In sommige landen kost bloggen je je kop.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:21 schreef Filosofisch het volgende:
Maar nu wordt het mij pas duidelijk waarom er niets wordt ondernomen jegens klokkenluiders op bloggen.
Lezen op een forum waar je al leest geeft geen extra straling af... stumperd...quote:Op donderdag 23 december 2010 22:27 schreef boyv het volgende:
ik zoek even m'n hoed voordat ik dit ga lezen
Die plaat voor hun kop is Diiiiiiiik!quote:Op donderdag 23 december 2010 22:21 schreef Filosofisch het volgende:
Men ziet dat loonslaven die om 6 uur opstaan, 7 uur klaar zijn met eten en 3 uur per avond tv kijken alvorens te slapen en enig leesvoer de Telegraaf hebben, vrijdenkers bashen.
Zie alleen dit topic:
Complotdenkers & Samenzweringstheorien (met PAINT!!!)
Tuurlijk neem je het waarschijnlijke aan en het waanzinnige af, 2012, maanhologrammen, reptilians etc. maar waarheden als de crisis veroorzaakt door bankiers en leugens der broeikaseffect is opeens ook een aluhoedje conspiracy?
Vrij en kritisch nadenken is geloven in conspiracies en wereldvreemd zijn
De meeste lui die zo denken hebben geen sociaal leven en hekelen dus mensen die WEL de tijd nemen om alternatieve media door te spitten.
Vaak geloven deze lui wel in een complot dat moslims Europa over nemen en dat Iran van plan is ons op te blazen
Nou weet ik dat de meeste sheople niet klaar zijn voor de rode pil a la Matrix, maar dit toont wel aan waarom er niets wordt ondernomen op vrijdenkers (behalve Wikileaks)
Nee.
Ze zijn er waarschijnlijk zelfs blij om.
Want hoewel we naast de gevestigde media inmiddels duizenden, tienduizenden of wellicht zelfs als honderdduizenden alternatieve media hebben die allen beweren dat zij de echte waarheid brengen en de gevestigde media slechts een gemanipuleerde, afgeborstelde waarheid met een strik erom, is er uiteraard helemaal niemand die weet hoe de vork in de steel zit.
De hele Wiki-leaks-affaire had echter nog meer effecten op de netizens van het world wide web.
Ten eerste werd het grote, groeiende blok van kritische nieuwsvolgers, van hen die twijfelden aan het verhaal over 11 september, de oorzaken van de economische crisis en de opwarming van de Aarde, met één geniale klap in tweeën gesplitst. Er heeft een verzuiling plaatsgehad in de bloggosfeer: de ene zuil gelooft dat Assange een integere klokkenluider is, die er steeds maar weer in slaagt uit de klauwen van de FBI te blijven, de andere zuil denkt het spel te doorzien en gelooft dat Assange een propaganda-instrument is van de CIA/MOSSAD/Rothschilds.
Verdeel en heers.
Beide groepen geloven echter weer dat de affaire met de lekken van Assange en Manning zullen worden misbruikt voor strengere cyberwetten en beperkingen van de toegang tot het internet.
En hoewel het een logische en zeker niet uit te sluiten conclusie is zou het uiterst dom zijn van de poppenspelers. Nu kun je van de poppenspelers heel veel zeggen, maar niet dat ze dom zijn. En dus zullen ze niet tornen aan het vrije internet.
Meer hierover ook te lezen in dit artikel:
http://www.zonnewind.be/internet/gecontroleerde-oppositie.shtml
Maar nu wordt het mij pas duidelijk waarom er niets wordt ondernomen jegens klokkenluiders op bloggen.
Ben je aan het werk?quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:55 schreef Deckard het volgende:
Kan iemand mij de definitie van vrijdenker geven?
Iemand die zelf durft na te denken en niet zijn mening kopieert van de media. Een echte vrijdenker zal ook als dit maatschappelijke uitsluiting inhoudt, nog altijd zelf een mening vormen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:55 schreef Deckard het volgende:
Indeed. De verhalen van Wikileaks waren 5-6 jaar geleden al bekend. Men zei tegen mij: doe normaal, als dit zo en zo was dan zou de media er toch over berichten?quote:Iemand die zelf durft na te denken en niet zijn mening kopieert van de media. Een echte vrijdenker zal ook als dit maatschappelijke uitsluiting inhoudt, nog altijd zelf een mening vormen.
En waar haalt de vrijdenker zijn informatie vandaan als het niet van de media komt?quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Iemand die zelf durft na te denken en niet zijn mening kopieert van de media. Een echte vrijdenker zal ook als dit maatschappelijke uitsluiting inhoudt, nog altijd zelf een mening vormen.
Als je roept: 'Ik vind dit, omdat iedereen dat vindt of omdat dit de mening is van Shownieuws of Hart van Nederland' is geen vrijdenker. Maar een slaaf.
Alternatieve bronnen a la Wikileaks?quote:En waar haalt de vrijdenker zijn informatie vandaan als het niet van de media komt?
In elk geval zo min mogelijk van de reguliere media denk ik. Sommigen zoeken het dan bij Alex Jones (ik ben zelf niet zo weg van die man eigenlijk), of bij bloggers of trekken zelf de wijde wereld in (dus computer uit, deur achter je dicht en met je rugtas zelf op pad) en gaan zelf kijken hoe het zit.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:29 schreef Deckard het volgende:
[..]
En waar haalt de vrijdenker zijn informatie vandaan als het niet van de media komt?
Wow, dus je bent zelf bij de WTC gebouwen geweest toen ze instorten? Mocht zeker wat geld kosten.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
In elk geval zo min mogelijk van de reguliere media denk ik. Sommigen zoeken het dan bij Alex Jones (ik ben zelf niet zo weg van die man eigenlijk), of bij bloggers of trekken zelf de wijde wereld in (dus computer uit, deur achter je dicht en met je rugtas zelf op pad) en gaan zelf kijken hoe het zit.
Het zijn meer de fatsoenterroristen die zich hier aan herinneren.quote:Evenzo "bashen" die vrijdenkers nogal es de gevestigde orde, beschuldigen hen (vaak: de academische wereld) van vastgeroest zijn, en reageren nogal es vanuit emotionele redenen.
Zegt de communistquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Iemand die zelf durft na te denken en niet zijn mening kopieert van de media. Een echte vrijdenker zal ook als dit maatschappelijke uitsluiting inhoudt, nog altijd zelf een mening vormen.
Als je roept: 'Ik vind dit, omdat iedereen dat vindt of omdat dit de mening is van Shownieuws of Hart van Nederland' is geen vrijdenker. Maar een slaaf.
Wiki:quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:55 schreef Deckard het volgende:
Oke. Wel grappig dat de logica er altijd nooit is.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:15 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Wiki:
vrijdenken, is de opvatting dat men zich in zijn denken uitsluitend door wetenschap en logica en niet door autoriteitsgeloof of traditie moet laten leiden.
Ik ga voortaan de bakker wel vragen als ik iets niet weet over quarks.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:24 schreef Filosofisch het volgende:
5 jaar geleden!!), 2012-experts, broeikaseffect en nog wat van die vage onzin?
Dat je lang in de boeken hebt gezeten in je eigen vakgebied maakt je nog niet hoger dan anderen. Ik zie hier op de Univeristeit dan ook heel wat gekke professoren.
Wetenschap wel dan?quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:59 schreef Deckard het volgende:
[..]
Oke. Wel grappig dat de logica er altijd nooit is.
Wat is wetenschap dan pikkebaas? Vertel het eensquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sciencequote:Op zaterdag 25 december 2010 01:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat is wetenschap dan pikkebaas? Vertel het eens
Is er bijvoorbeeld wetenschap voor nodig om te constateren of iemand bestaan heeft of niet?
Edit: in deze eeuw.. ik praat dus niet over het bestaan van personen die 100 of 1000 jaar geleden geleefd zouden hebben
Ze pakken altijd stukjes wetenschap. Ook al heeft dat niks met elkaar te maken als ze verschillende dingen in de wetenschap samentrekken. Daarin moet je ze aanmoedigen. Ze weten in ieder geval dat er een klok gebeld wordt.quote:
Wat je nu aanhaalt is filosofie. Klepel, bel enzo...quote:Op zaterdag 25 december 2010 01:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat is wetenschap dan pikkebaas? Vertel het eens
Is er bijvoorbeeld wetenschap voor nodig om te constateren of iemand bestaan heeft of niet?
Edit: in deze eeuw.. ik praat dus niet over het bestaan van personen die 100 of 1000 jaar geleden geleefd zouden hebben
Wilde net zeggen ja. De zogenaamde vrijdenkers hebben nogal lak aan de wetenschappelijke methode, maar ik niet bepaald. Dan kun je reactie verwachten.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:49 schreef Haushofer het volgende:
Evenzo "bashen" die vrijdenkers nogal es de gevestigde orde, beschuldigen hen (vaak: de academische wereld) van vastgeroest zijn, en reageren nogal es vanuit emotionele redenen.
Tsja, dat werkt twee kanten op hé.
QFTquote:Op zaterdag 25 december 2010 12:56 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wilde net zeggen ja. De zogenaamde vrijdenkers hebben nogal lak aan de wetenschappelijke methode, maar ik niet bepaald. Dan kun je reactie verwachten.
Ik denk vaker dan in F&F in ieder gevalquote:Op zaterdag 25 december 2010 13:35 schreef Typisch het volgende:
Anders denkende worden sinds alle jaren al 'gebasht'. Bekendste voorbeeld is Jezus ( en dan daarbuiten gelaten of hij echt de Zoon van God is of niet). En aan de andere kant is Christus dan weer het minste voorbeeld, want hij deed het andersom niet. Daar waar zo goed als alle andere het ook omgekeerd doen.. Hoeveel kom je hier het woord 'schaap' wel niet tegen?
Dat bedoel ik, andersom gebeurt het ook. Ik snap de topicstarter wel. Maar iets in mij zegt iets over een pot en een ketel.quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk vaker dan in F&F in ieder geval
Wil toch niet perse zeggen dat TS zich daar ook schuldig aan maakt?quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:39 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, andersom gebeurt het ook. Ik snap de topicstarter wel. Maar iets in mij zegt iets over een pot en een ketel.
Heb het ook niet persé over de TS, maar over 'vrijdenkers' in het algemeen die iedereen die ze niet geloofd voor van alles en nog wat uitmaakt.. Ik denk dat jij ook wel iemand weet die dat de laatste tijd in dit subforum behoorlijk vaak deed.quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wil toch niet perse zeggen dat TS zich daar ook schuldig aan maakt?
Het grote 'probleem' is gewoon dat mensen personen graag in hokjes plaatsen. Denk je dat 9/11 een inside job was ---> aluhoedje. Denk je dat het officiële verhaal klopt --> schaap.
Tuurlijk ken ik er daar wel een paar van.quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:44 schreef Typisch het volgende:
[..]
Heb het ook niet persé over de TS, maar over 'vrijdenkers' in het algemeen die iedereen die ze niet geloofd voor van alles en nog wat uitmaakt.. Ik denk dat jij ook wel iemand weet die dat de laatste tijd in dit subforum behoorlijk vaak deed.
Dat was mijn punt, dat niet alleen de non believers het doen. Verder wilde ik niemand persoonlijk aanspreken.quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tuurlijk ken ik er daar wel een paar van.
Well spoken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Euh, een loonslaaf is niet in staat om voor zichzelf te denken?quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:43 schreef ATuin-hek het volgende:
Andere vraag. Hoeveel van dergelijke loonslaven posten eigenlijk hier?
Wacht even, jij haalt sprookjesfiguren er nu bij?quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:35 schreef Typisch het volgende:
Anders denkende worden sinds alle jaren al 'gebasht'. Bekendste voorbeeld is Jezus ( en dan daarbuiten gelaten of hij echt de Zoon van God is of niet). En aan de andere kant is Christus dan weer het minste voorbeeld, want hij deed het andersom niet. Daar waar zo goed als alle andere het ook omgekeerd doen.. Hoeveel kom je hier het woord 'schaap' wel niet tegen?
Oh, dus je moet er in geloven. Geen wonder dus dat niemand je serieus neemt.quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:52 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat was mijn punt, dat niet alleen de non believers het doen. Verder wilde ik niemand persoonlijk aanspreken.
Yep. Ze hebben vaak ronduit de pest aan de wetenschap.quote:Op zaterdag 25 december 2010 12:56 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wilde net zeggen ja. De zogenaamde vrijdenkers hebben nogal lak aan de wetenschappelijke methode, maar ik niet bepaald. Dan kun je reactie verwachten.
quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk vaker dan in F&F in ieder geval
Guiltyquote:Op zaterdag 25 december 2010 17:43 schreef ATuin-hek het volgende:
Andere vraag. Hoeveel van dergelijke loonslaven posten eigenlijk hier?
quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Yep. Ze hebben vaak ronduit de pest aan de wetenschap.
Wordt toch een beetje een nutteloze discussie zo.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:15 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Wiki:
vrijdenken, is de opvatting dat men zich in zijn denken uitsluitend door wetenschap en logica en niet door autoriteitsgeloof of traditie moet laten leiden.
De andere kant van een verhaal (9/11 whatever) moet je ook maar geloven. Het is dus net wat je zelf gelooft.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:12 schreef Deckard het volgende:
[..]
Oh, dus je moet er in geloven. Geen wonder dus dat niemand je serieus neemt.
Ik denk dat ik mijn draak maar weer eens ga voeren. En als je denkt dat ik er geen een heb ben je voor mij een dikke non-believer.
Daar heb je wel gelijk in, dat verschil zouden we moeten maken.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:50 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
[..]
Wordt toch een beetje een nutteloze discussie zo.![]()
Maar misschien moet je een verschil aanbrengen in de wetenschappelijke methode en de wetenschap als instituut.Hoe dan ook ik verwacht niet veel van deze thread. Met "bashen" in de TT kan er eigenlijk weinig van worden.
Heeft weinig met geloven te maken. Dat soort dingen zijn gewoon vast te stellen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:51 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
De andere kant van een verhaal (9/11 whatever) moet je ook maar geloven. Het is dus net wat je zelf gelooft.
Voor mij is het duidelijk vast te stellen dat 911 door gestoorde criminelen is gedaan...en het boeit me gewoon geen reet of ze nu henk of piet heten. Ze zoeken het zelf maar uit.quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:28 schreef Deckard het volgende:
[..]
Heeft weinig met geloven te maken. Dat soort dingen zijn gewoon vast te stellen.
Zekers:quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Yep. Ze hebben vaak ronduit de pest aan de wetenschap.
Bash ze.quote:Aanvankelijk werd het vrije denken gedragen door individuen, zoals Spinoza. Pas in het midden van de 19e eeuw groeide het vrijdenken uit tot een beweging, met tijdschriften en verenigingen. Het vrije klimaat werd begunstigd door de grondwet van 1848 waarin onder andere de vrijheid van meningsuiting werd vastgelegd.
Voor de vrijdenkers stonden vrijheid en autonomie in denken en handelen voorop, zowel op ethisch, wetenschappelijk als politiek gebied. Voor de wetenschap betekent dit: empirisch onderzoek en het toetsen van theorieën door experimenteren. Een kenmerkende uitspraak voor het vrijdenken aan het einde van de 19e eeuw is:
'Wij nu wilden het volk gaarne gelukkig zien hier op aarde, gelukkig door verstand en wetenschap'
(Ten Bokkel, 1893)
http://www.humanistischecanon.nl/vrijdenken
Ja?quote:
We hebben bepaalde feiten voor ons liggen. Die feiten kunnen we controleren door ze te toetsen. Daar is geen abracadabra voor nodig. Of moet je ook al geloven dat water vloeibaar is bij 0 graden?quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:32 schreef Odysseuzzz het volgende:
Maar hoezo kun jij dat vaststellen? Je moet de bronnen enerzijds of anderzijds maar op hun woord geloven toch? Tenzij je zelf achter die aanslag zit kun je het alleen hebben over waarschijnlijkheden, dus geloof.
Zozo. En hoe heeft men 9/11 dan zo onbetwistbaar kunnen toetsen/bewijzen volgens nou? Dat wil ik wel even lezen.quote:Op zondag 26 december 2010 09:03 schreef Deckard het volgende:
[..]
We hebben bepaalde feiten voor ons liggen. Die feiten kunnen we controleren door ze te toetsen. Daar is geen abracadabra voor nodig. Of moet je ook al geloven dat water vloeibaar is bij 0 graden?
ik denkt dat ze in bv China al een heel eind op weg zijn.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:53 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ik denk trouwens niet dat we echt de kant van internet cencuur op kunnen...niet op een technische wijze iig. Niet zonder alles "buiten" het internet op een onverteerbare manier aan te passen.
Ga eens naar buiten, dan krijg je wat frisse lucht in je hoofd. Met jou wil ik helemaal geen discussie aangaan rond complotten en psyche, omdat jij betrekkelijk weinig verstand hebt bij de sociale aspecten die daarbij opsteken.quote:Op zondag 26 december 2010 09:06 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Zozo. En hoe heeft men 9/11 dan zo onbetwistbaar kunnen toetsen/bewijzen volgens nou? Dat wil ik wel even lezen.
Gut-de-tering, zeg dan gewoon dat je geen flauw idee hebt klap-jostiquote:Op zondag 26 december 2010 09:09 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ga eens naar buiten, dan krijg je wat frisse lucht in je hoofd. Met jou wil ik helemaal geen discussie aangaan rond complotten en psyche, omdat jij betrekkelijk weinig verstand hebt bij de sociale aspecten die daarbij opsteken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Het verhaal een overheid is natuurlijk altijd waar en staat boven alle andere meningen. Als iemand anders bweert is hij/zij "een alu-hoedje dat gelooft in aliens en dus per definitie onzin"quote:Op zondag 26 december 2010 09:21 schreef Deckard het volgende:
Waarom zou ik jouw stelling moeten bewijzen? Heel raar, maar complotdenkers komen altijd met een theorie en een stelling en vervolgens moeten anderen dit bewijzen. Heeft nogal veel weg van het geloof waar men zegt dat God bestaat en dat jij maar even moet bewijzen dat hij niet bestaat. Heel dogmatisch, oh ironie.
Tering wat een air, valt er met mensen zoals jij wel te discussieren dan?quote:Op zondag 26 december 2010 09:34 schreef Deckard het volgende:
Zoals gezegd, ik ga niet met idioten in discussie die zelf al moeite hebben sociale vaardigheden. Laat staan nog het gegeven dat zelf nooit op onderzoek zijn geweest en ook totaal geen fatsoenlijke wetenschappelijke studie hebben gevolgd.
Die fase ben ik wel voorbij.
Het gaat niet om het weten. En daarom laat zo'n vraag ook al zien dat je dus dat jij niet degene zal zijn die ooit ook een enkel echt complot aan de wereld zal ontrafelen.quote:Op zondag 26 december 2010 09:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Een laatste vraagje. Hoeveel denk jij te hebben opgestoken, en hoeveel weet je nu je zg. hebt gestudeerd?
...en Fokken natuurlijkquote:Op zondag 26 december 2010 02:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja?Inc het alleen werken en bankhangen voor de tv?Bedoel maar, ik werk ondertussen ook, maar doe daarnaast ook nog best wat interessante dingen.
Ja, hallo, kom jij me met Spinoza om de oren slaan, dat is niet eerlijkquote:Op zondag 26 december 2010 02:18 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Zekers:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijdenkerij#Ontstaan
[..]
Bash ze.
Maar ik twijvel en stel vragen. Voorgekauwde atwoorden/fabels van belanghebbenden zijn voor zwakke geesten als jij schijnbaar voldoende. En jij voelt je zo veel beter dan anderen "omdat je hebt gestudeerd". ga je studiefinanciering terugdokken malloot.quote:Op zondag 26 december 2010 09:48 schreef Deckard het volgende:
[..]
Het gaat niet om het weten. En daarom laat zo'n vraag ook al zien dat je dus dat jij niet degene zal zijn die ooit ook een enkel echt complot aan de wereld zal ontrafelen.
Laten we academische titels afschaffen, dan is dit probleem alvast de wereld uit.quote:Op zondag 26 december 2010 11:50 schreef Haushofer het volgende:
Het is het aloude deuntje: aan de ene kant heb je mensen die roepen dat je alleen met academische titels ergens iets over kunt zeggen, aan de andere kant heb je mensen die roepen dat de academische wereld is vastgeroest.
nog een reden dus om deze titels af te schaffen. Het creeert alleen maar verwarring.quote:Dat er nog een heel spectrum daar tussen in zit lijkt voor veel mensen geloof ik onbekend te zijn.
Nou, dat geldt dan niet voor de discussies met mij; want ik zit ook in jouw vakgebied met academische opleiding, maar jij bent de meest vastgeroeste academicus die ik ken; helaas voor jou kijk ik verder dan wat mij wordt opgedrongen per salarisstrook en CAO.quote:Persoonlijk vind ik het oprecht erg leuk om te horen wat
mensen zonder academische opleiding over m'n vakgebied denken; het is vaak een frisse wind; ze komen met vragen die je weinig hoort en zelf niet zo gauw zou bedenken.
Ik heb nieuws voor jou: het LHC project is definitief op een fiasco uitgelopen. De wetenschappers daar vertellen dat ze een succes hebben geboekt en over 2 jaar verder moeten met research, maar dat zeggen ze alleen omdat ze dan weer 2 jaar extra salaris kunnen opstrijken. De officiele natuurkunde wetenschap is failliet. Ik weet dat al heel lang.quote:Toch weet ik uit ervaring dat veel van dit soort mensen ook problemen creëert die er helemaal niet zijn, en vaak toch echt een gebrek aan constructief denken hebben. Zo heb ik een jaar geleden es 2 uur met een man in de trein gesproken die allemaal eigen natuurkunde theorieën had (hij had artikelen van zichzelf bij zich, geplastificeerde formulekaarten, memorysticks etc. etc.) waarmee hij problemen kon oplossen. Tenminste, dat dacht hij. Ten eerste bleken die problemen uit zijn eigen onbegrip van de materie te komen; de meeste vragen werden al beantwoord door de gevestigde theorieën, maar die vond hij "te wiskundig" (volgens mij kende hij ze gewoon niet). De wereld moet kennelijk voldoen aan hun eigen intellectuele capaciteiten. Ten tweede wierpen zijn verklaringen allerlei nieuwe problemen op waar hij blijkbaar nog niet over had nagedacht.
Einstein was een pion voor de Illuminati, die deed wat hem verteld werd.quote:Dit is geen uitzondering. Deze man in kwestie bleek erg aardig te zijn, maar vaak is de ervaring dat als je mensen daar dan op wijst, ze heel erg defensief worden. Ze zijn er vaak ook emotioneel erg bij betrokken, en dat maakt een zinnige discussie niet makkelijker. En tegengeluid wekt dan vaak frustratie op, en dan komen de beschuldigingen vaak al vrij makkelijk los: wetenschappers zijn vastgeroest, erkennen het genie van de persoon in kwestie niet, zullen later spijt krijgen en het genie wel erkennen, Einstein was ook slechts een klerk etc. etc. etc. Het riedeltje is ondertussen tot vervelens toe bekend.
Eens, jij verdient de Nobelprijs voor arrogantie voor 2010; die gun ik jou wel.quote:Als ik m'n eigen post zo teruglees kan het misschien wat arrogant overkomen; so be it
Ik denk dat dat ook heel goed is. Maar dan moet je vooral jonge mensen hebben met een interesse er voor. En dat hoeft helemaal niet hoogopgeleid te zijn, iemand met een boerenverstand heeft weer het voordeel dat die directer bij het punt kan komen. (je hebt ook hoogopgeleiden met boerenverstand dus het ene sluit het andere niet uit).quote:Op zondag 26 december 2010 11:50 schreef Haushofer het volgende:
Persoonlijk vind ik het oprecht erg leuk om te horen wat mensen zonder academische opleiding over m'n vakgebied denken; het is vaak een frisse wind; ze komen met vragen die je weinig hoort en zelf niet zo gauw zou bedenken.
idd; ik zal het zinnetje even afmaken ..quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wil toch niet perse zeggen dat TS zich daar ook schuldig aan maakt?
Het grote 'probleem' is gewoon dat een grote groep mensen personen graag in hokjes plaatsen. Denk je dat 9/11 een inside job was ---> aluhoedje. Denk je dat het officiële verhaal klopt --> schaap.
Zo denk ik er eigenlijk ook over, wíe het ook gedaan heeft, ze zijn gestoord én crimineel.quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:32 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Voor mij is het duidelijk vast te stellen dat 911 door gestoorde criminelen is gedaan...en het boeit me gewoon geen reet of ze nu henk of piet heten. Ze zoeken het zelf maar uit.![]()
Dat de gebeurtenis daarna is aangegrepen om rechten weg te snoepen vind ik dan weer wel zorgelijk.
Maar hoezo kun jij dat vaststellen? Je moet de bronnen enerzijds of anderzijds maar op hun woord geloven toch? Tenzij je zelf achter die aanslag zit kun je het alleen hebben over waarschijnlijkheden, dus geloof.
En krijg je nog veel grotere problemenquote:Op zondag 26 december 2010 12:07 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Laten we academische titels afschaffen, dan is dit probleem alvast de wereld uit.
De titels zijn het probleem niet. De denkbeelden (waar Haus een paar voorbeelden van geeft) zijn het probleem. Een titel zegt idd ook niet alles, maar het geeft wel een indicatie van ervaring/opleidings niveau.quote:nog een reden dus om deze titels af te schaffen. Het creeert alleen maar verwarring.
Als je de wetenschap in gaat om het loon dan doe je toch iets behoorlijk fout. Zo goed verdient het (zeker als phd) echt niet hoor. Kan je veel beter het bedrijfsleven in gaan.quote:Nou, dat geldt dan niet voor de discussies met mij; want ik zit ook in jouw vakgebied met academische opleiding, maar jij bent de meest vastgeroeste academicus die ik ken; helaas voor jou kijk ik verder dan wat mij wordt opgedrongen per salarisstrook en CAO.
Aha, dus zonder natuurkundige kennis kan je een dergelijk oordeel vellen over het LHC. En dat is zeker niet arrogant?quote:Ik heb nieuws voor jou: het LHC project is definitief op een fiasco uitgelopen. De wetenschappers daar vertellen dat ze een succes hebben geboekt en over 2 jaar verder moeten met research, maar dat zeggen ze alleen omdat ze dan weer 2 jaar extra salaris kunnen opstrijken. De officiele natuurkunde wetenschap is failliet. Ik weet dat al heel lang.
[..]
Einstein was een pion voor de Illuminati, die deed wat hem verteld werd.
[..]
Eens, jij verdient de Nobelprijs voor arrogantie voor 2010; die gun ik jou wel.
-edit, reactie op geedite post-quote:Op zondag 26 december 2010 16:45 schreef Sloth het volgende:
Ik denk dat je overal bashers kan vinden.quote:
Een vrijdenker die basht heeft niks van het vrijdenken begrepen imo.quote:Op zondag 26 december 2010 17:27 schreef PersonalAssistant het volgende:
[..]
Ik denk dat je overal bashers kan vinden.
Basher = iemand die niet op zoek is naar een dialoog/ gesprek/ discussie, maar die zich gefrustreerd voelt omdat hij in het echte leven ondergesneeuwd raakt en daar zelf niet gehoord wordt.
dat denk ik ook, maar het gebeurd toch dat zelfverklaarde vrijdenkers zich aan dit gedrag schuldig makenquote:Op zondag 26 december 2010 17:36 schreef Loppe het volgende:
[..]
Een vrijdenker die basht heeft niks van het vrijdenken begrepen imo.
He tof meneertje Bankfurt. Denk je dat je met je schaap en ezel verhaal mensen over de streep trekt om ook in jouw verhalen te geloven? Ik denk dat dit mensen vooral afschrikt. Het zelfde geld voor de uitspraken van jou over schapen en leeuwen, dat je de leeuwen met jouw berichten probeert te bereiken. Maar deze leeuwen he, die zijn het dan toch al, want schapen kunnen immers geen leeuwen worden. Die kunnen alleen maar meer schapen (van leeuwen? )maken. Dus wat hebben al jou posts nou voor nut gehad?quote:Op zondag 26 december 2010 13:45 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
idd; ik zal het zinnetje even afmaken ..
..en een schaap die na 10 waarschuwingen en hints het officiële verhaal blijft volgen ---> ezel.
Of niks van Bashen, ik weet eigenlijk niet precies wat dat is. Net zoiets als trollen, flamen?quote:Op zondag 26 december 2010 17:36 schreef Loppe het volgende:
[..]
En dan gaat hij ? trollen, flamen..?quote:Op zondag 26 december 2010 17:27 schreef PersonalAssistant het volgende:
[..]
Ik denk dat je overal bashers kan vinden.
Basher = iemand die niet op zoek is naar een dialoog/ gesprek/ discussie, maar die zich gefrustreerd voelt omdat hij in het echte leven ondergesneeuwd raakt en daar zelf niet gehoord wordt.
De 'leukste' en apartste types zijn lieden die bijv. niet geloven ,maar op reli-fora het hoogste woord tEgen G-d hebbenquote:Op zondag 26 december 2010 17:36 schreef Loppe het volgende:
Heb jij ff een linkje naar een goed kroketten forum voor me?quote:Op zondag 26 december 2010 23:25 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
De 'leukste' en apartste types zijn lieden die bijv. niet geloven ,maar op reli-fora het hoogste woord tEgen G-d hebben![]()
Met UFO sites is dat idem. Alsof het verslavend is om je 'beter weten' wegens dat iets niet waar kan zijn volgens hen, heel erg lekker is om te uiten.
Waarom dat maf is: "Ik heb een hekel aan kroketten , ik kots er van word er ziek van en ze stinken enz. DUS ga ik veel op kroketten fora er over spreken..."
Onder welk type mensen zoals jij met je reactie valt ben ik nog niet uit :quote:Op zondag 26 december 2010 23:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb jij ff een linkje naar een goed kroketten forum voor me?
Grrrr. Grrrr. De weledele meneer Bankfurt, ja....quote:
Het kaf van het koren scheiden, de skeptici en twijfelaars behoren voor mij ook tot de schapen.quote:Denk je dat je met je schaap en ezel verhaal mensen over de streep trekt om ook in jouw verhalen te geloven? Ik denk dat dit mensen vooral afschrikt.
Sommige leeuwen zijn nog welpen, die door de schapen in de weg worden gelopen. Andere leeuwen zijn nog verkleed als schaap, die zoek ik.quote:Het zelfde geld voor de uitspraken van jou over schapen en leeuwen, dat je de leeuwen met jouw berichten probeert te bereiken. Maar deze leeuwen he, die zijn het dan toch al, want schapen kunnen immers geen leeuwen worden.
Voor schapen geen nut, dat is zo.quote:Die kunnen alleen maar meer schapen (van leeuwen? )maken. Dus wat hebben al jou posts nou voor nut gehad?
Tis natuurlijk ook erg makkelijk he, om iets of iemand de schuld te kunnen geven van alles wat je niet mee zit, of alle ellende in de wereld in het algemeen. Enge gedachte dat er mogelijk helemaal geen schuldige is, en dat we dat met zijn allen zijn.quote:Op zondag 26 december 2010 23:20 schreef fokthesystem het volgende:
Yep, sheeples kent deze wereld maar al te veel
[ afbeelding ]
Ook in een film als 'the matrix' zitten heel mooie tot sf omgebouwde voorbeelden van het normale leven en de grote grijze muizen massa.
Een bekend spreekwoord is : zoals de ouden zingen, piepen de jongen, of bijv. : jong geleerd is oud gedaan.
Ook is de kop in het zand steken comfortabel, net als hapklare nieuwsbrokken met als bottomline : gaat u rustig slapen.
Nog een gezegde dat in deze categorie goed past : 'de mensen willen bedrogen en belogen worden'. Of: men ziet de waarheid niet al staat deze recht voor hen. Ook wel bekend als stokstijf stilstaan van schrik, shock e.d.
Maar okay, de heersende lieden achter de schermen weten het wel, als het volk zwijgt spreken de wapens, dus laat ze maar stoom afblazen, laat ze maar denken en uiten, iedereen is anders, groepen ontstaan, brood en spelen...
CIA.. Mossad? Dat allemaal wel, maar simpelweg digitale manipulatie van de beelden om een smerige, illegale oorlog te kunnen starten, dat mag dan weer niet...quote:Op zondag 26 december 2010 23:48 schreef Salvad0R het volgende:
Ja man die 9/11 topics worden gekaapt door counter-intelligence faggots. Kats irritant. Komen ze met verhaaltjes over dat heel 9/11 niet gebeurd is en achteraf in alle filmpjes is ge-edit, of dat er hologrammen ipv vliegtuigen zijn gebruikt, alleen om de aandacht af te leiden van de feiten.
Dat volk is nog verachtelijker dan de figuren die denken dat ze beloond worden als ze hun moeder overheid beschermen.
De hele overheidversie van 9/11 stinkt en aan alle kanten zijn de CIA en Mossad direct geïmpliceerd als daders. Intussen staat de deathcount in Irak boven het miljoen en doet de oorlogsindustrie zaken als nooit tevoren.
Situatie lijkt me duidelijk.
Eigenlijk ben ik het 100% met je eens.. Helaas wordt je zelfs al voor government troll uitgemaakt als jouw ideeën niet overeenkomen met die van ander users.. Vrij triest eigenlijk.quote:Op maandag 27 december 2010 00:31 schreef YuckFou het volgende:
Wat een rare discussie is dit geworden, sowieso het zwart/wit denken hier in [BNW] is iets waar ik me tijden aan stoor...of je bent voor en dan gelijk op alle fronten, of tegen en dan is het (semi) wetenschappelijk onderbouwen van een poost vooral het hoogst haalbare.
Kennelijk is er geen plek meer voor gezond verstand, nuchterheid en nieuwsgierigheid, is het zover gekomen dat als je niet 100% in elk wild verhaal meegaat je tot de debunking clan behoort en als je niet voorzien bent van een academisch papiertje ben je een antisociale lowlife die op een zolderkamertje uitkeringtrekkend z'n frustraties op de wereld afvuurt door middel van zure posts in [BNW].
Waar is de nuance? De mogelijkheid dat niet alles 100% wit of zwart is maar er een spectrum van grijs tussenzit waar ook veel mensen toe behoren, wel gelovend of nadenkend over het een maar het niet eens zijnd met het ander?
Is dat hier geheel verdwenen? Zijn we dan zover dat de "believers" beter naar Niburu kunnen verhuizen en de debunkers hun academisch gebral in [W&T] kunnen laten?
Zou toch jammer zijn, juist het idee dat je hier van gedachten kan wisselen, het door mij eerder aangehaalde 'out of the box" thinking wat voor velen moeilijk maar niet onmogelijk is zou hier hoogtij moeten vieren zonder dat je gelijk word afgemaakt als een kansloze zonder leven of wetenschapper in Illuminatie dienst, verlies dat niet uit het oog mensen, het is de discussie waar je het meest van leert, niet of je wel of niet gelijk hebt.
Goverment troll...alsof onze of nog erger buitenlandse overheden er ook maar 1 seconden over zouden nadenken om "secret agents" op rommelfora zoals dit mensen te zetten om de schapen in t gareel te houdenquote:Op maandag 27 december 2010 00:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
Helaas wordt je zelfs al voor government troll uitgemaakt als jouw ideeën niet overeenkomen met die van ander users..
Nou idd...maar geloof me, sommigen hier zijn echt in de waan dat er overheids trollen rond hobbelen.quote:Op maandag 27 december 2010 01:16 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Goverment troll...alsof onze of nog erger buitenlandse overheden er ook maar 1 seconden over zouden nadenken om "secret agents" op rommelfora zoals dit mensen te zetten om de schapen in t gareel te houden
weer gedacht vanuit het collectivistiche gedachtengoed dat is meegekregen vanaf de peuterschool. wat naief. "Iedereen heeft schuld dus er is geen dader aantewijzen"quote:Op maandag 27 december 2010 00:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tis natuurlijk ook erg makkelijk he, om iets of iemand de schuld te kunnen geven van alles wat je niet mee zit, of alle ellende in de wereld in het algemeen. Enge gedachte dat er mogelijk helemaal geen schuldige is, en dat we dat met zijn allen zijn.
Denk dat je met deze post de spijker op de kop slaat en tevens de essentie weergeeft waar BNW voor bedoeld is.quote:Op maandag 27 december 2010 00:31 schreef YuckFou het volgende:
Wat een rare discussie is dit geworden, sowieso het zwart/wit denken hier in [BNW] is iets waar ik me tijden aan stoor...of je bent voor en dan gelijk op alle fronten, of tegen en dan is het (semi) wetenschappelijk onderbouwen van een poost vooral het hoogst haalbare.
Kennelijk is er geen plek meer voor gezond verstand, nuchterheid en nieuwsgierigheid, is het zover gekomen dat als je niet 100% in elk wild verhaal meegaat je tot de debunking clan behoort en als je niet voorzien bent van een academisch papiertje ben je een antisociale lowlife die op een zolderkamertje uitkeringtrekkend z'n frustraties op de wereld afvuurt door middel van zure posts in [BNW].
Waar is de nuance? De mogelijkheid dat niet alles 100% wit of zwart is maar er een spectrum van grijs tussenzit waar ook veel mensen toe behoren, wel gelovend of nadenkend over het een maar het niet eens zijnd met het ander?
Is dat hier geheel verdwenen? Zijn we dan zover dat de "believers" beter naar Niburu kunnen verhuizen en de debunkers hun academisch gebral in [W&T] kunnen laten?
Zou toch jammer zijn, juist het idee dat je hier van gedachten kan wisselen, het door mij eerder aangehaalde 'out of the box" thinking wat voor velen moeilijk maar niet onmogelijk is zou hier hoogtij moeten vieren zonder dat je gelijk word afgemaakt als een kansloze zonder leven of wetenschapper in Illuminatie dienst, verlies dat niet uit het oog mensen, het is de discussie waar je het meest van leert, niet of je wel of niet gelijk hebt.
quote:Op maandag 27 december 2010 01:16 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Goverment troll...alsof onze of nog erger buitenlandse overheden er ook maar 1 seconden over zouden nadenken om "secret agents" op rommelfora zoals dit mensen te zetten om de schapen in t gareel te houden
Wow, en dat soort tegeltjeswijsheden haal je allemaal uit een film. Knap hoor.quote:Op zondag 26 december 2010 23:20 schreef fokthesystem het volgende:
Yep, sheeples kent deze wereld maar al te veel
[ afbeelding ]
Ook in een film als 'the matrix' zitten heel mooie tot sf omgebouwde voorbeelden van het normale leven en de grote grijze muizen massa.
Een bekend spreekwoord is : zoals de ouden zingen, piepen de jongen, of bijv. : jong geleerd is oud gedaan.
Ook is de kop in het zand steken comfortabel, net als hapklare nieuwsbrokken met als bottomline : gaat u rustig slapen.
Nog een gezegde dat in deze categorie goed past : 'de mensen willen bedrogen en belogen worden'. Of: men ziet de waarheid niet al staat deze recht voor hen. Ook wel bekend als stokstijf stilstaan van schrik, shock e.d.
Maar okay, de heersende lieden achter de schermen weten het wel, als het volk zwijgt spreken de wapens, dus laat ze maar stoom afblazen, laat ze maar denken en uiten, iedereen is anders, groepen ontstaan, brood en spelen...
Die zogenaamde vrijdenkers bellen journalisten ook op met de meest raarste theorieen in de hoop dat er nog een enkele journalist is die hun wel serieus neemt. Je moet zien dat die journalisten namelijk door de overheid betaald worden om die complotten nooit te laten uitzenden. Of nee, er is zelfs spionage die dat soort bellers er uit filtertquote:Op maandag 27 december 2010 09:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Zeer sterk.
Als voormalig student journalistiek zet ik vraagtekens bij alles, maar veel 'vrijdenkers' kennen maar 1 trucje : neem het nieuws zoals het op de 'normale' media komt, draait het 180 graden, voeg wat samenzwering toe...en je bent een held in die kringen. Daardoor kan ik veel 'vrijdenkers' zoals bv in BNW zitten dus met geen mogelijkheid serieus nemen.
Dit is tweeledig uit te leggen.quote:Op zondag 26 december 2010 14:35 schreef ATuin-hek het volgende:
De titels zijn het probleem niet. De denkbeelden (waar Haus een paar voorbeelden van geeft) zijn het probleem. Een titel zegt idd ook niet alles, maar het geeft wel een indicatie van ervaring/opleidings niveau.
Nee hoor, ik verwijt Haushofer helemaal niet dat hij voor het geld leeft of zou leven. Het lijkt mij dat Haushofer juist niet zo materialistisch is. Ik ben er dus wel redelijk van overtuigd dat Haushofer vanuit een ideaal zijn werk of onderzoek wil gaan doen.quote:Als je de wetenschap in gaat om het loon dan doe je toch iets behoorlijk fout. Zo goed verdient het (zeker als phd) echt niet hoor. Kan je veel beter het bedrijfsleven in gaan.
Natuurkunde kennis is zeer gewenst, juist wel. Ondanks de vele gebreken en gaten in de officiele wetenschap kan deze kennis wel nuttig zijn als basisterminologie.quote:[..]
Aha, dus zonder natuurkundige kennis kan je een dergelijk oordeel vellen over het LHC. En dat is zeker niet arrogant?
quote:Op maandag 27 december 2010 10:50 schreef Deckard het volgende:
Die zogenaamde vrijdenkers bellen journalisten ook op met de meest raarste theorieen in de hoop dat er nog een enkele journalist is die hun wel serieus neemt. Je moet zien dat die journalisten namelijk door de overheid betaald worden om die complotten nooit te laten uitzenden. Of nee, er is zelfs spionage die dat soort bellers er uit filtert
quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:39 schreef YuckFou het volgende:
klopt:
http://www.rtl.nl/compone(...)indect.avi_plain.xml
Een topic maken met de titel 'vrijdenkers bashen', omdat je je aangevallen voelt door een ander topic en dan zelf aan komen zetten met termen en dingen als 'loonslaven', 'sheople', 'die mensen komen niet verder dan werken, slapen, tv kijken, en Telegraaf lezen'...quote:Op donderdag 23 december 2010 22:21 schreef Filosofisch het volgende:
Men ziet dat loonslaven die om 6 uur opstaan, 7 uur klaar zijn met eten en 3 uur per avond tv kijken alvorens te slapen en enig leesvoer de Telegraaf hebben, vrijdenkers bashen.
Nou weet ik dat de meeste sheople niet klaar zijn voor de rode pil a la Matrix, maar dit toont wel aan waarom er niets wordt ondernomen op vrijdenkers (behalve Wikileaks)
Wát 'nee'quote:Nee.
Nee,quote:Op maandag 27 december 2010 15:24 schreef Schenkstroop het volgende:
Het bizarre met het zg debunk-volk dat zichzelf onwijs intelligent inschat en zichzelf als enige wijzen met de enige juiste kijk op de wereld beschouwt. Is dat zij bij elke complot-theorie zélf onnozele dingen erbij halen als 'aliens en laserbeams en startrek'. En dan zeggen ze: zie je wel, jouw complotverhaal is totale onzin!
valt er nog met die mensen te discussieren?
Dat vraag ik me dan wel af, hoe zie jij op een forum of iemand een potentiële leeuw is?quote:Op maandag 27 december 2010 15:25 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nee,
Om het cryptisch te mogen formuleren: je moet alleen discussieren met de leeuwen en de potentiele leeuwen, en niet met de schapen of ezels.
Dat is iemand die niet blaat, of niet zomaar zegt dat hij een academische titel heeft en daarom "deskundig" is.quote:Op maandag 27 december 2010 15:28 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dan wel af, hoe zie jij op een forum of iemand een potentiële leeuw is?
Hij bedoelt denk ik, dat ik mijn tijd niet moet verspillen aan mensen die het duidelijk te doen is om lol te trappen. zoals een joepiedepoepe of en een michielos.quote:Op maandag 27 december 2010 15:28 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dan wel af, hoe zie jij op een forum of iemand een potentiële leeuw is?
Aha, maar mensen met zo'n academische titel zijn wel deskundig op het geen wat hen is geleerd. Of dat waar is, is een tweede.quote:Op maandag 27 december 2010 15:33 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat is iemand die niet blaat, of niet zomaar zegt dat hij een academische titel heeft en daarom "deskundig" is.
of het is iemand waarvan ik zie dat die een open mind heeft en zelf op onderzoek wilt gaan.
True, maar de meeste academici op dit forum kunnen "deze tweede" vraag niet eens voor zich zelf stellen ...quote:Op maandag 27 december 2010 15:36 schreef Typisch het volgende:
[..]
Aha, maar mensen met zo'n academische titel zijn wel deskundig op het geen wat hen is geleerd. Of dat waar is, is een tweede.![]()
Zo wow is dat niet, dit is lagere school werk, oudhollandse Nederlandse gezegden.quote:Op maandag 27 december 2010 10:45 schreef Deckard het volgende:
Wow, en dat soort tegeltjeswijsheden haal je allemaal uit een film. Knap hoor.
Ik kan me voorstellen voor studenten, als zij 4-6 jaar lang week in week uit werden doodgegooid met dezelfde materie. Dat zij op een gegeven moment weigeren te geloven dat zij na alle hel niet kundig genoeg zouden zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 15:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
True, maar de meeste academici op dit forum kunnen "deze tweede" vraag niet eens voor zich zelf stellen ...
Nu vraag ik me af, stel jij jezelf wel eens die vraag? Of alles wat je weet of dat wel echt waar is?quote:Op maandag 27 december 2010 15:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
True, maar de meeste academici op dit forum kunnen "deze tweede" vraag niet eens voor zich zelf stellen ...
Voortdurend. 24/7.quote:Op maandag 27 december 2010 16:02 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nu vraag ik me af, stel jij jezelf wel eens die vraag? Of alles wat je weet of dat wel echt waar is?
Aha, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.quote:
Je hebt acedemici als ATuinhek of Haushofer; die zijn nog niet verloren... maar ze hebben dat ene zetje nog echt wel nodig.... ze zijn erg taai.quote:Op maandag 27 december 2010 15:58 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen voor studenten, als zij 4-6 jaar lang week in week uit werden doodgegooid met dezelfde materie. Dat zij op een gegeven moment weigeren te geloven dat zij na alle hel niet kundig genoeg zouden zijn.
Waarom die drang tot bekeren? geef info en dan dient men zelf te wikken en wegen en dus conclusies te trekken.quote:Op maandag 27 december 2010 16:09 schreef Bankfurt het volgende:
Je hebt acedemici als ATuinhek of Haushofer; die zijn nog niet verloren... maar ze hebben dat ene zetje nog echt wel nodig.... ze zijn erg taai.
Geen drang tot bekeren; Het is meer het aangeven van de positie waarin mensen als Atuinhek en Haushofer in verkeren.quote:Op maandag 27 december 2010 16:17 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Waarom die drang tot bekeren? geef info en dan dient men zelf te wikken en wegen en dus conclusies te trekken.
Goed dat snap ik allemaal, maar snap je mijn reactie als je je voorstelt dat iemand koud leest : " maar ze hebben dat ene zetje nog echt wel nodig.... ze zijn erg taai. " ?quote:Op maandag 27 december 2010 16:46 schreef Bankfurt het volgende:
Geen drang tot bekeren; Het is meer het aangeven van de positie waarin mensen als Atuinhek en Haushofer in verkeren.
ik heb al aangekondigd dat ik hier stop, omdat ik al voldoende heb gepost.
Ik zet nu de puntjes op de i.
Maar ze zijn er wel. Bewuste en onbewuste.quote:Op maandag 27 december 2010 01:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou idd...maar geloof me, sommigen hier zijn echt in de waan dat er overheids trollen rond hobbelen.
Heb weer wat quotes verzameld voor m'n fotoboek.quote:Op maandag 27 december 2010 17:03 schreef Deckard het volgende:
Bankfurt, wil je aub ophouden?Ik zit te rollen van het lachen hier. Pasop of ik stuur je een van mijn agenten op je af.
Je hebt het wel vaker over "andere forums" (is fora he...) of je bronnen elders, maar delen doe je ze niet, je blijft in rondjes lullen dat je de waarheid in pacht hebt maar in tegenstelling tot bijv. Reconancer onderbouw je vrijwel niks, nou betekend dat niet dat ik het altijd met Reconancer eens ben maar ik kan me in ieder geval een stuk meer inlezen dan in jouw materie die zo waanzinnig is dat ik het met jou allang hopeloos heb opgegeven en inderdaad net als Deckard regelmatig van mn stoel val van het lachen.quote:Op maandag 27 december 2010 17:00 schreef Bankfurt het volgende:
Op andere forums ben ik Illuminati agenten tegengekomen, hele hoge in de hierarchie...
Beste Bankfurt....quote:Op maandag 27 december 2010 17:00 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Maar ze zijn er wel. Bewuste en onbewuste.
Op andere forums ben ik Illuminati agenten tegengekomen, hele hoge in de hierarchie...
En de geheime diensten zoals CIA en Mossad zijn kinderspel.
De Rothschilds hebben hun eigen intelligence diensten al honderden jaren, die zijn veel geavanceerder dan de CIA of Mossad en alles bijelkaar.
Ik heb 0% medelijden met gasten die doen alsof ze de waarheid in pacht hebben en vervolgens een beetje geheimzinnig gaan zitten doen, die fileer ik het liefst tot ze zichzelf klemlullen maar daar is BF net iets te laf ongeïnformeerd voor, en ik vind doorlopend op de man spelen ook niet echt fijn.quote:Op maandag 27 december 2010 18:31 schreef Haushofer het volgende:
Hoeft ook niet, hij zit de boel hier de gek te houden en reacties uit te lokken. Een beetje zoals Jan Mulder. Daar kun je vaak ook niet serieus op in gaan, maar vooral medelijden mee hebben.
Tsja, het zal als "op de man spelen" overkomen, maar die enorme brij verschrikkelijke bullshit over wat hij als "de wetenschap" ziet en uit-de-tent-lokkerij (getroll dus) kan ik niet serieus nemenquote:Op maandag 27 december 2010 18:36 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb 0% medelijden met gasten die doen alsof ze de waarheid in pacht hebben en vervolgens een beetje geheimzinnig gaan zitten doen, die fileer ik het liefst tot ze zichzelf klemlullen maar daar is BF net iets te laf ongeïnformeerd voor, en ik vind doorlopend op de man spelen ook niet echt fijn.
Nah ja dat dus, ik ben het ook lang niet altijd eens met jou, tuinhek en andere debunkers maar zoals hij loopt te spuien gaat me te ver, sowieso vind ik het doorlopend afkraken van wetenschap afgezaagd, je kan hier en daar kanttekeningen plaatsen bij sommige onderzoeken, maar om alles maar pertinent gelul en onzin te noemen is kinderachtig.quote:Op maandag 27 december 2010 18:39 schreef Haushofer het volgende:
Tsja, het zal als "op de man spelen" overkomen, maar die enorme brij verschrikkelijke bullshit over wat hij als "de wetenschap" ziet en uit-de-tent-lokkerij (getroll dus) kan ik niet serieus nemen
Nou, ik weet uit eigen ervaring wat de beperkingen zijn van de wetenschappelijke wereld. Er zijn hypes, er zijn financieën mee gemoeid, vriendjespolitiek, etc. etc. Maar de manier waarop, en wat Bankfurt allemaal bralt over de wetenschappelijke wereld is voor het overgrote deel echt pure flauwekul. Hij claimt dan maar dat hij "het wereldje kent", maar uit zijn uitspraken kan ik prima opmaken dat hij geen flauw idee heeft waar hij het over heeft.quote:Op maandag 27 december 2010 18:42 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Nah ja dat dus, ik ben het ook lang niet altijd eens met jou, tuinhek en andere debunkers maar zoals hij loopt te spuien gaat me te ver, sowieso vind ik het doorlopend afkraken van wetenschap afgezaagd, je kan hier en daar kanttekeningen plaatsen bij sommige onderzoeken, maar om alles maar pertinent gelul en onzin te noemen is kinderachtig.
Hij is bij mij de lijn van grappig naar fout bezig overgestoken toen hij serieus bedoelde adviezen mbt tot implantaten, herinneringen en visualisaties begon te geven, als mensen zo naief zijn om daarin te geloven moeten ze op een forum als dit in bescherming tegen zichzelf worden genomen en de aanjager op z'n vingers getikt, ik ga in [LIF] ook niet tegen iemand beweren dat groene thee prima helpt tegen de schilfers op z'n scrotum, er zijn charlatans genoeg en die mogen hier ondanks dat het [BNW] is wegblijven, in het begin was hij grappig en leek veel te weten, en uiteindelijk is het gewoon alweer een grote bek die de wijsheid in pacht denkt te hebben, en daar word ik zo moe van, zie ook: Ik begin ongeduldig te worden, waar blijft de NWO??quote:Op maandag 27 december 2010 18:51 schreef Haushofer het volgende:
Grappig is het wel. Het wordt pas zielig als mensen dat serieus gaan nemen
Nee. Alleen, ook op een universiteit kom je mensen met een te groot ego tegen. 't Is net de echte wereld.quote:Op maandag 27 december 2010 19:01 schreef Schenkstroop het volgende:
Terecht geklaag of niet. Wat mij het meest stoort in BNW is dat studerende of afgestudeerde mensen altijd beginnen of eindigen met zo'n hoogmoedige en verkleinende bijvoegelijke toon naar de ander toe. Zo van "oh het is zielig maar ik kan er wel om lachen heur hahahah het doet me niets hahaha". [b]Die air man leer je dat op de universiteit/b]
1 van de users daar reageert enthousiast op het bovenstaande, waarop de poster zegt:quote:Idd, de Windsor familie is de 2e in rang van de Illuminati,
ELF zijn mind-control frequencies (5-50 Hz) die worden afgevuurd vanaf de maan, satelitieten, en militaire bases in de atmosfeer.
Windsor ELF-golven zijn mind-control golven die worden verstuurd door instanties onder controle van de Windsor familie; ter ondersteuning van de agenda van de NWO voor de Windsors; m.n. anti-moslim sentiment en een pro-Britse/Israelische/Amerikaanse houding.
Niet te veel laten meeslepen.... tuurlijk...quote:Mooi, maar hou het evenwicht in het leven.
Kennis is macht, maar laat je niet teveel meeslepen, en laat je jezelf niet bangmaken; hou het discreet en wees voorzichtig in prive-gesprekken over deze materie.
Om te vervolgen met:quote:Dat kan niet (het blokkeren van de manipulatie, red.); degene die bewust kiest voor de waarheid en weet zich te beschemren tegen leugens kan niet bedrogen worden.
Die manipulaties werken altijd het beste bij de twijfelaars, de verwarde massamensen, de lauwen van geest.
Dan volgt er een terechte vraag van iemand:quote:Die special effects zijn noodzakelijk om de toeschouwer in de juiste toestand te krijgen waarin de subliminals en triggers in hem kunnen worden ingeprent, zodat ze in de toekomst kunnen worden geactiveerd per sateliet....
en .... dit is geen fantasie.
quote:Wat houd dat 'later activeren' volgens jou dan precies in?
Ik vind het verkondigen van dit soort onzin eigenlijk te ver gaan. Als we dit soort belachelijke ideeen gaan verspreiden, laten we dan ook maar een Scientology forum openen. Ik denk dat die mensen nl. nog dichter bij de realiteit staan dan sommige mensen hier in BNW.quote:Dat kan van alles zijn; mits het maar in de agenda past van de NWO.
Een sateliet kan bijvoorbeeld een "sex-programma" activeren, waardoor een bepaald persoon vreemd gaat, wat die anders nooit zou doen.
Ga je daar heel [BNW] nou mee volspammen?quote:
Dat is niet aan jou om te bepalen.quote:Op maandag 27 december 2010 22:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarom mensen vrijdenkers bashen? Om dit soort ideeen:
[..]
1 van de users daar reageert enthousiast op het bovenstaande, waarop de poster zegt:
[..]
Niet te veel laten meeslepen.... tuurlijk...
Wat gebeurt er in het brein van iemand dat hij in deze situatie zegt dat iemand anders zich niet te veel moet laten meeslepen? Ik vind het eigenlijk best eng dat iemand zo in een bepaalde wereld zit dat hij die wereld voor doodnormaal aanhoudt..
En we gaan verder:
[..]
Om te vervolgen met:
[..]
Dan volgt er een terechte vraag van iemand:
[..]
[..]
Ik vind het verkondigen van dit soort onzin eigenlijk te ver gaan. Als we dit soort belachelijke ideeen gaan verspreiden, laten we dan ook maar een Scientology forum openen. Ik denk dat die mensen nl. nog dichter bij de realiteit staan dan sommige mensen hier in BNW.
Oh nee, ik heb in twee BNW topics een soortgelijk verhaal opgehangenquote:Op maandag 27 december 2010 23:03 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ga je daar heel [BNW] nou mee volspammen?
Je topic is dicht en je hebt een note, waarom dan toch ermee doordrammen? wil je je gelijk halen?lees ff terug en ik schrijf precies t zelfde
Nogmaals, ik merk dat er hier mensen zijn die klaar staan om dieper de materie in te duiken en daarom vind ik dat er best een tegenwoord gegeven mag worden.quote:Op maandag 27 december 2010 23:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is niet aan jou om te bepalen.
BNW is juist bij uitstek geschikt voor alle meningen over complotten en dat soort zaken.
En scientology kan in BNW uitstekend besproken worden en dat IS ook al gedaan, dus feel free om een topic daarover te openen vanuit jouw gezichtspunt.
En een persoonlijk oordeel over de mensen die hier posten gaat me ook veel te ver.
Dus doe dat maar niet.
Jij bent een bedreiging voor de samenleving... net als Timothy McVeigh en Osama Bin Laden...quote:Op maandag 27 december 2010 23:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Oh nee, ik heb in twee BNW topics een soortgelijk verhaal opgehangen![]()
En een note...Gaat nu iemand mijn papa en mama bellen omdat ik geen brave jongen ben geweest op het internet?
Nee je hebt in 2 topics een CtrlV gedaan om je gelijk te halen en je gezwam te deponeren, dat is wat anders dan je verhaal doen maar goed, ik ben het in zoverre met je eens dat lui als BF af en toe wel teruggefloten mogen worden vanwege hun gedrag tov andere users die daar gevoelig voor kunnen zijn, anderzijds wordt er in [R&P] ook heel wat afgeholpen zonder dat daar prof. zorg aan te pas komt en dat gooien we ook niet zomaar dicht...quote:Op maandag 27 december 2010 23:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Oh nee, ik heb in twee BNW topics een soortgelijk verhaal opgehangen![]()
Ik heb nergens gezegd dat iemand hier hetzelfde is als Timothy McVeigh, maar wat ik wel wil zeggen is dat de gematigde gelovigen (of conspiracy denkers) een platform creeeren voor de radicalere gelovigen.quote:Op maandag 27 december 2010 23:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij bent een bedreiging voor de samenleving... net als Timothy McVeigh en Osama Bin Laden...![]()
Ik heb nergens gezegd dat er alleen maar looney's rondlopen in BNW. Er zijn hier ook mensen die best openstaan voor het idee van een heersende elite die tracht achter de schermen de show te runnen. Dat is een idee waar ik zelf ook best voor open sta. En Bankfurt hoeft niet monddood gemaakt te worden, maar ik vind wel dat ik hem persoonlijk mag aanpakken voor de onzin die hij loopt te verkondigen.quote:Op maandag 27 december 2010 23:21 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Nee je hebt in 2 topics een CtrlV gedaan om je gelijk te halen en je gezwam te deponeren, dat is wat anders dan je verhaal doen maar goed, ik ben het in zoverre met je eens dat lui als BF af en toe wel teruggefloten mogen worden vanwege hun gedrag tov andere users die daar gevoelig voor kunnen zijn, anderzijds wordt er in [R&P] ook heel wat afgeholpen zonder dat daar prof. zorg aan te pas komt en dat gooien we ook niet zomaar dicht...
Wat wil je? BF verbannen en dan alles weer pais&vree vinden? Of wil je gewoon je gelijk krijgen en van andere fokkers horen dat er alleen maar looney's in [BNW] rondlopen?
Ik heb moeite genoeg gedaan bij BF om er een fatsoenlijk antwoord uit te krijgen maar elke keer als ik daarover begin duikt hij naar een andere dimensie en krijg ik geen antwoord...quote:Op maandag 27 december 2010 23:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Mocht ik ooit zo verdwaald raken in mn eigen hoofd, dan hoop ik dat jij in ieder geval de moeite doet om mij wakker te schudden. En lukt dat niet met rede, dan mag je van mij best keihard op de man gaan spelen.
Mja... laat ook maar. Ik ga hier niet verder op in.quote:Op maandag 27 december 2010 23:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat iemand hier hetzelfde is als Timothy McVeigh, maar wat ik wel wil zeggen is dat de gematigde gelovigen (of conspiracy denkers) een platform creeeren voor de radicalere gelovigen.
Verrassend....quote:Op maandag 27 december 2010 23:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mja... laat ook maar. Ik ga hier niet verder op in.
Nou he. Dat jij denkt dat de radicale Bankfurt een platform biedt voor andere BNW'ers en hier dus zieltjes aan het winnen is voor zijn snode plannen, zegt eigenlijk best veel over jezelf.quote:
Oh zeker waar, goed antwoord.quote:Op maandag 27 december 2010 23:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Nogmaals, ik merk dat er hier mensen zijn die klaar staan om dieper de materie in te duiken en daarom vind ik dat er best een tegenwoord gegeven mag worden.
Probleem alleen is, is dat je niet de boodschapper maar de bron bent. Er worden stellingen neergekwakt zonder enige vorm van nuance of met redelijke logica. Die wil/kan men namelijk niet geven. Alles goed en wel, maar dan moet je natuurlijk niet raar op kijken dat mensen je uitlachen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 08:26 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Oh zeker waar, goed antwoord.
Zie bijv. eens Eerst de bron maar: BBC de laatste tijd is het bijna 1 en al meta-communicatie op fok!, een sign of the times.
Snapt men het niet meer of is het hartgrondig ergens mee oneens? Dan is de boodschapper aanvallen het enige dat hen rest zo lijkt het.
Het communiceren alhier is steeds vaker een soort uitgebreidere versie van welles/niettes . . .
Daar zit ik niet echt mee, het is gewoon in en in triest. Ik neem hier mensen waar met heel slechte korte termijn geheugens en gemis van allerlei 'het brede wereldplaatje' algemene kennis.quote:Op dinsdag 28 december 2010 08:39 schreef Deckard het volgende:
Probleem alleen is, is dat je niet de boodschapper maar de bron bent. Er worden stellingen neergekwakt zonder enige vorm van nuance of met redelijke logica. Die wil/kan men namelijk niet geven. Alles goed en wel, maar dan moet je natuurlijk niet raar op kijken dat mensen je uitlachen.
Of wij hebben het fout, of zij.quote:Op maandag 27 december 2010 23:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Daarnaast zie jij alle gelovigen als "gevaar", zoals je in een ander topic aangaf, dus in die zin ben je zelf volgens mij ook nogal van de kaart.
Good for you!quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:47 schreef Codiac het volgende:
Te lange OP, dus niet gelezen. Dan maar reageren op de TT: de een noemt het vrijdenkers, de ander idioten met waanbeelden... achja BNW is altijd vermakelijk voor mij. Moet er altijd wel om gniffelen
Een kind van deze tijd dus!quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:47 schreef Codiac het volgende:
Te lange OP, dus niet gelezen. Dan maar reageren op de TT: de een noemt het vrijdenkers, de ander idioten met waanbeelden... achja BNW is altijd vermakelijk voor mij. Moet er altijd wel om gniffelen
Precies hou de humor in het levenquote:Op dinsdag 28 december 2010 13:58 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Een kind van deze tijd dus!korte aandacht spanne, leest alleen stukjes voor niveau 2, kort vanwege infostress en te snel afgeleid / prioriteiten bij bijv. gamen of gunstiger dan : sport of zo.
maar mooi man, dat je je kan amuseren hier, dat is toch positief, ook lachen als jij je visie geeft over topic x of op je muil gaat en aan ander lacht, ach ja dat is het ! we moeten elkaar meer uitlachen!
Het is ook erg makkelijk, gewoon je vrolijk maken over mensen en meewarig lachen, maar zelf geen enkele moeite doen om je ergens in te verdiepenquote:Op dinsdag 28 december 2010 13:58 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Een kind van deze tijd dus!korte aandacht spanne, leest alleen stukjes voor niveau 2, kort vanwege infostress en te snel afgeleid / prioriteiten bij bijv. gamen of gunstiger dan : sport of zo.
maar mooi man, dat je je kan amuseren hier, dat is toch positief, ook lachen als jij je visie geeft over topic x of op je muil gaat en aan ander lacht, ach ja dat is het ! we moeten elkaar meer uitlachen!
Je zit quotes van mij uit verschillende topics te knippen en ze allemaal uit hun verband te rukken om ze vervolgens aan elkaar te plakken; om zo te proberen mij op BNW te kleineren.quote:Op maandag 27 december 2010 22:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarom mensen vrijdenkers bashen? Om dit soort ideeen:
[..]
1 van de users daar reageert enthousiast op het bovenstaande, waarop de poster zegt:
[..]
Niet te veel laten meeslepen.... tuurlijk...
Wat gebeurt er in het brein van iemand dat hij in deze situatie zegt dat iemand anders zich niet te veel moet laten meeslepen? Ik vind het eigenlijk best eng dat iemand zo in een bepaalde wereld zit dat hij die wereld voor doodnormaal aanhoudt..
En we gaan verder:
[..]
Om te vervolgen met:
[..]
Dan volgt er een terechte vraag van iemand:
[..]
[..]
Ik vind het verkondigen van dit soort onzin eigenlijk te ver gaan. Als we dit soort belachelijke ideeen gaan verspreiden, laten we dan ook maar een Scientology forum openen. Ik denk dat die mensen nl. nog dichter bij de realiteit staan dan sommige mensen hier in BNW.
Nou zo bijzonder was die quote ook weer niet hoor. Dit is allang bekend.quote:Op maandag 27 december 2010 18:28 schreef PersonalAssistant het volgende:
[..]
Beste Bankfurt....
ik denk dat ik in veel opzichten een aardige "vrijdenker" ben, maar... oké hier heb ik geen reactie op
Strak ga je nog schrijven dat ik een alien ben, die vanuit een ver ruimteschip een beetje rondcirkelt rond de aarde en met zijn laptop en draadloze verbinding hier zit te posten.quote:Op maandag 27 december 2010 20:03 schreef semexo het volgende:
Bankfurt is een illuminati-medewerker die opzettelijk zich voordoet als een "alu-hoedje" maar opzettelijk over the top gaat zodat mensen denken dat alle complottheorieen onzin zijn.
Een soort van infiltrant in de BNW-gemeenschap met als doel topics om zeep te helpen, lezers te misleiden en topics die goed lopen off-topic te trekken.
Ik zeg helemaal niet dat Bankfurt een platform bied.. ik zeg dat gematigde mensen een platform bieden voor een Bankfurt. En zieltjes winnen zeg ik ook niet, want dat impliceert dat Bankfurt er bewust op uit is om mensen te ronselen, terwijl hij misschien alleen maar zijn ideeen wil delen. Dus wie ben ik om te zeggen dat hij zieltjes probeert te winnen, wat weet ik van zijn motivatie?quote:Op maandag 27 december 2010 23:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou he. Dat jij denkt dat de radicale Bankfurt een platform biedt voor andere BNW'ers en hier dus zieltjes aan het winnen is voor zijn snode plannen, zegt eigenlijk best veel over jezelf.
Inderdaad, "gevaar". Let op de aanhalingstekens.quote:Daarnaast zie jij alle gelovigen als "gevaar", zoals je in een ander topic aangaf, dus in die zin ben je zelf volgens mij ook nogal van de kaart.
Dit komt uit twee topics idd en het is niet mijn intentie om er een eigen verhaal van te maken, want de quotes staan op zich en elke quote laat in mijn ogen zien hoe jij bent verdwaald in een droomwereld.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:51 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je zit quotes van mij uit verschillende topics te knippen en ze allemaal uit hun verband te rukken om ze vervolgens aan elkaar te plakken; om zo te proberen mij op BNW te kleineren.
Daarin heb je gelijk, maar ik weet dat je toch geen bewijs kunt leveren voor je activatie-theorie. Of heb ik iets gemist?quote:Daarbij ga je op geen enkele van de hier door jou geplaatste quotes inhoudelijk in die je hier zelf aangeeft, noch geef je de context aan.
Als ik eerlijk moet zijn, je komt niet bepaald menselijk over. Het zou me niets verbazen als jij eens soort buitenaards wezen zou zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:30 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nou zo bijzonder was die quote ook weer niet hoor. Dit is allang bekend.
Moet je eens lezen wat semexo in een inmiddels gesloten topic over mij schrijft:
[..]
Strak ga je nog schrijven dat ik een alien ben, die vanuit een ver ruimteschip een beetje rondcirkelt rond de aarde en met zijn laptop en draadloze verbinding hier zit te posten.
Doe datquote:Op woensdag 29 december 2010 14:57 schreef Salvad0R het volgende:
Alsof het boeit wanneer er filmmateriaal en foto's zijn bewerkt, wat denk je daar mee te bereiken.
Het lijkt mij efficiënter om uit te zoeken in welk laboratorium de nano-thermite is geproduceerd, die bij de demolitie van WTC complex is gebruikt.
quote:Op woensdag 29 december 2010 16:21 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Doe datRegel dan ook gelijk een solide onderzoek naar de samenstelling van die chips. Wat het nou daadwerkelijk is enzo.
D'r is geen nano-thermite gebruikt. Dergelijke verhaaltjes zijn onderdeel van de 9/11 myth machine om mensen oneindig te laten zoeken naar bewijzen die er niet zijn en er nooit zullen komen.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:57 schreef Salvad0R het volgende:
Alsof het boeit wanneer er filmmateriaal en foto's zijn bewerkt, wat denk je daar mee te bereiken.
Het lijkt mij efficiënter om uit te zoeken in welk laboratorium de nano-thermite is geproduceerd, die bij de demolitie van WTC complex is gebruikt.
Welke zijn dan geen onderdeel van de 9/11 myth machine?quote:Op woensdag 29 december 2010 17:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
D'r is geen nano-thermite gebruikt. Dergelijke verhaaltjes zijn onderdeel van de 9/11 myth machine om mensen oneindig te laten zoeken naar bewijzen die er niet zijn en er nooit zullen komen.
"The best way to control the opposition is to lead it ourselves." — Vladimir Ilyich Lenin
Wat doe je stoer met quotes van die Bankiermuppet Lenin ?quote:Op woensdag 29 december 2010 17:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
D'r is geen nano-thermite gebruikt. Dergelijke verhaaltjes zijn onderdeel van de 9/11 myth machine om mensen oneindig te laten zoeken naar bewijzen die er niet zijn en er nooit zullen komen.
"The best way to control the opposition is to lead it ourselves." — Vladimir Ilyich Lenin
Professional engineer Jon Cole cuts steel columns with thermate, debunks Nat Geo & unexpectedly reproduces WTC anomaliesquote:Op woensdag 29 december 2010 17:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Degenen waarbij men in de kern uitgaat van totale (nieuws) media deceptie.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:47 schreef Loppe het volgende:
[..]
Welke zijn dan geen onderdeel van de 9/11 myth machine?
zoals?quote:Op woensdag 29 december 2010 18:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Degenen waarbij men in de kern uitgaat van totale (nieuws) media deceptie.
Ik ben bekend met die materie aangezien ik me daar ook veel in heb verdiept. Ongetwijfeld is niet alles onderdeel van de 9/11 myth machine en zijn er ook mensen bezig met goede bedoelingen, al dan niet de verkeerde richting uit gestuurd door de myth machine. Wat ik alleen probeer te zeggen dat het er in mijn ogen totaal niet meer toe doet HOE die gebouwen naar beneden zijn gebracht. Het gaat er om DAT ze naar beneden zijn gebracht. En niet door een stel vliegtuigen.quote:
Dan mag jij wat meer onderzoek doen naar het doodsritueel-aspect van 9/11. De huidige families en machthebbers hangen namelijk een bloedoffer-religie aan, ze zien oorlog als offer naar hun goden, etc.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ben bekend met die materie aangezien ik me daar ook veel in heb verdiept. Ongetwijfeld is niet alles onderdeel van de 9/11 myth machine en zijn er ook mensen bezig met goede bedoelingen, al dan niet de verkeerde richting uit gestuurd door de myth machine. Wat ik alleen probeer te zeggen dat het er in mijn ogen totaal niet meer toe doet HOE die gebouwen naar beneden zijn gebracht. Het gaat er om DAT ze naar beneden zijn gebracht. En niet door een stel vliegtuigen.
Deels ben jij ook een "no-planer" aangezien jij weet dat er geen vliegtuig het Pentagon in is gegaan. Best raar... aan de ene kant zetten ze dus vliegtuigen in en maakt men slachtoffers en aan de andere kant zet men geen vliegtuig in? Wat is er met die passagiers gebeurd dan?
Kijk.. ik zie niet zoveel in een complot waarbij de breinen achter het complot een plan bedenken om 3000 eigen burgers de dood in te jagen. Dat vereist nogal wat koelbloedigheid van hen die participeren in het complot. Het kan namelijk ook veel makkelijker allemaal en wellicht zelfs zonder slachtoffers.
Hoe weet jij dit? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:04 schreef Salvad0R het volgende:
Als er figuren zijn die denken dat de 9/11 "truth movement" een centraal georganiseerde groep mensen is, dan hebben die het gruwelijk mis.
De hele 9/11 "truth movement" bestaat uit soevereine individuen die met hun persoonlijke visie tot de conclusie zijn gekomen dat de overheid liegt dat ze barst betreffende 9/11.
Aangezien er geen organiserende centrale krachten zijn die deze movement bij elkaar houdt, is het onmogelijk voor de overheden om hun vinger erop te leggen, en dan krijg je dat figuren leugens gaan verspreiden over dat 9/11 nooit gebeurd is, alsof er geen nano-thermite is gebruikt door de CIA& Mossad, alsof de "truth movement" een centraal georganiseerde beweging is... Opflikkeren met die futiele hopeloze slaafjes.
Ik weet dat niet, dat is gewoon zo. Ongeacht wat ik wel en niet weet.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe weet jij dit? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Het gaat ook om de mensen die meehelpen het complot te laten slagen. Die moeten ook meedogenloos zijn en kunnen leven met het feit dat ze hebben meegewerkt aan iets wat 3000 onschuldige slachtoffers, waaronder kinderen, heeft gemaakt.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:15 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dan mag jij wat meer onderzoek doen naar het doodsritueel-aspect van 9/11. De huidige families en machthebbers hangen namelijk een bloedoffer-religie aan, ze zien oorlog als offer naar hun goden, etc.
Het zijn een stel afhankelijke kuddedieren die hopen dat hun macht oneindig blijft die 9/11 hebben gepleegd. De plannen voor de oorlogen in Irak en Afghanistan waarbij miljoenen dooien vallen lagen al klaar voor 9/11. Denk je nu echt dat ze een reet geven om 3000 meer of minder dooien?
Haha .
"Exitus acta probat" is het motto van de oorlogsindustrie. Per definitie.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het gaat ook om de mensen die meehelpen het complot te laten slagen. Die moeten ook meedogenloos zijn en kunnen leven met het feit dat ze hebben meegewerkt aan iets wat 3000 onschuldige slachtoffers, waaronder kinderen, heeft gemaakt.
Ik heb het dan bijvoorbeeld over de mensen die de gebouwen gewired hebben en de explosieven geplaatst hebben.
quote:Op woensdag 29 december 2010 18:17 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik weet dat niet, dat is gewoon zo. Ongeacht wat ik wel en niet weet.
Weet jij dat het Amerikaanse leger ook PSYOPS afdelingen heeft?quote:Op woensdag 29 december 2010 18:24 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
"Exitus acta probat" is het motto van de oorlogsindustrie. Per definitie.
Dat er plannen ergens voor gemaakt worden betekent toch niet meteen dat het een vooropgezet plan is om die plannen uit te kunnen voeren?quote:Op woensdag 29 december 2010 18:15 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het zijn een stel afhankelijke kuddedieren die hopen dat hun macht oneindig blijft die 9/11 hebben gepleegd. De plannen voor de oorlogen in Irak en Afghanistan waarbij miljoenen dooien vallen lagen al klaar voor 9/11. Denk je nu echt dat ze een reet geven om 3000 meer of minder dooien?
Haha .
Natuurlijk. En alter-personality programming via traumatisering wat ze van de Nazis hebben geleerd. En verborgen cokehandel om hun BLACKOPS projecten te financieren, etc.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Weet jij dat het Amerikaanse leger ook PSYOPS afdelingen heeft?
...Behalve dan als je gaat kijken naar het Project for a New American Century waarin Wolfowitz, Jeb Bush, Cheney en andere vuygelingen aankondigen dat Amerika een "New Pearl Harbor event" nodig heeft om de globale dominantie van Amerika te behouden... Combineer 9/11 (new Pearl Harbor event) met de invasieplannen van Afghanistan, en tadaa. 2 + 2 blijft 4. Hoezeer desinformatie figuren ook willen ontkennen.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat er plannen ergens voor gemaakt worden betekent toch niet meteen dat het een vooropgezet plan is om die plannen uit te kunnen voeren?
Nou dan... en waar zouden zie die PSYOPS afdelingen nu juist prima voor kunnen inzetten?quote:Op woensdag 29 december 2010 18:29 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Natuurlijk. En alter-personality programming via traumatisering wat ze van de Nazis hebben geleerd. En verborgen cokehandel om hun BLACKOPS projecten te financieren, etc.
Hierin zijn wij het eens.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:32 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
...Behalve dan als je gaat kijken naar het Project for a New American Century waarin Wolfowitz, Jeb Bush, Cheney en andere vuygelingen aankondigen dat Amerika een "New Pearl Harbor event" nodig heeft om de globale dominantie van Amerika te behouden... Combineer 9/11 (new Pearl Harbor event) met de invasieplannen van Afghanistan, en tadaa. 2 + 2 blijft 4. Hoezeer desinformatie figuren ook willen ontkennen.
Als het allemaal zo voor de hand ligt, waarom is er niemand die met die informatie gaat zwaaien. Die kerel van Wikileaks smult hier vast van.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:32 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
...Behalve dan als je gaat kijken naar het Project for a New American Century waarin Wolfowitz, Jeb Bush, Cheney en andere vuygelingen aankondigen dat Amerika een "New Pearl Harbor event" nodig heeft om de globale dominantie van Amerika te behouden... Combineer 9/11 (new Pearl Harbor event) met de invasieplannen van Afghanistan, en tadaa. 2 + 2 blijft 4. Hoezeer desinformatie figuren ook willen ontkennen.
Wikileaks is fakequote:Op woensdag 29 december 2010 18:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als het allemaal zo voor de hand ligt, waarom is er niemand die met die informatie gaat zwaaien. Die kerel van Wikileaks smult hier vast van.
Ik geloof dat 9/11 een belangrijke gebeurtenis is geweest om bepaalde keuzes te rechtvaardigen.
Notice also how we've been hearing about Wikileaks' exploits for a few years now, giving us time to make the connection between it and sensational and 'destructive informational terrorism'. Similarly we heard about Osama through the Yemen and Nairobi attacks being attibuted to him, imprinting his "brand" on the collective mind which led to the foregone phony conclusion that he had masterminded the 9/11 attacks.quote:Social Media Leaks Categorize Julian Assange As the Osama Bin Laden Of The Internet
The founder of WikiLeaks is not only a wanted man by the American authorities, his now infamous Web site
WikiLeaks is also under attack by notorious hackers, while its services are being cut-off by Amazon and EveryDNS.net. Although not officially announced, Julian Assange might be considered today's public enemy number-one, taking the place of the illusive Osama bin Laden. Not since 9/11 has any one figure reached such notoriety due to what many consider acts against a state.
Like bin Laden, Assange has no permanent address, does not maintain a headquarters, employs only a select few confidants and has taken to hiding in covert areas. Younger than bin Laden, Assange at 39 years-old may be a little more mobile than the 53 year-old, choosing to hopscotch the globe versus hibernating in the mountains of Pakistan and Afghanistan.
While his face resides on the covers of magazines and newspapers around the world, similar to a Wild West 'Wanted' poster, little is known about his day-to-day activities. Like bin Laden's video addresses, while the CIA and other mercenaries are seeking his where-a-bouts, it's amazing that he still finds ways to release updates justifying his actions
Ja, 09/11 was een interne staatsgreep binnen de Illuminati, waarin de Windsor familie de totale macht op Aarde wilde overnemen van de Rothschilds, inclusief de controle over bepaalde strategische geomantische punten en vortexen in het Midden-Oosten en Centraal Azie.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hierin zijn wij het eens.
Wij verschillen alleen van mening over de manier waarop deze nieuwe Pearl Harbor is uitgevoerd. Ik zeg dat men gebruik heeft gemaakt van de PSYOPS afdelingen en die hebben in samenwerking met de (corporate) main stream media een gigantische hoax bedacht en ten uitvoer gebracht om hun illegale oorlogen te rechtvaardigen.
9/11 was een grote leugen om bepaalde doelen te verwezenlijken.
Waarom kunnen de mensen in BNW hier op FOK! en mensen op andere fora geen gelijkwaardig systeem opzetten waar de waarheid gepresenteerd wordt? Bestaat daarvoor onvoldoende consensus tussen de verschillende vrijdenkers?quote:
Als de bedreiging werkelijk zo hoog is dan moeten ze zich toch wel realiseren dat ze zich moeten verenigen.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:45 schreef Typisch het volgende:
Je beantwoord je eigen vraag eigenlijk al..
Wat de een gelooft, hoeft de ander nog niet te geloven.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als de bedreiging werkelijk zo hoog is dan moeten ze zich toch wel realiseren dat ze zich moeten verenigen.
Ze brengen toch de waarheid?quote:Op woensdag 29 december 2010 20:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat de een gelooft, hoeft de ander nog niet te geloven.
en koken kan ik ook nietquote:Op woensdag 29 december 2010 20:23 schreef Deckard het volgende:
Jullie zijn allemaal hele slechte romanschrijvers.
Dat doen de religieuze groeperingen ook, geloof jij nu ook in al die goden?quote:Op woensdag 29 december 2010 20:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ze brengen toch de waarheid?
Als dat zo is, en de mensen op aarde zijn nog dommer dan de Illuminati, dan blijven de Illuminati toch sterk? Sterkér iig? Of denk je dat andere groeperingen het over gaan nemen van de Windsors en Rothschilds? Want je kunt ontmaskeren wat je wilt, je moet dan natuurlijk wel wat doen met de macht die je dan ten deel valt, en denk je dat die groep(eringen) genoeg in hun mars hebben om die enorme macht aan te kunnen?quote:Op woensdag 29 december 2010 19:27 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, 09/11 was een interne staatsgreep binnen de Illuminati, waarin de Windsor familie de totale macht op Aarde wilde overnemen van de Rothschilds, inclusief de controle over bepaalde strategische geomantische punten en vortexen in het Midden-Oosten en Centraal Azie.
Dat is mislukt, en de Rothschilds slaan nu keihard terug met Wikileaks met hulp van de Romanovs.
Maar er gebeurt meer; Het lijkt erop dat de Iluminati hun controle van deze planeet de komende jaren 2011-2014, gaan verliezen; het proces van ontmaskering gaat nu in de versnelling; de Illuminati zijn namelijk niet zo intelligent als andere groeperingen; maar de meeste gewone mensen op Aarde zijn nog dommer dan de Illuminati, dat maakt het verschil op dit moment.
Als je overtuigend bewijs kunt vinden voor iets, en dat ook nog eens op begrijpbare wijze kunt presenteren dan is het toch geen geloof meer.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat doen de religieuze groeperingen ook, geloof jij nu ook in al die goden?
Maar dat is dus juist geheel niet mogelijk in dit gebied en de bijbehorende materie. Daar zit 'm juist de crux in.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je overtuigend bewijs kunt vinden voor iets, en dat ook nog eens op begrijpbare wijze kunt presenteren dan is het toch geen geloof meer.
Of moeten we dergelijk vrijdenken gelijkstellen aan geloven?
De afbeelding hierboven is een bijna 1 op 1 'vertaling' van de aloude :quote:
Dat is een denktank. Dat van die nieuwe Pearl Harbor was speculatief oftewel het bedenken wat de gevolgen zouden zijn, het was geen aanbeveling om zoiets uit te voeren.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:32 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
En wat als de nieuwe Pearl Harbor geen (of iig veeeeel minder) slachtoffers heeft gemaakt, dan dat jij en ik denken dat er zijn gemaakt? Dat 9/11 dus een deceptie was?quote:Op donderdag 30 december 2010 01:20 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Dat is een denktank. Dat van die nieuwe Pearl Harbor was speculatief oftewel het bedenken wat de gevolgen zouden zijn, het was geen aanbeveling om zoiets uit te voeren.
Jouw redenatie is belachelijk tot in het extreme.
Als er een motief is dan zullen ze wel schuldig zijn.
Ik hoop dat jij een keer valselijk beschuldigd van moord voor de rechter komt, de aanklager zegt dat jij een hekel aan die persoon had en de rechter denkt: "Nou, 2 + 2 = 4, opsluiten en weggooien die sleutel."
Nuttige toevoeging. Bedankt.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:23 schreef Deckard het volgende:
Jullie zijn allemaal hele slechte romanschrijvers.
Geen directe aanbeveling nee, maar zij dachten er wel aan. Zo van: onze odeeen voor een totalitaire staat zouden sneller behaald worden als .. .quote:Op donderdag 30 december 2010 01:20 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Dat is een denktank. Dat van die nieuwe Pearl Harbor was speculatief oftewel het bedenken wat de gevolgen zouden zijn, het was geen aanbeveling om zoiets uit te voeren.
Jouw redenatie is belachelijk tot in het extreme.
Als er een motief is dan zullen ze wel schuldig zijn.
Ik hoop dat jij een keer valselijk beschuldigd van moord voor de rechter komt, de aanklager zegt dat jij een hekel aan die persoon had en de rechter denkt: "Nou, 2 + 2 = 4, opsluiten en weggooien die sleutel."
Je ontwijkt de vraag met een andere vraag, en je verdedigt je eigen irrationele gedrag met het irrationele gedrag van anderen. Dat is precies wat ik bedoelquote:Op donderdag 30 december 2010 04:27 schreef Schenkstroop het volgende:
"Een irrationele manier", waarom is het dan irationeel?
Politici, onze zg morele landbestuurders, zouden veel van bepaalde zaken moeten afweten. Toch lopen zij als "geinfromeerden" onzin te spuien als "het is de schuld van de vrije markt" terwijl dat onjuist is. Is het op die manier verkopen van bullcrap niet irrationeel?
Jij stelde heul geen vraag, jij gaf een mening.quote:Op donderdag 30 december 2010 04:30 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Je ontwijkt de vraag met een andere vraag, en je verdedigt je eigen irrationele gedrag met het irrationele gedrag van anderen. Dat is precies wat ik bedoel
Dit klopt inderdaad.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:58 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
De afbeelding hierboven is een bijna 1 op 1 'vertaling' van de aloude :
[ afbeelding ]
En wat nou als je volkomen in de "normale" realiteit leeft en er in je vrije tijd lol aan beleefd om je er wel in te verdiepen en je mening erover te delen met anderen?quote:Op donderdag 30 december 2010 04:22 schreef Im.Kant. het volgende:
Het zogenaamde 'vrijdenken' is slechts fantaseren op een irrationele manier. Daarom is het goed dat 'vrijdenkers' gebashed worden.
Misschien brengt het ze eens terug tot de realiteit.
Ach ik denk dat jij een verkeerd beeld heb van een KLB of ONZ user, over het algemeen zijn dat mensen die zich te pletter vervelen en dat als uitlaad klep gebruiken. Dat jij dat nou weer niet kan inzien zegt meer over jou eigen niveau.quote:Op donderdag 30 december 2010 08:05 schreef YuckFou het volgende:
[..]
En wat nou als je volkomen in de "normale" realiteit leeft en er in je vrije tijd lol aan beleefd om je er wel in te verdiepen en je mening erover te delen met anderen?
Niet iedereen heeft de behoefte om doorlopend in [ONZ] en [KLB] te bivakeren, het nivo daar is op zich nog een end lager dan in [BNW] en toch zijn dat de drukste fora van de index, makes you think doesn't it?
Hieruit blijkt dat psychologie (ook reversed) je vreemd is of deel-kennis te weinig is, niet voldoende aanwezig.quote:Op donderdag 30 december 2010 04:22 schreef Im.Kant. het volgende:
Het zogenaamde 'vrijdenken' is slechts fantaseren op een irrationele manier. Daarom is het goed dat 'vrijdenkers' gebashed worden.
Misschien brengt het ze eens terug tot de realiteit.
Uit ervaring heb ik een ander beeld van vrijdenkers. Wat mij betreft zijn het verwarde personen die in het wilde weg 'filosiferen' en bang zijn om ook maar iets aan te nemen als het op rationaliteit gebaseerd is. Wat de Belgen als omschrijving aanvoeren laat ik buiten beschouwingquote:Op donderdag 30 december 2010 12:45 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Hieruit blijkt dat psychologie (ook reversed) je vreemd is of deel-kennis te weinig is, niet voldoende aanwezig.
Belgen omschrijven het mooi: Vrijdenkerij of vrijdenken, is de opvatting dat men zich in zijn denken uitsluitend door wetenschap en logica en niet door autoriteitsgeloof of traditie moet laten leiden. Vrijdenkers keren zich daarbij sterk tegen elke vorm van dogma.
Ik niet, wat een ongelooflijk kutsysteem. Het was een leuke tijd(wegens, je *hoefde* niks te doen) alleen de docenten waren kinderlijk en zweverig. Het enige wat ik er geleerd heb is dat montessori scholen perfect zijn voor kinderen die op hun achtste levensjaar al enorm geïnteresseerd zijn in rekenen, spelling, en 'handarbeid'.quote:Persoonlijk ben ik blij dat ik deels montessori onderwijs heb mogen genieten.
Jullie complottheorieën zijn juist gebaseerd op onjuiste nieuwsberichten van schimmige websites.quote:Geen hapklare misleidende nieuws items voor mij!Zelf zoeken, omkijken, onderzoeken, behoud wat je goed acht, waarschuw anderen voor wat niet zo goed is (onthouden, geschiedenis kennen e.d.)
Complotdenkers zijn lui. Omdat de waarheid te 'saai' voor ze is nemen ze klinkklare onzin aan van de meest vage websites die de leukste dingen over geesten, 9/11, en UFO's beweren.quote:Blijf je zelf altijd ontwikkelen, doe 'steekproeven' met politiek geblaaaht en wat er werkelijk (niet meer-) is op enig moment dankzij die politiek.
Succes met je luiheid, al doe je de kop in het zand, te lang zon en ook jouw reet verbrand.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-774569558623406068# met name de slotzin, conclusie![]()
Ik reageer op de stelling van TS. Tevens denk ik niet dat "de overheid, de media etc allemaal braaf zijn". Als niemand geïnteresseerd is in de mening van een 'vrijdenker-basher' had dit topic niet gemaakt moeten worden - en had jij niet gereageerdquote:Op donderdag 30 december 2010 19:06 schreef Typisch het volgende:
Im.kant. wat je hier mee wil bereiken is mij onduidelijk hoor.. De enige die jou jouw mening over vrijdenkers interesseerd interesseert ben je waarschijnlijk zelf. Fantasierijk is misschien jouw definitie van vrijdenkers, maar waar jouw fantasie is ook aardig als je denkt dat de overheid, de media etc allemaal braaf zijn. Corruptie, bedrog en liegen is van alle tijden. Wat is er in deze tijd veranderd dan dat dat nu niet meer zou zijn?
Er is met die info gezwaaid,quote:Op woensdag 29 december 2010 18:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als het allemaal zo voor de hand ligt, waarom is er niemand die met die informatie gaat zwaaien. Die kerel van Wikileaks smult hier vast van.
Ik geloof dat 9/11 een belangrijke gebeurtenis is geweest om bepaalde keuzes te rechtvaardigen.
Bedankt slimmerd, snoepje?.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:44 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
//
Ik reageer op de stelling van TS. Tevens denk ik niet dat "de overheid, de media etc allemaal braaf zijn". Als niemand geïnteresseerd is in de mening van een 'vrijdenker-basher' had dit topic niet gemaakt moeten worden - en had jij niet gereageerd.
Corruptie, bedrog, en liegen zijn inderdaad eeuwenoud. Vrijdenkers zien echter in enorm veel zaken 'bedrog' en 'leugens' en concluderen daaruit de wildste dingen.
Heb overigens ook wat foutjes uit je post gehaald, voor het leesgemak.
H i l a r i s c h.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:07 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Uit ervaring heb ik een ander beeld van vrijdenkers. Wat mij betreft zijn het verwarde personen die in het wilde weg 'filosiferen' en bang zijn om ook maar iets aan te nemen als het op rationaliteit gebaseerd is. Wat de Belgen als omschrijving aanvoeren laat ik buiten beschouwing
Nee, als ik vrijdenkers in een woord zou moeten omschrijven zou dat 'fantasierijk' zijn. Jullie kleurige verhalen over complotten en UFO's zijn zielig in hun kinderlijkheid.
[..]
Ik niet, wat een ongelooflijk kutsysteem. Het was een leuke tijd(wegens, je *hoefde* niks te doen) alleen de docenten waren kinderlijk en zweverig. Het enige wat ik er geleerd heb is dat montessori scholen perfect zijn voor kinderen die op hun achtste levensjaar al enorm geïnteresseerd zijn in rekenen, spelling, en 'handarbeid'.
Voor normale kinderen is het echter een faalsysteem.
[..]
Jullie complottheorieën zijn juist gebaseerd op onjuiste nieuwsberichten van schimmige websites.
Nieuwsbronnen blindelings vertrouwen is fout. Maar om vertrouwen te hechten aan onderling overgenomen 'nieuwsberichtjes' op complottheorie-blogs/sites is ronduit seniel.
[..]
Complotdenkers zijn lui. Omdat de waarheid te 'saai' voor ze is nemen ze klinkklare onzin aan van de meest vage websites die de leukste dingen over geesten, 9/11, en UFO's beweren.
Jullie lezen dat soort kinderlijke sites en blogs en discussiëren er serieus over, maar noemen de 'gevestigde media' steevast een 'instrument van de overheid'.
Inderdaad, er heeft een denktank bestaan die dat als mening uitte. Er worden wel vaker wazige dingen door denktanks beredeneerd, dat hoeft niet te betekenen dat ze zelf achter een 'nieuw Pearl Harbor'(lees; 9/11) staan of dat de Amerikaanse regering daar achter staat.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:49 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Er is met die info gezwaaid,
Who gives a fuck.
BNW'ers Vrijdenkers zijn net als orthodox-gelovigen. Snel aangebrand als iemand wat kanttekeningen bij hun geloof plaatstquote:Op donderdag 30 december 2010 20:03 schreef Resonancer het volgende:
[..]
H i l a r i s c h.
De luie seniele verwarde schimmige zweverige fantasierijke users genieten er denk ik van.
Dank je.
Zo, nu is het er allemaal uit. Kun je nu weer lief gaan spelen?quote:Op donderdag 30 december 2010 20:23 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Inderdaad, er heeft een denktank bestaan die dat als mening uitte. Er worden wel vaker wazige dingen door denktanks beredeneerd, dat hoeft niet te betekenen dat ze zelf achter een 'nieuw Pearl Harbor'(lees; 9/11) staan of dat de Amerikaanse regering daar achter staat.
Weer een overhaaste conclusie dus...
[..]
BNW'ers Vrijdenkers zijn net als orthodox-gelovigen. Snel aangebrand als iemand wat kanttekeningen bij hun geloof plaatst
Pff, ik ben lief. Ga gewoon de dialoog aan met mijn favoriete vrijdenkende Fok! medemensen. Het topic is er ook wel naar, hè?quote:Op donderdag 30 december 2010 20:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zo, nu is het er allemaal uit. Kun je nu weer lief gaan spelen?
haha je zei kantquote:Op donderdag 30 december 2010 20:23 schreef Im.Kant. het volgende:
BNW'ers Vrijdenkers zijn net als orthodox-gelovigen. Snel aangebrand als iemand wat kant tekeningen bij hun geloof plaatst
Hell yeah!quote:Op donderdag 30 december 2010 20:03 schreef Resonancer het volgende:
[..]
H i l a r i s c h.
De luie seniele verwarde schimmige zweverige fantasierijke users genieten er denk ik van.
Ik trek die conclusie niet (alleen) daaruit.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:23 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Inderdaad, er heeft een denktank bestaan die dat als mening uitte. Er worden wel vaker wazige dingen door denktanks beredeneerd, dat hoeft niet te betekenen dat ze zelf achter een 'nieuw Pearl Harbor'(lees; 9/11) staan of dat de Amerikaanse regering daar achter staat.
Weer een overhaaste conclusie dus...
[..]
BNW'ers Vrijdenkers zijn net als orthodox-gelovigen. Snel aangebrand als iemand wat kanttekeningen bij hun geloof plaatst
Stop ze in 'n kamertje:quote:Wat onherstelbaar kwaad doet is dat die mensen, nadat zij de onjuiste denkbeelden die zij over God hebben, aan de man hebben gebracht, alles in het werk stellen om het volk ze te laten geloven, zonder het toe te staan ze te onderzoeken. Integendeel zelfs: ze wekken bij het volk afkeer tegen filosofen of echte wijzen op, uit angst dat het volk, door de kennis die zij het bijbrengen, zich bewust wordt van de dwalingen waarin het is ondergedompeld. De aanhangers van die onzin zijn daar zo goed in geslaagd, dat het gevaarlijk is om ze te bestrijden. Het is voor die bedriegers veel te belangrijk dat het volk onwetend is, zodat ze er misbruik van kunnen maken. Daarom moeten ze de waarheid wel verdraaien, want anders vallen ze ten offer aan de woede van zogenaamde geleerden of verachtelijke en egoïstische zielen.
http://www.atheisme.eu/nl(...)s_tot_meer_bijgeloof
Jij denkt sowieso teveel maar of het altijd rationeel is, durf ik te betwijfelen....quote:Op donderdag 30 december 2010 22:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hell yeah!
Nog een rationele denker in dit topic! Welkom Kant!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2010 23:10:52 ]
Tot je het zelf meemaakt, maar tot die tijd zit je vast in je niet-overtuigd zijn, hoewel, je doet wel erg veel moeite net als atheïsten op een reli forum, curieus, daar kan nog eens iemand op afstuderen!quote:Op donderdag 30 december 2010 18:07 schreef Im.Kant. het volgende:
Nee, als ik vrijdenkers in een woord zou moeten omschrijven zou dat 'fantasierijk' zijn. Jullie kleurige verhalen over complotten en UFO's zijn zielig in hun kinderlijkheid.
Het ligt uiteraard ook mede aan de leraren m/v, de vrijwillige ouders bij diverse activiteiten, ja zelfs de provincie en de gemeente aldaar zal meetellen, en last but not least de mede-leerlingen.quote:Ik niet, wat een ongelooflijk kutsysteem.
Tja daar heb je het al.quote:Het was een leuke tijd(wegens, je *hoefde* niks te doen)
Tja, gelukkig dan maar dat de ene de andere ervaring niet is.quote:alleen de docenten waren kinderlijk en zweverig. Het enige wat ik er geleerd heb is dat montessori scholen perfect zijn voor kinderen die op hun achtste levensjaar al enorm geïnteresseerd zijn in rekenen, spelling, en 'handarbeid'.
Wat voor de 1 op gaat, gaat niet ook dan automatisch voor allen op.quote:Voor normale kinderen is het echter een faalsysteem.
Nee hoor, ik grijp dit topic gewoon aan voor een leuke discussie.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:42 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Tot je het zelf meemaakt, maar tot die tijd zit je vast in je niet-overtuigd zijn, hoewel, je doet wel erg veel moeite net als atheïsten op een reli forum, curieus, daar kan nog eens iemand op afstuderen!wil je ons redden''?
[..]
Zo sprak de pauper tegen de man in het schandbord terwijl hij rotte groenten naar hem wierpquote:Op donderdag 30 december 2010 23:52 schreef Im.Kant. het volgende:
Nee hoor, ik grijp dit topic gewoon aan voor een leuke discussie.![]()
Dat is je goed recht.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij denkt sowieso teveel maar of het altijd rationeel is, durf ik te betwijfelen....
Oh maar je bent welkom om in discussie te gaan in dat topic hoor. Ik sta open voor andere meningen, zolang ze maar goed beargumenteerd zijn. En waarom zou ik proberen op een bepaalde manier over te komen? Ik zit anoniem op een forum en de mensen op dit forum ken ik niet persoonlijk, dus waarom zou ik in godsnaam mn best doen om mezelf op een bepaalde manier voor te doen.quote:Ksssst.... en nu terug naar je eigen ik-denk-teveel topic --> Te veel nadenken - Kracht van het Nu topic #7
Je doet trouwens erg hard je best om een stabiel persoon te zijn.. of iig zo over te komen.![]()
Gut oh gut, ben ik te scherp?quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:00 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Zo sprak de pauper tegen de man in het schandbord terwijl hij rotte groenten naar hem wierp
Wij proberen wel iets toe te voegen aan deze discussie. Wat doe jij hier eigenlijk?quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:14 schreef Terecht het volgende:
Afgemeten aan de gebruikersnamen in deze draad zijn er zeker twee filosoofjes in ons midden maar daarmee heeft het topic vooralsnog niet aan kwaliteit gewonnen.
Ik heb geen mening over je topic of wat je daar beweert aangezien dat hele boek of het onderwerp in de discussie me eigenlijk geen kont interesseert net zoals dat jij dat waarschijnlijk ook met het merendeel van de BNW onderwerpen hebt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat is je goed recht.
[..]
Oh maar je bent welkom om in discussie te gaan in dat topic hoor. Ik sta open voor andere meningen, zolang ze maar goed beargumenteerd zijn. En waarom zou ik proberen op een bepaalde manier over te komen? Ik zit anoniem op een forum en de mensen op dit forum ken ik niet persoonlijk, dus waarom zou ik in godsnaam mn best doen om mezelf op een bepaalde manier voor te doen.
Als je mn verdere postgeschiedenis bekijkt, zul je genoeg aanwijzingen vinden dat ik mezelf niet al te serieus neem. Maar dat is een beetje het probleem waar ik tegen aan loop bij een aantal mensen hier in BNW. Ze vinden 1 aanwijzing en daar worden meteen conclusies aan verbonden.
Dit is anders wel een BNW topic waar 'BNW-bashers' aan de kaak worden gesteld. En nu beweer je dat pcp 'in bnw komt' om 'een user zwart te maken'?quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb geen mening over je topic of wat je daar beweert aangezien dat hele boek of het onderwerp in de discussie me eigenlijk geen kont interesseert net zoals dat jij dat waarschijnlijk ook met het merendeel van de BNW onderwerpen hebt.
Verder ben je nu de boel aan het omdraaien. JIJ bent degene die in BNW komt om een user zwart te maken en te vergelijken met Timothy McVeigh. Vervolgens ga je ineens zo'n beetje alle BNW users én gelovigen over 1 kam scheren en begin je je voor te doen als de wijze rationele denker.
Newsflash: een echte rationele denker hoeft zijn wijsheid niet uit een boek van een charlatan te halen.
Ik deel mede, net als jij.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:26 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Wij proberen wel iets toe te voegen aan deze discussie. Wat doe jij hier eigenlijk?
Ik huil niet... ik zit hier met een dikke glimlach!quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:30 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Dit is anders wel een BNW topic waar 'BNW-bashers' aan de kaak worden gesteld. En nu beweer je dat pcp 'in bnw komt' om 'een user zwart te maken'?
Wat een seniel gehuil
Zie jij jezelf nou ook als vrijdenker?quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik huil niet... ik zit hier met een dikke glimlach!
'Verongelijkt zat hij met een dikke glimlach een huilpost te typen'quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik huil niet... ik zit hier met een dikke glimlach!
School hem anders even bij joh, filosoofje.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:35 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
'Verongelijkt zat hij met een dikke glimlach een huilpost te typen'
Die zin loopt niet
Speciaal voor jou dan ook nog een linkje waaruit blijkt dat jij niet leest:quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:35 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
'Verongelijkt zat hij met een dikke glimlach een huilpost te typen'
Die zin loopt niet
Waarom vraag je dat?quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:34 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zie jij jezelf nou ook als vrijdenker?
-edit- Bij nader inzien heb ik toch niet goed gelezen. De vraag blijft wel staan omdat ik benieuwd blijf of je jezelf een vrijdenker acht, je bent het immers grotendeels eens met de OP lees ik.quote:
Daar bedoel ik mezelf niet mee. PoPcP komt met de opmerking: "Ah.. nog een rationele denker" o.i.d. Vervolgens blijkt dat ie diep in een zweverig boekje zit... dus tja....quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:39 schreef Terecht het volgende:
[..]
Je zegt "Newsflash: een echte rationele denker hoeft zijn wijsheid niet uit een boek van een charlatan te halen." Volgens mij bedoel je daar jezelf mee, toch? Als je jezelf als rationeel denker ziet die zijn wijsheid niet per se uit een boek, krant, journaal oid haalt, ben je dan ook een vrijdenker?
Oh... een edit..quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:39 schreef Terecht het volgende:
[..]
-edit- Bij nader inzien heb ik toch niet goed gelezen. De vraag blijft wel staan omdat ik benieuwd blijf of je jezelf een vrijdenker acht, je bent het immers grotendeels eens met de OP lees ik.
Met de term scheldwoord hang je er wel een bepaald gewicht aan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:54 schreef Terecht het volgende:
Het klinkt alsof je de term vrijdenker als scheldwoord ziet.
Hoe zwaar dan wel? Echt positief lijk je niet te zijn nl.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Met de term scheldwoord hang je er wel een bepaald gewicht aan.
Zo zwaar zie ik dat woord ook weer niet.
Nee, dan ben je een kritisch denker.quote:Ben je een vrijdenker als je kritisch staat tegenover diverse gebeurtenissen/onderwerpen?
Ik zou zeggen dat een vrijdenker iemand is die daadwerkelijk zelfstandig nadenkt en niet hoeft te steunen op andere autoriteiten, of sterker nog; dat niet eens wilt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
@Terecht: Of neem je de definitie van een vrijdenker zoals ie is?
Ali Kanibali kun je dan niet echt een vrijdenker noemen. Sowieso maar weinigen hier..
Waarom lijk ik niet positief te zijn? Omdat ik van "paranoia porno" houdquote:Op vrijdag 31 december 2010 01:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hoe zwaar dan wel? Echt positief lijk je niet te zijn nl.
Volgens de definitie horen ze iig niet in BNW thuis:quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:03 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat een vrijdenker iemand is die daadwerkelijk zelfstandig nadenkt en niet hoeft te steunen op de kennis van anderen, of sterker nog; dat niet eens wilt.
Dus eigenlijk... volgens de definitie: Vrijdenken = Atheïsmequote:Vrijdenkerij (in België: vrijzinnigheid) of vrijdenken, is de opvatting dat men zich in zijn denken uitsluitend door wetenschap en logica en niet door autoriteitsgeloof of traditie moet laten leiden. Vrijdenkers keren zich daarbij sterk tegen elke vorm van dogma.
Het is een gevoel dat spreekt uit je posts. Je associeert de term vrijdenker met hokjesgeest en het ridiculiseren van anderen nl.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom lijk ik niet positief te zijn? Omdat ik van "paranoia porno" houd?
Heb je in BNW geen logica nodig dan? En wetenschap is op zich ook een hele algemene term natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Volgens de definitie horen ze iig niet in BNW thuis:
[..]
Oh.. ik ben benieuwd. Wat voor gevoel geven mijn posts jou dan?quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:08 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het is een gevoel dat spreekt uit je posts. Je associeert de term vrijdenker met hokjesgeest en het ridiculiseren van anderen nl.
Tuurlijk wel, maar vrijdenkerij sluit al het andere uit op basis van logica en wetenschap.quote:Heb je in BNW geen logica nodig dan? En wetenschap is op zich ook een hele algemene term natuurlijk.
Nou.. dat je zoals je zegt nogal een afkeer hebt van hokjesdenken en dat "vrijdenker" ook een hokjesterm is en geen geuzenterm oid.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Oh.. ik ben benieuwd. Wat voor gevoel geven mijn posts jou dan?
Dit snap ik niet.quote:[..]
Tuurlijk wel, maar vrijdenkerij sluit al het andere uit op basis van logica en wetenschap.
Die oorzaken delen we goeddeels denk ik.quote:Edit: En sorry.. ik lees niet meer zo goed, maar dat heeft andere oorzaken nu
Nou?quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:15 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nou.. dat je zoals je zegt nogal een afkeer hebt van hokjesdenken en dat "vrijdenker" ook een hokjesterm is en geen geuzenterm oid.
Ik ook nietquote:Dit snap ik niet.
Ik denk het.quote:Die oorzaken delen we goeddeels denk ik.
Zoals het er staat. Je lijkt de term vrijdenker uberhaupt niet als iets goeds te zien maar vooral als een term die hokjesgeesten op je plakken om je daarmee belachelijk te maken. Dit terwijl er ook zelfbenoemde vrijdenkers zijn zoals TS, en daar ook trots op zijn.quote:
Ach.. ik denk dat ik de term verkeerd had geïnterpreteerd.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:27 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zoals het er staat. Je lijkt de term vrijdenker uberhaupt niet als iets goeds te zien maar vooral als een term die hokjesgeesten op je plakken om je daarmee belachelijk te maken. Dit terwijl er ook zelfbenoemde vrijdenkers zijn zoals TS, en daar ook trots op zijn.
quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:03 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat een vrijdenker iemand is die daadwerkelijk zelfstandig nadenkt en niet hoeft te steunen op andere autoriteiten, of sterker nog; dat niet eens wilt.
Wat is daar verkeerd aan dan?quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ach.. ik denk dat ik de term verkeerd had geïnterpreteerd.
Net als jij:
[..]
Wij denken zOnder last en met zelfverkozen ruggespraak.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:37 schreef Terecht het volgende:
een vrijdenker is kortom zelf de autoriteit.
Wat ben je aan het drammen?quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:37 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat is daar verkeerd aan dan?
Kritisch denker: iemand die alle bronnen van informatie kritisch beschouwd en op basis daarvan een mening vormt, een kritisch denker mag zich dus in principe beroepen op autoriteiten buiten zichzelf.
Vrijdenker: iemand die zelfstandig nadenkt zonder daarbij te hoeven leunen op de autoriteit van andere deskundigen, een vrijdenker is kortom zelf de autoriteit.
vrijdenker:quote:Vrijdenkerij (in België: vrijzinnigheid) of vrijdenken, is de opvatting dat men zich in zijn denken uitsluitend door wetenschap en logica en niet door autoriteitsgeloof of traditie moet laten leiden. Vrijdenkers keren zich daarbij sterk tegen elke vorm van dogma.
Nogal tegenstrijdig.... maar nogmaals, wat is je vermoeiende punt?quote:vrij - den - ker de -woord (mannelijk) vrijdenkers iemand die zo onafhankelijk mogelijk tracht te zijn in zijn denken; thans vooral atheïst; vrij - den - ke` rij de -woord (vrouwelijk) '
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/vrijdenker
Ik zie niet in hoe die definities tegenstrijdig zijn met de mijne, alhoewel ik het er niet mee eens ben dat een atheist bij uitstek een voorbeeld is van iemand die vrij denkt. Het kan, maar het hoeft niet. Soit, semantisch geoudehoer.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat ben je aan het drammen?
Wat is nu het punt dat je perse wilt maken? Vertel het maar hoor.... ik sta er voor open vanavond.
Vrijdenker (WIKI):
[..]
vrijdenker:
[..]
Nogal tegenstrijdig.... maar nogmaals, wat is je vermoeiende punt?
Atheïsme behelst maar 1 dingetje. Ook een atheïst kan tunnelvisie hebben, een sheeple zijn, of ja, vrijdenker.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:53 schreef Terecht het volgende:
Ik zie niet in hoe die definities tegenstrijdig zijn met de mijne, alhoewel ik het er niet mee eens ben dat een atheist bij uitstek een voorbeeld is van iemand die vrij denkt. Het kan, maar het hoeft niet.
En wat ben jij? Een vrijdenker? Of ga niet niet zover in je denken?quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:56 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Atheïsme behelst maar 1 dingetje. Ook een atheïst kan tunnelvisie hebben, een sheeple zijn, of ja, vrijdenker.
Welke term dan ook die een mens in een hokje plaatst... vuile christenhond (whaha.. niet eens een spellingcheck warning)..... vind ik eigenlijk niets.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:53 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe die definities tegenstrijdig zijn met de mijne, alhoewel ik het er niet mee eens ben dat een atheist bij uitstek een voorbeeld is van iemand die vrij denkt. Het kan, maar het hoeft niet. Soit, semantisch geoudehoer.
Mijn punt: ik was benieuwd of jij jezelf ook een vrijdenker vindt maar dat vindt je kennelijk niet. Ik kreeg zelfs het idee dat je die term niet echt positief vindt en ik vroeg je waarom. Daar waren we zo ongeveer gebleven.![]()
Waar ik naar toe wil: of jij stiekem ook niet vrijdenkers basht.
Als realist wil ik vrijdenker zijn, maar ben het niet zo vaak als ik zou willen, part-time dus.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:58 schreef Terecht het volgende:
En wat ben jij? Een vrijdenker? Of ga niet niet zover in je denken?
Niemand kan een 'pure' vrijdenker zijn. Onmogelijk.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:59 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Als realist wil ik vrijdenker zijn, maar ben het niet zo vaak als ik zou willen, part-time dus.
Vicsims dan?quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Welke term dan ook die een mens in een hokje plaatst... vuile christenhond (whaha.. niet eens een spellingcheck warning)..... vind ik eigenlijk niets.
Je weet het niet hé, zekere kwade tongen beweren iets heul anders nl!quote:En ik bash niemand stiekem
Is het wel realistisch vrijdenker te zijn? Het lijkt me haast van niet.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:59 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Als realist wil ik vrijdenker zijn, maar ben het niet zo vaak als ik zou willen, part-time dus.
Mij lijkt van wel. Wat nu, welles / nietes?quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:03 schreef Terecht het volgende:
Is het wel realistisch vrijdenker te zijn? Het lijkt me haast van niet.
In conclaaf lijkt me. Open jij?quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:05 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Mij lijkt van wel. Wat nu, welles / nietes?
Open, in conclaaf? huh?quote:
Hahahaa... ja, die voelde ik al aankomen. Maar om daar een creatief antwoord op te geven.... die vallen niet onder mensen. Eerder onder creaties van mensen.quote:
Er wordt aardig wat afgeluld over J0kkebr0k. Dat zag ik ook in het vandaag gesloten topic. Maar als je verder dingen kwijt wilt, dan weet je me te vinden.quote:Je weet het niet hé, zekere kwade tongen beweren iets heul anders nl!
Ik stel voor dat we er een potje om gaan argumenteren en ik geef aan jouw de beurt te beginnen. Er zit echt wel iets meer in dat een wellus - nietus discussie, zeker voor iemand die zo intelligent is als jij lijkt me. Toch?quote:
Ik sla maar eens een 9/11 topic over denk ik.quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hahahaa... ja, die voelde ik al aankomen. Maar om daar een creatief antwoord op te geven.... die vallen niet onder mensen. Eerder onder creaties van mensen.
[..]
Er wordt aardig wat afgeluld over J0kkebr0k. Dat zag ik ook in het vandaag gesloten topic. Maar als je verder dingen kwijt wilt, dan weet je me te vinden.
Fijn!quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:10 schreef Terecht het volgende:
Ik sla maar eens een 9/11 topic over denk ik.
Ik zal volgend jaar wel weer eens een kijkje nemen hoe de zaken er voor staan. Wees gerust!quote:
Wat? Wakker zijn op dit late tijd is sowieso zonde van mijn (slaap)tijd, ken ik beter nog een beetje lol trappen, niet?quote:
Een beetje een slappe aftocht als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:11 schreef fokthesystem het volgende:
Ik ga vrij-slapen.
Ieder diens wereldvisie, kijk op de wereld, wie die stuurt feitelijk, de 1 zal liever wat meer van de anderen overnemen dan de ander.
Doe je best jongen. Die geestelijke voorbereiding van 1 dag zul je hard nodig hebben om je te kunnen te verweren tegen al die dikke vette aanwijzingen van een media hoax.quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:13 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik zal volgend jaar wel weer eens een kijkje nemen hoe de zaken er voor staan. Wees gerust!
Ik zal al mijn denkkracht opsparen om in het nieuwe jaar de boel eens flink op stelten te zetten in de 9/11 reeks.quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Doe je best jongen. Die geestelijke voorbereiding van 1 dag zul je hard nodig hebben om je te kunnen te verweren tegen al die dikke vette aanwijzingen van een media hoax.
Dan ga ik de intellectueel van BNW toch nog verbeteren...quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:17 schreef Terecht het volgende:
Is het toch nog een leuk topic geworden, ondanks het oeverloze geoudwehoer van de aanwezige filosoofjes! Hihi, ironie.
Waag het niet. Ik moet aan mijn uiterst fragiele reputatie denken.quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan ga ik de intellectueel van BNW toch nog verbeteren...
Die was al ingestort kerel, maar jouw uitermate hoge self esteem heeft je voor de gek gehouden.quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:20 schreef Terecht het volgende:
[..]
Waag het niet. Ik moet aan mijn uiterst fragiele reputatie denken.
Ik streel mijn hersenpan maar al te graag ja, narcistenkwaaltje vrees ik. Aan jou om het topic op slot te gooien, zo vrijgevig ben ik dan weer wel!quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die was al ingestort kerel, maar jouw uitermate hoge self esteem heeft je voor de gek gehouden.
Ach ja... vaak is het onTerechtquote:Op vrijdag 31 december 2010 02:25 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik streel mijn hersenpan maar al te graag ja, narcistenkwaaltje vrees ik. Aan jouw het topic op slot te gooien, zo vrijgevig ben ik dan weer wel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |