dat dacht ik dus ookquote:Op vrijdag 24 december 2010 13:56 schreef Qwea het volgende:
Jezus, volgens mij heb je voor ruim 100 euro aan eten liggen daar
Afgaande op de eerste dag en deze eerste produkten zeg ik ook: Koop gewoon ergens een goed stuk vlees wat jezelf lekker vind,bereid het zoals jij wilt en koop een bak ijs en apart fruit en maak je eigen feestmaaltijd ipv je geld aan deze kant en klare dingen te besteden die er op tv en bladen zo geweldig uitzien.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik was al erg benieuwd of die dingen er net zo lekker uitzagen als dat ze in de winkel lagen en wanneer ze klaargemaakt zouden zijn! Toch wel apart zo'n kant en klaar ding, meestal smaakt dat nergens naar!
Ik hou het toch lekker bij een eigen stuk beenham met een eigen gemaakt sausje erbij!Kan ook nog steeds foutgaan, maar ik hoop van niet!
quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:56 schreef rubje het volgende:
[..]
Afgaande op de eerste dag en deze eerste produkten zeg ik ook: Koop gewoon ergens een goed stuk vlees wat jezelf lekker vind,bereid het zoals jij wilt en koop een bak ijs en apart fruit en maak je eigen feestmaaltijd ipv je geld aan deze kant en klare dingen te besteden die er op tv en bladen zo geweldig uitzien.
@Qwea: Dat heb je erg goed geraden! Precies 120 euro en 50 cent!![]()
Frambozen inderdaad...quote:
Ah, ik wou net zeggen!quote:[b] Op
PS: we hebben ook kreeften ingekocht,[/sub]
Ik hoefde al niet eens te overwegen die kreeften van AH te nemen want ik wist al dat het niks was En toen ik ernaar keek zag ik wat ik dus vermoede. Zonde,hoe goedkoop ook, van het geld om dat te kopen. Zelfde geldt voor die sushi die ze aanbieden. Allemaal bagger.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:34 schreef horned_reaper het volgende:
Ah, ik wou net zeggen!![]()
Die kreeft moet je inderdaad op z'n minst proberen... ik ben benieuwd of de AH hier een beetje kwaliteit mee weet te behalen.
maar hoe kwam je op dit idee?quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:56 schreef rubje het volgende:
[..]
@Qwea: Dat heb je erg goed geraden! Precies 120 euro en 50 cent!![]()
Ik zie een discrepantie tussen deze quote en de inhoud van dit topic, maar leuk is het wel.quote:
Maar als je gek bent op lekker eten, waarom koop je dan die kant en klare supermarktdingen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:27 schreef rubje het volgende:
@Aphrodyte: Neu,maar omdat we beiden gek op lekker eten zijn en dan zo eind van het jaar even voor elkaar goed uitpakken nemen we van alles en overal wat. Ons uitje noem ik het altijd deze spending zo eind van het jaar.![]()
![]()
Kijk dan morgenmiddag maar even naar dit topic want in de beginfoto kon je zien dat ik o.a. ook de varkenshaas(naast de ribroast,lambsrack,kalkoenfilet?), heb en die wilde ik morgen voor de lunch gaan uitproberen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:09 schreef Starm het volgende:
Erg leuk/goed topic.![]()
Ik ga morgen avond de AH excellent varkenshaas proeven.
Ik had het al gezien in de beginfoto.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:26 schreef rubje het volgende:
[..]
Kijk dan morgenmiddag maar even naar dit topic want in de beginfoto kon je zien dat ik o.a. ook de varkenshaas(naast de ribroast,lambsrack,kalkoenfilet?), heb en die wilde ik morgen voor de lunch gaan uitproberen.
@rijsttafel & Aphrodyte:
Nooit over nagedachtquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:26 schreef rubje het volgende:
terwijl de chinese restaurants/winkels en Turkse supers gewoon beide kerstdagen open zijn![]()
![]()
echt Hollands om zoveel in te slaan alsof we op rantsoen gaan terwijl andere bevolkingsgroepen gewoon hun winkels openhouden.![]()
![]()
![]()
Volgend jaar zijn ze toch wel weer hogerquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:36 schreef Baalhaar het volgende:
Misschien handig als je de prijs van de gerechten noemt?
Dat is na het bakken he, er voor zien ze er prima uit. Ik moet zeggen dat ik het geheel er ook een stuk beter uit vind zien dan de vorige.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:42 schreef justmattie het volgende:
Die groenten zien eruit alsof ze drie weken buiten de koelkast hebben gelegen. Het vlees lijkt wel aardig verder
Dat dacht ik ookquote:Op zaterdag 25 december 2010 16:40 schreef golfer het volgende:
Beetje verbrand van boven dat groene spul is zwart geworden.
Ja,maar dat proef je niet eens(of ander schraap je dat weg) omdat de andere ingrediënten veel meer overheersen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:40 schreef golfer het volgende:
Beetje verbrand van boven dat groene spul is zwart geworden.
En wat is er vers aan voorverpakte supermarkt kweekzalm van minimaal een paar dagen oud?quote:Op zondag 26 december 2010 19:09 schreef rubje het volgende:
. De zalm is lekker dik,vettig en stevig zoals verse zalm behoort te zijn.
Meer geld ben ik niet met je eens, voor veel goedkoper heb je een veel lekkerdere maaltijd, ik vind het nogal prijzig die ah bakken.quote:Op maandag 27 december 2010 01:35 schreef Strychnos het volgende:
Leuk topic, heb het toch wel te doen met de mensen die deze zooi met de kerst op tafel durven te zetten.
Steek alsjeblieft wat meer tijd en geld in het eten en ga zelf wat maken.
Uh ja daar heb je wel gelijk in, maar het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor vlees je haalt en waar je dat haalt.quote:Op maandag 27 december 2010 08:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Meer geld ben ik niet met je eens, voor veel goedkoper heb je een veel lekkerdere maaltijd, ik vind het nogal prijzig die ah bakken.
Ja dat niet alleen, maar hoe weet je of het de juiste temperatuur was/is als je het niet eerst met een ander stuk vlees op de volgens de verpakking beschreven tijd/temperatuur geprobeerd hebt?quote:Op maandag 27 december 2010 18:26 schreef loecje het volgende:
de juiste temperatuur? ik weet niet hoor maar het ziet er nogal zwart en onsmakelijk uit...
1-persoonsmaaltijdenquote:Op maandag 27 december 2010 18:35 schreef qltel het volgende:
Wat ik me afvroeg: je schrijft regelmatig over "wij" maar het zijn 1 persoons-maaltijden. Ik neem dus aan dat je die 120 euro aan eten in je eentje hebt weggewerkt of begrijp ik dat verkeerd?
Overigens m'n complimenten over dit verslag!
Geen idee. Het lijkt me ook vrij fors, maar ik lees ook dingen alsquote:Op maandag 27 december 2010 18:36 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
1-persoonsmaaltijdenHet zijn alles behalve 1-persoonsmaaltijden...
Vandaar mijn verwarring.quote:De ribroast is een flink stuk vlees die voor een grote eter genoeg is,maar voor
middelmatige eters iets te veel van het goede,waardoor je het met gemak met een ander kunt delen.
Idd, het zijn geen eenpersoonsstoommaaltijdenquote:Op maandag 27 december 2010 18:47 schreef DesertRose het volgende:
Ik weet zeker dat dit geen eenpersoons maaltijden zijn. Knap van TS dat hij het wel in zijn eentje op kan
Nu al, zelfs!quote:Op woensdag 29 december 2010 14:38 schreef rubje het volgende:
ik heb inmiddels begrepen van AH dat alles na 31 december voor 50% vd de prijs wegmag (zoals die zalmhaas)
. Ja idd , ik heb zelf ook de ribroast gemaakt en zij leek er totaal niet op. Ik heb strikt de vermelde tijd en graden Celsius gebruikt en hij zag er veel beter uit . Balen man voor je ....quote:Op maandag 27 december 2010 18:26 schreef loecje het volgende:
de juiste temperatuur? ik weet niet hoor maar het ziet er nogal zwart en onsmakelijk uit...
Nou ik weet niet waar jij dat vandaah haalt maar in de hele regio Rijnmond staat die hele zamhaas nog gewoon te koop voor +/-19,00 euro.(niks korting dus)quote:
In AH Utrecht Hoog Catherijne heb ik ze met 50% korting gezien. Maar goed, dat was dus ten tijde van m'n vorige post. Zal nu al wel weg zijn.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:22 schreef rubje het volgende:
[..]
Nou ik weet niet waar jij dat vandaah haalt maar in de hele regio Rijnmond staat die hele zamhaas nog gewoon te koop voor +/-19,00 euro.(niks korting dus)![]()
en als jij een adresje hebt,pleur het dan maar ff hier meer waar die hele zalmhaas dan voor 50% vd prijs is te krijgen.
het begint alweer hoor. zag bij ah al complete hammen liggen voor zo'n 70 euro. zal wel bedoeld zijn om er leuk uit te zien voor de kerst, alhoewel je volgens mij beter een ham bij een leuke slager kan halen.quote:Op woensdag 14 december 2011 07:47 schreef Karina het volgende:
Ik ben tweede Kerstdag alleen, maar zal toch wat moeten eten natuurlijk, ik ga het topic in de gaten houden, in de winkel nog niets zien liggen.
Een hele ham krijg ik nooit van mijn leven op in mijn eentjequote:Op woensdag 14 december 2011 13:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het begint alweer hoor. zag bij ah al complete hammen liggen voor zo'n 70 euro. zal wel bedoeld zijn om er leuk uit te zien voor de kerst, alhoewel je volgens mij beter een ham bij een leuke slager kan halen.
gewoon blijven proberenquote:Op woensdag 14 december 2011 13:26 schreef Karina het volgende:
[..]
Een hele ham krijg ik nooit van mijn leven op in mijn eentjeIk zit meer aan de lekkere voorgerechtjes en toetjes te denken en de snacks.
Een hoofdgerecht haal ik inderdaad liever bij de slager, maar dat zal wel een biefstukje worden, ik ben niet zo een goede kok (of eigenlijk, ik kan er niets van).
als je bij een toko in de buurt woont zou dat mijn voorkeur hebben boven die ah maaltijd dingen. vind die kerstmaaltijden vreselijk duur en niet echt super lekker ofzo.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:30 schreef Karina het volgende:
Ik kan het niet omdat ik het inderdaad niet leuk vind. En speciaal koken voor mijn eentje doe ik ook niet. Maar een biefstukje lukt nog wel.
Die kleine hapjes vind ik sowieso lekkerder dan een heel diner van drie gangen.
Ossenhaasje halen bij de slager, met zelfgemaakte frietjes en een beetje sla. Weinig moeite voor een koninklijke maaltijd.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:30 schreef Karina het volgende:
Ik kan het niet omdat ik het inderdaad niet leuk vind. En speciaal koken voor mijn eentje doe ik ook niet. Maar een biefstukje lukt nog wel.
Die kleine hapjes vind ik sowieso lekkerder dan een heel diner van drie gangen.
Er zit tegenwoordig een toko vlakbij, is ook nog een idee inderdaad.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je bij een toko in de buurt woont zou dat mijn voorkeur hebben boven die ah maaltijd dingen. vind die kerstmaaltijden vreselijk duur en niet echt super lekker ofzo.
Zoiets ja, het hoeft voor mij echt niets bijzonders te zijn (alleen zelfgemaakte patat kan niet, want ik heb geen frituurpan, maar gebakken aardappeltjes is net zo lekker).quote:Op woensdag 14 december 2011 13:35 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ossenhaasje halen bij de slager, met zelfgemaakte frietjes en een beetje sla. Weinig moeite voor een koninklijke maaltijd.
Als het een goeie toko is zoals ze hier zitten is het smullen voor een tientjequote:Op woensdag 14 december 2011 13:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Er zit tegenwoordig een toko vlakbij, is ook nog een idee inderdaad.
[..]
Zoiets ja, het hoeft voor mij echt niets bijzonders te zijn (alleen zelfgemaakte patat kan niet, want ik heb geen frituurpan, maar gebakken aardappeltjes is net zo lekker).
doe dat dan ipv erover te zeurenquote:Op woensdag 14 december 2011 13:49 schreef rubje het volgende:
Waarom,open je toch een nieuw review topic over genaamd AH.....review 2011?
![]()
Dit topic ging over ervaringen van vorig jaar.
Maakt toch niet uit? Dit topic zit nog niet eens op de helft.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:49 schreef rubje het volgende:
Waarom,open je toch een nieuw review topic over genaamd AH.....review 2011?
![]()
Dit topic ging over ervaringen van vorig jaar.
Ja en meestal is het nog hardstikke veel ook voor 1 persoon, als je een bakje neemt.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als het een goeie toko is zoals ze hier zitten is het smullen voor een tientje
je moet echt neit bij Ah zijn voor kreeft. Maar een canadese kreeft excellent noemen vind ik schandalig, het is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 14 december 2011 15:45 schreef golfer het volgende:
Als jij mij kunt vertellen waar de Oosterscheldekreeften bij de AH liggen hou ik mij graag aanbevolen.
Ze noemen het ook geen excellente Canadese kreeft hequote:Op woensdag 14 december 2011 15:47 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
je moet echt neit bij Ah zijn voor kreeft. Maar een canadese kreeft excellent noemen vind ik schandalig, het is gewoon niet waar.
quote:Op woensdag 14 december 2011 15:51 schreef Bartjebart het volgende:
Ze noemen het ook geen excellente Canadese kreeft he
Het wordt alleen verkocht onder het huismerk AH Excellent.
het is geen excellent product. Net als hun blikken soep. Ik vind dat misleiding.quote:Op woensdag 14 december 2011 15:51 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ze noemen het ook geen excellente Canadese kreeft he
Het wordt alleen verkocht onder het huismerk AH Excellent.
Dien een klacht bij ze in.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:05 schreef Spanky78 het volgende:
het is geen excellent product. Net als hun blikken soep. Ik vind dat misleiding.
Het is geen misleiding, je snapt volgens mij alleen niet hoe die huismerken opgebouwd zijn.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
het is geen excellent product. Net als hun blikken soep. Ik vind dat misleiding.
goede reden als je 1e kerstdag lekker lui wilt zijn. dat is toch de voornaamste reden van die pakketjes, niet hoeven kopen.quote:Op donderdag 15 december 2011 01:36 schreef Bluezz het volgende:
Maar niet lekkerEn simpel te maken zonder fornuis schoon te maken *die reden alleen al
![]()
Ik dacht altijd dat een kreeft echt lekker is al hij levend gekookt wordt en dan direct wordt opgegeten.quote:Op woensdag 14 december 2011 15:03 schreef Spanky78 het volgende:
Canadese kreeft. Een schande. De beste kreeften komen uit de Oosterschelde en gaan dan ook vandaar naar de betere restaurants. Excellent is canadese kreeft echt niet. Alhoewel hij best lekker kan zijn.
ik snap het best. Stop een inferieur product oin een glimmen blikje met mooie naam en hoppa: een euro duurder. Doe er 0,02% kreeft in en noem het kreeftensoep...quote:Op woensdag 14 december 2011 16:54 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Het is geen misleiding, je snapt volgens mij alleen niet hoe die huismerken opgebouwd zijn.
Je kunt hem ook vlak voor het koken een koksmes door de hersenen rammen, dat is wat aardiger dan levend koken. Maar Kreeft is inderdaad wel iets wat vers extra lekker is. Invriezen kan wel, maar is toch qua textuur net even anders.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:06 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat een kreeft echt lekker is al hij levend gekookt wordt en dan direct wordt opgegeten.
(maar om nu een paar dagen een kreeft door je huis te laten lopen...)
wij noemen dat altijd kreeften maar wie weet heb je gelijkquote:Op vrijdag 16 december 2011 21:29 schreef Spanky78 het volgende:
Volgens mij zijn dat langousten, ook lekker trouwens!
Klopt. Kreeften hebben nog 2 hele grote scharen vooraan zitten.quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:29 schreef Spanky78 het volgende:
Volgens mij zijn dat langousten, ook lekker trouwens!
Wat was je per kreeft kwijt?quote:Op maandag 19 december 2011 19:39 schreef rubje het volgende:
Zo! morgen gaan we de kreeften die we bij de chinezen bestelt hebben en daar in hun bassin liggen ophalen en verder alles wat we nodig hebben voor het voorgerecht dat ook uit schaaldieren zal bestaan. Kortom dit wordt weer een smullende Kerst a.s. zaterdagavond(en geen achterlijke AH dure bagger!
![]()
)
Thx! Die negra wil ik ook eens proberen. Hoeveel gram is zo'n verpakking ongeveer?quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:03 schreef rubje het volgende:
update!
Na vanmiddag toch even langs de AH te zijn gereden op weg naar huis met een belachelijke ervaring,is bij deze eerste rit toch iets positiefs gebleken en wel met de artikelen die ik meenam te weten de verukkelijke patanegra,meringue schelpen/crackers en last but not least de chocolade praline roomijstaart.Vergeet de AH Grand dessert,AH Excellent Grand dessert moussevariaties in cup of zelfs de AH Excellent Witte chocolade champagne truffels want die zien er alleen mooi uit in het plastic maar vallen vies tegen in de praktijk.
[ afbeelding ]
De patanegra is niet duur ( +/-4,80 euro) en smaakt zelfs al is het niet van het bot zelf vers gesneden prima,vettig en gewoon zoals patanegra behoort te smaken.De meringue schelpen/crackers zijn ook prima en lekker luchtig en zoet en de chocolade praline roomijstaart is echt geweldig! Smaakvol,botermals bij het proeven en snijden,kortom zijn geld meer dan waard en echt een toppertje!
[ afbeelding ]
Sommige mensen eten AH Excellent als tussendoortjes en met Kerst gaat ze 3 maal uit eten in een goed restaurantquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:47 schreef golfer het volgende:
En wat ga je dan met Kerst eten, nu je alles al open hebt gemaakt en geproefd?
Echte gourmands mijden de restaurants met kerst en koken vooral zelf.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:13 schreef horned_reaper het volgende:
Sommige mensen eten AH Excellent als tussendoortjes en met Kerst gaat ze 3 maal uit eten in een goed restaurant
Alsof een gourmand ook per definitie zelf goed kan koken..quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Echte gourmands mijden de restaurants met kerst en koken vooral zelf.
Ik maak tegenwoordig regelmatig deze amuse met Pata Negra.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:50 schreef Karina het volgende:
Hoe eet je die pata negra? Ik neem aan dat je niet zo een plak ham in je mond stopt. Gewoon op een stukje stokbrood?
Lijkt me wel lekkerquote:Op dinsdag 20 december 2011 18:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik maak tegenwoordig regelmatig deze amuse met Pata Negra.
Hoeveel van die 'ham' ga je de komende dagen eten?quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:10 schreef rubje het volgende:
@FkTwkGs2012:
De kreeften kosten ons per stuk( grote jongens trouwens) +/- 20 euro!
De patanegra is per +/- 70 gram per verpakking!( gezien de prijs
heb ik gelijk maar een hele zwik meegenomenen gezien mij voorliefde
hiervoor zal ik vd week nog wel een keer een zwik ervan ophalen.Wel goed
opletten trouwens als je ze pakt want sommigen zijn al wat verkleurt.)
[ afbeelding ]
De Lidl heeft ook diepvrieskreeft maar dan voor ¤8quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:10 schreef rubje het volgende:
@FkTwkGs2012:
De kreeften kosten ons per stuk( grote jongens trouwens) +/- 20 euro!
Een droge Champagne vind ik wel lekker (of anders een droge Prosecco). Het ziet er heerlijk uit.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:20 schreef rubje het volgende:
@ Karina: De patanegra is nogal zoutig en vettig en een cognac erbij hoe lekker die ook is,lijkt mij wat conficterend.Een fino sherrry bij de patanegra is meer passend imo.
en anders doe je decadent zoals ik hieronder.(tja,kon mij nog niet beheersen dus maar de boel alvast opengetrokken!
)
[ afbeelding ]
Voor de liefhebbers.Piper-Heidsieck D.S. (demi-sec cuvee) is een pareltje opzich die heerlijk zacht met de smaken van vanille, gebak, peperkoek en gesuikerde citroenschil wegdrinkten voor liefhebbers de Veuve Clicquot,Laurent Perier of Moet & Chandon champagne in hun hemd zet als je niet zo van het droge en zure houdt. Probeer het eens en het scheelt je ook in de portemonee vaak..
Volgens enkele bekende wijnschrijvers is het een 'omfietswijn', de Copa Sabia Reserva Brut:quote:Op woensdag 21 december 2011 17:47 schreef rubje het volgende:
De Hema en een cava als combinatie nodigt niet echt uit,sowieso niet cava's in NL.
En welke zou het predikaat geweldig/goed dan wel niet hebben volgens jou Bluezz?
Wat klinkt dit vreselijk hautain.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:47 schreef rubje het volgende:
De Hema en een cava als combinatie nodigt niet echt uit,sowieso niet cava's in NL.
En welke zou het predikaat geweldig/goed dan wel niet hebben volgens jou Bluezz?
ben je toch wel weer 1 van de beste klanten van de grootgrutter geworden de afgelopen dagen.quote:Op woensdag 14 december 2011 14:02 schreef rubje het volgende:
want dit jaar zul je het zonder mij moeten doen want ik heb na vorig jaar al besloten niet meer te gaan inkopen bij AH voor een kerstmaal,zeker met het gegeven dat de winkels van onze Turkse slager/groentenboer etc gewoon tijdens de kerstdagen open is.
en inslaan dus onnodig is.
Dan zal je wel uit dezelfde plaats als rubje komen..die koopt die hele winkel leegquote:Op donderdag 22 december 2011 19:15 schreef Karina het volgende:
@rubje: off topic, maar die radio is leuk![]()
OT: ik was vandaag bij de AH maar de pata negra heb ik nog niet gespot. Misschien morgen.
Gebruik het dan om te koken of maak er op zijn minst azijn van.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:41 schreef rubje het volgende:
zoals verwacht eindigde na 1 slok de HEMA Cava waar ik hem al vond thuishoren.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, want dan missen we zijn statementquote:Op donderdag 22 december 2011 19:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gebruik het dan om te koken of maak er op zijn minst azijn van.
Zou zomaar kunnen: want de AH bij mij in de buurt is een kleintje, daar is alles zo weg.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:29 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Dan zal je wel uit dezelfde plaats als rubje komen..die koopt die hele winkel leeg
Het ligt bij mijn AH in de koeling met vers gesneden vleeswarenquote:Op vrijdag 23 december 2011 09:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen: want de AH bij mij in de buurt is een kleintje, daar is alles zo weg.
En inderdaad, alles was al weer weg of zat niet in het assortiment: straks maar even naar de AH in de Beethovenstraat, ik denk dat ze daar heel wat lekkers op voorraad hebben![]()
Ook daar geen pata negra, ik geef het op.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:51 schreef rubje het volgende:
As je nou hier in de regio Rijnmond woonde had ik je een patanegra toegezonden als kerstgeschenk want tis wel sneu als je zoveel moeite doet en dan nog niet iets geweldigs zoals de PN kan proeven.( je hebt er zelfs al proseco voor ingeslagen las ik.)
Alweer terug van Rotterdam-centrum zoals je hier kan nalezen en weer wat ingekocht.Net op tijd terug om het vrouwtje,dat het kerstmaal vanavond bereidt,(nee,nog niet de kreeften,die zijn voor 1st Kerstdag!
) een lekker ontbijtje op bed te brengen aangezien ze lekker lang deze ochtend kon uitslapen.
Onze kleine dorpsAppie (geen XL) heeft het gewoon ook bij de verpakte vleeswaren liggen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:08 schreef Karina het volgende:
Dat is lief. Ik doe het maar met twee flessen Prosecco en andere ham die ik heb gekocht. Misschien is het regiogebonden of alleen te krijgen bij AH XL? Die zit namelijk niet in de buurt. De dame in de AH waaraan ik het vroeg, had er zelfs nog nooit van gehoord...
Er lagen wel allerlei andere hammen hoor en Beethovenstraat is niet echt een Joodse Buurt, dat is Buitenveldert, maar het Gelderlandplein had ik echt geen zin in, gekkenhuis in die parkeergarage altijd daar op dit soort dagen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:29 schreef golfer het volgende:
AH Beethovenstraat heeft waarschijnlijk geen varken in het assortiment?
(Joodse buurt).
Cornelis Troost dan?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Er lagen wel allerlei andere hammen hoor en Beethovenstraat is niet echt een Joodse Buurt, dat is Buitenveldert, maar het Gelderlandplein had ik echt geen zin in, gekkenhuis in die parkeergarage altijd daar op dit soort dagen.
Ben vanochtend even bij Cornelis Troost geweest, absolute chaos drukte. Maar nog best wel een hoop producten. Al denk ik dat de winkel nu een soort van leeg isquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb geen fut meer eigenlijkMuseumplein had ook nog gekund bedenk ik nu pas.
Bij Gelderlandplein verkopen ze ook echt wel varkensvlees hoor. Er is wel een afdeling met kosher voedsel.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Er lagen wel allerlei andere hammen hoor en Beethovenstraat is niet echt een Joodse Buurt, dat is Buitenveldert, maar het Gelderlandplein had ik echt geen zin in, gekkenhuis in die parkeergarage altijd daar op dit soort dagen.
De onze niet hoor..?quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:08 schreef rubje het volgende:
Vergeten jullie niet dat AH als 1 vd weinige supers 1st kerstdag open is tot ik meen 16:00 uur oid..
Ook die schaal met vis enzo die jij schaaldieren noemt door 'de' vrouw (een keertje niet het vrouwtje?..... )gemaakt? Die ziet er namelijk wel erg uit een winkel uit, zo'n plastic schaal.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:08 schreef rubje het volgende:
Vergeten jullie niet dat AH als 1 vd weinige supers 1st kerstdag open is tot ik meen 16:00 uur oid..
Btw..onze kerstavond is voorbij en het was weer super allemaalAlle eer gaat naar de vrouw!
Ja weet ikquote:Op zaterdag 24 december 2011 20:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bij Gelderlandplein verkopen ze ook echt wel varkensvlees hoor. Er is wel een afdeling met kosher voedsel.
Bij Ah hadden ze weinig speciaal kerstspul, minder dan voorgaande jaren
Ik heb net even van de stukken kreeft die ik niet gebruik een bouillon gemaakt.quote:Op zondag 25 december 2011 00:34 schreef cherrycoke het volgende:
hier bij de appie hadden ze die kreeften geeneens liggen
hier 1ste, 2de niet.quote:Op zondag 25 december 2011 09:19 schreef Isabeau het volgende:
De AH hier is gewoon de hele 1e en 2e kerstdag gesloten.
erg uit een winkel afgaande op een zwarte plastic schaal..quote:golfer schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:42:34
Ook die schaal met vis enzo die jij schaaldieren noemt door 'de' vrouw (een keertje niet het vrouwtje?..... )gemaakt? Die ziet er namelijk wel erg uit een winkel uit, zo'n plastic schaal.
Die staan in CUL en hebben behalve de kreeften niks met dit AH-topic te maken.quote:Op zondag 25 december 2011 13:38 schreef rubje het volgende:
Waar zijn anders jouw kersmaaltijden van 2011.
quote:
ontopic.
Die saus is normaal gesproken toch los verpakt?quote:Op zondag 25 december 2011 23:41 schreef ddx het volgende:
Heb vanavond de varkenshaas bij m'n ouders gegeten, maar kon nou niet echt zeggen dat het heel bijzonder was.
Stukje vlees die beetje in veel saus ligt (groente was echt zacht geworden).
Je hebt mijn zegen om een nieuwe te makenquote:Op zondag 9 december 2012 17:29 schreef Tim86 het volgende:
BUMP! Of maken we een nieuw topic voor 2012..zou leuk zijn als er wat mensen hier gaan reviewen weer. Ik zal zelf ook wel mijn duit in het zakje doen
Pas de TT maar aan als je wilquote:Op zondag 9 december 2012 17:42 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je hebt mijn zegen om een nieuwe te maken
En anders pas ik de TT wel even aan.
Ja volgens mij wel, de kerst allerhande is in ieder gecal helemaal Jamie O. Met recepten om aantal kant en klaar dingen zelf te maken.quote:Op zondag 9 december 2012 17:30 schreef Adelante het volgende:
Dit jaar met allemaal Jamie Oliver zooi als ik de reclame mag geloven
Hmm, weet niet of dat de verkoopcijfers omhoog drijft.quote:Op zondag 9 december 2012 17:37 schreef borisz het volgende:
Jup. De Rollades hebben een stikkertje met Jamie gekregen. Nou ja niet allen, wel een deel.
Die is al lang in assortiment hoor, niet voor Kerst. Ik vond hemquote:Op zondag 9 december 2012 18:23 schreef tombolafan het volgende:
Volgens mij is niet alles van Jamie toch?
Ik heb vorige week de kipfilet met lavendel en honing-caramelsaus gekocht (want afgeprijsd en bonus)
En ik moet zeggen; heerlijk!![]()
![]()
Oh echt?quote:Op zondag 9 december 2012 18:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Die is al lang in assortiment hoor, niet voor Kerst. Ik vond hem![]()
![]()
Miiiieeeeer zoet
Bovenstaande stond er in ieder geval ook weer bij...zijn toch wel wat artikelen die ieder jaar terugkomen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:35 schreef Tim86 het volgende:
Geen foto's, maar kalkoen met truffel amandelschaafsels was erg lekker. 7,nogiets en een prima portie voor 2 personen. Niets mis mee
Ik ga ze straks proberenquote:Op maandag 10 december 2012 18:32 schreef computergirl het volgende:
![]()
Jamie's spruitjes zijn best lekker . 300 gr kan ik makkelijk in mijn eentje op
Oe dat klinkt wel lekker.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:17 schreef Selestha het volgende:
Albert Heijn heeft nu ''Mousse de canard'' in de Excellent kerst lijn. 200 g voor 3 euro, en lekker!
Goede vervanger voor foie gras
Niet te vinden in mijn ah.quote:Op maandag 10 december 2012 20:10 schreef ddx het volgende:
Mij iets te groot, denk dat ik deze wel ga proberen :
[ afbeelding ]
Zie helaas geen vis dit jaar, die dorade was erg lekker vorig jaar.
In Amsterdam en Overveen was er nog genoegquote:Op maandag 24 december 2012 18:02 schreef ddx het volgende:
Hier (Assendelft) is de AH compleet leeggeroofd, hele koelschappen die compleet leeg zijn.
Kruiden/voorverpakte sla is allemaal op.
En ook grote lege plekken bij vlees en vis.
Jammer had nog wel wat willen halen met korting.
ja, die was prima te doen. Jaimes aardappelpuree met mierikswortel en bosuitjes daarentegen vond ik niet bijzonder.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb de kalkoenfilet met truffelsaus al geprobeerd en die was heerlijk.
dat lijkt me een vieze combinatiequote:Op dinsdag 25 december 2012 11:50 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Verder nog vakerenshaas moet kortingssticker gehaald, ligt in de vriezer op me te wachten.
Soms moet je risico nemen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:27 schreef tombolafan het volgende:
[..]
dat lijkt me een vieze combinatie
ja, kip met lavendel, kalkoen met truffel,alletwee dingen die ik nog nooit gehad hebquote:
ik laat je weten hoe het gesmaakt heeft. En dan ga jij spijt hebben!quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ja, kip met lavendel, kalkoen met truffel,alletwee dingen die ik nog nooit gehad heb
Maar vakerenshaas met kortingssticker gaat me een stapje te ver
hier ookquote:Op dinsdag 25 december 2012 11:50 schreef Cat22 het volgende:
Verder nog vakerenshaas moet kortingssticker gehaald, ligt in de vriezer op me te wachten.
Tegen wie heb je het?quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:55 schreef borbit het volgende:
Dus je geeft ruim 100 euro uit aan vieze opwarmmaaltijden voor kerst. En dan ga je in je eentje huilend vies magnetronvoer eten terwijl je de in bed ligt en hier dan over schrijven op internet. Je bent nog zieliger dan ik mijn mijn brood met goedkope kaas en water als kerstmaal.
ouwe zeikerd die jed'r bentquote:Op dinsdag 25 december 2012 13:55 schreef borbit het volgende:
Dus je geeft ruim 100 euro uit aan vieze opwarmmaaltijden voor kerst. En dan ga je in je eentje huilend vies magnetronvoer eten terwijl je de in bed ligt en hier dan over schrijven op internet. Je bent nog zieliger dan ik mijn mijn brood met goedkope kaas en water als kerstmaal.
Tegen de TS van 2 jaar geleden denk ikquote:
Alsof ik tijd heb om dat allemaal te lezen! Ik moet oud brood met goedkope jonge kaas eten! Geen tijd te verliezen!quote:Op dinsdag 25 december 2012 16:23 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Tegen de TS van 2 jaar geleden denk ik
Uiteraard zonder ook maar iets te lezen
Ben ook meer een fan van het zelf klaarmaken van een maaltijdquote:Op dinsdag 25 december 2012 13:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je beetje moeite doet dan maak je zelf zo iets beters klaar dan zo'n Jamie Oliver instant-maaltijd.
Gourmetten, bedoel je?quote:Op dinsdag 25 december 2012 17:07 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ben ook meer een fan van het zelf klaarmaken van een maaltijd
Bijvoorbeeldquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |