele reeks oeh's en aah's, maar nu vond ik het even helemaal niet leuk dat er niemand reageerde -O- ach ja, gaat ook wel weer over, hoor :P
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 17:12:03 #86
5428 crew  miss_sly
pi_90800500
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:13 schreef Claudia_x het volgende:

Oh, en ik mis oeke!
oeke is toch een paar dagen bij familie zonder internet?
pi_90800986
Elin, gefeliciteerd met je tweede verjaardag alweer! *O* :D *O*
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik mis oeke!
Ben weer thuis! Met het voornemen minder achter de laptop te plakken. Dus..... :P
Soort van bijgelezen, maar het is wel erg veel om op te reageren. :D
Iedereen in elk geval een goed en mooi 2011 gewenst, en vooral al die mooie kinders hier!

En Bar, een dikke kus voor Roy en voor jullie. :*

Zo, wij zaten 5 dagen in Drenthe, en Ko heeft genoten van alle aandacht, leuke mensen en vooral zijn oma.
Elke ochtend als hij wakker werd, riep hij al heel hard haar naam.
Die is blijkbaar makkelijker dan oma. :')
Die naam herhaalde hij verder de hele dag. Een klein sociaal jongetje is het.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90801972
we beginnen de dag met een spiesje van fruit..

Na het ontbijt even wat boodschapjes gekocht, Ballonnen opgeblazen en Elin op bed gedaan.

Spulletjes klaargezet voor het versieren van de cakejes..

Na het wakker worden gelijk maar een cakeje in elkaar geflanst maar het smaakt volgens mij niet zo best :{

of toch wel :9

En met kaarsjes is ie nog leuker O+

Toch handig, zo'n verjaardag vlak na Oud&Nieuw, sterretjesgalore.

OOOOP

Dan maar weer spelen..

verslag tot nu toe, opa&oma komen zo nog en dan krijgt ze eindelijk cadeautjes :P (al heeft ze er nog geen flauw idee van)
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 18:46:37 #89
5428 crew  miss_sly
pi_90804060
Jarige Elin O+ Leuk die cakejes :Y En wat voor cadeautjes krijgt ze?

oeke :W fijn dat je leuke dagen hebt gehad en Ko het zo naar zijn zin heeft gehad!
pi_90805914
KD van harte gefeliciteerd met Elin haar verjaardag :D 2 alweer :) Wat een dametje is ze toch O+

Amélie mooi he, die glimmende oogjes :o
pi_90806450
Gefeliciteerd met je kleine meisje KD! *O* *O* *O* Wauw ze is gewoon alweer 2 jaar. Leuke foto's!

Welcome back Oeke. Klinkt als een paar erg geslaagde nachtjes weg, lekker hoor

Twinkly, wat toevallig maar dat zijn DE schoentjes O+ die ik graag voor Wolf wil hebben zodra hij loopt, ik heb er al zo vaak mee in mn hand gestaan maar durf niet te gokken wanneer hij eht los loopt en welke maat hij dan heeft.
Echt leuk zijn ze

Echt gaaf om te lezen dat jullie kinderen al zoveel aan het kletsen zijn, daar kan ik me erg op verheugen.
Senna is al helemaal knap met zelfs tafelmanieren :o
Wolf praat nog niet gericht maar kan wel papa en mama zeggen en hij immiteert de hond als zij blaft.
Hij is momenteel erg ondeugend en vindt het woord ''nee'' erg leuk om te horen. Kruipt hij ergens heen en kijkt al achterom om onze reactie te zien, en schudt dan zelf ''nee'' haha.
En dingetjes aan mij geven en dat ik het dan weer teruggeef met ''dankjewel en alsjeblieft'' vindt hij ook geweldig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90807149
Elin wat zie je er weer prachtig uit O+ Van harte gefeliciteerd! Papa en mama natuurlijk ook :)
pi_90807348
Goede vraag miss_sly, watvoor cadeautjes krijgt Elin? Misschien kan ik wat inspiratie op doen voor Mila's verlanglijstje :)
pi_90807428
Elin O+ Gefeliciteerd!!
KD wat heb je toch een snoepie O+

Wij zijn vandaag weer bij de huisarts geweest met Mette. Het was een controle-afspraak. Ze is de afgelopen maand weer 2x ziek geweest en het slapen gaat rampzalig. Haar oortje was weer helemaal rood van binnen en er zat weer vocht achter. Het gaat dus niet goed. We hebben een doorverwijzing voor de KNO arts. De dokter denkt dat de neusamandelen verwijderd zullen worden.
pi_90807479
Hohoho mensen hier een ponymeisje uit Amsterdam hoor. Ik rijd een keer per week. Dus het kan best Linde gaat ook regelmatig mee naar de manege en die is helemaal weg van paarden. En Esmee zegt ook al "paaaaaaaajd" *)

Zo nu eerst weer even verder teruglezen :P
pi_90807493
Ik heb van de week even een foto gemaakt om te laten zien hoe erg het is met de uitgetrokken haren van Isabeau

Wickie, wat vervelend zeg! Sneu voor die lieve Mette!
pi_90807518
*O* *O* Elin, gefeliciteerd met je 2e verjaardag!! *O* *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90807602
Jeetje Sorbootje, ik schrik ervan! Wist niet dat ze het zo erg deed. Kan een huisarts of CBarts helemaal niks voor jullie betekenen qua tips geven?
Iets om haar handjes doen 's nachts hielp niet? (Heb alleen meegekregen dat je dat ging proberen)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90807617
KD gefeliciteerd met je prachtige grote mooie dochter *O* Ze is gewoon alweer 2 *O* En wat een leuke foto's!
pi_90807632
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:34 schreef Sorbootje het volgende:
Eigenlijk zegt het maar bar weinig dat praten!
Ben niet helemaal bijgelezen, maar hier ben ik het helemaal mee eens!!
Kyllian begon vrij laat met praten en wat irriteerde ik me eraan als iemand zei "goh hij is wel laat met praten he". Toen hij eenmaal begon met praten ging het ook echt in treinvaart. Bij de overdracht van psz en kdv naar school toe scoorde hij dus ook boven gemiddeld. Hij loopt in vrijwel alles voor. Dat had ik dus tot 1,5 jaar niet kunnen bedenken, maar ik denk dat hij echt een observator was (en is) en alles in zich op nam.
Ik ga me nu bij Dyon dus ook echt geen zorgen maken.
pi_90807697
Wat zijn er veel mama's van hier weer zwanger! Krijg er nog meer baby kriebels van O+ :D
  maandag 3 januari 2011 @ 20:03:01 #102
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90807751
En Miss _O_ _O_ _O_ Ik bedacht me gisteren ineens na het lezen van jouw vraag over het veranderende bedritueel dat er wel iets anders was. :o We lazen eerst altijd allebei een apart verhaaltje aan de dames voor. Maar toen Esmee laatst niet lekker was, hebben we het ingekort omdat het te lang duurde. Nu hebben we gisteravond allebei weer een apart verhaaltje gedaan en ze ging gewoon slapen :o Tot vanmorgen 9 uur :o
pi_90807795
Jeetje Sorbo, ik schrik er ook een beetje van. We zien natuurlijk altijd foto's van haar geweldig mooie voorkantje. Maar dat is best een hap haar...

Hoe gaat het nu met de sokjes?
pi_90807828
Poppejans, we gaan dat sokjes om handen gedoe morgen weer oppakken, maar ISabeau sliep extreem slecht doordat er twee kiezen tegelijk heel actief waren (en nu door zijn gelukkig). Ik wilde haar de troost niet ontnemen. Dat scheelde enorm in de nachtrust. Morgen gaan ze er weer om. Maar ik vrees dat uiteindelijk de enige oplossing kortknippen zal zijn, omdat ze het op momenten dat ze moe is, maar niet in bed ligt ook doet en ik kan haar moeilijk de hele dag met sokjes laten lopen. Zo doorbreken we de gewoonte niet. Maar daar ben ik nog even écht niet aan toe. Die mooie lokken van haar. Ik kan wel janken,'écht
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 20:07:20 #105
5428 crew  miss_sly
pi_90807969
Stiemie :o niet te geloven toch he, zou dat het dan toch zijn?

Sorbootje, jeetje, dat is echt wel behoorlijk heftig! Niet zomaar een haartje. Ik kan me voorstellen dat je nu iig nog niet toe bent aan kort knippen. Dat is nogal een stap. Misschien als ze het 's nachts niet meer doet, dat het dan overdag ook minder wordt.
pi_90808080
*O* _O_ wat goed Stiemie!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90808129
Stiemie wat heerlijk :D
  maandag 3 januari 2011 @ 20:14:22 #108
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90808393
Ja ik kan het nog steeds niet geloven dat ze gewoon al die tijd aan het miepen is om dat plaatjesboek dat we even doorbladeren als ze moet gaan slapen :D :o Nou ja nu nog even afwachten of ze vannacht ook weer goed slaapt O-)
pi_90808612
Oh Stiemie wat heerlijk :D Ik hoop dat het vannacht net zo goed gaat! en ik hoop dat het hier vannacht ook goed gaat, ik ben enorm verwend merk ik met een normaal prima slapende dreumes, maar afgelopen nacht weigerde hij in alle toonaarden te slapen, dat is dan meteen zo zwaar vind ik.. en vanavond ging hij zelfs tijd zitten rekken met alles en nu is hij alweer uit zn bed want hij stopte niet meer met krijsen ;(
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 20:22:09 #110
5428 crew  miss_sly
pi_90808882
Ik hoop dat het vannacht weer net zo goed gaat, Stiemie en dat dat stomme plaatjesboek het verschil maakt :D

Chan, dat is ook zwaar, misschien zeker als je het niet gewend bent. Niets kunnen vinden dat een mogelijke oorzaak is? Tandjespijn, oorpijn, anderszins niet lekker, veranderd bedritueel :P ?
pi_90809000
Tess gaat hier altijd een minuut of 10 later dan Amber naar bed. Zo hebben we voor Tess nog even tijd om een flesje te drinken en een boekje te lezen. En als ze daar meer klaar is zegt ze: bed sapuh!

maar ik heb geen zin om te jinxen, dus ik zeg lekker niks over het slapen verder :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90809059
elin heeft een babyborn gehad, een houten poppenbedje en een purk (sesamstraat, roze houten wishbonebike :+

en bedankt voor alle felicitaties.

Sorbootje, jeutje, dat is idd een flinke haartrekdinges :o
pi_90809785
Kan me voorstellen dat je er wel om kan janken Sorbo, zo zonde... ;(
  maandag 3 januari 2011 @ 20:38:39 #114
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90809884
Aoraki ik denk met praten ook weleens. Volgens mij is dat ook gewoon zo. Jongens zijn weer in andere dingen vlot. Die van mij is iig een berggeit en beheerst ook nog eens.

Bar! Ik had even niet gelezen. Tjee wat een schrik zeg! Hoe gaat het nu met Roy?

Amaranta :D Mijn zoon houdt zich bezig met:
* op oren van knuffels zuigen en dan met de andere hand strelen
* afwassen :D en koken
* huppelen door winkels
* tegen mijn benen oprennen en ze dan omhelzen
* op de stoelen klimmen en met het lichtknopje een disco houden
* tijdens het wandelen de hond roepen en die met stokken bekogelen

Praten vindt ie wel aardig. Maar hij zegt niet veel. Hij snapt wel bijna alles. Ik zei toenstraks op de fiets: heej, de straatverlichting gaat aan. Hij kijkt naar boven en wijst en zegt: Lamp! Toen stond ik weer versteld dat hij het woord verlichting dan blijkbaar op pikt!

Oeke, mooi voornemen! Hier zal dat nog minder worden... :{ en niet uit vrije wil. De pc staat nu boven en die gaat nog een verdieping hoger, omdat straks hier Joep zijn kamer gaat komen.

Elin *O* *O* Proficiat en wat een leuke foto's!

Sorbo :* ik heb eigenlijk helemaal niets fatsoenlijks hierop te zeggen. Het lijkt me vreselijk naar om je meisje zo te moeten zien. (maar een kort kapsel kan ook kei leuk staan hoor!!)

Stiemie, wat fijn!!

KD, een wishbonebike! Die zijn gaaf! Nog wel een actiefoto heej ;)

Joep en ik zijn vandaag naar Groenrijk geweest. Lekker visjes gekeken en konijnen. Heerlijk hoe ie dan door de winkel kan huppelen en overal kijken. We hebben ook 20 minuten bij de kerstopruiming gezeten, daar stonden allemaal knuffels die dan iets kunnen, dansen of zingen. Dus die moesten allemaal getest worden :D Toen zei een mevrouw: die jongen krijg jij dadelijk niet meer mee. Maar tot mijn eigen verbazing zei ik na 20 minuten: Kom op scheet, tis genoeg we lopen door. En hij huppelde weer vrolijk mee verder O+
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 3 januari 2011 @ 20:39:14 #115
100412 mefke79
komt goed!
pi_90809923
Elin en Kleurdoos, zo op het randje van de dag: Gefeliciteerd! En wat is ze verwend met leuke cadeautjes. Leuk he, die wishbonebike. Hij is favoriet hier. Het wordt tijd dat we er weer mee naar buiten kunnen.

Sorbo :o Tjemig....ik ben er even stil van. Ik hoop dat je het haar snel afgeleerd krijgt.

Ik zag heel veel taaldingetjes, die ga ik nog even goed lezen.

Bar, ze denken dus toch een hersenvliesontsteking. Pff. En dan de bacteriële variant neem ik aan...Dan moet je dus 'blij' zijn dat ie het niet zo erg lijkt te hebben als je wel eens hoort, maar toch. o ja en er is dus ook nog de virale variant van hersenvliesontsteking. Die heeft mijn man als kind gehad. Verloopt over het algemeen wat milder maar er zijn geen medicijnen tegen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_90810024
Zunde Sorboo!! Balen zeg!
Staartjes erin laten is ook geen optie denk ik he...?

Miss, ik ga niet even oooh en aaah zeggen, dat is ook zo achteraf vind ik. Ik lees je verhalen altijd wel, en ik vind je een enorm liefdevolle mama. Senna is een vlotte tante!

Poppejans ook al aan de rammel??? Heb ik ook wel hoor, maar met een anti-rammelende lief wordt het lastig....(D is er helemaal klaar mee na het gedonder met Lars)

Hmm zei ik nou gister dat het beter ging met zijn oogjes? Vandaag is het weer prut.
Dus toch de huisarts maar gebeld, en nu heeft Lars een oogzalf gekregen.
Vandaag gezellig met zuslief aan tafel geverfd, allebei een mooi schilderij gemaakt voor de slaapkamer in het tijdelijke huis.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_90810089
Ach Lars toch.. Heeft hij er erg veel last van Karin?
pi_90810447
nouja een soort van wishbone ofzo

cadeautjes

Nog meer cadeautjes

en nog meer cadeautjes

leuke dag gehad iig, erg genoten en ook al t snoepgoed viel in de smaak want haar avondeten moest ze niet meer en ze ging kotsend haar 3e levensjaar in :+
pi_90810475
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:42 schreef Raissa het volgende:
Ach Lars toch.. Heeft hij er erg veel last van Karin?
Neuh dat niet, hij is wel vrolijk gelukkig.
Hij wrijft wel veel (zal wel jeuken) in de oogjes,en eromheen.
Hopen dat het met de zalf snel beter zal gaan.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:49:32 #120
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90810497
He he he, dan heeft ze het goed gevierd! Jong geleerd :+

Aaa Lars toch. Het ziet er echt wel sneu uit!
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 20:50:29 #121
5428 crew  miss_sly
pi_90810544
Och gut, arme Lars. Hoop dat het gauw over gaat met de zalf.
Wat een leuk idee, om ze beide een schilderij te laten maken voor in het tijdelijke huis!

haha, Elin, zo doe je dat :Y
pi_90810722
Dit hebben ze gemaakt:

Klinkt als een leuke dag KD, alleen de afsluiter iets minder....
Ze is nu lekker aan het slapen?
  maandag 3 januari 2011 @ 21:02:45 #123
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90811227
Vandaag is Thomas weer getest door de fysio, ter voorbereiding van het gesprek met de kinderorthopeed binnenkort. Hij is met vlag en wimpel geslaagd, en van 2-3 maanden achterstand in grove motoriek bij 9 maanden is het nu helemaal goed gekomen! Sterker nog, hij ligt nu zelfs wat voor. En al weet je het wel, dat het goed gaat, het is toch wel fijn om te horen.
Fijn hoe ver we zijn gekomen in een half jaar tijd.

De fysio heeft nu ook voor het eerst verteld hoe bezorgd ze was voor Thomas toen we net begonnen, en dat ze niet eens zeker wist of hij wel zou kunnen lopen zonder hulpmiddelen. Op het moment zelf drong het niet zo tot me door, maar toen ik het naderhand aan mijn man vertelde kwam het ineens hard aan. Ik heb heel stom een potje zitten janken om iets wat hád kunnen gebeuren. Op zo'n moment dringt het ineens tot me door wat een geluk we hebben dat het nu zo goed gaat allemaal.

Zo, en nu ga ik bijlezen, kijken of er nog nieuws is van Bar.

Oh en Elin en Kleurdoos, gefeliciteerd met jullie 2-jarig jubileum als moeder en dochter! We gaan jullie hier missen, wéér een topic meer om in de gaten te houden straks ;)

Bar, dus toch meningitis.We blijven voor jullie duimen dat alles weer 100% in orde komt.

Ik vind het heerlijk om alle verhalen van jullie kindjes te lezen. Ik heb niet echt het gevoel dat men hier heel competetief bezig is, elders is dat soms wel anders! En ergens vroeg of juist laat mee zijn zegt toch helemaal niks over intelligentie etcetera, dus het is eigenlijk best raar dat sommige mensen er zo'n belang aan hechten dat hun kind toch zoooo snel is met dit-of-dat.
Maar de verhalen hier blijven leuk. Het is gewoon tof om vergelijkbare patronen bij andere kindjes te ontdekken, dingen die je bij je eigen kind ook ziet. En het is zo leuk om te zien hoe ieder kind de wereld op zijn eigen manier ontdekt. En als je elkaar zo vaak 'spreekt' als wij hier dan ga je vanzelf ook van alle kindjes hier houden. Dus lekker blijven posten hoor :Y

Joep, stoer dat je zo goed naar mama hebt geluisterd. En slim ook, want volgende keer mag je dan vast wéér even kijken.

Arme Lars, wat een zielige oogjes. Maar wel een mooi schilderij!

[ Bericht 15% gewijzigd door Ca.ra op 03-01-2011 21:46:55 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 3 januari 2011 @ 21:02:55 #124
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90811237
Oh KD die loopfiets lijkt erg op degene die we hier hebben en dat was echt een mega-succes!

Lars arm menneke met je oogjes :* Hopelijk is hij er nu echt snel vanaf Karin! Je pakje is vandaag op de post gegaan Oh die schilderijtjes zijn leuk! Goed onthouden dat idee!

Pff ik wacht hier gewoon nog op albert die tussen 18 en 20 uur zou komen :( De bezorger moet mij straks mobiel bellen ipv aanbellen want ik ben zo bang dat Esmee weer wakker wordt. Gaat het net lekker met mijn meisje, belt die jodokus straks aan... en ik laat juist altijd voor bedtijd bezorgen...
pi_90811330
Seilram herkenbaar dat klimmen en disco met de lichtknopmes houden. Alleen ons kindje klimt op de bank en niet de stoel.

Wat een leuke dag heeft Elin gehad kleurdoos en mooie cadeautjes en blijkbaar lekkere snoepjes.

Leuk dat jullie fijne kerstdagen en/ of goed nieuwjaar/ leuke vakantie of vrije dagen hebben gehad. Wij zijn ook verwend na oud en nieuw door mijn moeder die voor Jair heeft gezorgd oudejaarsnacht waardoor wij tot 9.15/ 9.30 uur konden slapen. Zij is wel stapelgek dat zij de nacht in zijn kamer met hem op haar schoot zittend op een stoel heeft doorgebracht, maar voor ons was het lekker uitslapen. Ik weet niet eens meer wanneer ik voor het laatst zo lang heb geslapen.

Beterschap voor Lars en leuke schilderijen ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_90815555
mijn oudste zusje deed het ook Sorbo, die trok ook haar poppen kaal, en mijn stiefvaders hoofd erbij.. en t is heel kut, maar ook weer een fase.
Mijn zusje at t zelfs op, dus toen hebben we ook alles maar kaalgeschoren of kortgeknipt ivm haarballen :{

de 'deskundige' zei toen dat ze het uit gewoonte deed, net als ademhalen, het vertrouwde gevoel waar ze dag en nacht op kan bouwen oid. we hebben toen een poging gedaan om haar steeds weer dezelfde knuffel te geven als ze weer begon met trekken om haar dan zo af te leiden en een nieuwe verslaving aan te leren.
pi_90815605
Sorry, Sorbo, ik bedoelde O&N uiteraard. Dat je kerst k*t was, dat wist ik al. :P

Wat zonde, zeg, Ik snap dat je er wel om kunt janken. Hoop echt dat afscheren niet nodig is, maar ook al moet het wel, je meisje blijft prachtig, echt! Ook al geef je 'r pimpelpaarse dreads, dan is ze nog het mooiste op een na mooiste meisje van Fok. O+

Stiem, wat bijzonder dat een boekje zoveel verschil kan maken, joh! Ik sta versteld! Maar wat heerlijk dat ze doorslaapt! Lekker bijslapen dus, fijn!

Cara, loopt ie voor? Wat goed, wie had dat gedacht! :o En dat potje janken kan ik me levendig voorstellen, hoor, dat zou ik ws ook gedaan hebben. Gelukkig is het goedgekomen, wat een opluchting!

KD, wat is d'r haar lang! Leuke verjaardag! *O*

Mooi, Lars en Meike! Arme Lars. ;( Gelukkig ziet het er heftiger uit dan het voelt, maar ik kan me voorstellend at het wel vermoeiend is. Hoop dat het zalfje gauw helpt!

Hoe is het met Timo, Chan, slaapt ie al?

Zeau, ik ga eens proberen of ik Lente zonder wakker te maken onder d'r dekentje kan schuiven. Nils heeft r in bed gelegd omdat ik sporten was, maar die is vergeten om d'r slaapzak aan te trekken. Die wordt dus geheid vannacht wakker van de kou. Hendig...

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 03-01-2011 22:32:11 ]
  maandag 3 januari 2011 @ 22:25:13 #128
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90815864
Kan je d'r beter nu d'r slaapzak aandoen. Als ze dan toch wakker gaat worden, dan liever nu dan later - toch?
pi_90815925
Maar ik hoop zo dat ze niet wakker wordt als ik nu zachtjes een dekentje over haar heen leg.

Of is dat te optimistisch..? :')
pi_90815979
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:26 schreef Ssserpente het volgende:
Maar ik hoop zo dat ze niet wakker wordt als ik 'r nu zachtjes een dekentje overheen leg.

Of is dat te optimistisch..? :')
poging wagen, merk je het snel genoeg :D

Tess ligt sinds een weekje onder een dekbed ipv een dekentje en dat gaat echt een stuk beter! Ze lag elke keer zonder deken en voelde dan ijskoud aan. Dekbed laat ze liggen *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90816199
Fijn! Vanaf welke leeftijd is een dekbedje 'veilig'?

Ik heb 'r voorzichtig terug onder d'r dekentje getrokken, ze lag helemaal bovenin, maar ze werd wakker. Nog maar een extra dekentje er overheen gelegd en nu slaapt ze weer. Dwz, ze is stil...
pi_90816230
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:30 schreef Ssserpente het volgende:
Fijn! Vanaf welke leeftijd is een dekbedje 'veilig'?

Ik heb 'r voorzichtig terug onder d'r dekentje getrokken, ze lag helemaal bovenin, maar ze werd wakker. Nog maar een extra dekentje er overheen gelegd en nu slaapt ze weer. Dwz, ze is stil...
eigenlijk vanaf 2 volgens mij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 3 januari 2011 @ 22:33:03 #133
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90816311
Hij ligt maar een klein beetje voor hoor. Het gebied voor 'normaal/gemiddeld' loopt van 85 tot 114 en Thomas scoorde 118. Het komt waarschijnlijk ook omdat we zo bezig zijn met oefenen en fysio, dus als we de fysio afbouwen zal hij wel rechttrekken.

Ik merk trouwens dat hij zich focust op ofwel praten, ofwel lichamelijke ontwikkeling. In de tijd dat hij nieuwe woordjes leert gebeurt er lichamelijk niet veel, in de tijd dat hij heel fysiek bezig is komen er weinig nieuwe woordjes bij. De laatste weken zijn heel hard gegaan qua lopen, hij kan nu goed rennen, een opstapje op zonder steun te zoeken, is gewoon stabieler. Maar nieuwe woordjes hebben we weinig de laatste dagen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_90816349
Zonder slaapzak begint Lente ook direct met d'r voetjes te trappelen zodra je haar onder haar dekentje legt. Dekentje ligt er ook eigenlijk maar een beetje voor de sier... :')
pi_90816367
Ongelooflijk dat ze daar wakker van wordt. Die van mij kan ik slapend een slaapzak aandoen :-0.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:34:36 #136
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90816395
Thomas gaat altijd meteen zitten of staan in bed als ik wegloop. Slapen zonder slaapzak is echt geen optie hier.
pi_90816460
Goed zeg CaRa, dat Thomas het zo supergoed doet!!
Kan me best voorstellen dat het je even teveel werd, de gedachte alleen al dat het heel anders had kunnen aflopen is killing, en dit was ook al heftig genoeg natuurlijk.
Lekker genieten van je mannetje!

Zo ik ga mijn bed opzoeken, zal de komende dagen weinig online zijn, druk met de verhuizing. We hebben ons internet-abo meeverhuisd, maar je weet hoe dat gaat....
pi_90816504
Van harde geluiden en zo wordt ze niet wakker, van gesjor wel. Dan probeert ze ook direct rechtop te gaan zitten en zelfs te gaan staan. Want stel je voor dat je wat mist! Maar dat lukt dan nog niet zo goed natuurlijk. :D
pi_90816571
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:34 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas gaat altijd meteen zitten of staan in bed als ik wegloop. Slapen zonder slaapzak is echt geen optie hier.
hier ook niet hoor...
en Tess slaapt ontzettend licht..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90816620
Jojo, ja, stel je voor...;-)
pi_90816665
Jojo moest hihi zijn.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:39:26 #142
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90816703
Hullo :) Ik kom ook nog even voorbij fietsen :)

Wickie, eigenlijk verkeerd hier, maar enórm gefeliciteerd met je zwangerschap! :* *O* Wat Poppejans zegt, wat veel zwangeren alweer! Ik krijg er ook een soort van plaatsvervangende kriebels van, omdat de meiden die tegelijk met mij zwanger waren zo leuk zijn allemaal dat ik een evt. 2e ronde graag weer met júllie zou doen O+ Maarja, ik heb nog even tijd nodig, haha!

Sorbo, OMG, dat is inderdaad.. Jeetje zeg :X Ik snap je helemaal hoor :* Ik hoop toch nog maar even dat het gaat helpen, die sokjes..

Lars :'( Och arme jongen toch, wat sneu! Gelukkig heeft het je niet weerhouden van waar vakmanschap qua schilderkunsten, net als je zus O+

Elin, ik heb al een tijdje geen foto's gekeken geloof ik, wat ziet ze er groot uit, KD! O+ Prachtmeiske hoor! Ik hoop alleen dat ze zich morgen beter voelt, dan kan ze tenminste met haar mooie cadeau's spelen :)

Ca.ra, wat goed van Thomas!! Om met recht trots op te zijn, zo goed! *O* Wel een klap in je gezicht inderdaad, lijkt me, om achteraf te horen hoe erg het éigenlijk geweest is, zonder dat je er toen bij stil hebt gestaan.. :* voor de schrik, ik ben blij dat Thomas 'beat the odds' :)

Eh, ik vergeet nog veel.. Maar het wil maar niet lukken, dat volledige herstel. Ik voel me echt nog een vaatdoek en dan voel ik me zo rot als Stef bij me komt om te spelen als ik op de bank lig.. Wel weer superlief: hij komt regelmatig bij me langs en dan legt hij even zijn hoofd op mijn arm, been of buik O+ Zo'n supersmeltmoment is dat, ik kan niet geloven dat ik zo'n leukerd gebakken heb. Hij komt gewoon met me knuffelen O+ Hoewel hij aan de andere kant ook onvermoeibaar is wat stoute dingen doen betreft, die positieve benadering die (volgens mij) Memmel omschreef klinkt echt super, maar hoe pas ik die in vredesnaam toe op het aan- en uitdrukken van de pc, de dvd-speler opendoen en aan het laadje gaan hangen en het slopen van het toetsenbord? In de keuken werkt het weer wel, hij vind het zo leuk om te helpen met het dichtdoen van de lades en kasten dat je tegenwoordig SNEL moet zijn met wat je er doen moest, anders beukt Stef 'm dicht met je hand(en) er nog tussen :')
3!
pi_90816762
Ik doe echt vanalles nog op hun kamertje als ze al slapen. Was opruimen enzo, kinderen rechtzetten, enz... ze snurken er gewoon doorheen hier.
pi_90816818
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik doe echt vanalles nog op hun kamertje als ze al slapen. Was opruimen enzo, kinderen rechtzetten, enz... ze snurken er gewoon doorheen hier.
Bij Amber kan ik dat wel doen, bij Tess niet. Die reageert al als ik de deur op een kiertje zet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90816824
Kinderen rechtzetten?
pi_90816883
Is wickie zwanger :-0?. Wauw, wat goed! Gefeliciteerd.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:42:52 #147
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90816914
Cara wat goed zeg van Thomas *O* Eigenlijk had ik nooit begrepen dat het zo erg was :@

Sorbo kan je geen mutsje opzetten? Of iets in haar haren smeren van olie ofzo dat ze niet lekker vindt? Wel veel gedoe met wassen, maar misschien om even te doorbreken?

Oh en de boterham was hier vandaag toedeloe! Ze werd heel driftig en dronk een tijdje daarna alsnog haar papfles niet leeg :')
pi_90816941
Ja godver, ik typ op mijn tel. Rechtleggen natuurlijk.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:45:31 #149
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90817079
Oh Wickie wat leuk *O* gefeliciteerd *O* Al die zwangere dames hier met wie ik ook zwanger was O+ Al moet ik er zelf echt even nog totaal niet aan denken :@

Hier ook zo'n verschil Vicky. Bij Linde kan ik haar hele kamer verbouwen als ze slaapt. Die slaapt zelfs door haar gillende zus heen :D Esmee slaapt echter veel lichter
pi_90817174
Amber slaapt bijna overal doorheen, Tess meestal niet al was ik heel verbaasd dat Tess totaal niet wakker geworden is van het vuurwerk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 3 januari 2011 @ 22:48:16 #151
95408 Incantrix
pi_90817233
Stef slaapt, net als wij allebei, aardig vast. Hij heeft alleen elke avond wel een paar momenten dat hij een soort van semi-wakker wordt en als je de pech hebt precies dán in zijn kamer te zijn om de was op te ruimen zit je de komende anderhalf uur met een klaarwakker jong dat wil spelen :')
3!
  maandag 3 januari 2011 @ 22:49:06 #152
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90817285
Ja maar dat heeft Esmee ook... Dan valt er een bord stuk op de grond en ze slaapt erdoorheen en als de vloer net kraakt, wordt ze wakker :')
pi_90817373
Jah, ben zwanger :@ Ben zelf ook een beetje verbaasd, best snel gegaan allemaal.

Cara, ik lees nu pas je verhaal over Thomas bij de fysio, Wat geweldig dat het zo goed gaat. En dat potje janken zou ik ook gedaan hebben, poehee wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Jullie hebben er hard voor geknokt :* Thomas is een doorzettertje.

Hoop dat Mette een goede nacht zal hebben, gelukkig heeft vriend vakantie. De dokter vertelde dat ze nog wel kan gaan nachtbraken omdat er nog vocht achter haar trommelvlies zit.
Dit weekend was het iniedergeval weer een verschrikking. Zaterdagnacht was he zo erg dat ze alleen op ons kon slapen, zo zielig.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:53:03 #154
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90817513
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:39 schreef Incantrix het volgende:
Maarja, ik heb nog even tijd nodig, haha!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stiemie, hoe erg het had kunnen zijn hadden wij toen ook niet in de gaten. Wel dat het op dat moment heel slecht ging en hij heel veel pijn had, maar omdat ze dit nog nooit eerder gezien hebben wist ook niemand eigenlijk wat de vooruitzichten waren. De kinderorthopeed is altijd wel positief geweest, dat er nog operatiemogelijkheden etc. zijn als het vanzelf niet goed komt. En ook de fysio heeft (tegen ons) altijd een positieve insteek gehad. Nu hoorde ik dus pas achteraf dat ze toentertijd best met Thomas in haar maag heeft gezeten.
Maarja, het is gewoon heel goed nu. Binnenkort overleggen in het ziekenhuis hoe we een volgende terugval moeten aanpakken, en hoe de kinderorthopeed denkt over heet afbouwen van de fysio.

Thomas is trouwens ook een blok beton als hij ligt te slapen. Die kan ik ook verleggen in bed etc.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:54:44 #155
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90817610
Wicky, hebben ze het alleen gehad over de neusamandel, of gaan ze ook kijken voor buisjes? Thomas heeft ook buisjes en sinds dien gaat het zó goed met slapen!

Oh en nog een tip: wij zijn naar een soort privekliniek gegaan voor de buisjes, wordt ook gewoon vergoed en Thomas werd na verwijzing door de huisarts binnen 2 weken geopereerd. In het ziekenhuis konden we pas na 4 weken een afspraak krijgen voor een intake.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:55:28 #156
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90817654
Ik sta soms ook echt versteld van wat jullie kindjes allemaal al kunnen, maar zoals ik wel al eens eerder vertelde, Thijs was ook overal laat mee.
Ga er maar gewoon vanuit dat ik laatbloeiers heb ;)

Lars wat sneu je oogjes hopelijk is het snel weer voorbij :*
Elin wat veel lekkers en wat een leuke kadootjes heb je allemaal gekregen zeg O+ *O*
Thomas super *O*
Sorboo jammer zeg, ik hoop ook dat de sokjes willen helpen.
Oeke en Kobus welkom terug, en fijn te lezen dat het geslaagd was.

Hier kom ik ook even heel voorzichtig uitbundig *O*
Toen ik vanmorgen in het ziekenhuis aankwam en de kamer van m'n grote kleine vriendje binnenstapte, was Roy er eerst nog niet, ivm het opnieuw zetten van infuus, dit keer in zijn voet, zo sneu het menneke zit in beide armpjes en in zijn nekje onder de prikplekken ;(
Maar Roy was flink geweest zonder roesje en zonder een kik te geven konden ze zo het infuus plaatsen.
Roy werd even in mijn armen gegeven en hij begon gelijk met zijn linkerhandje aan mijn haren te trekken, dit keer met veel meer kracht :)
En toen ik hem in zijn bedje neerzette, ging hij uit zijn eigen weer terug staan :)
Allemaal zo postief, de hele dag is hij koortsvrij geweest, hij was vrolijk, veel gelachen en lief gespeeld.
Vanmiddag mocht hij met ons weg voor een Eeg en dat liet hij ook gewoon toe, de defenitieve uitslag zullen we morgenvroeg pas krijgen,deze moest nog worden bekeken door de proffessor, maar volgens de arts was er wel nog steeds epileptische activiteit te zien.
De professor was hier vanmorgen ook nog even en vertelde ons dat dit een "bijzonder"geval is, want waarom is de ontsteking alleen rechts, en niet in beide helften, hier moeten ze nog eens goed naar kijken.

De arts had Roy vrijdag voor het laatst gezien en toen was Roy nog niet veel waard, en vandaag dus een totaal ander kind, ze was positief over hem, hij mocht zelfs een klein beetje rondkruipen in de kamer (wat lastig ging in combi infuus en zeer gladde vloer hier)

Roy krijgt nog zowiezo 3 dagen infuus, en misschien daarna nog een week ivm beide kuren van 10 dagen, eentje waren ze mee gestopt maar later terug gestart, dus weet niet goed ofdat die dan opnieuw geteld moet worden.

Maar ik durf hier wel te zeggen dat ik echt steeds meer Roy terug zie komen O+
  maandag 3 januari 2011 @ 22:56:51 #157
95408 Incantrix
pi_90817729
Ca.ra, is een deal hoor ;) En ohja, Stef moest zijn AB op vastgestelde tijden hebben, de laatste dosis om 23 uur.. Wat een ramp om dat voor elkaar te krijgen zeg, hij draaide zich gewoon weg en sliep weer verder :P Wel lief ook hoor, maar als je die medicijnen erin wil krijgen zonder hem al te veel te verstoren is het wel onhandig :P
3!
  maandag 3 januari 2011 @ 22:59:00 #158
95408 Incantrix
pi_90817871
Roy!! *O* Bar, ik hoop zó dat jullie het ergste nu gehad hebben.. :* :*
3!
  maandag 3 januari 2011 @ 22:59:34 #159
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90817906
Trix, ik zeg: fingerfeedingset halen! Met een klein spuitje zachtjes in de wangzak laten lopen. (werkte hier als een tierelier in ieder geval)

Bar, ik hoop dat de epilleptische activiteit verdwijnt met de ontsteking. Maar wat ontzettend fijn om te lezen dat je je mannetje weer helemaal op ziet bloeien! En zelf gaan staan, knap hoor.
pi_90818034
Bar, wat een goed nieuws, wat fijn zeg! Je Roy weer terug :*

Ca.ra, volgens de huisarts heeft ze niet echt oorontstekingen maar haar neusamandelen zijn eigenlijk continu onstoken. Ze is sinds de 2de maand ook eigenlijk onafgebroken snotverkouden. De snot kan door het afsluiten van de amandelen niet goed weg via haar neus en gaat dan achter haar oortje zitten, dit gaat dan weer weg als het te veel wordt door het trommelvlies.

Hij denkt dus niet dat het probleem bij haar oren ligt. Ik heb mezelf er nog niet echt in verdiept. Ik ben gewoon erg blij dat we naar de KNO arts worden verwezen en dat die de juiste oplossing wel zal hebben. Het is zo zielig voor haar. Wat moet dat een pijn doen zeg en zolang ook al.
  maandag 3 januari 2011 @ 23:03:17 #161
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90818127
Weet je waar ik nou blij van word? Hier van:

pi_90818165
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:03 schreef Memmel het volgende:
Weet je waar ik nou blij van word? Hier van:

O+ O+ O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90818334
Memmel, daar worden we allemaal heel erg blij van!
O+ O+
  maandag 3 januari 2011 @ 23:07:09 #164
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90818370
En heel jaloers! Wat een lekker koppie!
  maandag 3 januari 2011 @ 23:15:33 #165
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90818853
Memmel O+ :D
pi_90819180
Oh, wat heerlijk, Memmel! O+

Bar, wat een fijn nieuws! O+

Ca.ra, wat heftig om je dat ineens te realiseren, dat is niet makkelijk. :*

Arme Lars, hopelijk kun je weer snel uit je oogjes kijken, zonder dat ze dichtgeplakt zijn. ;(

Sorboo, dat is met recht wel een matje, ja. :{ Hopelijk lukt het met de sokjes, want dit is inderdaad niet leuk. :*

Wickie, gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws! *O*

Ko moest echt even thuiskomen vandaag, met alles spelen, overal op kloppen en papa knuffelen. Die hadden elkaar 5 dagen niet gezien. ;(
  maandag 3 januari 2011 @ 23:32:30 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90819691
Memmel, wat heerlijk om te horen en te zien. :Y

Goed nieuws Bar!

Gooi ik mijn filmpje hier ook neer hoor, niemand kijkt in het filmpjes-topic. -O-
Oscar vindt zichzelf heel grappig! O+

Het leuke stukje begint bij de 25 seconden, en please, negeer het gecoach van mij en F. om hem zo ver te krijgen. ;) :@ Ik heb geen knip en plak programma om dat eraf te halen. :+
  maandag 3 januari 2011 @ 23:40:49 #168
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90820109
Leuk BE!! Zo grappig wanneer ze zo doen. En hij lijkt echt zo enorm op je!
  maandag 3 januari 2011 @ 23:41:17 #169
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90820131
Overal op kloppen, lief O+

Oscar, boe!
pi_90824661
Bar, geweldig nieuws om te lezen! Ik loop al dagen met een naar gevoel omdat Roy maar niet echt op leek te knappen, maar dit klinkt zo positief! Fijn ook dat je zijn krachten terug ziet komen. En ik vind het ontzettend dapper van dat kleine mannetje, want telkens maar geprikt worden en aan een infuus liggen is helemaal niet fijn.

Ca.ra, je hebt je natuurlijk ook ontzettend zorgen gemaakt. Ik heb in ieder geval uit je postings altijd wel degelijk begrepen dat de situatie ernstig was. Maar wat vooral in je postings doorklonk was een soort 'schouders eronder'-gevoel, een aanhoudend optimisme en een voortdurende hoop dat het beter zou worden, ooit. Dat het nu zo goed gaat met Thomas is fantastisch om te lezen en ik bewonder je doorzettingsvermogen. Dat de grote schrik achteraf pas komt is een herkenbaar proces.

De filmpjes kijk ik op een wat schappelijker tijdstip! Het wordt me niet in dank afgenomen als ik dat nu doe, nu het huis nog in rust verkeert. :+

Oeke, ik wist wel dat je weg was maar ik miste je gewoon. Fijn dat je er weer bent!

En stiekem vind ik het wel jammer dat ik door mijn snelle zwangerschap niet nog een ronde mee kan doen met vele andere dames, hoor. Al maakt huup natuurlijk een hoop goed. O+ En zo blijf ik een reden houden om mee te lezen in Z&G.
pi_90824935
Bar wat goed om te lezen dat Roy toch echt beter begint te worden... jullie zijn er natuurlijk nog niet, maar in elk geval lijkt het nu wel de goede kant op te gaan! :*

Ca.ra wat goed van Thomas! *O* Fijn dat die fysio dus gewoon heel erg zijn vruchten afwerpt en effect hebben... geweldig! (Oh en ik doe graag met jou en Trix mee voor de volgende ronde Z&G hoor! Nu is gewoon nog effe niet handig, maar oh wat wil ik weer graag!)

Sorbootje :o Ik had niet door dat het zo al met Isabeau haar haren ging zeg... Ik kan me zo goed je verdriet en angst voorstellen, ze heeft van dat prachtige haar en dat wil je natuurlijk koste wat kost niet afknippen/scheren... :* x 10!

Oeke weer thuis! *O*

Pff, verder weet ik het effe niet... dan maar een algemene knuffel voor iedereen!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 07:33:56 #172
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90824983
Oeke, dat kloppen, dat gebeurd hier ook!

Cara, wat fijn dat het zo gaat bij de fysio. Goed van Thomas!

Claudia, jij kunt ons straks allemaal gaan voorbereiden. Hoe is het om een baby en dreumes te hebben. ;)

Bar, wat heerlijk dat ie weer een beetje zichzelf wordt. Ik kan me voorstellen dat dat heel fijn is om te zien. Het blijft wel spannend zo zeg...
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 08:03:12 #173
5428 crew  miss_sly
pi_90825166
Bar, wat fijn dat het er zo positief uitziet voor Roy *O* Dat het maar doorzet!

Verder niet bijgelezen, moet zo weer gaan werken en heb ernstige opstartproblemen :') schaap heeft nog vakantie en het is zo gezellig met z'n drietjes, ik wil helemaal niet weg.
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 08:06:38 #174
5428 crew  miss_sly
pi_90825194
ow en de filmpje szijn leuk O+
Dat gilletje van Morris, dat is dus wat Senna 'piepen' noemt :')
Mooie mannetjes, alledrie O+
pi_90825243
Oh ja, helemaal Lars vergeten met zijn zielige oogjes... Hopelijk werkt de zalf snel Karin! Bij Minke lijkt het nu bijna over te zijn, maar het heerst ook op het kdv, dus echt klaar zijn we er denk ik nog niet mee. Wel heeft mijn man gisteren speciale ogendoekjes bij de apotheek gehaald, hopelijk dat dat wat helpt en dat ze dat ook een beetje accepteerd...
pi_90825364
Wickie gefeliciteerd *O* Wat enorm leuk, een broertje of zusje voor Mette! O+ *O*
Arme Mette, zo'n last van haar oortjes :'( hopelijk kan ze snel geholpen worden en heeft ze er daarna geen last meer van :*

quote:
Wat Poppejans zegt, wat veel zwangeren alweer! Ik krijg er ook een soort van plaatsvervangende kriebels van, omdat de meiden die tegelijk met mij zwanger waren zo leuk zijn allemaal dat ik een evt. 2e ronde graag weer met júllie zou doen O+ Maarja, ik heb nog even tijd nodig, haha!
Doen we! :D

Bar, wat een opluchting dat het zoveel beter gaat met Roy!! *O* :*

Arme Lars ;( hopelijk werkt de zalf snel.

Fijn dat het met het oogje van Minke weer beter gaat.

Morris O+ Niels en ik moesten erg om jou lachen :D

Haha, Oscar :D Grappenmaker!

Stiemie wat fijn dat je eruit bent waarom Esmee niet wilde slapen! Dat het zo simpele oplossing was :D

Oeke en Kobus zijn weer terug *O* Klinkt als een hele leuke minivakantie Oeke O+ Wat lief dat hij zo gek op zijn oma is!
pi_90825426
Goedemorgen.

Ik twijfel echt heel erg of ik verder moet gaan met die sokjes. hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik het idee heb dat het zinloos is. En kaalscheren ga ik echt niet doen. Als ze zo doorgaat is het straks vanzelf kort. Probleem opgelost. :')

Of ik probeer de aanpak die KD omschrijft. Dan moet ik gewoon zorgen dat 'lapje' altijd voor handen is. De pest is alleen dat ze dat dan ook op het kdv moeten doen en daar kunnen ze moeilijk de hele dag met lapje achter haar aanlopen.

Nou ja, ik pieker er nog even over verder.

mutsje zou een optie zijn als ze die langer dan een nanoseconde zou laten zitten.

Cara, wat fijn dat het zo voorspoedig gaat met Thomas. En ik kan me je huilbui voorstellen, wat een ontlading!

Karin, die oogjes van Lars zien er sneu uit, maar zelfs met ontstoken oogjes is het een kunstenaar! :D

Trix, geniet maar lekker van die lieverd die je hebt gebakken!

Verder weet ik het even niet meer, sorry.
pi_90825618
misschien een hele foute hoor, maar je hebt van die lichtgewicht fietshelmpjes die ze met geen mogelijkheid af kunnen krijgen.. 't zal vast erg sneu overkomen in t begin, maar misschien dat ze snel opgeeft als ze er toch niet bij kan? en t scheelt als ze weer isaboeing wil spelen ;)

of een muts die je kan vastknopen onder de kin?
pi_90825647
Dat durf ik niet KD.

Misschien gewoon een vlot kort koppie, zonder het echt ultra kort te maken! McLaura zei net iets waar ze wel eens gelijk in kan hebben, de haarzakjes kunnen natuurlijk ook beschadigen.. Dat wil ik natuurlijk niet.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 08:50:48 #180
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90825726
Sorbo, en als je eens een goeie kapper belt? Ik zeg maar wat hoor... hebben die er geen verstand van? Of misschien kunnen zij je wegwijzen in wat te doen?
pi_90825730
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 08:46 schreef Sorbootje het volgende:
Dat durf ik niet KD.

Misschien gewoon een vlot kort koppie, zonder het echt ultra kort te maken! McLaura zei net iets waar ze wel eens gelijk in kan hebben, de haarzakjes kunnen natuurlijk ook beschadigen.. Dat wil ik natuurlijk niet.
Ik zou met haar naar een goede kinderkapper gaan (bijvoorbeeld die in Camminghaburen) en ze haar dan iets leuks laten aanmeten.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_90825743
Ik denk er even over na en bespreek het met m'n lief. Zou jij áls ik het doe met me mee willen Lau?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 08:52:18 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90825748
Ja, kort haar kan ook best leuk staan en mss is het net genoeg, een tijdje kort, om haar er vanaf te brengen.
Het zou idd zonde zijn als ze de boel permanent zou beschadigen.
pi_90825760
Waarom doet mijn kind altijd van die rare dingen :(
pi_90825860
maar als ze haar trekt, doet ze dat dan ook niet bij kort haar?
pi_90825897
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 08:52 schreef Sorbootje het volgende:
Ik denk er even over na en bespreek het met m'n lief. Zou jij áls ik het doe met me mee willen Lau?
Natuurlijk! Uw blauwe limo is tot uwe beschikking (en de chauffeur ook!)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_90825907
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 08:59 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik denk dat ze dat niet zo makkelijk om haar vingertjes gewonden krijgt.
In tegenstelling tot alle mensen, daar lukt het dan weer wel bij
pi_90825920
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, kort haar kan ook best leuk staan en mss is het net genoeg, een tijdje kort, om haar er vanaf te brengen.
Het zou idd zonde zijn als ze de boel permanent zou beschadigen.
Inderdaad, uit de gewoonte halen, of gewoonte doorbreken, hoe noem je dat.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 09:04:45 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90825961
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 08:59 schreef Kleurdoos het volgende:
Maybe... maar het is het proberen waard lijkt me.
En zo niet... het groeit vanzelf weer lang... Met of zonder uittrekken zeg maar.
En dat zeg ik niet om lullig te doen Sorbo, maar ik zou gewoon alle mogelijkheden proberen. :Y
pi_90826006
ik zou t zelf niet kortknippen maar echt doorbreken. iets dat ze aanleren kunnen ze ook weer afleren dmv afleiden.

ik denk trouwens ook niet dat mutsjes enzo zullen helpen bedacht ik net, waarschijnlijk zal ze dan veel frustratie voelen omdat ze een bepaalde handeling niet uit kan voeren ofzo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 09:14:23 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90826144
Zou het niet makkelijker zijn om het de doorbreken dmv afleiden als de handeling zelf al niet meer zo makkelijk is?
Haar wat je niet om je vingers kan draaien scheelt al een stukje zou ik denken.

Mss scheelt het dat ik zelf ook geen moeite heb om de schaar in mijn haar te laten zetten dat ik er makkelijker over denk, over dat kort knippen.
pi_90826198
Weet je wat het is, ik was altijd zo trots en verliefd op de mooie lokken van Isabeau dat het gewoon een vreselijk grote stap is. Maar ik denk echt dat het helpt. Het gaat namelijk niet om trekken, maar om draaien. Met die handeling trekt ze haar haren uit, maar ze trekt niet doelbwust om haren te verwijderen, ze draait gewoon vooral. Met kort haar kan dat niet.
pi_90826206
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 09:14 schreef Brighteyes het volgende:
Zou het niet makkelijker zijn om het de doorbreken dmv afleiden als de handeling zelf al niet meer zo makkelijk is?
Haar wat je niet om je vingers kan draaien scheelt al een stukje zou ik denken.

Mss scheelt het dat ik zelf ook geen moeite heb om de schaar in mijn haar te laten zetten dat ik er makkelijker over denk, over dat kort knippen.
Ik denk ook dat het dan makkelijker is. Dan heeft ze geen keus om iets anders te doen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_90826240
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 09:18 schreef Sorbootje het volgende:
Weet je wat het is, ik was altijd zo trots en verliefd op de mooie lokken van Isabeau dat het gewoon een vreselijk grote stap is. Maar ik denk echt dat het helpt. Het gaat namelijk niet om trekken, maar om draaien. Met die handeling trekt ze haar haren uit, maar ze trekt niet doelbwust om haren te verwijderen, ze draait gewoon vooral. Met kort haar kan dat niet.
Sorbo, echt, het groeit weer aan. En je hebt honderden foto's als bewijs dat ze zulke prachtige lokken had O+ ;). Het zal er uiteindelijk mooier op worden, hou dat maar voor ogen. :*
pi_90826255
nouja ik bekijk t ook vanuit mijn oogpunt maar ik zit natuurlijk niet met het probleem.

als het puur iets is dat ze doet uit frustratie, dan zou ik het zeker eerst proberen dmv afleiding. maar als het een gewoonte is zal ze het waarschijnlijk zelf niet heel erg vinden als het eraf is, dan zoekt ze waarschijnlijk wel iets nieuws.

Maar t lijkt me gewoon vervelend als ze helemaal over de zeik gaat omdat de mogelijkheid er niet meer is, iets wat haar een vertrouwd gevoel geeft en rust. of dat ze toch gaat proberen om haar korte haar er dan uit te trekken
pi_90826272
beetje late post :P
pi_90826304
Maar ik kan me ook best voorstellen dat het moeilijk is om te doen, ik zou het zelf ook echt als late redmiddel inzetten denk ik.

Nog twee dagen en dan is Seb alweer 2 jaar! Hij moet dan ook naar de kapper. Het is net een vogelnestje als hij 's ochtends uit bed komt. Ik heb nu van die anti klit spray van gliss kur op aanraden van de kapper. Dat werkt super ^O^

Even een trotse moeder modus: hij is zo grappig de laatste weken. Hij praat ineens best goed. Kan echt goed dingen duidelijk maken. Gisteren deed ik zijn sokken uit zegt hij: mama, tenen PLUISJE. Zaten er pluisjes tussen zijn tenen van zijn sokken :D Hij kan ook zo heerlijk lachen.

O+ O+
pi_90826404
Estrys, twee alweer... wat vliegt de tijd toch.

En ik ga gewoon in overleg thuis en dan kom ons mijn besluit hier binnenkort wel melden :)
pi_90826488
Estrys, haha, hij stikt er bijna in :D .

En kleine Oscar en de jongste van Memmel O+ .
  dinsdag 4 januari 2011 @ 09:38:18 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_90826594
-sluipt binnen-

@ Bar, fijn dat Roy aan de beterende hand is.

@Sorbootje. Fleur heeft het toen ze heel klein was ook gedaan. Toen heb ik d'r meteen (tip van een schoonzus) op een schapenvachtje gelegd. Daar kon ze aan plukken zoveel ze wilde zonder dat ze d'r eigen haartjes uittrok. Nu is jouw meisje al weer wat ouder en is het misschien wel voor 's nachts te proberen, maar of het lukt om het d'r overdag ook af te leren door iets vervangends te geven, dat weet ik niet. Ik wens je in elk geval veel sterkte met het maken van een beslissing. Het is niet makkelijk om te zien hoe jouw isabeau zichzelf de haren uittrekt.
pi_90826962
Bar, heel fijn om te lezen dat Roy weer beetje bij beetje de oude wordt. Hopelijk komen ze ook met een antwoord waarom het slechts in 1 helft zit.
pi_90827687
Oscar, knappe jongen! O+ Wat een heerlijk filmpje BE.

Seb, ook al zo'n vrolijke mooierd. En al bijna 2! :D

Kom ik nog een keer, maar wat Chacama zegt, had mijn broertje dus met zo'n pluizige wollen deken. Moeilijk hoor, om zo'n gewoonte om te keren. :*

Dat was zo grappig vorige week, mijn moeders telefoon ging, volgens het schermpje was het mijn tante. Maar die zat al bij ons aan tafel. :?
Dus mijn moeder nam op, zegt haar naam en hoort haar naam daarna. Ja zei ze, met xx.
Stond Ko aan de salontafel met de telefoon in zijn handen op het juiste moment haar naam te roepen. :D

Het was meteen duidelijk dat je je telefoon niet op tafel moest laten liggen.
Het was voor iedereen wennen dat er nu kindjes mee waren.
Die een ander ritme hebben en ook nog eens puzzels van 1500 stukjes erg interessant vinden.
Geen hete koffie op tafel laten staan, afstandbediening opruimen etc. :P
pi_90827982
Cattie gefeliciteerd met Fee! :*
pi_90828021
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:53 schreef Ca.ra het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
^O^ Staan Car.ra,Inca,Twinkly en ik over een tijdje in het zwangeren lijstje O+

Bar, wat fijn dat hij aan de beterende hand is
pi_90828310
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:38 schreef Poppejans het volgende:

[..]

*O* Dat zou leuk zijn Poppejans. Ik verheug me nu al op jullie tweede babies. O+
  dinsdag 4 januari 2011 @ 10:48:45 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90828340
bar, ik ben ook heel blij om te lezen dat het de goede kant op gaat!! *O*

en ik zag ook erg leuke filmpjes. O+ O+ O+
in de haak.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 10:51:29 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90828418
Wat een heerlijk geluid Estrys! O+
pi_90828447
Oh Bar, heel fijn inderdaad. Dat hij maar snel weer helemaal zichzelf is en lekker mee naar huis mag. Ik hoop trouwens ook dat ze alle bijzonderheden (zoals maar aan één kant enzo) toch kunnen plaatsen straks, zodat je niet met vraagtekens (en angsten) naar huis hoeft straks. :*
pi_90828565
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:38 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik doe ook mee!!! *O* (voor de tweede ronde dan he? Wanneer gaan we beginnen :+ )
pi_90828625
Ik doe NIET mee.

Hoewel, als het lukt met 't draagmoederschap ben ik misschien dit jaar wel weer zwanger :o ... maar dat telt zeker niet? :o
pi_90828644
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:58 schreef Sorbootje het volgende:
Ik doe NIET mee.

Hoewel, als het lukt met 't draagmoederschap ben ik misschien dit jaar wel weer zwanger :o ... maar dat telt zeker niet? :o
Kom je dan eigenlijk ook weer meekletsen denk je in zw en geb.?
pi_90828664
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:56 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ik doe ook mee!!! *O* (voor de tweede ronde dan he? Wanneer gaan we beginnen :+ )
Ik niet hoor. Dat is me te snel. Ik haak weer in als jullie voor de derde gaan :P. Meimel, doe jij dan ook weer mee? O-) Over een jaartje of twee. :Y

[ Bericht 13% gewijzigd door groofskendezoveelste op 04-01-2011 11:05:12 ]
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 11:04:48 #213
5428 crew  miss_sly
pi_90828839
Hoewel ik op het moment weer even erg rammel, doe ik toch maar niet mee. Maar ik volg jullie wel, hoor :Y
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:05:50 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90828880
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik niet hoor. Dat is me te snel. Ik haak weer in als jullie voor de derde gaan :P. Meimel, doe jij dan ook weer mee? O-) Over een jaartje of twee. :Y
F. wil het pas weer in overweging nemen 'als ze een jaartje of 5' zijn. Dus ik heb nog wel even te gaan. ;)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:06:10 #215
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90828889
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Kom je dan eigenlijk ook weer meekletsen denk je in zw en geb.?
waarom niet? het lijkt mij wel van toepassing!
in de haak.
pi_90828918
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

F. wil het pas weer in overweging nemen 'als ze een jaartje of 5' zijn. Dus ik heb nog wel even te gaan. ;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:06 schreef trui het volgende:

[..]

waarom niet? het lijkt mij wel van toepassing!
Mij ook wel hoor, maar ik kan me ook voorstellen dat ze er op een andere manier mee om wil gaan. Daarom vraag ik het gewoon.
pi_90828955
Sorry, offtopic. Ik verplaats het even naar het rammeltopic.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:18:20 #218
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90829320
O+ Roy heeft een spiegel in zijn bed, en nu is hij hele gesprekken aan het voeren met dat andere kindje in de spiegel :D
Kindje krijgt nu ook zijn knuffel en Roy word nu echt boos omdat dat kindje die knuffel niet aanpakt :P

Toch is hij vandaag niet in zijn hum, aldoor jammeren, de arts komt zo om even door te kijken waardoor dit kan komen, of hij is echt niet lekker terug, of hij heeft gewoon echt zijn dag niet vandaag.

Hier doe ik ook nog maar niet mee voor de volgende ronde, wil(de) heel graag nog een 3de zowiezo niet nu gelijk, maar over een paar jaar.
Maar om eerlijk te zijn, nu met dit weer twijfel ik enorm, stel nou dat ik dit bij nummer 3 weer mee moet gaan maken :{
pi_90829657
Bar, ontzettend fijn dat het beter gaat. Hier, vanaf een afstandje, lijkt hij nu echt met sprongen vooruit te gaan. Echt heel fijn! ^O^
Edit: lees nu net dat hij vandaag niet zo in zijn hum is. Hopelijk komt dat gewoon omdat hij veel liever thuis is Bar. :*

Cara, wat Claudia zegt idd. Heel erg fijn dat het nu zo goed gaat met Thomas!

Sorbo, als het lukt (lang genoeg is), zou ik denk ik eerst nog proberen vlechtjes in haar haar te maken voordat je het kort knipt. Dan kan ze toch draaien, maar een vlechtje is veel steviger en lijkt me niet uit te trekken, itt losse haren. Misschien een heel slecht plan hoor, maar niet geschoten is altijd mis :@
pi_90829659
Bar, fijn dat het met Roy weer wat beter gaat, ook hier wordt er veel aan jullie gedacht.

Sorbootje, mijn nichtje plukte net als Isabeau ook aan haar haar met hetzelfde resultaat. Als ze bij haar moeder op schoot zat trok ze zelfs bij haar de haren eruit. Uiteindelijk hebben ze haar haar kort laten knippen en is het daarmee over gegaan. Het hoeft niet helemaal kortgeschoren te worden, maar wel behoorlijk kort geknipt, hopelijk kan je er wat mee!
pi_90829861
Xenia, het is juist het draaien waarmee ze moet stoppen, dus dat doorbreekt volgens mij de gewoonte niet.

Dank je Rubey. Ik denk dat er niks anders opzit
pi_90830084
Bar, fijn dat het met Roy beter gaat. En dat je nu twijfels hebt over een derde kan ik me heel goed voorstellen. Geniet eerst nog maar even van Roy en als hij straks weer beter is heb je vast een helderder beeld :*

God Sorbo wat schrok ik vannacht van de foto van Isabeau -O- Ze zal er zelf minder last van hebben maar jee wat heb ik het met je te doen.. Als je nog een backup bij de kapper wil hebben wil ik ook wel mee om je te ondersteunen met Laura :*

Memmel, die film deed Rienk en mij erg goed om 02:30 O+ Wat een heerlijk ding is Morris!
En het filmpje van Oscar wat een leukerds zijn Sacha en hij zeg :Y

Cara, wat geweldig dat het zo goed gaat met Thomas! *O*

Hier dus wéér drama vannacht. Huilen rond een uur of 2 en pas stil toen ik hem er uit haalde. Beneden een dikke papfles en daarna heeft hij ook nog een halve cracker gehad. Vervolgens doorgeslapen tot 09:30 en na de normale papfles ging hij op jacht naar de overgebleven stukken cracker en had daarna nog meer honger. Dus maar gelijk fruit er achteraan.
Hij is echt niet te genieten de laatste tijd en ik weet niet waar het aan ligt -O- Kiezen zou kunnen, maar hij linkt er niet echt naar. Honger? Mwoah. Om de normale etensmomenten blieft hij niet meer dan normaal }:|
Dorst? neu. Zn beker staat er gewoon en die pakt hij niet.
Tis een faaaasssee toch? :O
Ik gooi het maar op een sprongetje. Goed excuus voor elke drambui :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_90830148
Bar, ik las dat Roy gister goed te pas was, hopelijk vandaag gewoon een mopperdagje voor je knul. Maar kan me voorstellen dat het naar is als je ziet dat hij toch weer minder in zn hum is. Hou jullie taai daar :*

Sorbo, lastige keuze om te maken...

Iris is uit logeren, 1e nacht is goed gegaan. Ze had gisteren nadat wij weg waren gegaan wel even met vest aan bij de deur gestaan, vest mocht niet uit. Maar toen ze gingen eten was het leed alweer geleden ;).
pi_90830458
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:35 schreef Sorbootje het volgende:
Xenia, het is juist het draaien waarmee ze moet stoppen, dus dat doorbreekt volgens mij de gewoonte niet.
Ja dat snap ik. Maar ik dacht, de gewoonte blijft dan wel, maar hij doet geen schade meer (als het werkt), want dat is toch het eigenlijke probleem lijkt mij.
Isabeau gebruikt geen speentje he? Xeentje slaapt altijd met een speentje in haar mond en een reserve speentje in haar hand.

Vlindur, ellendig hoor. Ik merk wel altijd dat Xeentje soms een periode veel meer eet dan normaal en daarna weer ineens iets kan (een sprongetje dus eigenlijk).
pi_90830523
Nou, dan zou ze altijd met vlechtjes moeten lopen, dan knip ik het liever kort. Want zodra ze eruit gaan gaat ze weer plukken. Dat lost het probleem niet op, maar ik snap de gedachte.
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2011 @ 11:57:54 #226
240917 Mula
pi_90830644
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:35 schreef Sorbootje het volgende:

Dank je Rubey. Ik denk dat er niks anders opzit
Ik weet niet of haar haar er lang genoeg voor is , maar; zijn misschien van die ingevlochten dreadvlechtjes een oplossing? Dan houdt ze wel gewoon haar lengte, maar is er niks meer om mee te draaien?
pi_90831245
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:57 schreef Mula het volgende:

[..]

Ik weet niet of haar haar er lang genoeg voor is , maar; zijn misschien van die ingevlochten dreadvlechtjes een oplossing? Dan houdt ze wel gewoon haar lengte, maar is er niks meer om mee te draaien?
Ben je serieus? Het is een meisje van 1, die ga je dat toch niet indoen :o
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:17:07 #228
95408 Incantrix
pi_90831279
Pfff, Sorbo, wat een rotprobleem zeg.. Weet je, in eerste instantie is mijn gedachte 'joh, gewoon eraf met dat haar! Wel zo makkelijk!' maar uit ervaring weet ik dat dat niet helemaal werkt.. Toen Stef zijn helmpje kreeg werd ons gezegd dat we zijn haar kort moesten maken, zéker met die warmte toen. En het is echt heel naar, maar ik heb het nooit over mijn hart kunnen verkrijgen om hem kennis te laten maken met de tondeuse, terwijl het kind er misschien wel meer last door heeft gehad. Het is zoiets.. Ik weet niet, dat haar maakt je kind juist extra zichzelf ofzo. Ik had er echt grote moeite mee dát stukje dan ook nog in te moeten leveren :*

Bar, weet je, ergens ben ik gewoon heel blij om te horen dat Roy uit zijn hummetje is, niet dat dat leuk is voor jullie of voor hem, maar voor mijn gevoel is dat wel een teken dat hij opknapt: hij heeft weer de energie om zich zo te voelen. Toch een dikke :* , ik blijf het doodeng vinden. En ja, ik snap heel erg goed dat de gedachte aan een 3e kindje je nu al helemáál bang maakt. En ja, het blijft lastig, je weet het gewoon niet he? :*

Och Rienkemans, wat naar zeg, dat je je zo naar voelt 's-nachts.. En overdag dus ook uit je gebruikelijke humeur -O- Naar zeg, Vlindur, ik kan het je ook niet vertellen, hoewel Stef soms ook van die momenten heeft dat je je echt afvraagt wáár het toch allemaal vandaan komt.. Laatst dacht ik een verband te hebben gevonden tussen een groeispurtje (fysiek dus) en zijn huilerigheid, zouden kindjes op deze leeftijd al groeipijn kunnen hebben?
3!
pi_90831636
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:58 schreef Sorbootje het volgende:
Ik doe NIET mee.

Ik stel me juist voor om weer samen met jou zwanger te zijn O+

En ik had nog helemala niet gereageerd op dat Isabeau haar haartjes eruit trekt. Echt rot :'( Ik hoop dat er nog een andere mogelijkheid blijkt te zijn dan kort knippen. Alhoewel een kort meisjeskapsel ook wel heel leuk staat, juist bij Isabeau denk ik (omdat ze meisjesachtig maar ook best stoer is).

Herkennen jullie van jullie dreumesjes dat ze tijdens het lopen buiten gewoon overal naartoe durven, zelfs de hoek om waar je papa en mama niet meer ziet? Mijn man maakt zich er een beetje zorgen over, ik denk dat hij gewoon veel vertrouwen heeft in ons: dat wij wel achter hem aankomen.
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2011 @ 12:29:15 #230
240917 Mula
pi_90831647
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:16 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ben je serieus? Het is een meisje van 1, die ga je dat toch niet indoen :o
Volgens mij bedoel jij iets anders dan ik bedoel! ;)

Ik bedoel gewoon van die vlechtjes die je ook op vakantie vaak kan laten maken. Ingevlochten vlechtjes die dan over je hoofdhuid heen gaan, waardoor je geen losse vlechtjes meer hebt. Als je dat niet al te heftig en strak invlecht, valt het toch wel mee? Ik geef meteen toe dat het ook niet mijn ideale oplossing zou zijn (als het al mogelijk is qua lengte van het haar en niet onbelangrijk; of ze wil blijven zitten terwijl het gevlochten wordt!), want ik vind het niet mooi. Maar goed, de situatie zoals hij nu is, is ook niet mooi en handig toch? En echt kortknippen is dat ook niet...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:32:05 #231
95408 Incantrix
pi_90831720
Twinkly, Stef heeft buiten nog niet echt gelopen, dus ik weet het niet zo goed. We gaan binnenkort maar weer eens op pad voor een paar schoentjes, maar ik vind het moeilijk om een goede schoenenwinkel te vinden. Ik weet er één, maar daar zijn we al eens geweest en daar hadden ze niet echt veel keuze..

En owja, Sorbo, juist van jóu zou ik wellicht verwachten dat we samen nog eens zwanger zouden kunnen zijn i.v.m. het draagmoederschap. Hoezo zou dat niet tellen dan? :D Ik neem aan dat je kwaaltjes er niet anders van worden, en de spanning omtrent je bevalling ook niet O+
3!
pi_90831807
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:28 schreef Twinkly het volgende:
Herkennen jullie van jullie dreumesjes dat ze tijdens het lopen buiten gewoon overal naartoe durven, zelfs de hoek om waar je papa en mama niet meer ziet? Mijn man maakt zich er een beetje zorgen over, ik denk dat hij gewoon veel vertrouwen heeft in ons: dat wij wel achter hem aankomen.
Jahoor, Ko doet dat ook gerust. En dan komt er steeds een moment waarop hij omkijkt. Het duurt vaak wat langer dan ik zou willen, maar het komt wel. :D
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:39:00 #233
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90831912
Twinkly, Joep gaat ook rustig de hoek om. Hij blijft dan wel om de hoek wachten hahahaha, tot hij ons weer ziet en dan rent ie weer verder. Joep heeft ook helemaal geen angst op straat, hij gaat overal op af en bekijkt alles. Zelf zou ik me er geen zorgen over maken. Hij heeft gewoon veel vertrouwen in jullie en is zelf lekker ondernemend. (Zelf vind ik dit leuker dan een kindje wat de hele tijd bij je blijft plakken, wel makkelijk, maar minder leuk. Vriendin van mij heeft een zoontje, die is 4 en als we in een speeltuin zijn, dan moet ze overal mee naar toe, omdat ie een beetje angstig is om alleen te gaan. Joep huppelt overal alleen op af, alleen daar moet ik mee mee omdat ie tuurlijk nog veel te klein is om alleen ergens vanaf te gaan)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:45:41 #234
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90832086
Ik heb trouwens besteld. Een kindertrapleuning! Hij komt eind deze week al, maar mijn lief wordt geopereerd. Dus het zal wel even duren voor de leuning hangt enzo, maar foto's volgen!
pi_90832497
Hij krijgt een hoektand! :o Bij het in bed leggen ging ik hem kietelen en zag ik een dikke witte puntbobbel! Dus toch wel *) Maar wat ontzettend KLOTE dat hij er zoveel last van heeft ;(
Zometeen even dentinox halen. (waar haal ik dat?)

Rienk heeft buiten nog niet gelopen, ja alleen naar de auto. Ik durf niet verder. Bang dat hij er bij gaat zitten en dat hij het dan zo koud krijgt. Hij loopt hier de hele dag. Staat ook zelf weer op en klautert op alles. Hij kan op schoenen lopen, maar op sokjes/slofjes/blote voeten gaat het het beste :Y

Incantrix, ik kan me van vroeger mijn eigen groeipijnen nog herinneren, vreselijk was dat. Ik hoop echt niet dat Rienk (of Stef) daar nu al last van heeft, maar ja. Konden ze maar praten hè.. Zou zoveel makkelijker zijn. Net als Senna enzo. Gewoon vertellen wat ze wil O+

Had ik het al verteld dat we een dramaqueen hebben? Als hij zijn zin niet krijgt of we reageren even niet dan gaat hij languit op de grond liggen huilen :') Drámatisch :X _O- Maar ik negeer hem dan niet, hij is al zo sneu genoeg de laatste dagen ;(
pi_90832674
Dentinox kun je gewoon bij de drogist kopen Vlindur! Wat sneu zeg, dus daar heeft hij last van!
pi_90832728
Oeke, welkom terug! niemand mist mij ooit als ik er een tijdje niet ben ;( :P

Ik zag nog een hoop taalontwikkeling bij de meiskes :o Paard! En smakelijk eten! :o Echt mijn mond valt er van open af en toe wat sommige kindjes hier al kunnen. Misschien zijn meisjes wel wat sneller, maar die van mij die is heel braaf gemiddeld hoor B-) whehe.

Och Isabeautje, je mooie haartjes, wat doe je nou toch ;( Sorbo, wat een ongelooflijk moeilijke stap moet dat zijn, om haar haar af te knippen. Willow heeft nu ook zulk mooi lang haar, ik vind het prachtig, en ik zou het ook echt heel erg moeilijk vinden als het er af zou moeten..

Bar, wat fijn dat ie zo vooruit gaat! *O* Heerlijk nieuws om te lezen! En wat leuk dat ie vriendjes is met zijn spiegelbeeld <3

Kleurdoos, gefeliciteerd met Elin! *O*

Filmpjes werken hier nu even niet, komt een ander keertje wel.

Ik doe een latere ronde zwangerschap misschien ook wel mee, dames... nu nog even niet :)

En verder weet ik het niet meer. :@
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:07:30 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90832764
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:29 schreef Mula het volgende:

[..]

Ik bedoel gewoon van die vlechtjes die je ook op vakantie vaak kan laten maken. Ingevlochten vlechtjes die dan over je hoofdhuid heen gaan, waardoor je geen losse vlechtjes meer hebt. Als je dat niet al te heftig en strak invlecht, valt het toch wel mee? Ik geef meteen toe dat het ook niet mijn ideale oplossing zou zijn (als het al mogelijk is qua lengte van het haar en niet onbelangrijk; of ze wil blijven zitten terwijl het gevlochten wordt!), want ik vind het niet mooi. Maar goed, de situatie zoals hij nu is, is ook niet mooi en handig toch? En echt kortknippen is dat ook niet...
Zoiets bedoel je toch?

pi_90832779
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:59 schreef Vlindur het volgende:
Hij krijgt een hoektand! :o Bij het in bed leggen ging ik hem kietelen en zag ik een dikke witte puntbobbel! Dus toch wel *) Maar wat ontzettend KLOTE dat hij er zoveel last van heeft ;(
Zometeen even dentinox halen. (waar haal ik dat?)

Rienk heeft buiten nog niet gelopen, ja alleen naar de auto. Ik durf niet verder. Bang dat hij er bij gaat zitten en dat hij het dan zo koud krijgt. Hij loopt hier de hele dag. Staat ook zelf weer op en klautert op alles. Hij kan op schoenen lopen, maar op sokjes/slofjes/blote voeten gaat het het beste :Y

Incantrix, ik kan me van vroeger mijn eigen groeipijnen nog herinneren, vreselijk was dat. Ik hoop echt niet dat Rienk (of Stef) daar nu al last van heeft, maar ja. Konden ze maar praten hè.. Zou zoveel makkelijker zijn. Net als Senna enzo. Gewoon vertellen wat ze wil O+

Had ik het al verteld dat we een dramaqueen hebben? Als hij zijn zin niet krijgt of we reageren even niet dan gaat hij languit op de grond liggen huilen :') Drámatisch :X _O- Maar ik negeer hem dan niet, hij is al zo sneu genoeg de laatste dagen ;(
AHA! dat was het dus... nou hopelijk komt ie snel door en hebben jullie je nachtrust weer terug!
Die dramaqueen herken ik wel, heel erg zelf :') Elke keer als ik Minke vertel dat ze iets niet mag is het languit op de vloer en brullen, het liefst met dikke tranen erbij.

Is het trouwens ook logisch dat ze bepaalde fases hebben waarin kindjes ineens heel veel slapen? Minke had zondag echt een slaapdag... nou was O&N natuurlijk wel erg druk, vooral zaterdag heeft ze overdag niet veel geslapen, maar zondag heeft ze tot voorbij 9 uur uitgeslapen, werd ze om half 11 weer lekker nukkig dus om 11 het bed in en heb ik haar tot 15.00 uur niet meer gehoord, toen om 5 uur begon het gejammer alweer, gerekt tot 17.45 uur en toen bed weer in en niet meer gehoord tot de volgende ochtend... niet normaal zoveel geslapen! :o
pi_90833564
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:29 schreef Mula het volgende:

[..]

Ik heb zelf een kind met kroeshaar en echt het invlechten moet redelijk strak gebeuren want anders laten de vlechtjes veel te snel los. Laat staan met gewoon stijl of oer hollands haar om het zo maar even te zeggen. Daarbij als je nep haar mee in zou vlechten gaat het nog eens vreselijk jeuken op de hoofdhuid en gaat een kind nog meer krabben, haren trekken. Echt serieus, ik ben mijn dochter haar haren ook pas rond haar 3e/4e jaar in gaan vlechten en absoluut zonder nep haar, dat spul is vreselijk syntetisch (of hoe je dat ook mag schrijven).
pi_90833666
Sorboo als ik dan toch iets zeg over de haren van je dochter. Mijn oudste zoon heeft last gehad van eczeem op zijn hoofdhuid (en lichaam) en trok ook vreselijk aan zijn haren waardoor wij zijn mooie krullen ook hebben laten afknippen. Misschien zou je de huisarts eens naar haar hoofdhuid moeten laten kijken. Je hebt zelfs speciale shampoo's voor mensen met een overgevoelige hoofdhuid.
pi_90833879
FL, zoals ik het begrepen heb, is er niets mis met Isabeau d'r hoofdhuid, maar draait ze d'r haren tussen d'r vingers. Al kroelend, zeg maar.

Twink, Lente peert 'm ook gewoon, hoor, en die kijkt geen seconde om. Heb het laatst nog uitgeprobeerd. :')
pi_90834015
okay, kan ook natuurlijk. Ik las het alleen zo dat ze haar haartjes eruit trok/trekt en ik herkende dat van onze oudste zoon die dat ook deed. Eerst snapten wij er niks van, dachten bij wat we zagen aan berg op het hoofd maar later werd duidelijk dat hij eczeem had op zijn hoofdje en vandaar dat trekken.
pi_90834124
Haha, ok, ontsnappende dreumesjes zijn normaal dus :D Mijn man is weer gerustgesteld :Y
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90834278
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:06 schreef innepin het volgende:
niemand mist mij ooit als ik er een tijdje niet ben ;( :P

Stom hè. :*
pi_90835344
Innepin, ik mis jou al na vijf minuten, maar daar wil ik niet te veel over zeuren ;)

Bedankt voor alle tips. Na een huilbuitje op 't toilet heb ik het volgende besloten. Als ik straks thuis ben ga ik sokjes aan al haar pyjama's naaien. Ik geef er ook een mee naar het kdv. Dit gaan we eerst een poosje proberen, aangezien ze het eigenlijk alleen in bed, op het aankleedkussen of in het autostoeltje doet. Op het aankleedkussen geef ik haar gewoon meteen een speeltje, in de auto krijgt ze wantjes aan.

Als dit na zes weken nog geen enkel resultaat geeft gaat ze naar de kapper.

Hoe klinkt dit plan?
pi_90835550
^O^ Lijkt me een heel mooi plan Sorbootje, maar belangrijker nog, als jij je er goed bij voelt moet je het zo doen! :*
pi_90835742
Ik denk dat B. hier ook wel mee kan leven.
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 14:26:06 #249
5428 crew  miss_sly
pi_90835765
Klinkt als een goed plan, Sorbootje! Je hebt een goed plan, hebt een termijn en ik vind het niet meer dan logisch dat je dit een kans wil geven voor je het kort laat knippen. Isabeau is met kort haar nog steeds haar eigen mooie lieve zelf, maar kan me voorstellen dat je het nogal wat vindt om te laten knippen!

Ik ga voor je duimen dat het werkt :*
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:29:11 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90835856
Klinkt als een prima plan! :Y Zeker als ze het alleen op die moment doet. :Y
pi_90835860
Thanks!

De stap is me nu idd nog te groot.
Was net een jongen met een lief klein meisje van ongeveer de leeftijd van Isabeau bij me aan de balie. Ze had mooie lange krullen. Ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen. Ben er gewoon nog niet klaar voor. Misschien heel mutsig en het is maar haar enzo, maar het is zó Isabeau. Isabeau is dat meisje met de mooie haren. ;(
pi_90836271
Het klinkt als een goed plan Sorbootje ^O^ Ik duim voor jullie dat het werkt!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:44:05 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90836334
Bar hopelijk vinden ze een verklaring waarom het maar aan eeen kant zit. Ik denk veel aan je en aan Roy.
Vind het ook erg fijn dat je de moeite neemt om ons up to date te houden. :*
pi_90836511
Goed plan Sorbo ^O^
Ik weet niet hoe handig jij bent met naaien, Xeentje heeft een slaapzak met stukjes aan de armpjes die je heel makkelijk over haar handjes kunt omslaan. Hij is van een bekend merk dat ook draagdoeken maakt, maar ik kom nu niet op de naam (#&$^%. Moet ik het thuis even voor je nakijken straks?
En op het aankleedkussen krijgt Xeentje regelmatig een doosje rozijntjes, anders is ze niet te houden. Misschien voor daar ook nog een optie?
Anyhow, heel veel succes! :*
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:49:35 #255
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90836564
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:14 schreef Sorbootje het volgende:
Innepin, ik mis jou al na vijf minuten, maar daar wil ik niet te veel over zeuren ;)

Bedankt voor alle tips. Na een huilbuitje op 't toilet heb ik het volgende besloten. Als ik straks thuis ben ga ik sokjes aan al haar pyjama's naaien. Ik geef er ook een mee naar het kdv. Dit gaan we eerst een poosje proberen, aangezien ze het eigenlijk alleen in bed, op het aankleedkussen of in het autostoeltje doet. Op het aankleedkussen geef ik haar gewoon meteen een speeltje, in de auto krijgt ze wantjes aan.

Als dit na zes weken nog geen enkel resultaat geeft gaat ze naar de kapper.

Hoe klinkt dit plan?
Dat klinkt als een goed plan Sorboo!
Ik begrijp maar al te goed dat je haar mooie haar niet af wil knippen.
En wat vervelend dat je er aan de balie juist extra mee geconfronteerd werd.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:51:26 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90836628
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:45 schreef seilram het volgende:
Ik heb trouwens besteld. Een kindertrapleuning! Hij komt eind deze week al, maar mijn lief wordt geopereerd. Dus het zal wel even duren voor de leuning hangt enzo, maar foto's volgen!
Niks ernstigs hopelijk, de ingreep van je man. Beterschap voor hem. Ben benieuwd naar die leuning, is dat een soort van verleging naar onderen??
pi_90836801
Xenia, als je wilt, graag! Ik ben een drama met naaien, maar ik heb zo mijn connecties :')

Op het aankleedkussen geef ik Isabeau altijd een speeltje. Ze heeft een soort 'letterbak', gemaakt door mijn moeder met beestjes erin. Daar wijst ze altijd een van aan. Meestal het varken (en dan begint ze heel charmant te knorren). Dat werkt goed, ze blijft dan van haar haartjes af
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:09:46 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90837323
Sorbo, V&D heeft/had ook pyama'tjes idd waar je een dingetje aan de mouwen om kon klappen om de handjes in te stoppen. Mss hebben ze dat ook nog voor iets grotere kindjes?
pi_90837357
Oh dat is ook wel een goede tip.

Ik ga ernaar kijken, maar voor nu eerst sokjes vastnaaien. Kan ze er altijd weer afhalen
pi_90838629
Sorbo, dat klinkt als een goed plan! Ik duim dat het ook zo goed gaat werken, dat dit afdoende is! :*
pi_90838825
Klinkt als een goed plan Sorbootje. Een soort letterbak bij het verschonen klinkt dan weer als een goede tip voor ons.

Krijg net een berichtje van mijn zus dat ze niet op Seb zijn verjaardagsfeestje kan komen zondag omdat ze bij haar vriend in Groningen zit dit weekend. Ik vind het stom :( Seb heeft echt geen idee wie ze is als ze haar een keer ziet (twee keer per jaar als ze tijd heeft) en eigenlijk baal ik ervan dat ze nooit interesse toont. Bah.
pi_90838963
Hè bah, da's niet leuk Estrys.

Ik zal even kijken of ik een foto kan vinden van de 'letterbak'
pi_90839472
Ik heb hem gevonden, hij is van Hoppediz. Dit is hem. Alleen je ziet hier de omslag niet en ze vermelden het ook niet :? , maar hij heeft het wel degelijk. Ik kan als je wilt straks wel even een detailfoto maken en hier neerzetten. Het heet trouwens envelop mouw zag ik :@
pi_90839533
Da's ook stom, Estrys...

Puik plan, Sorbo. Lekker SMART-geformuleerd. ;)

Maar serieus, hoop echt dat dit helpt, kan me voorstellen dat de stap naar afknippen echt nog te groot is. En ook al lukt dit niet, dan heb je iig zelf het gevoel dat je er alles aan gedaan hebt.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:11:46 #265
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90839644
Roy kreeg net visite van de clinic clowns O+ Roy helemaal in trans naar de bellen en naar het eendje kijken O+

Vanmiddag een hele partij mensen aan zijn bed gehad, donderdag weer een eeg, en het blijft een raadsel allemaal.
pi_90839831
wat een onzekerheid ook allemaal Bar. Dikke knuffel voor jullie :*
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:27:10 #267
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_90840336
Bar, ik denk veel aan jullie. Ik hoop dat Roy snel weer gezond mee naar huis mag! :*

Sorbo, allereerst even een :* .
Ik kreeg net een geniale/debiele (haal door wat niet van toepassing is) inval. Slaapt Isabeau in een slaapzak met afritsbare mouwen? Misschien kun je er dan 1 bijkopen die een maatje groter is. Daar de mouwen vanaf halen, dichtnaaien aan het uiteinde en vastritsen aan d'r eigen slaapzak? Dan hoef je niet alle sokken op te offeren enzo.

:@
A grand adventure has begun.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:35:07 #268
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90840652
Keshet dat is een heel erg goed idee... Slaapzak met lange mouwen en de mouwen dicht :Y

Bar en gezinnetje, ik ben weilswaar weinig online de laatste dagen; ook in denk aan jullie hoor. Wat ontzettend naar allemaal :* Ik hoop zo dat je lieve mannetje snel opknapt..

Sorboo; ik had ook niet door dat het zo heftig was met Isabeautje dr haar.. wat sneu! en dat is idd helemaal niet leuk, ze heeft/ had zo'n dikke bos. Ik hoop dat je oplossing gaat werken en de kapper jullie bespaart blijft :*

Oeke WB! fijn dat jullie er zo lekker uit geweest zijn!

Minke; ik heb genoten van jouw beschrijving van mama. O+ O+ O+

Estrys; wat balen van je zus en wat een rotreden... kunnen ze niet gewoon samen komen?? Ik vind het juist zo leuk om te zien hoe mijn zus geniet van Evie. en ik kan ook zo heeeerlijk knuffelen met haar 3tal.

verder niet helemaal op de hoogte. nog steeds ziek! al een volle week. 3 kg lichter en zo slap als een vaatdoek. Gister bij de HA geweest en die kan ff niets voor me doen. Meeste medicijnen kunnen weer liever niet icm prille zwangerschap en ik wil zelf ook geen risico's nemen. Dus gewoon nog een paar dagen zo door martelen.
Evie is gelukkig wel opgeknapt, geen diarree meer, alleen nog wat mindere eetlust. Denk dat we hetzelfde virus te pakken hadden...

Karin; succes met verhuizen komend weekend!!! (PM je je tussenadres ff?)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_90840810
Nou ja groningen is wel 220 km hier vandaan, dus dat ze niet samen komen snap ik wel. Maar ze kan toch ipv zondagavond zondagmiddag terug komen. Maar goed, blijkbaar liggen haar prioriteiten elders, oftewel waar ze altijd al lagen: bij haarzelf.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:44:26 #270
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90841052
dat is echt niet leuk van je zus Estrys; en idd dan maar wat eerder bij dr vriend weg.. vind het een beetje (lees erg) egoistisch..
:*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_90841439
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
dat is echt niet leuk van je zus Estrys; en idd dan maar wat eerder bij dr vriend weg.. vind het een beetje (lees erg) egoistisch..
:*
ik ook. Gelukkig merkt Seb er nog niks van. En mijn schoonzusje en zwager zijn heel gek met hem. O+ die komen wel. Ik ga gewoon een lekkere grote taart bestellen met kaarsjes en slingers ophangen en alles erop en eraan. :Y Donderdag zijn we allebei vrij dus gaan we met Seb naar een binnenspeeltuin en pannenkoeken eten *O*
pi_90841528
Sorbo het lijkt me een goed plan. Ik begrijp ook dat je het niet leuk Vind haar haar af te knippen. De krullen afknippen vind ik bij mijn zoon al moeilijk en bij een dochter lijkt me dat net zo moeilijk zo niet meer. Wij duimen dat het helpt en het idee van keshet is goud waard.

Leuke filmpjes memmel en estrys.

Esters balen dat je zus geen tijd maakt voor sebs verjaardag. Mijn zus was net een paar dagen hier. Zij woont in Duitsland en ziet Jair dus weinig maar ik merkte hoe gek ze eigenlijk op hem is.

Bar ik moest lachen om het spiegel verhaal. Ik hoop dat Roy gauw naar huis mag en jullie erachterkomen, wat er precies aan de hand is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_90847544
Keshet ik vind je idee goed, maar ik offer liever een paar sokjes op. Met sokjes om haar handen kan ze lapje namelijk nog vasthouden en dat wil ik haar niet óók nog ontnemen, snap je. En ze heeft toch meer sokjes dan ze in een mensenleven kan dragen.
pi_90847605
Mijn hemel, Bar! Ik schrik me een hoedje. En vandaag was Thijs heel toevallig nog heel erg in mijn gedachten, omdat ik vanuit jullie richting terugreisde, net als toen. ;(

Ik hoop met iedereen hier mee dat er snel duidelijkheid is en bovenal dat Roy weer heeeeeeeel vlug mee naar huis mag, gezond en wel! En als ik iets kan doen voor je: zeg 't dan, he? :*
pi_90847888
Bar, nog steeds die onzekerheid. Vreselijk!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:42:09 #276
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90849114
Bar wat vreselijk dat jullie nog steeds geen duidelijkheid hebbenz eg. Moet hier ook erg veel aan jullie en jullie kleine man denken. Hoop dat hij snel weer kerngezond met jullie mee naar huis kan!

Sorbootje ik hoop dat je snel een oplossing vindt voor je meisje en dat haar lokken er gewoon aan kunnen blijven. Lijkt me inderdaad geen makkelijke beslissing :*

Estrys wat flauw zeg van je zus! Nou ja als ze er zo graag bij wil zijn, zou het van mij al niet meer hoeven eigenlijk :@ En issie echt gewoon alweer bijna 2???? Dat kan helemaal niet :o

Esmee heeft afgelopen nacht na een verhaaltje gewoon weer doorgeslapen :o Helaas stond Linde wel om half 2 naast ons bed omdat ze 'klaar was met slapen'. Ze vond het daarna haar persoonlijke missie om ons daar elke 30-45 minuten aan te herinneren :O :% :(
pi_90849343
Isabeau was erg beaus toen ik haar pyjama met sokjes aantrok. Maar ze was sowieso al beaus, omdat ze uit bad moest. Pff wat kan dat kind vuur spuwen :o

Estrys, voor jou:

pi_90849561
Stiemie, ik weet niet hoe oud Linde is, maar S deed dat dus ook ineens. En een nachtlampje (heel klein ding) op tijdschakelaar heeft wonderen gedaan. Ze mag nu pas opstaan als het lampje aangaat, en dat is om 700uur *) .
pi_90849596
pff ze gaat as we speak volledig over de rooie.
pi_90849721
Oh Sorbo, wat naar. -O- :{
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:53:44 #281
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90849738
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Stiemie, ik weet niet hoe oud Linde is, maar S deed dat dus ook ineens. En een nachtlampje (heel klein ding) op tijdschakelaar heeft wonderen gedaan. Ze mag nu pas opstaan als het lampje aangaat, en dat is om 700uur *) .
Ja we hadden ook zo'n lampje maar dat is er vorige week uigehaald ivm vakantie en daar had ik vannacht dus heeel veel spijt van :( Hij zit er voor vannacht weer in dus ik hoop er maar het beste van. Ik was het in ieder geval zo zat dat ik wel gezegd heb dat ze ook best 's nachts in haar pyjama op het strafmatje kan O-)
pi_90849791
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:53 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ja we hadden ook zo'n lampje maar dat is er vorige week uigehaald ivm vakantie en daar had ik vannacht dus heeel veel spijt van :( Hij zit er voor vannacht weer in dus ik hoop er maar het beste van. Ik was het in ieder geval zo zat dat ik wel gezegd heb dat ze ook best 's nachts in haar pyjama op het strafmatje kan O-)
:D Ik heb hem alleen maar 45 minuten later geprogrammeerd ivm vakantie. :P
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:55:38 #283
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90849830
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

In de vakantie sliepen ze steeds samen uit tot 9 uur... *O*
pi_90849961
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:55 schreef Stiemie het volgende:

[..]

In de vakantie sliepen ze steeds samen uit tot 9 uur... *O*
Oh wauw! O+
pi_90850177
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

:D

Wat vervelend, Sorbo. Nu ga jij natuurlijk weer twijfelen over je beslissing. ;( Hoe is 't nu? Slaapt ze al?
pi_90850222
Oh wacht, we zijn maar tien minuten verder... :')
pi_90851775
Ik heb ff nagedacht of ik dit moest tikken Sorbo, als het verkeerd schiet hoop ik dat je kunt doen alsof het er niet gestaan heeft, ik doe het met een goede bedoeling. Ik lees je wanhoop.

Als je de gewoonte bij Isabeau wilt doorbreken zul je er zelf ook eentje moeten doorbreken, misschien wel meer. Je moet het niet meer over haar haren hebben waar zij bij is, geen fotos maken van dr haren, er niet overdreven naar kijken, geen bekken trekken enz.
Iedere aandacht, is aandacht. En daarnaast voldoen kinderen graag aan de verwachting van de ouders en misschien, misschien he, gebeurt dat nu bij die kleine Isabeau. Jij hebt het er over, zij doet het (onbewust)

Ik wil geenszins de betweter uithangen, maar ook niet blijven denken dat ik misschien een kleine tip voor jullie heb. Het voelt lastig hier mogelik kwetsend te posten terwijl je zelf niet kwetsbaar bent op dit gebied, immers zijn mijn kinderen al volwassen. Succes Sorbootje.

Gisteren postte ik ergens over diplomas, over tantezeggen enz., terwijl Roy ziek ligt. Hoe onbelangrijk was dat?
Roy, kop op man. Zet hem op.
pi_90852166
Maar Sabine, denk je dan dat ze het doet om aandacht te trekken? Ik denk dat het gewoon een soort knuffelgewoonte is. Het ene kind duimt en friemelt aan een doekje, het andere draait lokken haar rond d'r vingers. Dat laatste is denk ik bij Isabeau het geval, alleen draait ze daar onbewust d'r haar mee stuk. Ik heb uit de posts van Sorbo niet begrepen dat het een aandachtsding is iig.

Ik draaide als kind trouwens ook aan m'n haar tijdens het duimen. 'Krulletje draaien' noemde ik dat. Maar ik deed het vrijd zachtjes en ik was al wat ouder. Als baby sabbelde ik op m'n grote teen... :@
pi_90852541
Serpente, op je teen?

Sabine, ik denk niet dat Isabeau het bewust doet, het klinkt mij meer in de oren als een soort gewoonte ala duimen eigenlijk. Maar goed ik ben geen expert...

Hoe gaat t Sorbo? :*
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:40:17 #290
100412 mefke79
komt goed!
pi_90852588
Allereerst: Bar hopelijk komen ze er snel achter wat er nou precies mis is. Het 'klinkt' wel alsof Roy veel minder ziek is dan eerst, dat moet je goed doen!

Sorbo, ik snap helemaal dat je haar haren nog niet wilt afknippen en het klinkt als een strak plan. Toch denk ik dat er in het verhaal van Sabine een kern van waarheid zit. Ik duimde vroeger en hoe meer ik te horen kreeg dat het over moest zijn, hoe meer ik het juist deed. Al die opmerkingen hebben nooit geholpen.

En hier zit dat verhaal over die mexicaanse griep me niet lekker. Mijn man en ik zijn ingeënt, Driekus natuurlijk niet, die was nog te jong. Nou ja, het zal ook allemaal wel, maar hij is al in normale doen al kortademig, dus dat maakt me wat extra waakzaam. Bovendien, zwangerschapshormonen helpen dan ook niet.
pi_90852791
Zo bedoelde ik het niet, niet als aandachtstrekkerij.
Alleen als je een gewoonte om wilt zetten, moet je alles om zetten.
Ik vind het moedig dat Sorbo dit hier neerzet en wil er dan graag over meedenken.
En ik weet door ervaring (van mijn kinderen en anderen) dat iets gewoons veranderen, heel complex is.

Als een poging tot stoppen mislukt, zal dat zijn weerslag hebben, teleurstelling, zorgen verdriet.
En daarmee aandacht.

Afleren door afleiden werkt als triggeren en met het er voer praten doe je dat teniet volgens mij.
pi_90854615
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:46 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau was erg beaus toen ik haar pyjama met sokjes aantrok. Maar ze was sowieso al beaus, omdat ze uit bad moest. Pff wat kan dat kind vuur spuwen :o

Estrys, voor jou:

[ afbeelding ]
wat mooi! die letterbak
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:21:14 #293
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90855144
Mvd dank je wel, en ik weet je te vinden :*

Sorboo ik heb het niet helemaal even duidelijk meegekregen, maar wat als je er spelenderwijs mee om gaat ofzo dat dat ook wat kan helpen.
Zo is Roy hier een aan de haren trek man, Gewoon "boos"worden hielp niet, en nu doe ik tegenwoordig heel overdreven AUUUUUUUUU roepen, Roy lijkt dan te schrikken en houd er mee op welliswaar van korte duur maar toch.
Ik weet totaal iets anders, maar probeer mee te denken.

Heb m'n mannen achtergelaten in het ziekenhuis en ik ben weer thuis.
Roy is nog steeds koortsvrij *O*
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:27:41 #294
100412 mefke79
komt goed!
pi_90855480
Bar *O* *O* *O* *O* *O*
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:40:16 #295
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_90856231
Goed nieuws Bar! *O*
Probeer lekker bij te slapen vannacht. :*
A grand adventure has begun.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:43:04 #296
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90856436
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh Bar, heel fijn inderdaad. Dat hij maar snel weer helemaal zichzelf is en lekker mee naar huis mag. Ik hoop trouwens ook dat ze alle bijzonderheden (zoals maar aan één kant enzo) toch kunnen plaatsen straks, zodat je niet met vraagtekens (en angsten) naar huis hoeft straks. :*
:@ ik zou Roy ook niet eerder thuis willen hebben hoor, voordat we weten hoe en wat.

Maar dat zeiden ze vanavond ook hoor, ze willen het uitzoeken zodat ze precies weten wat het nou is, zodat ze er nog gerichter mee aan de slag kunnen en dan kunnen proberen dat het dan ook maar eenmalig is.
pi_90858312
ze sliep na tie minuutjes weer. Ben nu moe. Reageer morgen op Sabine :)
pi_90869200
Zo, dat was een mooie topickiller gisteravond :')

Sabine, bedankt voor je visie. Ik ben met je eens dat ik niet te veel een issue moet maken van d'r haren. Ik probeer het ook niet of nauwelijks te benoemen bij Isabeau. Ook wanneer ik de sokjes om haar handen doe zeg ik niet dat ik dat doe vanwege haar haartjes. Ze begrijpt zo veel dat het me niet zou verbazen als het daardoor anders nu al een beladen onderwerp zou worden. Uiteindelijk maakt dat het alleen maar aantrekkelijker om aan d'r haartjes te draaien.

De nacht ging verder prima. Ze heeft geen kik meer gegeven.
pi_90869218
Vanmorgen mocht seb weer naar het Kdv. Alsof ik met een speenvarken naar de slachtbank ging. Krijsen de hele weg, daar klampte hij zich wanhopig aan de fietsstoel vast. Vervolgens aan mij, zijn jas mocht niet uit en ik mocht al helemaal niet weggaan. Ze kwamen van de andere groepen kijken wat er te doen was. Hartverscheurend was het. Zo erg heb ik het nog niet gezien bij hem. Misschien omdat het een week vakantie is geweest ofzo. Kan het anders niet verklaren.
pi_90869247
Oh wat afgrijselijk. Dan ga je met buikpijn daar weg hè? Ik vind het al erg als Isabeau een beetje huilt. :*
pi_90869253
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:12 schreef Estrys het volgende:

[..]

wat mooi! die letterbak
Ja hè? Mijn moeder heeft hem gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')