De versie die op Steam staat is toch voor de Mac, of begrijp ik het niet goed?quote:
quote:
Aangezien ik de laatste tijd bijna alleen maar met Askia speel, toch nog een opmerking hierover. Dus de Mandekalu heeft een bonus van 40% tegen steden die nu haast teniet wordt gedaan door een negatieve % die voor alle mounted units geldt?quote:[STABILITY]
- Fix for various rare crash bugs
[MODDING]
- Re-enabled LUA library unused in the core game. It was removed because we didnt think modders were using it, and apparently many, many are using it.
[GAMEPLAY]
- Fixed bug where as Siam, food from Maritime City States didn't provide the expected result.
- Make a few more negative promotions not pass through on upgrades
- Made the Mandekalu mounted unit have the same negative vs city as the other mounted units
- Increased the chance that the AI will improve sea plots
Veel succes. Civ is steam-only.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:21 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik heb het liever niet op steam, klotesysteem. Zal morgen even de applestore binnenlopen.
Ik vind het wel logisch, de UU had een voordeel ten opzichte van andere civs door een stadsbonus, en door de wijziging in de hotfix nu nog steeds. Met andere woorden, voor de patch had de Mandekalu 40% tov de vervanger, en nu nog steeds. Anders had de UU bijna 75% voordeel gehad.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:23 schreef Eclaire84 het volgende:
vandaag trouwens een kleine update uitgekomen:
[..]
Aangezien ik de laatste tijd bijna alleen maar met Askia speel, toch nog een opmerking hierover. Dus de Mandekalu heeft een bonus van 40% tegen steden die nu haast teniet wordt gedaan door een negatieve % die voor alle mounted units geldt?
Lekker logischMaw, deze UU is nu waardeloos geworden
Ja daar heb je wel gelijk in.quote:Op woensdag 22 december 2010 22:48 schreef Montov het volgende:
Ik vind het wel logisch, de UU had een voordeel ten opzichte van andere civs door een stadsbonus, en door de wijziging in de hotfix nu nog steeds. Met andere woorden, voor de patch had de Mandekalu 40% tov de vervanger, en nu nog steeds. Anders had de UU bijna 75% voordeel gehad.
Idd...liever een TT die verband houdt met de grote patchquote:
Dat is toch logisch? Als jij degene bent die zonder reden een ander leger afmaakt, word je ook 'in het echte leven' als bloddorstige gezien...quote:Op maandag 27 december 2010 00:12 schreef aleco99 het volgende:
Ik heb net mijn 1e ronde gespeeld op chieftain niveau en ik vind het echt een fraai spel! Eerste keer dat ik Civ speel en ik heb bijna gewonnen op ontwikkeling (had geen zin meer om te vechten). Wat ik wel lelijk vond is dat Bismarck permanent met grote legers rond mijn grens bleef hangen, maar toen ik het zat was om te blijven wachten op zijn aanval en hem met de grond gelijk maakt iedereen ineens boos op me was..... Ook daarna bleef ik als de bloodhunger one aangesproken worden :S
Denounced bedoel je?quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:57 schreef NoCigar het volgende:
Vervelend dat ik constant door 'friendly' tegenstanders, waar ik eigenlijk niets mee te maken heb, en terwijl ik nergens oorlog aan het voeren ben, veroordeeld word. Ik bedoel, waarom?
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:43 schreef Montov het volgende:
In het hoofdmenu staat "Mods" als 3e optie onder Single player en multiplayer, en dan "Browse mods", tabblad "Online". Kies of zoek een mod, klik knop download. Bekijk eventueel de downloadstatus bij tabblad "Downloads". Na voltooiting download ga je naar tabblad "Installed". Rechtsonder staat dan een knop "Install Mods". Daarmee komt je gedownloade mod in dat overzicht. Vervolgens vink je de mod aan om het te gebruiken.
Vervolgens kan je via "Mods"->"Single Player" een nieuw potje of een bestaand potje laden. Let wel dat opgeslagen spellen een bepaalde afhankelijkheid kunnen hebben tot bepaalde mods; die staan ook vermeld in het laadscherm.
Thanks, dat ging best easy.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:20 schreef Eclaire84 het volgende:
Idd en als de modbrowser loopt te kutten, dan kun je ze gewoon rechtstreeks van civfanatics halen en in je modsfolder kopieren.
Waarom zit die Load Game knop daar dan?quote:Op woensdag 5 januari 2011 06:05 schreef NoCigar het volgende:
Nee jonge, het werkt alleen als je via het Mod- menu een nieuw spel start. Tenminste meestal, is mijn ervaring.
Om een game die je met mods bent gestart te ladenquote:Op woensdag 5 januari 2011 06:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waarom zit die Load Game knop daar dan?
Hmm. Vreemd. En als je een nieuw potje start?quote:Op woensdag 5 januari 2011 06:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
[..]
Thanks, dat ging best easy.
Alleen het lijkt niet te werken.
Ik wil niks aan de balans of gameplay veranderen, dus heb alleen mods geïnstalleerd die iets met de interface doen. Zoals die Info Addict dus, plus diverse losse mods die wat uitgebreidere pop-ups geven over tiles, units en great people. Voordeel is ook dat ik daarvan direct resultaat zou moeten zien.
Dus dit alles netjes gedownload, geïnstalleerd én geactiveerd. Vervolgens mijn oude savegame geladen via het Mods-scherm en... niks. Geen enkel verschil.
Nee, dat is niet nodig.quote:Ik zit nu niet achter mijn Civ-pc, maar zou het kunnen dat je het spel eerst moet herstarten? Dat zou toch wel flauw zijn.
waarschijnlijk trekt je pc het gewoon niet. Probeer anders een kleiner level?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:28 schreef Tism het volgende:
Bij mij loopt het spel steeds vast nadat ik de technology optie: Satellites heb voltooid, en daardoor het hele speelveld in beeld krijg, eerst wordt beeld steeds trager en na een paar zetten loopt hij compleet vast verdomme..
Ja, binnenkort krijgt mijn pc toch alweer een upgrade, zal dan ook ff kijken wat er nodig moet veranderen om dit te verhelpen..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:39 schreef aleco99 het volgende:
[..]
waarschijnlijk trekt je pc het gewoon niet. Probeer anders een kleiner level?
wat houdt dat in?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:39 schreef Montov het volgende:
Ik heb in mijn missie tegen de Grieken nu een spookstad waar per turn 1 nuke op wordt gegooid, en ik blijf nu met mijn units er 2 tiles van af. Ook zie ik nog fighters op die stad schieten, maar ondanks dat het pop 1 heeft en HP=1, is er geen unit die de stad overneemt.
Ik verlies daarnaast ook nog 1 unit per turns door andere fighters, maar ik hoop dat ze binnenkort op hun killmaximum zitten (oftewel, kapot gaan door interception).
Wat?quote:
Ga Research Agreement aan met de zwakkere civs zodra jullie biede daar genoeg geld voor hebben. Ik merk dat veel machtige civs (met genoeg geld) dat gelijk doen wanneer een zwakke broeder geld genoeg heeft voor een RA.quote:Ik ben een potje op Prince gaan spelen. op het begin kom ik redelijk mee, maar al gauw lopen er 2 a 3 computers enorm op me uit. Ik 600 punten zij 1100, zoiets. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze niet zover uitlopen, wat zijn goede tactieken voor het uitbouwen enzo?
Als je overmacht hebt werkt elke tactiek.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:07 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
hit N run![]()
gewoon een stuk of 15 vliegdek schepen,vol poten met Stealth bombers, wat subs er om heen en boten voor support en plat gooien dat spul
De verbeterde policies lijken me gunstigquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:19 schreef Montov het volgende:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=412241&page=1
Nieuwe patch die deze maand nog komt.
Veel goede verbeteringen, sommige balansissues moet ik afwachten, en ik vrees voor de verminderde hapiness van 2 gebouwen.
Laatste maand weinig gespeeld omdat ik niet teveel tijd wil verspelen, maar wellicht ga ik weer voor ene monsterpotje na de patch.
Worden de patches ook gelijk geinstalleerd als Steam wordt opgestart?quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:52 schreef Montov het volgende:
De patch is een goede toevoeging. Vooral de policies in het begin zijn interessanter geworden. Wellicht dat de hoofdstad nu iets teveel voordeel heeft gekregen qua het bouwen, maar voor de rest zijn de balansissues erg goed.
Wat korter. Of het nou komt doordat ik er 4gb ram bijgeplakt heb of het de update is weet ik nietquote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:20 schreef STING het volgende:
En merken jullie nog iets van een verkorte turn time?
Niemand vind je meer leuk, zo flauw is dat. Niemand wil meer handelen. Hoe doet de AI at?quote:Op zondag 6 maart 2011 22:51 schreef jogy het volgende:
Meh, is het mogelijk om de grootste te worden zonder dat iedereen groen ziet van jaloezie en je begint te denouncen als een malle?.
Simpel - ze wisten geen betere manier om het te coden, dus als je succesvol bent laten ze de AI niet meer met je samenwerken. Logisch toch?quote:Op maandag 7 maart 2011 00:21 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Niemand vind je meer leuk, zo flauw is dat. Niemand wil meer handelen. Hoe doet de AI at?
Ik vond dat ze het beter deden met Alpha Centauri.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:34 schreef Hamilcar het volgende:
Simpel - ze wisten geen betere manier om het te coden, dus als je succesvol bent laten ze de AI niet meer met je samenwerken. Logisch toch?
Doe je huge maps? Dan kan het zijn dat je pc het niet lekker trekt. Ik heb hetzelfde soms.quote:Op zondag 10 april 2011 18:41 schreef Monidique het volgende:
De laatste tijd crasht Civ heel vaak bij mij. Ik kan 'm geen twee uur draaien. Is dit iets wat anderen ook hebben?
Het tegenovergestelde van "pledge to protect" denk ik. "Mocht je hem aan willen vallen: ga je gang, wij houden je niet tegen."quote:
Ik heb ook problemen met huge maps. Draaien heel sloom op mijn PC. Zal nog maar wat extra geheugen kopen...quote:
SPOILER: Patch notesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door STING op 29-04-2011 08:21:27 ]
Ik speel nog steeds op Princequote:Op maandag 2 mei 2011 21:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
mss een keer leuk om met een aantal Fok!kers een potje te spelen tegen de AI
de bunker van Wilders zou dat kunnen zijn tegenwoordigquote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:05 schreef Montov het volgende:
Zakjap.
Wat is een Nationaal Reduit?
Defensie is wel verminderd via Walls en Castle
quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:00 schreef Silv het volgende:
Ik moet dit spel echt nog een keer kopen.
quote:The packs will be priced at $4.99 each, or you can grab both as a bundle for $7.50.
Turtle ship goed voor maps met veel waterquote:H'wacha
- Replaces Trebuchet
- Combat Strength 8
- Ranged Attack 25
Turtle Ship
- Replaces Caravel
- 4 Move
- Combat Strength 30
- Ranged Attack 12
UA: Scholars of the Jade Hall (Never Shown)
- Extra Science from all specialists and GP Tile Improvements
- Science boost each time a science building or wonder is built in capital
Nieuwe patch notes.quote:[UI]
- Prevent creating duplicate great people by lagging the free great person UI.
- Yield Modifiers of buildings from policies are now shown in the tooltip of that building in the choose production UI.
- Production tooltip in CityView now displays the production penalty (usually -10%) for when the player has too many units than they can support.
- The checkboxes for the mini-map panel now correctly reflect the state of the options (even if these options were toggled while the panel was hidden).
- Unhappiness is now broken down between regular population and population from puppet cities.
[GAMEPLAY]
- Slightly reduce the bias to sneak attack.
- "City must not be in Plains" requirement for Stone Works now functions properly.
- Killing Barbarians inside a City State's borders with a ranged unit now correctly rewards the player with influence.
[TACTICAL AI]
- Found and corrected a likely cause of having the AI send Great Generals out unescorted to "defend" tiles.
- Be reluctant to use land units for an operation if they are currently on a different continent than the muster point.
- If attacking over land, add extra emphasis to nearby targets (so don't often try to bypass closest cities).
[MULTIPLAYER]
- Multiple out of sync causes found and fixed.
- Add an Invite button on the Staging Room screen for the host.
- Add a network message when force-quitting the game. Should eliminate the tedious wait for a network timeout when a player quits like this.
- Host can now change the game set-up options (except DLC) after a room has been gathered.
- Player can now manually save a game while in multiplayer.
- Player can now “un-end” their turn in multiplayer (first pass). This includes performing any new actions, like giving a unit a new order, opening a city screen, or clicking on the "Please Wait" button after previously ending your turn.
- Ping times now displayed in the Player List UI (click the player list to expand, exposing the ping times, and then click again to hide them).
- Hot-Seat: City State screens now update properly when switching players.
[BALANCE]
- Pyramids now grant 2 free workers when built instead of 1.
- Brandenburg Gate now gives 15 XP to units built in the city (in addition to the Great General).
- Taj Mahal now gives 4 Happiness in addition to a Golden Age.
- Seaport now gives an additional gold on sea resources and increases naval unit production by 15%.
- Harbor no longer increases naval production by 15%.
- Aristocracy now gives 1 happiness per 10 citizens in a city in addition to 15% production towards wonders.
- Landed Elite now gives 2 food and 10% growth in the capital (stacks with Tradition Finisher).
- Trade Unions now reduce road/railroad maintenance by 33% (up from 20%) and add 1 gold to Harbors and Seaports.
- Balance tweaks to New World scenario.
[MODDING]
- Installed Mods panel (in Mod Browser) will now display which mods have updates available online w / a link to view that entry.
[BUGS]
- Multiple minor bug fixes.
Wat is daar zo raar aan dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:44 schreef s0ul1991 het volgende:
Ai is nog steeds niet opimaal. Gisteren denouncte Kamehameha mij en de volgende beurt vroeg hij om 200 goud
Hij staat met zijn troepen bij de grens, denounct me en eist 200 goud. Of probeert hij te zeggen: "Gimme the gold or die ?" Anyway ik wipe die gast wel van de aarde. Legion VS Maoriquote:
Als hij denounced en je daarna 200 gold wil geven, dan had ik het raar gevondenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:31 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Hij staat met zijn troepen bij de grens, denounct me en eist 200 goud. Of probeert hij te zeggen: "Gimme the gold or die ?" Anyway ik wipe die gast wel van de aarde. Legion VS Maori
Vertel mij nou niet dat je Civ nu ook in het Nederlands kan spelenquote:Op donderdag 8 september 2011 19:36 schreef Tism het volgende:
Heeft iemand hier al eens een "declaratie van vriendschap" afgesloten met een andere partij???..![]()
Mij is dit nog nooit gelukt, hoe gaat dat?..Mij disanounce die alleen maar..
Nee, in het engels, rustig maar..quote:Op donderdag 8 september 2011 19:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Vertel mij nou niet dat je Civ nu ook in het Nederlands kan spelen
Ja, Waarom is er eigenlijk geen VOC ofzoiets, oftewel "The Dutch" (De Nederlanders)?..quote:Op donderdag 8 september 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
Ah, gelukkig. Civ in het Nederlands, ik moet er niet aan denken
Vind het sowieso raar dat wij er niet in staan. Als de VS erin kan, moeten wij dat per definitie al.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:41 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, Waarom is er eigenlijk geen VOC ofzoiets, oftewel "The Dutch" (De Nederlanders)?..
We zijn gelukkig geen city statequote:Op donderdag 8 september 2011 20:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Vind het sowieso raar dat wij er niet in staan. Als de VS erin kan, moeten wij dat per definitie al.
Niet te aggressief zijn met je oorlogen, landje pik of Wonders bouwen.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:36 schreef Tism het volgende:
Heeft iemand hier al eens een "declaratie van vriendschap" afgesloten met een andere partij???..![]()
Mij is dit nog nooit gelukt, hoe gaat dat?..Mij disanounce die alleen maar..
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=404786quote:Op donderdag 8 september 2011 19:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Vertel mij nou niet dat je Civ nu ook in het Nederlands kan spelen
Ben nooit aggressief, ben zelfs de enige civ die steeds een soort van EU probeerd op te bouwen, wat overigens steeds weer faalt..quote:Op donderdag 8 september 2011 22:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Niet te aggressief zijn met je oorlogen, landje pik of Wonders bouwen.
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar bij mij heeft het Civ 4: BtS nog niet weten te overtreffen en dat gaat denk ik ook niet gebeuren ookquote:Op vrijdag 9 september 2011 03:54 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik wil hem binnenkort toch gaan spelen,...
Maar gaat hij mijn ervaringen met Civ 4 overtreffen? De meest bazige game ooit gemaakt op aarde
Dat dus.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:53 schreef STING het volgende:
Maar bij mij heeft het Civ 4: BtS nog niet weten te overtreffen.
Iew.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:03 schreef Montov het volgende:
[..]
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=404786
Idd, iewquote:
Tsja, en BTS had Civ3 niet overtroffen, en 3 2 niet en 2 1 niet.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:53 schreef STING het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar bij mij heeft het Civ 4: BtS nog niet weten te overtreffen en dat gaat denk ik ook niet gebeuren ook
Voor mij overtreft het wel civ4, maar gezien jouw verwachtingen weet ik niet of dat ook voor jou zal gelden.quote:Op vrijdag 9 september 2011 03:54 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik wil hem binnenkort toch gaan spelen,...
Maar gaat hij mijn ervaringen met Civ 4 overtreffen? De meest bazige game ooit gemaakt op aarde
1 naar 2 was vooruitgang, 3 vond ik leuk maar heeft me niet heel lang kunnen bekoren. Civ 4 BTS is gewoon baasquote:Op vrijdag 9 september 2011 18:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Tsja, en BTS had Civ3 niet overtroffen, en 3 2 niet en 2 1 niet.
Er zijn 2 Dutch civilizations te verkrijgen bij Downloads/mods. Vind ze beiden niet zo bijzonder.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:07 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
We zijn gelukkig geen city stateNederland kun je trouwens wel als mod downloaden. Hij heet Willen van Orange volgens mij.
http://uk.pc.gamespy.com/(...)ion-v/1194274p1.htmlquote:If you held off on feeding your just-one-more-turn addiction when Civilization V launched last year, Take Two and Firaxis Games are back with an offer that could knock you off the wagon. It's the Civilization V Game of the Year Edition, it's brimming with add-ons, and it will retail for $50.
Since Civ V was released in September of last year, Fixaxis has added seven new civilizations and a host of scenario packs to the game for $5 each. With the Civ V GoY Edition, you get all the DLC (except for the recently released Korea and Wonders of the Ancient World Scenario Pack) and more.
The rundown on the Civilization V Game of the Year Edition:
Sid Meier's Civilization V (standalone game)
Civilization and Scenario Pack: The Mongols
Civilization Pack: Babylon
Cradle of Civilization Map Packs: Mesopotamia, Americas, Asia and Mediterranean
Double Civilization and Scenario Pack: Spain and Inca
Civilization and Scenario Pack: Polynesia
Civilization and Scenario Pack: Denmark - The Vikings
Explorer's Map Pack
Sid Meier's Civilization V digital soundtrack
Civ V GoY Edition will be available starting September 27.
Doen! Hij is leukquote:Op woensdag 2 november 2011 01:14 schreef remlof het volgende:
Hmmm, ik heb een MacBook Air nu en ik zie Civ V voor 32 euro in de App Store staan...
Zal ik?
Ze zijn druk bezigquote:Op woensdag 2 november 2011 01:18 schreef remlof het volgende:
Waarom wordt er hier zo weinig gepost dan? Hmm?
Ja ik ken het. Ik ga Civ V nu ook niet kopen, dat doe ik wel een keer aan het begin van een vrij weekendquote:Op woensdag 2 november 2011 01:53 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ze zijn druk bezig
''Just one more turn,..."
Ik had eerst de ''Demo-versie" gedownloadtquote:Op woensdag 2 november 2011 02:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ik ken het. Ik ga Civ V nu ook niet kopen, dat doe ik wel een keer aan het begin van een vrij weekend
Welke specs heeft je MBA en heb je hem al geprobeerd? Ik ben benieuwd of hij het zou doen op mijn MBP namelijk.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:14 schreef remlof het volgende:
Hmmm, ik heb een MacBook Air nu en ik zie Civ V voor 32 euro in de App Store staan...
Zal ik?
Ik heb het laatste model 13" MBA met deze specs:quote:Op donderdag 10 november 2011 02:10 schreef Operc het volgende:
[..]
Welke specs heeft je MBA en heb je hem al geprobeerd? Ik ben benieuwd of hij het zou doen op mijn MBP namelijk.
Jep.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:50 schreef JedaiNait het volgende:
Als ik dit spel via steam koop, kan ik het dan op meerdere computers spelen? Bijvoorbeeld mijn PC én mijn laptop (niet tegelijk uiteraard).
je was me net voorquote:Op donderdag 16 februari 2012 15:58 schreef Stranger het volgende:
http://www.gamer.nl/preview/247129/civilization-v-gods-kings
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een uitbreiding aangekondigd, met religie, spionage én Nederland
Is die al uit?..quote:Op donderdag 16 februari 2012 15:59 schreef Remqo het volgende:
Er is een uitbreiding aangekondigd: Gods and Kings.
Wat kunnen we zoal verwachten?:
- 9 nieuwe beschavingen, waaronder Nederland, Celts en de Maya
- 27 nieuwe units
- 9 nieuwe wonderen (Petra en het Terracotta leger?)
- 13 nieuwe gebouwen
- Religie en spionage komen terug
- Religious en mercantile city states
http://www.2kgames.com/bl(...)nsion-pack-announced
Ik kijk er naar uit, het zal vast een compleet nieuwe manier van spelen worden.
En natuurlijk met Nederland spelen
Aan het einde van de lente, volgens de aankondiging. Dus dat zal zo eind mei/begin juni zijn.quote:
Ah, oke!..quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:09 schreef Montov het volgende:
[..]
Aan het einde van de lente, volgens de aankondiging. Dus dat zal zo eind mei/begin juni zijn.
quote:Op zondag 1 april 2012 10:36 schreef Montov het volgende:
Nieuwe informatie over de uitbreiding:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=457816
..quote:Op donderdag 5 april 2012 17:39 schreef Montov het volgende:
Gods & Kings is beschikbaar vanaf 22 juni (in Amerika 19 juni).
Het lijkt er nu op dat je niet alle happiness behoudt bij het handelen van je laatste resource, en de Tulpen als unique resource is ook twijfelachtig. Jammer, want ik vermoed dat de Watergeuzen ook maar in sommige situaties echt een toevoeging is, waardoor Nederland er bekaaid vanaf komt.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:14 schreef Montov het volgende:
Er is nog beperkte informatie, maar het lijkt dat de Watergeuzen voor Nederland present zijn, in de vorm van een naval unit die kuststeden kan plunderen. Ook lijkt er een Polder te zijn als tile improvement voor marshes, met wellicht een unique luxury als voordeel. En Nederland zou kunnen handelen in resources zonder happiness kwijt te raken.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:59 schreef Green1 het volgende:
De uitbreiding is te koop!Met 10% korting.. Over 11 dagen pas te spelen
![]()
http://store.steampowered.com/app/16870/
En dit:
The expansion also includes 9 new leaders including William I, Prince of Orange, Boudicca and Pacal the Great.
Over 14 dagen pas in Europa.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:59 schreef Green1 het volgende:
De uitbreiding is te koop!Met 10% korting.. Over 11 dagen pas te spelen
![]()
http://store.steampowered.com/app/16870/
En dit:
The expansion also includes 9 new leaders including William I, Prince of Orange, Boudicca and Pacal the Great.
Eeeh? Wat is daar mis mee? Historisch en taaltechnisch correct dunkt me.quote:
Een naam vertaal je nietquote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Eeeh? Wat is daar mis mee? Historisch en taaltechnisch correct dunkt me.
Er staat dat hij speelbaar is over 1 week, 3 dagen..quote:
Naam van een persoonquote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Zoals Verenigde Staten, Peking, Londen, etc?
Anders dan gewoon via een Amerikaanse VPN de releasedate valideren en dan vervolgens in offline mode spelen tot de NL releasedate. Werkte bij de vorige ook.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:29 schreef Green1 het volgende:
[..]
Er staat dat hij speelbaar is over 1 week, 3 dagen..
Anyway, ik ga hem wel vast kopen. Ik wilde Civilization toch al weer een keer gaan installeren, dus dit zou wel leuk zijn
Je bedoelt zoals Montezuma, Harun al-Rashid, Ramesses II, Oda Nobunaga, Ramkhamhaeng of Askia?quote:
Zit wel een nadeel aan deze patch:quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:18 schreef Green1 het volgende:
De nieuwe update haalt eindelijk dat intro filmpje weg
Patch notesquote:The patch for Civilization V "base" will release tomorrow! This will be the same patch that some of you have been playing as a beta.
I'll have patch notes for you later tonight, but I wanted to let you know one important thing: There is a known issue with this patch, and it's that this patch is not fully compatible with previous save games. You will probably still be able to load your save, but some of the civs and units might end up swapped when you load it.
If you want to be able to finish up your save game tomorrow before you get the patch, be sure to set Steam to Offline Mode right now to prevent it from updating. Once you're done with your game, you can go back to Online Mode to get the new shiny patch
quote:[MODDING]
Steam Workshop enabled.
DLL swapping is now possible in-game.
Updated mod browser to utilize Steam Workshop.
Font Icons are now moddable.
Unit art is now fully moddable.
Mods are now activated the moment you click "Next" on the mods browser rather than when you click "Single Player."
[ADVISORS & TUTORIALS]
Improved the queuing and prioritization of advisor pop-ups.
Unique advisor portraits per era now show up for the advisor counsel screens and advisor info screens.
Adjusted advisor levels down a bit so that experienced users won't see so many tutorials.
Fixed several issues with the Tutorials.
When selecting "Learn as you play," all tutorial messages are now enabled despite having your options set to "No Advisors."
[MULTIPLAYER]
When switching players in hotseat, have the new players existing notifications rebroadcast to them. This allows the player to see non-expired notifications such as deal proposals.
Fix Diplomacy Deals in Hotseat.
Add a few multiplayer error messages to let the player know what went wrong (disconnects, gets booted, etc.).
Add invite button to in-game view. (This brings up the Steam Invite list, which is different from the Shift-TAB overlay).
[UI]
Main Menu now contains an option to activate/deactivate specific DLCs.
Quick combat and Quick Movement options are now part of the Options menu and can be changed during gameplay.
Options menu now contains "Skip intro video."
New Loading screens have been implemented.
Diplomacy: Disabled modifiers for trying to win the same way.
Diplomacy: Layout changes to diplo modifiers for better readability and more information.
Mods and DLC used in a game are now stored in the Hall of Fame database (Only games which match currently active DLC are displayed in the Hall of Fame).
The "Time Spent" message now displays in the saved replays.
Load Replay Menu now defaults to "Sort by Last Modified."
Added a "Retire" button to the game menu.
[GENERAL]
In some cases, previous saves may not work correctly after updating.
Several text bugs fixed (in all languages).
Prevent escape from being used when a leader requests a luxury resource from you.
Social policies may not be unlocked unless the player has founded at least 1 city.
Volgens mij gewoon een kleine bug dat 'ie daar overnieuw begint te tellen, nadat de cirkel vol was.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:10 schreef Green1 het volgende:
Weet iemand wat dit betekend?
[ afbeelding ]
Die circel is niet helemaal rond, en een gedeelte is lichtbruin en een ander is donkerbruin. Maar toch is dat hospital voltooid.
Donkerbruin is wat al gebouwd is, lichtbruin is wat de komende turn erbij komt volgens je huidige hammers. Iets dat al sinds het begin er in zit.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:10 schreef Green1 het volgende:
Weet iemand wat dit betekend?
[ afbeelding ]
Die circel is niet helemaal rond, en een gedeelte is lichtbruin en een ander is donkerbruin. Maar toch is dat hospital voltooid.
Ik maakte mijn potje af als de Denen,.. na de update was ik Spanje, al mijn Beserkers en Ski Infantry waren ineeens Tercios en Conquistadors, maar behielden hun bonussen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:46 schreef Green1 het volgende:
Ja, ik merk het. Er zijn een aantal landen verwisseld in mijn game.
Maakt op zich niet zoveel uit..
Wtf... wie zijn die lui? En sinds wanneer vinden vrouwen Civ leukquote:Op maandag 18 juni 2012 23:15 schreef MaxMark het volgende:
Op dit moment live meekijken en meepraten met een pot Civilization V: Gods & Kings
http://nl.twitch.tv/2k
Gisteren een klein voorproefje gezien van religion, wat nieuwe units, meer diversiteit in city-states, enz. Was wel aardig, maar ik vind het de ¤25/¤30 nog niet waard.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:45 schreef LoggedIn het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de uitbreiding, of t echt iets voorstelt
Topquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:50 schreef Montov het volgende:
Voor heel veel info en videos: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=464730
Dat stuk over espionagequote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:50 schreef Montov het volgende:
Voor heel veel info en videos: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=464730
Espionage schijnt een beetje saai te zijn, aangezien je weinig keuzes hebt. Het loopt wat op de achtergrond, en af en toe krijg je ene nieuwe tech of ontdek je een spion. mbt city states zijn de spionen wel handig denk ik.quote:
Vooral het intrigue-gedeelte spreekt me aan. Ik las ook dat het tegenviel, inderdaad.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:56 schreef Montov het volgende:
[..]
Espionage schijnt een beetje saai te zijn, aangezien je weinig keuzes hebt. Het loopt wat op de achtergrond, en af en toe krijg je ene nieuwe tech of ontdek je een spion. mbt city states zijn de spionen wel handig denk ik.
Staat het op een cd-rom?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 12:34 schreef Green1 het volgende:
Als er hier nog iemand geintresseerd is in een Civilization V gods and kings, voor weinig: ik heb er nog een over
Hoeveel vraag je ervoor?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 12:34 schreef Green1 het volgende:
Als er hier nog iemand geintresseerd is in een Civilization V gods and kings, voor weinig: ik heb er nog een over
Daar kan ik het alleen maar roerend mee eens zijn! Het niet hebben van een religieuze overwinning als optie is wel een gemis. maar toch is het leuk om joogism te verspreidenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Gekocht en gespeeld. Ik ben een enorme Civ-fan, maar toch mist deze uitbreiding iets wat ik van essentieel belang vindt en wat Civ IV wél had:
een Victory Condition voor Religie. Een briljante mod toenterijd, die ik nu hevig mis in Civ V.
Zoals het nu werkt, komt het op mij als een extra tooltje om wat (extra) happiness, gold en hamertjes te vergaren, niks meer, niks minder. Het lijkt geen enkel effect op het verdere spelverloop te hebben. Ik zie nu nog weinig meerwaarde in het hebben van een religie voor de spelvreugde bij mij.
Het enige voordeel wat ik er tot nu toe in zie, is dat het nu lijkt alsof het veel belangrijker is om direct vanaf de start een strategie te kiezen; voorheen kon ik na 80 beurten nog fijn bepalen dat cultuur mijn ding dat potje gaat worden. nu lijkt het erop dat dat een grote no-no is, halverwege je strategie drastisch veranderen....
Dus nee, het kan mij nog niet geheel bekoren. Komt hopelijk nog wel, mits er een Victorie Condition voor Religie bijkomt.....
Ach, met culturele overwinningen was het voor mij nooit een probleem om te beginnen met een flinke science boost. Daarna alles op cultuur gooien en ik won alsnog redelijk simpel.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:32 schreef Montov het volgende:
Nou, een culturele overwinning was altijd al iets dat je vanaf het begin moest plannen, in tegenstelling tot Domination en de rest.
Overigens heeft religie ook een impact op diplomatie, en daarmee voor de Diplomatic Victory, die nu ook afhankelijk is van andere civs (je kan niet meer voor jezelf stemmen) en door het hele quest systeem van de City States.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:34 schreef jogy het volgende:
Prince blijkt het standaard niveau te zijn zonder voor of nadeel voor de speler?
Ja, met G&K krijg je na een X aantal turns een kleine positieve modifier met die civ als je je aan je belofte houdt. Dit geldt voor troepen langs de grens, en de belofte om niet meer steden in de buurt te gaan starten. Volgens mij is het een turn of 30 die je moet wachten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:30 schreef MaxMark het volgende:
Ik speel G&K nu, heb daar troepen opgebouwd langs een grens van één tegenstander, maar onderweg langs een andere grens vroeg deze tweede tegenstander of ik oorlog wilde verklaren. Toen dus gezegd dat ze 'slechts' op doortocht waren. Zo'n 20/30 beurten later val ik deze tegenstander wél aan, niet eraan gedacht dat die belofte nog stond.
En nu zijn dus alle andere civs ook boos vanwege de broken promise. Iemand die misschien weet of dit ooit nog weg gaat? In het origineel leek het ook nooit te verdwijnen..
Waar kun je ookweer zien waarom ze kwaad op je zijn? Heb het een tijd niet meer gespeeld en ben een aantal dingen vergeten merk ik.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:30 schreef MaxMark het volgende:
Ik speel G&K nu, heb daar troepen opgebouwd langs een grens van één tegenstander, maar onderweg langs een andere grens vroeg deze tweede tegenstander of ik oorlog wilde verklaren. Toen dus gezegd dat ze 'slechts' op doortocht waren. Zo'n 20/30 beurten later val ik deze tegenstander wél aan, niet eraan gedacht dat die belofte nog stond.
En nu zijn dus alle andere civs ook boos vanwege de broken promise. Iemand die misschien weet of dit ooit nog weg gaat? In het origineel leek het ook nooit te verdwijnen..
Ik kan in de log momenteel niet meer dan 10 beurten terug kijken, dus geen idee of en hoe lang ik nog moet wachten. Op dit moment staat de broken promise nog steeds.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, met G&K krijg je na een X aantal turns een kleine positieve modifier met die civ als je je aan je belofte houdt. Dit geldt voor troepen langs de grens, en de belofte om niet meer steden in de buurt te gaan starten. Volgens mij is het een turn of 30 die je moet wachten.
Met de muis op hun 'mood' gaan staan in diplomacy-scherm rechtsboven of wanneer je met ze onderhandelt, dus friendly/neutral/guarded/hostile. Dan komt er een menuutje tevoorschijn met alle voor- en tegens.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:56 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Waar kun je ookweer zien waarom ze kwaad op je zijn? Heb het een tijd niet meer gespeeld en ben een aantal dingen vergeten merk ik.
Bedankt,ik ga het meteen proberen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Met de muis op hun 'mood' gaan staan in diplomacy-scherm rechtsboven of wanneer je met ze onderhandelt, dus friendly/neutral/guarded/hostile. Dan komt er een menuutje tevoorschijn met alle voor- en tegens.
en minimaal 11 vingers hebben agv alle atoombommenquote:Op donderdag 28 juni 2012 01:58 schreef 2Happy4U het volgende:
Kut GhandiBeetje mij de hele tijd provoceren. Voel mijn wraak wanneer tientallen atoombommen vallen op jouw steden en landschappen. Jouw weduwen zullen sterven voordat hun overleden mannen hun gejammer kan horen.
Kim Jung? Ben jij dat?quote:Op donderdag 28 juni 2012 01:58 schreef 2Happy4U het volgende:
Kut GhandiBeetje mij de hele tijd provoceren. Voel mijn wraak wanneer tientallen atoombommen vallen op jouw steden en landschappen. Jouw weduwen zullen sterven voordat hun overleden mannen hun gejammer kan horen.
Komt er wel op neer, had geweldige resources dus hoefde met niemand te traden of wat dan ook. Ook had ik alle city-states die op mijn eiland zaten geannexeerdquote:
quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:20 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Komt er wel op neer, had geweldige resources dus hoefde met niemand te traden of wat dan ook. Ook had ik alle city-states die op mijn eiland zaten geannexeerd
Een gebroken belofte blijft het hele spel bij je... Alleen wanneer je een belofte doet, en je 30-ish turns daar aan houdt, dan krijg je een kleine positieve notering. En zodra je die melding hebt (de AI komt zelf bij je langs om het te melden), dan kan je weer door gaan met je troepen langs de grnes of steden bij hun op de voordeur planten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik kan in de log momenteel niet meer dan 10 beurten terug kijken, dus geen idee of en hoe lang ik nog moet wachten. Op dit moment staat de broken promise nog steeds.
Blijft toch enigszins onrealistisch. Om maar even onnodig de Tweede Wereldoorlog aan te halen, men 'vertrouwt' Duitsland nu toch ook gewoon weer, ondanks de belofte 70 jaar geleden dat ze bv Rusland niet zouden aanvallen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Een gebroken belofte blijft het hele spel bij je...
Uiteraard.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef MaxMark het volgende:
We doen toch wel allemaal even ons eerste potje G&K als Nederland hè?
Het is een leuke uitbreiding inderdaad. Spionage is grappig en religie is zo ingedeeld dat je je eigen draai eraan kan gevenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef STING het volgende:
En, bevalt G&K een beetje?
Het zal waarschijnlijk niet de Beyond the Sword van Civ V zijn, als ik het zo zie.
Goede uitbreiding, voegt veel dingen toe die Civ nodig had. Ook is diplomatiek minder broek op hoofd achterlijk. 30 euro vind ik toch vrij veel.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef STING het volgende:
En, bevalt G&K een beetje?
Het zal waarschijnlijk niet de Beyond the Sword van Civ V zijn, als ik het zo zie.
Jup! Die zien er wel erg cool uit ja!quote:
Tulpebollen! Neh, ziet er gewoon mooi uit en volgens mij krijg je toch één extra voedsel oid?quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:37 schreef 2Happy4U het volgende:
Die perk vind ik zwaar tieten. Wat heb je er nou aan?
Dit vind ik ook bagger.quote:Retains 50% of the happiness benefits from a luxury resource if your last copy of it is traded away.
Ah ok! Check, als je oppermachtig bent op het veld dan is het een nutteloze perk inderdaad.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:31 schreef MaxMark het volgende:
Ik denk dat hij die andere perk bedoelt:
[..]
Dit vind ik ook bagger.
Jup! En je hebt er ook ééntje die een bonus krijgt als ie tegen een groter land vecht, die is ook wel sexyquote:Op woensdag 4 juli 2012 14:46 schreef 2Happy4U het volgende:
Die van Japan is pas geilUnits blijven 100% schade doen, ongeacht hoeveel schade zij hebben opgelopen.
Die van Spanje hadden ze ook wel mogen aanpassen, voorheen was die echt slecht maar met deze uitbreiding met religie etc. hadden ze daar wel iets moois mee kunnen maken omdat hun factie-leider zoveel te maken heeft met religie.
20% bonus is vrij veel ja. Ethiopië trouwensquote:Op woensdag 4 juli 2012 14:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup! En je hebt er ook ééntje die een bonus krijgt als ie tegen een groter land vecht, die is ook wel sexy.
Die zorgt early game voor best veel gold hoor. Hierdoor kan je veel vaker je luxuries verkopen zonder happiness problemen te krijgen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:31 schreef MaxMark het volgende:
Ik denk dat hij die andere perk bedoelt:
[..]
Dit vind ik ook bagger.
Ik kreeg ineens emmers/mandjes met appels.. Lekker hoorquote:Op woensdag 4 juli 2012 14:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Tulpebollen! Neh, ziet er gewoon mooi uit en volgens mij krijg je toch één extra voedsel oid?
Die meldingen kan je toch gewoon uit zetten?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:00 schreef MaxMark het volgende:
Hier ook mensen die last hebben van de bug "Your People are Livid/Unhappy", ook al staat je happiness ruim in de plus? Blijkbaar wordt er op andere fora ook al melding van gemaakt.
Is blijkbaar alleen een G&K-bug. Ik krijg de hele game al dat soort meldingen, ook als ik in de plus (127 nu) sta.
Uiteraard. Maar dat neemt niet weg dat de bug er isquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:21 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die meldingen kan je toch gewoon uit zetten?
Ha, ik had 'em voor ¤12quote:Op zondag 15 juli 2012 01:19 schreef s0ul1991 het volgende:
Gods and Kings (key only) voor maar 13 euro.
Een Holy City blijft altijd Pressure uitvoeren op de eigen stad.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:59 schreef T-zooi het volgende:
Ik krijg dat religie niet echt onder de knie. Ik sticht vaak een religie, neem de heilige stad van de grootste religie in de game over en met een Inquisitor plant ik daar mijn eigen religie. Maar toch wordt mijn hele rijk gepressured door zijn religie. Ik blijf maar missionarissen en Inquisitors pompen maar het blijft vechten tegen de bierkaai.
Hoe werkt die shit?
Awesome, thx!quote:Op maandag 3 september 2012 22:14 schreef Montov het volgende:
[..]
Een Holy City blijft altijd Pressure uitvoeren op de eigen stad.
Een stad met een religie (meerderheid van de citizens hangen dit aan, en het icoontje verschijnt) oefent Pressure (4?) uit op alle steden binnen bereik (10 turns), maar voert geen Pressure op de eigen stad uit.
Kortom, convert eerst alle steden rondom die Holy City, en dan de stad zelf. Ondanks de Pressure van binnenuit, kan je als je 5+ steden in de buurt onder controle hebt het zo goed als 'uitbannen' omdat de Pressure van buitenaf ervoor zorgt dat de oude religie niet meer terugkomt..
Great Personquote:
https://9gag.com/gag/5393203quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heb je het plaatje ook in leesbaar formaat?
quote:Op zaterdag 29 september 2012 13:49 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Best vaak. Ik probeer van Warlord naar Prince te gaan. Dat valt nog niet mee.
Ik ben niet zo van de domination victory. Ik ga meestal voor de cultural of de science. En sinds Gods & Kings is een snelle democratic victory er ook niet meer bij. Voor G&K kon je die city states nog mooi opkopen voor een stem, nu doet de AI dat ookquote:Op zaterdag 29 september 2012 13:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]![]()
ik heb nu een totaler krieg, op elke vijandelijke stad gooi ik kern bommen
Jawel hoor, alleen kan ik me er de laatste tijd niet meer zo erg toe zetten een potje af te maken en verklaar ik mezelf gewonnen of verloren zodra ik de industrial era in kom. Verder ben ik teruggeschakeld van Emperor naar King omdat ik geen zin heb superveel moeite te doen.quote:
Beter zoeken, het is zeer waarschijnlijk je eigen domheid geweest kunnen wij weinig aan doenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:14 schreef NECfan het volgende:
Ik heb nog altijd nostalgie naar die good old Civilization 1 uit 1995 ofzo![]()
Weet iemand waar ik die simpel kan downloaden? Heb het ooit via torrents geprobeerd maar toen werkte het voor geen meter, wellicht door mijn domheid met cracks etc.
Is dat die versie waar je Nederland mee kan spelen?quote:Op maandag 26 november 2012 10:44 schreef Doublepain het volgende:
Nu voor 7.50 op Steam, game of the year edition voor 10 euro en uitbreiding is ook 7.50
75% korting op alles
Ja die heb ik al. Ik ga gelijk even bestellen op steam, thanksquote:Op maandag 26 november 2012 10:56 schreef Doublepain het volgende:
Uitbreiding Gods and Kings zit Nederland in ja, maar dan moet je wel de originele versie hebben
Ik zou dan voor de game of the year editie kiezen, 2.50 meer maar je krijgt dan extra mappen en paar naties volgensmij..quote:Op maandag 26 november 2012 11:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja die heb ik al. Ik ga gelijk even bestellen op steam, thanks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |