abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2010 @ 14:20:13 #101
230491 Zith
pls tip
pi_90627687
quote:
De wet van behoud van energie gaat hier niet op
Die wet gaat hier prima op, de mens voegt geen energie toe Alle energie die we gebruiken zat vroeger in de grond of in de ruimte.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_90628112
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:20 schreef Zith het volgende:

Die wet gaat hier prima op, de mens voegt geen energie toe Alle energie die we gebruiken zat vroeger in de grond of in de ruimte.
Wat heb je liever, boven een dicht vat olie hangen, of boven een brandend vat olie?
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2010 @ 14:29:25 #103
230491 Zith
pls tip
pi_90628130
Wat heeft dat er mee te maken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 30 december 2010 @ 14:30:58 #104
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90628206
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:29 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Wat heb je liever, boven een dicht vat olie hangen, of boven een brandend vat olie?
Een dicht vat olie, want dan kan ik de energie gebruiken waar ik het nodig heb. ;)
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90628236
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:29 schreef Zith het volgende:
Wat heeft dat er mee te maken.
Ik heb hier een combi cv, airco en nog wat los spul dat hetzelfde kan doen.
Die kan ik benutten of 'werkloos laten staan'. Ik kAn ze benutten vanwege olie of gas e.d. dat ergens elektriciteit opwekt. 7 miljard warmte/koude makers op een planeetje is uiteraard invloed hebbende, i.t.t. wanneer alle olie nu nog onder de grond zat, gas idem, en wij allen minder winden, vreten, verwarmen, koelen enz etc.
Of : die energie is eigenlijk geen energie, het was troep in de aarde, wij vormen het echter om, in grote oplages, er was al een olie crisis e.d.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_90628350
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Welke publicaties van enig belang van de afgelopen jaren ondersteunen die stelling van jou?
Het feit dat de IPCC in hun samenvatting van diverse onderzoeken sommige kritische geluiden bewust niet heeft opgenomen.

Maar los daarvan, ik geef ook aan dat de mens wel invloed heeft, maar dat de invloed van de mens niet te kwantificeren is. Door onze CO2 uitstoot zal er ongetwijfeld IETS gebeuren, maar wat weten we niet exact. Zou er zonder de mens op dit moment geen sprake zijn van een wijziging in het klimaat? Zou die wijziging dan sneller zijn, langzamer zijn? Het is een illusie om te denken dat we het helemaal begrijpen, dat kan gewoon simpelweg niet.

En het feit dat jij bepaalde weggelaten onderzoeken, of geluiden van wetenschappelijk sceptici niet serieus neemt. of dat die niet voldoende in de media zijn geweest, zegt natuurlijk niets. De onderzoeken zijn er gewoon. Ik zeg niet dat die onderzoeken de waarheid spreken, ik zeg alleen dat er geen consensus is.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_90628518
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:33 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Het feit dat de IPCC in hun samenvatting van diverse onderzoeken sommige kritische geluiden bewust niet heeft opgenomen.
Tja dat is weer een lekkere vage bewering.

quote:
Maar los daarvan, ik geef ook aan dat de mens wel invloed heeft, maar dat de invloed van de mens niet te kwantificeren is. Door onze CO2 uitstoot zal er ongetwijfeld IETS gebeuren, maar wat weten we niet exact. Zou er zonder de mens op dit moment geen sprake zijn van een wijziging in het klimaat? Zou die wijziging dan sneller zijn, langzamer zijn? Het is een illusie om te denken dat we het helemaal begrijpen, dat kan gewoon simpelweg niet.
Aha op die manier, nou dat begrip van het klimaat gaat best al wel vrij ver hoor tegenwoordig. Er zullen nog wat onduidelijkheden inzitten maar dat de mens een flinke invloed op haar leefomgeving heeft is al wel duidelijk.
quote:
En het feit dat jij bepaalde weggelaten onderzoeken, of geluiden van wetenschappelijk sceptici niet serieus neemt. of dat die niet voldoende in de media zijn geweest, zegt natuurlijk niets. De onderzoeken zijn er gewoon. Ik zeg niet dat die onderzoeken de waarheid spreken, ik zeg alleen dat er geen consensus is.
Als die onderzoeken er zijn, dan moet je die toch ook even aan ons laten zien? En het is natuurlijk ook wel van belang wat de verhouding is. 1 of 2 'kritische' stukken tegenover 100 andere maken nog niet dat er geen consensus is...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90629642
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja dat is weer een lekkere vage bewering.

Niets vaag aan. Je geeft zelf aan dat het IPCC geen eigen onderzoek doet. Uit het hele email-verkeer vanuit de IPCC is duidelijk geworden dat bepaalde wetenschappers stelselmatig worden genegeerd. Als je die geschiedenis had gevolgd, dan is dus duidelijk dat er geen consensus is. En nee, DIE feitelijke onderzoeken kan ik je niet bieden, thanks to the IPCC.

quote:
Aha op die manier, nou dat begrip van het klimaat gaat best al wel vrij ver hoor tegenwoordig. Er zullen nog wat onduidelijkheden inzitten maar dat de mens een flinke invloed op haar leefomgeving heeft is al wel duidelijk.
Maar dat ontken ik ook niet. Sterker nog, ik heb hier een topic geopend waarin ik opper dat de mens een plaag is op deze planeet. Maar dat heeft an sich niets met Co2 en klimaat te maken. We maken de aarde hartstikke kapot, dat is een feit dat ik goed kan onderbouwen. Daar is onder wetenschappers ook meer consensus over dan over de invloed op de klimaatwijziging. Vandaar dat ik pleit voor duurzamer leven.

quote:
Als die onderzoeken er zijn, dan moet je die toch ook even aan ons laten zien? En het is natuurlijk ook wel van belang wat de verhouding is. 1 of 2 'kritische' stukken tegenover 100 andere maken nog niet dat er geen consensus is...
Als onderzoeker is het makkelijker om subsidie te krijgen voor een onderzoek dat gericht is op de effecten van de mens, dan wanneer je aangeeft in je onderzoek dat je de hoax er omheen wilt bewijzen. Je hoeft geen genie te zijn om dat te begrijpen. Het aantal onderzoeken zegt dus niks.

Maar kijk eens naar:
http://www.rtl.nl/%28/act(...)ver_c02_uitstoot.xml

of
http://nl.wikipedia.org/wiki/Opwarming_van_de_Aarde onder punt 4.

Waar het mij om gaat is, dat zelfs wanneer er invloed is van de mens, misschien is die op het Co2 gebied wel goed? Misschien voorkomen we wel een nieuwe ijstijd waarin we anders zouden uitsterven? Dat bedoel ik te zeggen. We weten niet welke rol de natuur speelt en welke de mens. Misschien maakt onze Co2 uitstoot wel deel uit van de evolutie van de planeet, is het de bedoeling geweest dat er een natuurramp als de mens kwam?

Mijn punt is: we denken van alles te weten en te begrijpen, maar we baseren het nergens op. Een kritische houding is dan ook nodig.
Je kunt eens beginnen met 'the great global warming swindle' te kijken. Want hoewel hier en daar versterkt door verouderde gegevens wordt er wel degelijk een wetenschappelijk tegenbeeld gegeven.
pi_90631495
HO! STOP!

Vrijwel hele discussie gaat erover of er nu wél of niet een klimaatsverandering is die beïnvloed is door de mens. Maar die discussie bestaat al jaren en die kun je blijven voeren, zonder ergens te komen. Volgens veel vooraanstaand onderzoek is het inderdaad zo, volgens ander onderzoek weer niet. Maar waarom de gok nemen dat het niet zo is? Waarom Russisch roulette spelen? We moeten gewoon alles doen wat mogelijk is om onze uitstoot te verminderen.

Daarnaast is er nog nog een tweede probleem; grondstoffen raken op. Recycling werkt ook maar tot een bepaalde hoogte, dus ooit moeten we gewoon minder gaan consumeren en energieverantwoord bezig zijn, zo 'simpel' is het. En hoera! Dit werkt hand in hand met het voorkomen van CO2 uitstoot.

En als dat lukt (ik hoop het) zullen nieuwe industriën ontstaan die de nieuwe taken op zich zullen nemen en weer lekker geld gaan verdienen.

Zo maken we iedereen blij.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_90631709
quote:
99s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:37 schreef rijsttafel het volgende:
HO! STOP!

Vrijwel hele discussie gaat erover of er nu wél of niet een klimaatsverandering is die beïnvloed is door de mens. Maar die discussie bestaat al jaren en die kun je blijven voeren, zonder ergens te komen. Volgens veel vooraanstaand onderzoek is het inderdaad zo, volgens ander onderzoek weer niet. Maar waarom de gok nemen dat het niet zo is? Waarom Russisch roulette spelen? We moeten gewoon alles doen wat mogelijk is om onze uitstoot te verminderen.

Daarnaast is er nog nog een tweede probleem; grondstoffen raken op. Recycling werkt ook maar tot een bepaalde hoogte, dus ooit moeten we gewoon minder gaan consumeren en energieverantwoord bezig zijn, zo 'simpel' is het. En hoera! Dit werkt hand in hand met het voorkomen van CO2 uitstoot.

En als dat lukt (ik hoop het) zullen nieuwe industriën ontstaan die de nieuwe taken op zich zullen nemen en weer lekker geld gaan verdienen.

Zo maken we iedereen blij.
Waarom de uitstoot verminderen als we niet weten of dat helpt? Het kost namelijk heel veel geld om dat te doen, geld wat we ook kunnen inzetten om de onvermijdelijke klimaatverandering die er is op te vangen.

Verder moeten we inderdaad OOK investeren in groene energie, maar dat is zoals je zegt omdat de grondstoffen opraken. Dat we daarmee ook de uitstoot verminderen is hooguit mooi meegenomen, maar niet de hoofdzaak
pi_90632378
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:42 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Waarom de uitstoot verminderen als we niet weten of dat helpt? Het kost namelijk heel veel geld om dat te doen, geld wat we ook kunnen inzetten om de onvermijdelijke klimaatverandering die er is op te vangen.

Verder moeten we inderdaad OOK investeren in groene energie, maar dat is zoals je zegt omdat de grondstoffen opraken. Dat we daarmee ook de uitstoot verminderen is hooguit mooi meegenomen, maar niet de hoofdzaak
Je mist het punt. Het moet juist ook als we niet zeker weten of het helpt. Als er een invloed van de mens is kunnen we die in ieder geval verminderen. Heel veel vooraanstaande bronnen zeggen van wel (Een hoop hiervan zijn eerder al genoemd). Waarom dan alleen de bronnen die het tegenspreken geloven? Dat is onnodig risico lopen. Daarnaast, geld is maar geld, het milieu en het klimaat zijn wel wat waard.
pi_90632571
quote:
99s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:54 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Je mist het punt. Het moet juist ook als we niet zeker weten of het helpt. Als er een invloed van de mens is kunnen we die in ieder geval verminderen. Heel veel vooraanstaande bronnen zeggen van wel (Een hoop hiervan zijn eerder al genoemd). Waarom dan alleen de bronnen die het tegenspreken geloven? Dat is onnodig risico lopen. Daarnaast, geld is maar geld, het milieu en het klimaat zijn wel wat waard.
Maar dan mis je mijn punt. Wie zegt dat de klimaatverandering an sich slecht is voor ons als mens? Zoals gezegd, misschien voorkomen we juist wel een ijstijd op deze manier? De kans dat onze invloed ten goede is is statistisch net zo groot als de kans dat onze invloed ten slechte is.
pi_90633082
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:58 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar dan mis je mijn punt. Wie zegt dat de klimaatverandering an sich slecht is voor ons als mens? Zoals gezegd, misschien voorkomen we juist wel een ijstijd op deze manier? De kans dat onze invloed ten goede is is statistisch net zo groot als de kans dat onze invloed ten slechte is.
Nieuwe ijstijd? Waar heb je dat vandaan? Als dat zo is hou je de natuur toch niet tegen uiteindelijk.

Maar in ieder geval is het investeren om de klimaatverandering op te vangen al stukken beter dan het ontkennen en blind zijn voor alle bronnen behalve degenen die je toevallig aanstaan, zoals bij een aantal anderen in dit topic het geval is.
pi_90633463
quote:
Daarnaast, geld is maar geld
Een extrahoog belastingstarief speciaal voor jou dan maar.
pi_90633689
quote:
99s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:07 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Nieuwe ijstijd? Waar heb je dat vandaan? Als dat zo is hou je de natuur toch niet tegen uiteindelijk.

Ik zeg niet dat het zo is, alleen dat onze invloed niet perse slecht hoeft te zijn, als die al meetbaar. Je zegt dat je de natuur uiteindelijk toch niet tegenhoudt. Dat beaam ik, we kunnen misschien een paar jaar versnellen of vertragen. Het gaat er om dat we de gevolgen kunnen dragen, daar moeten we iets mee. En met het opraken van onze bronnen van energie, maar dat is een andere discussie wat mij betreft.

MAar goed, als leesvoer dat ik het niet zelf heb bedacht over de ijstijdoptie:
http://www.wacholland.org(...)n-nieuwe-ijstijd-aan

Overigens, feitelijk zitten we op dit moment zelfs in een ijstijd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/IJstijd

Eigenlijk hebben we het meer over een glaciaal als we over ijstijd spreken. Maar dat was even mijn spraakverwarring. Misschien stellen we dankzij onze Co2 uitstoot wel een glaciaal uit.
pi_90633861
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:13 schreef beeer het volgende:

[..]

Een extrahoog belastingstarief speciaal voor jou dan maar.
Mij best. Ik heb ook al een stuk regenwoud gekocht. :P
pi_90634464
quote:
99s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:20 schreef rijsttafel het volgende:
Mij best. Ik heb ook al een stuk regenwoud gekocht. :P
Daar kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen; die willen de wereld redden met andermans geld
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2010 @ 17:08:24 #118
230491 Zith
pls tip
pi_90636405
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:33 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

..

Dan moet je ze wel kunnen opnoemen, geef de titel en ik zoek het in de wetenschappelijke database. En dan bedoel ik wetenschappelijke publicaties, niet een of andere interview of website.

Er zullen natuurlijk wel onderzoeken zijn die een andere conclusie krijgen dan 'normaal' (bijv dat texel kouder wordt), maar die debunken de consensus niet, die helpen mee met het opbouwen ervan, ze worden gewoon gepubliceerd, en daarna gaat men onderzoeken waarom ze tegenstrijdig zijn en voegen al deze kennis bij elkaar voor een nieuwe synthese. Niets vreemds aan.
quote:
Het is een illusie om te denken dat we het helemaal begrijpen, dat kan gewoon simpelweg niet.
Wij simpele mensen misschien niet, maar de natuur houdt zich aan wetten en die kan je bestuderen. dat is wat wetenschappers dus doen. Het zijn complexe wetten, maar we weten een stuk meer dan 10 jaar geleden.

[ Bericht 22% gewijzigd door Zith op 30-12-2010 17:13:33 ]
pi_90642677
The stupid, it burns... Hm... misschien zijn het dan toch niet die broeikasgassen, :').
pi_90646015
quote:

[..]

Maar gaan we dat oplossen door allemaal geen auto meer te rijden en dat de verwarming niet meer hoger als 16 graden mag?

Of gaan we geboorte beperking instellen
maximaal 1 kind of een periode van 20 jaar geen enkel kind meer geboren mag worden?
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
  donderdag 30 december 2010 @ 20:49:45 #121
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_90646221

Driving a Prius doesn't make you Jesus Christ.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_90651564
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:45 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Maar gaan we dat oplossen door allemaal geen auto meer te rijden en dat de verwarming niet meer hoger als 16 graden mag?

maximaal 1 kind of een periode van 20 jaar geen enkel kind meer geboren mag worden?
De maatregelen die men zou moeten nemen worden niet genomen. Dan nog, al zouden we helemaal geen co2 meer uitstoten dan is daarmee nog niets opgelost. Ik vind de reclame van Essent nogal grappig, die willen dat we 30% minder electriciteit gaan verbruiken.. yeah right..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2010 @ 22:59:04 #123
230491 Zith
pls tip
pi_90654019
Wmb doen we er niets aan en doet de laatste over 300 jaar het licht achter zich uit, zolang je maar accepteert dat er een goede kans is dat dit gaat gebeuren en niet gaat doen alsof de mens geen invloed kan hebben :P
pi_90656070
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:59 schreef Zith het volgende:
Wmb doen we er niets aan en doet de laatste over 300 jaar het licht achter zich uit
Mijn voorspelling: eerst gaat het licht uit en niet heel lang daarna sterft de laatste mens.
  vrijdag 31 december 2010 @ 06:02:26 #125
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_90664439
quote:

[..]

Terechte opmerking. Dit is het Grote Taboe van de Mensheid. Rationeel is dit de enige manier om de Grote Ramp die ons te wachten staat, te voorkomen. De natuur kent slechts 1 regel:gaat het niet goedschiks dan maar kwaadschiks.

Maar ja, de mensheid heeft nu eenmaal achterlijke politici dus het zal wel uitdraaien op een gigantische catastrofe waar uiteindelijk miljarden mensen onvrijwillig het loodje leggen.
pi_90665228
Het opwarmen van de aarde is een hoax en als we iets tegen dat opwarmen willen doen, moeten we onplezierige dingen doen, maar dat gaan we niet doen, dus zullen er allemaal onplezierige dingen gebeuren. Hoe dan ook, het is toch een hoax en maatregelen zijn niet nodig want de mensheid heeft geen invloed en miljarden mensen zullen sterven als we niets doen.

Heb ik het zo een beetje goed samengevat?
pi_90665362
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 09:00 schreef Monidique het volgende:
Het opwarmen van de aarde is een hoax en als we iets tegen dat opwarmen willen doen, moeten we onplezierige dingen doen, maar dat gaan we niet doen, dus zullen er allemaal onplezierige dingen gebeuren. Hoe dan ook, het is toch een hoax en maatregelen zijn niet nodig want de mensheid heeft geen invloed en miljarden mensen zullen sterven als we niets doen.

ja, wij zien hier te gast, niet andersom.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2010 @ 12:26:36 #128
230491 Zith
pls tip
pi_90671342
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 09:14 schreef kawotski het volgende:

[..]

ja, wij zien hier te gast, niet andersom.
Je snapt hem niet echt ;)
pi_90671974
quote:

[..]

Het moet uit de mensen zelf komen, dat is de beste manier. Locale producten kopen, vooral ook minder kopen, de verwarming niet zo achterlijk hoog (16 graden is prima), zuinig met licht, het nemen van groene stroom, minder vlees eten, airco's wegdoen e.d. zijn allemaal dingen die je invloed drastisch kunnen verminderen.

Het ingeprinte idee van deze zogenaamde welvaart aangedreven door kapitalisme moet dus veranderd worden. Hoe dan ook moet de energieconsumptie omlaag, met groene stroom gaan we de huidige consumptie never nooit trekken.

Of we het daarmee redden valt nog maar te bezien, maar het is in ieder geval een stap in de goede richting.
pi_90673537
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:49 schreef voice-over het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet zeker maar het is - ik blijf het herhalen tot vervelens toe - ridicuul de factor mens een grote rol toe te dichten en daar het milieubeleid op toe te spitsen gelet op de vigerende inzichten en wetenschap.
Hoe kan je dat zeggen als je om je heen kijkt?

Neem eens wat oude kaarten van de aarde van voor de grote ontbossingen, kijk en weet hoe groot de invloed van de mens is.
Kijk naar de verschillende biotopen op aarde en de schade daaraan, er is er geen een die niet beschadigd is en je kan zo zien dat die schade door de mens en alleen de mens komt.

Nu moet ik zeggen dat ik me meer zorgen maak om die beschadigde biotopen dan om c02, want idd, verandering is een vaststaand feit op deze aarde, maar dan moeten de biotopen wel instaat zijn zich aan te passen aan nieuwe omstandigheden en dat bij voorkeur op een manier die ons mensen niet teveel in de weg zit.

Ik begrijp mensen niet die de invloed van de mens op aarde niet zien, iedereen met ogen kan dat zien namelijk, de vervuiling is alom, de vernietiging is alom aanwezig.
Als een stel konijnen en wat vossen al zoveel problemen in australie opleveren, hoe kan je dan nog zeggen dat al dat gedoe van mensen geen invloed heeft?

We weten dat er een fijne balans is die maakt dat de dingen zijn zoals ze zijn op aarde, die balans verstoren zal gevolgen hebben, er zal namelijk altijd gezocht worden naar een zekere balans, of die gunstig is voor ons is de grote vraag.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_90674148
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 12:26 schreef Zith het volgende:

[..]

Je snapt hem niet echt ;)
Of jij snapt t niet ;)
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:27:52 #132
268409 voice-over
pi_90681322
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe kan je dat zeggen als je om je heen kijkt?

Neem eens wat oude kaarten van de aarde van voor de grote ontbossingen, kijk en weet hoe groot de invloed van de mens is.
Kijk naar de verschillende biotopen op aarde en de schade daaraan, er is er geen een die niet beschadigd is en je kan zo zien dat die schade door de mens en alleen de mens komt.

Nu moet ik zeggen dat ik me meer zorgen maak om die beschadigde biotopen dan om c02, want idd, verandering is een vaststaand feit op deze aarde, maar dan moeten de biotopen wel instaat zijn zich aan te passen aan nieuwe omstandigheden en dat bij voorkeur op een manier die ons mensen niet teveel in de weg zit.

Ik begrijp mensen niet die de invloed van de mens op aarde niet zien, iedereen met ogen kan dat zien namelijk, de vervuiling is alom, de vernietiging is alom aanwezig.
Als een stel konijnen en wat vossen al zoveel problemen in australie opleveren, hoe kan je dan nog zeggen dat al dat gedoe van mensen geen invloed heeft?

We weten dat er een fijne balans is die maakt dat de dingen zijn zoals ze zijn op aarde, die balans verstoren zal gevolgen hebben, er zal namelijk altijd gezocht worden naar een zekere balans, of die gunstig is voor ons is de grote vraag.
Het gaat er om dat als de mens besluit het CO2-gebruik met zeg 90% te verminderen, die klimaatverandering er toch komt. De mens doet er in die zin niet toe, het gebeurt toch wel.
pi_90682344
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 09:00 schreef Monidique het volgende:

Nou, dat we een nieuwe ijstijd tegemoet gaan is geen hoax, de aarde leeft en bepaald welke richting we op gaan. Dat we als mens denken dat we wel ff met z'n allen aan de thermostaat van de aarde kunnen draaien, welke richting dan ook.. is wel een hoax.

Evolutie gaat door, het recht van de sterkste ook. Er zullen diersoorten zijn die het niet overleven door smeltende poolkappen maar dit is niet onze schuld. Het is gewoon de natuur en de natuur is hard. Als je alleen al ziet in welke getalen diersoorten uitgestorven zijn in het verleden (en dan heb ik het niet alleen over dinosauriers) dan is het iets dat altijd door zal gaan. Er verdwijnen diersoorten en komen nieuwe in de plaats.

http://news.nationalgeogr(...)101230topdiscoveries

Dat de mens het gaat overleven, daar twijfel ik eigenlijk niet zo aan. We hebben al meerdere ijstijden overleeft. Het zal best kunnen dat we niet allemaal de eindstreep halen maar we onderschatten onszelf behoorlijk als het om overleven gaat.

Waar ik wel voor ben is dat er een signaal van lessen en documentaires uitgaat dat we beter met onze directe leefomgeving moeten omgaan. Deze hebben vaak het doel om mensen wakker te schudden en in beweging te krijgen. Vooral kinderen moeten wat mij betreft altijd de boodschap doorkrijgen dat ze goed moeten zijn voor hun leefomgeving en dieren en respect moeten hebben voor de natuur (niet zweverig). Juist uit deze generatie komen straks baanbrekende ideeen over hoe we met minder meer kunnen bereiken en minder schade kunnen aanbrengen aan 'onze' directe leefomgeving. Hoe we wellicht mooie hi-tech iglo's kunnen bouwen 'om' die ijstijd te kunnen doorstaan. Een goede motivatiefactor om te overleven :)

[ Bericht 19% gewijzigd door Beathoven op 31-12-2010 17:19:49 ]
pi_90682754
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:27 schreef voice-over het volgende:

[..]

Het gaat er om dat als de mens besluit het CO2-gebruik met zeg 90% te verminderen, die klimaatverandering er toch komt. De mens doet er in die zin niet toe, het gebeurt toch wel.
Ah dus je gelooft wel dat er een klimaat verandering komt doordat de mens de co2 concentratie van de atmosfeer veranderd. :D

Maar hoe erg het gaat worden dat boeit dan niet meer zoals je het nu neer zet.
pi_90683418
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:27 schreef voice-over het volgende:

[..]

De mens kan idd echte klimaatveranderingen niet tegenhouden, maar als we weten dat co2(en andere stoffen die vaak vergeten worden in dit gepraat) te maken heeft met die veranderingen waarom dan extra toevoegen, willen we dan zo graag dikke veranderingen die heerlijk onvoorspelbaar zullen gaan plaatsvinden?

Wij kunnen het draaien van de aarde niet beheersen, maar we kunnen het wel frustreren en de gevolgen daarvan zijn niet te overzien.

Het is al zeggen, winter kun je niet tegenhouden om dan in je nakie staks vuurwerk af te gaan steken en zeggen, ja het is gewoon koud, niets aan te doen, ik draag daar helemaal niet aan bij door zo in mijn nakie rond te huppelen, kleren aantrekken is onzin, want die kou hou je toch niet tegen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_90684378
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:16 schreef erodome het volgende:
De mens kan idd echte klimaatveranderingen niet tegenhouden, maar als we weten dat co2(en andere stoffen die vaak vergeten worden in dit gepraat) te maken heeft met die veranderingen waarom dan extra toevoegen,
Omdat als we daarmee stoppen dat teruggang naar de middeleeuwen betekent en eveneens de dood van miljarden. Beter is dan nog altijd doorgaan met economisch ontwikkelen en een technologische oplossing bedenken.

quote:
willen we dan zo graag dikke veranderingen die heerlijk onvoorspelbaar zullen gaan plaatsvinden?
Check dit artikel om te zien hoe accuraat de voorspellingen van de "wetenschappers" nu al niet zijn:
http://www.foxnews.com/sc(...)ronmental-forecasts/

quote:
Wij kunnen het draaien van de aarde niet beheersen, maar we kunnen het wel frustreren en de gevolgen daarvan zijn niet te overzien.
De gevolgen van meer macht geven aan de overheden zijn pas niet te overzien.

quote:
Het is al zeggen, winter kun je niet tegenhouden om dan in je nakie staks vuurwerk af te gaan steken en zeggen, ja het is gewoon koud, niets aan te doen, ik draag daar helemaal niet aan bij door zo in mijn nakie rond te huppelen, kleren aantrekken is onzin, want die kou hou je toch niet tegen.
Huh?
  vrijdag 31 december 2010 @ 17:43:30 #137
268409 voice-over
pi_90684583
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:39 schreef beeer het volgende:

[..]

Omdat als we daarmee stoppen dat teruggang naar de middeleeuwen betekent en eveneens de dood van miljarden. Beter is dan nog altijd doorgaan met economisch ontwikkelen en een technologische oplossing bedenken.
^O^
  vrijdag 31 december 2010 @ 18:11:31 #138
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90685845
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:43 schreef voice-over het volgende:

[..]

^O^
Precies. Ik wil die linksen nog wel eens horen als hun oplossing echt werkelijkheid wordt...
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  vrijdag 31 december 2010 @ 18:14:08 #139
295457 TomLievense
pi_90685945
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:43 schreef voice-over het volgende:

[..]

^O^
Zon en windenergie. ^O^
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90685981
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 18:11 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Precies. Ik wil die linksen nog wel eens horen als hun oplossing echt werkelijkheid wordt...
dit is geen links / rechts kwestie.
  vrijdag 31 december 2010 @ 19:28:46 #141
268409 voice-over
pi_90688392
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 18:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

dit is geen links / rechts kwestie.
Ben ik niet met je eens. Linksen willen dat wij onze welvaart opgeven, Rechtsen geloven in technologie.

Zelf ben ik super-rechts: in geloof in technologie én een afname van de overbevolking van het menselijk ras met minstens 5 miljard.
  vrijdag 31 december 2010 @ 19:39:29 #142
295457 TomLievense
pi_90688731
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:28 schreef voice-over het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Linksen willen dat wij onze welvaart opgeven, Rechtsen geloven in technologie.

Zelf ben ik super-rechts: in geloof in technologie én een afname van de overbevolking van het menselijk ras met minstens 5 miljard.
Ik geloof ook in technologie, daarom bezuinig ik niet op inovatie. |:(
pi_90692083
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:39 schreef beeer het volgende:

[..]

[..]

Check dit artikel om te zien hoe accuraat de voorspellingen van de "wetenschappers" nu al niet zijn:
http://www.foxnews.com/sc(...)ronmental-forecasts/

[..]

De gevolgen van meer macht geven aan de overheden zijn pas niet te overzien.

[..]

Huh?
Dat nu alles stopzetten niet de oplossing is snapt zelfs een josti nog, dus waarom je dat aanhaald is me niet helemaal duidelijk...
Dat het zaak is te veranderen, te consuminderen, minder te slopen en vervuiling terug te dringen is een feit, daar kunnen we eigenlijk echt niet meer omheen.

We kunnen het niet verantwoorden om maar te blijven slopen, maar stoffen toe te blijven voegen zonder ons er druk om te maken, zonder bezig te zijn met verbetering.
Het is die houding die ik hekel, het er is niets aan de hand, gewoon doorlopen mensen.
Er is wel wat aan de hand en het wordt hoog tijd dat iedereen ziet hoe serieus dat is, het wordt tijd dat iedereen zijn verantwoordelijkheid hierin neemt en dat alles op alles wordt gezet om de ontwikkelingen de goede kant op te laten gaan.

En ja, ik ben het met je eens, technologische oplossingen zullen hierin het beste zijn, daarvoor is economische ontwikkeling ook nodig, maar ik zou graag zien dat dat minder gaat over meer en meer en meer en meer gaat over hoe beter vanaf nu.
Het leefniveau dat we hier hebben is meer dan prima, kan zelfs wat minder, er hoeft niet og meer bij, het moet vooral beter, meer verantwoord.
pi_90692127
quote:

[..]

Dom links/rechts gelul, ik ben in het politieke spectrum zo links als de pest, maar ik geloof ook in technologie en dat het beter zou zijn als er wat minder mensen waren.
Wel wil ik van de overdreven vleesconsumptie af van de welvarende landen, dat kost deze aardbol gewoon teveel, kost mens, dier en milieu teveel.
pi_90702369
quote:

[..]

:')

Ik ben werktuigbouwkundige en uber-links, dus je stelling gaat niet op. Dit heeft niets met links/rechts te maken. Het is een probleem van iedereen.
pi_90706606
Zo'n warme oudejaarsnacht hebben we in jaren niet gehad.
pi_90708246
quote:

[..]

horen je nakomelingen bij die 5 miljard? of zijn dat met name anderen.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:28:28 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90708365
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uh...en het is niet je bij je opgekomen dat het minimaliseren van de klimaatsverandering beter en goedkoper is dan achteraf proberen de gevolgen onder controle te krijgen? Bijzondere gedachtengang. Beetje na ons de zondvloed?
Water is giftig als je er genoeg van drinkt, wil je het daarom uit voorzorg ook maar verbieden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:39:27 #149
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90708649
quote:

[..]

Er is geen overbevolking in de middeleeuwen was europa overbevolkter dan nu.
pi_90709588
Ik voel me altijd zo ongelooflijk superieur als ik zo'n topic lees.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:20:44 #151
45206 Pietverdriet
pi_90709748
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:15 schreef Monidique het volgende:
Ik voel me altijd zo ongelooflijk superieur Paternalistisch als ik zo'n topic lees.
Fixed
pi_90709847
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Fixed
Nee, hoor. Gewoon: superieur. Als ik paternalistisch zou zijn, dan zou ik de mensen willen verbeteren. Nu lach ik die charlatans die denken dat het allemaal een groot socialistisch mondiaal complot is simpelweg keihard uit. De klimaatclowns, of "skeptici" zoals ze zichzelf noemen, lach ik uit zoals ik mensen die niet geloven in evolutie of de holocaust bagatelliseren uitlach. Dat is omdat ik zo ongelooflijk superieur ben en besef dat er geen zin is in het paternaliseren van samenzweringsdenkende, anti-wetenschappelijke klimaatclowns.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:42:44 #153
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90710379
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, hoor. Gewoon: superieur. Als ik paternalistisch zou zijn, dan zou ik de mensen willen verbeteren. Nu lach ik die charlatans die denken dat het allemaal een groot socialistisch mondiaal complot is simpelweg keihard uit. De klimaatclowns, of "skeptici" zoals ze zichzelf noemen, lach ik uit zoals ik mensen die niet geloven in evolutie of de holocaust bagatelliseren uitlach. Dat is omdat ik zo ongelooflijk superieur ben en besef dat er geen zin is in het paternaliseren van samenzweringsdenkende, anti-wetenschappelijke klimaatclowns.
clowns http://en.wikipedia.org/wiki/Freeman_Dyson
pi_90710449
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:39 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Er is geen overbevolking in de middeleeuwen was europa overbevolkter dan nu.
Op dit moment zijn we een stuk harder bezig de natuurlijke hulpbronnen uit te putten...
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:48:25 #155
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90710536
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op dit moment zijn we een stuk harder bezig de natuurlijke hulpbronnen uit te putten...
Als die uitgeput zijn en we geen vervanger hebben zal de bevolking weer gaan dalen, geen dingen om je druk over te maken.
En welke natuurlijke hulpbronnen bedoel je?
pi_90710569
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:48 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Als die uitgeput zijn en we geen vervanger hebben zal de bevolking weer gaan dalen, geen dingen om je druk over te maken.
En welke natuurlijke hulpbronnen bedoel je?
(fossiele) brandstoffen, metalen, mineralen, grote bossen etc.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:57:33 #157
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90710811
Global warming?
Wat denk je van al deze Record breakers dan?

http://mapcenter.hamweath(...)=mintemp,lowmax,snow

quote:
USA record lows outpace record highs 19 to 1 this week
Posted on December 31, 2010 by Anthony Watts
539 new snowfall records were also set.

Since we are often treated to lists of record high temperatures when heat waves occur and they are improperly linked to global warming (like in Russias heat wave this summer), I thought it only fair that I show the number of record cold and snow records around the USA for the past week that arent linked to global warming.
Zoveel sneeuw en koude records zijn er nog nooit geweest in 1 week.
Ook hier in Nederland en europa werden vele KOUDE records gebroken.

By the way wist je dat de zeespiegel in 200 jaar 30 cm GEDAALD is?
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_90710867
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:57 schreef sneeuwvrouw het volgende:
Global warming?

[..]

En wereldwijd was het weer een heel warm jaar. je beseft dat je niet enkel naar de lokale omstandigheden moet kijken?
quote:
Is het zo? En wat dan nog overigens?
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 16:01:22 #159
230491 Zith
pls tip
pi_90710952
quote:
quote:
Dyson agrees that anthropogenic global warming exists, and has written that "One of the main causes of warming is the increase of carbon dioxide in the atmosphere resulting from our burning of fossil fuels such as oil and coal and natural gas."
^O^
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:04:29 #160
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90711054
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:59 schreef du_ke het volgende:

Is het zo? En wat dan nog overigens?
Dat als de zeespiegel 30 cm steigt niks vreemds of dramatisch is, of als bewijs gezien dient te worden van de aanwezigheid van de mens. Na 30 cm zeespiegel steiging zitten we slechts op het normale nivo van 200 jaar geleden.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:04:54 #161
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90711065
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

(fossiele) brandstoffen, metalen, mineralen, grote bossen etc.
bossen worden beter beschermd dan ooit,metalen recyclen we en tegen de tijd dat fossiele brandstoffen op zijn hebben we wel een vervanger.
En als dit allemaal niet lukt kunnen er geen mensen meer bij.

Ik hoop dat jij niet voor de invoering van een 1 kind beleid bent of dat mensen met een kinderwens verplicht moeten adopteren.

quote:
Global warming?

[..]

Vloeistof dynamica modellen kunnen het klimaat dan ook niet voorspellen.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:05:37 #162
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90711083
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:01 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

^O^
Maar niet dat het klimaat te voorspellen is.
pi_90711085
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:04 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Dat als de zeespiegel 30 cm steigt niks vreemds of dramatisch is, of als bewijs gezien dient te worden van de aanwezigheid van de mens. Na 30 cm zeespiegel steiging zitten we slechts op het normale nivo van 200 jaar geleden.
Ook nog een reactie op mijn eerste opmerking?

En een stijging van 30 cm kan voor bepaalde delen van de wereld aardig dramatisch uitpakken hoor. Het verkleint gewoon het bewoonbare gebied. Ben trouwens wel even benieuwd naar een bron van je stelling.
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 16:05:47 #164
230491 Zith
pls tip
pi_90711092
quote:
Global warming?

[..]

Sneeuw ontstaat al bij -1 graden, het zegt dus alleen dat er meer neerslag is, iets wat prima past binnen de global warming modellen.

Verder zorgt global warming volgens de modellen ook voor extremer weer (dus meer erg koude, en meer erg warme dagen). Verder is 1 periode niets in een 30 jaar waar een klimaat uit bestaat. Verder is 2010 een van de warmste jaren ooit, en inclusief deze 'extreem koude' plekken in amerika is dat natuulijk nog indrukwekkender.
pi_90711144
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:04 schreef Berlitz het volgende:

[..]

bossen worden beter beschermd dan ooit,
En toch verdwijnen de oerbossen nog in hoog tempo...
quote:
metalen recyclen we en tegen de tijd dat fossiele brandstoffen op zijn hebben we wel een vervanger.
Gaat lastig worden, zoveel is er niet meer beschikbaar.
quote:
En als dit allemaal niet lukt kunnen er geen mensen meer bij.

Ik hoop dat jij niet voor de invoering van een 1 kind beleid bent of dat mensen met een kinderwens verplicht moeten adopteren.
Daar ben ik zeker niet voor, met verstandiger gebruik van de natuurlijke hulpbronnen kan er nog heel veel.
pi_90711176
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:05 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Maar wel dat de temperatuur stijgt en door zal blijven stijgen. Toch de kern van het verhaal.
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 16:08:12 #167
230491 Zith
pls tip
pi_90711187
edit: las iets anders :{
pi_90711241
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:05 schreef Zith het volgende:

Verder zorgt global warming volgens de modellen ook voor extremer weer (dus meer erg koude, en meer erg warme dagen). Verder is 1 periode niets in een 30 jaar waar een klimaat uit bestaat. Verder is 2010 een van de warmste jaren ooit, en inclusief deze 'extreem koude' plekken in amerika is dat natuulijk nog indrukwekkender.
Sterker nog, afgelopen november was de warmste november in 150 jaar op het noordelijk halfrond.
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 16:09:34 #169
230491 Zith
pls tip
pi_90711243
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:05 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Nee hoor, hij vindt ook dat het klimaat te voorspellen is (dat doet hij namelijk zelf ook).

Hij vindt alleen dat men dat nu niet juist doet. Tegelijkertijd gelooft hij dus ook in de wetenschappelijke paradigma dat global warming zal gebeuren.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:12:03 #170
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90711331
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

En toch verdwijnen de oerbossen nog in hoog tempo...
Niet.

quote:
[..]

Gaat lastig worden, zoveel is er niet meer beschikbaar.
Dan kan de mensheid dus niet meer groeien dus dat lost zichzelf op.

quote:
[..]

Daar ben ik zeker niet voor, met verstandiger gebruik van de natuurlijke hulpbronnen kan er nog heel veel.
Vergelijk een fabriek van nu met een fabriek 40 jaar geleden en je ziet dat dit al jaren gebeurt.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:13:12 #171
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90711384
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee hoor, hij vindt ook dat het klimaat te voorspellen is (dat doet hij namelijk zelf ook).

Hij vindt alleen dat men dat nu niet juist doet. Tegelijkertijd gelooft hij dus ook in de wetenschappelijke paradigma dat global warming zal gebeuren.
En zoals hij ook opmerkte bloeide het leven op aarde in iets warmere perioden.
Die angst voor global warming is gewoon de angst voor verandering.
pi_90711440
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:12 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Niet.
Toch wel hoor :).
Dat het in Brazilië wat beter gaat betekent niet dat dit probleem is opgelost.
quote:
[..]
[q]
Dan kan de mensheid dus niet meer groeien dus dat lost zichzelf op.
Tja dat is wel een hele fatalistische houding. Die deel ik niet.
quote:
[..]

Vergelijk een fabriek van nu met een fabriek 40 jaar geleden en je ziet dat dit al jaren gebeurt.
Toch kan en moet er nog een hele flinke slag geslagen worden willen we het als mensheid nog lang en duurzaam uithouden.
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 16:16:54 #173
230491 Zith
pls tip
pi_90711524
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:13 schreef Berlitz het volgende:

[..]

En zoals hij ook opmerkte bloeide het leven op aarde in iets warmere perioden.
Die angst voor global warming is gewoon de angst voor verandering.
Waarom begin je oppeens hierover?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:18:10 #174
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90711575
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch wel hoor :).
Dat het in Brazilië wat beter gaat betekent niet dat dit probleem is opgelost.
Maar is het nou zoveel beter voor de mens als er ergens een bos staat in plaats van een boerderij?

quote:
[..]

Toch kan en moet er nog een hele flinke slag geslagen worden willen we het als mensheid nog lang en duurzaam uithouden.
En die slag moet niet in nederland worden geslagen waar de fabrieken al ontzettend schoon zijn maar in china en andere landen met een hoge milieu vervuiling.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:18:40 #175
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90711593
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Waarom begin je oppeens hierover?
Door de doembeelden van global warming.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:19:02 #176
45206 Pietverdriet
pi_90711610
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sterker nog, afgelopen november was de warmste november in 150 jaar op het noordelijk halfrond.
en?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:20:08 #177
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_90711647
Er is een theorie die zegt dat opwarming van de aarde ervoor kan zorgen dat het in Noord-West Europa kouder wordt. De reden dat het bijvoorbeeld in Nederland in de winter warmer is dan in Canada op dezelfde afstand van de poolcirkel is dat er langs Nederland een warme golfstroom gaat die start ergens in de buurt van de Golf van Mexico. Door het opwarmen van de aarde smelt er meer poolijs dat deze golfstroom doet verstoren waardoor er minder warmte wordt meegenomen en het hier dus kouder wordt.
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 16:21:02 #178
230491 Zith
pls tip
pi_90711684
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

en?
En dus haalt het sneeuwvrouwtjes argument weg; er zijn ook warmterecorden geweest.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:21:49 #179
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_90711726
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:20 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Er is een theorie die zegt dat opwarming van de aarde ervoor kan zorgen dat het in Noord-West Europa kouder wordt. De reden dat het bijvoorbeeld in Nederland warmer is dan in Canada op dezelfde afstand van de poolcirkel is dat er langs Nederland een warme golfstroom gaat die start ergens in de buurt van de Golf van Mexico. Door het opwarmen van de aarde smelt er meer poolijs dat deze golfstroom doet verstoren waardoor er minder warmte wordt meegenomen en het hier dus kouder wordt.
Maar het smelten van het poolijs was toch ook verworpen?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:23:52 #180
45206 Pietverdriet
pi_90711799
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:21 schreef Zith het volgende:

[..]

En dus haalt het sneeuwvrouwtjes argument weg; er zijn ook warmterecorden geweest.
Ah dus of het nu koud of warm is, is geen argument voor het CO2 debat
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 16:25:40 #181
230491 Zith
pls tip
pi_90711864
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad niet.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:26:37 #182
45206 Pietverdriet
pi_90711892
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als je het debat wetenschappelijk wil voeren, waarom sta je dan niet open voor het hoge onwetenschappelijke karakter van het CO2 debat?
Je mening staat vast, het is zo, de zon draait om de aarde, dat is zo omdat het zo is.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:29:37 #183
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90712001
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:20 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Er is een theorie die zegt dat opwarming van de aarde ervoor kan zorgen dat het in Noord-West Europa kouder wordt. De reden dat het bijvoorbeeld in Nederland in de winter warmer is dan in Canada op dezelfde afstand van de poolcirkel is dat er langs Nederland een warme golfstroom gaat die start ergens in de buurt van de Golf van Mexico. Door het opwarmen van de aarde smelt er meer poolijs dat deze golfstroom doet verstoren waardoor er minder warmte wordt meegenomen en het hier dus kouder wordt.
Met de snelheid waarmee het pooleis smelt heeft dit geen effect.
pi_90712027
De cyclus van de aarde stoppen we niet, global warming is een feit maar wordt echt niet door ons veroorzaakt. Als we er toch aan 'bijdragen' met onze Co2 uitstoot dan is dat verschil te verwaarlozen klein. Waar de mens direct wel een stempel op drukt zijn b.v. de olievlek en het plastic continent in de oceaan wat direct weer dieren uitschakelt. Dit kunnen we onszelf verwijten.

Maar wij als nano-stofdeeltjes op deze gigantische ronde klomp levende steen doen niets tegen het natuurlijk ritme van de aarde. Zoiets beweren is een beetje grootheidswaanzin.

Ik denk dat we gewoon bewust om moeten gaan met afval van welke soort dan ook om vooral onszelf, de dieren en planten geen schade toe te brengen / vergiftigen en ik denk dat de Cradle to Cradle filosofie met het upcyclen van materiaal wel een mooi systeem is voor bedrijven om zich op te richten. Maar dit milieubewuster produceren is eigenlijk wel een logisch gevolg, zoals veiligheid in de automobielindustrie er ook langzamerhand bijkwam.
pi_90712175
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Inderdaad of het nu op dit moment warm of koud is zegt inderdaad niks. Het gaat om de mondiale trend. Maar dat weet jij toch ook wel mag ik hopen?
pi_90712229
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:30 schreef Beathoven het volgende:
De cyclus van de aarde stoppen we niet, global warming is een feit maar wordt echt niet door ons veroorzaakt. Als we er toch aan 'bijdragen' met onze Co2 uitstoot dan is dat verschil te verwaarlozen klein.
Waar baseer je die stelling op?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:38:54 #187
45206 Pietverdriet
pi_90712324
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad of het nu op dit moment warm of koud is zegt inderdaad niks.
Goedzo
Want ik zie in de Media altijd de hele ecomaffia over CO2 gillen als er weer eens een rivier overstroomt, de mussen van het dak vallen, maar fijn te weten dat weer fenomenen dus niets met CO2 te maken hebben.
quote:
Het gaat om de mondiale trend. Maar dat weet jij toch ook wel mag ik hopen?
Ja dat weet ik, de mondiale trend als het voorbij zijn van de ijstijd, het voorbij zijn van de kleine ijstijd en dat het daarom logisch is dat het warmer wordt. Toen de vikingen op groenland aankwamen was het ongeveer even warm als nu.
pi_90712409
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goedzo
Want ik zie in de Media altijd de hele ecomaffia over CO2 gillen als er weer eens een rivier overstroomt, de mussen van het dak vallen, maar fijn te weten dat weer fenomenen dus niets met CO2 te maken hebben.
Is dat wel zo of is dat vooral jouw perceptie? Want wat ik vooral zie zijn allerlei dubieuze columnisten die weer rare stukjes gaan schrijven als we een koude maand hebben gehad.

[..]
quote:
Ja dat weet ik, de mondiale trend als het voorbij zijn van de ijstijd, het voorbij zijn van de kleine ijstijd en dat het daarom logisch is dat het warmer wordt. Toen de vikingen op groenland aankwamen was het ongeveer even warm als nu.
En de trend lijkt versterkt te worden door menselijk handelen.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:44:13 #189
45206 Pietverdriet
pi_90712502
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is dat wel zo of is dat vooral jouw perceptie? Want wat ik vooral zie zijn allerlei dubieuze columnisten die weer rare stukjes gaan schrijven als we een koude maand hebben gehad.
Nee, en dat weet jij ook wel dat het zo is, en rare columnisten in koude maanden is een tegenreactie hierop

quote:
En de trend lijkt versterkt te worden door menselijk handelen.
0,02 procent daarvan?
pi_90712614
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, en dat weet jij ook wel dat het zo is, en rare columnisten in koude maanden is een tegenreactie hierop
Ik vraag het mij echt serieus af. Want volgens mij overdrijf je het nogal in je gedachten.
quote:
[..]

0,02 procent daarvan?
Volgens mij (en de wetenschap) een stuk meer.
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 16:49:45 #191
230491 Zith
pls tip
pi_90712723
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:30 schreef Beathoven het volgende:
De cyclus van de aarde stoppen we niet, global warming is een feit maar wordt echt niet door ons veroorzaakt. Als we er toch aan 'bijdragen' met onze Co2 uitstoot dan is dat verschil te verwaarlozen klein. Waar de mens direct wel een stempel op drukt zijn b.v. de olievlek en het plastic continent in de oceaan wat direct weer dieren uitschakelt. Dit kunnen we onszelf verwijten.

Maar wij als nano-stofdeeltjes op deze gigantische ronde klomp levende steen doen niets tegen het natuurlijk ritme van de aarde. Zoiets beweren is een beetje grootheidswaanzin.

Heb je hier onderzoek naar gedaan of is het allemaal 'gewoon logisch denken'?
pi_90712754
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waar baseer je die stelling op?
Op uitspraken van Salomon Kroonenberg, een geoloog en hoogleraar op de TU Delft.

http://napnieuws.nl/2009/(...)-het-debat-laait-op/

En neem nu zo'n quote waar de BBC documentaire 'Earth' mee eindigt "Als we niks doen is de IJsbeer in 2030 in het wild uitgestorven'

Wat willen we doen? ijs bijkweken op de noordpool? De leefomgeving van het dier verdwijnt en hij gaat waarschijnlijk de mammoet achterna. Als een dier niet meer kan overleven kun je het mogelijk nog ergens anders uitzetten met het risico dat andere dieren in die leefomgeving in zijn plaats verdwijnen. We zetten ons altijd graag in voor knuffelbare dieren, hetzelfde met de Panda.. maar deze zou met zijn moeizame paargedrag een jaar of duizend geleden uitgestorven zijn.

Als de natuurcyclus een selectie aan grote dieren laat uitsterven dan is dat een gegeven en kunnen we met alle macht wel proberen dit nog even te rekken maar we doen er niet zoveel aan. We willen altijd de regie houden over alles maar we hebben de regie niet als het om het grote geheel gaat, dit is een schijnwerkelijkheid.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:54:39 #193
45206 Pietverdriet
pi_90712892
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij (en de wetenschap) een stuk meer.
Volgens mij zijn er zat wetenschappers die het er niet mee eens zijn
pi_90712950
quote:
Oh ik was heel even bang dat je serieuze bronnen had...
quote:
En neem nu zo'n quote waar de BBC documentaire 'Earth' mee eindigt "Als we niks doen is de IJsbeer in 2030 in het wild uitgestorven'

Wat willen we doen? ijs bijkweken op de noordpool? De leefomgeving van het dier verdwijnt en hij gaat waarschijnlijk de mammoet achterna. Als een dier niet meer kan overleven kun je het mogelijk nog ergens anders uitzetten met het risico dat andere dieren in die leefomgeving in zijn plaats verdwijnen. We zetten ons altijd graag in voor knuffelbare dieren, hetzelfde met de Panda.. maar deze zou met zijn moeizame paargedrag een jaar of duizend geleden uitgestorven zijn.

Als de natuurcyclus een selectie aan grote dieren laat uitsterven dan is dat een gegeven en kunnen we met alle macht wel proberen dit nog even te rekken maar we doen er niet zoveel aan. We willen altijd de regie houden over alles maar we hebben de regie niet als het om het grote geheel gaat, dit is een schijnwerkelijkheid.
Op het menselijk handelen dat door oorzaak is van het uitsterven van bepaalde diersoorten kunnen we natuurlijk wel heel degelijk invloed uitoefenen..
pi_90712969
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er zat wetenschappers die het er niet mee eens zijn
Oh? volgens mij valt dat nogal mee. Zeker op het totaal.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:58:16 #196
45206 Pietverdriet
pi_90713024
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh? volgens mij valt dat nogal mee. Zeker op het totaal.
Dat heeft geen enkele validiteit, waarheid is geen democratisch beginsel, net zo min dat een correlatie een bewijs is.
pi_90713115
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat heeft geen enkele validiteit, waarheid is geen democratisch beginsel, net zo min dat een correlatie een bewijs is.
Wat wel zo is dat in de wetenschappelijke publicaties in de een beetje relevante media de toon redelijk dezelfde kant opgaat.

Dat je dat niet accepteert of dat een incidentele econoom of geoloog het er niet mee eens is, tja dat zegt niet zoveel... Want vanuit het vakgebied zijn niet heel veel van die "zat" wetenschappers van jou te vinden volgens mij...
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:01:05 #198
45206 Pietverdriet
pi_90713138
Ik was trouwens onder de indruk dat een ijsbeerpopultatie toenam, en dat dit vooral met de jacht te maken had.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:03:11 #199
45206 Pietverdriet
pi_90713217
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat wel zo is dat in de wetenschappelijke publicaties in de een beetje relevante media de toon redelijk dezelfde kant opgaat.

Dat je dat niet accepteert of dat een incidentele econoom of geoloog het er niet mee eens is, tja dat zegt niet zoveel... Want vanuit het vakgebied zijn niet heel veel van die "zat" wetenschappers van jou te vinden volgens mij...
Dat het debat niet wetenschappelijk gevoerd wordt vind ik weer belangrijk.
Al Gore heeft in het verleden alles aangegrepen om mensen die het niet met hem eens waren zwart te maken, en processen daarover verloren.
pi_90713229
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh ik was heel even bang dat je serieuze bronnen had...

[..]

Op het menselijk handelen dat door oorzaak is van het uitsterven van bepaalde diersoorten kunnen we natuurlijk wel heel degelijk invloed uitoefenen..
De leefomgeving van de ijsbeer is de Noordpool. Onder de Noordpool zit niets dan water.

Als de ijsbeer uitsterft doordat wij m afschieten ligt de oorzaak-gevolg en schuld bij ons. Als de ijsbeer verdwijnt door smeltend poolijs, waaronder niets dan water zit en 'dan' de schuld bij ons wordt neergelegd dan is dit onterecht. Wij hebben daar geen invloed op.

Wat geologen zien is dat we gewoon aan het begin staan van een cyclus. Zoals seizoenen cycli kennen, maar dit wordt vaak vergeten. Poolkappen zijn in het verleden al vaker verdwenen / verschoven. Ook toen de mens nog geen Co2 uitstootte of zelfs nog niet bestond. Weleens van Pangea gehoord? Denken dat je zo'n cyclus wel even stopt door minder Co2 uit te stoten dus de verwarming wat lager te zetten is niet realistisch.

waarmee ik niet beweer dat we niet zuinig met ons milieu moeten zijn btw, integendeel..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')