abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juni 2011 @ 12:12:04 #101
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_98328853
De nieuwe patchnotes zijn bekend gemaakt, en komt over een week of 2 beschikbaar:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=427485

Ik vind het nog altijd een super spel, en het wordt weer een beetje beter met de patch. Samenvatting:
- Minder happiness via gebouwen/luxuries, meer happinees via policies en wonders.
- Replay grafieken.
- Hot seat en mogelijkheid voor Play By Email
- Nieuw gebouw: Stone Works, met nieuwe resource Stone.
- Policies zijn weer verbouwd, met een bonus als je een hele branch volmaakt.
- Tanks zijn beter geworden (movement, sight)
- Workers werken sneller.
- AI verbeterd.
- Meer diplomatieke betrekkingen
- Research Agreements minder dominant gemaakt.

Nice.
Géén kloon van tvlxd!
pi_98329076
- Minder happiness via gebouwen/luxuries, meer happinees via policies en wonders.

Is dat nice?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 12:36:21 #103
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_98329450
Dat punt is inderdaad nog afwachten of dat goed gaat zijn, maar het is niet verkeerd.
Géén kloon van tvlxd!
pi_98329854
je kan nu een oorlog langer volhouden, je kan bv. je defensie nu beter organiseren in de vorm van een zogenaamd Nationaal Reduit met je grootste steden, lijkt me een wel een pluspunt
  zaterdag 18 juni 2011 @ 13:05:07 #105
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_98330248
Zakjap. O+
Wat is een Nationaal Reduit? :@
Defensie is wel verminderd via Walls en Castle
Géén kloon van tvlxd!
pi_98331893
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:05 schreef Montov het volgende:
Zakjap. O+
Wat is een Nationaal Reduit? :@
Defensie is wel verminderd via Walls en Castle
de bunker van Wilders zou dat kunnen zijn tegenwoordig :P

een gebied dat van vitaal belang is voor je land, qua economie, qua infrastructuur, qua bevolking, qua bestuur, waar je je legers het sterkst concentreert in het geval je wordt aangevallen door veel sterkere landen. Tot de Eerste Wereldoorlog was dat voor Nederland de Stelling van Amsterdam, in Civ je hoofdstad en (eventueel) andere grote steden, liefst in de nabijheid van je hoofdstad en liefst ook in bezit van havens.

Dat de Defensie nu verminderd is wat betreft Walls en Castle is nog meer een reden je legers te concentreren op vitale steden, daardoor kunnen verliezen makkelijker opgevangen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 18-06-2011 20:35:54 ]
pi_98340104
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:00 schreef Silv het volgende:
Ik moet dit spel echt nog een keer kopen.
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_100554764
DLC Kick !

Korea en een wonders pack.



quote:
The packs will be priced at $4.99 each, or you can grab both as a bundle for $7.50.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:40:19 #109
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_100561174
Nog altijd een goed spel; ik heb alleen niet zoveel tijd meer. :P
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:43:57 #110
296894 Xblister
Simply the best..
pi_100561324
Korea , zeer interessant :)

quote:
H'wacha
- Replaces Trebuchet
- Combat Strength 8
- Ranged Attack 25

Turtle Ship
- Replaces Caravel
- 4 Move
- Combat Strength 30
- Ranged Attack 12

UA: Scholars of the Jade Hall (Never Shown)
- Extra Science from all specialists and GP Tile Improvements
- Science boost each time a science building or wonder is built in capital
Turtle ship goed voor maps met veel water :D
Roll with the fastest
I'm the baddest who rolls with the madness
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:47:41 #111
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_100563632
Klinkt als een goede beschaving. Al ben ik niet blij met al deze DLC. Kom gewoon met een volwaardige uitbreiding svp.
You know, I've learned something today
pi_100589284
Daarom deze ook pas kopen als hij in de aanbieding is. $7,50 is teveel voor één civilizatie en wat wondertjes.
pi_100606429
quote:
[UI]

- Prevent creating duplicate great people by lagging the free great person UI.
- Yield Modifiers of buildings from policies are now shown in the tooltip of that building in the choose production UI.
- Production tooltip in CityView now displays the production penalty (usually -10%) for when the player has too many units than they can support.
- The checkboxes for the mini-map panel now correctly reflect the state of the options (even if these options were toggled while the panel was hidden).
- Unhappiness is now broken down between regular population and population from puppet cities.

[GAMEPLAY]

- Slightly reduce the bias to sneak attack.
- "City must not be in Plains" requirement for Stone Works now functions properly.
- Killing Barbarians inside a City State's borders with a ranged unit now correctly rewards the player with influence.

[TACTICAL AI]

- Found and corrected a likely cause of having the AI send Great Generals out unescorted to "defend" tiles.
- Be reluctant to use land units for an operation if they are currently on a different continent than the muster point.
- If attacking over land, add extra emphasis to nearby targets (so don't often try to bypass closest cities).


[MULTIPLAYER]

- Multiple out of sync causes found and fixed.
- Add an Invite button on the Staging Room screen for the host.
- Add a network message when force-quitting the game. Should eliminate the tedious wait for a network timeout when a player quits like this.
- Host can now change the game set-up options (except DLC) after a room has been gathered.
- Player can now manually save a game while in multiplayer.
- Player can now “un-end” their turn in multiplayer (first pass). This includes performing any new actions, like giving a unit a new order, opening a city screen, or clicking on the "Please Wait" button after previously ending your turn.
- Ping times now displayed in the Player List UI (click the player list to expand, exposing the ping times, and then click again to hide them).
- Hot-Seat: City State screens now update properly when switching players.

[BALANCE]

- Pyramids now grant 2 free workers when built instead of 1.
- Brandenburg Gate now gives 15 XP to units built in the city (in addition to the Great General).
- Taj Mahal now gives 4 Happiness in addition to a Golden Age.
- Seaport now gives an additional gold on sea resources and increases naval unit production by 15%.
- Harbor no longer increases naval production by 15%.
- Aristocracy now gives 1 happiness per 10 citizens in a city in addition to 15% production towards wonders.
- Landed Elite now gives 2 food and 10% growth in the capital (stacks with Tradition Finisher).
- Trade Unions now reduce road/railroad maintenance by 33% (up from 20%) and add 1 gold to Harbors and Seaports.
- Balance tweaks to New World scenario.

[MODDING]

- Installed Mods panel (in Mod Browser) will now display which mods have updates available online w / a link to view that entry.

[BUGS]

- Multiple minor bug fixes.
Nieuwe patch notes.
pi_100635083
Ai is nog steeds niet opimaal. Gisteren denouncte Kamehameha mij en de volgende beurt vroeg hij om 200 goud o|O
pi_100636088
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:44 schreef s0ul1991 het volgende:
Ai is nog steeds niet opimaal. Gisteren denouncte Kamehameha mij en de volgende beurt vroeg hij om 200 goud o|O
Wat is daar zo raar aan dan?
pi_100636513
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:16 schreef STING het volgende:

[..]

Wat is daar zo raar aan dan?
Hij staat met zijn troepen bij de grens, denounct me en eist 200 goud. Of probeert hij te zeggen: "Gimme the gold or die ?" Anyway ik wipe die gast wel van de aarde. Legion VS Maori })
pi_100636973
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:31 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Hij staat met zijn troepen bij de grens, denounct me en eist 200 goud. Of probeert hij te zeggen: "Gimme the gold or die ?" Anyway ik wipe die gast wel van de aarde. Legion VS Maori })
Als hij denounced en je daarna 200 gold wil geven, dan had ik het raar gevonden :7
pi_101719543
Nu bij Steam Civ V voor 12,50. Kopen dus voor iedereen die het nog niet heeft :)
  donderdag 8 september 2011 @ 19:36:14 #119
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_101719742
Heeft iemand hier al eens een "declaratie van vriendschap" afgesloten met een andere partij???.. :)

Mij is dit nog nooit gelukt, hoe gaat dat?.. :) Mij disanounce die alleen maar.. ;(
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 8 september 2011 @ 19:37:12 #120
104871 remlof
Europees federalist
pi_101719788
quote:
5s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:36 schreef Tism het volgende:
Heeft iemand hier al eens een "declaratie van vriendschap" afgesloten met een andere partij???.. :)

Mij is dit nog nooit gelukt, hoe gaat dat?.. :) Mij disanounce die alleen maar.. ;(
Vertel mij nou niet dat je Civ nu ook in het Nederlands kan spelen :'(
  donderdag 8 september 2011 @ 19:38:07 #121
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_101719827
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Vertel mij nou niet dat je Civ nu ook in het Nederlands kan spelen :'(
Nee, in het engels, rustig maar.. :')
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 8 september 2011 @ 19:39:50 #122
104871 remlof
Europees federalist
pi_101719900
Ah, gelukkig. Civ in het Nederlands, ik moet er niet aan denken :r
  donderdag 8 september 2011 @ 19:41:56 #123
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_101719981
quote:
14s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
Ah, gelukkig. Civ in het Nederlands, ik moet er niet aan denken :r
Ja, Waarom is er eigenlijk geen VOC ofzoiets, oftewel "The Dutch" (De Nederlanders)?.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_101723503
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:41 schreef Tism het volgende:

[..]

Ja, Waarom is er eigenlijk geen VOC ofzoiets, oftewel "The Dutch" (De Nederlanders)?.. :)
Vind het sowieso raar dat wij er niet in staan. Als de VS erin kan, moeten wij dat per definitie al.
pi_101724678
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:50 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Vind het sowieso raar dat wij er niet in staan. Als de VS erin kan, moeten wij dat per definitie al.
We zijn gelukkig geen city state :P Nederland kun je trouwens wel als mod downloaden. Hij heet Willen van Orange volgens mij.
  donderdag 8 september 2011 @ 22:01:49 #127
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_101729047
quote:
5s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:36 schreef Tism het volgende:
Heeft iemand hier al eens een "declaratie van vriendschap" afgesloten met een andere partij???.. :)

Mij is dit nog nooit gelukt, hoe gaat dat?.. :) Mij disanounce die alleen maar.. ;(
Niet te aggressief zijn met je oorlogen, landje pik of Wonders bouwen. :P

Ik krijg vaak genoeg aanbiedingen om vriendjes te worden. Doorgaans doe ik dat niet, want er zijn eigenlijk teveel nadelen: je vriend vraagt vaak dan gratis om een resource, en als je die niet geeft heb je weer een minpunt. En wanneer je vriend je opeens gaat denouncen, dan worden andere civs ook weer boos. En wanneer je om wat voor reden dan ook die vriend moet aanvallen ben je de rest van het spel de sjaak.

Het is soms wel leuk om een soort Koude Oorlog te initieren met 2 groepen civs die tegenover elkaar staan. Er is wel een mod waarje je een kleine tech boost krijgt bij een alliantie, maar ja.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 8 september 2011 @ 22:03:29 #128
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_101729212
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Vertel mij nou niet dat je Civ nu ook in het Nederlands kan spelen :'(
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=404786
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 8 september 2011 @ 22:06:59 #129
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_101729521
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:01 schreef Montov het volgende:

[..]

Niet te aggressief zijn met je oorlogen, landje pik of Wonders bouwen. :P


Ben nooit aggressief, ben zelfs de enige civ die steeds een soort van EU probeerd op te bouwen, wat overigens steeds weer faalt.. :D
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_101739871
Ik wil hem binnenkort toch gaan spelen,...

Maar gaat hij mijn ervaringen met Civ 4 overtreffen? De meest bazige game ooit gemaakt op aarde 8-)
pi_101743528
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 september 2011 03:54 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik wil hem binnenkort toch gaan spelen,...

Maar gaat hij mijn ervaringen met Civ 4 overtreffen? De meest bazige game ooit gemaakt op aarde 8-)
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar bij mij heeft het Civ 4: BtS nog niet weten te overtreffen en dat gaat denk ik ook niet gebeuren ook ;)
Vind het wel lastig om een vinger erop te leggen, waarom dat zo is.
pi_101744306
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:53 schreef STING het volgende:
Maar bij mij heeft het Civ 4: BtS nog niet weten te overtreffen.
Dat dus.
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:38:53 #133
104871 remlof
Europees federalist
pi_101748511
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Iew.
Idd, iew _O-

De vertalingen zien er redelijk goed uit, maar Nederlands is soms echt zo tenenkrommend :')
Technologie: "Paardrijden" "Stealth-techniek" :') ;(
pi_101756443
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:53 schreef STING het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar bij mij heeft het Civ 4: BtS nog niet weten te overtreffen en dat gaat denk ik ook niet gebeuren ook ;)
Tsja, en BTS had Civ3 niet overtroffen, en 3 2 niet en 2 1 niet.
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:27:19 #136
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_101756671
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 september 2011 03:54 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik wil hem binnenkort toch gaan spelen,...

Maar gaat hij mijn ervaringen met Civ 4 overtreffen? De meest bazige game ooit gemaakt op aarde 8-)
Voor mij overtreft het wel civ4, maar gezien jouw verwachtingen weet ik niet of dat ook voor jou zal gelden.

Terugkijkend op civ4 mis ik eigenlijk alleen de cottage/hamlet/village/town. Maar de vierkante tiles, stack of dooms, zelfmoordcatapults, waardeloze cultuur, hoekige stadsuitbreidingen en ongebalanceerde religie en spionage mis ik niet.
Géén kloon van tvlxd!
pi_101756694
Religie mis ik wel.
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:31:42 #138
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_101756807
Het was wel een goed concept, maar totaal ongebalanceerd. Veel te krachtig qua geldstromen, cultuur en diplomatie. Dezelfde religie = vriendschap, anders uiteindelijk oorlog.
Géén kloon van tvlxd!
pi_101759528
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tsja, en BTS had Civ3 niet overtroffen, en 3 2 niet en 2 1 niet.
1 naar 2 was vooruitgang, 3 vond ik leuk maar heeft me niet heel lang kunnen bekoren. Civ 4 BTS is gewoon baas :{w ^O^
  zondag 11 september 2011 @ 11:11:40 #140
296894 Xblister
Simply the best..
pi_101809085
12,50 op steam dit weekend ^O^
Roll with the fastest
I'm the baddest who rolls with the madness
pi_101811578
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:07 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

We zijn gelukkig geen city state :P Nederland kun je trouwens wel als mod downloaden. Hij heet Willen van Orange volgens mij.
Er zijn 2 Dutch civilizations te verkrijgen bij Downloads/mods. Vind ze beiden niet zo bijzonder.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 11 september 2011 @ 13:38:27 #142
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_101813658
Ik ben ook niet zo van die civ-mods. Maar ja, ik koop dan ook de DLC. :@
Qua mods gebruik ik vooral InfoAddict en CivWillard.
Géén kloon van tvlxd!
pi_101953685
Take Two Announces Civilization V Game of the Year Edition

quote:
If you held off on feeding your just-one-more-turn addiction when Civilization V launched last year, Take Two and Firaxis Games are back with an offer that could knock you off the wagon. It's the Civilization V Game of the Year Edition, it's brimming with add-ons, and it will retail for $50.

Since Civ V was released in September of last year, Fixaxis has added seven new civilizations and a host of scenario packs to the game for $5 each. With the Civ V GoY Edition, you get all the DLC (except for the recently released Korea and Wonders of the Ancient World Scenario Pack) and more.

The rundown on the Civilization V Game of the Year Edition:
Sid Meier's Civilization V (standalone game)
Civilization and Scenario Pack: The Mongols
Civilization Pack: Babylon
Cradle of Civilization Map Packs: Mesopotamia, Americas, Asia and Mediterranean
Double Civilization and Scenario Pack: Spain and Inca
Civilization and Scenario Pack: Polynesia
Civilization and Scenario Pack: Denmark - The Vikings
Explorer's Map Pack
Sid Meier's Civilization V digital soundtrack

Civ V GoY Edition will be available starting September 27.
http://uk.pc.gamespy.com/(...)ion-v/1194274p1.html
  woensdag 2 november 2011 @ 01:14:56 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_103861705
Hmmm, ik heb een MacBook Air nu en ik zie Civ V voor 32 euro in de App Store staan...
Zal ik?
  woensdag 2 november 2011 @ 01:16:29 #145
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103861742
quote:
11s.gif Op woensdag 2 november 2011 01:14 schreef remlof het volgende:
Hmmm, ik heb een MacBook Air nu en ik zie Civ V voor 32 euro in de App Store staan...
Zal ik?
Doen! Hij is leuk O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 2 november 2011 @ 01:18:16 #146
104871 remlof
Europees federalist
pi_103861786
Waarom wordt er hier zo weinig gepost dan? Hmm?
pi_103862378
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2011 01:18 schreef remlof het volgende:
Waarom wordt er hier zo weinig gepost dan? Hmm?
Ze zijn druk bezig

''Just one more turn,..."
  woensdag 2 november 2011 @ 02:29:39 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_103862897
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 01:53 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ze zijn druk bezig

''Just one more turn,..."
Ja ik ken het. Ik ga Civ V nu ook niet kopen, dat doe ik wel een keer aan het begin van een vrij weekend :')
pi_103862948
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 02:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja ik ken het. Ik ga Civ V nu ook niet kopen, dat doe ik wel een keer aan het begin van een vrij weekend :')
Ik had eerst de ''Demo-versie" gedownloadt :@. Toen besloten dat ik hem geen 50 euro waard vond. Later voor 15-20 euro ofzo opgepikt in Steam-summersales. Het spel weet mij ook niet direct te fascineren zoals Civ4 dat wel direct deed.

Het mooiste is ik speel Civ 4 BTS al jaren en soms ondek je alsnog nieuwe strategieën mogelijkheden. En de mogelijkheid om ''verloren'' games toch nog te winnen door je roer om te gooien.

Verdoemt lijken, je hele land kapot draften/slaven om tot een grote superoorlog beginnen. Daarna langzaam herstellen met al je extra land en je tech-achterstand inhalen. Met hulp van internet de tech-race en daarmee de Space-race winnen op Emperor *;.

Ik ga het straks spelen denk ik :@
  woensdag 2 november 2011 @ 02:37:52 #150
104871 remlof
Europees federalist
pi_103862973
Mwah, ik ben nog steeds het meest gecharmeerd van Civ2, maar ik wil toch elke versie weer effe proberen, want je weet maar nooit :')
pi_103948332
Civ2 is ook mijn favo versie al heb ik ze allemaal wel gespeeld.
Civ V vind ik wel ok maar kan moeilijk wennen aan het nieuwe systeem van 1 unit per landtegel. Ik ben veel tijd kwijt met het positioneren van legers langs grenzen.
pi_104190693
quote:
11s.gif Op woensdag 2 november 2011 01:14 schreef remlof het volgende:
Hmmm, ik heb een MacBook Air nu en ik zie Civ V voor 32 euro in de App Store staan...
Zal ik?
Welke specs heeft je MBA en heb je hem al geprobeerd? Ik ben benieuwd of hij het zou doen op mijn MBP namelijk. :)
  donderdag 10 november 2011 @ 17:45:19 #153
104871 remlof
Europees federalist
pi_104209317
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 02:10 schreef Operc het volgende:

[..]

Welke specs heeft je MBA en heb je hem al geprobeerd? Ik ben benieuwd of hij het zou doen op mijn MBP namelijk. :)
Ik heb het laatste model 13" MBA met deze specs:



En ik ben Civ V nu aan het downloaden (begin van weekend :P ) via de AppStore.
Ik heb me ingelezen en het gaat om 'Civilization V: Campaign Edition'

Deze versie heeft de laatste patches maar je kan niet via internet multiplayer spelen, wel via LAN.

Zie ook dit topic op CivFanatics.

Ik zal laten weten hoe het loopt op mijn MBA.
pi_105925528


Keshiks _O_ _O_ _O_

Het voelt bijna als cheaten, zo sterk zijn ze. ~O>
  donderdag 22 december 2011 @ 18:53:55 #155
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_105926961
Keshiks zijn wellicht iets te sterk, maar passen goed bij mijn speelstijl en zijn leuk voor tactische aanvallen. Aztec Jaguar is ook zo'n leuke unit, en in tegenstelling tot de Keshik zijn die niet te sterk.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 22 december 2011 @ 18:57:30 #156
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_105927149
Er is trouwens ook een nieuwe patch ut met wat bugfixes, stabiliteit en snelheidsdingen voor multiplayer. Nog steeds geen sequential turns though. En ergens in 2012 komt Pitboss beschikbaar om mee te multiplayeren, dan wordt het wel weer leuk.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 22 december 2011 @ 19:12:44 #157
104871 remlof
Europees federalist
pi_105927824
Ow, CIV5 loopt prima op m'n MBA, maar ik ben er nog niet aan toegekomen een fatsoenlijke pot te spelen :@
pi_106124111
Als ik dit spel via steam koop, kan ik het dan op meerdere computers spelen? Bijvoorbeeld mijn PC én mijn laptop (niet tegelijk uiteraard).
pi_106124226
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:50 schreef JedaiNait het volgende:
Als ik dit spel via steam koop, kan ik het dan op meerdere computers spelen? Bijvoorbeeld mijn PC én mijn laptop (niet tegelijk uiteraard).
Jep.
pi_106190674
Vandaag mijn eerste potje CivV gespeeld. Mijn eerste indrukken:

+ Hexagon tiles zijn briljant!
+ 1 unit per tile zorgt voor veel meer tactiek ipv een enorme stack of doom
+ Geen transport schepen meer: briljant!
+ Beperkte resources is erg leuk, je moet dus nadenken welke units je bouwt en moet uitbreiden om extra resources te bemachtigen.
+ Alleen hoofdsteden veroveren is voldoende om te winnen. Dit houdt het tempo er in en maakt oorlog voeren veel interessanter
+ Geen tech traden zorgt voor minder micro manegement (iedere beurt weer uitzoeken wie wat heeft en waar je de meeste waarde voor je techs krijgt), en zorgt ervoor dat het spel minder snel gaat.

- 1 unit per tile zorgt voor een hoop micro management
- het gaat me een hoop tijd kosten om dit spel te leren (nieuwe units, tech tree, etc.)
- het was veel te makkelijk, ik had totaal geen reden om na te denken over improvements, gebouwen etc. Gaat vast beter op hogere moeilijkheidsgraad
- City states zijn er wel erg veel en ook erg makkelijk te vriend te houden. Hopelijk werkt dit op hogere moeilijkheidsgraad beter.
- Ik krijg de indruk dat je in deze versie weer enorme rijken krijgt als in civ3. Op zich leuk, maar dit brengt ook veel micro management met zich mee. In CIV had je maar een handvol steden wat het allemaal wat beheersbaarder maakt.
- Ik was in CIV altijd wel een fan van vazal staten. Deze zijn er niet meer, dus moet je of vrede sluiten of de vijand helemaal uitroeien. Hoop dat deze optie wel weer terug komt.
pi_107144683
Ja hallo, ik wil de goty editie van dit spel eigenlijk wel kopen, maar weet iemand een site waar ik een digitale versie kan kopen voor de prijs die ie in de winkel kost? Ik ga geen 40 euro neertellen op steam als ie bij de wehkamp voor 22,50 staat, maar heb ook geen zin om een x aantal dagen te wachten voor een activatiecode.
pi_108047128
http://www.gamer.nl/preview/247129/civilization-v-gods-kings





Een uitbreiding aangekondigd, met religie, spionage én Nederland :o
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2012 @ 15:59:58 #163
88815 The_Emotion
98.3
pi_108047196
Er is een uitbreiding aangekondigd: Gods and Kings.

Wat kunnen we zoal verwachten?:
- 9 nieuwe beschavingen, waaronder Nederland, Celts en de Maya
- 27 nieuwe units
- 9 nieuwe wonderen (Petra en het Terracotta leger?)
- 13 nieuwe gebouwen
- Religie en spionage komen terug
- Religious en mercantile city states

http://www.2kgames.com/bl(...)nsion-pack-announced

Ik kijk er naar uit, het zal vast een compleet nieuwe manier van spelen worden.
En natuurlijk met Nederland spelen w/
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2012 @ 16:01:16 #164
88815 The_Emotion
98.3
pi_108047238
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 15:58 schreef Stranger het volgende:
http://www.gamer.nl/preview/247129/civilization-v-gods-kings

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een uitbreiding aangekondigd, met religie, spionage én Nederland :o
je was me net voor -O-
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_108048844
NO WAI!
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:31:42 #166
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_108050073
A-a-a-wesome.
Géén kloon van tvlxd!
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 22:15:59 #167
88815 The_Emotion
98.3
pi_108207239
BTS deed heel Civ IV veranderen in een veel leuker spel
Maar wat denken jullie, zou Gods & Kings dezelfde vibe geven in Civ V?

Zelf denk ik dat religie en later spionage een leuke draai gaan geven aan het spel. Hier en daar zullen het een en ander aangepast worden zoals Unique Abilities (Units kunnen in de upgrade verdedigen te water, iets wat Songhai nu al heeft)
Wel worden er weer een berg nieuwe units, buildings en wonders beloofd, toch vraag ik me af hoeveel er van overblijft om er echt mee te spelen: want er zijn nog altijd Unique Buildings, Unique Units en waarschijnlijk een aantal National Wonders die waarschijnlijk in het beloofde aantal meegeteld zullen worden.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:33:04 #168
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_108665562
Die exp is heel erg veelbelovend. Ik moet zeggen dat ik er tot dusver nog niet uit was of CivV te verkiezen was boven IV. Maar als ik die exp zo eens zie, dan gaat het de meest vette Civ game ooit worden.

En dikke hulde voor The Netherlands als nietuwe civ :)
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_109008476
speelt er iemand hier wel eens Civ 4 met Fall from Heaven (of 1 van de modmods)?
pi_109192327
Leuk spel :)
pi_109461884
Hee, een topic over Civ5. Ik speel het af en toe, en dan vooral grote mappen (Continents) met veel tegenstanders en city-states, en alleen maar Domination als victorystandaard.

Hoe kan je goed happyness binnen de perken houden?
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:03:03 #172
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_109462421
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 15:59 schreef Remqo het volgende:
Er is een uitbreiding aangekondigd: Gods and Kings.

Wat kunnen we zoal verwachten?:
- 9 nieuwe beschavingen, waaronder Nederland, Celts en de Maya
- 27 nieuwe units
- 9 nieuwe wonderen (Petra en het Terracotta leger?)
- 13 nieuwe gebouwen
- Religie en spionage komen terug
- Religious en mercantile city states

http://www.2kgames.com/bl(...)nsion-pack-announced

Ik kijk er naar uit, het zal vast een compleet nieuwe manier van spelen worden.
En natuurlijk met Nederland spelen w/
Is die al uit?.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:09:52 #173
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_109462546
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:03 schreef Tism het volgende:

[..]

Is die al uit?.. :)
Aan het einde van de lente, volgens de aankondiging. Dus dat zal zo eind mei/begin juni zijn.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:11:21 #174
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_109462582
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:09 schreef Montov het volgende:

[..]

Aan het einde van de lente, volgens de aankondiging. Dus dat zal zo eind mei/begin juni zijn.
Ah, oke!.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:14:13 #175
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_109462642
Er is nog beperkte informatie, maar het lijkt dat de Watergeuzen voor Nederland present zijn, in de vorm van een naval unit die kuststeden kan plunderen. Ook lijkt er een Polder te zijn als tile improvement voor marshes, met wellicht een unique luxury als voordeel. En Nederland zou kunnen handelen in resources zonder happiness kwijt te raken.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 1 april 2012 @ 10:36:45 #176
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_109755869
Nieuwe informatie over de uitbreiding:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=457816
Géén kloon van tvlxd!
pi_109758392
quote:
3s.gif Op zondag 1 april 2012 10:36 schreef Montov het volgende:
Nieuwe informatie over de uitbreiding:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=457816


Jammer dat je als 1 april grap mogelijke features zet die best leuk kunnen zijn :7
  donderdag 5 april 2012 @ 17:39:28 #178
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_109947353
Gods & Kings is beschikbaar vanaf 22 juni (in Amerika 19 juni).
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:51:19 #179
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_110016537
Oostenrijk en Ethiopie komen ook in Gods & Kings, zo is bekend geworden op PAX, zie: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=458478.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:17:45 #180
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_110017164
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:39 schreef Montov het volgende:
Gods & Kings is beschikbaar vanaf 22 juni (in Amerika 19 juni).
.. ^O^
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2012 @ 15:18:36 #181
88815 The_Emotion
98.3
pi_111878120
Nog een klein maandje en dan kunnen we weer niet slapen ;)

Hier kan je alvast een kijkje nemen naar de nieuwe Civs en wat hun vaardigheden, units, buildings en/of improvements zijn.

http://www.civilization5.(...)ivilizations/dut.php
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 25 mei 2012 @ 21:15:16 #182
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_112032991
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:14 schreef Montov het volgende:
Er is nog beperkte informatie, maar het lijkt dat de Watergeuzen voor Nederland present zijn, in de vorm van een naval unit die kuststeden kan plunderen. Ook lijkt er een Polder te zijn als tile improvement voor marshes, met wellicht een unique luxury als voordeel. En Nederland zou kunnen handelen in resources zonder happiness kwijt te raken.
Het lijkt er nu op dat je niet alle happiness behoudt bij het handelen van je laatste resource, en de Tulpen als unique resource is ook twijfelachtig. Jammer, want ik vermoed dat de Watergeuzen ook maar in sommige situaties echt een toevoeging is, waardoor Nederland er bekaaid vanaf komt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_112617617
De uitbreiding is te koop! *O* Met 10% korting.. Over 11 dagen pas te spelen :N

http://store.steampowered.com/app/16870/

En dit:

The expansion also includes 9 new leaders including William I, Prince of Orange, Boudicca and Pacal the Great.
pi_112618999
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:59 schreef Green1 het volgende:
De uitbreiding is te koop! *O* Met 10% korting.. Over 11 dagen pas te spelen :N

http://store.steampowered.com/app/16870/

En dit:

The expansion also includes 9 new leaders including William I, Prince of Orange, Boudicca and Pacal the Great.
:')
  vrijdag 8 juni 2012 @ 16:29:53 #185
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_112619044
Prins der sinaasappels
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:09:56 #186
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_112623433
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:59 schreef Green1 het volgende:
De uitbreiding is te koop! *O* Met 10% korting.. Over 11 dagen pas te spelen :N

http://store.steampowered.com/app/16870/

En dit:

The expansion also includes 9 new leaders including William I, Prince of Orange, Boudicca and Pacal the Great.
Over 14 dagen pas in Europa.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:31:06 #187
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_112624517
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:28 schreef STING het volgende:

[..]

:')
Eeeh? Wat is daar mis mee? Historisch en taaltechnisch correct dunkt me.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_112625211
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:31 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Eeeh? Wat is daar mis mee? Historisch en taaltechnisch correct dunkt me.
Een naam vertaal je niet :P
  vrijdag 8 juni 2012 @ 19:57:38 #189
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_112629817
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:44 schreef STING het volgende:

[..]

Een naam vertaal je niet :P
Zoals Verenigde Staten, Peking, Londen, etc?
Géén kloon van tvlxd!
pi_112631300
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:09 schreef Montov het volgende:

[..]

Over 14 dagen pas in Europa.
Er staat dat hij speelbaar is over 1 week, 3 dagen..

Anyway, ik ga hem wel vast kopen. Ik wilde Civilization toch al weer een keer gaan installeren, dus dit zou wel leuk zijn :)
pi_112633244
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 19:57 schreef Montov het volgende:

[..]

Zoals Verenigde Staten, Peking, Londen, etc?
Naam van een persoon :7
pi_112633490
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:29 schreef Green1 het volgende:

[..]

Er staat dat hij speelbaar is over 1 week, 3 dagen..

Anyway, ik ga hem wel vast kopen. Ik wilde Civilization toch al weer een keer gaan installeren, dus dit zou wel leuk zijn :)
Anders dan gewoon via een Amerikaanse VPN de releasedate valideren en dan vervolgens in offline mode spelen tot de NL releasedate. Werkte bij de vorige ook.
pi_112730356
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:03 schreef STING het volgende:

[..]

Naam van een persoon :7
Je bedoelt zoals Montezuma, Harun al-Rashid, Ramesses II, Oda Nobunaga, Ramkhamhaeng of Askia?
pi_112732910
Ik koop er wel gewoon twee. Dat is 4 euro duurder dan wanneer ik er 1 op steam koop. En met een beetje geluk kan ik hem nog kwijt op marktplaats/ebay/whatever. En anders heb ik een reserve...
pi_112898350
De nieuwe update haalt eindelijk dat intro filmpje weg *O*
pi_112899531
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:18 schreef Green1 het volgende:
De nieuwe update haalt eindelijk dat intro filmpje weg *O*
Zit wel een nadeel aan deze patch:

quote:
The patch for Civilization V "base" will release tomorrow! This will be the same patch that some of you have been playing as a beta.

I'll have patch notes for you later tonight, but I wanted to let you know one important thing: There is a known issue with this patch, and it's that this patch is not fully compatible with previous save games. You will probably still be able to load your save, but some of the civs and units might end up swapped when you load it.

If you want to be able to finish up your save game tomorrow before you get the patch, be sure to set Steam to Offline Mode right now to prevent it from updating. Once you're done with your game, you can go back to Online Mode to get the new shiny patch
Patch notes
quote:
[MODDING]

Steam Workshop enabled.
DLL swapping is now possible in-game.
Updated mod browser to utilize Steam Workshop.
Font Icons are now moddable.
Unit art is now fully moddable.
Mods are now activated the moment you click "Next" on the mods browser rather than when you click "Single Player."

[ADVISORS & TUTORIALS]

Improved the queuing and prioritization of advisor pop-ups.
Unique advisor portraits per era now show up for the advisor counsel screens and advisor info screens.
Adjusted advisor levels down a bit so that experienced users won't see so many tutorials.
Fixed several issues with the Tutorials.
When selecting "Learn as you play," all tutorial messages are now enabled despite having your options set to "No Advisors."

[MULTIPLAYER]

When switching players in hotseat, have the new players existing notifications rebroadcast to them. This allows the player to see non-expired notifications such as deal proposals.
Fix Diplomacy Deals in Hotseat.
Add a few multiplayer error messages to let the player know what went wrong (disconnects, gets booted, etc.).
Add invite button to in-game view. (This brings up the Steam Invite list, which is different from the Shift-TAB overlay).

[UI]

Main Menu now contains an option to activate/deactivate specific DLCs.
Quick combat and Quick Movement options are now part of the Options menu and can be changed during gameplay.
Options menu now contains "Skip intro video."
New Loading screens have been implemented.
Diplomacy: Disabled modifiers for trying to win the same way.
Diplomacy: Layout changes to diplo modifiers for better readability and more information.
Mods and DLC used in a game are now stored in the Hall of Fame database (Only games which match currently active DLC are displayed in the Hall of Fame).
The "Time Spent" message now displays in the saved replays.
Load Replay Menu now defaults to "Sort by Last Modified."
Added a "Retire" button to the game menu.

[GENERAL]

In some cases, previous saves may not work correctly after updating.
Several text bugs fixed (in all languages).
Prevent escape from being used when a leader requests a luxury resource from you.
Social policies may not be unlocked unless the player has founded at least 1 city.
pi_112899709
Ja, ik merk het. Er zijn een aantal landen verwisseld in mijn game.

Maakt op zich niet zoveel uit..
pi_112900743
Weet iemand wat dit betekend?



Die circel is niet helemaal rond, en een gedeelte is lichtbruin en een ander is donkerbruin. Maar toch is dat hospital voltooid.
pi_112900828
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:10 schreef Green1 het volgende:
Weet iemand wat dit betekend?

[ afbeelding ]

Die circel is niet helemaal rond, en een gedeelte is lichtbruin en een ander is donkerbruin. Maar toch is dat hospital voltooid.
Volgens mij gewoon een kleine bug dat 'ie daar overnieuw begint te tellen, nadat de cirkel vol was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')