abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:42:09 #276
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90849114
Bar wat vreselijk dat jullie nog steeds geen duidelijkheid hebbenz eg. Moet hier ook erg veel aan jullie en jullie kleine man denken. Hoop dat hij snel weer kerngezond met jullie mee naar huis kan!

Sorbootje ik hoop dat je snel een oplossing vindt voor je meisje en dat haar lokken er gewoon aan kunnen blijven. Lijkt me inderdaad geen makkelijke beslissing :*

Estrys wat flauw zeg van je zus! Nou ja als ze er zo graag bij wil zijn, zou het van mij al niet meer hoeven eigenlijk :@ En issie echt gewoon alweer bijna 2???? Dat kan helemaal niet :o

Esmee heeft afgelopen nacht na een verhaaltje gewoon weer doorgeslapen :o Helaas stond Linde wel om half 2 naast ons bed omdat ze 'klaar was met slapen'. Ze vond het daarna haar persoonlijke missie om ons daar elke 30-45 minuten aan te herinneren :O :% :(
pi_90849343
Isabeau was erg beaus toen ik haar pyjama met sokjes aantrok. Maar ze was sowieso al beaus, omdat ze uit bad moest. Pff wat kan dat kind vuur spuwen :o

Estrys, voor jou:

pi_90849561
Stiemie, ik weet niet hoe oud Linde is, maar S deed dat dus ook ineens. En een nachtlampje (heel klein ding) op tijdschakelaar heeft wonderen gedaan. Ze mag nu pas opstaan als het lampje aangaat, en dat is om 700uur *) .
pi_90849596
pff ze gaat as we speak volledig over de rooie.
pi_90849721
Oh Sorbo, wat naar. -O- :{
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:53:44 #281
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90849738
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Stiemie, ik weet niet hoe oud Linde is, maar S deed dat dus ook ineens. En een nachtlampje (heel klein ding) op tijdschakelaar heeft wonderen gedaan. Ze mag nu pas opstaan als het lampje aangaat, en dat is om 700uur *) .
Ja we hadden ook zo'n lampje maar dat is er vorige week uigehaald ivm vakantie en daar had ik vannacht dus heeel veel spijt van :( Hij zit er voor vannacht weer in dus ik hoop er maar het beste van. Ik was het in ieder geval zo zat dat ik wel gezegd heb dat ze ook best 's nachts in haar pyjama op het strafmatje kan O-)
pi_90849791
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:53 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ja we hadden ook zo'n lampje maar dat is er vorige week uigehaald ivm vakantie en daar had ik vannacht dus heeel veel spijt van :( Hij zit er voor vannacht weer in dus ik hoop er maar het beste van. Ik was het in ieder geval zo zat dat ik wel gezegd heb dat ze ook best 's nachts in haar pyjama op het strafmatje kan O-)
:D Ik heb hem alleen maar 45 minuten later geprogrammeerd ivm vakantie. :P
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:55:38 #283
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90849830
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

In de vakantie sliepen ze steeds samen uit tot 9 uur... *O*
pi_90849961
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:55 schreef Stiemie het volgende:

[..]

In de vakantie sliepen ze steeds samen uit tot 9 uur... *O*
Oh wauw! O+
pi_90850177
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

:D

Wat vervelend, Sorbo. Nu ga jij natuurlijk weer twijfelen over je beslissing. ;( Hoe is 't nu? Slaapt ze al?
pi_90850222
Oh wacht, we zijn maar tien minuten verder... :')
pi_90851775
Ik heb ff nagedacht of ik dit moest tikken Sorbo, als het verkeerd schiet hoop ik dat je kunt doen alsof het er niet gestaan heeft, ik doe het met een goede bedoeling. Ik lees je wanhoop.

Als je de gewoonte bij Isabeau wilt doorbreken zul je er zelf ook eentje moeten doorbreken, misschien wel meer. Je moet het niet meer over haar haren hebben waar zij bij is, geen fotos maken van dr haren, er niet overdreven naar kijken, geen bekken trekken enz.
Iedere aandacht, is aandacht. En daarnaast voldoen kinderen graag aan de verwachting van de ouders en misschien, misschien he, gebeurt dat nu bij die kleine Isabeau. Jij hebt het er over, zij doet het (onbewust)

Ik wil geenszins de betweter uithangen, maar ook niet blijven denken dat ik misschien een kleine tip voor jullie heb. Het voelt lastig hier mogelik kwetsend te posten terwijl je zelf niet kwetsbaar bent op dit gebied, immers zijn mijn kinderen al volwassen. Succes Sorbootje.

Gisteren postte ik ergens over diplomas, over tantezeggen enz., terwijl Roy ziek ligt. Hoe onbelangrijk was dat?
Roy, kop op man. Zet hem op.
pi_90852166
Maar Sabine, denk je dan dat ze het doet om aandacht te trekken? Ik denk dat het gewoon een soort knuffelgewoonte is. Het ene kind duimt en friemelt aan een doekje, het andere draait lokken haar rond d'r vingers. Dat laatste is denk ik bij Isabeau het geval, alleen draait ze daar onbewust d'r haar mee stuk. Ik heb uit de posts van Sorbo niet begrepen dat het een aandachtsding is iig.

Ik draaide als kind trouwens ook aan m'n haar tijdens het duimen. 'Krulletje draaien' noemde ik dat. Maar ik deed het vrijd zachtjes en ik was al wat ouder. Als baby sabbelde ik op m'n grote teen... :@
pi_90852541
Serpente, op je teen?

Sabine, ik denk niet dat Isabeau het bewust doet, het klinkt mij meer in de oren als een soort gewoonte ala duimen eigenlijk. Maar goed ik ben geen expert...

Hoe gaat t Sorbo? :*
Fake it till you make it...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:40:17 #290
100412 mefke79
komt goed!
pi_90852588
Allereerst: Bar hopelijk komen ze er snel achter wat er nou precies mis is. Het 'klinkt' wel alsof Roy veel minder ziek is dan eerst, dat moet je goed doen!

Sorbo, ik snap helemaal dat je haar haren nog niet wilt afknippen en het klinkt als een strak plan. Toch denk ik dat er in het verhaal van Sabine een kern van waarheid zit. Ik duimde vroeger en hoe meer ik te horen kreeg dat het over moest zijn, hoe meer ik het juist deed. Al die opmerkingen hebben nooit geholpen.

En hier zit dat verhaal over die mexicaanse griep me niet lekker. Mijn man en ik zijn ingeënt, Driekus natuurlijk niet, die was nog te jong. Nou ja, het zal ook allemaal wel, maar hij is al in normale doen al kortademig, dus dat maakt me wat extra waakzaam. Bovendien, zwangerschapshormonen helpen dan ook niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_90852791
Zo bedoelde ik het niet, niet als aandachtstrekkerij.
Alleen als je een gewoonte om wilt zetten, moet je alles om zetten.
Ik vind het moedig dat Sorbo dit hier neerzet en wil er dan graag over meedenken.
En ik weet door ervaring (van mijn kinderen en anderen) dat iets gewoons veranderen, heel complex is.

Als een poging tot stoppen mislukt, zal dat zijn weerslag hebben, teleurstelling, zorgen verdriet.
En daarmee aandacht.

Afleren door afleiden werkt als triggeren en met het er voer praten doe je dat teniet volgens mij.
pi_90854615
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:46 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau was erg beaus toen ik haar pyjama met sokjes aantrok. Maar ze was sowieso al beaus, omdat ze uit bad moest. Pff wat kan dat kind vuur spuwen :o

Estrys, voor jou:

[ afbeelding ]
wat mooi! die letterbak
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:21:14 #293
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90855144
Mvd dank je wel, en ik weet je te vinden :*

Sorboo ik heb het niet helemaal even duidelijk meegekregen, maar wat als je er spelenderwijs mee om gaat ofzo dat dat ook wat kan helpen.
Zo is Roy hier een aan de haren trek man, Gewoon "boos"worden hielp niet, en nu doe ik tegenwoordig heel overdreven AUUUUUUUUU roepen, Roy lijkt dan te schrikken en houd er mee op welliswaar van korte duur maar toch.
Ik weet totaal iets anders, maar probeer mee te denken.

Heb m'n mannen achtergelaten in het ziekenhuis en ik ben weer thuis.
Roy is nog steeds koortsvrij *O*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:27:41 #294
100412 mefke79
komt goed!
pi_90855480
Bar *O* *O* *O* *O* *O*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:40:16 #295
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_90856231
Goed nieuws Bar! *O*
Probeer lekker bij te slapen vannacht. :*
A grand adventure has begun.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:43:04 #296
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90856436
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh Bar, heel fijn inderdaad. Dat hij maar snel weer helemaal zichzelf is en lekker mee naar huis mag. Ik hoop trouwens ook dat ze alle bijzonderheden (zoals maar aan één kant enzo) toch kunnen plaatsen straks, zodat je niet met vraagtekens (en angsten) naar huis hoeft straks. :*
:@ ik zou Roy ook niet eerder thuis willen hebben hoor, voordat we weten hoe en wat.

Maar dat zeiden ze vanavond ook hoor, ze willen het uitzoeken zodat ze precies weten wat het nou is, zodat ze er nog gerichter mee aan de slag kunnen en dan kunnen proberen dat het dan ook maar eenmalig is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_90858312
ze sliep na tie minuutjes weer. Ben nu moe. Reageer morgen op Sabine :)
pi_90869200
Zo, dat was een mooie topickiller gisteravond :')

Sabine, bedankt voor je visie. Ik ben met je eens dat ik niet te veel een issue moet maken van d'r haren. Ik probeer het ook niet of nauwelijks te benoemen bij Isabeau. Ook wanneer ik de sokjes om haar handen doe zeg ik niet dat ik dat doe vanwege haar haartjes. Ze begrijpt zo veel dat het me niet zou verbazen als het daardoor anders nu al een beladen onderwerp zou worden. Uiteindelijk maakt dat het alleen maar aantrekkelijker om aan d'r haartjes te draaien.

De nacht ging verder prima. Ze heeft geen kik meer gegeven.
pi_90869218
Vanmorgen mocht seb weer naar het Kdv. Alsof ik met een speenvarken naar de slachtbank ging. Krijsen de hele weg, daar klampte hij zich wanhopig aan de fietsstoel vast. Vervolgens aan mij, zijn jas mocht niet uit en ik mocht al helemaal niet weggaan. Ze kwamen van de andere groepen kijken wat er te doen was. Hartverscheurend was het. Zo erg heb ik het nog niet gezien bij hem. Misschien omdat het een week vakantie is geweest ofzo. Kan het anders niet verklaren.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_90869247
Oh wat afgrijselijk. Dan ga je met buikpijn daar weg hè? Ik vind het al erg als Isabeau een beetje huilt. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')