abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90786628
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Mja, ik had het gisteren al gepost en toen kwam er ook geen reactie. Ennu in de herhaling weer niet. Ik ben ook trots op mijn meisje en vind het ook leuk als er dan op gereageerd ewordt en ik het kan delen O+
Haha, groot gelijk, miss! Ik vind het megaschattig, Senna met de tafelmanieren die ze zelfs op de kat toepast. O+

Oh, en ik mis oeke!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90786720
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:07 schreef Aoraki het volgende:
Ik vraag me toch af of meisjes niet sneller zijn met praten dan jongens (misschien genetisch bepaald ;)). Ik heb het idee dat alle meiden hier de oren van de kop kletsen, en de jongens met een paar woorden of oer-kreten toe kunnen.
Volgens Oei, ik groei! klopt dat.
pi_90786729
Jeetje Bar, hersenvliesontsteking... nou maar goed dat jullie er zo snel bij waren dan. Hopelijk gaat ie zich nu steeds beter voelen :*

Al die woordjes van jullie kids, fantastisch! Ik vind het echt zo leuk om te lezen en kan niet wachten tot we hier die fase in gaan...

Hier trouwens ook een relatief lege woonkamer, en met relatief bedoel ik, dat onze spullen allemaal in de kasten en zo staan en het speelgoed wel als een ontplofte bom door de kamer heen verspreidt ligt, maar ach effe de box in mikken aan het eind van de avond en het is weer opgeruimd.
Die positieve aanpak ga ik ook maar es proberen, want ik heb het gevoel dat ipv Minke, wij nu in de Nee-fase zitten... ze zit echt overal aan waar ze niet aan mag als het haar lukt en dus steeds weer "corrigeren" maar het werkt gewoon neit hoor. Laatst stond ze ook express met haar rug naar de tafel waar vanalles op lag wat ze niet mocht (klaar om mee tenemen voor oudjaarsavond), mevrouw deed alsof ze naar de tv stond te kijken en in tussen ging er een handje naar achteren om alsnog de tas van de tafel te plukken. En toen ze betrapt werd ook zo semi-onschuldige blik erbij... O-) Klein duiveltje is het soms, want als je een paar keer nee zegt is het inderdaad de stervende zwaan die luidkeels ter aarde stort.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:17:56 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90786797
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn vriendin, werkzaam op een zmlk school, zei toevallig vrijdag nog dat ze oei ik groei heeft verbannen uit haar kast.
Als ze dat boek zou moeten volgen dan is haar zoon echt een zmlk-er, terwijl hij echt heel veel kan :P
pi_90786819
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn vriendin, werkzaam op een zmlk school, zei toevallig vrijdag nog dat ze oei ik groei heeft verbannen uit haar kast.
Als ze dat boek zou moeten volgen dan is haar zoon echt een zmlk-er, terwijl hij echt heel veel kan :P
Dat is natuurlijk wat flauw, want in onderzoek worden algemene patronen omschreven en er zijn genoegen uitzonderingen daarop! Ik ben wat aan het rondgoogelen en vind over het algemeen overeenstemming over de snellere taalontwikkeling van meisjes.

Wat is zmlk?
  maandag 3 januari 2011 @ 12:19:12 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90786829
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze houden zich liever met andere zaken bezig.
Klinkt heel fout.
Zo, van, die gaan liever met papa meisjes kijken in het park O+ haha.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:19:43 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90786841
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wat flauw, want in onderzoek worden algemene patronen omschreven en er zijn genoegen uitzonderingen daarop! Ik ben wat aan het rondgoogelen en vind over het algemeen overeenstemming over de snellere taalontwikkeling van meisjes.

Wat is zmlk?
zeer moeilijk lerende kinderen
pi_90786850
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ze houden zich liever met andere zaken bezig.
Klinkt heel fout.
Zo, van, die gaan liever met papa meisjes kijken in het park O+ haha.
_O-

Dat is inderdaad echt een heel vage opmerking. Het roept vooral veel vragen op: waar houden ze zich dan wel mee bezig?
  maandag 3 januari 2011 @ 12:21:17 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90786887
Anyway, haar zoon en mijn dochter zijn even oud. En haar zoon tettert de oren van ieders kop, en Eva was, zoals ik net zei, vrij laat.
Ik schrijf mee op een forum met moeders van kindjes van Evas leeftijd. En ook daar was een jongen die vrij snel veel sprak. Maar daarentegen ook een meisje dat heel vlot was/is.

Dus ja, uitzonderingen bevestingen de regel.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:22:36 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90786929
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-

Dat is inderdaad echt een heel vage opmerking. Het roept vooral veel vragen op: waar houden ze zich dan wel mee bezig?
Laten we het de moeders met zonen vragen.
Claudia, waar houdt jouw zoon zich mee bezig ??? :P
pi_90786930
Mijn schoonmoeder is ervan overtuigd dat het leeftijdsverschil tussen Ivan en zijn zusje verkleind wordt door het feit dat hij een jongetje is (en dus later met dingen zal zijn) en zij een meisje (en dus veel vroeger zal lopen, praten, et cetera). Mijn moeder sluit zich daarbij aan. Zul je zien dat we straks een ontzettend recalcitrant meisje krijgen dat lange tijd weigert te lopen en te praten. :+
pi_90786941
auto's beuken op de tegelvloer en zoveel mogelijk lawaai maken
pi_90786945
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

Laten we het de moeders met zonen vragen.
Claudia, waar houdt jouw zoon zich mee bezig ??? :P
Top Gear kijken met z'n vader.
pi_90787237
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:21 schreef amaranta het volgende:
Anyway, haar zoon en mijn dochter zijn even oud. En haar zoon tettert de oren van ieders kop, en Eva was, zoals ik net zei, vrij laat.
Ik schrijf mee op een forum met moeders van kindjes van Evas leeftijd. En ook daar was een jongen die vrij snel veel sprak. Maar daarentegen ook een meisje dat heel vlot was/is.

Dus ja, uitzonderingen bevestingen de regel.
Maar ik dacht dat het ook weer bewezen was dat kindjes die van meet of aan tweetalig opgevoed worden later beginnen met praten, ongeacht of ze jongen of meisje zijn. Dus in het geval van jouw Eva zou dat wel verklaren en is ze dus niet echt vergelijkbaar met de meisjes die enkel Nederlands als eerste taal leren toch?

Aoraki mijn kind praat nog nauwelijks hoor! :D
Ik krijg soms wel eens het idee dat ze énorm achter loopt als ik het hier lees maar mn gevoel zegt dat dat heul niet zo is en dat het zat mee valt. Als ik er dan bepaalde dingen op na lees of na sla dan valt het inderdaad zat mee. Zeker met de passieve woordenschat zit het wel goed. En er zijn wel woorden die ze beheerst maar ze gebruikt ze gewoon heel spaarzaam :P
Met andere woorden, ik maak me er nie druk om :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90787331
Mette is het voorbeeld van dat meisjes niet per defenitie sneller zijn. Lopen doet ze nog niet en praten ook niet noemenswaardelijk (gericht dan, wel intens veel gebrabbel).
Ze heeft wel een hele goede fijne motoriek.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90787335
Moet je ook zeker niet doen Huup! Is mij wel duidelijk dat jouw meisje een slimme griet is, daar hoeft ze echt niet voor te praten. Eigenlijk zegt het maar bar weinig dat praten!
pi_90787462
Druk maak ik me er ook niet om, ik vond het alleen opvallend.
Ik heb toevallig gisteren nog Oei, ik groei erbij gepakt. (want Thomas was vervelend, en het is zoooo handig om dat op een sprongetje te gooien ;), maar helaas...) Maar ik heb het weer weggelegd, ik werd er eigenlijk een beetje depri van, het lijkt daar idd of je kind bij 13 maanden ik weet niet wat al kan, en Thomas kan dat allemaal nog niet. Maar naar mijn idee is hij niet extreem snel of langzaam met dingen. Hij is een stille, maar je ziet hem gewoon echt dingen doorhebben. Net als Isabeau komt hij ook met een boekje aangekropen, wordt op schoot gelegd, wil ook op schoot en lekker lezen. Dat is echt iets nieuws van afgelopen week.
pi_90788054
Dat lijstje in de Oei ik groei vand e vaardigheden die ze zouden kúnnen beheersen na die sprong (met de disclaimer erbij dat je kindje heus niet ál die dingen hoeft te kunnen) lees ik altijd van de sprong ervoor. Als bijvoorbeeld een sprong bij 11 maanden wordt beschreven en één bij 13 maanden, dan keek ik als Isabeau 13 maanden was bij de omschrijving van vaardigheden bij de 11 maanden sprong en dán stond er wel eens iets tussen wat ze kon.

:')

Echt, soms best een handig boek, maar ik krijg ook altijd het gevoel dat ik een achterlijk kind heb als ik er te lang in lees.
  maandag 3 januari 2011 @ 13:01:58 #69
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90788322
Morris praat meer en beter dan Anna op dezelfde leeftijd.
Bij Anna heeft het ook héél lang geduurd voordat ze echt ging praten. Maar die praat nu dan ineens ook in hele volzinnen met redenaties die alleen voor haar bijzonder logisch zijn.

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Mja, ik had het gisteren al gepost en toen kwam er ook geen reactie. Ennu in de herhaling weer niet. Ik ben ook trots op mijn meisje en vind het ook leuk als er dan op gereageerd ewordt en ik het kan delen O+
Sly, ik mis gewoon hele topics hier, zo hard gaat het.
Maar ik deel je zorg hoor. Misschien komt het bij mij wel omdat ik die ene keer niet zo lief deed hier. Maar mijn zoontje is wel echt heel lief hoor! :Y
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_90788619
Ik vind jullie kinders allemaal heul lief.
En jullie ook.

/hippiepost
  maandag 3 januari 2011 @ 13:12:38 #71
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90788706
Ik voel een groepsknuffel aankomen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_90788942
Miss_Sly, ik had het er juist met mijn man over dat Senna nu al "eet smakelijk" kan zeggen en dat we er beter op moeten letten om altijd alsjeblieft, dankjewel, gezondheid, enzo te zeggen tegen Niels.
Ik was het alleen vergeten om dat ook hier neer te schrijven.

Niels houdt van auto's. Gisteren ging hij tijdens het wandelen de auto van de buurman aaien en 's avonds huilde hij heel erg op het aankleedkussen, totdat ik hem wees op de auto's op zijn nieuwe rompertje "brrrrmmm, bbffrrmmm" :D
Ik vind het bijzonder hoe vroeg de liefde voor auto's, poppen of paarden er al inzit bij kinderen.
Gisteren was hij ook wel even met zijn pop aan het spelen: hij zette een blokje op zijn hoofd.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 3 januari 2011 @ 13:24:05 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90789169
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:34 schreef wickie het volgende:
Mette is het voorbeeld van dat meisjes niet per defenitie sneller zijn. Lopen doet ze nog niet en praten ook niet noemenswaardelijk (gericht dan, wel intens veel gebrabbel).
Ze heeft wel een hele goede fijne motoriek.
Herkenbaar, Eva kon een pluis van een milimeter van de grond afpakken. En Fabian heb ik dat nog niet zien doen hahaha.
pi_90789333
Da's leuk hè Twinkly?

Wat ik ook grappig vinden is hetzelfde woord gebruiken voor dingen die in onze ogen heel verschillend zijn. Isabeau noemt een auto 'aut' en zegt dan 'Aut! Toetoetoet'

Maar gisteren werd de rijbak gesleept bij mijn schoonfamilie, met de tractor. Die noemde Isabeau dus ook 'aut toetoet' En later toen haar neefje op de skelter aan kwam scheuren 'aut! toetoetoeeeet'
pi_90790090
Ik vind het juist zo opvallend aan dit topic dat kinderen in dezelfde leeftijdsfase dezelfde mentale ontwikkelingen doormaken. Hoe snel ze zijn met het productief gebruiken van woorden bijvoorbeeld verschilt enorm, maar wat ze begrijpen lijkt aardig overeen te kopen. Ik lees hier met grote regelmaat dingen die ik heel herkenbaar vind omdat Ivan die 'klik' ook net heeft gemaakt, en daar heb ik meer aan dan Oei, ik groei! waarin dat soort ontwikkelingen nogal beknopt en vaak nietszeggend worden samengevat.
pi_90791242
Als eerste gefeliciteerd kleurdoos en elin met elin's 2e verjaardag.

Bar wat naar dat Roy in het ziekenhuis is. Hopelijk hebben ze het infuus gauw weer inzitten en mag Roy weer eten en drinken. Ik wens jullie van harte dat hij snel beter is.

Iedereen hier nog gelukkig nieuwjaar! heb alweer erg lang niet gepost. Met zo'n iPad gat dat toch een stuk makkelijker zo op de bank.

Jair spreekt heel veel en goed. Verder houdt die zich bezig met puzzelen, boekjes lezen, trein en auto's spelen en dieren op tv zoeken als die aanstaat. Meisjes kijken doet hij nog niet. Hij verdeelt zijn liefde ook evenredig tussen jongetjes en meisjes vrienden die krijgen beide kusjes. Als een echte man betaamt kan hij wel de favoriete automatiek van papa noemen: Bugatti en Lamborghini.

Memmel erg herkenbaar wat jij zegt. Jair zegt ook waar is papa? Hij noemt dan ook plekken en als iemand terug komt is het " daar is x weer".

Senna wat ben jij toch goed opgevoed en kun je mooi praten. Wij zeggen vaak alsjeblieft en dankjewel in zowel duits alsook Nederlands en dat doet Jair dus ook.

Wat betreft vroeg praten, lopen etc.wil ik zeggen dat een kind ook wel op een vlak snel kan zijn en dan op een ander vlak wat minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinuviel op 03-01-2011 17:00:13 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_90791495
Bar :* Hou je het nog vol? Ik vind je heel moedig en sterk overkomen hier. Beterschap weer voor Roy, ik blijf positieve gedachten jullie kant op sturen.

KD, gefeliciteerd met je meisje en veel plezier vandaag!

Memmel wat een schrik. Goed dat je meteen op de juiste manier reageerde en dat het eruit schoot! ^O^

Sorbo wat fijn dat O&N zoveel beter/fijner was dan kerst. Lief dat ze nu al zo dol is op paarden! Ik ben zelf dol op dieren en ik hoop dat Xeentje dat ook wordt. Voorlopig lijkt ze alleen dol op achter de poezen aanjagen en aan hun staart trekken. Maar ze roept wel altijd blij 'pa!' als ze een hondje of poesje ziet op straat of op tv, dus het begin is er ;)

Minke, ik moest lachen om je stiekeme aktie met het handje achter je rug. Bijdehand ding O+

Miss, wat Twinkly ook al zei inderdaad. Ik heb me ook meteen voorgenomen om vanaf nu netjes smakelijk eten te zeggen voor het eten, want het lijkt me zo schattig als ze dat ook zegt. En helemaal tegen de katten, maar geen idee of Xeentje net zo beleefd zal gaan zijn als Senna.

Xeentje is ook niet zo snel als sommige kindjes hier. Momenteel zegt ze hmmba (als ze bumba wil zien), hauw (haar variant op miauw als ze de poezen ziet of hoort), papa (als papa binnen haar gezichtsveld komt), maaa (als ze ontstemd is ergens over), paaa (voor alles wat ze mooi of interessant vindt) en ah ah ah! als ze vindt dat wij haar iets aan moeten geven.

Haar neusje en oren wijst ze aan als ik vraag waar ze zijn. Dat vind ik zo lief O+ En als ik vraag waar iets is dat ze niet kent (waar is Nijntje of Kitty bijvoorbeeld) dan wijst ze standaard naar haar trui in de hoop dat ze goed gokt en er een Nijntje/Kitty plaatje op zit. Zo ook gisteren toen ik vroeg: waar is eigenwijs? En ze gokte het alweer goed ;) En ze begint ook grapjes te maken. Dan pakt ze een denkbeeldig pluisje van de vloer, geeft het aan en als dan blijkt dat ze niks heeft moet ze lachen. En dan doet ze het weer en weer en weer, maar dan neemt ze niet meer de moeite om het eerst zogenaamd op te pakken, dan doet ze gewoon alleen haar handje in de lucht en wacht tot je het aan komt pakken (x 100). En een lol dat ze dan heeft... :D

De vakantie zit er weer op, vanaf vandaag weer aan het werk. Niet leuk om mijn meisje weer te moeten missen. Gisteren zijn we als afsluiting van de vakantie naar een binnenspeeltuin geweest. Ze wilde niet meer uit de ballenbak, werd helemaal boos toen we haar er na een lange tijd toch uit visten.
  maandag 3 januari 2011 @ 14:33:51 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90792424
Ik merk trouwens wel heel duidelijk dat we voor Oscar minder tijd hebben/nemen, want idd die dingen als neusjes en oortjes dat deed Sasha idd ook al wel op deze leeftijd vlgs mij en Oscar nog niet. Vlgs mij puur omdat we met Sasha veel meer echt bezig waren en Oscar nu meehuppelt in het ritme van het gezin zeg maar. Ik probeer nu echt wel bewust ook wat tijd voor hem uit te trekken, maar ja, dan gaat Sasha lopen muiten als ik niet uit kijk. ;)
pi_90793870
over het verschil in taalontwikkeling bij jongens en meisjes: in mijn familie zijn de meeste jongetjes laat: ik heb 3 neefjes die in half mei/begin juni 2 worden, en twee daarvan (juist, een tweeling ;) ) praat amper, het houdt op bij mamamama en kaar (klaar), en het andere neefje heeft al een grote woordenschat, met zelfs woorden als copter (helicopter). Hij praat iedereen na, kan in zijn gezin ieders naam zeggen en ook opa, oma, mijn naam en de naam van mijn broer, de naam van de hond en de naam van het konijn. Hij kan veel dieren benoemen en hun geluiden nadoen, enz. :o
Ze zijn alledrie overigens vreselijk schattig, wat dat betreft doen ze niet voor elkaar onder O+
freedom is just another word for nothing left to lose
  maandag 3 januari 2011 @ 15:50:56 #80
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90796271
Morris was trouwens rete-jaloers gisteren toen ik met mijn 6-weken oude nichtje op schoot zat (mijn eierstokken - wat dóe je!?!). Hij deed echt elke poging om bij mij op schoot te komen en bleef maar roepen: DIE! DAAA! (en dan naar oma wijzen).
En toen ging hij haar maar aaien. AAAI, AAAAI.
pi_90796382
Hahaha Morris! Ja je moet toch wat hè, met zo'n nichtje!
pi_90797092
whehehe Morris :D
aaaai O+

Amélie heeft gister haar babyneefje bijna een glazen oog bezorgd :X mijn god zeg ik dacht dat k erin bleef. B. stond ernaast, zwager stond ernaast, ik stond iets verder weg maar heb tegen hen allebei gezegd dat ze Amélie in de gaten moesten houden met de baby. "jaaaa joh dat loopt zo'n vaart niet"

*dreuteldreuteldreutel*
*stap*
*loer*
:o
"biebie!"
^oeh dr glimt iets^
:9
*prik*
}:|
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90798248
Amélie... dreuteldreutelloer :o biebie!glimprik O+
Biebie's zijn ook leuk ja.
Moest babyneefje er erg van schrikken huup, of viel het mee?
pi_90799128
meh hij is een week of eh 8 ofzo nu. Het viel wel mee met de schrik, t is een heel zoet jongetje, hij huilt niet zo snel en B. zn reflexen zijn redelijk ontwikkeld :P dus de schade viel mee. Maar ik zag hem van miiiijlenver aankomen, die actie. Als ze de kans krijgt prikt ze ook in onze ogen en de ogen van het knuffelschaap en van de pop zijn ook populair tegenwoordig.

Dit was gewoon wachten tot het gebeurt :')
daarom voelde ik me er extra stom over naar zijn mama toe, maar goed, ik stond er zelf dus niet bovenop.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 17:02:27 #85
5428 crew  miss_sly
pi_90800120
Ach Morris, dat is ook neit leuk als de schoot van zijn mama wordt ingenomen!

En Amélie, tja, daar is ze een klein meisje voor he? Gelukkig heeft neefje geen glazen oog nodig :o :D

Over mijn eerdere post: ik vind alles wat Senna leert geweldig. Het maakt me niets uit of ze langzaam, gemiddeld of snel is, iedere ontwikkeling vind ik een wonder. Ik kom niet alles hier jubelend melden en verwacht niet altijd een hele reeks oeh's en aah's, maar nu vond ik het even helemaal niet leuk dat er niemand reageerde -O- ach ja, gaat ook wel weer over, hoor :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 17:12:03 #86
5428 crew  miss_sly
pi_90800500
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:13 schreef Claudia_x het volgende:

Oh, en ik mis oeke!
oeke is toch een paar dagen bij familie zonder internet?
pi_90800986
Elin, gefeliciteerd met je tweede verjaardag alweer! *O* :D *O*
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik mis oeke!
Ben weer thuis! Met het voornemen minder achter de laptop te plakken. Dus..... :P
Soort van bijgelezen, maar het is wel erg veel om op te reageren. :D
Iedereen in elk geval een goed en mooi 2011 gewenst, en vooral al die mooie kinders hier!

En Bar, een dikke kus voor Roy en voor jullie. :*

Zo, wij zaten 5 dagen in Drenthe, en Ko heeft genoten van alle aandacht, leuke mensen en vooral zijn oma.
Elke ochtend als hij wakker werd, riep hij al heel hard haar naam.
Die is blijkbaar makkelijker dan oma. :')
Die naam herhaalde hij verder de hele dag. Een klein sociaal jongetje is het.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90801972
we beginnen de dag met een spiesje van fruit..

Na het ontbijt even wat boodschapjes gekocht, Ballonnen opgeblazen en Elin op bed gedaan.

Spulletjes klaargezet voor het versieren van de cakejes..

Na het wakker worden gelijk maar een cakeje in elkaar geflanst maar het smaakt volgens mij niet zo best :{

of toch wel :9

En met kaarsjes is ie nog leuker O+

Toch handig, zo'n verjaardag vlak na Oud&Nieuw, sterretjesgalore.

OOOOP

Dan maar weer spelen..

verslag tot nu toe, opa&oma komen zo nog en dan krijgt ze eindelijk cadeautjes :P (al heeft ze er nog geen flauw idee van)
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 18:46:37 #89
5428 crew  miss_sly
pi_90804060
Jarige Elin O+ Leuk die cakejes :Y En wat voor cadeautjes krijgt ze?

oeke :W fijn dat je leuke dagen hebt gehad en Ko het zo naar zijn zin heeft gehad!
pi_90805914
KD van harte gefeliciteerd met Elin haar verjaardag :D 2 alweer :) Wat een dametje is ze toch O+

Amélie mooi he, die glimmende oogjes :o
pi_90806450
Gefeliciteerd met je kleine meisje KD! *O* *O* *O* Wauw ze is gewoon alweer 2 jaar. Leuke foto's!

Welcome back Oeke. Klinkt als een paar erg geslaagde nachtjes weg, lekker hoor

Twinkly, wat toevallig maar dat zijn DE schoentjes O+ die ik graag voor Wolf wil hebben zodra hij loopt, ik heb er al zo vaak mee in mn hand gestaan maar durf niet te gokken wanneer hij eht los loopt en welke maat hij dan heeft.
Echt leuk zijn ze

Echt gaaf om te lezen dat jullie kinderen al zoveel aan het kletsen zijn, daar kan ik me erg op verheugen.
Senna is al helemaal knap met zelfs tafelmanieren :o
Wolf praat nog niet gericht maar kan wel papa en mama zeggen en hij immiteert de hond als zij blaft.
Hij is momenteel erg ondeugend en vindt het woord ''nee'' erg leuk om te horen. Kruipt hij ergens heen en kijkt al achterom om onze reactie te zien, en schudt dan zelf ''nee'' haha.
En dingetjes aan mij geven en dat ik het dan weer teruggeef met ''dankjewel en alsjeblieft'' vindt hij ook geweldig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90807149
Elin wat zie je er weer prachtig uit O+ Van harte gefeliciteerd! Papa en mama natuurlijk ook :)
pi_90807348
Goede vraag miss_sly, watvoor cadeautjes krijgt Elin? Misschien kan ik wat inspiratie op doen voor Mila's verlanglijstje :)
pi_90807428
Elin O+ Gefeliciteerd!!
KD wat heb je toch een snoepie O+

Wij zijn vandaag weer bij de huisarts geweest met Mette. Het was een controle-afspraak. Ze is de afgelopen maand weer 2x ziek geweest en het slapen gaat rampzalig. Haar oortje was weer helemaal rood van binnen en er zat weer vocht achter. Het gaat dus niet goed. We hebben een doorverwijzing voor de KNO arts. De dokter denkt dat de neusamandelen verwijderd zullen worden.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90807479
Hohoho mensen hier een ponymeisje uit Amsterdam hoor. Ik rijd een keer per week. Dus het kan best Linde gaat ook regelmatig mee naar de manege en die is helemaal weg van paarden. En Esmee zegt ook al "paaaaaaaajd" *)

Zo nu eerst weer even verder teruglezen :P
pi_90807493
Ik heb van de week even een foto gemaakt om te laten zien hoe erg het is met de uitgetrokken haren van Isabeau

Wickie, wat vervelend zeg! Sneu voor die lieve Mette!
pi_90807518
*O* *O* Elin, gefeliciteerd met je 2e verjaardag!! *O* *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90807602
Jeetje Sorbootje, ik schrik ervan! Wist niet dat ze het zo erg deed. Kan een huisarts of CBarts helemaal niks voor jullie betekenen qua tips geven?
Iets om haar handjes doen 's nachts hielp niet? (Heb alleen meegekregen dat je dat ging proberen)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90807617
KD gefeliciteerd met je prachtige grote mooie dochter *O* Ze is gewoon alweer 2 *O* En wat een leuke foto's!
pi_90807632
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:34 schreef Sorbootje het volgende:
Eigenlijk zegt het maar bar weinig dat praten!
Ben niet helemaal bijgelezen, maar hier ben ik het helemaal mee eens!!
Kyllian begon vrij laat met praten en wat irriteerde ik me eraan als iemand zei "goh hij is wel laat met praten he". Toen hij eenmaal begon met praten ging het ook echt in treinvaart. Bij de overdracht van psz en kdv naar school toe scoorde hij dus ook boven gemiddeld. Hij loopt in vrijwel alles voor. Dat had ik dus tot 1,5 jaar niet kunnen bedenken, maar ik denk dat hij echt een observator was (en is) en alles in zich op nam.
Ik ga me nu bij Dyon dus ook echt geen zorgen maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')