Ongezouten meningen.quote:Op maandag 6 december 2010 13:24 schreef bokkepoot het volgende:
Tip.. Gooi je stf nooit door de droger,behalve als ie echt lichter moet worden en krimpen.
Ding bloedt nu echt als een malle en de drogerdeur is blauw geworden![]()
quote:Op woensdag 8 december 2010 21:46 schreef Eirick het volgende:
BTW, ik ben niet zo'n selvedge/denim fanboy, maar toen ik laatst in de Jack&Jones was verbaasde ik me echt over de broeken/wassingen die ik er zag hangen
Het was soms ook weer kwijlen.quote:Op donderdag 9 december 2010 16:33 schreef T_Fuff het volgende:
[ afbeelding ]
J&J,
Nee niks voor mij die pre-washes.
En T_Fuff had een ongelukje.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:50 schreef M1stral het volgende:
Zo, hier de pictures dan maar:
Had een goed gesealde kartonnen doos ontvangen, en daar in kwam ik nogal wat tegen. Een tas, waarin de broek opgeborgen was, een foldertje van Momotaro waarin alle lijnen staan en vast nog wat meer (Japans) en ook twee stickers.
De broek, met daaronder het tasje. Vond overigens dat de jeans netjes gepresenteerd waren. Stelt weliswaar niet veel voor, maar leuk dat ook dat wat aandacht krijgt.
In de backpocket vond ik nog een briefje met daarin de key-elements betreffende het productieproces.
Een shot van de jean, met pink selvage lijn en pink inseams.
De waistband, je ziet hier ook goed de rivets die door de lederen patch heen gegaan zijn. Aan de binnenzijde van de pocketbags staat nog een Japan Blue logo.
Nou, zijn jullie weer even zoet. Fitpics volgen snel.
Laatste posts:quote:
quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:28 schreef BigSmurf het volgende:
Vanochtend binnen gekomen!
Front fit. (in of over m'n All Stars?)
[ afbeelding ]
Back fit.
[ afbeelding ]
Front.
[ afbeelding ]
Back.
[ afbeelding ]
Backpocket.
[ afbeelding ]
Hij is zo stug als bordkarton, echt bizar, maar dat zal ook wel komen omdat ik dat totaal niet gewend ben. De maat valt me alleszins mee, was bang dat een W30 te klein zou zijn, maar het klopt toch dat het eigenlijk valt als een 30,5 - 31W. Valt ook mooi, iets smaller dan verwacht, maar niet té.
Ben er blij mee.
quote:
quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:15 schreef BigSmurf het volgende:
Nop, geen selvage.
Granite Denim 13,5 oz
Premium Japanese Denim exclusively developed for Edwin.
3/1 Right Hand Weave / Brown weft ring-ring spun / indigo / red blue cast.
Strikdiploma halen kan helpen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:59 schreef One_conundrum het volgende:
dat is voor mij na een half jaartje nog steeds lastig
Nee hoor, je riem is te breedquote:Op zondag 2 januari 2011 19:11 schreef BigSmurf het volgende:
Ze zijn normaal, alleen de riembanden van die broek zijn gewoon smaller dan normaal.
Ik vind een smalle riem nooit mooi staan als je casual gekleed bent. Dan doe ik liever geen riem om. Heb een nette, smalle bruine en zwarte riem hangen in de kast, maar dat vind ik geen gezicht als ik die om doe met een paar sneakers eronder. Ach ja, smaken verschillen.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:26 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Nee hoor, je riem is te breedIk droeg eerder ook bredere riemen, maar daar ben ik al jaren van afgestapt. Een iets smallere riem is imo fijner omdat het de nadruk op de broek legt en niet op de riem. Maar das mijn mening natuurlijk.
Die Edwin is de enige broek die níet van m'n kont afzakt, riem is normaal altijd noodzakelijke accessoires voor mij.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:37 schreef don-diablo het volgende:
Ik draag bij m'n 2 dry's waar ik nu mee bezig ben eig. nooit een riem.
De TF?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:44 schreef vault_tec het volgende:
bokkepoot, welke maat is die zwarte nudie?
Even een kleine crosspost, besef me nu dat het sowieso hier wellicht beter is. Ben me er van bewust dat iedereen hier meer van de dry jeans is (ik vind het zelf ook prachtig, maar heb er het geduld niet voor), maar misschien kan iemand bovenstaande jeans toch enigszins identificeren?quote:Op maandag 3 januari 2011 00:35 schreef Greebs het volgende:
Normaal ben ik niet zo te spreken over de outfits die ze op de modellen samenstellen, maar hier word ik wel heel erg warm van(hoewel redelijk basic).
Het jack wil ik misschien voor de zomer hebben, maar ik weet niet goed wat ik van de kwaliteit kan verwachten. Dat terzijde, weet iemand welke jeans dat model er bij draagt? Heb al pagina na pagina van de jeans bekeken maar niet tegengekomen en ik kan ze zelfs niet zo snel op merk plaatsen (ben geen expert of zo, maar soms lukt het wel).
@onder en boven: mijn bestelling die op 17-12 verstuurd is was hier op 29-12.
Da's toch het huismerk van de WE ofzo?quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:57 schreef bear87 het volgende:
Blue ridge jeans krijgt trouwens ook steeds mooiere jeansZowel qua kwaliteit als wassingen/modellen wordt dat steeds mooier, voor de lezers hier wellicht ook de moeite waard om eens naar te kijken. Gunstig geprijsd ook.
Gaat al de goede kant op!quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:06 schreef M1stral het volgende:
Okee, het is niet veel... Maar ff snel evo-shots gemaakt. Denk goed 2,5 maand draagtijd nu.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh, Momo 0201 overigens. Voor wie het zich afvraagt.
Jop die hadden laatst ook een selvage broekquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:47 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Da's toch het huismerk van de WE ofzo?
Nice Honeycombsquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:06 schreef M1stral het volgende:
Okee, het is niet veel... Maar ff snel evo-shots gemaakt. Denk goed 2,5 maand draagtijd nu.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh, Momo 0201 overigens. Voor wie het zich afvraagt.
Die edwin van je is echt tof! Goedkoop ook inderdaad.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:38 schreef BigSmurf het volgende:
Ach, ik mag echt niet klagen, hij was omgerekend maar 75 euro inclusief verzendkosten, kon hem niet laten liggen.
Bedankt, vind een goeie OP altijd leuk, dus ik dacht, ik besteed er een klein beetje aandacht aan.
Iedereen inderdaad alvast een hele gezellige jaarwisseling!
Thanks.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:17 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Die edwin van je is echt tof! Goedkoop ook inderdaad.
Props voor de OP ook !
Goeie fit man!
De Vintage Label 0201 is 15.7 oz. En ja, hij is heerlijk. Draag hem elke dag en hij zit zo lekker. Je zou er echt een moeten aanschaffenquote:Op woensdag 5 januari 2011 22:17 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Die edwin van je is echt tof! Goedkoop ook inderdaad.
Props voor de OP ook !
Goeie fit man!
@Mistral, geniaal die momo echt ik vind hem er heerlijk uit zien, zou hem graag aandoen!
Hoeveel oz ook alweer?
waar heb je de STF Verde gekocht?quote:Op maandag 3 januari 2011 12:05 schreef bokkepoot het volgende:
Collectie
[ link | afbeelding ]
Van links naar rechts.
Boven naar onder
Nudie Regular Ralf dry selvage, Nudie Slim Jim dry black, Nudie Even Steven blue black, Nudie Masa.
Edwin ED-35 Organic selvage, ALD Prescott Sterling, Nudie Thinn finn dry black coated(Te koop), Nudie Baggy Bjorn (Te koop).
Levi 501 STF Knight, Levi 501 STF Verde, Nudie Straight Sven dry black selvage
Ik zou afhankelijk van de maatvoering (undersized/oversized) toch voor een 30 waist gaan en hem dan nat aantrekken om het niet teveel te laten shrinken. Een 32 krimpt na een aantal wasbeurten wellicht naar een 30, maar je loopt hem zo weer uit (stretch). En die 36 lengte gaat voor jou echt net aan goed zijn, of alsnog te kort worden. Een STF kan wel tot 3 maten in de lengte krimpen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:43 schreef fespo het volgende:
kan iemand een size check doen?
ik draag aps ns in 28.
ik wil Levis 501 Classic Shrink to Fit en dacht aan de volgende maat:
32*36.
ben 183cm lang en vind mijn apc's (34" length) iets te kort.
Afhankelijk van welke maten er aan de tagged size vast zitten denk je niet? Als een 30 tagged, 32 meet dan is het zo gek nog niet. Indien andersom zou het gekkenwerk zijn inderdaad. Je zou voor het gemak je APC even op moeten meten (als deze naar je zin zit) en dan erachter zien te komen wat de pre- en postwash measurements zullen zijn van een STF. Dan pas kun je goed zien welke maat je nodig hebt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:16 schreef fespo het volgende:
30 is dat niet wat extreem?
jean-and-top-designers raad een 33 aan.
http://501xx.info/blog/501xx-jean-sizing-tool/ zegt een 32.
Wat is je normale waist?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:43 schreef fespo het volgende:
kan iemand een size check doen?
ik draag aps ns in 28.
ik wil Levis 501 Classic Shrink to Fit en dacht aan de volgende maat:
32*36.
ben 183cm lang en vind mijn apc's (34" length) iets te kort.
mijn echte waist is 82cm/32"quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:41 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Wat is je normale waist?
Mijn waist is 32
Mijn 1ste stf is 34 is wat baggy dus, 2de is gewoon 32 en zit gewoon perfect.
Lengte heb ik wel 36 genomen, wat normaal 32 of 34 is
Oh, dan zal dat wel alleen op de LVC lijn van toepassing zijn... Dan heb jij daar inderdaad niets mee te maken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:30 schreef fespo het volgende:
ebay jean-and-top-designers heeft ze gewoon.
je eerste verhaal snap ik niet![]()
ze moeten toch nog gewassen dus de begin maat doet er niet toe.
Ebayquote:
Ja je echte maat is 32 echter heeft iemand iets uitgevonden wat vanity sizing heet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:52 schreef fespo het volgende:
[..]
mijn echte waist is 82cm/32"
dan ga ik ook voor de 32
Alsof ik het zelf gepost hebquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:02 schreef bokkepoot het volgende:
Ja je echte maat is 32 echter heeft iemand iets uitgevonden wat vanity sizing heet.
Dit betekent dat elke maat + 2 gaat. (Dit is overigens niet waar, vanity sizing betekend gewoon dat de gemeten maat niet overeen komt met de getagde maat. Dit kan dus zowel oversized of undersized zijn)
Mijn waist in in heel veel merken 31 terwijl hij normaal 32,5 meet.
Ga gewoon voor een 30 en dan spring je er gewoon mee in bad.
Mijn broer heeft een normale waist van 34 en dus koopt zijn broeken in 32.
En die heeft een stf in 32 en die past hem prima..
ach ik heb nu de foto's gezien van mensen met zowel apc size 28 en 501's in maat 32 aan en ik mag aannemen dat een 32 dus prima gaat passenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:02 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ebay
[..]
Ja je echte maat is 32 echter heeft iemand iets uitgevonden wat vanity sizing heet.
Dit betekent dat elke maat + 2 gaat.
Mijn waist in in heel veel merken 31 terwijl hij normaal 32,5 meet.
Ga gewoon voor een 30 en dan spring je er gewoon mee in bad.
Mijn broer heeft een normale waist van 34 en dus koopt zijn broeken in 32.
En die heeft een stf in 32 en die past hem prima..
Je kan je APC niet vergelijken met een STF, om de doodsimpele reden dat APC sanfordized denim is en alle STF niet. Denim heeft qua stretch en krimp volledig andere eigenschappen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:30 schreef fespo het volgende:
zoals jij de maten zegt wordt hij even groot als mijn apc nu is.
PRIMA dus.
en ja ik ga nog wel een paar duurdere aanschaffen.
maar verschillende maten en dan gewoon retour sturen wat er niet goed is, maar dat doe ik liever niet bij een eBay winkel.
Kom geen advies vragen dan, als je het allemaal zo goed weet. Veel plezier met je STF.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:45 schreef fespo het volgende:
gast ga lekker vissen.
hij zegt toch hoe groot zijn levi's zijn soaken en dragen.
die maten komen overeen met mijn uitgelopen apc's.
prima te vergelijken dus.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:45 schreef fespo het volgende:
gast ga lekker vissen.
hij zegt toch hoe groot zijn levi's zijn soaken en dragen.
die maten komen overeen met mijn uitgelopen apc's.
prima te vergelijken dus.
Jij bent niet bekend met de fit van een 501?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:30 schreef fespo het volgende:
zoals jij de maten zegt wordt hij even groot als mijn apc nu is.
PRIMA dus.
en ja ik ga nog wel een paar duurdere aanschaffen.
maar verschillende maten en dan gewoon retour sturen wat er niet goed is, maar dat doe ik liever niet bij een eBay winkel.
Ja want wij willen hem gewoon een skinny adviseren, toch goed dat ie ons advies in de wind slaatquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:10 schreef M1stral het volgende:
Ach ja, laat fespo maar lekker het advies van ons twee in de wind slaan. Maakte hij nu die fout maar bij een paar jeans van een goede 300 dollar, hadden we nog kunnen lachen
Nee, want alleen indigo heeft de eigenschap dat het niet oplost in water.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:27 schreef Nezhi het volgende:
En krijg je op grijze jeans net zulke fades en whiskers als in indigo broeken?
Soaken kan toch niet veel kwaad, in bad of in een emmer?quote:Op zondag 9 januari 2011 20:47 schreef M1stral het volgende:
Ik zat eraan te denken mijn Vintage Label te soaken na een maandje of drie dragen. Om de reden dat ie dan weer wat strakker zou zitten en gewoon om hem wat op te frissen. Echter vraag ik me af of de gezette creases dan niet aangetast worden. En hem dragen tot ie helemaal droog is is geen optie, gezien dat de vorige keer (eerste soak) al immens lang duurde voor hij helemaal gedroogd was. Iemand suggesties, of gewoon doordragen tot 6 a 9 maanden?
Het gaat er ook niet om of het kwaad kan of niet, daar ben ik me wel van bewust. Ik heb alleen geen zin dat mijn creases verdwijnen of opnieuw vormen op andere plekken.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:31 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Soaken kan toch niet veel kwaad, in bad of in een emmer?
Anders gewoon tot 6 a 9 mnd wachten en dan wassen
Ok, ik heb het alleen bij mijn levi stf gedaan na 2/3 weken. Dus de creases zaten er nog niet echt helemaal in. Maar zover ik kan beoordelen bleef het gewoon zoals die was.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:08 schreef M1stral het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om of het kwaad kan of niet, daar ben ik me wel van bewust. Ik heb alleen geen zin dat mijn creases verdwijnen of opnieuw vormen op andere plekken.
Ik denk dat je slechts minimale aantasting van je creases krijgt, in elk geval na 3 maanden intensief dragen wel dunkt me.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:47 schreef M1stral het volgende:
Ik zat eraan te denken mijn Vintage Label te soaken na een maandje of drie dragen. Om de reden dat ie dan weer wat strakker zou zitten en gewoon om hem wat op te frissen. Echter vraag ik me af of de gezette creases dan niet aangetast worden. En hem dragen tot ie helemaal droog is is geen optie, gezien dat de vorige keer (eerste soak) al immens lang duurde voor hij helemaal gedroogd was. Iemand suggesties, of gewoon doordragen tot 6 a 9 maanden?
quote:Mijn n&f broken twill heb ik nu sinds 25 oktober elke dag aan (op 3 dagen na ofzo). Nu begint het best hard te gaan. Gelukkig valt de stank nog mee!
Nopez gekocht bij tenue de nimes in Amsterdamquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:06 schreef One_conundrum het volgende:
mooie broek. Wel een hoge rise zeker? Geimporteerd?
Nice combsquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:51 schreef sarlo013 het volgende:
Hier twee foto's van mijn Naked and Famous Broken Twill. Ik heb hem nu aan zonder riem dus hij zit een beetje baggy
Heb alleen achtergrond geblurd en auto contrast gebruikt verder geen bewerkingen oid!
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom heb je geen Momo's gekocht?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:13 schreef sarlo013 het volgende:
[..]
Nopez gekocht bij tenue de nimes in Amsterdam
Veel succes! Drop je nog even fitpics? En measurements als je de tijd hebt? Ben wel benieuwd namelijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:10 schreef fespo het volgende:
ik heb mijn levi's binnen![]()
3 dagen vanuit Amerika, gewoon standaard verzending
DELIVERED ABROAD, Jan-12-11, 13:27 PM, NETHERLANDS
AT FOREIGN DELIVERY UNIT, Jan-12-11, 07:06 AM
OUT OF FOREIGN CUSTOMS, Jan-12-11, 01:37 AM
OUT OF FOREIGN CUSTOMS, Jan-11-11, 10:44 AM
Arrived Abroad, Jan-11-11, 10:43 AM
International Dispatch, Jan-09-11, 00:52 AM, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, Jan-07-11, 00:00 AM
ga van het weekend soaken.
Ja, nattuurlijk kan dat. Ik geef er zelfs de voorkeur aan om te soaken zonder te dragen. Voorkomt kneebags enzo. Anyway, gewoon een goed half uurtje tot een uurtje soaken. Koud om de indigo wat meer te sparen en heet voor maximale krimp en om overtollig indigo en starch te verwijderen.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:00 schreef fespo het volgende:
zal ik gewoon soaken en dan laten drogen in de badkamer?
aantrekken en laten drogen is het niet echt lekker weer voor
True, maar ik heb pas een update gepost. Dat ga ik vervolgens niet een week later weer doen. Geduld bokkepoot... En als je er een plaatje bij wilt hebben denk dan maar in de richting van mijn Somet'squote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:50 schreef bokkepoot het volgende:
Dit soort verhaaltjes zijn waardeloos zonder de bijbehorende fotos...
dacht dat je bedoelde dat ie te veel gekrompen wasquote:
Doe maar gewoon allebei.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:10 schreef fespo het volgende:
willen jullie metingen na het soaken of na een tijdje dragen (en stretchen)
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:52 schreef fespo het volgende:
denk toch dat hij een maatje te groot is.
misschien dat ik nog een 31 bestel.
Ach wees nog maar blij dat het een STFje is..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:11 schreef fespo het volgende:
ja ok maar het komt ook omdat ik heb gemeten waar ik andere jeans draag en dat is erg laag. mijn echte waist is nog wat smaller
Ahh de heup waist of de navel waistquote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:11 schreef fespo het volgende:
ja ok maar het komt ook omdat ik heb gemeten waar ik andere jeans draag en dat is erg laag. mijn echte waist is nog wat smaller
+1quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:51 schreef T_Fuff het volgende:
Waarom J&J jeans dan? Sparen en momotaro's halen
Als je zelf zorgt dat je goed schoon bent, met andere woorden dagelijks doucht en dergelijke, lijkt het mij dat een broek ook niet heel erg vies kan worden, bacteriegewijs.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:43 schreef vault_tec het volgende:
Er staat als goed is wel iets over de geurtjes...
In de vreezaah!quote:Op zondag 23 januari 2011 18:43 schreef vault_tec het volgende:
Er staat als goed is wel iets over de geurtjes...
Dus die momo's zijn nog donkerder? Ik vond deze al redelijk donker, vergeleken met Edwins Red Selvage en denham vjsquote:Op zondag 23 januari 2011 21:57 schreef M1stral het volgende:
Zo, dat is nogal een verschil met een paar Momo's... Althans, de Vintage lijn dan. Maar dat zie je zelf wel wanneer je er een aanschaft. Dat zogenaamde trademark van Rampuya, Deepest Indigo Blue, is bij eerste blik zowat zwart, zo donkerblauw is het. Dat stond me in het begin overigens best tegen, dat hij zo donker was... Maar gaandeweg leer je daarvan te gaan houden.
Donker he, haha.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:33 schreef T_Fuff het volgende:
Ja I see!
Bij elke broek van ALD krijg je een repair setje, met 3 knopen en een lap stof, is wel tof. Ik zal eens een foto maken als ik die lap over mijn broek heb, dat is de originele kleur (over een tijdje dan, contrast is dan groter)
Als in een vergelijkingsfoto
Die ja..quote:Op zondag 23 januari 2011 23:29 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Dus die momo's zijn nog donkerder? Ik vond deze al redelijk donker, vergeleken met Edwins Red Selvage en denham vjs
Ik vind donker juist tof!
edit: @Bokkepoot: [ afbeelding ] zoiets dus
deze komen van apc.frquote:Op maandag 24 januari 2011 15:06 schreef JulianoMM het volgende:
[ afbeelding ]
APC toch? Is deze nog te koop zo ja waar? (Winkels : omgeving Amsterdam / Internet ook goed.)
Nope, gewoon van Nederlandsche bodem. Tenue de Nimes. Ik heb hem gepast in plaats van meten en uiteindelijk toch nog op de gok kopen.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:49 schreef T_Fuff het volgende:
Die vintage label trekt me wel man, nog even sparen, goed meten en kopen. Gekocht bij blueingreen? Douanekosten?
Nice die kleurenquote:Op zondag 23 januari 2011 20:37 schreef M1stral het volgende:
Haha, nou tegen de tijd dat mijn Momo gaat stinken geef ik hem gewoon een soak met wat wasmiddel erbij. Vriezer en dat soort capriolen gaat mij toch echt te ver.
Hier trouwens de fit van mijn Momo na 3 maandjes. Pictures met flash.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry voor de ass shot. Camera was niet gemakkelijk vast te houden zo achter je rug en een goede spiegel hier in huis is niet aanwezig.
beide 40 cm.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:12 schreef bokkepoot het volgende:
Meet eens een broek op die ongeveer net zo hoog zit?
De waist dan ?
Een woord, anti fit.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:30 schreef fespo het volgende:
[..]
beide 40 cm.
de kont maakt hem alleen te groot
als ik hurk en weer opsta krijg ik een uitstekende kont :wtf:
quote:Op maandag 24 januari 2011 19:10 schreef fespo het volgende:
zal ik trouwens 1 of 2 maten kleiner gaan voor de levi's.
de waist heeft een kleine ruimte maar bij de achterzakken zit erg veel ruimte.
Ik zou zeggen gebaseerd op je measurments 2 naar beneden..quote:Op maandag 24 januari 2011 22:30 schreef fespo het volgende:
[..]
beide 40 cm.
de kont maakt hem alleen te groot
als ik hurk en weer opsta krijg ik een uitstekende kont :wtf:
Gewoon passend. De SJDJ was wel veel uitgelopen en zat toen baggy. Na de eerste wassing zat die passend. De SJODEE zit op zich wel goed en het denim is verkleurd en is heel soepel geworden maar draag em nooit meer omdat ik er flauw van ben en voorkeur geef aan de TFDS en AJDRS.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:02 schreef One_conundrum het volgende:
Hoe zit de Slim Jim bij jou Don?
Ik zat ook een beetje te kijken, maar had gehoopt dat er een leuke denim winkel zat waar ik niet van af wist.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:04 schreef bokkepoot het volgende:
Op sufu stond deze guide http://maps.google.nl/map(...)b81e46f713&z=14&om=1
Zie er alleen niet echt denim shops tussen staan.
Ik heb net wel 2 winkels gevonden maar die zagen er erg rode-winkel achtig uit...
Zo, die beginnen er goed uit te zien zeg. History betreffende soaks/washes?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:05 schreef Eirick het volgende:
Skulls na een maandje of 2.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Binnenkort maar weer eens mn ROY aantrekken, die ligt echt te verwaarlozen.
2 soaks. Eentje koud, eentje warm.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:49 schreef M1stral het volgende:
[..]
Zo, die beginnen er goed uit te zien zeg. History betreffende soaks/washes?
Wanneer heb je voor het laatst gesoakt? Of tweemaal direct in het begin om alle krimp eruit te krijgen?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:28 schreef Eirick het volgende:
[..]
2 soaks. Eentje koud, eentje warm.
Heeft btw geen last van loskomende stiksels oid.
Eenmaal de 'initial' soak, en na nieuwjaar (hij was zo ranzig) dat ik hem voor de tweede keer gesoakt heb.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:52 schreef M1stral het volgende:
[..]
Wanneer heb je voor het laatst gesoakt? Of tweemaal direct in het begin om alle krimp eruit te krijgen?
Cool! Evo pics?quote:Op woensdag 26 januari 2011 02:07 schreef DutchErrorist het volgende:
Mijn STF beginnen nu ook langzaam alweer te faden.
Ja, die Copper Label ligt in de kast inderdaad, netjes verpakt overigens. Ik dacht eigenlijk dat ik wel een rotation kon beginnen, in de gedachte dat het allemaal wat langer zou duren. Maar die 0201 loopt nu zo lekker dat ik me daarop voorlopig even op focus.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:06 schreef One_conundrum het volgende:
Hehe, dat zou wel een goede regel zijn ja.
M1stral, ligt die Copper label van nu gewoon al een maand in de kast, of wat?
Haha, en dan opsturen en inruilen voor een 32quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:13 schreef M1stral het volgende:
Je wou hem toch niet komen jatten he, als ik slaap?
Dat is mooi kut, maar goeie denimquote:Op woensdag 26 januari 2011 20:19 schreef BigSmurf het volgende:
Wel irritant, vanmiddag gestruikeld op de stationstrap, broek zie je niks aan, alleen m'n knie lag open, dus nu zit er aan de binnenkant van m'n broek allemaal opgedroogd bloed.
Jup, de kwaliteit is echt prima, niks te zien en op m'n knie zit toch een flinke schaafwond. Zal morgenmiddag eens kijken of ik het eruit kan kijken, gewoon eraf/eruit proberen te wrijven met een washandje en koud water dus?quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:54 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dat is mooi kut, maar goeie denim
Ik maakte laatst een schuiver met de fiets, enige zichtbare schaafplek zit op de coinpocket of all places, en een kleintje op de knie.
Sowieso wel een leuke winkel met een paar onbekende merken.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:39 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.tenuedenimes.com/shop/category/men/denim-pants/
Up and running, dat had ik even gemist.
Eerstvolgende keer als ik weer in Amsterdam ben maar even langs gaan. Ben nog nooit in de winkel geweest en zag 2 leuke Momo's ER007 waar mn oog een beetje op gevallen is. Wil de denim wel even irl aanschouwen en voelen etc etcquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:11 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Sowieso wel een leuke winkel met een paar onbekende merken.
Zoals Momotaro, Mister Freedom , Raleigh Denim ,Real Japan Blues Triple Works
Skinny is gewoon in de mode. waait vanzelf weer overquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:15 schreef Stereotomy het volgende:
Vraagje aan de kenners:
Heb een Levi's 514 (slim straight) laten overvliegen en hij zit erg lekker. Echter vind ik de jeans als ik om me heen kijk echt niet 'slim' vergeleken met wat ik andere mannen zie dragen. Is het misschien zo, dat ze in Amerika de broeken normaal wat baggier dragen, zodat bijv. een 501 daar juist als normaal wordt gezien, terwijl wij hier in Europa dat momenteel al richting baggy vinden neigen?
Beetje het Obama Jeans syndroom:
http://www.google.nl/sear(...)=UTF-8&q=obama+jeans
Die winkel mijd ik voorlopig even als ik amsterdam ben...anders doe ik zomaar "rare" aankopenquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:23 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Eerstvolgende keer als ik weer in Amsterdam ben maar even langs gaan. Ben nog nooit in de winkel geweest en zag 2 leuke Momo's ER007 waar mn oog een beetje op gevallen is. Wil de denim wel even irl aanschouwen en voelen etc etc
Je geeft teveel geld uit bedoel je? Kijkend naar de foto's van M1stral lijkt een momo me wel wat. Anders misschien een keer een ALD proberen of iets dergelijks. Nu twijfel ik of ik een APC voor 'erbij' moet kopen wat dan zonde kan zijn als ik het te weinig ga dragen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:06 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Skinny is gewoon in de mode. waait vanzelf weer over
[..]
Die winkel mijd ik voorlopig even als ik amsterdam ben...anders doe ik zomaar "rare" aankopen
Nou idd. *Alle* vrouwen hebben tegenwoordig van die stretch skinny legging dingen met jeansprint aan.quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:06 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Skinny is gewoon in de mode. waait vanzelf weer over
Mag van mij nog wel even in de mode blijven.quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou idd. *Alle* vrouwen hebben tegenwoordig van die stretch skinny legging dingen met jeansprint aan.
Ja veel te veel de laatste tijd..quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:27 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Je geeft teveel geld uit bedoel je? Kijkend naar de foto's van M1stral lijkt een momo me wel wat. Anders misschien een keer een ALD proberen of iets dergelijks. Nu twijfel ik of ik een APC voor 'erbij' moet kopen wat dan zonde kan zijn als ik het te weinig ga dragen.
Ben je een vrouw dan?quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou idd. *Alle* vrouwen hebben tegenwoordig van die stretch skinny legging dingen met jeansprint aan.
Ik heb 3 TF's, waarvan 2 dry's en 1 lichte pre wash, en die bevallen tot dusver prima.quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:13 schreef Greebs het volgende:
Om dan maar in de slim/skinny sferen te blijven, lichte jeans gevonden die mij bevallen, toch weer bij Nudie uitgekomen: net http://shop.nudiejeans.co(...)t.asp?id=2042&rnum=2 besteldHopelijk zit de fit mij een beetje leuk, anders wordt het wel een gedoe met terugsturen of doorverkopen..
Ik was eerder ook beduidend meer 'buff' dan nu en toen was het überhaupt kut om een broek te kopen, maar tegenwoordig gaat het wel iig meer variatiemogelijkheden. (Al zijn m'n benen nog steeds niet dun ter info.)quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:53 schreef BigSmurf het volgende:
Skinny's zijn aan mij niet besteed, heb door het waterpolo'en best wel gespierde bovenbenen en dat gaat niet goed samen met dat soort broeken. Plus dat ze me nog langer laten lijken dan dat ik al ben. Ik hou het lekker bij straight en hooguit slim jeans.
ER is Europe Label. Die broek die jij bedoeld heeft volgens mij dezelfde fit als de G007 van mij. Die kan je voor 280 (incl. shipping) bestellen bij Nordic Denim House. Dan heb je wel Copper Label. One Wash, 14.7 oz, mooie backpocket stitching en een ubergeile dikke lederen patch.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:23 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Eerstvolgende keer als ik weer in Amsterdam ben maar even langs gaan. Ben nog nooit in de winkel geweest en zag 2 leuke Momo's ER007 waar mn oog een beetje op gevallen is. Wil de denim wel even irl aanschouwen en voelen etc etc
Ik neem aan dat je die mooie donkerblauwe bedoeld? Staat bij TDN voor 280 op de site. Staat dat het een tight fit straight is, maar zo 'tight' ziet ie er niet uit. Weet je hier meer van af?quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:24 schreef M1stral het volgende:
[..]
ER is Europe Label. Die broek die jij bedoeld heeft volgens mij dezelfde fit als de G007 van mij. Die kan je voor 280 (incl. shipping) bestellen bij Nordic Denim House. Dan heb je wel Copper Label. One Wash, 14.7 oz, mooie backpocket stitching en een ubergeile dikke lederen patch.
Tight Straight is inderdaad wel wat strakker als de Slim Straight. Dit is vooral te merken in het topblock en de thigh area. Ook heeft de G007 een lagere rise (a la de 0705, waar de hele fit overigens op gebaseerd is, het strakste model dat Momotaro aanbied)quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:43 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je die mooie donkerblauwe bedoeld? Staat bij TDN voor 280 op de site. Staat dat het een tight fit straight is, maar zo 'tight' ziet ie er niet uit. Weet je hier meer van af?
Klinkt als een tight fit indeed. Vind de 003 ook een mooie fit hebben, dus die ga ik ook even checken. True to size hanteren is een goede tip iig. Ga binnenkort gewoon naar Amsterdam en kijk wel even rond. Ben bang dat de 007 te strak bij de thighs wordt afgaand op jouw reactie, maar ik zie het wel. Heb immers ook de TF van Nudie die prima zit.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:57 schreef M1stral het volgende:
[..]
Tight Straight is inderdaad wel wat strakker als de Slim Straight. Dit is vooral te merken in het topblock en de thigh area. Ook heeft de G007 een lagere rise (a la de 0705, waar de hele fit overigens op gebaseerd is, het strakste model dat Momotaro aanbied)
Ik heb overigens een 0201 in maatje 29 en heb op de one wash gedownsized (28). Met het oog dat deze nog zou stretchen, al is het minimaal want Momo denim is tight weave en rekt dus niet zo makkelijk op.
Ikzelf denk dat Momotaro andere meetmethoden gebruikt.quote:
Is het niet zo dat de Thin Finn in het topblock vrij losjes zit en strak bij de kuiten? Want naar mijn idee zijn de thigh's daarvan niet zo strak. De G007 is daar in mijn geval echt skintight, ik heb zelfs geen enkele hipflare. Wellicht dat je nog wat aan die info hebt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:11 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Klinkt als een tight fit indeed. Vind de 003 ook een mooie fit hebben, dus die ga ik ook even checken. True to size hanteren is een goede tip iig. Ga binnenkort gewoon naar Amsterdam en kijk wel even rond. Ben bang dat de 007 te strak bij de thighs wordt afgaand op jouw reactie, maar ik zie het wel. Heb immers ook de TF van Nudie die prima zit.
Vandaag aangehad, en shit, hij zit bij mijn waist best wat losser (99% katoen, 1% spandex) dan mijn normale 514 (100% katoen) en er komt zo'n puntje boven de bilnaad na gehurkt te hebbenquote:Op donderdag 27 januari 2011 20:55 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Net binnen: een 514 Shock Black met zilver/witte stiksels.
Dat klopt helemaal, dan is die ER007 dus zeker te strak afgaand op je reactie en kan ik em van mn lijst afhalen. Zal dan de ER003 en de G003 Copper label in de gaten houden. Die lijken me wel wat.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:59 schreef M1stral het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de Thin Finn in het topblock vrij losjes zit en strak bij de kuiten? Want naar mijn idee zijn de thigh's daarvan niet zo strak. De G007 is daar in mijn geval echt skintight, ik heb zelfs geen enkele hipflare. Wellicht dat je nog wat aan die info hebt.
Alleen de thigh is merkbaar groter, echter heeft de G007/ER007 een lagere rise en is tight weave. Geen stretch dus, in tegenstelling tot APC.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:32 schreef One_conundrum het volgende:
Volgens mijn onderzoek is G007 iets ruimer dan een APC NS, dus, denk ik, vergelijkbaar met een slim jim.
vergelijk deze maten maar es met die die M1stral postte
http://www.contextclothing.com/item.php?id=6
De rise gaat bij de Momo wel sneller 'omhoog'. van 28 tot 32 is 1,25 inch bij de momo en bij de APC van 25 tot 29 slechts .5 inchquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:46 schreef M1stral het volgende:
[..]
Alleen de thigh is merkbaar groter, echter heeft de G007/ER007 een lagere rise en is tight weave. Geen stretch dus, in tegenstelling tot APC.
Hoe gaat het eig. met jouw NS?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:00 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
De rise gaat bij de Momo wel sneller 'omhoog'. van 28 tot 32 is 1,25 inch bij de momo en bij de APC van 25 tot 29 slechts .5 inch
One Wash is precies wat het zegt, eenmaal gewassen. Dit is vaak een variant die een fabrikant aanbied naast de unsanforized/shrink to fit broeken. Deze is eigenlijk dus nog wel raw in de zin dat de broek niet bewerkt is, maar alle krimp is er al uit in tegenstelling tot een unsanforzed broek, welke je zal moeten soaken (om hem te laten krimpen) of moet downsizen om hem volledig raw te kunnen dragen. Overigens is het laatste niet aan te raden, omdat er kans bestaat dat je fades/wearmarks verschuiven als je de jeans wast.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:27 schreef tomatenrood het volgende:
Wat is een "one wash" jeans? Kwam dit ergens tegen op een webshop.
Ik dacht dat er vast wel iemand was in dit topic was, die dit weet
Thanks voor je uitlegquote:Op zondag 30 januari 2011 13:42 schreef M1stral het volgende:
[..]
One Wash is precies wat het zegt, eenmaal gewassen. Dit is vaak een variant die een fabrikant aanbied naast de unsanforized/shrink to fit broeken. Deze is eigenlijk dus nog wel raw in de zin dat de broek niet bewerkt is, maar alle krimp is er al uit in tegenstelling tot een unsanforzed broek, welke je zal moeten soaken (om hem te laten krimpen) of moet downsizen om hem volledig raw te kunnen dragen. Overigens is het laatste niet aan te raden, omdat er kans bestaat dat je fades/wearmarks verschuiven als je de jeans wast.
Graag gedaan. Wat voor one wash jeans had je gezien dan? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.quote:
Pics, studeertijd is nu wel voorbij. Hup!quote:Op maandag 31 januari 2011 09:50 schreef One_conundrum het volgende:
haha, ik had gister al wat pics gemaakt met mobiel in de zon, maar nu eerst studeren
Kijk es goed naar mijn gulpquote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:32 schreef T_Fuff het volgende:
Zat goed strak toen je hem kocht in elk geval
Niet zo veel downsizen hequote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:31 schreef One_conundrum het volgende:
Als je goed kijkt zie je dat het stiksel naast de gulp geknapt is
Welke?quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:07 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.nordicdenimhouse.com/blog/tag/copper-g003-mb/
Ik vind de broek trouwens niet echt mooi oud worden...
ik wilde laatst ook al de discussie opstarten, maar dat lukte niet. Misschien wel topic waardig, maar dan word het weer een fok hypequote:Op woensdag 2 februari 2011 14:37 schreef Blaxje het volgende:
Weten jullie waar ik een toffe chino kan scoren? Ik wil het liefst geen wijde pijpen. Model mag wel een beetje lijken op een kruising tussen Nudie TF en AJ. Dus zeker niet te wijd... Ik zag deze bij Levi: http://eu.levi.com/en_NL/(...)1.html?insearch=true, maar op één of andere manier lijkt het alsof hij ontzettend wijd zit bij het kruis, waardoor je een soort pamper lijkt te dragen als ie wat lager valt. Dat wil ik absoluut niet.
Jullie ideeën?
Dude, snap jij het wel? Dit is anders P-R-A-C-H-T-I-G-!quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:07 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.nordicdenimhouse.com/blog/tag/copper-g003-mb/
Ik vind de broek trouwens niet echt mooi oud worden...
Maar als je die laatste updates zijn is het niet bijster veel meer...quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:07 schreef M1stral het volgende:
[..]
Dude, snap jij het wel? Dit is anders P-R-A-C-H-T-I-G-!
[ afbeelding ]
Ik zoek ook nog steeds een chino.. maar dan eentje van dry denim...quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:30 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
ik wilde laatst ook al de discussie opstarten, maar dat lukte niet. Misschien wel topic waardig, maar dan word het weer een fok hype
chino's op cultizm
dockers slim fit
fit guide op dockers us
en dan is er ook nog een Extra slim blijkbaar.
Front:quote:
Dat hoort zo, en dat zit heerlijkquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:09 schreef BigSmurf het volgende:
Danm, wat hebben die dingen toch altijd een hoge rise.
Bevalt ie?quote:Op maandag 7 februari 2011 12:57 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Pics Levi Stf W32-L36 met flits
Front:
[ afbeelding ]
Back:
[ afbeelding ]
Knee:
[ afbeelding ]
BackKnee:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:40 schreef BigSmurf het volgende:
Laatste paar dagen vooral m'n Edwin gedragen, ik begin spijt te krijgen dat ik m'n AJ niet een waistmaat kleiner genomen heb, hij zakt nu enorm van m'n kont af. Kan hem zonder riem met groot gemak uittrekken zonder de knopen los te maken. Zit te dubben of ik niet toch een maat kleiner koop en m'n huidige verkoop...
Nope, niet echt. Deze bitches behouden echt goed hun indigo. Maar hij ruikt wel weer lekker frisquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:52 schreef T_Fuff het volgende:
Ja die rise is inderdaad wel hoog, vind hem voor mijzelf te hoog.
Gaat goed ali, gaat zo verdert.
M1stral, merk je veel verschil in je momo's?
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:34 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat hoort zo, en dat zit heerlijkIk haat laag zittende broeken
[..]
Bevalt ie?
Hoezo Nudie voor oude mannenquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:36 schreef Neraice het volgende:
Haha, vandaag met een meisje gesprek over jeans gehad. Maar ze vond G-star het beste merk voor jeans, Nudie voor oude mannen (like whut?) en Levi's vond ze wel vet.
Nudie FTWquote:Op donderdag 10 februari 2011 22:02 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Hoezo Nudie voor oude mannen![]()
Naja asl ze G-star vet vind...Vraag maar wat ze hier van vind...
[ afbeelding ]
En zo horen die dingen ook gewoon te zitten
Lol@foto. Je kunt een trap niet eens oplopen door zo'n laag kruis.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:02 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is er dan geen kans dat de pijpen te kort worden? Ik heb daar namelijk niet al te veel marge in, aangezien ik van plan was om hem heel lang te gaan dragen zonder wassen, en als ik hem eventueel zou wassen op 30 graden.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 08:53 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Lol@foto. Je kunt een trap niet eens oplopen door zo'n laag kruis.
Bigsmurf kun je je Nudie niet soaken of iets dergelijks?
Hoe zitten die pijpen nu? Die Edwin waarvan mijn lengte te groot was ging ik ook soaken. Er gaat niet zoveel van af. Zijn nu omgeslagen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:16 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Is er dan geen kans dat de pijpen te kort worden? Ik heb daar namelijk niet al te veel marge in, aangezien ik van plan was om hem heel lang te gaan dragen zonder wassen, en als ik hem eventueel zou wassen op 30 graden.
Ik vind G-star best wel lelijk hoorquote:Op donderdag 10 februari 2011 22:02 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Da's waar, proberen kan altijd. Is hij ook meteen weer lekker schoon en fris.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:57 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Hoe zitten die pijpen nu? Die Edwin waarvan mijn lengte te groot was ging ik ook soaken. Er gaat niet zoveel van af. Zijn nu omgeslagen.
Je kan het altijd proberen te soaken en alsnog te verkopen als het je niet bevalt
G-starquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:36 schreef Neraice het volgende:
Haha, vandaag met een meisje gesprek over jeans gehad. Maar ze vond G-star het beste merk voor jeans, Nudie voor oude mannen (like whut?) en Levi's vond ze wel vet.
Hoe gaat het eigenlijk met jou knight?quote:
Hehe, dat is eigenlijk nog niet eens zo'n gek idee.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:22 schreef Kasanova_ het volgende:
Je kan ook alleen de waist soaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |