Ik maak tegenwoordig regelmatig deze amuse met Pata Negra.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:50 schreef Karina het volgende:
Hoe eet je die pata negra? Ik neem aan dat je niet zo een plak ham in je mond stopt. Gewoon op een stukje stokbrood?
Lijkt me wel lekkerquote:Op dinsdag 20 december 2011 18:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik maak tegenwoordig regelmatig deze amuse met Pata Negra.
Hoeveel van die 'ham' ga je de komende dagen eten?quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:10 schreef rubje het volgende:
@FkTwkGs2012:
De kreeften kosten ons per stuk( grote jongens trouwens) +/- 20 euro!
De patanegra is per +/- 70 gram per verpakking!( gezien de prijs
heb ik gelijk maar een hele zwik meegenomenen gezien mij voorliefde
hiervoor zal ik vd week nog wel een keer een zwik ervan ophalen.Wel goed
opletten trouwens als je ze pakt want sommigen zijn al wat verkleurt.)
[ afbeelding ]
De Lidl heeft ook diepvrieskreeft maar dan voor ¤8quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:10 schreef rubje het volgende:
@FkTwkGs2012:
De kreeften kosten ons per stuk( grote jongens trouwens) +/- 20 euro!
Een droge Champagne vind ik wel lekker (of anders een droge Prosecco). Het ziet er heerlijk uit.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:20 schreef rubje het volgende:
@ Karina: De patanegra is nogal zoutig en vettig en een cognac erbij hoe lekker die ook is,lijkt mij wat conficterend.Een fino sherrry bij de patanegra is meer passend imo.
en anders doe je decadent zoals ik hieronder.(tja,kon mij nog niet beheersen dus maar de boel alvast opengetrokken!
)
[ afbeelding ]
Voor de liefhebbers.Piper-Heidsieck D.S. (demi-sec cuvee) is een pareltje opzich die heerlijk zacht met de smaken van vanille, gebak, peperkoek en gesuikerde citroenschil wegdrinkten voor liefhebbers de Veuve Clicquot,Laurent Perier of Moet & Chandon champagne in hun hemd zet als je niet zo van het droge en zure houdt. Probeer het eens en het scheelt je ook in de portemonee vaak..
Volgens enkele bekende wijnschrijvers is het een 'omfietswijn', de Copa Sabia Reserva Brut:quote:Op woensdag 21 december 2011 17:47 schreef rubje het volgende:
De Hema en een cava als combinatie nodigt niet echt uit,sowieso niet cava's in NL.
En welke zou het predikaat geweldig/goed dan wel niet hebben volgens jou Bluezz?
Wat klinkt dit vreselijk hautain.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:47 schreef rubje het volgende:
De Hema en een cava als combinatie nodigt niet echt uit,sowieso niet cava's in NL.
En welke zou het predikaat geweldig/goed dan wel niet hebben volgens jou Bluezz?
ben je toch wel weer 1 van de beste klanten van de grootgrutter geworden de afgelopen dagen.quote:Op woensdag 14 december 2011 14:02 schreef rubje het volgende:
want dit jaar zul je het zonder mij moeten doen want ik heb na vorig jaar al besloten niet meer te gaan inkopen bij AH voor een kerstmaal,zeker met het gegeven dat de winkels van onze Turkse slager/groentenboer etc gewoon tijdens de kerstdagen open is.
en inslaan dus onnodig is.
Dan zal je wel uit dezelfde plaats als rubje komen..die koopt die hele winkel leegquote:Op donderdag 22 december 2011 19:15 schreef Karina het volgende:
@rubje: off topic, maar die radio is leuk![]()
OT: ik was vandaag bij de AH maar de pata negra heb ik nog niet gespot. Misschien morgen.
Gebruik het dan om te koken of maak er op zijn minst azijn van.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:41 schreef rubje het volgende:
zoals verwacht eindigde na 1 slok de HEMA Cava waar ik hem al vond thuishoren.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, want dan missen we zijn statementquote:Op donderdag 22 december 2011 19:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gebruik het dan om te koken of maak er op zijn minst azijn van.
Zou zomaar kunnen: want de AH bij mij in de buurt is een kleintje, daar is alles zo weg.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:29 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Dan zal je wel uit dezelfde plaats als rubje komen..die koopt die hele winkel leeg
Het ligt bij mijn AH in de koeling met vers gesneden vleeswarenquote:Op vrijdag 23 december 2011 09:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen: want de AH bij mij in de buurt is een kleintje, daar is alles zo weg.
En inderdaad, alles was al weer weg of zat niet in het assortiment: straks maar even naar de AH in de Beethovenstraat, ik denk dat ze daar heel wat lekkers op voorraad hebben![]()
Ook daar geen pata negra, ik geef het op.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:51 schreef rubje het volgende:
As je nou hier in de regio Rijnmond woonde had ik je een patanegra toegezonden als kerstgeschenk want tis wel sneu als je zoveel moeite doet en dan nog niet iets geweldigs zoals de PN kan proeven.( je hebt er zelfs al proseco voor ingeslagen las ik.)
Alweer terug van Rotterdam-centrum zoals je hier kan nalezen en weer wat ingekocht.Net op tijd terug om het vrouwtje,dat het kerstmaal vanavond bereidt,(nee,nog niet de kreeften,die zijn voor 1st Kerstdag!
) een lekker ontbijtje op bed te brengen aangezien ze lekker lang deze ochtend kon uitslapen.
Onze kleine dorpsAppie (geen XL) heeft het gewoon ook bij de verpakte vleeswaren liggen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:08 schreef Karina het volgende:
Dat is lief. Ik doe het maar met twee flessen Prosecco en andere ham die ik heb gekocht. Misschien is het regiogebonden of alleen te krijgen bij AH XL? Die zit namelijk niet in de buurt. De dame in de AH waaraan ik het vroeg, had er zelfs nog nooit van gehoord...
Er lagen wel allerlei andere hammen hoor en Beethovenstraat is niet echt een Joodse Buurt, dat is Buitenveldert, maar het Gelderlandplein had ik echt geen zin in, gekkenhuis in die parkeergarage altijd daar op dit soort dagen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:29 schreef golfer het volgende:
AH Beethovenstraat heeft waarschijnlijk geen varken in het assortiment?
(Joodse buurt).
Cornelis Troost dan?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Er lagen wel allerlei andere hammen hoor en Beethovenstraat is niet echt een Joodse Buurt, dat is Buitenveldert, maar het Gelderlandplein had ik echt geen zin in, gekkenhuis in die parkeergarage altijd daar op dit soort dagen.
Ben vanochtend even bij Cornelis Troost geweest, absolute chaos drukte. Maar nog best wel een hoop producten. Al denk ik dat de winkel nu een soort van leeg isquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb geen fut meer eigenlijkMuseumplein had ook nog gekund bedenk ik nu pas.
Bij Gelderlandplein verkopen ze ook echt wel varkensvlees hoor. Er is wel een afdeling met kosher voedsel.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Er lagen wel allerlei andere hammen hoor en Beethovenstraat is niet echt een Joodse Buurt, dat is Buitenveldert, maar het Gelderlandplein had ik echt geen zin in, gekkenhuis in die parkeergarage altijd daar op dit soort dagen.
De onze niet hoor..?quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:08 schreef rubje het volgende:
Vergeten jullie niet dat AH als 1 vd weinige supers 1st kerstdag open is tot ik meen 16:00 uur oid..
Ook die schaal met vis enzo die jij schaaldieren noemt door 'de' vrouw (een keertje niet het vrouwtje?..... )gemaakt? Die ziet er namelijk wel erg uit een winkel uit, zo'n plastic schaal.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:08 schreef rubje het volgende:
Vergeten jullie niet dat AH als 1 vd weinige supers 1st kerstdag open is tot ik meen 16:00 uur oid..
Btw..onze kerstavond is voorbij en het was weer super allemaalAlle eer gaat naar de vrouw!
Ja weet ikquote:Op zaterdag 24 december 2011 20:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bij Gelderlandplein verkopen ze ook echt wel varkensvlees hoor. Er is wel een afdeling met kosher voedsel.
Bij Ah hadden ze weinig speciaal kerstspul, minder dan voorgaande jaren
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |