de bunker van Wilders zou dat kunnen zijn tegenwoordigquote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:05 schreef Montov het volgende:
Zakjap.
Wat is een Nationaal Reduit?
Defensie is wel verminderd via Walls en Castle
quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:00 schreef Silv het volgende:
Ik moet dit spel echt nog een keer kopen.
quote:The packs will be priced at $4.99 each, or you can grab both as a bundle for $7.50.
Turtle ship goed voor maps met veel waterquote:H'wacha
- Replaces Trebuchet
- Combat Strength 8
- Ranged Attack 25
Turtle Ship
- Replaces Caravel
- 4 Move
- Combat Strength 30
- Ranged Attack 12
UA: Scholars of the Jade Hall (Never Shown)
- Extra Science from all specialists and GP Tile Improvements
- Science boost each time a science building or wonder is built in capital
Nieuwe patch notes.quote:[UI]
- Prevent creating duplicate great people by lagging the free great person UI.
- Yield Modifiers of buildings from policies are now shown in the tooltip of that building in the choose production UI.
- Production tooltip in CityView now displays the production penalty (usually -10%) for when the player has too many units than they can support.
- The checkboxes for the mini-map panel now correctly reflect the state of the options (even if these options were toggled while the panel was hidden).
- Unhappiness is now broken down between regular population and population from puppet cities.
[GAMEPLAY]
- Slightly reduce the bias to sneak attack.
- "City must not be in Plains" requirement for Stone Works now functions properly.
- Killing Barbarians inside a City State's borders with a ranged unit now correctly rewards the player with influence.
[TACTICAL AI]
- Found and corrected a likely cause of having the AI send Great Generals out unescorted to "defend" tiles.
- Be reluctant to use land units for an operation if they are currently on a different continent than the muster point.
- If attacking over land, add extra emphasis to nearby targets (so don't often try to bypass closest cities).
[MULTIPLAYER]
- Multiple out of sync causes found and fixed.
- Add an Invite button on the Staging Room screen for the host.
- Add a network message when force-quitting the game. Should eliminate the tedious wait for a network timeout when a player quits like this.
- Host can now change the game set-up options (except DLC) after a room has been gathered.
- Player can now manually save a game while in multiplayer.
- Player can now “un-end” their turn in multiplayer (first pass). This includes performing any new actions, like giving a unit a new order, opening a city screen, or clicking on the "Please Wait" button after previously ending your turn.
- Ping times now displayed in the Player List UI (click the player list to expand, exposing the ping times, and then click again to hide them).
- Hot-Seat: City State screens now update properly when switching players.
[BALANCE]
- Pyramids now grant 2 free workers when built instead of 1.
- Brandenburg Gate now gives 15 XP to units built in the city (in addition to the Great General).
- Taj Mahal now gives 4 Happiness in addition to a Golden Age.
- Seaport now gives an additional gold on sea resources and increases naval unit production by 15%.
- Harbor no longer increases naval production by 15%.
- Aristocracy now gives 1 happiness per 10 citizens in a city in addition to 15% production towards wonders.
- Landed Elite now gives 2 food and 10% growth in the capital (stacks with Tradition Finisher).
- Trade Unions now reduce road/railroad maintenance by 33% (up from 20%) and add 1 gold to Harbors and Seaports.
- Balance tweaks to New World scenario.
[MODDING]
- Installed Mods panel (in Mod Browser) will now display which mods have updates available online w / a link to view that entry.
[BUGS]
- Multiple minor bug fixes.
Wat is daar zo raar aan dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:44 schreef s0ul1991 het volgende:
Ai is nog steeds niet opimaal. Gisteren denouncte Kamehameha mij en de volgende beurt vroeg hij om 200 goud
Hij staat met zijn troepen bij de grens, denounct me en eist 200 goud. Of probeert hij te zeggen: "Gimme the gold or die ?" Anyway ik wipe die gast wel van de aarde. Legion VS Maoriquote:
Als hij denounced en je daarna 200 gold wil geven, dan had ik het raar gevondenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:31 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Hij staat met zijn troepen bij de grens, denounct me en eist 200 goud. Of probeert hij te zeggen: "Gimme the gold or die ?" Anyway ik wipe die gast wel van de aarde. Legion VS Maori
Vertel mij nou niet dat je Civ nu ook in het Nederlands kan spelenquote:Op donderdag 8 september 2011 19:36 schreef Tism het volgende:
Heeft iemand hier al eens een "declaratie van vriendschap" afgesloten met een andere partij???..![]()
Mij is dit nog nooit gelukt, hoe gaat dat?..Mij disanounce die alleen maar..
Nee, in het engels, rustig maar..quote:Op donderdag 8 september 2011 19:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Vertel mij nou niet dat je Civ nu ook in het Nederlands kan spelen
Ja, Waarom is er eigenlijk geen VOC ofzoiets, oftewel "The Dutch" (De Nederlanders)?..quote:Op donderdag 8 september 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
Ah, gelukkig. Civ in het Nederlands, ik moet er niet aan denken
Vind het sowieso raar dat wij er niet in staan. Als de VS erin kan, moeten wij dat per definitie al.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:41 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, Waarom is er eigenlijk geen VOC ofzoiets, oftewel "The Dutch" (De Nederlanders)?..
We zijn gelukkig geen city statequote:Op donderdag 8 september 2011 20:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Vind het sowieso raar dat wij er niet in staan. Als de VS erin kan, moeten wij dat per definitie al.
Niet te aggressief zijn met je oorlogen, landje pik of Wonders bouwen.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:36 schreef Tism het volgende:
Heeft iemand hier al eens een "declaratie van vriendschap" afgesloten met een andere partij???..![]()
Mij is dit nog nooit gelukt, hoe gaat dat?..Mij disanounce die alleen maar..
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=404786quote:Op donderdag 8 september 2011 19:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Vertel mij nou niet dat je Civ nu ook in het Nederlands kan spelen
Ben nooit aggressief, ben zelfs de enige civ die steeds een soort van EU probeerd op te bouwen, wat overigens steeds weer faalt..quote:Op donderdag 8 september 2011 22:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Niet te aggressief zijn met je oorlogen, landje pik of Wonders bouwen.
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar bij mij heeft het Civ 4: BtS nog niet weten te overtreffen en dat gaat denk ik ook niet gebeuren ookquote:Op vrijdag 9 september 2011 03:54 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik wil hem binnenkort toch gaan spelen,...
Maar gaat hij mijn ervaringen met Civ 4 overtreffen? De meest bazige game ooit gemaakt op aarde
Dat dus.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:53 schreef STING het volgende:
Maar bij mij heeft het Civ 4: BtS nog niet weten te overtreffen.
Iew.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:03 schreef Montov het volgende:
[..]
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=404786
Idd, iewquote:
Tsja, en BTS had Civ3 niet overtroffen, en 3 2 niet en 2 1 niet.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:53 schreef STING het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar bij mij heeft het Civ 4: BtS nog niet weten te overtreffen en dat gaat denk ik ook niet gebeuren ook
Voor mij overtreft het wel civ4, maar gezien jouw verwachtingen weet ik niet of dat ook voor jou zal gelden.quote:Op vrijdag 9 september 2011 03:54 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik wil hem binnenkort toch gaan spelen,...
Maar gaat hij mijn ervaringen met Civ 4 overtreffen? De meest bazige game ooit gemaakt op aarde
1 naar 2 was vooruitgang, 3 vond ik leuk maar heeft me niet heel lang kunnen bekoren. Civ 4 BTS is gewoon baasquote:Op vrijdag 9 september 2011 18:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Tsja, en BTS had Civ3 niet overtroffen, en 3 2 niet en 2 1 niet.
Er zijn 2 Dutch civilizations te verkrijgen bij Downloads/mods. Vind ze beiden niet zo bijzonder.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:07 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
We zijn gelukkig geen city stateNederland kun je trouwens wel als mod downloaden. Hij heet Willen van Orange volgens mij.
http://uk.pc.gamespy.com/(...)ion-v/1194274p1.htmlquote:If you held off on feeding your just-one-more-turn addiction when Civilization V launched last year, Take Two and Firaxis Games are back with an offer that could knock you off the wagon. It's the Civilization V Game of the Year Edition, it's brimming with add-ons, and it will retail for $50.
Since Civ V was released in September of last year, Fixaxis has added seven new civilizations and a host of scenario packs to the game for $5 each. With the Civ V GoY Edition, you get all the DLC (except for the recently released Korea and Wonders of the Ancient World Scenario Pack) and more.
The rundown on the Civilization V Game of the Year Edition:
Sid Meier's Civilization V (standalone game)
Civilization and Scenario Pack: The Mongols
Civilization Pack: Babylon
Cradle of Civilization Map Packs: Mesopotamia, Americas, Asia and Mediterranean
Double Civilization and Scenario Pack: Spain and Inca
Civilization and Scenario Pack: Polynesia
Civilization and Scenario Pack: Denmark - The Vikings
Explorer's Map Pack
Sid Meier's Civilization V digital soundtrack
Civ V GoY Edition will be available starting September 27.
Doen! Hij is leukquote:Op woensdag 2 november 2011 01:14 schreef remlof het volgende:
Hmmm, ik heb een MacBook Air nu en ik zie Civ V voor 32 euro in de App Store staan...
Zal ik?
Ze zijn druk bezigquote:Op woensdag 2 november 2011 01:18 schreef remlof het volgende:
Waarom wordt er hier zo weinig gepost dan? Hmm?
Ja ik ken het. Ik ga Civ V nu ook niet kopen, dat doe ik wel een keer aan het begin van een vrij weekendquote:Op woensdag 2 november 2011 01:53 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ze zijn druk bezig
''Just one more turn,..."
Ik had eerst de ''Demo-versie" gedownloadtquote:Op woensdag 2 november 2011 02:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ik ken het. Ik ga Civ V nu ook niet kopen, dat doe ik wel een keer aan het begin van een vrij weekend
Welke specs heeft je MBA en heb je hem al geprobeerd? Ik ben benieuwd of hij het zou doen op mijn MBP namelijk.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:14 schreef remlof het volgende:
Hmmm, ik heb een MacBook Air nu en ik zie Civ V voor 32 euro in de App Store staan...
Zal ik?
Ik heb het laatste model 13" MBA met deze specs:quote:Op donderdag 10 november 2011 02:10 schreef Operc het volgende:
[..]
Welke specs heeft je MBA en heb je hem al geprobeerd? Ik ben benieuwd of hij het zou doen op mijn MBP namelijk.
Jep.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:50 schreef JedaiNait het volgende:
Als ik dit spel via steam koop, kan ik het dan op meerdere computers spelen? Bijvoorbeeld mijn PC én mijn laptop (niet tegelijk uiteraard).
je was me net voorquote:Op donderdag 16 februari 2012 15:58 schreef Stranger het volgende:
http://www.gamer.nl/preview/247129/civilization-v-gods-kings
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een uitbreiding aangekondigd, met religie, spionage én Nederland
Is die al uit?..quote:Op donderdag 16 februari 2012 15:59 schreef Remqo het volgende:
Er is een uitbreiding aangekondigd: Gods and Kings.
Wat kunnen we zoal verwachten?:
- 9 nieuwe beschavingen, waaronder Nederland, Celts en de Maya
- 27 nieuwe units
- 9 nieuwe wonderen (Petra en het Terracotta leger?)
- 13 nieuwe gebouwen
- Religie en spionage komen terug
- Religious en mercantile city states
http://www.2kgames.com/bl(...)nsion-pack-announced
Ik kijk er naar uit, het zal vast een compleet nieuwe manier van spelen worden.
En natuurlijk met Nederland spelen
Aan het einde van de lente, volgens de aankondiging. Dus dat zal zo eind mei/begin juni zijn.quote:
Ah, oke!..quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:09 schreef Montov het volgende:
[..]
Aan het einde van de lente, volgens de aankondiging. Dus dat zal zo eind mei/begin juni zijn.
quote:Op zondag 1 april 2012 10:36 schreef Montov het volgende:
Nieuwe informatie over de uitbreiding:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=457816
..quote:Op donderdag 5 april 2012 17:39 schreef Montov het volgende:
Gods & Kings is beschikbaar vanaf 22 juni (in Amerika 19 juni).
Het lijkt er nu op dat je niet alle happiness behoudt bij het handelen van je laatste resource, en de Tulpen als unique resource is ook twijfelachtig. Jammer, want ik vermoed dat de Watergeuzen ook maar in sommige situaties echt een toevoeging is, waardoor Nederland er bekaaid vanaf komt.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:14 schreef Montov het volgende:
Er is nog beperkte informatie, maar het lijkt dat de Watergeuzen voor Nederland present zijn, in de vorm van een naval unit die kuststeden kan plunderen. Ook lijkt er een Polder te zijn als tile improvement voor marshes, met wellicht een unique luxury als voordeel. En Nederland zou kunnen handelen in resources zonder happiness kwijt te raken.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:59 schreef Green1 het volgende:
De uitbreiding is te koop!Met 10% korting.. Over 11 dagen pas te spelen
![]()
http://store.steampowered.com/app/16870/
En dit:
The expansion also includes 9 new leaders including William I, Prince of Orange, Boudicca and Pacal the Great.
Over 14 dagen pas in Europa.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:59 schreef Green1 het volgende:
De uitbreiding is te koop!Met 10% korting.. Over 11 dagen pas te spelen
![]()
http://store.steampowered.com/app/16870/
En dit:
The expansion also includes 9 new leaders including William I, Prince of Orange, Boudicca and Pacal the Great.
Eeeh? Wat is daar mis mee? Historisch en taaltechnisch correct dunkt me.quote:
Een naam vertaal je nietquote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Eeeh? Wat is daar mis mee? Historisch en taaltechnisch correct dunkt me.
Er staat dat hij speelbaar is over 1 week, 3 dagen..quote:
Naam van een persoonquote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Zoals Verenigde Staten, Peking, Londen, etc?
Anders dan gewoon via een Amerikaanse VPN de releasedate valideren en dan vervolgens in offline mode spelen tot de NL releasedate. Werkte bij de vorige ook.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:29 schreef Green1 het volgende:
[..]
Er staat dat hij speelbaar is over 1 week, 3 dagen..
Anyway, ik ga hem wel vast kopen. Ik wilde Civilization toch al weer een keer gaan installeren, dus dit zou wel leuk zijn
Je bedoelt zoals Montezuma, Harun al-Rashid, Ramesses II, Oda Nobunaga, Ramkhamhaeng of Askia?quote:
Zit wel een nadeel aan deze patch:quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:18 schreef Green1 het volgende:
De nieuwe update haalt eindelijk dat intro filmpje weg
Patch notesquote:The patch for Civilization V "base" will release tomorrow! This will be the same patch that some of you have been playing as a beta.
I'll have patch notes for you later tonight, but I wanted to let you know one important thing: There is a known issue with this patch, and it's that this patch is not fully compatible with previous save games. You will probably still be able to load your save, but some of the civs and units might end up swapped when you load it.
If you want to be able to finish up your save game tomorrow before you get the patch, be sure to set Steam to Offline Mode right now to prevent it from updating. Once you're done with your game, you can go back to Online Mode to get the new shiny patch
quote:[MODDING]
Steam Workshop enabled.
DLL swapping is now possible in-game.
Updated mod browser to utilize Steam Workshop.
Font Icons are now moddable.
Unit art is now fully moddable.
Mods are now activated the moment you click "Next" on the mods browser rather than when you click "Single Player."
[ADVISORS & TUTORIALS]
Improved the queuing and prioritization of advisor pop-ups.
Unique advisor portraits per era now show up for the advisor counsel screens and advisor info screens.
Adjusted advisor levels down a bit so that experienced users won't see so many tutorials.
Fixed several issues with the Tutorials.
When selecting "Learn as you play," all tutorial messages are now enabled despite having your options set to "No Advisors."
[MULTIPLAYER]
When switching players in hotseat, have the new players existing notifications rebroadcast to them. This allows the player to see non-expired notifications such as deal proposals.
Fix Diplomacy Deals in Hotseat.
Add a few multiplayer error messages to let the player know what went wrong (disconnects, gets booted, etc.).
Add invite button to in-game view. (This brings up the Steam Invite list, which is different from the Shift-TAB overlay).
[UI]
Main Menu now contains an option to activate/deactivate specific DLCs.
Quick combat and Quick Movement options are now part of the Options menu and can be changed during gameplay.
Options menu now contains "Skip intro video."
New Loading screens have been implemented.
Diplomacy: Disabled modifiers for trying to win the same way.
Diplomacy: Layout changes to diplo modifiers for better readability and more information.
Mods and DLC used in a game are now stored in the Hall of Fame database (Only games which match currently active DLC are displayed in the Hall of Fame).
The "Time Spent" message now displays in the saved replays.
Load Replay Menu now defaults to "Sort by Last Modified."
Added a "Retire" button to the game menu.
[GENERAL]
In some cases, previous saves may not work correctly after updating.
Several text bugs fixed (in all languages).
Prevent escape from being used when a leader requests a luxury resource from you.
Social policies may not be unlocked unless the player has founded at least 1 city.
Volgens mij gewoon een kleine bug dat 'ie daar overnieuw begint te tellen, nadat de cirkel vol was.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:10 schreef Green1 het volgende:
Weet iemand wat dit betekend?
[ afbeelding ]
Die circel is niet helemaal rond, en een gedeelte is lichtbruin en een ander is donkerbruin. Maar toch is dat hospital voltooid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |