De maatregelen die men zou moeten nemen worden niet genomen. Dan nog, al zouden we helemaal geen co2 meer uitstoten dan is daarmee nog niets opgelost. Ik vind de reclame van Essent nogal grappig, die willen dat we 30% minder electriciteit gaan verbruiken.. yeah right..quote:Op donderdag 30 december 2010 20:45 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Maar gaan we dat oplossen door allemaal geen auto meer te rijden en dat de verwarming niet meer hoger als 16 graden mag?
Of gaan we geboorte beperking instellen
maximaal 1 kind of een periode van 20 jaar geen enkel kind meer geboren mag worden?
Mijn voorspelling: eerst gaat het licht uit en niet heel lang daarna sterft de laatste mens.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:59 schreef Zith het volgende:
Wmb doen we er niets aan en doet de laatste over 300 jaar het licht achter zich uit
Terechte opmerking. Dit is het Grote Taboe van de Mensheid. Rationeel is dit de enige manier om de Grote Ramp die ons te wachten staat, te voorkomen. De natuur kent slechts 1 regel:gaat het niet goedschiks dan maar kwaadschiks.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:45 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Maar gaan we dat oplossen door allemaal geen auto meer te rijden en dat de verwarming niet meer hoger als 16 graden mag?
maximaal 1 kind of een periode van 20 jaar geen enkel kind meer geboren mag worden?
ja, wij zien hier te gast, niet andersom.quote:Op vrijdag 31 december 2010 09:00 schreef Monidique het volgende:
Het opwarmen van de aarde is een hoax en als we iets tegen dat opwarmen willen doen, moeten we onplezierige dingen doen, maar dat gaan we niet doen, dus zullen er allemaal onplezierige dingen gebeuren. Hoe dan ook, het is toch een hoax en maatregelen zijn niet nodig want de mensheid heeft geen invloed en miljarden mensen zullen sterven als we niets doen.
Heb ik het zo een beetje goed samengevat?
Je snapt hem niet echtquote:Op vrijdag 31 december 2010 09:14 schreef kawotski het volgende:
[..]
ja, wij zien hier te gast, niet andersom.
Het moet uit de mensen zelf komen, dat is de beste manier. Locale producten kopen, vooral ook minder kopen, de verwarming niet zo achterlijk hoog (16 graden is prima), zuinig met licht, het nemen van groene stroom, minder vlees eten, airco's wegdoen e.d. zijn allemaal dingen die je invloed drastisch kunnen verminderen.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:45 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Hoe kan je dat zeggen als je om je heen kijkt?quote:Op donderdag 23 december 2010 19:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet zeker maar het is - ik blijf het herhalen tot vervelens toe - ridicuul de factor mens een grote rol toe te dichten en daar het milieubeleid op toe te spitsen gelet op de vigerende inzichten en wetenschap.
Of jij snapt t nietquote:
Het gaat er om dat als de mens besluit het CO2-gebruik met zeg 90% te verminderen, die klimaatverandering er toch komt. De mens doet er in die zin niet toe, het gebeurt toch wel.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe kan je dat zeggen als je om je heen kijkt?
Neem eens wat oude kaarten van de aarde van voor de grote ontbossingen, kijk en weet hoe groot de invloed van de mens is.
Kijk naar de verschillende biotopen op aarde en de schade daaraan, er is er geen een die niet beschadigd is en je kan zo zien dat die schade door de mens en alleen de mens komt.
Nu moet ik zeggen dat ik me meer zorgen maak om die beschadigde biotopen dan om c02, want idd, verandering is een vaststaand feit op deze aarde, maar dan moeten de biotopen wel instaat zijn zich aan te passen aan nieuwe omstandigheden en dat bij voorkeur op een manier die ons mensen niet teveel in de weg zit.
Ik begrijp mensen niet die de invloed van de mens op aarde niet zien, iedereen met ogen kan dat zien namelijk, de vervuiling is alom, de vernietiging is alom aanwezig.
Als een stel konijnen en wat vossen al zoveel problemen in australie opleveren, hoe kan je dan nog zeggen dat al dat gedoe van mensen geen invloed heeft?
We weten dat er een fijne balans is die maakt dat de dingen zijn zoals ze zijn op aarde, die balans verstoren zal gevolgen hebben, er zal namelijk altijd gezocht worden naar een zekere balans, of die gunstig is voor ons is de grote vraag.
Nou, dat we een nieuwe ijstijd tegemoet gaan is geen hoax, de aarde leeft en bepaald welke richting we op gaan. Dat we als mens denken dat we wel ff met z'n allen aan de thermostaat van de aarde kunnen draaien, welke richting dan ook.. is wel een hoax.quote:Op vrijdag 31 december 2010 09:00 schreef Monidique het volgende:
Het opwarmen van de aarde is een hoax en als we iets tegen dat opwarmen willen doen, moeten we onplezierige dingen doen, maar dat gaan we niet doen, dus zullen er allemaal onplezierige dingen gebeuren. Hoe dan ook, het is toch een hoax en maatregelen zijn niet nodig want de mensheid heeft geen invloed en miljarden mensen zullen sterven als we niets doen.
Heb ik het zo een beetje goed samengevat?
Ah dus je gelooft wel dat er een klimaat verandering komt doordat de mens de co2 concentratie van de atmosfeer veranderd.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:27 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het gaat er om dat als de mens besluit het CO2-gebruik met zeg 90% te verminderen, die klimaatverandering er toch komt. De mens doet er in die zin niet toe, het gebeurt toch wel.
De mens kan idd echte klimaatveranderingen niet tegenhouden, maar als we weten dat co2(en andere stoffen die vaak vergeten worden in dit gepraat) te maken heeft met die veranderingen waarom dan extra toevoegen, willen we dan zo graag dikke veranderingen die heerlijk onvoorspelbaar zullen gaan plaatsvinden?quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:27 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het gaat er om dat als de mens besluit het CO2-gebruik met zeg 90% te verminderen, die klimaatverandering er toch komt. De mens doet er in die zin niet toe, het gebeurt toch wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |